Intentionally left blank
Lijkt me een mooie featurerequest. Een search die gedachten kan lezencrisp schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:35:
[...]
Het helpt niet als je in Lieve Devvers zoekt terwijl dat topic in Geachte Redactie staatstond
Is er trouwens een overzichtje waarin alle bugs + oplossingen staan?Je kunt natuurlijk in LD kijken, maar ik kan daar niet altijd alles vinden (iemand hoeft maar iets net iets anders te noemen en je kunt het al niet meer vinden).
Alweer een tijdje niet gepost in dit topic, maar wou toch even melden dat het inmiddels de goede kant op gaat.
Aangezien met de vernieuwde tracker mijn custom css er niet meer geweldig uitzag en de ontwerper (cpt.skydiver) daar nog niet op geacteerd heeft, maar een poging gewaagd de custom css uit te zetten en dat is nu met de vernieuwde tracker prima te doen
Ik heb wel mijn browservenster 150 pixels breder moeten maken itt wat het was bij T6, maar soit.
Met de tracker op stand fixeer zie ik nu weer dagelijks de meuktracker voorbij komen. Ook is de hoeveelheid wit door de vernieuwde tracker aanzienlijk afgenomen. Dit alles in een venster van zo'n 1280 bij 900 pixels.
De nachtmodus mag van mij wel een echte nachtmodus worden, denk hierbij aan donkergrijs/zwart en tekst wit ipv zwart. Al zal dat natuurlijk moeilijk te realiseren zijn, anders iig zo donkergrijs als de tracker nu is.
Verder ben ik ook geen fan van het icoon wat gekozen is voor de notificaties, zoals al vaker aangehaald is wordt dit icoon met helderheid geassocieerd. Mijn voorstel zou zijn om hier een uitroepteken van te maken.
Ik ben nog aan het switchen tussen cozy en compact, op de FP vind ik compact fijner, maar op het forum cozy. Ik mis nog wel de view knop bij een bericht om te kunnen zien wat iemand voor code heeft gebruikt.
Echter het belangrijkste wat ik nu nog mis zijn de gewaardeerde productreviews. Waar je bij T6 er gewoon altijd 5 zag staan, ben je bij T7 afhankelijk van het algoritme wat achter "Uit de community" hangt hoeveel je er te zien krijgt. Mijn ervaring is dat ik er of geen zie, of 1, of hooguit 2. Daarnaast vind ik ze totaal niet opvallen, het is dat er +2 oid bij staat anders zie je amper het verschil tussen een populair forumtopic.
Zoals ik al eerder heb aangedragen zou een alternatief zijn om in het linker rijtje populaire forumtopics te vermelden en in het rechter rijtje gewaardeerde productreviews en tweakblogs.
Er zijn nog wel meer verbeterpunten, maar de basis is er nu waar verder op gebouwd kan worden
Aangezien met de vernieuwde tracker mijn custom css er niet meer geweldig uitzag en de ontwerper (cpt.skydiver) daar nog niet op geacteerd heeft, maar een poging gewaagd de custom css uit te zetten en dat is nu met de vernieuwde tracker prima te doen

Ik heb wel mijn browservenster 150 pixels breder moeten maken itt wat het was bij T6, maar soit.
Met de tracker op stand fixeer zie ik nu weer dagelijks de meuktracker voorbij komen. Ook is de hoeveelheid wit door de vernieuwde tracker aanzienlijk afgenomen. Dit alles in een venster van zo'n 1280 bij 900 pixels.
De nachtmodus mag van mij wel een echte nachtmodus worden, denk hierbij aan donkergrijs/zwart en tekst wit ipv zwart. Al zal dat natuurlijk moeilijk te realiseren zijn, anders iig zo donkergrijs als de tracker nu is.
Verder ben ik ook geen fan van het icoon wat gekozen is voor de notificaties, zoals al vaker aangehaald is wordt dit icoon met helderheid geassocieerd. Mijn voorstel zou zijn om hier een uitroepteken van te maken.
Ik ben nog aan het switchen tussen cozy en compact, op de FP vind ik compact fijner, maar op het forum cozy. Ik mis nog wel de view knop bij een bericht om te kunnen zien wat iemand voor code heeft gebruikt.
Echter het belangrijkste wat ik nu nog mis zijn de gewaardeerde productreviews. Waar je bij T6 er gewoon altijd 5 zag staan, ben je bij T7 afhankelijk van het algoritme wat achter "Uit de community" hangt hoeveel je er te zien krijgt. Mijn ervaring is dat ik er of geen zie, of 1, of hooguit 2. Daarnaast vind ik ze totaal niet opvallen, het is dat er +2 oid bij staat anders zie je amper het verschil tussen een populair forumtopic.
Zoals ik al eerder heb aangedragen zou een alternatief zijn om in het linker rijtje populaire forumtopics te vermelden en in het rechter rijtje gewaardeerde productreviews en tweakblogs.
Er zijn nog wel meer verbeterpunten, maar de basis is er nu waar verder op gebouwd kan worden
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Er is een ticket om het algoritme voor de items in Uit de community aan te passen zodat er een gelijkwaardig aantal forumtopics, productreviews en tweakblogs in komt te staan. De reviewhomepage heeft ook een overzicht van populaire gebruikersreviews.Laguna schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:57:
Ik was ook even bezig om een opzetje te maken voor een weergavemodus van de categoriebrowserweer voor hardcoregebruikers. De afweging is even om alle categorieën in één keer weer te geven of per channel. Het aantal categorieën dat in het eerste geval getoond zou moeten worden is veel groter dan in T6 omdat alle subcategorieën op het vierde niveau (die werden niet getoond op de Pricewatch-homepage) zijn verdwenen en er meer categorieën op het derde niveau zijn gekomen. Alleen al de subcategorieën binnen computers leveren een enorme lijst op. Met een oplossing zoals in het onderstaande voorbeeld zijn categorieën in andere channels sneller onder handbereik dan wanneer alles onder elkaar wordt getoond en de categorieën die niet onder Computers vallen zelfs op een 30 inch beeldscherm onder de fold zullen staan.

Er is meer dan alleen LD en aangezien dit over de FP/nieuwsberichten gaat leek GR een betere plek denk ik.crisp schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:35:
[...]
Het helpt niet als je in Lieve Devvers zoekt terwijl dat topic in Geachte Redactie staatstond
[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 20-12-2012 22:24 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
@Femme,
geweldig zo'n listview, heerlijk duidelijk zonder overal doorheen te moeten klikken in de hoop het te kunnen vinden. Wat mij betreft mag je dat gisteren invoeren
geweldig zo'n listview, heerlijk duidelijk zonder overal doorheen te moeten klikken in de hoop het te kunnen vinden. Wat mij betreft mag je dat gisteren invoeren
Goed om te horen dat het iig de aandacht heeftFemme schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:18:
[...]
Er is een ticket om het algoritme voor de items in Uit de community aan te passen zodat er een gelijkwaardig aantal forumtopics, productreviews en tweakblogs in komt te staan. De reviewhomepage heeft ook een overzicht van populaire gebruikersreviews.
Het ziet er misschien niet mooier uit, maar gebruiksvriendelijker is het zeker. Als de categorie die ik zoek niet bij populair staat, zit ik nu vaak op de gok maar te klikken waar iets onder valt (al zal dit aan te leren zijn, als je maar vaak genoeg iets zoekt weet je vanzelf wel waar iets onder valt).Ik was ook even bezig om een opzetje te maken voor een weergavemodus van de categoriebrowserweer voor hardcoregebruikers. De afweging is even om alle categorieën in één keer weer te geven of per channel. Het aantal categorieën dat in het eerste geval getoond zou moeten worden is veel groter dan in T6 omdat alle subcategorieën op het vierde niveau (die werden niet getoond op de Pricewatch-homepage) zijn verdwenen en er meer categorieën op het derde niveau zijn gekomen. Alleen al de subcategorieën binnen computers leveren een enorme lijst op. Met een oplossing zoals in het onderstaande voorbeeld zijn categorieën in andere channels sneller onder handbereik dan wanneer alles onder elkaar wordt getoond en de categorieën die niet onder Computers vallen zelfs op een 30 inch beeldscherm onder de fold zullen staan.
[afbeelding]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
^^ What he saidTERW_DAN schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:37:
@Femme,
Totally awesome !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Toen het nieuwe ontwerp gelanceerd werd, was ik nog best aardig enthousiast. Niet zozeer omdat het nieuwe ontwerp nou zo goed was, maar meer omdat ik het met Femme eens was dat het oude ontwerp niet perfect was. Ik zag de potentie van het nieuwe ontwerp wel degelijk en was benieuwd naar hoe ze op het nieuwe ontwerp zouden voortborduren.
Nu na iets meer dan twee maanden durf ik - vanuit mijzelf - wel te claimen dat het nieuwe ontwerp heeft gefaald. Ik zit minder op de site, heb meer kliks nodig om mijn doelen te halen, en mijn greasemonkey en Stylish code ziet er nog net zo uit als 2 maanden geleden. Nog steeds neemt de zoekbalk op iedere pagina veel te veel ruimte in (waarom toch dat ding 1050x50 pixels laten innemen??), nog steeds zijn er geen directe links naar active topics/my react te vinden, nog steeds staat dat nutteloze pricewatch box er op de homepage die veel te veel verticale ruimte inneemt, nog steeds is de meuktracker verstopt achter 2 clicks, nog steeds staan meuktracker/video items tussen de normale nieuws-items (hoezo informatiedichtheid verlagen?? eerder chaos verhogen), nog steeds heeft de userbar geen title attributes(??), nog steeds is er geen responsive design voor op mijn telefoon beschikbaar, en ga zo maar door.
Ik voorzie eigenlijk dat de wijzigingen die ik wens niet zullen komen, dus het wordt voor mij steeds moeilijker om jullie dev-team/designer/planner (take your pick) serieus te nemen.
En als ik dan zo'n ontwerp van Femme zie denk ik "Hallo dude?? Lege witte balk links? Use it!"
Nu na iets meer dan twee maanden durf ik - vanuit mijzelf - wel te claimen dat het nieuwe ontwerp heeft gefaald. Ik zit minder op de site, heb meer kliks nodig om mijn doelen te halen, en mijn greasemonkey en Stylish code ziet er nog net zo uit als 2 maanden geleden. Nog steeds neemt de zoekbalk op iedere pagina veel te veel ruimte in (waarom toch dat ding 1050x50 pixels laten innemen??), nog steeds zijn er geen directe links naar active topics/my react te vinden, nog steeds staat dat nutteloze pricewatch box er op de homepage die veel te veel verticale ruimte inneemt, nog steeds is de meuktracker verstopt achter 2 clicks, nog steeds staan meuktracker/video items tussen de normale nieuws-items (hoezo informatiedichtheid verlagen?? eerder chaos verhogen), nog steeds heeft de userbar geen title attributes(??), nog steeds is er geen responsive design voor op mijn telefoon beschikbaar, en ga zo maar door.
Ik voorzie eigenlijk dat de wijzigingen die ik wens niet zullen komen, dus het wordt voor mij steeds moeilijker om jullie dev-team/designer/planner (take your pick) serieus te nemen.
En als ik dan zo'n ontwerp van Femme zie denk ik "Hallo dude?? Lege witte balk links? Use it!"
[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 23-12-2012 20:56 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik denk dat je redelijk onderschat hoeveel tijd er gaat zitten in het maken van dergelijke aanpassingen, en je tevens ook vergeet hoeveel aanpassingen er inmiddels al gedaan zijn.Ramon schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:54:
[...]
De zaken die je noemt staan nog steeds op stapel; zo zullen deze iteratie myreact, active topics en posthistory bijvoorbeeld in het menu worden geintegreerd. Voor het apart weergeven van meuk en video's ligt inmiddels een design en PRD klaar en wordt ook in een van de komende iteraties opgepakt.
Responsive design is iets dat je zeker niet in een paar maanden doorvoert, maar daar is inmiddels wel een projectgroep voor opgericht.
Wat bedoel je daar precies mee trouwens?nog steeds heeft de userbar geen title attributes(??)
Intentionally left blank
Wat ik nog steeds mis is dat de tracker niet automatisch verdwijnt naarmate de resolutie van het scherm kleiner wordt. Het was al een gevecht om de tracker, die volgens mij voor iedere tweaker geniaal werkte, terug te krijgen, maar zoals hij nu geïmplementeerd is is ook niet je van het.
Zo was het eerst zo dat de tracker bij een bepaalde resolutie half verdween en bij een hover naar voren gezet werd. Op mijn telefoon etc. verdween de tracker helemaal om meer ruimte te maken voor de website zelf. Nu blijft hij gewoon staan en moet ik hem eerst handmatig wegklikken. Vervolgens is hij dan op de desktop ook weg en moet ik hem daar weer tevoorschijn toveren.
Dus waar de website vooral voor touchdevices toegankelijk moest worden, is de tracker dat absoluut niet.
Daarnaast wil ik mijn complimenten uiten over de snelheid van de site. Damn, wat is hij snel. Ik ken denk ik geen enkele site die zo snel laadt als tweakers.net. Het valt me echt op hoe snappy hij voelt. Een flauwe grap, maar gelukkig maar want doordat alles veel meer klikken kost moet je de site veel vaker laden
Zo was het eerst zo dat de tracker bij een bepaalde resolutie half verdween en bij een hover naar voren gezet werd. Op mijn telefoon etc. verdween de tracker helemaal om meer ruimte te maken voor de website zelf. Nu blijft hij gewoon staan en moet ik hem eerst handmatig wegklikken. Vervolgens is hij dan op de desktop ook weg en moet ik hem daar weer tevoorschijn toveren.
Dus waar de website vooral voor touchdevices toegankelijk moest worden, is de tracker dat absoluut niet.
Daarnaast wil ik mijn complimenten uiten over de snelheid van de site. Damn, wat is hij snel. Ik ken denk ik geen enkele site die zo snel laadt als tweakers.net. Het valt me echt op hoe snappy hij voelt. Een flauwe grap, maar gelukkig maar want doordat alles veel meer klikken kost moet je de site veel vaker laden
Voor tablet gebruikers is het een behoorlijke aderlating, maar voorgaande iteraties gingen op soortgelijke manier, dus gewoon geduld hebben.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ere wie ere toe komt: de aanpassingen tot nut oe hebben het geheel een stuk beter gemaakt. Het enige wat ik echt mis (en staat al in het lijstje) zijn de active topics / myreact linkjes. Zou trouwens fijn zijn als die ook onderaan een forum topic staan zodat je snel weer verder kunt.
Bedankt devvers en een fijne kerst!
Bedankt devvers en een fijne kerst!
Verwijderd
Zoals ik al eerder voorspelde, wordt het steeds erger om te kunnen volgen op welke reactie is gereageerd. Met vandaag een nieuw dieptepunt: 10 reactie-lijnen naast elkaar, en in sommige gevallen moet je maar liefst 61 pagina's terugscrollen. Ik denk niet dat er iemand is die nog de moeite neemt om dat uit te zoeken. En ook de reacties staan daar in overdreven smalle kolommen: De benodigde ruimte voor al die lijnen is bijna nog breder dan de ruimte voor de tekst van de reactie zelf. Dat is toch geen ideale oplossing?
Ik blijf erbij, mijn (eerder uiteengezette) idee is een stuk handiger en overzichtelijker. Een klein icoontje (of whatever) in het bericht die de parent-reactie laat zien, als je eroverheen hovert. Dan zijn al die (ontsierende) lijnen niet meer nodig (maar het inspringen kan gewoon blijven), en hoef je nooit meer terug te scrollen.
Ik denk dat in de praktijk velen het gemak ervan zullen inzien, maar mochten jullie het toch niet in de standaard-layout willen hebben: Is het dan mogelijk om die verwijzing naar de parent-reactie (msgid) ergens bereikbaar te maken voor custom CSS, zodat we daarmee zelf aan de slag kunnen? Zelfs daar zou ik al ontzettend blij mee zijn
Ik blijf erbij, mijn (eerder uiteengezette) idee is een stuk handiger en overzichtelijker. Een klein icoontje (of whatever) in het bericht die de parent-reactie laat zien, als je eroverheen hovert. Dan zijn al die (ontsierende) lijnen niet meer nodig (maar het inspringen kan gewoon blijven), en hoef je nooit meer terug te scrollen.
Ik denk dat in de praktijk velen het gemak ervan zullen inzien, maar mochten jullie het toch niet in de standaard-layout willen hebben: Is het dan mogelijk om die verwijzing naar de parent-reactie (msgid) ergens bereikbaar te maken voor custom CSS, zodat we daarmee zelf aan de slag kunnen? Zelfs daar zou ik al ontzettend blij mee zijn
Nouja ik heb wel een beetje een idee hoe je een website maakt, zeg maar, misschien niet voor tig miljoen bezoekers per maand, maar wel voor 200k per maand.crisp schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:04:
[...]
Ik denk dat je redelijk onderschat hoeveel tijd er gaat zitten in het maken van dergelijke aanpassingen, en je tevens ook vergeet hoeveel aanpassingen er inmiddels al gedaan zijn.
Dat scheelt, hopen maar dat het snel gebeurd.De zaken die je noemt staan nog steeds op stapel; zo zullen deze iteratie myreact, active topics en posthistory bijvoorbeeld in het menu worden geintegreerd. Voor het apart weergeven van meuk en video's ligt inmiddels een design en PRD klaar en wordt ook in een van de komende iteraties opgepakt.
Ik had eigenlijk gehoopt, dat als je 2 jaar met het uitwerken van een design bezig bent, dat responsive design er dan ook wel in zou zitten.Responsive design is iets dat je zeker niet in een paar maanden doorvoert, maar daar is inmiddels wel een projectgroep voor opgericht.
De knoppen hier:[...]
Wat bedoel je daar precies mee trouwens?

Ik heb overigens nog geen kritiek gelezen op de specs pagina van de pricewatch. Dus hier even een tekeningetje, hopelijk is het duidelijk: komt er wmb op neer dat de kopjes "Merk en uitvoering" en "Prijs en beoordeling" overbodig zijn omdat de inhoud daarvan al 2x eerder op de pagina staat. Afbeelding zou ik naar rechts verplaatsen, zodat er meer gebruik kan worden gemaakt van de witruimte op de pagina.
Zo ontstaat er meer ruimte voor de échte specs van het product.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Over je tekening: ik ben het ermee eens, maar het aantal winkels en de eerste prijsvermelding mogen van mij ook naar het kopje prijzen verschuiven. Dan kunnen heel de kopjes merk en uitvoering, en prijs en beoordeling weg.
Nu je het toch over specs hebt (heeft niks met T7 te maken): Er zijn veel te weinig specs. Ik moet vaak naar die van de fabrikant gaan om wat wijzer te worden over dat product (of in het geval van camera's ga ik naar dpreview.com). Het zou trouwens ook fijn zijn als de spec wel getoond wordt, ook al is het niet ingevuld. Zo krijg je een uniform beeld als je de producten vergelijkt, of gewoon dat je weet wat er ontbreekt.
Nu je het toch over specs hebt (heeft niks met T7 te maken): Er zijn veel te weinig specs. Ik moet vaak naar die van de fabrikant gaan om wat wijzer te worden over dat product (of in het geval van camera's ga ik naar dpreview.com). Het zou trouwens ook fijn zijn als de spec wel getoond wordt, ook al is het niet ingevuld. Zo krijg je een uniform beeld als je de producten vergelijkt, of gewoon dat je weet wat er ontbreekt.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ontbreken van specs heb ik ook gemerkt. De site van hardware.info is daar een stuk beter mee.
Verwijderd
Even voor de zekerheid: Er staat onder die (ontbrekende) specs een directe link naar de productpagina van de fabrikant, (meestal) rechtstreeks naar de volledige info. Een zeer handige optie, ik gebruik dat specsoverzicht dan ook vaak als doorklikpagina
Als je structureel bepaalde informatie mist bij een bepaalde categorie, dan nodig ik je uit om dat aan te kaarten in Pricewatch zodat dat opgepakt kan wordenwiteken schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:49:
Over je tekening: ik ben het ermee eens, maar het aantal winkels en de eerste prijsvermelding mogen van mij ook naar het kopje prijzen verschuiven. Dan kunnen heel de kopjes merk en uitvoering, en prijs en beoordeling weg.
Als je merkt dat er voor een bepaald product een aantal velden niet zijn ingevuld dan kan je dat eventueel zelf helpen verbeteren via de link "Verbeter productgegevens" helemaal onderaan de specspagina
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Er zijn een aantal dingen waarvan je inderdaad niet hoeft te verwachten dat ze zullen veranderen, zoals de positie van het zoekformulier. Het is een bewuste keuze om de gebruiker te laten zoeken in de bestemming waar hij op dat moment is en dus moet het zoekformulier onder de naam van die bestemming staan en niet er boven.Ramon schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:54:
Andere verbeteringen zijn in ontwikkeling zoals Tino reeds heeft opgemerkt.
Een responsive design is niet iets dat je zomaar in twee maanden uit de mouw schudt. Gedurende het jaar willen we de site geleidelijk response maken. Voor nieuws, reviews en het forum is het niet zo'n uitdaging, de Pricewatch is minder eenvoudig.
Als je hiermee doelt op de forumlayout: daar is inmiddels een ander ontwerp voor waarbij forumposts de gehele breedte in het contentgebied gebruiken (dwz regels blijven gelijk in lengte maar er is meer ruimte voor afbeeldingen in posts). Op andere pagina's is het niet zinvol om te proberen om een breedte van meer dan 980 pixels (excl. tracker) te benutten. Er is nu eenmaal een limiet aan de lengte waarop een regel nog prettig leesbaar is. Het vergroten van de letters zorgt er alleen maar voor dat er verticaal minder regels in de beeld getoond kunnen worden.En als ik dan zo'n ontwerp van Femme zie denk ik "Hallo dude?? Lege witte balk links? Use it!"
Er zijn ook gebruikers die liever hebben dat we geen keuze voor hun maken door de tracker op bepaalde resoluties te verbergen. Als je de tracker rechts zet heb je geen last van de tracker als hij niet tegelijkertijd met de content in beeld past.Tarabass schreef op maandag 24 december 2012 @ 08:31:
Wat ik nog steeds mis is dat de tracker niet automatisch verdwijnt naarmate de resolutie van het scherm kleiner wordt. Het was al een gevecht om de tracker, die volgens mij voor iedere tweaker geniaal werkte, terug te krijgen, maar zoals hij nu geïmplementeerd is is ook niet je van het.
Er moet nog een goede oplossing komen om de instellingen op verschillende soorten devices te managen. Dit geldt niet alleen voor het tonen van de tracker maar bijv. ook de instelling voor de contentdichtheid.
ThanksDaarnaast wil ik mijn complimenten uiten over de snelheid van de site. Damn, wat is hij snel. Ik ken denk ik geen enkele site die zo snel laadt als tweakers.net.
Het is inmiddels wel duidelijk dat de lijnen tussen de reacties de onderlinge relaties niet duidelijker maken. Het probleem is niet groter dan eerst, het valt nu alleen wat meer op hoeveel niveaus er ingesprongen wordt (het aantal zichtbare niveaus van inspringing is ook groter geworden).Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 08:59:
Zoals ik al eerder voorspelde, wordt het steeds erger om te kunnen volgen op welke reactie is gereageerd. Met vandaag een nieuw dieptepunt: 10 reactie-lijnen naast elkaar, en in sommige gevallen moet je maar liefst 61 pagina's terugscrollen. Ik denk niet dat er iemand is die nog de moeite neemt om dat uit te zoeken. En ook de reacties staan daar in overdreven smalle kolommen: De benodigde ruimte voor al die lijnen is bijna nog breder dan de ruimte voor de tekst van de reactie zelf. Dat is toch geen ideale oplossing?
Ik vind een icoon dat een overlay tevoorschijn tovert met de parent reactie geen super elegante oplossing vanwege het simpele feit dat je dan twee keer dezelfde content op dezelfde pagina toont. Ik voel dan meer voor een oplossing waarbij je tijdelijk de reacties tussen parent en child kunt verbergen. Er zijn meer van dit soort ideeën om de reactielayout te verbeteren (andere ideeën zijn o.a. sorteren op kwaliteiten en de mogelijkheid om subthreads in hun geheel in één keer te kunnen inklappen). We kunnen dit niet op korte termijn realiseren.
De redundante informatie in de specstab zorgt wel voor een stuk duiding dat niet altijd aanwezig is in de header. Ook hebben we gekozen voor minimale verschillen ten opzichte van de weergave op de vergelijkingspagina waar je meerdere productuitvoeringen met elkaar kunt vergelijken.Ramon schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:50:
[...]
Ik heb overigens nog geen kritiek gelezen op de specs pagina van de pricewatch. Dus hier even een tekeningetje, hopelijk is het duidelijk: komt er wmb op neer dat de kopjes "Merk en uitvoering" en "Prijs en beoordeling" overbodig zijn omdat de inhoud daarvan al 2x eerder op de pagina staat. Afbeelding zou ik naar rechts verplaatsen, zodat er meer gebruik kan worden gemaakt van de witruimte op de pagina.
Nu ook een tijdje met de site gewerkt te hebben kan ik wel zeggen ja ik ben er zoals de site nu is wel min of meer aan gewend, hij is volgens mij tevens nog nooit zo snel geweest, ik merk het verschil met andere sites erg goed op mijn oude notebook dus grote pluim daarvoor.
De zaken die hier werden aangegeven waar de users niet over tevreden waren zijn voor het gros ook geïmplementeerd en daarvoor mijn dank, ik was ook zeer sceptisch of zelfs echt negatief over bepaalde zaken maar dat is nu toch wel weg.
De site zal nog niet af zijn( de PW bv) maar er worden nu grote stappen gemaakt, natuurlijk zal je denk ik altijd een kleine groep houden die hoe dan ook negatief zal blijven en de vorige layoput terug wil maar het lijkt mij dat het gros toch wel tevreden kan zijn met hoe het nu gaat.
Dank aan de crew dat jullie toen de stront an de knikker was toch met de leden in dit topic hebben overlegd gecommuniceerd en de zaken hebben aangepakt.
Kortom ik ben tevreden hoe het nu gaat en met deze basis die is gelegd gaat dat goed komen
De zaken die hier werden aangegeven waar de users niet over tevreden waren zijn voor het gros ook geïmplementeerd en daarvoor mijn dank, ik was ook zeer sceptisch of zelfs echt negatief over bepaalde zaken maar dat is nu toch wel weg.
De site zal nog niet af zijn( de PW bv) maar er worden nu grote stappen gemaakt, natuurlijk zal je denk ik altijd een kleine groep houden die hoe dan ook negatief zal blijven en de vorige layoput terug wil maar het lijkt mij dat het gros toch wel tevreden kan zijn met hoe het nu gaat.
Dank aan de crew dat jullie toen de stront an de knikker was toch met de leden in dit topic hebben overlegd gecommuniceerd en de zaken hebben aangepakt.
Kortom ik ben tevreden hoe het nu gaat en met deze basis die is gelegd gaat dat goed komen
[ Voor 17% gewijzigd door pino85 op 03-01-2013 12:59 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik vind de voorgestelde oplossing toch wel wat hebben.Femme schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:56:
[...]
Ik vind een icoon dat een overlay tevoorschijn tovert met de parent reactie geen super elegante oplossing vanwege het simpele feit dat je dan twee keer dezelfde content op dezelfde pagina toont. Ik voel dan meer voor een oplossing waarbij je tijdelijk de reacties tussen parent en child kunt verbergen. Er zijn meer van dit soort ideeën om de reactielayout te verbeteren (andere ideeën zijn o.a. sorteren op kwaliteiten en de mogelijkheid om subthreads in hun geheel in één keer te kunnen inklappen). We kunnen dit niet op korte termijn realiseren.
Neem bijvoorbeeld een site als nujij.nl waarbij direct het bericht waarop gereageerd is wordt getoond als je een mouse-over doet op het tekstballon-icoontje:

In het voorbeeld van dit plaatje is het natuurlijk overbodig omdat de reactie dicht onder het originele bericht staat, maar voor de duidelijkheid heb ik met opzet een reactie gekozen waarbij zowel het origineel als de overlay getoond worden.
Mogelijk vind je er iets uit technisch oogpunt niet elegant aan, maar vanuit het oogpunt van een gebruiker zoals ik is dit erg prettig: het voorkomt heel erg veel onnodig gescroll, het is direct beschikbaar, neemt een minimale hoeveelheid pixels op het scherm in beslag en verdwijnt weer net zo snel als ik wil, en het is niet zo dat meteen de hele pagina een refresh maakt (waar ik sowieso een broertje dood aan heb). Dat is voor mij dus een elegante oplossing.
Ik zie het zelf ook niet als 2 keer dezelfde content op dezelfde pagina tonen (wat ik inderdaad lelijk zou vinden) omdat het een mouseover betreft die dus ook direct weer verdwijnt. Het is een beetje alsof je even een super intelligent vergrootglas tot je beschikking hebt.
@pino85 Ik ben er ook aan gewend nu. Maar dat wilt niet zeggen dat ik het daardoor een goede site vind nu... Is ook logisch: als je iets uren per dag gebruikt ga je er bijna altijd aan wennen.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
4chan doet ook zoiets, ik vind dat ronduit briljant werken en ik hoop echt dat het hier ook komt.Cap schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:00:
[...]
Ik vind de voorgestelde oplossing toch wel wat hebben.
Verwijderd
Dat inspringen is ook niet het grootste probleem. Dat is het vaker en langer moeten terugscrollen door steeds langer wordende draadjes, en dat probleem zal wél groter worden, naarmate het aantal users en reacties toeneemt.Femme schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:56:
[...]
Het is inmiddels wel duidelijk dat de lijnen tussen de reacties de onderlinge relaties niet duidelijker maken. Het probleem is niet groter dan eerst, het valt nu alleen wat meer op hoeveel niveaus er ingesprongen wordt (het aantal zichtbare niveaus van inspringing is ook groter geworden).
Maar dat doet het imo juist niet. Vaak staat de parent-reactie juist niet op dezelfde pagina, maar (meerdere) pagina's terug. // (herstel). En bovendien wordt die content natuurlijk alleen getoond wanneer je over het aangewezen icoontje (of whatever) hovert. Eigenlijk een heel schone oplossing, want je ziet geen (dubbele) reacties als je het niet wil.Ik vind een icoon dat een overlay tevoorschijn tovert met de parent reactie geen super elegante oplossing vanwege het simpele feit dat je dan twee keer dezelfde content op dezelfde pagina toont.
Het grootste 'minpunt' zou zijn dat je een icoontje ziet voor een parent-reactie die er vlak boven staat op dezelfde pagina. Maar afgezien van de vraag of dat écht zo storend is, komt het door langere draadjes steeds vaker voor dat dat niet het geval is. Bovendien heeft 4chan ook hiervoor een oplossing bedacht: Wanneer de parent-reactie op dezelfde pagina staat wordt deze niet in een overlay getoond, maar ge-highlighted (op de originele plek). Op die manier zie je ook in dat geval geen dubbele content.
Overigens ziet in het kader van overbodige dubbele content dit er ook niet super elegant uit, maar dat terzijde
Elke methode heeft zijn voor- en nadelen, maar ik denk dat zo'n icoontje (of whatever) met overlay het grootste gemak en de minste nadelen oplevert. Bij sorteren op kwaliteiten zul je problemen houden met de beoordeling, dat laat het mismoderatietopic wel zien. Bovendien worden niet alle reacties (snel) gemodereerd, zodat goede reacties daardoor onderaan kunnen eindigen (of waardeloze reacties bovenaan, afhankelijk waar je (nog) ongemodereerde reacties neerzet). En het lost het probleem niet op want bij reacties die onderaan staan moet je nog steeds (lang) terugscrollen als je de parent-reactie wil vinden.Ik voel dan meer voor een oplossing waarbij je tijdelijk de reacties tussen parent en child kunt verbergen. Er zijn meer van dit soort ideeën om de reactielayout te verbeteren (andere ideeën zijn o.a. sorteren op kwaliteiten en de mogelijkheid om subthreads in hun geheel in één keer te kunnen inklappen). We kunnen dit niet op korte termijn realiseren.
Subthreads inklappen lijkt me ook niet te voldoen, want de markering (plusje) om dat te doen staat waarschijnlijk bovenaan de (sub)thread. Dan moet je nog steeds terugscrollen om daar bij te kunnen. En ik vrees dat het bij lange threads met meerdere subthreads dan sowieso zal uitmonden in een waar in- en uitklapfestijn
Tijdelijk tussenliggende reacties tussen parent en child verbergen kan een oplossing zijn, maar je kunt je afvragen of dat voor de gebruiker een betere optie zou zijn dan zo'n overlay. Het lijkt me overzichtelijker als de tussenliggende reacties niet verborgen worden, want in combinatie met de parent-reactie in een overlay hou je dan permanent zicht op het verloop van een discussie. Bij het verbergen heb je dat niet, en moet je telkens switchen tussen die twee modi. Dan lijkt me zo'n on-hover icoontje met overlay toch nét wat gebruiksvriendelijker.
Bovendien is er nog een ander vervelend probleem dat hiermee ook meteen opgelost wordt: Namelijk het niet kunnen volgen van nieuwe reacties zonder telkens weer helemaal door álle reacties heen te moeten. Met zo'n overlay in combinatie met de platte weergave kun je nieuwe reacties blijven volgen door simpelweg de pagina te refreshen. En als je niet weet waar een nieuwe reactie betrekking op heeft (het grote probleem met de huidige platte weergave), hoef je alleen maar even te hoveren om het te zien.
Ik begrijp dat een definitieve implementatie nog even op zich zal laten wachten, maar ik hoop dat je ook deze optie serieus wil overwegen (desnoods als custom-css optie), want volgens mij is het écht een heel doeltreffende oplossing, die twee problemen aanpakt
Hier zit ik al 4 mnd op te wachten, helaas is deze nog niet doorgevoerd, wanneer mogen we weer een update verwachten?Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
Dat zit in de huidige iteratie. En hopelijk gaan we dat redden, er kwam namelijk iets met cookies tussendoor.. *kuch*Sjah schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:52:
[...]
Hier zit ik al 4 mnd op te wachten, helaas is deze nog niet doorgevoerd, wanneer mogen we weer een update verwachten?
Intentionally left blank
Nee, dat is niet zo (althans, niet op de frontpage); threads worden daar niet over meerdere pagina's getoond maar worden altijd op dezelfde pagina 'bij elkaar' gehoudenVerwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:43:
[...]
Maar dat doet het imo juist niet. Vaak staat de parent-reactie juist niet op dezelfde pagina, maar (meerdere) pagina's terug.
Intentionally left blank
Verwijderd
Je hebt gelijk, ik bedoelde daar eigenlijk 'scherm', in plaats van 'pagina'. // Aangepastcrisp schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:25:
[...]
Nee, dat is niet zo (althans, niet op de frontpage); threads worden daar niet over meerdere pagina's getoond maar worden altijd op dezelfde pagina 'bij elkaar' gehouden
// Of schermpagina, voor de mensen met meerdere monitoren
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 00:00 ]
Dit is vast al langs geweest, maar met chrome scrollt de onderbalk mee op de mainpage en het forum, waardoor ik een deel niet kan klikken/lezen.

en forums:
http://i.imgur.com/aW6fb.png

en forums:
Wanneer doet hij dat? scroll je gewoon naar beneden of van boven naar beneden?Dark schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:52:
Dit is vast al langs geweest, maar met chrome scrollt de onderbalk mee op de mainpage en het forum, waardoor ik een deel niet kan klikken/lezen.
[afbeelding]
en forums:
Hier heb ik dat probleem niet
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Gewoon op de hoofdpagina of het forum, muiswieltje naar beneden...Rob schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:59:
[...]
Wanneer doet hij dat? scroll je gewoon naar beneden of van boven naar beneden?
Hier heb ik dat probleem niet
edit: ahh gevonden... de uTorrent bar... neem me niet kwalijk

[ Voor 10% gewijzigd door Dark op 05-01-2013 12:05 ]
Dat gebeurde hier in Opera Mobile: [layout bug] Donkergrijze balk staat over posts-Opera MobileDark schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:52:
[afbeelding]
en forums:
Ietsje in/uit zoomen en het ding bleef op zijn plek staan. Probleem is overigens spontaan verdwenen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
hoe is het nu met:
Irritreert me al mateloos sinds de overgang naar T7, lijkt me een simpele ingreep, maar er gebeurt maar niets. maakt het navigeren over het forum echt rete irritant.Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
PSN: DutchTrickle PVoutput
Daar wil ik me graag bij aansluiten.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
crisp in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*"Maverick schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:50:
hoe is het nu met:
[...]
Irritreert me al mateloos sinds de overgang naar T7, lijkt me een simpele ingreep, maar er gebeurt maar niets. maakt het navigeren over het forum echt rete irritant.
Ik vraag me alleen af wanneer de huidige iteratie af is.
Het zou wel echt belachelijk veel geklik schelen om te kunnen navigeren.
Verwijderd
Hoe stel je die informatiedichtheid in? Kan het niet vinden bij 'voorkeuren'
Handig om te weten voor de enkele keer dat ik nog op T.net/GoT kom, sinds TWK7 door m'n strot is geduwd probeer ik deze sites zoveel mogelijk te mijden.
Handig om te weten voor de enkele keer dat ik nog op T.net/GoT kom, sinds TWK7 door m'n strot is geduwd probeer ik deze sites zoveel mogelijk te mijden.
Verwijderd
Op het bloemetje rechtsboven klikken, // naast het zonnetje en het wolkjeVerwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:03:
Hoe stel je die informatiedichtheid in? Kan het niet vinden bij 'voorkeuren'
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 19:23 ]
als het goed is aankomende dinsdagTERW_DAN schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:30:
[...]
crisp in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*"
Ik vraag me alleen af wanneer de huidige iteratie af is.
Het zou wel echt belachelijk veel geklik schelen om te kunnen navigeren.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Hoe staat het nou met die features die wij mochten verzinnen, en waarvoor nou die 20 uur per iteratie in geplanned werd? Vanaf waneer mogen we nu eindelijk eens stemmen?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Er was al een top 12; volgens mij heeft zeef die ook wel ergens gepost. Elke iteratie nemen we daar zaken van mee. Aangezien daar ook wat grotere dingen op stonden zijn we daar voorlopig nog wel mee zoetAW_Bos schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:51:
Hoe staat het nou met die features die wij mochten verzinnen, en waarvoor nou die 20 uur per iteratie in geplanned werd? Vanaf waneer mogen we nu eindelijk eens stemmen?
Intentionally left blank
Volgensmij is die niet gepostcrisp schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:33:
[...]
Er was al een top 12; volgens mij heeft zeef die ook wel ergens gepost. Elke iteratie nemen we daar zaken van mee. Aangezien daar ook wat grotere dingen op stonden zijn we daar voorlopig nog wel mee zoet
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Dan moet dat zeef dat alsnog maar eens doen
De 20 uur communitie houden we echter wel aan, dus er wordt iig aan gewerkt
[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 05-01-2013 22:04 ]
Intentionally left blank
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hoe kan ik de lijst van nieuwsberichten verder zien gaan in lijstvorm? Als ik op Nieuwsarchief http://tweakers.net/nieuws/zoeken/ klik dan zie ik alles te uitgebreid. Vind dit al lange tijd enorm vervelend, ik zou gewoon die lijst oneindig willen kunnen afscrollen.
https://opensea.io/seaart
Zowel Cyberpope als Antiloop als ikzelf (afgelopen weekend) hadden er last van: de shopreview sectie is best lastig te vinden. Het dropdown-menu van T6 vond ik zelf een stuk meer voor de hand liggend als de "klik pricewatch, dan aan de rechterkant in het midden".
Zou er misschien iets aan gedaan kunnen worden om de Shopreview afdeling wat makkelijker vindbaar te maken?
Ik weet niet of dat al eerder ergens gemeldt was, maar ik kan er in elk geval geen 'lieve devvers' topic voor vinden (en twijfel of dat er zou moeten zijn, lijkt mij niet zozeer een bug)
Zou er misschien iets aan gedaan kunnen worden om de Shopreview afdeling wat makkelijker vindbaar te maken?
Ik weet niet of dat al eerder ergens gemeldt was, maar ik kan er in elk geval geen 'lieve devvers' topic voor vinden (en twijfel of dat er zou moeten zijn, lijkt mij niet zozeer een bug)
Een kale lijst is er niet en ik voorzie ook niet dat die er gaat komen. We moeten nu eenmaal prioriteiten stellen.enomiss schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:53:
Hoe kan ik de lijst van nieuwsberichten verder zien gaan in lijstvorm? Als ik op Nieuwsarchief http://tweakers.net/nieuws/zoeken/ klik dan zie ik alles te uitgebreid. Vind dit al lange tijd enorm vervelend, ik zou gewoon die lijst oneindig willen kunnen afscrollen.
De shopreviews moeten nog verbouwd worden. Het is nu as is overgenomen uit de oude site met hier en daar wat aanpassingen in de layout maar echt toonbaar is het niet. Het staat op de planning om dit aan te pakken. Een linkje in het menu onder Meer zou het ook wat duidelijker kunnen maken voor gebruikers die in het navigatiemenu op zoek zijn naar de bestemming Shopreviews.vanaalten schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:26:
Ik heb een ontwerpje gemaakt van een aangepaste reactielayout waarin de lijnen tussen de reacties zijn verdwenen. We kunnen concluderen dat die niet helpen. In complexe threads lopen er zoveel lijnen naast elkaar dat het alsnog erg moeilijk is om relaties tussen reacties te kunnen volgen. Ook mixt het moeilijk in een layout waarin sommige reacties wel en andere geen border hebben.
Het idee is nu om de lijnen tussen direct gerelateerde reacties (parent en kinderen) pas te tonen als je ergens in de body van een reactie klikt. De aangeklikte reactie wordt dan blauw en de direct gerelateerde reacties zijn grijs. Alleen tussen die reacties is een lijn zichtbaar. Met een knopje kun je de reacties tussen de parent en aangeklikte reactie inklappen. Of het devtechnisch ook nog een beetje haalbaar is heb ik nog niet nagevraagd
.
De reacties gebruiken in dit ontwerp weer de gehele breedte van het contentgebied. Omdat de rechterkolom naast artikel nu minder meuk bevat komt het nog maar zelden voor dat de rechterkolom langer is dan het bericht zelf. Als de rechterkolom langer is wordt er tussen de tekst van het artikel en de eerste reactie witruimte getoond.
Als voorbeeld heb ik een thread genomen met extreem diepe nesting. Tot op het elfde niveau kunnen de reacties op volledige breedte van ca. 600 pixels weergegeven worden.
De afbeelding links is de normale staat, in de rechter afbeelding is onderaan een reactie aangeklikt.
-
Het idee is nu om de lijnen tussen direct gerelateerde reacties (parent en kinderen) pas te tonen als je ergens in de body van een reactie klikt. De aangeklikte reactie wordt dan blauw en de direct gerelateerde reacties zijn grijs. Alleen tussen die reacties is een lijn zichtbaar. Met een knopje kun je de reacties tussen de parent en aangeklikte reactie inklappen. Of het devtechnisch ook nog een beetje haalbaar is heb ik nog niet nagevraagd
De reacties gebruiken in dit ontwerp weer de gehele breedte van het contentgebied. Omdat de rechterkolom naast artikel nu minder meuk bevat komt het nog maar zelden voor dat de rechterkolom langer is dan het bericht zelf. Als de rechterkolom langer is wordt er tussen de tekst van het artikel en de eerste reactie witruimte getoond.
Als voorbeeld heb ik een thread genomen met extreem diepe nesting. Tot op het elfde niveau kunnen de reacties op volledige breedte van ca. 600 pixels weergegeven worden.
De afbeelding links is de normale staat, in de rechter afbeelding is onderaan een reactie aangeklikt.

Verwijderd
Dan heb ik liever dat dat knopje om de tussenliggende reacties te verbergen meteen beschikbaar is. Want wanneer het zover is dat ik die parent-reactie wil herlezen, staat-ie meestal tóch al te ver om te willen terugscrollen. Maar betekent dit, dat het message-id van de parent-reactie nu ook in de (reply)reactie moet komen te staan? Want dan zou ik waarschijnlijk via custom css ook met mijn oplossing kunnen experimenteren
Verwijderd
@Femme: Ik vind het er heel interessant uitzien, duidelijker IMO dan de huidige layout (ik verdwaal nogal eens in de reacties op reacties)
Ja, waar blijft die nou? Het hele forum is nog steeds gehandicapt zonder die knop.Palomar schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:08:
Jammer dat er nog steeds geen 'My Active Topics' linkje bovenaan de pagina staat.
Wordt als het goed is in de komende iteratie afgemaakt. Door o.a. de cookiewetimplementatie is het afgelopen iteratie niet meer gelukt dat af te krijgen.mcDavid schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:01:
[...]
Ja, waar blijft die nou? Het hele forum is nog steeds gehandicapt zonder die knop.
Intentionally left blank
Ook de Bookmarks knop hoop ik ?? Ik word er een beetje gek van dat die er niet is
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
nero355 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 03:10:
Ook de Bookmarks knop hoop ik ?? Ik word er een beetje gek van dat die er niet is
Ja, bookmarks, posthistory en myreact krijgen allemaal een plaatsje in het gebruikersmenu. Die wordt namelijk hierarchisch. Verder wordt posthistory ('mijn topics') toegevoegd aan de tabs op de forum index.Ramon schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 07:59:
En de MyReact??
Intentionally left blank
Gaat die klikruimte links van de forum-posts nog gefixed worden? Als je nu vlak naast een post klikt, maar niet op de user-avatar dan ga je toch naar de gallery. Schoonheidsfoutje, maar wel iets dat gefixed mag worden en wat al een aantal keren gemeld is sinds oktober 
\[BUG/forum]Klikken naast usericon leidt naar profiel bijvoorbeeld.
[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 09-01-2013 11:53 ]
Oscar Wilde
Er is al een ticket om dergelijke 'schoonheidsfoutjes' eens op te lossen, maar helaas heeft dat nog geen hoge prio ten opzichte van andere dingen die gedaan moeten worden...Raven schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:47:
Gaat die klikruimte links van de forum-posts nog gefixed worden? Als je nu vlak naast een post klikt, maar niet op de user-avatar dan ga je toch naar de gallery. Schoonheidsfoutje, maar wel iets dat gefixed mag worden en wat al een aantal keren gemeld is sinds oktober
Intentionally left blank
Verwijderd
crisp schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:31:
[...]
[...]
Ja, bookmarks, posthistory en myreact krijgen allemaal een plaatsje in het gebruikersmenu. Die wordt namelijk hierarchisch. Verder wordt posthistory ('mijn topics') toegevoegd aan de tabs op de forum index.
Dan kan mn Opera User JS weer weg
Overigens, een wens over die direct op MijnBookmarks komen vanaf de FP>>> liefst heb ik dat de site onthoudt dat ik daar altijd ben, dus niet dat ik boven Forum moet gaan hooveren en dan omlaag met de muis om Bookmarks te selecteren, nee gewoon een klik op Forum zou me naar Bookmarks moeten leiden.
Dat zou erg jammer zijn, vooral als er veel berichten worden gepost (zoals nu met de CES) kan het zo zijn dat zodra je de site bezoekt dat er meer nieuwe nieuwsberichten zijn, dan er op de FP staan weergegeven. Vervolgens klik je op nieuwsarchief en dan moet je daar gaan zoeken wat nu precies de berichten zijn die je gemist hebt. De pagina is prima om te zoeken naar nieuwsberichten, maar niet geschikt als nieuwsarchief.Femme schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:41:
[...]
Een kale lijst is er niet en ik voorzie ook niet dat die er gaat komen. We moeten nu eenmaal prioriteiten stellen.
Verder viel mij op dat als je bij een pagina van een product klikt op de prijs rechtsbovenaan dat er dan niks gebeurd, al doet de link wel vermoeden dat je naar de prijs pagina zou gaan?
Alt+a.mcDavid schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:01:
[...]
Ja, waar blijft die nou? Het hele forum is nog steeds gehandicapt zonder die knop.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Bookmarks komt in het menu onder je username. De link achter een hoofdbestemming in het navigatiemenu afhankelijk maken van een voorkeur gaan we niet doen.Sjah schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:01:
Overigens, een wens over die direct op MijnBookmarks komen vanaf de FP>>> liefst heb ik dat de site onthoudt dat ik daar altijd ben, dus niet dat ik boven Forum moet gaan hooveren en dan omlaag met de muis om Bookmarks te selecteren, nee gewoon een klik op Forum zou me naar Bookmarks moeten leiden.
Eigenlijk zouden we nog een bookmarkstracker moeten maken zodat je via de tracker overzicht over activiteit in gebookmarkte topics. Het kopje van de tracker kan dan ook meteen naar Bookmarks verwijzen. Active topics is op die manier ook al vanuit de tracker bereikbaar.
Dan zijn het dus evenveel klikjes, jammerrzzz. Had best gekund, in je voorkeurenpanel die keus geven wat je achter de Forum-knop verstopt.
Je suggestie over de tracker verwelkom ik ZEER.
[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 10-01-2013 15:44 ]
Maar het is niet logisch. Zo zou je een heleboel dingen kunnen verzinnen die handig zouden kunnen zijn, maar de logica ver te zoeken isSjah schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:30:
Dan zijn het dus evenveel klikjes, jammerrzzz. Had best gekund, in je voorkeurenpanel die keus geven wat je achter de Forum-knop verstopt.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Ik zou zeggen doe het net als op FOK! dat je kunt kiezen wat de standaardactie op het forum is (dus wat je op gathering.tweakers.net voor je neus krijgt). "forumindex", "actieve topics", "postgeschiedenis", enz.Femme schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:17:
[...]
Bookmarks komt in het menu onder je username. De link achter een hoofdbestemming in het navigatiemenu afhankelijk maken van een voorkeur gaan we niet doen.
Eigenlijk zouden we nog een bookmarkstracker moeten maken zodat je via de tracker overzicht over activiteit in gebookmarkte topics. Het kopje van de tracker kan dan ook meteen naar Bookmarks verwijzen. Active topics is op die manier ook al vanuit de tracker bereikbaar.
Werkt ideaal.
Die bookmarkstracker vind ik ook een superidee, en een postgeschiedenis-tracker zou nog mooier zijn.
Is logisch de bepalende factor dan?Rob schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:39:
[...]
Maar het is niet logisch. Zo zou je een heleboel dingen kunnen verzinnen die handig zouden kunnen zijn, maar de logica ver te zoeken is
Het gaat wel om het forum, en een voorsorteermogelijkheid is best prettig en misschien ook nog logisch.
Ja net zoveel clicken ja, maar het staat straks tenminste op een plek waar ik het eventueel vanaf het begin al had verwacht dus ik vind het best als ik maar niet elke keer terug naar de forum index hoef ... zo suf is datSjah schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:30:

Dat tracker idee is ook tof, maar meer i.c.m. een eventueel Tweakers 8 in mijn geval : Zowel het eerste als het laatste design/gebruik vind ik niet lekker werken
Is er iets mis met mijn browser ineens of is er een release gedaan die de bookmarks pagina nu bijna helemaal zonder informatie weergeeft?
http://www.branderonline....uweLayoutBijBookmarks.PNG
Als dit een bewuste keuze is dan wordt naar mijn mening de plank weer heel erg misgeslagen. Ik zie maar twee bookmarks op de bookmark pagina!
Anders heb ik niets gezegd.
Als dit een bewuste keuze is dan wordt naar mijn mening de plank weer heel erg misgeslagen. Ik zie maar twee bookmarks op de bookmark pagina!
[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 12-01-2013 09:16 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Met mijn browser (FF) zou je niets gezegd hebben 
// En met m'n Chrome-browser ook niet
(wel weer die rottige cookie-waarschuwing waar ik met FF al toestemming voor gegeven had, maar dat zal nog wel veel vaker gebeuren als ik van browser wissel
Maar mij niet alleen
)
// En met m'n Chrome-browser ook niet
(wel weer die rottige cookie-waarschuwing waar ik met FF al toestemming voor gegeven had, maar dat zal nog wel veel vaker gebeuren als ik van browser wissel

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 09:42 ]
Hier gaat alles nog gewoon prima (Safari, FF en Chrome). Voor zover ik weet hebben we nog niks veranderd aan de bookmarks. Ik heb even geen IE10 bij de hand, dus kan niet checken of het wellicht IE10 gebonden isc70070540 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 09:15:
Is er iets mis met mijn browser ineens of is er een release gedaan die de bookmarks pagina nu bijna helemaal zonder informatie weergeeft?
Staan bij mij gewoon goed in IE10 icm Win8 x64.Misha schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:49:
[...]
Hier gaat alles nog gewoon prima (Safari, FF en Chrome). Voor zover ik weet hebben we nog niks veranderd aan de bookmarks. Ik heb even geen IE10 bij de hand, dus kan niet checken of het wellicht IE10 gebonden is
Ik kan het in Firefox reproduceren door 1 tikje in te zoomen.zeef schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:14:
[...]
Staan bij mij gewoon goed in IE10 icm Win8 x64.
Intentionally left blank
Aha, dat is de reden. Hij stond bij mij op 95%. Is dit een bug of by design?crisp schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:30:
[...]
Ik kan het in Firefox reproduceren door 1 tikje in te zoomen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Geen van beide, er zijn maar weinig websites die rekening houden met alle zoom levels. Het percentage gebruikers dat daar gebruik van maakt is te verwaarlozen.c70070540 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:00:
[...]
Aha, dat is de reden. Hij stond bij mij op 95%. Is dit een bug of by design?
Google wees mij net op http://faq.tweakers.net/cme/ , waarom zie ik daar een layout van 2(?) makeovers terug? Is iemand vergeten die pagina te veranderen?
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 14-01-2013 19:38 ]
Oscar Wilde
Dat is aan de bron te zien gewoon een losse pagina die iemand handmatig in html heeft gemaakt.Raven schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:38:
Google wees mij net op http://faq.tweakers.net/cme/ , waarom zie ik daar een layout van 2(?) makeovers terug? Is iemand vergeten die pagina te veranderen?
Is iemand vergeten die pagina te verwijderen?Raven schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:38:

Waarom verwijderen, die calculators zijn wel handig
Oscar Wilde
Kan iemand vertellen wanneer de juiste breadcrumbs weer terug komen? Navigeren in de Pricewatch is echt een hel, en kan me eigenlijk niet voorstellen dat jullie er zelf wel tevreden over zijn.
Er wordt aan gewerkt maar een opleverdatum kan ik je nog niet noemen.RMX schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:18:
Kan iemand vertellen wanneer de juiste breadcrumbs weer terug komen? Navigeren in de Pricewatch is echt een hel, en kan me eigenlijk niet voorstellen dat jullie er zelf wel tevreden over zijn.
Het was in het begin heel erg wennen, maar nu met alle vernieuwingen die aangebracht zijn is de site perfect !
Word het vraag en aanbod gedeelte nog verbeterd?
het is een grote onoverzichtelijk hoop geworden.
totaal onbruikbaar
het is een grote onoverzichtelijk hoop geworden.
totaal onbruikbaar
Filters in Vraag & Aanbod worden komende week gereleased. Dan zijn er meteen veel betere filtermogelijkheden dan er ooit zijn geweest in Vraag & Aanbod. Een voorwaarde om een advertentie te vinden is overigens wel dat er een product aan is gekoppeld. Daar de adverteerder dus voor zorgen, maar die heeft er zelf baat bij dan zijn advertentie goed vindbaar is.
Ik heb nu al een aantal keren gezien dat mijn product niet te koppelen is, met name ouder spul.Femme schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:27:
Filters in Vraag & Aanbod worden komende week gereleased. Dan zijn er meteen veel betere filtermogelijkheden dan er ooit zijn geweest in Vraag & Aanbod. Een voorwaarde om een advertentie te vinden is overigens wel dat er een product aan is gekoppeld. Daar de adverteerder dus voor zorgen, maar die heeft er zelf baat bij dan zijn advertentie goed vindbaar is.
Over koppelen gesproken: ik erger me als abonnee dood aan het feit dat ik aan de rechterzijde verplicht de productkoppelingen zie op het forum. Dit boeit me niet, ervaar ik als reclame en het maakt het beeld onrustig. Dat het niet uit te schakelen is irriteert nogal. Gaat hier iets aan gedaan worden?
Dergelijke advertenties zullen (naar ik mag aannemen) nog steeds zichtbaar zijn als er nog niet gefilterd is op productspecificaties en/of als je zoekt op keywords. Als het echt een probleem blijkt te zijn zouden we nog kunnen overwegen om een mogelijkheid te maken dat je bepaalde specificaties bij je advertentie kan opgeven.Exorcist schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:29:
[...]
Ik heb nu al een aantal keren gezien dat mijn product niet te koppelen is, met name ouder spul.
Het staat je vrij het met custom CSS te verbergenOver koppelen gesproken: ik erger me als abonnee dood aan het feit dat ik aan de rechterzijde verplicht de productkoppelingen zie op het forum. Dit boeit me niet, ervaar ik als reclame en het maakt het beeld onrustig. Dat het niet uit te schakelen is irriteert nogal. Gaat hier iets aan gedaan worden?
Intentionally left blank
Custom CSS wil ik gewoon vermijden; het is een techforum waarbij ik opties wil hebben in een keuzemenu, zonder zelf van alles te moeten aanpassen.
Mogelijk dat ik het gemist heb, maar is er al een inschatting mogelijk wanneer die iteratie plaats gaat vinden? Binnen nu en een week, maand, half jaar?crisp schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:31:
[...]
[...]
Ja, bookmarks, posthistory en myreact krijgen allemaal een plaatsje in het gebruikersmenu. Die wordt namelijk hierarchisch. Verder wordt posthistory ('mijn topics') toegevoegd aan de tabs op de forum index.
Het probleem aan onze kant is dat we zo'n enorme variëteit in keuzes hadden dat het onderhoud erg moeilijk werd. Vooral omdat keuze X weer invloed zou kunnen hebben op item Y etc. etc. Daarom hebben we flink gesnoeid in de keuzemogelijkheden. Productkoppelingen zijn een interne verwijzing en geen reclame. Maar die discussie is vaker gevoerd.Exorcist schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:40:
Custom CSS wil ik gewoon vermijden; het is een techforum waarbij ik opties wil hebben in een keuzemenu, zonder zelf van alles te moeten aanpassen.
aanstaande dinsdag als ze zich aan hun schema houdenpartyondude schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:47:
[...]
Mogelijk dat ik het gemist heb, maar is er al een inschatting mogelijk wanneer die iteratie plaats gaat vinden? Binnen nu en een week, maand, half jaar?
Jammer. Enigszins begrijpelijk hoor, maar ik verleng mijn abonnement in ieder geval niet meer hierdoor. Dan maar wat extra advertenties, ik stoor me er dusdanig aan dat dat me dan ook niet meer uitmaakt. Die 15 Euro zal toch niet merkbaar zijnzeef schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:11:
[...]
Het probleem aan onze kant is dat we zo'n enorme variëteit in keuzes hadden dat het onderhoud erg moeilijk werd. Vooral omdat keuze X weer invloed zou kunnen hebben op item Y etc. etc. Daarom hebben we flink gesnoeid in de keuzemogelijkheden. Productkoppelingen zijn een interne verwijzing en geen reclame. Maar die discussie is vaker gevoerd.
Er komt dinsdag wel iets anders leuks voor abo's.Exorcist schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:15:
[...]
Jammer. Enigszins begrijpelijk hoor, maar ik verleng mijn abonnement in ieder geval niet meer hierdoor. Dan maar wat extra advertenties, ik stoor me er dusdanig aan dat dat me dan ook niet meer uitmaakt. Die 15 Euro zal toch niet merkbaar zijn
Ow, dat zou relax zijndavidaap123 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:11:
[...]
aanstaande dinsdag als ze zich aan hun schema houden
Verwijderd
Bier en tieten?zeef schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:22:
[...]
Er komt dinsdag wel iets anders leuks voor abo's.
Een ubercoolhip icon voor abo's zodat we kunnen showen hoeveel we om tweakers.net geven ?zeef schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:22:
[...]
Er komt dinsdag wel iets anders leuks voor abo's.
FTFYVerwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:29:
Bier en tieten en een Bookmarks knop ?
Dan neem ik meteen een abbo !!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.
Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i
.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.
Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug
Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)
Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.
Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i
.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.
Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug
Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)
Zoeken in topicsDONE
Night mode (donkere achtergrond)DONE (zie hieronder)
Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker isDONE
Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is)DONE, wordt nog aan gesleuteld
- Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
-
Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen!DONE
- Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
-
Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden')DONE
-
Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaanDONE
-
link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpageDONE
-
categoriekleuren in de nieuwslistingDONE
-
Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop)DONE
- Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.
Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.