Toon posts:

Films, tv, muziek en boeken - Terugkoppeling topic

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:14

Technomania

salvis titulis et honoribus

AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:34:
Ik heb een Techno (only) liefhebberij topic aangemaakt voor techno liefhebbers om deze lekkere muziek smaak met elkaar te kunnen delen. Dus geen R&B. D&B, Dubstep of House. Maar Techno. Inderdaad, geen hogere wiskunde toch?

Maar nu is mijn topic gekaapt en heet het ineens:
Het grote Techno- en House-liefhebberij-topic

Ik ben het er niet mee eens en wil dit terug gezet zien worden.
Laat die mensen die graag een House topic willen een nieuw topic maken met hun liefhebberij!

Het slaat echt helemaal nergens op 8)7
Whats next? Het grote Techno, Dubstep, Drum&Bass, House en andere EDM-liefhebberij-topic

Het gaat om TECHNO, niks meer niks minder.
[afbeelding]
* Technomania stemt ook voor Techno-only (y)

niet diegene die weinig heeft, maar degeen die meer wil hebben is arm.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Technomania schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:15:
[...]

* Technomania stemt ook voor Techno-only (y)
Volledig mee eens. Techno is al breed en grijs genoeg dat het duidelijk mag zijn dat bijvoorbeeld eurohouse en zo daar niet on-topic is.

(tag @Mx. Alba :))

[Voor 5% gewijzigd door Room42 op 09-06-2018 13:52]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb het topic hernoemd.

Het grote Techno-liefhebberij-topic

offtopic:
Eveneens @Mx. Alba

[Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 09-06-2018 13:58]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Room42
  • Niet online

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:43

Mx. Alba

die/hen/zij

@Technomania @Room42 Bij deze ook mijn excuses voor de voorbarige wijziging van de topictitel.

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 14:04
F_J_K schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:28:
[...]

^^^ Best een idee eigenlijk, om spoiler-risico's te verminderen.
Make it happen! :*)

Zeker nu met de koppelingen tussen topics is het voor het navigeren en vindbaarheid ook geen probleem meer.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:32
Hoe erg word het gewaardeert als ik mijn eigen topic blijf updaten met dingen uit de worstel wereld? Ik heb deze week een topic aangemaakt maar geen reacties. Is het dan de bedoeling dat ik de topic laat verstoffen?

Pro Wrestling (WWE, NJPW, Impact, Indies)

[Voor 13% gewijzigd door polopolo150 op 17-06-2018 01:18]

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@polopolo150 Als je on-topic je topic aan blijft vullen met nieuws, biedt dat toch alleen maar meerwaarde? Als je dan écht geen feedback/interactie krijgt in dat topic, kun je altijd nog bepalen om te stoppen met aanvullingen.

Je topic heeft nu 'slechts' 87 views, dus misschien speel het onderwerp wat minder op GoT of de die-hard fans hebben je topic nog niet voorbij zien komen in de active topics. Zoiets kan makkelijk over het hoofd gezien worden.

Dus als je af en toe nuttig kickt, lijkt me dat alleen maar meerwaarde bieden, toch?

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

@polopolo150 Ik ben het eens met @Room42. Niets mis met af en toe je eigen topic een nuttige kick geven om te zien of er toch mensen op af gaan komen.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb wat vragen naar aanleiding van dit topic: Netflix '4K' - Waarom ik toch weer gebruik maak van Usenet

Op dit moment is dit topic een vraag, met een beste antwoord. Echter, als ik de titel van het topic lees en de topicstart, is het (alhoewel de TS vragend afsluit) niet echt een vraag, maar veeleer een discussie. En ik meen mij te herinneren dat het topic ook als zodanig was opgestart.
Verder staat er een wijziging van een mod in de topicstart. De topicstarter had daar een lijstje met programma's staan. Eigenlijk niets anders dan er hier - en dit is het vierde topic in een serie over de programma's die TS genoemd had - besproken wordt. Het verbaast mij enigszins dat een opsomming van gebruikte (legale) programma's, verwijderd wordt.
Net als het feit dat een discussietopic wordt omgezet naar een vraag, waar vervolgens een "beste" antwoord aan wordt gekoppeld.

Begrijp me niet verkeerd. Ik uit hier mijn verbazing over een aantal keuzes. Ik wil zeer zeker niet een waardeoordeel over het modden of Albantar uitspreken. Ik heb er een aantal dagen over zitten dubben of ik het gewoon zou laten gaan. Uiteindelijk kan ik niet anders dan uiting geven aan dat de keuzes hier me verbazen.
Ik vraag niet om een verklaring, ik val niet aan. Het is bij dezen uit mijn systeem ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Donstil in "Buitenlandse TV Series 2018-2019"

Moeten we het hier nu alweer over hebben?

De regel was altijd duidelijk voor iedereen die post in het algemene topic. Geen spoilers in het algemene topic. Daar zijn de individuele topics voor!

Als je het huidige algemene topic doorneemt en zijn voorgangers dan zie je dat er ook bijzonder weinig spoilers voorbij komen omdat de regel duidelijk is. Het argument dat het topic zou bestaan uit een hoop zwarte vlakken houd dan ook geen stand.

Het is ook verbazend dat als er 1 of 2 Tweakers komen die zich niet aan de regels houden dat die hele discussie dan ook weer tevoorschijn komt. Als er nu tig Tweakers zijn die het wel weten en 2 niet aan wie ligt het dan?
Dan weet @Mx. Alba schijnbaar niet helemaal wat er is besproken/afgesproken en houd de deur ook nog eens op een kier voor wat betreft de afspraken. Waarom? Zoals het is werkt het prima.

Spoilers in individuele topics toestaan en daarbuiten niet. Dat was voor (bijna) iedereen duidelijk. :>

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:44:
Donstil in "Buitenlandse TV Series 2018-2019"

Moeten we het hier nu alweer over hebben?

De regel was altijd duidelijk voor iedereen die post in het algemene topic. Geen spoilers in het algemene topic. Daar zijn de individuele topics voor!

Als je het huidige algemene topic doorneemt en zijn voorgangers dan zie je dat er ook bijzonder weinig spoilers voorbij komen omdat de regel duidelijk is. Het argument dat het topic zou bestaan uit een hoop zwarte vlakken houd dan ook geen stand.

Het is ook verbazend dat als er 1 of 2 Tweakers komen die zich niet aan de regels houden dat die hele discussie dan ook weer tevoorschijn komt. Als er nu tig Tweakers zijn die het wel weten en 2 niet aan wie ligt het dan?
Dan weet @Mx. Alba schijnbaar niet helemaal wat er is besproken/afgesproken en houd de deur ook nog eens op een kier voor wat betreft de afspraken. Waarom? Zoals het is werkt het prima.

Spoilers in individuele topics toestaan en daarbuiten niet. Dat was voor (bijna) iedereen duidelijk. :>
Dat het altijd zo is geweest is natuurlijk geen reden om het altijd zo te houden...

Op zich ben ik het eens met de regel om in dat topic geen (open) spoilers toe te staan, vanwege het door mij al genoemde feit dat er over een heleboel series gepraat wordt en het dus een zekerheid is dat er veel lezers zijn die de serie waarover op dat moment gepraat wordt nog niet gezien hebben. En inderdaad, als je wel in-depth over een serie wil gaan praten, kan je voor die serie een individueel topic openen.

Als de consensus daarover niet verandert aan de hand van deze discussie, lijkt het me een goed idee om dat vast te leggen in de Topicwarning (een roze-rood waarschuwingsveld dat altijd boven het reactieveld komt te staan) zodat het voor iedereen en ook naar de toekomst toe duidelijk is wat in dat topic de regels aangaande spoilers zijn.

De aanval naar mij toe is een beetje ongegrond, vind ik. Ik kan natuurlijk niet onthouden wat in elk topic de ongeschreven regels zijn, en deze regel mbt spoilers voor dit topic is niet vastgelegd in de interne topicnotitie of de publiek zichtbare topicwarning; verder volg ik zelf dit topic ook niet actief, dus het is geen wonder dat ik niet precies weet wat de staande ongeschreven regels zijn.

• Niet online
Jammer dat je het ziet als een aanval. Ik spreek je aan op het feit dat je de deur op een kier houd voor een discussie die er al helemaal niet had moeten zijn

Voor het merendeel van de gebruikers van het topic is duidelijk waar het hele topic voor bedoeld is. Ik vind het dan totaal onnodig om voor 1 gebruiker die vind dat die regel niet voor hem geld in dat topic de mogelijkheid open te houden om toch te gaan spoileren.

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:23:
Jammer dat je het ziet als een aanval. Ik spreek je aan op het feit dat je de deur op een kier houd voor een discussie die er al helemaal niet had moeten zijn

Voor het merendeel van de gebruikers van het topic is duidelijk waar het hele topic voor bedoeld is. Ik vind het dan totaal onnodig om voor 1 gebruiker die vind dat die regel niet voor hem geld in dat topic de mogelijkheid open te houden om toch te gaan spoileren.
Dan bied ik mijn excuses aan voor het zien van een aanval in jouw post. :)

Het is natuurlijk niet alleen voor die ene gebruiker, maar ook voor nieuwe gebruikers die erbij komen en de ongeschreven regels niet kennen, en voor moderators die reageren op een topic report mbt een spoiler en dan bij gebrek aan documentatie van de ongeschreven regel uitgaan van de standaardregel. Ook voorkomt het in de toekomst discussies als deze als het in de Topicwarning staat...

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-03 15:59
Moet zeggen dat ik @Anoniem: 93986 volledig volg. Er wordt een discussie opgestart die er helemaal geen moet zijn.

En het mag dan wel geen geschreven regel zijn, het is gewoon gezond verstand. Denk dat ik redelijk snel een waarschuwing ga krijgen, mocht ik, als ik snel 's morgens een aflevering van een populaire serie bekijk, iedere keer de clue in dat topic zet. Of als ik op de première ben geweest van een lang verwachte detective film, ik direct op het forum zet van "the butler did it".
Ik ben iemand die sommige hoog aangeschreven series opspaar tot ik het seizoen te pakken heb.Andere series bekijk ik een paar dagen na het uitkomen. Om die reden kijk ik nooit in de specifieke topics van die series omdat ik weet dat er daar spoilers staan. Maar het algemene topic bekijk ik regelmatig op zoek naar tips.

Als ik daar ook al moet beginnen opletten omdat ik toevallig een aflevering pas beetje later kan bekijken, is de fun er beetje van af

Van specifieke topics verwacht ik dat er dieper wordt ingegaan op de serie en dat kan moeilijk zonder spoilers. In het algemene topic verwacht ik nieuws of series geannuleerd zijn of zo, tips of het de moeite waard is, eventuele spin-off's, ... maar geen details
Mx. Alba schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:22:
[...]
... Ook voorkomt het in de toekomst discussies als deze als het in de Topicwarning staat...
Wie of wat houdt je tegen ;)

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Wat vinden jullie van het volgende als Topicwarning?

LET OP: POST GEEN SPOILERS!

In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers. Liefst zelfs niet als je ze in spoiler tags zet, want dat zou kunnen leiden tot een hele discussie die "zwartgepoetst" is.

Als je dieper op een serie wil ingaan en ook discussiëren over zaken die spoilers zijn voor mensen die de serie nog niet gezien hebben, doe dat dan in het topic specifiek voor die serie - en als die er nog niet is, dan kan je die natuurlijk maken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Waarom zo slapjes met "Liefst zelfs niet als je ze in spoiler tags zet, want dat zou kunnen leiden tot een hele discussie die "zwartgepoetst" is."?

Gewoon niet lijkt me veel duidelijker, anders krijg je weer mensen die vinden dat hun spoiler blijkbaar toch kon door die zin.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

gambieter schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:58:
Waarom zo slapjes met "Liefst zelfs niet als je ze in spoiler tags zet, want dat zou kunnen leiden tot een hele discussie die "zwartgepoetst" is."?

Gewoon niet lijkt me veel duidelijker, anders krijg je weer mensen die vinden dat hun spoiler blijkbaar toch kon door die zin.
Goed punt, ik heb het aangepast. Er staat nu "ook niet als je ze in spoiler tags zet". :)

• Kenhas
@Mx. Alba : lijkt me perfect. Geeft een duidelijke boodschap.

• Niet online
@Mx. Alba

Prima wat mij betreft. (y)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Mx. Alba schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:01:
Goed punt, ik heb het aangepast. Er staat nu "ook niet als je ze in spoiler tags zet". :)
d:)b

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Hobbykok
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-03-2019
lol, ik heb wat gemist, maar prima zo. Ik kom in dat topic voor nieuwe ideeën van series en niet om te zien hoe de serie eindigt en wat voor plottwist er allemaal zijn :P

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:01:
[...]

Dat vind ik helemaal geen goed punt. Zo blijft er wel heel weinig over.

Geen openbare spoilers vind ik prima maar ook gesloten spoilers weigeren slaat nergens op.

Het gaat al jaren goed in dit soort topics. Laten we dat nou niet zonder weder hoor van de bekende leden zomaar dicht gooien.

Echt een discussie is het zo niet geweest als er zo snel beslist wordt.

[Voor 78% gewijzigd door Donstil op 05-09-2018 19:14]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Zo'n beslissing kan ook eenvoudig weer teruggedraaid worden natuurlijk. Ik zou zeggen, discussieer hier maar met elkaar over de voors en tegens en als jullie een consensus bereikt hebben zal ik die in de TW zetten.

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05-2022
Donstil schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:43:
[...]

Dat vind ik helemaal geen goed punt. Zo blijft er wel heel weinig over.

Geen openbare spoilers vind ik prima maar ook gesloten spoilers weigeren slaat nergens op.

Het gaat al jaren goed in dit soort topics. Laten we dat nou niet zonder weder hoor van de bekende leden zomaar dicht gooien.

Echt een discussie is het zo niet geweest als er zo snel beslist wordt.
Mee eens. Gesloten spoilers moeten gewoon kunnen. Mensen weten dan gewoon dat ze er niet op moeten klikken als ze niet gespoiled willen worden. Beetje raar om gesloten ook te verbieden

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

ghighoegha schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:57:
Mee eens. Gesloten spoilers moeten gewoon kunnen. Mensen weten dan gewoon dat ze er niet op moeten klikken als ze niet gespoiled willen worden. Beetje raar om gesloten ook te verbieden
Maar je wil ook niet dat er dan een hele discussie ontstaat die volledig in spoilervlakken verstopt zit... Waar trek je dan de grens? Na drie berichten? Na vijf? Na tien?

• ghighoegha
Mx. Alba schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:01:
[...]

Maar je wil ook niet dat er dan een hele discussie ontstaat die volledig in spoilervlakken verstopt zit... Waar trek je dan de grens? Na drie berichten? Na vijf? Na tien?
Maar dit gebeurt niet zo snel. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de laatste 10 pagina's van het vorige "buitenlandse series topic" zie je bijna geen zwarte vlakken. Of het zijn een paar kleine zinnetjes met de clue van het verhaal oid.

Kijk het gaat 99% van de keren goed in zo'n topic. Alleen sijpelt er af en toe een bericht doorheen die een hele serie voor iemand kan verpesten. Zoals een paar dagen terug. Als er gewoon een topicwarning staat bij het reactievlak zoals nu met: "denk eraan spoilers in spoilertags aub". Dan ben ik persoonlijk helemaal tevreden.

• Donstil
  • Niet online
ghighoegha schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:53:
In de hele discussie van afgelopen dagen was je ongeveer de enige die vond dat er niets hoefde te veranderen met betrekking tot spoilers. Dus dan kun je het hebben over nieuwe leden die hun zin krijgen en de oudgediende die niet gehoord worden. Maar dat zie ik toch echt anders.
Dat komt omdat niet iedereen hier dagelijks zit. De discussie is nu net amper 24 uur oud. Dan heeft simpelweg nog niet iedereen het gelezen en is het “niet eerlijk” om de discussie in een bepaald voordeel te beslechten.

Ik ben voor het overboord gooien van “uitgezonden dan geen spoilers” als dat nodig is maar vind helemaal geen spoilers (Ook niet in blokken) een dood doener voor een topic wat al jaren lang succes vol werkt op deze manier.

Want wie vind wat een spoiler. De ene trekt de grens bij het melden van een nieuwe acteur. De andere weer bij het bespreken van 3 seizoen oude content. Enz enz.

Volledig spoilervrij ben je naar mijn mening alleen als je wegblijft uit dergelijke topics, want je kunt er vergif op innemen dat het over een week weer verder gaat zoals we dat al jaren doen en ik vind het dan niet redelijk dat we zoiets 180 graden omgooien omdat er een iemand op zijn teentjes is getrapt en een spoiler heeft gelezen.

• Niet online
[...]

Je kunt het het best inhoudelijk over series hebben zonder te spoileren. Heb het over het acteerwerk, cinematografie, tempo, verhaalvertelling, productiewaarde en ga zo maar door. Kijk bijvoorbeeld naar het filmtopic. Daar wordt erg op de inhoud ingegaan zonder te spoileren.
Hier kan ik mij in vinden maar het is totaal onnodig om het over het verloop van de serie te hebben in het topic. Nogmaals, daar is het topic van de serie zelf voor bedoeld.

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:32:
[...]

Hier kan ik mij in vinden maar het is totaal onnodig om het over het verloop van de serie te hebben in het topic. Nogmaals, daar is het topic van de serie zelf voor bedoeld.
Als een serie in het “seizoens topic” veel besproken wordt kwam er een los topic.

Ook iets wat al jaren prima werkt.
Mx. Alba schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:01:
[...]

Ik heb het nog nooit zo uit de hand zien lopen eigenlijk. Dat lijkt mij geen issue en je scrolt er als Spoiler tegenstander ook lekker makkelijk langs natuurlijk.

[Voor 43% gewijzigd door Donstil op 05-09-2018 21:38]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:42
Ik vind ook dat spoilers enkel en alleen horen in dedicated discussietopics over specifieke films en series, waar je in-depth kunt praten over wat je gezien hebt. Toen ik een tijdje terug in het filmrecensie topic open en bloot een enorme spoiler over het verloop van de Harry Potterreeks las, was ik dan ook not amused. Een recensie hoort niet te spoilen.

Hoe ik het zou doen:

Onderscheid maken in soorten spoilers:
  1. Series: alles wat in het land van origine reeds is uitgezonden; of wanneer NL en herkomst ongeveer gelijk lopen, alles wat hier reeds uitgezonden is → TWD (op FOX) en Star Trek Discovery (Netflix) zijn binnen enkele dagen beschikbaar. Dan de NL beschikbaarheid aanhouden. In alle andere gevallen de uitzending in Amerika, Engeland, etc aanhouden.
  2. Series: Alles wat in het land van herkomst nog niet uitgezonden/beschikbaar is → "next time in"; vooruitblik in fanshow, etc
  3. Films & series: officiële aankondigingen, trailers
  4. Films & series: onofficiële leaks; Sherlock Holmes-deductie (acteur krijgt rol in serie B, dus er moet wel dit gebeuren in serie A)
  5. Films & series: vergelijkingen met het boek, de film, de comic, etc, waarop het gebaseerd is, zoals bij Game of Thrones en The Walking Dead
  6. Films & series: vooruit kijken, gissen over het vervolg
  7. Films: Het plot, bepalende gebeurtenissen
Wanneer wel of niet:

Algemeen topic over films, zoals Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28], of Film1 en Het grote movies trailer topic!
Alleen spoiler 3 toegestaan
Eventueel noodzakelijke dingen voor je recensie of vraag/opmerking in zwarte balken

Dedicated topic over een film of franchise, zoals Ready Player One of Marvel Cinematic Universe en Star Wars: The Force Awakens - The Last Jedi - Episode IX
Spoiler 1, 3, 6 en 7 toegestaan

Algemeen topic over series, zoals "Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic, of Buitenlandse TV Series 2018-2019 en Netflix Nederland en België
Eventueel noodzakelijke dingen voor je recensie of vraag/opmerking in zwarte balken

Dedicted topic over series, zoals Het grote kookshow topic, of [Serie] Agents of S.H.I.E.L.D. en [Serie] Homeland - deel 2

Uitzonderingen; spoiler 2, 4 en 5:
  • Vergelijkingen met het boek, de comic, etc worden niet door iedereen gewaardeerd. Bij aanvang van het topic meteen duidelijk maken in de TS dat dit wél kan, of dat er hiervoor een apart topic is. Dit gaf nogal veel gedoe bij de topics over GoT en TWD
  • Als je de inhoud van "next time in" of een vooruitblik in een fanshow wilt bespreken, ook meteen duidelijk maken in de TS of je dit toestaat
  • Voor onofficiële leaks geldt hetzelfde. Deze kunnen enkel in een dedicated topic en enkel wanneer je van te voren afspreekt dat je wel wilt praten over de nieuwe line-up van Lego of Hasbro en wat je daaruit kunt afleiden of wat je kunt ontdekken uit het IMDB-profiel van de acteur.
Alle overige situaties, zoals:
  • In de HK roepen dat je het einde van Lost zo ruk vond, omdat... → Not done
  • In een algemeen serietopic vertellen dat je de film beter vond dan de serie, want... → Not done
Als je geldende topicregels al in de TS vermeld én in een roze vlak, dan moet het toch goed komen? Bij herhaaldelijk spoilen toegang tot het betreffende topic weigeren.

• ghighoegha
Donstil schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:30:
[...]

Dat komt omdat niet iedereen hier dagelijks zit. De discussie is nu net amper 24 uur oud. Dan heeft simpelweg nog niet iedereen het gelezen en is het “niet eerlijk” om de discussie in een bepaald voordeel te beslechten.

Ik ben voor het overboord gooien van “uitgezonden dan geen spoilers” als dat nodig is maar vind helemaal geen spoilers (Ook niet in blokken) een dood doener voor een topic wat al jaren lang succes vol werkt op deze manier.

Want wie vind wat een spoiler. De ene trekt de grens bij het melden van een nieuwe acteur. De andere weer bij het bespreken van 3 seizoen oude content. Enz enz.

Volledig spoilervrij ben je naar mijn mening alleen als je wegblijft uit dergelijke topics, want je kunt er vergif op innemen dat het over een week weer verder gaat zoals we dat al jaren doen en ik vind het dan niet redelijk dat we zoiets 180 graden omgooien omdat er een iemand op zijn teentjes is getrapt en een spoiler heeft gelezen.
Ik geloof dat we het gewoon met elkaar eens zijn. Ik attendeerde iemand er alleen maar op of hij zijn reactie kon editen zodat niet iedereen de spoiler zou zien. Wat doorgaans iedereen gewoon doet. Ik had de serie zelf al gezien dus voor mij persoonlijk maakte het helemaal niets uit.

Waarom daarna een hele discussie ontstaat snap ik niet. Want er is geen enkele serie kijker die het leuk vind om spoilers te zien. En mensen die het topic bezoeken zijn serie-liefhebbers.

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

@ghighoegha "Geen enkele" is een bewering die je onmogelijk hard kunt maken. Ik kijk veel series maar heb geen problemen met spoilers. Zoals ik eerder al aangaf blijkt zelfs uit psychologisch onderzoek dat spoilers het kijkgenot juist verhogen - maar toch denken mensen dat spoilers het genot verpesten. Zo denken mensen wel veel vaker dingen die totaal niet door de feiten gestaafd worden, zoals dat kernenergie gevaarlijk is, dat terrorisme een grote dreiging is, etc. Maar goed dat is off topic - feit blijft dat je niet kunt stellen dat geen enkele serie-fan spoilers wil zien dus dat is geen goed argument tegen het toestaan van spoilers.

[Voor 35% gewijzigd door Mx. Alba op 05-09-2018 22:39]

• ghighoegha
Jorgen schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:02:
Ik vind ook dat spoilers enkel en alleen horen in dedicated discussietopics over specifieke films en series, waar je in-depth kunt praten over wat je gezien hebt. Toen ik een tijdje terug in het filmrecensie topic open en bloot een enorme spoiler over het verloop van de Harry Potterreeks las, was ik dan ook not amused. Een recensie hoort niet te spoilen.

Hoe ik het zou doen:

Onderscheid maken in soorten spoilers:
  1. Series: alles wat in het land van origine reeds is uitgezonden; of wanneer NL en herkomst ongeveer gelijk lopen, alles wat hier reeds uitgezonden is → TWD (op FOX) en Star Trek Discovery (Netflix) zijn binnen enkele dagen beschikbaar. Dan de NL beschikbaarheid aanhouden. In alle andere gevallen de uitzending in Amerika, Engeland, etc aanhouden.
  2. Series: Alles wat in het land van herkomst nog niet uitgezonden/beschikbaar is → "next time in"; vooruitblik in fanshow, etc
  3. Films & series: officiële aankondigingen, trailers
  4. Films & series: onofficiële leaks; Sherlock Holmes-deductie (acteur krijgt rol in serie B, dus er moet wel dit gebeuren in serie A)
  5. Films & series: vergelijkingen met het boek, de film, de comic, etc, waarop het gebaseerd is, zoals bij Game of Thrones en The Walking Dead
  6. Films & series: vooruit kijken, gissen over het vervolg
  7. Films: Het plot, bepalende gebeurtenissen
Wanneer wel of niet:

Algemeen topic over films, zoals Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28], of Film1 en Het grote movies trailer topic!

Dedicated topic over een film of franchise, zoals Ready Player One of Marvel Cinematic Universe en Star Wars: The Force Awakens - The Last Jedi - Episode IX

Algemeen topic over series, zoals "Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic, of Buitenlandse TV Series 2018-2019 en Netflix Nederland en België

Dedicted topic over series, zoals Het grote kookshow topic, of [Serie] Agents of S.H.I.E.L.D. en [Serie] Homeland - deel 2

Uitzonderingen; spoiler 2, 4 en 5:
  • Vergelijkingen met het boek, de comic, etc worden niet door iedereen gewaardeerd. Bij aanvang van het topic meteen duidelijk maken in de TS dat dit wél kan, of dat er hiervoor een apart topic is. Dit gaf nogal veel gedoe bij de topics over GoT en TWD
  • Als je de inhoud van "next time in" of een vooruitblik in een fanshow wilt bespreken, ook meteen duidelijk maken in de TS of je dit toestaat
  • Voor onofficiële leaks geldt hetzelfde. Deze kunnen enkel in een dedicated topic en enkel wanneer je van te voren afspreekt dat je wel wilt praten over de nieuwe line-up van Lego of Hasbro en wat je daaruit kunt afleiden of wat je kunt ontdekken uit het IMDB-profiel van de acteur.
Alle overige situaties, zoals:
  • In de HK roepen dat je het einde van Lost zo ruk vond, omdat... → Not done
  • In een algemeen serietopic vertellen dat je de film beter vond dan de serie, want... → Not done
Als je geldende topicregels al in de TS vermeld én in een roze vlak, dan moet het toch goed komen? Bij herhaaldelijk spoilen toegang tot het betreffende topic weigeren.
Waardeer je inzet maar ik denk dat je het op deze manier te ingewikkeld gaat maken. 99% van de mensen hier heeft wel zo ongeveer door wat een spoiler is en wat niet. En wat wel "done" is om te vermelden in een algemeen series topic en wat "not done" is.

Een kleine notificatie in het roze vlak dat spoilesr niet zijn toegestaan, en dat bij twijfel je het voor de zekerheid toch maar in spoiler tags moet zetten, lijkt me genoeg.

• ghighoegha
Mx. Alba schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:37:
@ghighoegha "Geen enkele" is een bewering die je onmogelijk hard kunt maken. Ik kijk veel series maar heb geen problemen met spoilers. Zoals ik eerder al aangaf blijkt zelfs uit psychologisch onderzoek dat spoilers het kijkgenot juist verhogen - maar toch denken mensen dat spoilers het genot verpesten. Zo denken mensen wel veel vaker dingen die totaal niet door de feiten gestaafd worden, zoals dat kernenergie gevaarlijk is, dat terrorisme een grote dreiging is, etc. Maar goed dat is off topic - feit blijft dat je niet kunt stellen dat geen enkele serie-fan spoilers wil zien dus dat is geen goed argument tegen het toestaan van spoilers.
Oke niet 100% dan. Maar als je hier een poll opent met de stelling of mensen graag het einde van een serie weten voordat ze hem gezien hebben of niet. Dan weet ik wel wat daar uitkomt.

Uit het onderzoek wat je aanhaalt:
In part, this is due to the fact that we can’t experience a story for the first time twice – we can’t compare the experiences of watching a spoiled and an unspoiled movie, and there’s only one chance to watch an unspoiled film.
Dit is voor veel mensen erg belangrijk. En of het dan voor het onbewuste kijkgenot niet uitmaakt of je spoiler hebt gezien of niet. Voor het merendeel van de mensen is het in eerste instantie geen prettige ervaring om een spoiler te zien. En dat is toch iets wat je tegen wilt gaan lijkt me.

Met spoilertags geef je de mensen de keuze om een spoiler te zien. Zonder ontneem je ze deze keuze.

[Voor 3% gewijzigd door ghighoegha op 05-09-2018 22:48]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mx. Alba schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:37: Maar goed dat is off topic - feit blijft dat je niet kunt stellen dat geen enkele serie-fan spoilers wil zien dus dat is geen goed argument tegen het toestaan van spoilers.
Dat is er dus wel: zonder is er geen discussie. “Er is een aflevering 2”. “Friends gaat over een stel vrienden”.

Zoals @ghighoegha hierboven zegt. Mijn mening: sta -beperkt- zwarte tekst toe, zodat er ruimte is om bij twijfels de tags te gebruiken. Mocht er toch een keer een dozijn posts zwarte tekst komen dan is de oplossing simpel: die ene keer moven naar een eigen topic waarna de regel geldt van uitgezonden = bekend.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

F_J_K schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:00:
[...]

Dat is er dus wel: zonder is er geen discussie. “Er is een aflevering 2”. “Friends gaat over een stel vrienden”.

Zoals @ghighoegha hierboven zegt. Mijn mening: sta -beperkt- zwarte tekst toe, zodat er ruimte is om bij twijfels de tags te gebruiken. Mocht er toch een keer een dozijn posts zwarte tekst komen dan is de oplossing simpel: die ene keer moven naar een eigen topic waarna de regel geldt van uitgezonden = bekend.
Je kan veel meer dan dat zeggen over een serie zonder te spoileren. Kost wat moeite en nadenken maar is zeer de moeite waard.

Wat is het nut van een beschrijving van een serie in een spoiler blok als iemand die die serie nog niet gezien heeft die spoiler niet wil lezen en het spoilerblok dus niet opent? Want die leest het dus niet. En mensen die de serie al gezien hebben weten het al dus voor hun is het ook niet nuttig.

[Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 06-09-2018 06:54]

• Kenhas
In het algemene topic zijn er enkele mensen die, tot op zekere hoogte, dezelfde smaak hebben qua series, acteurs, actrices, ...
Ik heb geen tijd en geen zin om alles te downloaden en dan iedere serie te bekijken of mij aanstaat. Dus lees ik commentaren van mensen die dat wel doen. En dat lukt al jaren zonder dat er spoilers aan te pas komen.

Om een voorbeeldje te geven (omdat die serie toevallig passeerde in het algemene topic): The Purge
Als ik de verhaallijn lees in de openingspost, heb ik niet veel zin om die te bekijken.
Ik lees de opmerkingen van @Donstil en vooral het eerste stukje : Eerste aflevering van The Purge zojuist gezien, typische USA serie weer, geen groot budget, matige acteurs
Dat bevestigt mijn idee over de serie en dus komt die er niet op. Maar dan lees ik dat Lili Simmons er bij zit en dan begin ik weer te twijfelen :P
En dat allemaal zonder spoilers.

Ik lees commentaren over een Finse serie, waarvan ik niet wist dat ze bestond. De commentaren zijn positief en dus zal ik die waarschijnlijk in de gaten houden.

En dat allemaal zonder spoilers. Dus spoilers zijn, volgens mij, absoluut niet nodig om te spreken over series. Het zijn dan ook geen inhoudelijke besprekingen. Daarvoor zijn de specifieke topics. Wil iemand daarover discussieren, maak een topic aan en vermeld dat nieuwe topic eventueel in het algemene topic.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

[b]Albantar schreef op donderdag 6 september 2018 @ 06:52:[/b

Je kan veel meer dan dat zeggen over een serie zonder te spoileren. Kost wat moeite en nadenken maar is zeer de moeite waard.

Wat is het nut van een beschrijving van een serie in een spoiler blok als iemand die die serie nog niet gezien heeft die spoiler niet wil lezen en het spoilerblok dus niet opent? Want die leest het dus niet. En mensen die de serie al gezien hebben weten het al dus voor hun is het ook niet nuttig.
Als het niet nuttig is, dan gebeurt het amper tot niet en is het verbieden niet nodig. Blijkbaar is er toch behoefte aan om beperkt (anders tijd voor een eigen topic) af en toe een spoiler tag te gebruiken. Mijn argument was andersom: als de tag verboden is dan kan je het niet gebruiken als je twijfelt over of het een spoiler is. En heeft de lezer bij toch plaatsen niet de keuze om de tekst over te slaan.

Optreden tegen excessen, hele zwarte discussies, kan alsnog. Zoals move.to/lostopic.

Al ben ik het helemaal met je eens (en met hierboven) dat het algemene topic niet is bedoeld voor detaildiscussies incl spoilers. Maar hard verbieden gaaat m.i. het doel voorbij.

(Voor de volledigheid, richting de anderen: zeg ik natuurlijk als bezoeker, iet als crew).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jorgen
Ik heb al een paar posts hierboven al uitgebreid gereageerd, maar nog een kleine aanvulling:

Helemaal verbieden van zwarte balken lijkt me onwenselijk, want dan kan je op een gegeven moment niks meer schrijven, of een bepaald punt uit een recensie/mening niet meer verduidelijken voor de mensen die willen weten waarom je iets vindt. Wel vind ik dat men iets meer bewust moeten worden van wat een spoiler is en wat niet. Wat ik alleen nu zie gebeuren is dat mensen heel verschillend gaan reageren op vragen om een spoiler weg te halen. Soms attent, soms gewoon flauw. Lijkt me dat het geen probleem moet zijn om even een spoiler te verwijderen, of zwart te maken.

• Donstil
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:07:
Wel vind ik dat men iets meer bewust moeten worden van wat een spoiler is en wat niet. Wat ik alleen nu zie gebeuren is dat mensen heel verschillend gaan reageren op vragen om een spoiler weg te halen. Soms attent, soms gewoon flauw. Lijkt me dat het geen probleem moet zijn om even een spoiler te verwijderen, of zwart te maken.
Nou ja het lijkt mij niet dat als een lid tegen een ander zegt “ik vind dat een spoiler dus haal jij het maar weg” daar zonder meer gehoor aan gegeven moet worden.

Neem het voorbeeld waar je zelf bij betrokken bent deze avond en waar dit bericht waarschijnlijk uit voort komt. Jij vond iets een spoiler terwijl het over een twee jaar oud seizoen ging. Omdat het marginaal en heel oud was kies ik er voor mijn quote (ik was niet de originele poster van de “spoiler”) niet aan te passen. Moet kunnen lijkt mij.

[Voor 15% gewijzigd door Donstil op 07-09-2018 23:15]

• Jorgen
@Donstil Puur mijn mening: De tijd maakt op zich niet zo uit, toch? We hebben niet allemaal de luxe en de tijd om alles meteen te zien. Je hebt gelijk dat heus niet alles een spoiler is, maar ik vond het niet prettig om te lezen dat er een jacht op persoon X aan de gang was in die serie. Dat is m.i. echt onnodige informatie. In plaats van dan daar lullig op te reageren had een beetje meedenken fijn geweest. Ik weet niet of het algemeen bekende informatie was over seizoen 1 of 2, of bijv. in de trailers zit, maar dat heb ik bewust allemaal gemeden, omdat ik na het afronden van wat ik momenteel kijk, Designated Survivor weer wil oppakken.

Maar goed, ik ga proberen dit weer te vergeten en eerst maar wat anders kijken.

• Donstil
  • Niet online
Ik vind tijd hierin best wel een belangrijke factor eigenlijk.

• Jorgen
Dus wat jou betreft mag iemand in een algemeen topic ook het einde van Lost verklappen?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Jorgen schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 00:08:
Dus wat jou betreft mag iemand in een algemeen topic ook het einde van Lost verklappen?
Wááááát!?! Is Lost afgelopen?!!!!! 😳

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Jorgen
Jep. En Knight Rider ook. :|

• Donstil
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 00:08:
Nou ik mag toch hopen dat de liefhebbers die fanatiek genoeg zijn om dergelijke topics te bezoeken Lost gezien hebben. Of niet gezien hebben en begrip hebben voor dergelijke spoilers.

Edit: Ik denk dat je iedereen een plezier doet door het einde van Lost te verklappen, die serie was twee seizoenen echt goed maar werd toen pure bagger.
Ramzzz schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 00:43:
[...]

Wááááát!?! Is Lost afgelopen?!!!!! 😳
Ja als je wat meer tijd had wilde je net gaan kijken zeker :+

[Voor 32% gewijzigd door Donstil op 08-09-2018 02:01]

• Niet online
Over zwarte vlakken gesproken.

Ik zie 1 of 2 Tweakers in het topic continue spoilers plaatsen. Mag hier nu eens paal en perk aan gesteld worden?

Volgens mij was het merendeel het met dit voorstel eens,
[...]

Je kunt het het best inhoudelijk over series hebben zonder te spoileren. Heb het over het acteerwerk, cinematografie, tempo, verhaalvertelling, productiewaarde en ga zo maar door. Kijk bijvoorbeeld naar het filmtopic. Daar wordt erg op de inhoud ingegaan zonder te spoileren.

In de hele discussie van afgelopen dagen was je ongeveer de enige die vond dat er niets hoefde te veranderen met betrekking tot spoilers. Dus dan kun je het hebben over nieuwe leden die hun zin krijgen en de oudgediende die niet gehoord worden. Maar dat zie ik toch echt anders.

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:10:
Over zwarte vlakken gesproken.

Ik zie 1 of 2 Tweakers in het topic continue spoilers plaatsen. Mag hier nu eens paal en perk aan gesteld worden?

Volgens mij was het merendeel het met dit voorstel eens,
Er is geen merendeel want er hebben maar een paar Tweakers gereageerd en volgens mij kwamen er zelf al mensen van terug.

Spoiler tag gebruiken bij beperkte spoilers en indien nodig een eigen topic aan maken lijkt mij een veel betere regel.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:52

SomerenV

It's something!

@Mx. Alba Ik zie net dat m'n topic over Tanzen gesloten is. Enige reden daarvoor? Ook fijn dat het zonder waarschuwing of iets gebeurt }:|

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

SomerenV schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:24:
@Mx. Alba Ik zie net dat m'n topic over Tanzen gesloten is. Enige reden daarvoor? Ook fijn dat het zonder waarschuwing of iets gebeurt }:|
Ik heb het gesloten omdat FTM niet HK is. Het was niet veel meer dan een discussie over Duits taalgebruik.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Mx. Alba schreef op woensdag 10 april 2019 @ 06:18:
[...]

Ik heb het gesloten omdat FTM niet HK is. Het was niet veel meer dan een discussie over Duits taalgebruik.
Nee, het was een discussie over Duitse muziek. Dat daar taal voor gebruikt wordt lijkt me evident. Maar goed, verhuis het dan naar HK? Meteen sluiten zonder enige waarschuwing slaat nergens op. Bij deze dan de vraag of ie weer open kan, desnoods met een verhuizing naar HK.

Edit: Hallo? @Mx. Alba

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

SomerenV schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:10:
[...]

Nee, het was een discussie over Duitse muziek. Dat daar taal voor gebruikt wordt lijkt me evident. Maar goed, verhuis het dan naar HK? Meteen sluiten zonder enige waarschuwing slaat nergens op. Bij deze dan de vraag of ie weer open kan, desnoods met een verhuizing naar HK.

Edit: Hallo? @Mx. Alba
Hij is al een hele tijd weer open...

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Mx. Alba schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:25:
[...]

Hij is al een hele tijd weer open...
Fijn dat dat gecommuniceerd wordt :+ Sluiten zonder communicatie, open zonder communicatie. Lekker gewerkt! :D

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:56
Betreft [Serie] Game of Thrones Deel 2

De laatste pagina's zijn niet te lezen omdat dit vol staat met (mogelijke) spoilers. Ik zou graag zien dat er een omschrijving bij staat waar de spoiler over gaat zodat je kan kiezen om deze te lezen of niet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Señor Sjon
  • Laatst online: 23:34

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Sowieso wordt erg snel naar de spoilertag gegrepen voor theorieën die iedereen zelf ook had kunnen maken obv de uitgezonden afleveringen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

The_Worst schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:59:

De laatste pagina's zijn niet te lezen omdat dit vol staat met (mogelijke) spoilers. Ik zou graag zien dat er een omschrijving bij staat waar de spoiler over gaat zodat je kan kiezen om deze te lezen of niet.
Akkoord, als je die dan weer tussen spoilertags zet... :P

Spoilervlakken zijn noodzakelijk als je wel wilt discussiëren, maar niets wilt weten dat de verrassing verpest.

Als je niets wilt weten, klik dan niet op de spoilervlakken.

• The_Worst
@Ramzzz Je kan de spoiler wel omschrijven zonder te spoileren.

Zo wil ik bijvoorbeeld speculaties over de volgende aflevering wel zien maar niet naar aanleiding van de promo van de volgende aflevering.

Maar mijn punt was meer dat je totaal geen idee hebt waar de spoilers over gaan omdat je alleen maar een zwart blok ziet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dus zoiets?
spoiler: 1 werkdag van acteur Pietje
Ik denk dat karakter Achmed snel dood gaat, want in roddelblad staat dat Pietje maar 1 dag heeft geacteerd.

Dan blijft er weinig over om te spoileren :P

En als het puur gaat over al uitgezonden info dan is er geen spoilertag nodig. Vraag is wel of speculatie die ook boekenkennis meeneemt er thuis hoort.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Worst
@F_J_K

spoiler: Mijn verwachting na het zien van de promo aflevering 2
Bla bla

spoiler: Extra informatie wat werd gezegd in Inside the episode
Bla bla

spoiler: Na het lezen van een artikel in een roddelblad
Bla bla

Kan je in ieder geval een beetje in inschatting maken of je het wil lezen of niet. In het Mueller-rapport is nog minder weggelakt dan in het Game of Thrones topic.

@Señor Sjon Had jou bericht gemist maar wat jij zegt dus. Als het speculatie is aan de hand van de aflevering is het geen spoiler en hoeft het niet in spoiler tags maar dat kan ik niet beoordelen zonder de spoilers te lezen. Ik heb wel liever dat er teveel in spoilers staat dan te weinig maar laat dan op zijn minst de gebruikers erbij zetten waar het op gebaseerd is: aflevering, promo of gelekte aflevering etc.

[Voor 34% gewijzigd door The_Worst op 19-04-2019 12:34]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:34
Ik snap de discussie en vind het ook raar..

De episode is geweest en alsnog staat het hele topic vol met spoiler tags...

https://wren.co/join/Devian

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Devian schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:30:
Ik snap de discussie en vind het ook raar..

De episode is geweest en alsnog staat het hele topic vol met spoiler tags...
En deze discussie kun je in of om elk topic weer herhalen.

Laten we gewoon aanhouden dat alleen de meest recente aflevering(en) in spoilertags gaan, en verder blijft iemand die niets wil lezen, gewoon weg uit het topic.

Niemand verplicht je om er te komen, noch om op de tags te klikken.

[Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 19-04-2019 12:36]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

The_Worst schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:28:
@F_J_K

spoiler: Mijn verwachting na het zien van de promo aflevering 2
Bla bla

spoiler: Extra informatie wat werd gezegd in Inside the episode
Bla bla

spoiler: Na het lezen van een artikel in een roddelblad
Bla bla
Ah, dat zou inderdaad mooi zijn. Zou goed zijn om dat verzoek te doen. Maar vereisen / er tegen optreden als niet, vind ik wat ver gaan.

Schrijf ik als simpele bezoeker in FTM natuurlijk, mijn rooie kleurtje zegt hier niets.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ramzzz schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:36:
Precies. Ik wil heel graag de episodes kijken, maar tot die tijd vermijd ik het topic gewoon. Je weet dat er op welke manier dan ook spoilers komen te staan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
[...]

Laten we gewoon aanhouden dat alleen de meest recente aflevering(en) in spoilertags gaan, en verder blijft iemand die niets wil lezen, gewoon weg uit het topic.
Dit wijkt af van wat er eerder is afgesproken (en wat ook in de topicwarning staat). Als het in de officiële aflevering is uitgezonden, excl. preview/inside the episode, hoeft het niet in een spoiler.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-03 13:03
Wat zijn de afspraken rond spoiler tags in topics over series die in zijn geheel gereleased worden, dus niet elke week een episode?
Aanleiding: discussie in het Stranger Things topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

teaser schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:10:
Wat zijn de afspraken rond spoiler tags in topics over series die in zijn geheel gereleased worden, dus niet elke week een episode?
Aanleiding: discussie in het Stranger Things topic.
[...]

En deze discussie kun je in of om elk topic weer herhalen.

Als alles in 1x wordt uitgebracht (op Netflix bijv.), zou ik een afkoelperiode van een week vanaf vrijgeven aanhouden.

Daarna zijn spoilertags niet meer nodig, denk ik.

En wegblijven uit het topic is nog altijd de beste optie.

Duidelijk genoeg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teaser
Ramzzz schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:25:

Als alles in 1x wordt uitgebracht (op Netflix bijv.), zou ik een afkoelperiode van een week vanaf vrijgeven aanhouden.
Een week is niet veel, maar kan ik mee leven.
En wegblijven uit het topic is nog altijd de beste optie.
Tussentijds wat kunnen discussiëren over de serie terwijl je nog aan het zien bent is ook nog wel leuk. Daar dient een forum toch voor :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

teaser schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:57:
[...]

Een week is niet veel, maar kan ik mee leven.

[...]

Tussentijds wat kunnen discussiëren over de serie terwijl je nog aan het zien bent is ook nog wel leuk. Daar dient een forum toch voor :)
Klopt, maar dat is eigenlijk vooral leuk als iedereen ongeveer tegelijk dezelfde aflevering ziet, dus als er elke week een nieuwe aflevering bijkomt.

Ik denk inderdaad dat een afkoelperiode van 1 week een goed compromis is. Dan hoeven mensen die alles binnen een paar dagen bingen niet te lang te wachten om er honderduit over te praten en hebben anderen ook de kans om te kijken voor er openlijk spoilers komen.

Het is en blijft lastig om een goed compromis te vinden in dit soort situaties...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je zou losse afleveringtopics kunnen maken. Maar volgens mij moet je gewoon wegblijven als het in 1 keer gereleased wordt. Ik zou zelfs de meest recente aflevering in spoilertags doen niet aanraden. De standaardregel is lekker helder: Is het "uitgezonden", dan hoeven er geen spoilertags te zijn.

Het topic lezen is wel grappig. Nu is het vaag en is speculatie toegestaan (terecht uiteraard), maar zie je dat mensen het niet vertrouwen of het wel "echt" speculatie is, of misschien toch spoilers (gebaseerd op kennis van volgende al uitgezonden afleveringen). Volgens mij is die standaardregel helemaal goed (al kan je er ook niet blij mee zijn uiteraard), omdat het zo 100% diudelijk is.

Ze moeten gewoon wekelijks een ep releasen of losse topics starten per op ofzo :P.

[Voor 45% gewijzigd door JvS op 09-07-2019 17:04]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

JvS schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:01:
Je zou losse afleveringtopics kunnen maken. Maar volgens mij moet je gewoon wegblijven als het in 1 keer gereleased wordt. Ik zou zelfs de meest recente aflevering in spoilertags doen niet aanraden. De standaardregel is lekker helder: Is het "uitgezonden", dan hoeven er geen spoilertags te zijn.

Nu is het vaag en zie je dat mensen het niet vertrouwen of het wel "echt" speculatie is, of misschien toch spoilers (gebaseerd op kennis van volgende al uitgezonden afleveringen). Volgens mij is die standaardregel helemaal goed (al kan je er ook niet blij mee zijn uiteraard), omdat het zo 100% diudelijk is.

Ze moeten gewoon wekelijks een ep releasen of losse topics starten per op ofzo :P.
Helemaal mee eens. Maar in het geval van een heel seizoen dat in één keer tegelijk online komt vind ik een afkoelperiode van 1 week goed te verdedigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, ik haat die zwarte blokken, maar kan prima. En je krijgt dan dit soort klachten:

[Voor 82% gewijzigd door JvS op 09-07-2019 17:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Tja, dat is het probleem met een goed compromis... Daar is iedereen even ontevreden mee. :D

Zelf werk ik daarom het liefst met consensus ipv compromis maar in dit geval is een consensus helaas niet mogelijk dus is een compromis nodig.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:15

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Staan de algemene regels omtrent spoilers eigenlijk ergens beschreven? Ik betrapte mezelf erop dat ik een bepaalde interpretatie had van de regels, maar ik weet eigenlijk helemaal niet of die wel gangbaar zijn maar ik kon er nergens iets over vinden (behalve 300 posts in dit feedbacktopic waar het woord "spoiler" in voor komt ;))

Wat ik dacht:
.oisyn schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:22:
[...]

In principe is de Nederlandse televisie leidend. Als hij in NL niet wordt uitgezonden (binnen een redelijke termijn) dan geldt het land waar het wel al is uitgezonden (de US dus) :). Dat is iig mijn interpretatie van de regels, volgens mij staan ze nergens zwart op wit?
Nou snap ik best dat er soms de wens is om er in een specifiek topic van af te kunnen wijken, maar is het niet handig om een stucky oid te hebben waarin de default regels worden uitgelegd? :)

Bovenstaand geval gaat over Legion, die in NL ongeveer een aflevering of 4 achterloopt op de VS.

[Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 19-07-2019 10:38]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Het zijn voornamelijk ongeschreven regels. Het komt erop neer dat voor lopende series alle informatie die nog niet officieel in Nederland (en/of België) is uitgezonden in spoilertags hoort. Dus in het geval dat jij noemt waar Nederland 4 aflevering achter loopt op de VS dan dient de Nederlandse release date van een aflevering aangehouden te worden. Tenzij men in dat topic tot een andere consensus is gekomen.

[Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 19-07-2019 11:53]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-03 11:23
Kan er aub gekeken worden in het Disney+ topic? Het wordt nu vervuild door:

"Ik kan niet annuleren, waar kan het?"
"Waarom werkt functie X niet"
"Mijn TV <type bla> heeft wel/geen app"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
corset schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:40:

<knip>

Kun jij je normaal gedragen in dit topic, in plaats van op de man te reageren?

Mod: Ik krijg een bericht dat ik aan "dubbelposten" doe. Voor mij betekent dat dat ik telkens hetzelfde bericht plaats wat niet zo is maar voor jullie dat ik achter elkaar berichten post en dat is blijkbaar niet helemaal gewenst of zoiets. Ik was benieuwd naar het waarom? Denken jullie dat ik een hogere postcount wil halen of neemt het volgens jullie minder ruimte in beslag wanneer ik alle antwoorden in 1 bericht pers ipv los? Of mag 1 topic maar 1000 postjes hebben en komen we sneller aan dat aantal met postjes achter elkaar of ja, ik ben benieuwd.

" Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie. " Hieruit maak ik iig niet op uit dat het niet gewenst is iig, en iets toevoegen klinkt toch alsof ik het huidige antwoord wil uitbreiden ipv 2 losse antwoorden aan 2 personen samen te voegen in 1 bericht. Het is maar hoe je dat leest.

[Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 11-11-2019 20:16]

• Señor Sjon
  • Laatst online: 23:34

Señor Sjon

Magnificent bastard

Netiquette. Een hele rits berichten onder elkaar van 1 persoon leest heel irritant.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Soms wordt het herhaaldelijk posten van een bericht in eigen topic door mensen misbruikt om een topic weer hoog in de lijst te krijgen en zo aandacht te vestigen op het topic. Dat wordt als ongewenst gezien (en een beetje als spammen).

Ik denk dat het is om dat te voorkomen, want ik zie er daarnaast ook niet echt een probleem van in.

• SOTD
Señor Sjon schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:11:
Netiquette. Een hele rits berichten onder elkaar van 1 persoon leest heel irritant.
Ik vind juist een heleboel postjes en bijhorende antwoorden in 1 post erg irritant om te lezen. Of 1 lange post opgesplitst in meerdere delen met daar steeds een reactie erop, horror!! En 2 losse postjes achter elkaar met beiden een reactie aan iemand anders is toch wat anders dan een rits berichten?

Ik moet wel bekennen dat het samenvoegen van alle quotes en antwoorden in 1 bericht wel aardig wat werk is. Ik zou ervoor betaald moeten worden. :+
JvS schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:11:
Soms wordt het herhaaldelijk posten van een bericht in eigen topic door mensen misbruikt om een topic weer hoog in de lijst te krijgen en zo aandacht te vestigen op het topic. Dat wordt als ongewenst gezien (en een beetje als spammen).

Ik denk dat het is om dat te voorkomen, want ik zie er daarnaast ook niet echt een probleem van in.
Dat zou dan een eigen topic of eigen probleem moeten zijn van diegene die hem omhoog kickt door zelf berichten achter elkaar te posten, dan zou ik het begrijpen. Dat is niet wat ik deed. Hoe dan ook, ik denk dat diegene die mij modereerde een tikkeltje te streng aan het doen is, mogelijk laat hij zich leiden door aanstellers/zeurpieten.
corset schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:40:

Wat mag er wel volgens jou gepost worden? Maak aub een lijstje wat volgens jou toegestaan is (al ben ik bang dat het te kort zal zijn om uberhaupt lijstje te noemen).

• teaser
SOTD schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 01:18:
[...]

Ik vind juist een heleboel postjes en bijhorende antwoorden in 1 post erg irritant om te lezen.

Of 1 lange post opgesplitst in meerdere delen met daar steeds een reactie erop, horror!!
Wat vind je daar irritant aan? Ik vind het juist overzichtelijk. Zo kun je to the point reageren op bepaalde punten en het is voor de lezer duidelijk waarop je reageert.
1 grote lap tekst waarin op verschillende argumenten wordt gereageerd vind ik eerder horror.
En 2 losse postjes achter elkaar met beiden een reactie aan iemand anders is toch wat anders dan een rits berichten? Ik moet wel bekennen dat het samenvoegen van alle quotes en antwoorden in 1 bericht wel aardig wat werk is. Ik zou ervoor betaald moeten worden. :+
Dat kost helemaal geen moeite. Als je je reactie op post 1 hebt getypt, druk je 2 keer op enter, scrollt naar beneden naar de volgende post waarop je wilt reageren, en drukt daar op 'quote' rechtsboven de post. De hele quote wordt dan onderaan in je editor-venster geplakt.

Een quote opsplitsen doe je met 1 muisklik (voorlaatste knop - splits quote).

• SOTD
teaser schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 07:39:
[...]

Wat vind je daar irritant aan? Ik vind het juist overzichtelijk. Zo kun je to the point reageren op bepaalde punten en het is voor de lezer duidelijk waarop je reageert.
1 grote lap tekst waarin op verschillende argumenten wordt gereageerd vind ik eerder horror.

[...]

Dat kost helemaal geen moeite. Als je je reactie op post 1 hebt getypt, druk je 2 keer op enter, scrollt naar beneden naar de volgende post waarop je wilt reageren, en drukt daar op 'quote' rechtsboven de post. De hele quote wordt dan onderaan in je editor-venster geplakt.

Een quote opsplitsen doe je met 1 muisklik (voorlaatste knop - splits quote).
En dat is dus meer werk hoe je het ook wend of keert. Jammer dat er geen ophelderende antwoord is gegeven door een mod op mijn moderatie zelf. Ik ben notabene hierheen gestuurd. Het waren geen rits berichten, het was geen kick om iets onder de aandacht te brengen.

Jammer dat dat niet automatisch gaat, dat de forumsoftware zelf ziet dat ik diegene bent 2 of meer keren als laatste heb gereageerd en dat zelf samenvoegt. (ja erg lui, ik weet het, misschien komt dat nog, hoopvol is).

En 1 bericht opgesplitst in meerdere antwoorden is voor mij irritant, je kan op elke slak zout leggen of een reactie schrijven dat alle slakken globaal omvat. Dat jij er geen problemen mee hebt is mooi, ik heb zelf bijvoorbeeld geen problemen mee met hoe het in het DIsney+ topic aan toegaat maar hier zit 1 zich op te vreten om maar ff aan te geven dat we allemaal ons wel aan andere dingen ergeren.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tja is geen echt ding van dit subforum. Ik zou er persoonlijk niet op modereren, maar het is nu eenmaal de regel omdat mensen dat graag willen.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik mag hopen dat het Disney+ topic tijdelijk op slot staat? :?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@Rukapul ik denk dat je het Het Disney+ topic [streamingdienst] per ongeluk op slot hebt gedaan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Rukapul
  • Laatst online: 22:46
Lijkt er wel op :P fixed :)

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
De heer Janus van Dusschoten heeft op eigen beweging een bericht aangepast, omdat een woord hem niet aanstond. Jammer

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61037444

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ivysaur schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:25:
De heer Janus van Dusschoten heeft op eigen beweging een bericht aangepast, omdat een woord hem niet aanstond. Jammer

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61037444
Wat vooral jammer is, is dat jij je op een forum waarvan de mores en regels al lang en breed bekend zijn, niet fatsoenlijk kunt uitdrukken als je iets omschrijft.

Dat vervolgens een moderator je terechtwijst, is dan te verwachten.

Dat dat jou verrast, ligt dan vooral aan jou, en niet aan @janvanduschoten.

• Ivysaur
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:14:
[...]

Wat vooral jammer is, is dat jij je op een forum waarvan de mores en regels al lang en breed bekend zijn, niet fatsoenlijk kunt uitdrukken als je iets omschrijft.

Dat vervolgens een moderator je terechtwijst, is dan te verwachten.

Dat dat jou verrast, ligt dan vooral aan jou, en niet aan @janvanduschoten.
Butterface is anders gewoon een normaal Engels woord. ''My blind date was a total butterface.'' Had het wellicht anders kunnen verwoorden, maar waar is de grens? Straks maar alle woorden die Tweakers niet aanstaan wijzigen?

'Butterface'
''a woman regarded as having a desirable body but an unattractive face.
an unattractive face.''

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:05

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Ivysaur schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:53:
[...]

Butterface is anders gewoon een normaal Engels woord. ''My blind date was a total butterface.'' Had het wellicht anders kunnen verwoorden, maar waar is de grens? Straks maar alle woorden die Tweakers niet aanstaan wijzigen?

'Butterface'
''a woman regarded as having a desirable body but an unattractive face.
an unattractive face.''
Butterface zou ook geen probleem zijn, je omschrijving "kut kop" (dat stond er voor mijn edit) vond ik ongepast.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Ivysaur
  • Niet online
janvanduschoten schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:47:
[...]

Butterface zou ook geen probleem zijn, je omschrijving "kut kop" (dat stond er voor mijn edit) vond ik ongepast.
Heb ik dat echt getypt? Dacht toch butterface 7(8)7 :$

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:05

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Ivysaur schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:59:
[...]

Heb ik dat echt getypt? Dacht toch butterface 7(8)7 :$
Geen groot probleem, klein knipje heeft het aangepast. ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Tijntje
  • Laatst online: 20:57

Tijntje

Hello?!

Dank je voor de edit van mijn post :'( @tweakduke en het locken er van zodat ik er zelf nu niks zinnigs meer van kan maken.
Mijn inziens was het echt geen spoiler maar had dan gevraagd of ik mijn bewoording wilde aanpassen of het in spoiler tags wilde plaatsen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02

tweakduke

Topicstarter
Tijntje schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:36:
Dank je voor de edit van mijn post :'( @tweakduke en het locken er van zodat ik er zelf nu niks zinnigs meer van kan maken.
Mijn inziens was het echt geen spoiler maar had dan gevraagd of ik mijn bewoording wilde aanpassen of het in spoiler tags wilde plaatsen.
Ik heb je post even verplaatst naar het feedback topic. Ik zal je post unlocken, let er alleen wel op dat in de Topic warning van het buitenlandse series topic staat:
Let op:
POST GEEN SPOILERS!

In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.

Als je dieper op een serie wil ingaan en ook discussiëren over zaken die spoilers zijn voor mensen die de serie nog niet gezien hebben, doe dat dan in het topic specifiek voor die serie - en als die er nog niet is, dan kan je die natuurlijk maken.

Tweakers Discord

• Tijntje
  • Laatst online: 20:57

Tijntje

Hello?!

tweakduke schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:41:
[...]

Ik heb je post even verplaatst naar het feedback topic. Ik zal je post unlocken, let er alleen wel op dat in de Topic warning van het buitenlandse series topic staat:

[...]
Dank je, al ben ik het er nog steeds niet mee eens dat het een Spoiler is :)
@tweakduke Hoop dat je het er zo wel mee eens bent.

[Voor 6% gewijzigd door Tijntje op 06-01-2020 16:01]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02

tweakduke

Topicstarter
Tijntje schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:43:
[...]

Dank je, al ben ik het er nog steeds niet mee eens dat het een Spoiler is :)
@tweakduke Hoop dat je het er zo wel mee eens bent.
Prima verwoord :)

Tweakers Discord

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:18

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Outerspace in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]" Oof. Waarom wordt er zo ontzettend streng gemodereerd? Wat is het nut? Het is een vriendelijke discussie over de ervaringen van filmliefhebbers. En meteen wordt het de kop ingedrukt zodat we enkel ellendige lijstjes van reviews mogen plaatsen. Moet er nu ook al een topic komen "Het grote "Hoe was jouw laatste bioscoopervaring?". Serieus mods. Het feit dat het topic al zo goed als doodgebloed is (in vergelijking met vroeger) moet toch wel aangeven dat zo streng modereren (als de discussie een positieve vibe heeft) niet nodig is. Ik kan mij ook niet voorstellen dat er gebruikers hebben geklaagd. Alhoewel dat onderhand misschien wat naive is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Outerspace
  • Laatst online: 23:38

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ben het niet met je eens dat er streng gemodereerd wordt. Het topic dient een specifiek doel en daar wordt met een schuin oog in gemodereerd. De bewuste posts staan er nog, ik vraag alleen of jullie minder offtopic willen gaan.

Zo spannend is dat toch niet?

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:18

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er wordt ontzettend streng gemodereerd. Zodra je afwijkt van het riedeltje krijg je een waarschuwing. Ik heb zelfs gehoord dat mensen berichten hebben gekregen of ze de template willen gebruiken. Het is gewoon ontzettend saai geworden. Er is vrijwel geen discussie over films. Blijkbaar mag het ook niet gaan om de ervaringen. Als deze discussie de bovenhand had gevoerd na enkele dagen snap ik het, maar het duurde net 1 dag voor er wat van werd gezegd.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik denk dat je oorzaken en gevolgen door elkaar haalt.

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee