The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Pagina: 1 ... 5 ... 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-06 07:49

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Lucasfilm heeft al bevestigd dat de volgende trailer voor The Avengers Age of Ultron zal draaien, dus 1 mei volgend jaar. We kunnen er dus vanuit gaan dat die ook op 1 mei op internet gepubliceerd wordt.

Verder ga ik er niet vanuit dat we spoilers gaan krijgen, namen zijn geen spoilers, dat is denk ik ook de rede dat de personages van Daisy en John geen achternaam gekregen hebben ;)
Star Wars trailers hebben nooit echt spoilers gehad, en J.J. zal waarschijnlijk liever zijn kleine teen afsnijden dan spoilers de wereld in brengen. Kijk naar wat hij met zijn vorige films deed, daar hoorde je helemaal niets over, bij Star Trek ging hij zelfs te ver door Kahn glashard te ontkennen, wat niets anders dan een leugen was :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik zei ook niet dat we spoilers gingen krijgen toch ? Ik denk alleen dat hoe meer ze vrij geven hoe hoger de verwachting er van wordt al zijn die al torenhoog en hoe meer mensen met bepaalde verwachtingen er in gaan hoe meer het kan tegenvallen. Ik heb weinig behoefte aan dat m'n verwachtingen niet waar gemaakt worden :p

Tot nu toe ziet het er goed uit vind ik en alles van de omgevingen tot de droids en karakters ademt Star Wars. Ik weet nog niets van het plot , welke planeten er bezocht gaan worden (behalve Tatooine) en dat wil ik grotendeels zo houden. Coruscant of Hoth zien of een andere planeet. Zien hoe de Jedi's er nu bij staan en de rebellion.

Niet dat ik de Avengers niet ga zien nu of de trailer niet ga kijken overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Tja, de verwachtingen zijn al toren hoog, daar is niets meer tegen te doen :P Daarbij moet je wel het een en ander vrij geven en laten zien om mensen te lokken die in eerste instantie niet van plan waren de film te zien (omdat nu Disney de eigenaar is het ineens bagger zou zijn, of omdat ze Star Wars simpelweg niet kennen).

Maar een goede trailer spoilt niks en zet ook geen onrealistische verwachtingen, ik maak me daar bij Star Wars geen zorgen over :)

En heeft iemand al gezegd dat die planeet waar Boyega op liep Tatooine is? Nope, dat kan maar zo een andere planeet zijn of een woestijn weer een andere planeet. De kans is groot dat het Tatooine is, maar daar zou ik niet gelijk geld op inzetten.

En namen, tja, ze kunnen prima alle namen vrijgeven zonder wat te spoilen, daarbij moeten ze wel de achternamen Skywalker, Solo, Organa en Calrissian weg laten natuurlijk, maar namen als BB-8 en Kylo Ren vertellen ons helemaal niets, maar geven de fans wel speculatie voer. Helemaal prima wat mij betreft :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 00:52
Altijd leuk, met namen klooien, een anagram :

Poe Dameron = Opera Demon ? :P

edit : ik kan niet tellen....of het ABC...

[ Voor 36% gewijzigd door mercapto op 12-12-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Voor het geval jullie m nog niet hebben gezien:

George Lukas versie van de trailer! (Veeeel beter *O* )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dashcam video shows Imperial TIE fighter crashed on a highway
German TV channel Dein Sky Film just posted this cool dashcam video showing a TIE fighter crashed on a highway. I don't know if this is a viral ad for the new Star Wars VII: The Force Awakens or what, but whatever this is, it's really cool.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qvDw9LRcA7I]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:34
Lol, die gele hesjes van die stromtroopers ook echt :+.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
En die gevaren driehoek _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Maisie Richardson-Sellers heeft inmiddels ook officieel bevestigd dat ze een rol heeft in The Force Awakens.
bron

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Spike_wolf schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:08:
Tja, de verwachtingen zijn al toren hoog, daar is niets meer tegen te doen :P Daarbij moet je wel het een en ander vrij geven en laten zien om mensen te lokken die in eerste instantie niet van plan waren de film te zien (omdat nu Disney de eigenaar is het ineens bagger zou zijn, of omdat ze Star Wars simpelweg niet kennen).
Ik ga 'm toch wel kijken (want Star Wars), maar de verwachtingen zijn laag. Ik zie ook niet in waarom ze torenhoog zouden zijn. De laatste drie Star Wars-films waren meh at best. De laatste Sci-Fi-films van JJ Abrams waren generieke actiefilms die zich toevallig afspelen in een Sci-Fi-setting en ook meh at best. Plus Disney, dus waarschijnlijk risicoloos. Of beter gezegd, blockbuster van grote studio met enorm budget, dus zeker risicoloos.

Mijn verwachting is dus een generieke actiefilm in de Star Wars-setting, zonder sterk verhaal of interessante characters, die geen risico's neemt, met veel eyecandy. En veel lens flare. :P

Nu kan die (en zal die) waarschijnlijk nog steeds leuk zijn om te kijken, en wellicht ook nog wel om een tweede keer te kijken, maar ik verwacht absoluut geen creatief meesterwerk die je gezien móet hebben en waar je nog lang over nadenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik verwacht niets (maar stiekum ook alles!) Maar ik denk dat het een soort Pirates of the Carribean gehalte gaat krijgen..
Kleurig. lollig en leuk voor kids en volwassenen, Avonturen, over the top etc etc..

Van het originele drama zal weinig overblijven denk ik.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-06 08:59
Ik verwacht exact hetzelfde.
Dat doe ik ook deels expres.
Dan kan het alleen maar meevallen.

Ik verwacht een actiefilm voor het hele gezin in een Star Wars setting.

Al zijn de meeste Marvel films van Disney uiterst vermakelijk, zijn er altijd mensen
die gaan zeiken. Ik vermaak me er uitermate goed mee.

Daarbuiten. Als alle lightsabers er zo uitzien (onstabiel en een soort vlammend) word ik ook boos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 22:58
Dubrillion schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:19:
Daarbuiten. Als alle lightsabers er zo uitzien (onstabiel en een soort vlammend) word ik ook boos ;)
Er moet toch iets van risico inzitten in de film ;)

Even serieus, ik denk dat ze het ook risicoloos gaan spelen, laat Star Wars eerst maar weer eens bekend worden bij het grote publiek. Hierna zullen ze wellicht wat meer risico durven te nemen (denk bijvoorbeeld aan de geruchten over de origin films die de ronde doen, nog nooit is er in de star wars reeks specifiek ingezoomd op een karakter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
De vraag is of je ook maar iets met Star Wars risicoloos kunt doen. Natuurlijk gaan ze voor het grote publiek maar met zoveel hardliners onder de fans doe je altijd wel iets fout.

Ik gok een beetje de stijl van LOTR; een vleugje fantasie maar toch te behappen voor iedereen.

[ Voor 3% gewijzigd door MrFl0ppY op 17-12-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
In dit interview geeft Andy Serkis aan dat hij maar één personage speelt, niet twee zoals gespeculeerd werd. Maar hij geeft niet prijs of zijn personage live action of motion capture (of beide) is.
Ook is zijn stem zoals hij in de trailer te horen is niet vervormt.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Een nieuwe set video voor Force for Change:

Een hoop crewleden en Kathleen Kennedy zeggen om de beurt "Thank you" om alle fans en mensen die gedoneerd hebben te bedanken, daarna vertelt JJ hoeveel ze opgehaald hebben en wat daar ongeveer mee gedaan wordt.
Tussen de crewleden door steken ook Chewie en R2 even de kop op om ook hun dank te betuigen :)

Chewie

R2

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Hmm, interessante opservatie met betrekking tot het personage van Oscar Isaac "Poe Dameron" en de inspiratie voor die naam. De personal assistant van JJ heet Morgan Dameron.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Op een Chinees Forum is een foto verschenen van 5 6" (Hasbro Black Series?) figuren van The Force Awakens personages, Het gaan om BB-8, Chewbacca, Finn, Rey? en Kylo Ren?.
Heel spannend zijn ze niet, maar we hebben nu wel een idee van het werkelijke formaat van BB-8, wat nog een beetje speculeren was :)

Action figures

edit:

Link uit voorzorg maar even weg gehaald.
Deze thumbnail en de afbeelding er achter zijn wel veilig.

[ Voor 17% gewijzigd door Spike_wolf op 22-12-2014 15:57 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Spike, bij mij slaat Norton alarm als ik de link wil volgen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Thanks, ik heb de link even weg gehaald, aangezien ik geen Chinees lees is het ook wat lastig oordelen of de site van een hoog niveau is of niet :P

Voor de geïnteresseerden die het risico willen lopen ging de link naar chinese-starwars.c0m.

[ Voor 24% gewijzigd door Spike_wolf op 22-12-2014 15:42 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
In een interview met Yahoo laat Oscar Isaac weten dat er van de theorieen tot nu toe weinig klopt.
"...I don’t think these little leaks necessarily ruined watching the trailer. And also, the [plot theories] that get that formulated based on these things — they couldn’t be more far off-base."
Hij noemt uiteraard geen specifieke geruchten, maar wel een interessant puntje.

Ook Fortune heeft een interview, deze met Bob Iger, CEO van Disney. Naast het interview gunt hij ons ook een nieuwe blik op de Millenium Falcon!

Millennium Falcon

Millennium Falcon

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Oeh moooi :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Indie Revolver heeft een update met een nieuwe foto van concept art. Deze keer gaat het om een TIE fighter.

spoiler:
TIE Fighter

Deze versie is een duidelijke evolutie op de klassieke TIE, met een hele lading veranderingen, het raam is wat groter, de zijpanelen zijn een stuk hoger en hij bezit twee motoren tussen de cockpit en panelen in. Ook heeft hij een loopplank wat hem een stuk groter doet lijken dan de TIEs die we gewent zijn.
Ook het feit dat er in de tekening twee Imperial Guards naast de loopplank staan doen vermoeden dat dit geen standaard schip is, maar eigendom is van een belangrijk figuur.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En deze keer komen er via het forum van http://millenniumfalcon.com een aantal nieuwe concept werken naar buiten.
spoiler:
Vader en Troopers
Vader (?) en een stel Stormtroopers in oude outfits, waarvan er eentje bad ass met vlammenwerpers loopt te spelen!
Dit kan duiden op een flashback, Vader kan ook een stand-in zijn voor de daadwerkelijke slechterik, dat de troopers hun oude outfits dragen kan komen omdat de plaat gemaakt is voor de nieuwe pakken ontworpen werden, dus heel veel kan hier niet met zekerheid uit opgemaakt worden.

Dude
Een ouder figuur voor een oven of iets dergelijks. Zou dit het personage van Von Sydow zijn?

Nieuw schip
Een nieuw schip dat lichtjes op de A-Wing gebaseerd lijkt te zijn.

Let er zoals altijd met concept art op dat er helemaal geen zekerheid is dat dit werk ook maar enigszins met de film te maken heeft. Concepten zijn niet meer dan dat, ideeën en mogelijkheden :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
spoiler:
Ik ben groot fan van Darth Vader maar hij is dood PUNT. Ik zou persoonlijk best wel balen wanneer de eerste 6 films te niet gedaan worden hier door. Ik bedoel de opbouw van een jonge Anakin Skywalker naar Darth Vader om uiteindelijk toch de juiste keuze te maken en een force ghost te worden. En dan deel 7 , raad eens wie terug is ? Het kan niet , tenzij in de vorm van flashback's natuurlijk.

Voor de rest , gave concepts. Ik vind de stijl binnen Star Wars echt heel gaaf en het lijkt allemaal te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 12:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:47

jpiwf

licenced pepernootaddict

Spike_wolf schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:28:
Indie Revolver heeft een update met een nieuwe foto van concept art. Deze keer gaat het om een TIE fighter.

spoiler:
[afbeelding]

Deze versie is een duidelijke evolutie op de klassieke TIE, met een hele lading veranderingen, het raam is wat groter, de zijpanelen zijn een stuk hoger en hij bezit twee motoren tussen de cockpit en panelen in. Ook heeft hij een loopplank wat hem een stuk groter doet lijken dan de TIEs die we gewent zijn.
Ook het feit dat er in de tekening twee Imperial Guards naast de loopplank staan doen vermoeden dat dit geen standaard schip is, maar eigendom is van een belangrijk figuur.
spoiler:
Lijkt mij een soort mix tussen een TIE en zo'n transport waarmee ze Endor in sneaken, zeker gezien de assymetrie van de vleugels. Een soort VIP-transport met wapens en lekker snel, en waarschijnlijk zelfs een hyperdrive (Vader's TIE had er daar tenslotte ook al een van)

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik was al erg benieuwd naar de Avengers 2, maar nu nog meer.
Tijdens de teaser release zat ik al thuis de F5 te spammen.
Ik kijk hem ook nog steeds om de zoveel tijd, al is het maar voor dat laatste momentje met de Falcon O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Volgens een publishing e-mail blijkt dat Britse actrice Leanne Best een rol heeft in The Force Awakens.
Uiteraard is het prima mogelijk dat ze niet langer dan 5 seconden in beeld is, maar dat is genoeg voor publishing personen om dan te roepen dat ze in de film zitten om zo wat meer aandacht te krijgen :P Maar uiteraard kan het ook prima dat ze een grotere rol heeft :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Debbie Reynolds (de moeder van Carrie Fisher) heeft voor een tweede keer in een interview verteld (zonder dat er enige twijfel over haar uitspraak kan zijn) dat haar kleindochter, de dochter van Carrie, Billie Lourd een rol heeft in The Force Awakens.
The Hollywood Reporter:How did you feel about your daughter following you into the business? And now returning to the Star Wars franchise?

George Lucas is a great producer, and I'm very grateful to him for giving my daughter an opportunity to play a great part. My first [big] role was Singin' in the Rain, and my daughter's first [big] role was Star Wars. I had one bun for a hairdo, and Carrie had two buns! She just finished the new Star Wars — and my granddaughter, Billie Lourd, is playing a role in it, too! It's very exciting to see my granddaughter jumping into the fray also.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Gisteren nam J.J. voor de Visual Effects Society Awards aardig de tijd om een interviewer van Collider te woord te staan over The Force Awakens. Uiteraard vertelt hij niets nieuws, maar blijkbaar heeft hij wel erg veel mailtjes ontvangen van mensen die de nieuwe Lightsaber verdedigen of juist totaal afbranden :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik vind het stiekem toch best een geschikte vent denk ik. Ik geloof wel dat hij echt het beste ervan wilt maken.

En de Crossguard lightsaber.... Ik ben denk toch tegen...
Ik ben met Star Wars opgegroeid. Ik keek 4, 5 en 6 op VHS en daarna de prequels in de bios en ontelbare keren op VHS daarna. Ik ben het met Ewan Mcgregor eens: De jedi deden het best zonder crossgaurd.
En ja ik weet dat in de Expanded Universe wel meer rare sabers zijn gebruikt... Maar toch het traditionele.

Leukste zou zijn als de crossguard lightsaber een oud Sith saber is. Ergens uit een tomb geroofd. Dat verklaard het flikkeren en onstabiel uiterlijk. Want dat staat me misschien nog het meeste tegen. En dat de Sith zichzelf bezeerd ermee en het toch maar weg doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dubrillion schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 07:31:
Ik vind het stiekem toch best een geschikte vent denk ik. Ik geloof wel dat hij echt het beste ervan wilt maken.
George Lucas wilde ook het beste ervan maken met Ep 1, 2 & 3. En Indiana Jones 4.
En de Crossguard lightsaber.... Ik ben denk toch tegen...
Die lightsaber gaat de film niet maken of breken. Het ding ziet er cool uit, dus laat maar komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 12:51
dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door segil op 06-02-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 12:51
Gaius schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:16:
[...]

George Lucas wilde ook het beste ervan maken met Ep 1, 2 & 3. En Indiana Jones 4.
En vergeet Star trek 11 en 12 niet. Leuke entertaining sci-fi films, maar heeft weinig met ST te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
We hebben al concept schetsen gezien van onder anderen het kostuum van Han Solo, Making Star Wars komt nu met een eigen schets van de outfit die Leia volgens hun het grootste gedeelte van The Force Awakens aan heeft:

spoiler:
Leia

Humankind… be both.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gaius schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:16:
[...]

[...]

Die lightsaber gaat de film niet maken of breken. Het ding ziet er cool uit, dus laat maar komen. :P
Verschil is dat GL een waardeloze regisseur is, waar in tegen JJ best een goede regisseur is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Kun je die statement ook onderbouwen? ;)
George is een van de betere regisseurs imo, en daar zijn een hoop mensen het met me over eens.

THX-1138 en American Graffiti nooit gezien? Dat zijn twee briljante films, beiden door George geschreven en geregisseerd. Net als Star Wars welke als een van de beste films aller tijden gezien wordt.

Waarom bashen zoveel mensen de Prequels? Een aantal dit zijn een aantal belangrijke redenen:

Ze zagen de original trilogie toen ze klein waren en dit was een geweldige ervaring. Toen de prequel trilogy uitkwam waren ze 30 jaar ouder, en dan is het onmogelijk voor een film om dezelfde gevoelens op te wekken, en als je er dan vanuit ging dat die films dat wel zouden doen kunnen ze niet anders dan teleurstellen.
Een mooi voorbeeld is dat de jongere generatie (nu tieners en twintigers) de prequels of The Clone Wars juist als veel beter beschouwen, waarom? Omdat dat hun Star Wars is. Zij zullen de sequels waarschijnlijk minder vinden, hoewel het gat hier maar 10 jaar bedraagt, met nog redelijk wat content er tussenin, ipv 30 jaar zonder enige content.

Er is een grote groep mensen die de prequels niets vinden omdat "alles CGI" is en niets meer echt is. Dat punt is compleet fout, de media liet voornamelijk foto's zien van de set voor Duel of the Fates in Phantom, dat was inderdaad een grote blauwe set, en voor Revenge zagen we voornamelijk foto's van de grote groene set voor de Mustafar scene's. Maar los daarvan gebruikten de prequels net zo veel praktische sets en props als de original trilogie (welke ook al veel gebruik maakte van bluescreen).
Waarom kregen we juist die foto's te zien? Omdat het verhaal daarvan veel toffer was, "moet je kijken wat we tegenwoordig allemaal kunnen, deze grote blauwe/groene ruimte wordt digitaal helemaal veranderd in een andere planeet!"
Het is heel leuk dat iedereen vol lof is dat JJ zo veel praktische effecten wil gebruiken en weer "Back to basic" gaat, maar dat slaat nergens op, hij doet niet meer of minder dan bij de prequels en original trilogy het geval was. (Neemt niet weg dat ik heel blij ben dat hij de lijn voortzet natuurlijk :) ).

De personages en acteerprestaties van Padme, en young en adult Anakin zijn super slecht, die gasten kunnen niet acteren!!! Sure, Natalie was niet altijd even overtuigend, maar dat had gedeeltelijk ook met het personage te maken. Jake Lloyd was ook niet briljant, maar hij was nog erg jong en speelde de rol van jonge slaaf met grote dromen nog best aardig. Hayden is geen briljante acteur, maar waar de meeste mensen over vallen is dat hij zo ontzettend zeurderig en kinderachtig overkomt, wat hij briljant speelde! Want dat is hoe Anakin is, zijn personage hoort kinderachtig en zeurend te zijn als hij zijn zin niet krijgt, en contacten leggen met andere is hij ook niet briljant in, hij was een slaaf, tot hij bevrijd werd, bij zijn moeder weg gehaald werd en bij een religieuze groep geplaatst werd waar er constant op gehamerd wordt dat het hebben van emoties naar anderen een zwakte is die afgehouden moet worden, dat is de hele rede dat Palpatine hem in zijn macht kan krijgen.

En dan is er de groep mensen die ze veel te saai vindt, "het is geen Star Wars, alles is nieuw en al dat politieke gezever gaat nergens over".
Deze groep begrijpt het verhaal niet, "alles is nieuw, niet gebruikt zoals in de original trilogie", maar was daar alles ranzig en gebruikt? Nee, kijk naar de Death Star, elk willekeurige schip van de Empire, en ook de Tantive IV zijn brandschoon en glimmen aan alle kanten, waarom? Omdat dit schepen van invloedrijke personen zijn die graag hebben dat hun spullen mooi schoon zijn. Wat is er ranzig en gebruikt? De boerderij aan een afgelegen duinzee, de achterstands wijken op een afgelegen en arme planeet, de gevonden en overgenomen oude locaties die als tijdelijke basis gebruikt worden door rebellen, welke met ducttape aan elkaar gehouden schepen gebruiken omdat ze geen geld hebben voor nieuw spul. Maar de Tempel op Yavin? Die zag er weer heel stijlvol en mooi uit.
Waarom zijn de prequels zo nieuw? Omdat die verhalen zich grotendeels afspelen op welvarende planeten, en dan ook nog eens op locaties van rijke groepen en individuen op die welvarende planeten. Maar ook daar zie je genoeg bagger op Tatooine, Geonosis en Mustafar.

En dan heb je ook nog de grote groep meelopers die "iedereen" hoort zeggen dat de prequels bagger zijn, dus dan zal dat wel zo zijn en moet ik dat ook roepen want anders denkt iedereen dat ik dom ben ;)

Dat veel mensen de prequels als slecht ervaren is echt niet omdat het slechte films zijn, maar domweg omdat ze niet voldoen aan hun verwachtingen. Qua regiseerwerk zitten ze prima in elkaar, de verhalen lopen uitstekend in elkaar over, er wordt tijd besteed aan zaken die belangrijk zijn voor het verhaal dat George wil vertellen, hij wisselt actie en informatie lekker af, heeft de prequels opgezet als een spiegelbeeld van de originals en volgt ook nog eens bewezen technieken van veel oudere klassiekers.

Is George volmaakt? Zijn de prequals volmaakt? Zeker niet, maar beide krijgen wel veel meer kritiek dan ze verdienen :)

Oh, Crystal Skull is trouwens geregisseerd door Steven Spielberg, is hij ook een waardeloze regisseur? ;)

Humankind… be both.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:37

Major_ton

Shoot!

Ik vind dat je met je betoog de spijker op z'n slaat. Ik heb mij enorm vermaakt met de prequels en vooral Attack of the Clones heb ik velen malen gezien (ook vanwege die fantastische soundtrack die mijn toenmalige home theatre echt eer aan deed). Bij The Phantom Menace had ik een wat minder Star Wars gevoel, maar maakte op mij als 15 jarige een overweldigende indruk in de bioscoop. Zelf vind ik alle Star Wars films ongeëvenaard in het neerzetten van een 'echt' bestaande andere wereld. Er zit zoveel detail in verwerkt, dat je werkelijk het gevoel hebt dat er veel meer is dan je tijdens de films ziet. Dit gevoel heb ik alleen nog verder ervaren bij de Lord of the Rings trilogie en in zekere mate bij Avatar. Alle andere grote Sci-Fi / adventure / fantasy films lopen mij te lineair van A naar Z over een heel dun lijntje en weten mij niet mee te nemen naar een andere wereld zoals Star Wars dat kan. De sfeer en setting in deel II en III vind ik geniaal goed vanwege de velen getoonde locaties en de rust en tijd waarmee dat gedaan wordt. Ik vrees enorm dat J.J. met deel VII (ondanks alle goede bedoelingen en de inzet) ons gewoon weer een universele actiefilm gaat voorschotelen in een Star Wars jasje. Ik hoop natuurlijk dat ik er naast zit, maar ik houd mijn hart vast...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• D-Three
Deels begrijp ik jouw argumenten wel. Als ik de vergelijking maak met Star Trek dan is TNG van 'mijn' generatie en vind ik weinig aan TOS. De nieuwe Star Trek films vind ik best mee vallen en ik kan best begrijpen dat sommige TOS-fans er niks aan vinden. Maar deze films zijn reboots, dat ze qua stijl en verhaal iets afwijken van het origineel lijkt me wel logisch. De Star Wars prequels zijn echter geen reboot of losstaande verhalen. Dan lijkt het me logisch dat er bepaalde verwachtingen zijn?

Wat betreft jouw opmerking over cgi, denk ik dat je de bal verkeerd slaat? Het gaat hem niet over het gebruik van cgi in plaats van props maar over het overmatig gebruik van cgi. Dit zorgt er voor dat alles er te strak, te perfect en te glad uit ziet waardoor de charme en warmte van het origineel verdwenen is. Uiteraard kon Lucas in 1999 moeilijk af komen met een film met special effects uit 1977. En dat het daardoor moeilijk is om de charme van het origineel te benaderen begrijp ik ook wel. Dit ligt voor een groot deel aan de beperkingen van cgi destijds, daarom had Lucas er minder gebruik van moeten maken. Schaduwen die ontbreken, voertuigen die geen sporen na laten in gras, objecten met weinig details... Het zijn allemaal zaken die we misschien niet onmiddellijk opmerken maar wel onbewust het gevoel geven dat iets nep is.

Ik ben zeker dat Abrams nog veel meer gebruik zal maken van cgi, alleen is die technologie veel beter geworden. Lucas had beter moeten weten maar is verslaafd aan special effects. Een vliegende R2D2? Een als een springbal stuiterende Yoda? Zaken die niks toevoegden aan het verhaal maar niet passen in het grotere geheel.

[ Voor 18% gewijzigd door D-Three op 12-02-2015 23:15 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik denk ook dat het klopt met wat Spike_wolf en D-Three zeggen over de films/series waarmee je bent opgegroeid of die je het eerste zag, tegenover de eerdere of latere versies. Je ziet dat ook heel erg in het Jurassic Park-topic gebeuren. Voor de Hobbit geldt hetzelfde. Eén van de meest gehoorde uitingen van kritiek is namelijk: het lijkt niet meer op het origineel van x jaar geleden / of films x die ik in jaar y zag.

Natuurlijk is de ene film beter dan de andere en met succesvolle voorgangers is het altijd lastig vergelijken, laat staan concurreren. Het zijn ook heel plausibele kritieken, wat dat is wat je gevoel zegt. Ik denk namelijk ook dat bepaalde oude films (laten we zeggen jaren tachtig en negentig) beter zijn dan veel films van nu, maar zeg nu zelf, als je ze na jaren weer terugziet, is het echt niet allemaal prachtig.

Jeugdsentiment is iets moois, maar zit sommige mensen ook wel danig in de weg dat ze niet meer willen of kunnen genieten van een nieuwe film. Hetzelfde geldt trouwens voor boekverfilmingen. Het aantal zinloze welles-nietesdiscussies is ook daar eindeloos.

Ik kijk met goede hoop uit naar wat Disney met Star Wars gaat doen. Tot nu toe pakt het m.i. met Marvel ook goed uit, dus ik maak me niet zo druk. En zelfs als er een slechte film tussen zit... dan maakt dat toch ook niet uit? Dan kijk je de volgende keer weer een andere.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je er echt op gaat letten, zitten de prequels echt vol met fouten, plotgaten, slecht acteerwerk, dingen die niet kloppen met wat er gezegd is in 4/5/6, zwaar oninteressante karakters, rommelige verhaallijnen, doorlopend slechte keuzes [vooral van de Jedi's], geen duidelijke doelgroep hebben [laten we grapjes voor kinderen maken in een film waarin iemand zichtbaar levend verbrand!], veel aannames, veel "dode" scenes door overmatig CGI-werk, overmatig ingestudeerde lightsaberduels, veel luie filmtechnieken [zeker tijdens conversaties] en door al dat alles samen wel het ergste: totaal geen magie.

Ik heb afgelopen week lekker de nerd uitgehangen door de de-specialized originals gekeken te hebben, en ik zat er gewoon direct in. Er is magie, het loopt gewoon, vanaf de begin scroll tot de aftiteling zit ik in de film. Zo hoort een film te zijn. Er zullen zeker fouten in zitten, maar, ze vallen mij totaal niet op.

En geen van de prequels geeft mij dat gevoel, het voelt allemaal zo leeg en doods, ik verveel me zeker bij 1 en 2 al snel, waardoor alle fouten extra op vallen.

Wat imo erg goede, maar zeker zeer negatieve reviews zijn, zijn die van Mr. Plinkett, ja, er zit wat slap gewauwel in, maar zeker wat hij op het eind van EP3 zegt klopt: als je alles naast elkaar legt, maken de prequels bijna alle mooie dingen van de originals kapot.

En is de originele trilogie jeugdsentiment? Hell no, ik ben 20, de eerste keer dat ik serieus Star Wars keek omdat het gewoon echt goede films zijn [nouja, 4,5,6 dan] en ik dingen echt begreep is een paar jaar terug, Daarvoor waren het leuke films met ruimte en robotjes, jippie!

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Bedankt voor de tips!
Waarom bashen zoveel mensen de Prequels? Een aantal dit zijn een aantal belangrijke redenen:

Ze zagen de original trilogie toen ze klein waren en dit was een geweldige ervaring. Toen de prequel trilogy uitkwam waren ze 30 jaar ouder, en dan is het onmogelijk voor een film om dezelfde gevoelens op te wekken, en als je er dan vanuit ging dat die films dat wel zouden doen kunnen ze niet anders dan teleurstellen.
Ik ben opgegroeid met de prequels en ik vond de originals altijd juist niks, maar het heeft even geduurd voordat ik oude films begon te waarderen (want het zag er allemaal zo oud uit :+), maar nu vind ik juist de originele trilogie beter.
Er is een grote groep mensen die de prequels niets vinden omdat "alles CGI" is en niets meer echt is.
Wat VasZaitsev hierboven zegt is eigenlijk het probleem, al schrijven veel mensen dat (onterecht!) toe aan de CGI. Het voelt steriel aan en de magie mist.
Het is heel leuk dat iedereen vol lof is dat JJ zo veel praktische effecten wil gebruiken en weer "Back to basic" gaat, maar dat slaat nergens op, hij doet niet meer of minder dan bij de prequels en original trilogy het geval was. (Neemt niet weg dat ik heel blij ben dat hij de lijn voortzet natuurlijk :) ).
Het lijkt er echter door de verschillende previews en teasers dat de makers echt hun best doen om het gevoel en de magie die in de prequels mist, terug te brengen.
Major_ton schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:31:
Zelf vind ik alle Star Wars films ongeëvenaard in het neerzetten van een 'echt' bestaande andere wereld. Er zit zoveel detail in verwerkt, dat je werkelijk het gevoel hebt dat er veel meer is dan je tijdens de films ziet. Dit gevoel heb ik alleen nog verder ervaren bij de Lord of the Rings trilogie en in zekere mate bij Avatar.
Hier ben ik het echt helemaal mee eens. Bij de originele trilogie heb ik ook heel erg het gevoel dat elke scène belangrijk is voor het verhaal en bij veel films stoor ik me behoorlijk aan overbodige scènes, zelfs bij de eerste keer kijken (zie verhaal over Hobbit hieronder).
Jorgen schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:34:
Ik denk ook dat het klopt met wat Spike_wolf en D-Three zeggen over de films/series waarmee je bent opgegroeid of die je het eerste zag, tegenover de eerdere of latere versies. Je ziet dat ook heel erg in het Jurassic Park-topic gebeuren. Voor de Hobbit geldt hetzelfde. Eén van de meest gehoorde uitingen van kritiek is namelijk: het lijkt niet meer op het origineel van x jaar geleden / of films x die ik in jaar y zag.
Hobbit spoilers:
spoiler:
Bij de Hobbit zijn er echter wel wat problemen: de film sluit slecht aan op de LOTR trilogie (ookal forceren ze dat zo in de film), ze maken het overduidelijk dat Sauron terug is, maar 70 jaar later worden ze alsnog verrast en de derde film zat gewoon behoorlijk slecht in elkaar door vreemde scènes, te veel opeenstapelende gebeurtenissen zonder echte relevantie en tergend slechte comic relief die echt NIETS toevoegde aan het verhaal. Op sommige punten doet de Hobbit trilogie dan ook echt afbreuk aan LOTR en dat is gewoon jammer.

Sequels kunnen eigenlijk nauwelijks nog verrassen en dat is zowel omdat de makers het vaak op safe spelen, maar ook omdat er vrijwel geen nieuwe elementen geïntroduceerd kunnen worden. Natuurlijk een iets andere lightsaber, een wat ander ruimteschip of wereld, maar veel elementen ken je al. En tegenwoordig kijken veel mensen al trailers van tevoren, waarin zwaar wordt gespoild, en dat weet je al de halve film. Je laten verrassen is tegenwoordig best lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Tja, voor een hoop mensen komt het nooit meer goed ben ik bang. Het zit helaas in de aard van het beestje om dingen af te zeiken voor wat ze niet zijn, in plaats van ze te waarderen voor wat ze wel zijn. Begrijp me niet verkeerd, de prequels vind ik zeker niet perfect. De dialogen en het daarbij behorende acteerwerk had heel veel beter gekund, maar eerlijk gezegd geldt dit bijna net zo erg voor de 3 originele delen. Het is alleen een beetje zo gegroeid dat de originele delen heilig zijn verklaard en je die dus moet bejubelen en dat de prequels pertinent groen licht geven om je eens lekker te laten gaan in afzeikland.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Dat klopt helemaal. Toch is het helemaal niet erg om een film op technische gronden af te kraken. Het is dan ook zeker niet zo dat er niks is mis is met de originele trilogie, maar volgens mij is geen enkele film perfect. De prequels hebben misschien wat meer probleempuntjes. Binnenkort ga ik 1-3 nog even bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Wat mij altijd blijft verbazen is waarom veel mensen die originele trilogie zo verdomd goed vinden. Naast wat jeugdsentiment kan ik me niet inbeelden dat je deel IV echt een goede film vindt. Want als ik de special effects niet meereken dan blijft er nog maar een lineair en simpel verhaaltje over. En het acteerwerk is nou niet van het niveau Jack Nicholson om maar een voorbeeld van die tijd te noemen. Deel V vind ik eigenlijk de enige echt goede film met diepgang en spanning.

En ja we kunnen commentaar hebben op Jar Jar en de stomme slaapverwekkende drones maar stormtroopers die door wasbeertjes worden afgemaakt reken ik toch echt tot hetzelfde.

Volgens mij moet Star Wars het niet hebben van echt goede films maar gewoon van de fantasie en magie van de wereld en alles daaromheen. Gemixt met een mooi en goed verhaal door de 6 films heen en het is een mooi geheel. Maar als ik de films individueel bekijk blijven voor mij alleen III en V overeind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Behoorlijk mee eens, het is grotendeels nostalgie-goggles, en het zijn natuurlijk leuke "geek" films. Er zit meer dan genoeg in om de films leuk te vinden, maar ook meer dan genoeg om te denken, "errrr...".

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
D-Three schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:04:
Wat betreft jouw opmerking over cgi, denk ik dat je de bal verkeerd slaat? Het gaat hem niet over het gebruik van cgi in plaats van props maar over het overmatig gebruik van cgi. Dit zorgt er voor dat alles er te strak, te perfect en te glad uit ziet waardoor de charme en warmte van het origineel verdwenen is. Uiteraard kon Lucas in 1999 moeilijk af komen met een film met special effects uit 1977. En dat het daardoor moeilijk is om de charme van het origineel te benaderen begrijp ik ook wel. Dit ligt voor een groot deel aan de beperkingen van cgi destijds, daarom had Lucas er minder gebruik van moeten maken. Schaduwen die ontbreken, voertuigen die geen sporen na laten in gras, objecten met weinig details... Het zijn allemaal zaken die we misschien niet onmiddellijk opmerken maar wel onbewust het gevoel geven dat iets nep is.
En again, dat het er te strak uit ziet komt omdat het verhaal zich grotendeels afspeelt op welvarende planeten, de plekken die we op Naboo, Kamino en Courusant zien kun je er niet uit laten zien als de Milennium Falcon of Mos Eisley, dat zou ongeloofwaardig zijn, het Paleis op de Dam en het Louvre zijn ook spik en span. Dat er meer welvarende locaties in beeld zijn vormt het "steriele" gevoel, maar dat heeft niets met slechte CGI of een verloren Star Wars gevoel te maken, we bevinden ons in een tijdperk waar de Jedi een goed gepositioneerde groep zijn, en we volgen hoog geplaatste figuren in die en andere groepen, dan kom je er niet onder uit dat je voornamelijk op "mooie" plekken zit. Wil je dit niet, dan moet je met een ander verhaal komen, maar dit is juist het Skywalker/Star Wars verhaal.
Welke voertuigen laten er geen sporen na in het gras? :? Je weet dat zo goed als alles gebruik maakt van repulsor technologie om te kunnen zweven, he? Die laten geen sporen na.
Ik ben zeker dat Abrams nog veel meer gebruik zal maken van cgi, alleen is die technologie veel beter geworden. Lucas had beter moeten weten maar is verslaafd aan special effects. Een vliegende R2D2? Een als een springbal stuiterende Yoda? Zaken die niks toevoegden aan het verhaal maar niet passen in het grotere geheel.
Wat is er mis met een vliegende R2? Het is een Astro Mech, oorspronkelijk ontwikkeld voor onderhoud in en aan ruimtevaartuigen, raketmotoren zijn een volkomen logisch onderdeel van zijn arsenaal om die taak uit te kunnen voeren.
En waarom zou Yoda niet razendsnel kunnen bewegen? Vergeet niet dat de Force onder anderen een vergelijkbaar effect heeft als Adrenaline, Adrenaline zorgt er voor dat wij gewone stervelingen bizarre dingen kunnen doen wanneer dat nodig is, en Jedi gebruiken de Force om tientallen meters hoog te springen, sneller te bewegen en om week ik veel wat nog meer te kunnen doen.
Yoda is niet alleen een 800+ jaar oud wezentje, hij is de Grand Master of the Jedi, de sterkste Jedi die het universum ooit gezien heeft, tot de Skywalkers voorbij komen, in de 800 jaar dat hij al in de Jedi tempel rondloopt heeft hij echt wel heel wat geleerd en zich bekend gemaakt met de Force. En daarbij weten we helemaal niets over wat voor een wezen Yoda daadwerkelijk is, weet jij of zijn soort zich normaal kruipend voortbeweegt of net als een aap door de bossen springt? Wellicht heeft Yoda zich aangepast aan de "ways of the Jedi" en is zijn normale manier van doen totaal onnatuurlijk voor hem ;)
Je kunt iets niet als ongeloofwaardig af doen als je niet over alle feiten beschikt :)
Daarbij is het wel zo dat de Hobbit films vrijwel niets meer met het boek te maken hebben :+
Jeugdsentiment is iets moois, maar zit sommige mensen ook wel danig in de weg dat ze niet meer willen of kunnen genieten van een nieuwe film. Hetzelfde geldt trouwens voor boekverfilmingen. Het aantal zinloze welles-nietesdiscussies is ook daar eindeloos.
:Y
Ik kijk met goede hoop uit naar wat Disney met Star Wars gaat doen. Tot nu toe pakt het m.i. met Marvel ook goed uit, dus ik maak me niet zo druk. En zelfs als er een slechte film tussen zit... dan maakt dat toch ook niet uit? Dan kijk je de volgende keer weer een andere.
Inderdaad, maar het is ook niet zo dat Disney van alles aan het regelen en doen is qua content. Een groot deel van het succes komt omdat Disney een goed team over genomen heeft en ze grotendeels hun eigen gang laat gaan en ze ondersteund met middelen die Marvel/Lucsfilm alleen niet gehad zouden hebben. Dat is de kracht die Disney laat zien, vertrouwen in hun mensen, en niet alles zelf beter willen gaan maken :)
VasZaitsev schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:38:
Als je er echt op gaat letten, zitten de prequels echt vol met fouten, plotgaten, slecht acteerwerk, dingen die niet kloppen met wat er gezegd is in 4/5/6, zwaar oninteressante karakters, rommelige verhaallijnen, doorlopend slechte keuzes [vooral van de Jedi's], geen duidelijke doelgroep hebben [laten we grapjes voor kinderen maken in een film waarin iemand zichtbaar levend verbrand!], veel aannames, veel "dode" scenes door overmatig CGI-werk, overmatig ingestudeerde lightsaberduels, veel luie filmtechnieken [zeker tijdens conversaties] en door al dat alles samen wel het ergste: totaal geen magie.
Plotgaten kom je altijd wel tegen, maar er zijn minder plotgaten en inconsequenties dan de meeste mensen denken, er zijn genoeg vreemde dingen die prima uit te leggen zijn. Zo is lang niet alles dat Ben aan Luke verteld is helemaal waar, hij vertelt hem wat hij moet horen om zijn reis voort te zetten, het universum staat immers op het spel. "So what I told you was true... from a certain point of view"
Er zit best wat slecht acteerwerk in, maar dat is met de Original Trilogy ook zo, Hayden is echt niet zo slecht als iedereen zegt, hij hoort knullig over te komen en slechte manieren en conversatie skills te hebben. Kijk hoe die knul is opgegroeid, eerst als een redelijk vrijdenkende slaaf, daarna afgesloten van de wereld in een tempel waar hij niets anders mag doen dan regels volgen terwijl er aan alle kanten gezegd wordt dat hij "de chosen one" is, dat hij de sterkste Jedi ooit zal worden en het universum zal redden. Zo iemand kan nooit normaal opgroeien.

Vergeet ook niet dat George de films oorspronkelijk voor kinderen gemaakt heeft, met genoeg dieper verhaal om ook volwassenen aan te spreken. Dat Annie wat gaar op de grond licht, tja, tegenwoordig kom je op TV toch echt wel veel ergere dingen tegen, en zo gruwelijk is dat stukje ook weer niet. Maar veel kracht heeft het wel, als je ziet wat er met hem gebeurt en dat hij daarom de rest van zijn leven in een pak moet rondlopen wekt wel wat gevoelens op, en de realisatie dat die misvormde figuur achter dat masker schuil gaat maakt Vader alleen maar meer intimiderend.
Wat is er mis met lightsaber duels? Voor veel mensen geven die nou juist het Star Wars gevoel, ondanks dat ze amper in de OT voor komen. En luie filmtechnieken? Ze stralen juist rust uit, zijn klassiek en tijdloos, geven de stemming goed weer en scheiden de gesprekken prima van de ruimte- en lightsaberactie. Ik zie deze stijl veel liever dan de shaky cams en overmatige cuts die op het moment populair zijn maar over 10-20 jaar weer redelijk vergeten kunnen zijn.
Ik heb afgelopen week lekker de nerd uitgehangen door de de-specialized originals gekeken te hebben, en ik zat er gewoon direct in. Er is magie, het loopt gewoon, vanaf de begin scroll tot de aftiteling zit ik in de film. Zo hoort een film te zijn. Er zullen zeker fouten in zitten, maar, ze vallen mij totaal niet op.
Die regel geeft gelijk mooi weer waar bij jou de "problemen" zitten, nostalgie in combinatie met het 'ik weet het beter' gevoel, no offence :) Maar de nostalgie voor de oudere films zorgt er, ondanks je leeftijd, bij jou voor dat je de prequels zo slecht vindt.
En geen van de prequels geeft mij dat gevoel, het voelt allemaal zo leeg en doods, ik verveel me zeker bij 1 en 2 al snel, waardoor alle fouten extra op vallen.
Het meer politieke spreekt je blijkbaar niet aan, dat kan, maar dat maakt het geen slechte films natuurlijk, slechts niet jouw smaak :)
Ik ben wel heel benieuwd hoe jij over 20 jaar naar deze films kijkt, de kans is best aanwezig dat de politieke kant je dan wat meer aanspreekt dan nu.
[/quote]
Major_ton schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 00:17:
Tja, voor een hoop mensen komt het nooit meer goed ben ik bang. Het zit helaas in de aard van het beestje om dingen af te zeiken voor wat ze niet zijn, in plaats van ze te waarderen voor wat ze wel zijn. Begrijp me niet verkeerd, de prequels vind ik zeker niet perfect. De dialogen en het daarbij behorende acteerwerk had heel veel beter gekund, maar eerlijk gezegd geldt dit bijna net zo erg voor de 3 originele delen. Het is alleen een beetje zo gegroeid dat de originele delen heilig zijn verklaard en je die dus moet bejubelen en dat de prequels pertinent groen licht geven om je eens lekker te laten gaan in afzeikland.
De nostalgie van "vroeger was alles beter" blijf je altijd houden inderdaad, daar kom je niet vanaf. Terwijl vroeger natuurlijk echt niet alles beter was :)

Pfff, ik krijg kram in m'n vingers van deze discussie :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een inhoudelijk discussie is natuurlijk nooit verkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Vergelijk de hele stapel duels uit de prequels eens tussen de paar uit de originals.

Als eerste valt natuurlijk de hoeveelheid op, in 4,5,6 is het behoorlijk speciaal, in 1,2,3 worden ze telkens getrokken, wat imo al vrij veel van het effect af haalt. Zeker dat kids zelfs al kleine sabers hebben, zegt al genoeg, want in 6 vind Vader het knap/intressant/whatever dat Luke zijn eigen saber gebouwd heeft, wat blijkbaar of helemaal niet interessant is want kids van 3 kunnen het al, of de kids hebben trainingszwaardjes die blijkbaar ergens in een kast liggen. En zelfs die roggelende reptiel in deel 2 [ben de naam even kwijt] heeft 4 lightsabers, net als de Sith, terwijl Palpy in 6 behoorlijk minachtend over de lightsaber doet, hij doet het af als een of ander oud iets van de Jedi, wat de Sith niet nodig hebben [Force lightning iemand?]

Maar, wat ik het meest jammer vind, is hoe overdreven de choreografie is in de prequels. Het is bijna een dans, zelfs tussen Ani en Obi Wan is het bijna geheel emotieloos.Er wordt in gesprongen, de meest vreemde bewegingen, en tussen Palpy en Yoda is het imo bijna lachwekkend. Ze duren imo veels te lang en zijn juist omdat het zo in your face is, dodelijk saai

En de 2x dat Luke en Darth Vader elkaar de degens kruizen, zit er echt een lading in de lucht. In 5 zie je hoe Vader gewoon een beetje met Luke aan het spelen is, omdat Luke Vader duidelijk niet kan bijbenen, in 6 zie je hoe op het laatst Luke gewoon op Vader zit in te rammen, niks geen nette dans, het is een gevecht tussen leven en dood. Ook is het veel minder bewegelijk, veel meer alsof je aan het schermen bent.

Qua luie filmtechnieken: je mag best een paar keer shot-countershot doen, maar de prequels zitten er vol mee. Mensen lopen, hebben een gesprek, stoppen, shot-countershot. Of praten op de bank. Ze kunnen overigens ook niet ver lopen, want anders houdt de greenscreen op. Voor mijn gevoel wordt er sowieso veel minder gebabbeld in de originals dan in de prequels, maar dat kan mijn gevoel zijn. Het valt iig veel minder op.

SW voor kinderen? Ligt eraan wat je definitie van kinderen is. Ik zou ze niet aan een kind van een jaar of 8 laten zien, want er zit gewoon veel geweld in: Mensen worden onthoofd, armen worden afgehakt, Ani wordt gebakken, kinderen worden [niet zichtbaar, wel benoemd] afgeslacht, Ani/Vader heeft iets met wurgen, worden wat Tuskens afgemaakt [again, ook weer kinderen], Ani's moeder ziet er niet zo fris uit, wat teddyberen sneuvelen, De handjes van Luke en Ani gaan er zichtbaar aan, Han wordt gemarteld en ingevroren, Leia wordt gemarteld, er worden wat mensen opgevreten door een monsterworm, mensen verbranden in cockpits, een hele bootladingen Clone en Stormtroopers gaan eraan en ik vergeet vast nog wel wat dingen.

Zeker de prequels vind ik qua geweld erg grafisch, de originals zijn vooral "eng" door de spanning. Ik zou zelf ze pas vanaf een jaar of 12 laten zien aan kinderen, zeker niet jonger, maar iemand als Jarr-Jarr hoort thuis in een peuterprogramma.

Ik heb de de-specials een opgezet omdat ik vooral benieuwd was naar hoe het er vroeger uitzag, en ik mij bijv. zeker wel stoorde aan alle crap die vooral in 4 is toegevoegd.

CGI is overigens imo niet persé slecht, maar, ik wil het als het ware niet zien dat er CGI is. In The Hobbit zou bijv. vrij veel CGI zijn geweest in bepaalde scenes, mij is het niet echt opgevallen. Natuurlijk is nu de techniek veel beter dan bijna 20 jaar geleden, maar, als de techniek niet goed genoeg is, gebruik hem dan niet. Ik zou de prequels al veel beter vinden als ze niet zo vreselijk dood waren door alle CGI, ook kunnen de acteurs dan een stuk makkelijker spelen, puur omdat ze dingen zelf kunnen zien, en niet in een groene leegte staren en te horen krijgen "nu komt er een robot-reptiel van 2m met 4 lightsabers op je afgelopen, kijk bang ofzo"

Ik heb al eens voor het filmtopic recensies over alle 5 geschreven [machete-order, 1 wordt vergeten] en daarbij schreef ik, veel beknopter, al iets als dit:

2 en 3 zijn opzich niet [erg] slechte films, ze hebben een stapel fouten, maar als losstaande films zijn het leuke popcornfilms, niet te serieus nemen, niet te vaak kijken en niet teveel aandacht aan alle fouten schenken. Verstand grotendeels op 2, biertje erbij en kijken.

Vervelende is dat ze vergeleken worden met 4,5,6. En zeker als je die al kent, vallen de prequels al snel tegen, Veel mensen vinden de originals nou eenmaal erg goed, ik vind ze goed door de magie die er is [net als de magie van LotR] en dan maak je ook sneller geen punt van bepaalde fouten.

Ja, het acteren is idd soms wat houterig, de special effects zijn zwaar verouderd, de techniek is behoorlijk retro-futuristisch, het verhaal is eigenlijk erg simpel en heeft een hele stapel clichés, maar, het werkt. Telkens als ik kijk, zit ik weer midden in die film, en verveel ik mij niet. En direct na 4 wilde ik 5 kijken, want het boeit mij, ik wil meer.

Dat is natuurlijk ook deels mijn smaak, maar, ongeveer iedereen vind de originals beter dan de prequels, en dat is zeker niet alleen maar nostalgie, maar ook door het verschil in films.

Iig, "eerdaags" ga ik eens met een vriend, welke nog nooit SW gekeken heeft, de boel kijken in de Machete order, ben benieuwd wat hij te zeggen heeft over 2 en 3 [en ja, ik hou mijn kop tot die tijd tegen hem over 2 en 3]

En ik zie mezelf echt totaal niet als een SW kenner of ook maar iets wat daarop lijkt. Voor mij zijn het gewoon leuke films met een leuke wereld eromheen. Dus ik vraag mij eigenlijk ook wel af waar dat "ik vind het beter gevoel"-gevoel vandaan moet komen. Ik heb dat zelf iig niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
VasZaitsev schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:04:
Vergelijk de hele stapel duels uit de prequels eens tussen de paar uit de originals.

Als eerste valt natuurlijk de hoeveelheid op, in 4,5,6 is het behoorlijk speciaal, in 1,2,3 worden ze telkens getrokken, wat imo al vrij veel van het effect af haalt. Zeker dat kids zelfs al kleine sabers hebben, zegt al genoeg, want in 6 vind Vader het knap/intressant/whatever dat Luke zijn eigen saber gebouwd heeft, wat blijkbaar of helemaal niet interessant is want kids van 3 kunnen het al, of de kids hebben trainingszwaardjes die blijkbaar ergens in een kast liggen. En zelfs die roggelende reptiel in deel 2 [ben de naam even kwijt] heeft 4 lightsabers, net als de Sith, terwijl Palpy in 6 behoorlijk minachtend over de lightsaber doet, hij doet het af als een of ander oud iets van de Jedi, wat de Sith niet nodig hebben [Force lightning iemand?]

Maar, wat ik het meest jammer vind, is hoe overdreven de choreografie is in de prequels. Het is bijna een dans, zelfs tussen Ani en Obi Wan is het bijna geheel emotieloos.Er wordt in gesprongen, de meest vreemde bewegingen, en tussen Palpy en Yoda is het imo bijna lachwekkend. Ze duren imo veels te lang en zijn juist omdat het zo in your face is, dodelijk saai

En de 2x dat Luke en Darth Vader elkaar de degens kruizen, zit er echt een lading in de lucht. In 5 zie je hoe Vader gewoon een beetje met Luke aan het spelen is, omdat Luke Vader duidelijk niet kan bijbenen, in 6 zie je hoe op het laatst Luke gewoon op Vader zit in te rammen, niks geen nette dans, het is een gevecht tussen leven en dood. Ook is het veel minder bewegelijk, veel meer alsof je aan het schermen bent.
Er zitten veel meer en veel snellere duels in de prequels, inderdaad, dat komt gedeeltelijk omdat mensen meer en snellere duels wilden zien. Maar er is ook in universe een hele goede reden dat de duels heftiger zijn in de prequels. Wat je vergeet is dat iedereen die in de prequel trilogy met een lightsaber rond loopt al van jongs af aan met zo'n ding rond loopt en hier regelmatig, wellicht dagelijks mee oefent. In de OT zien we duels van een jonge knul die er pas net mee bezig is en het grotendeels zelf heeft moeten uitvogelen, en twee oude mannen die al 20 jaar niet of nauwelijks gebruik gemaakt hebben van hun lightsaber, laat staan dat ze er daadwerkelijk mee aan het duelleren geweest zijn. Daarbij komt ook nog eens dat de laatste keer dat Vader zijn saber daadwerkelijk actief gebruikte, hij een arm en twee benen meer had dan hij nu heeft.
Volkomen logisch dat er een groot verschil zit in die twee tijdperken en stijlen :)

Dat Vader het indrukwekkend vind dat Luke een nieuw saber gemaakt heeft klopt ook, een Padawan maakt zijn eerste saber, zoals in de Clone Wars te zien is, rond de leeftijd van 13 jaar (of een vergelijkbare leeftijd voor andere levensvormen), de sabers waar we de younglings mee bezig zien zijn inderdaad training sabers, die doen aper schade en daar zijn er genoeg van te vinden in de tempel. Er wordt ook meerdere keren uitgelegd dat het maken van een Lightsaber erg ingewikkeld is en veel force kennis vereist. In je eentje zover komen dat je een werkende lightsaber kunt maken is ERG indrukwekkend, alle padawans worden begeleid door Jedi en een droid. Luke deed het in zijn eentje, zonder lessen, uitleg en hulp.

Dat Palpatine minachtend doet over lightsabers is gedeeltelijk omdat de laatste keer dat hij er een gebruikt heeft tegen Yoda was, 20 jaar eerder, en hij de voorkeur geeft aan manipulatie. Erg minachtend over dat ding doen en het als een ouderwets flut ding afdoen ondermijnt het zelfvertrouwen van Luke. Psychologische oorlogvoering is een krachtig iets.
Qua luie filmtechnieken: je mag best een paar keer shot-countershot doen, maar de prequels zitten er vol mee. Mensen lopen, hebben een gesprek, stoppen, shot-countershot. Of praten op de bank. Ze kunnen overigens ook niet ver lopen, want anders houdt de greenscreen op. Voor mijn gevoel wordt er sowieso veel minder gebabbeld in de originals dan in de prequels, maar dat kan mijn gevoel zijn. Het valt iig veel minder op.
Niet te ver lopen omdat anders het greenscreen ophoudt? Je weet dat er veel meer practische sets waren dan gree/bluescreen sets hè?
star wars
Jij ziet toch liever hippe shaky cam's en cam's die continu tussen personages heen en weer bewegen? Als je dat over 20 jaar terug ziet erger je je daar kapot aan. De stijl van alle 6 films is klassiek en zal altijd gebruikt blijven worden, aan die shots kun je over 50 jaar niet opmaken wanneer die opnames ongeveer gemaakt zijn. Van shaky cam shots verwacht ik dat over 50 jaar wel degelijk duidelijk is dat die rond '10 opgenomen zijn.
SW voor kinderen? Ligt eraan wat je definitie van kinderen is. Ik zou ze niet aan een kind van een jaar of 8 laten zien, want er zit gewoon veel geweld in: Mensen worden onthoofd, armen worden afgehakt, Ani wordt gebakken, kinderen worden [niet zichtbaar, wel benoemd] afgeslacht, Ani/Vader heeft iets met wurgen, worden wat Tuskens afgemaakt [again, ook weer kinderen], Ani's moeder ziet er niet zo fris uit, wat teddyberen sneuvelen, De handjes van Luke en Ani gaan er zichtbaar aan, Han wordt gemarteld en ingevroren, Leia wordt gemarteld, er worden wat mensen opgevreten door een monsterworm, mensen verbranden in cockpits, een hele bootladingen Clone en Stormtroopers gaan eraan en ik vergeet vast nog wel wat dingen.

Zeker de prequels vind ik qua geweld erg grafisch, de originals zijn vooral "eng" door de spanning. Ik zou zelf ze pas vanaf een jaar of 12 laten zien aan kinderen, zeker niet jonger, maar iemand als Jarr-Jarr hoort thuis in een peuterprogramma.
Ligt er aan wat je definitie is? Nee, George heeft altijd gezegd dat hij een kinderverhaal geschreven heeft, en de grootste rede voor hem om de prequals te maken? Jett, zijn zoon van toen nog geen 10 jaar oud was. Dus per definitie is Star Wars voor kinderen gemaakt, wat jij er van vindt doet er niet toe :P
Het hele heroes journey principe komt ook rechtstreeks uit een sprookjes/avonturen boek en qua geweld valt het echt wel mee hoor, je ziet op Qui Gon en Vader na niemand daadwerkelijk dood gaan, iedereen verdwijnt nog bewegend uit beeld en wekt slechts het idee dat ze inderdaad dood zijn. Maar Maul kwam terug, Mace verwacht ik ook nog wel eens met één arm terug te zien. Genoeg troopers die een blaster bolt opvangen en omvallen, maar daar zie je verder niets aan, in Rebels laten ze zelfs regelmatig zien dat die figuren daarna nog bewegen. Armen die afgehakt worden, dat zie je ook amper, en bloed zie je alleen in a New Hope, verder zijn alle "wonden" ontzettend clean, op het gesmolten gezicht van Ani na, maar again, dat is ook niet om nachtmerries van te krijgen, ook niet voor een 10 jarige imo. Indrukwekkend is het zeker, maar meer ook niet.
Ik heb de de-specials een opgezet omdat ik vooral benieuwd was naar hoe het er vroeger uitzag, en ik mij bijv. zeker wel stoorde aan alle crap die vooral in 4 is toegevoegd.

CGI is overigens imo niet persé slecht, maar, ik wil het als het ware niet zien dat er CGI is. In The Hobbit zou bijv. vrij veel CGI zijn geweest in bepaalde scenes, mij is het niet echt opgevallen. Natuurlijk is nu de techniek veel beter dan bijna 20 jaar geleden, maar, als de techniek niet goed genoeg is, gebruik hem dan niet. Ik zou de prequels al veel beter vinden als ze niet zo vreselijk dood waren door alle CGI, ook kunnen de acteurs dan een stuk makkelijker spelen, puur omdat ze dingen zelf kunnen zien, en niet in een groene leegte staren en te horen krijgen "nu komt er een robot-reptiel van 2m met 4 lightsabers op je afgelopen, kijk bang ofzo"
Dat de CGI in the Hobbit minder opvalt komt niet alleen doordat de techniek nu beter is, het komt ook omdat de omgevingen veel natuurlijker zijn, een bos is een bos, dat geloof je gelijk, een landschap als op Geonosis of Utapau is minder geloofwaardig omdat we dat niet kennen. Hetzelfde geldt voor personages, een dwerg of elf ziet er voor 95% nog uit als een mens, met een Kaminoan of Gungan is dat geestelijk een groter probleem om gelijk te geloven.
Oh, wist je trouwens dat Jar Jar maar voor een klein gedeelte CGI is? Het is gewoon een acteur in een pak, waar alleen zijn kop overheen geplakt is, acteren tegen een tennisbal kan lastig zijn, maar zoals veel mensen, Jar Jar als een nep CGI personage beschouwen is een grote belediging voor Ahmed Best, die uitstekend een ander werelds wezen neerzette.
Ik heb al eens voor het filmtopic recensies over alle 5 geschreven [machete-order, 1 wordt vergeten] en daarbij schreef ik, veel beknopter, al iets als dit:

2 en 3 zijn opzich niet [erg] slechte films, ze hebben een stapel fouten, maar als losstaande films zijn het leuke popcornfilms, niet te serieus nemen, niet te vaak kijken en niet teveel aandacht aan alle fouten schenken. Verstand grotendeels op 2, biertje erbij en kijken.

Vervelende is dat ze vergeleken worden met 4,5,6. En zeker als je die al kent, vallen de prequels al snel tegen, Veel mensen vinden de originals nou eenmaal erg goed, ik vind ze goed door de magie die er is [net als de magie van LotR] en dan maak je ook sneller geen punt van bepaalde fouten.

Ja, het acteren is idd soms wat houterig, de special effects zijn zwaar verouderd, de techniek is behoorlijk retro-futuristisch, het verhaal is eigenlijk erg simpel en heeft een hele stapel clichés, maar, het werkt. Telkens als ik kijk, zit ik weer midden in die film, en verveel ik mij niet. En direct na 4 wilde ik 5 kijken, want het boeit mij, ik wil meer.

Dat is natuurlijk ook deels mijn smaak, maar, ongeveer iedereen vind de originals beter dan de prequels, en dat is zeker niet alleen maar nostalgie, maar ook door het verschil in films.

Iig, "eerdaags" ga ik eens met een vriend, welke nog nooit SW gekeken heeft, de boel kijken in de Machete order, ben benieuwd wat hij te zeggen heeft over 2 en 3 [en ja, ik hou mijn kop tot die tijd tegen hem over 2 en 3]

En ik zie mezelf echt totaal niet als een SW kenner of ook maar iets wat daarop lijkt. Voor mij zijn het gewoon leuke films met een leuke wereld eromheen. Dus ik vraag mij eigenlijk ook wel af waar dat "ik vind het beter gevoel"-gevoel vandaan moet komen. Ik heb dat zelf iig niet.
De Machete volgorde is leuk, maar daarbij doe je jezelf toch echt wel tekkort, en ik moet zeggen dat ik het zelf als nieuwe kijker achteraf zeker niet zou waarderen als je me het eerste deel onthouden had. Los van het feit dat iemand uitstekend voor zichzelf kan beslissen of hij een film wel of niet goed vindt, en dat voor iemand beslissen ronduit arrogant is, ontneem je hem een groot stuk verhaal, opzet en spanning.
Het feit dat Ani als slaaf is opgegroeid, maar grote dromen had, vervolgens het beste nieuws van zijn leven krijgt (hij is vrij) en direct daarna de grond in gestampt wordt met het slechtste nieuws van zijn leven (hij moet zijn moeder achterlaten), om daarna een heldere en grootse toekomst tegemoet te gaan (hij wordt een Jedi), om gelijk daarna weer de grond in gestampt te worden als hem verteld wordt dat hij te oud is om getraind te worden... Deze emotionele achtbaan wordt in Ep1 met een rotvaart in gang gezet, om vervolgens in Ep2 en Ep3 nog vele malen omhoog en omlaag te gaan, wat hem uiteindelijk zo ver omlaag brengt dat hij "sterft" en als Vader verder gaat. Als je Ep1 overslaat is die achtbaan veel kleiner en vele malen minder grijpend. Met
Ep1 erbij zijn de acties en reacties van Anakin begrijpbaar, als je Ep1 achterwegen laat is hij gewoon een emo puber die gaat lopen schreeuwen als hij zijn zin niet krijgt... met zijn jeugd erbij is hij een emotioneel wrak dat niet veel anders kon dan een van de grootste schurken in de filmgeschiedenis worden.

En hoe kun je iemand Qui Gon onthouden?! Qui Gon is een van de beste personages in de saga, en de enige "echte" Jedi zoals ze in hun oude glorie waren. De rest van de Jedi zijn na verloop van tijd en eeuwen rust in het universum veel te rustig geworden, de Council Chamber is heel mooi opgezet om dat weer te geven, de Jedi Council zit daar in een kring, met een panoramisch raam achter zich dat een uitzicht biet op het welvarende Coruscant, waar ze van hoog neerkijken op de planeet en waar we honderden speeders allemaal netjes in rijen, op dezelfde snelheid zien bewegen, zonder dat er eentje zich anders gedraagt, of een snellere weg zoekt dan de rest.
Alles volgens de regels, op het vastgestelde tempo omdat het zo uitstekend en gestroomlijnd werkt. Geen avontuur meer, slechts structuur en uniformiteit.
Qui Gon is de enige die zich nog als vanouds gedraagt en laat zien hoe de Jedi ooit waren, iemand die de waarde van alle levensvormen in ziet, maar zich ook niet laat meeslepen in andermans wereld. Hij is niet bang om risico's te nemen, maar wanneer nodig zet hij het lot naar zijn hand om zo het grotere plaatje van dienst te kunnen zijn.
De Jedi krijgen de persoon voor zich die volgens een eeuwen oude prophecy het universum gaat redden, maar volgens hun regels is hij te oud, dus jammer dan. Qui Gon heeft een grotere visie en zet door. Hij laat zien wat het is om een Jedi te zijn.
Midden in het grootste duel van zijn leven gaat hij rustig zitten mediteren, tapt hij energie uit de Force terwijl Maul als een leeuw heen en weer loopt en zich opvreet tot hij weer verder kan vechten, en ook Obi Wan is totaal gespannen en kan niet wachten tot die energiebarrière uit gaat... Maar Qui Gon zoekt de rust en demonstreert wat het is om één te zijn met de Force en het universum...

Zonde als je dat moet missen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

EP1 heeft opzich wel zijn aardige momenten, de rollercoaster van Ani is daar zeker eentje van, al moet ik toch wel weer toegeven dat de rollercoaster van Luke iig beter weergegeven was, vrij makkelijk te doen natuurlijk: er is meer focus op het verhaal, en Luke is volwassen en wordt gespeeld door een volwassen acteur. Ani is dan een kind en wordt dus ook neergezet door een kind, en kinderen acteren simpelweg best kut [voor dit soort rollen dan].

Qui Gon is opzich een erg goed figuur, al vind ik zijn vele mind tricks wel raar overkomen, en maakt ook hij de nodige fouten [tijdens de invasie van Naboo bijv].

Hij is vooral zo goed omdat Obi Wan imo in de hele prequel trilogie slecht wordt neergezet, waar hij in ep 4 een soort wijze tovenaar is, is hij in de prequels bijna net zo ondoordacht, roekeloos en impulsief bezig als Ani. Die tegenstelling vind ik erg jammer om te zien. Zelf had ik liever gezien dat Qui Gon en Obi Wan hetzelfde persoon zouden zijn geweest, met vooral het wijze van Qui. Natuurlijk hoort het erbij dat Obi dan ook nog jong is en nog veel moet leren, en in een van de vele boeken wordt het zeker goed uitgelegd, maar, in de films niet, en dat vind ik jammer.

Ook is Darth Maul best wel badass, ik vond het jammer dat hij volgens mij niet zo heel veel screentime had, maar, de laatste keer dat ik EP1 heb gekeken is inmiddels 2 jaar terug.

Maar, al met al vond ik toen EP1 absoluut niet de moeite waard, en er zitten gewoon teveel grote fouten in om de goede kanten echt goed te laten zijn.

Een van de punten is bijvoorbeeld: waarom laat je zo'n wrak als Ani überhaupt Jedi worden, als zelfs de "prophecy" voor hem waarschuwt, en Obi ook nog niet klaar is voor een padawan? En waarom halen de Jedi, of Ani zelf, later zijn moeder niet op? Was dat gebeurd, was Vader er wss nooit gekomen.

Filmtechnieken: ik zeg nergens dat ik liever shaky cams zie, zoals ik zei, ik vind hoe de gesprekken in de originals gefilmd zijn een stuk beter, kan denk ik ook komen omdat er volgens mij veel minder gesproken wordt.

Hoe kon het beter? Ik denk sowieso wat minder gepraat, en als ze op de bank zitten, er wat spanning inzetten. Obi, Luke, Han en Chewie zaten ook aan een bankje in dat café, maar die scene had tenminste wat gevoel. Obi die in dat 50's cafe met die 4 armige [?] alien praat heeft imo niks.

Kinderfilm of niet, ik denk zelf dat dat ook grotendeels een mening is. Ik zelf vind 4,5,6 opzich wel geschikt voor kids rond de 10, vooral R2 en C3-PO vond ik als kind geweldig, maar 1,2,3 zou ik zelf mijn kinderen wat later laten zien, puur omdat ik ze zelf echt te gewelddadig voor een kinderfilm vind, en ik snap al weinig van al dat politieke gepraat, moeten mijn kinderen dat opeens wel interessant vinden? Is het als kinderfilm geschreven? Blijkbaar, als jij het zegt. Vind ik het voor kinderen onder de 12 geschikt? Nope, reden? Zie mijn leuke lijstje.

Dat Jarr Jarr grotendeels een kostuum was weet ik, ik vind hem dan ook qua CGI behoorlijk goed gedaan, ik vind Yoda dan wel weer erg lelijk, ook de pop in E1 ziet er slecht uit. Ik doelde op het begin van het duel tussen Obi en General Grievious, die gast is 100% digitaal, en je kan aan Ewan zien dat hij naar een tennisbal kijkt, als een reptiel-robot hybride opeens 4 sabers tevoorschijn tovert, zal zelfs Yoda een reactie geven. Al zou Yoda hem direct uitschakelen in de tijd dat Grievious zichzelf klaar maakt.

Qua duels, je hebt natuurlijk wel een punt dat ze in de prequels die dingen waarschijnlijk veel vaker gebruikten, echter, het is imo simpelweg te duidelijk zichtbaar dat elke slag, stoot, duik, sprong nauwkeurig gechoreografeerd [is dat een woord?] is, een echt gevecht lijkt het niet, en dat haalt voor mij een deel van de spanning eruit. Gelukkig had die tussen Obi en Ani er al minder last van, die scene was ook behoorlijk goed.

Als ik er zo eens wat langer over nadenk, denk ik dat de prequels al een stuk beter worden/lijken als je wat boeken/comics/series kijkt die rond diezelfde tijd afspelen, echter, hoeveel mensen lezen nou SW boeken? Heel veel mensen die SW "leuke films" vind, zullen echt niet weten dat er boeken zijn. Hell, ik vind het erg goede films, en pas sinds 2 jaar weet ik dat er stapels boeken over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
VasZaitsev schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:09:
EP1 heeft opzich wel zijn aardige momenten, de rollercoaster van Ani is daar zeker eentje van, al moet ik toch wel weer toegeven dat de rollercoaster van Luke iig beter weergegeven was, vrij makkelijk te doen natuurlijk: er is meer focus op het verhaal, en Luke is volwassen en wordt gespeeld door een volwassen acteur. Ani is dan een kind en wordt dus ook neergezet door een kind, en kinderen acteren simpelweg best kut [voor dit soort rollen dan].

Qui Gon is opzich een erg goed figuur, al vind ik zijn vele mind tricks wel raar overkomen, en maakt ook hij de nodige fouten [tijdens de invasie van Naboo bijv].
Zoveel mind tricks gebruikt hij niet, en Ben en Luke maakte er ook gebruik van, als je op een schimmige planeet gestrand bent met een koningin aan boord die je zo snel mogelijk in veiligheid moet brengen is het ook niet ondenkelijk om iemand te dwingen een valuta aan te nemen die hij anders niet aan zou nemen. Watto had die credits prima met iemand kunnen wisselen, er komen genoeg piloten in zijn winkel, en ook Ani liet al merken dat hij regelmatig contact heeft met piloten. Grote kans dat die niet heel moeilijk doen over credits.
Wat dat betreft was Qui Gon beleefder dan Luke, Gui Gon wilde in ieder geval betalen voor de waren die hij wilde hebben :P
Hij is vooral zo goed omdat Obi Wan imo in de hele prequel trilogie slecht wordt neergezet, waar hij in ep 4 een soort wijze tovenaar is, is hij in de prequels bijna net zo ondoordacht, roekeloos en impulsief bezig als Ani. Die tegenstelling vind ik erg jammer om te zien. Zelf had ik liever gezien dat Qui Gon en Obi Wan hetzelfde persoon zouden zijn geweest, met vooral het wijze van Qui. Natuurlijk hoort het erbij dat Obi dan ook nog jong is en nog veel moet leren, en in een van de vele boeken wordt het zeker goed uitgelegd, maar, in de films niet, en dat vind ik jammer.
Zo impulsief vind ik Obi Wan niet, de echt vreemde keuzes zijn 9 van de 10 keer als reactie op een lompe actie an Ani. Maar hij is niet te vergelijken met Qui Gon of Yoda inderdaad.
Ben is een stuk wijzer, maar vergeet niet dat hij 20 jaar lang als kluizenaar geleefd heeft. In die 20 jaar heeft hij niet veel meer gedaan dan Luke in de gaten houden en mediteren. Hij weet dat Qui Gon voortbestaat in de Force en dat hij moet leren om dat ook te doen. Als je 20 jaar in je eentje leeft, en wellicht communiceert met je oude meester om te leren één te kunnen worden met de Force zul je best wel veranderen. Gewone mensen zijn op 30 jarige leeftijd ook veel impulsiever dan 20 jaar later. Voeg daar wat spiritualiteit aan toe en dan is die transformatie helemaal niet zo vreemd :)
Ook is Darth Maul best wel badass, ik vond het jammer dat hij volgens mij niet zo heel veel screentime had, maar, de laatste keer dat ik EP1 heb gekeken is inmiddels 2 jaar terug.
Maul had inderdaad meer screentime mogen hebben, maar die heeft hij in the Clone Wars gelukkig gekregen :)
Maar, al met al vond ik toen EP1 absoluut niet de moeite waard, en er zitten gewoon teveel grote fouten in om de goede kanten echt goed te laten zijn.

Een van de punten is bijvoorbeeld: waarom laat je zo'n wrak als Ani überhaupt Jedi worden, als zelfs de "prophecy" voor hem waarschuwt, en Obi ook nog niet klaar is voor een padawan? En waarom halen de Jedi, of Ani zelf, later zijn moeder niet op? Was dat gebeurd, was Vader er wss nooit gekomen.
De prophecy waarschuwde helemaal niet voor problemen, wat de prophecy precies in het originele canon zegt weten we niet, in de EU is het niet meer dan "In the time of greatest despair, a child shall be born who will destroy the Sith and bring balance to the Force."
De prophesy zegt alleen maar dan Ani het universum zal redden, niets over dat hij er eerst een grote bende van maakt voor hij dat doet.
Waarom trainen ze hem toch, ondanks dat hij te oud is? Omdat hij, hoogst waarschijnlijk, de Chosen One is, de enige persoon die het universum kan redden, een persoon met een hogere Force sensitiviteit dan zelfs Grand Master Yoda. En één van de beste Jedi op dat moment is er heilig van overtuigd dat hij de hoop van het universum is en dat hij getraind kan worden. Tuurlijk laten ze dat dan uiteindelijk toe.
Het is wel zo dat ze het als Jedi Order flink verprutst hebben door niet op te merken dat hij zo diep weg zakte in zijn problemen, maar dat had gedeeltelijk ook te maken met de resultaten die hij behaalde, hij was de 'Hero of the Republic' tijdens de Clone Wars, de succesvolste generaal in hun strijd tegen de Seperatists. Dat hij af en toe een donkere stemming door liet schemeren had meer aandacht van ze mogen krijgen, maar daar hadden ze tijdens de Clone Wars gewoonweg niet de middelen voor.

Waarom zou Obi Wan nog niet klaar geweest zijn voor een Padawan? Hij kreeg aan het einde van Phantom de rang van Knight, nadat hij als eerste Jedi in 1000 jaar een Sith versloeg, en ook volgens zijn meester al tijden klaar was om de test te doen. Een Knight kan een Padawan trainen, volgens hun regels is dat simpel genoeg, en daarbij kun je ook stellen dat Obi Wan al jarenlang voor meester speelde terwijl Qui Gon de rol van Padawan op zich nam. Obi Wan was de gene die de regels volgde en Qui Gon in bedwang probeerde te houden, terwijl hij juist de rebel uithing en alles deed wat op het goed over kwam, maar waar de Jedi Council het niet mee eens was.

Enig andere Padawan had het niet beter kunnen treffen. We hebben dan net de peg dat Ani gewoon te gebroken en bedrieglijk voor hem was. Ani wist zijn ware aard te goed te verbergen.
Ik durf te wedden dat onder andere omstandigheden Obi Wan flink wat Padawans tot geweldige Jedi had kunnen opleiden. Kijk ook naar hoe hij altijd met Ahsoka omging tijdens de Clone Wars, op haar had hij een veel beter effect dan op Ani.
Ani was achteraf niet de beste keus als Padawan voor hem, maar Obi Wan was er zeker wel klaar voor.

En ik ben er ook zeker van dat als Obi Wan op de traditionele manier een Padawan uitgezocht had, dat Ani geen seconde kans gemaakt had. In de traditionele selectieprocedure was Ani eerder bij iemand als Quinlan Vos terecht gekomen, en dan hadden we helemaal een probleem gehad :X
Filmtechnieken: ik zeg nergens dat ik liever shaky cams zie, zoals ik zei, ik vind hoe de gesprekken in de originals gefilmd zijn een stuk beter, kan denk ik ook komen omdat er volgens mij veel minder gesproken wordt.

Hoe kon het beter? Ik denk sowieso wat minder gepraat, en als ze op de bank zitten, er wat spanning inzetten. Obi, Luke, Han en Chewie zaten ook aan een bankje in dat café, maar die scene had tenminste wat gevoel. Obi die in dat 50's cafe met die 4 armige [?] alien praat heeft imo niks.
Dexter was opzich een leuk bedacht personage, maar hij miste wat inderdaad, zijn manier van praten kwam erg nep over. Ik denk dat je de dialogen in de OT een stuk beter vindt omdat die grotendeels erg dynamisch zijn doordat er naast het gesprek bijna altijd wat aan de gang is, er zijn amper rustige momenten inderdaad.
Kinderfilm of niet, ik denk zelf dat dat ook grotendeels een mening is. Ik zelf vind 4,5,6 opzich wel geschikt voor kids rond de 10, vooral R2 en C3-PO vond ik als kind geweldig, maar 1,2,3 zou ik zelf mijn kinderen wat later laten zien, puur omdat ik ze zelf echt te gewelddadig voor een kinderfilm vind, en ik snap al weinig van al dat politieke gepraat, moeten mijn kinderen dat opeens wel interessant vinden? Is het als kinderfilm geschreven? Blijkbaar, als jij het zegt. Vind ik het voor kinderen onder de 12 geschikt? Nope, reden? Zie mijn leuke lijstje.
Dit zal inderdaad grotendeels een mening zijn die voor iedereen persoonlijk is. Maar 1 en 2 zijn echt niet gewelddadiger dan 4,5 en 6. Revenge heeft wat meer geweld en gesmolten gezichten, maar je moet niet vergeten dat er in A New Hope miljoenen mensen dood gaan wanneer er een planeet opgeblazen wordt, er nog eens miljoenen dood gaan wanneer de Death Star opgeblazen wordt, en ook daar zien we een aantal piloten on screen in een vuurbal op gaan tijdens de dog fights, en dan bedoel ik niet dat je een schip ziet ontploffen, nee we zien meerdere keren het gezicht van een piloot dat opgenomen wordt in een vuurbal. En vergeet ook niet de verkoolde lijken van Owen en Beru die goed in beeld gebracht worden.
In de OT zien we ook armen die afgehakt worden, Chewie die mensen hardhandig optilt en weg smijt, Vader die de ene na de andere officier on screen vermoord, Han die een Taun Taun open snijdt waarbij we leuk de ingewanden naar buiten zien komen en zo kan ik nog even door gaan over de OT, (wampa, Greedo, de Rancor, de gehele staff van Jabba, etc).
In de Prequels wordt er veel minder in beeld gebracht, we zien Anakin wat armen en benen kwijt raken maar er wordt verder voornamelijk gehint naar geweld. De onthoofding van Dooku, en het slachten van de Younglings is redelijk gruwelijk, maar er zijn genoeg mensen, en vooral kinderen, die nooit door hadden dat Ani een kamer vol kinderen afslacht.
Als je echt gaat kijken hebben ze alle 6 een vergelijkbare gore en geweld graad. Ik zou zeggen dat alleen 3 daar wat bovenuit steekt.
Dat Jarr Jarr grotendeels een kostuum was weet ik, ik vind hem dan ook qua CGI behoorlijk goed gedaan, ik vind Yoda dan wel weer erg lelijk, ook de pop in E1 ziet er slecht uit. Ik doelde op het begin van het duel tussen Obi en General Grievious, die gast is 100% digitaal, en je kan aan Ewan zien dat hij naar een tennisbal kijkt, als een reptiel-robot hybride opeens 4 sabers tevoorschijn tovert, zal zelfs Yoda een reactie geven. Al zou Yoda hem direct uitschakelen in de tijd dat Grievious zichzelf klaar maakt.
Een reactie geven is natuurlijk ook het toegeven en tonen van angst/zorgen, in een dergelijke situatie is het altijd beter om zo min mogelijk emotie te tonen om zo je tegenstander geen extra moed te geven. En Obi Wan had Grievous natuurlijk ook heel snel van kant kunnen maken, a la Indiana Jones, maar dat stond niet in het script, een groot gevecht is beter voor het verhaal/film dan een enkele slimme actie.
I don't have time for this...
Hoewel dit wel een briljant stukje is natuurlijk.
Qua duels, je hebt natuurlijk wel een punt dat ze in de prequels die dingen waarschijnlijk veel vaker gebruikten, echter, het is imo simpelweg te duidelijk zichtbaar dat elke slag, stoot, duik, sprong nauwkeurig gechoreografeerd [is dat een woord?] is, een echt gevecht lijkt het niet, en dat haalt voor mij een deel van de spanning eruit. Gelukkig had die tussen Obi en Ani er al minder last van, die scene was ook behoorlijk goed.
Ook hier moet je weer even terug denken naar wat een Jedi/Sith is en kan. Ze hebben allen ontzettend veel ervaring met vechten en daarbij kan een sterke Force user gedeeltelijk de toekomst zien. Wat vertelde Qui Gon aan Shmi over het podracen van Anakin? "He can see things before they happen. That's why he appears to have such quick reflexes. It's a Jedi trait."
Anakin is de enige mens die kan podracen doordat hij obstakels een fractie van een seconde voor ze daadwerkelijk opduiken ziet, en hij daardoor belachelijk snelle reflexen lijkt te hebben en kan hij dingen ontwijken waar een ander mens de tijd niet voor zou hebben.
Op dezelfde manier kunnen veel Jedi een saber slag of een blaster bolt eerder zien aankomen en daar eerder op reageren. Met blaster bolts levert dat een gave op op die dingen te kunnen reflecteren, in een lightsaber gevecht geeft dat voor een bijstander het idee alsof het gechoreografeerd is en meer een dans lijkt dan een gevecht.
Als ik er zo eens wat langer over nadenk, denk ik dat de prequels al een stuk beter worden/lijken als je wat boeken/comics/series kijkt die rond diezelfde tijd afspelen, echter, hoeveel mensen lezen nou SW boeken? Heel veel mensen die SW "leuke films" vind, zullen echt niet weten dat er boeken zijn. Hell, ik vind het erg goede films, en pas sinds 2 jaar weet ik dat er stapels boeken over zijn.
Vergeet bij die stapel boeken niet dat ze niet meer canon zijn en dus feitelijk niet gebeurd zijn. Tot nu toe kun je alleen "A New Dawn" en "Tarkin" als echt beschouwen.
Neemt niet weg dat die honderden boeken en comics prima leesvoer zijn :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Een probleem vind ik wel, en dat is iets wat ik in meer van jouw antwoorden tegenkom, is het "jamaar, in het universum", opzich zijn alle fouten inderdaad heel makkelijk weg te moffelen door "ja, door de force kunnen ze in duels anticiperen" en "Ani was gewoon een vervelend joch" en meer van dat soort dingen.

Imo wordt The Force en "jamaar, Extended Universe!" teveel gebruikt als plothole-vuller in de prequels.

Qua impulsieve/ondoordachte dingen van Obi uit de prequels schieten mij als eerste te boven:

In 2 achter de assasin-drone springen[Je weet wel, toen ze Amidala oh zo veilig in een kamer met een raam van enkele vierkante meters lieten slapen], hij weet niet of hij die sprong haalt, of de drone wellicht stiekem een bom is, of de bounty hunter hem er niet af snipet en of de drone, mocht hij de sprong halen, niet ontploffen of neergeschoten worden, zijn gewicht wel kon houden. Of wist hij dat door de force?

In het café weet hij miraculeus dat de shapeshifter zich verstopt en niet vlucht.

Hij gaat helemaal alleen naar Geonosis en heeft volgens mij nauwelijks contact met de council [althans, in de film]

Hij en yoda splitsen zich, terwijl het toch echt wat slimmer was geweest om met zijn tweeën Palpy aan te vallen en daarna Ani een bezoekje brengen.

En vast nog meer dingen, maar dan moet ik weer of de reviews kijken, of de films zelf.

Obi lijkt iig in ep 2 en 3 weinig/totaal geen controle over Ani te hebben, natuurlijk is Ani tegen die tijd lekker aan het puberen en al behoorlijk dark. Wat er in de tussen 1 en 2 gebeurd krijg je eigenlijk niet te horen in de film, en kijkend hoe die twee in ep2 met elkaar omgaan, zou ik echt niet denken dat Ani de padawan van Obi is. Hij heeft hem totaal niet onder controle, en ziet blijkbaar ook niet dat Ani wat vreemde ideeën erop na houdt.

Heel lang verhaal inmiddels kort, al heb ik het al eerder gezegd:
Er zitten zoveel gaten en fouten in de prequels, dat ik ze eigenlijk niet meer hoef te zien. Ze hebben hun leuke stukjes, maar leunen imo teveel dingen die of in de EU worden uitgelegd, of "jamaar, de force!".

Dat iemand anders ze prima vind, moet hij weten, ik zeg ook niet dat hij/zij dan een slechte smaak heeft of niet weet waar SW om draait.

Maar, ik ben stiekem toch wel benieuwd naar 7, en ik hoop dat ik 'm beter vind dan 1/2/3.

• D-Three
Spike_wolf schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:14:
[...]

En again, dat het er te strak uit ziet komt omdat het verhaal zich grotendeels afspeelt op welvarende planeten, de plekken die we op Naboo, Kamino en Courusant zien kun je er niet uit laten zien als de Milennium Falcon of Mos Eisley, dat zou ongeloofwaardig zijn, het Paleis op de Dam en het Louvre zijn ook spik en span. Dat er meer welvarende locaties in beeld zijn vormt het "steriele" gevoel, maar dat heeft niets met slechte CGI of een verloren Star Wars gevoel te maken, we bevinden ons in een tijdperk waar de Jedi een goed gepositioneerde groep zijn, en we volgen hoog geplaatste figuren in die en andere groepen, dan kom je er niet onder uit dat je voornamelijk op "mooie" plekken zit. Wil je dit niet, dan moet je met een ander verhaal komen, maar dit is juist het Skywalker/Star Wars verhaal.
Mja, heb je wel gelijk in.:P Nu ik zo mijn reactie herlees, komt het eigenlijk wel negatiever over dan ik bedoelde. Het is niet dat de cgi superslecht is, integendeel. Maar als het verhaal en acteerprestaties niet super zijn dan let ik wel teveel op zo'n zaken :P Al zijn er zeker films die veel minder om het lijf hebben.
Welke voertuigen laten er geen sporen na in het gras? :? Je weet dat zo goed als alles gebruik maakt van repulsor technologie om te kunnen zweven, he? Die laten geen sporen na.
De Gungan voertuigen hebben wielen. Ik zou bij vooral de grote of zwaar geladen voertuigen verwachten dat die diepere sporen achterlaten. Maar misschien ben ik weer aan het mierenneuken. :P
Wat is er mis met een vliegende R2? Het is een Astro Mech, oorspronkelijk ontwikkeld voor onderhoud in en aan ruimtevaartuigen, raketmotoren zijn een volkomen logisch onderdeel van zijn arsenaal om die taak uit te kunnen voeren.
Het komt me gewoon niet geloofwaardig over dat hij 20 jaar later dan niet meer kan vliegen? Niet consistent. Al valt er wel weer een verklaring voor uit te vinden.
En waarom zou Yoda niet razendsnel kunnen bewegen? Vergeet niet dat de Force onder anderen een vergelijkbaar effect heeft als Adrenaline, Adrenaline zorgt er voor dat wij gewone stervelingen bizarre dingen kunnen doen wanneer dat nodig is, en Jedi gebruiken de Force om tientallen meters hoog te springen, sneller te bewegen en om week ik veel wat nog meer te kunnen doen.
Yoda is niet alleen een 800+ jaar oud wezentje, hij is de Grand Master of the Jedi, de sterkste Jedi die het universum ooit gezien heeft, tot de Skywalkers voorbij komen, in de 800 jaar dat hij al in de Jedi tempel rondloopt heeft hij echt wel heel wat geleerd en zich bekend gemaakt met de Force. En daarbij weten we helemaal niets over wat voor een wezen Yoda daadwerkelijk is, weet jij of zijn soort zich normaal kruipend voortbeweegt of net als een aap door de bossen springt? Wellicht heeft Yoda zich aangepast aan de "ways of the Jedi" en is zijn normale manier van doen totaal onnatuurlijk voor hem ;)
Je kunt iets niet als ongeloofwaardig af doen als je niet over alle feiten beschikt :)
Het springen op zich is geen probleem. Ik vind het gewoon vreemd dat als een 800+ jarig wezen die zo supersnel en superfit is, dan 20 jaar later er uit ziet alsof hij dubel zo oud is :D Terug niet consistent. Wordt er in de originele trilogie trouwens niet naar 'the force' verwezen als een antieke religie en tovenarij? Amper nog gekend terwijl er 20 jaar er voor wel honderden (duizenden?) jedi waren die alom gekend waren.

Misschien wel details maar toch gaven de prequels me een minder Star Wars gevoel. Ook omdat het design van alles radicaal anders is. Ik snap wel dat het over een ander 'tijdperk' gaat, een voorspoedige tijd ten opzichte van een donkere tijd. Maar terug, er zit slechts 20 jaar verschil tussen?

Anderzijds was de originele trilogie uiteraard ook niet perfect. Tweemaal een death star bijvoorbeeld, noem ik een gebrek aan inspiratie :P Maar mij lijken het iets spannender films te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
De voornaamste reden dat de prequels voor mij minder SW waren dan de originelen is Darth Vader. Dat is een icoon. Toen op het einde v.d. laatste prequel ik de stem van James Earl Jones hoorde en Darth Vader op de welbekende brug liep kreeg ik serieus even kippenvel en voor het eerst in alle nieuwe films weer het echte SW-gevoel :P

Maar goed, ik ben opgegroeid met de originele films, dus SW zonder Darth Vader en de Millennium Falcon is voor mij hetzelfde als Pink Floyd zonder Roger Waters, bier zonder alcohol, Terminator zonder Arnold en Formule 1 zonder krijsende motoren.

Ik hoop dat JJ wat meer van de originele sfeer weet te vangen. Het zit in de kleine dingen zoals het decor en typische design van techniek in de SW wereld, dat zag ik nml. niet terug in de prequels, die hadden een ander design en waren me te gelikt. Iig komt de Millennium Falcon terug, dus dat gaat de film al beter maken dan alle drie de prequels :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
VasZaitsev schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:24:
Een probleem vind ik wel, en dat is iets wat ik in meer van jouw antwoorden tegenkom, is het "jamaar, in het universum", opzich zijn alle fouten inderdaad heel makkelijk weg te moffelen door "ja, door de force kunnen ze in duels anticiperen" en "Ani was gewoon een vervelend joch" en meer van dat soort dingen.

Imo wordt The Force en "jamaar, Extended Universe!" teveel gebruikt als plothole-vuller in de prequels.
The Force is niet zozeer een excuus om zomaar alles te kunnen of verklaren, het is een belangrijk en doordacht onderdeel van het verhaal. De Force heeft redelijk duidelijke regels die op verschillende punten in de films en series uitgelegd worden. In deze wereld bestaat de Force en kan de Force onder anderen wat er over uitgelegd wordt, als je daar niet in wil geloven, of dat nep of ongeloofwaardig vindt is dat meer een tekortkoming van jou (wat betreft je beleving van dit verhaal) dan van de films/series. Met die instelling heb ik ook het idee dat je liever een Sci-Fi reeks gezien had dan een Space Fantasy reeks :)

En de EU wordt nergens als plothole-vuller gebruikt! Ik ben zelf sinds de Disney overname en EU beslissing altijd heel voorzichtig om EU feiten en verhalen los te houden van de films. De opmerking hierboven was om aan te geven dat we niet alleen in de films niet weten wat de prophecy zegt, maar dat we dat zelfs in de ontzettend uitgebreide EU niet weten, en dat we daar dus helemaal geen argument aan kunnen hebben :)
Qua impulsieve/ondoordachte dingen van Obi uit de prequels schieten mij als eerste te boven:

In 2 achter de assasin-drone springen[Je weet wel, toen ze Amidala oh zo veilig in een kamer met een raam van enkele vierkante meters lieten slapen], hij weet niet of hij die sprong haalt, of de drone wellicht stiekem een bom is, of de bounty hunter hem er niet af snipet en of de drone, mocht hij de sprong halen, niet ontploffen of neergeschoten worden, zijn gewicht wel kon houden. Of wist hij dat door de force?
Ik heb het idee dat dit juist de enige juiste beslissing was die hij kon nemen op dat moment. Er moest heel snel gehandeld worden, als die droid er vandoor was gegaan waren ze er voorlopig niet of nooit achter gekomen wie er achter het complot zat, en dat zou vervelend zijn omdat Zam al liet zien dat ze heel inventief was en heel ver wilde gaan (Cordé was niet de enige die in de ontploffing van dat schip het leven liet).
Uit het raam springen was ook geen hele vreemde actie, als hij die droid gemist had was hem hoogst waarschijnlijk niets overkomen, die val was ontzettend hoog en hij zou meer dan genoeg tijd gehad hebben om zichzelf onderweg in veiligheid te brengen. We zien notabene nog geen 5 minuten later Obi Wan van die droid afgeschoten worden om vervolgens heel deftig naar de speeder die Ani gestolen heeft toe te glijden en op zijn voeten te landen. En ook zien we Ani een paar minuten later bewust nog zo’n sprong maken zonder dat op de grond te pletter te vallen.
Dat die droid zijn gewicht kon houden was alleen op technologisch vlak al een goede aanname, droids en voertuigen in de Star Wars wereld werken allemaal op dezelfde Repulsor technologie, een technologie die prima het gewicht van een mens kan houden, en die droid moet wel verdomd gammel in elkaar zitten en lomp geprogrammeerd zijn wil hij niet in staat zijn die repulsies te gebruiken om het evenwicht en de hoogte vast te houden.
In het café weet hij miraculeus dat de shapeshifter zich verstopt en niet vlucht.
Daar zou hij de Force helemaal niet bij nodig hebben, wanneer Zam een hele drukke plek in rent is het toch gelijk wel duidelijk wat haar plan is? In een grote menigte is het redelijk eenvoudig om je te verstoppen, daar kan ze doen alsof ze daar thuis hoort en zodra de Jedi een stukje voorbij zijn heel gewoon weer naar buiten lopen. Als je de mogelijkheid hebt om wanneer je wil je uiterlijk te veranderen, en dit al je leven lang kan, ga je echt geen moeite doen om weg te rennen lijkt me. In haar geval had ik wel in ieder geval die helm af gedaan ofzo :P
Hij gaat helemaal alleen naar Geonosis en heeft volgens mij nauwelijks contact met de council [althans, in de film]

Hij en yoda splitsen zich, terwijl het toch echt wat slimmer was geweest om met zijn tweeën Palpy aan te vallen en daarna Ani een bezoekje brengen.

En vast nog meer dingen, maar dan moet ik weer of de reviews kijken, of de films zelf.
Dat waren niet de slimste beslissingen inderdaad, hoewel ik me van de Palpatine en Ani situatie ook wel voor kan stellen dat ze beide figuren tegelijk aan wilde pakken, op het moment dat je weet waar ze uithangen ingrijpen zodat ze er niet ongezien vandoor kunnen gaan, daarbij zijn Yoda en Obi Wan ook geen watjes natuurlijk, die andere twee waren alleen sterker dan ze verwacht hadden. Het was slimmer geweest om samen te werken inderdaad, maar dan was de film ook snel afgelopen en zou de OT niet bestaan ;)
Obi lijkt iig in ep 2 en 3 weinig/totaal geen controle over Ani te hebben, natuurlijk is Ani tegen die tijd lekker aan het puberen en al behoorlijk dark. Wat er in de tussen 1 en 2 gebeurd krijg je eigenlijk niet te horen in de film, en kijkend hoe die twee in ep2 met elkaar omgaan, zou ik echt niet denken dat Ani de padawan van Obi is. Hij heeft hem totaal niet onder controle, en ziet blijkbaar ook niet dat Ani wat vreemde ideeën erop na houdt.
En zoals ik eerder aangaf had de Jedi Council dit zelf ook al eerder op moeten merken en er wellicht wat meer tijd aan moeten besteden, maar kijk voor de grap ook eens naar de echte wereld, hoeveel jongeren ontsporen er niet onder het oog van ouders die er totaal niets van lijken te merken?
Wij worden midden in een verhaal gegooid waar het voor een frisse blik gelijk duidelijk is dat Ani niet helemaal spoort. Obi Wan zit elke dag met hem opgescheept en dan is het makkelijker om het een en ander dat langzaam naar boven komt als ”gewoon” te ervaren of helemaal niet op te merken.
Heel lang verhaal inmiddels kort, al heb ik het al eerder gezegd:
Er zitten zoveel gaten en fouten in de prequels, dat ik ze eigenlijk niet meer hoef te zien. Ze hebben hun leuke stukjes, maar leunen imo teveel dingen die of in de EU worden uitgelegd, of "jamaar, de force!".
En hier blijf ik bij het punt dat de EU niets te maken heeft met mijn argumenten hier, en dat ”jamaar, de force” gebeuren is echt iets dat bij jou (en waarschijnlijk ook wel andere mensen) zit. Alles wat er over de Force uitgelegd wordt past prima in het idee van de Force, als jij dat persoonlijk niet wil geloven of aanvaarden is dat prima, maar dat is niet waar je de films op kunt afrekenen imo.
Je kunt ze persoonlijk minder leuk of geloofwaardig vinden, dat is ieders recht, maar ze hierop afstempelen als slechte films is simpelweg oneerlijk :)
D-Three schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:49:
De Gungan voertuigen hebben wielen. Ik zou bij vooral de grote of zwaar geladen voertuigen verwachten dat die diepere sporen achterlaten. Maar misschien ben ik weer aan het mierenneuken. :P
Die katapulten en karren met bommen die wel degelijk sporen achterlaten bedoel je? :P

Gungan warfare!
Misschien dat ze inderdaad wat dieper gekund hadden, maar wellicht is het materiaal daar niet zwaar genoeg voor? Die bommen zelf bestaan voornamelijk uit energie en zijn niet ontzettend zwaar, kijk maar hoe Jar Jar ermee loopt te jongleren als hij aan die tank hangt bijvoorbeeld. De sporen die ze gemaakt hebben zijn niet in een half uurtje door een enkel persoon gedaan, in alleen die sporen zitten dagen werkt en daar hebben tientallen mensen hun mening over gegeven voor ze daadwerkelijk klaar waren, ik neem aan dat er een prima reden is dat ze niet dieper/groter zijn dan wat we zien :)
Het komt me gewoon niet geloofwaardig over dat hij 20 jaar later dan niet meer kan vliegen? Niet consistent. Al valt er wel weer een verklaring voor uit te vinden.
Tja, die raketmotoren kunnen in die 20 jaar natuurlijk prima afgebroken of gedemonteerd zijn, we weten niet wat hij in die tijd allemaal meegemaakt heeft en waar hij voor gebruikt wordt. Wat we wel weten is dat hij eigendom was van een politieke familie, dat hij op de Tantive IV binnen in de gangen rond dwaalde en heel erg bekend was met de protocol droid van Leia. We kunnen dus aannemen dat hij niet als Astro Mech gebruikt werd maar meer als hulpje/manusje van alles van de familie. Zou het vreemd zijn om die raketmotoren niet te repareer wanneer ze kapot gaat als je ze toch nooit gebruikt? Of om ze te demonteren om zo ruimte te maken voor dingen die je in het dagelijks leven van een senator of koninklijke familie wel gebruikt? Daar zou ik niet te veel aandacht of argwaan in steken.
Het springen op zich is geen probleem. Ik vind het gewoon vreemd dat als een 800+ jarig wezen die zo supersnel en superfit is, dan 20 jaar later er uit ziet alsof hij dubbel zo oud is :D Terug niet consistent. Wordt er in de originele trilogie trouwens niet naar 'the force' verwezen als een antieke religie en tovenarij? Amper nog gekend terwijl er 20 jaar er voor wel honderden (duizenden?) jedi waren die alom gekend waren.
Dit is ook altijd een mooi punt waar veel mensen naar mijn mening verkeerd over denken. Waren er 20 jaar eerder veel Jedi? Best wel, enkele tienduizenden mag je best als veel bestempelen. Hoeveel het er zijn weten we niet, tienduizend is een beetje wat men lijkt te denken. Vergelijk die 10.000 Jedi nu eens met de hoeveelheid inwoners van Nederland, Europa, de Aarde of een compleet Filmuniversum waar alleen Coruscant al 4 keer zoveel inwoners lijkt te hebben als de Aarde…
Dan zijn die 10.000 Jedi ineens nog maar een heel klein groepje. Een kleine groep waarvan het overgrote deel zich in de Tempel op Coruscant bevind en er op elk gegeven moment maar een relatief klein aantal verspreid zijn over de rest van het universum.
Ik neem aan dat 90-95% van de bevolking van het universum nog nooit een Jedi gezien heeft, en dat een groot deel van de bevolking slechts verhalen gehoord heeft. Gezien de positie van de Jedi zullen ze best bekend zijn bij het welvarende publiek van de Core Worlds die toegang hebben tot het Holo Net voor recreatieve en nieuws doeleinden, maar ik kan best geloven dat het overgrote deel van de wezens in het universum slechts verhalen kent of nog nooit van de Jedi gehoord heeft.
Als een nieuwe overheid er vervolgens alles aan doet om elk spoor van de Jedi uit te roeien en iedereen die ze daarover tegenspreekt gewoon van kant maakt is het ook heel logisch dat mensen die van de Jedi weten, publiekelijk doen alsof de Jedi niet bestaan, en dat er hierdoor mensen die twijfelden of al het idee hadden dat ze niet bestonden nu ook overtuigd zijn dat ze nooit bestaan hebben, of dat ze simpelweg een oude en wazige religie waren.
Misschien wel details maar toch gaven de prequels me een minder Star Wars gevoel. Ook omdat het design van alles radicaal anders is. Ik snap wel dat het over een ander 'tijdperk' gaat, een voorspoedige tijd ten opzichte van een donkere tijd. Maar terug, er zit slechts 20 jaar verschil tussen?
Is het design van de Imperial Fleet zo anders dan die van de Republic Fleet dan? Nope, nagenoeg hetzelfde, het verschil zijn de kleuren en wat ontwerp evolutie die niet anders is dan wat wij in 20 jaar zien in onze bouwwerken en voertuigen.
Het verschil dat iedereen altijd ziet is dat tussen de Falcon en de Naboo starships, Tattooine en Coruscant. Dat is het verschil tussen een 30 jaar oude Volvo en de mercedes van Willem-Alexander en een sloppenwijk in Afrika en het centrum van New York
De voertuigen van de Empire zijn allemaal glimmend en brandschoon en in ontwerp nagenoeg gelijk aan wat we in de Prequels zien als voertuigen van de Republic. En ook de Tantive IV is een wereld van verschil met de Faclon.

Het verschil is niet alleen de tijd, maar ook de locatie. Een samengeraapte Rebellion tegenover een rijk Empire. Een welvarende republiek vs minder welvarende en stoffige planeten. Er is geen verschil qua dat design. Het verschil is dat de goeierikken in de prequels ontzettend rijk staan in tegenstelling tot de OT waar ze elke credit drie keer moeten omdraaien voor ze hem uitgeven en niets anders hebben dan oude schepen die zelfs geen beplating meer hebben om de inwendige onderdelen te bedekken en beschermen.
Anderzijds was de originele trilogie uiteraard ook niet perfect. Tweemaal een death star bijvoorbeeld, noem ik een gebrek aan inspiratie :P Maar mij lijken het iets spannender films te zijn.
Wat is er zo inspiratieloos aan een 2e Deathstar? Dat ding was in A New Hope al in aanbouw, en als jij als overheid tijdens de bouw van de eerste al het idee heb dat dit ding onverslaanbaar is en je hier het hele universum bang mee kunt maken lijkt het me niet meer dan logisch dat je er meer wil hebben, en dan ook maar gelijk een flink stuk groter. Was het onder de noemer van ”het zijn films” interessanter geweest om wat anders te doen? Wellicht, maar dit is wel een stuk realistischer :)
Abbadon schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:05:
De voornaamste reden dat de prequels voor mij minder SW waren dan de originelen is Darth Vader. Dat is een icoon. Toen op het einde v.d. laatste prequel ik de stem van James Earl Jones hoorde en Darth Vader op de welbekende brug liep kreeg ik serieus even kippenvel en voor het eerst in alle nieuwe films weer het echte SW-gevoel :P
Opzich hadden ze er misschien goed aan gedaan om Maul langer mee te laten gaan en die de rol van intimiderende en gecalculeerde bad ass evil guy te laten invullen. Dooku en Grievous waren veel minder imposant wat dat betreft. Maar het verhaal ging natuurlijk over Ani/Vader, en een nieuwe Vader-achtig figuur opzetten zou Vader zelf misschien weer minder interessant maken.
Maar goed, ik ben opgegroeid met de originele films, dus SW zonder Darth Vader en de Millennium Falcon is voor mij hetzelfde als Pink Floyd zonder Roger Waters, bier zonder alcohol, Terminator zonder Arnold en Formule 1 zonder krijsende motoren.

Ik hoop dat JJ wat meer van de originele sfeer weet te vangen. Het zit in de kleine dingen zoals het decor en typische design van techniek in de SW wereld, dat zag ik nml. niet terug in de prequels, die hadden een ander design en waren me te gelikt. Iig komt de Millennium Falcon terug, dus dat gaat de film al beter maken dan alle drie de prequels :P
En wat is er (vooral uit nieuwschierigheid) voor jou anders aan het design? Zijn het voor jou ook de Naboo fighters, Kamino en Coruscant die het grootste gedeelte van dat gevoel geven? Alle schepen van de Republic zijn gelijk aan die van de Empire, en andere schepen volgen dezelfde ontwerp structuur, Greeblie plaatsing en detailsoorten.
Leg de Republic Star Destroyer en de Empirial Star Destroyer eens naast elkaar… Zelfde schip, maar dan een paar generaties verder, de ontwerpen en details zijn nagenoeg gelijk.
Er zijn wat meer schone en strakke locaties (Coruscant, Naboo, Kamino) maar dat zijn toch plaatsen waar je dat verwacht. Een top of the line kloningslab kan niet met ducttape aan elkaar gehouden worden.

Spoilers/geruchten

Even heel wat anders, terug naar The Force Awakens. In dit stukje van BBC Radio laat JJ weten het volgende vallen.
”There are a ton of rumours some true some false, but I'm grateful for anyone who'd want to read a spoiler because it means they care."

"I know how it feels as a big Star Wars fan.”
Van de vele geruchten zijn er dus een aantal waar. Dan lijkt het me ook wel wat om de volgende drie geruchten even hier neer te gooien voor wie daar interesse in heeft. Deze drie zijn volgens Makingstarwars alle drie erg sterk.

Spoilers! Niet klikken als je niet gespoiled wil worden!!! :P

spoiler:
Weet je HEEL zeker dat je de spoilers wil zien?

Zo ja, dan kun je de volgende drie spoiler blokken aanklikken.

Zo nee, dan ben je wellicht blij dat ik met dit blok begon. You’re welcome :P

Deze gaat over opening van de film
spoiler:
The film does open with a lightsaber in space. It falls to the ground in a savannah environment during the day. It is quickly discovered by a farmer named Naka. Naka accidentally ignites the weapon and starts a fire with it. At first he runs, but then turns around and obtains the weapon. I assume he snatches the weapon so it is not destroyed in the fire.  Naka then takes the weapon to his elder called The Vicar.
The Vicar is most likely played by Max von Sydow. It is most likely a code name too. Chances are they didn’t need to name the character during filming so they just went with the title. The Vicar. Anyways, the Vicar appears to contact the Rebels and this brings Poe Dameron to the planet.
Later that night, Poe Dameron arrives and retrieves the lightsaber from The Vicar. The only problem? They’ve brought the Empire there as well (not sure if the Empire followed Poe or intercepted the initially transmission he received). Poe sees Stormtroopers are coming and he places the laser sword safely in a little droid: BB-8. The droid flees and the heroic Poe Dameron prepares to fight!
Concurrently, a young Stormtrooper named Finn enters a situation that will drastically change his life forever. When his best friend dies in battle and he allows a few innocent villagers to escape, Kylo Ren orders him arrested and the village burned to the ground. Because Finn just isn’t naturally evil enough, he finds himself in the brig of a Star Destroyer with a Rebel pilot. Finn never learned to fly. Finn has the knowledge how to get out of the brig and Poe is their best chance to fly out of there. They hatch a plan to steal a TIE Fighter and make a run for it.

De volgende is een gebeurtenis later in de film maar dit zou 100% zeker zijn, dit zou in Pinewood opgenomen zijn, het komt niet uit een script maar van een persoon die bij de opnames aanwezig was:
spoiler:
The facts are this was shot at Pinewood:
This sequence takes place on the ramparts of The Evil Castle.
Han Solo is hiding.
He decides to reveal himself to Kylo Renn.
Finn, Rey, Chewbacca and BB-8 stop in their tracks.
They watch as Han Solo confronts Kylo Ren. Kylo Rnn silences the conversation forever.
Chewbacca lets out of a barrage of angry roars and laser blasts.
Kylo Ren flees the scene.
Explosions.
Stormtroopers file in and Finn and Rey are forced to flee.
More explosions.
BB-8 and Chewbacca flee to the Falcon.
Han Solo is never in a scene after this. Those are the facts.

En deze laatste gaat over het einde van de film. De persoon die hiermee kwam is erg betrouwbaar, de spoiler zelf lijkt onwaarschijnlijk, maar door de betrouwbaarheid van de persoon en eerdere informatie waar die eerder mee kwam lijkt dit toch wel betrouwbaar te zijn:
spoiler:
The heroes suffer a great blow when they lose their mentor figure. But after a great duel with Rey and Finn versus Kylo Ren, the heroes return back to the base as heroes. At this point, it becomes clear that their current adventure together has come to an end.
We follow our main hero, Rey as she says goodbye to the important players in the film, Leia, Poe, and so on. Meanwhile BB-8, Artoo-Detoo, and See-Threepio decode a puzzle. Rey makes a special stop to say goodbye to Finn in the medical bay.
Rey, Chewbacca, and BB-8 then get into the Falcon and take off. Chewbacca playfully messes up her hair in an endearing gesture. Things are going to be alright, is what the Wookiee is trying to say, as far as I can tell.
I imagine like all Star Wars films, the end is silent with music playing. That’s just my take though. But it seems likely here. They fly away to a new planet and the Falcon lands.
Rey walks up the stone steps. She comes up to a figure and puts the Lightsaber in his hand. Its Luke Skywalker.
The End.

Het zijn geruchten, uiteraard weten we niet 100% zeker hoe en wat tot we de film zien, maar dit zijn 3 geruchten die een erg betrouwbare basis hebben. Doe er mee wat je wil, maar vergeet er geen flinke korrel zout bij te nemen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik wil geen spoilers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Niet klikken dan :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooi bedachte eerste spoiler, Spike ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Volgens spotlight.com speelt Maisie Richardson-Sellers in The Force Awakens een personage genaamd "korr Sella"

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Voor degenen die het leuk vinden, hier een verzamellijstje van hoe awesome StarWars Battlefront wordt :D
(Bij gebrek aan een Battlefront topic)
MakingStarWars.net/

Here is a huge Star Wars: Battlefront list of rumors I received last week. This contains a lot of information on the game and how it will interface with Star Wars: The Force Awakens, not to mention the game itself:

The story of Star Wars: Battlefront’s campaign will span pretty much the entire Star Wars saga.

Star Wars Battlefront will feature segments in which you play as both the good guys (Old Republic, Rebellion and Republic) and bad guys (Separatists and the Empire). It was specifically stated that there will be a small portion of prequel trilogy content. You will participate in a couple of battles from the Star Wars: The Clone Wars, and the space battle above Corsucant from the beginning of Revenge of the Sith.

The majority of the campaign will take place during the original trilogy era. All of the battles and settings that you would expect to be there will be playable. It was said that the campaign itself is pretty long when compared to other first person shooters.

There will be some segments of the campaign which take place between Return of the Jedi and The Force Awakens. There won’t be a lot because in their words “Lucasfilm has a lot of plans for that era.”

The last section of the campaign takes place before and during the opening segments of The Force Awakens. Don’t expect anything too revealing, because the game is expected to ship about a month before the movie releases.

For both the Republic (that’s what the good guys are being called in the production here) and Empire sections you will be playing characters that actually appear in The Force Awakens.

EA/DICE was allowed into Pinewood Studios for a few days to scan and capture props, sets, etc for recreation in the game.

At one point either during either the portion between episodes 6 and 7 or the portion from the beginning of The Force Awakens a character with the last name Tarkin appears.

The scale of the multiplayer is going to be absolutely massive with up 64 players participating on each side.

Space to land battles are absolutely happening, but will only be available in certain game modes.

There will be a “hero” system in place, where as you play you accumulate points that you can eventually cash in to play as a “hero” character. These characters are extremely powerful and have abilities that are not available to the normal characters that you play for most of the matches. The system is constantly in flux, but as it is now, pretty much everyone have a chance to play as a hero at least once per match.

The Downloadable Content plan for the game is “extremely aggressive”. Expect up to five DLC packs for the game, with the first coming out before the end of 2015. Each pack will be themed, with the first two or three being exclusively based around content from The Force Awakens.

The game will ship with several The Force Awakens characters already, but some won’t be added until DLC. Specifically all of the characters in the trailers will be available at launch, as will new versions of the X-wing an TIE fighter.

Tons of new ships and vehicles.

The contents of each DLC will contain at least three new maps, new hero characters, and new vehicles/ships.

I saw a character model for the new Stormtroopers, the model for the new X-wings, and some random models of guns, grenades, and other things like that. However, the most interesting thing was a picture of a screen from one of the employee databases.

It was as a checklist that the department heads can go through to see whats been complete, whats been bug tested, etc. It was basically just a black screen with lines and lines of text posts, with comments and suggestions under each post. What was most interesting about this is what was listed. This particular screen I saw was for a listing of maps for the multiplayer mode. There was a lot of stuff that you’d expect to see in a game like this like:

Hoth: EP5
Endor: EP6
Alderaan
Corscucant
Yavin: EP4

Like I said, nothing major. EXCEPT for this listing that I saw

Tatooine: EP1
Tatooine; EP4
Tatooine: EP7

Now, I know that’s not concrete evidence that the desert planet from The Force Awakens is Tatooine, but I thought it was interesting because I know there was been some debate about that subject.

That is a lot to take in and if the information is accurate, it sounds like a really great experience for Star Wars fans and the links to the new movie sounds pretty good considering how paltry it could be.
Clarification Update: The source contacted me to let me know they simply meant the prequel era Republic when they said “Old Republic.” They did not mean the story from 3000 years before A New Hope. They also said online matches are 64 players, 32 on each side.

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:06

BlackEyedAngel

Just a decent guy

VasZaitsev, ik heb het gevoel dat je vaak naar de reviews van Plinkett hebt zitten kijken qua argumenten, klopt dat? :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Blijkbaar is Harrison Ford gewond geraakt toen hij een noodlanding maakte met een antiek vliegtuigje. Maar het zou niet ernstig zijn.

http://m.hln.be/hln/m/nl/...ash-met-vliegtuigje.dhtml

[ Voor 41% gewijzigd door D-Three op 06-03-2015 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Gelukkig zijn alle opnames al geweest. Anders liggen ze weer stil door Ford :D

De geruchten gaan dat voor Avengers 2 (eveneens van Disney) de nieuwe Star Wars trailer getoond wordt.
Als dat zo is dan wacht ik met de trailer kijken tot ik in de bios ben. Dan wil ik hem op het grote scherm zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Het lijkt allemaal niet ernstig. Hij is opgestegen in zijn vintage vliegtuig maar had bij de start al motorproblemen. Hij heeft een succesvolle noodlanding gemaakt op een golfbaan waarbij niemand anders gewond is geraakt. Het vliegtuig heeft betere tijden gezien en hij heeft volgens officiële statements niet meer dan blauwe plekken en kneuzingen en sneeën in zijn gezicht.
Zijn zoon op Twitter:
At the hospital. Dad is ok. Battered, but ok! He is every bit the man you would think he is. He is an incredibly strong man.
Statement van zijn publicist:
Harrison was flying a WW2 vintage plane today which had engine trouble upon take off. He had no other choice but to make an emergency landing, which he did safely. He was banged up and is in the hospital receiving medical care. The injuries sustained are not life threatening, and he is expected to make a full recovery.
Harrison's plane crash

Harrison's plane crash

Harrison's plane crash

[Edit]
Harrison's plane crash

Harrison's plane crash

[ Voor 13% gewijzigd door Spike_wolf op 06-03-2015 08:49 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Exclusive van EW: Er gaan voor de release van The Force Awakens nog 20 nieuwe Star Wars boeken verschijnen die zich afspelen in de periode tussen Return of the Jedi en The Force Awakens.
Dit zijn zowel boeken voor volwassenen, tieners, kinderen en peuters. Gezien ook Marvel het een en ander lijkt te publiceren zullen ze er ook wel comics onder rekenen. Er zijn pas een paar titels en schrijvers bekendgemaakt, maar achter de schermen wordt er blijkbaar hard aan gewerkt.
Ik ben benieuwd wanneer we de complete lijst krijgen en we kunnen zien wat er precies uitgebracht gaat worden, ik neem aan dat er niet meer dan 3 ”echte” boeken zullen komen in deze periode, en de rest slechts kinderboeken zullen zijn.
Star Wars to release 20 books in journey to The Force Awakens -- exclusive
A lot can happen in 32 years of space-time. In the Star Wars universe, we’re about to find out just how much.
At least 20 new books—from novels for adults and teens to storybooks and stickerbooks for younger kids—will be released this fall to fill the gap between 1983’s Return of the Jedi and this December’s The Force Awakens, EW has learned exclusively.

Those hoping to find out what Luke Skywalker, Princess Leia, and Han Solo have been up to for the past three decades will find it first on the page, with Disney Worldwide Publishing and Lucasfilm Press confirming that the titles will be filled with Easter eggs foreshadowing events in J.J. Abrams’ Dec. 18 movie.
....
Volledig artikel

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 16:40

superwashandje

grofheid alom

ik kwam deze nog tegen nadat hij gecrasht was ;)Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/03/06/26604EB300000578-2982450-This_meme_shows_a_slab_being_carried_out_of_the_wreckage_by_fire-a-134_1425642660253.jpg

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
De eerste stand alone film heet "Rogue One" en Rian Johnson zal Episode VIII schrijven en regisseren:
Starwars.com:

ROGUE ONE IS THE FIRST STAR WARS STAND-ALONE FILM, RIAN JOHNSON TO WRITE AND DIRECT STAR WARS: EPISODE VIII
THE TITLE FOR DIRECTOR GARETH EDWARDS' STAND-ALONE MOVIE, FEATURING ACTRESS FELICITY JONES, IS REVEALED, AND RIAN JOHNSON IS CONFIRMED FOR STAR WARS: EPISODE VIII -- COMING TO THEATERS MAY 26, 2017.

“Always in motion is the future,” Yoda said. The future of the Star Wars cinematic galaxy, however, is taking shape.

This morning at the Palace of Fine Arts in San Francisco, across the street from Lucasfilm, Disney chairman and CEO Bob Iger hosted a shareholder meeting where he announced news regarding the first Star Wars stand-alone movie as well as Star Wars: Episode VIII.

Rogue One is the title for the first film in a unique series of big-screen adventures that explores the characters and events beyond the core Star Wars saga. Rogue One will be directed by Gareth Edwards (Monsters, Godzilla) and written by Oscar nominee Chris Weitz (Cinderella, About a Boy, Antz). The first actress cast is Felicity Jones, who garnered an Academy Award nomination and critical acclaim for her performance in The Theory of Everything. The idea for the story of Rogue One came from John Knoll, an Academy Award-winning visual effects supervisor and chief creative officer at Industrial Light & Magic. He will executive produce along with Simon Emanuel (The Dark Knight Rises, Fast & Furious 6) and Jason McGatlin (Tintin, War of the Worlds). Kathleen Kennedy and Tony To (Band of Brothers, The Pacific) are on board to produce and John Swartz (Star Wars: The Force Awakens) will co-produce. The film starts shooting this summer in London and is due for release on December 16, 2016.

In addition, Iger confirmed that Rian Johnson will write and direct Star Wars: Episode VIII. The film, which continues the saga after the events of Star Wars: The Force Awakens, is set for release on May 26, 2017 — forty years and a day after the release of Star Wars: A New Hope in 1977. Johnson is widely considered one of cinema’s most gifted young filmmakers, having directed the modern sci-fi classic, Looper, as well as Brick and The Brothers Bloom. He was also behind the camera for three episodes of the critically-acclaimed TV series Breaking Bad, including “Ozymandias,” which series creator Vince Gilligan named as the best installment of the show. Kathleen Kennedy and Ram Bergman, producer of Looper, Don Jon, Brick, and The Brothers Bloom, are on board to produce.

StarWars.com. All Star Wars, all the time.
Star Wars: Rogue One. Deze zal dus uitkomen op 16 december 2016. De initiële screenplay is geschreven door Gary Whitta en daarna onder handen genomen door Chris Weitz en zal geregisseerd worden door Gareth Edwards.
Rogue One duidt natuurlijk op de leider van Rogue Squadron, het elite piloten team dat we in The Empire Strikes Back zien, en de kans is dan ook groot dat we flink wat X-Wings en Dog Fights gaan zien in de eerste Star Wars Stand Alone film.
Felicity Jones is het eerste aangekondigde castlid, maar het is niet duidelijk of ze de hoofdrol vertolkt of een kleinere rol heeft. De nieuwe comic Princess Leia #01 die een week geleden uit kwam werd het nieuwe personage Evaan geïntroduceerd. Evaan is een hot shot piloot die Leia helpt in dat verhaal. Evaan heeft gevochten in the Battle of Yavin, maar verder is er nog niet veel over haar bekend. Zou Felicity Evaan spelen welke tussen die comic en de film in Rogue Squadron terecht komt? Of speelt de film zich veel later af en speelt Felicity een heel nieuwe personage?
Evaan

Star Wars: Episode VIII heeft in Rian Johnson zowel een schrijver als regisseur gevonden. De film krijgt een release op 26 mei 2017, dat is 40 jaar en één dag na de release van A New Hope. Fijn dat ze hiervoor toch weer naar een release in mei stappen, daar zullen veel fans blij mee zijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 12-03-2015 19:19 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Het lijkt er op dat Randomhouse al dan niet per ongeluk heeft bevestigd dat Chuck Wendig de auteur is van Star Wars Aftermath. Het eerste canon boek dat zich na Return of the Jedi afspeelt :)

De beschrijving van het boek die al eerder bekend was:
The second Death Star is destroyed. The Emperor and his powerful enforcer, Darth Vader, are rumored to be dead. The Galactic Empire is in chaos.

Across the galaxy, some systems celebrate, while in others Imperial factions tighten their grip. Optimism and fear reign side by side.

And while the Rebel Alliance engages the fractured forces of the Empire, a lone Rebel scout uncovers a secret Imperial meeting. . . .

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Volgens Film Music Reporter zal Alexandre Desplat de score voor Rogue One doen. Daarmee zal Rogue One dus de eerste Star Wars film zijn waarvan de muziek niet door John Williams gecomponeerd is -O-
Opzich heel logisch natuurlijk omdat John het al druk genoeg heeft om de Sequels allemaal te doen, maar dit geeft wel enigsins een vreemd gevoel.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
Spike_wolf schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:20:
Volgens Film Music Reporter zal Alexandre Desplat de score voor Rogue One doen. Daarmee zal Rogue One dus de eerste Star Wars film zijn waarvan de muziek niet door John Williams gecomponeerd is -O-
Opzich heel logisch natuurlijk omdat John het al druk genoeg heeft om de Sequels allemaal te doen, maar dit geeft wel enigsins een vreemd gevoel.
John Williams opvolgen, niet een taak die ik iemand zou toewensen :P

Heeft verschillend awards gekregen, stemt in ieder geval hoopvol :)

edit:

Vergeet niet dat Kevin Kiner ook al muziek heeft gecomponeerd voor Rebels :)

[ Voor 70% gewijzigd door Fierry op 16-03-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Fierry schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:08:
[...]

John Williams opvolgen, niet een taak die ik iemand zou toewensen :P

Heeft verschillend awards gekregen, stemt in ieder geval hoopvol :)

edit:

Vergeet niet dat Kevin Kiner ook al muziek heeft gecomponeerd voor Rebels :)
Kiner doet inderdaad de muziek voor Rebels en Clone Wars, vandaar dat ik ook alleen de films noemde.
Kiner heeft het best aardig gedaan, maar zijn scores zijn wel heel anders dan die van John, grotendeels omdat George het ook anders wilde hebben.
Maar nu een echte film met een andere composer is wel een grote stap. Het hoeft helemaal niet slecht te zijn natuurlijk, maar het is wel.... anders.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik begrijp sowieso niet helemaal waarom je nu ineens van alles af wilt wijken door "losse films" te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Wat is er mis met losse films dan? Het universum is zo rijk aan personages en mogelijke verhalen dat het zonde zou zijn om daar verder helemaal niets mee te doen.
Kijk naar wat er aan EU/Legends materiaal en nu al aan Canon boeken bestaat, zo veel geweldige verhalen die niet zouden bestaan als je geen andere personages of verhalen zou verkennen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is ook wel weer zo. Het gaf mij alleen het gevoel van "we noemen het Star Wars, maar eigenlijk hoort het er niet bij, hoor", als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Jorgen schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:08:
Dat is ook wel weer zo. Het gaf mij alleen het gevoel van "we noemen het Star Wars, maar eigenlijk hoort het er niet bij, hoor", als je begrijpt wat ik bedoel.
Ja, dat gevoel heb ik ook. Niet alleen bij het "Star Wars universum", hoor. Ook bij andere franchises.
Er worden vaak zoveel nieuwe figuren bij bedacht, dat je je soms afvraagt of het niet gewoon een apart verhaal/wereld had kunnen zijn dat gewoon niets met Star Wars te maken heeft.
Dan verdenk ik zoiets gewoon van commercieel uitmelken van een succesvol product. En eigenlijk vind ik dat erger dan 'eindeloze' commerciele sequels die wel steeds over de originele personages gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Misschien willen ze met Star Wars wel hetzelfde doen als met de Marvel Cinematic Universe.
De Episodes zijn hetzelde als The Avengers en de Spin-offs draaien daar omheen of werken er naartoe.
Opzich geeft dit helemaal geen problemen. Ja natuurlijk was The winter soldier geniaal en Thor dan wat minder. Als The Avengers/Episode VII en VIII maar goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat zou kunnen ja. Disney heeft de MCU franchise al in handen en heeft dar ondertussen (goede) ervaringen mee, dus het is niet zo gek als ze jouw gedachtegang zouden volgen.

Nou ja, laten we eerst maar eens zien wat het wordt. Ik heb wel vertrouwen in Disney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Wat hebben we nu? 88 sec aan teaser en er zijn al 3 films aangekondigd? So much voor de liefhebberij... Star Wars = Melkkoe. Nu snap ik ook wel dat er geld verdient moet worden, maar ik krijg een beetje het gevoel dat de volgorde niet helemaal klopt."Hoe kunnen we VEEL geld gaan verdienen? We gaan nieuwe Star Wars films maken! En zoveel mogelijk ook! Op de naam alleen al komen veel mensen en af. Dan hoeven we alleen nog maar een paar oude bekende voorbij te laten komen, veel explosies en lensflares toe te voegen en we stromen binnen..."" Aldus het management van Disney. Star Wars was ooit een grote gok. George Lucas had een fantasie wereld bedacht en wilde deze tot leven laten komen middels de films (en boeken). Een soort van 'hobby' waar je uiteindelijk je werk van maakt (erg versimpelde versie, maar de strekking is duidelijk denk ik). De originele Star Wars films, maar in zeker mate ook bij de prequels, daar zat een ziel in. Er werd echt een verhaal verteld in een wereld waar je als kijker in op gaat. Als ik dat dan vergelijk met de huidige MCU films, dan zie ik daar alleen maar een hoop spektakel afgewisseld met wat flauwe grappen. Vermakelijk, dat zeker, maar het is geen wereld die mij meeneemt. Guardians of the Galaxy is een mooi voorbeeld. Weten we de namen van de ruimteschepen? Kennen we de verschillende rassen zoals we die kennen van Star Wars? Helaas niet. Het blijft zo oppervlakkig allemaal. En ik ben bang dat het de nieuwe Star Wars films ook zo zal vergaan. Veel actie, veel darkness, weinig details en diepgang. Ik hoop uiteraard dat ik er helemaal naast zit en dat ik sinds een lange tijd weer eens helemaal op kan gaan in een film.

Het aankondigen van de eerste Spin-off film verraad denk ik al een klein beetje iets over deel VII. Rogue One zal als karakter waarschijnlijk al een groot deel uit gaan maken van deel VII, want een hele Spin-off film draaiend om een karakter die niemand nog kent..? Dat zie ik niet zo snel gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
:D
Ik denk dat je je iets minder druk moet maken :P Disney gaat er niet zomaar een potje van maken, helemaal niet met de mensen die nu achter de schermen aan het roer staan. Kathleen, Pablo en Leland stappen eerder op dan dat ze meewerken aan het doomsday scenario dat jij in gedachten hebt :P
Kijk bijvoorbeeld ook eens naar Star Wars Rebels, dat is een prima verhaal dat uitstekend in elkaar steekt en een goede sfeer draagt, geen kiddie cash machine ofzo :)
Maar we kunnen niet veel meer doen dan over 274 dagen kijken wat ze met The Force Awakens gedaan hebben voor we daadwerkelijk een oordeel vellen.
Major_ton schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:39:
Het aankondigen van de eerste Spin-off film verraad denk ik al een klein beetje iets over deel VII. Rogue One zal als karakter waarschijnlijk al een groot deel uit gaan maken van deel VII, want een hele Spin-off film draaiend om een karakter die niemand nog kent..? Dat zie ik niet zo snel gebeuren...
Je gaat er nu vanuit dat Rogue One de team leader van Rogue Squadron is, dat kan prima, maar dat hoeft niet. Rogue One zou ook de naam van een schip kunnen zijn, zo heette de Mon Cal cruiser waar Ackbar tijdens the Battle of Endor het gezach voerde Home One, Rogue One past prima in die naamvoering.
De Call signs van de Rogues waren inderdaad ook Rogue [insert nummer] en Rogue One zou dan ook op een persoon kunnen duiden, maar het verhaal zou zich ook verder in de toekomst af kunnen spelen en draaien om een grotere Rebel Alliance achtige groep.
En verder zou Rogue One helemaal los kunnen staan van The Force Awakens, door zich op een hele andere locatie of in een andere tijd af te spelen. Conclusie strekken aan de hand van een enkele naam is natuurlijk vragen om moeilijkheden ;)

En waarom zouden ze geen film maken om een nieuw personage? Dat kan prima, zolang je een goed verhaal met een goede sfeer neerzet heb je echt geen bekende personages nodig om mensen te trekken (kijk eens hoeveel EU/Legends boeken om totaal onbekende personages draaien).
Maar kijk ook eens naar wie wij al kennen als Rogue Leader, Luke Skywalker en Wedge Antilles. Ze kunnen prima een film maken die om Wedge draait (check de X-wing boeken in de EU/Legends). Dan hebben we ineens een spin-off over een personages dat we wel kennen ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Ik hoop echt dat je gelijk hebt Wolf! Ik zie natuurlijk liever goede films dan slechte ;-) Ik ben alleen nogal sceptisch vanwege alle matige films die ik de laatste tijd gezien heb en die het zogenaamd helemaal hadden moeten zijn. De eerste Star Trek film van JJ van ik prima te pruimen, maar Into Darkness had weer het klassieke "veel actie en geen diepgang" scenario. Iron Man 3 (uiteraard niet van JJ) is misschien nog wel een beter voorbeeld. Alle introducties zijn gedaan, dus wat overblijft is van begin tot eind knallen, knallen en nog eens knallen. En ik denk dat ik met Guardians in mijn vorige post een valide punt heb. Nu heeft JJ al aangeven, meer snelheid in SW VII aan te willen brengen, dus ik houd mijn hart vast. Het zijn voor mij vaak de kleine dingen die mij bij een film weten te betrekken. Het gevoel dat een hoofdverhaal deel uitmaakt van een groter geheel (in het geval van Star Wars een compleet universum) zorgt ervoor dat je naar meer zit te kijken dan een 'simpele' actiefilm. Dat doe je door extra aspecten te laten zien, te benoemen, zoals materieel, werelden, lokale omgevingen, rassen, karakters etc... Stuk voor stuk aspecten die niet rijmen met een 'hoog tempo' film... Maar nogmaals, ik hoop dat je gelijk hebt!

(Een serie als zoals Game of Thrones dat is, met minimaal hetzelfde budget, zou misschien de perfecte oplossing zijn voor een wereld zo groot als die van Star Wars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
Disney lijkt gebaseerd op het verleden vooral als geldschieter te fungeren en laten de studio's met ideeën komen, (zie Pixar en Marvel). De kans is dus groot dat het Star Wars gevoel behouden blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik ben net als andere bang dat Star Wars ook wat versimpeld wordt.
Dat het inderdaad meer actie wordt en minder diepgang. Maar voor de kenners onder ons:
Wij kunnen de rassen al bij naam. Een hoop zijn in de films ook nooit genoemd. Wij lezen ons in, wij maken zelf onze diepgang.

Darth Sidious had het over zijn meester... Bam !! opzoeken die geschiedenis.
Ik zit soms uren door te linken van de ene info naar de andere.

Neem een voorbeeld aan de Marvel CU. Laten we ervan uit gaan dat 20% van de bioscoop gaanders weet wie Thanos is. De Marvel films zijn gewoon erg vermakelijk, daarom gaan er zoveel niet comic nerds heen.
Zelfde geld voor Arrow en The Flash van DC. Me vriendin vind het fantastisch (zelfde geld voor de MCU films). Ook me vrienden kijken allemaal naar Arrow, Flash en MCU films. Ze vinden het gaaf, maar hebben geen flauw benul dat het Ra's verhaal uit Batman komt. Of dat de Flash meerdere Speedsters heeft enzovoort enzovoort.

Maar wat maakt het eigenlijk uit? Iedereen geniet ervan. En zolang ze vermakelijk zijn kijken wij echte fans ook graag. Ik ga de nieuwe comics van Star Wars lezen. Omdat ik fan ben, maar ook omdat ik meer wilt weten over het stuk tussen Episode VI en VII. Het is jammer dat de EU eigenlijk niet meer bestaat, maar daarbuiten wist niemand nu echt waar de Jedi vandaan kwamen. Laat ze maar overnieuw beginnen. Laat ze maar Spin-offs maken. Avengers III met de Infinity gems staat al geplanned. De rode draad door ALLE films ligt al vast vanaf Iron Man 1. Nee ik ben niet bang dat ze Star Wars radicaal verpesten.

Ik denk zelfs dat ik na December tegen een hoop andere mensen kan zeggen:''Zie je nou wel. Star Wars is gewoon gaaf''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Tsja ze hebben nu nog 1 kansje.. Als ze het nu fuck-uppen is het afgelopen en zullen de 3 originele films de geschiedenis ingaan als de 'enige echte' Star Wars..

Hoewel ik me enorm verheug, hou ik mn hart vast -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
Dubrillion schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 07:30:
Dat het inderdaad meer actie wordt en minder diepgang. Maar voor de kenners onder ons:
Wij kunnen de rassen al bij naam. Een hoop zijn in de films ook nooit genoemd. Wij lezen ons in, wij maken zelf onze diepgang.

Darth Sidious had het over zijn meester... Bam !! opzoeken die geschiedenis.
Ik zit soms uren door te linken van de ene info naar de andere.

Neem een voorbeeld aan de Marvel CU. Laten we ervan uit gaan dat 20% van de bioscoop gaanders weet wie Thanos is. De Marvel films zijn gewoon erg vermakelijk, daarom gaan er zoveel niet comic nerds heen.
Zelfde geld voor Arrow en The Flash van DC. Me vriendin vind het fantastisch (zelfde geld voor de MCU films). Ook me vrienden kijken allemaal naar Arrow, Flash en MCU films. Ze vinden het gaaf, maar hebben geen flauw benul dat het Ra's verhaal uit Batman komt. Of dat de Flash meerdere Speedsters heeft enzovoort enzovoort.

Maar wat maakt het eigenlijk uit? Iedereen geniet ervan. En zolang ze vermakelijk zijn kijken wij echte fans ook graag. Ik ga de nieuwe comics van Star Wars lezen. Omdat ik fan ben, maar ook omdat ik meer wilt weten over het stuk tussen Episode VI en VII. Het is jammer dat de EU eigenlijk niet meer bestaat, maar daarbuiten wist niemand nu echt waar de Jedi vandaan kwamen. Laat ze maar overnieuw beginnen. Laat ze maar Spin-offs maken. Avengers III met de Infinity gems staat al geplanned. De rode draad door ALLE films ligt al vast vanaf Iron Man 1. Nee ik ben niet bang dat ze Star Wars radicaal verpesten.

Ik denk zelfs dat ik na December tegen een hoop andere mensen kan zeggen:''Zie je nou wel. Star Wars is gewoon gaaf''
Hier zeg je een heleboel goede dingen, op zichzelf hebben de originele 6 films niet al te veel vlees op het bot zitten. Er zitten een heleboel standaardelementen in maar het wordt goed uitgewerkt. Je ziet veel rassen maar weet vrij weinig over ze, Ewoks hebben bij andere familieleden nog steeds de reputatie als kleine beertjes waar ik ze overigens geen ongelijk in kan geven :P.

Het zijn de ondersteunende materialen (Clone Wars, Rebels, comics en boeken) die echt de diepte induiken en verschillende onderwerpen uitwerken met verschillende mate van succes (boeken zijn doorgaans lastiger omdat er naar specifieke schepen wordt verwezen enz.). Waarschijnlijk zal dit ook niet veranderen in de toekomstige episodes, je hebt immers maar 2-3 uur per film. Zolang iemand de episode kijkt is het mogelijk om het verhaal te volgen zonder je druk te hoeven maken over andere dingen, dit is een van de sterke punten van de Star Wars reeks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Major_ton schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:39:
Wat hebben we nu? 88 sec aan teaser en er zijn al 3 films aangekondigd? So much voor de liefhebberij... Star Wars = Melkkoe. Nu snap ik ook wel dat er geld verdient moet worden, maar ik krijg een beetje het gevoel dat de volgorde niet helemaal klopt."Hoe kunnen we VEEL geld gaan verdienen? We gaan nieuwe Star Wars films maken! En zoveel mogelijk ook! Op de naam alleen al komen veel mensen en af. Dan hoeven we alleen nog maar een paar oude bekende voorbij te laten komen, veel explosies en lensflares toe te voegen en we stromen binnen..."" Aldus het management van Disney.
Alsof Star Wars voordien nog geen melkkoe was? :P Denk je dat ze Episode I, II & III, alle games, boeken en de tonnen aan merchandise gewoon voor ons plezier op de markt gegooid hebben? ;) Al geef ik je wel gelijk dat als ze teveel films kort na elkaar maken, de mensen misschien Star Wars moe kunnen worden.
Dubrillion schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 07:30:
[...]
Nee ik ben niet bang dat ze Star Wars radicaal verpesten.
Dat het inderdaad meer actie wordt en minder diepgang.
[...]
Wij lezen ons in, wij maken zelf onze diepgang.
Toch wel wat tegenstrijdigheden ;) Maar zoals Fierry hierboven al zei en zoals je zelf al zei, zoveel diepgang hadden de films nu ook niet. Al de rest is er rond gecreeërd door fans en Lucas. Dat ze de films zullen maken voor een zo breed mogelijk publiek is een feit. Als er fans zijn die anders verwachten, vrees ik dat ze er aan zijn voor de moeite. Zoals je zelf zegt, je moet de films ook kunnen begrijpen zonder het volledige 'universum' te kennen. Dat ze de EU laten vallen vond ik een moedige keuze en getuigen dat er een bepaalde visie is. En ook een logische keuze want het zou hen te veel beperken.

[ Voor 23% gewijzigd door D-Three op 19-03-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Major_ton schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:14:
[...] Het zijn voor mij vaak de kleine dingen die mij bij een film weten te betrekken. Het gevoel dat een hoofdverhaal deel uitmaakt van een groter geheel (in het geval van Star Wars een compleet universum) zorgt ervoor dat je naar meer zit te kijken dan een 'simpele' actiefilm. Dat doe je door extra aspecten te laten zien, te benoemen, zoals materieel, werelden, lokale omgevingen, rassen, karakters etc... Stuk voor stuk aspecten die niet rijmen met een 'hoog tempo' film... Maar nogmaals, ik hoop dat je gelijk hebt!
Dit is exact hoe ik er ook over denk.
SF films de laatste tijd gunnen de kijker geen tijd om vreemde werelden te kunnen absorberen of slaan diepgang van werelden en karakters compleet over. Ze moeten vooral een achtbaan zijn. Ook de nieuwe Spider-man films zijn die kant op gegaan. Ergerlijk gewoon.
Je hoeft alleen maar even te denken aan hoe in Star Wars de Jawa's werden geintroduceerd bij de kijker. Gewoon rustig en observerend, waardoor je juist meer betrokken raakt in die wereld. Dat miste ik in de prequels, vooral de inleving voor de kijker van het fantastische Coruscant is een grote gemiste kans. Denk daarbij eens aan hoe dat in Blade Runner ging.
(Een serie als zoals Game of Thrones dat is, met minimaal hetzelfde budget, zou misschien de perfecte oplossing zijn voor een wereld zo groot als die van Star Wars)
Steeds meer filmmakers (en acteurs) maken graag TV-series, omdat dat medium de mogelijkheid biedt om diepgang te creeren. Het verhaal, de ontwikkeling van karakters, etc. hoeven dan niet meer in 2 uur gepropt te worden. Ik kan dat goed begrijpen.

Maar als Star Wars fan blijf ik hoop houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Over TV series gesproken, Star Wars Underworld ligt ook nog op tafel, alsmede een "Unnamed TV series" (het is niet duidelijk of ze hiermee Underworld bedoelen of een heel ander project).
George had jaren geleden al plannen om een uitgebreide live action TV serie op te zetten, maar dat is nooit van de grond gekomen. De plannen zijn er echter nog steeds, dus wellicht dat we in de toekomst alsnog een GoT scale serie kunnen verwachten :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Volgens People magazine beweegt Harrison Ford zich inmiddels weer zelfstandig door Hollywood. Ondanks dat we nog niet met zekerheid weten wat hij eventueel aan zijn vliegtuigongeluk overgehouden heeft gaat iedereen er vanuit dat hij zijn bekken gebroken heeft, ook hoor je hier en daar wat over een schedel fractuur.
People.com:
Harrison Ford was released from the hospital after suffering critical injuries from a plane crash.

A source tells PEOPLE that Ford was spotted driving in Los Angeles on Saturday.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
JJ FTW :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Het is eindelijk zover, vanaf 10 april is de gehele Star Wars Saga digitaal aan te schaffen! *O*
Van StarWars.com:
THE STAR WARS DIGITAL MOVIE COLLECTION COMING APRIL 10
GET FULL DETAILS ON THE DIGITAL HD RELEASE OF THE STAR WARS SAGA!

The Star Wars films will soon become more powerful than you can possibly imagine: the classic series is going digital for the first time ever.

As anticipation builds for the December release of Star Wars: The Force Awakens, the first new film in the Star Wars saga in a decade, The Walt Disney Studios, Lucasfilm Ltd., and 20th Century Fox today announced the upcoming release of The Star Wars Digital Movie Collection. All six epic films in the saga, from The Phantom Menace to Return of the Jedi, will be available on Digital HD globally beginning Friday, April 10.

“Since the debut of the first film nearly 40 years ago, Star Wars has become a worldwide phenomenon with legions of fans from every generation,” said Alan Bergman, president, The Walt Disney Studios. “It’s only fitting that audiences enjoy this legendary saga and its many fascinating behind-the-scenes stories on a wide variety of platforms, and we’re very excited to finally bring all six films to Digital HD for the first time.”

“We’re thrilled that fans will be able to enjoy the Star Wars saga on their digital devices wherever they go,” commented Lucasfilm president Kathleen Kennedy. “These films broke new ground in technology, design, sound, and visual effects, and we’ve created some very special bonus material which delves into the saga’s rich history, including new and never-before-released conversations between legendary Star Wars artists — the masters who helped George bring his iconic universe to life.”

With Star Wars: Episodes I-VI available for purchase as a complete digital movie collection and individually, viewers will have the Rebel forces at their beck and call across their favorite devices anywhere — sunbathing at the beach, relaxing in their living room with friends, or waiting to board a flight to Endor (or elsewhere).

Plus, unlike Lando’s bargaining with Darth Vader, this deal is getting better all the time: Enhancing the movie collection are a host of never-before-seen special features including Star Wars: Discoveries from Inside and insightful Conversations between key contributors from across this celebrated film franchise, plus a curated collection of classic Star Wars extras from each film. The complete list of bonus material includes:

*Digital bonus offerings may vary by retailer

Star Wars: Episode I The Phantom Menace

Conversations: Doug Chiang Looks Back
Discoveries From Inside: Models & Miniatures
Legacy content includes “The Beginning”; The Podrace: Theatrical Edit; plus eight deleted scenes.
Star Wars: Episode II Attack of the Clones

Conversations: Sounds In Space
Discoveries From Inside: Costumes Revealed
Legacy content includes “From Puppets To Pixels: Digital Characters In Episode II”; State Of The Art: The Previsualization Of Episode II; and “Films Are Not Released, They Escape”; plus Episode II Visual Effects Breakdown Montage and six deleted scenes.
Star Wars: Episode III Revenge of the Sith

Conversations: The Star Wars That Almost Was
Discoveries From Inside: Hologram & Bloopers
Legacy content includes documentaries “Within A Minute: The Making Of Episode III”; The Journey Part 1; and The Journey Part 2; plus six deleted scenes.
Star Wars: Episode IV A New Hope (20th Century Fox)

Conversations: Creating A Universe
Discoveries From Inside: Weapons & The First Lightsaber
Legacy content includes “Anatomy Of A Dewback”; Star Wars Launch Trailer; plus eight deleted scenes.
Star Wars: Episode V The Empire Strikes Back

Conversations: The Lost Interviews
Discoveries From Inside: Matte Paintings Unveiled
Legacy content includes “A Conversation With The Masters” (2010); “Dennis Muren: How Walkers Walk”; “George Lucas On Editing The Empire Strikes Back 1979”; and “George Lucas On The Force: 2010”; plus six deleted scenes.
Star Wars: Episode VI Return of the Jedi

Conversations: The Effects
Discoveries From Inside: The Sounds Of Ben Burtt
Legacy content includes “Classic Creatures: Return Of The Jedi”; “Revenge Of The Jedi Teaser Trailer”; Return Of The Jedi Launch Trailer; “It Began TV Spot”; “Climactic Chapter TV Spot”; plus five deleted scenes.
Stay tuned to StarWars.com for more on The Star Wars Digital Movie Collection!

De trailers voor Episodes I - VI
YouTube: The Phantom Menace - Star Wars: The Digital Movie Collection
YouTube: Attack of the Clones - Star Wars: The Digital Movie Collection
YouTube: Revenge of the Sith - Star Wars: The Digital Movie Collection
YouTube: A New Hope - Star Wars: The Digital Movie Collection
YouTube: The Empire Strikes Back - Star Wars: The Digital Movie Collection
YouTube: Return of the Jedi - Star Wars: The Digital Movie Collection

Saga trailer:
YouTube: Star Wars: The Digital Movie Collection

TV reclame:
YouTube: Star Wars: The Digital Movie Collection – TV Spot

Star Wars Saga Digital Release

Lucasfilm heeft ook bevestigd dat dit dezelfde versies zijn als die nu op Blu-ray beschikbaar zijn, en dus de definitieve George Lucas versies.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
Heb de Blu-Ray versies al dus deze laat ik aan mij voorbij gaan :p. Er waren ook geruchten dat Star Wars Detours een release zou krijgen maar heb daar nog niets over kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Detours is nog niks over bekend, die ligt nog op de plank.
De geruchten zijn dat ze die op den duur wel naar buiten willen brengen, maar daar in ieder geval nog een jaar mee willen wachten, zodat nieuwe fans eerst kennis maken met Rebels en The Force Awakens voor ze een Robot Chicken achtige parody voorgeschoteld krijgen die overal de draak mee steekt.

[Edit]
Voor de geïnteresseerden, de films zijn inmiddels al vooruit te bestellen, op iTunes kosten ze €16,99 per stuk voor HD versies en 13,99 voor de SD versies.
Digital Star Wars

[ Voor 28% gewijzigd door Spike_wolf op 07-04-2015 14:32 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Zie ik iets over het hoofd of is het eigenlijk heel sneu om € 16,99 te moeten betalen voor een MP4 bestand? Ik ben prima blij met de Blu Ray discs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Sneu? Je betaalt 16 euro voor een digitaal bestand, tja, ik koop wel meer digitale bestanden. IPV een schijfje heb je nu de mogelijkheid om wanneer dan ook en overal ter wereld dat bestand op al je apparaten te kunnen downloaden en afspelen.
En die prijs is niet anders dan bij alle andere films die je digitaal in iTunes of bij een andere aanbieder koopt.
Je kunt prima tevreden zijn met je Blu-rays, of DVD's, of VHSsen, maar er zijn genoeg mensen die geen stapels dingen in de kast willen hebben. Dat is net waar je de voorkeur aan geeft :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Het gaat mij niet eens echt om de prijs, want als de kwaliteit daarmee in verhouding staat is het oké. Het zou iets goedkoper moeten zijn, want geen materiaalkosten, geen fysieke distributiekosten, geen loonkosten voor het persoon die het fysieke product aan je overhandigt (verkoper in winkel, postbode). Maar goed... € 17,- valt mee te leven als je een bestand krijgt met hoge bitrate voor zowel beeld als geluid. Nu weet ik niet wat andere aanbieders leveren, maar uit de iTunes store krijg je een MP4 bestand, wat er op een grote TV gewoon niet uitziet en het geluid zit in een AAC container, wat acceptabel is, maar ook niet meer dan dat. Daarom vind ik het sneu. Een gecomprimeerd bestand moet ook een gecomprimeerde prijs hebben vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Met Star Wars Celebration zal de trailer wel getoond worden.....

Laten we hopen dat hij voor de Avengers wordt gedraaid. Dan moet ik mezelf wel +/- tien dagen inhouden, maar dan lijkt het me heel gaaf om de trailer voor het eerst in de bioscoop te zien. Ik ga samen met wat vrienden waarvan er één net z'n grote fan is... Dat wordt genieten als je hem voor het eerst in een IMAX bioscoop ziet denk ik zelf :D

Overigens begin ik de rumours nu wel een beetje te ontvluchten. Er lekken natuurlijk nog steeds afbeeldingen.
Ik ga er toch proberen zo ''clean'' mogelijk in te duiken oOo :$

[ Voor 18% gewijzigd door Dubrillion op 13-04-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
StarWars.com heeft net bekend gemaakt dat ze Celebration gaan live streamen via YouTube! :D
WATCH STAR WARS CELEBRATION ANAHEIM LIVE ON STARWARS.COM, POWERED BY VERIZON!
CAN'T MAKE IT TO ANAHEIM? DON'T WORRY -- STARWARS.COM IS HERE TO RESCUE YOU!
For the first time ever, highlights and more than 30 hours of exclusive video content from Star Wars Celebration Anaheim will be officially live streamed to a worldwide community of fans on StarWars.com, all powered by Verizon.

Launching with a live stream of the highly-anticipated kickoff panel featuring Star Wars: The Force Awakens director J.J. Abrams and producer Kathleen Kennedy, the StarWars.com Celebration live stream powered by Verizon will continue providing coverage throughout the four-day event from a specially-designed Star Wars Cantina set located in the middle of the action on the convention floor.

Verizon and StarWars.com will deliver 30-plus hours of live streamed content following Thursday’s Celebration kickoff, featuring over a dozen panels and events, including discussions with actors Mark Hamill, Carrie Fisher, Anthony Daniels, Billy Dee Williams, Ian McDiarmid, and several other performers associated with the Star Wars saga. Additionally, StarWars.com and Verizon will be live streaming the Star Wars Fan Film Awards; the Smuggler’s Bounty radio drama; EA’s new Battlefront videogame; and several other exclusive Celebration events that might otherwise be missed by members from Star Wars’ global fan community.

Between the live, on-stage events, StarWars.com will feature live interviews with celebrity guests within the Star Wars Cantina set specially built to capture the mood and atmosphere of the infamous Mos Eisley watering hole from A New Hope. These segments will have a fun, variety show flavor to them that brings a bit of the Star Wars Celebration vibe to those enjoying the event from afar.

Exclusive clips from throughout Star Wars Celebration event will also be available on demand from Verizon, allowing fans to celebrate Star Wars long after the live streams are over.

The live streaming begins at 10:00 a.m. PST, Thursday, April 16, on StarWars.com with the Celebration kickoff panel and continues with 30-plus hours of coverage through the closing ceremony on Sunday, April 19, beginning at 3:30 p.m. PST. Watch exclusive highlights and on-demand clips from Verizon on Twitter, @VerizonWireless, and at Facebook.com/Verizon.

Via Twitter heb ik voor de zekerheid even gevraagd of het overal te bekijken is, met als antwoord:
@StarWars:
@RoelVeldhuyzen @Verizon @SW_Celebration As long as you can access YouTube.
Dus er staat hier elke dag minimaal 1 scherm op Anaheim afgestemd :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Spike_wolf schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:42:
StarWars.com heeft net bekend gemaakt dat ze Celebration gaan live streamen via YouTube! :D

[...]

Via Twitter heb ik voor de zekerheid even gevraagd of het overal te bekijken is, met als antwoord:

[...]

Dus er staat hier elke dag minimaal 1 scherm op Anaheim afgestemd :D
Wauw wat gaaf zeg !!! Dat geldt voor mij hetzelfde. Ik ga het echt zoveel mogelijk proberen te volgen :*)
Pagina: 1 ... 5 ... 40 Laatste