The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 2 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10
Inderdaad, alsjeblieft niet.... De enige manier dat ik het zie werken om Vader in het verhaal te verwerken is door middel van een Sith-holocron.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:37

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Dat mag wel inderdaad, maar hem terug halen of klonen ofzo, nope... Hulk smash! Enzo.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-06 22:13

Player1S

Probably out in the dark

XWB schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:19:
[...]

Een Episode 7 die zich afspeelt in de Oude Republiek zou inderdaad nogal gek zijn :)
Mja vroeg of laat zullen ze toch gaan afwijken van de timeline...Anders kun je alleen maar voorruit in de tijd.

Alleen zal het dan geen Star Wars Episode xx zijn maar bijvoorbeeld Star Wars Old Republic Trilogy Part 1.....

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
L1nt schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:53:
[...]

Mja vroeg of laat zullen ze toch gaan afwijken van de timeline...Anders kun je alleen maar voorruit in de tijd.

Alleen zal het dan geen Star Wars Episode xx zijn maar bijvoorbeeld Star Wars Old Republic Trilogy Part 1.....
Alleen maar vooruit?
Er zijn nog duizenden jaren die min of meer 'onbeschreven' zijn. Zolang je zorgt dat je aan het einde nog netjes op het juiste pad zit kun je die jaren nog prima vullen met nieuwe verhalen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 19:51
Brr...
Zit er niet ergens een clone van Vader in de EU? Staat me vaag zo bij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Nope. In Dark Empire is wel een gekloonde Palpatine.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 19:51
McBoom schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:05:
Nope. In Dark Empire is wel een gekloonde Palpatine.
Dat was 'em inderdaad, ty :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476843

Ach het is scifi. Vader kunnen ze zo weer met een of andere oude force-spreak tot leven wekken of een nieuw lichaam creeeren voor zijn geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-06 22:13

Player1S

Probably out in the dark

* Player1S pakt een bak popcorn en wacht op de fanbois

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Star Wars is geen scifi maar Fantasy, als je wilt Space Fantasy. Iets heel anders. Om te illustreren, Star Wars staat veel dichter bij Lord Of The Rings dan bij Star Trek, ook al lijkt dat oppervlakkig gezien misschien niet zo.

(en nee, ik ben geen fanboy, maar het onderscheid is wel belangrijk als je een filmliefhebber bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Met hierboven :)
Vader kunnen ze zo weer met een of andere oude force-spreak tot leven wekken of een nieuw lichaam creeeren voor zijn geest.
Nee... Force-ghosts zouden wel in een ander lichaam kunnen treden. Exar Kun is een goed voorbeeld (Jedi Academy trilogy, in I, Jedi doet ie ook een poging). Maar hij is altijd Sith gebleven. Darth Vader is voordat hij stierf naar de light side gegaan, daarom zie je op Endor ook de Force-ghost van Anakin en niet Darth Vader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476843

Nou dan kunnen ze die ghost in een nieuw lichaam gooien, die dan vervolgens op bizarre wijze ook verbrandt (of gefried wordt door de Force lighting van een of andere Sith) waarna hij weer zo'n zwart pak aan moet. Heb je Vader v2 met gelijk zijn rol als good guy bevestigd in de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Het is zo te zien nu officieel dat Lawrence Kasdan en Simon Kinberg zich aansluiten bij Michael Arndt en episode VIII en IX zullen schrijven.
Sources: Lawrence Kasdan, Simon Kinberg Lock Deals to Write and Produce 'Star Wars' Installments
The pair will write either Episode VIII or Episode IX — their exact division of responsibilities is yet to be determined — and they will also come aboard to produce the films.

Even under the secrecy of a Jedi mind trick, certain secrets — like the plans for a Death Star — can still spill out.

Lawrence Kasdan and Simon Kinberg have closed deals to write installments of the new Star Wars trilogy, sources tell The Hollywood Reporter. The pair will write either Episode VIII or Episode IX -- their exact division of responsibilities is yet to be determined -- and also will come aboard to produce the films.

As THR previously reported, Oscar winner Michael Arndt (Toy Story 3, Little Miss Sunshine) is writing the script for Episode VII, the first of the new trilogy and the first Star Wars film to be made without the hands-on input of creator George Lucas.
Kasdan and Kinberg would join Lucasfilm president Kathleen Kennedy as producers.
Word of Kasdan and Kinsberg's involvement began spilling out Tuesday, but Disney and Lucasfilm are declining to comment. Official announcements regarding the new Star Wars will appear on StarWars.com, according to the studio.
Kasdan is a Lucasfilm and Star Wars vet. He co-wrote 1980’s The Empire Strikes Back, still considered the movie series’ zenith, as well as 1983’s Return of the Jedi. He also wrote the screenplay for Raiders of the Lost Ark.

Kinberg is co-writing the new X-Men movie, X-Men: Days of Future Past and was a producer on X-Men: First Class. He also is producing Cinderella for Disney.
Kasdan is repped by CAA and attorney Robert Marshall at Greenberg Glusker; Kinberg is repped by CAA and attorney Karl Austen at Jackoway Tyerman.

bron

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
J.J. Abrams regisseur nieuwe Star Wars films'

Hoe denken jullie hier over? Is dit serieus te nemen? Kan dat wel: Star Trek en Star Wars? Wat te verwachten: Lens flare overal?

[ Voor 4% gewijzigd door Tk55 op 24-01-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Roberto Orci (producer die met regelmaat met Abrams werkt) op Twitter:

"@naddycat: @boborci Any chance you can confirm/deny about Mr Abrams directing Star Wars? So far just a lot of "sources say"..." True![/b]
Niet heel definitief of duidelijk, maar het is meer dan we tot nu toe van Abrams of Disney gehoord hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 25-01-2013 08:56 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Als het waar is vind ik het een goede keus. Abrams is een Star Wars-fan en ik denk dat hij heel goed kan omgaan met de grootte van het Star Wars-universum :) Nu nog nieuws over de continuïteit en zodra dat intact blijft ben ik een happy camper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[b][message=39649378,noline] Nu nog nieuws over de continuïteit en zodra dat intact blijft ben ik een happy camper.
Eeeh, dezelfde man die in de laatste star trek film vulcan in een alternative timeline opblies en continuïteit in 1 regel? Ik denk dat het woordje "refresh" en "revitalize" belangrijkere keywoorden zijn dan continuiteit. Nou moet je ook niet te zwaar tillen aan continuiteit, want als je ziet wat lucas gedaan heeft in het laatste stuk van episode 3 om hem aan de episode 4 universe te hangen, dan wordt je ook niet echt blij.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:33
Tk55 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:17:

Hoe denken jullie hier over? Is dit serieus te nemen? Kan dat wel: Star Trek en Star Wars? Wat te verwachten: Lens flare overal?
Dit bedoel je? Moar Lens flare!

Afbeeldingslocatie: http://i2.kym-cdn.com/photos/images/original/000/092/597/2zgaxoo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
leuk_he schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:11:
[...]

Eeeh, dezelfde man die in de laatste star trek film vulcan in een alternative timeline opblies en continuïteit in 1 regel? Ik denk dat het woordje "refresh" en "revitalize" belangrijkere keywoorden zijn dan continuiteit. Nou moet je ook niet te zwaar tillen aan continuiteit, want als je ziet wat lucas gedaan heeft in het laatste stuk van episode 3 om hem aan de episode 4 universe te hangen, dan wordt je ook niet echt blij.
Dat hangt meer van de schrijver af dan van de regiseur ;) En daarnaast is de continuïteit van Star Wars 'heiliger' dan die van Star Trek. En wat bedoel je met dat laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Give JJ Abrams Stargate so he can complete his star trifecta
:D

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:48
Mag van mij _/-\o_

Star Trek, Star Wars en Stargate, 3 van de beste in sci-fi imho. Als hij dan ook nog Dune en Wing Commander er bij doet :P :9~

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Waarom zou één persoon niet Star Trek en Star Wars kunnen doen? Dat soort sentimenten heb ik nooit begrepen.

Maar, JJ Abrams voor Star Wars? Ik wist al dat ik niet teveel hoop moest hebben op een goede film, maar het laatste beetje kan nu dus ook de prullenbak in. Erger nog, naast een matige Star Wars-film, krijgen we nu een gehypte matige Star Wars-film omdat Abrams 'm regiseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Slechter dan hoe Lucas zijn fanbase het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald met EP 1 - 3 lijkt me niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Gaius schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:41:
Maar, JJ Abrams voor Star Wars? Ik wist al dat ik niet teveel hoop moest hebben op een goede film, maar het laatste beetje kan nu dus ook de prullenbak in. Erger nog, naast een matige Star Wars-film, krijgen we nu een gehypte matige Star Wars-film omdat Abrams 'm regiseert.
That's like, your opinion man :P
Anoniem: 31491 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:43:
[...]

Slechter dan hoe Lucas zijn fanbase het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald met EP 1 - 3 lijkt me niet mogelijk.
Is dat zo? Ep.1 is discutabel, die heeft z'n pluspunten (Darth Maul, Podracen) en z'n minpunten (Jar Jar, verhaaltechnisch niet heel sterk), maar AotC en RotS vond ik wel solide films en vooral RotS vond ik een aantal sterke (actieloze) scenes hebben. En als je de eerste trilogie bekijkt zijn het verhaaltechnisch ook geen hoogstandjes. Ik krijg het vermoeden dat het vaak meer de nostalgische gevoelens de overhand hebben dan dat het daadwerkelijk gefundeerd is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 446964

McBoom schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:02:

Is dat zo? Ep.1 is discutabel, die heeft z'n pluspunten (Darth Maul, Podracen) en z'n minpunten (Jar Jar, verhaaltechnisch niet heel sterk), maar AotC en RotS vond ik wel solide films en vooral RotS vond ik een aantal sterke (actieloze) scenes hebben. En als je de eerste trilogie bekijkt zijn het verhaaltechnisch ook geen hoogstandjes. Ik krijg het vermoeden dat het vaak meer de nostalgische gevoelens de overhand hebben dan dat het daadwerkelijk gefundeerd is. ;)
Pluspunt in episode 1 podracen 8)7 , daarnaast was AotC nog bijna erger dan episode 1. Episode 3 was minder ergerlijk dan de eerste twee maar nog steeds niet best.

Door het overmatig gebruik van blue screen is de hele spanning weg. Vroeger had ik veel meer het gevoel van echtheid terwijl alles in de nieuwe films (trilogy) echt steriel is.

Daarnaast zijn alle dialoog scènes in de nieuwe films zittend of langzaam lopend en zonder emotie.

Ik vind vooral dat de reviews van redlettermedia (mr plinket) de vinger op de zere plek legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Word! Red letter media ftw!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik vond de stijl van RLM een beetje overdreven, maar de punten die hij noemt zijn zeker valide voor elke SF/Fantasy film of serie. Alles draait om het creëren van een geloofwaardige universum met een dito verhaal lijn en karakters. Juist bij SF/Fantasy moet je daarvoor meer uit de kast halen dan reguliere films.

De onpopulariteit van SF/Fantasy wordt vaak gewijd aan het gebrek aan toegankelijkheid en 'nerdy' karakter en de fans trappen daar vaak met open ogen in. Het succes van de recente verfilmingen uit het comic genre hebben echter imho het tegendeel bewezen, voor een gedeelte dan.

Wat betreft JJ Abrams, ik ben geen fan van hem, het materiaal wat hij geproduceerd heeft vond ik hooguit matig.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Hoeven we daar niet meer over te speculeren, opzich ook wel prettig dat er nog even vermeld werd dat hij alleen regisseert en de screenplay door Michael Arndt geschreven wordt. Kunnen al die Vulkan roepers gelijk hun mond houden :+

Nu graag info over het verhaal }:|

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NitroX infinity schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:55:
[...]
Mag van mij _/-\o_

Star Trek, Star Wars en Stargate, 3 van de beste in sci-fi imho. Als hij dan ook nog Dune en Wing Commander er bij doet :P :9~
Van Dune en Children of Dune zijn er al hele goeie verfilmingen. De andere boeken zijn wat mij betreft het verfilmen niet waard. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik neem aan dat je de mini-serie bedoelt? Srsly, vond je die goed? Het is ondertussen toch wel een jaar of 10 geleden dat ik ze gezien heb, maar wat ik me er van kan herinneren, vond ik het 3x niks...

On-topic:
Ik moet het nog zien, JJ Abrahams en Star Wars. SW vind ik altijd een beetje corny, maar dan op een goede manier. Bij JJ heb ik altijd een beetje een bling-gevoel, alles zo gelikt mogelijk. Ik weet niet of dat helemaal goed gaat passen.

Als ie in ieder geval die verrekte lens-flares maar weg laat...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494777

Best of both worlds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Toch jammer dat Episode II en III in 3D nu voor onbekende tijd op de plak zijn gezet :/
Ik heb met met Episode I in 3D wel weer vermaakt, niet zozeer omdat het 3D was, maar grotendeels om hem weer in de bios te zien denk ik, ik zag het wel zitten II en III ook zo te zien.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Disney CEO Bob Iger confirmed for investors that his company has lined up the pair to work on stand-alone films centering on "Star Wars" characters.

Disney CEO Bob Iger, whose company acquired Lucasfilm in a $4.05 billion transaction last year, confirmed for investors that his company has lined up Lawrence Kasdan and Simon Kinberg to work on stand-alone Star Wars movies.

As THR first reported, Kasdan and Kinberg are working on separate films that will serve as spinoffs of the main new trilogy. Iger told CNBC that the pair are "working on films derived from great Star Wars characters that are not part of the overall saga, so we still plan to make Star Wars VII, VIII and IX roughly over a six-year period of time starting in 2015. But there are going to be a few other films released in that period of time, too."

As previously announced, Oscar-winning screenwriter Michael Arndt (Toy Story 3, Little Miss Sunshine) is writing Episode VII, which will be the first Disney-produced installment of the Star Wars saga. Late last month, Disney announced that J.J. Abrams will direct that first film. New Lucasfilm head Kathleen Kennedy told THR in a cover story last week, that Abrams was reluctant to take on the role, concerned about his myriad other responsibilities. Undaunted, she set up a meeting with the longtime Star Wars fan.
"We spent a lot of time talking about how meaningful Star Wars is and the depth of the mythology that George [Lucas] has created and how we carry that into the next chapter," she said. A deal was closed Jan. 25.

bron
Er zijn nu sand-alone spin-off's van de nieuwe trilogie aangekondigd.

"...working on films derived from great Star Wars characters that are not part of the overall saga..."
Benieuwd over wie deze films zullen gaan dan. 3 uur durend R2 avontuur? :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:11

Shabbaman

Got love?

Jar Jar uiteraard.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:38

superwashandje

grofheid alom

nah, bobba fett waarschijnlijk?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Boba werd wel geopperd op de verschillende social media, maar wie en wat is nog niks over bekend.
Een vette Boba film zou ik zeker wel waarderen _O_

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
'Star Wars' spin-offs: A young Han Solo movie, and a Boba Fett film -- EXCLUSIVE

Yesterday, The Walt Disney Co. unveiled plans to make a number of spin-off movies set a long time ago in a galaxy far, far away — in addition to the post-Return of the Jedi trilogy that had already been announced.
Entertainment Weekly has learned details on two of the spin-off projects: A young Han Solo saga, focusing on the wisecracking smuggler’s origin story, and a bounty hunter adventure with Boba Fett at the center of a rogue’s gallery of galactic scum.

Several sources close to the projects confirmed this was the direction the development was taking, although each cautioned it’s still very early in the process and, well, the deal could always be altered futher. Lucasfilm and Disney declined to comment on the information.
The Han Solo story would take place in the time period between Revenge of the Sith and the first Star Wars (now known as A New Hope), so although it’s possible Harrison Ford could appear as a framing device, the movie would require a new actor for the lead — one presumably much younger than even the 35-year-old Ford when he appeared in the 1977 original.
The Boba Fett film would take place either between A New Hope and The Empire Strikes Back, or between Empire and Jedi, where the bounty hunter was last seen plunging unceremoniously into a sarlacc pit. Exactly who would play him isn’t much of a complication – in the original trilogy, he never took off his helmet. And in the prequels, we learned he was the son of the original stormtrooper clone, played by Temuera Morrison, who’s still the right age for the part if his services were required.
In addition to bringing back two fan-favorite characters as the leads of their own films, the Han Solo and Boba Fett projects would also allow Darth Vader, in full-on black death-metal gear, to return as a villain, since placing the spin-offs within the original trilogy would mean he is still alive and hissing. That timeline would also open the door for a return from visit with everyone’s favorite degenerate slug-like gangster, Jabba the Hutt.
Walt Disney Co. chairman and CEO Bob Iger announced the existence of spin-off plans yesterday as part of the company’s quarterly earnings report. He said the screenwriters working of the stand-alone films are Simon Kinberg (Mr. & Mrs. Smith, Sherlock Holmes) and Lawrence Kasdan (screenwriter of The Empire Strikes Back, Raiders of the Lost Ark and the filmmaker behind The Big Chill.)
The pair are also involved in the drafting of the new trilogy, with Michael Arndt (Little Miss Sunshine, Toy Story 3) penning the first of the series, which J. J. Abrams has agreed to direct. That film is scheduled to hit theaters in 2015.
There is no indication who might direct the Boba Fett and Han Solo films if they end up coming to fruition. Joe Johnston, director of Captain America and The Rocketeer, originally designed the armor for Boba Fett and told Screenrant he would like to make a film based around the character. Recently, Robert Rodriguez told MTV he would jump at the chance to make a Han Solo film if it were offered to him — although that seemed more like casual interest than a serious proposal.

The recent novel Scoundrels, by sci-fi author Timothy Zahn, focused on the exploits of Solo in the period between A New Hope and Empire as he set up an Ocean’s 11-type heist of a gangster’s fortune. But sources said it was not the basis for any film currently in the works.
As for other spin-offs, Ain’t It Cool reported Monday that a Yoda-centric film may be in the works, and earlier last month Vulture reported Zack Snyder may create a Seven Samurai-inspired Star Wars spin-off, although the filmmaker later said that was untrue.
Lucasfilm has ramped up its development in recent months under the new leadership of Kathleen Kennedy, who stepped in as co-chair of the company as Star Wars creator George Lucas stepped back and sold the company to the Walt Disney Co.
Kennedy, who has her eighth nomination for the Best Picture Oscar this year as producer of Lincoln, has a long track record of making films that strike a nerve with the original Star Wars generation, among them E.T. the Extra-Terrestrial and everything from Gremlins to The Goonies and the Back to the Future movies.
The question now: If these films do happen, who would you cast as a young Han Solo – or should they cast someone as relatively unknown as Ford once was?

bron
Naar alle waarschijnlijkheid dus films over de jonge jaren van Han Solo en Boba Fett :D :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 14:07
Ben wel benieuwd hoe ze dit aan gaan pakken. Een film over 2 niet eens hoofdkarakters na grootschalige films over oorlogen en machtswiselingen etc. klinkt toch wat suf. Maar ja, ik ben allang blij dat er wat nieuw materiaal komt en ik zie het dan ook los van de andere delen.

En met de nieuwe Star Trek is ook weer leven in ST brouwerij dus misschien kan ie het met SW ook wel waarmaken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

Spike_wolf schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:16:
[...]

Naar alle waarschijnlijkheid dus films over de jonge jaren van Han Solo en Boba Fett :D :D
Ja, ik las eenzelfde soort bericht vandaag op NU.nl.
Hier gaan ze alleen in op de film over Yoda en Star Wars VII.

Hoop wel dat het aan de verwachtingen gaat voldoen... hou stiekem mijn hart vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
MrFl0ppY schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:30:
Ben wel benieuwd hoe ze dit aan gaan pakken. Een film over 2 niet eens hoofdkarakters na grootschalige films over oorlogen en machtswiselingen etc. klinkt toch wat suf. Maar ja, ik ben allang blij dat er wat nieuw materiaal komt en ik zie het dan ook los van de andere delen.

En met de nieuwe Star Trek is ook weer leven in ST brouwerij dus misschien kan ie het met SW ook wel waarmaken.
:D
Zowel over Han als Boba is genoeg te vertellen dat verre van saai is hoor.
bartjas schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:30:
[...]

Ja, ik las eenzelfde soort bericht vandaag op NU.nl.
Hier gaan ze alleen in op de film over Yoda en Star Wars VII.

Hoop wel dat het aan de verwachtingen gaat voldoen... hou stiekem mijn hart vast!
Yoda was een gerucht dat zomaar de wereld in geslingerd werd, dit komt van bronnen die er bij betrokken zijn :)
En VII staat ook gewoon vast, maar geheel los van deze nieuwe aankondigingen.

[ Voor 34% gewijzigd door Spike_wolf op 06-02-2013 21:27 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

Spike_wolf schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:25:
[...]

Yoda was een gerucht dat zomaar de wereld in geslingerd werd, dit komt van bronnen die er bij betrokken zijn :)
En VII staat ook gewoon vast, maar geheel los van deze nieuwe aankondigingen.
Okay dat van Yoda was mij even niet duidelijk. Tjah opzich zou het wel een logische stap zijn.

Wilde eigenlijk meer aangeven dat beide artikelen hetzelfde aankondigen, ieder in zijn eigen stijl offcourse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
MrFl0ppY schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:30:
Juist de verhalen over niet-hoofdkarakters zijn de beste. De microcosmos binnen de grootschalige strijd vind ik interessanter. Verhalen zoals die van Rogue Squadron (Wedge Antilles) of de Republic Commandos zijn imho de beste en maken een hoop duidelijk :)

Eigenlijk zou een Boba Fett film geschreven moeten worden door Karen Traviss, maar die hebben ze weggejaagd met dat gedrocht wat The Clone Wars heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 16:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De serie van The Clone Wars is anders heel vermakelijk, en zit alweer in zijn vijfde seizoen :)

De Clone Wars films schijnen inderdaad ware gedrochten te zijn, ik heb ze zelf nog niet gezien.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
McBoom schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:53:
[...]

Juist de verhalen over niet-hoofdkarakters zijn de beste. De microcosmos binnen de grootschalige strijd vind ik interessanter. Verhalen zoals die van Rogue Squadron (Wedge Antilles) of de Republic Commandos zijn imho de beste en maken een hoop duidelijk :)

Eigenlijk zou een Boba Fett film geschreven moeten worden door Karen Traviss, maar die hebben ze weggejaagd met dat gedrocht wat The Clone Wars heet.
Hehe, misschien is het dat ik meer van de spacebattles houd. En sinds ik Robot Chicken heb gezien kan ik Boba ook niet meer serieus nemen :9 .

Nee zonder gekheid, ik geloof gerust dat er genoeg valt te vertellen, zal enkel mijn verwachtingen moeten bijstellen dat we geen 3e deathstar ( :+ ) gaan zien in de komende films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Vanaf 2.48:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=v7SDk_KJddQ]

Geen Ewan in de nieuwe films dus, wat opzich ook logisch is als het Boba Fett gebeuren zich inderdaad tussen 4 en 6 af speelt, en Kenobi al aardig op leeftijd zou zijn geweest toen Han enigszins interessant werd.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Tsja, je kunt uit dit stukje toch geen conclusies trekken? Hij bevestigd niks en de kans is groot dat ze eerst het script afmaken voordat ze acteurs gaan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
MrFl0ppY schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:38:
Tsja, je kunt uit dit stukje toch geen conclusies trekken? Hij bevestigd niks en de kans is groot dat ze eerst het script afmaken voordat ze acteurs gaan benaderen.
Nouja, de andere grote cast leden zijn al persoonlijk benaderd, Ewan blijkbaar niet, dat zegt niet veel goeds, en uit het kleine beetje info dat er nu is blijkt dat het vrijwel onmogelijk is Kenobi terug te zien. Maar we zien het vanzelf wel :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Blijkbaar komt Harrison Ford terug als Han Solo in Episode VII:
STAR WARS VII: Han Solo Coming Back?
Friday, February 15th, 2013 at 8:50 am Category: Casting, Movies, Rumors, Star Wars, Top
Latino-Review announced on the latino imprint of Fox News that they have exclusive information that Harrison Ford is back to be Han Solo.

Here’s the video, and a transcript of the scoop:

El Mayimbe: Back in November, Harrison Ford said he was open to the idea of returning as Han Solo. Well, it’s official. Harrison Ford will reprise his role as Han Solo in the new Star Wars movies.

Fox Anchor: Which is a big deal…

El Mayimbe: That is huge.

El Mayimbe said that he double and triple checked his confirmations from legitimate sources. He then implied the deal is done, formalities are all that’s left, then an announcement.

I’ll be honest, I generally trust reports from Latino-Review, they have a good track record. What I’m not comfortable with are reports based solely on “unnamed sources.” Especially when Star Wars is so big and so many outlets report so much bad information because they can’t consider the source or seem to tell fact from fiction.

If Harrison Ford is back though, I’m very happy about this. I know I’ve been a big proponent of the idea that Han should have died in Return of the Jedi, but that’s not what happened. These movies are what’s happening.

I can already hear devotees of the Expanded Universe seeing a movie with Han Solo and screaming about how he’d do things differently in the books, but the books are moot at this point.

We’ll see how this develops. If an announcement happens, we’ll be there.

bron
Opzich is de kans dus wel aanwezig dat we nu de kleine Solotjes gaan volgen en dat Han een kleine ondersteunende rol heeft ofzo.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Spike_wolf schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:32:
Blijkbaar komt Harrison Ford terug als Han Solo in Episode VII:

[...]

Opzich is de kans dus wel aanwezig dat we nu de kleine Solotjes een klein Solotje gaan volgen en dat Han een kleine ondersteunende rol heeft ofzo.
FTFY :Y) :P

Zou wel mooi zijn dat de oude cast weer terugkomt, wil Luke Skywalker wel eens op z'n Yodas met een lightsaber in de weer zien, met een shoto erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Naast Han, nu ook Leia? :D
PBI: Disney is going to continue the Star Wars saga, producing movies set to hit theaters starting in 2015. Can you confirm whether you’ll reprise the role of Princess Leia?

Carrie: Yes.

PBI: What do you think Princess Leia is like today?

Carrie: Elderly. She’s in an intergalactic old folks’ home [laughs].
I just think she would be just like she was before, only slower and less inclined to be up for the big battle.

PBI: And still wearing the bagel buns?

Carrie: The bagel buns and the bikini, because probably she has sundowners syndrome. At sundown, she thinks that she’s 20-something. And she puts it on and gets institutionalized.
bron

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Disney is toch wel een stuk lomper en agressiever in de Lucas wereld aan het snijden dan ik in eerste instantie verwacht had.
Naast dat de 3D versies van Ep II en III geschrapt zijn, The Clone Wars geschrapt is (terwijl S6 zo goed als af is) en Detours van de baan is (terwijl het eerste seizoen al klaar is), hebben ze nu ook de game studio LucasArts maar geheel gesloten, alle in productie zijnde games geschrapt en min of meer al het personeel op straat gezet -O-
Disney Shuts Down LucasArts, Cancels Star Wars 1313 And Star Wars: First Assault
Disney has laid off the staff of LucasArts and cancelled all current projects.

Leaked Star Wars Game Is 'Predecessor' To Battlefront III, Source Says
Last October, we saw a listing for Star Wars: First Assault, an unannounced Xbox Live Arcade game… Read…
RQ
Staff were informed of the shutdown this morning, according to a reliable Kotaku source. Some 150 people were laid off, and both of the studio's current projects—Star Wars: First Assault and Star Wars 1313—were cancelled. Disney will still use the LucasArts name to license games, but the studio is no more.

Hypothetically, the company could license First Assault or 1313 to a different developer, but those would be different games entirely.

“After evaluating our position in the games market, we’ve decided to shift LucasArts from an internal development to a licensing model, minimizing the company’s risk while achieving a broader portfolio of quality Star Wars games," LucasArts parent company LucasFilm said in a statement. "As a result of this change, we’ve had layoffs across the organization. We are incredibly appreciative and proud of the talented teams who have been developing our new titles.”

This comes after weeks and months of rumors involving the studio, which was acquired by Disney last fall. In September, LucasArts put a freeze on all hiring and product announcements, which many staff saw as the beginning of the end. In February, we started hearing rumors that the studio might be shuttered. Today, it's official: the iconic development house is gone.

The company was acquired as part of a mega-merger last year where Disney acquired LucasFilm and its sibling company from Lucas. Maniac Mansion, one of LucasArts' first self-published titles, introduced the "SCUMM" game engine driving several well known point-and-click adventure titles the company published throughout the 1990s. The Secret of Monkey Island, created by Ron Gilbert and co-written by Double Fine's Tim Schafer, is one of the publisher's best-known graphical adventures using the engine.

The publisher's apogee was certainly in the 1990s, when a wave of Star Wars-themed titles for the PC—such as Dark Forces, X-Wing and Rebel Assault—were supplemented by games like the strategy title Afterlife, the Sam & Max series, and Schafer's Full Throttle.

In the 2000s, the company became more reliant on its Star Wars products and licenses sold to other developers as new efforts like Fracture failed to take hold. The decade's most notable successes—Star Wars: Knights of the Old Republic and Star Wars: Battlefront—were both externally developed, by BioWare and Pandemic Studios, respectively. LucasArts' last title to see mainstream success was 2008's Star Wars: The Force Unleashed. A 2010 sequel didn't live up to expectations. The last game published by LucasArts was Kinect Star Wars for the Xbox 360 last year, a game widely panned by critics.

bron

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Ze hebben LucasArts kapot gemaakt?? :( -O- :'(

* Anoniem: 19894 vervent Mansion en Monkey Island speler ;(

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 03-04-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Anoniem: 19894 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:13:

De gamestudio is niet meer, de naam bestaat nog zodat ze licences kunnen uitgeven aan andere studios. :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mja, zonder Ron Gilbert bij LA verwachtte ik sowieso niet te veel meer van MM en MI. Je vergeet Grim Fandango trouwens, die was ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Die illusie had ik al nooit, maar het is weer zonde om weer een oud gediende te verliezen. :/
Ook nog veel plezier aan Zak McKracken gehad, maarja dat is voor mij pre- pc tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

LucasArts is legendary.
RIP

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberamp op 03-04-2013 21:34 ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 16:25

Grannd

da Granndest

Jammer, Star Wars 1313 zag er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Ik sta er wat dubbel in. Vanuit nostalgische gevoelens zeg ik: Boe!! Disney, hoe kan je dat nu doen!!! :( Maar realistisch gezien: Hoeveel hebben zij de laatste tijd nog uitgebracht? Sowieso is het de laatste jaren bedroevend qua Star Wars games. Het enige fatsoenlijke wat er naar mijn menig is uitgebracht is The Old Republic en die is ook nog ontwikkeld door Bioware. Alleen jammer dat ik niet van de MMORPG ben. TFU heb ik ook wel gespeeld, maar vond ik toch teveel actie georienteerd, het boek was beter :P En waar te beginnen met Republic Heroes.... Bedroevend.... 1313 ziet/zag er goed uit, maar ik heb er te weinig van gezien om te bepalen of de game wat voor mij is. En ik wil gewoon een nieuwe X-Wing game.... Maar dat soort spellen is volgens mij te moeilijk voor gamers tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 08:53

Alles wat goed was aan deze spellen (Tim Schafer en Ron Gilbert) zit tegenwoordig bij Double Fine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
m3gA schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:00:
[...]

Alles wat goed was aan deze spellen (Tim Schafer en Ron Gilbert) zit tegenwoordig bij Double Fine :)
Idd, gelukkig maar dat het avonturen genre is al voor een groot stuk gered, licenties als sam and max en monkey island zitten bij telltale games dacht ik maar van grim fandango en maniac mansion weet ik het niet.

Vrees echter wel voor de star wars games, als disney ze al zelf gaat ontwikkelen zullen met kiddy games zitten. De enige hoop is dat ze games gaan uitbesteden maar ook die kans is al klein als ze al stoppen met 1313 en First assault (nog niet aangekondigd maar domein naam was van hen) dat ze binnenkort nog zullen focussen op serieuse star wars games. Ik val idd niet overhoop van dit nieuws maar het doet wel pijn aan het hart :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Naast een nieuwe film in 2015, komt er ook eentje in 2016. 2017 etc: http://www.nu.nl/film/340...ieuwe-star-wars-film.html

Ben erg benieuwd of het mogelijk is een beetje goede kwaliteit te leveren met zo'n snel schema, vooralsnog heb ik zeer lage verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 16:25

Grannd

da Granndest

Disney doet het ook met de Marvelfilms, dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sowieso noemen ze expliciet dat het films uit een andere plek op de tijdlijn zijn zodat het best mogelijk is om die films in verschillende teams te maken. Gewoon parallelle producties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 12-06 15:42

Zeddicius

Conscience do cost

Afbeeldingslocatie: http://v.cdn.cad-comic.com/comics/cad-20130419-37cfa.png
Die posters aan de muur :D

Zonder gekkigheid: mijn verwachtingen zijn ook laag, maar ik laat mij graag verrassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Als ze de spin-offs ook echt anders durven te maken zie ik er wel wat in. Zack Snyder zou bijvoorbeeld graag een semi-remake van The Seven Samurai willen maken binnen het universum van Star Wars; als dat gecombineerd wordt met een andere stijl dan de saga zie ik daar wel wat in.

Als het echter allemaal films worden in exact dezelfde stijl maar op kleinere schaal zal het vermoedelijk snel zorgen voor verzadiging.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-06 23:22

ByteDelight

Retro computing is alive!

http://www.nu.nl/film/362...ind-2015-in-premiere.html
De nieuwe Star Wars-film zal in december 2015 in de bioscoop te zien zijn. Dat heeft Walt Disney donderdag gemeld.

Foto: ANP
De firma Disney kocht vorig jaar Lucasfilm van Star Wars-producent George Lucas met de belofte dat er minstens drie films aan de succesvolle filmreeks zouden worden toegevoegd.
Dit is de eerste daarvan.
De film wordt geregisseerd door J.J. Abrams, die ook de meest recente films maakte uit de science fiction-serie Star Trek. Scriptschrijver Lawrence Kasdan is voor Star Wars-kenners geen onbekende.
De Amerikaan schreef het script voor de Indiana Jones-film Raiders of the Lost Ark en hielp mee als co-screenwriter aan de Star Wars-films The Empire Strikes Back en Return of the Jedi.
De opnames voor de nieuwe film, die voorlopig Star Wars: Episode VII heet, zullen komend voorjaar in Engeland beginnen.
Er komen dus nog drie films volgens Disney: Star Wars VII, Star Wars VIII en Star Wars IX.

Enne, sorry voor het opgooien van het spanningsveld tussen Trekkies en Star Wars fans: J.J. Abrams gaat 'm regiseren! :*)

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nog drie films? Ga jij eens je research doen, er komen er meer dan dat.
Disney heeft gezegd dat ze eens sequel trilogie maken en daarnaast stand alone films met de intentie dat er vanaf 2015 elk jaar een Star Wars film uitkomt. Dat zijn er dus minimaal 5 (met betrekking tot de stand aliens word er altijd in meervoud gesproken, dus minimaal twee), maar een concreet aantal is er niet, dus wellicht worden het er 20.
Daarbij zijn ze ook druk bezig met Star Wars Rebels, de nieuwe animaties TV serie.

Dat Abrams de film regisseert is al maanden bekend, ook werd er een week of wat geleden bekend gemaakt dat hij ook een gedeelte van de screenwriting verplichtingen op zich genomen heeft.

Verder is Abrams een Star Wars fan van het eerste uur, Star Trek is nooit zijn ding geweest ;) met dat in gedachte zou hij veel trouwer kunnen zijn aan SW dan aan ST.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Spike_wolf schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:56:
Dat Abrams de film regisseert is al maanden bekend, ook werd er een week of wat geleden bekend gemaakt dat hij ook een gedeelte van de screenwriting verplichtingen op zich genomen heeft.
Ondanks Abrams had ik er nog niet zo heel veel vertrouwen in, maar met Lawrence Kasdan erbij in plaats van Michael Arndt heb ik nu stiekum toch de hoop dat het goed komt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En waarom zou Kasdan in jouw ogen beter zijn dan Arndt? Vergeet niet dan hoewel Kasdan credits krijgt voor de screenplays van Empire en Jedi, hij aan beide films maar verdomd weinig gedaan heeft. Voor Empire heeft hij eigenlijk alleen wat dialogen geschreven. Voor Jedi heeft hij wat meer gedaan, maar daar kwam hij pas na de 2e draft van het script om de hoek kijken, toen het overgrote deel van het verhaal al vast stond.

Die 'screenwriter' credits die hij voor deze twee films krijgt is lang niet zo grandioos als veel mensen denken.
Tuurlijk heeft hij wel Raiders of the Lost Ark grotendeels gedaan, maar dat is geen Star Wars.

Arndt heeft verder ook geen Star Wars gedaan, maar heeft wel Oscar winnend werk neergezet. Ik weet niet in hoeverre de een beter is dan de andere, beiden hebben goed werk geleverd, maar 'omdat Kasdan al Star Wars gedaan heeft' zoals veel mensen nu roepen is geen argument imo :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Dussss..... We weten nu dus ook wat er gaat gebeuren met de ruim 30 jaar oude EU
Dat gaat dus de prullenbak in. En bedankt voor het respect voor het in leven houden van de Star Wars-franchise, al die miljoenen, zo niet miljarden, die 'we' uitgegeven hebben aan games, comics en boeken en andere merchandise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe precies had je gedacht dat een situatie houdbaar is waarin de boeken in een totaal ander universum spelen dan de films? Dan worden de films nooit als "echte" sequels gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
In ieder geval niet de meest luie/makkelijke uitweg kiezen. De reden dat ik van Star Wars hou is dat het zo'n uitgebreid samenhangend universum is door alle media heen. Nu kan alles wat je 'geleerd' is in de afgelopen 15 jaar (voor mij) en 30 jaar aan EU werk zo de prullenbak in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat was voor jou dan wél een oplossing geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Geen films meer maken waarvan jaren bij hoog en bij laag is beweerd dat het bij zes films zou blijven :P

Alle gekheid op een stokje. Ze zouden gewoon nieuwe verhalen kunnen maken zonder de EU aan de kant te schuiven alsof het nooit gebeurt is. Er zijn genoeg boeken die nauwelijks iets aanraken van de rest van de EU. Han en Leia hadden voor de nieuwe films ook gewoon dezelfde kinderen kunnen hebben. Luke had ook prima getrouwd kunnen zijn met Mara Jade en een kind kunnen hebben. Daar hoeft niets moeilijks aan te zijn. Een Yuuzhan Vong kan heel goed op de achtergrond voorbij komen. In de cantina scene in ANH weten de meeste mensen ook niet wat welk ras is. In mijn ogen is het niets meer dan je er als schrijver/producent makkelijk van af maken. Waarom is er al die jaren zoveel moeite in continuïteit gestoken? Ik heb er jaren in gestoken. Straks zit ik bij een film (ik acht de kans groot van niet) met vraagtekens waarom de kinderen van Han en Leia nu ineens Truus en Joop heten en niet Jacen, Jaina en Anakin. Waar de Jedi Academy nu ineens is gebleven en waarom Chewbacca nog leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Doodzonde inderdaad. Ze zeggen wel dat alles uit de EU vrij spel is voor nieuwe verhalen, schrijvers kunnen dingen zoals personages en wellicht verhaallijnen er wel uit plukken om wat mee te gaan doen, maar dit grapje is echt dood en dood zonde. We waren er natuurlijk al bang voor (zo niet zeker van), maar het is toch wel even een bittere pil nu het 'echt' is.

Die grapjassen weten wel goed hoe ze slecht nieuws moeten brengen, direct erna gewoon een stel nieuwe boeken aankondigen om de aandacht even ergens anders op te vestigen :P

Maar de nieuwe films/series/boeken/comics hadden ze prima tussen de bestaande media kunnen passen, zonder dingen te hoeven aanpassen, in veel gevallen kun je ook prima in dezelfde tijd werken zonder zelfs te hoeven refereren naar drie kwart van de bestaande media. De boeken die zich in de paar honderd jaar na Return of the Jedi afspelen gaan echt niet allemaal over Luke, Han en Leia.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
De enige positieve noot voor mezelf die ik er in kan vinden is dat ik straks de missende boeken van de enige echte EU nog koop en dan is het voor mij afgelopen. Nu weet ik dat ik ook niets hoef te missen als ik de pijp uitga :P De film ga ik ook in ieder geval niet in de bios zien, dan loop ik ook niet het risico om mijn cola naar het witte doek te gooien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Die strategie gaat je wel zeeën van tijd schelen :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

McBoom schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:44:
Geen films meer maken waarvan jaren bij hoog en bij laag is beweerd dat het bij zes films zou blijven :P
Tsja, als je het per definitie al niks vindt dat er nieuwe films komen gaan ze niet veel goed kunnen doen. ;)
Alle gekheid op een stokje. Ze zouden gewoon nieuwe verhalen kunnen maken zonder de EU aan de kant te schuiven alsof het nooit gebeurt is. Er zijn genoeg boeken die nauwelijks iets aanraken van de rest van de EU.
Er zijn er ook een paar die dat wel doen. Moeten ze dan selectief het ene stukje wel gebruiken en het andere niet? En na al die vele boeken die er geschreven zijn die veel filmfans niet gelezen hebben limiteer je je wel heel erg als schrijver voor de verhalen in die nieuwe films. Je moet dan bepaalde dingen uit het EU overnemen, of je moet verder vooruit skippen in de tijd voorbij de content van het huidige EU, ofwel ze moeten het EU rebooten. Dingen overnemen is een slecht plan omdat er dan mogelijk nog minder fans gaan kijken omdat ze het verhaal al kennen, nog naast het feit dat de fans die wel komen de film erop afrekenen als ze het boek beter vonden. Verder vooruit skippen is geen goed plan omdat mensen graag wat continuïteit zien. Het EU rebooten is iets wat je verder vaker ziet met comics. Hell, Spider-man is in de afgelopen 10 jaar twee keer opnieuw gereboot op het witte doek...

Waarom is het een probleem als de films één geheel vormen en er wat boeken rondzwerven met alternatieve verhalen? Ik zie het probleem niet. Of de films vervolgens al dan niet goed zijn is een tweede, maar dat is niet meer dan een kwestie van afwachten. Ik vind het in elk geval zonde om de makers af te vallen op een moeilijke keuze zonder correct antwoord. Wat ze ook deden, het was nooit goed geweest.
Spike_wolf schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 18:40:
De boeken die zich in de paar honderd jaar na Return of the Jedi afspelen gaan echt niet allemaal over Luke, Han en Leia.
Het lijkt me redelijk duidelijk dat ze zich met de films steeds op een nieuwe generatie Skywalkers willen focussen, steeds met timeskips van een jaar of 20-30. Op die manier verandert het universum tussen de trilogiën niet al te veel en zijn de bekende namen een feest van herkenning. Bovendien hebben ze dan een mooi excuus om publieksfavorieten R2D2 en C3PO relatief oneindig terug te laten komen. :P

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 26-04-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
NMe schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:40:
[...]

Tsja, als je het per definitie al niks vindt dat er nieuwe films komen gaan ze niet veel goed kunnen doen. ;)
Ik had nieuwe films prima gevonden als ze de EU zoals die nu is intact hadden gelaten.
[...]

Er zijn er ook een paar die dat wel doen. Moeten ze dan selectief het ene stukje wel gebruiken en het andere niet? En na al die vele boeken die er geschreven zijn die veel filmfans niet gelezen hebben limiteer je je wel heel erg als schrijver voor de verhalen in die nieuwe films. Je moet dan bepaalde dingen uit het EU overnemen, of je moet verder vooruit skippen in de tijd voorbij de content van het huidige EU, ofwel ze moeten het EU rebooten. Dingen overnemen is een slecht plan omdat er dan mogelijk nog minder fans gaan kijken omdat ze het verhaal al kennen, nog naast het feit dat de fans die wel komen de film erop afrekenen als ze het boek beter vonden. Verder vooruit skippen is geen goed plan omdat mensen graag wat continuïteit zien. Het EU rebooten is iets wat je verder vaker ziet met comics. Hell, Spider-man is in de afgelopen 10 jaar twee keer opnieuw gereboot op het witte doek...
Ze hoeven van mij geen boeken te verfilmen, het kunnen heel goed nieuwe verhalen zijn, maar wel met de personages zoals ze in de EU vastgesteld zijn. Zo'n probleem lijkt me dat niet, ook al ben je een leek wat betreft de EU. Om op kinderen van Han en Leia terug te komen: het maakt voor de casual kijker niet uit hoe ze heten of hoeveel ze er hebben, maar voor de mensen die de EU lezen wel. Er zullen in de 30 jaar na RotJ dingen veranderd zijn in het universum, EU of niet, dus waarom dan niet de reeds vastgestelde EU aanhouden? Ik denk dat het voor mensen die de EU altijd gevolgd hebben verwarrender is om de nieuwe film te kijken dan mensen die de EU niet gevolgd hebben en een trouw EU volgende film zien.

En vergelijk alsjeblieft niet de continuïteit van Marvel comics/films met de continuïteit van Star Wars...
Waarom is het een probleem als de films één geheel vormen en er wat boeken rondzwerven met alternatieve verhalen?
Omdat ze ruim 30 jaar geleden al begonnen zijn met de EU. Toegegeven, toen heette het nog niet zo, maar er waren al wel boeken (Splinter of the Minds Eye, The Han Solo Adventures) en comics (Marvel heeft er in de jaren 80 een zooi uitgepeoept). Sinds de Thrawn trilogie ('92/'93) heeft de EU een grote vlucht genomen . En 'wat boeken'? Er zijn zo'n 130 boeken uitgegeven en dan tel ik nog niet eens de young readers boeken mee. Talloze comics van Dark Horse, games (KotOR, Tie Fighter, X-Wing, Dark Forces), RPG boeken van West End Games... Personages, planeten, gebeurtenissen, schepen... Alles kan je bij elkaar tegen komen in elk genoemd medium. Het zijn echt niet 'wat boeken' die er gemaakt zijn.

Voor de beeldvorming:
http://starwars.wikia.com/wiki/Timeline_of_comics
http://starwars.wikia.com/wiki/Timeline_of_novels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
NMe schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:40:

[...]

Het lijkt me redelijk duidelijk dat ze zich met de films steeds op een nieuwe generatie Skywalkers willen focussen, steeds met timeskips van een jaar of 20-30. Op die manier verandert het universum tussen de trilogiën niet al te veel en zijn de bekende namen een feest van herkenning. Bovendien hebben ze dan een mooi excuus om publieksfavorieten R2D2 en C3PO relatief oneindig terug te laten komen. :P
Als je nu 30 jaar vooruit skipped (zoals de planning is) heb je een redelijk oud drietal, daarna ga je verder met een nieuwe generatie. Waarom zou je een compleet nieuwe generatie gaan bedenken terwijl er al een kijsterke generatie bestaat waar je zo mee verder kan? Je hoeft (moet) niet 1 op 1 de bestaande boeken te gaan verfilmen, je kunt prima verhalen schrijven die er tussen passen die geheel op zichzelf staan of samenhangen, de lezer heeft veel meer informatie, maar de film kijker mist niets belangrijks. Echt belangrijke dingen zoals de dood van een personage kun je prima (gedeeltelijk) overnemen maar vanuit een andere kant bekijken ofzo. Als jij een boek hebt over jantje waarin zijn buurman af en toe een keer voorbij komt en jantje vervolgens een groot avontuur beleeft, kun jij prima een film maken over de buurman waarin jantje af en toe zijn kop eens laat zien en de buurman nog wat fragmenten van dat avontuur mee krijgt. Beide verhalen kunnen geweldig en op zichzelf staand zijn.

Mij lijkt het veel beter om gewoon hetzelfde te doen als George altijd gedaan heeft. Hij heeft zijn werk wat het absolute (G level) canon is. Alle boeken zijn het Star Wars verhaal zoals het gebeurt is.... tenzij George wat maakt dat er tegenin gaat, dan is het jammer voor het betreffende boek/comic/spel, maar dat klopt dan niet meer. De rest blijft voor 99% ongeschonden.
Disney kan dat ook doen. De films en the Clone Wars zijn nu G/D level canon. Rebels wordt dat ook en de boeken die ze nu aangekondigd hebben. De bestaande EU is zoals het is, tot Disney iets uitbrengt dat tegen een boek/comic/spel ingaat, op dat moment rebrand je de betreffende content als 'Legends'. Waardoor het voor de fan heel duidelijke is wat 'echt' is en wat niet. Zonder dat je 3 generaties aan fans tegen de schenen schopt door te zeggen 'weet je al die honderden uren die jullie beleefd hebben met wat jullie dachten dat echt was?... ja vergeet dan maar, dat is nooit gebeurt".

Wat mij ook enorm stoort is dat Disney heel respectvol wil overkomen naar het bestaande geheel, heel Rebels is uiterlijk gebaseerd op het werk van Ralph Mcquarrie omdat 'dat er bij hoort'. Maar ondertussen schuiven ze wel honderden en honderdoen boeken/comics/games naar de oud papier bak :X

Ik snap dat het oogpunt van Disney is "We willen het makkelijk en overzichtelijk maken voor de (nieuwe) fan". Maar blijkbaar interesseert de bestaande fan ze geen fluit, want -> honderden en honderdoen boeken/comics/games naar de oud papier bak.

Ze doen in mijn ogen net alsof de EU niet 'echt' is. Maar ze vergeten voor het gemak dat HEEL het EU gemaakt is IN OPDRACHT VAN of met GOEDKEURING van George en Lucasfilm, dat is in mijn ogen net zo echt als de films en series die George gemaakt heeft. Het grootste gedeelte van de boeken zijn opgezet vanuit Lucasarts als 'we willen dat dit en dit personage ongeveer zoiets gaat doen waarbij 'dit' sowieso moet gebeuren'. Dat is naar een auteur gegaan die er een boek van gemaakt heeft welke grondig bekeken is door Lucasfilm met de nodige aanmerkingen en aanpassingen. Het is niet zo dat iedere willekeurige schrijver zomaar een Star Wars boek schrijft en aan hun verkocht heeft.

Ik vraag me ook heel erg af wat Leland hier nou echt van vindt. Wat Disney gedaan heeft is eigenlijk een hele grote dikke vinger naar hem toe. Zijn levenswerk? -> papierbak -O-

[/rant] :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
QFT

Ik ga de nieuwe films vast kijken. Disney is vast niet zo dom om de films "slecht" te maken. Er zal vast veel geld en talent tegenaan gezet worden, alhoewel dat ook geen garantie is voor goed natuurlijk.

Maar als iemand die van traditie en legacy houdt snap ik niet waarom Disney dit gaat doen terwijl het niet nodig is imho. Waarschijnlijk denken ze zo meer vrijheid te hebben en zo meer geld te kunnen genereren.

Anders weet ik het ook niet... :?

Doodzonde.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik begrijp nog steeds die papierbak-vergelijking niet. Die boeken bestaan nog steeds. Je kan ze nog steeds lezen. Je hebt er nog steeds plezier van. Alleen gaan de films een andere kant op omdat meer dan 100 boeken gewoon een veel te groot raamwerk bieden. Daar omheen schrijven voor films is gewoon totaal niet te doen. Bepaalde personen kunnen niet dood omdat ze later in de tijdlijn in een of ander boek nog leven. Bepaalde planeten bestaan niet meer omdat ze eerder in de tijdlijn zijn vernietigd. Heel grote epische verhalen die effect hebben op de verhalen in de boeken kunnen ook al niet, dus de nieuwe films zouden redelijk kleinschalig moeten zijn om hun effect op het EU te minimaliseren.

Je loopt als schrijver gewoon in een mijnenveld als je je hieraan waagt en uiteindelijk gaan de "echte fans" toch wel mekkeren omdat het niet te voorkomen valt dat er een detail uit de geschiedenis in een van de vele boeken gemist wordt en er dus een inconsistentie in het verhaal sluipt. Dan heb je dus én de boekenfans boos én de filmfans omdat je niet de film hebt geschreven die zijn verwachtten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Zoals ik aangeef hoeven ze ook echt niet alles intact te laten, dat deed George ook niet, maar om nu gewoon preventief alle boeken, comics en games af te schrijven als 'is nooit gebeurt/zijn sprookjes/is fanfic' is gewoon dood en dood zonde.
Je kunt prima een film maken 30 jaar na Jedi waar Chewie nog in rond wandelt, jammer dat het sterke einde dat hij in de EU kreeg dan niet meer 'echt' is, maar daarmee laat de rest van de EU min of meer intact. Het volgende verhaal is grotendeels hetzelfde, maar er zit een personage meer bij. Dat is geen ramp. Het gewoon afschrijven slaat in mijn ogen nergens op en is erg respectloos naar de schrijvers en fans toe.

Tuurlijk staat mijn boekenkast nog vol boeken en comics, tuurlijk kan ik ze lezen of er aan terug denken wanneer ik wil. Maar het feit dat het nu fanfic is (want dat is het) inplaats van Star Wars geeft ze een stuk minder waarde. Heir to the empire is nu niet veel anders dan een verhaaltje dat mijn neefje of buurjongen op school voor een of andere opdracht neerkalkt (hoewel een stuk beter geschreven natuurlijk :+ ).

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Selectief het ene wel en het andere niet overnemen lijkt me eerlijk gezegd irritanter dan gewoon vooraf zeggen dat het een reset is van het verhaal vanaf het punt na episode VI. Bovendien kunnen ze natuurlijk best een beetje shoppen uit de EU voor dingen die ze wel leuk vinden voor de film. Volgens mij hebben ze dat ook niet uitgesloten. Ze hebben alleen ervoor gekozen om de tijdlijn te resetten, niet om echt compleet 100% alles anders te doen.

Wat betreft die boeken die nu ineens "minder waarde" zouden hebben...nee. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Als je gisteren een boek leuk vond, dan vind je dat vandaag ook nog. Dat het een andere tijdlijn is in verhouding tot de nieuwe films maakt daarbij toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 23:21

Major_ton

Shoot!

Hmmm ik denk dat dit een klassiek geval is van 'het nooit goed kunnen doen'. Je kan zoals Spike_wolf aangeeft in mijn optiek juist NIET het EU verhaal volgen met daarin aanpassingen te maken. Dat jij het ok vindt om Chewie te laten leven, wil nog niet zeggen dat iedereen dit ok zal vinden. Hoewel ik het ontzettend spijtig vind om de EU te negeren, denk ik toch dat een reboot de 'beste' keuze is.

Ik heb zelf alleen heel erg mijn twijfels over J.J. Abrams... De laatste Star Trek was nou ook niet echt wat ik ervan verwachtte en ook in Super 8 zat veel meer potentie dan waargemaakt werd. Misschien heeft het meer met de schrijvers te maken gehad (dat hoop ik in dit geval), want Star Wars verdient gewoon het beste in de wereld van film wat er op dit moment beschikbaar is.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 23:21

Major_ton

Shoot!

Darn, ik hoop trouwens dat ze er echt weer een stuk rust en sfeer in weten te krijgen. De muziek, settings en kleuren zullen echt key zijn. In episode I, II en III zaten dit soort momenten wel, maar te weinig (vooral ep I had dit niet). Het einde van Attack of the Clones was echt episch naar mijn mening. Het moment waar Dooku bij Sidious aankomt icm de muziek t/m de aftiteling is voor mij op en top Star Wars. Revenge of the Sith zette deze trend voor mij redelijk door. Ik hoop gewoon niet dat de nieuwe films van begin tot eind actie, actie en actie zullen zijn, al zijn dikke space battles nooit verkeerd natuurlijk ;-)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tja wat moet je verder van deze discussie denken. Sommige mensen maakt het nu eenmaal geen fuck uit.

Het is alleen beetje zo van, ja in de echte bijbel stierf jezus aan het kruis en in de nieuwe film leeft ie op het zelfde tijdstip gewoon nog. Tja, ieder zijn ding.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zeg nergens dat je het leuk moet vinden. Ik zeg alleen dat er geen andere optie is waar je wél blij mee zou zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
NMe schreef op zondag 27 april 2014 @ 00:22:
Ik zeg alleen dat er geen andere optie is waar je wél blij mee zou zijn. ;)
Natuurlijk wel, gewoon de EU laten hoe het nu is :Y)

Het Star Wars universum is ook totaal veranderd in de 18 jaar tussen RotS en ANH. Als iemand de films in chronologische volgorde bekijkt zie hij (of zij) ook niet op de bank van 'waar zijn de Naboo-fighters?', Waar komen die TIE-fighters nu ineens vandaan?' of 'Hebben ze er ruim 18 jaar over gedaan om de Death Star te bouwen?'. Voor mij is het leuk dat dat aangevuld wordt door de EU, maar voor de casual kijker zal het niets uitmaken.

Wie denk je wie met grotere vraagtekens boven z'n hoofd in de bios zou zitten? Iemand die alleen de films heeft gezien en dus niets van de EU weet, maar gewoon een fantasy-film wil zien of mensen die zich jaren in de EU verdiept hebben, maar dat het nu niet meer telt omdat ze dat allemaal het raam uit hebben gegooid?

Verder getuigt het van weinig respect voor de die-hard fans die al die jaren voor TPM Star Wars levend hebben gehouden. In al die jaren is er door LucasFilm bepaald wat er in de EU met de karakters wel en niet mocht gebeuren, James Luceno heeft groen licht gekregen om Chewie dood te laten gaan, Anakin Solo is dood gegaan omdat ze verwarring wilden voorkomen met Anakin Skywalker... Toegegeven, het SW-universum is een ongelofelijk groot en complex universum, maar er is (was?) een compleet team (The Keepers of the Holocron) die de continuïteit bewaakten, waardoor er weinig grote continuïteitsfouten in zaten. Daar hadden ze voor de nieuwe films dankbaar gebruik van kunnen maken.

Zoals ik al eerder zei: wat maakt het voor de casual kijker uit dat Han, Leia en Luke kinderen hebben die zo uit de EU komen? Ze zijn er toch, dus waarom die niet gewoon gebruiken? En zal het de casual kijker opvallen dat de Millennium Falcon geen quad lasers meer heeft, maar light turbolasers? Het zal ook onvermijdelijk zijn dat Luke in die 30 jaar is begonnen aan het herstel van de Jedi-order, dus wat zou het voor de casual kijker uitmaken dat die begonnen is op Yavin VI? Je ziet dat soort dingen niet in de film, of de huidige EU er is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

McBoom schreef op zondag 27 april 2014 @ 09:47:
[...]

Zoals ik al eerder zei: wat maakt het voor de casual kijker uit dat Han, Leia en Luke kinderen hebben die zo uit de EU komen? Ze zijn er toch, dus waarom die niet gewoon gebruiken?
Wie zegt dat ze dat niet doen? Dat er een reset komt wil niet zeggen dat ze niks hetzelfde doen. Het "probleem" zit hem erin dat ze geen van die kinderen dood kunnen laten gaan omdat ze later nog leven of op een bepaald ander later moment dood gaan. Voor de boekenfans krijg je geen spanning in een serie films die draait om de kinderen van de vorige generatie helden als die kinderen per definitie onschendbaar zijn door hun bescherming van het EU.
En zal het de casual kijker opvallen dat de Millennium Falcon geen quad lasers meer heeft, maar light turbolasers?
Zou dat überhaupt genoemd worden als ze dat wel doen?
Het zal ook onvermijdelijk zijn dat Luke in die 30 jaar is begonnen aan het herstel van de Jedi-order, dus wat zou het voor de casual kijker uitmaken dat die begonnen is op Yavin VI? Je ziet dat soort dingen niet in de film, of de huidige EU er is of niet.
...wat dus precies de reden is dat ze dat best eens over zouden kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
NMe schreef op zondag 27 april 2014 @ 13:07:
[...]

Wie zegt dat ze dat niet doen? Dat er een reset komt wil niet zeggen dat ze niks hetzelfde doen. Het "probleem" zit hem erin dat ze geen van die kinderen dood kunnen laten gaan omdat ze later nog leven of op een bepaald ander later moment dood gaan. Voor de boekenfans krijg je geen spanning in een serie films die draait om de kinderen van de vorige generatie helden als die kinderen per definitie onschendbaar zijn door hun bescherming van het EU.
Nu is er ook geen garantie dat ze het wél doen. En maakte de aanwezigheid van de originele trilogie films de prequels minder spannend? Dan hadden ze dat allemaal eerder moeten bedenken en niet allemaal commissies laten bepalen wat er in de EU (in hoofdlijnen) gebeurd. Ik vind het gewoon luiheid, ze hebben gewoon voor de makkelijke uitweg gekozen.
[...]

Zou dat überhaupt genoemd worden als ze dat wel doen?
Ze hoeven het niet te noemen, maar het zou wel zichtbaar moeten zijn.
[...]

...wat dus precies de reden is dat ze dat best eens over zouden kunnen nemen.
Het kan, maar ze zijn het niet verplicht.

Natuurlijk zal ik altijd plezier hebben en houden van 'mijn' EU, maar het steekt me gewoon dat het nu allemaal niet meer relevant is in het grote Star Wars universum waar ik door de jaren heen steeds meer van ben gaan houden, vooral dankzij de EU, want de films kijk ik nauwelijks. Vorig jaar op een Star Wars con is er nog tegen mij gezegd door Leeland Cho en Pablo Hidalgo (die houden bij LFL de EU bij) dat ze er aan werkten om de EU en de films in elkaar te laten passen, dus dat gaf me wel wat vertrouwen. Nu is de EU niets meer geworden dan een grabbelton om te gebruiken zoals ze het uit komt. Daarbij is de 'oude' EU in die mate niet meer relevant dat er geen boeken meer voor uit komen en dus verhalen niet afgemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Even los van de EU discussie:
STAR WARS: EPISODE VII CAST ANNOUNCED April 29, 2014

Star Wars Ep VII

The Star Wars team is thrilled to announce the cast of Star Wars: Episode VII.

Actors John Boyega, Daisy Ridley, Adam Driver, Oscar Isaac, Andy Serkis, Domhnall Gleeson, and Max von Sydow will join the original stars of the saga, Harrison Ford, Carrie Fisher, Mark Hamill, Anthony Daniels, Peter Mayhew, and Kenny Baker in the new film.

Director J.J. Abrams says, "We are so excited to finally share the cast of Star Wars: Episode VII. It is both thrilling and surreal to watch the beloved original cast and these brilliant new performers come together to bring this world to life, once again. We start shooting in a couple of weeks, and everyone is doing their best to make the fans proud."

Star Wars: Episode VII is being directed by J.J. Abrams from a screenplay by Lawrence Kasdan and Abrams. Kathleen Kennedy, J.J. Abrams, and Bryan Burk are producing, and John Williams returns as the composer. The movie opens worldwide on December 18, 2015.
De hele groep is (zoals verwacht) weer compleet! *O*
De "Big Three" waren inmiddels al los van elkaar gefotografeerd in Londen de afgelopen week, dus dat kon niet missen, en ook de cons die Peter afgezegd heeft konden niets anders dan dit betekenen natuurlijk.

De nieuwelingen, van Adam Driver ben ik niet bepaald fan, maar die ken ik alleen van zijn rol in Girls waar hij echt niet uit te staan is, maar dat kan ook helemaal aan de rol zelf liggen. De rest ben ik verder niet mee bekend dus daar valt weinig over te zeggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Spike_wolf op 29-04-2014 18:53 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Wel cool dat de oude garde ook van de partij is, maar Chewbacca zullen we alleen maar zien in flashbacks (ja, ontkenningsfase :P). Ik vraag me af hoe hard ze bij Ford hebben moeten smeken. Ik had de indruk dat hij na RotJ wel klaar was met Star Wars en dat ook altijd heeft gezegd. Ik mis alleen de Millennium Falcon in het rijtje, want dat was ook wel een persoonlijkheid op zich :+ O, en Billy Dee Williams... En Temuera Morrison...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
McBoom schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:45:
Wel cool dat de oude garde ook van de partij is, maar Chewbacca zullen we alleen maar zien in flashbacks (ja, ontkenningsfase :P). Ik vraag me af hoe hard ze bij Ford hebben moeten smeken. Ik had de indruk dat hij na RotJ wel klaar was met Star Wars en dat ook altijd heeft gezegd. Ik mis alleen de Millennium Falcon in het rijtje, want dat was ook wel een persoonlijkheid op zich :+ O, en Billy Dee Williams... En Temuera Morrison...
Eigenlijk hadden ze deze foto moeten stagen in de lounge van de Falcon :P
Billy Dee zou inderdaad tof zijn om terug te zien, maar die hadden ze wel bij deze table read gehad dan denk ik. Temuera... tja, veel clones zullen er niet meer aanwezig zijn denk ik. Rebels valt gewoon in de D-Cannon, en daar zijn ze heel druk bezig met het duidelijk maken dat nieuwe troops zichzelf aanmelden voor de Imperial Army, ook de grote hoogteverschillen van de Stormtroopers in de originele trilogie doen wel vermoeden dat het gewoon een grote hoeveelheid willekeurige mensen humanoïden zijn. En dat is als er überhaupt nog Stormtroopers rondlopen. natuurlijk. Hij zou op zich wel mooi de rol van Boba op zich kunnen nemen, want we weten allemaal dat die Sarlacc natuurlijk geen match voor hem was :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Ik ben meer benieuwd naar het verhaal, wie is de slechterik in de nieuwe film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Max von Sydow? :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Ben echt reuzebenieuwd wie de tegenstander gaat zijn. Hopelijk is het 1 persoon aka Darth Maul ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Met Temuera doelde ik ook op Boba :) En het klopt dat ten tijde van ANH de Imperial Stormtroopers een mengelmoes is van clones en 'gewone' mensen.

En Max von Sydow speelt gewoon Admiral Pellaeon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
McBoom schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:07:
Met Temuera doelde ik ook op Boba :) En het klopt dat ten tijde van ANH de Imperial Stormtroopers een mengelmoes is van clones en 'gewone' mensen.
Nouja, los van "George heeft het gezegd" is daar natuurlijk geen "bewijs" van, helemaal niet met Disney -O-
En Max von Sydow speelt gewoon Admiral Pellaeon :P
:) Zolang ze maar niet die Cumberbatch gozer in Ep IIX gooien als Thrawn maar een ander zoeken :P

Even kijkend naar het imdb lijstje van Andy Serkis roept dat wel op wie/wat hij gaat spelen, het lijkt me verre van uitgesloten dat hij in een zwart pak met pingpongballen gehesen wordt en motion caption en voice werk gaat doen voor een CGI personage.

[Edit]
Ben ik trouwens de enige die wat vreemd stond te kijken van het feit dat er maar één vrouwelijk personage toegevoegd wordt? Ik had er meer verwacht, helemaal van Disney, in Rebels hebben ze Hera en Sabine, maar ik had ook in Ep VII toch minimaal wel twee sterke vrouwelijke personage verwacht.
Nouja, zolang JJ het maar uit zijn hoofd laat om een nutteloze BH/bikini scene toe te voegen, maar ik denk dat hij die les wel geleerd heeft :+

[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 29-04-2014 20:15 ]

Humankind… be both.

Pagina: 1 2 ... 40 Laatste