The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ik heb hem vorige week in de bios gezien en het is gewoon een veilige film, popcorn vermaak wat je niet verder moet analyseren. Ben je daar naar op zoek dan kun je de tv serie Mr. robot eens proberen.
Het was een afgerond verhaal, met erg veel toevalligheden, veel fanservice, deus ex machina’s, etc. Niet hoogstaand, gemaakt voor het gemiddelde publiek die naar Star Wars gaat en een emperor, een soort Darth Vader en een Jedi wil zien en daarnaast veel space battles.

Ik was samen met een vriend die nog nooit star wars had gezien en die vond het ook vermakelijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Het grootste ”gat in het verhaal” dat je aanhaalt is het feit dat Palpatine zomaar terug is?
Iets dat in de crawl wordt aangestipt:
The dead speak! The galaxy has
heard a mysterious broadcast,
a threat of REVENGE in the
sinister voice of the late
EMPEROR PALPATINE.
In Ep 1 is er een dispuut gaande waar de hulp van Jedi bij nodig is. Wordt niet verder uitgelegd dan dat in de crew.

In Ep 2 is er een grote crisis omdat duizenden planeten de Republic willen verlaten. Waarom dan? Wordt dat ergens uitgelegd? Enkel aangestipt in de crawl. Maar dat is wel de setup waarom Padmé naar Coruscant komt en waar de hele film om draait.

In Ep 3 is Palpatine ontvoerd en is er een gigantisch gevecht bezig boven Coruscant. Waarom en hoe dan? Uitleg in de crawl was voldoende.

In Ep 4 is er spontaan een burgeroorlog bezig? Hoe dan? waarom? Again. wordt aangestipt in de crawl en is voldoende om de hele film om te laten draaien zonder verdere uitleg.

In Ep 5 De Rebellen zijn bijna verslagen en worden uit hun basis gedreven door de Empire. Wat? Hadden ze de vorige film niet gewonnen? Waarom zijn ze er nu bijna geweest dan? Enkel aangestipt in de crawl.

In Ep 6 is er een nieuwe Death Star … maar hoe, wat, waar en wanneer dan? Puntje in de crawl dat er aan gebouwd wordt was genoeg.

In Ep 7 is Luke verdwenen en er is een compleet nieuwe aanwezigheid die groot en sterk genoeg is om het sterrenstelsel over te nemen? Hoe dan? Waar is die info? Wat? Oh, een putje in de crawl en dat is voldoende om de film op verder te borduren.

In Ep 8 is de First Order aan de macht? Maar hun Starkiller was vernietigd, de Resistance had gewonnen. Hoe heeft de First Order ineens bijna het hele sterrenstelsel overgenomen en waar komt dat grote leger van ze vandaan? Oh, punt je in de crawl dat het zo is is voldoende.

Waarom is het feit dat Palps terug is ineens een groot punt? Volgens mij heeft elke film dergelijk grote ”onverklaarbare” dingen die ”spontaan” in het leven geroepen zijn.

En kijk eens terug naar alle films. Palpatine heeft ALTIJD vooraan gestaan. Het is altijd hij geweest die alles en iedereen gemanipuleerd heeft. Hij heeft het dispuut bij Naboo georganiseerd om zichzelf omhoog te werken naar Chancellor en vervolgens Emperor. Hij heeft nooit iets anders gedaan dan aan de touwtjes trekken. Het is echt niet ongeloofwaardig dat hij dat ook in deze films deed imo.

Maargoed. Zoals ik al meermaals aangegeven heb, ik heb me prima met de film vermaakt. Ja er zijn wat puntjes die niet helemaal lekker lopen wat mij betreft, ja er zijn een hoop vragen, maar ik ben er zeker van dat die op zijn tijd allemaal uitgelegd worden in boeken een comics. Net zoals dat voor alle andere eerdere films ook het geval was. ELKE film laat je met vragen zitten (niet enkel SW). Star Wars doet al sinds het begin zijn best om de meeste van die vragen verder uit te diepen voor mensen die daar interesse in hebben, dat zal na TRoS niet anders zijn.

Ik heb me vermaakt, net als met alle andere films in de saga.
Again, ik vind het een prima film, heb je dat nu vaak genoeg gehoord? Mooi, dan ben ik verder klaar met in herhaling vallen.

Prima film, prima saga, ik kijk uit naar de boeken en comics die gaan komen :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Spike_wolf schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:44:

Ik ben een beetje klaar met die extremen en oorlog voering daar tussen :)
Tsja, oorlog en religies gaan al eeuwen hand in hand..

Ik denk dat StarWars voor veel mensen toch zeker wel bijna de richting van een religie op gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Heb hem zaterdag gezien. Voor de tijd heb ik nog even alle films gekeken. Vond de film fantastisch en voor mij goed einde van de Skywalker saga.

Heb helemaal geen zin om allerlei discussies aan te gaan over gaten of wat dan ook. Zoals @Spike_wolf ook al aan geeft het word deels in de Crawl uitgelegd.

Ik kijk veel meer uit naar wat Disney in de toekomst gaat brengen. Nieuwe series, nieuwe films, nieuwe trilogieën misschien? En dat straks mijn kinderen oud genoeg zijn en ze ook nog eens met papa de films willen kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Player1S op 06-01-2020 10:53 ]

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:00

MazeWing

The plot thickens...

Spike_wolf schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:48:
In Ep 1 is er een dispuut gaande waar de hulp van Jedi bij nodig is. Wordt niet verder uitgelegd dan dat in de crew.
Iets dat ook helemaal niet nodig is, aangezien we pas dan aan verschillende personages worden voorgesteld. Een bepaalde "setting" creëren is dan ook nodig, aangezien je toch ergens moet beginnen.
In Ep 2 is er een grote crisis omdat duizenden planeten de Republic willen verlaten. Waarom dan? Wordt dat ergens uitgelegd? Enkel aangestipt in de crawl. Maar dat is wel de setup waarom Padmé naar Coruscant komt en waar de hele film om draait.
Aangezien zich dit 10+ jaar afspeelt en er een boel kan gebeuren, krijg je een beetje hetzelfde als episode 1; er wordt een setting weggezet waarin het "hoofdverhaal" zich afspeelt.
In Ep 3 is Palpatine ontvoerd en is er een gigantisch gevecht bezig boven Coruscant. Waarom en hoe dan? Uitleg in de crawl was voldoende.
Ehm.. Episode 2 eindigt met een gigantisch leger en het is duidelijk dat er een flinke oorlog op komst is. Episode 3 opent hier fantastisch mee. Daarnaast is het een afsluiting van hetgeen in de Clone Wars allemaal voorkwam.
In Ep 4 is er spontaan een burgeroorlog bezig? Hoe dan? waarom? Again. wordt aangestipt in de crawl en is voldoende om de hele film om te laten draaien zonder verdere uitleg.
De allereerste film. waarbij 99% van het universum nog niet eens bedacht is. Een film waarbij ze tijdens het maken niet eens hadden gehoopt ooit een vervolg op te schrijven. Meer dan bij welke episode dan ook wordt je middels de title crawl in een bepaalde setting gestopt, zodat je weet (tot op bepaalde hoogte) in welke context alles zich afspeelt.
In Ep 5 De Rebellen zijn bijna verslagen en worden uit hun basis gedreven door de Empire. Wat? Hadden ze de vorige film niet gewonnen? Waarom zijn ze er nu bijna geweest dan? Enkel aangestipt in de crawl.
Ja de Death Star is vernietigd, maar het is duidelijk dat er ook nog andere grote schepen waren. Daarnaast hadden we nog maar een vleugje van de empire gezien.
In Ep 6 is er een nieuwe Death Star … maar hoe, wat, waar en wanneer dan? Puntje in de crawl dat er aan gebouwd wordt was genoeg.
Het is duidelijk dat ze een nieuwe, nog grotere aan het bouwen zijn. Het hele plot van de film draait hierom en het wordt ook op verschillende momenten duidelijk gemaakt. Ook dat ie "operational" is, verrast iedereen...
In Ep 7 is Luke verdwenen en er is een compleet nieuwe aanwezigheid die groot en sterk genoeg is om het sterrenstelsel over te nemen? Hoe dan? Waar is die info? Wat? Oh, een putje in de crawl en dat is voldoende om de film op verder te borduren.
Hier zijn we 30 jaar verder, waarin er een hoop gebeurd is. De enige manier om dit kort te schetsen, is door middel van de title crawl. Verder gaan dezelfde argumenten als 1, 4 en in mindere mate 2 op.
In Ep 8 is de First Order aan de macht? Maar hun Starkiller was vernietigd, de Resistance had gewonnen. Hoe heeft de First Order ineens bijna het hele sterrenstelsel overgenomen en waar komt dat grote leger van ze vandaan? Oh, punt je in de crawl dat het zo is is voldoende.
Eigenlijk hetzelfde als Episode 5; er is meer dan enkel Star Killer Base. Het is logisch dat de First Order echt nog wel meer schepen, etc. had.
Waarom is het feit dat Palps terug is ineens een groot punt? Volgens mij heeft elke film dergelijk grote ”onverklaarbare” dingen die ”spontaan” in het leven geroepen zijn.
Het is een groot punt omdat het nergens op slaat en in z'n huidige vorm absoluut niet past binnen elke vorm van context. Hij is "opeens" terug en heeft "opeens" het machtigste en grootste leger ooit. Niets, maar dan ook niets uit de voorgaande films zou hierop moeten wijzen. Het is er volledig met de haren bij getrokken en iets anders dan "fan service" is het niet te noemen. Dat ze 'm vervolgens ook nog het meest krachtige leger ooit geven is nog idioter.
En dit staat volledig los van de, eveneens waardeloze, title crawl. Op die manier kunnen ze altijd wel personages, etc. terug tot leven brengen. Voor het gemak kijken we dan maar even niet naar hoe het in het totale verhaal past. Misschien iets over een film van Hitler?
The dead speak! The earth has
ADOLF HITLER.

Geven we 'm ook meteen een leger bestaande uit 1000 vliegdekschepen, 10.000 F22's en 100.000 tanks.
En kijk eens terug naar alle films. Palpatine heeft ALTIJD vooraan gestaan. Het is altijd hij geweest die alles en iedereen gemanipuleerd heeft. Hij heeft het dispuut bij Naboo georganiseerd om zichzelf omhoog te werken naar Chancellor en vervolgens Emperor. Hij heeft nooit iets anders gedaan dan aan de touwtjes trekken. Het is echt niet ongeloofwaardig dat hij dat ook in deze films deed imo.
Het grote verschil is dat dit in 1-3 duidelijk naar voren komt en een deel van het plot van die films hier ook om draait. Ook is duidelijk te zien dat dit niet in 1 dag gebeurde, maar zorgvuldige planning nodig had waarin er voldoende misleid is, etc. Ook de clone troopers zijn op een briljante manier geïntroduceerd in 2 en op een eveneens briljante manier gebruikt voor order 66. Alles in een geloofwaardige context met voldoende opbouw.
En waar is dit te zien in TROS? NERGENS! ook niet in de eerste alinea van de title crawl.
Maargoed. Zoals ik al meermaals aangegeven heb, ik heb me prima met de film vermaakt. Ja er zijn wat puntjes die niet helemaal lekker lopen wat mij betreft, ja er zijn een hoop vragen, maar ik ben er zeker van dat die op zijn tijd allemaal uitgelegd worden in boeken een comics. Net zoals dat voor alle andere eerdere films ook het geval was. ELKE film laat je met vragen zitten (niet enkel SW). Star Wars doet al sinds het begin zijn best om de meeste van die vragen verder uit te diepen voor mensen die daar interesse in hebben, dat zal na TRoS niet anders zijn.

Ik heb me vermaakt, net als met alle andere films in de saga.
Again, ik vind het een prima film, heb je dat nu vaak genoeg gehoord? Mooi, dan ben ik verder klaar met in herhaling vallen.

Prima film, prima saga, ik kijk uit naar de boeken en comics die gaan komen :)
Natuurlijk liet elke film je met vragen achter. Dit waren echter vaak niet meer dan verdiepingsvragen of extra aanvulling op bestaande verhalen, uitleg, etc.
Gezien de gigantische plotholes in TROS is het alsof de boeken en comics, als een gigantische pot Alabastine niet wat "gaatjes" gaat vullen, maar complete muren mag opbouwen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:34
MazeWing schreef op maandag 6 januari 2020 @ 06:03:
@Nnoitra Ik wist niet dat @Spike_wolf een woordvoerder had op het forum.

De reden waarom ik die vraag stel is vanwege het feit dat ik nog steeds geen antwoorden heb over de gigantische gaten in het verhaal en hoe hij daar over denkt.
Ik observeer dat jij een met alle geweld een reactie eist, een reactie waar je op geen enkele manier recht op hebt. En ik heb het idee dat meer Tweakers er zo over denken.

Maar goed, @Spike_wolf heeft een reactie gegeven en wederom ga jij er weer met gestrekt been in om zijn mening onderuit halen.
Je was, zoals ik al zei, niet uit op alleen een reactie maar op een geforceerde discussie om je gelijk te halen.
En dat is wederom exact de reden waarom hij en wellicht ook anderen, steeds minder vaak reageren en zelfs weg blijven.
Chapeau.

Nogmaals; jij hebt een mening, ik heb een mening, spike_wolf heeft een mening, elke andere tweaker heeft een mening. Respecteer dat gewoon.
De ene is niet beter dan de andere en de kans dat iedereen het met elkaar eens gaat worden is kleiner dan dat The Force echt bestaat.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Spike_wolf schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:48:
Het grootste ”gat in het verhaal” dat je aanhaalt is het feit dat Palpatine zomaar terug is?
Iets dat in de crawl wordt aangestipt:
[...]
Ook in de Thrawn trilogy keert Palpatine dankzij klonen terug. Dit kwam dus al uitgebreid aan bod in het expanded universe.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

In Ep.3 en begin van Ep.9 zegt Palpatine het volgende "The dark side is a pathway to many abilities some consider to be unnatural"

voor mij uitleg genoeg.
Daarnaast heb je jedi ghosts dus waarom zou een Sith niet iets soortgelijks kunnen?

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Conclusie, en dat wisten we al, is dus dat vooral de laatste film vol zit met plotholes en toevalligheden.

Prima kijkvoer allemaal maar niet de moeite waard om het ook maar ergens in een top 10 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Ik heb me prima vermaakt in de bios, wat niet wegneemt dat dit qua verhaal wel nog zwakker is dan ep. 1-3. Nu had ik mijn verwachtingen op dat punt na TFA en TLJ al laten varen en ben ik erin gegaan voor het spectakel en dat is prima gelukt.

Gelukkig ook was er daags na mijn bezoek aan de bios de laatste aflevering van The Mandalorian (He's part man, part Delorean!). Een verhaal wat wel goed in elkaar zit en prima vermaak is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nnoitra
Voor de geïnteresseerden, ik kwam onderstaande theorie nog tegen:

Uit de Aftermath boeken:
Did you know that the Sith Lords could sometimes drain the Force energy from their captives. Siphoning life from them and using it to strengthen their connection to the dark side? Extending their own lives, as well, so that they could live for centuries beyond their intended expiration?
- Yupe Tashu, Sith cultist

En er word een link gelegd tussen een 'Force-healing' van Obi-wan naar Luke in A New Hope.
En een 'Force-Drain' van Darth Sidious op Anakin in Revenge of the Sith.
"it makes you wonder if the Emperor/Sidious is actually draining a little life from Anakin, dealing him one more blow before he takes control over him."

Dan over Snoke.
Uit The Force Awakens:
I watched the Galactic Empire rise, and then fall [….] It was neither poor strategy nor arrogance that brought down the Empire. You know too well what did.”

Ren nodded once.

“Sentiment.”

“Yes. Such a simple thing. Such a foolish error of judgment. A momentary lapse in an otherwise exemplary life. Had Lord Vader not succumbed to emotion at the crucial moment—had the father killed the son—the Empire would have prevailed. And there would be no threat of Skywalker’s return today.
.Hoe kan Snoke dit detail weten? De enige aanwezigen waren Luke, Vader/Anakin en Palps.
Het lijkt redelijk voor de hand te liggen dat Snoke dit weet omdat Palps eigenlijk aan het woord is.
En dan is er nog die link tussen Snoke en Palps vanwege z'n ring met Dwartii symbolen.
https://spoiledbluemilk.c...-theory-of-how-he-did-it/

Dan is er nog dit, ook uit de Aftermath boeken:
"If an Empire cannot protect its Emperor then that Empire must be deemed a failure. It collapses not only because its central figure is gone, but because it must not be allowed to remain!"
―Emperor Sheev Palpatine, to Gallius Rax

En daarom was er "The Contingency":
The Contingency was a plan devised by Emperor Sheev Palpatine for the future of his Galactic Empire in the event of his death. The task of putting the Contingency into effect was given to Gallius Rax, a protégé of the Emperor. The Emperor's plan was to have the Galactic Empire destroyed, culling its weak elements and punishing it for failing to protect him, while also ensuring its rebirth in the Unknown Regions of space at the hands of an elect assembled by the Emperor and Rax in order to continue its legacy.
The Contingency was a secret plan devised by Emperor Palpatine, whose true identity was that of the Dark Lord of the Sith Darth Sidious, to ensure that the Galactic Empire did not outlive him should he die prematurely,[9] while also simultaneously ensuring the Empire's rebirth among the resources and personnel that would manage to survive the Contingency. In secret, Emperor Palpatine had been sending Imperial scouts into the Unknown Regions of the galaxy over the course of many decades. During this time, he had been investing in expensive resources used to seed the Unknown Regions with storehouses, shipyards, and laboratories, a fact known only to Emperor Palpatine and an elect assembled by Palpatine.
The First Order was eventually taken over by Supreme Leader Snoke, whose rise to power was seen as unexpected by the last of the old Imperial leadership. Years later, as the First Order invaded the New Republic, Snoke reflected on the Contingency, recalling how Emperor Palpatine had arranged for various assets and materials to be sent to the Unknown Regions beforehand
https://starwars.fandom.com/wiki/Contingency

Doe ermee wat je wil :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 06-01-2020 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:25
Nnoitra schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:46:
[...]

Nogmaals; jij hebt een mening, ik heb een mening, spike_wolf heeft een mening, elke andere tweaker heeft een mening. Respecteer dat gewoon.
De ene is niet beter dan de andere en de kans dat iedereen het met elkaar eens gaat worden is kleiner dan dat The Force echt bestaat.
TROS is wat mij betreft op afstand en naar alle standaarden de zwakste SW film, dat mag toch wel gezegd worden, mits onderbouwd? MazeWing geeft argumenten waar ik het volledig mee eens ben, hij wordt toch niet persoonlijk ofzo? Dit is een discussietopic over Star Wars en niet The TROS Appreciation Society.

Spike_Wolf houdt van Star Wars en vindt het een goede film, dat kan. Ik hou ook van Star Wars en vind het een baggerfilm. Zoals je zelf al zegt, ieder zijn mening.

In geen van de voorgaande films stoorde het mij dat het verhaal zo vol gaten zat, in TROS wel. Dat zeg ik niet om iemand te plagen ofzo, gewoon mijn mening over de film. Zelfs TFA, wat ik na TROS de zwakste van de serie vond, had in elk geval een relatief solide premise om van te werken. Een hele saaie, dat wel, maar niet eentje die zo lek als een mandje was.
Uit The Force Awakens:

[...]
.Hoe kan Snoke dit detail weten? De enige aanwezigen waren Luke, Vader/Anakin en Palps.
Het lijkt redelijk voor de hand te liggen dat Snoke dit weet omdat Palps eigenlijk aan het woord is.
Um iedereen weet dat DV dood is aan het einde van ROTJ. Luke heeft eindeloos gemekkerd vooraf al dat hij Vader gaan turnen naar de Light Side dus het is nogal klaar dat dat is wat er gebeurd is. Als Luke dat zelf niet heeft verteld (en waarom zou hij dat niet gedaan hebben) dan is het een logische conclusie op basis van het feit dat zowel de Emperor als Vader dood is en Luke ontkomen is.

Je kan wel van alles proberen recht te praten maar het is toch vrij duidelijk dat de hele Big Bad Snoke --> Palpatine switch-over een resultaat is van een compleet gebrek aan een overarching storyline voor de hele trilogie. TROS staat bol van de momenten waaruit blijkt dat ze de richting die TLJ ingezet had volledig wilden wijzigen. Het maakt de volledig trilogie tot een puinhoop.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-01-2020 15:04 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Dr. Strangelove schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:53:

Um iedereen weet dat DV dood is aan het einde van ROTJ. Luke heeft eindeloos gemekkerd vooraf al dat hij Vader gaan turnen naar de Light Side dus het is nogal klaar dat dat is wat er gebeurd is. Als Luke dat zelf niet heeft verteld (en waarom zou hij dat niet gedaan hebben) dan is het een logische conclusie op basis van het feit dat zowel de Emperor als Vader dood is en Luke ontkomen is.

Je kan wel van alles proberen recht te praten maar het is toch vrij duidelijk dat de hele Big Bad Snoke --> Palpatine switch-over een resultaat is van een compleet gebrek aan een overarching storyline voor de hele trilogie. TROS staat bol van de momenten waaruit blijkt dat ze de richting die TLJ ingezet had volledig wilden wijzigen. Het maakt de volledig trilogie tot een puinhoop.
Ik praat niets recht; ik citeer een theorie die op een website staan.
En ik sluit niet voor niets af met "doe ermee wat je wil"

Dat jij het duidelijk vind, prima. Dat is een mening, geen feit :)
Voor mij is niet alles behalve duidelijk, ik zie genoeg andere aanknopingspunten in de films en boeken.

Daarbij mis je, denk ik, uit die speech van Snoke waar het daadwerkelijk om gaat; het woord "sentiment".
Ja, het is duidelijk dat Luke het overleefd heeft en dat Vader/Palps exit zijn. Maar wat daarvan exact de reden "sentiment" was toch niet?
Ook niet dat Vader/Anakin hem uiteindelijk heeft geholpen. Ja, hij heeft vaak genoeg (in kleine kring) gezegd dat ie dat wou/zou doen, maar dat maakt het niet automatisch "klaar".

Het lijkt mij juist vergezocht dat Luke loopt te pochen dat hij Vader weer Anakin heeft weten te krijgen. Dat past, vind ik, ook niet bij zijn personage. Laat staan dat "Sentiment" de reden van 'Vader -> Anakin' was.
En dat het vervolgens na jaren en weet ik hoeveel monden bij The First Order & Snoke is beland.

Maar goed; jij jouw mening, ik de mijne en de rest mag er mee doen wat ze willen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 06-01-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:38
Ook eindelijk gezien. Het eerste half uur/uur kwam ik totaal niet in de film doordat het continue van de hak op de tak sprong. Daarna kwam ik eindelijk een beetje in het verhaal.. al met al, leuke momenten maar over het algemeen vind ik dit wel één van de mindere star wars films.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Nnoitra Als ze de film zouden beginnen met een scène a la The Two Towers, waar Gandalf samen met Balrog naar beneden valt, en je op dezelfde Palpatine zou zien vallen, weten hoe hij overleefd en vervolgens zijn contingency plan zou uitvoeren (verspreid over 30 jaar) dan zou ik er al veel meer vrede mee hebben. Niet op de manier waarop het nu gedaan is. Het is een te belangrijk element (lees: heel de basis van het verhaal) dat nu 1 groot gat is.

Had ons laten zien hoe hij Snoke maakte en gebruikte als protégé. Had ons laten zien hoe Palpatine daadwerkelijk de touwtjes in handen had. Mits goed uitgevoerd had het een briljante opening kunnen zijn in de stijl van de ontknopingen zoals bij the Usual Suspects, the Prestige, etc. Alles had briljant als puzzelstukjes in elkaar gepast en het resultaat was uitstekend geweest.
Maar nee... 3 regels tekst was alles dat we kregen.

Je kunt dit met geen mogelijkheid, en zeker niet als groot Star Wars fan, goedpraten! Wat is het volgende waar ze mee aankomen?
Darth Vader, Yoda en Mace Windu die toch niet dood zijn?
Jabba the Hutt die toch nog wist te ontkomen en een verborgen extra long bleek te hebben?
Of gaan we toch Kamino gebruiken die 10000 miljoen miljard clones heeft gemaakt en daar het universum mee gaat overnemen.
Het kan allemaal, enkel 3 regeltjes tekst is alles dat nodig is... |:( of

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Nnoitra schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:19:
Voor de geïnteresseerden, ik kwam onderstaande theorie nog tegen:

Uit de Aftermath boeken:

[...]
- Yupe Tashu, Sith cultist

En er word een link gelegd tussen een 'Force-healing' van Obi-wan naar Luke in A New Hope.
En een 'Force-Drain' van Darth Sidious op Anakin in Revenge of the Sith.
"it makes you wonder if the Emperor/Sidious is actually draining a little life from Anakin, dealing him one more blow before he takes control over him."

Dan over Snoke.
Uit The Force Awakens:

[...]
En dan is er nog die link tussen Snoke en Palps vanwege z'n ring met Dwartii symbolen.
https://spoiledbluemilk.c...-theory-of-how-he-did-it/

Dan is er nog dit, ook uit de Aftermath boeken:

[...]
―Emperor Sheev Palpatine, to Gallius Rax

En daarom was er "The Contingency":

[...]

[...]

[...]

https://starwars.fandom.com/wiki/Contingency

Doe ermee wat je wil :)
Natuurlijk valt op zo'n manier alles uit te leggen (niet jij persoonlijk) of recht te breien, ja dat kan.

Maar ik vind t persoonlijk echt gewoon
spoiler:
supermegaultrakut
dat ik 83 boeken en een zooi kinder tekenfilms moet kijken en lezen om uberhaupt maar een beetje in de richting van een uitleg te kunnen komen.

En misschien dat zelfs tot daar aan toe.. Maar serieus.. de transmissie van Palpatine in FORTNITE te stoppen?? |:(
Dat ik dus op Youtube naar Fornite heb moeten zoeken om dat stukje te zien? Man man.. waar gáát het nog over? :N

Ik zie de textcrawl al voor me..

The dead speak! The galaxy has
EMPEROR PALPATINE
(For more info check: www.youtube.com/Fortnite/Palpatine_Broadcast

_O-

Maar goed.

Wat dit betreft:
“Yes. Such a simple thing. Such a foolish error of judgment. A momentary lapse in an otherwise exemplary life. Had Lord Vader not succumbed to emotion at the crucial moment—had the father killed the son—the Empire would have prevailed. And there would be no threat of Skywalker’s return today.
"Had the father killed the son".. Dat is eigenlijk best grote onzin dat Snoke dit 'anders niet kan weten, dus Palp zit erachter'..

Want het was namelijk nooit de bedoeling dat Vader Luke moest afmaken. Luke moest eigenlijk Vader's plek innemen door hem te doden. (Want er zijn altijd maar 2 Siths tegelijk)
Toen duidelijk werd dat Luke dat niet ging doen, ging Palpatine het maar zelf doen. Nooit had ie er op gerekend dat Vader zich tegen hem zou keren.

Dat is voor mij de reden waarom het gewoon (onjuiste) geruchten waren die zich hebben verspreid.

-

Nog een reden waarom ik het er zo 'bijverzonnen" vind, dat Palp altijd al Snoke was:

Snoke had het over dat hij Rey en Kylo aan elkaar verbonden had en bij elkaar gebracht had blabla.

Maar vervolgens komen ze bij Palpatine, en Palpatine is helemaal verrast.. "Oh wow lol, een Force DYAD!!"

Dat had ie allang geweten als hij achter absoluut alles zat..

Voor mij persoonlijk was overigens niet dat Palpatine terug was zo'n enorme ramp of 'plothole'.

Wat ik eigenlijk het 'ergste' vind wat dat betreft, is dat zowel Luke als Leia PLOTS altijd hebben geweten dat Rey een Palpatine is.. en haar vervolgens gaan trainen? Wtf?? 8)7
Zij zou het allerergste kwaad in het universum zijn..
Maar Luke wilde wel Kylo afmaken omdat ie misschien Dark zou zijn..

Dit raakt voor mij kant nog wal. Kom op.

Daar op voortbordurend, ik vond het echt een zwaar gemis dat Rey 0,0 moeilijkheden had in het Jedi zijn qua krachten, maar nog belangrijker, vooral ook totáál geen problemen met de Dark side had en zich daartoe moest afzetten of tegen strijden.. :N

Dat zou imo een vééél interessantere karakterontwikkeling zijn geweest.. ;w

-

Dit is niet persoonlijk tegen iemand gericht hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
MazeWing schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:01:
@Nnoitra Als ze de film zouden beginnen met een scène a la The Two Towers, waar Gandalf samen met Balrog naar beneden valt, en je op dezelfde Palpatine zou zien vallen, weten hoe hij overleefd en vervolgens zijn contingency plan zou uitvoeren (verspreid over 30 jaar) dan zou ik er al veel meer vrede mee hebben. Niet op de manier waarop het nu gedaan is. Het is een te belangrijk element (lees: heel de basis van het verhaal) dat nu 1 groot gat is.

Had ons laten zien hoe hij Snoke maakte en gebruikte als protégé. Had ons laten zien hoe Palpatine daadwerkelijk de touwtjes in handen had. Mits goed uitgevoerd had het een briljante opening kunnen zijn in de stijl van de ontknopingen zoals bij the Usual Suspects, the Prestige, etc. Alles had briljant als puzzelstukjes in elkaar gepast en het resultaat was uitstekend geweest.
Maar nee... 3 regels tekst was alles dat we kregen.

Je kunt dit met geen mogelijkheid, en zeker niet als groot Star Wars fan, goedpraten!
Relax :)
Niemand heeft het over goedpraten, dat maak jij er van.
Dat er andere meningen zijn, moet je niet opvatten als een aanval op jouw mening.
En je moet het niet opvatten als het goedpraten van wat jij mankementen vind.

Als ik het zo prima vind en mij niet stoor aan wat jij er kut aan vind, dan is dat mijn goed recht. Net als dat elke willekeurige andere StarWars fan recht op zijn mening heeft.
Voor mij persoonlijk klopt het allemaal redelijk omdat ik "gaten" opvul met de informatie uit de TV-series en boeken (die allemaal 100% canon zijn!). Dat is ook het mooie aan zowel Sci-Fi, je kunt je eigen fantasie ook een beetje op loslaten.

Ik praat het niet goed om jou te overtuigen, ik geef mijn visie waarom ik het niet kut vind.
Daar mag je het mee eens zijn of niet, maar ga andermans meningen niet wegzetten als bullshit.
Wat is het volgende waar ze mee aankomen?
Darth Vader, Yoda en Mace Windu die toch niet dood zijn?
Jabba the Hutt die toch nog wist te ontkomen en een verborgen extra long bleek te hebben?
Of gaan we toch Kamino gebruiken die 10000 miljoen miljard clones heeft gemaakt en daar het universum mee gaat overnemen.
Het kan allemaal, enkel 3 regeltjes tekst is alles dat nodig is... |:( of
En nu sla je een beetje heel erg veel door.. Met gigantisch overdrijven ga je je mening echt niet overtuigender maken ;)

Tot slot gooi ik er nog even een kleine vergelijkbare situatie in;
In The Phantom Menace werd Darth Maul in tweeën 'gehakt' door Obi, waarna hij in een heeeeeeeeule diepe schacht viel!
Hartstikkenne morsdood dachten we allemaal!
Maar niets bleek minder waar:
Fueled by his hatred for Kenobi, Maul survived and reconstructed himself as a cyborg, although the experience of his defeat also drove him insane. He was presumed dead for over a decade until his brother, Savage Opress, found Maul and restabilized his mind with the help of Mother Talzin.
:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Nnoitra schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:47:
[...]

Fueled by his hatred for Kenobi, Maul survived and reconstructed himself as a cyborg, although the experience of his defeat also drove him insane. He was presumed dead for over a decade until his brother, Savage Opress, found Maul and restabilized his mind with the help of Mother Talzin.
Ja en dit bedoel ik dus met m'n post hierboven.. Een of andere debiel bedenkt dit zomaar (reconstructed himself as a cyborg _O- ) en stopt het in een tekenfilm. En dan moet alles maar kloppen.

Ik vind dit persoonlijk gewoon te triest voor woorden, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
poor Leno schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:43:
Maar ik vind t persoonlijk echt gewoon
spoiler:
supermegaultrakut
dat ik 83 boeken en een zooi kinder tekenfilms moet kijken en lezen om uberhaupt maar een beetje in de richting van een uitleg te kunnen komen.
Met 3, of maximaal 6 boeken was voldoende geweest ;)
En misschien dat zelfs tot daar aan toe.. Maar serieus.. de transmissie van Palpatine in FORTNITE te stoppen?? |:(
Ja, dat was ruk. Ik heb niet gezien, leek me niet veel toe te voegen
"Had the father killed the son".. Dat is eigenlijk best grote onzin dat Snoke dit 'anders niet kan weten, dus Palp zit erachter'..

Want het was namelijk nooit de bedoeling dat Vader Luke moest afmaken. Luke moest eigenlijk Vader's plek innemen door hem te doden. (Want er zijn altijd maar 2 Siths tegelijk)
Toen duidelijk werd dat Luke dat niet ging doen, ging Palpatine het maar zelf doen. Nooit had ie er op gerekend dat Vader zich tegen hem zou keren.
Zoals hierboven ook al beschreven, het gaat niet om dat zinnetje. Het gaat om het woord "sentiment", dat is de reden geweest dat Vader zich tegen Palps keerde. En dat ie Luke niet al eerder omgelegd heeft.
Palps wou Luke als opvolger van Vader.
Vader wou Luke om samen Palps weg te werken.
Vader was van plan om Luke weg te werken toen het duidelijk werd dat Luke niet zou overstappen, hij zou dan Leia proberen over te halen <-- enter Vader vs Luke 'Return of the Jedi' -->.
==> "Had the father killed the son". :)

En dan "Had Lord Vader not succumbed to emotion at the crucial moment the Empire would have prevailed". Had Vader zich afzijdig gehouden, dan zou Luke Exit zijn..
Wat ik eigenlijk het 'ergste' vind wat dat betreft, is dat zowel Luke als Leia PLOTS altijd hebben geweten dat Rey een Palpatine is.. en haar vervolgens gaan trainen? Wtf?? 8)7
Zij zou het allerergste kwaad in het universum zijn..
Maar Luke wilde wel Kylo afmaken omdat ie misschien Dark zou zijn..
Ik snap dat weer niet wat jij niet snapt.
Familieband bepaald toch niet of je de Jedi/Sith kant op gaat? Hoe kom je daar bij?
Luke wilde Kylo omleggen omdat hij zag wat er van Kylo ging worden. Leia heeft dat ook gezien/gevoeld.
Dat hebben ze bij Rey niet gezien/gevoeld.
Ja en dit bedoel ik dus met m'n post hierboven.. Een of andere debiel bedenkt dit zomaar (reconstructed himself as a cyborg _O- ) en stopt het in een tekenfilm. En dan moet alles maar kloppen.

Ik vind dit persoonlijk gewoon te triest voor woorden, maar goed.
Je mag dat vinden, maar door iemand debiel te noemen haal je jezelf aardig onderuit.
Overigens zijn de eerste episodes met Maul geschreven door de dochter van George Lucas.
En de animatie serie is ontwikkeld en mede geschreven door Dave Filoni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Nnoitra schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:16:
[...]
Met 3, of maximaal 6 boeken was voldoende geweest ;)
Ja plus alle andere canon boeken die zich na ROTJ afspelen die een héle andere kant opgaan dan wat de ST nu is, maar goed.
En ook nog alle visual dictionaries waar het een en ander verklaard/rechtgebreid moet worden.
[...]
Ja, dat was ruk. Ik heb niet gezien, leek me niet veel toe te voegen
Dat zijn júist de dingen die deze films moeten hebben. Dat is, bij wijze van spreken, het wegsnijden van alle vet uit een sappige Tbone steak.
Smaakmakers die de boel verbinden en 1 geheel maken ;)
[...]

Zoals hierboven ook al beschreven, het gaat niet om dat zinnetje. Het gaat om het woord "sentiment", dat is de reden geweest dat Vader zich tegen Palps keerde. En dat ie Luke niet al eerder omgelegd heeft.
Palps wou Luke als opvolger van Vader.
Vader wou Luke om samen Palps weg te werken.
Vader was van plan om Luke weg te werken toen het duidelijk werd dat Luke niet zou overstappen, hij zou dan Leia proberen over te halen <-- enter Vader vs Luke 'Return of the Jedi' -->.
==> "Had the father killed the son". :)

En dan "Had Lord Vader not succumbed to emotion at the crucial moment the Empire would have prevailed". Had Vader zich afzijdig gehouden, dan zou Luke Exit zijn..
Ja dat snap ik, maar Luke mócht sowieso niet dood. Hij moest naar Palpatine gebracht worden om bekeerd te worden.
En in ESB, het moment, was het de bedoeling om hem mee te nemen, en niet zozeer om daadwerkelijk Palpatine omver te gooien. Want in ROTJ is ie inderdaad net zo slecht en wil ie desnoods Leia nog bekeren.

Het klinkt dus meer als "Ja, ALS hij dat maar had gedaan dan.." in de zin van "Tsja had ie dat maar gedaan, dan hadden we nu niet met de gebakken peren gezeten.."
En niet zo van "Was het maar gebeurd zoals het eigenlijk de bedoeling was"
[...]

Ik snap dat weer niet wat jij niet snapt.
Familieband bepaald toch niet of je de Jedi/Sith kant op gaat? Hoe kom je daar bij?
Luke wilde Kylo omleggen omdat hij zag wat er van Kylo ging worden. Leia heeft dat ook gezien/gevoeld.
Dat hebben ze bij Rey niet gezien/gevoeld.
Nou Yoda wilde Luke eigenlijk niet trainen omdat hij Anakin's zoon was.
Hij wist dat de Dark Side in Luke zat.

Laat staan dat je de kleindochter van Palpatine voor je hebt. Wiens leven hij zogezegd had gestuurd/bespeeld/gevolgd whatever, blijkt.
Zij zou moeten overstromen van the Dark Side.

En vervolgens gaan zij haar doodleuk trainen. Wij weten niets. Mensen om hen heen weten niets. En vervolgens voelen Luke en Leia helemaal niets bij haar? Of Yoda of wie dan ook (TLJ)

En the Force zou haar roepen etc (lightsaber TFA en andere dingen)?

Maar serieus.. Als je dit toch objectief bekijkt klopt er toch geen zak van? Als je ook kijkt naar de andere karakters die met Light/Dark worstelen?

En afgezien daarvan was dát juist een fantastische arc geweest. Als wij dat allemaal hadden geweten., of een voorgevoel. En Rey pas wat later. En dat gevecht tegen het overstappen naar de Dark Side, die aan haar trekt.

imo een gemiste kans.
[...]
Je mag dat vinden, maar door iemand debiel te noemen haal je jezelf aardig onderuit.
Overigens zijn de eerste episodes met Maul geschreven door de dochter van George Lucas.
En de animatie serie is ontwikkeld en mede geschreven door Dave Filoni.
Ja sorry, beter kan ik het niet maken. Idioot dan?

Want zeg nou zelf, kennelijk is dood nog 0,0 van belang in SW. Iemand die in 2'en is gehakt, maakt van zichzelf even een cyborg? _O-

En dat laten we dan gewoon uit de films. Maar we bedenken het dan even achteraf. Leuk voor de tekenfilms.

En dat het de dochter van Lucas is, zegt ook niets. We weten dat Lucas goed is in het grotere plaatje, het bedenken van het overkoepelende verhaal. Niet in de kleinere dingen of dialogen.

Maar hoe oud was ze toen ze dit bedacht? Want Maul plots een cyborg laten zijn is imo. wel zo ontzettend kinderlijk.. (Nu vond ik dat van Grievous ook, maar goed)
En dat is goed voor een tekenfilm gericht op kinderen ja. Mee eens.

Maar om dat dan plots officieel en canon te laten zijn? nee :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@poor LenoHet is gewoon een typisch voorbeeld van vast willen houden (of moeten?) aan populaire personages en die zeer krampachtig en halfbakken terugbrengen. Als Maul niet populair was geworden na episode 1, was ie nu nog steeds dood (zoals het bedoeld was in 1).

En als je het qua verhaal niet helemaal passend weet te krijgen, iets dat vaak logisch is als een personage oorspronkelijk dood hoort te gaan en alles hier ook oorspronkelijk op geschreven is, kun je altijd nog terugvallen op:
- time travel (dan los je alles op)
- cloning
- cyborghs

Maar TROS maakt het allemaal wel heel bont met een personage terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
MazeWing schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:05:
@poor LenoHet is gewoon een typisch voorbeeld van vast willen houden (of moeten?) aan populaire personages en die zeer krampachtig en halfbakken terugbrengen. Als Maul niet populair was geworden na episode 1, was ie nu nog steeds dood (zoals het bedoeld was in 1).

En als je het qua verhaal niet helemaal passend weet te krijgen, iets dat vaak logisch is als een personage oorspronkelijk dood hoort te gaan en alles hier ook oorspronkelijk op geschreven is, kun je altijd nog terugvallen op:
- time travel (dan los je alles op)
- cloning
- cyborghs

Maar TROS maakt het allemaal wel heel bont met een personage terugbrengen.
Klopt. Dat zijn allerlei 'crutches' waar veel film sequels zich aan vastklampen.

Nu is dat geen probleem, mits het geloofwaardig wordt gemaakt. En daarmee gaan ze hier de fout in.

Het terugbrengen van Palpatine is niet het echte pijnpunt. Althans niet bij mij.

Namelijk, Palpatine ROTJ stiekum als ghost laten overleven en in TROS terugkeren had prima gekund, en was door iedereen geaccepteerd als er voldoende draagvlak en zogeheten 'expositie' geweest was.

Als er scenes waren geweest waarbij de Sith ghost van Palpatine door middel van Darth Plagueis geheime truucje zichzelf weer aan het 'healen' was geweest en stap voor stap weer aan de macht komt, had iedereen t als zoete koek opgesmuld.

Al helemaal als Rey inderdaad zijn kleindochter was, en wij/zij dit al te weten kwamen.
En dat Palpatine tijdens zijn 'healing' steeds sterker werd door bijvoorbeeld op Rey's sterke ontwikkelende Force skills mee te liften. Waardoor zij juist weer op haar beurt heel sterk tot the Dark Side voelt aangetrokken.

De basis hiervoor had zich in TLJ kunnen ontwikkelen, maar nee dingen als Las Vegas II waren veel belangrijker.

Het pijnpunt zit hem gewoon in het - TADÁÁÁH *O* - moment.. Net zoals Hux die plots uitkraamt "I'M THE SPY!!" }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
poor Leno schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:58:
Het klinkt dus meer als "Ja, ALS hij dat maar had gedaan dan.." in de zin van "Tsja had ie dat maar gedaan, dan hadden we nu niet met de gebakken peren gezeten.."
En niet zo van "Was het maar gebeurd zoals het eigenlijk de bedoeling was"
Je blijft maar hameren op dat zinnetje, terwijl het om het woord sentiment gaat; dat was het definiërende moment. Het "Had Lord Vader not succumbed to emotion at the crucial moment ".
Maar genoeg daar over.
Nou Yoda wilde Luke eigenlijk niet trainen omdat hij Anakin's zoon was.
Hij wist dat de Dark Side in Luke zat.
En hoe kom je daar bij?
Yoda zei: "I cannot teach him".
Yoda vond dat Luke er nog niet klaar voor was, onder andere omdat ie roekeloos en ongeduldig was en woede in zich had (zoals zijn vader). Obi's woorden zijn dan "was I any different when you taught me" en "so was I".
Bij mijn weten is de band met Anakin niet specifiek benoemd, net als dat The Dark side niet benoemd is.
Correct me if I'm wrong.
Zij zou moeten overstromen van the Dark Side.
Nogmaals; waarom zou dat moeten?
Maar serieus.. Als je dit toch objectief bekijkt klopt er toch geen zak van? Als je ook kijkt naar de andere karakters die met Light/Dark worstelen?
Heeft niets met objectief te maken, eerder subjectief. Jij vind er geen zak van kloppen op basis van jouw interpretatie van eerdere films.
Ja sorry, beter kan ik het niet maken. Idioot dan?

Want zeg nou zelf, kennelijk is dood nog 0,0 van belang in SW. Iemand die in 2'en is gehakt, maakt van zichzelf even een cyborg? _O-
The force is krachtig, wat wel en niet kan is je eigen interpretatie en niet per definitie die van anderen.
En dat laten we dan gewoon uit de films. Maar we bedenken het dan even achteraf. Leuk voor de tekenfilms.
Er is veeeeeeeeeeel meer wat niet in de films zit maar wel in andere media. Dat maakt het StarWars universum ook zo tof.
Maar hoe oud was ze toen ze dit bedacht? Want Maul plots een cyborg laten zijn is imo. wel zo ontzettend kinderlijk.. (Nu vond ik dat van Grievous ook, maar goed)
Ja joh, nu is de leeftijd opeens een factor..
Als dát al je argumenten worden.
En dat is goed voor een tekenfilm gericht op kinderen ja.
Nee, die animatie serie is niet geheel gericht op kinderen. Met name de latere seizoenen zijn meer gericht op tieners en jong volwassenen.
Maar om dat dan plots officieel en canon te laten zijn? nee :N
De gehele Clone Wars animatie is nog uit de tijd dat George Lucas zelf de touwtjes in handen had en de 'overall supervisie' deed.
Dus niets "plots officieel canon", dat was het vanaf de start in 2008 al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Nnoitra schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:32:
[...]
Je blijft maar hameren op dat zinnetje, terwijl het om het woord sentiment gaat; dat was het definiërende moment. Het "Had Lord Vader not succumbed to emotion at the crucial moment ".
Maar genoeg daar over.
Nee nee, nu ben ik wel benieuwd (ik ga niet door over dat zinnentje want ik ga namelijk daarboven in op dat moment van emotie)

Dus wat is dan precies the crucial moment waar Vader succumbed to emotion, waardoor de hele empire inelkaar dondert?
[...]
En hoe kom je daar bij?
Yoda zei: "I cannot teach him".
Yoda vond dat Luke er nog niet klaar voor was, onder andere omdat ie roekeloos en ongeduldig was en woede in zich had (zoals zijn vader). Obi's woorden zijn dan "was I any different when you taught me" en "so was I".
Bij mijn weten is de band met Anakin niet specifiek benoemd, net als dat The Dark side niet benoemd is.
Correct me if I'm wrong.
Denk je écht dat het zijn van Anakin's zoon geen bal voor ze uitmaakte?? Dat mocht niet bekend worden (yoda zegt ook unforseen dat Vader t vertelt) want ze wilden niet dat hij t wist.

De enige reden dat Luke toch nog getraind werd uiteindelijk was omdat hij hun enige kans nog was om het tegen Vader en Palpatine op te nemen, nadat ObiWan de geest gaf.

Later waren Luke en Leia er ook nog, als getrainde Jedi's, (plus nog wat anderen die hadden overleefd van Luke's school) dus ze hadden niet Rey perse nodig. En al helemaal niet als je weet dat zij een directe afstammeling is van Palpatine.
[...]
Nogmaals; waarom zou dat moeten?
Omdat de hele saga draait om famile, afkomst, lineage, doorgeven van krachten etc etc etc.

"My father has it, I have it.. my.. sister has it.."

Maar nee, het heeft er niets mee te maken.
[...]

Heeft niets met objectief te maken, eerder subjectief. Jij vind er geen zak van kloppen op basis van jouw interpretatie van eerdere films.
Ja en ik ben gelukkig de enige daarin. Niemand heeft het zo geinterpreteerd. Dus kunnen we gewoon lekker losgaan en vormen zoals we het zelf willen.
Er is veeeeeeeeeeel meer wat niet in de films zit maar wel in andere media. Dat maakt het StarWars universum ook zo tof.
Klopt helemaal, maar de films zijn leidend. Daar hadden ze zich veel trouwer aan moeten houden. Een beetje erbij? Sure. Maar niet zoveel dat het gewoon lachwekkend word.
Of althans de films meer richting de andere films maken, zodat de lore van erbuiten minder belangrijk is.
[...]
Ja joh, nu is de leeftijd opeens een factor..
Als dát al je argumenten worden.
Het was eigenlijk een oprechte vraag en ik vroeg me dat serieus af. Want het is namelijk echt iets wat een kind bedenkt.
Maar gaan we nou toch een beetje persoonlijk worden? Jammer.

Dan ga ik jezelf even quoten:

"The force is krachtig, wat wel en niet kan is je eigen interpretatie en niet per definitie die van anderen"

Sorry, maar dat is geloof ik de dufste dooddoener die ik in tijden heb gehoord. Op die manier kun je werkelijk alle bananen recht praten.
En als dat echt zo is, dan zouden SW fans alles pikken wat ze wordt voorgeschoteld. Want ja, the Force is wat het is he. Alles kan gewoon, hoppa.
En hadden we deze hele discussie niet gehad.

Het is bijna hetzelfde als the Big Lebowski's "Well, thats.. like, your opinion man.
De gehele Clone Wars animatie is nog uit de tijd dat George Lucas zelf de touwtjes in handen had en de 'overall supervisie' deed.
Dus niets "plots officieel canon", dat was het vanaf de start in 2008 al.
Ik bedoelde niet 'plots' als in ex post facto, maar meer als van goh we maken een tekenfilm waar we van alles mee kunnen, dus laten we dat canon maken, dan kunnen we alle kanten op later d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
poor Leno schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:20:
Nee nee, nu ben ik wel benieuwd (ik ga niet door over dat zinnentje want ik ga namelijk daarboven in op dat moment van emotie)

Dus wat is dan precies the crucial moment waar Vader succumed to emotion, waardoor de hele empire inelkaar dondert?
Ok, laatste reactie op dit puntje.
Het moment waarop Vader het niet kan aanzien dat Luke aan het sterven is, hij vervolgens Palps aanvalt / in die schacht gooit en zo weer Anakin werd.
Had Vader niets gedaan, was Luke er niet geweest, was Palps nooit weggeweest en had ie z'n empire nog lang kunnen leiden.
Dat is het ene moment van emotie wat alles heeft doen kantelen.
Denk je écht dat het zijn van Anakin's zoon geen bal voor ze uitmaakte??
Afgaande op letterlijk de gesproken teksten; ja.
Yoda : [Looking away from Luke] I cannot teach him. The boy has no patience.
Obi-Wan : [voice-over] He will learn patience.
Yoda : Much anger in him... like his father.
Obi-Wan : [voice] Was I any different when you taught me?
Als het wél uit zou maken, waarom zou Obi hem dan uberhaupt naar Yoda gestuurd hebben?
En waarom zou Yoda hem dan uiteindelijk wel getraind hebben?
Dat mocht niet bekend worden (yoda zegt ook unforseen dat Vader t vertelt) want ze wilden niet dat hij t wist.
Dat is jouw interpretatie.
Dit is letterlijk wat er gezegd wordt:
Luke : Master Yoda... is Darth Vader my father?
Yoda : [avoiding the subject] Rest I need. Yes. Rest.
Luke : Yoda, I must know. If you know, tell me.
Yoda : Your father he is.
[pause]
Yoda : Told you, did he?
Luke : Yes.
Yoda : Unexpected this is. And unfortunate.
Luke : Unfortunate that I know the truth?
Yoda : No! Unfortunate that you rushed to face him... that incomplete was your training. That... not ready for the burden were you.
Daar haal ik niet uit dat ze niet wilden dat Luke het wist.
Wat ik daar wel uit haal is dat ze het te snel vonden.
Nu jij weer ;)
De enige reden dat Luke toch nog getraind werd uiteindelijk was omdat hij hun enige kans nog was om het tegen Vader en Palpatine op te nemen, nadat ObiWan de geest gaf.
Obi was puur en alleen daar om Luke in de gaten te houden en om hem te beschermen. Er is geen enkele indicatie dat Obi het ooit op zou nemen tegen Vader en Palps.
Dus dat de enige reden is dat Luke getrained werd omdat Obi de geest gaf en het niet meer kon doen? Nah, geloof ik niet. Nadat Luke in contact kwam met Obi en ging trainen ging het "Jedi versus Sith" verhaal pas lopen en hadden ze door dat hij de enige kanshebber was (exclusief yoda; 'there is another'.).
Het is omdat Obi aandrong dat Yoda Luke ging trainen.
En omdat Yoda wist dat er nog één was, is het ook niet logisch om te denken dat de band met Vader de reden was om hem niet te willen trainen, want die band heeft Leia ook.
Later waren Luke en Leia er ook nog, als getrainde Jedi's, (plus nog wat anderen die hadden overleefd van Luke's school) dus ze hadden niet Rey perse nodig. En al helemaal niet als je weet dat zij een directe afstammeling is van Palpatine.
Uhm.. Volgens mij heb je even gemist dat Kylo al z'n 'mede-leerlingen' heeft vermoord?
Je bent niet zo maar even een Jedi; volgens de tijdlijnen was zelfs Obi ruim 20 jaar een padawan.
Dus ja, hoeveel Jedi's zouden er zijn? Die tweede film heet ook niet voor niets "The Last Jedi".
Omdat de hele saga draait om famile, afkomst, lineage, doorgeven van krachten etc etc etc.

"My father has it, I have it.. my.. sister has it.."

Maar nee, het heeft er niets mee te maken.
Dat heeft niets te maken met Jedi/Sith keuze; dat is een persoonlijke ontwikkeling.
Anakin ging naar Dark (en terug), Luke is nooit naar Dark gegaan, Leia is nooit naar Dark gegaan, Ben is Dark gegaan (en terug). Waarom zou Rey dan persé naar Dark moeten gaan? Kwaad is niet per definitie aangeboren.
Het was eigenlijk een oprechte vraag en ik vroeg me dat serieus af. Want het is namelijk echt iets wat een kind bedenkt.
Maar gaan we nou toch een beetje persoonlijk worden? Jammer.
Je mag me eens uitleggen wat hier persoonlijk aan is.
De leeftijd van een schrijfster aanhalen om je punt te maken, dat is toch geen argument? Alsof iedereen die ooit iets met cyborgs oid heeft bedacht een kind is...
Dan ga ik jezelf even quoten:

"The force is krachtig, wat wel en niet kan is je eigen interpretatie en niet per definitie die van anderen"

Sorry, maar dat is geloof ik de dufste dooddoener die ik in tijden heb gehoord. Op die manier kun je werkelijk alle bananen recht praten.
Ik heb Star Wars niet bedacht. Als de mensen die het wél bedacht hebben en bepaalde keuzes vinden dan hebben wij het daar simpelweg mee te doen.
En als dat echt zo is, dan zouden SW fans alles pikken wat ze wordt voorgeschoteld. Want ja, the Force is wat het is he.
Je hoeft het niet te pikken ( je kunt het ook links laten liggen), maar het is wel waar je het mee moet doen.
George Lucas heeft die special editions gemaakt/uitgebracht omdat hij vond dat het moest en zo had moeten zijn. Dat zo'n beetje de hele Starwars fanbase het niet met hem eens was, daar ligt ie niet wakker van. Hij heeft zijn verhaal gemaakt en laten zien.

Maar goed, ik heb mijn mening en kijk op het hele gebeuren naar mijn mening voldoende beschreven en beargumenteerd.
Overal waar je het niet mee eens bent; prima, even goede vrienden. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-05 07:48
Om even in te haken op Darth Maul. Dat verhaal is tenminste nog een stuk realistischer (-ish het blijft natuurlijk Star Wars). En dat verhaal wordt ook gewoon prima uitgelegd in de serie waar het gebeurt (oke fair enough in een serie heb je meer tijd om dat goed uit te werken).

Voor Palps voelt het toch allemaal wat krommer: vergeet niet dat hij niet alleen een heel stuk naar beneden is gevallen maar dat ook het hele station is opgeblazen wat nog best een flink verschil is met Darth Maul. Ik kan me namelijk in beide gevallen niet voorstellen dat ze na hun val direct vrolijk opstonden en ervandoor gingen.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 12:07

Major_ton

Shoot!

Vanavond ga ik TROS voor de 2de keer bekijken. Afgelopen zondag heb ik daarom TFA en TLJ direct achter elkaar gekeken en nu ik alle 3 de delen ken viel (dare I say it?) TLJ een stuk minder tegen dan voorheen. Ik wil de film daarmee natuurlijk niet meteen tot pronkstuk van de Star Wars saga betitelen en Canto Bight blijft uhhhh, Canto Bight, maar veel van bekritiseerde aspecten waren lang zo erg niet als ze in mijn hoofd zaten. Al is Leia Poppins wel een absoluut dieptepunt. Ik had nog altijd graag gezien dat ze met TLJ een andere richting waren ingeslagen met Luke, Snoke en de achtergrond van Rey (eigenlijk dé 3 grote vraagstukken na TFA), maar de gemaakte keuzes zijn -als je de 2 films achter elkaar bekijkt- niet zó verschrikkelijk stom als hoe ik erover dacht na 2 jaar speculeren en anticipatie na TFA. Daarbij blijf ik veel van de beelden echt prachtig vinden en ook de soundtrack is top.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:03

vectormatic

Warlock of the doorlock

raiders schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:03:

Voor Palps voelt het toch allemaal wat krommer: vergeet niet dat hij niet alleen een heel stuk naar beneden is gevallen maar dat ook het hele station is opgeblazen wat nog best een flink verschil is met Darth Maul. Ik kan me namelijk in beide gevallen niet voorstellen dat ze na hun val direct vrolijk opstonden en ervandoor gingen.
Palps heeft (in ieder geval in mijn beleving) dat ook niet fysiek overleefd, als je het boek Plagueis er bij pakt (ik weet het, officieel geen canon, maar wordt wel naar gerefereerd in ik dacht ep 3), dan lees je dat zowel palps als zn meester bezig was met de dood te slim af zijn, ik heb volgens mij ook her en der de suggestie gelezen dat "de geest van" palps bleef hangen in de death star wrakstukken, en hij zal dus een manier gevonden hebben om weer fysieke vorm aan te nemen.

Maar afijn, dat is mijn headcanon.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Major_ton Leia Poppins sloeg inderdaad nergens op. Met afstand het idiootste uit de hele film. Ze hadden haar daar gewoon dood moeten laten gaan.

Benieuwd wat je van TROS vindt na een 2e keer EN na het bekijken van TFA en TLJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:53
TLJ was nochtans inderdaad voor aantal zaken best ok, en ook de actie vond ik daarin véél knapper dan in TROS. In TLJ hadden ze Leia moeten laten doodgaan, hadden ze Luke grumpy/ongeinteresseerd kunnen maken zonder hem belachelijk te laten doen met die lightsaber te gooien of die melk en andere zever, hadden ze heel die casino plot kunnen weglaten en dan was de film nog best te genieten. TROS is eigenlijk gewoon een (mislukte) poging om alle onnozele zaken uit TLJ te counteren waardoor je echt geen deftig geheel meer krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Na eergisteren TROS nog een keer gezien te hebben kan ik eigenlijk maar tot 1 conclusie komen. De sequel trilogie is op zichzelf best te pruimen en zelfs TLJ is niet zó erg als ik aanvankelijk dacht. Bekijk ik echter de laatste drie films als onderdeel van het totale aantal van 9 films, de bekruipt mij toch wel enorm het gevoel dat het zoveel meer had kunnen zijn. Iedereen zal een eigen mening hebben, maar voor mij hadden Luke, Han en Leia veel meer centraal mogen staan in deze bewuste trilogie. Ik ben ook zeker voor nieuwe verhalen met onbekende karakters, maar dat kan heel makkelijk buiten de Skywalker saga om. Nee, juist hier is heel zonde dat we de eerder genoemde 3 karakters nooit meer samen op het witte doek gezien hebben. Hell, Chewie, R2, 3PO en Lando horen er ook bij. Het epos is begonnen in 1977 en het had in die geest moeten eindigen. Het onverwachte heengaan van Carrie heeft het niet makkelijk gemaakt, maar daarvóór waren de verkeerde keuzes al gemaakt. Het was misschien mooi geweest om er én een waardig einde van te maken voor de oude garde én tevens de nieuwe crew van Rey, Poe, Finn en Kylo etc te introduceren. Zo had Disney naast compleet nieuwe verhalen deze bewuste saga nog voort kunnen zetten met een deel 10, 11 en 12. Nu zijn voor mij deel 1 t/m 6 het hoofdverhaal en deel 7 t/m 9 voelen meer als een (vermakelijke) spin-off met connecties naar het verleden. Dit alles is mijn mening uiteraard.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Online details over 'Star Wars 9'-script van Colin Trevorrow gelekt

Als dit waar is......

[ Voor 39% gewijzigd door ShellGhost op 16-01-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:18
Major_ton schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:47:
Na eergisteren TROS nog een keer gezien te hebben kan ik eigenlijk maar tot 1 conclusie komen. De sequel trilogie is op zichzelf best te pruimen en zelfs TLJ is niet zó erg als ik aanvankelijk dacht. Bekijk ik echter de laatste drie films als onderdeel van het totale aantal van 9 films, de bekruipt mij toch wel enorm het gevoel dat het zoveel meer had kunnen zijn. Iedereen zal een eigen mening hebben, maar voor mij hadden Luke, Han en Leia veel meer centraal mogen staan in deze bewuste trilogie. Ik ben ook zeker voor nieuwe verhalen met onbekende karakters, maar dat kan heel makkelijk buiten de Skywalker saga om. Nee, juist hier is heel zonde dat we de eerder genoemde 3 karakters nooit meer samen op het witte doek gezien hebben. Hell, Chewie, R2, 3PO en Lando horen er ook bij. Het epos is begonnen in 1977 en het had in die geest moeten eindigen. Het onverwachte heengaan van Carrie heeft het niet makkelijk gemaakt, maar daarvóór waren de verkeerde keuzes al gemaakt. Het was misschien mooi geweest om er én een waardig einde van te maken voor de oude garde én tevens de nieuwe crew van Rey, Poe, Finn en Kylo etc te introduceren. Zo had Disney naast compleet nieuwe verhalen deze bewuste saga nog voort kunnen zetten met een deel 10, 11 en 12. Nu zijn voor mij deel 1 t/m 6 het hoofdverhaal en deel 7 t/m 9 voelen meer als een (vermakelijke) spin-off met connecties naar het verleden. Dit alles is mijn mening uiteraard.
Als groot fan, ben ik juist blij dat de originele cast weinig screentime heeft gehad, je kan geen nieuw (jong) publiek naar Star Wars trekken als alleen een paar bejaarde acteurs de limelight krijgen.
het is vervelend dat de oude fanbase uit hun dak waren gegaan, als er überhaupt geen oude karakters in gespeeld hadden, maar voor mij hadden ze ze ook alleen als force-ghosts oid kunnen gebruiken, dat maakt het nog meer mysterieus :)

En het gemekker over het Colin Trevor script is allemaal gejank, omdat het denken dat het "misschien" beter zou zijn geweest, maar de kans dat dat script 1:1 op het scherm, zou verschijnen is klein, er wordt altijd nog grote aanpassingen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:48
Het ergste is denk ik toch dat het verhaal nooit van begin af aan vast stond. Men had van te voren kennelijk geen idee hoe ze de drie films zouden gaan invullen.
Waar is George Lucas in dit verhaal als bedenker van Star Wars? Vroeger werd geroepen dat Lucas altijd al 9 of 12 films had willen maken van Star Wars, hij zou toen toch al wel in grote lijnen het verhaal in zijn hoofd gehad moeten hebben?
We zijn ondertussen natuurlijk wel 40 jaar verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shandon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:29
yorroy schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:58:
[...]

Waar is George Lucas in dit verhaal als bedenker van Star Wars? Vroeger werd geroepen dat Lucas altijd al 9 of 12 films had willen maken van Star Wars, hij zou toen toch al wel in grote lijnen het verhaal in zijn hoofd gehad moeten hebben?
We zijn ondertussen natuurlijk wel 40 jaar verder..
Toen Disney Lucasfilm kocht, kwam George Lucas aandragen met ideeën en outlines voor de volgende drie films in de serie. Disney heeft hem vriendelijk bedankt en de laan uitgestuurd, zodat ze hun eigen ideetjes konden ontwikkelen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:51
Als ik de outline van dat script lees dan denk ik dat die film ongeveer 5 uur zou hebben geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Shandon schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:41:
[...]

Toen Disney Lucasfilm kocht, kwam George Lucas aandragen met ideeën en outlines voor de volgende drie films in de serie. Disney heeft hem vriendelijk bedankt en de laan uitgestuurd, zodat ze hun eigen ideetjes konden ontwikkelen. Jammer.
Daarmee ga je er vanuit de versie van George minder kritiek zou hebben gekregen en/of beter zou zijn geweest dan wat we gekregen hebben.
Er zijn overigens wel degelijk wat ideeen van George in de film gekomen; Luke als exile en een vrouwelijk hoofdpersonage waren 2 dingen die schijnbaar ook in de outlines van George zaten.
Ik zag een medewerker van LFL ergens zeggen dat het verder 'surprisingly brief' was wat George al op papier had staan.

Ik ga me verder niet druk maken over alle what-if's, genoeg Star Wars content nog die wel die moeite waard is :)

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
Shandon schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:41:
[...]

Jammer maar ook wel logisch. Tegenwoordig worden de prequels (gelukkig!) meer gewaardeerd maar vergeet niet dat destijds (en vandaag de dag) veel mensen de prequels net zo erg vonden als de sequels nu. En George heeft natuurlijk ook gewoon voor een zak geld de boel verkocht. Als hij zijn eigen sequels wil maken had hij dat moeten doen en dan had hij het niet moeten verkopen aan Disney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shandon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:29
Ik heb wel begrip voor de kritiek op George Lucas, want ik had ook een hekel aan de "nieuwe" trilogie. Waar het wel een verschil had gemaakt, was dat er één verhaallijn en één directie zou zijn voor de laatste trilogie. Niet het geharrewar van twee (bijna drie!) regisseurs, met telkens hun eigen schrijvers, die tijd en moeite namen om het verhaal van de vorige deels ongedaan te maken. Dat is waar Disney de bal serieus mis heeft geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

We mogen Disney feliciteren met een nieuw iets: Ze hebben officieel de slechtste Star Wars film tot nu toe gemaakt! 52% op RT, 1% lager dan Episode 1.
Dat RT nog steeds niets aan die 86% audience score heeft gedaan begint inmiddels belachelijk te worden.

Maar het zijn vooral de mensen die zeer vocaal en massaal een kruistocht tegen TLJ hebben gemaakt, deze puinhoop eigenlijk veroorzaakt hebben. Had Disney maar gewoon de ballen om een eigen visie er op na te houden dan er een collage aan fan-service van te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35
Leuke film, maar jesus wat een plotholes en geforceerde scenes:

spoiler:
1.) De kissing scene tussen Rey en Kylo/Ben.. dat was compleet onnodig
2.) Weer een throne room met dodelijke put. Begint beetje cliche te worden in Star Wars. Laatste gevecht bijna altijd rond zo'n put
3.) Darth Vader wordt van een zeer sterke Sith Lord even een schoothondje gemaakt
4.) Palpatine is super sterk met The Force, maar wordt ingemaakt door een Jedi, en blijkbaar door z'n schoothondje vader. (want een hele rebel fleet electrocuteren is blijkbaar minder sterk dan opgepakt worden en weg gegooid)
5.) Chewie zat op een andere vlucht? In elke scene ervoor zie je 1 transport, wel geteld 1. Niet 2, niet 3, maar 1. Wat krijg je "Nee hij zat op een andere"..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-04 15:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ondanks dat ik me expres heb verstoken van trailers en andere vormen van spoilers, net als bij de voorgaande twee films, is ook deze me helaas tegengevallen.
Niet als Star Wars-themed actieflick, daar voldoen ze wel aan. Maar een gebrek aan diepgang en storytelling op een manier die de moderne filmwereld al jaren plaagt. De 3-seconden-shots van de MTV-generatie die het onmogelijk maken te genieten van de details.

De laatste trilogie miste bijzonder hard de touch van George Lucas."Based on characters created by" was ook de enige passende vorm van credit hier.

Om even de vergelijking te maken met de prequels, ik zit momenteel te genieten van de soundtrack van The Phantom Menace. Een pracht aan muziek die de highs en lows van de film illustreert op de briljante manier die we van John Williams kennen. Episode 2-3 deden dit op een vergelijkbare manier, al vind ik E1 wel echt een overmatig briljante muzikale begeleiding hebben.
Daartegenover, ik kan me werkelijk geen moment aan opvallend indrukwekkende muziek herinneren uit TRoS. Alsof je golden oldies zit te luisten (en te kijken).

De nieuwe karakters zijn amper uitgediept, oude karakters worden geforceerd opgerakeld of afgeschreven. Je kunt veel over Jar-Jar Binks zeggen, maar damn, die had in ieder geval nog een background story waar je ook nog het nodige van te zien kreeg (like it or not).
Poe Dameron's background story van 2 zinnen wordt tussen neus en lippen even snel verteld omdat we naar een nieuwe planeet moeten. Finn's verhaal wordt eigenlijk maar in 1 film echt gebruikt. Rey's verhaal is zo vaag en onderbelicht dat ik bijna niet geloof dat ze een main character speelt.

En hoe leuk (en voor mij echt onverwacht) de major plottwist redelijk in het begin van de film ook was, de geloofwaardigheid ervan, zélfs in Star Wars termen, was zo laag dat ik een groot deel van de film moeite had met het accepteren dat men dit had geflikt.

Nee, de laatste trilogie had ik liever niet gezien, óf liever geplaatst gehad als oprechte spin-off trilogie ipv "canon" Episodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
MazeWing schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:10:
We mogen Disney feliciteren met een nieuw iets: Ze hebben officieel de slechtste Star Wars film tot nu toe gemaakt! 52% op RT, 1% lager dan Episode 1.
Dat RT nog steeds niets aan die 86% audience score heeft gedaan begint inmiddels belachelijk te worden.

Maar het zijn vooral de mensen die zeer vocaal en massaal een kruistocht tegen TLJ hebben gemaakt, deze puinhoop eigenlijk veroorzaakt hebben. Had Disney maar gewoon de ballen om een eigen visie er op na te houden dan er een collage aan fan-service van te maken...
Die trend was al ingezet met TFA, daar heeft TLJ niks aan veranderd.

Disney heeft met de keuze voor Abrams gewoon op safe gespeeld. Jammer dat het nog safer dan safe was; ik was nooit een fan van Abrams voor TFA maar na Star Trek 2009 was ik voorzichtig optimistisch, die film deed een hoop goed met een bestaande franchise. TFA was echt gewoon een remake met minder goede acteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Dr. Strangelove schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:24:
[...]

Die trend was al ingezet met TFA, daar heeft TLJ niks aan veranderd.

Disney heeft met de keuze voor Abrams gewoon op safe gespeeld. Jammer dat het nog safer dan safe was; ik was nooit een fan van Abrams voor TFA maar na Star Trek 2009 was ik voorzichtig optimistisch, die film deed een hoop goed met een bestaande franchise. TFA was echt gewoon een remake met minder goede acteurs.
Niet mee eens, TFA was in mijn optiek een goede Star Wars film en een prima opmaat voor een mooie en goede trilogie. Dat mensen zeiden dat het een rehash was van Episode 4 vind ik onterecht. Zo kun je bijna elke film wel beschuldigen van een bepaalde mate van rehash.

Het is gewoon helemaal spaak gelopen met eerst 3 schrijvers hun gang te laten gaan, vervolgens na de kritiek op het werk van schrijver 2 (Johnson) , schrijver 3 (Trevorrow) eruit schoppen en het onmogelijk van schrijver 1 (Abrams) vragen. Alsof je Tolkien na the Two Towers eruit schopt en een compleet andere schrijver Return of the King laat schrijven, waarbij alle gebeurtenissen uit het voorgaande deel praktisch uit het raam worden gegooid.

Maar eigenlijk hadden we al voldoende gewaarschuwd moeten worden toen bleek dat Chris Terrio 1 van de schrijvers was. Met zijn meesterwerken in de vorm van Batman vs Superman 8)7 en Justice Leage |:( hadden we kunnen nagaan dat TROS ook een gedrocht zou worden.
Argo was enkel een adaptatie van het boek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Je kan de kritiek op TLJ en TROS niet los zien van TFA. Die film heeft de grote lijnen uitgezet, de saaie nieuwe karakters voorgesteld en is er verantwoordelijk voor dat de oude cast een minimale bijrol heeft gekregen. Als je dan ook nog eens voor de derde keer dezelfde McGuffin gebruikt (de film had ook Return of the Revenge of the Death Star kunnen heten), en een slappe zak als bad guy neerzet, dan is het gewoon armoe troef.

Overigens totally OT maar van het weekend Adam Driver gezien in Marriage Story. In tegenstelling tot wat Star Wars suggests, the dude can act. Hele goede rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:26
Adam Driver heeft Kylo/Ben ook uitstekend geacteerd. Om eerlijk te zijn was hij de enige die zeer geloofwaardig overkwam, op de Reylo-kiss na, maar dat kwam meer door de slechte opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Yep Kylo is voor mij ook echte de beste character uit de nieuwe saga. Overigens waren Rey en Finn ook niet heel saai in TFA. Het concept van Finn is natuurlijk best wel nice, een stormtrooper turned good. Daar had je best wat van kunnen maken zeker toen het bleek dat Finn ook force sensitive was. Maar in episode 8 hebben ze Finn gewoon verandert in een generic good guy en hebben ze met de backstory niks meer gedaan. Het feit dat hij een ex stormtrooper was werd alleen nog maar gebruikt als easy escape card voor de schrijvers. "Oh hoe zorgen we ervoor dat de main characters de weg weten op de Star Destroyer? Oh Finn was ooit een stormtrooper dus die weet het wel".

Same voor Rey, het mystery en de opzet als Jedi in The Force Awakens vond ik prima. Maar in episode 8 hadden ze gewoon al die losse eindjes moeten oppakken om van episode 9 een echte finale te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-04 15:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

raiders schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:35:
Yep Kylo is voor mij ook echte de beste character uit de nieuwe saga. Overigens waren Rey en Finn ook niet heel saai in TFA. Het concept van Finn is natuurlijk best wel nice, een stormtrooper turned good. Daar had je best wat van kunnen maken zeker toen het bleek dat Finn ook force sensitive was. Maar in episode 8 hebben ze Finn gewoon verandert in een generic good guy en hebben ze met de backstory niks meer gedaan. Het feit dat hij een ex stormtrooper was werd alleen nog maar gebruikt als easy escape card voor de schrijvers. "Oh hoe zorgen we ervoor dat de main characters de weg weten op de Star Destroyer? Oh Finn was ooit een stormtrooper dus die weet het wel".

Same voor Rey, het mystery en de opzet als Jedi in The Force Awakens vond ik prima. Maar in episode 8 hadden ze gewoon al die losse eindjes moeten oppakken om van episode 9 een echte finale te maken.
Mwah, er hebben wel vaker main characters door een vijandig schip gerend in Star Wars hoor. Ze hadden net zo goed kunnen kiezen om BB-8 in te pluggen en een plattegrondje te laten zoeken.

Adam Driver vond ik zeker goed, maar het karakter Kylo Ren... Het idee is leuk, de grote lijnen waren best aardig uitgezet, maar de uitwerking vond ik minnetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35
Pathogen schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:12:
[...]

Mwah, er hebben wel vaker main characters door een vijandig schip gerend in Star Wars hoor. Ze hadden net zo goed kunnen kiezen om BB-8 in te pluggen en een plattegrondje te laten zoeken.

Adam Driver vond ik zeker goed, maar het karakter Kylo Ren... Het idee is leuk, de grote lijnen waren best aardig uitgezet, maar de uitwerking vond ik minnetjes.
Er was geen uitwerking, het waren 3 bijna los staande films. er zat geen samenhang in, en dat is iets wat de films voor mij vele malen slechter maakt dan de anderen.

Goed artikel erover;

https://screenrant.com/st...-luke-vader-father-twist/
When Kylo Ren tells Rey she is Palpatine’s granddaughter, it’s a less tangible gut-punch because she knows of his deeds, but has never experienced them. There’s nothing personal there, contrast to Luke/Vader: Luke believes Vader killed his father, has witnessed him help rule the Empire, and watched up close as he killed his mentor Obi-Wan, and later captured his friends. There were layers upon layers of personal animosity between them that made the reveal all the more painful, whereas for Rey it’s more like some vague notion of being descended from evil.

[ Voor 34% gewijzigd door corset op 21-01-2020 09:25 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-05 14:08
YouTube: Star Wars: Duel of the Fates Script Spoiler Review - Rule of Two

Deze podcast bekijkt elke scene en waarom het wel of niet werkt.

Ik moet zeggen. Dit script zag er best goed uit!
Ik heb me kostelijk vermaakt met TROS. Maar ook ik moet toegeven dat het wel een heel groot avontuur gevuld met toevalligheden en plot armor is O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders

:9~

Volgens mij is er geen Clone Wars topic, dus drop hem hier maar :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Ziet er veelbelovend uit dit. Ik kijk er naar uit in ieder geval!

Is het is misschien een goed idee om van dit topic een algemeen Star Wars topic te maken? De sequel trilogie is voorbij en daarmee dit topic eigenlijk ook, maar het is ook zonde om een geheel nieuw topic te starten. Een simpele naamsverandering zou dan voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Het had zo mooi kunnen zijn...

https://www.esquire.com/e...s-script-colin-trevorrow/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EO-keYEXsAI2fo7?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EO-kfI6WsAA18oe?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EO-kf2zXkAMIGhl?format=jpg&name=large

Bovenstaande afbeeldingen zijn gelekte concepten die inmiddels door Colin Trevorrow als legitiem bestempeld zijn!

[ Voor 55% gewijzigd door MazeWing op 14-02-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Weet iemand wanneer de Digitaal en Blu-ray release in Nederland is van The Rise of the Skywalker? Liefst met betrouwbare bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 01:29
Opzich had je dat zelf natuurlijk ook even op kunnen zoeken op blu-ray.com ;)

Niet specifiek voor NL maar de europese markten krijgen hem in April zo te zien:

https://www.blu-ray.com/m...walker-4K-Blu-ray/259250/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MazeWing schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:16:
Het had zo mooi kunnen zijn...

https://www.esquire.com/e...s-script-colin-trevorrow/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bovenstaande afbeeldingen zijn gelekte concepten die inmiddels door Colin Trevorrow als legitiem bestempeld zijn!
Wat is er zo mooi aan? Het zijn dezelfde Hollywood-clichés in een ander sausje, gebouwd op de herhaling van zetten die TFA is. Karakters gaan dood, maar worden weer tot leven gewekt. Evil dude wordt toch weer good. etc etc. Woeptiefuckingdoe.

Maar volgens mij ben ik er uit. Een paar jaar geleden is er die schrijversstaking geweest. Ik denk dat er sindsdien een AI gebruikt wordt die scripts genereerd uit al bestaande werken. Je kan mij niet wijsmaken dat dit soort armoe het resultaat is van betaalde arbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Jaguar645 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:29:
Opzich had je dat zelf natuurlijk ook even op kunnen zoeken op blu-ray.com ;)

Niet specifiek voor NL maar de europese markten krijgen hem in April zo te zien:

https://www.blu-ray.com/m...walker-4K-Blu-ray/259250/
Ik had al gezocht en ik kon alleen US en UK vinden. Maar bedankt voor de moeite.

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:54
Deze trailer heeft mij 1000x meer kippevel gegeven dan de laatste 3 films bij elkaar....

Enige jammer is, The Lost tales, zitten die er in of worden die uncanon, want de Lost Tales is super goed nog.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wow.... Ik vond de film echt heel tof. Plotholes hier en daar heb je in vrijwel elke film en ik heb me er niet aan gestoord. Waar ik eigenlijk van plan was om de film rond Kerst te kijken, lukte me dat pas in maart. Tot die tijd heb ik dit topic kunnen vermijden. Gelukkig maar. De Hoekse en Kabeljauwse twisten zijn er niks bij. Ik zie het echter ook in het Picard topic, hoewel niet zo heftig als hier. Het lijkt of Star Wars en Star Trek religie zijn, maar het zijn maar films en series hoor. @Spike_wolf Dank dat je nog wat informatie/inzichten hebt willen en kunnen delen. Ik ga de films zeker nog een keer kijken, maar dan sla ik de beide Ewoks-films wel over. Als we het dan toch over slechte films hebben; dan zijn die toch wel heel slecht. Op een paar leuke scènes na, voegen die echt weinig toe. De tekenfilm over de Clone Wars heb ik ook gezien. Dat gaf wat background aan Anakin, maar die vond ik ook niet perse nodig om nog een keer te zien. Dan zijn de backstory's van Han Solo en Rogue One veel leuker om naar te kijken en die voegen wat mij betreft echt een heleboel toe. Als ik de TROS als losse film beoordeel, geef ik hem zeker een negen. Heb toch vaak met ingehouden adem zitten kijken. Als geheel geef ik de franchise een 9,5 en staat ie wat mij betreft in rijtje met epische franchises als Back to the Future, Indiana Jones, Jurassic Park, Harry Potter, James Bond, Star Trek, MCU en Lord of the Rings + The Hobbit. Hiermee bedoel ik dat er qua storytelling, personages, lore, plezier, spanning, avontuur en dergelijke zoveel gebeurt dat je echt in een wereld gezogen wordt. Elk van die franchises heeft zijn eigen voors en tegens, mindere delen en uitstekende films, maar wat ze wat mij betreft allemaal hebben, is dat je perse een nieuw deel wilt zien, en houdt van het verhaal. Terugkomend op SW als geheel: geweldig en op TROS specifiek: ontzettend gaaf. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb je wel eens van paragrafen gehoord? :p
Het lijkt of Star Wars en Star Trek religie zijn, maar het zijn maar films en series hoor.
Dit is altijd zo'n dooddoener hé. Je mag best flinke kritiek hebben op een film, vooral als het zo'n productie als Star Wars is. Daarmee geef je in ieder geval aan dat deze mate van kwaliteit niet wordt geaccepteerd. Ik vind het enkel jammer dat er toch nog zoveel tweakers/mensen naar de bios zijn gegaan na The Last Jedia. Die film had je toch in moeten laten zien dat Disney geen idee heeft wat ze met Star Wars aan het doen zijn. Alhoewel Mandalorian wel erg leuk was.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MrVegeta schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:22:
Heb je wel eens van paragrafen gehoord? :p

[...]

Dit is altijd zo'n dooddoener hé. Je mag best flinke kritiek hebben op een film, vooral als het zo'n productie als Star Wars is. Daarmee geef je in ieder geval aan dat deze mate van kwaliteit niet wordt geaccepteerd. Ik vind het enkel jammer dat er toch nog zoveel tweakers/mensen naar de bios zijn gegaan na The Last Jedia. Die film had je toch in moeten laten zien dat Disney geen idee heeft wat ze met Star Wars aan het doen zijn. Alhoewel Mandalorian wel erg leuk was.
Yes, van gehoord. Nutteloze

dingen. Zie je wel?

:+

Nee, geen dooddoener, maar waarheid. Dat er fel gediscussieerd wordt is geen probleem. Dat mensen echt tegen elkaar beginnen te fitten en het respect voor elkaar vergeten, over iets dat primair een kunstvorm is en daarmee een kwestie van smaak, dat is wat ik bedoel. Natuurlijk mag je je mening hebben en mensen vragen naar de hunne. Lijkt me evident. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

:+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ok geen enkele scene hiervan komt me bekend voor en ik heb die film toch echt gezien. Totaal verdrongen blijkbaar. Wat een enorme clusterfuck was het toch.

Ik doe gewoon alsof deze hele trilogie niet bestaan heeft. Best way really.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Iemand die de nieuwe episodes van The Clone Wars nog een beetje volgt? De eerste twee arcs waren te doen maar niet fantastisch. Maar de aflevering van gisteren is wel direct een fantastisch begin van de Siege of Mandalore arc.

spoiler:
Over 2 of 3 episodes order 66 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:10

Freshnezz

Why so serious?

Wat een deel zeg de laatste Clone Wars, helaas nog maar een paar te gaan.. ;w

Wat ziet het er mooi uit, en het lijkt echt bijna aan te sluiten op Revenge of the Sith.

Hopelijk komen er nog wat verwijzingen naar The Mandalorian, (Dark Saber / Moff Gideon of misschien kleine Din Djarin)! Kleine Kanan Jarrus zag je in het begin ook eventjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Freshnezz schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:17:
en het lijkt echt bijna aan te sluiten op Revenge of the Sith.
Bijna?
Ani en Obi-Wan vertrokken richting Coruscant om Palpatine te gaan redden van Grievous. Als hun Stardestroyer uit hyperspace komt springen ze in hun fighters en zit je letterlijk aan het begin van RotS :P
De overige afleveringen van TCW spelen zich dus tegelijk af met RotS :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Yep, en in de opening laten ze ook zien dat de Jedi (Plo Koon en Aylaa Secura) zich verplaatsen naar de battles in de Outer Rim. Dat is uiteindelijk waar de Clone Wars eindigt.

Ook wel tof dat er een knipoog was naar de oude 2003 Clone Wars serie. Obi Wan zegt op een gegeven moment dat Shaak Ti gestuurd is om de Chancellor te beschermen tegen Grievous maar dat Mace Windu al een tijdje niks meer had gehoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Holy fuckkkkk episode 10...😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
De animatie is wel echt on point hoor. Ik las wat geruchten dat ze dit willen uitbrengen als film, en qua kwaliteit zou dat zeker kunnen.

Nog 2 afleveringen, voor wie het gemist heeft: de laatste is op dinsdag 4 mei (Star Wars day) in plaats van 7 mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Wow wat een aflevering weer, The Clone Wars sluit echt af met een bang..! Nog één deel helaas :'(

En heel erg tof dat we order 66 vanuit Rex z'n standpunt nu zien, zit imo veel meer emotie in dan tijdens de prequels.. Sowieso erg gaaf dat we na al die tijd nog twee keer Order 66 hebben mogen meemaken (Fallen Order game), wie had dat ooit nog gedacht (yeeeeyy Disney 8)7 )

En die hal scéne met Maul is nog bruter dan Darth Vader in R1 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Wat een aflevering(en) inderdaad. Volgende week de big escape en misschien wel een connectie tussen Ahsoka en Darth Vader? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-05 14:08
Mooi einde van de serie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Wauw wat een einde voor The Clone Wars. Voor mij is deze serie, en vooral de laatste arc een van de beste stukken canon uit Star Wars. En volgens mij zijn veel het daarmee eens.

De laatste tijd zijn er nogal wat nieuwe series en films aangekondigd dus hopelijk nemen ze een voorbeeld aan dit seizoen en The Mandalorian.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Heel tof eind van The Clone Wars...aan de ene kant jammer dat we niks van de rest hebben gezien, maar het ging uiteindelijk toch alleen om Ahsoka en de Clones (Rex).

Mooi eind ook van Darth Vader (OT style!), die zijn laatste hoopje menselijkheid ziet verdwijnen (nu hij denkt dat Ahsoka dood is en haar lightsaber ziet liggen) en weg loopt van de Clone trooper helm aka the Clone Wars tijdperk.. Vet!

Ben benieuwd welke animatieserie er nu komt. Resistance heeft me niet kunnen boeien, hopelijk komt er inderdaad iets uit met de kwaliteit van dit seizoen.

Enne kunnen ze Filoni niet even de leiding geven na Kathleen Kennedy? Wat snapt die man Star Wars zeg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Wat vooral tof is aan de scene met Vader is dat het volgens mij meer een throwback is naar hoe hij ooit was in The Clone Wars. Aan de stormtroopers en de transport shuttle kun je zien dat het pas jaren later is. Voor mijn gevoel is dit in Star Wars Rebels season 2 waar Vader voelt dat Ahsoka nog leeft. Hij is vast terug gegaan naar de crash om te bevestigen dat ze echt dood is gegaan tijden order 66.

Dave Filoni doet toch ook weer een paar episodes van The Mandalorian season 2? Er is nu een wekelijkse "behind the scenes" serie op Disney+ over the Mandalorian dus daar ben ik ook wel benieuwd naar. [mogelijke spoiler voor season 2]:
spoiler:
Er gaan nu ook geruchten dat Ahsoka terug gaat keren voor The Mandalorian, hoe groot haar rol gaat zijn is nog niet zeker. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe ze dat in live action gaan doen :9~

[ Voor 35% gewijzigd door raiders op 06-05-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

raiders schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:03:
Dave Filoni doet toch ook weer een paar episodes van The Mandalorian season 2? Er is nu een wekelijkse "behind the scenes" serie op Disney+ over the Mandalorian dus daar ben ik ook wel benieuwd naar. [mogelijke spoiler voor season 2]:
spoiler:
Er gaan nu ook geruchten dat Ahsoka terug gaat keren voor The Mandalorian, hoe groot haar rol gaat zijn is nog niet zeker. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe ze dat in live action gaan doen :9~
Ja klopt, sowieso is Filoni samen met Favreau executive producer en houdt hij volgens mij in het algemeen de grote lijnen in de gaten of het nou wel of niet past in de star wars lore. Wat dat betreft is hij wel de geestelijke opvolger van George Lucas aangezien zij samen lange tijd gewerkt hebben aan The Clone Wars.

spoiler:
Ja ben erg benieuwd hoe ze live action Ahsoka zullen gaan doen, de geruchten (of is het al bevestigd?) is dat Rosario Dawson gecast is hiervoor. Persoonlijk vind ik het een geweldige keuze, heb haar altijd wel een toffe actrice gevonden en vind haar toch wel passen als Ahsoka.

De 'toxic fandom' is het daar niet mee eens uiteraard, die willen liever Ashley Eckstein (de voice actress uit de animaties) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Een klein beetje meta misschien omdat het nu over The Mandalorian en The Clone Wars gaat. Maar eerder werd aan aangegeven dat dit topic misschien gewoon een algemeen Star Wars topic kan zijn? Voor de zekerheid doe ik het wel in spoiler tags, zeker omdat het gaat over content die nog niet uit is (leaks / rumours).
Freshnezz schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:58:
[...]

Ja klopt, sowieso is Filoni samen met Favreau executive producer en houdt hij volgens mij in het algemeen de grote lijnen in de gaten of het nou wel of niet past in de star wars lore. Wat dat betreft is hij wel de geestelijke opvolger van George Lucas aangezien zij samen lange tijd gewerkt hebben aan The Clone Wars.

spoiler:
Ja ben erg benieuwd hoe ze live action Ahsoka zullen gaan doen, de geruchten (of is het al bevestigd?) is dat Rosario Dawson gecast is hiervoor. Persoonlijk vind ik het een geweldige keuze, heb haar altijd wel een toffe actrice gevonden en vind haar toch wel passen als Ahsoka.

De 'toxic fandom' is het daar niet mee eens uiteraard, die willen liever Ashley Eckstein (de voice actress uit de animaties) 8)7
spoiler:
Op zich ben ik het er wel mee eens dat Ashley Eckstein de stem van Ahsoka is. Zeker omdat Ik snap wel dat ze iemand anders zoeken als actrice voor de rol in live action. Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat ze twee acteurs hebben voor 1 rol. Darth Vader in de original trilogy bijvoorbeeld, maar ook Maul in Solo en The Clone Wars. De motion capture van Maul werd gedaan door Ray Park (Maul uit episode 1) en de voice over door Sam Witwer. Dat zouden ze natuurlijk ook kunnen doen voor Ahsoka, al kan ik me voorstellen dat het een beetje zuur is als je in een Star Wars rol alleen maar de motion capture mag doen.

Maar mochten ze dat niet doen dan vind ik het alsnog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 13:38

s0kkie

Cowabunga

The Empire Strikes Back vanaf 2 juli een weekje terug bij Pathé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Er is nu ongeveer een week een gerucht dat Disney mogelijk Star Wars gaat “resetten”... |:(
So, the rumor suggests Disney would use a concept from “Star Wars Rebels” to erase the events of the sequel trilogy, making them their own alternate universe and their own timeline of events.
Disney — in order to reset the universe — would (probably? maybe? who knows?) create a scene where someone stops Palpatine from arriving on Exegol, making it so he dies at the end of “Return of the Jedi” as originally intended, according to the YouTuber’s theory.

Palpatine dies then and there. No more manipulating events. No more First Order. No more dark idea influence on Ben Solo.

The sequel trilogy exists on its own as its own product.
https://www.deseret.com/e...st-jedi-rise-of-skywalker

Dit zou natuurlijk het meest idiote idee ooit zijn. Rise of Skywalker is natuurlijk al ruk qua verhaal en plot, echter werken ze zich hier nog meer in de nesten. Daarnaast lijkt het me zeer stug dat ze een gehele trilogie op een zijspoor zetten, enkel om nog mee me verdeeldheid te creëren.

Beter laten ze dit voor wat het is en focussen ze zich op een deel van het universum dat nog niet (zo) bekend is. Dus een andere tijd of ander deel in de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:40

odan

The dark side is within all!

Het gaat nooit gebeuren natuurlijk, maar de sequel trilogy non canon maken heb ik 100% geen problemen mee.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het beste aan de nieuwe trilogie is dat hij zo matig was dat je vrij makkelijk kan doen alsof hij toch al niet bestaat. Gaat me erg goed af kan ik je zeggen.

Het probleem met Episode 7/8/9 is gewoon dat ze in de basis al onnodig zijn. Return of the Jedi sluit het verhaal af op alle mogelijk manieren. In het EU is jarenlang voortgebouwd hierop en ik heb er in de beginjaren sinds the Thrawn trilogy best wat van gelezen maar het is allemaal herhaling. Clone van die, kinderen van die etc. etc.

Soms is een verhaal gewoon af, period. Boekje dicht, naar bed. En morgen weer een ander verhaaltje. Maar ja, het grote publiek is net als mijn kinderen denk ik. Liever voor de driehonderdste keer Kikker en het Verjaardagsspel dan dat papa eens een nieuwe verhaaltje mag voorlezen. 'Want die ken ik niet dus die wil ik niet' }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megatron
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:53

Megatron

Intergalactic Planetary

Dr. Strangelove schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:02:
Het beste aan de nieuwe trilogie is dat hij zo matig was dat je vrij makkelijk kan doen alsof hij toch al niet bestaat. Gaat me erg goed af kan ik je zeggen.

Het probleem met Episode 7/8/9 is gewoon dat ze in de basis al onnodig zijn. Return of the Jedi sluit het verhaal af op alle mogelijk manieren. In het EU is jarenlang voortgebouwd hierop en ik heb er in de beginjaren sinds the Thrawn trilogy best wat van gelezen maar het is allemaal herhaling. Clone van die, kinderen van die etc. etc.

Soms is een verhaal gewoon af, period. Boekje dicht, naar bed. En morgen weer een ander verhaaltje. Maar ja, het grote publiek is net als mijn kinderen denk ik. Liever voor de driehonderdste keer Kikker en het Verjaardagsspel dan dat papa eens een nieuwe verhaaltje mag voorlezen. 'Want die ken ik niet dus die wil ik niet' }:|
Ha! Daar ben ik het echt volstrekt mee eens. Onlangs The Rise of Skywalker nog eens op Disney+ bekeken, in de hoop dat ik mijn steeds negatievere mening over de recente trilogie kon bijstellen. Maar helaas... wat een enorme baggerfilm zeg. Visueel is het allemaal fantastisch, maar de rest is een grote geforceerde shit show. The Force Awakens vind ik persoonlijk nog de beste van de drie, maar zeker niet vanwege het verhaal.

Gewoon doen alsof het allemaal nooit is gebeurd ;)

Scranton! What? The electric city.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dr. Strangelove schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:02:

Op zich had George Lucas nog ideeën hoe Episode 7/8/9 er volgens zijn visie uitgezien zou kunnen hebben, dus wat hem betreft was het verhaal nog niet helemaal af. Maar de Disney versie is inderdaad veel herhaling.

- Een Jedi in ballingschap, waar hebben we dat eerder gezien?
- Uitmoorden van de Jedi Temple door Ben, vast geïnspireerd door Anakin Skywalker.
- Alweer een Death Star. Hoe origineel.
- En die Death Star heeft weer een zwak punt, alsof de bad guys niks geleerd hebben.

etc

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 08-07-2020 13:35 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Ja even los van of het verhaal goed was of niet. Wat ik het meest jammer vind is dat alles hetzelfde is als de OT. De First Order en de Resistance zijn gewoon The Empire en The Rebels maar dan reskinned en zelfs dat is nog wat mager want de meeste schepen zijn alsnog hetzelfde.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat de sequels qua verhaal veel beter konden maar episode 7 en episode 9 vind ik nog wel prima te doen. Disney gaat natuurlijk nooit de sequels non canon maken of weggooien. Er waren ook al geruchten dat ze de world between worlds uit Rebels erbij zouden halen om een soort time travel / multiverse scenario te maken. Maar dat gaan ze hopelijk nooit doen, en dat zie ik ook niet gebeuren. Je gaat niet een paar jaar investeren in films en die dan direct in de trash bin gooien.

Ik hoop dat ze nog wel even doorgaan met films en series maken maar dan het liefst ver van de bestaande storylines. Het concept van de High Republic is natuurlijk wel tof dan kan je helemaal los gaan qua nieuwe dingen zonder dat mensen zeggen dat het de bestaande storyline kapot maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

raiders schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:06:
Ja even los van of het verhaal goed was of niet. Wat ik het meest jammer vind is dat alles hetzelfde is als de OT. De First Order en de Resistance zijn gewoon The Empire en The Rebels maar dan reskinned en zelfs dat is nog wat mager want de meeste schepen zijn alsnog hetzelfde.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat de sequels qua verhaal veel beter konden maar episode 7 en episode 9 vind ik nog wel prima te doen. Disney gaat natuurlijk nooit de sequels non canon maken of weggooien. Er waren ook al geruchten dat ze de world between worlds uit Rebels erbij zouden halen om een soort time travel / multiverse scenario te maken. Maar dat gaan ze hopelijk nooit doen, en dat zie ik ook niet gebeuren. Je gaat niet een paar jaar investeren in films en die dan direct in de trash bin gooien.

Ik hoop dat ze nog wel even doorgaan met films en series maken maar dan het liefst ver van de bestaande storylines. Het concept van de High Republic is natuurlijk wel tof dan kan je helemaal los gaan qua nieuwe dingen zonder dat mensen zeggen dat het de bestaande storyline kapot maakt.
Zolang ze blijven vasthouden aan iets "na" de bestaande delen en daarnaast ook gebruik maken van terugkerende personages, blijft het altijd een soort "rehash".

Het is inderdaad beter als ze juist terug in de tijd gaan en dan echt een stuk verder. Ik zou heel graag iets willen zien dat zich (tien)duizenden jaren voor Episode 1 afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
In ander nieuws:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qd6ubpW4SRi_fNCzmu__Y7uyXC4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7sCk5c76H70pbSgIZGF08v4d.jpg?f=user_large

https://www.starwars.com/...bad-batch-series-announce

Rex!
Cody!
Ahsoka!
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Dit is post order 66 dus ik twijfel of Ahsoka hier een rol in speelt. Rex en Cody zouden nog wel kunnen omdat er nog een "plot hole" is over de chips van Gregor en Wolf (in Rebels). Het zou wel tof zijn als deze serie een paar maanden na order 66 is en laat zien hoe de clones langzaam vervangen worden door stormtroopers. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
raiders schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:39:
[...]

Dit is post order 66 dus ik twijfel of Ahsoka hier een rol in speelt. Rex en Cody zouden nog wel kunnen omdat er nog een "plot hole" is over de chips van Gregor en Wolf (in Rebels). Het zou wel tof zijn als deze serie een paar maanden na order 66 is en laat zien hoe de clones langzaam vervangen worden door stormtroopers. :9~
Rex, Cody en Ahsoka zijn genoemd door Corey van Dyke en die schijnt best goed geïnformeerd te zijn. Hij kwam een maandje geleden al met de aankondiging.

Uit nieuwsgierigheid; waarom zou Ahsoka geen rol kunnen spelen vanwege "post order 66"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Nnoitra schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:00:
[...]

Uit nieuwsgierigheid; waarom zou Ahsoka geen rol kunnen spelen vanwege "post order 66"?
Nou het zou natuurlijk wel kunnen maar ik zou zelf verwachten dat ze dat deel van het verhaal nu afgesloten hebben met het boek en Rebels. Maar het zou inderdaad wel kunnen, ik had die tweet ook nog niet gezien trouwens. Meer Ahsoka en Rex is natuurlijk altijd prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
raiders schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:13:
[...]

Nou het zou natuurlijk wel kunnen maar ik zou zelf verwachten dat ze dat deel van het verhaal nu afgesloten hebben met het boek en Rebels. Maar het zou inderdaad wel kunnen, ik had die tweet ook nog niet gezien trouwens. Meer Ahsoka en Rex is natuurlijk altijd prima ;)
Ahsoka's verhaal is an sich wel afgesloten (er is nog altijd wel een opening mbt de zoektocht naar Ezra), maar tussen het einde van "The Clone Wars" en het begin van "Rebels" zit zo'n 14 jaar.
Ahsoka kan heel wat uitvreten in die 14 jaar en het kan ook interessant zijn hoe ze al die tijd uit de handen van Palps/Vader is gebleven. En hoe uiteindelijk in de rol kwam die ze in "Rebels" heeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Is dat de titel van de episode 7/8/9 bluray set, ‘The Bad Batch’?

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste