Toon posts:

The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 2 3 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55
Mede-auteur:
  • Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:08

Spike_wolf

Zomaar even een bron:
Disney Buys LucasFilm From George Lucas For $4B; STAR WARS: EPISODE 7 Set For 2015 Release

Disney is op het overamepad. Eerst Marvel voor 4 miljard dollar en nu dus LucasFilm voor hetzelfde bedrag. En als klap op de vuurpijl is er en passant nog een nieuwe Star Wars film aangekondigd (Episode VII) voor 2015.

Dit bericht kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. An sich heb ik met de overname niet zoveel moeite, maar het is vooral de nieuwe SW-film die mij zorgen baart. Ik vond het na de huidige 6 delen wel klaar en daarnaast hebben we na RotJ de boeken, comics en videogames. Ik heb vooral zorgen over wat het gaat doen met de continuiteit van het grote geheel. Voor mij was dat altijd de grote kracht van Star Wars en ik hoop echt van harte dat dat nu niet teniet wordt gedaan.... Voor mij komt dit bericht dus met gemengde gevoelens binnen....

The ramblings of an idiot

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:11
http://thewaltdisneycompa...ney-acquire-lucasfilm-ltd

Dan even een betrouwbare bron erbij zetten, ipv de twitter account van een roddeljournalist.

Maar er zijn genoeg goede StarWars boeken. En met de animated series doen ze het ook niet slecht.

[Voor 20% gewijzigd door RocketKoen op 30-10-2012 21:53]

TheS4ndm4n#1919

• McBoom
Huh? Klik jij op een andere link ofzo? In mijn link staat ook gewoon het complete persbericht, heeft niets met roddelen te maken 8)7

Maar dat is het 'm nu net. Ik heb 130 Star Wars boeken op de plank staan en die heb ik met veel plezier allemaal gelezen. Wat pakken ze op? Vegen ze alles van tafel? Hoe willen ze het met de acteurs doen? Die lopen bijna achter een looprekje. Nieuwe acteurs? Harrison Ford is Han Solo, niemand anders...

[Voor 53% gewijzigd door McBoom op 30-10-2012 22:01]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:02
McBoom schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:56:
Huh? Klik jij op een andere link ofzo? In mijn link staat ook gewoon het complete persbericht, heeft niets met roddelen te maken 8)7
Kan wel zijn, maar ook ik dacht eerst dat het een of andere grap was van een site. Door gewoon te linken naar het originele bericht is het wat duidelijker, vind je ook niet? ;)

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08-2022

Sargan

Filmfreak...

Rotten tomatoes meldt het inmiddels ook al. Verrassend is het eerste wat in me opkomt. Misschien gaan ze wel een re-boot doen van de franchise? Een hele nieuwe generatie wat kan kennis maken met de films.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:05

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Eensch...

En over de boeken, games, en films... Het Star Wars universum is dermate groot dat er altijd wel ruimte is voor andere verhaallijnen.
Of een reboot ;(

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Reboot ;(

Ik hoop het niet! Ergens hoop ik eigenlijk dat ze inderdaad een mooie film er van maken. Niet zo luchtig als de Avengers maar meer als een TDK. Zou fantastisch zijn! Iets maken wat de prequels hadden moeten zijn! Lucas iig geen invloed geven! Die gast is helemaal de weg kwijt!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-06 21:32
Er komen nieuwe films sowieso. Disney heeft al diverse Star Wars attracties in de parken en ook Indiana Jones attracties in de parken, dus het scheelt ze sowieso al een berg met licentiegeld zometeen. Nou weet ik niet of ze ook de rechten op de games enzo meekrijgen. Dan zou die 4 miljard die ze hiervoor betalen wel echt een schijntje zijn....

• Spike_wolf

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Ik ben er nog niet uit wat ik ervan moet denken, het kan heel goed zijn, maar de kans is ook heel groot dat dit heel erg slecht is.

Ze hebben Episode VII aangekondigd voor 2015 en willen elke 2 of 3 jaar een nieuwe film maken.
Tot nu toe hebben alle Films om de Skywalker familie gedraaid, willen ze dat vasthouden moeten ze minimaal 30 jaar vooruit springen en de volgende generatie gaan volgen en de originele cast hooguit een heel klein bijrolletje geven.

Er is meer dan genoeg materiaal om erg gave films en/of tv (mini)series mee te maken, en ik hoop ook zeker dat ze daar gebruik van maken, ik heb ergens het kriebelende gevoel dat ze echter zelf nieuwe verhaallijnen op gaan zetten en een hoop van de al bestaande kennis voor het gemak even gaan vergeten, en dat zou de grootste fout zijn die ze kunnen maken!
Hoewel Luke, Leia en Han casten met andere acteurs een grotere blunder zou zijn :P

Gelukkig blijft George er wel (een beetje) bij betrokken en hij zal ze hopelijk wel een flinke schop verkopen als ze de verkeerde kant op gaan.

Ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen, en hoop echt dat ze het goed aan pakken, maar ik wil eerst nog een scheepslading informatie hebben voor ik een oordel vel.

[Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 30-10-2012 22:39]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22

defiant

Moderator General Chat
Ik ken de hele SW franchise niet goed genoeg om er echt over te over oordelen, maar het lijkt me dat het vertrek van George Lucas op zich goed nieuws moet zijn, die is al een hele lange tijd over zijn hoogtepunt heen op z'n zachtst gezegd.

Maar aangezien het Disney is, zie ik de richting van het genre niet echt drastische veranderen, daar kleeft toch altijd een familievriendelijke en toegankelijke manier van films produceren aan vast.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter

Humankind… be both.

• Caedus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
"Disney wil nu 'iedere 2 tot 3 jaar' een nieuwe Star Wars film uitbrengen, zei topman Bob Iger. Filmregisseur en producent Lucas, verantwoordelijk voor de eerste Star Wars-film, zal hierbij de rol van 'creatieve adviseur' vervullen." aldus de Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/...we-Star-Wars-film.dhtml).

Lucas blijft dus gewoon erbij betrokken en zelfs een dikke vinger in de pap houden.

[Voor 16% gewijzigd door Caedus op 30-10-2012 22:54]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:18

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Laat hem nou de originele delen maar telkens aanpassen... de reden waarom ik de nieuwe releases niet koop. Elke versie is weer anders... :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ik ben er ook niet echt uit of het nou positief of negatief nieuws is. Misschien leuk als het verhaal uitgediept wordt, met het ontstaan van de Jedi duizenden jaren voor de andere films oid. Ik vrees door het zinnetje 'elke 3 jaar nieuwe film' dat het een kiloknaller gaat worden, oftewel een vehikel om geld te oogsten. Daar zit ik niet op te wachten. Dan moet ik meteen denken aan al die uitmelkerij van comics en tig delen die zo oppervlakkig als wat zijn.
Ik voel er wel wat voor om een soort diepgaande Star Wars film te zien die draait om het ontstaan van Darth Sidious, waarbij het oogsnoep-geweld wat op de achtergrond komt en het verhaal wat meer in de schijnwerpers staat. Dat hoeft niet in zoveel delen; gewoon 1 film daarover.
Anders is een compleet andere prequel-trilogie ook te verkopen als dat wat beter inelkaar zit. Aan de originele trilogie moet niet worden getoornd. Ook Episode VII, VIII en IX zie ik wel zitten als dit echt een goed verhaal brengt en geen slap aftreksel wordt.
We zien het wel.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:42
Episode VII: The Empire Sells Out

:P
Op zich kan ik er mee leven als ze maar gewoon nieuwe verhalen verzinnen, nieuwe karakters en acteurs.
En dus met hun fikken van de de oude trilogie afgelopen (en die tweede/eerste ook).
Dan wordt SW een beetje als het James Bond-franchise..elke x aantal jaar mag een nieuw clubje mensen het proberen. Beetje vreemd wel. maarja; Hollywood, geld, dat soort dingen..

[Voor 19% gewijzigd door HyperioN op 31-10-2012 00:58]

• RocketKoen
HyperioN schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:57:
Episode VII: The Empire Sells Out

[afbeelding]

:P
Op zich kan ik er mee leven als ze maar gewoon nieuwe verhalen verzinnen, nieuwe karakters en acteurs.
En dus met hun fikken van de de oude trilogie afgelopen (en die tweede/eerste ook).
Dan wordt SW een beetje als het James Bond-franchise..elke x aantal jaar mag een nieuw clubje mensen het proberen. Beetje vreemd wel. maarja; Hollywood, geld, dat soort dingen..
Er zijn op die manier al een hele hoop verhalen geschreven.
Wikipedia: List of Star Wars novels

TheS4ndm4n#1919

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:07

Player1S

Formerly known as L1nt

Dit gaat iig epic worden....of een epic fail of een epic success

Player1s Twitch

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:52
als ze die clone wars verder uitdiepen met real live actors. Dat zou me nog wel iets lijken. Gewoon een goede serie (type the wire e.d.)

Of als het een film is minimaal 100 jaar verder, ze hebben uitgangspunten genoeg.

• McBoom
Star Wars: Legacy speelt zich zo'n 125 jaar na RotJ af, dus daar is al een verhaal :) De enige plek waar nog ruimte is voor nieuwe verhalen is de tijd tussen The Old Repiblic en (ruwweg) Episode 1. De Clone Wars zijn qua verhalen ook al aardig opgevuld met boeken, comics, games en animatieseries. Wat ik wel zie zitten is een serie maken van de Republic/Imperial Commando boeken of van de X-Wing-serie.

Ik heb er nog even een nachtje over geslapen en nu het nieuws van de overname bezonken is vind ik het eigenlijk wel goed nieuws (de overname). GL wordt ook een dagje ouder en hij kan er tot aan z'n dood wel krampachtig aan vast houden, maar ik ben bang dat het bij zijn overlijden dan een slachtfeest van de franchise geworden zou zijn. Je kan veel zeggen van Lucas, maar ik denk niet dat hij zijn 'kindje' zomaar ten grabbel wil gooien. Disney is een solide bedrijf wat niet zomaar failliet zal gaan en ik denk dat het daar wel op z'n plek zal zijn. Marvel is ook in handen van Disney en daar hebben ze (nog?) geen gekke dingen mee gedaan.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
De Thraw Trilogy zie ik eigenlijk wel zitten als een animated (ala the clone wars, maar wellicht iets realistischer) mini serie die de boeken mini of meer woord voor woord volgt, zonder toegevoegde zooi, en dan het liefst met de stemmen van Mark, Carrie en Harrison natuurlijk :D

Verder moeten ze de tijd tussen 10 jaar voor Phantom en 30 jaar na Empire gewoon laten wat het is, tenzij ze met goede verhalen komen van compleet andere personages.

Maar er is zo veel dat ze in de Old Republic kunnen doen wat echt geweldig zou zijn.

Humankind… be both.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:49
http://venturebeat.com/20...ney-lucas/#s:disneylucas2

:')

Ik weet het niet hoor, ze hadden de saga moeten laten voor wat het is... een epic trilogy. Het is al enigsinds 'mis' gegaan bij deel 1/2/3, dus eens kijken hoe 7 8 en 9 er uit gaan zien. Kan me indenken dat het er grafisch wel gelikt uit zal zien, maar George Lucas is en blijft toch de vader van Star Wars ... zelfde als Jobs die imho zijn stempel ergens op moet drukken.

[Voor 51% gewijzigd door De_Bastaard op 31-10-2012 08:56]

• McBoom
Heb je Carrie Fisher de laatste tijd wel eens horen praten? :X

30 jaar na Jedi? Maak daar maar 50 jaar van (Cruicible), daarna heb je een gat van zo'n 80 jaar naar de Legacy-comics. Het probleem is dan hoe het ervaren wordt door de doorsnee kijker. 'Huh? Luke heeft een kind? Han en Leia een dochter? Waar is Chewbacca?' :D

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 12:31

Jazzper

BB4E^Guerilla

Echt stom toevallig ben ik afgelopen weken alle zes de delen aan het kijken na jaren weer. En dan dit nieuws. Moet wel een teken zijn ;)

Best interessant nieuwe delen, maar draait erom wat ze er van maken.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
McBoom schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:57:
Heb je Carrie Fisher de laatste tijd wel eens horen praten? :X
Met haar stem valt het wel mee hoor, helemaal voor voice over werk waar je veel kunt spelen en over doen, dat komt wel goed denk ik :)
Qua uiterlijk lijkt ze al lang niet meer op Leia, hoewel ze de laatste tijd wel weer aardig afgevallen is.
30 jaar na Jedi? Maak daar maar 50 jaar van (Cruicible), daarna heb je een gat van zo'n 80 jaar naar de Legacy-comics. Het probleem is dan hoe het ervaren wordt door de doorsnee kijker. 'Huh? Luke heeft een kind? Han en Leia een dochter? Waar is Chewbacca?' :D
Later is nog wel beter ja, ik denk dat ze de bestaande personages voor live action echt met rust moeten laten. Ga dan idd de volgende generatie volgen Ben skywalker en/of Jaina, Jace en Anakin Solo, maar dit geeft voor de gemiddelde kijker wel een hoop verwarring en missend verhaal. In dat opzicht kunnen ze de hele familie beter vergeten en verder stappen en geheel andere personages gaan volgen.

Humankind… be both.

• McBoom
Spike_wolf schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:04:
[...]

Met haar stem valt het wel mee hoor, helemaal voor voice over werk waar je veel kunt spelen en over doen, dat komt wel goed denk ik :)
Qua uiterlijk lijkt ze al lang niet meer op Leia, hoewel ze de laatste tijd wel weer aardig afgevallen is.
Ze klinkt anders flink doorgerookt :P
[...]

Later is nog wel beter ja, ik denk dat ze de bestaande personages voor live action echt met rust moeten laten. Ga dan idd de volgende generatie volgen Ben skywalker en/of Jaina, Jace en Anakin Solo, maar dit geeft voor de gemiddelde kijker wel een hoop verwarring en missend verhaal. In dat opzicht kunnen ze de hele familie beter vergeten en verder stappen en geheel andere personages gaan volgen.
Van de volgende generatie is anders ook niet veel meer over...
spoiler:
Anakin is gedood door de Yuuzhan Vong en Jaina heeft Jacen gedood

Eigenlijk kunnen ze het beste terug gaan naar TOR-era. Qua vormgeving mooi, nieuwe personages (en daarbij nieuwe acteurs) :)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
McBoom schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:18:
[...]

Ze klinkt anders flink doorgerookt :P

[...]

Van de volgende generatie is anders ook niet veel meer over...
spoiler:
Anakin is gedood door de Yuuzhan Vong en Jaina heeft Jacen gedood

Eigenlijk kunnen ze het beste terug gaan naar TOR-era. Qua vormgeving mooi, nieuwe personages (en daarbij nieuwe acteurs) :)
In de Old Republic verder gaan is de beste en interessantste optie inderdaad, maar aangezien ze het tot nu toe Episode 7 blijven noemen denk ik dat ze verder gaan en niet terug.

Humankind… be both.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Episode 7 kan natuurlijk ook one major flashback worden :)

genoeg manieren om er iets goeds van te kunnen maken. Helaas ook genoeg manieren om het verder te verknallen :X

Player1s Twitch

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Misschien gaan ze het concept van de midichlorians wel verder uitwerken! oOo

Seriously:
Ik ben heel benieuwd wat ze ervan gaan maken. Als ik kijk naar bv Pirates of the Carribean, zie je dat Disney ook goede actiefilms kan maken, niet alleen sprookjes, dus in dat opzicht kan het misschien wel wat worden, zeker als Lucas betrokken blijft.
* Bra-Jo houdt een open mind

Nomen nescio

• McBoom
Ik hou ook zeker een open mind, maar ik wil eerst de verzekering hebben dat de reeds gevestigde EU onaangetast blijft en dat de fans die verder kijken dan de films niet een dikke fuck you krijgen. Dan krijgt Episode VII van mij het Infinities-label :P

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Same here, het kan iets heel goeds zijn, zolang ze de bestaande verhalen aanhouden, geheel nieuwe verhalen schrijven is prima, maar wel in het bestaande canon. Dan ben ik helemaal voor :)

En als ze dan ook nog Joss Whedon een serie laten schrijven en produceren ben ik helemaal tevreden :D

[Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 31-10-2012 10:29]

Humankind… be both.

• Krusher
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

Spike_wolf schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:27:
...

En als ze dan ook nog Joss Whedon een serie laten schrijven en produceren ben ik helemaal tevreden :D
* Krusher ziet al een Mule op Tatooine rondhoveren :+

:+

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Op ander forum nog wel mooie opmerking gelezen.

Hoe zouden de karakters uit The Big Bang Theory hier op reageren.... :D

De schrijvers zijn er nu vast al mee bezig.....En er zal wel weer een South Park aflevering aan besteed worden

Player1s Twitch

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-11-2022
Ach heel veel slechter dan deel I,II en III kan het niet worden, wat mij betreft is het juist goed dat Lucas geen director meer is. Volgens mij zijn IV,V en VI zo goed geworden omdat Lucas daar geen totale macht over had maar er meer mensen inspraak hadden.

Ben wel heel benieuwd over welk 'tijdperk' het zal gaan.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Goron schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:05:
Volgens mij zijn IV,V en VI zo goed geworden omdat Lucas daar geen totale macht over had maar er meer mensen inspraak hadden.
:D
Je weet dat hij destijds LucasFilm is gestart zodat hij juist alle controle had om te doen wat hij wilde en mensen mee te laten werken waarvan hij wilde dat ze mee werkte en dat de filmindustrie hem niet in de weg zou zitten hè? :P

Humankind… be both.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Spike_wolf schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:31:
[...]

Je weet dat hij destijds LucasFilm is gestart zodat hij juist alle controle had om te doen wat hij wilde en mensen mee te laten werken waarvan hij wilde dat ze mee werkte en dat de filmindustrie hem niet in de weg zou zitten hè? :P
Iets over opening credits die hij niet wou neerzetten, maar meteen pats boem met de film beginnen.

Ik vraag me wel af wat dat met de fan movies zal doen. Lucasarts heeft daar niet moeilijk over gedaan zolang het maar niet for-profit was. Ik kan me voorstellen dat er bij disney een aantal figuren rondlopen die automatisch in de stress vliegen als er iets gebeurd met merken waarvan disney het trademark heeft.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
leuk_he schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:39:
[...]

Iets over opening credits die hij niet wou neerzetten, maar meteen pats boem met de film beginnen.
True, maar George heeft altijd het laatste woord gehad, dat hij zich om laat praten is een feit en alleen maar goed, maar in zijn studio's gebeurde niks waarvan hij niet wilde dat het gebeurde. Luisteren naar het advies van anderen is prima :)
Ik vraag me wel af wat dat met de fan movies zal doen. Lucasarts heeft daar niet moeilijk over gedaan zolang het maar niet for-profit was. Ik kan me voorstellen dat er bij disney een aantal figuren rondlopen die automatisch in de stress vliegen als er iets gebeurd met merken waarvan disney het trademark heeft.
Dat is wel een tak die moeilijker gaat worden, nu ken ik niet echt veel fan films ofzo, maar ik denk wel dat er aan schrijvers veel meer eisen gesteld gaan worden voor het schrijven van boeken.

Humankind… be both.

• Goron
Spike_wolf schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:31:
[...]

Dat is wel opzich wel waar, maar ik heb het idee dat hij toen nog geen 'aura' van onschendbaarheid had en luisterde naar andere mensen, zo hebben V en VI niet hem als regisseur gehad, terwijl hij bij de prequels wel alles regisseerde. Ik vind de plotlijn en de karakters van I,II,III gewoon slecht uitgewerkt en naar mijn idee is dat omdat Lucas in de loop der tijd zo'n grote naam is geworden dat niemand hem durft tegen te spreken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

hier een artikel dat dezelfde vraag stelt over fan movies.

http://arstechnica.com/te...for-star-wars-fan-movies/

ha ha, star wars (deel 1 4 dan) maakt al lang onderdeel uit van disneyland. Lucas is nooit te beroerd geweest het merk overal overal op te plakken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Over Star Wars gesproken, Billy Dee Williams (Lando) heeft een rol in de NCIS van gisteren :)

Humankind… be both.

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

• McBoom
Ik krijg het idee dat er meer films komen dan Ep. 7, 8, en 9, dus dan zou ik zeker X-Wing ook wel zien zitten :) De comics als een film en de boeken als serie (één boek per seizoen). Het is niet alleen vliegerij en dogfights, maar ook intrige (nee, niet op de GTST manier :P), spanning, romantiek (ook tussen verschillende rassen) en humor. Mits goed uitgevoerd zou het een zeer solide serie kunnen worden :)

• Caelorum
McBoom schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:24:
Ik krijg het idee dat er meer films komen dan Ep. 7, 8, en 9,[...]
8)7 Dat krijg ik ook nadat ze letterlijk in het persbericht hebben gezegd er elke 2-3 jaar een te willen maken na ep. 9.
[...] The last Star Wars movie release was 2005's Revenge of the Sith – and we believe there's substantial pent up demand. In 2015, we're planning to release Star Wars Episode 7 – the first feature film under the "Disney-Lucasfilm" brand. That will be followed by Episodes 8 and 9 – and our long term plan is to release a new Star Wars feature film every two to three years. [...]

• McBoom
Heb je ook nog iets te melden wat ontopic is? Het enige wat ik je heb zien doen hier is zeuren op mijn posts.

Star Wars 7 Plot Will Be "an Original Story," Says Lucasfilm Source

En dan met name dit stukje:
In other words, forget the Star Wars novels. Forget the graphic novels. Forget everything you think you know about what happens to Luke Skywalker. According to my sources, Episode 7 will literally be nothing you've ever seen or read before from the Star Wars universe.
Daar ben ik, op z'n zachts gezegd, niet erg blij mee..

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Same here -O-

[Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 31-10-2012 16:58]

Humankind… be both.

• Goron
Dat is behoorlijk jammer, ik vond de boeken van Zahn bijvoorbeeld erg leuk en daar zouden ze prima films van kunnen maken.

• RocketKoen
What if:

Josh Whedon Episode 7 mag gaan maken? :9~
Met Summer Glau als Sith assasin ofzo :D

[Voor 25% gewijzigd door RocketKoen op 31-10-2012 17:40]

TheS4ndm4n#1919

• McBoom
Het 'probleem' is dat Whedon The Avengers 2 gaat regiseren, welke verschijnt in..... jawel, 2015 :P

• RocketKoen
McBoom schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:42:
Het 'probleem' is dat Whedon The Avengers 2 gaat regiseren, welke verschijnt in..... jawel, 2015 :P
Skywalker zou toch een best goede avenger zijn ;)
Behalve dat avenging waarschijnlijk een pad naar de dark side is

TheS4ndm4n#1919

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Ach Joss is goed in multitasken :+

• Caelorum
McBoom schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:57:
Heb je ook nog iets te melden wat ontopic is? Het enige wat ik je heb zien doen hier is zeuren op mijn posts. [...]
offtopic:
In die twee posts? Puur toeval.. Daarnaast is het ontopic, of het ook wat toevoegt laat ik aan de mensen over.

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

_/-\o_ :D _O-

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 23:19
4 miljard is veel maar als je bekijkt hoeveel geld Disney met de tijd kan verdienen met de hele merchendising, boeken, strips enzo dan is het weer een koopje.

Maar het lijkt me sterk dat LucasFilm alles onder eigen beheer deed (de boeken strips en merchandising etc).
Er zijn bedrijven die dit voor LucasFilm deden en de contracten met die bedrijven zal Disney moeten respecteren of afkopen (ik gok op afkopen zover mogelijk).

Maar overal zie je nu de verhalen dat mensen zich niet moeten opwinden want Marvel is ook Disney en de Marvel films zijn goed.
Mensen zijn bang dat Disney Star Wars kapot gaat maken, toen Disney Marvel overnam had men dezelfde zorgen maar uiteindelijk is er bij Marvel niets veranderd omdat Disney het gewoon met rust laat.

Het enige dat zo zover ik weet gedaan hebben is contracten afgekocht betreffende de uitgeefrechten van films en ze werken hard om de tv/film rechten van bepaalde figuren terug te krijgen bij Marvel.

En bij LucasFilm zal dit ook zo gaan. Zolang het goed loopt zal Disney zich er niet mee bemoeien en hoogsten proberen de winst te optimaliseren door zoveel mogelijk zelf te doen zoals distributie etc.

• McBoom
Deadsy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 01:51:
Maar het lijkt me sterk dat LucasFilm alles onder eigen beheer deed (de boeken strips en merchandising etc).
Er zijn bedrijven die dit voor LucasFilm deden en de contracten met die bedrijven zal Disney moeten respecteren of afkopen (ik gok op afkopen zover mogelijk).
In principe wel. De verhalen die geschreven werden (comics of boeken) werden altijd getest op continuiteit door een groepje mensen van LucasBooks. De boeken werden (o.a) uitgegeven door Del Rey (voor 1999 was dat Bantam), de comics door Dark Horse (er is in de 80er jaren ook een reeks uitgegeven door.... jawel, Marvel :P), actiefiguren door Hasbro (vroeger door Kenner) om zo maar wat te noemen. En daar gebeurde niets wat LucasFilm niet wilde.

Dat is voor mij altijd de grote kracht van Star Wars geweest, die continuiteit. Er zijn een paar dingetjes die niet kloppen, maar als je naar de hoeveelheid materiaal kijkt kan je dat nihil noemen en het zijn geen dingen die alles om zeep helpen. Sommigen vinden het niet erg om nieuwe acteurs in de rol van Luke, Leia en Han te zien 'want bij James Bond gaat het ook al jaren zo'. Star Wars is geen James Bond.

Ikzelf ben er niet zo bang voor dat Disney Star Wars gaat verknallen. Sterker nog, qua Disney heb ik er vertrouwen in dat het op de goede plek is. Ik ben bang dat George Lucas Star Wars gaat verknallen. Het zijn nieuwe verhalen (er is op dit moment alleen nog maar een plot), maar ik wil de magische worden horen 'maar het zal allemaal in de huidige continuiteit passen'. Zodra ik die woorden hoor, dan ben ik blij en zal me ook kunnen verheugen op Episode VII. Natuurlijk blijft het Lucas' geesteskind en mag(?) hij er mee doen wat hij wil*, maar ga niet 20 jaar verhalen (die zich na RotJ afspelen, er zijn boeken uit begin jaren 80), die warempel door LucasFilm/Books zorgvuldig zijn gecultiveerd en strak in het gelid zijn gehouden (of het nu boeken, strips of games zijn, dat maakt niet uit) overboord gooien.

*het is nu wel van Disney, maar hij houdt een creatieve vinger in de pap

• Spooksel
  • Laatst online: 13:39

Spooksel

Spooksel!

Ow well... same shit, different franchise. Niet zo zeer door een overname, maar wel door het overboord gooien van 40+ jaar aan canon.

Star Trek down the drain dankzij J.J. Abrams. Ow f*ck, de toekomst staat al vast voor deze Enterprise crew. Ah weet je wat, timetravel verhaaltje uit de pen... Vulcan opblazen en hoppa, we kunnen lekker alles verzinnen vanaf nu wat we willen!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Ed_L

Crew Council
Ach, als nepnerd vind ik het wel ok... Vroeger was ik helemaal weg van Star Wars, maar niet genoeg om als een echte die-hard ook de animated series en de boeken tot me te nemen. Mijn achtergrond gaat niet verder dan de zes films, dus voor mij is het wel prima dat deel 7, 8 en 9 er echt komen.

Verder hoop ik dat de X-Wing games een herstart maken onder Disney, want dat waren destijds echt mijn favoriete space simns...

• RocketKoen
Spooksel schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:13:
Ow well... same shit, different franchise. Niet zo zeer door een overname, maar wel door het overboord gooien van 40+ jaar aan canon.

Star Trek down the drain dankzij J.J. Abrams. Ow f*ck, de toekomst staat al vast voor deze Enterprise crew. Ah weet je wat, timetravel verhaaltje uit de pen... Vulcan opblazen en hoppa, we kunnen lekker alles verzinnen vanaf nu wat we willen!
Misschien even wachten tot de film uit is, voordat je gaat klagen.

TheS4ndm4n#1919

• Spooksel
  • Laatst online: 13:39

Spooksel

Spooksel!

Ik reageer slechts op een frustratie/vrees van McBoom :D

Verder dan 'ik heb de films wel eens gezien' kom ik niet echt met Star Wars eigenlijk.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:06
Same here: ik heb ook alleen de films gezien en vind het wel leuk dat er nu ngo een paar komen. Welke settign maakt me eigenlijk niet echt uit.

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10-2022
Star Wars VII: Sitherella

(Katherine Heigl als een baddie die toch een goodie blijkt in een lichtblauw vechtkostuum met een gele lightsaber.)

• McBoom
Spooksel schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:13:
In mijn geval is mijn kennis van ST beperkt tot de series en de films, maar ik vraag me af of de boeken van ST allemaal uitblinken in continuiteit en in hoevere dat allemaal in de gaten is gehouden.
Ik vond de nieuwe Star Trek wel een goede film en aangezien tijdreizen in ST met regelmaat voorkwam vond ik dat stuk niet onaannemelijk. Het enige 'tijdrijzen' wat in Star Wars voorkwam was Flow Walking waar je toch wel een behoorlijke krachtige Force-user voor moest zijn. Dus het tijdreisaspect is lastig te slikken in Star Wars.

Dit trouwens niet om er een SW vs. ST flamewar van te maken. Ik ben dol op Star Wars (meer de EU nog dan de films), maar ik respecteer zeker het ST universum :)

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:06
arsimo schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:21:
Star Wars VII: Sitherella

(Katherine Heigl als een baddie die toch een goodie blijkt in een lichtblauw vechtkostuum met een gele lightsaber.)
Daar teken ik voor :9

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

zou de nieuwe film ook THX hebben?, ik meende dat dat ook van lucasarts was. en de voorgaande delen hadden ook THX certificering.

ora et labora

• McBoom
THX is van LucasFilm en dat gaat natuurlijk ook mee naar Disney :)

O, en wat George Lucas met 4 miljard gaat doen: Klik :P

• RocketKoen
McBoom schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:57:
THX is van LucasFilm en dat gaat natuurlijk ook mee naar Disney :)

O, en wat George Lucas met 4 miljard gaat doen: Klik :P
Ja, voor de deal werd zn vermogen al geschat op 3 tot 4 miljard. Hij kan het dus wel missen.

TheS4ndm4n#1919

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22

defiant

Moderator General Chat
Het NRC was erg cynisch (of sarcastisch) over de deal:
Ervan uitgaande dat de productiekosten een vijfde daarvan bedragen – meer dan werd uitgegeven aan The Revenge of the Sith (De wraak van de Sith) uit 2005 – lijken de 4 miljard dollar die in Lucasfilm zijn gestoken een schijntje in vergelijking met de mogelijke winst die kan voortvloeien uit een wederopbloei van de serie. De fans zijn wellicht bezorgd dat Disney nog meer kinderlijke figuren aan de films zal toevoegen dan Lucas zelf al deed. Maar waarschijnlijk zullen ze de films toch wel gaan zien en pas later hun beklag doen. Dat zou wel eens de voornaamste overweging achter de jongste deal van Iger kunnen zijn geweest.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• RocketKoen
defiant schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:26:
Het NRC was erg cynisch (of sarcastisch) over de deal:

[...]
De star wars films hebben 500-800 miljoen per stuk opgebackt.
Zeker voor de laatste 3 is dat nogal teleurstellend omdat er 22 jaar inflatie tussen zat.
Op die manier moeten ze minstens 6 films maken voordat er winst in zicht komt.

Maar lucasfilm is meer dan alleen de films. Je hebt merchendise, licenties en een hele games divisie.

TheS4ndm4n#1919

• RocketKoen
Overigs wel handig als je vriendin weer eens roept dat ze een disney film wil zien met een prinses erin :P
:w prinses Leia

TheS4ndm4n#1919

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Wat me vanmiddag ook te binnen schoot, alle Star Wars comics worden nu door Dark Horse gedaan en deze zijn een heel groot onderdeel van hun profiel. De kans is heel groot denk ik dat Disney straks als de licentie van Dark Horse verloopt zegt "bedankt en tot ziens" en die licentie doorschuift naar Marvel omdat ze daar de eigenaar van zijn.
De lopende series zullen allemaal wel afgesloten of gecanceled worden en Marvel zal wel een stel nieuwe beginnen, hopelijk van gelijke kwaliteit.

Dat Marvel verder gaat hoeft voor de comics niet verkeer te zijn, hoewel ze wel een andere feeling zullen gaan krijgen denk ik.

Waar ik wel bang voor ben is dat dit een hele klap voor Dark Horse gaat zijn waar ze best wat van zullen gaan voelen :X Ik hoop wel dat ze fatsoenlijk door kunnen gaan daar...

Humankind… be both.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Mwah, het is niet dat Dark Horse het alleen van de SW comics moet hebben he ;)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Krusher schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:28:
Mwah, het is niet dat Dark Horse het alleen van de SW comics moet hebben he ;)
Nee, maar dat is wel een heel groot stuk van hun portfolio en zal echt een flinke klap opleveren.
Ze zullen niet in één keer failliet zijn, maar ze zullen wel een jaar of wat veel minder kleine onbekende projecten oppakken en meer aan de betrouwbare grotere jongens blijven hangen. Dat zou wel zonde zijn.

Humankind… be both.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

kon het niet laten om zelf dit plaatje in elkaar te flansen:

ora et labora

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Star Wars: Thrawn Trilogy Author Timothy Zahn on the New Films
Author Timothy Zahn who wrote the fantastic Star Wars Thrawn trilogy has something to say about the just announced Episodes VII, VIII and IX. He just spoke with my friend Anthony Breznican at EW and talked all about what this all could mean.

"Heir to the Empire" by Timothy Zahn
Zahn's trilogy introduced the deadly Mara Jade, who later becomes the wife of Luke Skywalker. It also gave us Leia and Han Solo's twins. His work has become cannon in the Star Wars extended universe and many speculated that the next three films might be based on this series. Then the news broke that this will be an entirely original story, dashing the hopes of some of Zahn's fans. But despair not! There are likely to be, at the very least, touches from his work, if past patterns hold true. There are touches from these books that have actually made it into the prequels, including the name of the planet Coruscant. Will there be more of that in the new films? "It could be an entirely new storyline, but if he picks and chooses bits and pieces from the expanded universe, we'd all be thrilled to death," Zahn told the site.

Zahn was told how his books would fit into the sequels by Lucas a number of years ago. He said,"The original idea as I understood it" and Lucas changes his mind off and on, so it may not be what he's thinking right now" but it was going to be three generations. You'd have the original trilogy, then go back to Luke's father and find out what happened to him [in the prequels], and if there was another 7th, 8th, or 9th film, it would be Luke's children. The Thrawn Trilogy really would have fit into the gap."

He has some hopes for the new films. He explained, "I'd like to see the original characters in perhaps smaller roles, handing the mantle of adventure to the next generation. Luke would be like Obi-Wan, but not quite the same because he will have raised his children and Obi-Wan was more standing off, watching and protecting. "He also wondered about whether or not original actors Mark Hamill, Harrison Ford and Carrie Fisher would return and whether or not they'd allow them to be their real ages. They could always CGI them a bit, though for me, this is a slippery slope. As I said on Attack of the Show last week, it was fine for a few minutes of TRON: Legacy, but too much still goes a little uncanny valley for me.

He also gave his feelings on seeing more family drama in the new films. "I'd love to see a good father-son, or mother-son, or daughter story. I'd like to see family. We haven't seen a lot of good family stuff in Star Wars. A lot of it has been dysfunctional, and driven by somebody else. Anakin was a slave and manipulated all his life. Luke and Leia never knew each other..."
Het originele idee was dus toch drie generaties, Anakin, zijn kinderen en klein kinderen. Ik ben benieuwd.
Ik kwam een paar dagen terug ook een oud interview van Mark Hamill tegen van net voor de release van Jedi waarin hij ook al laat glippen dat het originele plan drie trilogieën waren, met de planning om de laatste in 2004 af te hebben.

Humankind… be both.

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2022

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Lucas heeft al de ruwe scripts voor 7, 8 en 9 klaarliggen. Zal wel goedkomen dus.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Disney kan ook starwars, de serie uit gaan brengen. CGI wordt steeds goedkoper, dus tv-series in het Starwars universum worden komen snel binnen bereik. De merchandise daarom heen gaat ook bakken met geld binnen brengen.

Dit dus.

• RocketKoen
FunkyTrip schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:59:
Disney kan ook starwars, de serie uit gaan brengen. CGI wordt steeds goedkoper, dus tv-series in het Starwars universum worden komen snel binnen bereik. De merchandise daarom heen gaat ook bakken met geld binnen brengen.
Doen ze al.
Wikipedia: Star Wars: The Clone Wars (2008 TV series) op Comedy Central en Disney channel.
En een live-action serie die zich afspeelt in de tijd na de clone wars is ook al bedacht, maar uitgesteld omdat de CGI nog te duur was.
Wikipedia: Star Wars live-action TV series

TheS4ndm4n#1919

• Anoniem: 476843
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik hoop dan wel dat die nieuwe films wat meer zoals de prequels worden want ik keek laatst nog de 3 oude films en die zijn tegenwoordig niet meer om aan te zien qua verhaal, logica en acteerwerk,

• RocketKoen
Anoniem: 476843 schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:55:
Ik hoop dan wel dat die nieuwe films wat meer zoals de prequels worden want ik keek laatst nog de 3 oude films en die zijn tegenwoordig niet meer om aan te zien qua verhaal, logica en acteerwerk,
*fakkel en hooivork pakt*
Ik denk niet dat er veel SW fans zijn die graag meer JarJar zien

TheS4ndm4n#1919

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:07:
[...]

Aan de ontvangende kant van Force Lightning lijkt me dat geen probleem.

En ach, de prequels. Echt goed zijn ze niet, maar ze hebben m.i. maar twee echt grote problemen. En dat zijn Jar Jar Binks en Hayden Christensen.

Maar waarom zouden ze tijdreizen moeten doen bij Star Wars om een reboot te doen? Waarom niet gewoon a la The Old Republic tig duizend jaar naar voren of naar achter springen in het verhaal/universum. Het probleem dat dat bij Star Trek niet kan is m.i. omdat daar technologie een enorme rol speelt. En dat is bij Star Wars niet het geval. Immers, de technologie in TOR is feitelijk dezelfde als die in Episodes I t/m VI.

Dus hop, je springt tig duizend jaar vooruit in het verhaal en je doet wellicht nog enkele referenties naar de oudheid met daarin de legendes over de Skywalkers en presto: een schoon canvas waarin je een geweldig nieuw verhaal kunt vertellen.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-06 14:56

Shabbaman

Got love?

Bij Star Trek hebben ze dat al gedaan in Enterprise, en wat mij betreft was dat geen mislukte poging.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-04 08:56

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik ga voor een vette reboot.
Nieuwe darth vader, nieuwe luke, nieuwe backstories, gewoon een fris nieuw verhaal (met verwijzingen/knipogen naar de geschiedenis) Eventueel voor of na de originele (als je het graag in het zelfde universum wilt houden)

het gaat toch allemaal om de standaard archetypes, de jonge leerling, de leraar, de tragische slechterik. Die kan je op zo veel manieren interpreteren.

Een goed voorbeeld van een reboot vind ik de "Dark Knight" trilogie :)

Ik heb trouwens nooit de haat richting jar jar begrepen, net zo'n maf/klunzig karakter als vele andere SW karakters. ideaal companion karakter voor de jonge Anakin.

[Voor 50% gewijzigd door Collaborator op 05-11-2012 16:33]

This space is occupied

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:12

jpiwf

licenced pepernootaddict

Collaborator schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:29:

Ik heb trouwens nooit de haat richting jar jar begrepen, net zo'n maf/klunzig karakter als vele andere SW karakters. ideaal companion karakter voor de jonge Anakin.
inderdaad, jar jar is awesome. net zo whacky als een aantal van die figuren in jabba's gezelschap. al hadden ze hem na ep 1 wel weg mogen laten, in ep 2 en 3 voegt hij echt 0 toe.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2022

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Een trilogy prequel met KOTOR (old republic) of Kyle Katarn (Jedi Knight) zou ik wel leuk vinden.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01
Pixar en LucasFilm weer samengebracht... :p

Waarbij de eerste een redding was voor Disney, waardoor ze nu weer Lucas hebben over kunnen nemen...

(afaik was Pixar destijds zo groot dat ze bijna Disney konden overnemen, al waren hun filmfranchises weer van Disney, die toen zelf redelijk brakke meuk produceerde)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 10:41

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Collaborator schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:29:
Ik ga voor een vette reboot.
Nieuwe darth vader, nieuwe luke, nieuwe backstories, gewoon een fris nieuw verhaal (met verwijzingen/knipogen naar de geschiedenis) Eventueel voor of na de originele (als je het graag in het zelfde universum wilt houden)
Met de cultstatus die de originele films hebben (terwijl het eigenlijk niet eens zo'n goeie films zijn ;)) denk ik niet dat het een goed idee is om een reboot te doen tenzij er echt op een Dark Knight-manier van het verhaal afgeweken wordt. Zie ik bij Disney niet gebeuren. ;)
Mja, vind ik ook. Jar Jar is irritant, maar niet het enige irritante karakter in de serie. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Bij een Batman kun je ook relatief makkelijk rebooten. Je had de jaren 60 versie, de strip versie, de cartoon versie en de jaren 90 versie.

Er waren dus al verschillende versies. Nog een reboot kan er nog wel bij. Echter Star Wars kent maar 1 versie en dat is die er nu is. Een reboot moet dan wel wel heel erg goed zijn, wil je er mee weg komen,

Player1s Twitch

• McBoom
Wie 'REBOOT!!' roept moet zich eerst maar eens verder dan de films in Star Wars verdiepen. Star Wars laat zich (bijna) met niets anders meten qua continuiteit, geschiedenis en hoeveelheid verhalen/personages. Dat is voor mij juist datgene waarom Star Wars zo leuk maakt.

Dus een reboot? How about

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 10:41

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat zou alsnog een remake mogelijk maken.

Begrijp me niet verkeerd, dat zou een heel slecht idee zijn. Maar ik zie ze er bij Disney zo voor aan. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• McBoom
Met een remake zou ik iets minder moeite hebben.... (alhoewel iemand anders voor Han Solo....). Voor mij is continuiteit gewoon het allerbelangrijkste.

• RocketKoen
Remakes zie je vooral bij verfilmde boeken. SW is origineel een film, dus lastig om daar een remake van te maken.

TheS4ndm4n#1919

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter

Iets zegt me dat de 'echte' Leia, deze dames toch wel even flink de les gelezen had :P

Humankind… be both.

• RocketKoen
Spike_wolf schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:30:
[video]
Iets zegt me dat de 'echte' Leia, deze dames toch wel even flink de les gelezen had :P
De "echte" leia is een bi-polaire cokehead ;)
Laatst nog gezien in the roast of roseanne. Daar was ze inderdaad een stuk minder lief dan in dit filmpje ;)

TheS4ndm4n#1919

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
RocketKoen schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:06:
[...]

De "echte" leia is een bi-polaire cokehead ;)
Laatst nog gezien in the roast of roseanne. Daar was ze inderdaad een stuk minder lief dan in dit filmpje ;)
Jij hebt het over Carrie, niet Leia ;)
Hoewel Carrie ook de vloer aangeveegd had met die Disney prinsessen :P

Humankind… be both.

• Niet online
RocketKoen schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:07:
[...]

Ach dat zal best maar degenen die zo verblind zijn door nostalgie dat ze de fouten van de oude films niet kunnen zien neem ik toch niet serieus.

Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar wat ze gaan doen en welke karakters ze terug laten keren en of hier ook dezelfde acteurs voor gecast zouden worden. Met uitzondering van McDarmid zou het lastig worden om mensen uit de oorspronkelijke films nogmaals op te laten draven voor hoofdrollen en het geen bejaardenfeestje te maken.

• McBoom
'Star Wars' sequel: Harrison Ford open to idea of Han Solo role -- EXCLUSIVE

Das mooi, al blijven het geruchten. Ford lijkt me de lastigste om terug te krijgen. Mark en Carrie konden tijdens de lunch met Lucas wel eens gepolst zijn om terug te keren in de nieuwe film.

En bejaardenfeestje? Ze hoeven geen prominente rol te spelen als het om de kinderen van hen speelt. Zo gaat er ook het gerucht dat het 50 jaar na RotJ zich afspeelt. In dat geval komt het mooi uit, want na de Sword of the Jedi (41/42 jaar na RotJ) is er een gat naar de Legacy-comics (126 jaar na RotJ). In die tijdspanne is voor de rest ook nog niets anders aangekondigd. Het kan zelfs zo zijn dat the big three in de eerste film het loodje leggen.

• Niet online
Ik hoop stiekem wel dat de nieuwe film draait om Ackbar. Zijn rol is onderbelicht terwijl hij toch een van de indrukwekkendste karakters is.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Op de originele Star Wars website uit 1999/2000 (ergens rond die tijd) hebben ooit nog Episode 7, 8 en 9 gestaan met de melding "under construction". Ik denk dat Lucas die laatste drie films graag wil maken maar daar geen tijd voor heeft / hij is te oud geworden / andere reden. Met de budgetten van Disney kan een nieuwe film groot worden, maar het kan het ook de verkeerde kant opgaan. Een Disney film staat niet altijd garant voor succes. Ik wacht rustig af, maar een reboot wil ik niet zien.

De Star Wars timeline is groot genoeg om alle kanten op te gaan. Een verhaal in de The New Republic, de laatste Empire restanten die terug vechten, de hergeboorte van Emperor Palpatine, de Jedi Academy, de kinderen van Luke/Mara Jade en Han/Leia, de dood van Chewbacca etc.

Of terug in de tijd, naar The Old Republic, zoals een aantal games die zich in die timeline afspelen:

- Star Wars: Knights of the Old Republic
- Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords
- Star Wars: The Old Republic

Verder zijn er ook zij-verhalen die zich tijdens de timeline van de films afspelen. Een aantal daarvan hebben hun weg in games gevonden en zijn prima te verfilmen:

- Star Wars: Dark Forces (hierbij speel je Kyle Katarn en steel je de plannen van de eerste Death Star, dit verhaal speelt zich af vlak voor A New Hope)
- Star Wars: Shadows of the Empire (hierbij speel je Dash Rendar en help je Luke een handje, het verhaal begint vlak voor The Battle of Hoth)

Ik heb zelf de Thrawn trilogy van Timothy Zahn liggen, als ik mag kiezen mogen ze deze verfilmen.

World War One

• McBoom
Er is al door Lucas aangegeven dat het niet een bestaand verhaal is (boek/comic/game), maar dat het een nieuw verhaal wordt. En het zal zich na de gebeurtenissen van RotJ afspelen, hence de 'Episode VII' :P Maar wie weet wat na VII, VII en IX. Er komen nog meer films na deze 3, dus van alles is nog mogelijk. De tijd van TOR is visueel wel aantrekkelijk om een film van te maken :) (Darth Bane!!!)

Heb je nog meer gelezen dan alleen de TTT?

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
hence de 'Episode VII'
Een Episode 7 die zich afspeelt in de Oude Republiek zou inderdaad nogal gek zijn :)
Er is al door Lucas aangegeven dat het niet een bestaand verhaal is
Ok dan, dat maakt me nog nieuwsgieriger ;) De logische stappen direct na RotJ zijn het oprichten van de Nieuwe Republiek en het oprichten van de Jedi Academy. Ik zou dus zoiets verwachten, maar als dat niet het geval is wat dan wel? Misschien speelt Episode 7 zich veel later dan RotJ af?
De tijd van TOR is visueel wel aantrekkelijk om een film van te maken
I agree. Ik was ook helemaal weg van Knights of the Old Republic, de sfeer en setting uit die periode is ontzettend gaaf.
Heb je nog meer gelezen dan alleen de TTT?
Ik heb nog comics gelezen, maar dat is alweer een tijd geleden. De Thrawn trilogy had ik drie/vier jaar geleden via Amazon gekocht en dat was ook het laatste wat ik over Star Wars gelezen heb. De Star Wars timeline in zijn geheel zit echter nog voor grote delen in mijn geheugen.

World War One

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter

Het gesprek gaat verder, voor zover ik begrijp krijgen we elke week een stukje te zien.

[Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 11-11-2012 13:09]

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Rumor of the Day: Star Wars VII will bring Darth Vader back to life
Though a lot of the original cast has expressed interest in bringing their characters back for Star Wars VII, one of the franchise's most famous baddies bit the dust decades ago—but don't count Darth Vader out just yet.

The Express is reporting a rumor that Disney is keen to bring iconic evil-doer Darth Vader back for the latest installment, which could be tough considering he died in the climax of Return of the Jedi.

Here's what their anonymous insider had to say:

"He's an integral part of the franchise. Replacing him is virtually impossible. The plan is for him to return and play a significant role in the new films ... This is science fiction remember. Darth Vader will rise from the ashes."
It makes sense that they'd want to use Vader, one of the most iconic characters in film, in their new trilogy. But, if true, it could irk fans to have one of the biggest moments from the original films ret-conned just to use a popular character.
It'll be interesting to see how this one plays out, but you've got to admit, it would be cool to have Han, Luke, Leia and Vader all back in one film.

What do you think? Should Vader come back from the dead?

bron
Please don't -O-
:X :X

Humankind… be both.

Pagina: 1 2 3 ... 40 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee