The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 22:21
Zelfs in boeken word niet alles helemaal uitgelegd en ik vind dat wel goed dat er ruimte is voor je eigen fantasie.
Ik merk wel dat er steeds meer en makkelijker negatief gereageerd word en niet alleen op star wars...ik vraag mij af of mensen nog gewoon naar een film kunnen kijken en daar van genieten.
Van mij had de film wel wat langer mogen duren zo dat het niet zo vol gepropt voelt. Voor mij was dit wel de beste van de 3. Laten ze bij Disney er van geleerd hebben en er gewoon de tijd voor nemen om zoiets te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Als je als Disney zijnde een hoog verwachtingspatroon creëert maar je levert vervolgens een afgeraffeld, waardeloos en met plotholes doorzeeft verhaal af, dan kan je wachten op een berg negativiteit.

Visueel een prima film maar verder ook ook niet. De geforceerde humor sinds Disney is ook bijzonder irritant en onnodig. Van mij mag het uitmelken ondertussen wel een keer stoppen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 21:32

Major_ton

Shoot!

Sithlord76 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:49:
...
Ik merk wel dat er steeds meer en makkelijker negatief gereageerd word en niet alleen op star wars...ik vraag mij af of mensen nog gewoon naar een film kunnen kijken en daar van genieten.
...
Geheel off-topic, maar ik ben het hier 100% mee eens. De zuurgraad is de afgelopen jaren enorm gestegen. Alles is stom, overal zit wat achter en vroeger was alles beter. Uiteraard mag je kritisch zijn en mag je een eigen mening hebben, maar het slaat behoorlijk door nu. Om het meer on-topic te maken, ik denk dat Kelly Marie Tran en haar karakter Rose Tico en goed voorbeeld zijn. Het is zo absurd debiel hoe daarop is gerageerd, dat je wel eens denkt of Thanos toch niet een heel klein beetje gelijk had... (overdreven gesproken)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 13:08

KingCrash

Angry Rabbit

Erg vermaakt in de bios.
Wel mijn vraagtekens bij de ondertitels.
"Artoo" en "Threepio" vond ik wat apart vertaald.

Angry Rabbit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:56

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
KingCrash schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:21:
Erg vermaakt in de bios.
Wel mijn vraagtekens bij de ondertitels.
"Artoo" en "Threepio" vond ik wat apart vertaald.
Dat is altijd de officiële schrijfwijze in gesprekken :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:49
simons schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:04:
[...]

Ik ben er gewoon helemaal blanco in gegaan, zelfs bewust niet 1 trailer gekeken, en ben blij toe.
Al dat gebash van mensen die er niet toe doen en lekker langs de kant wat mogen roepen (hier ook) voor je de film gaat kijken links laten liggen.

Vanmiddag gekeken en vond het gewoon een vermakelijke film met enkele prima scenes (alle referenties naar de vorige delen zitten wmb goed in elkaar).
Ik heb hier vrede mee, tuurlijk kan het allemaal beter maar vechten tegen de alles-van-vroeger-is-beter lukt niemand.
Gelukkig werkt dat allebei de kanten op. Leuk toch hoe meningen werken?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:40
Gisteren gezien. Moet zeggen, in lijn met de meeste reviews.

Er zitten zo ontzettend veel onlogische plotwendingen in deze film. Verder wordt alles wat je weet over de Force op zijn kop gezet. Rey is nu dus blijkbaar Jezus die met handopleggingen kan healen? Dat geeft nogal wat te denken over scenes in de OT en prequels waar geen enkele Jedi die skill had. Zeker niet genoeg XP om die te unlocken. En ze heeft opeens force lightning? Ik dacht interessant, dat is een Dark Side skill, maar daar wordt dus verder niks mee gedaan.

Palpatine is natuurlijk leuk om terug te zien maar om hem als een deus ex machina op te laten duiken is gewoon raar. En wie was Snoke ook weer? Nou ja, who cares, hij was een, iets, van Palpatine? OK, maar dat maakt al zijn acties in de eerste twee films weer haaks staan op wat Palpatine in deze film wil.

Sowieso is Rey echt een enorm saai karakter. Matige actrice ook maar wat is haar drive in vredesnaam over de trilogie? Ze is perfect, wint alles, kan alles zonder duidelijke reden. Saai. Een zwak aftreksel van Luke, die vanaf het begin van IV duidelijk maakt wat hij wil, daar offers voor moet brengen, moet incasseren, fouten maakt maar uiteindelijk slaagt doordat hij bereid is zijn leven op het spel te zetten. Rey? Boring.

Oh ja, even over logistiek praten. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je op Exegol, waarvan niemand blijkbaar weet waar het is, een enorme vloot aan hypermoderne star destroyers bouwt en bemant? Ik heb geen moeite met suspending disbelief zo nu en dan maar dit soort zaken worden in b.v. episode 2 toegelicht. Schepen bouw je in een shipyard, je recruiteert bemanningen door het hele galaxy en niet in the middle of nowhere.

Ik had nog veel meer WTF momenten maar heb ze geloof ik gelukkig al verdrongen.

Slecht einde van een matige trilogie. Zoveel gemiste kansen. Jammer.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Afgelopen weekend geweest.
Goed vermaakt. Beter dan de vorige 2.

Verhaal ging van hak op de tak, Duidelijk gemaakt door disney en met het oog om een Star Wars tijdperk af te sluiten. Definitief breken met de legacy characters Skywalker bestaat alleen nog in naam.
spoiler:
Daarom moest Ben ook dood

Rey als defnitieve "Last Jedi" maar als sentinel
spoiler:
Er zijn geen andere Jedi meer en geen tempels :+ alles was gesloopt en de Jedi die nog leven zullen hoogstwaarschijnlijk de sentinels zijn

Ben benieuwd wat ze er verder mee gaan doen.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-05 21:41
Jammer dat ze Baby Yoda niet ergens door het beeld hebben laten schuifelen terwijl ie een kopje soep drinkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:40

ricardo246

Life's what you make it!

Spike_wolf schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:25:
[...]

Dat is altijd de officiële schrijfwijze in gesprekken :)
Ik heb me er mateloos aan geïrriteerd, R2D2 en C3PO komt beter over.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:50

R.G

De film was goed, alleen publiek overdreefde in alles lol en irriteerde hard lol
Lachen om lamme dingen potjandorie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
ricardo246 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:09:
[...]

Ik heb me er mateloos aan geïrriteerd, R2D2 en C3PO komt beter over.
Dat is nog erger want hun benamingen zijn R2-D2 en C-3PO ;)

Vanaf de eerste novelizatie (die eerder uit kwam dan de film) is het in gespreksvorm altijd zo geschreven, in ondertitels, boeken, overal.

Maar hoe spreek jij hun namen uit? Artoe Dietoe en Sietriepieo of Ertwee Deetwee en Seedriepéo?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:03
In een YouTube video benoemd, maar heb ik compleet gemist:

spoiler:
Blijkbaar is één van de statues in die Sith 'arena' een beeltenis van Darth Nihilus.

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-05 07:48
EdwardK123 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:00:
In een YouTube video benoemd, maar heb ik compleet gemist:

spoiler:
Blijkbaar is één van de statues in die Sith 'arena' een beeltenis van Darth Nihilus.

Kan iemand dit bevestigen?
spoiler:
Ja dat heb ik vaker online gelezen maar volgens mij is het nog niet “officieel”. Er is wel een HD clip waar Kylo de temple in gaat waar je het heel kort kunt zien.

Sowieso ben ik we benieuwd naar dat “publiek” zijn dat de oude sith ghosts? Darth Bane is natuurlijk ook al canon dus misschien wel stiekeme hints naar een Old Republic era waar mensen het al heel lang over hebben.
.

Wat zou ik graag een grimmige dark side film of serie willen. Darth Plagieus - A Star Wars story zou echt perfect zijn. Een nieuwe character, dark side, de quest om de dood te kunnen cheaten en de training van Palpatine.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat dan wel weer is, indien Luke in ROTJ de Emperor had gedood (de death-star scene) was Luke dus blijkbaar een Sith geworden met alles erop en eraan.

Dat is dan wel duidelijker geworden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-05 15:14
Delerium schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:52:
Wat dan wel weer is, indien Luke in ROTJ de Emperor had gedood (de death-star scene) was Luke dus blijkbaar een Sith geworden met alles erop en eraan.

Dat klopt, maar dat zei Palpatine ook letterlijk:
YouTube: Strike me down!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:13
En zo vallen de onopgeloste puzzelstukjes in elkaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door absrnd op 24-12-2019 16:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Kom op zeg. Dat was een van de 'grote' cliffhangers van TFA en het verhaal is dat iemand het ding opraapte op Cloud City en aan Maz gaf? That's it? Wow, big reveal zeg.

Sowieso dat hele karakter Maz Kanata is totally wasted. Grote build-up in TFA, wordt niks mee gedaan in TLJ en doet eigenlijk ook niks nuttigs in TROS.

Dit zijn prime examples van hoe ontzettend sloppy deze hele trilogie in elkaar steekt. Ik ken vervolgafleveringen van 60s TV Batman die een tighter plot hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:40

ricardo246

Life's what you make it!

Spike_wolf schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:26:
[...]

Dat is nog erger want hun benamingen zijn R2-D2 en C-3PO ;)

Vanaf de eerste novelizatie (die eerder uit kwam dan de film) is het in gespreksvorm altijd zo geschreven, in ondertitels, boeken, overal.

Maar hoe spreek jij hun namen uit? Artoe Dietoe en Sietriepieo of Ertwee Deetwee en Seedriepéo?
:F Je merkt misschien aan mijn houding dat ik voor de herkenbaarheid ga en niet zozeer wat er in boekjes als eerste geschreven wordt. Ik ben ook niet zo van de details dus een streepje hier en daar irriteer ik me niet aan.
Ik heet trouwens Richard, maar volgens jouw redenatie moet ik mijn naam (!) voortaan als Riesjart schrijven.
Tijd voor een borrel.

Verders vind ik je bijdrages altijd enorm waardevol, meen ik echt, keep up the good work :-)

[ Voor 5% gewijzigd door ricardo246 op 24-12-2019 18:01 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ach Ahsoka zei in de Clone Wars serie ook gewoon Artoo en Threepio. Dus dan is het gewoon een leuke easter egg ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
ricardo246 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:00:
[...]

:F Je merkt misschien aan mijn houding dat ik voor de herkenbaarheid ga en niet zozeer wat er in boekjes als eerste geschreven wordt. Ik ben ook niet zo van de details dus een streepje hier en daar irriteer ik me niet aan.
Ik heet trouwens Richard, maar volgens jouw redenatie moet ik mijn naam (!) voortaan als Riesjart schrijven.
Tijd voor een borrel.

Verders vind ik je bijdrages altijd enorm waardevol, meen ik echt, keep up the good work :-)
Ik snap je punt maar zo zijn ze zelfs in de scripts geschreven.. dat waren gewoon hun 'koosnaampjes', sorry.

Wat de nieuwe trilogie betreft..

Ik heb me er prima mee vermaakt hoor. Maar in de zin van:

"They are good movies, but bad StarWars movies"

En hier kan ik me heel goed in vinden. Ik bekijk ze eigenlijk ook los van de OT. Als ik dat niet doe, word ik helemaal gek van alle fouten, gemiste kansen en verkeerde keuzes.

Ze hebben imo de grootste fout gemaakt door niet vantevoren het hele verhaal al helemaal vast te hebben liggen..
Ze hebben het gaandeweg gedaan en dat had nooit gemogen. Ook zijn de scripts wegens 'leaks' nooit door echte StarWars professionals doorgelezen en bewerkt. Ze hadden hier veel grotere denktanks achter moeten hebben gehad. Die paar schrijvers en regisseurs hebben gewoon hun gang kunnen gaan. Zonde.
(Want laten we gewoon eerlijk zijn en elkaar geen mietje noemen, maar deze 3 scripts waren door de eerste beste echte StarWars kenners gelijk van tafel geveegd..)

Maar entertainment is het zeker.

Leno als Film en FX liefhebber: :Y

Leno als StarWars geek: :N

Nou, vooruit.. om mijn post wat luchtig te houden..

HEY HEYYYYYYY!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://nerdist.com/wp-content/uploads/2019/12/Babu-Frik.jpg

_O- <3

[ Voor 8% gewijzigd door poor Leno op 24-12-2019 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 08:41
YouTube: The Sith Lords Recanonized by The Rise of Skywalker Visual Dictionary

Volgens bovenstaand zijn er dus nieuwe Sith erkend. Wat toch zou wijzen dat we richting de Old Republic gaan.

Man man.... Een Revan trilogie! Waar je na de 2de film erachter komt wie Revan is (geen spoilers uiteraard ;) )

[ Voor 45% gewijzigd door Dubrillion op 25-12-2019 21:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 18:34
Vanmiddag gekeken en het viel niet tegen. Was ook niet moeilijk, aangezien ik met nul verwachtingen er naar toe ging (na het debakel van TLJ). Redelijk vermakelijk. Alleen ging alles wel te snel, waardoor je moeilijk een band kunt opbrengen met de acteurs. Dat is jammer, ik miste de spanningsbogen.
Bijvoorbeeld richting het einde, als Palpatine weer helemaal levend is en al zijn kracht keert richting de rebels, terwijl Rey bewusteloos is. Dan moet het gevoel heersen: "het kwaad heeft overwonnen en nu gaat alles mis. Palpatine maakt gehakt van de rebels. Angst en verslagenheid". Maar wat krijg je te zien? Palpatine vuurt wat electro golven op alle schepen af en het enige dat het doet is dat Po last krijgt van zijn instrumenten. That's it. Geen neerstortende schepen, geen wanhopige, doodgaande rebels, geen hel en verdoemenis en totale chaos. Niets. In plaats daarvan staat Rey op en na een kort gevecht vermoord ze Palpatine. Daar was het hoogtepunt van de avond.
Dat bedoel ik met dat het allemaal te snel gaat, te gehaast. Geen binding, geen gevoel. Veel actie, maar geen connectie. Spijtig, want ik vond de herintroductie van Palpatine echt tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 22:01:
Vanmiddag gekeken en het viel niet tegen. Was ook niet moeilijk, aangezien ik met nul verwachtingen er naar toe ging (na het debakel van TLJ). Redelijk vermakelijk. Alleen ging alles wel te snel, waardoor je moeilijk een band kunt opbrengen met de acteurs. Dat is jammer, ik miste de spanningsbogen.
Bijvoorbeeld richting het einde, als Palpatine weer helemaal levend is en al zijn kracht keert richting de rebels, terwijl Rey bewusteloos is. Dan moet het gevoel heersen: "het kwaad heeft overwonnen en nu gaat alles mis. Palpatine maakt gehakt van de rebels. Angst en verslagenheid". Maar wat krijg je te zien? Palpatine vuurt wat electro golven op alle schepen af en het enige dat het doet is dat Po last krijgt van zijn instrumenten. That's it. Geen neerstortende schepen, geen wanhopige, doodgaande rebels, geen hel en verdoemenis en totale chaos. Niets. In plaats daarvan staat Rey op en na een kort gevecht vermoord ze Palpatine. Daar was het hoogtepunt van de avond.
Dat bedoel ik met dat het allemaal te snel gaat, te gehaast. Geen binding, geen gevoel. Veel actie, maar geen connectie. Spijtig, want ik vond de herintroductie van Palpatine echt tof.
Zo had ik hem nog niet bekeken, maar je hebt wel gelijk. Deze film had makkelijk over 2 films uitgesmeerd kunnen worden.

Ben heel benieuwd of er ooit nog eens iemand (Abrams bijvoorbeeld) uit de school klapt dat deze triologie heel anders bedoeld was dan nu op het witte doek getoond is.

Is er al iets bekend over de nieuwe “aangekondigde” triologie?
Of iets over de Obi Wan serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ik wacht gespannen af. Lucasfilm en aankondigen zijn echt drama. Er zijn zoveel leaks, rumors en dingen die weer gecanceld worden dat ik wel wacht.

De nieuwe “trilogie” is toch ook nog niet officieel? De ene keer komt er een Old Republic trilogy van de makers van Game Of Thrones, de andere keer weer Rian Johnson en volgens mij zijn beide trilogies ook al een keer gecanceld. Afgelopen weken waren er ook al “inside leaks” over een Doctor Aphra spin off.

Volgens mij is het voor nu alleen officieel dat er een nieuw seizoen van The Mandalorian komt, in februari een nieuw seizoen van The Clone Wars, en in de toekomst een Cassian Andor serie en een Obi Wan serie. Maar correct me if I’m wrong.

[ Voor 9% gewijzigd door raiders op 25-12-2019 22:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Eigenlijk best grappig als je erover nadenkt..

Rey wil Palpatine gaan doden. Maar dan zegt Palpatine dat ze t moet doen en dan wil ze niet meer.

Dus als ie gewoon zn mond had gehouden.. _O-

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 22:25
poor Leno schreef op donderdag 26 december 2019 @ 00:02:
Eigenlijk best grappig als je erover nadenkt..

Rey wil Palpatine gaan doden. Maar dan zegt Palpatine dat ze t moet doen en dan wil ze niet meer.

Dus als ie gewoon zn mond had gehouden.. _O-
Misschien werkt zijn plan alleen als ze openstaat voor de Sith,

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05 21:03
Ik denk dat hij beter zijn riedeltje van de vorige keer had opgezegd.

"Oh I'm afraid the destroyers will be quite operational when your friends arrive. I feel the hate swelling within you. Use it, strike me down. Let the hate flow through you! Give into your anger."

[ Voor 4% gewijzigd door algalid op 26-12-2019 01:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Delerium schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:45:
*Stomme vertalers met threepio en art ipv 3PO en RT. Serieus, hadden de overige 8 delen dat niet duidelijk gemaakt.
Dat zijn de officiële namen van die droids. Serieus hadden de overige 8 delen dat niet duidelijk gemaakt. Ik snap werkelijk waar niet dat mensen daar na meer dan 40 jaar (!) ineens over vallen. Wees blij dat ze Chewbacca en Chewie niet meer vertalen als Pruimtabak en Pruimpje.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
segil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 22:01:
Palpatine vuurt wat electro golven op alle schepen af en het enige dat het doet is dat Po last krijgt van zijn instrumenten. That's it. Geen neerstortende schepen, geen wanhopige, doodgaande rebels, geen hel en verdoemenis en totale chaos.
Nou ja, tis wel een beetje logisch (tis en blijft sci-fi hehe). 8)
Hij 'schiet' bliksemschichten te lucht in, daardoor valt alle elektronica uit en storten ze neer; volgens mij zag je ook een aantal daadwerkelijk naar beneden gaan.
Dan zit je ook nog met een stukje atmosfeer en zwaartekracht; vanaf welke hoogte donderen ze naar beneden en hoe snel. En de piloten zelf worden natuurlijk niet geëlektrocuteerd; maar da's logisch :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 18:34
Nnoitra schreef op donderdag 26 december 2019 @ 19:38:
[...]

Nou ja, tis wel een beetje logisch (tis en blijft sci-fi hehe). 8)
Hij 'schiet' bliksemschichten te lucht in, daardoor valt alle elektronica uit en storten ze neer; volgens mij zag je ook een aantal daadwerkelijk naar beneden gaan.
Dan zit je ook nog met een stukje atmosfeer en zwaartekracht; vanaf welke hoogte donderen ze naar beneden en hoe snel. En de piloten zelf worden natuurlijk niet geëlektrocuteerd; maar da's logisch :+
Sure, "wetenschappelijk" gezien kan je dat ongetwijfeld verklaren. Mij gaat het er meer om dat op dat moment Palpatine aan zet is, alle kracht van Rey/Kylo (de good side) heeft afgepakt en het kwaad overwonnen lijkt te hebben. Kortom, the end voor de rebels. En dat kwam wat mij betreft niet echt uit de verf.
(vergelijk dat eens met mijn favo film reeks, LOTR... bij Helmsdeeps en de poorten van Moria... slachtvelden, waarbij onze vrienden lijken te verliezen en je ziet de angst en wanhoop, vlak voor ze gered worden)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shandon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 22:46
Ik had een hele waslijst van opmerkingen toen ik na de film uit de zaal wandelde, maar het merendeel is hier al aangekaart. Eén puntje waar ik over struikel dat ik hier nog nergens zag, is de matigheid van Leia in TRoS.

Natuurlijk ben ik wel op de hoogte van de dood van Carrie Fisher en dat ze voor deze film ongebruikt materiaal van de vorige twee films hebben gerecycleerd, maar ik zag het nut van al die moeite er echt niet van in. 8)7

Moesten ze nu in TLJ Holdo met Leia vervangen hebben tijdens die zelfmoord missie, dan was dat probleem opgelost en moesten ze voor TRoS geen belachelijke uitjes maken in het script om de pakweg vier throwaway lines te laten passen. Als het ongebruikte Leia materiaal nu ècht een verschil kon maken in het verhaal, dan was dat o.k. wat mij betreft, maar de paar zinnen die ze zegt die niets, maar dan ook niets bijdragen aan het plot, en conversaties die ze laten eindigen zonder antwoord en met een ellenlange blik? Dat was behalve de nostalgische insteek nergens voor nodig. Al bij al had ik liever gehad dat ze Leia uit het verhaal lieten. Dan moesten de schrijvers ook maar eens iets nuttigs doen met Maz Kanata en Rose, die in deze film quasi gedegradeerd zijn tot secretaresses van Leia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johncheese002
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

Droefsnoet schreef op donderdag 26 december 2019 @ 18:26:
[...]

Dat zijn de officiële namen van die droids. Serieus hadden de overige 8 delen dat niet duidelijk gemaakt. Ik snap werkelijk waar niet dat mensen daar na meer dan 40 jaar (!) ineens over vallen. Wees blij dat ze Chewbacca en Chewie niet meer vertalen als Pruimtabak en Pruimpje.
Zou ik wel fatsoenlijk politiek correct vinden en ik ga ze dan ook aanschrijven om dit te laten veranderen in de films die nog uitkomen. Ik noem de doos van mijn vriendin ook altijd Chewbacca namelijk.

Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Net terug van de bios en heb me prima vermaakt. Had toch al flink wat gelezen hier en daar, en met TLJ in het achterhoofd, is het me toch allemaal reuze meegevallen.

Voelde gewoon weer als vanouds en is een prima eind van deze trilogie naar mijn mening. Beste film van de 9? Nee zeker niet, maar bij lange na ook niet de slechtste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51

MazeWing

The plot thickens...

@Shandon Heel Leia hadden ze er wat mij betreft uit mogen laten. Niet alleen in TROS maar in alle 3 de films. Carrie Fisher is in mijn optiek nooit haar persoonlijke problemen te boven gekomen en maakte op mij een zeer "versleten" indruk. Haar gezichtsuitdrukkingen waren er ook nauwelijks en heel haar aandeel was sowieso erg klein.

Van mij hadden ze Kylo Leia dood mogen maken en vervolgens lekker door gaan met Han. Daar konden ze veel meer mee doen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:11
MazeWing schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 07:00:
@Shandon Heel Leia hadden ze er wat mij betreft uit mogen laten. Niet alleen in TROS maar in alle 3 de films. Carrie Fisher is in mijn optiek nooit haar persoonlijke problemen te boven gekomen en maakte op mij een zeer "versleten" indruk. Haar gezichtsuitdrukkingen waren er ook nauwelijks en heel haar aandeel was sowieso erg klein.

Van mij hadden ze Kylo Leia dood mogen maken en vervolgens lekker door gaan met Han. Daar konden ze veel meer mee doen...
Harrison wilde maar 1 film spelen, niet een hele trilogie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johncheese002
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

@Mazewing, alledrie hadden zij beter weg kunnen blijven, ik vond ze allemaal een sleetse indruk maken eigenlijk- Luke, Leia, maar Han ook. Ook niet zo raar, als zij nu ca. >80 jaar zijn ofzo...(Of kassiewijlen!)

De hele dynamiek tussen de granny's en de jonge garde klopte gewoon niet, in de hele trilogie. Dat is waar Disney imo de grootste fout gemaakt heeft. Dat je plotholes laat vallen, dat kan nog gebeuren, maar het implementeren van deze drie veteranen was een major f*ck-up. Vooral de cynische Luke, was echt de opposite vd OT. Niemand wil toch naar een stuk jedi-chagarijn kijken? Dat Disney dit zelf niet inzag, vond ik heel bijzonder.

Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
Grappig hoe de rol van Disney steeds anders wordt gezien. De een vindt dat 'Disney' teveel invloed heeft gehad, de ander beticht de geldschieter weer van te weinig invloed. Nu zullen sommige vast ook beweren dat Pulp Fiction te kindvriendelijk is gemaakt, toen Disney er geld in ging pompen, maar er bestaat toch zeer grote mate van zelfstandigheid als je een dochtermaatschappij bent.

Het enige wat Disney interesseert is hoeveel geld zo'n film opbrengt. Prima dat er jankerds zijn die The Last Jedi de slechtste film ooit vinden, de aandeelhouders hebben 1,3 miljard redenen om daar niks om te geven. Dat Rise of Skywalker ook meer dan een miljard dollar gaat opleveren stond al vast nadat die werd aangekondigd.

Disney bemoeit zich verder niet met de inhoud van Star Wars films. Disney zal niet zeggen "hey stop er eens wat lieve knuffelberen in". Voor de mensen die het niet weten, dat heeft George Lucas, een zelfstandige filmmaker niet gebonden aan een studio, zelf wel ooit gedaan. Want als er iemand is die films maakt met het oog op merchandise dan is hij het wel. Hij heeft niet voor niets zijn politieke film over handelsblokkades op proberen te fleuren met Jar Jar Binks, zodat kinderen de film ook zouden kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tuurlijk bemoeit Disney zich met de inhoud. Als jij een multi-billion property hebt zou je er dan niet zorg voor dragen dat het goed gemanaged wordt? Disney heeft bijvoorbeeld Colin Trevorrow gewipt omdat hij na zijn laatste film niet meer zo'n safe hand bleek te zijn als regisseur die het grote publiek weet te vermaken en dat konden ze na de discussie over ROTJ en de tegenvallende resultaten van Solo niet hebben.

Trouwens nog een bijzonder irritant puntje dat me te binnen schoot. Hoe wint Rey van Palpatine? Doordat ze opeens een extra lightsaber heeft. Dus het verschil tussen winnen en verliezen is wat extra hardware, that's it. Vergelijk dat met de OT, waarin de overwinning bewerkstelligd wordt door een character arc die over drie (eigenlijk nu zes) films voltrokken wordt, de redemption van Anakin. Wat een armoe, deze trilogie.
Shandon schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:33:
Ik had een hele waslijst van opmerkingen toen ik na de film uit de zaal wandelde, maar het merendeel is hier al aangekaart. Eén puntje waar ik over struikel dat ik hier nog nergens zag, is de matigheid van Leia in TRoS.
Eens dat haar acteerwerk matig was, zelfs in de TFA kon je zien dat ze met moeite overeind werd gehouden door het make-up department. De drugs hebben haar behoorlijk parten gespeeld in haar latere leven. Triest.

Ik vond ook dat in de laatste film haar lines echt niet goed pasten in het script, het was echt overduidelijk dat ze moesten gebruiken wat ze hadden. Had het dan niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
Dr. Strangelove schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:54:
Tuurlijk bemoeit Disney zich met de inhoud. Als jij een multi-billion property hebt zou je er dan niet zorg voor dragen dat het goed gemanaged wordt? Disney heeft bijvoorbeeld Colin Trevorrow gewipt omdat hij na zijn laatste film niet meer zo'n safe hand bleek te zijn als regisseur die het grote publiek weet te vermaken en dat konden ze na de discussie over ROTJ en de tegenvallende resultaten van Solo niet hebben.
De 1 miljard dollar die Trevorrow opbracht met Jurassic World was zeker niet genoeg was voor Disney? In de praktijk is Kathleen Kennedy degene die de touwtjes in handen heeft bij Lucasfilm. De enige invloed die Disney heeft is de mogelijkheid om haar te ontslaan, zodat iemand anders de richting van Star Wars kan bepalen. Meer invloed hebben ze niet, ze zijn daar bij de raad van bestuur echt geen verhalen aan het schrijven over hoe een film moet lopen.

Wellicht heb je de afgelopen maand iets meegekregen over 'Baby Yoda'. Onwijs populair karakter. Jij denkt vast dat Disney daar grof geld aan heeft verdiend met de merchandising, maar in de werkelijkheid heeft producer John Favreau ervoor gezorgd dat er geen merchandise van dit karakter is om spoilers te voorkomen. Inderdaad die vadsige assistent van Tony Stark heeft het machtige Disney iets verboden. Het kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Kennedy werkt voor LucasFilm, LucasFilm is van Disney, Disney is van de shareholders en die willen gewoon geld verdienen, that's it. Een beursgenoteerd bedrijf is groter dan haar werknemers, zelfs al heten ze Kennedy of Iger van achteren.

En als jij denkt dat Disney één cent op tafel laat liggen als het om Mandalorian merchandise gaat dan ben je behoorlijk naïef.

https://www.click2houston...al-baby-yoda-merchandise/

Ik geloof best dat ze er even mee willen wachten, met name om TROTS merchandising campagain niet in de weg te zitten vermoed ik, maar het is dus al gewoon op weg en ja, Disney gaat daar grof geld aan verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

<knip>

Je zou ook gewoon je fatsoen kunnen bewaren.

[ Voor 88% gewijzigd door Ramzzz op 30-12-2019 01:25 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Droefsnoet schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:46:
Disney bemoeit zich verder niet met de inhoud van Star Wars films.
Maar Rey is wel zo'n typerend Disney poppetje. Toeval?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
Dr. Strangelove schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:55:
Kennedy werkt voor LucasFilm, LucasFilm is van Disney, Disney is van de shareholders en die willen gewoon geld verdienen, that's it. Een beursgenoteerd bedrijf is groter dan haar werknemers, zelfs al heten ze Kennedy of Iger van achteren.
Dan maakt het voor Disney toch niet uit of JJ Abrahams een miljard dollar binnen harkt, Rian Johnson of Colin Trevorrow. Het is Kathleen Kennedy geweest die Trevorrow de laan heeft uitgestuurd en niet de Disney bazen. Kathleen Kennedy is degene die continue overhoop ligt met de regisseurs die ze in eerste instantie heeft uitgezocht niet Disney. Dat Disney een studio koopt wil niet zeggen dat ze creatieve beslissingen maken, dat laten ze lekker aan de studio zelf.
En als jij denkt dat Disney één cent op tafel laat liggen als het om Mandalorian merchandise gaat dan ben je behoorlijk naïef.

https://www.click2houston...al-baby-yoda-merchandise/

Ik geloof best dat ze er even mee willen wachten, met name om TROTS merchandising campagain niet in de weg te zitten vermoed ik, maar het is dus al gewoon op weg en ja, Disney gaat daar grof geld aan verdienen.
Er is al heel veel Mandalorian merchandise, dat loopt synchroon met de TROS merchandise, waar haal je de onzin vandaan dat ze daarom geen Baby Yoda merchandise zouden uitgeven. In elk artikel dat er over gaat waarom er geen Baby Yoda spullen zijn wordt steevast aangehaald dat dat op verzoek van John Favreau is. Bestaat Google niet in het parallelle universum waar jij leeft?
XWB schreef op maandag 30 december 2019 @ 00:57:
[...]

Maar Rey is wel zo'n typerend Disney poppetje. Toeval?
Ik weet niet wat een typerend Disney poppetje is, een prinses die zingend door het leven gaat? Laat me raden, aangezien Disney ook de licentie voor Star Wars speelgoed heeft, denk jij dat de topman van Disney hoogstpersoonlijk het actie figuur van Rey in elkaar heeft geboetseerd? Want zo werkt dat blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05 22:13
Ik heb m vanmiddag in de bios gezien (4Dx nog wel, voegde niet zoveel toe) en het enige waar ik aan kon denken was welke mafketels zo'n debiel verhaal hebben goedgekeurd. JJ Abrams bewijst weer eens wat een waardeloze schrijver 'ie is. 'That's not how the force works!' Zei ene Han Solo in The Force Awakens en daar had ie volkomen gelijk in, getuige deze film.

[ Voor 37% gewijzigd door P-Rock op 30-12-2019 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Droefsnoet schreef op maandag 30 december 2019 @ 01:34:
[...]
Dat Disney een studio koopt wil niet zeggen dat ze creatieve beslissingen maken, dat laten ze lekker aan de studio zelf.
Ik weet niet wat een typerend Disney poppetje is, een prinses die zingend door het leven gaat? Laat me raden, aangezien Disney ook de licentie voor Star Wars speelgoed heeft, denk jij dat de topman van Disney hoogstpersoonlijk het actie figuur van Rey in elkaar heeft geboetseerd? Want zo werkt dat blijkbaar.
Dit zijn stromannen. Het commentaar is niet dat Iger aan tafel zit met het creative team en besluiten neemt over hoe het plot gaat en wat voor kapsel de acteurs hebben. Het punt is dat Disney een beursgenoteerd bedrijf is dat middels haar management er zorg voor draagt dat de winst gemaximaliseerd wordt. Daarvoor is er zoals in elk groot bedrijf een chain of command. Jij focust steeds op Kennedy maar boven Kennedy staan een heel aantal mensen die de verantwoordelijkheid hebben erop toe te zien dat zij en de mensen die aan haar rapporteren beslissingen nemen die ervoor zorgen dat de cash binnen blijft rollen.

Het zal de aandeelhouders een rotzorg zijn wat het plot van TROS is of dat je de 20cm pluche Baby Yoda volgende week of pas in maart kan krijgen, als ze maar goede kwartaalcijfers gepresenteerd krijgen.

Dus: Zolang de cash binnen blijft rollen zal je niks horen over Disney en lijken ze ver weg te staan van LucasFilm. Gaat het minder, dan zie je dat er koppen rollen. Dat is in eerste instantie Kennedy's job, maar reken maar dat als zij het niet gedaan zou hebben haar eigen kop gerold zou hebben. Zo werkt dat in een groot bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb gisteren nog eens het begin van TLJ gezien en wat een fantastische opening is het toch. Samen met Revenge of the Sith de beste opening ooit van een Star Wars.

Wat mij vooral opviel was de spanning en opbouw die er in zat. Zeker toen die bombers (en kom nu niet aan met het feit dat het nergens op slaat dat de bommen daadwerkelijk moeten "vallen") werden uitgeschakeld en er nog maar 1 was, die ook nog eens niet functioneerde. In een paar minuten wordt er een zeer geloofwaardige penibele situatie neergezet die zo maar eens de rebellen een "genadeslag" toe zou kunnen brengen.
Vergelijk ik dit met de bliksem van Palpatine uit Tros, waarbij schepen "minuten" lang aan het vallen zijn, zonder eigenlijk erge gevolgen, dan mis ik in die scene ook maar iets van spanning. Niets maar dan ook niets wees erop dat het wel eens helemaal verkeerd af zou kunnen lopen.

Ook op dat front laat TROS gewoon heel wat steken vallen. Er is nauwelijks opbouw van enige spanning. Het lijkt er echt op alsof ze een checklist hebben gemaakt en de film die 1 voor 1 af streept.
Dat is ook het uitgangspunt van TROS heb ik het idee. De fans gewoon een best of collectie te geven en er voor te zorgen dat ze op korte termijn het maximale qua geld eruit kunnen halen. Zeker na alle, in mijn optiek zeer onterechte, kritiek op TLJ zagen de aandeelhouders de bui al hangen dat TROS minder geld zou opbrengen, omdat een deel van fans Star Wars mogelijk de rug toe zouden keren. Ook de flop van Solo gaf geen vertrouwen dat alles met Star Wars automatisch een succes wordt.

Het wordt trouwens wel een spannende wedstrijd over welke Star Wars het slechtste verhaal/plot heeft. De Holiday Special of TROS....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
MazeWing schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:30:
Ik heb gisteren nog eens het begin van TLJ gezien en wat een fantastische opening is het toch. Samen met Revenge of the Sith de beste opening ooit van een Star Wars.

Wat mij vooral opviel was de spanning en opbouw die er in zat. Zeker toen die bombers (en kom nu niet aan met het feit dat het nergens op slaat dat de bommen daadwerkelijk moeten "vallen") werden uitgeschakeld en er nog maar 1 was, die ook nog eens niet functioneerde. In een paar minuten wordt er een zeer geloofwaardige penibele situatie neergezet die zo maar eens de rebellen een "genadeslag" toe zou kunnen brengen.
Vergelijk ik dit met de bliksem van Palpatine uit Tros, waarbij schepen "minuten" lang aan het vallen zijn, zonder eigenlijk erge gevolgen, dan mis ik in die scene ook maar iets van spanning. Niets maar dan ook niets wees erop dat het wel eens helemaal verkeerd af zou kunnen lopen.

Ook op dat front laat TROS gewoon heel wat steken vallen. Er is nauwelijks opbouw van enige spanning. Het lijkt er echt op alsof ze een checklist hebben gemaakt en de film die 1 voor 1 af streept.
Dat is ook het uitgangspunt van TROS heb ik het idee. De fans gewoon een best of collectie te geven en er voor te zorgen dat ze op korte termijn het maximale qua geld eruit kunnen halen. Zeker na alle, in mijn optiek zeer onterechte, kritiek op TLJ zagen de aandeelhouders de bui al hangen dat TROS minder geld zou opbrengen, omdat een deel van fans Star Wars mogelijk de rug toe zouden keren. Ook de flop van Solo gaf geen vertrouwen dat alles met Star Wars automatisch een succes wordt.

Het wordt trouwens wel een spannende wedstrijd over welke Star Wars het slechtste verhaal/plot heeft. De Holiday Special of TROS....
Ik las de eerste alinea van jouw verhaal en moest gelijk denken: dat moet @MazeWing wel zijn :+

Maar je hebt wel gelijk hoor, het begin was heel vet van TLJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:22

Wildfire

Joy to the world!

Droefsnoet schreef op donderdag 26 december 2019 @ 18:26:
[...]

Ik verbaasde me tijdens de film over 'Artoo' en 'Threepio'. Dat zegt genoeg voor iemand die alle films heeft gezien. Had er gewoon R2 en 3PO van gemaakt, want dat is wat ze ook zeggen. Om er dan Artoo en Threepio van te maken, getver.

Hoorde in de bioscoop wel meer mensen mompelen toen er opeens Artoo in beeld kwam te staan.

Als dat wel de officiële namen zijn dan hebben ze slecht werk geleverd om dat bij het publiek ingeprent te krijgen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 30-12-2019 10:40 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:36:
Er zitten zo ontzettend veel onlogische plotwendingen in deze film. Verder wordt alles wat je weet over de Force op zijn kop gezet. Rey is nu dus blijkbaar Jezus die met handopleggingen kan healen? Dat geeft nogal wat te denken over scenes in de OT en prequels waar geen enkele Jedi die skill had. Zeker niet genoeg XP om die te unlocken.
Force healing is helemaal geen nieuwe skill, deze power kwam al eerder aan bod in het Expanded Universe. Zit ook in een aantal Star Wars games.

Ja, Jedi kunnen organismen genezen.

J.J. Abrams heeft dus in het Expanded Universe getapt om inspiratie op te doen, wat ik alleen maar kan toejuichen.
En ze heeft opeens force lightning? Ik dacht interessant, dat is een Dark Side skill, maar daar wordt dus verder niks mee gedaan.
Dark side skills kunnen door elke Jedi gebruikt worden. Jedi kiezen er alleen voor om deze niet te gebruiken, omdat dark side skills doorgaans als inhumaan beschouwd worden (wat dus niet bij een Jedi past).

De lightning bij Rey was ongecontroleerd.
Palpatine is natuurlijk leuk om terug te zien maar om hem als een deus ex machina op te laten duiken is gewoon raar. En wie was Snoke ook weer? Nou ja, who cares, hij was een, iets, van Palpatine? OK, maar dat maakt al zijn acties in de eerste twee films weer haaks staan op wat Palpatine in deze film wil.
Ik had ook graag meer Snoke diepgang gezien, maar dat station is al gebaseerd in de vorige film.
Sowieso is Rey echt een enorm saai karakter. Matige actrice ook maar wat is haar drive in vredesnaam over de trilogie? Ze is perfect, wint alles, kan alles zonder duidelijke reden. Saai. Een zwak aftreksel van Luke, die vanaf het begin van IV duidelijk maakt wat hij wil, daar offers voor moet brengen, moet incasseren, fouten maakt maar uiteindelijk slaagt doordat hij bereid is zijn leven op het spel te zetten. Rey? Boring.
Rey is gewoon een typerend Disney poppetje. Ik had ook liever een sterker karakter gezien.
Oh ja, even over logistiek praten. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je op Exegol, waarvan niemand blijkbaar weet waar het is, een enorme vloot aan hypermoderne star destroyers bouwt en bemant? Ik heb geen moeite met suspending disbelief zo nu en dan maar dit soort zaken worden in b.v. episode 2 toegelicht. Schepen bouw je in een shipyard, je recruiteert bemanningen door het hele galaxy en niet in the middle of nowhere.
Dat zijn details waar je in een Star Wars film nooit teveel over moet nadenken :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

XWB schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:18:
Dat zijn details waar je in een Star Wars film nooit teveel over moet nadenken :p
Alleen is het dit keer een “detail” waar ongeveer het hele plot om draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shandon
Droefsnoet schreef op maandag 30 december 2019 @ 01:34:
[...]

Dan maakt het voor Disney toch niet uit of JJ Abrahams een miljard dollar binnen harkt, Rian Johnson of Colin Trevorrow. Het is Kathleen Kennedy geweest die Trevorrow de laan heeft uitgestuurd en niet de Disney bazen. Kathleen Kennedy is degene die continue overhoop ligt met de regisseurs die ze in eerste instantie heeft uitgezocht niet Disney. Dat Disney een studio koopt wil niet zeggen dat ze creatieve beslissingen maken, dat laten ze lekker aan de studio zelf.
Zoals Dr. Strangelove al zei: chain of command.
Er is binnen Disney maar één aangekochte studio die zelf nog 100% de touwtjes in handen heeft qua productie en HR, en dat is Pixar. Waarom? Omdat ze dat zo in het contract hebben laten zetten toen ze zich lieten inlijven door Disney. Lucasfilm en Marvel hebben zo'n clausule niet. Kathleen Kennedy (Lucasfilm) en Kevin Feige (Marvel) kunnen morgen al op straat staan als The Walt Disney Company dat zou willen. Dat kan je bij Pete Docter (de huidige COO van Pixar) niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Shandon Of ze dat bij Kevin Feige zouden doen lijkt me erg stug. Die man heeft Disney echt BAKKEN met geld laten verdienen. BAKKEN!

Ik zou zelfs willen zeggen dat Disney zonder hem (en het succes van de Marvel-films de afgelopen 10+ jaar) niet zo snel gegroeid was. Ook had ik dan nog wel eens willen zien of ze überhaupt 20th Century Fox over hadden kunnen/willen nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shandon
MazeWing schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:45:
@Shandon Of ze dat bij Kevin Feige zouden doen lijkt me erg stug. Die man heeft Disney echt BAKKEN met geld laten verdienen. BAKKEN!

Ik zou zelfs willen zeggen dat Disney zonder hem (en het succes van de Marvel-films de afgelopen 10+ jaar) niet zo snel gegroeid was. Ook had ik dan nog wel eens willen zien of ze überhaupt 20th Century Fox over hadden kunnen/willen nemen...
Ik zeg ook niet dat ze dat gaan doen, maar dat ze het wel kunnen. Die opmerking is gemaakt als reactie op Droefsnoet om duidelijk te maken dat de onderliggende studios, op Pixar na, wel een verantwoording bij Disney moeten afleggen, en dat het algemene hoofd van de live action studio, de CEO, en de board of directors wel degelijk invloed kunnen/mogen hebben op creatieve beslissingen.

Zelf heb ik amper een slecht woord over Feige, behalve dat de overload aan films wel wat meer gespreid mag worden. Maar dat gaat wat mij betreft op voor de hele studio. Ik werd gewoon ziek van ieder jaar een Star Wars film en twee tot drie Marvel films.
Wat Kathleen Kennedy betreft heb ik wel een boel slechte woorden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41
Vandaag Rise of Skywalker gekeken en het viel me niet tegen, heb me zelfs prima vermaakt :) Maar goed, na het echec van het vorige deel (man man man, wat vind ik dat dat een tenenkrommende film) was dat ook niet zo'n hele prestatie.

Ik moest het meeste lachen om de verwijzingen naar de slechte momenten uit de vorige film, zoals de 'Holdo manoeuvre' en Luke over het respectvol met een lichtsabel omgaan :+ (had nog wel een opmerking kunnen hebben over een destroyer omver kegelen of zo). En de keizer weer zien was helemaal cool.

Bij een volgende trilogie graag wel één persoon de leiding laten houden over alle films, en een doordacht verhaal natuurlijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Mocht er ooit een episode 10 komen dan kun je die 3 uur lang volstoppen met verwijzingen naar slechte momenten uit episode 9....

Ik snap nog steeds niet wat mensen nu zo dwars zit dat Luke z'n lichtsaber weggooide. Hij was helemaal klaar met de "jedi" en alle "onzin" die er bij kwam kijken. Het heeft al die jaren alleen maar voor ellende gezorgd. Ook die Holdo manoeuvre was briljant en onverwacht.

Maar schijnbaar leven we in een tijd dat mensen wel vallen over een Holdo move, maar het de normaalste zaak van de wereld vinden als iemand op een verlaten planeet 100 miljoen miljard star destroyers maakt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 03-05 22:19

s0kkie

Cowabunga

Ik denk dat je je punt nu wel ondertussen gemaakt hebt dat jij het geen leuke film vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Een interessant artikel: https://www.inverse.com/a...eath-star-endor-plot-hole
The second Death Star totally asploded…
Afbeeldingslocatie: https://gifimage.net/wp-content/uploads/2017/07/death-star-explosion-gif-3.gif

Yep, take a look at that scene from the climactic end of Return of the Jedi. Looks like the whole space station was vaporized. Plus, that extra ring-like shockwave (which is called a “Praxis” shockwave and was originally created by ILM for Star Trek VI) was added by George Lucas in the 1997 special edition of the film just so you really understood that the Death Star was reduced to nothing but random atoms.
Couldn’t the erosion of the Death Star wreckage have caused that map-dagger to be inaccurate? In order for this to work, we have to accept that the Emperor was subtly controlling the weather patterns on the moon, to make sure that the wreckage (which shouldn’t exist) maintained its exact shape. Considering how obsessed the Emperor is with specific aesthetics (consider his second robe at the end of this movie) the motivation here is easy to buy, even if the execution is questionable.
This is fine because, as we know, the Emperor claims, many times in Return of the Jedi that “everything is going exactly as I have foreseen.” It’s just now we have to include, as an aside, in his mind, where he says: “My plans also include hiding this cool compass in this little room, just in case my granddaughter ever wants to find me.”
So it’s fine if Ben Solo also used the Force to navigate hyperspace, but he didn’t have a hyperdrive. It’s not like he’s so great with the Force that he can now just warp himself across space without an engine. Unless, of course, he can, which, wow, that’s a real missed opportunity! Let’s see a movie about that!
Zo had ik het nog niet bekeken allemaal. WTF dacht J.J. tijdens het schrijven van dit verhaal???

[ Voor 4% gewijzigd door MazeWing op 31-12-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
MazeWing schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:57:
Een interessant artikel: https://www.inverse.com/a...eath-star-endor-plot-hole

[...]

Zo had ik het nog niet bekeken allemaal. WTF dacht J.J. tijdens het schrijven van dit verhaal???
De explosie die we zien is voornamelijk een vuurbal, dat daar nog intact materiaal uit voort komt is helemaal niet uitgesloten lijkt me. Hoevaak heb jij in the A-Team auto's zien exploderen die vervolgens nog gewoon een wrak achter lieten?

Wie zegt dat de materialen die gebruikt zijn voor de Death Star door water aangetast worden? Dat ding is gemaakt van Durasteel, Durecreet en weet ik wat voor materialen die ons onbekend zijn.
En al zou hij van normaal staal gemaakt zijn, kijk eens naar boorplatformen die wij al decennia in de zee hebben staan, die zien er nu qua vorm ook compleet anders uit dan toen ze daar neergezet zijn. Of nee wacht, daar is niet significant veel aan veranderd op de schaal die hier belangrijk is ;)
Vergeet niet dat die 2e Death Star een diameter van 160 kilometer heeft.

Die dagger is blijkbaar generiek genoeg dat de locatie waar hij bruikbaar is eenvoudig te vinden was, wat afbrokkelend materiaal hier en daar zou niet heel veel effect hebben.
Plus zolang dat ding ook maar een klein beetje in de buurt van de troonzaal wijst (al zat hij er 10km naast is het vrij aannemelijk dat de troonzaal de plek zou zijn waar je moest zijn.

Palpatine ziet net zoveel van de toekomst als Yoda en Vader deden, waarvan heel duidelijk is dat ze gebeurtenissen vrij accuraat zagen, al zag Yoda in dat het vooral mogelijkheden waren. Ook daar is het geen leap om aan te nemen dat hij al tijden wist dat Rey hem uiteindelijk zou gaan opzoeken.

Kylo's TIE heeft net als de andere geavanceerde First Order TIE Fighters gewoon een hyperdrive hoor. Imperial TIEs en de FO standaard TIES hadden dat niet, maar Kylo kon lekker gaan en staan waar hij wilde.

Maar goed, dit zal je mening verder niet veranderen, hooguit een aanwijzing zijn dat niet alle "feiten" die op internet staan daadwerkelijk feiten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 31-12-2019 12:14 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Spike_wolf lees eens het hele artikel. Ben pakt tegen het einde een “oude” tie-fighter. Die hebben geen hyperdrive.

Maar lees het hele artikel en reageer dan nog eens!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Mazewing, wat mij betreft mag je zo onderhand wel eens ophouden met proberen je gelijk te halen en iedereen met een andere mening wijzen op hun 'fouten'. Het begint een beetje heel erg repetitief te worden.

Jij vind het een ruk film, anderen vinden het een ruk film.
Ik vind het een prima film, anderen vinden het een prima film.
Meningen verschillen en de ene is niet persé beter dan de andere, deal with it. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:13
Al die nitpicking discussies, puur voor clicks en likes, het is jammer dat juist door het azen op YouTube clicks een film helemaal uit elkaar getrokken wordt, wat totaal nergens op slaat.

Kritiek, prima, maar de laatste jaren loopt het steeds meer uit de hand, tegen elkaar bekvechten over wie nu wel gelijk heeft met alleen de films als canon, of diegenen die alle comics en animaties heeft gezien.
en dan minieme (ja ik zeg minieme) details opblazen, zoals je echt wel met elke film kan doen.

En dan heb ik het niet eens over het review gezeur, die al meer dan 5 jaar al niet meer te vertrouwen zijn door misbruik, en waar het gevecht over nodeloze haat en liefde voor de film uitgevochten wordt.

Ik zeg dat Palpatine, deze dagger al op de planeet had achtergelaten, en na de explosie van DeatStart II, zijn force geest de brokstukken precies in die volgorde heeft neer laten storten O-)

Ik beschouw dit topic voor mij gesloten, en kom hier niet meer terug, veel plezier met nitpicking :)

[ Voor 11% gewijzigd door absrnd op 31-12-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

En wéér een totaal offtopic post.

Kap daar eens mee.

Al dat gezeur over anderen is totaal offtopic. En verdwijnt daarom in de trash.

Als je daar eens mee op zou houden, dat zou iedereen tijd besparen.

[ Voor 148% gewijzigd door Ramzzz op 01-01-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Delerium schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:52:

yorroy schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:00:
[...]

Dat klopt, maar dat zei Palpatine ook letterlijk:
YouTube: Strike me down!
Waarom wil Palpatine elke keer zo graag neergesabeld worden? Is hij niet tevreden over zijn uiterlijk?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 15:31
Vandaag met mijn 3 zonen TRoS gaan kijken in de VUE dolby zaal in eindhoven. We hebben allemaal vreselijk genoten!! Alhoewel, het geluid stond zo ongelofeloos hard! Mijn jongste en middenste hebben regelmatig met hun handen voor hun oren gezeten omdat het pijn deed. Uiteindelijk ben ik het ook maar gaan doen. Hopelijk komt ie snel uit, zodat we hem in onze eigen thuisbioscoop op ons gemakje kunnen herkijken.....

Het was wat ons betreft een echte SW film, en hebben ook genoten van alle voertuigen, planeten, samenlevingen (vooral de wereld van Poe de spice-smuggler) en karakter. Met name het wezentje wat c-3po uitleest (Babu Frik) was erg leuk. Het drijfzand; gaaf! het 42-jarige festival met grappige kleintjes, gaaf! De destroyers, Kylo Ren naar Ben was gaaf!

Er is vreselijk veel af te dingen op deze film, meer dan op andere SW-ers wat ons betreft. Heel veel Jumping the shark's, veel onuitgelegde heropstandingen. Wat ook heel erg slecht was het was leven, onee toch dood, haha ik leef weer, o nee toch niet, jawel hier ben ik weer etc etc etc. Zelfs de jongste (12 jaar, mocht voor het eerst mee) gaf dit aan. Wat zeg ik, hij begon erover.
Ook het realistische krachtenveld was ver weg (hier was TLJ beter in): groter, sterker, meer, super mega yaaaaaaaaah! het hield soms niet meer op. Hoe groter dit onrealisme is hoe minder ik films vind. Zo zijn de marvelfilms soms niet meer te pruimen, terwijl een realistische film (the Joker) meteen indrukwekkend wordt! Met paarden in de ruimte rondrennen, iemand een respirator nodig voor zuurstof? Of een ruimtepak om niet meteen te bevriezen, zoals ze in TLJ met Leia lieten zien? Ik zeg je, de TLJ was beter wat dat betreft dan TRoS. IK kreeg een beetje pijn dat de SW dadelijk de kant op gaan van het Marvel universum, wat tegenwoordig gewoon niet meer om aan te zien is....

Ook het gebrek aan verhaallijn is erg verontrustend. Waarom zoveel erin proppen? Met wat minder verhaal en nog steeds de mooie scenery's blijft het nog steeds gewoon genieten. Of misschien wordt ik wel een oude lul en is dit de "nieuwe" manier van films maken?

Owja, ik vind het wel een heel goed idee om iedere kerst een nieuwe SW uit te brengen, ook al kan ik een mandalorian zeer waarderen (laat deze aub iedere kwartaal een serie uitbrengen) de films blijven toch bijzonder.

Poe is een mooi karakter, evenals Finn, Hux, Maz en general Pryde (love that name). Zeeeeeer intrigerend was Zori Bliss....die ogen! Helemaal goed....

Ja al met al zeer zeker genoten. En ik denk dat dit een film is die ik nog vele malen ga zien, er gebeurde zoveel dat het bijna niet te volgen was... Owja, de 3D was erg mooi bij deze film, al is dit de laatste keer dat ik naar die dolby zaal bij de VUE in Eindhoven ga kijken, wat een bagger geluid.

Verlanglijstje: een film vanuit de bad guys bekeken lijkt me erg grappig..... veel donker en grootsheid, macht en intriges enzo..

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

wowly schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:43:
Vandaag met mijn 3 zonen TRoS gaan kijken in de VUE dolby zaal in eindhoven. We hebben allemaal vreselijk genoten!! Alhoewel, het geluid stond zo ongelofeloos hard! Mijn jongste en middenste hebben regelmatig met hun handen voor hun oren gezeten omdat het pijn deed. Uiteindelijk ben ik het ook maar gaan doen. Hopelijk komt ie snel uit, zodat we hem in onze eigen thuisbioscoop op ons gemakje kunnen herkijken.....

Het was wat ons betreft een echte SW film, en hebben ook genoten van alle voertuigen, planeten, samenlevingen (vooral de wereld van Poe de spice-smuggler) en karakter. Met name het wezentje wat c-3po uitleest (Babu Frik) was erg leuk. Het drijfzand; gaaf! het 42-jarige festival met grappige kleintjes, gaaf! De destroyers, Kylo Ren naar Ben was gaaf!

Er is vreselijk veel af te dingen op deze film, meer dan op andere SW-ers wat ons betreft. Heel veel Jumping the shark's, veel onuitgelegde heropstandingen. Wat ook heel erg slecht was het was leven, onee toch dood, haha ik leef weer, o nee toch niet, jawel hier ben ik weer etc etc etc. Zelfs de jongste (12 jaar, mocht voor het eerst mee) gaf dit aan. Wat zeg ik, hij begon erover.
Ook het realistische krachtenveld was ver weg (hier was TLJ beter in): groter, sterker, meer, super mega yaaaaaaaaah! het hield soms niet meer op. Hoe groter dit onrealisme is hoe minder ik films vind. Zo zijn de marvelfilms soms niet meer te pruimen, terwijl een realistische film (the Joker) meteen indrukwekkend wordt! Met paarden in de ruimte rondrennen, iemand een respirator nodig voor zuurstof? Of een ruimtepak om niet meteen te bevriezen, zoals ze in TLJ met Leia lieten zien? Ik zeg je, de TLJ was beter wat dat betreft dan TRoS. IK kreeg een beetje pijn dat de SW dadelijk de kant op gaan van het Marvel universum, wat tegenwoordig gewoon niet meer om aan te zien is....

Ook het gebrek aan verhaallijn is erg verontrustend. Waarom zoveel erin proppen? Met wat minder verhaal en nog steeds de mooie scenery's blijft het nog steeds gewoon genieten. Of misschien wordt ik wel een oude lul en is dit de "nieuwe" manier van films maken?

Owja, ik vind het wel een heel goed idee om iedere kerst een nieuwe SW uit te brengen, ook al kan ik een mandalorian zeer waarderen (laat deze aub iedere kwartaal een serie uitbrengen) de films blijven toch bijzonder.

Poe is een mooi karakter, evenals Finn, Hux, Maz en general Pryde (love that name). Zeeeeeer intrigerend was Zori Bliss....die ogen! Helemaal goed....

Ja al met al zeer zeker genoten. En ik denk dat dit een film is die ik nog vele malen ga zien, er gebeurde zoveel dat het bijna niet te volgen was... Owja, de 3D was erg mooi bij deze film, al is dit de laatste keer dat ik naar die dolby zaal bij de VUE in Eindhoven ga kijken, wat een bagger geluid.

Verlanglijstje: een film vanuit de bad guys bekeken lijkt me erg grappig..... veel donker en grootsheid, macht en intriges enzo..
Mooi omschreven je ervaring. Ik vind dit typisch zo'n film waarbij je je realiteitsbesef even helemaal uitschakelt. Ga je teveel nadenken dan ga je je ook realiseren hoeveel meer er in had gezeten. Er is alleen maar zoveel wat je kan laten zien in 2 uur en 2 minuten en als er daarin ook nog eens het een en ander rechtgezet moet worden van het voorgaande deel, dan is dit het resultaat. Ik heb ook onwijs genoten van TROS en zeker in de juiste bioscoopzaal of straks in de thuisbioscoop is dit gewoon een feestje. Gelukkig is Disney met Star Wars mee gaan doen met de hype die TV series heet en kunnen we de komende jaren meer en meer content verwachten waarin de verhouding tussen verhaal, diepgang en actie wat beter in balans kan zijn. Nu maar hopen dat het ook zo zal zijn!

Er zijn trouwens geruchten dat Daisy Ridley terugkeert als Rey in een eigen spin-off film en dat Hayden Christensen een rol krijgt in de komende Kenobi serie. Fingers crossed, met Disney kan het nog alle kanten opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb vanmiddag de nieuwe Star Wars film gezien. Ik vond het een vermakelijke film alleen soms wel wat té dramatisch. Ik snap ook niet waarom Rey soms gewoon rondspringt of vliegt en andere keren moeten klimmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Hayden in de Kenobi film zou top zijn voor flashbacks. Ik ben nog steeds chagrijnig dat Anakin niet in de Tatooine scene op het einde zat :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:48

vectormatic

Warlock of the doorlock

Net terug uit de bios, en ik moet zeggen dat ik me best vermaakt heb. Ja, er zaten best een paar plotholes en cringey/voorspelbare momenten in, maar aan de andere kant vermaakte ik me ook wel stukken beter dan bij deel 8, minder momenten waarbij de plotholes/universe building fouten me uit de scene trokken.

Verhaal was wel een beetje zo-zo, er zitten goede elementen in, Reys zoektocht naar dat sith wayfinder ding, en haarzelf, de confrontaties met kylo konden me wel bekoren, maar de cheesy momenten met finn, leia etc... toch stukken minder.

Uiteindelijk kwam ik met een soortgelijk gevoel als bij veel marvell films de zaal uit, een verhaal wat niet persee boeiend en sterk was, maar ook niet zodanig zwak (zoals deel 8) dat je niet meer van de mooie visuals kan genieten. Vooral het eerste stuk waar kylo met die Tie (whisper? domme naam voor een upgraded interceptor imho) vloog, met het kenmerkende gehuil van een Tie... heerlijk.

Topfilm? Nope, vermakelijke SW film? Yep

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 01:17

SomerenV

It's something!

Disney/LucasArts had eigenlijk nooit aan Episode 7/8/9 moeten beginnen. De prequels vielen al niet heel erg lekker en inmiddels had je decennia aan canon, fanfictie, boeken, games en weet ik wat nog meer. Daar moet je (als je de fans niet over de kling wilt jagen) niet teveel mee gaan rommelen.

Ik heb persoonlijk redelijk genoten van de nieuwe films, maar ik heb dan ook de boeken en comics niet gelezen en de series niet gezien. Er staat trouwens redelijk genoten want de films zitten echt vol met zaken die kant noch wal raken. Daar weet ik doorheen te prikken (want het is en blijft Star Wars) maar ik kan me goed voorstellen dat die hard fans flink teleurgesteld kunnen zijn. Jaren aan 'wat als' en jaren aan verbeelding. En dat is dan voor enorm veel fans verschillend. Te hoge verwachtingen dus. Vervolgens heb je ook nog 's meerdere schrijvers en probeert JJ in Episode 9 een lang verhaal af te ronden én de puinhoop van Episode 8 op te ruimen om de fans nog een beetje te pleasen.

Ze hadden gewoon voor een losse trilogie moeten gaan. Eentje die volledig los staat van Episode 1 t/m 6. Dan hadden ze dit gezeik nu niet gehad. Hopelijk gaan ze met nieuwe films ver het verleden in of ver de toekomst. Een tijd waarin niemand Skywalker, Palpatine of Vader kent. Het universum is groot genoeg en er is meer dan genoeg bronmateriaal beschikbaar waar nog niet gek veel mee gedaan is.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Voor wat het waard is: https://www.reddit.com/r/..._told_from_a_source_that/
JJs original agreement when he signed on was indicating he would have way more creative control than he did on TFA. It became evident this wasn’t the case only a couple of weeks into shooting when the trouble with meddling started.
The “ending that will blow your mind” was a part of this. Older actors were included like Hayden, Ewan and Samuel and anyone who wasn’t animated. The force ghosts weren’t meant to be voices because they shot that footage on camera. The actors were in costumes. Rey was supposed to be surrounded by the force ghosts to serve as sort of a barrier between her and the Sith surrounding them.
JJ’s original early November cut was 3 hours 2 minutes long.
The cut JJ eventually and hesitantly agreed to in early December was 2:37 minutes long. It wasn’t the cut we saw which he wouldn’t have approved of (and which is 2:22 long). Apart from the force ghosts, there were other crucial and emotional scenes missing. The cut they released looked “chopped and taped back together with weak scotch tape” (JJ's words).
JJ was not happy with where TLJ took the story. The final result is a mix of that story and the story told by Disney and whoever they tried to impress (“certainly not the fans”). JJ is gutted over the final result. Star Wars means a lot to him. He had to sacrifice large chunks of the story in TFA but he was promised more creative control on TROS and instead the leash they had him on was only tightened as time went by. A source said that this is the one franchise and the one piece of his work that he didn't want to mess up and instead it turned into his worst nightmare. When he found out that he was blindsided with the cut they presented, he said "what the fuck??" when Kylo was fighting the Knights of Ren at the end and the Williams music that was used for it was not what he wanted at all. He seemed to think it was out of place.
My source knows JJ well enough to know that he’s just not the yelling type but apparently in a meeting he yelled something along the lines of “Why don’t you just put ‘directed and written by Lucasfilm’ then?” My source wasn’t present for that exchange but knows some who were.
Mocht dit waar zijn, dan hebben mensen binnen Disney deze film (en de gehele Sequel Trilogy) om zeep geholpen, terwijl J.J. er nog iets van probeerde te maken. Na alle kritiek op TLJ heeft Disney de touwtjes strak in handen gehouden en er 1 grote fan service film van gemaakt. Op mij komt dit allemaal behoorlijk betrouwbaar open, aangezien het een hele boel verklaart over waarom de film zo'n rommeltje is en van de hak op de tak gaat...

En dan nog 1tje over die 86% audience score op Rotten Tomatoes: https://reclaimthenet.org...alker-rotten-tomatoes-86/
The divisive movie, Star Wars: The Rise of Skywalker, is facing fresh controversy after people have noticed that its Audience Score on review aggregator Rotten Tomatoes has been stuck at 86% ever since it accrued 6,231 reviews.

This alone is statistically unlikely given that 50,000 reviews have since been added and the Audience Score hasn’t budged a single percentage point. However, a deeper analysis of the data has revealed even more oddities with this Audience Score.
In a followup video, Allen said that she paid someone on freelance site Fiverr to scrape 2,500 of these Rotten Tomatoes audience reviews for Star Wars: The Rise of Skywalker and after analyzing the data, she found more oddities which point to some of the reviews being fake.

One of the main oddities Allen highlighted in her video is that many of the reviews repeat the sentiment “great end to the saga” without explaining what they like about the movie. Allen added that the words “movie,” “great,” and “saga” are particularly prominent in the reviews that she scraped.
Benieuwd of we ooit de waarheid te weten gaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
MazeWing schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:32:

Benieuwd of we ooit de waarheid te weten gaan komen...
Jouw waarheid dan toch wel he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Raymond schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:39:
[...]

Jouw waarheid dan toch wel he?
Lees gewoon eens die 2 artikelen waar ik naar linkte. Dit heeft niets met "mijn" waarheid te maken. Het is duidelijk dat er van alles op de achtergrond is gebeurd, waardoor TROS in z'n huidige vorm is verschenen. Ook die reviews op Rotten Tomatoes kloppen gewoon niet. Voldoende bewijs in dat artikel. Het is onmogelijk dat 50.000+ reviews erbij 0,0 invloed hebben op die 86%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

MazeWing schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:42:
[...]

Lees gewoon eens die 2 artikelen waar ik naar linkte. Dit heeft niets met "mijn" waarheid te maken. Het is duidelijk dat er van alles op de achtergrond is gebeurd, waardoor TROS in z'n huidige vorm is verschenen. Ook die reviews op Rotten Tomatoes kloppen gewoon niet. Voldoende bewijs in dat artikel. Het is onmogelijk dat 50.000+ reviews erbij 0,0 invloed hebben op die 86%
Oké, ik word af en toe best moe van je kruistocht tegen deze films, maar hier post je zinnige en aannemelijke dingen. Het zou mij inderdaad niks verbazen als de originele cut meer dan 3 uur lang was. Daar hoopte ik zelfs op aangezien ik dat nodig achtte na TLJ om het e.e.a. recht te zetten. De 'blow your mind' scene aan het einde die aangekondigd was zit inderdaad niet in de film en 40 minuten extra content was meer dan welkom geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 15:31
Hopenlijk komt er nog eens de "JJ-cut" versie van de film :)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

wowly schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:41:
Hopenlijk komt er nog eens de "JJ-cut" versie van de film :)
Reken er maar niet op! Het zou wel heel gaaf zijn, maar gelijkertijd zou Disney op die manier toegeven aan J.J. Abrams en dat zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Een "lek" zou eerder logisch zijn, alhoewel het snel genoeg duidelijk is wie dit gelekt heeft. Alles rondom de productie van Star Wars is behoorlijk "locked down". Het lijkt me stug als Disney niet precies weet wie, wat, wanneer en waar welke versie van welke cut gekeken heeft en waar deze cuts zijn opgeslagen.

De enige manier waarop ik zie hoe Disney zelf een extended cut uitbrengt is wanneer deze film een regelrechte flop zou worden en fans Star Wars de rug toekeren. Aangezien dit niet gaat gebeuren (alhoewel het er wel op lijkt dat TROS van de 3 films het minste geld op gaat brengen), is een officiële extended cut ook uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
SomerenV schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 00:39:
Ze hadden gewoon voor een losse trilogie moeten gaan. Eentje die volledig los staat van Episode 1 t/m 6. Dan hadden ze dit gezeik nu niet gehad. Hopelijk gaan ze met nieuwe films ver het verleden in of ver de toekomst. Een tijd waarin niemand Skywalker, Palpatine of Vader kent. Het universum is groot genoeg en er is meer dan genoeg bronmateriaal beschikbaar waar nog niet gek veel mee gedaan is.
Eens hoor.

George Lucas heeft altijd gezegd dat zijn films het verhaal van Anakin Skywalker vertellen. De nieuwe trilogie doet dat niet en de films hadden vanuit dat oogpunt beter niet Episode 7 t/m 9 kunnen heten. Deze films vertellen gewoon een gebeurtenis in het Star Wars universum, net zoals de Thrawn trilogie (die vroeger door fans ook wel eens als Episode 7 t/m 9 beschouwd werd :+) dat doet.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

XWB schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:22:
[...]

Eens hoor.

George Lucas heeft altijd gezegd dat zijn films het verhaal van Anakin Skywalker vertellen. De nieuwe trilogie doet dat niet en de films hadden vanuit dat oogpunt beter niet Episode 7 t/m 9 kunnen heten. Deze films vertellen gewoon een gebeurtenis in het Star Wars universum, net zoals de Thrawn trilogie (die vroeger door fans ook wel eens als Episode 7 t/m 9 beschouwd werd :+) dat doet.
Eigenlijk vertellen alleen 1-3 echt duidelijk het verhaal over Anakin. 4-6 gingen toch echt meer over Luke Skywalker. Maar de eerste trilogie is ontstaan door het succes van A New Hope die Lucas de middelen gaf om z'n verhaal enorm uit te diepen. Na het enorme succes van 5 en 6, kon hij echt alles doen wat hij wilde en bewust een hele trilogie schrijven. 3 films die echt op elkaar waren afgestemd (of hij hier helemaal in geslaagd is, is een andere discussie...).

Maar wat mij betreft was het verhaal over Skywalker na 6 ook wel klaar. Het is mooi als ze in een nieuwe trilogie nog wat verwijzingen maakten, maar wat mij betreft hadden ze het of veel later moeten doen of gewoon een reeds goed bedachte trilogie naar het witte doek te brengen (zoals de Thrawn trilogie).

Waar ik echter het meeste behoefte aan heb (en met mij volgens mij enorm veel mensen) zouden films zijn die zich in een ver verleden afspelen zoals the Old Republic. Het zou ook nog eens makkelijker zijn, aangezien je geen rekening hoeft te houden met reeds bestaande personages, etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Het nadeel met Old Republic is dat mensen het dan direct gaan vergelijken met de boeken en games. Als het dan hetzelfde is, is het zonde want het hele plot is dan al bekend. Als het anders is (zeg maar Disney’s eigen versie) dan hoeven ze van mij niet eens te beginnen want dan komt er waarschijnlijk net zoveel kritiek als nu.

Ik ben op zich helemaal voor spin offs met nieuwe characters zoals the Mandalorian of de “leaked” Doctor Aphra serie. Voor de films zou ik echt een trilogy heel ver van bestaande content afmaken. Gewoon helemaal iets nieuws en origineels.

Wat betreft source material: daar hebben ze wel iets mee gedaan, het is in de vuilnisbak gegooid. Laatst hadden ze nog een opmerking gemaakt dat het moeilijker was om Star Wars te maken dan Marvel want Marvel heeft zoveel comic books.

[ Voor 5% gewijzigd door raiders op 03-01-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Voorop gesteld dat het steeds moeilijker wordt om iets neer te zetten wat iedereen leuk vindt. Ga onze tijd eens vergelijken met de tijd waarin mensen leefde toen de OT uitkwam. Het is nu zo moeilijk om iets baanbrekends te bedenken en te maken en met de instant communicatie via internet verspreiden meningen zich als een Australische bosbrand. Er zijn miljoenen meningen, wensen en verwachtingen en uiteindelijk is het maar een klein clubje mensen die de content daadwerkelijk bedenkt en maakt. Ik denk niet dat Abrams het makkelijk heeft gehad en toch vind ik dat hij met TFA een prima start gemaakt heeft. Kijk alleen maar naar alle theorieën die vervolgens overal en nergens opdoken. Iedereen had het erover. En toen kwam kleine Rian Johnson en gooide (bewust) het hele roer om en deed een dikke FU naar de fans. Tot ziens voor alle anticipatie! Je kan zeggen van Abrams wat je wilt, maar volgens mij heeft hij TFA echt aangepakt als een jongensdroom en geprobeerd om een mysterieus avontuur in het Star Wars universum neer te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 16:37
Lol @MazeWing over hoe je zo in extase was over TLJ en nu zo in mineur over TROS :D .Tegen mijn "principes" in heb ik zelf de film inmiddels toch gezien. En ik moet zeggen dat ik 'm beter vond dan TLJ. Nog steeds niet hoogstaand maar in ieder geval een "logisch" verhaal. En ik vond het heel duidelijk dat TROS nogal wat last had van de hele puinhoop die TLJ had achter gelaten. Geen echte badguy meer met mysterie (Kylo was al vanaf het begin een emo-tiener die niet wist wat ie wilde). Geen dreiging meer van grote schepen want met light speed jumps kan een x-wing een deathstar neerhalen. Geen zoektocht meer naar Luke en de mysterie rondom de force/balans want Luke was een zuurpruim geworden die geen hele zinnen meer kon maken en het mysterieuze eiland blijkt alleen een uitstekende plek om vogels te melken en beschikt over een donker gat zonder verdere uitleg. Alles wat TFA had opgebouwd was neergeslagen en er was ook niks nieuws opgebouwd. Alleen de relatie Kylo/Rey had nog iets om op verder te bouwen.

TROS had voor mij iig een logisch verhaal. Al vond ik het wel weer creatieve armoede ten top met Palpatine, planeet wapens, Final order bla bla bla. Het verhaal was iig consistent vanaf het begin tot het einde. Wel zuur voor ouwe Palps dat decennia aan plannen verstoord worden door 16 uur te vroeg de aankondiging te doen van je plannen... :+. Als ie gewacht had toen zijn schepen in de lucht waren was ie niet afhankelijk van 2 communicatietorens ( :') ). Het leverde wel mooie plaatjes op en Palps blijft gewoon een baas. Zijn stem was ook erg bruut gedaan waardoor je letterlijk trilde op je stoel als hij sprak. Ook was ik wel blij dat de comic relief momenten flink waren gereduceerd. Veel beter zo.

Toch blijft wel het gevoel dat eigenlijk het verhaal na 6 delen gewoon klaar was. Delen 7 t/m 9 voegden daar niks aan toe. Had veel beter als losse trilogie neergezet moeten worden.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

#ReleaseTheJJCut begint langzaam aan een ding te worden. Ik zie het niet gebeuren, maar stiekem hoop ik er wel op. Ik heb genoten van TROS, maar de mogelijk bestaande J.J. cut lijkt mij een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Major_ton schreef op zondag 5 januari 2020 @ 00:35:
#ReleaseTheJJCut begint langzaam aan een ding te worden. Ik zie het niet gebeuren, maar stiekem hoop ik er wel op. Ik heb genoten van TROS, maar de mogelijk bestaande J.J. cut lijkt mij een heel stuk beter.
:?

Wat weten we daarvan dan? En wat zijn de deleted scenes??

In principe doet JJ daar niet aan, maar de edit is te gehaast geweest en 3 maanden minder dan de bedoeling. Dus technisch gezien zou het mogelijk moeten zijn.

Echt superzonde.. Dit had de film moeten zijn.. en vervolgens ga je er zo mee om..

‘Rise of Skywalker’ Editor Opens Up on Rushed Production, Agrees Film Is Fan Service

;w

[ Voor 38% gewijzigd door poor Leno op 05-01-2020 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Gisteravond de film gezien en vind het persoonlijk een vreemde film.
Teveel verhaal in een te korte tijd doet echt afbreuk vind ik.
Poe loopt er een beetje plompverloren bij, geen overtuiging.
Finn is gereduceerd tot beeldvulling en Rose is compleet buitenspel gezet.
spoiler:
Daarbij, Finn die in eens force aware is??
De "wedergeboorte" van Ben had naar mijn idee ook beter uitgelicht kunnen worden. Binnen een minuut was hij weer de oude Ben ipv Ren. Jammer.
Hyperspeed skipping met de Millenium Falcon? Really?? Met een X-Wing? Really?
Het zo maar dumpen van dat Rey een Palpatine is, zonder ook maar enige uitleg hoe wat en waar.
Het was naar mijn idee mooier geweest en een passender einde als Rey samen met Ben in de Force waren opgenomen. Dan had iemand anders de lightsabers op Tatooine kunnen neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

poor Leno schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:50:
[...]

:?

Wat weten we daarvan dan? En wat zijn de deleted scenes??

In principe doet JJ daar niet aan, maar de edit is te gehaast geweest en 3 maanden minder dan de bedoeling. Dus technisch gezien zou het mogelijk moeten zijn.

Echt superzonde.. Dit had de film moeten zijn.. en vervolgens ga je er zo mee om..

‘Rise of Skywalker’ Editor Opens Up on Rushed Production, Agrees Film Is Fan Service

;w
Kijk hier eens naar:

YouTube: STAR WARS: The Rise Of Skywalker 3 Hour JJ Abrams Cut Breakdown | #R...

En hier:

YouTube: Rise of Skywalker Original JJ Abrams Cut REVEALED

Dat zet je toch enigzins aan het denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:11
ShellGhost schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:52:
spoiler:
Hyperspeed skipping met de Millenium Falcon? Really?? Met een X-Wing? Really?
spoiler:
Het ergste was nog dat de TIE fighters mee skipten.. TIEs hebben geen warp drive, daarom worden ze nou juist gedeployed door een star destroyer. Maar goed, da's weer een regisseur die een 'coole' sequence heeft bedacht waarvoor alle wetten gedropt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
CopyCatz schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:11:
[...]

spoiler:
Het ergste was nog dat de TIE fighters mee skipten.. TIEs hebben geen warp drive, daarom worden ze nou juist gedeployed door een star destroyer. Maar goed, da's weer een regisseur die een 'coole' sequence heeft bedacht waarvoor alle wetten gedropt kunnen worden.
spoiler:
Niet alleen skppen ze.. kennelijk is het dus mogelijk om iemand tóch te tracken door hyperspace.. wat in TLJ niet kon, maar dan toch wel, vanwege dat device op Snoke's schip.. en nu kunnen de Tie's dat wel :?

@Major_ton thnx :)

@Major_ton Nou als dat allemaal waar is, dan petje af voor JJ.

Ik had niet verwacht dat hij zo tegengewerkt en gekortwiekt was.. ik kan uit eigen professionele ervaring vertellen dat dit verre van leuk is (want je hebt een bepaalde visie en droom, en zo'n constante strijd breekt, belemmert en dreunt door in alles) maar voor hem.. - op zo'n 'once in a lifetime' fantastisch project- ..moet dat nog 1000000x erger zijn ;w

Ik ben er echter totaal niet mee eens dat die meid Lando's dochter was, Finn plotseling forcesensitive is en dat hele FinnPoe homosexueel verhaal dat hij er perse door wilde drukken. (Niets op tegen, maar imo hebben dat soort tenenkrommende geforceerde politiek correcte opvattingen geen plek in SW, die zitten er al veel te veel in, maar goed)

Afgezien daarvan zijn dat eigen voorkeuren.. Maar ik ben nu wel strontnieuwsgierig naar de 3:02 cut >:)

[ Voor 42% gewijzigd door poor Leno op 05-01-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:10

Shabbaman

Got love?

[...]

spoiler:
TIE/sf heeft wel een hyperdrive: https://starwars.fandom.c...space_superiority_fighter

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

De mainstreammedia beginnen het nieuws langzaam ook op te pikken dat er achter de schermen behoorlijk gerommeld is.

Ik vraag me af wat @Spike_wolf van alle ontwikkelen vindt? Hij is maar angstvallig stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
[...]

spoiler:
TIEs hadden geen hyperdrive (StarTrek termen hier gebruiken, schaam je).
Ook in de nieuwe Canon zijn er TIEs die een hyperdrive hebben, namelijk de TIE Defenders en dit is nog in de periode vlak voor / tijdens de originele trilogie.
Het is niet heel ver gezocht dat ze de techniek verder ontwikkeld hebben en/of op een select aantal TIEs hebben toegepast.

En dat is ook nog gedaan ook:
The TIE/sf space superiority fighter was a starfighter model used by the First Order, a specialized version of the TIE/fo space superiority fighter. It was a two-seater unlike the previous TIE models, and was outfitted with enhanced weapons and sensor systems as well as hyperdrives and deflector shields. The TIE/sf was reserved for members of the First Order's elite Special Forces. On the lower side of the vehicle, directly below the primary fuel tank, was a turret containing a pair of heavy laser cannons and a mag-pulse warhead launcher.
Some TIE/sf's were present at the Battle of Crait and pursued the Millennium Falcon through the planet's interior during the battle
Dat jij niet alle informatie heb't (of hebt willen vinden), wil niet meteen zeggen dat het onmogelijk of een 'regisseurs trucje is ;)

@MazeWing , ik vind dit een nare manier van reacties uitlokken.
Als je @Spike_wolf z'n mening wilt, kun je dat ook op een normale manier vragen.

[ Voor 30% gewijzigd door Nnoitra op 05-01-2020 14:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Nnoitra schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:08:

...

@MazeWing , ik vind dit een nare manier van reacties uitlokken.
Als je @Spike_wolf z'n mening wilt, kun je dat ook op een normale manier vragen.
Is dat niet wat vergezocht? Gezien de betrokkenheid en kennis van Spike_wolf mag iemand zich best afvragen of hij dingen weet of dingen vindt van deze ontwikkeling. Ik denk nou niet dat er iets wordt geïmpliceerd met 'angstvallig stil' op de manier zoals jij het hier interpreteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Nnoitra Het is absoluut niet vervelend bedoeld. Het is wat @Major_ton zegt. Normaal is @Spike_wolf bij elk nieuws van Star Wars de eerste die er wat van vindt of meldt, echter is hij behoorlijk stil rondom de release van TROS. Ook een echte review, zoals bij de voorgaande 2 films, heb ik nog niet van hem gezien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Major_ton schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:24:
[...]

Is dat niet wat vergezocht? Gezien de betrokkenheid en kennis van Spike_wolf mag iemand zich best afvragen of hij dingen weet of dingen vindt van deze ontwikkeling. Ik denk nou niet dat er iets wordt geïmpliceerd met 'angstvallig stil' op de manier zoals jij het hier interpreteert.
Ik vind het niet vergezocht.
De meningen van beide heren verschillen en botsen in dit topic sinds de release van IX.
Dit is sindsdien inmiddels de 3e keer dat Mazewing Spike_wolf vraagt om te reageren.
De afgelopen 5 dagen heeft hij niets gepost of gereageerd en meteen is hij "angstvallig stil", ik vind dat een sneer.
Als Spike_wolf wil en kan reageren, zal hij dat vanzelf doen; het is geen verplichting.

En als het niet vervelend bedoeld is, kun je het ook op een manier vragen die niet vervelend over zou kunnen komen, bijvoorbeeld door dat "angstvallig stil" gewoon weg te laten..

[ Voor 9% gewijzigd door Nnoitra op 05-01-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ik zou er gewoon vanuit gaan dat de leaks kloppen. Waarom zou iemand dit uitlekken? Geen idee maar het halve verhaal van episode 9 stond ook al weken (maanden?) geleden online.

Of het waar of niet is boeit op zich niet eens zoveel, voor mij maakt het echt niet uit wie zijn schuld het is dat de sequels zijn zoals ze zijn. Een JJ cut gaat er nooit komen, Disney gaat echt niet toegeven dat ze de release gepushed hebben. En al komt er wel een JJ cut wat dan? Canon rewriten? Alternate universe? ROTS / sequel trilogy V1 non canon maken? Tijdens The Last Jedi zat iedereen ook al te zeuren over reshoots. Dit is wat we gekregen hebben like it or not.

EDIT: anyway wat vinden we van de nieuwe “leaks”? Er gaan geruchten dat de nieuwe films zich gaan afspelen zo’n 400 jaar voor de Skywalker saga.
https://makingstarwars.ne...ng-the-high-republic-era/

[ Voor 34% gewijzigd door raiders op 05-01-2020 20:43 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Oh jee, ik heb het een paar dagen druk en daarmee dus angstvallig stil en ben daarom de aanleiding voor gezeur? :/

@MazeWing, die inside info die je aandroeg van reddit moet je ook je vraagtekens bij zetten. Je geeft steeds aan dat men die artikelen maar moet lezen, maar ik zou jou aanraden eens verder dan het artikel te kijken :)
Niet alles dat op het web staat is waar. Dat verhaal is geplaatst in een subreddit die als enige doel heeft Disney Star Wars zwart te maken, dus negatieve insider info moet je daar al met een korrel zout nemen (see what I did there? :P ). Daarbij komt deze info van user u/egoshoppe. Een user die aangeeft een bron te hebben die aan de film gewerkt heeft die hem dit verteld heeft. Maar die user heeft nog nooit eerder inside info gepost, hij heeft 0 geloofwaardigheid op het gebied van inside info. Dus voorzichtigheid is nodig bij zijn uitspraken.

Later post hij dat hij de bron geverifieerd heeft met foto’s, een visitekaartje, een ID badge en zelfs kamafschriften. Okay, vreemd dat een bron zijn bankafschriften deelt om zijn geloofwaardigheid te bewijzen, maar sure. Een bron die hij voorheen dus niet kende. Een bron die volgens de user zelf de insteek van die subreddit niet deelt. Why de f deelt hij dan info met iemand die het op die subcredit gaat delen. Iemand waarvan je weet dat hij je info gaat spinnen om Disney onderuit te halen. Deel je info met een onpartijdige outlet, daar zijn er zat van. Vreemde keus om iemand die je niet kent en die een andere mening over SW heeft dan jij aan te schrijven met gevoelige informatie die je enkel en alleen met die persoon deelt.

Als je dan naar de info kijkt die gedeeld wordt. Tja, op dezelfde dag dat dit gepost werd werd er een interview met de editor van de film gepubliceerd waar in ieder geval het anti kus standpunt al onderuit gehaald wordt. Dus wie moet je in die situatie geloven? Een onbekende bron die om vreemde reden die info deelt met iemand met een anti Disney agenda, of de persoon die met JJ gewerkt heeft om die film in elkaar te zetten?

En het hele verhaal dat Disney achter JJs rug die hele film opnieuw geedit heeft, in een paar dagen tijd, dat is ook verre van geloofwaardig natuurlijk. Alleen de visuele transities tussen scenes duren al uren om netjes in elkaar te zetten. Een film herindelen en bijsnijden is niet zo simpel als een paar klikken. Laat staan de rest van het werk dat daar bij komt kijken. En dat zoiets kan gebeuren zonder dat JJ daar vanaf weet ... Tja.

Ook het punt dat Disney TRoS expres de grond in geboord heeft zodat JJ niet voor de tegenpartij zou kunnen gaan werken slaat natuurlijk kant nog wal. Disney heeft geld zat maar gaat niet een van de grootste films van het decennium verstieren om JJ bij Warner weg te houden. Als ze hem daar weg wilden houden konden ze een zak geld naar beide partijen gooien om dat tegen te gaan. Daar hoefden ze niet een van de grootste franchises ter wereld voor op het spel te zetten.

Maar in dit alles staan wij aan de buitenkant niemand van ons weet wat er op de set gebeurt is. Het enige dat we in deze situatie kunnen doen is naar de bronnen en hun motivaties kijken. Daarbij is voor mij duidelijk dat de bron in dit verhaal partijdig en vrij ongeloofwaardig is in een hoop van de statements. Dat sluit het natuurlijk niet uit, maar geloofwaardigheid is vrij ver te zoeken op het moment.

Zijn er scene opgenomen die niet gebruikt zijn? Tuurlijk. Was er genoeg voor 3 uur aan film? Dat geloof ik gelijk, ik heb genoeg materiaal voorbij zien komen dat niet in de film zit, en dat is met elke film het geval, er wordt altijd veel meer geschoten dan er in de films gebruikt wordt, dat was bij 7 en 8 zo, maar ook bij 1, 2, 3, 4, 5 en 6 en elke andere Hollywood film. Betekend dat dat Disney er van alles uit heeft gehaald om de film slecht te maken? Of paste het gewoon niet liep het verhaal niet goed en moest de film korter?

Wat mij betreft had dit verhaal opgesplitst mogen worden n 2 films, IX en X. Dat had het geheel meer rust gegeven, had Jannah en Lando's verhaallijn beter op kunnen zetten en ook Finn's Force sensitiviteit had dan beter bekeken kunnen worden, want genoeg mensen die dat nu helemaal niet door hebben. Was een vierde film niet mogelijk omdat dat de trilogie van trilogieën in de war zou schoppen? Ja, dus wat dat betreft is het logisch dat er een hoop materiaal weg gelaten is dat later in andere media gebruikt kan worden. Want vergeet niet dat Star Wars meer is dan de films. Het grote publiek had een toffe actiefilm. Iedereen die meer wil kan zich de komende jaren uitleven met boeken, comics, tv series en games die zich in dit tijdperk afspelen en alles waar in de film geen tijd voor was behandelen.

De rotten tomatoes score. Heb je die ooit serieus genomen? Audience scores kun je nooit vertrouwen, helemaal niet in een situatie als deze. Er zijn zo ontzettend veel mensen die niets liever willen dan dat deze film faalt, en tegelijk net zoveel mensen die het tegenovergestelde willen dat je vooraf al kon weten dat die scores gemanipuleerd zouden gaan worden, net als voorheen al bij tig andere films gebeurt is. Het valt nooit iemand op dat er dagen voor de film af was al scores online stonden?
Die scores zijn bij kleinere films een leuke indicatie, maar zodra er ook maar een klein beetje passie van welke kant dan ook bij komt kijken wordt die score gemanipuleerd. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de Amerikaanse en Britse verkiezingen, zelfs daar valt manipulatie niet tegen te werken en wil je het dichter bij huis, kijk dan eens naar de ’koekenbakker van het jaar’ nominatie waar tweakers momenteel 20 keer zo hoog staat als de overige genomineerden. Zodra mensen invloed hebben op cijfers gaan ze die invloed misbruiken.
En daar staat nog los van wat er daadwerkelijk op die site gebeurt. Grote kans dat ze duizenden fake reviews zagen binnen stromen en alles op slot gezet hebben om uit te zoeken hoe ze daar mee om moeten gaan. Zonder statement van hun kun je daar verder weinig mee.
En los daarvan zijn die scores net als recensies niet meer dan meningen. Meningen zijn persoonlijk en kunnen voor iedereen anders zijn. Die score is (of hoort dat te zijn) een verzameling van heel veel meningen en daarmee een graadmeter voor het gemiddelde, maar jouw mening kan totaal anders zijn dan het gemiddelde. Kijk naar de voor en tegenstanders van TLJ en TRoS. Dat cijfer hoeft niet gelijk te staan of ook maar in de buurt te komen van jouw persoonlijke mening.

Een ”JJ Cut” gaat nooit verschijnen. Dat de film geen aanpassingen krijgt à la de special editions kun je niet uitsluiten. Grote kans dat ze de TIE waar kylo in naar Exogol vliegt aanpassen naar een TIE/sf, want dat lijkt inderdaad een Imperial TIE te zijn, al kunnen ze dat ook op een andere manier goed praten.
Maar een compleet nieuwe losstaande JJ cut gaat nooit verschijnen, als alles waar zou zijn en JJ wilde een film van 3 uur hebben dan gaat Disney die niet vrijgeven, dat is nooit voor SW gebeurt, en zal nooit gaan gebeuren, al is het alleen maar om de shitstorm die dat teweeg zou brengen tegen te gaan. En hetzelfde geldt ook voor JJ. Die wil niet dat zoiets gereleased wordt, want dat zou een dikke vinger naar Disney zijn waarvoor de helft van het fanatieke publiek* hem zou linchen, en de andere helft hem de hemel in zou prijzen, maar dat zou hoe dan ook een heel groot blok cement aan zijn been zijn voor toekomstig werk.
Hoe je daar ook naar kijkt, een alternatieve cut (anders dan fan zut) gaat er niet komen.

* let op dat ik hier schrijf "het fanatieke publiek" en niet "het publiek". Want net als met politiek zijn de stemmen die je hoort enkel van de vocale minderheden aan beide kanten van de weegschaal. De overgrote meerderheid van de bioscoop gangers is net als bij andere films de filmzaal uit gelopen en niet gelijk gaan schreeuwen. De overgrote meerderheid is content met wat ze gekregen hebben en hoor je verder niet. Er zijn zeker niet enkel voor en tegenstanders.
MazeWing schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:59:
@Nnoitra Het is absoluut niet vervelend bedoeld. Het is wat @Major_ton zegt. Normaal is @Spike_wolf bij elk nieuws van Star Wars de eerste die er wat van vindt of meldt, echter is hij behoorlijk stil rondom de release van TROS. Ook een echte review, zoals bij de voorgaande 2 films, heb ik nog niet van hem gezien...
Volgens mij was ik hier de eerste die aangaf de film gezien te hebben en dat ik me er prima mee vermaakt heb O-)

Dat ik minder fanatiek ben klopt wel, ik deel mijn mening minder vaak en ik geef minder vaak behulpzaam informatie om mensen te helpen. Waarom? Kijk naar he bovenstaande gezeur. Daarom. Dit gedoe begon na TPM al en is nooit opgehouden, maar ach, dat was hoe het was. Maar na TFA en TLJ werd wel duidelijk dat het niet beter ging worden en werd het, grotendeels door social media, nog erger dan het ooit geweest is, ik heb inmiddels zoveel doodsbedreigingen naar industrie mensen en fans voorbij zien komen dat het echt niet leuk meer is om over Star Wars te praten, online niet maar ook offline niet.

Op cons heb ik de afgelopen jaren meermaals mensen gehad die op me af kwamen lopen en gelijk een tirade afstaken over hoe slecht Disney het allemaal we niet doet en hoe idioot de films nu zijn en de EU hadden ze moeten bewaren en die TV series kijk ik niet maar zullen ook wel slecht zijn en bladiebla.
Gast. Ik vroeg je niets. Zonder Disney was er nu geen Star Wars, de series kijk je blijkbaar niet maar je hebt wel een mening? En de EU had een hoop leuke dingen, maar objectief gezien was het een puinhoop waar amper mee te werken viel wat films betreft.
Er zijn genoeg mensen die op die manier een ”gesprek” aangaan, en ik wil niet zeggen dat ik elk stukje Disney Star Wars helemaal geweldig vindt. Maar ik kan je wel vertellen dat er meer EU Star Wars is dat veel en veel slechter is dan alles dat Disney tot nu toe uitgebracht heeft. Alles heeft positieve en negatieve dingen. Het nadeel van (vooral de online) dialoog tegenwoordig is dat iedereen die zijn mond open doet een extreem standpunt heeft en zijn gelijk moet halen. En het liefst op zo'n manier dat het zo snel mogelijk geen dialoog maar monoloog wordt. Kom je met goede tegenargumenten dan worden die genegeerd en ben je maar een Disney fanboy ofzo.

Ik ben al dat gezeur inmiddels zat. Ik heb hier direct na de premiere mijn mening gedeeld. Leek me genoeg. Toen kwamen er wat punten en probeerde ik behulpzaam te zijn, maar we zien hoe dat uitloopt.
Gezellig over Star Wars praten is er helaas niet meer bij tegenwoordig. Op twitter lukt dat enkel met een vrij lange block/mute list voor woorden en users. Op reddit zijn er zat plekken waar je gewoon weg moet blijven. En helaas ontkom je daar ook hier niet meer aan.

Wil ik mijn tijd verdoen met het behulpzaam rechtzetten van misinformatie, of aangeven dat het merendeel van de slechte verhalen geen betrouwbare bronnen hebben, of de standpunten van anderen aan te horen en proberen te begrijpen? Nee. Ik kan mijn tijd veel beter aan andere nuttige dingen besteden die me gelukkiger maken dan ruzie zoeken op het internet. Dus dat is wat ik zoveel mogelijk probeer te doen :)

Je hebt net een film gekeken. Vond je hem leuk? Cool. Vond je hem niet leuk? Okay jammer, volgende keer beter. Maar ik durf te wedden dat er afgelopen jaar nog tientallen andere films uit kwamen die je niet leuk vond. En daar kon je ook prima mee leven, toch?

Meningen delen mag altijd. Maar laten we allemaal gewoon proberen om als we ergens over willen praten ons in ieder geval te informeren en het beschaafd te houden.

Ben je ergens niet tevreden mee? Prima, dat mag je melden, maar ga niet op kruistocht om het plezier voor anderen te verzieken alsjeblieft :)

Dit is overigens niet specifiek op MazeWing gericht (zoals het wellicht over komt, maar dat is zeker niet de bedoeling!) maar op iedereen op het internet en in de echte wereld. Ik ben een beetje klaar met die extremen en oorlog voering daar tussen :)

[ Voor 100% gewijzigd door Spike_wolf op 05-01-2020 21:47 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Spike_wolf Dankje voor je uitgebreide post.
Laat even duidelijk zijn dat ik absoluut geen hekel heb aan Disney's Star Wars. Ik heb intens genoten van zowel TFA als TLJ en kon me absoluut niet vinden in de kritiek op beide films (dat TFA gewoon 4 in een nieuw jasje was, om over TLJ maar helemaal te zwijgen..). Als ik echter zie wat voor product TROS geworden is dan kan het niet anders zijn dan dat er iets goed "mis" is gelopen in het hele productieproces. Of we ooit de waarheid te weten komen betwijfel ik, echter ben ik wel van mening dat er vuur is waar rook is.

TROS kan prima als FILM beoordeeld worden, los van of je een hekel hebt aan Disney's Star Wars of Star Wars in het algemeen. Dit staat in mijn optiek volledig los van de 2 kampen die er schijnbaar zijn ontstaan. Als film is het een puinhoop vanwege het verhaal (of althans de manier waarop er in dik 2+ uur tijd aan wordt besteed en de daarop volgende plotholes. Dit lees je ook terug in praktisch elke review en is de reden waarom het op 1% na de laagst beoordeelde Star Wars film is. Als dit deeltje 1 in de nieuwe trilogie zou zijn, zou het nog steeds een slechte film zijn vanwege het verhaal. Het feit dat het juist het afrondende deel moest zijn, maakt het nog erger.

In die zijn lijken ze wel leentjebuur bij Game of Thrones gedaan te hebben en even goed gekeken hoe je iets NIET moet afronden. Ook daar worden er "opeens" te veel dingen aan het toeval over gelaten en is er flink sprake van plot armor. TROS maakt het zelfs nog erger door feitelijk een compleet nieuw verhaal, vanuit het niets, uit de mouw te schudden. Juist dat stoort mij! En volgens mij hoeft dat helemaal niet polariserend te zijn of een typisch gevalletje van "alles haten wat door Disney is gemaakt".

Jij, als grootste Star Wars fan (en expert) van dit forum moet toch ook iets vinden van het verhaal en de manier waarop dit gebracht is? Ook met het oog hoe deze trilogie is afgesloten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
MazeWing schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:25:

Jij, als grootste Star Wars fan (en expert) van dit forum moet toch ook iets vinden van het verhaal en de manier waarop dit gebracht is? Ook met het oog hoe deze trilogie is afgesloten.
Dit stukje uit z'n post zou voldoende moeten zijn:
Ik heb hier direct na de premiere mijn mening gedeeld. Leek me genoeg. Toen kwamen er wat punten en probeerde ik behulpzaam te zijn, maar we zien hoe dat uitloopt.
Gezellig over Star Wars praten is er helaas niet meer bij tegenwoordig.
Je zou dat ook gewoon kunnen respecteren in plaats van proberen om geforceerd een 'discussie' aan te gaan.

Overigens heb ik 'm gister avond voor de 2e keer gezien (deze keer met de vriendin) en wederom heb ik me prima vermaakt.
Wel relaxt om met iemand heen te gaan die niet een complete Star Wars geek/nerd/freak is en niet alles compleet kapot analyseert :+

[ Voor 17% gewijzigd door Nnoitra op 05-01-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Zelf vind ik de nieuwe reeks erg vermakelijk. Alleen snapte ik de ballen van de middelste film. RTOS vond ik zelf beter in elkaar steken dan de Mandalorian wat dat was erg slap verhaal. Ik hoop zelf dat ze nog meer losse films maken. Tot nu content met de SW films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Nnoitra Ik wist niet dat @Spike_wolf een woordvoerder had op het forum.

De reden waarom ik die vraag stel is vanwege het feit dat ik nog steeds geen antwoorden heb over de gigantische gaten in het verhaal en hoe hij daar over denkt.

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste