The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Frenzy_LS schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:28:
Bij een marathon moet je imho tussen Ep2 en 3 "Clone Wars" toevoegen.

En dan bedoel ik de Clone Wars van Genndy Tartakovsky, niet van Dave Filoni.
Wikipedia: Star Wars: Clone Wars (2003 TV series)

Altijd erg van genoten _/-\o_ . Force powers echt powerful, epic battles, en canon verhaal.
Einde van de series vloeit gelijk door als het begin van Ep3.

Jammer dat Genndy Tartakovsky niet echt verder met films betrokken is geweest na de slechte ervaring van Iron Man 2. (Natuurlijk wel nog animaties)
Ehh, die oude Clone Wars serie is geen Canon meer sinds 2012..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Angeloonie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:19:
[...]
Ehh, die oude Clone Wars serie is geen Canon meer sinds 2012..
kk, tot ~2014 en nu "Legends". Echt canon was het misschien nooit aangezien de forcepowers niet overeen komen met de overige films. Gaaf zijn ze wel. De gelijknamige serie die erna kwam en wel met George Lucas gemaakt is overschaduwt deze een beetje.

Geeft wel een beter beeld hoe Anakin meer richting de dark-side gaat.
Intro van General Grievous en waarom hij beschadigd is in EP3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Denk dat ik maar voor de meest standaard volgende ga, deze keer. Dus chronologisch. Dank voor alle reacties! 👍🏻

Your Friendly Neighborhood Moderator

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:00
Er is een klein stukje footage gereleased met Kylo Ren. Best wel spoilerig als je het mij vraagt dus kijken op eigen risico.
YouTube: "Star Wars: The Rise of Skywalker" - Footage

[ Voor 31% gewijzigd door raiders op 12-12-2019 20:56 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:14
Over spoilers gesproken, met de release van de nieuwe episode van Mandalorian volgende week is er ook een paar minuten preview van de film, ik weet niet of je het makkelijk kan vermijden (als het op het einde van de aflevering is kan je nog op tijd stoppen).

• raiders
Ze maken sowieso een beetje gekke acties. De tv spots laten ook best veel zien. Vermoedelijk hebben ze ook meerdere eindes opgenomen voor de film en pas vrij laat een keuze gemaakt wat het wordt. Maar met al die tie-ins, een leaked script en best veel tv spots heb ik het idee dat het Rogue One gehalte nog wel eens hoog kan zijn. Aka: veel shots uit de trailer komen niet in de film.

Maar wie weet is het ook wel trailer magic. Throwback naar 2015 toen we dacht dat Finn the next Jedi zou worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Een vriend en ik zitten er 18 december om 10:00 klaar voor in de Pathe. Toch wel erg benieuwd naar deze film😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:05

s0kkie

Cowabunga

Nu al een 7.5 op IMDb, de andere delen hadden een hoger cijfer bij release :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
s0kkie schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:56:
Nu al een 7.5 op IMDb, de andere delen hadden een hoger cijfer bij release :X
Die cijfers die gegeven worden voor iemand die een cijfer kan geven de film gezien heeft moet je nooit aandacht aan besteden ;)

Tot dusver heeft alleen de cast en een terminaal ziek kind (met naasten) de film gezien, ook pers heeft nog niets gezien. Vannacht zijn de eerste mensen aan de beurt tijdens de premiere in Los Angeles. Pas daarna kunnen echte cijfers ingediend worden en gaan meedingen.
Morgen ochtend is de persvoorstelling in Nederland en morgen avond de premiere waar BNers (en ik :P ) bij zijn. Maar het schiet nu voor ons allen echt op.
Hebben jullie de voorgaande films de afgelopen week(en) nog opnieuw bekeken?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ik zou sowieso niet te veel naar de cijfers kijken, eventueel wat reviews van critici of fans / Youtubers.

Een groot deel van de communicatie is echt bijzonder toxic na de Last Jedi. Even in het midden gelaten of dat terecht is of niet. Maar er zullen wel veel negatieve reviews zijn want “Disney bad”.
Spike_wolf schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:08:
[...]
Nee niet echt. Ik kan de films ondertussen wel dromen dus vind het ook niet echt nodig. Ben wel de Clone Wars weer opnieuw aan het kijken. die heb ik ook pas 1 keer eerder gekeken en wil weer een kleine reminder voor het nieuwe seizoen :P

[ Voor 41% gewijzigd door raiders op 16-12-2019 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Tot dusver heeft alleen de cast ...
Misschien hebben die de film wel zo laag gerate :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Smit260 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:54:
Een vriend en ik zitten er 18 december om 10:00 klaar voor in de Pathe. Toch wel erg benieuwd naar deze film😊
Idem. Maar eerst de machete order checken op Disney + voor zaterdag. Deze Tweaker heeft op episode 1 na niks van Star Wars ooit gekeken. Niet mijn universum. Waarom pak ik zaterdag dan toch de marathon mee? Mwah voor 6.50 euro als pathe unlimited houder tot 31 december is het een mooie afsluiting in de bioscoop dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Ik kan het mijzelf niet aandoen om de film van Rian Johnson opnieuw te kijken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

XWB schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:46:
[...]

Ik kan het mijzelf niet aandoen om de film van Rian Johnson opnieuw te kijken.
Alleen 7 en 8! Woensdag nummertje 9!

Ben benieuwd, heb er wel zin in. Hopelijk veel knipogen naar 4,5,6 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Oef. De première is vannacht geweest en het internet staat inmiddels vol spoilers, ook foto’s van het scherm.
Wees op je hoede online!

En let er op dat de film nog niet uit is en spoilers hier dus nog NIET openlijk gepost mogen worden. Gebruik spoiler tags als je al ergens over wil praten.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

[...]
Alleen episode 7 en 8 weer in z'n geheel gekeken.. The Last Jedi bevalt me na elke rewatch steeds meer eigenlijk nadat ik er aanvankelijk toch beetje teleurgesteld in was (vooral hoe Luke is neergezet). Wat een visueel mooie film is het ook eigenlijk met een paar prachtige shots.

Was begonnen aan Attack of the Clones maar wat een gedrocht van een film is het eigenlijk, zo moeilijk om door al die tenenkrommende dialogen heen te komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 00:43

Major_ton

Shoot!

Maandag de 23ste ben ik aan de beurt. Tot die tijd verblijf ik in een grot. Ik heb genoeg eten en drinken mee, dus maak je geen zorgen. Veel plezier aan iedereen die voor die tijd al gaat kijken. Hopelijk valt het allemaal mee en is de film erg vermakelijk!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Vanavond ook premiere in Theater Amsterdam, een collega kon helaas niet dus kwam een ticket beschikbaar *O* *O*
En morgen weer IMAX in Arena :P

[ Voor 13% gewijzigd door s0kkie op 17-12-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:16:
De zoektocht naar de 2D Dolby Cinema kan weer beginnen :( Mijn normale bioscoop, Vue Hilversum, doet nu alleen maar 3D Dolby.
Hier precies hetzelfde probleem, van alle bioscopen in de buurt (+/- 30km) zijn er twee bioscopen die 2D draaien. Maar vervolgens enkel doordeweeks en dan om 15:30 uur of om 23:00 uur. 8)7

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ik ga geen spoilers plaatsen maar WOW WAT EEN FILM! _/-\o_ _/-\o_
De beste SW film ever? Nee dat niet.
De beste van deze trilogie? Ja 200% zeker wel.
Vanavond nog een keer gaan 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

s0kkie schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:55:
Nu maak je mij wel heel erg nieuwsgierig. Ik ga vrijdagavond met een maatje naar de film. Ben super benieuwd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Zo, ik was om 2 uur thuis gisteren. Erg leuke avond gehad in Amsterdam.

De film was interessant. Als film zeker tof, maar erg druk, hij gaat vrij vlot van 0 naar 100 en blijft daar min of meer hangen tot het einde.
Een aantal keuzes waar ik in opzichte van de rest van de saga wat vreemd tegenaan kijk, maar het moet ook allemaal nog wat bezinken.
Vanavond voor ronde 2 :)

Star Wars
Polsbandje van het event en de pin die we kregen als aandenken

[ Voor 0% gewijzigd door Spike_wolf op 05-01-2020 21:46 . Reden: Typo's ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ik heb het polsbandje nog om maar ik heb geen pin gekregen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
s0kkie schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:04:
Ik heb het polsbandje nog om maar ik heb geen pin gekregen :'(
Oef, balen. Dat is toch wel een leuk aandenken an zo'n avond :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wij gaan morgenavond :)

En wat cijfers en reviews betreft; gewoon negeren de eerste paar weken.
Mensen met een aandachtstekort plaatsen natuurlijk zo snel mogelijk hun 'reviews'. En het liefst negatief want meer publiciteit.
En het Star Wars volkje is al tot op het bot verdeeld dus dat helpt ook niet.

Ik ben wel benieuwd... TFA vond ik na een derde (of vierde?) kijkbeurt weer leuker dan de voorgaande keren.
Vanavond TLJ nog even kijken. Die vond ik de tweede keer al wat beter dan de eerste kijkbeurt dus wie weet.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59
s0kkie schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:55:
Just for reference:

Welke vind je dan wel de beste? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Spike_wolf schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:44:
De film was interessant. Als film zeker tof, maar erg druk, hij gaat vrij vlot van 0 naar 100 en blijft daar min of meer hangen tot het einde.
Een aantal keuzes waar ik in opzichte van de rest av nee saga wat vreemd tegenaan kijk, maar het moet ook allemaal nog wat bezinken.
Exact, het voelt of JJ Abrams nog heel veel wilde vertellen waarvan een deel eigenlijk al in 8 had moeten zitten, waardoor het verhaal nu super snel ging. Verder wel een toffe film! De special effects sprongen er voor mij ook uit, je kreeg een paar keer een mooi effect van een klein scheepje naast een veel grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Lynx schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:29:
[...]

Just for reference:

Welke vind je dan wel de beste? ;)
Persoonlijk voor mij The Return Of The Jedi 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:58
Nyarlathotep schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:24:
Wij gaan morgenavond :)

En wat cijfers en reviews betreft; gewoon negeren de eerste paar weken.
Mensen met een aandachtstekort plaatsen natuurlijk zo snel mogelijk hun 'reviews'. En het liefst negatief want meer publiciteit.
En het Star Wars volkje is al tot op het bot verdeeld dus dat helpt ook niet.

Ik ben wel benieuwd... TFA vond ik na een derde (of vierde?) kijkbeurt weer leuker dan de voorgaande keren.
Vanavond TLJ nog even kijken. Die vond ik de tweede keer al wat beter dan de eerste kijkbeurt dus wie weet.
Ach ja, het is ook nooit voor iedereen goed.
Ik ga vrijdag, ben heel benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JvUnfACuD15vWUOTi3YUq1s4/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ook net gezien.

Ik ben er over het algemeen tevreden mee! Ik ben zo blij dat het niet zo’n shit film als TLJ is geworden.

Beter dan TFA? Dat kan ik nog niet zeggen, maar het was sowieso geen teleurstelling. Ik moet hem snel nog een keer zien!!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

MazeWing

The plot thickens...

Wat een waardeloze film! en wat is 2019 voor mij 1 grote teleurstelling qua sequels en afsluitingen van (lange) verhalen. Het begon met Avengers, toen seizoen 8 van GoT en nu Episode IX.
Ik ben zelden met zo’n grote teleurstelling uit een bioscoop zaal gelopen als zojuist...

Even wat random dingen, die uiteraard in een spoiler tag staan. Denk dan ook goed alvorens je dit gaat lezen!!

spoiler:
- waar waren de lightsaber gevechten? Het enige dat er kregen was een flauw stukje tussen Rey en Ren
- Dat Rey en Ren kunnen communiceren wordt nog even naar het extreme getrokken. Ze kunnen nu zelfs objecten “teleporteren”
- Kom je er qua verhaal niet meer uit? Neem een tijdmachine? Is die niet beschikbaar? Neem een cloning device!
- Het plot armor en de hoeveelheid daarvan was schijnbaar ook in de uitverkoop, want het slaat helemaal nergens meer op. Zeker niet tegen het einde
- Star Destroyer nodig? Ik heb er nog 2947494848 miljoen miljard onder het ijs.
- Rey is de kleindochter van Palpatine... Really, zo eenvoudig? Had het dan gemaakt dat Rey de enige was die over de kracht beschikt (om leven te genereren) en daarom juist interessant was voor hem.
- Verwachtte je een lightsaber gevecht, of enige andere vorm van epicness? Met 2 gekruiste lightsabers mag je het doen.
- Palpatine vernietigd zichzelf...
- eerste deel van de film had een hoog Indiana Jones gehalte. Het enige dat ontbrak was Rey die riep “ It belongs in a museum” toen ze de dolk zag.
- Hoog “Disney-gehalte” op het einde; Kylo die Rey tot leven wekt en ze elkaar daarna kussen.

Het was duidelijk dat de beslissingen van Rian in the last Jedi niet gewaardeerd werden en J.J. er alles aan heeft gedaan het toch nog ergens bij zijn “begin” visie/verhaal te krijgen. Dit is funest geweest voor de film. Alles wordt er letterlijk bij de haren bijgehaald, zit vaak onlogisch in elkaar en vormt alles behalve een geheel.
Dit is het risico van elke film laten regisseren en schrijven door een andere regisseur; als de opvolger het er niet mee eens is, krijg je een probleem.

Dit is met afstand de slechtste Star Wars film (incl. Solo en R1) en ik vind het ongekend hoe ze dit zo enorm hebben weten te verkrachten. Had in hemelsnaam gewoon de richting van Rian verder gevolgd. Dan was het eind product nog goed geweest, nu is het een treinwrak!
Of nog beter: had J.J. gewoon heel de trilogy laten maken en schrijven.

[ Voor 6% gewijzigd door MazeWing op 18-12-2019 16:45 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Wauw iemand verwachtte duidelijk een CSI aflevering ofzo :+
En over een tijdmachine gesproken, ik wist niet dat jij al in 2020 leeft :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Zo slecht vond ik hem ook niet. Misschien niet de beste film, maar wel vermakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46
Tomatometer reveal 56%, slechtst gereviewde SW film ever. Zing.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-09 14:06
Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:39:
Tomatometer reveal 56%, slechtst gereviewde SW film ever. Zing.
Dat moet je ook met een korrel zout nemen. The critics prezen TLJ de hemel in, het was de beste SW film ooit. Tjaaa.. daarna kwam het 'gewone volk' en die hadden toch een hele andere mening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

PEBKAC schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:44:
[...]

Dat moet je ook met een korrel zout nemen. The critics prezen TLJ de hemel in, het was de beste SW film ooit. Tjaaa.. daarna kwam het 'gewone volk' en die hadden toch een hele andere mening :+
TLJ was ook gewoon een goede film met prachtige scèneS. Terecht dat die hoge cijfers kreeg. Er was een deel van de fans die erg vocaal duidelijk maakte het niet met bepaalde keuzes eens te zijn.
Daardoor zijn er noodgedwongen keuzes gemaakt die de film geen goed hebben gedaan. Daarnaast kan ik absoluut niet zeggen dat J.J. ook maar iets “undone” heeft gemaakt...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
PEBKAC schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:44:
[...]

Op RT heeft TFA een hogere score dan TLJ dus dat is niet helemaal correct. En het gewone volk was verdeeld over TLJ, ongeveer 50% vond hem niks, de andere 50% vond hem prima.

En 56% is wel erg laag.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-12-2019 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
MazeWing schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:48:
[...]

TLJ was ook gewoon een goede film met prachtige scèneS. Terecht dat die hoge cijfers kreeg. Er was een deel van de fans die erg vocaal duidelijk maakte het niet met bepaalde keuzes eens te zijn.
Daardoor zijn er noodgedwongen keuzes gemaakt die de film geen goed hebben gedaan. Daarnaast kan ik absoluut niet zeggen dat J.J. ook maar iets “undone” heeft gemaakt...
Serieus? Een slow motion achtervolging van dik 2 uur? Ik kan me die film nauwelijks meer herinneren. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

spoiler:
Ik ben ook zeer onbevredigd over de antwoorden op de vragen van de afgelopen 2 films. Geen antwoord is nog altijd beter dan een onbevredigend antwoord.

Het hele “kleindochter van Palpatine” is er met de haren bijgehaald, zonder dat het ook maar iets toevoegen of verandert aan het hele gebeuren. Als je dan 2 films zo vaag doet over de afkomst kom dan in godsnaam met iets beters!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Señor Sjon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:51:
[...]

Serieus? Een slow motion achtervolging van dik 2 uur? Ik kan me die film nauwelijks meer herinneren. :X
Er zat veel en veel meer in dan enkel die achtervolging. Daarnaast werd het duidelijk uitgelegd en was het puur vanwege Hux die ze wilden vernederen.
Maar TLJ is 10000x beter dan de puinhoop genaamd Rise of Skywalker. En aangezien er ongetwijfeld geen episode X komt, moeten we het hier maar mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Main gist van de reviews is dat het vooral veel fan service is en een predictable ending heeft.

Dus eigenlijk exact waar ik bang voor was en precies wat je van JJ Abrams mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
@MazeWing TLJ was visueel gezien prachtig, maar het voelde voor mij totaal niet als een SW film. Rian Johnson heeft gewoon een aantal rare keuzes gemaakt. Anyway, smaken verschillen ;)

@Dr. Strangelove Op Metacritic is het precies omgedraaid :) Ik probeer te zeggen dat sommige critics en de audience soms mijlenver uit elkaar liggen qua filmbeleving en het soms geen goede afspiegeling is.

Maar 56% is inderdaad wel heel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zou zeggen een 30-40 minuten te lang. Er waren veel scenes gewoon niet nodig.

TLJ kan nu sowieso van je viewinglist geschrapt worden, dat is een nutteloze toevoeging geworden. Ik had nog verwacht dat we nog een referentie naar de Mandalorian zouden krijgen, maar die mini-yoda krijgen we dus niet meer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
PWM schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:12:
Ik zou zeggen een 30-40 minuten te lang. Er waren veel scenes gewoon niet nodig.

TLJ kan nu sowieso van je viewinglist geschrapt worden, dat is een nutteloze toevoeging geworden. Ik had nog verwacht dat we nog een referentie naar de Mandalorian zouden krijgen, maar die mini-yoda krijgen we dus niet meer te zien.
De “referentie” is dat baby Yoda in de aflevering van deze week ook de force gebruikt om een wond te genezen.

Humankind… be both.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

WOW, deze was zeker OK! 👍

spoiler:
OK, een paar cheesy dialogen a la Disney, dat is nu eenmaal de saus die deze laatste triquel er overheen gegoten is- filter dat eruit voor jezelf en dan kun je niet anders zeggen dat dit weer een echte SW film was imo.

De opgelichte jedi-geesten, de yellow saber op het einde, de bad guy die turned, alle antwoorden die nu gegeven zijn, de links naar de vorige editie's (ook Revenge of the Sith, het geven van leven waarmee Palpatine Anakin probeert over te halen de Dark Side te joinen, het is for real dus)...

Er haden wel 2 films van gemaakt kunnen worden, maar waar voor je geld is het zeker! Ook mooi dat je Endor en de Ewoks nog even ziet op het einde.

Natuurlijk, een planeet kapot schieten hebben wij vaker gezien (Alderan in deel 3 oa, om de aandacht van de resistance te trekken), maar wat moet je dan verzinnen, is er een ergere daad die je kunt plegen in het heelal?

Mooi ook die foute generaal, deed mij denken aan de grijze admiraal van vroeger, echt zo'n evil mind...mooi. Beetje triest vond ik die roodharige knakker, die had ik niet meer terug hoeven zien eigenlijk (spion.)

In TLJ vond ik Luke ronduit ergelijk ingepland als rol, maar nu als jedi-ghost met die X-wing die hij even lifte voor Rey, vond ik hem wel OK. Hij is natuurlijk niet meer de jonge Luke, met zijn onschuldige hoofd, maar een dikbuikige 60/70'er, tja zo worden wij allemaal, dik, oud etc. Niks aan te doen.

Nee, al met al een geslaagde SW film imo en ik vond hem erg dicht bij de originele eerste sequel (3-6) komen, dat is toch de basis van SW imo.

Palpatine vond ik goed evil, maar het opoffer-verhaal lag er iets te dicht bovenop, beetje teveel een expliciete kopie van de ESB, met Vader en Luke etc.

Ik denk dat de kritiek van het "iedereen willen pleasen" door Abrahams in opdracht van Disney deels terecht is, wat zich vertaalde in wat cheesy stukjes (de speech van Poe op het einde, de beetje verborgen wil om alles inclusief te maken/lhbt-nog wat achtige trekjes o.a. maar dat is standaard in Hollywood tegenwoordig) en het te expliciet maken van sommige verhaallijnen, zodat alles onder 4 jaar het ook nog begrijpt (Lucas gaf vroeger gewoon een rating van 12+ ofzo) want dat is kassa voor Disney.

Maar los daarvan, ik heb geen klagen- ga met kerst nog keer denk ik (maar dan in 2D.) Het is idd wel van 0 naar 100 in 2 seconden en dan de rest vd film tot het einde...de zaal zat echt nog lang stil bij de aftiteling (toen het licht aanging), als door een truck geraakt. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
@Verwijderd kan je spoiler tags gebruiken? Nog lang niet iedereen heeft de film gezien (zoals ik)

[ Voor 36% gewijzigd door PEBKAC op 18-12-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh kak, is het nog niet vrijgegeven dan? Supersorry!

Ben te lang van tweakers geweest, hoe ging dat ook alweer?

spoiler:
en
was het niet?

(Zit ff niet meer zo goed in de tags, gebruik dat echt nooit meer tegenwoordig.)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2019 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

PEBKAC schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:25:
@Verwijderd kan je spoiler tags gebruiken? Nog lang niet iedereen heeft de film gezien (zoals ik)
Geheel eigen risico in een topic komen als iets wel al officieel uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:12:
Of nog beter: had J.J. gewoon heel de trilogy laten maken en schrijven. [/spoiler]
Dacht ik ook (wij zullen niet de enigen zijn...), maar de rest van je commentaar klinkt wel erg zuur, vind het niet terecht- kijk naar de oude SW films en dan kom je ook cheesy stukjes tegen (Han Solo die Leia kust op de Falcon etc. terwijl zij hard to get speelt enz.)

Als je zelf ouder wordt, kijk je anders tegen de nieuwe films aan, omdat de vroegere films een speciale indruk achterlieten in je jeugd denk ik (tenzij je nu piepjong bent en net de oude films voor het eerst gezien hebt.)

Het is ook bedoeld als een symbolisch SF-verhaal tussen goed en kwaad, geschikt voor de familie, als je dat beseft zit er behoorlijk veel 'dark' in imo.
Er zat veel light saber in, toch? Ik hoop dat er een losse lijn komt met Rey en haar gele saber, lijkt mij toffer dan de Mandalorian, die begint een beetje te vervelen imo.

Ik dacht ooit ergens een plaatje gezien te hebben van (jedi?) personen met paarse gewaden, hadden die geen gele lightsabers toevallig?
s0kkie schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:31:
[...]
Geheel eigen risico in een topic komen als iets wel al officieel uit is :)
Vind ik eigenlijk ook wel, je hoeft dit topic niet te lezen en als je hier leest ben je toch op zoek naar info over deze film?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2019 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
@Verwijderd helemaal eens! Bijna dan. Ik vind hem niet zo goed als de OT. En dat komt vooral omdat ik niets met de main characters.

@MazeWing helemaal oneens! En vooral over je ranking van R1! Interessant hoe verschillend de opinies kunnen zijn. Ik vond TLJ echt bar slecht ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
@s0kkie @Verwijderd Ja, daar heb ook gelijk in, de film is al uit :p Alleen naar mijn idee word er altijd van te voren gemeld als ze zonder spoiler tags gaan posten?

Verder was ik gewoon benieuwd wat mensen hier van de film vinden. Omdat op IMDB etc. nog geen ratings zijn vrijgegeven.

[ Voor 37% gewijzigd door PEBKAC op 18-12-2019 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Póg mo Thóin schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:06:
@Verwijderd helemaal eens! Bijna dan. Ik vind hem niet zo goed als de OT. En dat komt vooral omdat ik niets met de main characters.

@MazeWing helemaal oneens! En vooral over je ranking van R1! Interessant hoe verschillend de opinies kunnen zijn. Ik vond TLJ echt bar slecht ook.
Mee eens. De OT is de beste imo en daarna de prequel met de jonge Obi-Wan, Anakin etc. (Vooral RotS.)

Komt ook idd door sterke main characters, Obi-Wan, Vader, admiral nog iets, Yoda uiteraard, overige Jedi etc, maar denk ook dat in die films de generatie's beter uit zijn gewerkt, de ouderen die vaak de mentor zijn van de jonge honden die impulsief zijn en nog moeten leren etc. en op een gegeven moment op zichzelf aangewezen waren (Solo, Luke en Leia als harde kern en in de andere reeks Anakin en de jonge Obi-Wan o.a.) dat had je in de laatste drie delen eigenlijk niet, vond ik persoonlijk jammer, want dat de reeks meer diepgang gegeven wellicht.

Dat is naast de SF-component, de herkenbare component die wij in het dagelijks leven IRL ook kennen, die wij kunnen spiegelen aan onszelf en daarom ontwikkel je een sterkere band met de film en characters, denk ik. Spreekt het meer tot de verbeelding, lijkt het.

In de laatste reeks is dit vervangen door meer actie, maar wel gekopieerde actie van de vorige reeksen (Death Star, herhaling van zetten) en de characters konden ineens alles al, Rey was instant jedi, Kylo is geboren met een masker leek het etc. Jammer dat zowel Abrahams (en die andere) dat zo oppervlakkig hebben gehouden.

Maar ja, het is wat het is en ik vond hem echt niet onaardig, TRoS.

Tegenwoordig weten wij het allemaal beter, hebben wij allemaal de wijsheid in pacht en willen daarom van alles een re-write, is het niet TLJ, dan is het wel GoT S08, of Dexter S08 etc. Ga er maar voor zitten dan en doe het vooral lekker zelf op je Apple Mac met Final Pro/Adobe ofzo, succes! ;) Laat maar weten wanneer je hem af hebt, dan ga ik ondertusen verder met mijn leven...(bedoeld in het algemeen!)

De mensheid is vocaler geworden in al haar facetten (meester in roeptoeteren, soort van), of het nu anti-fa, anti-links of juist rechts, lhbt-nog iets of film-critics is en dat is prima natuurlijk, maar kent iemand dat spreekwoord nog van die beste stuurlui, die ergens aan wal stonden?

Als je nu de opdracht zou krijgen om een deel X te maken, vul zelf maar in dan.
Ik denk dat er rook uit je oren komt, afkomstig van je brein dat overkookt, terwijl je met je storyboard bezig bent. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2019 18:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Was iemand nog verrast over Rey Palpatine na de openingsscène? Vanaf dat moment had ik het wel direct door.

Voor de trage onder ons had je dan de scène met de transporter met Rey en Kylo.

Goed om hem te zien trouwens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OlnA2K2r9d6HRGHbexv3gs2a/thumb.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 18-12-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:42:
Was iemand nog verrast over Rey Palpatine na de openingsscène? Vanaf dat moment had ik het wel direct door.

Voor de trage onder ons had je dan de scène met de transporter met Rey en Kylo.
Transporter? Dat was toch de force i.c.m. de speciale band (twee-waardig) tussen Kylo en Ren? Later met de saber achter haar rug die zij doorgaf aan Ren, terwijl hij door zijn voormalige knights omringd was, toen stond geen van beiden toch in een transporter? Die band tussen hen vond ik nu juist (redelijk) goed uitgewerkt t.o.v. de vorige twee delen.

Bij mij in de zaal vanmorgen leek het of er een vrouw klaarkwam, toen Han Solo ineens in beeld verscheen, zo'n geluid maakte ze...de hele zaal krom van het lachen, niet normaal meer...haha

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2019 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gezien, Eerste helft van de film is bagger, laatste stuk zit wel tof in elkaar waardoor het op positieve noot eindigt.

Voor ieder wat wils dus :P , elke film heeft wel iets mindere en juist weer goeie stukken maar in deze film zijn die slechte stukken ook echt bar slecht en de goeie stukken wel weer echt SW niveau.

Bij veel elementen denk ik ook van "oh cool dat ze een hommage doen aan het origineel" om een soort respect te tonen naar de fans toe, maar dan willen ze het toch weer een stukje overtreffen waardoor het respect tonen juist verloren gaat.

spoiler:
Denk bijvoorbeeld aan teleporterende lightsabers of objecten, Star destroyers die planeten opblazen,
-

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:56:
[...]

Transporter? Dat was toch de force i.c.m. de speciale band (twee-waardig) tussen Kylo en Ren? Later met de saber achter haar rug die zij doorgaf aan Ren, terwijl hij door zijn voormalige knights omringd was, toen stond geen van beiden toch in een transporter? Die band tussen hen vond ik nu juist (redelijk) goed uitgewerkt t.o.v. de vorige twee delen.
Ik bedoel het schip waar Chewie mee vervoerd werd (gedacht) nadat hij gevangen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK check, die transporter- helder. Een open deur en vond ik ook niet zo'n sterk stukje imo. Die lui die om dat schip heen liepen, zonder erin te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:46
Ik heb de film vanmiddag ook gezien. Ik blijf even weg van spoilers met spoilertags, maar ik moet zeggen dat ik over het algemeen wel positief was. Toffe actie en een aantal zaken prachtig in beeld gebracht. Helaas vond ik de film op veel punten te snel en mis ik eigenlijk in deze trilogie bepaalde diepgang. Een aantal belangrijke scenes voelde ook als afgeraffeld.

Als ik dan toch de Star Wars films(buiten de spinoffs) als drie trilogieen mag zien dan is het voor mij zeker 4-6>7-9>1-3.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:04:
Net gezien, Eerste helft van de film is bagger, laatste stuk zit wel tof in elkaar waardoor het op positieve noot eindigt.
Dit is ook mijn ervaring, eerste helft komt traag op gang, weinig samenhang en meh verhaal. Meer dan goed gemaakt in de tweede helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Voor mij:
6-5-4-7-8-R1-3-2-Solo-1-9

[ Voor 5% gewijzigd door MazeWing op 18-12-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Net terug. Overall een verbazingwekkend leuke film.

spoiler:
Maar wat was nu het punt van Anakins legacy? The chosen one one who would bring balance to the force is dus gewoon onzin? En er was geen uitleg hoe Palps nog leeft (behalve dan de referentie naar the tragedy of Darth Plagieus the wise)

Voor mij:
5-3-4-6-7-1-2-8

Deze komt denk ik tussen 6 en 7 want vond hem overall wel echt gewoon goed

[ Voor 15% gewijzigd door raiders op 18-12-2019 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb me wel vermaakt, met de ‘marathon’ vandaag.

Deel 9 was leuk, maar er zaten wel (weer) onnavolgbare ‘jumping the shark’-achtige dingen in.

Al met al wel een soort van bevredigend einde.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Ramzzz schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:37:
Ik heb me wel vermaakt, met de ‘marathon’ vandaag.

Deel 9 was leuk, maar er zaten wel (weer) onnavolgbare ‘jumping the shark’-achtige dingen in.

Al met al wel een soort van bevredigend einde.
Zo vond ik het precies ook ja, geen geweldige film. Maar wel bevredigend eind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Net The Rise of Skywalker gezien. Wat mij betreft mooie afsluiter, heel wat zaken uit TLJ zijn toch min of meer rechtgezet (ligt er ook vingerdik op dat JJ Abrams met veel dingen echt niet akkoord was), hier en daar paar onvolmaaktheden maar met blij gevoel naar huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
Ik ben blij. Het is een bevredigend einde. Ja, er was wel erg veel fan service
spoiler:
Chewie die eindelijk zijn medaille krijgt
.
Maar er moesten heel veel losse eindjes aan elkaar geknoopt worden en dat is gelukt!
Over een paar weken maar nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
ferrywijn schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:35:
Ik ben blij. Het is een bevredigend einde. Ja, er was wel erg veel fan service
spoiler:
Chewie die eindelijk zijn medaille krijgt
.
Maar er moesten heel veel losse eindjes aan elkaar geknoopt worden en dat is gelukt!
Over een paar weken maar nog eens kijken.
Die medaille kreeg Chewie na de Battle of Yavin ook al. Niet on screen, maar in het boek Smuggler's Run wordt bevestigd dat hij er nadien ook een gekregen heeft. En in de Chewbacca comic geeft hij hem weg aan een nieuwe vriend :)

Ik heb hem net een tweede keer gezien, en het voelt nog steeds prima. Er zijn genoeg dingen die me niet helemaal lekker zitten, maar ik vermaak me er prima mee :)

[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 18-12-2019 23:42 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:10
Ben net terug : sorry ik kan hier als fan met de beste wil die ik heb geen Star Wars film van maken :(
Grafisch prachtig en humor is leuk maar daar blijft het voor mij persoonlijk ook bij.

[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 19-12-2019 13:04 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 11:42

Grannd

da Granndest

Als Star Wars fan vond ik dit juist de beste van de drie sequels.

In 7 en 8 is het hele light/dark stuk voor Rey en Kylo Ren vooral verwarrend, in 4-6 werd dat veel beter uitgelegd door Yoda en Obi-Wan natuurlijk ook.
Nu in deel 9 komt dat allemaal veel mooier naar voren, wat mij veel meer een Star Wars gevoel gaf.

Ontzettend jammer dat het er wel super dik bovenop ligt dat er nog geen duidelijke lijn voor alledrie de sequels was en deel 8 en 9 twee verschillende verhalen lijken te vertellen dat is wel zonde. 1 - 6 is veel meer echt de 'Skywalker saga' 7-9 konden nog veel mooier aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ik vond dat er een beetje te veel plot was, met iets te veel coincidences en dat alles net een beetje over the top was.

Maar ik was niet teleurgesteld. Ik denk dat het de beste film is die ze konden maken na alle drama die ep8 heeft veroorzaakt.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:29
Net terug van de screening. Ik had de verwachtingen laag in geschaald, omdat ik niet had verwacht dat ze f*ck-up van TLJ konden recht zetten.

In mijn ogen is ze dat wel gelukt. Heb met uitermate vermaakt en vind dat ze het waardig hebben afgesloten. Uiteraard zitten er stukjes in waarvan je denkt... moet dat nou? Maar daar tegenover zat er genoeg humor en andere fan pleasers tussen. Niet extreem over de top, maar wel vermakelijk.

Dikke 8,5/10. Stukken beter dan TLJ met wat mooie red-cons ertussen.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:59
Ik vond TLJ juist veel leuker/beter dan TFA.
TFA vond ik veel te veilig met een simpele rehash van alles wat we al eerder hadden gezien. TLJ had wel zijn minpunten (hoe 'de grote' Snoke simpel doodging) maar ik vond hem als film veel leuker. Het casino-subplot had dan voor het hoofdplot geen enkele meerwaarde, het is wel echt Star Wars met alle gekke wezens en het werkte op meta-niveau alszijnde 'er is altijd hoop' voor de slaven/achtergestelde groepen. Bovendien vond ik de band Rey/Kylo Ren goed gedaan.

Dat laatste vind ik in TROS nog steeds erg goed, wat mij betreft zijn het deze twee karakters/acteurs die het geheel van de sequels dragen. Verder in TROS goede (Star Wars)-actie en daarmee de moeite waard. En dan in spoiler :P

spoiler:
Palpatine als ultieme schurk is aan de ene kant makkelijk. Maar wel heel erg goed gedaan, episch slot met hem aan een enorme paal en die Sith-arena. En om hem met zijn heerlijke stem nog éénmaal 'Skywalker' te horen zeggen vind ik gewoon gaaf.

Dat Rey er vanaf stamt vind ik op zich ook oké, al is het punt van de onbekende ouders daar wel mee teniet gedaan. Lijkt me dat de zoon (of was het dochter?) van Palpatine toch niet zo onbeduidend is. Ik mis een flasbhack met meer interactie tussen Palpatine en kind, waaruit blijkt dat kind geen enkele force-kracht heeft/geen evil force-kracht oid en dat het daarom onbeduidend is. Nu is het wat makkelijk.

Het probleem van Snoke is wel oké opgelost op deze manier, al had, als je nu toch met Palpatine komt, toch veel beter in TLJ ook al een mooie Palpatine cliffhanger kunnen zitten. Die kunnen ze er misschien alsnog in frutsen, er zijn gekkere dingen gebeurd :P.

Ben erg blij dat de nieuwe films gemaakt zijn, mooie nieuwe werelden, leuk om de oudgedienden weer in actie te zien. Het had veel beter gekund allemaal, maar laten we eerlijk zijn: De prequels is ook heel erg veel op af te dingen, en ook de OT is niet perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door Jovatov op 19-12-2019 07:14 ]

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:28
Gisteren ook naar de film geweest.

Beetje met een mwah gevoel de zaal verlaten.
Eerste helft ging wel en de 2de helft was wel sterk.

Maar ik blijf erbij 2,3,4,5,6 zijn toch wel echt de delen voor me.

spoiler:
Het mooie was dat je Wedge even terug zag komen

Evenals dat je ook de Phantom en Ghost zag..
Dat laat ook wel vraagtekens achter. Waar komen deze ineens vandaan?

En helaas niet te weten te komen hoe en met wie Palpatine een kind heeft.
En toch ook een open einde.. Dus in de toekomst gaat er zeker weer wat komen.

En ontzettend mooi gebracht de emotie van R2

PSN: McMillan0984

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:12
Gisterenavond gezien, vond het zeker entertaining, maar ik zit toch met wat vragen hier en daar...

De ouders van Rey bijv;
spoiler:
Moet je mij eens uitleggen hoe Palpatine er in geslaagd is met zijn verrimpelde (half dode) bek een kind te verwekken met een vrouw. Moest dat kind puur via de Force verwerkt zijn, had die al superkrachtig geweest ipv de kleindochter. Zo begrijp ik ook niet goed dat Rey nog niet "gevoeld" was door Luke/Leia/Ben. Tenslotte is het aantal personen met krachtige Force-abilities niet zo groot meer...

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
.jef schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:30:
Gisterenavond gezien, vond het zeker entertaining, maar ik zit toch met wat vragen hier en daar...

De ouders van Rey bijv;
spoiler:
Moet je mij eens uitleggen hoe Palpatine er in geslaagd is met zijn verrimpelde (half dode) bek een kind te verwekken met een vrouw. Moest dat kind puur via de Force verwerkt zijn, had die al superkrachtig geweest ipv de kleindochter. Zo begrijp ik ook niet goed dat Rey nog niet "gevoeld" was door Luke/Leia/Ben. Tenslotte is het aantal personen met krachtige Force-abilities niet zo groot meer...
spoiler:
Mij lijkt het het meest logisch dat hij voor zijn "dood" in ROTJ al een kind had.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter

De ouders van Rey bijv;
spoiler:
Moet je mij eens uitleggen hoe Palpatine er in geslaagd is met zijn verrimpelde (half dode) bek een kind te verwekken met een vrouw.
Vergeet niet dat hij al jaren een senator was, daarna een kanselier en uiteindelijk een keizer. Iemand die het grootste gedeelte van zijn leven rijk en machtig geweest is.
Kijk eens in de echte wereld rond, hoeveel koppels lopen daar rond waarvan je denkt "hoe dan?". Geld en macht maken een hoop mogelijk ;)

[Edit]
ferrywijn schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:56:
[...]

spoiler:
Mij lijkt het het meest logisch dat hij voor zijn "dood" in ROTJ al een kind had.
Rey is 19, dus 15 jaar na de Battle of Yavin geboren. Hoe oud zagen haar ouders er uit toen ze Rey achterlieten? Eind 30, begin 40? Rey was toen een jaar of 8-12. Dus met wat natte vinger werk waren haar ouders rond de 30 jaar toen ze geboren werd, dus zou haar vader 15 jaar voor The Battle of Yavin geboren moeten zijn, dus een jaar of 4 na Revenge of the Sith. Zonder daadwerkelijke leeftijden kan dat dus variëren van zeg 5 jaar voor tot 8 jaar na RofS?
Dus het zou kunnen dat hij er nog fatsoenlijk bij liep toen.

[ Voor 35% gewijzigd door Spike_wolf op 19-12-2019 09:06 ]

Humankind… be both.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20

De ouders van Rey bijv;
spoiler:
spoiler:
Net zoals Anakin geboren is

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Spike_wolf schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:57:
[...]

Vergeet niet dat hij al jaren een senator was, daarna een kanselier en uiteindelijk een keizer. Iemand die het grootste gedeelte van zijn leven rijk en machtig geweest is.
Kijk eens in de echte wereld rond, hoeveel koppels lopen daar rond waarvan je denkt "hoe dan?". Geld en macht maken een hoop mogelijk ;)

[Edit]

[...]

Rey is 19, dus 15 jaar na de Battle of Yavin geboren. Hoe oud zagen haar ouders er uit toen ze Rey achterlieten? Eind 30, begin 40? Rey was toen een jaar of 8-12. Dus met wat natte vinger werk waren haar ouders rond de 30 jaar toen ze geboren werd, dus zou haar vader 15 jaar voor The Battle of Yavin geboren moeten zijn, dus een jaar of 4 na Revenge of the Sith. Zonder daadwerkelijke leeftijden kan dat dus variëren van zeg 5 jaar voor tot 8 jaar na RofS?
Dus het zou kunnen dat hij er nog fatsoenlijk bij liep toen.
Dan nog voet het 0,0 toe aan het verhaal. Nog afgezien van het feit dat het er sowieso bij de haren bij is getrokken.
Gezien het feit dat hij al jaren behoorlijk wat macht had en zeker toen hij keizer werd, zou hij de volledige controle over zijn zoon hebben gehad en er voor gezorgd hebben dat hij niets te kort kwam. Zijn zoon was nog te jong om in te gaan tegen zijn vader en ook als hij had willen "onderduiken" was dit gezien de macht en invloed van de keizer praktisch onmogelijk.

Het is gewoon waardeloos uitgewerkt! Rey had net zo goed de achterkleindochter van het overbuurjongetje waar kleine Palpatine vroeger mee knikkerde kunnen zijn...

Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe iemand tevreden kan zijn met de keuzes / uitleg die TROS maakt en geeft!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik bekijk het anders. TLJ was zo slecht.... zo slecht dat als je nu nog een poll maakt onder 100K Star Wars fans 55% de film nog steeds k*t vindt. TLJ voegde totaal niks toe aan TFA en brak wat mij betreft hele interessante dingen zelfs af.

TROS kan het veilig hebben gespeeld, maar kom op! Hoe hadden wij als Tweakers een beter slot neer kunnen zetten na TLJ?

Er zaten veel dingen in waar je als casual fan van kon genieten. En genoeg "inside" dingen waar je als hardcore fan van kon genieten! Ik ben tevreden. Ik hoopte op een film die voor mij gevoel een 7 kon halen om de rare nasmaak van 8 weg kon spoelen. En dat is meer dan gebeurt. Dingen zijn duidelijk geworden, dingen zijn afgerond en we hebben gave nieuwe dingen gezien.... Zonder dat je cringy a la Leia Mary Poppins nog 1,5u naar een film moet kijken.

Ik heb nog 2,5 week vakantie en ga zeker nog een keer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik snap werkelijk niet waar alle haat op TLJ vandaan komt?!

Er was een uitstekend vervolg op TLJ te schrijven en maken, waarbij alles gewoon netjes beantwoord kon worden, eventueel met een paar kleine flashbacks.
En laten we even niet vergeten dat TROS helemaal over the top gaat met force powers, etc.
In die zin wijkt het volledig af van alle voorgangers en lijkt het meer op de krachten die je zit in de games, series, etc. (alles dat tegenwoordig als "non-canon" wordt gezien)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
MazeWing schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:16:
[...]

Dan nog voet het 0,0 toe aan het verhaal. Nog afgezien van het feit dat het er sowieso bij de haren bij is getrokken.
Gezien het feit dat hij al jaren behoorlijk wat macht had en zeker toen hij keizer werd, zou hij de volledige controle over zijn zoon hebben gehad en er voor gezorgd hebben dat hij niets te kort kwam. Zijn zoon was nog te jong om in te gaan tegen zijn vader en ook als hij had willen "onderduiken" was dit gezien de macht en invloed van de keizer praktisch onmogelijk.
Maar wie zegt dat hij vanaf het begin geweten heeft dat het kind bestond?
Wie zegt dat het niet een one-night-stand situatie was waarvan hij jaren later pas doorkreeg dat er een kind uit ontstaan is?
Er zijn echt genoeg manieren om dat te verklaren, daar nu keihard op springen is natuurlijk net zo nutteloos.
Dat verhaal zal vast eens in een boek of comic uit de doeken gedaan worden, maar in een wereld waar het mogelijk was dat Anakin niet wist dat hij TWEE kinderen kreeg ipv één en waarvan hij ook bijna 20 jaar niet geweten heeft dat die nog in leven was/waren is een situatie waarin Palps van een zelfde situatie ook niets wist natuurlijk helemaal niet onvoorstelbaar.

Humankind… be both.

• PWM
  • Niet online

PWM

Jovatov schreef op donderdag 19 december 2019 @ 07:10:
Ik vond TLJ juist veel leuker/beter dan TFA.
TFA vond ik veel te veilig met een simpele rehash van alles wat we al eerder hadden gezien.
Dat was natuurlijk ook het doel van TFA. Niet alleen gemaakt voor ons, maar juist voor een nieuwe generatie. Alles wat de orginele trilogie een succes maakte, zat er inderdaad gewoon opnieuw in. Juist omdat dat zo epic was :p Met die insteek, is het gewoon een geslaagde film.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Spike_wolf schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:36:
[...]

Maar wie zegt dat hij vanaf het begin geweten heeft dat het kind bestond?
Wie zegt dat het niet een one-night-stand situatie was waarvan hij jaren later pas doorkreeg dat er een kind uit ontstaan is?
Er zijn echt genoeg manieren om dat te verklaren, daar nu keihard op springen is natuurlijk net zo nutteloos.
Dat verhaal zal vast eens in een boek of comic uit de doeken gedaan worden, maar in een wereld waar het mogelijk was dat Anakin niet wist dat hij TWEE kinderen kreeg ipv één en waarvan hij ook bijna 20 jaar niet geweten heeft dat die nog in leven was/waren is een situatie waarin Palps van een zelfde situatie ook niets wist natuurlijk helemaal niet onvoorstelbaar.
Verschil is dat padmé, nog voor de bevalling volledig afgeschermd was en daadwerkelijk uit het zicht van de keizer/vader. Daarnaast had de keizer op dat moment echt wat andere zaken aan zijn hoofd dan padmé...

Een andere brandende vraag: heeft Palpatine misschien een SOA opgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Pfff nou gisteren geweest, wat een film!! Een hoop vette shit maar ook een heleboel 'maars'.
Voor mij is dit denk ik wel de beste van de nieuwe trilogie, al vond ik het 'Michael Bay gehalte' wel erg hoog hoor, jeetje wat een tempo. Hadden wel een paar momentjes rust in mogen zitten. Maar goed, wel met een blij gevoel de bios uitgelopen, dat was met TLJ wel anders (al hoewel ook deze film me steeds meer begint te liggen).

Al met al wel tevreden met de afsluiting, eigenlijk was de sequel trilogy gedoemd na The Last Jedi en ook de backlash en lijkt het erop dat J.J. geprobeerd heeft iedereen tevreden te houden.

Disney heeft wat mij betreft in z'n totaliteit wel gefaald met 7,8,9. Deze films hadden door één regisseur gemaakt moeten worden, of er had in ieder geval één duidelijk verhaal/visie klaar moeten liggen voordat ze aan deze hele zooi waren begonnen. Nu is het gewoon een puinzooi, 7 en 8 die qua feeling zo ver uit elkaar liggen en 9 die de hele zooi probeert samen te brengen en zoveel mogelijk in een film propt om het af te ronden.

Maar ik ben op zich wel blij met deze puinzooi, nog altijd beter dan geen Star Wars films ;)

Mijn Skywalker saga rating nu: 5-4-6-9-7-8-3-2-1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik heb The Rise of Skywalker gisteren gezien en ik vond hem geweldig, zeker de beste van de sequel trilogy.

Ik snap ook niet waarom zoveel "Star Wars fans" zo zuur reageren. Als het aan die mensen ligt maken ze elke keer dezelfde film omdat ze niets nieuws mogen proberen...

spoiler:
Ik vind het juist heel erg vet dat Ben en Rey een soort Force koppeltje zijn en daardoor elkaar versterken. Dat ze elkaar kunnen bezoeken en zelfs via de Force objecten kunnen laten teleporteren vond ik echt heel erg gaaf. Rey die wonden kan genezen en Ben die dat later ook kan (ten koste van zijn eigen leven) is echt geweldig.

Het is een mysterie hoe Palpatine alles overleefd heet maar is dat nou zo erg? Er hoeft niet voor alles een verklaring te zijn, het is een fantasie film....

Mijn volgorde is: 4, 3, 9, 2, Rogue One, 5, 6, 7, 8, Solo, 1.

spoiler:
Jammer dat Keri Russell (Zorii) niet meer screen time kreeg :(

• Dr. Strangelove
Ik vind het wel erg frappant dat er blijkbaar van tevoren nooit een duidelijk arc is geweest voor de hele trilogie. Ze hebben blijkbaar film voor film maar wat bedacht.

Diep triest dat de OT, waar van tevoren niet eens vast stond dat het een trilogie zou worden, een mooie story arc heeft over drie films en dat de sequels, waarbij men wel wist vooraf over hoeveel films het verhaal ging lopen, er zo'n zooitje van gemaakt hebben.

Mijn zusje, die hard SW fan, groot hater van TLJ, vond TROTS trouwens op afstand de slechtste SW film. Dus niet alle TLJ haters zijn blij met wat hier neergezet is.

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-12-2019 10:33 ]

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:25:
Ik vind het wel erg frappant dat er blijkbaar van tevoren nooit een duidelijk arc is geweest voor de hele trilogie. Ze hebben blijkbaar film voor film maar wat bedacht.

Diep triest dat de OT, waar van tevoren niet eens vast stond dat het een trilogie zou worden, een mooie story arc heeft over drie film en dat de sequels, waarbij men wel wist vooraf over hoeveel films het verhaal ging lopen, er zo'n zooitje van gemaakt heeft.
Dat krijg je als je 3 schrijvens 3 films laat schrijven. Op zich is der nog niet zo’n probleem, maar wel als je het werk van de 2e gedeeltelijk ongedaan wil maken of meer in de richting van de 1e schrijver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Je kan best drie schrijvers hebben zolang je van tevoren maar een outline hebt geschreven met de grote lijnen. Maar zelfs dat is niet gebeurd.

TFA: We doen een remake van IV want dat vond iedereen leuk.
TLJ: Ik wil eens wat heel anders doen.
TROTS: Oei dat leverde te weinig geld op, toch maar weer safe spelen.

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:25:

Diep triest dat de OT, waar van tevoren niet eens vast stond dat het een trilogie zou worden, een mooie story arc heeft over drie film en dat de sequels, waarbij men wel wist vooraf over hoeveel films het verhaal ging lopen, er zo'n zooitje van gemaakt heeft.
Er was toch iets van een Lucasfilm Story Group opgezet, groepje consultants / schrijvers(?) die dit hadden moeten waarborgen? Of checken zij alleen de of feitjes kloppen binnen de verhalen zelf en hebben zij totaal geen invloed daarop?? (blijkbaar niet idd).

• algalid
Is er ook niet het probleem dat er allerlei externe factoren zijn die het verhaal beïnvloeden? Disney bonzen willen hun merchandising erin en hebben zelf "great ideas" wat de fans leuk zouden vinden (wat ze verbergen met "dure reshoots zijn normaal"). Er moet humor in zitten, genoeg cameo's van planeet X en persoon Y, een Sith vs Jedi verhaal etc.

Als het verhaal zus en zo moet lopen is het niet verbazend dat je soms op muren botst... En voor dezelfde film soms crewleden wisselen, dan kan je niet 1 coherente visie verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat zijn allemaal details.

Als je een enkele film maakt begin je ook met storyboarden, ruwweg uittekenen wat voor verhaal je gaat vertellen, wat voor scenes erin zitten en hoe het allemaal samenhangt. De dialogen, decors, aankleding etc. volgen later.

Er is geen enkele reden dat je dat op hoog niveau niet voor de hele trilogie had kunnen doen. Ik denk dat het probleem is geweest dat ze regisseurs teveel creative control hebben gegeven en de vrije hand hebben gelaten en erop vertrouwd hebben dat die regisseurs met hun staat van dienst en liefde voor het SW universe het wel voor elkaar zouden krijgen. Dat is is een verkeerde inschatting geweest.

Met TFA heeft het in elk geval financieel goed uitgepakt. JJ Abrams is een creativiteitsloos wezen dat perfect het werk van andere kan imiteren, dat laat hij in al zijn films zien. Het paste prima bij wat Disney wilde voor TFA, een breed geaccepteerde film die in feite een greatest hits van de OT is maar daardoor ook niks toevoegt.

Dan krijg je Johnson die wel een regisseur is die erom bekend staat nieuwe dingen te proberen en TLJ is in dat opzicht geen uitzondering. De film slaagt echter maar gedeeltelijk en doordat het een geliefd karakter enigszins in een andere richting beweegt (maar laten we eerlijk zijn, helemaal niet zo veel als sommigen het soms doen voorkomen) dan we gewend zijn stuit het op weerstand.

TROTS is gewoon puur een financieel beest. Trevorrow werd eruit geschopt omdat hij geen safe hand meer bleek te zijn, Abrams was dat wel en Disney wilde gewoon geen gezeik maar cash. Verhaal was niet belangrijk meer, geef de fans wat ze willen en verder niet zeuren.

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Freshnezz schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:32:
[...]

Er was toch iets van een Lucasfilm Story Group opgezet, groepje consultants / schrijvers(?) die dit hadden moeten waarborgen? Of checken zij alleen de of feitjes kloppen binnen de verhalen zelf en hebben zij totaal geen invloed daarop?? (blijkbaar niet idd).
Dat zijn vooral factcheckers wat ik begreep en die hebben wel een mandaat om dingen te veto-en als er iets echt niet kan maar ze zijn vooral bedoeld als schrijfhulp niet als schrijvers.

Ik ga straks voor de 2e keer en dan eens zien hoe het zich houdt. Op mij kwam het begin vooral over alsof Abrams vlug al zijn notes voor een eventueel vervolg erin wilde hebben voordat hij verder kon met zijn opzet voor deel IX.
Wat me vooral stoorde waren een aantal zaken die op safe werden gezet omdat er al teveel commentaar op was geweest. Luke die z'n Lightsaber vangt met de 'zo ga je er niet mee om'-opmerking, Rose Tico die op de achtergrond werd gezet. Poe die vlug een love-interest kreeg die 0 toevoegde maar er vooral leek te zijn om de 'Poe is gay'-geruchten tegen te gaan. etc.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

• algalid
Ceased2Be schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:46:
Wat me vooral stoorde waren een aantal zaken die op safe werden gezet omdat er al teveel commentaar op was geweest. Luke die z'n Lightsaber vangt met de 'zo ga je er niet mee om'-opmerking, Rose Tico die op de achtergrond werd gezet. Poe die vlug een love-interest kreeg die 0 toevoegde maar er vooral leek te zijn om de 'Poe is gay'-geruchten tegen te gaan. etc.
"Details" zijn blijkbaar belangrijk. Neemt allemaal weer screentime in voor niets omdat iemand checkboxes moet afvinken... Rose op de achtergrond maakt dan weer duidelijk dat ik bij de rewatch de hele Canto Blight missie terecht heb overgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

algalid schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:54:
[...]

[...]

"Details" zijn blijkbaar belangrijk. Neemt allemaal weer screentime in voor niets omdat iemand checkboxes moet afvinken... Rose op de achtergrond maakt dan weer duidelijk dat ik bij de rewatch de hele Canto Blight missie terecht heb overgeslagen.
Het is meer dat er niets gedaan wordt met de relatie tussen Finn en Rose (of het gebrek daaraan) of je die Canto Bight lijn nu interessant vond of niet, het feit dat er zo mee om wordt gegaan vind ik nogal treurig.
Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:44:
Met TFA heeft het in elk geval financieel goed uitgepakt. JJ Abrams is een creativiteitsloos wezen dat perfect het werk van andere kan imiteren, dat laat hij in al zijn films zien. Het paste prima bij wat Disney wilde voor TFA, een breed geaccepteerde film die in feite een greatest hits van de OT is maar daardoor ook niks toevoegt.
En Abrams werkt altijd met zijn 'Mystery Box'-aanpak; zoveel mogelijk vragen oproepen bij het eerste deel van iets en het uitwerken lekker aan anderen overlaten of er gewoon niet meer op terugkomen.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gisteravond geweest en 2,5 uur genoten. Maar goed, ik vond TLJ ook niet slecht.

spoiler:
Wel werd in het eerste half uur al 'vastgesteld' dat TLJ eigenlijk net zo goed niet gemaakt had kunnen worden. Alle plotholes werden netjes gedicht, er was een flinke portie fanservice en de onlogische gebeurtenissen/keuzes kregen een soort van 'aanvulling' waardoor het net was of ze nooit plaatsgevonden hadden.
Niet dat ik dat slecht vond, het was prima maar daarmee wordt TLJ een soort Episode I van deze trilogie... je kunt hem gewoon overslaan als je de hele saga in de toekomst wil gaan kijken.

Nog wel een vraagje van mijn kant:
spoiler:
Wat is nu de status van de First Order? De Final Order is vernietigd, maar de First Order is er toch nog? Kylo Ren is weg, generaal Pryde is dood en generaal Hux ook, maar alle schepen en andere officieren vliegen toch nog ergens rond? Of had Pryde de First Order samengevoegd met de Final Order? Zo ja, hoe kwamen die dan op die planeet zonder dat ze de route hadden?

Naar mijn idee kregen alle karakters een mooie story-arc, waarbij de uitkomsten in veel gevallen ook erg bevredigend waren - althans voor mij. Het einde voelde een beetje rushed, maar ik miste dan ook eigenlijk weer niks daarin. Het tempo lag gewoon erg hoog.

Al met al een aanrader wat mij betreft! Dat veel fans deze film niks vinden, is waarschijnlijk omdat hun verwachtingen óf te hoog waren, óf dat de film andere keuzes maakt dan zij zelf zouden maken. Dat geldt/gold hetzelfde voor TLJ. Het is nou eenmaal geen interactief gebeuren waar je zelf aan het roer staat, keuzes worden voor je gemaakt door de schrijvers.

Dus: go with the flow en geniet van wat de film je aanbiedt!

[ Voor 14% gewijzigd door Icephase op 19-12-2019 11:29 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lanoisseforP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 10:12
Eerste deel van de film is overvol, gehaast. Tweede deel werkt langzaam naar slotakkoord maar de grote epische finale van de complete saga blijft uit.

Koekoek!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Icephase schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:01:
Gisteravond geweest en 2,5 uur genoten. Maar goed, ik vond TLJ ook niet slecht.

spoiler:
Wel werd in het eerste half uur al 'vastgesteld' dat TLJ eigenlijk net zo goed niet gemaakt had kunnen worden. Alle plotholes werden netjes gedicht, er was een flinke portie fanservice en de onlogische gebeurtenissen/keuzes kregen een soort van 'aanvulling' waardoor het net was of ze nooit plaatsgevonden hadden.
Niet dat ik dat slecht vond, het was prima maar daarmee wordt TLJ een soort Episode I van deze trilogie... je kunt hem gewoon overslaan als je de hele saga in de toekomst wil gaan kijken.

Naar mijn idee kregen alle karakters een mooie story-arc, waarbij de uitkomsten in veel gevallen ook erg bevredigend waren - althans voor mij. Het einde voelde een beetje rushed, maar ik miste dan ook eigenlijk weer niks daarin. Het tempo lag gewoon erg hoog.

Al met al een aanrader wat mij betreft! Dat veel fans deze film niks vinden, is waarschijnlijk omdat hun verwachtingen óf te hoog waren, óf dat de film andere keuzes maakt dan zij zelf zouden maken. Dat geldt/gold hetzelfde voor TLJ. Het is nou eenmaal geen interactief gebeuren waar je zelf aan het roer staat, keuzes worden voor je gemaakt door de schrijvers.

Dus: go with the flow en geniet van wat de film je aanbiedt!
Het probleem is dat vragen die er waren vanaf TFA, compleet genegeerd werden. De antwoorden die we kregen sloegen feitelijk nergens op en had een 4-jarige nog kunnen bedenken.
Alles waar in de eerste 2 delen naar toegewerkt werd is feitelijk aan de kant gezet en vervangen voor Palpatine met z'n plot armor en 48923649823674924 miljoen miljard schepen en daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit terwijl echt voldoende was om na TLJ verder op te borduren. Maar zoals @Dr. Strangelove al aangeeft, gaat het waarschijnlijk om zekerheid en niet om een passend en goed verhaal.

Het is duidelijk dat Snoke de badguy van deze trilogy had moeten zijn, maar door Johnson vakkundig om zeep is geholpen. In plaats van dat ze met dat gegeven verder zijn gegaan en eventueel middels flashbacks e.e.a. duidelijk hadden gemaakt en Snoke verder uit hadden gewerkt, kiezen ze ervoor om een oud personage "opeens" weer tot leven te wekken. Dit terwijl er niets, nada, nop, 0,0 op zou wijzen. Vervolgens probeert men deze geforceerd in de huidige setting te plaatsen en is het resultaat 1 grote puinzooi.
Ook hadden ze juist Snoke de krachten van het maken van leven kunnen geven, enkel zeer traag. Dit zou ook meteen zijn vervormde uiterlijk duidelijk maken.

En juist dat stoort mij enorm! Het is niet erg als je langzaam toewerkt naar een oud personage dat toch blijkt te leven (of whatever), maar het op deze manier doen komt mij toch echt te geforceerd over en laat het gehele verhaal als een kaartenhuis in elkaar storten!
TLJ sloot prima aan op TFA. TROS sluit aan op een boel polls op twitter en reddit met de vraag: "wat zou jij graag zien in een Star Wars film?"

[ Voor 5% gewijzigd door MazeWing op 19-12-2019 11:23 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

spoiler:
[quote]MazeWing schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:21:
[...]

Het probleem is dat vragen die er waren vanaf TFA, compleet genegeerd werden. De antwoorden die we kregen sloegen feitelijk nergens op en had een 4-jarige nog kunnen bedenken.
Alles waar in de eerste 2 delen naar toegewerkt werd is feitelijk aan de kant gezet en vervangen voor Palpatine met z'n plot armor en 48923649823674924 miljoen miljard schepen en daar moeten we het dan maar mee doen.
Dit terwijl echt voldoende was om na TLJ verder op te borduren. Maar zoals @Dr. Strangelove al aangeeft, gaat het waarschijnlijk om zekerheid en niet om een passend en goed verhaal.

Het is duidelijk dat Snoke de badguy van deze trilogy had moeten zijn, maar door Johnson vakkundig om zeep is geholpen. In plaats van dat ze met dat gegeven verder zijn gegaan en eventueel middels flashbacks e.e.a. duidelijk hadden gemaakt en Snoke verder uit hadden gewerkt, kiezen ze ervoor om een oud personage "opeens" weer tot leven te wekken. Dit terwijl er niets, nada, nop, 0,0 op zou wijzen. Vervolgens probeert men deze geforceerd in de huidige setting te plaatsen en is het resultaat 1 grote puinzooi.
Ook hadden ze juist Snoke de krachten van het maken van leven kunnen geven, enkel zeer traag. Dit zou ook meteen zijn vervormde uiterlijk duidelijk maken.

En juist dat stoort mij enorm! Het is niet erg als je langzaam toewerkt naar een oud personage dat toch blijkt te leven (of whatever), maar het op deze manier doen komt mij toch echt te geforceerd over en laat het gehele verhaal als een kaartenhuis in elkaar storten!
TLJ sloot prima aan op TFA. TROS sluit aan op een boel polls op twitter en reddit met de vraag: "wat zou jij graag zien in een Star Wars film?"
[/quote]

Hoort je post niet in spoilertags te staan eigenlijk? Heb ik gemist dat deze niet meer nodig waren?

spoiler:
Toen TFA net uit was werd ook al door heel veel fans gesuggereerd dat Snoke eigenlijk Palpatine was oid en dat Palpatine helemaal niet dood was. Ik vond de oplossing eigenlijk wel elegant; clones van oude sith-lords die door een ondode Palpatine (want levend was hij niet echt meer) werden aangestuurd. Het laat zien hoe sterk Palpatine met de Force was/is én tegelijkertijd geeft het verklaring aan waarom Rey zo adept is met de Force.

Dat zaken jou storen is natuurlijk helemaal je eigen mening, maar dat maakt de film of de keuzes van de schrijvers niet ineens slecht...

Maar goed, dit is de TLJ-discussie all over again... |:(

• Dubrillion
Moeten we nog spoilertags gebruiken? Dit is de 2de dag dat de film draait! Hij is officieel uit in de bios.

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Dubrillion schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:48:
Moeten we nog spoilertags gebruiken? Dit is de 2de dag dat de film draait! Hij is officieel uit in de bios.
Nope :) eigen schuld als mensen hier lezen zonder gezien te hebben, het is algemeen bekend om bepaalde dingen op internet te vermijden als je geen spoilers wilt.

Bij mijn 2e zit gisteravond wat meer op de dialogen gelet, deze konden echt wel veel beter. Verder blijft het gewoon een topper en een goede afsluiter van de saga.

En Babu Frik _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door s0kkie op 19-12-2019 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Babu Frik was het hoogtepunt van deze film!

Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste