U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 13-09-2014 14:14 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Moest inderdaad ook even goed kijken wat het met Star Wars te maken had.
Your Friendly Neighborhood Moderator
SuperJedi

[ Voor 32% gewijzigd door Cobb op 13-09-2014 19:57 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Maar los van de Tumbler,
[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 18-09-2014 17:28 ]
Humankind… be both.
De kiddy look komt ook grotendeels doordat ze naar het verleden grijpen, ze gebruiken ERG veel van McQuarrie's werk maar ook heel veel hasbro/kenner spul. De kiddie look komt van het speelgod af, veel dingen zien er plastic achtig uit, en de Wookiees zijn geheel gebaseerd op de oude Kenner actiefiguren waardoor ze er wat maf uit zien. Hetzelfde voor de andere figuren die allemaal een heel lang en recht torso hebben dat verre van natuurlijk over komt (vooral goed te zien bij Kanan).
Naast McQuarrie en Kenner grijpen ze ook naar andere invloeden, Droids in Distress is gewoon een 1 op 1 Star Tours
Een Cameo van Ahsoka zie ik niet gebeuren, Dave is daar ook redelijk duidelijk over geweest, er komen bekende gezichten terug, maar tot nu toe heeft hij een mogelijke cameo van haar eigenlijk alleen maar ontkracht. En tot hij daar wat over laat doorschemeren zou ik die geruchten lekker negeren
Humankind… be both.
Er is een berg concept art gelekt, klikken op eigen risico: klik
Als je het wil zien zou ik wel snel zijn, de kans is groot dat dit net zo snel verdwijnt als de Greenham Commons foto's.
Er zitten geen dikker verhaal spoilers tussen maar wel het een en ander dat veel mensen waarschijnlijk nog niet willen zien. Maar onthou wel dat het concept art, het is verre van zeker dat dit daadwerkelijk gebruikt wordt.
Humankind… be both.
Hier is de serie ook tot nu toe ook goed bevallen. Hoe goed de Clone Wars ook is, het heeft me niet het originele Star Wars gevoel kunnen geven wat meteen opdook bij Rebels. Clone Wars deed donkere verhalen en het uitdiepen van Star Wats perfect (en werd steeds duisterder naarmate de seizoenen vorderden) maar Rebels heeft meer de 'fun' factor die ook aanwezig was in de originele trilogie. Al met al zeker een serie om in de gaten te houdenFreshnezz schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:11:
Wat vinden jullie van Star Wars Rebels? Ik vind het tot nu toe wel tof, qua graphics is het misschien ietwat kiddy achtig (en Ezra is een soort van Aladdin lmao) maar qua sfeer vind ik het toch wel echt Star Wars en het verhaal is wel veelbelovend met de Sith Inquisitor (die van belang gaat zijn in de nieuwe trilogy) en ik las dat Ahsoka van the Clone Wars waarschijnlijk een cameo gaat krijgen
Lange versie:
Ik heb het forum doorzocht, maar heb geen ander 'Star Wars' topic kunnen vinden wat een beetje in de buurt komt van dit topic: ongeveer alle andere topics gaan over de spellen. Ik heb het vermoeden dat de meeste lezers in dit topic ook wel de strips lezen.
Ik heb de Humble Bundle Star Wars strips gekocht, leuk om te kijken of ik het interessant vind om zoiets te gaan lezen. Nu heb ik gisteren Star Wars: Darth Maul - Death Sentence Complete Mini-Series 4 Issues op mijn telefoon gezet en gelezen. Dit bestond echter uit één pdf van ~99 pagina's en zonder echt 'eind' voor mijn gevoel. Ik had de verwachting vier pdf's te moeten downloaden, omdat er '4 issues' bij vermeld staat. Is dit een verhaal zonder 'echt' eind, of doe ik iets verkeerd?
[ Voor 0% gewijzigd door Arie- op 23-10-2014 09:42 . Reden: url/i haken verkeerd ]
Dit verhaal is zo compleet. Niet het overkappende verhaal, want dat loopt gedurende de Clone Wars (de tijdsperiode, niet de tv serie) verder. Deze serie had een vervolgserie moeten krijgen, maar dat is niet gebeurd door de Disney overname waarbij ze alles van tafel geveegd hebben. Maar een einde als dit is niet heel ongebruikelijk in grote werelden als Star Wars. Dit hint naar meer, waar ze later mee verder kunnen, maar dat gebeurt lang niet altijd.
Humankind… be both.
Maul heeft natuurlijk een nog steeds doorlopend verhaal. In officieel canon komt hij in de Clone Wars TV serie weer tevoorschijn. De Clone Wars stopte eerder dan gepland, maar ze hebben het verhaal dat ze daarvoor klaar hadden af gemaakt in de comics Darth Maul: Son of Dathomir. Maar ook dat heeft geen einde (lees, dat specifieke verhaal stopt maar hij gaat niet dood).Arie- schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:37:
Ah okay, dit gaat mij dan denk ik tegenvallen. Ik was na afloop van de de films bijvoorbeeld benieuwd wat er met Maul was gebeurd. Maar als ik daarvoor een x aantal strips moet kopen is dit misschien niet wat voor mij.
Naast Episode 1, The Clone Wars en Son of Dathomir is alles dat er over Maul beschikbaar is "Legends" niet het officiële verhaal.
Als je al het materiaal over hem wil weten moet je tientallen comics en een stel boeken aanschaffen, want er is veel en veel meer over hem geschreven dan alleen Death Sentence
Humankind… be both.
Deze foto's zijn gemaakt tijdens de wrap party in Londen twee dagen geleden.

Humankind… be both.
Star Wars The Force Awakens@starwars tweette:
Star Wars: The Force Awakens has completed principal photography. #StarWarsVII #TheForceAwakens
[ Voor 8% gewijzigd door Spike_wolf op 06-11-2014 18:37 ]
Humankind… be both.
[Opschep-mode]Spike_wolf schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:25:
De eerste foto's van een Episode VII Screen used R2 gebouwd door Lee Towersey en Oliver Steeples.
Deze foto's zijn gemaakt tijdens de wrap party in Londen twee dagen geleden.
[afbeelding]
Oliver Steeples is lid van de R2Builders club en een goede vriend van mij, ik was ook heel blij voor hem dat hij dit mag doen.
deze R2D2's worden gebouwd met de exacte specificaties van de R2Builder club, en ik heb ook al een aantal exact zoals deze R2D2's gebouwd
[/Opschep-mode]
Niet misabsrnd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:03:
[...]
[Opschep-mode]
Oliver Steeples is lid van de R2Builders club en een goede vriend van mij, ik was ook heel blij voor hem dat hij dit mag doen.
deze R2D2's worden gebouwd met de exacte specificaties van de R2Builder club, en ik heb ook al een aantal exact zoals deze R2D2's gebouwd
[afbeelding]
[/Opschep-mode]
Wat voor materialen worden zoal gebruikt om zoiets te bouwen?
Van totaal alles aluminium tot kunststof en hout, net afhankelijk wat het budget is, voor een Aluminium kan het een paar jaar duren voordat je alle onderdelen bij elkaar hebt (worden maar periodiek gemaakt)Fireshade schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:53:
[...]
Niet mis
Wat voor materialen worden zoal gebruikt om zoiets te bouwen?
maar kunststof kan altijd gemaakt worden dmv mallen.
Regal Entertainment Group heeft vandaag bekendgemaakt dat fans de trailer van Star Wars: The Force Awakens vrijdag kunnen zien in een selecte groep van negen bioscopen.
Dat meldt comingsoon.net.
De trailer wordt onder andere in bioscopen in New York, Chicago en San Diego vertoond. Fans kunnen de trailer bekijken voor elke film die het weekend van 28 november draait.
Regal Entertainment Group heeft verder nog niets bekendgemaakt over de wereldwijde releasedatum van de trailer of wanneer deze online zal verschijnen.
Star Wars: The Force Awakens, met ondere anderen Harrison Ford en Carrie Fisher, zal op 18 december 2015 in de bioscopen te zien zijn.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Sowieso is alleen in een klein aantal bioscopen releases compleet onlogisch in deze tijd. Die teaser wordt echt wel gewoon als eerste via @StarWars getweet. Hij zal ook wel in de bioscopen draaien, maar echt niet exclusief.
Humankind… be both.
Maar ik ga er nog steeds vanuit dat hij vrijdag ook online staat. No way dat ze dit slechts op een paar schermen tonen, dat zou echt nergens op slaan.

[Edit]
AMC Theatres heeft net bevestigd dat zij de trailer in een aantal bioscopen zullen draaien vrijdag.
Regal zwijgt nog steeds
[Edit 2]
Dus vanaf vrijdag in 30 bioscopen in de US, vanaf december wereldwijd.StarWars.com
An early 88-second tease of Star Wars: The Force Awakens can be seen in 30 theaters across North America beginning Friday morning, November 28. Following this weekend, the tease can be seen in theaters around the world this December.
Vreemde zet van ze. Ik snap dat ze met het hele gebeuren een beetje terug grijpen naar de OT, maar een sneak teaser voor een film die wereldwijd gereleased word tonen in 30 bioscopen in de US? en later in alle (?) bioscopen wereldwijd? Waar is de melding dat hij tegelijk ook online komt? Ik kan me niet voorstellen dat Disney ons in 2014 wil laten betalen om naar een random film te gaan om een teaser te kunnen zien. Tijdens de OT (en in mindere maten de Prequels) gebeurde dat heel veel, maar alleen omdat er verder eigenlijk geen platform was om dit soort dingen naar buiten te brengen.
Dat hij alleen in de bios draait lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar met het leger aan mensen dat die zin op de site zonder keer herschreven heeft kan ik me niet voorstellen dat ze "en hij komt online" daar opzettelijk weg gelaten hebben...
[ Voor 74% gewijzigd door Spike_wolf op 24-11-2014 22:27 ]
Humankind… be both.

I knew it!
Maar het blijft vaag dat ze dat in het initiële bericht niet genoemd hebben. Maar goed, het is nu in ieder geval zeker dat we vrijdag de teaser in HD kunnen zien en niet op zoek hoeven naar een enigszins kijkbard cam versie
Humankind… be both.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
hij is er nog nietSpike_wolf schreef op woensdag 26 november 2014 @ 23:01:
[afbeelding]
I knew it!
Maar het blijft vaag dat ze dat in het initiële bericht niet genoemd hebben. Maar goed, het is nu in ieder geval zeker dat we vrijdag de teaser in HD kunnen zien en niet op zoek hoeven naar een enigszins kijkbard cam versie
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Gewoon afwachten
Humankind… be both.
Spike_wolf schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:26:
Ik heb juist 4:15 PST gezien, maar dat is allemaal speculatie, er is niemand die een tijd geeft, ook LucasFilm medewerkers zeggen niet meer dan "soon".
Gewoon afwachten

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
hoeveel lensflares zullen we btw in de trailer zien guys?
Gezien J.J. publiekelijk zijn excuses aangeboden heeft voor het overmatige gebruik in Star Trek denk ik dat er in The Force Awakens maar heeel weinig te zien zullen zijn ;PFreshnezz schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:37:
Can not wait....
hoeveel lensflares zullen we btw in de trailer zien guys?
Humankind… be both.

Star Wars: The Force Awakens Teaser Trailer! (nee, dit is geen rick roll
[ Voor 14% gewijzigd door Spike_wolf op 28-11-2014 16:16 ]
Humankind… be both.
Holy shit, en die lightsaber wtffff

[ Voor 72% gewijzigd door Freshnezz op 28-11-2014 16:19 ]
Die lightsaber is inderdaad de shit!
Xbox Live: Chevalric

Als je een lightsaber met cross guard wil, wat best stoer is, maakt deze dan van cortosis ofzo, niet gevaarlijk voor de gebruiker en een stuk handiger.
Humankind… be both.

John Boyega's personage is een gestrande/gevluchte Stormtrooper?

Nieuwe Droid! Geinig ding, leuk gedaan.

Stormtroopers!!

Daisy Ridley's personage op een big ass speeder.

Oscar Issac Is wen X-Wing pilot.
Met nog steeds het logo van de Rebel Alliance op zijn helm.
En wat random, op hun kop staande, Aurebesh letters op zijn pak.

Laag vliegende X-Wings FTW

Okay, dark side user met een nieuwe Lightsaber. Die cross guard lijkt me ontzettend onpraktisch, een force user heeft natuurlijk een betere coördinatie dan een gewoon persoon, en in de films kan alles, maar toch lijkt dit me verre van handig.
Het effect van die lightsaber is ook heel anders dan we gewend zijn, veel minder strak dan in de prequals, en het lijkt ook lang niet op het effect in de original trilogie, een effect waar ze in Star Wars Rebels juist veel moeite voor gedaan hebben om het te reproduceren, hier gaan ze dus blijkbaar (in ieder geval met deze) een hele andere kant op.

En als kers op de taart de Falcon en TIE's!
Dit was een ontzettend strakke Solo-achtige manoeuvre, grote kans dan Han en Chewie daar in de cockpit zitten
Humankind… be both.
Spike_wolf schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:11:
Hij is er!!!![]()
Star Wars: The Force Awakens Teaser Trailer! (nee, dit is geen rick roll
Wil hier niet afspelen, zit over Quicktime te zeiken

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
iTunes trailers kun je niet officieel downloaden. De html link hebben ze tegenwoordig ook verstoptRaven schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:52:
[...]
offtopic:
Wil hier niet afspelen, zit over Quicktime te zeikenIs echter wel geïnstalleerd. Geen downloadlink?
Maar op de duistere plekken is hij al wel te vinden uiteraard.
Gevonden: klik
Ben ik de enige die hem er zo beter uit vindt zien?

Wellicht dat dit de standaard modus is en die extra er maar af en toe bij gebruikt worden ofzo.
[ Voor 16% gewijzigd door Spike_wolf op 28-11-2014 16:56 ]
Humankind… be both.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Nope, veel beter. Die handguards zijn zo onhandig als maar kan. Gevaarlijker voor jezelf dan voor anderen. Hebben ze dit erin gedaan, omdat ze "beter" moesten dan de dubbele lightsaber en niks anders konden verzinnen?Spike_wolf schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:55:
[...]
iTunes trailers kun je niet officieel downloaden. De html link hebben ze tegenwoordig ook verstopt
Maar op de duistere plekken is hij al wel te vinden uiteraard.
Gevonden: klik
Ben ik de enige die hem er zo beter uit vindt zien?
[afbeelding]
Wellicht dat dit de standaard modus is en die extra er maar af en toe bij gebruikt worden ofzo.
[ Voor 5% gewijzigd door Jerry op 28-11-2014 17:27 ]
Je weet dat de prequals ook ontzettend veel fysieke modellen gebruikten he?Freshnezz schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 17:24:
Deze trailer straalt al zoveel meer uit dan de prequels... vooralsnog geen gladde CGI troep in ieder geval
Erg leuk altijd die schapen die roepen dat alles Green/blue screen was, maar dat is zeker niet het geval.
Humankind… be both.
Neemt nog steeds niet weg dat ik het merendeel er te nep uit vind zien, zowel de CGI als het acteewerkSpike_wolf schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 17:25:
[...]
Je weet dat de prequals ook ontzettend veel fysieke modellen gebruikten he?
Erg leuk altijd die schapen die roepen dat alles Green/blue screen was, maar dat is zeker niet het geval.

Jup, was allemaal CGI

Daarom zag het er niet uit, waren allemaal digitale pixels en zo strak dat het niet echt was

Beetje jammer die opmerkingen altijd
Dat je het er minder uit vond zien kan prima, het zal inderdaad wel te strak en te schoon geweest zijn voor veel mensen.
Humankind… be both.
[ Voor 5% gewijzigd door arsimo op 28-11-2014 17:37 ]
Iemand opzoek naar een nieuwe wallpaper?

Humankind… be both.
Anoniem: 19894
Het is net alsof ze de dirtengine uit hebben gezetSpike_wolf schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 17:35:
...
Dat je het er minder uit vond zien kan prima, het zal inderdaad wel te strak en te schoon geweest zijn voor veel mensen.
Maar het ziet er verder wel tof uit

Of hij hakt zijn eigen arm eraf in die scene.

[edit]
Dat die blades zelf er anders uitzien en last lijken te hebben van wat storing kan ook een gevolg zijn van het in elkaar sleutelen van een lightsaber met gebrek aa kennis. Als dit een nieuw personage is dat zonder master zichzelf alles aanleert is het best aannemelijk dat hij gewoon een brak en onpraktisch ding in elkaar gezet heeft dat er in zijn/haar ogen gewoon stoer uit ziet
[ Voor 32% gewijzigd door Spike_wolf op 28-11-2014 18:02 ]
Humankind… be both.
Lol, waar beweer ik dat alles met CGI gedaan is dan? Ik vind alleen het merendeel er inderdaad te clean en kleurrijk uit zien waardoor het er te nep uit ziet. Door gebruik te maken van misschien wat andere kleuren/belichting had het in mijn ogen wat realistischer en wat meer in de stijl van het wat grauwe van de originele trilogie kunnen zijn maar dat is mijn mening.Spike_wolf schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 17:35:
Even een kleine willekeurige greep uit het archief:
[afbeelding]
Jup, was allemaal CGI
Daarom zag het er niet uit, waren allemaal digitale pixels en zo strak dat het niet echt was
Beetje jammer die opmerkingen altijd
Bizar dat Dexter's bar gewoon een model is, dat had ik nou niet verwacht
Smiling as the shit comes down...
Het liefst als Jedi met z'n padawan Martin FreemanScrooLoose schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:04:
Benedict Cumberbatch als narrator met zijn Smaug/Khan voice... zouden we hem nog terug zien in de volgende films (yes please) of zou dit een eenmalig iets zijn omdat Abrams en Cumberbatch elkaar natuurlijk goed kennen van Star Trek.
Nouja, dat is het argument waar iedereen altijd gelijk mee begint te strooien, dus wellicht dat ik daar wat te snel opaf sprongFreshnezz schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:01:
[...]
Lol, waar beweer ik dat alles met CGI gedaan is dan? Ik vind alleen het merendeel er inderdaad te clean en kleurrijk uit zien waardoor het er te nep uit ziet. Door gebruik te maken van misschien wat andere kleuren/belichting had het in mijn ogen wat realistischer en wat meer in de stijl van het wat grauwe van de originele trilogie kunnen zijn maar dat is mijn mening.
Bizar dat Dexter's bar gewoon een model is, dat had ik nou niet verwacht
Maar heb je de Tantive IV wel eens goed bekeken? Spierwit. Deathstar en star destroyers? Spik en span. Het is natuurlijk niet zo dat het hele universum een smerige puinbende is. Tatooine en de locaties en schepen van de rebellen is allemaal goedkope en bij elkaar geraapte zooi, dat is brak en ziet er ook zo uit. Maar Naboo, Coruscant, en Kamino zijn welvarende werelden. Tatooine en Geonosis waren in de prequelverhalen ook ranzige bendes
Was dat niet Andy Serkis?ScrooLoose schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:04:
Benedict Cumberbatch als narrator met zijn Smaug/Khan voice...
[ Voor 8% gewijzigd door Spike_wolf op 28-11-2014 18:12 ]
Humankind… be both.
starwars.wikia.com/wiki/Lightsaber_combat
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nice !Spike_wolf schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 17:43:
Iemand opzoek naar een nieuwe wallpaper?
[afbeelding]
Nieuwe Lightsaber heb ik wat mixed feelings over. Ene kant: bad ass da shit en zo'n Jedi/Sith kan zo'n ding natuurlijk gewoon prima handlen, tha force enzo..
ps: Echt jammer dat we nog een jaar moeten wachten....
[ Voor 21% gewijzigd door Help!!!! op 28-11-2014 21:27 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Over Episode 1 ,2 en 3.
Persoonlijk vond ik ze nog niet echt zo slecht (daarbuiten gelaten dat het verhaal voor geen meter klopte als je de boeken aanhoud)
Ben wel erg benieuwd in welke tijd deel The Force Awakens zich afspeelt.
En dan bedoel ik in of de kinderen van Han en Leia in deze verhalen lijn voorkomen ,Jaina en Jacen
(Voor de verhalen lijn zou het wel interessanter om de volgende generatie er bij te zetten denk ik)
Als Chewbacca idd in dit deel mee doet (en aan de cast te zien ja) ,wie speelt dan Anakin
(Anders zit hier al de eerste fout
[ Voor 7% gewijzigd door dierkx36 op 29-11-2014 11:31 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Han en Leia hebben 3 kinderen : Jacen en Jaina (tweeling) en Anakinpjlgt schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:49:
20 of 30 jaar na RotJ toch? Dus Anakin/Vader onder de zoden. Trailer ziet er goed uit. Jammer dat het nog meer dan een jaar duurt voordat de film uitkomt.
Anakin overlijd kort na Chewbacca ,2 jaar uit m'n hoofd
Het klopt inderdaad dat het Expanded Universe gereset is. Alleen de films, The Clone Wars, Rebels en nieuw materiaal maken hier deel van uit. Maakt het gelukkig allemaal wat overzichtelijker en hopelijk leidt het ook tot een overkoepelende verhaallijn
Zit alsnog wel boordevol CGI, anders, maar ik ben het met je eens dat het er goed uitziet. Ik wat erg sceptisch, maar de trailer geeft mij echt wel een Star Wars gevoel. Dat cross guard lightsaber ziet er ook cool uit. Ik zie er het praktisch nut niet van in, maar het doet met toch sterk denken aan een claymore of zo. Ik mag dat wel.Freshnezz schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 17:24:
Deze trailer straalt al zoveel meer uit dan de prequels... vooralsnog geen gladde CGI troep in ieder geval
Geen fout. Nieuw Canon.dierkx36 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:28:
Prachtig ... de trailer is net uit en de fora en nieuwssites barsten uit hun voegen van SW fans die uit alle hoeken en gaten kruipen![]()
Over Episode 1 ,2 en 3.
Persoonlijk vond ik ze nog niet echt zo slecht (daarbuiten gelaten dat het verhaal voor geen meter klopte als je de boeken aanhoud)
Ben wel erg benieuwd in welke tijd deel The Force Awakens zich afspeelt.
En dan bedoel ik in of de kinderen van Han en Leia in deze verhalen lijn voorkomen ,Jaina en Jacen
(Voor de verhalen lijn zou het wel interessanter om de volgende generatie er bij te zetten denk ik)
Als Chewbacca idd in dit deel mee doet (en aan de cast te zien ja) ,wie speelt dan Anakin
(Anders zit hier al de eerste fout)
Feitelijk gezien kloppen de boeken natuurlijk voor geen meter met het echte verhaal
Wat George betreft waren zijn films en de Clone Wars het verhaal, de boeken waren leuk en moesten zich aan bepaalde richtlijnen houden, en hij had zeggenschap over wat absoluut wel en niet mocht, maar als hij met zijn nieuwe materiaal dingen wilde veranderen vervielen de boeken.
Disney heeft gewoon gelijk gezegd dat die boeken niks meer te vertellen hebben, de Films, The Clone Wars en Rebels is het verhaal, plus wat ze van nu af aan uit brengen. de Expanded Universe, nu Legends, staan overal buiten en de kans dat we de kleine Solo's of Ben in de nieuwe verhalen gaan terug zien is nihil, ook verwacht ik Mara Jade niet te zien verschijnen.
De boeken moet je nu echt als een losse lijn gaan zien. Nieuw materiaal kan eruit plukken wat ze willen, dit zullen namen, personages, gebeurtenissen zijn, maar ze zijn zeker niet verplicht zich hier aan te houden, het overgrote deel zal gewoon komen te vervallen.
En The Force Awakens speelt zich inderdaad 30 jaar na Return of the Jedi af.
[Edit]
Als je de nieuwe films gaat kijken moet je eigenlijk ALLES dat je gelezen hebt vergeten, als je verwacht verhaallijnen uit de boeken te gaan zien ga je erg teleurgesteld zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Spike_wolf op 29-11-2014 18:56 ]
Humankind… be both.
Naar mijn weten mochten boeken pas uitgebracht worden nadat GL er goed keuring aan had gegevenSpike_wolf schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:36:
[...]
Geen fout. Nieuw Canon.
Feitelijk gezien kloppen de boeken natuurlijk voor geen meter met het echte verhaal
Wat George betreft waren zijn films en de Clone Wars het verhaal, de boeken waren leuk en moesten zich aan bepaalde richtlijnen houden, en hij had zeggenschap over wat absoluut wel en niet mocht, maar als hij met zijn nieuwe materiaal dingen wilde veranderen vervielen de boeken.
Disney heeft gewoon gelijk gezegd dat die boeken niks meer te vertellen hebben, de Films, The Clone Wars en Rebels is het verhaal, plus wat ze van nu af aan uit brengen. de Expanded Universe, nu Legends, staan overal buiten en de kans dat we de kleine Solo's of Ben in de nieuwe verhalen gaan terug zien is nihil, ook verwacht ik Mara Jade niet te zien verschijnen.
De boeken moet je nu echt als een losse lijn gaan zien. Nieuw materiaal kan eruit plukken wat ze willen, dit zullen namen, personages, gebeurtenissen zijn, maar ze zijn zeker niet verplicht zich hier aan te houden, het overgrote deel zal gewoon komen te vervallen.
En The Force Awakens speelt zich inderdaad 30 jaar na Return of the Jedi af.
[Edit]
Als je de nieuwe films gaat kijken moet je eigenlijk ALLES dat je gelezen hebt vergeten, als je verwacht verhaallijnen uit de boeken te gaan zien ga je erg teleurgesteld zijn
En ja ,ik ben vandaag ook aan het zoeken geweest , kom je dus weer tegen dat GL niks met EU direct te maken wilt hebben

*berichten die mekaar tegen spreken ...heerlijk*
In ieder geval ...vandaag bol.com maar even heel erg gelukkig gemaakt met een bestelling van 25 boeken om m'n collectie compleet te maken
(Voordat Disney EU helemaal om zeep helpt en die dus niet meer te krijgen zijn
Ik ben wel bijzonder nieuwsgierig wat Disney ervan gaat maken

(Om de woorden van iemand anders te gebruiken , hopelijk word het geen "Attack of the Bambi's"
[ Voor 12% gewijzigd door dierkx36 op 29-11-2014 23:44 ]
Ik hoop dat een lied elke tien minuten, waarvan 1 door Jar-Jar, in de smaak valt.dierkx36 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 23:33:
[...]
Ik ben wel bijzonder nieuwsgierig wat Disney ervan gaat maken
(Om de woorden van iemand anders te gebruiken , hopelijk word het geen "Attack of the Bambi's")

klik voor veel betere gfy kwaliteit
Humankind… be both.
Star Wars = Star Trek ?
Even wat namen verwisselen en je hebt hetzelfde plot als Star Trek 2009, dank je J.J. !
Alle gekheid op een stokje, ik ben wel erg nieuwsgierig
De kracht van Star Wars zat hem voor mij altijd in een zekere rust en tijd die er voor elk shot en elke scene werd genomen. Daar bij kende elke film een duidelijke opbouw met veel rustig verlopende en vertellende scenes. Maar ook de actie momenten vlogen niet perse als een F-16 voorbij en er was altijd ruimte voor veel detail in de achtergrond waardoor het Star Wars universum echt tot leven kwam.
Dit mis ik in zijn geheel bij een film als Guardians of the Galaxy of bijvoorbeeld de laatste Transformers film (dan noem ik ook wel wat op, ik weet het. Helaas had Star Trek: Into Darkness hier ook een handje van en ik vond de film (ondanks de naam) te donker, te veel losse en korte scenes hebben en met te weinig detail voor de wereld om het verhaal heen.
Ik hoef geen dolle achtbaanrit van A tot Z, maar ik zie liever een mooie opbouw met een goede introductie van alle karakters in hun omgeving die langzaam aan bij elkaar komen tot een intrigerend verhaal.
Ik ben misschien ook één van de weinige die de prequels (deel I, II en III) wél heel erg gaaf vond. Deel I was duidelijk de minste, maar ik heb mij er nog steeds wel erg mee vermaakt. De minste betekent hier zeker niet slecht. Ook de manier van acteren en de conversaties tussen de personages waren in vooral deel I en II niet van het hoogste niveau, maar wel geheel volgens G.L. zijn plan. Vooral deel II heb ik van genoten, vanwege de vele locaties met elk zijn eigen avontuur. De kleuren en het gebruik van licht was perfect en er werd duidelijk een sfeer neergezet die je meenam in de film.
Ik hoop dat The Force Awakens geen 'over the top' wordt van begin tot eind met snelle 'moderne' beelden waarbij de actie heerst over het verhaal. Dat hoort niet bij Star Wars vind ik.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Faster, more intense.
~George Lucas
Maar vergeet ook niet dat de teaser maar 88 seconden lang is, in die tijd moet je toch een hoop laten zien en dan ontkom je er niet aan om veel redelijk vlot over te laten springen.
Na de trailer inmiddels een kleine 100 keer gezien te hebben (

Daisy's personage heeft in het eerste shot een staaf aan haar speeder hangen, het heeft wat weg van een lightsaber hilt, maar dan heel lang, of een soort geweer zoals de Tusken Raiders gebruiken. Maar het ene shot waarbij de camera omhoog kijkt zie je dat ding hangen, het volgende shot waar ze er vandoor gaat op die speeder is dat ding verdwenen!
Daar klopt iets niet, of dit zijn twee losse shots die in de film een stuk uit elkaar liggen waar het verdwijnen verklaard wordt, maar nu ziet dat er wat vreemd uit
Ook schoot me nog een ander kopte te binnen voor dat vreemde lightsaber.
In eerste instantie was mijn idee dat dat personage alles op zichzelf geleerd heeft en een lightsaber in elkaar geknutseld heeft zonder daar echt kennis van te hebben, waardoor hij/zij nu een saber heeft dat er voornamelijk "stoer" uit ziet, maar ontzettend onhandig is

Ze flikkeren, zijn oneven en lijken af en toe meer op een lange vlam dan op een Lightsaber. Zonder goede kennis kan deze dus gewoon brak in elkaar zitten of een slecht kristal gebruiken.
Wat ook een optie is, is dat het personage opzoek is gegaan naar Sith/Jedi voorwerpen en een heel oud ding gevonden heeft in een of andere bruine of zwarte markt ofzo. Als dit een antiek ding is uit een van de eerste generaties kan het ook verklaren waarom hij zo onstabiel en onhandig lijkt. Naar verloop van tijd kwamen ze er achter dat die cross guard nergens op slaat en vonden ze manieren om ze een stuk stabieler en strakker te krijgen.
Twee opties die beiden aannemelijk zijn in mijn ogen. Maar time will tell
Humankind… be both.
Was het idee van een cross guard vroeger niet dat je je vingers beter kon beschermen tegen het snijwapen van je tegenstander? Kan me voorstellen dat het wellicht iets moeilijker in om iemands hand af te hakken, zoals Vader deed bij Luke.
[ Voor 32% gewijzigd door Amanoo op 30-11-2014 17:25 ]
Klopt, maar is het dat voordeel waard als dat het risico op je eigen pos doorsnijden vermenigvuldigd met een factor 100?Amanoo schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:23:
Was het idee van een cross guard vroeger niet dat je je vingers beter kon beschermen tegen het snijwapen van je tegenstander? Kan me voorstellen dat het wellicht iets moeilijker in om iemands hand af te hakken, zoals Vader deed bij Luke.
Daarbij werkt dat ook alleen als de lightsaber van de tegenpartij punt 1 in de onderstaande afbeelding raakt. Als hij zoals daadwerkelijk zal gebeuren punt 2 raakt slaat hij je saber kapot, met het risico dat de energie lomp vrij komt en je hand alsnog sloopt.

Zodra je door dat omhulsel heen bent zul je op dat energie blade stuiten, maar dat omhulsel zit er niet voor niets, zodra dat kapot gaat is de kans dat het lightsaber (of iig dat stuk) nog goed functioneert erg klein, dus dit is in mijn ogen echt een super lompe zet die niets anders dan "stoer" on gevaarlijk is.
Neem een standaard cross guard die van Cortosis gemaakt is, dan heb je daadwerkelijk een effectief wapen.
Nog een overeenkomst gespot met de OT, kennen we Biggs nog?

Wat zou dat pictogram voor een betekenis hebben? Is het een soort rang, of een familie wapen of kenmerk?
[Edit]
Nog een puntje, de kleuren van de vleugels van de TIE Fighters zijn omgedraaid:

[ Voor 14% gewijzigd door Spike_wolf op 30-11-2014 22:58 ]
Humankind… be both.
[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 30-11-2014 23:33 ]
En dat is een mooie greep terug naar hoe George ze eigenlijk wilde hebben. Ze zouden blauwe strepen gehad moeten hebben, maar dat werd een probleem omdat de modellen voor een blue screen gefilmd werden, dat ging niet werken dus hebben ze de strepen uiteindelijk rood gemaakt
De boek versie van A New Hope was eerder af dan de film, en hierin maakt Luke ook deel uit van Blue Squadron, niet Red Squadron zoals in de film
[ Voor 22% gewijzigd door Spike_wolf op 30-11-2014 23:45 ]
Humankind… be both.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb een blauwe maandag eens meegedaan aan een lesje Japans zwaardvechten, waarbij de grap werd gemaakt dat je kon zien aan het aantal pleisters hoe goed iemand was. Iemand met een hoger niveau mocht namelijk een scherper zwaard gebruiken. Zodra je oefent met zwaarden ga je jezelf (en wellicht anderen) snijden.Spike_wolf schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:49:
[...]
Klopt, maar is het dat voordeel waard als dat het risico op je eigen pos doorsnijden vermenigvuldigd met een factor 100?
Daarbij werkt dat ook alleen als de lightsaber van de tegenpartij punt 1 in de onderstaande afbeelding raakt. Als hij zoals daadwerkelijk zal gebeuren punt 2 raakt slaat hij je saber kapot, met het risico dat de energie lomp vrij komt en je hand alsnog sloopt.
[afbeelding]
Nu, in Star Wars krijgen onervaren ukkie pukkie kinderen van 7/8 jaar al lightsabers die niet stoppen of afremmen als ze vlees raken zoals een normaal zwaard zou doen. Toch zie je nooit padawans/Jedi's/Siths met brandwonden of verband/pleisters uit trainingsessies. Ofwel, ik denk dat je hieruit kunt afleiden dat men zo goed is met deze wapens dat ze zichzelf niet verwonden tijdens het trainen. Het risico dat men hun eigen pols doorsnijdt is dus 0.
Daarnaast trainen ze al van heel jongs af aan met die dingen, dus een volwassen Jedi zal 90% van zijn leven met een Lightsaber gewerkt hebben, zo'n ding gebruiken doen ze net zo makkelijk als wij op de fiets stappen.
En verder zullen er best wel ongelukken gebeuren, het feit dat we die niet zien wil niet zeggen dat ze niet gebeuren. Voor het over grote deel zijn alle Jedi die we echt zien de "grote jongens/meisjes". De leden van de Jedi Counsil, Jedi met decennia ervaring zoals Qui Gon en Dooku, zij zijn niet voor niets hoog op de ladder komen te staan.
Dat we niet zien dat een youngling zijn eigen arm of die van een mede student er verongeluk af hakt of erger, zegt lang niet dat dit nooit gebeurt, het is alleen niet belangrijk genoeg om dat in de films te vermelden want dat heeft niets met het verhaal te maken.
Er staan her en der al betuigingen van zwaardvechters op het web die bevestigen dat een gewone cross guard vaak al meer ellende veroorzaakt dan goed doet, zij zouden dit helemaal nooit proberen.
Het feit dat een Jedi/Sith dankzij de Force veel beter om kan gaan met dit soort wapens wil ook niet zeggen dat ze onfeilbaar zijn, als dat het geval zou zijn zou er nooit een sterven, de Force helpt, maar maakt niet onfeilbaar. En vergeet niet dat je een enkele plasmastraal vele malen makkelijker kunt inschatten en volgen dan drie losse die alle drie een andere kant op wijzen.
De enige manier waarop een dergelijk lightsaber enigszins gebruikt zou kunnen worden is met een veel langzamere techniek waar meer gebruik wordt gemaakt van lange halen zoals we veel in ridder films zien. Maar zet zo iemand tegenover een "standaard" Jedi a la Obi Wan of Mace Windu, en die zullen dit figuur met één hand op hun rug ontdoen van verschillende ledematen.
Humankind… be both.
Trailer komt uit en hordes mensen gaan allemaal discussiëren en hele verhalen van training en geschiedenis en van alles erbij halen om het te verklaren en of het wel kan en of een Jedi het wel zou kunnen beheersen. Come on! Een Jedi kan alles wat de schrijvers willen!
Die cross guard is puur en alleen erbij gekomen omdat ze iets 'nieuws' wilde doen. Iets extra aan de 'good old' light saber'. Lekker boeien of de kleine Jedi's zich bezeren.
Overigens kan ik me ook nog goed voorstellen dat ze dit erin hebben gegooid om de meningen te polsen. Als men het niks vindt kan het goed weer verdwijnen in de uiteindelijke versie.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Is ook zo. En het ziet er cool uit, dus ik hoop dat ze het erin laten. En dat ie er een paar Jedi mee aan mootjes hakt.MrFl0ppY schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:05:
Lol, dit is echt zo grappig. Iemand verzint om een regenachtige zondag in 5 min een lightsaber cross guard omdat het er wel 'vet' uitziet en het (grote) kinderen wel zal aanspreken. Deze persoon is totaal niet bezig met praktisch nut of iets dergelijks.
Ik denk niet dat dit 'op een regenachtige zondag in 5 minuten' is bedacht, 'puur omdat het er vet uit ziet'. Veel dingen uit Star Wars is wel degelijk over nagedacht en er zijn legio verhalen buiten de films om die gaan over dingen die in de films te zien zijn. Volgens mij hebben de meeste zaken uit Star Wars wel een geschiedenis en ook de crossguard-lightsaber bestond al. Roblio Darté is de enige die zo'n ding had, al stonden zijn crossguards in een hoek van 45 graden in plaats van 90 graden zoals in de nieuwe film.MrFl0ppY schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:05:
Lol, dit is echt zo grappig. Iemand verzint om een regenachtige zondag in 5 min een lightsaber cross guard omdat het er wel 'vet' uitziet en het (grote) kinderen wel zal aanspreken. Deze persoon is totaal niet bezig met praktisch nut of iets dergelijks.
Trailer komt uit en hordes mensen gaan allemaal discussiëren en hele verhalen van training en geschiedenis en van alles erbij halen om het te verklaren en of het wel kan en of een Jedi het wel zou kunnen beheersen. Come on! Een Jedi kan alles wat de schrijvers willen!
Die cross guard is puur en alleen erbij gekomen omdat ze iets 'nieuws' wilde doen. Iets extra aan de 'good old' light saber'. Lekker boeien of de kleine Jedi's zich bezeren.
Overigens kan ik me ook nog goed voorstellen dat ze dit erin hebben gegooid om de meningen te polsen. Als men het niks vindt kan het goed weer verdwijnen in de uiteindelijke versie.
Overigens zijn er véél meer lightsaber-soorten dan je ziet in de films. Zelfs lightsaber-zwepen

Overigens bestonden er vóór de lightsaber ook nog de forcesaber en protosaber en allemaal met hun eigen verhaal.
[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 01-12-2014 22:24 ]
Maar ik dwaal af... Ik heb zoveel zin in deze film en ik verwacht er zoveel van, dat het eigenlijk alleen nog maar tegen kan vallen. De scenes op Degobah uit de OT bijvoorbeeld. Zal zoiets heden dag nog mogelijk zijn? De tijd en rust die er toen nog werd genomen voor dat soort scenes zijn al tijden niet meer terug te zien in de grote blockbusters.
Daarnaast heb je ook nog de Tonfa Style Lightsabers die ik persoonlijk hoop te zien in deze aankomende Star Wars:SomerenV schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:20:
Overigens zijn er véél meer lightsaber-soorten dan je ziet in de films. Zelfs lightsaber-zwepen![]()
[afbeelding]

PSN: Alvanosa
Hier ben ik ook een beetje bang voor. Tegenwoordig wordt er zoveel meer met CGI gedaan dan met "echte" effecten... Ik zag pas de trailer voor de nieuwe Jurassic Park, en alles dat groter was dan pak 'm beet een auto was daar volgens mij CGI, en nog heel matig ook (stadion waar de mosasaurus gevoerd werd). Ik hou m'n hart vast...Major_ton schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:20:
De scenes op Degobah uit de OT bijvoorbeeld. Zal zoiets heden dag nog mogelijk zijn? De tijd en rust die er toen nog werd genomen voor dat soort scenes zijn al tijden niet meer terug te zien in de grote blockbusters.
Nomen nescio
Het schijnt dat hij een ras speelt wat wij nog nooit eerder hebben gezien.
Als het een Sith Pure Blood wordt ga ik gillen
Die hebben wij (de bioscoop gangers) nog nooit gezien, maar in de EU natuurlijk wel.
Zou leuker zijn dan een ras wat echt nieuw is. Liever dan eentje die wel bestaat in de EU.
Maar ik heb er wel erg zin in. Ik probeer spoilers te vermijden, maar het schijnt dat het lijkt op A New Hope qua sfeer. Dus geen Phantom Menace
Over Serkis gaan ook geruchten dat hij niet 1 maar 2 rollen heeft, ondanks dat zijn motion studio betrokken is bij het project blijft iedereen zeggen dat hij geen motion capture rol heeft in The Force Awakens. Maar dat is nog steeds speculatie, aan de stem valt ook niet op te maken wat voor een soort personage hij speelt, als die stem al bij zijn personage hoort is het enige dat er uit op te maken valt dat hij Galactic Basic (Engels) spreekt.
Humankind… be both.
De rollende ball droid heet BB-8
Oscar Isaac's X-Wing piloot heet Poe Dameron
De grimmige persoon met d elightsaber heet Kylo Ren
Daisy Ridley's personage (op de speeder) het Rey Zonder achternaam, zou dat Solo/Organa of Skywalker zijn?
John Boyega's personage (de stormtrooper(?) in het eerste shot van de teaser) heet Finn
Humankind… be both.
BB-8 en Rey zijn hier persoonlijk favoriet , vind het allemaal wel passende namen. Hoop alleen dat ze voorlopig niet meer weg geven want met dit tempo blijft er geen film meer over.
Humankind… be both.
Er is niet veel mis mee dat ze teasers en namen weggeven voor de rest maar nu mag het wel een paar maand stil zijn. Ik zou een trailer eind van de zomer wel zien zitten zodat de fans weten wat ze kunnen verwachten maar dat het niet te veel weggeeft en misschien ergens in Mei nog een teaser ?