Goede afsluiter van deze trilogie.MAAR.
Hoe kan palpatine in de unknown regions zon enorm humanoid leger krijgen, met een deadstar achtige canon op iedere destroyer? ze waren al in de unknow regions opzoek naar kyber crystals om de deathstar te kunnen bewapenen.... Dan moet er wel enorm veel kyber kristallen gevonden zijn ergens.
Hoe kan palpatine dit allemaal bekostigen (zijn leger) in de boeken had hij alles al heel slim overgesluisd naar de new republic ten tijden hij een senator was. Waar komt al deze funding vandaan?
Snoke clones in een jar... Lame..... ze hadden het zich er wel makkelijk vanaf gebracht.
Oh leuk nou kunnne we elkaar uit de dood tot leven brengen... iets dat alleen darth plagues wist en nu dus ook rey en ben solo? WTF erg weakk.
hoe zat dat dan met qui gon jin zijn dood, was obi een noob ofzo, hij had natuurlijk geen jaren en jaren aan jedi training zoals rey en ben. Ja ja elkaar ff healen en van de dood verwekken via de force. (Heel erg disney trouwens komt zo uit hun animated films)
Sidious die transformeerd inclusief een nieuwe outfit na het verkrijgen van nieuwe force juice... sinds waneer kunnen force users kleding uit het niets toveren? En dan n zijn eentje even een entire fleet bombadeerd met electriciteit nadat ie weer healed was... waarom niet tijdens ROTJ? daar was hij namelijk op zijn top, toen kwam er alleen een klein stroompje stroom uit zn vingers op luke en vader meer niet.
Het is een beetje de kant van the force unleased gegaan, over the top force powers.
Ook vind ik dat ze met name Anikan echt enorm teniet doen, hij was de chosen one... dat was ooit duidelijk waarom (ROTJ) maar nu?! was Rey de chosen one? en was alles in de afgelopen 6 films fout? Dit zit me wel dwars trouwens. hoe erg er over anikan gelopen word als de chosen one die balance naar van de force zou terug zetten.
De dagger key is ook stom, die is dus gemaakt door iemand op verzoek van palpatine nadat ie in hiding ging in de unknown regions om daar bij de remains of de deadstar een broodkruimel te plaatsen naar zijn verstop plaats. Okay... Ik snap dat je relics bewaar in een kamer maar hoezo is die dagger dan zo gemaakt dat hij overeenkomt met een gebroken deadstar? en waarom krijgt een random alien (Jedi Hunter) het om er mensen mee dood te maken (rey ouders)
Ze hebben Rey echt kijkhard zitten schoehornen in de Star Wars saga als de ultimate chosen Jedi/lightside balance bringer.
De film ging trouwens zo snel dat ik gemist hebt we Rey nu is, de klein dochter van Palpatine maar wie waren zijn kinderen dan? die vrouw en man die gedood werden? wie was de vrouw van palpatine dan? of waren rey haar moeder/vader en clone en is zij een kind van een clone? ik heb dat stukje totaal gemist.
Nog mooier, rey is gewoon verwekt door palpatine die al op exagon zat, ivm hij daar ruim 30/35 jaar zat dan betekend dat haar moeder daar heeft liggen krikken met palpi... maar ik denk dat er een twist is en dat Rey dus een clone is net als snoke echter is zij de directe cloone van palpatine (baby Yoda lead in the mandalorian mischien?) . Maarja dan klopt dat hele stukje grand doughter ook niet.
Ik zie het wel dat er nog een trilogy komt met evil Rey die via een geheime code ineens van poeslief naar full on sith veranderd (sleeper agent) en dan de main villan word voor de volgende trilogy.
Ik snapte ook die hele frustratie om poe niet en waarom iedereen hem een oude zeikerd vonden in deze film, rare keuze. En Finn force sensitive... ok waarom ze dat niet in de film gezegd hebben weet ik niet maar lijkt mij een cut scene of gewoon over het hoofd gezien net als leia die chewie geen kroel gaf nadat han was gedood. Whoopsie...
Ik ben een groot star wars fan.. Ik review meer dan 100 custom lightsabers op mijn youtube channel genaamd rebelchumps. Ik ben echt helemaal into Star Wars.
De film was een grote ode aan star wars fans, dit is zoals we hem willen, lekker cheesy en corny, ik vond hem verder echt geweldig. En een trane trekker, er zaten hele emotionele momenten in de film.
[
Voor 32% gewijzigd door
Wowhead op 23-12-2019 12:57
]