Póg mo Thóin schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:06:
@Verwijderd helemaal eens! Bijna dan. Ik vind hem niet zo goed als de OT. En dat komt vooral omdat ik niets met de main characters.
@
MazeWing helemaal oneens! En vooral over je ranking van R1! Interessant hoe verschillend de opinies kunnen zijn. Ik vond TLJ echt bar slecht ook.
Mee eens. De OT is de beste imo en daarna de prequel met de jonge Obi-Wan, Anakin etc. (Vooral RotS.)
Komt ook idd door sterke main characters, Obi-Wan, Vader, admiral nog iets, Yoda uiteraard, overige Jedi etc, maar denk ook dat in die films de generatie's beter uit zijn gewerkt, de ouderen die vaak de mentor zijn van de jonge honden die impulsief zijn en nog moeten leren etc. en op een gegeven moment op zichzelf aangewezen waren (Solo, Luke en Leia als harde kern en in de andere reeks Anakin en de jonge Obi-Wan o.a.) dat had je in de laatste drie delen eigenlijk niet, vond ik persoonlijk jammer, want dat de reeks meer diepgang gegeven wellicht.
Dat is naast de SF-component, de herkenbare component die wij in het dagelijks leven IRL ook kennen, die wij kunnen spiegelen aan onszelf en daarom ontwikkel je een sterkere band met de film en characters, denk ik. Spreekt het meer tot de verbeelding, lijkt het.
In de laatste reeks is dit vervangen door meer actie, maar wel gekopieerde actie van de vorige reeksen (Death Star, herhaling van zetten) en de characters konden ineens alles al, Rey was instant jedi, Kylo is geboren met een masker leek het etc. Jammer dat zowel Abrahams (en die andere) dat zo oppervlakkig hebben gehouden.
Maar ja, het is wat het is en ik vond hem echt niet onaardig, TRoS.
Tegenwoordig weten wij het allemaal beter, hebben wij allemaal de wijsheid in pacht en willen daarom van alles een re-write, is het niet TLJ, dan is het wel GoT S08, of Dexter S08 etc. Ga er maar voor zitten dan en doe het vooral lekker zelf op je Apple Mac met Final Pro/Adobe ofzo, succes!

Laat maar weten wanneer je hem af hebt, dan ga ik ondertusen verder met mijn leven...(bedoeld in het algemeen!)
De mensheid is vocaler geworden in al haar facetten (meester in roeptoeteren, soort van), of het nu anti-fa, anti-links of juist rechts, lhbt-nog iets of film-critics is en dat is prima natuurlijk, maar kent iemand dat spreekwoord nog van die beste stuurlui, die ergens aan wal stonden?
Als je nu de opdracht zou krijgen om een deel X te maken, vul zelf maar in dan.
Ik denk dat er rook uit je oren komt, afkomstig van je brein dat overkookt, terwijl je met je storyboard bezig bent.
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 18-12-2019 18:53
]