Ik zo ik ook niet ja, anders snij je die screenshot ff wat ruimer uit....
Gevonden....
Stond helemaal links. Had dat pijltje nooit gezien..
Bedankt!
Stond helemaal links. Had dat pijltje nooit gezien..
Bedankt!
Bekijk eens wat er boven de grafiek staat. het gaat om Noord-Amerika. Dus de VS en Canada.. Lijkt me niet dat ze daar zoveel armer zijn dan hier.BarôZZa schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:51:
[...]
Wereldwijd. Dus heel interessant wat voor monitors ze in China gebruiken.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Het gat tussen arm en rijk is daar een stuk groter. En al is dat niet het geval, dan verandert dat nog steeds weinig aan de situatie.
Zinloze interpretatie van getallen.BarôZZa schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 19:07:
Het gat tussen arm en rijk is daar een stuk groter. En al is dat niet het geval, dan verandert dat nog steeds weinig aan de situatie.
Aan de ene kant wil je je niet beperken tot laptops, maar ook weer niet zo breed gaan dat de hele wereld erin voorkomt. Dan is het enkel maar interpreteren wat je zelf wilt dat eruitkomt.
Ik zou zeggen : Stop met het posten / interpreteren van getalletjes van internet gehaald.
Wil je erover discussieren vraag dan aub gewoon aan t.net de relevante getalletjes ipv dat er allemaal speculaties komen op inet getallen.
Als een ding wel duidelijk wordt is dat we het nooit iedereen naar de zin kunnen makne. Gelukkig kan je met custom CSS heel wat aanpassen.
Zo langzaam maar zeker ben ik wel gewend geraakt aan de nieuwe site, ik mis eigenlijk vooral een ding. Bij de nieuwsartikelen stond altijd een link naar het spel- en tikfoutjes topic, wat het naar mijn idee een stuk laagdrempeliger maakte om een foutje door te geven aan de redactie, natuurlijk het kan nog steeds wel, maar de laagdrempeligheid was de reden dat ik met enige regelmaat een correctie doorgaf.
De dingen waar ik echt op zit te wachten, worden echt voor het laatst bewaard geloof ik
gelukkig valt er in het lijstje onder niet zo heel veel meer weg te strpeen, dus ik hoop maar dat het snel komt.
gelukkig valt er in het lijstje onder niet zo heel veel meer weg te strpeen, dus ik hoop maar dat het snel komt.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Blijf erbij dat Night mode (donkere achtergrond), donkerder kan...
Mischien moet je de poll eens resetten of een nieuwe maken om te zien hoe de stand er nu voor staat ...
Hoe staat het nu met de 'Community Keuzes'? Er zou eerst nog een iteratie gedaan worden waarna de devvers daaraan zouden gaan beginnen? Dus? Waneer mogen we nou gaan stemmen?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik heb een lijst van 12 punten opgestuurd die het meest werden genoemd maar er is helaas besloten om die (bijna) allemaal te fixen ipv om te kiezen. Dus nu moet ik weer een nieuwe lijst gaan maken.AW_Bos schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:10:
Hoe staat het nu met de 'Community Keuzes'? Er zou eerst nog een iteratie gedaan worden waarna de devvers daaraan zouden gaan beginnen? Dus? Waneer mogen we nou gaan stemmen?
Wat die lijst is? Die kan ik wel geven. Maar wel onder voorbehoud, dit is een wenslijst.De meeste punten zijn of worden gefixt.
• Categorie kleuren op het forum terug brengen
• Compact verder uitwerken op GoT (feature)
• Nieuwe tracker implementatie voor Tweakers 7.0
• E-mail notificatie bij DM of V&A bod (later uit te breiden met nieuwe post in een topic) (feature)
• Op de frontpage een filter creeren waarmee users b.v. meuk, video, .plans kunnen filteren uit de listing
• Slider aanpassen : donkerder maken tot op 6.9 niveau (feature)
• Topicreport kleurcode weer fixen nondeju! (bug!)
• Default de contrastsetting gebruiken op telefoons en tablets die voor die ingelogde sessie ook op desktops gebruikt wordt (feature)
• Custom achtergrond uploaden of kiezen net als de theme's bij Twitter (karmafeature) (feature)
• Multi uploadfeature in fotoalbum (zip of directory) (feature/reparatie van 3rd party feature)
• Ik Henk 'm" invoeren op het forum. For starters (feature)
• Directe navigatie naar myreact/active topics via dropdownmenu vanaf elk punt van de site (feature)
• PW filters in V&A (bug/feature)
Let wel dat er geen due dates bij genoemd zijn en dat dus niet wil zeggen dat alles volgende maand is gefixt. Een paar dingen zoals 'Henk 'm' worden bij grotere projecten ondergebracht.
Dus binnenkort maar eens een nieuw rondje inventariseren.
[ Voor 60% gewijzigd door zeef op 10-12-2012 13:52 ]
^^ en de paarse layout weer terug, en jullie zijn helemaal m'n heldenzeef schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:46:
• Multi uploadfeature in fotoalbum (zip of directory) (feature/reparatie van 3rd party feature)
Als men toch met het fotoalbum aan de slag gaat voor die multi-uploadfunctie kan men dan misschien ook gelijk eens overwegen om de max. fotobestandsgrootte aan te passen?
CaptJackSparrow in "FV feedbacktopic NIEUWE STIJL"
En de max. fotobreedte in het forum kan er wat mij betreft dan ook nog wel bij.
Ja, dat zal iedereen van zijn of haar puntje roepen.Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:08:
Die onderste hoort helemaal bovenaan te staan trouwens.
CSS je rot.TERW_DAN schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:17:
[...]
^^ en de paarse layout weer terug, en jullie zijn helemaal m'n helden
Fotoalbum is een mooi voorbeeld van 'onderdeel van een groter project'. Dat wordt tzt helemaal op de schop genomen waarbij we ook willen kijken naar goede forumintegratie dmv lightbox(-achtige) oplossingen. Komt maar voorlopig niet.CaptJackSparrow schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:33:
Als men toch met het fotoalbum aan de slag gaat voor die multi-uploadfunctie kan men dan misschien ook gelijk eens overwegen om de max. fotobestandsgrootte aan te passen?
Ik had al zo'n vermoeden
Misschien toch maar eens mee aan de gang gaan
Met wat geluk heb ik nog wel genoeg karma om die features te kopen/verlengen
Oke, ik beken, ik heb niet alle 224 pagina's van dit forum doorgelezen, maar toch wat ik mis:
Ik mis iets in de pricewatch. Bij een mouse-over op de beoordeling (de sterretjes) wordt het aantal reviews waar deze rating op gebaseerd is niet meer weergegeven.
Ik mis iets in de pricewatch. Bij een mouse-over op de beoordeling (de sterretjes) wordt het aantal reviews waar deze rating op gebaseerd is niet meer weergegeven.
Is er een manier om de tracker standaard open te hebben als ik op de site kom?
Mis gewoon heel veel informatie.
Merk dat ik steeds minder op tweakers kom
Kan niet wennen aan de nieuwe site.
Merk dat ik steeds minder op tweakers kom
Op het blauwe pijltje in het 'tabje' linksbovenin klikkennftk schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:48:
Is er een manier om de tracker standaard open te hebben als ik op de site kom?
Merk dat ik steeds minder op tweakers kom![]()
Intentionally left blank
Geen verdere PW breadcrumbs? En ook geen aanpassing van het mega irritante terug-naar-'overzicht' in plaats van terug-naar-'prijzen/producten'?zeef schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:46:
[...]
Ik heb een lijst van 12 punten opgestuurd die het meest werden genoemd maar er is helaas besloten om die (bijna) allemaal te fixen ipv om te kiezen. Dus nu moet ik weer een nieuwe lijst gaan maken.
Wat die lijst is? Die kan ik wel geven. Maar wel onder voorbehoud, dit is een wenslijst.De meeste punten zijn of worden gefixt.
• Categorie kleuren op het forum terug brengen
• Compact verder uitwerken op GoT (feature)
• Nieuwe tracker implementatie voor Tweakers 7.0
• E-mail notificatie bij DM of V&A bod (later uit te breiden met nieuwe post in een topic) (feature)
• Op de frontpage een filter creeren waarmee users b.v. meuk, video, .plans kunnen filteren uit de listing
• Slider aanpassen : donkerder maken tot op 6.9 niveau (feature)
• Topicreport kleurcode weer fixen nondeju! (bug!)
• Default de contrastsetting gebruiken op telefoons en tablets die voor die ingelogde sessie ook op desktops gebruikt wordt (feature)
• Custom achtergrond uploaden of kiezen net als de theme's bij Twitter (karmafeature) (feature)
• Ik Henk 'm" invoeren op het forum. For starters (feature)
• Directe navigatie naar myreact/active topics via dropdownmenu vanaf elk punt van de site (feature)
• PW filters in V&A (bug/feature)
Let wel dat er geen due dates bij genoemd zijn en dat dus niet wil zeggen dat alles volgende maand is gefixt. Een paar dingen zoals 'Henk 'm' worden bij grotere projecten ondergebracht.
Dus binnenkort maar eens een nieuw rondje inventariseren.
Voor de rest vind ik dat TWK7 met alle aanpassen van een FAIL naar prima site ontwikkeld is.
Ik ben toch malle pietje niet!
Nu even niet. Er is wel wat gewijzigd, zie o.a. plan: Development-round-up - Iteratie #26. De rest komt vanzelf aan de beurt.The Legend schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:03:
[...]
Geen verdere PW breadcrumbs? En ook geen aanpassing van het mega irritante terug-naar-'overzicht' in plaats van terug-naar-'prijzen/producten'?
Voor de rest vind ik dat TWK7 met alle aanpassen van een FAIL naar prima site ontwikkeld is.
Dat snap ik maar iedere keer als ik de browser sluit moet ik iedere keer de tracker openen.crisp schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:50:
[...]
Op het blauwe pijltje in het 'tabje' linksbovenin klikken
Als ik de browser sluit worden de cookies gedelete.
Waarschijnlijk daardoor moet ik iedere keer dat ik op de website kom de tracker weer openen.
Erg vervelende is dat daar staat gewoon veel informatie in die ik wil lezen.
Je bedoelt opslaan in je profiel i.p.v. in een cookie? Maar datzelfde cookie zegt of ie open staat en of je ingelogd bent. Je kan het moeilijk de site kwalijk nemen dat alles op basis staat, omdat je de cookies wegmikt na elke sessie.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat is inderdaad het resultaat van het wissen van de cookies.nftk schreef op woensdag 12 december 2012 @ 06:48:
[...]
Dat snap ik maar iedere keer als ik de browser sluit moet ik iedere keer de tracker openen.
Als ik de browser sluit worden de cookies gedelete.
Waarschijnlijk daardoor moet ik iedere keer dat ik op de website kom de tracker weer openen.
Erg vervelende is dat daar staat gewoon veel informatie in die ik wil lezen.
Ik gebruikte dit al jaren zo. Nu ze de website hebben vernieuwd ben ik functies kwijt.Senor Sjon schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:39:
Je bedoelt opslaan in je profiel i.p.v. in een cookie? Maar datzelfde cookie zegt of ie open staat en of je ingelogd bent. Je kan het moeilijk de site kwalijk nemen dat alles op basis staat, omdat je de cookies wegmikt na elke sessie.
De site is heel erg jammer genoeg echt slecht te gebruiken op deze manier.
Snap eerlijk gezegd niet waarom je na elke sessie al je cookies zou willen verwijderen. Volgens mij heb je dan op meer sites een probleem...
En ook bij de oude site werden deze dingen gedaan met een cookie (bijv het in en uitklappen van die channeldingen).
MikeyMan schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:29:
Snap eerlijk gezegd niet waarom je na elke sessie al je cookies zou willen verwijderen. Volgens mij heb je dan op meer sites een probleem...
offtopic:
Bij werk.nl is het verwijderen van cookies juist nodig. Anders werkt die site hier gewoon niet
.
Bij werk.nl is het verwijderen van cookies juist nodig. Anders werkt die site hier gewoon niet

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Om allerlei mogelijk evil cookies weg te pleuren samen met alle tijdelijke internet cache meuk. Zou IMHO iedereen moeten doen dan hebben we geen stomme cookie wetten nodigMikeyMan schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:29:
Snap eerlijk gezegd niet waarom je na elke sessie al je cookies zou willen verwijderen.
Als je een site vaak bezoekt dan pleur je hem gewoon in je bookmarks
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zoals die melding van die socialmedia enquete, kunnen we zo ook niet de notificatie van DMs krijgen? (evt instelbaar), ik vind dat echt stukken beter als dat ene icoontje.
Ja, en dan zit je de hele dag in te loggen... Lekker handig!nero355 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:34:
[...]
Om allerlei mogelijk evil cookies weg te pleuren samen met alle tijdelijke internet cache meuk. Zou IMHO iedereen moeten doen dan hebben we geen stomme cookie wetten nodig
Een betere site begint bij jezelf zal ik maar zeggen.nftk schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:17:
[...]
Ik gebruikte dit al jaren zo. Nu ze de website hebben vernieuwd ben ik functies kwijt.
De site is heel erg jammer genoeg echt slecht te gebruiken op deze manier.
Jij kiest ervoor om cookies weg te gooien, gevolg daarvan is dat door jouw keuze de site slecht te gebruiken is.
Geen idee waarmee je de cookies weggooit, maar over het algemeen kan je in dat soort instellingen wel exceptions toevoegen van cookies die wel moeten blijven bestaan. Voeg jij de exception toe dan is er geen probleem meer.
+1TERW_DAN schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:12:
Zoals die melding van die socialmedia enquete, kunnen we zo ook niet de notificatie van DMs krijgen? (evt instelbaar), ik vind dat echt stukken beter als dat ene icoontje.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Volledig mee eens, zo was het ook in de vorige versie als ik me niet vergis, veel fijner. Het valt tenminste op (in tegenstelling tot het icoontje) en ergerlijk is het alleszins in mijn ogen.TERW_DAN schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:12:
Verwijderd
Ik deed het ook altijd maar had inlogsites als Tdestijds nog .net wel in de whitelist. Ooit een zeer effectieve en makkelijkste oplossing tegen de meeste vormen van ongewenste tracking. Maar ik vraag me af, of iemand dat nu nog steeds volhoudt:nero355 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:34:
[...]
Om allerlei mogelijk evil cookies weg te pleuren samen met alle tijdelijke internet cache meuk. Zou IMHO iedereen moeten doen dan hebben we geen stomme cookie wetten nodig
Verwijderd in 'nieuws: OPTA-'cookiemonitor' gaat sites controleren op naleven cookiewet'
Ik heb de moed inmiddels al opgegeven, het is helaas geen doen meer
Heb vorige maand een bijzetkacheltje voor m'n moeder gekocht. Aangezien ik geen cookies meer delete word ik nu nog steeds doodgegooid met reclame voor *exact* datzelfde kacheltje
Tot zover het nut van gepersonaliseerde advertenties.
oh, en niet álle politici zijn stom natuurlijk
Heb ik sneltoetsen voor gemaakt. Kleine moeite.MikeyMan schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:14:
[...]
Ja, en dan zit je de hele dag in te loggen... Lekker handig!
Maar de functionalteit heb ik nog nooit problemen mee gehad alleen met de nieuwe tweakers site.
Als je inlogd krijg je gewoon weer je instellingen terug, dus ik zie het probleem niet zo?nftk schreef op donderdag 13 december 2012 @ 07:14:
[...]
Heb ik sneltoetsen voor gemaakt. Kleine moeite.
Maar de functionalteit heb ik nog nooit problemen mee gehad alleen met de nieuwe tweakers site.
Intentionally left blank
Misschien een beetje laat mee of al eerder gezegd maar waarom heeft "Notifications" een brightness logotje ???
Overigens is de site idd stukken verbeterd ten opzichte van eerste Tweakers 7 release, nog niet helemaal daar maar het begint er te komen.
Overigens is de site idd stukken verbeterd ten opzichte van eerste Tweakers 7 release, nog niet helemaal daar maar het begint er te komen.
Je kan je afmelden voor de tracking cookies. En wat ik niet had verwacht : het werkt echt. Ik werd ook helemaal kriegel van de item x reclames nadat je er naar gekeken hebt in een webwinkel.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 07:04:
[...]
Ik deed het ook altijd maar had inlogsites als Tdestijds nog .net wel in de whitelist. Ooit een zeer effectieve en makkelijkste oplossing tegen de meeste vormen van ongewenste tracking. Maar ik vraag me af, of iemand dat nu nog steeds volhoudt:
Verwijderd in 'nieuws: OPTA-'cookiemonitor' gaat sites controleren op naleven cookiewet'
Ik heb de moed inmiddels al opgegeven, het is helaas geen doen meer
Heb vorige maand een bijzetkacheltje voor m'n moeder gekocht. Aangezien ik geen cookies meer delete word ik nu nog steeds doodgegooid met reclame voor *exact* datzelfde kacheltje![]()
Tot zover het nut van gepersonaliseerde advertenties.
oh, en niet álle politici zijn stom natuurlijk(maar die wet wél)
En anders kun je altijd nog iets als Ghostery installeren die alle meuk tegenhoudt. Werkt prima. De ads die ik hier nu op GoT zie zijn compleet niet relevant voor mij. Verder kun je ook kiezen om alleen de cookies van het domein zelf te accepteren en geen 3rd party cookies. Dan krijg je ook al die tracking meuk niet.
En dan ga je naar de TweakBlogs en gaat het inloggen niet goed ook al ben je al ingelogd via GoT of de FPTERW_DAN schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:33:
En anders kun je altijd nog iets als Ghostery installeren die alle meuk tegenhoudt. Werkt prima. De ads die ik hier nu op GoT zie zijn compleet niet relevant voor mij. Verder kun je ook kiezen om alleen de cookies van het domein zelf te accepteren en geen 3rd party cookies. Dan krijg je ook al die tracking meuk niet.
Ik pleur alles weg en log elke keer weer in als het moet : Goed voor je WhatPulse keycount

Trouwens elke keer inloggen op Tweakers is niet altijd even handig : Als ik ergens anders ben of effe snel op de site wil kijken dan log ik nooit in => Dan raken mijn Bookmarks in de war !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Tnx voor de tip, ik kende het nog niet. Heb me afgemeld, maar als ik het zo snel zie zorgt dit er alleen voor dat je geen 'persoonlijke' ads meer krijgt, maar de cookies blijven gewoon gezet worden (eigenlijk net als een weigering voor het EPD: je staat er dan nog steeds in, maar nu met een vlaggetje dat je geweigerd hebt). Het verhelpt één probleem, maar als privacyfreak wil ik eigenlijk ook van die cookies af: Wat er niet is kun je ook niet trackenzeef schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:05:
[...]
Je kan je afmelden voor de tracking cookies. En wat ik niet had verwacht : het werkt echt. Ik werd ook helemaal kriegel van de item x reclames nadat je er naar gekeken hebt in een webwinkel.
Ook niet iedere domeincookie hoeft van mij 'eeuwig' bewaard te blijvenTERW_DAN schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:33:
Het blijft gewoon zo jammer dat een heel simpele en doeltreffende manier, die altijd al mogelijk was, nu zo goed als om zeep is geholpen door (nota bene goedbedoelde) wetgeving, waardoor je nu meer geavanceerde of omslachtiger methoden moet gebruiken voor mínder resultaat. Want het was zo simpel: Accepteer alles zonder nadenken. Iedereen blij en geen gedoe of problemen met/door tegenhouden. En ben je klaar dan wordt alles automatisch verwijderd, en ben je weer even 'anoniem' als voorheen. KISS in optima forma voor alle belanghebbenden. Wat een verschil met nu

Als ik dan weer zie wil ik echt weer terug
Met custom CSS is kan je de layout zoveel aanpassen als je wiltAppel105 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:10:
[afbeelding]
Als ik dan weer zie wil ik echt weer terug. Ik zou er zelf een paar euro per maand voor betalen, echt! Kan er niet iemand een complete website maken, iets van tweakers6.net, met het oude design die dan gewoon alle informatie ript van de echte site inclusief reclames (dus de inkomsten gaan nog steeds naar tweakers). Om dan toegang te krijgen sluit je een abbo af van bijv 2 euro per maand (kosten voor servers enzo...)

Stuur WouterKvG een DM met het verzoek voor de laatste Custom CSS van zijn layout : Is echt zoals de site had moeten zijnAppel105 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:10:
[afbeelding]
Als ik dan weer zie wil ik echt weer terug. Ik zou er zelf een paar euro per maand voor betalen, echt! Kan er niet iemand een complete website maken, iets van tweakers6.net, met het oude design die dan gewoon alle informatie ript van de echte site inclusief reclames (dus de inkomsten gaan nog steeds naar tweakers). Om dan toegang te krijgen sluit je een abbo af van bijv 2 euro per maand (kosten voor servers enzo...)
SorryVerwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:09:
Zeg! Die heeft het momenteel druk met hele andere zaken ja.Niet lastigvallen dus.
Is dat een tweakers css (zonder browser plugin?) ?Crim schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:37:
[...]
Met custom CSS is kan je de layout zoveel aanpassen als je wilt![]()
[afbeelding]
Dat zou ik ook graag hebben.Appel105 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:10:
[afbeelding]
Als je zo T7 ziet zijn de reclame banners zo ongelooflijk groot dat je content pas zichtbaar wordt na te scrollen naar beneden.
De Persgroep (eigenaar van T.net) is tweakers echt aan het uitmelken d.m.v. reclames.. waardoor de site echt geen pretje meer is om mee te werken. Je ziet het ook terug op NU.nl, heel vaak van die mega grote banners die over je scherm heen komen. En meestal klik ik dan gewoon de hele site weg en dan ga ik wel naar een andere website toe.
Die mega banners in combinatie met de nieuwe T7 layout is de informatie dichtheid echt bedroevend slecht geworden. Overal witte spaces en reclames.
T6 had echt veel kleinere reclame banners en mogelijk ook minder reclames.
De grotere bannerformaten hebben niets met T7 te maken of met ons nieuwe moederbedrijf maar puur met de vraag vanuit de advertentiemarkt naar grotere formaten. Wij als commercieel bedrijf met werknemers die ook voor hun inspanningen beloond dienen te worden moeten daar, net als - zoals je zelf al opmerkt - andere websites, wel in meegaan.SpitfireNL schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:28:
[...]
De Persgroep (eigenaar van T.net) is tweakers echt aan het uitmelken d.m.v. reclames.. waardoor de site echt geen pretje meer is om mee te werken. Je ziet het ook terug op NU.nl, heel vaak van die mega grote banners die over je scherm heen komen. En meestal klik ik dan gewoon de hele site weg en dan ga ik wel naar een andere website toe.
[...]
Wel proberen we eventueel ongemak voor onze bezoekers zoveel mogelijk te beperken op verschillende manieren. Zo worden o.a. de echt grote formaten al niet geserveerd op apparaten met kleine schermresoluties en zijn veel plekken op de site (zoals het forum) zelfs advertentie-luw. Daarnaast is ons advertentiebeleid naar mijn mening redelijk streng te noemen naar adverteerders toe.
Dat je wellicht de laatste tijd wat meer banners ziet heeft vooral te maken met het feit dat er rond deze tijd simpelweg altijd meer geadverteerd wordt
Intentionally left blank
Dit is mogelijk een domme vraag, maar hoe geef ik antwoord op een DM? Ik heb een 'discussie' waar op gereageerd is, en nu wil ik weer reageren, maar ik zie geen tekstvak of andere mogelijkheid om te reageren. De enige knop die ik kan vinden is 'Nieuwe discussie', maar dat wil ik natuurlijk niet.
Iemand die weet hoe dit werkt in Tweakers 7?
Check even of het vinkje bij 'Direct messages' aanstaat bij je voorkeurenthisegzz schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:55:
Dit is mogelijk een domme vraag, maar hoe geef ik antwoord op een DM? Ik heb een 'discussie' waar op gereageerd is, en nu wil ik weer reageren, maar ik zie geen tekstvak of andere mogelijkheid om te reageren. De enige knop die ik kan vinden is 'Nieuwe discussie', maar dat wil ik natuurlijk niet.
Intentionally left blank
Hartelijk dank, zo simpel dus...crisp schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:57:
[...]
Check even of het vinkje bij 'Direct messages' aanstaat bij je voorkeuren
Ja is de custom CSS van _eXistenZ_ met een paar kleine aanpassingen om de content weer in het midden te krijgen met de nieuwe tracker.MikeyMan schreef op zondag 16 december 2012 @ 11:43:
[...]
Is dat een tweakers css (zonder browser plugin?) ?
Wat fijn dat je tegelijk alle reclame hebt weggesloopt in je template.Appel105 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:10:
[afbeelding]

Vor de 697e keer : Tweakers 7 zit onder de motorkap dermate anders in elkaar dat de 6.9 templates niet meer werken. Anders dan vroeger (waarbij je de oude templates wel nog kon gebruiken) is de zaak van de grond af aan anders opgebouwd in plaats van een voortzetting op de oude code. Qua basic tekst werkt het misschien nog wel maar dan heb je het ook wel gehad.
Hoe vind ik in godsnaam die prijs"vraag"/loting van laatst terug waar je alleen maar op "ja ik wil (oid)" kon klikken op de poll. Nu alles door elkaar staat in het nieuwsoverzicht zie ik het echt niet meer en het staat ook niet bij de uitgelichte dingen bovenaan.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Is me laatst ook opgevallen. De navigatie op de frontpage laat echt nog te wensen over. Je moet echt weten dat je in http://tweakers.net/plan moet zijn.HaTe schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:24:
Hoe vind ik in godsnaam die prijs"vraag"/loting van laatst terug waar je alleen maar op "ja ik wil (oid)" kon klikken op de poll. Nu alles door elkaar staat in het nieuwsoverzicht zie ik het echt niet meer en het staat ook niet bij de uitgelichte dingen bovenaan.
plan: Tweakers gaat iets gaafs doen
Maar zie er dan maar eens in te navigeren,(terug te willen naar het .plan overzicht) dat is onmogelijk.
Dit is gewoon pure functionaliteit die verdwenen is.
[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 17-12-2012 18:46 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Die had ik ook gevonden, maar dat is hem niet. De bekendmaking zou afgelopen week zijn dacht ik.Gunner schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:45:
[...]
Is me laatst ook opgevallen. De navigatie op de frontpage laat echt nog te wensen over. Je moet echt weten dat je in http://tweakers.net/plan moet zijn.
plan: Tweakers gaat iets gaafs doen
Maar zie er dan maar eens in te navigeren,(terug te willen naar het .plan overzicht) dat is onmogelijk.
Dit is gewoon pure functionaliteit die verdwenen is.
Of dat is hem wel, maar het bericht van de actie zelf is onvindbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 17-12-2012 18:53 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Hij staat bij reviews en dan onderwerp achtergrond.HaTe schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:52:
[...]
Die had ik ook gevonden, maar dat is hem niet. De bekendmaking zou afgelopen week zijn dacht ik.
Of dat is hem wel, maar het bericht van de actie zelf is onvindbaar.
Ik was hier laatst ook naar op zoek. Als je zoekt op "sinterklaas" kun je hem ook vinden (reviews: Tweakers speelt voor Sinterklaas - De winnaars zijn bekend!)
Verwijderd
Imho zouden dat soort dingen ook geen reviews moeten heten. Het is raar dat er niet ergens gewoon een kopje terug te vinden is wat, ik roep maar wat, acties heet of iets dergelijks.
Dat hele zoeken naar wat voor artikel dan ook is omslachtig en werkt voor geen meter.
Dat hele zoeken naar wat voor artikel dan ook is omslachtig en werkt voor geen meter.
Dat is an sich niet zozeer een probleem van T7 maar meer inconsistentie van onze redactieVerwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:17:
Imho zouden dat soort dingen ook geen reviews moeten heten. Het is raar dat er niet ergens gewoon een kopje terug te vinden is wat, ik roep maar wat, acties heet of iets dergelijks.
Intentionally left blank
Is er nu net iets gedaan aan de afstand tussen de berichten? Alles staat ineens dichter op elkaar
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Er is een kleine stukje CSS gefixed waardoor de actie-links bij een post 5 pixels minder ruimte innemenRaven schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:54:
Is er nu net iets gedaan aan de afstand tussen de berichten? Alles staat ineens dichter op elkaar
Intentionally left blank
Is dat met de tracker ook het geval? Ook die lijkt nu wat compacter. Of verbeeld ik me maar dingen (of is er een stukje custom CSS stuk waardoor het er beter uitziet
)
De tracker wordt nu inderdaad ook compacter bij 'cozy' en 'compact'TERW_DAN schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:25:
Is dat met de tracker ook het geval? Ook die lijkt nu wat compacter. Of verbeeld ik me maar dingen (of is er een stukje custom CSS stuk waardoor het er beter uitziet)
Intentionally left blank
Het ziet er in elk geval stukken beter uitcrisp schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:28:
[...]
De tracker wordt nu inderdaad ook compacter bij 'cozy' en 'compact'
T7 begint op deze manier wat meer werkbaar te worden
Klopt het dat bekijk bericht een button is geworden?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hier gewoon nog tekst?Senor Sjon schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:36:
Klopt het dat bekijk bericht een button is geworden?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Kan zijn dat ze nog bezig zijn met de CSS, want had net soort van hetzelfde van de reset sessietijd. Die was het ene moment een tab naast faq in het forum en het volgende moment na een refresh was het tekst.
Hey! Mijn forum is ineens een stuk compacter! 
[/spuit11]
Goed werk
[/spuit11]
Goed werk
[ Voor 24% gewijzigd door The Legend op 18-12-2012 15:42 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
crisp schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:18:
[...]
Er is een kleine stukje CSS gefixed waardoor de actie-links bij een post 5 pixels minder ruimte innemen
crisp schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:28:
[...]
De tracker wordt nu inderdaad ook compacter bij 'cozy' en 'compact'
Oscar Wilde
Niets, want die is ook niet veranderd, maar het kan een mogelijke verklaring zijn waarom het lijkt dat berichten nu dichter op elkaar staan.Raven schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:42:
[...]
, wat heeft dat met de afstand tussen de berichten te maken?
En oh wacht, als je cozy of compact aan hebt staan dan staan ze inderdaad ook dichter op elkaar
Intentionally left blank
Nou, wat het ook is geweest, er zit veel minder ruimte tussen de berichten 
De cozy/compact instelling doet dus nu wat meer
Oscar Wilde
Verwijderd
Hele dikke plus voor hoe de nieuwe layout zich ontwikkeld heeft. Ik kom weer met heel veel plezier op Tweakers. Dat gezegd hebbende:Raven schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:56:
Nou, wat het ook is geweest, er zit veel minder ruimte tussen de berichten
Ik vind het de ruimte tussen de bovenste regel tekst en de balk daarboven met je naam en tijd/datum wel heel krap. IE10 en Chrome screenie. Valt vooral op bij je eigen posts omdat het balkje dan een andere kleur heeft trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 20:28 ]
Ik schreef net nog ergens anders dat die 'scheiding' inderdaad verkeerd verdeeld is op dit momentVerwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:26:
[...]
Hele dikke plus voor hoe de nieuwe layout zich ontwikkeld heeft. Ik kom weer met heel veel plezier op Tweakers. Dat gezegd hebbende:
Ik vind het de ruimte tussen de bovenste regel tekst en de balk daarboven met je naam en tijd/datum wel heel krap. IE10 en Chrome screenie. Valt vooral op bij je eigen posts omdat het balkje dan een andere kleur heeft trouwens.
[afbeelding]
Intentionally left blank
Verwijderd
Je bent d'r ook maar druk meecrisp schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:34:
[...]
Ik schreef net nog ergens anders dat die 'scheiding' inderdaad verkeerd verdeeld is op dit moment
Is het trouwens al bekend dat sommige usernames net over de dag van het bericht vallen? Zie bijvoorbeeld http://gathering.tweakers..._userids]=SunshineCompany , de laatste letter van de username valt over de 1e letter van de dag.
[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 18-12-2012 22:53 ]
Oscar Wilde
Jep, dat heb ik toevallig laatst nog aangestipt om rekening mee te houden met de redesign van de topic layoutRaven schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:53:
Is het trouwens al bekend dat sommige usernames net over de dag van het bericht vallen? Zie bijvoorbeeld http://gathering.tweakers..._userids]=SunshineCompany , de laatste letter van de username valt over de 1e letter van de dag.
Intentionally left blank
Die gebruikt ook, net als ik, de maximale naamlengte. Anders hadden er nog de letters 'ain' in mijn forumnaam gestaan.Raven schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:53:
Zo, viel me opeens op dat er niet meer zoveel loze ruimte is tussen de datum en de body van een bericht. Goed bezig. Nu eindelijk is compact ook daadwerkelijk compact.
crisp schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:20:
[...]
Jep, dat heb ik toevallig laatst nog aangestipt om rekening mee te houden met de redesign van de topic layout
Maar die van jou valt er (net) niet overheen.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:33:
[...]
Die gebruikt ook, net als ik, de maximale naamlengte. Anders hadden er nog de letters 'ain' in mijn forumnaam gestaan.Het was me nog niet opgevallen omdat ik een Greasemonkeyscript gebruik die de zaken flink compacter maakt en ik dan op een wat met Ctrl+ ingezoomd niveau werk waarbij de bij dat niveau gebruikte fontgrootte blijkbaar iets minder vergroot wordt dan de achtergrond maar bij het standaard zoomniveau valt de naam er in Firefox iets overheen. In Iron weer nét niet.
Oscar Wilde
Verwijderd
Hij heeft een tee en twee erren, die zijn smal. Die andere kerel heeft één ie en verder allemaal brede letters.Raven schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:03:
[...]
Maar die van jou valt er (net) niet overheen.
Waarom is de reactieheader bij jou blauw? Is dit custom css of een of andere setting?Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:26:
[...]
[afbeelding
http://gathering.tweakers.net/forum/preferencesFemme schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:14:
[...]
Waarom is de reactieheader bij jou blauw? Is dit custom css of een of andere setting?
Instellingen berichtenoverzicht
...
Eigen berichten highlighten * Ja
...
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik heb lokaal de padding al wat beter verdeeld, komt dus met de volgende iteratie mee
Intentionally left blank
Mooi, binnenkort maar eens testen welke padding modificaties ik uit mijn Custom CSS kan slopen dankzij deze recente verbeteringencrisp schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:31:
Ik heb lokaal de padding al wat beter verdeeld, komt dus met de volgende iteratie mee
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Kan de feedbacklink weer terugkomen bij nieuwsberichten? Of nog beter, een directe link naar het spelfouten topic. Sinds T7, waarbij de feedbacklink is weggehaald
, worden spelfouten in de comments vermeld. Er was al een topic over, maar die zal wel weer ondergesneeuwd zijn door andere topics.

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 20-12-2012 11:42 ]
Oscar Wilde
En hier sneeuwt het in de 55+ pagina's niet onder?Raven schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:39:
Kan de feedbacklink weer terugkomen bij nieuwsberichten? Of nog beter, een directe link naar het spelfouten topic. Sinds T7, waarbij de feedbacklink is weggehaald, worden spelfouten in de comments vermeld. Er was al een topic over, maar die zal wel weer ondergesneeuwd zijn door andere topics.
Niet als we het vaak genoeg herhalenzeef schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:50:
[...]
En hier sneeuwt het in de 55+ pagina's niet onder?
Daar is al een ticket voor, komt tzt dus weer terug
Intentionally left blank
Misschien handig om dat dan ook in het betreffende topic te zetten? Dan hoeft die niet telkens gekicked te worden.crisp schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:02:
[...]
Daar is al een ticket voor, komt tzt dus weer terug
Dit topic loopt intussen niet meer zo heel erg hard dan als in het beginzeef schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:50:
[...]
En hier sneeuwt het in de 55+ pagina's niet onder?
Oscar Wilde
Tja, meer dan 2 maanden na de release worden mensen het ook wel een keer zat om telkens weer dingen te herhalen. Zou er maar niet van uit gaan dat minder posts direct betekent dat iedereen nu tevreden is. Een hoop is verbeterd maar een hoop ook nietRaven schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:24:
[...]
Dit topic loopt intussen niet meer zo heel erg hard dan als in het begin
Ik kan 'm zo snel niet vinden...Raven schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:24:
[...]
Misschien handig om dat dan ook in het betreffende topic te zetten? Dan hoeft die niet telkens gekicked te worden.
Intentionally left blank
Things To Do: Zoekfunctie verbeteren.
Missing link...
With ^CaptJackSparrow schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:50:
Things To Do: Zoekfunctie verbeteren.
Oscar Wilde
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.
Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i
.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.
Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug
Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)
Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.
Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i
.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.
Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug
Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)
Zoeken in topicsDONE
Night mode (donkere achtergrond)DONE (zie hieronder)
Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker isDONE
Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is)DONE, wordt nog aan gesleuteld
- Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
-
Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen!DONE
- Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
-
Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden')DONE
-
Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaanDONE
-
link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpageDONE
-
categoriekleuren in de nieuwslistingDONE
-
Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop)DONE
- Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.
Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.