The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 3 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10
Op Wookieepedia kunnen ze nu wel een shift-delete doen. Als het werk wat daar in is gestoken door vrijwilligers. :/

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Inderdaad.
Deze zal er dan ook niet at random verschenen zijn:
O-)

:+

[Edit]
28 april 2014 en verder

[ Voor 27% gewijzigd door Spike_wolf op 29-04-2014 20:34 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

McBoom schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:20:
Op Wookieepedia kunnen ze nu wel een shift-delete doen. Als het werk wat daar in is gestoken door vrijwilligers. :/
Blijf je nu zuur doen? ;) Ze zullen er hooguit wat aanpassingen in moeten doen om aan te geven dat iets al dan niet deel uitmaakt van het filmuniversum. Dat het in een ander verhaaluniversum gebeurd is maakt niet dat het ineens niet meer gebeurd is. Om Marvel er maar weer bij te halen: er zijn tig verschillende versies van Spider-man, elk met verhaallijnen die elkaar zowel aanvullen als tegenspreken. Toch kunnen er prima wikipagina's over bijgehouden worden.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 29-04-2014 20:35 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Wat ik me ook wel afvraag, gaan we nog wat terug zien van die tienduizenden mensen die 'auditie' gedaan hebben? Zowel op de open castings in de verschillende steden als de online audities zijn ontzettend veel mensen af gekomen. Alle aangekondigde acteurs zaten al in the business. Hebben zij op die manier auditie gedaan? Of was dat alleen maar een grote reclamestunt waarvan we hooguit 2 mensen 3 seconden op de achtergrond gaan zien?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik neem wel aan dat ze dat soort open audities zonder al te veel toezeggingen doen en het vooral over figuranten gaat, ja. ;) Een hoofdrol op die manier scoren lijkt me niet echt aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Maar de advertenties voor die casting calls hadden het wel steeds over "potential leading roles in the film".
En zo gek is het ook niet om onbekende/nieuwe figuren te gebruiken, kijk naar de eerste zes films, de grote rollen hadden daar ook niet bepaald heel veel ervaring ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 29-04-2014 20:50 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"Potential." Het moet natuurlijk wel werken. :P Niemand is gebaat bij een ondermaatse acteur voor een bepaalde rol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Uiteraard moet de persoon wel kunnen acteren, maar geen bekende acteur zijn is niet hetzelfde als niet kunnen acteren natuurlijk :)

Maar ik ging er vanaf het begin al vanuit dat het alleen maar een goedkope reclamestunt zou zijn, ze hebben er zelf weinig voor gedaan qua promotie en ik had het gevoel dat ze dat express deden in de hoop dat het uit zichzelf viral zou gaan.
Verder acht ik de kans ook wel groot dat we daar verder helemaal niets meer over zullen horen.

Harrison Ford had vaak ook alleen maar geluk, hij kreeg de rol van Indiana Jones omdat Tom Selleck niet beschikbaar was, en George vroeg hem om samen met acteurs hun teksten te lezen tijdens hun audities omdat hij toevallig in het gebouw was. De manier waarop hij dat deed beviel goed, en voila, Han Solo.

[ Voor 24% gewijzigd door Spike_wolf op 29-04-2014 21:01 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Adam Driver is vermoedelijk de nieuwe slechterik, maar ik ben benieuwd naar het type personage van Von Sydow. Ik zie hem zo voor me als oude meester, maar ook als Sith... Hoe dan ook vind ik de cast wel interessant :)
NMe schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:45:
Ik neem wel aan dat ze dat soort open audities zonder al te veel toezeggingen doen en het vooral over figuranten gaat, ja. ;) Een hoofdrol op die manier scoren lijkt me niet echt aan de orde.
Waarom niet? Dat is helemaal niet vreemd voor grote producties. Dat de aangekondigde namen bijna allemaal al bekend zijn betekent niet dat ze de open casting niet hebben gebruikt voor de zoektocht naar de hoofdrollen, dat had evengoed resultaat kunnen opleveren. Een open auditie van dit formaat zou juist vreemd zijn voor figuranten.

[ Voor 59% gewijzigd door Ram0n op 30-04-2014 09:44 ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
NMe schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:34:
[...]

Blijf je nu zuur doen? ;)
Ja, en weet je waarom? Omdat het me aan het hart gaat. Heb jij je (jaren) bezig gehouden met de EU? Afgezien van af en toe een computerspel spelen?
Ze zullen er hooguit wat aanpassingen in moeten doen om aan te geven dat iets al dan niet deel uitmaakt van het filmuniversum. Dat het in een ander verhaaluniversum gebeurd is maakt niet dat het ineens niet meer gebeurd is.
Het is in het grote geheel ook niet meer gebeurd. Er was altijd één tijdslijn waardoor het allemaal één geheel vormde en de hooftreden dat ik er aan begonnen ben, ik hou van continuïteit. Nu zijn/komen er twee tijdslijnen. Als ik een nieuw EU-boek op zou pakken (die kans acht ik klein) moet ik wat ik in 15 jaar aan verhalen gelezen (130 boeken) heb 'vergeten', anders is het niet te doen. Door die breuk met 'mijn' continuïteit is voor mij de lol eraf. Zoals ik al eerder zei: de boeken blijven en blijven leuk om te lezen, maar ze zijn niet relevant meer in het grote geheel.
Om Marvel er maar weer bij te halen: er zijn tig verschillende versies van Spider-man, elk met verhaallijnen die elkaar zowel aanvullen als tegenspreken. Toch kunnen er prima wikipagina's over bijgehouden worden.
Om mijn eerdere reactie hierop er weer bij te halen: vergelijk alsjeblieft de continuïteit van het Marvel universum niet met Star Wars. Er is altijd gezegd dat het allemaal één continuïteit vormde, met mensen die dat ook bewaakten. Natuurlijk, de films stonden hoger op de canon-ladder dan de boeken/comics en af en toe moesten er dingen ge-retconned worden (zoals de oorsprong van Boba Fett), maar het heeft nog nooit tot onoverkomelijke problemen geleid. Een leuk voorbeeld andersom: heb je je nooit afgevraagd waarom ze er 18 jaar over gedaan hebben om de eerste Death Star te bouwen? En 4 jaar over de (veel grotere) Death Star II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

McBoom schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:13:
[...]

Ja, en weet je waarom? Omdat het me aan het hart gaat. Heb jij je (jaren) bezig gehouden met de EU? Afgezien van af en toe een computerspel spelen?
Nee, maar ik ben wel bekend met andere verhalen waar ditzelfde speelt. SW is redelijk uniek in het feit dat zijn spin-offboeken (om het zo maar even te noemen) in dezelfde continuïteit vielen als de films. Dat werkte natuurlijk prima zo omdat Lucas altijd aangegeven heeft nooit de ambitie te hebben gehad om verder te gaan met het verhaal na episode VI wat betreft films. De boekenschrijvers hadden het dus relatief "makkelijk" en konden verzinnen wat ze wilden. Nu er echter besloten is om tóch verder te gaan met de films zijn er inmiddels zó veel boeken dat het maken van een film bínnen dat universum een mijnenveld is. Zonder vooraf te zeggen dat je "breekt" met het EU krijg je geheid ruzie met fans wanneer (niet "als") je onverhoopt toch een fout maakt in de film.

Ik begrijp dat het je na aan het hart gaat omdat je van het verhaal houdt; datzelfde heb ik bijvoorbeeld ook met Game of Thrones en ik ben ook niet altijd even blij met de series die een loopje neemt met het verhaal van de boeken. Tegelijkertijd accepteer ik het en zie ik de twee gewoon als losse gehelen.
Het is in het grote geheel ook niet meer gebeurd.
Jawel. Het is in het filmuniversum en het nieuwe EU niet gebeurd. Er is echter niet meer één groter geheel: het zijn er nu twee. Misschien in het begin even vervelend maar zó moeilijk om het uit elkaar te houden is het ook weer niet. :)
Er was altijd één tijdslijn waardoor het allemaal één geheel vormde en de hooftreden dat ik er aan begonnen ben, ik hou van continuïteit. Nu zijn/komen er twee tijdslijnen. Als ik een nieuw EU-boek op zou pakken (die kans acht ik klein) moet ik wat ik in 15 jaar aan verhalen gelezen (130 boeken) heb 'vergeten', anders is het niet te doen. Door die breuk met 'mijn' continuïteit is voor mij de lol eraf. Zoals ik al eerder zei: de boeken blijven en blijven leuk om te lezen, maar ze zijn niet relevant meer in het grote geheel.
Ze zijn relevant in hun eigen universum. Ze zijn dat niet meer voor de nieuwe films.
Om mijn eerdere reactie hierop er weer bij te halen: vergelijk alsjeblieft de continuïteit van het Marvel universum niet met Star Wars. Er is altijd gezegd dat het allemaal één continuïteit vormde, met mensen die dat ook bewaakten. Natuurlijk, de films stonden hoger op de canon-ladder dan de boeken/comics en af en toe moesten er dingen ge-retconned worden (zoals de oorsprong van Boba Fett), maar het heeft nog nooit tot onoverkomelijke problemen geleid.
Maar waarom kan ik de continuïteit van Marvel niet aanhalen? Ik doe dat niet om te zeggen dat dat het model is waar Star Wars heen moet of zelfs om te zeggen dat het een goed iets is. Ik maak de vergelijking om aan te geven dat het prima te managen is in het hoofd van fans en dat veel fans het zelfs toejuichen.
Een leuk voorbeeld andersom: heb je je nooit afgevraagd waarom ze er 18 jaar over gedaan hebben om de eerste Death Star te bouwen? En 4 jaar over de (veel grotere) Death Star II?
Geen idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
NMe schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:39:
[...]

De boekenschrijvers hadden het dus relatief "makkelijk" en konden verzinnen wat ze wilden.
Ja en nee.... Tot op zekere hoogte mochten ze doen wat ze wilden, maar de grote lijnen werden wel door LFL bepaald. Iemand van The Big Three doden was gewoon not done. LFL (of George Lucas) was degene die besloten had dat Anakin Solo dood moest.
Nu er echter besloten is om tóch verder te gaan met de films zijn er inmiddels zó veel boeken dat het maken van een film bínnen dat universum een mijnenveld is. Zonder vooraf te zeggen dat je "breekt" met het EU krijg je geheid ruzie met fans wanneer (niet "als") je onverhoopt toch een fout maakt in de film.
Dat valt ook wel weer mee. Zoals ik al zei: er zijn wel vaker retcons geweest om dingen die anders waren in de films dan in boeken/comics toch te laten werken. Daar kan ik gewoon vrede mee hebben. Met de situatie van nu is dat gewoon niet meer mogelijk. Ik weet dat de continuïteit van de films boven die van de EU gingen, maar er werd aan gewerkt om alles aaneensluitend te maken.
Ik begrijp dat het je na aan het hart gaat omdat je van het verhaal houdt; datzelfde heb ik bijvoorbeeld ook met Game of Thrones en ik ben ook niet altijd even blij met de series die een loopje neemt met het verhaal van de boeken. Tegelijkertijd accepteer ik het en zie ik de twee gewoon als losse gehelen.
Dat is heel wat anders. Hier worden geen boeken verfilmd/verseried, dat is een hele andere tak van sport. Ze hadden van mij ook geen boeken/comics hoeven verfilmen (alhoewel ik het voor sommige pareltjes wel had willen zien), maar wel de EU respecteren. Nogmaals: nu is het gewoon de meest luie uitweg.
Jawel. Het is in het filmuniversum en het nieuwe EU niet gebeurd.
Dat bedoel ik toch ook?
Er is echter niet meer één groter geheel: het zijn er nu twee. Misschien in het begin even vervelend maar zó moeilijk om het uit elkaar te houden is het ook weer niet. :)
Hoe kan je dat zeggen als je je er niet zoveel jaren mee bezig hebt gehouden en 130 boeken gelezen hebt, spannend over zo'n 26000 jaar? En daarbij gewoon sluss is, zonder enige vorm van sluiting.
Ze zijn relevant in hun eigen universum. Ze zijn dat niet meer voor de nieuwe films.
En dat is juist het hele punt.
Maar waarom kan ik de continuïteit van Marvel niet aanhalen? Ik doe dat niet om te zeggen dat dat het model is waar Star Wars heen moet of zelfs om te zeggen dat het een goed iets is. Ik maak de vergelijking om aan te geven dat het prima te managen is in het hoofd van fans en dat veel fans het zelfs toejuichen.
Maar er zijn juist veel mensen met de EU begonnen omdat het wél één geheel was, één continuïteit, waaronder ik. En daarbij is het al jaren zo dat dit bij Marvel gebeurde, dus je weet wat je kan verwachten. Dit is/was bij Star Wars niet het geval. Daarom is het niet te vergelijken. Er waren ook genoeg fans die op de barricaden stonden omdat de MCU anders was dan de comics. Ik heb vroeger ook wel Marvel comics gelezen, maar omdat het zo'n zootje werd qua continuïteit ben ik er mee opgehouden. Niet dat ik het niet kon volgen, maar omdat het een ongeorganiseerd boeltje werd en daar hou ik niet van.
Geen idee. :)
Daarom is er een mooi boek genaamd Death Star verschenen om die 'blunder' op te vangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
NMe schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:39:
[...]

Nee, maar ik ben wel bekend met andere verhalen waar ditzelfde speelt. SW is redelijk uniek in het feit dat zijn spin-offboeken (om het zo maar even te noemen) in dezelfde continuïteit vielen als de films. Dat werkte natuurlijk prima zo omdat Lucas altijd aangegeven heeft nooit de ambitie te hebben gehad om verder te gaan met het verhaal na episode VI wat betreft films.
Dat is niet helemaal waar want George is al jaren bezig met eventuele nieuwe films.
De boekenschrijvers hadden het dus relatief "makkelijk" en konden verzinnen wat ze wilden.
Dat is ook niet waar want zoals ik eerder aangaf zijn het overgrote deel van de EU verhalen afkomstig van Lucasfilm en in hun opdracht geschreven. Daarbij hadden de schrijvers wel ruimte om het verhaal aan te kleden, maar alle grote lijnen stonden vast vanuit Lucasfilm.
Denk je dat het R.A. Salvatore's idee was om Chewwie te doden?
[...]

Je kunt het Star Wars universum niet vergelijken met comic universums, comics zijn altijd op elk moment actueel, characters worden niet ouder, Peter Parker heeft altijd in en rond zijn schooltijd geleefd, Bruce Wayne is altijd ergens in zijn 30er jaren, Superman net zoiets en Kara is altijd 'nieuw' in de superhelden wereld op Aarde.
Hell, zelfs Kwik, Kwek en Kwak worden nooit ouder dan de 10 jaar die ze zijn.

Omdat comic personages nooit ouder worden is het noodzakelijk om de werelden om de zoveel tijd op zijn kop te gooien, in de comic wereld gebeurt het al vanaf het begin, daar is nooit een continuïteit geweest, en daar zijn ze gewoon zo 'in gerold' en is het 'gewoon' en altijd zo geweest.
Dat is ook de enige manier waarop die werelden werken, op de uitscheters naar toekomst verhalen (Spider-man 2099, Batman Beyond, etc) zullen ze zich altijd 'nu' afspelen, met personages die altijd dezelfde leeftijd zullen hebben.

Het Star Wars universum zit niet vast aan het 'nu' maar is een chronologisch verhaal, dat is hee wat anders en niet te vergelijken met comic werelden :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Even vooraf: ik ga niet meer op de rest van je post in, niet omdat ik je mening niet respecteer maar omdat ik niet denk dat we het eens gaan worden. :P Laten we het erop houden dat ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen en dat op voorwaarde dat de nieuwe films goed zijn, je het nieuwe universum vast ook leert te waarderen. De tijd zal het uiteindelijk leren. :)
McBoom schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:05:
[...]

Daarom is er een mooi boek genaamd Death Star verschenen om die 'blunder' op te vangen ;)
Ik sluit niet uit dat ik die nog eens ga lezen. :Y) Zelfs als het oude EU naar "sidestory" gedemoveerd is, is dit nog relevant voor het nieuwe canon omdat het vóór het splitsingspunt van het verhaal van na episode VI zit. :)

Overigens heb ik het zelf nooit als blunder gezien. De eerste keer dat je iets van die schaal bouwt gaat er natuurlijk van alles mis en is er sprake van voortschrijdend inzicht wat betreft architectuur en bouwkunde. Ik heb altijd maar aangenomen dat ze een paar keer terug naar de tekentafel hebben gemoeten. Nou zullen ze dat in dat boek een stukje interessanter hebben gemaakt dan dat soort real world problems, maar het was wat mij betreft in elk geval geen plot hole. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
NMe schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:31:
Overigens heb ik het zelf nooit als blunder gezien. De eerste keer dat je iets van die schaal bouwt gaat er natuurlijk van alles mis en is er sprake van voortschrijdend inzicht wat betreft architectuur en bouwkunde. Ik heb altijd maar aangenomen dat ze een paar keer terug naar de tekentafel hebben gemoeten. Nou zullen ze dat in dat boek een stukje interessanter hebben gemaakt dan dat soort real world problems, maar het was wat mij betreft in elk geval geen plot hole. :P
Ik noem het daarom ook 'blunder' ;) Het was wel iets wat mij verbaasde in RotS, daarom keek ik ook reikhalzend uit naar het boek. En wat betreft de rwp's met het bouwen van de Death Star: het zal je verbazen in het boek. Die dingen komen ook wel aan bod, naast ook de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Oh jeez, nu gaan ze het nog ingewikkeld maken ook :F

:F

:F

Okay, dus nu zijn officieel de boeken van Ep 1-6 en de Clone Wars film gedeeltelijk canon :F
Krijgen die 7 boeken nu dan een gedeeltelijke/halve "Legends" banner op de cover? :+

[ Voor 26% gewijzigd door Spike_wolf op 30-04-2014 21:59 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:20

Sméagol

Master of Mayhem

Haha, die discussie over de expanded universe.. Zo moeilijk is dat toch niet? Het is niet canon, maar dat wil niet zeggen dat ze daar geen inspiratie uit kunnen putten.. Het is vergelijkbaar met de Marvel Cinematic Universe. Staat ook los van de comics, maar de verhaallijnen komen wel min of meer uit de comics vandaan.

Dit gaat wel een hoop werk worden voor de persoon die de Star Wars database bij houdt..

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Spike_wolf schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:48:
Oh jeez, nu gaan ze het nog ingewikkeld maken ook :F

[afbeelding]

[afbeelding]

Okay, dus nu zijn officieel de boeken van Ep 1-6 en de Clone Wars film gedeeltelijk canon :F
Krijgen die 7 boeken nu dan een gedeeltelijke/halve "Legends" banner op de cover? :+
Zo moeilijk is het toch niet? De boeken zijn canon inzoverre ze de film volgen. Dus waar ze de film niet volgen zijn ze niet canon. Effectief: de films zijn canon, de boeken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:22:
[...]

Zo moeilijk is het toch niet? De boeken zijn canon inzoverre ze de film volgen. Dus waar ze de film niet volgen zijn ze niet canon. Effectief: de films zijn canon, de boeken niet.
Mijn punt was dat ze zelf nu weer lomp bezig zijn met dergelijke uitspraken, waarmee ze alleen maar meer verwarring zaaien en meer munitie klaar leggen voor de haters.
Ze hadden beter niets kunnen zeggen en deze ook als legende kunnen opnemen.
Vervolgens hadden ze voor de compleetheid de boeken kunnen aanpassen zodat ze overeen komen met de films en dan uitbrengen als D-canon boeken.

Nu naar buiten komen en zeggen " ja, een beetje wel en een beetje niet" is in mijn ogen gewoon een amateuristische zet :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja, die eerste uitspraak van 'm was volgens mij gewoon een blunder die hij met die tweede probeerde "recht te zetten" zonder te zeggen dat hij fout zat. Uiteindelijk inderdaad gewoon dom, al is het eindresultaat nog steeds wat het gisteren ook was: de films en nieuwe boeken zijn canon, de oude EU niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Sméagol schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 01:36:
Het is vergelijkbaar met de Marvel Cinematic Universe.
No, just no.... Als je de replies van mij en Spike_Wolf had gelezen had je kunnen lezen dat dat argument geen steek houdt. Het Marvel-universum is nooit een enkel coherent universum geweest, dus dat de MCU anders is... Dat is gewoon nog een universum met zijn eigen continuïteit.

Kijk, ik snap best dat het voor mensen die zich nooit geïnteresseerd hebben voor de EU allemaal 'gehuil' lijkt en het maar een kleinigheidje/bijzaak is, maar als de reden dat je je zo bezighoudt met het SW-universum ineens van tafel geveegd wordt.... Tja, sorry dat ik daar moeite mee heb. En dan hebben we nog niet eens over het geld en de tijd die ik/we er aan besteed heb(ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

McBoom schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:05:
[...]

No, just no.... Als je de replies van mij en Spike_Wolf had gelezen had je kunnen lezen dat dat argument geen steek houdt.
Doet het wel, jullie zijn het er alleen niet mee eens. ;) Het argument is dat een universum niet op zichzelf hoeft te staan om succesvol te zijn, en Marvel toont inderdaad prima aan dat dat kan.

[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 01-05-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
NMe schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:08:
[...]

Doet het wel, jullie zijn het er alleen niet mee eens. ;) Het argument is dat een universum niet op zichzelf hoeft te staan om succesvol te zijn, en Marvel toont inderdaad prima aan dat dat kan.
Leg dan eens uit waarom het wel zo is? Ik heb nog geen argument gehoord dat het wel hetzelfde is, afgezien van 'Ja, maar het Marvel-universum is hetzelfde'. Spike en ik hebben al diverse betogen gehouden waarom het niet zo is.

Edit: Maar het Marvel-universum heeft altijd al zo gewerkt, het Star Wars-universum niet, dat is tot nu (en 30 jaar) altijd zo geweest. Het hele verschil is wat de opzet altijd is geweest. Met zoveel verschillende universums maakt één meer of minder niet uit.

[ Voor 55% gewijzigd door McBoom op 01-05-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

McBoom schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:12:
Leg dan eens uit waarom het wel zo is? Ik heb nog geen argument gehoord dat het wel hetzelfde is, afgezien van 'Ja, maar het Marvel-universum is hetzelfde'. Spike en ik hebben al diverse betogen gehouden waarom het niet zo is.
Niemand zegt dat het hetzelfde is... Ik heb al een paar keer duidelijk proberen te maken dat Marvel aantoont dat een universum dat continu gereboot wordt óók gewoon kan werken. De fans vinden het geweldig, niemand koopt er minder strips om of kijkt er minder films voor. Als Marvel met zijn tig reboots van dezelfde verhalen dit soort succes kan hebben dan overleeft Star Wars ook één reboot wel. Dát is wat ik wil zeggen, en wat ook Sméagol zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Natuurlijk kan het werken, maar het is net wat je gewend bent. Het feit blijft ook gewoon dat het nu gewoon dood is. In dat universum komen geen nieuwe verhalen meer en de huidige verhaallijnen worden dus niet afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

McBoom schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:22:
Natuurlijk kan het werken, maar het is net wat je gewend bent. Het feit blijft ook gewoon dat het nu gewoon dood is. In dat universum komen geen nieuwe verhalen meer en de huidige verhaallijnen worden dus niet afgesloten.
Dat klopt ook allemaal wel, maar dat neemt niet weg dat dit uiteindelijk geen bedreiging zal zijn voor Star Wars als franchise en dat zelfs de fans er na de eerste ergernis wel aan gaan wennen. Het enige dat Star Wars kapot kan maken is het compleet ruïneren van de franchise door de nieuwe films totaal te verkloten. Wat overigens best een groot potentieel probleem kan zijn. :P

Trouwens, dat het EU afgestoten zou worden voelde ik al een beetje aankomen toen de Clone Wars-serie gecanceled werd. Dat vond ik ook best jammer, die serie was best vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:25:
[...]

Dat klopt ook allemaal wel, maar dat neemt niet weg dat dit uiteindelijk geen bedreiging zal zijn voor Star Wars als franchise en dat zelfs de fans er na de eerste ergernis wel aan gaan wennen. Het enige dat Star Wars kapot kan maken is het compleet ruïneren van de franchise door de nieuwe films totaal te verkloten. Wat overigens best een groot potentieel probleem kan zijn. :P

Trouwens, dat het EU afgestoten zou worden voelde ik al een beetje aankomen toen de Clone Wars-serie gecanceled werd. Dat vond ik ook best jammer, die serie was best vermakelijk.
Zoals ik eerder aangaf is het onmogelijk om comics met SW te vergelijken, simpelweg omdat de comics stil staan in 'nu' en Star Wars altijd een chronologisch verhaal is geweest en ook zal blijven.

In de comics zal batman altijd +- 35 jaar oud zijn, Spidey zal altijd +-28 zijn, Kwik, Kwek en Kwak altijd +-10. Dat zijn ze over 30 jaar nog steeds. Daar zal nooit en te nimmer verschil ik komen (de los staande verhalen in de toekomst daargelaten).
In Star Wars zal dit nooit gebeuren, de eerste 6(/7) films spannen al meerdere decennia, de komende trilogie zal daar nog een stel decennia bovenop gooien. Per definitie is het niet mogelijk om het Star Wars universum te vergelijken met het Marvel/DC/Disney universum.

Dat je twee universums kan maken is uiteraard mogelijk, maar het argument dat dat prima kan omdat het ook werkt in de comics is een non argument omdat dat niet is hoe het werkt in de comics :)

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen autist die niet tegen verandering kan, ik lees al 20+ jaar comics, en heb een flinke verzameling DC/Marvel/Dark Horse/Image comics opgebouwd, de reboots in de universums kan ik prima mee leven, maar Star Wars op 'dezelfde manier' rebooten kan niet.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Spike_wolf schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:32:
[...]

In de comics zal batman altijd +- 35 jaar oud zijn, Spidey zal altijd +-28 zijn, Kwik, Kwek en Kwak altijd +-10. Dat zijn ze over 30 jaar nog steeds. Daar zal nooit en te nimmer verschil ik komen (de los staande verhalen in de toekomst daargelaten).
Het is echter wel degelijk vergelijkbaar. Donald Duck hoeft niet te rebooten: karakters gaan niet dood, dus ongeacht wat er in een verhaal gebeurt, het volgende verhaal wordt er niet door beperkt. Donald Duck is dus per definitie tegelijkertijd chronologisch en tijdloos. :P

In Batman gaan er echter mensen dood. Robin, Alfred, de Joker, Two-Face, zelfs Batman zelf is door de jaren heen niet gespaard gebleven. Dat is de hoofdreden voor het rebooten van de serie: het terugkrijgen van belangrijke personages die je kwijtgeraakt bent.

In Star Wars zal die redenering niet anders zijn geweest. Met 26.000 jaar aan geschiedenis waar je aan vastzit terwijl mensen die alleen de films gezien hebben is het erg lastig om beide groepen fans tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
De hoofdreden om een comic universum te rebooten is om het geheel actueel te houden en om inderdaad weer verhalen te kunnen gaan vertellen met een personage dat eerder dood gegaan is of waar wat mee gebeurd is. Zo kunnen ook de 10 jarige kinderen van nu genieten van verhalen met personages uit de jaren 40.
Het grote verschil is dat er in de comic werelden nooit een vaste lijn geweest is, dat is vanaf de tweede issue al een bende geweest waar ze zomaar wat deden.
Star Wars is altijd een doorlopende lijn geweest.

En wat mij betreft zitten ze voor nieuwe films echt niet 'vast' met de bestaande EU. De wereld draait niet om één persoon. Ze kunnen prima verhalen vertellen die parallel lopen aan de bestaande verhalen. De hoeveelheid boeken tussen Jedi en wat nu Ep 7 wordt is volgens D-canon nu toch ook een zwart gat, zolang Luke na Jedi niet gelijk is gaan lobbyen om de nieuwe evil emperor te worden of terug is gegaan naar Tatooine om daar net als Ben kluizenaartje te spelen kunnen ze die film prima aansluiten op wat er al is.
Ook zegt niemand dat Disney vast zit of wil zitten aan de Skywalker/Solo familie. Waarom niet in Ep 7 een nieuwe groep introduceren die geweldige avonturen beleeft die parallel lopen aan de bestaande EU.

Disney heet al laten zien dat ze totaal geen binding hebben met de bestaande verhalen, waarom dan zoveel moeite doen om alles uit te roeien zodat ze zelf hun eigen gang kunnen gaan?
Begin leuk een parallelle verhaallijn waarbij je de EU lekker kan laten voor wat het is, hier en daar een referentie en waar je daadwerkelijk in de problemen komt schrijft je één of enkele boeken af, net als wat George altijd gedaan heeft.
Schoon schip maken is gewoon doodzonde en in mijn ogen toch echt respectloos, naar de fans en auteurs.

Wat Disney nu tegen heel veel fans gezegd heeft is min of meer dit:
"Weet je die hele gave Ferrari waar je al 30 jaar in rond rijdt? Ja dat is eigenlijk dit:"
Not so much...
Tuurlijk kun je ook daar leuk in rond crossen, maar het is toch ineens heel anders.

Maargoed, ik geloof niet dat we hier een middle ground gaan vinden :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Spike_wolf schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:55:
Ook zegt niemand dat Disney vast zit of wil zitten aan de Skywalker/Solo familie. Waarom niet in Ep 7 een nieuwe groep introduceren die geweldige avonturen beleeft die parallel lopen aan de bestaande EU.
Dat gaat er echt niet in bij de filmfans. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:06:
[...]

Dat gaat er echt niet in bij de filmfans. ;)
Hoezo niet? Ik durf te wedden dat er meer mensen zijn die heel graag zien dat we Ahsoka verder volgen dan Grandpa Solo en zijn nageslacht ;)
Helemaal als je bekijkt dat het overgrote deel van de huidige generatie de originele en zelfs de prequel trilogie niet eens of amper kennen en voor wie Star Wars alleen The Clone Wars is.

[ Voor 23% gewijzigd door Spike_wolf op 01-05-2014 15:14 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ahsoka Tano misschien nog wel inderdaad, maar afgezien van dat staat Star Wars voor filmfans gelijk aan de Skywalkerfamilie. Daar kunnen ze best vanaf, maar dan hebben ze wel een transitiefilm nodig om die overgang te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En niet alleen Ahsoka, wat dacht je van de cast van Rebels? Dat is helemaal een Disney ding. Daar kunnen ze prima verhaallijnen uit laten lopen die prima aansluiten op het geheel :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44
Hier een SW-filmfan (ik lees de boeken niet want ik ben SW-fan om de originele films, niet om het verhaal), en ik heb geen idee wie die Ashoka figuur is, couldn't care less; in de nieuwe SW-films verwacht ik de Skywalkers, punt! :P Ik ben ook blij dat de makers zich niet in de dwangbuis van 'tig SW-boeken, geschreven door jan en alleman, laten stoppen. Vergeet niet, het grote publiek wil twee uur vermaakt worden in de bekende SW-wereld van de eerdere films, niet de wereld van de boeken waar het gros volstrekt mee onbekend is. SW-films zijn blockbustervermaak, sciencefiction.

Ben reuze benieuwd naar de film :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Abbadon schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:53:
Hier een SW-filmfan (ik lees de boeken niet want ik ben SW-fan om de originele films, niet om het verhaal), en ik heb geen idee wie die Ashoka figuur is, couldn't care less;
Ahsoka komt uit de TV serie, niet uit de boeken en is dus net zo 'echt' als de films.
in de nieuwe SW-films verwacht ik de Skywalkers, punt! :P Ik ben ook blij dat de makers zich niet in de dwangbuis van 'tig SW-boeken, geschreven door jan en alleman, laten stoppen. Vergeet niet, het grote publiek wil twee uur vermaakt worden in de bekende SW-wereld van de eerdere films, niet de wereld van de boeken waar het gros volstrekt mee onbekend is.
Again, dat hoeft voor de kijkers 0,0 uit te maken. Kun jij niet genieten van the Lord of the Rings of Game of Thrones?
SW-films zijn blockbustervermaak, sciencefiction.
Star Wars is Fantasy, niet Sci-fi ;)
Ben reuze benieuwd naar de film :P
Ik ook :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:20

Sméagol

Master of Mayhem

Voordat ik reageer, even over mij:

Ik ben geen Star Wars fan. Afgezien van wat games, heb ik ´t bij de films gelaten, en wat dat betreft stelde de laatste 3 zwaar teleur.

Ik ben ook geen Marvel fan. Afgezien van wat uitzonderingen, zal ik nooit snel een typische comic lezen. Dat gezegd doet Marvel echt iets goed wat betreft de films, en ben ik daar erg tevreden mee.

De reactie:

Ik zei ook niet dat het precies vergelijkbaar was. En het feit dat comics "reboot" worden en Star Wars niet, dat is ook totaal niet wat ik zelf bedoelde. Ik bedoelde puur dat het vergelijkbaar is met elkaar in hoe ze de films scheiden van andere bestaande media. Als iemand die vooral films kijkt, en zich dus zowel niet met comics als boeken bezig houdt, is het gewoon een simpele vergelijking. Film = canon, klaar. Het is dus de vergelijking canon vs. non-canon. Of, non-canon is misschien een verkeerde term.. Alternatieve canon. Of head-canon vs non-head canon. Maar goed, hopelijk snap je me nu.

En verder vind ik (en dit is misschien een gevoelig punt), dat als iets expanded universe heet, dat je er rekening mee moet houden dat dit niet canon is, en dit is dus iets wat vele fans "verkeerd" gedaan hebben al die jaren, en de reden waarom ze nu teleur gesteld zijn. En om geen flater te slaan, heb ik even de info en feiten er bij gegoogled:
Wikipedia: Star Wars canon
Het was dus al eerder vast gesteld dat de EU niet canon is.

Wat mijn 2de punt was in mijn korte reactie: dat iets niet canon is wil niet zeggen dat je het niet terug gaat zien in één of andere vorm. Ik zou er zelfs op rekenen dat populaire characters en de bijbehorende verhaal lijnen in de nieuwe films zullen verschijnen, aan gepast voor het film publiek. Ze zullen het vast niet laten om deze "fan-service" in de films te verwerken.

Een Marvel voorbeeld:
Ik lees dus geen comics, en tijdens het zien van Captain America 2 ging de hele openbaring van de identiteit van de Winter soldier compleet langs me heen. Achteraf hoorde ik dus ze de verhaallijn voor de Winter soldier, een redelijk recente story-arc. Ik ben er dus niet bekend mee, maar ik vind het tof dat ze zo´n verhaal op deze manier voor de film bewerkt hebben, dat comic fans daarmee kunnen speculeren hoe de films verder zullen gaan. Voor zover ik dus achteraf begrepen heb: Bucky, a.k.a. the Winter soldier, zal waarschijnlijk, uiteindelijk, de rol van Captain America overnemen.

Terug naar Star Wars:
Aangezien de film nog niet uit is, zijn er natuurlijk geen voorbeelden. Ik ben dus vrijwel onbekend met de EU, maar dat wil niet zeggen dat het me totaal tegen staat. Bovenstaand voorbeeld geeft al aan dat ik het cool vind als characters en verhaallijnen hun oorsprong vinden buiten de film universe, en met Star Wars zal dat ook zijn.
Zo verzamel ik de laatste tijd Japanse PVC figuurtjes, voornamelijk van sexy dames. "What the hell, wat heeft dat er nu mee te maken?", vraag je je dan af.. Ik heb o.a. deze thuis: http://myfigurecollection.net/item/78488, en deze komt volgende maand: http://myfigurecollection.net/item/118225. Vantevoren kende ik de characters überhaupt niet, maar nu ik ze wel ken, zou ik ´t natuurlijk tof vinden als ze nu in de nieuwe films te zien zijn. Maar ik ga niet klagen als het niet gebeurt. Dat is het voordeel als je "maar" een casual fan bent. Verder zou ´t, als gamer, leuk zijn als één van de spin-offs over b.v. Starkiller gaat. Ik vond dat verhaal boeiender dan de gehele nieuwe trilogie bij elkaar. Maar nogmaals, als ze dat verhaal ook aan de kant zetten, jammer maar helaas.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Inmiddels is er op StarWars.com bekend gemaakt dat Gareth Edwards de eerste Stand Alone film zal regisseren en dat Gary Whitta de screenplay zal schrijven.
De film staat gepland voor een release op 16 December 2016 (op een paar dagen na, een jaar na Ep7).

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Sméagol schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:44:
Wikipedia: Star Wars canon
Het was dus al eerder vast gesteld dat de EU niet canon is.
Als je het goed had doorgelezen had je kunnen lezen dat het dus wel het geval is (geweest).

George Lucas in 1994:
After Star Wars was released, it became apparent that my story—however many films it took to tell—was only one of thousands that could be told about the characters who inhabit its galaxy. But these were not stories I was destined to tell. Instead they would spring from the imagination of other writers, inspired by the glimpse of a galaxy that Star Wars provided. Today it is an amazing, if unexpected, legacy of Star Wars that so many gifted writers are contributing new stories to the Saga.
George Lucas in 2005 over de comics, novels e.d.:
I don't read that stuff. I haven't read any of the novels. I don't know anything about that world. That's a different world than my world. But I do try to keep it consistent. The way I do it now is they have a Star Wars Encyclopedia. So if I come up with a name or something else, I look it up and see if it has already been used. When I said [other people] could make their own Star Wars stories, we decided that, like Star Trek, we would have two universes: My universe and then this other one. They try to make their universe as consistent with mine as possible, but obviously they get enthusiastic and want to go off in other directions.
Met een reactie van Leeland Chee (Keeper of the Holocron):
GL is certainly not bound by the EU, though he's certainly open to using things created in it (Aayla Secura and the Coruscant name, for example). On the other hand, the quote you provide makes it sound like the EU is separate from George's vision of the Star Wars universe. It is not. The EU must follow certain tenets set by George through the films and other guidelines that he provides outside of the films.
Als de EU en de films niet één geheel vorm(d)en dan zou je toch denken dat het George Lucas iets kon schelen wat er in gebeurde?
En dan over de verschillende soorten Canon:
C-canon:
Continuity canon: consisting of materials from the Expanded Universe including books, comics, and games bearing the label of Star Wars. Games and RPG sourcebooks are a special case; the stories and general background information are themselves fully C-canon, but the other elements such as character/item statistics and gameplay are, with few exceptions, N-canon. On April 25, 2014, all previously released C-Canon was officially bumped to S-Canon, and will be replaced by all-new C-Canon material. The first official C-Canon project in the revised continuity will be Star Wars: A New Dawn by John Jackson Miller, which is a prequel novel to Star Wars Rebels. It will be released September 2, 2014.
En dan vooral het vetgedrukte. Tot 25 april dit jaar hoorde het dus allemaal 'in het grote geheel', dus officieel was het gewoon canon. De films stonden weliswaar hoger op de canon-ladder, maar dat betekende niet dat C-Canon een parallel universum was. Nu dus wel, nu het S-Canon is...
S-Canon:
S-canon is Secondary canon: covering the same medium as C-canon, it is immediately superseded by anything in higher levels of canon in any place where two elements contradict each other. The non-contradicting elements are still a canon part of the Star Wars universe. This includes all C-canon material released prior to April 25, 2014,[10] video games such as the online roleplaying game Star Wars: Galaxies, and certain elements of a few N-canon stories.
Als het dus al geen onderdeel uitmaakte van het verhaal dan had het ook niet van soort canon veranderd te worden. Als het voorheen niet deel uit maakte van het grote geheel dan werd er een 'Infinities'-label opgeplakt om dat duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Er zijn weer twee nieuwe acteurs aangekondigd:
Van StarWars.com

STAR WARS: EPISODE VII ADDS ACADEMY AWARD WINNER LUPITA NYONG'O AND GAME OF THRONES' GWENDOLINE CHRISTIE
Lupita Nyong'o joins the recently announced cast of Star Wars: Episode VII. This year, her breakthrough performance in 12 Years a Slave earned her an Academy Award for Best Supporting Actress.

Gwendoline Christie, currently starring in the hit television series Game of Thrones as Brienne of Tarth, has also been cast in the production. She can next be seen in The Hunger Games: Mockingjay - Part 2.

"I could not be more excited about Lupita and Gwendoline joining the cast of Episode VII," says Lucasfilm president Kathleen Kennedy. "It's thrilling to see this extraordinarily talented ensemble taking shape."

Actors John Boyega, Daisy Ridley, Adam Driver, Oscar Isaac, Andy Serkis, Domhnall Gleeson, and Max von Sydow will join the original stars of the Saga Harrison Ford, Carrie Fisher, Mark Hamill, Anthony Daniels, Peter Mayhew, and Kenny Baker in the new film.

Star Wars: Episode VII is being directed by J.J. Abrams from a screenplay by Lawrence Kasdan and Abrams. Kathleen Kennedy, Abrams, and Bryan Burk are producing and John Williams returns as the composer. The movie opens worldwide on December 18, 2015.
Lupita Nyong'o stond natuurlijk eigenlijk al een tijd vast, maar Gwendoline Christie is wel een verassing :)

Daarnaast heeft TMZ vandaag een lading foto's van de set in Abu Dabi gepubliceerd Erg tof om daar niet alleen nog meer fysieke creatures te zien, maar ook bouwwerken die gebaseerd zijn op het originele werk van Ralph McQuarrie :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En TMZ heeft nog meer set foto's, wat meer van die grote alien en een aantal ruimteschepen (van hout :+ ).
klikje.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30
Dit had ik nog niet gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/1908042_10152426628097708_1789510731629591086_n.jpg

_o-

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
De Falcon is niet de engine plek waar je een Dejarik tafel kunt vinden, en de Falcon is niet de enige YT-1300 light freighter in het universum, dus hij kan best de waarheid spreken :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

}:|

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
O-)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Sinds alle EU gedumpt is natuurlijk wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ah... good point :P

Over canon gesproken, alle short stories die in Star Wars Insider gepubliceerd worden zijn ook officieel D-canon.
TheForce.net
Star Wars Insider Confirms That Its Short Stories Are Canon
Posted by Eric on June 4, 2014 at 05:57 PM CST | 4 Comments

According to page 8 of the latest issue of Star Wars Insider (#150), every short story in the magazine beginning with the first part of "Blade Squadron" in issue #149 is part of Lucasfilm's new unified canon.

Lightsaber Rattling was the first to spot the text bubble in issue #150, seen above, that clarified the stories' status. As The Hollywood Reporter points out, that makes "Blade Squadron, Part I" the first piece of literature published in the new canon.
Star Wars Insider Canon

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:49
Ok wat is de ' eu'?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Expanded Universe

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 06-06-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik kwam er gisteren achter dat de animated serie van The Clone Wars alsnog een half zesde seizoen heeft gekregen omdat die afleveringen toch al op de plank lagen. Netflix heeft ze blijkbaar uitgezonden. Ik heb dus weer wat te kijken dit weekend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
NMe schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:47:
Ik kwam er gisteren achter dat de animated serie van The Clone Wars alsnog een half zesde seizoen heeft gekregen omdat die afleveringen toch al op de plank lagen. Netflix heeft ze blijkbaar uitgezonden. Ik heb dus weer wat te kijken dit weekend. :P
Het jammere is wel dat seizoen 6 bijna helemaal af was. Er ook al een berg gedaan was aan seizoen 7 en seizoen 8 al helemaal geschreven was -O-

Maar fijn dat ze in ieder geval iets van S6 mochten uitzenden en de Darth Maul arc aan het afronden zijn in comic vorm :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
'Rian Johnson wordt regisseur Star Wars Episode VIII'.

http://www.nu.nl/film/380...ar-wars-episode-viii.html
Die man is gewoon te oud om nog fatsoenlijk zijn eigen Millennium Falcon uit te stappen :F

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat is tot nu toe alleen maar een gerucht, het is nog niet bevestigd.
Lompe tekst ook onderin het nu.nl artikel, Episode VIII en IX komen niet in 2016 en 2017 uit maar in 2017 en 2019 (nouja, dat is de planning).
[...]

Die man is gewoon te oud om nog fatsoenlijk zijn eigen Millennium Falcon uit te stappen :F
Want het zou een 22 jarige niet gebeuren dat er spontaan een hydrolyse deur op zijn voet valt? :P
[disclaimer]Mijn opmerking is alleen maar speculatie, want wat er daadwerkelijk precies gebeurt is weten we nog niet :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

XWB schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 01:06:
Voor hetzelfde geld was hij aan het rennen. :P Daarbij: de acteur mag dan oud zijn, maar ik vind het erg gaaf dat de oude rollen door hun originele acteurs gespeeld worden. Voor episode VII hebben ze de unieke mogelijkheid om dat te doen en ik ben daar wel blij mee, oud of niet. ;)
Spike_wolf schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 08:24:
[...]

Want het zou een 22 jarige niet gebeuren dat er spontaan een hydrolyse deur op zijn voet valt? :P
Ik neem aan dat je een hydraulische deur bedoelt en niet de deur naar een hydrolyse-lab? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

[...]
Deze tweet van Johnson zelf lijkt toch wel een indirecte bevestiging van zijn kant :) Ik vind het een zeer interessante keuze! Een filmmaker met een geheel eigen visie, die in diverse filmpodcasts die ik volg gastoptredens heeft verzorgd waarin hij telkens iets interessants weet te melden.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
NMe schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:06:
[...]

Ik neem aan dat je een hydraulische deur bedoelt en niet de deur naar een hydrolyse-lab? :+
Dat was een ietwat vreemde keus van autocorrect inderdaad :P
Ram0n schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:55:
[...]

Deze tweet van Johnson zelf lijkt toch wel een indirecte bevestiging van zijn kant :)
Misschien, maar zolang het niet op StarWars.com of @starwars staat ben ik nog niet overtuigd.

Ik ben ook wel benieuwd welke grapjas er zo vrij is geweest om Temuera Morrison maar vast in de rol van Boba Fett toe te voegen aan de IMDB entry van de eerste stand alone film :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Harrison Ford Returning to U.S. for Six Months of Rehab

Harrison Ford will take six months off from filming the new Star Wars movie in Britain to return to the U.S. for treatment on his shattered leg, according to a U.K. report.
The Indiana Jones actor was first thought to have fractured his ankle during filming in England earlier this month (Jun14), when his foot was crushed by the door of a spacecraft prop. However, his injury turned out to be a broken leg, with reports suggesting he would be out of action for up to eight weeks.
It has now emerged that he will not be able to return to film Star Wars: Episode VII for six months as he needs rehab treatment for his left limb, which was fixed with a number of metal plates during surgery this week (beg16Jun14).
A source tells Britain's The Sun newspaper, "Shooting is continuing, but Harrison won't be back for months... the film company is looking into extending filming well into the second half of this year to allow Ford time to get back on his feet."
Ford is still receiving treatment at a hospital in England but will fly back to Los Angeles with his actress wife Calista Flockhart to work with a physiotherapist, according to editors at the publication.
Dit bericht in combinatie met de uitspraken dat Ford een hele grote rol zou hebben in Ep 7 is wel zorgwekkend. De film zou over anderhalf jaar uit komen, als je een belangrijke acteur vervolgens 6 maanden kwijt bent gaat dat een hoop gezeur opleveren met het schema. Ik hoop dat ze dat fatsoenlijk oplossen en eventueel de release date verschuiven, liever een half jaar later (toch weer in mei? O+ ) en een fatsoenlijke film dan ineens heel veel haast gaan maken en het toch al gehaaste proces afraffelen om toch die deadline voor kerst te halen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Harrison kan in ieder geval nog lopen! Nouja, soort van :P

Peg Leg Solo

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Lompe tekst ook onderin het nu.nl artikel, Episode VIII en IX komen niet in 2016 en 2017 uit maar in 2017 en 2019 (nouja, dat is de planning).
Vandaar ook de quotes omheen de titel :)
[...]

Voor hetzelfde geld was hij aan het rennen. :P
Rennen? Wie, Ford? _O- Misschien wanneer een hond hem vooruit trekt ja :p
[...]

Daarbij: de acteur mag dan oud zijn, maar ik vind het erg gaaf dat de oude rollen door hun originele acteurs gespeeld worden. Voor episode VII hebben ze de unieke mogelijkheid om dat te doen en ik ben daar wel blij mee, oud of niet. ;)
Uiteraard is het gaaf, maar dat maakt de bejaardengrappen er niet minder leuk op :p

Sowieso gaan we de acteurs weinig zien, want bijna elke scene waarbij je je moet verplaatsen zal een stuntman gebruikt moeten worden >:)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik had ergens gelezen dat Palpatine ook terug keert. Ik weet niet of ik dat goed moet vinden, ik hoopte eerlijk gezegd op wat originelers verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29
D-Three schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:51:
Ik had ergens gelezen dat Palpatine ook terug keert. Ik weet niet of ik dat goed moet vinden, ik hoopte eerlijk gezegd op wat originelers verhalen.
In het extended universe komt palpatine ook terug, dus als je met 'origineel' de comics/verhalen bedoelt die episode 6 opvolgen: dan is dat origineel ja.
Er zijn meerdere klonen van palpatine, waar hij in verder leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
D-Three schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:51:
Palpatine was gekloond in het Expanded Universe. Ik zou er overigens geen probleem met hebben als men de Timothy Zahn boeken zou verfilmen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
XWB schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:17:
[...]

Palpatine was gekloond in het Expanded Universe. Ik zou er overigens geen probleem met hebben als men de Timothy Zahn boeken zou verfilmen.
Er zijn genoeg mensen die dat willen, maar ze hebben al min of meer 100% duidelijk gezegd dat dat nooit zal gebeuren.
Het probleem daarmee is ook dat de personages al veel te oud zijn om die rollen te spelen, en de Big Three recasten is een grote no-no.
Misschien dat ze weg komen met een Young Han Solo stand-alone als ze er een fatsoenlijke acteur kunnen vinden, maar los daarvan zie ik daar geen ruikbare mogelijkheden.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
De open casting calls zijn toch niet alleen een publiciteitsstunt geweest, van de 67000 mensen die langs kwamen/een video ingezonden hebben zijn er twee toegevoegd aan de cast van Episode VII.
StarWars.com | 6 juli:
Pip en Crystal
STAR WARS EPISODE VII PRODUCTION UPDATE
At the end of last year Lucasfilm and Disney invited all young aspiring actors to attend an open casting call for roles in J.J Abrams’ Star Wars Episode VII. The casting calls spanned 11 cities across the US and UK and over 37,000 hopefuls attended, with a further 30,000 submitting applications online.

Having hunted high and low for young and undiscovered talent, the filmmakers are delighted to announce that two actors from the open call call have been cast.

Crystal Clarke is an American actress studying in Glasgow, UK, who has both stage and screen acting experience and is soon to be seen in her first feature, The Moon and the Sun (to be released in 2015). British actor Pip Andersen is a skilled practitioner of parkour, a discipline that involves propelling oneself through any given environment with incredible grace and agility. Pip recently demonstrated this remarkable skill in a Spider-Man ad for Sony.

“The Star Wars universe has always been about discovering and nurturing young talent and in casting Episode VII we wanted to remain absolutely faithful to this tradition. We are delighted that so many travelled to see us at the open casting calls and that we have been able to make Crystal and Pip a part of the film,” said producer and Lucasfilm president Kathleen Kennedy.

Meanwhile, principal photography continues at Pinewood Studios in London after wrapping on location in Abu Dhabi in May.

In August, the team will take a brief two-week hiatus while adjustments to the current production schedule are made as actor Harrison Ford recovers from a leg injury. Harrison is doing well and is looking forward to returning to the set soon. Shooting remains on track to wrap in the fall with the film scheduled for release on December 18, 2015.

StarWars.com. All Star Wars, all the time.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Spike_wolf schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:30:
De open casting calls zijn toch niet alleen een publiciteitsstunt geweest, van de 67000 mensen die langs kwamen/een video ingezonden hebben zijn er twee toegevoegd aan de cast van Episode VII.

[...]
Die Pip zal wel een Jedi of Sith spelen met zijn achtergrond. :D

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor de beeldvorming: Kijk eens naar David "Leito" Belle's moves in IMDB: Banlieue 13 (2004) en IMDB: Banlieue 13: Ultimatum (2009)

Wikipedia: David Belle
He is deemed the Founder or leading pioneer of the physical discipline Parkour, coining it based on his training and the teachings from his father Raymond Belle.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Spike_wolf schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:24:
[...]
Dit bericht in combinatie met de uitspraken dat Ford een hele grote rol zou hebben in Ep 7 is wel zorgwekkend. De film zou over anderhalf jaar uit komen, als je een belangrijke acteur vervolgens 6 maanden kwijt bent gaat dat een hoop gezeur opleveren met het schema. Ik hoop dat ze dat fatsoenlijk oplossen en eventueel de release date verschuiven, liever een half jaar later (toch weer in mei? O+ ) en een fatsoenlijke film dan ineens heel veel haast gaan maken en het toch al gehaaste proces afraffelen om toch die deadline voor kerst te halen.
Met de huidige stand van digitale visual effects zouden ze volgens mij prima alleen het gezicht van Harrison Ford nodig hoeven te hebben. Zie o.a. The Curious Case of Benjamin Button.
Maar goed, zulke effects zijn niet vooraf gebudgetteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Het gerucht d ze zijn gezicht op een ander lichaam zouden gaan plakken (wat ze ook de vechtscenes van Christopher Lee deden) gaat al weken de rondte. Maar de laatste berichten (ook in dat bericht over Pip en Crystal) zijn dat hij er goed aan toe is en snel weer terug verwacht wordt op de set. Hij lijkt ook aardig om te kunnen gaan met die houten poot/kruk, dus wellicht valt het allemaal mee :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Cool, ik heb beide films gezien, maar ik wist niet dat hij zo'n belangrijke rol heeft gespeeld in de sport!

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Voor een betere beeldvorming is dit de showreal van Pip zelf:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_K0z2DjYsKo]

Met die skills kun je best een stel leuke shots maken waarbij het gezicht niet verborgen hoeft te worden. Maar een Jedi zie ik deze skills niet zo snel gebruiken, wat stoere sprongen wellicht, maar de rest niet echt.
Als hij een Jedi/Sith/gelijksoortig figuur speelt zullen we meer Darth Maul/Ray Park moves van hem gaan zien denk ik.

Ook hebben we hier het eerste shot van de TIEs en de Advanced TIE van de Inquisitor die we in Rebels gaan zien:
SW Rebels TIEs

[ Voor 17% gewijzigd door Spike_wolf op 07-07-2014 16:08 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Heel tof hoe ze via deze actie steeds stukjes awesomeness laten zien :D

Full size X-Wing! :D

De laatste video van de actie is vanuit de Falcon? :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Volgens Tom Hodges zouden de stormtroopers in VII (en verder?) er zo uit zien:
Nieuwe Stormtroopers?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De helm lijkt een beetje uit balans maar op zich vind ik het wel een leuk ontwerp. Dicht genoeg bij de originele stormtrooper maar toch ook anders genoeg om te laten zien dat er wat tijd verstreken is. De verschillen tussen clonetroopers en stormtroopers waren ongeveer even groot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik moet hem nog wat op me laten inwerken, op de een of andere manier komt er een Eend in me op als ik hem zo zie 8)7
Hij is ook wat te 'leeg' ofzo. Maar misschien dat ik daar morgen anders over denk.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is op zich niet zo gek natuurlijk...

Afbeeldingslocatie: http://logos-vector.com/images/logo/xxl/1/2/3/1239/Anaheim_Mighty_Ducks_f2beb_450x450.png

Afbeeldingslocatie: http://www.vector-logo.net/logo_preview/eps/a/Anaheim_Mighty_Ducks(185).png

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Howard the Stormtrooper

:P
NMe schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:44:
De verschillen tussen clonetroopers en stormtroopers waren ongeveer even groot. :)
Inderdaad, maar als je specifiek naar de verschillen kijkt lijkt het wel of ze juist achteruit gegaan zijn. Hij is een stuk simpeler en strakker, maar er komen een stel oudere elementen terug die ze in eerste instantie weg gewerkt hebben.
Trooper helm evolutie
Het vizier dat boven de neus door loopt en verder naar buiten loopt, Het rooster op de neus is weer wat langer en loopt schuiner naar beneden, en die snavel heeft meer weg van de Phase I Clone trooper helm. Ook de plattere zijkant doet meer aan de clone helmen denken dan aan die van de Stormtoopers.

Ik ben heel benieuwd of dit inderdaad is hoe de helmen er uit gaan zien, en if so, hoe gedetailleerd die tekening is, het lijkt een heel strak plat ontwerp te zijn, maar dat kan natuurlijk in werkelijkheid heel anders uitpakken.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Spike_wolf schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:44:
Inderdaad, maar als je specifiek naar de verschillen kijkt lijkt het wel of ze juist achteruit gegaan zijn.
Oude dingen komen toch wel vaker terug in style? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 12:10

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zoals Naboo starfighters :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
True :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
Ik moet zeggen dat mijn interesse in SW op dit moment is gedaald naar het absolute nulpunt. Nieuws over de nieuwe film lees ik niet of nauwelijks, voor de Lego loop ik niet meer warm ondanks dat ik het 14 jaar lang verzameld heb. De 120+ boeken op de plank hebben voor mij eigenlijk geen waarde meer.... Well, time to move on.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Indie Revolver komt nu ook met info over de Stormtroopers, volgens hun gaan ze er zo uit zien:
Stromtrooper
De standaard helm komt aardig overeen met de eerder uitgekomen tekening. Volgens IR heeft deze helm nog steeds losse lenzen die in een zwart frame staan en is het zwarte stuk voor de mond van stof, niet plastic.
Ook zijn ze niet symmetrisch, het lucht filter zou alleen links zitten.

Stromtrooper
Dit werd door veel mensen de Jungle Trooper genoemd maar is volgens IR een gewone Snow Trooper, wat mij ook veel logischer lijkt kijkend naar het ontwerp.

Op het RPF kwam deze foto tevoorschijn:
Stromtrooper
Dit zouden daadwerkelijke props zijn die gebruikt worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 15-08-2014 08:35 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Die is wel erg lelijk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik vind het de helm van de stormtrooper (foto) wel mooi.
Het ziet er best wel strak en moderner uit zo, terwijl de clone trooper helm 'antieke' trekjes had zoals bij de oude Griekse en Romeinse helmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
McBoom schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:01:
Ik moet zeggen dat mijn interesse in SW op dit moment is gedaald naar het absolute nulpunt. Nieuws over de nieuwe film lees ik niet of nauwelijks, voor de Lego loop ik niet meer warm ondanks dat ik het 14 jaar lang verzameld heb. De 120+ boeken op de plank hebben voor mij eigenlijk geen waarde meer.... Well, time to move on.... :/
Star Wars op zich blijf ik cool vinden, al kan ik niet geloven dat de film zelf goed wordt. Een cynische gedachte, maar ingegeven door in het verleden behaalde resultaten. :P Kijk naar de nieuwe Star Treks, de Alien vs Predators, de Terminator-films na Terminator 2, de nieuwe Predator-film (die met Adrian Brody), Star Wars Ep1, 2 & 3, alle Transformers-films, Indiana Jones 4, en de nieuwste Spiderman en Superman. Het zijn coole ideeën, dus de fans komen toch wel, of ze er nu moeite in stoppen of niet.

Ik ben ervan overtuigd dat de nieuwe Star Wars-films slechte films worden. Het verhaal zal waarschijnlijk ruk zijn, en er zullen acteurs inzitten die niemand kan luchten (a la Shia LaBeouf in Indy 4 en Transformers, of Jake Lloyd en Hayden Christensen in Ep1, 2 & 3).

En ik ben er ook van overtuigd dat de special effects er goed zullen uitzien en dat de films veel winst zullen maken. Met als gevolg dat men wordt gesterkt in het idee dat de film niet goed hoeft te zijn, alleen maar de juiste titel en special effects hoeft te hebben.

Terugkerend naar Star Wars specifiek; waarom hebben de Stormtroopers nieuwe helmen nodig? Ik vind het apart, als je naar The Old Republic kijkt zie je ontzettend veel technologie die je ook al zag in de originele Star Wars, wat zich tig-duizend jaar later afspeelt. Dus, qua schepen en wapens zijn er eigenlijk weinig tot geen ontwikkelingen in duizenden jaren, maar een simpele helm die op enorme schaal geproduceerd moet worden, wordt om de paar jaar vervangen? Ik vind dat niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Omdat die schepen niet vernieuwd worden (kijk maar naar de Millenium Falcon) hebben de passagiers steeds betere pakken nodig. Logisch toch? ;)

Op zich vind ik wel dat je een punt heb, maar misschien willen ze juist daarmee laten zien dat het weer "een nieuwe era in de franchise is" terwijl de technologie en de schepen juist vertrouwd moeten blijven aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Gaius schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:06:
[...]
Terugkerend naar Star Wars specifiek; waarom hebben de Stormtroopers nieuwe helmen nodig? Ik vind het apart, als je naar The Old Republic kijkt zie je ontzettend veel technologie die je ook al zag in de originele Star Wars, wat zich tig-duizend jaar later afspeelt. Dus, qua schepen en wapens zijn er eigenlijk weinig tot geen ontwikkelingen in duizenden jaren, maar een simpele helm die op enorme schaal geproduceerd moet worden, wordt om de paar jaar vervangen? Ik vind dat niet logisch.
Ja, dat krijg je met een uit de hand gelopen franchising/merchandising. The Old Republic speelt zich in een ander tijdperk af, waardoor de art/concept departments hun eigen gang kunnen gaan. Maar ja, die willen ook geen old-skool tech presenteren die niet kan tippen aan Halo e.a., of tech die niet meer herkenbaar is voor Star Wars fans (die willen op zijn minst de tech zien uit de films). Dus het is inderdaad iets van een kat in het nauw die rare sprongen moet maken.

De art direction van de film doet natuurlijk ook zijn eigen ding - ze kijken alleen naar wat in de films eerder is gedaan en trekken zich echt niets aan van wat in The Old Republic is gedaan, of in al die novelles en strips rondom Star Wars.

Bij Star Trek hebben ze die franchise-chaos ook ingezien. Ze zijn nu aan het wieden wat wel/niet geaccepteerd wordt van al die meuk wat er voor gemaakt is.

Van de nieuwe Star Wars film verwacht ik wel iets beters. JJ Abrams heeft mij tot nu toe niet teleurgesteld. Wat hij met Star Trek heeft gedaan was gewoon erg goed - veel realistischer en grimmiger, weg dat ouwejongens krentebrood.

Absoluut onvergelijkbaar ook met wat er van The Amazing Spider-man is terechtgekomen. Ik heb het idee dat ze met Spider-man inspringen op die trend van 'jongerenfilms' als Twilight en andere vampierenfilms van tegenwoordig (iemand is anders dan de rest, ja zielig, maar hij kan er ook niets aan doen, maar toch erg cool).
En ja, Transformers.. Dat is Michael Bay - gewoon een genre apart.

[ Voor 6% gewijzigd door Fireshade op 15-08-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Afbeeldingslocatie: http://nukethefridge.com/wp-content/uploads/2014/06/HarrisonFordIShotFirst.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Gaius schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:06:
Waarom zouden de helmen niet geupdate kunnen/moeten worden? De technieken zijn niet veel veranderd, maar wij rijden ook nog steeds rond met verbrandingsmotoren en op fietsen, zelfde technieken maar inmiddels wel een heel ander uiterlijk. Dat schepen en wapens dus grotendeels hetzelfde zijn is niet vreemd. Een outfit een ander uiterlijk geven is iets heel anders, daar hoeft geen techniek bij te komen kijken. Het Phase I clone armor hebben ze zo'n 10 jaar gebruikt (vanaf het opzetten van het leger tot halverwegen de Clone Wars), het Phase II armor hebben ze ook max 15 jaar gebruikt (tot ergens voor A New Hope), in Ep VII zijn we weer ruim 30 jaar verder, dus imo niet vreemd dat ze weer wat anders hebben, in die tijd zullen de soldaten best wat op- en aanmerkingen gehad hebben, ook zijn het al lang geen clones meer, dus elke kop is nu anders, dat zorgt er ook voor dat je dingen anders moet doen in die dingen. En daarbij zijn we ook overgestapt van de Grand Army of the Republic, naar the Imperial Army, naar nu weer een andere opzet. Ik kan me prima voorstellen dat de hogere heren in die nieuwe constructies duidelijk willen laten zien dat er wat veranderd is door hun leger een (lichtjes) ander uiterlijk te geven.
Ons leger loopt er vandaag de dag ook niet hetzelfde bij als 30 jaar terug, en 60 jaar terug, en 100 jaar terug :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
LET OP! Onderstaande link bevat mogelijk plot details:
Http://mobile.theverge.co...ode-vii-plot-details-leak

En verwijzingen naar Indy review en Latino Review waar je nog meer kan vinden.

Is de foto van Luke Skywalker met zijn Obi Wan Kenobi baard op de set al voorbij gekomen hier trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Er zijn genoeg foto's van Mark met z'n baard, maar geen enkele op een set.
Jij doelt op deze?
Mark Hamill

[ Voor 38% gewijzigd door Spike_wolf op 17-08-2014 14:37 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Die ja! Is toch soort van op de set :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nee dat is "voor" de set :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Megajr schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:26:
LET OP! Onderstaande link bevat mogelijk plot details:
Http://mobile.theverge.co...ode-vii-plot-details-leak

En verwijzingen naar Indy review en Latino Review waar je nog meer kan vinden.
Tja, Latino Review moet je sowieso met een flinke korrel zout nemen :P
Maar volgens Billy Donnelie is het zo goed als allemaal onzin.
De Stromtrooper helm ontwerpen zouden kloppen, de rest gaat nergens over.
De schetsen van de Han solo outfits zouden wel echt concept artwork zijn maar al ouder en daar kan tot op de dag van de daadwerkelijke opnames nog van alles aan veranderen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Hmm , dat had ik nog niet gezien. Ik ben wel erg benieuwd inmiddels. Vind het wel jammer dat er al zoveel lekt en dat ik het ook allemaal bekijk :P verpest het ergens wel een beetje voor als de film uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
De foto van de Stomrtrooper helm lijkt inmiddels nog waarschijnlijker dan voorheen. De oorspronkelijke foto zoals hij op indierevolver stond heeft wat interessante EXIF info.
Een RPF lid bedacht zich dat die info wel eens interessant kon zijn dus nam een kijkje. De iPhone 5S die de foto gemaakt lijkt te hebben heeft GPS info mee gegeven van een locatie in Pinewood Studios.
De reflecties op de helm lijken overeen te komen met de dakramen van dat gebouw.

Trooper Location

Uiteraard kan EXIF info naar hartelust aangepast worden, dus het is nog steeds verre van 100% zeker dat deze foto in Pinewood genomen is, maar het is zeker interessant :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:59

SomerenV

It's something!

Maar dan nog heb je diverse bronnen mét beelden die dezelfde helm laten zien in korte tijd, waardoor de echtheid van de helm wel redelijk vast staat. Overigens wel een coole helm :) En ik denk wel dat ze wat moois gaan maken van Star Wars VII. Een goede regisseur, goede acteurs, een deel van de oude cast, etc. Alle ingrediënten voor een goede film zijn aanwezig.

Een troost: slechter dan Episode 1, 2 en 3 kan het nooit worden :+

[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 31-08-2014 19:42 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nouja, er zijn twee andere bronnen, die beiden enkel tekeningen gemaakt hebben van wat ze "gezien" hebben. Maar niemand zegt hoe en wat. De kans is best aanwezig dat ze alleen deze foto gezien hebben, of een concept schets ofzo.
En het feit dat dit een fysieke helm is zegt ook niet veel, iedereen kan die dingen maken, ik heb hier ook het een en ander liggen waar ik mee bezig ben. En er zijn wereldwijd ook al een stel 501st leden die aan de hand van deze foto dat ding aan het maken zijn voor het geval dat dit hem daadwerkelijk is en ze dan zo snel mogelijk een complete outfit klaar hebben.

Maar ik heb ook wel het idee dat dit een echte helm zal zijn, of het de enige en/of basis helm is moeten we nog zien.
Nu ik dit ontwerp een tijd op me heb kunnen laten inwerken ben ik er redelijk tevreden over, maar niet helemaal. Als ik dit ding zie is het eerste gevoel dat ik krijg dat het een motor helm is. Dat heeft als voordeel dat het er dus functioneel uit ziet. Het nadeel is dat het ding een Aarts gevoel heeft, wat niet lekker past bij Star Wars.

Maar wellicht dat dat gevoel anders is als de omgeving er omheen anders is :)

Humankind… be both.

Pagina: 1 ... 3 ... 40 Laatste