Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Gisteren met mijn kinderen naar Ready Player One geweest. Wat een mooi gemaakte film is dat! Goede muziek veel referenties uit 40 jaar gamen. Absolute aanrader.

Als horlogeliefhebber dan ook nog een horloge dat ik zelf heb ik de film terugzien is helemaal goed (Fortis Marinemaster uit de jaren 70).

Ben benieuwd of iemand ooit alle frames kan achterhalen om alles te zien en vast te leggen. Ik weet wel dat mijn kinderen the Shining nu niet hoeven te zien. ;-)

IMDB: Ready Player One (2018)

http://www.imdb.com/video...d=tt1677720&ref_=tt_ov_vi

[ Voor 16% gewijzigd door TheSiemNL op 03-04-2018 15:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 15:05

Blonde Tux

<advertisement>

Tip: Lees het boek

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Het was even zoeken, maar heb gisteren het boek gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de film ook gezien. Leuke referenties inderdaad en ook leuk gemaakt. Echter vond ik het verhaal maar wat standaard en niet uitdagend genoeg. Had zelf liever meer gezien uit de echte wereld in plaats van zoveel in de virtuele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 21:42
Inderdaad een erg leuke film. Heb het boek voor de verandering niet gelezen en dat lijkt in dit geval goed uit te pakken. De fanatieke boekliefhebbers boren de film compleet in de grond.
Heb hem nu 2x gezien, en heb nog steeds meer referenties gemist dan ik gevonden heb.
Maar hoezo hoeven je kinderen The Shining nu niet meer te kijken, vonden ze die scene eng ofzo?
Ik lag echt compleet in een deuk tijdens die scenes in het Overlook hotel, geweldig gedaan :D
Het grappige is dat je aan de reacties van het publiek ook direct kunt merken wie die film wel en niet kent :)

MSTX: Helaas heb ik daar geen tijd voor, heb al teveel boeken liggen die nog (uit)gelezen moeten worden.
MR Scorch Trials en Death Cure, Tomorrow When The War Began: Darkness be my Friend.
En de complete collectie Hitchhikers Guide to the Galaxy nog..... dus voor ik aan een compleet nieuw boek toe kom, zijn we wel 5 jaar verder ;)

[ Voor 22% gewijzigd door AcidBurn op 04-04-2018 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
AcidBurn schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:45:
De fanatieke boekliefhebbers boren de film compleet in de grond.
Ik heb het boek gelezen maar het was alsnog wel een leuke film. :Y
Je weet van te voren dat de film niet al te diep op de materie in gaat, dat is met elke film zo, anders zou de film 6 uur duren ofzo.
Helaas is de manier waarop de hoofdrolspelers elkaar leren kennen ook heel erg veranderd, dat is een van de punten wat ik wel heel jammer vind. Hierboven noemt iemand het verhaal ook "standaard", dat is in de film inderdaad zo, in het boek is het veel beter en wordt er ook veel meer aandacht aan het verhaal in de echte wereld besteed.
Ik ben niet echt een boekenlezer maar dit boek heb ik vorig jaar wel in één ruk uitgelezen dus ook al heb je de film al gezien, dan zou ik zeker aanraden om het boek ook nog te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ben met Jester-JR geweest (8 jaar oud), en heb om die reden het boek even het boek gelaten tot NA de film. Dat omdat mijn ervaring over het algemeen toch is dat het boek beter is :)
De film was zeker vermakelijk... ja ik kan er op zat plekken natuurlijk op schieten, maar soms is gewoon genieten leuker dan nietpicken.
Ik verwacht overigens een paar vermakelijke uren met het boek.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het boek is nu uit...
Ik vraag me af welke film ik laatst heb gezien... Titel was hetzelfde, en de namen van de hoofdpersonen ook. Voor de rest.Tja. Goed, vooruit... ik zal niet spoileren.

spoiler:
Ik ben blij dat ik voor deze volgorde heb gekozen... :) Andersom zou het een vre-se-lijke tegenvaller zijn geweest.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:39

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand hier die hem inmiddels op UHD blu-ray heeft gezien?
Lijkt me echt een uitstekende film voor 4k + HDR namelijk. Gaaf kleurgebruik, veel details. Twijfel of ik deze ga aanschaffen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tja... Ik vond de film vermakelijk... maar niet interessant genoeg om er - na de bioscoop met zoonlief - nogmaals voor te gaan betalen. Misschien als ' ie over een tijdje in de ramsj komt.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jorgen schreef op maandag 3 september 2018 @ 00:45:
Iemand hier die hem inmiddels op UHD blu-ray heeft gezien?
Lijkt me echt een uitstekende film voor 4k + HDR namelijk. Gaaf kleurgebruik, veel details. Twijfel of ik deze ga aanschaffen.
Mijn steelbook is verzonden. Beeldkwaliteit zou prima zijn, aldus Blu-ray.com. Wel (weer) een 2K upscale, dus er zou meer uit kunnen worden gehaald.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1