[Serie] Game of Thrones Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 68 69 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:28
Voor de mensen die nog wat geld over hebben :+ : Game of Thrones: The Complete Collection (Bluray boxset).

Actueel lijkt de goedkoopste prijs $250 te zijn via Amazon (maar ik heb ook al $330 zien staan in sommige artikels over de boxset). Bij bol kost ie nu €299.
De release is op 3 december, dus je kunt nog even sparen. ;)

(Er is ook nog een goedkopere editie - 'Game of Thrones: The Complete Series' , in Bluray en in DVD uitvoering, deze kost €159 (bij bol) - NB: het is mij nog niet helemaal duidlijk of er behalve de verpakking/het uiterlijk ook nog verschillen zijn mbt de de (extra) inhoud van de Blurays/DVD's)

[ Voor 4% gewijzigd door Sassie op 15-07-2019 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
Ik zou de seizoen 1-6 box nemen. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-06 11:31
G_Dragon schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:58:
Vorige week deze set via marktplaats weten te scoren voor 130 euro, de verkoper wist blijkbaar niet dat de set een waarde had van minimaal 315 euro :).

[Afbeelding]
Welke versies zijn dat dan? Zien er netjes uit. Heb zelf altijd de eerste “normale” beschikbare aangeschaft. Zien er volgens mij anders uit :D

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:33

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

nickko schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 05:49:
[...]

Welke versies zijn dat dan? Zien er netjes uit. Heb zelf altijd de eerste “normale” beschikbare aangeschaft. Zien er volgens mij anders uit :D
Dit zijn de Game Of Thrones - Seizoen 4 (Limited Edition) (Steelbook) , deze zijn helaas overal uitverkocht.
Daarom was ik ook zo blij als een kind dat ik zie via marktplaats heb kunnen vinden :).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:45
Ongeacht dat het laatste seizoen niet is wat ik er van had gehoopt (nog altijd beter dan Lost IMHO...), zojuist de Collectors Edition besteld.

Ik wil de serie hoe dan ook nog een keer bekijken en ik ben ook nieuwsgierig naar de behind the scenes.

Daarnaast kan ik de, op de plaatjes, prachtige box niet voorbij laten gaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 18-07-2019 23:51 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-06 09:29
Wel bijzonder om te zien eigenlijk. Na zo'n k*t einde lijkt de hype compleet voorbij voor GoT.. Ik weet zeker als het laatste seizoen top had geweest dat de hype had aangehouden tot de eerste spinoff.. Maar helaas.. Het is niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

doobieters schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:24:
Wel bijzonder om te zien eigenlijk. Na zo'n k*t einde lijkt de hype compleet voorbij voor GoT.. Ik weet zeker als het laatste seizoen top had geweest dat de hype had aangehouden tot de eerste spinoff.. Maar helaas.. Het is niet anders.
Zo werkt het bij mij in ieder geval wel. Was helemaal gek op GoT, maar nu boeit het mij totaal niet meer. Bijv. een t-shirt van GoT was voorheen onwijs vet, maar nu denk ik er niet eens meer aan.

Toch knap dat ze zoveel jaren in een paar afleveringen kunnen weggooien :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Angeloonie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:20:
[...]

Zo werkt het bij mij in ieder geval wel. Was helemaal gek op GoT, maar nu boeit het mij totaal niet meer. Bijv. een t-shirt van GoT was voorheen onwijs vet, maar nu denk ik er niet eens meer aan.

Ik ga de steelbook collectie nog compleet maken met het laatste seizoen maar daarnaast ben ik ook wel klaar met de serie, erg jammer inderdaad dat ze in een paar afleveringen alles hebben weggegooit.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Angeloonie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:20:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Eeuwig zonde. Echt een enorme zure nasmaak aan over gehouden en ook weinig vertrouwen voor de toekomst van de serie.

Ik heb de box voor de seizoenen 1 tm 7. Het laatste seizoen zal wel vlot gaan dalen qua prijs verwacht ik. Wie wil dat gedrocht nou hebben haha. Dus die pak ik wel een keer mee in de uitverkoop. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb hetzelfde, waar ik voordat het seizoen begon zin had om later nog eens GoT volledig opnieuw te kijken heb ik dat nu helemaal niet meer. Dat gaat ook nooit meer gebeuren.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 09:44
Ik heb ook de laatste paar jaar geroepen: Game of Thrones is voor mij de beste serie tot nu toe. Ja de serie is top! Op de laatste aflevering na. Maar ze zeggen niet voor niks dat de landing ook goed moet zijn!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-06 11:31

Goverman

not loaded

Tja, het 'probleem' met Game of Thrones is mijns inziens vooral dat het begon met een sociologisch/politicologische invalshoek: individuele acties (of acties gericht op individuen) hadden een beperkt (direct) effect op het grote verhaal. Uiteraard verschoven allianties door de tijd en ook hadden acties op langere termijn wel effect op het verhaal, maar veel minder direct. Oftewel: de rol van een superheld of superschurk was beperkt. Dat was m.i. ook de reden dat karakters als Littlefinger, Varys en Tyrion zo goed pasten in de serie: zij snapten deze werkelijkheid.

Die sociologische/politicologische invalshoek verschoof nadat de serie de boeken voorbij streefde. De focus kwam meer te liggen op de acties van individuen, op een manier die we uit zoveel films / series gewend zijn. Daarmee verdween (langzaamaan) een van de meer interessante invalshoeken van deze serie en werd het meer voorspelbaar en verloor het diepgang.

Tegelijkertijd wil ik het ook niet overdrijven: het einde van GoT (de draak die de Throne smolt en daarmee uiteindelijk toch 'broke the wheel' deed uitkomen) was wel verrassend: de zwakste personen worden de machtigste personen (Tyrion en Bran), degene die 'meant to lead' was (Jon Snow), wilde het niet. Iedereen die de macht wel wilde, kreeg het uiteindelijk niet...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:41

-tom-562

Oliesjeik

Die draak deed dat overigens niet bewust. De schrijvers hebben toegegeven dat het gewoon toeval was, dus er zat verder ook geen diepere betekenis achter.

Ik deel trouwens de meningen hier in dit topic. Voor het begin van het laatste seizoen zag ik het wel zitten om b.v. over 2 jaar alles weer opnieuw te kijken. Dat ga ik nu niet meer doen, aangezien je nu gewoon weet hoe gigantisch kut/stom/slecht het einde is :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 21-06 17:11
miicker schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:22:
Ik heb hetzelfde, waar ik voordat het seizoen begon zin had om later nog eens GoT volledig opnieuw te kijken heb ik dat nu helemaal niet meer. Dat gaat ook nooit meer gebeuren.
Idem.

Ik was tussen de afleveringen van S8 opnieuw begonnen. Maar ben niet verder gekomen dan S4 door het brakke laatste seizoen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Goverman schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:21:
Tja, het 'probleem' met Game of Thrones is mijns inziens vooral dat het begon met een sociologisch/politicologische invalshoek: individuele acties (of acties gericht op individuen) hadden een beperkt (direct) effect op het grote verhaal. Uiteraard verschoven allianties door de tijd en ook hadden acties op langere termijn wel effect op het verhaal, maar veel minder direct. Oftewel: de rol van een superheld of superschurk was beperkt. Dat was m.i. ook de reden dat karakters als Littlefinger, Varys en Tyrion zo goed pasten in de serie: zij snapten deze werkelijkheid.

Die sociologische/politicologische invalshoek verschoof nadat de serie de boeken voorbij streefde. De focus kwam meer te liggen op de acties van individuen, op een manier die we uit zoveel films / series gewend zijn. Daarmee verdween (langzaamaan) een van de meer interessante invalshoeken van deze serie en werd het meer voorspelbaar en verloor het diepgang.

Tegelijkertijd wil ik het ook niet overdrijven: het einde van GoT (de draak die de Throne smolt en daarmee uiteindelijk toch 'broke the wheel' deed uitkomen) was wel verrassend: de zwakste personen worden de machtigste personen (Tyrion en Bran), degene die 'meant to lead' was (Jon Snow), wilde het niet. Iedereen die de macht wel wilde, kreeg het uiteindelijk niet...
Maar dat tenenkrommende stuk aan die tafel met Bronn.. man man man. Dat ging helemaal nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:31

Major_ton

Shoot!

-tom-562 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:36:
...

Ik deel trouwens de meningen hier in dit topic. Voor het begin van het laatste seizoen zag ik het wel zitten om b.v. over 2 jaar alles weer opnieuw te kijken. Dat ga ik nu niet meer doen, aangezien je nu gewoon weet hoe gigantisch kut/stom/slecht het einde is :P
Zolang het einde nog niet bekend is (goed of slecht maakt niet uit) is de drang om alles nog eens opnieuw te kijken sowieso veel groter. Met een serie zo complex als deze valt er bij een 2de run nog veel te ontdekken dat je eigen (of andermans) theorie over het einde kan beïnvloeden. Zodra het einde eenmaal bekend is valt het hele speculatieve deel weg, tenzij er een open einde was geweest.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:39
De meesten zijn het wel mee eens dat het einde van GoT een stuk beter had gekund. Ik ga nu niet opnieuw de discussie voeren waarom dit wel/niet zo is.
Gelukkig zijn er ook mensen die een alternatieve einde hebben bedacht, waaronder Preston Jacobs. De meesten kennen hem als een criticus van de tv serie, maar gelukkig heeft hij nu al zijn kennis gebruikt voor het creeëren van een alternatieve S08. Het zijn 6 afleveringen, van 15 tot 30 min per stuk, en hij vertelt met beelden hoe hij S08 zou hebben gemaakt. Hierbij gebruikt hij hetzelfde begin en einde van D&D S08.

Ik vind het een aanzienlijk beter verhaal en knap dat iemand dit zo binnen een paar maanden weet te bedenken.

https://www.youtube.com/watch?v=HeAN6DkrH9Q
https://www.youtube.com/watch?v=W_6c9PVkuaU
https://www.youtube.com/watch?v=4TR0SPOUxvk
https://www.youtube.com/watch?v=19qfRWG7_ag
https://www.youtube.com/watch?v=0Lfg6loBmb8
https://www.youtube.com/watch?v=KmK8o-z1PmE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Zit te wachten tot zavvi de Steelbook van Seizoen 8 beschikbaar maakt om te pre-orderen, wil natuurlijk mijn collectie graag compleet maken.

EDIT:

Yes hij is bestelbaar bij Zavvi _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door G_Dragon op 27-09-2019 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:02
Voor degenen die er misschien naar uitkeken, de GoT prequel is gecanceld door HBO: https://variety.com/2019/...uel-pilot-hbo-1203387153/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:48

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Eddye schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:20:
Voor degenen die er misschien naar uitkeken, de GoT prequel is gecanceld door HBO: https://variety.com/2019/...uel-pilot-hbo-1203387153/
Meer correct: die specifieke prequel is gecancelled.

House of the Dragon is wel ge-greenlit.

https://www.theverge.com/...e-dragons-ordered-hbo-max

Gebaseerd op het ASOIAF-book Fire & Blood. "Uiteraard" alleen streaming via HBO Max en niet lineair (in de VS); in NL zal het wel weer een Ziggo-exclusive worden.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 12:58

JT

VETAK y0

Heroic_Nonsense schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:44:
[...]

Meer correct: die specifieke prequel is gecancelled.

House of the Dragon is wel ge-greenlit.

https://www.theverge.com/...e-dragons-ordered-hbo-max

Gebaseerd op het ASOIAF-book Fire & Blood. "Uiteraard" alleen streaming via HBO Max en niet lineair (in de VS); in NL zal het wel weer een Ziggo-exclusive worden.
Ben benieuwd of de kwaliteit dichter bij seizoen 1 of dichter bij seizoen 8 ligt ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
‘Game Of Thrones’ Showrunners David Benioff And D.B. Weiss Confirmed The Worst Suspicions Of The Fanbase
But Benioff and Weiss emerged from their public hibernation to attend a panel at the Austin Film Festival, and finally answer some questions from fans. The two were brutally honest, essentially admitting that they were never fully qualified for the job from the beginning.
Woepsie, nu bevestigen D&D ook al wat de meeste fans wisten. Ze waren totaal niet geschikt om GoT te verfilmen.
Amusingly, the two never went online to read criticisms of the show from fans, who clearly understood the books better than they did.

Well, Benioff searched online, once, but the results “upset him,” so he never did it again.
Hadden ze dat nou maar wel gedaan, dan was er nog iets goeds overeind gebleven.

[ Voor 6% gewijzigd door segil op 02-11-2019 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:25

Onder deze tweet speculeert men over een remake van seizoen 8, maar ik gok op marketing voor de DVD/Blu-ray release of de komende prequel :P

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 25-11-2019 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:18
Mischien ietwat of topic:
Heb de UHD box van de laatste serie mogen ontvangen.
BEELDTECHNISCH (op een OLED)is het echt genieten van de serie met Dolby VisIon en met het geluidspoor in Dolby Atmos.
Waar veel geklaagd werd dat de serie zo (te) donker was om te kijken ziet het er nu goed wat heet prima uit.
In elk geval stukken beter dan hét on demand bij Ziggo te zien was.
Voor mij zekers een 38€ waard, kreeg vanwege de early reservering nu nog een € 6,50 van Amazon gecrediteerd.
De serie in twee avonden afgekeken, en dit weekend nog vast een keer, het weer leent zich er prima voor....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Goverman schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:21:
Tja, het 'probleem' met Game of Thrones is mijns inziens vooral dat het begon met een sociologisch/politicologische invalshoek: individuele acties (of acties gericht op individuen) hadden een beperkt (direct) effect op het grote verhaal.
Die sociologische/politicologische invalshoek verschoof nadat de serie de boeken voorbij streefde. De focus kwam meer te liggen op de acties van individuen, op een manier die we uit zoveel films / series gewend zijn.
En daarom ga ik seizoen 1 t/m 4 wel nogmaals bekijken en 5 t/m 8 niet. In de eerste vier seizoenen stond het politieke gekrakeel centraal inclusief families die tegen elkaar strijden. Een soort politieke GTST en ik smulde ervan. Daarna ging alles in sneltreinvaart ala the Hobbits van goed vs kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31

MazeWing

The plot thickens...

Het is eigenlijk ongelofelijk wat het laatste seizoen met de serie gedaan heeft en vooral hoe funest het is voor Game of Thrones zelf.

Ik kan de serie ook niet meer echt aanraden. Natuurlijk is het allemaal zeer onderhoudend en is het tot en met seizoen 7 gewoon fantastisch; ik wel mensen niet dezelfde teleurstelling bezorgen als GoT mij heeft bezorgd....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MazeWing schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:21:
Het is eigenlijk ongelofelijk wat het laatste seizoen met de serie gedaan heeft en vooral hoe funest het is voor Game of Thrones zelf.

Ik kan de serie ook niet meer echt aanraden. Natuurlijk is het allemaal zeer onderhoudend en is het tot en met seizoen 7 gewoon fantastisch; ik wel mensen niet dezelfde teleurstelling bezorgen als GoT mij heeft bezorgd....
Klopt, toevallig was ik laatst op een verjaardag waar het ging over GoT, ik heb mensen zelfs afgeraden om te kijken door het teleurstellende einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 09:07
Ze hebben zich enorm in de voet geschoten op deze manier. Voorheen volgden we alles eromheen, en dat bespraken we, nu verzwijgt iedereen het maar. Interesse in se-/pre-quels is ook minimaal en "we kijken de kat uit de boom". Dit is wat ik in mijn omgeving merk, en heb ook het idee dat dat online zo is (maar ik kom ook niet meer vaak op de desbetreffende fora/sites).

Financieel lijkt me dit voor HBO ook echt een enorme misser. In S03 hadden ze al een hoger aantal kijkers dan het laaste seizoen van breaking bad. Enne volgens mij is het in S05 fout gegaan, zie ook:

Afbeeldingslocatie: https://en.wikipedia.org/api/rest_v1/page/graph/png/Game_of_Thrones/0/8e626b2527c63ff6bbeeac47726c66e620a5acfe.png
Source:https://en.wikipedia.org/wiki/Game_of_Thrones#Viewer_numbers

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 19:50
miicker schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:34:
[...]

Klopt, toevallig was ik laatst op een verjaardag waar het ging over GoT, ik heb mensen zelfs afgeraden om te kijken door het teleurstellende einde.
Mee eens, tijdens s3-s4 probeerde ik iedereen te overtuigen mee GoT te kijken maar nu raad ik het gewoon af, er zijn genoeg andere en betere series waar je je tijd beter in kan stoppen. Zelf ben ik echt een van de grootste GoT nerds dus je zou zeggen dat ik te springen sta om meteen de spinoffs te kijken maar ik wacht lekker af met ze kijken totdat alle afleveringen uit zijn zodat ik niet weer teleurgesteld kan worden. Als meerdere mensen zo denken zullen de spinoffs voor HBO echt een flinke financiële teleurstelling zijn aangezien je zo niet echt abonnementen binnen haalt.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Voor wie de serie thuis nogmaals wilt kijken op bluray... nu tijdelijk de hele serie voor 64,99 euro bij Bol.

https://www.bol.com/nl/p/...-1-t-m-8/9200000115168796

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Krijgen ze aan de straatstenen niet kwijt waarschijnlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hf_SOvO2tgYBbJh4cOrFd7LYmkI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DOtc6uB0igGBi367oPsX1ZkM.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:38
Jogai schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:46:
Krijgen ze aan de straatstenen niet kwijt waarschijnlijk.

[Afbeelding]
Toch wel heel jammer hoor, is/was een van mn favoriete series! En ik zal 't zeker nog wel een paar keer opnieuw kijken, en dan iedere keer teleurgesteld worden over seizoen 7/8... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-06 15:43
Gelukkig hebben we de boeken nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59

MeNTaL_TO

The future is not set

CrazyOne schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:40:
Gelukkig hebben we de boeken nog!
Waarvan het nog niet zeker is of er ooit nog een deel gaat komen, laat staan daar een einde aan gemaakt gaat worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

segil schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:08:
Voor wie de serie thuis nogmaals wilt kijken op bluray... nu tijdelijk de hele serie voor 64,99 euro bij Bol.

https://www.bol.com/nl/p/...-1-t-m-8/9200000115168796
Goeie tip! :)

We zitten thuis met zijn allen weer de serie te bekijken, en dit is wel een goeie aanschaf.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat boek gaat er binnenkort niet meer komen vrees ik door al die komende projecten

Nu nl meldt

George R. R. Martin gaat de komende vijf jaar aan de slag bij HBO. De schrijver van de Game of Thrones-boeken gaat voor de Amerikaanse zender verschillende projecten ontwikkelen, meldt Variety.

Zoals eerder al bekend werd gemaakt, zijn er al vijf producties in de maak die net als Game of Thrones zijn gebaseerd op Martins boekenserie A Song of Ice and Fire. Daarnaast gaat de Amerikaanse schrijver ook tv-series maken van Who Fears Death, naar het gelijknamige boek van Nnedi Okorafor, en Roadmarks, gebaseerd op het boek van Roger Zelazny met dezelfde titel.

Martin en HBO werkten eerder ook al samen voor Game of Thrones (2011-2019). De schrijver was nauw betrokken bij de op zijn boeken gebaseerde serie.

Martin heeft al sinds 2011 geen boeken meer uitgebracht in de A Song of Ice and Fire-reeks. Hij maakte onlangs bekend dat hij vorig jaar wel grote vooruitgang heeft geboekt met het zesde deel, maar een releasedatum wilde hij niet prijsgeven. Hij sprak de hoop uit dit jaar weer veel te kunnen schrijven. Het is niet duidelijk of zijn werkzaamheden bij HBO het schrijfproces verder zullen vertragen.

Burp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jogai
Dat boek gaat er binnenkort niet meer komen vrees ik door al die komende projecten

Fixed

Er is net een jaar voorbij waar alle events etc. zijn afgelast. Als dat hem al niet genoeg tijd gaf, dan kan niets genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-06 11:59
Ik ben er ook bang voor. Als hij in een lockdownjaar (scrabble!) niet genoeg tijd heeft gehad om dat verhaal af te ronden, dan gaat het zeker niet gebeuren als straks alles weer open is. Zie de 9 jaar die hij daarvoor had om te schrijven waarin het hem ook niet is gelukt. Het is echt bizar dat het schrijven van een nieuw deel elke keer jaren langer moet duren dan bij het voorgaande deel. Dat een dergelijke goed geschreven pil niet in 1 of 2 jaar klaar is heb ik alle begrip voor, maar dat het meer dan 10 jaar moet duren gaat helemaal nergens over.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Blijkbaar werkt George aan de spinoff over John Snow.
Yes, there is a Jon Snow show in development.
https://georgerrmartin.co.../23/snow-and-other-stuff/

Nou, de kans dat de boeken nog voltooid worden, is nu wel 0,0 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:52
Die prequel heb ik nog wel een beetje vertrouwen in omdat er al een goed verhaal ligt waar aan vast gehouden kan worden. Bovendien hoop ik dat ze een beetje hebben geleerd van de kritiek. Deze sequel zie ik dan weer helemaal niet zitten. Ze zullen echt hun best moeten doen willen ze uit deze creatieve woestijn nog iets moois halen.

Maarja eerst maar eens zien hoe commercieel succesvol de prequel gaat zijn. Het lot van deze John Snow spinoff zal daar wel aan vast hangen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jogai
Afbeeldingslocatie: https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/51b3dc8ee4b051b96ceb10de/1c3fe436-e2e8-4fa0-9a86-a29d1a121c17/FV1Dc-PVUAIlaTe.jpeg?format=original

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• segil
lol, die comments onder de trailer:
Im genuinely excited for this show mainly because it’ll be season 1, and we all know it won’t get bad until the final seasons
Every time a Game of Thrones spinoff is released the gods flips a coin and the world holds its breath. I'm so hyped

[ Voor 15% gewijzigd door segil op 27-06-2022 11:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
De nieuwe serie "House of the Dragon" heeft en eigen topic gekregen, voor de geïnteresseerden:
[Serie] House Of The Dragon Topic

[ Voor 14% gewijzigd door miicker op 22-08-2022 12:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Sorry maar deze is te grappig

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeI9yJ4bJ64xL_WPTBwBMhddHqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEB5gHFMQ7iMHidAqDPvKSVX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
Oprechte vraag, wat is hier grappig aan? Het klopt namelijk in de verste verte niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Malfunctions schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:50:
[...]

Oprechte vraag, wat is hier grappig aan? Het klopt namelijk in de verste verte niet.
Oh dan verschillen we van humor, ik vind het wel grappige gedachte hoe kort de serie had kunnen zijn als hij niet gevallen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:40
G_Dragon schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Oh dan verschillen we van humor, ik vind het wel grappige gedachte hoe kort de serie had kunnen zijn als hij niet gevallen was.
Waarom was de serie dan korter geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mink Z. schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:54:
[...]

Waarom was de serie dan korter geweest?
Jemig niet te serieus allemaal, het is gewoon een grapje en nu moet ik het helemaal gaan verklaren.
Beetje humor please :o

spoiler:
Maar dan hadden geen 3 Three-Eyed Raven gehad en geen verstandige goede koning op het eind.
Als hij niet gevallen was zouden Robb Stark en Catelyn Stark die oorlog niet zijn gaan voeren tegen de Lannister.
En zo kan je nog veel meer dingen bedenken wat er anders was gelopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:14
G_Dragon schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:04:
[...]

Jemig niet te serieus allemaal, het is gewoon een grapje en nu moet ik het helemaal gaan verklaren.
Beetje humor please :o

spoiler:
Maar dan hadden geen 3 Three-Eyed Raven gehad en geen verstandige goede koning op het eind.
Als hij niet gevallen was zouden Robb Stark en Catelyn Stark die oorlog niet zijn gaan voeren tegen de Lannister.
En zo kan je nog veel meer dingen bedenken wat er anders was gelopen.
spoiler:
De duw van Jamie zorgt er niet voor dat er een oorlog werd gestart. Dat was toch echt het moment dat Ned Stark in de boeien geslagen werd, dat is de reden dat Robb de noordelijke troepen bij elkaar riep. Als je dan een eerder moment wil aanwijzen, dan is het de moordpoging op Bran als hij al gevallen is.

Bran die uit het raam wordt gegooid zet wel de verhoudingen tussen Stark en Lannister op scherp, maar is geen aanleiding voor een oorlog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:40
autje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

spoiler:
De duw van Jamie zorgt er niet voor dat er een oorlog werd gestart. Dat was toch echt het moment dat Ned Stark in de boeien geslagen werd, dat is de reden dat Robb de noordelijke troepen bij elkaar riep. Als je dan een eerder moment wil aanwijzen, dan is het de moordpoging op Bran als hij al gevallen is.

Bran die uit het raam wordt gegooid zet wel de verhoudingen tussen Stark en Lannister op scherp, maar is geen aanleiding voor een oorlog.
Daarnaast denk ik niet dat de Night King er erg van onder de indruk geweest is en Daenerys zal haar plannen ook niet bijgesteld hebben vanwege het "ongeluk" van Bran.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 08:02
Dat is ook een beetje wat ik mis in de prequel.
In a song of ice and fire begonnen er meerdere verhaallijnen, allemaal in hun eigen uithoek van de wereld. En het begon allemaal redelijk onschuldig.

Overigens zijn spoiler tags voor dingen die nog niet zijn uitgezonden. Niet voor 10 jaar oude pilots :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

spoiler:

Het is voor mij alweer even geleden, maar volgens mij is een groot onderdeel van het starten van de oorlog de moorpoging op Bran die gedaan werd met een valyrian steel dagger die van Little Finger bleek te zijn (maar waarvan Catelyn dacht dat hij van Tyrion was. Die moord poging was nooit nodig geweest als Bran niet uit de toren was geduwd en als Bran dus niet de toren had beklommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dunk & Egg krijgt een serie! Nice!

Game of Thrones krijgt weer een spin-off, bij nieuwe streamingdienst - https://nos.nl/l/2471217

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Jelte schreef op donderdag 13 april 2023 @ 07:41:
Dunk & Egg krijgt een serie! Nice!

Game of Thrones krijgt weer een spin-off, bij nieuwe streamingdienst - https://nos.nl/l/2471217
Hoe geweldig ik het ook vind, hier hadden ze beter drie films van kunnen maken. De verhalen zijn te kort om per verhaal een seizoen uit te wringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@autje Achja, je zal vast gelijk hebben. Ik kijk er in ieder geval naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Jelte schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:32:
@autje Achja, je zal vast gelijk hebben. Ik kijk er in ieder geval naar uit :)
Ik ook uiteraard :) . Zelfs de serie over Jon Snow na GoT die in ontwikkeling zou zijn zal ik ook kijken, hoe absurd ik het idee ook vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heerlijk dat ze het universum uitbreiden. eindelijk de benodigde aandacht.

als ik al zie wat voor meuk verhalen er langskomen in het marvel/star wars universum, dan kan dit niet slechter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 23:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik vind het leuk hoor al die spin off series van Game of Thrones maar laat ze alsjeblieft iets doen aan de tijd die tussen de seizoenen zit. 2 jaar is echt veel te lang. Nu ook weer bij House of the Dragon. Tegen de tijd dat seizoen 2 uitkomt ben ik de verhaallijn van seizoen 1 alweer grotendeels kwijt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:45
sjaool schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:14:
. Nu ook weer bij House of the Dragon. Tegen de tijd dat seizoen 2 uitkomt ben ik de verhaallijn van seizoen 1 alweer grotendeels kwijt.
ja dat duurt zeker lang als er 5 seizoenen zou komen van die serie ben ik(als ik het red) 67 :z om het af te kijken

dus als ik 67 ben begin ik er al niet meer aan om de spin offs te bekijken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

bie100 schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:29:
[...]

ja dat duurt zeker lang als er 5 seizoenen zou komen van die serie ben ik(als ik het red) 67 :z om het af te kijken

dus als ik 67 ben begin ik er al niet meer aan om de spin offs te bekijken :+
Als je het zo bekijkt dan red ik het ook wel tot mijn pensioen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:14:
Ik vind het leuk hoor al die spin off series van Game of Thrones maar laat ze alsjeblieft iets doen aan de tijd die tussen de seizoenen zit. 2 jaar is echt veel te lang. Nu ook weer bij House of the Dragon. Tegen de tijd dat seizoen 2 uitkomt ben ik de verhaallijn van seizoen 1 alweer grotendeels kwijt.
er zijn mensen die het vorig seizoen compleet opnieuw bekijken net voor de release van het nieuw seizoen. zijn er hier ook zulke mensen? sorry, maar dit vind ik zo zonde van mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21
Farabi schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:42:
[...]

er zijn mensen die het vorig seizoen compleet opnieuw bekijken net voor de release van het nieuw seizoen. zijn er hier ook zulke mensen? sorry, maar dit vind ik zo zonde van mijn tijd.
Misschien, als S2 in de winter komt.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
George moet eerst eens maar z'n boekenreeks afmaken, alhoewel dat waarschijnlijk er nooit meer van gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-06 11:23
Zo, in 6 weken tijd samen met mijn vriendin de hele GoT serie gekeken. We vlogen er werkelijk doorheen, wat een serie! _/-\o_
Tot en met seizoen 8 'The Long Night' intens genoten, daarna ging het wat bergafwaarts zoals iedereen wel ervaren heeft. Het voelde voor mij een beetje afgeraffeld. Alsof het nog niet helemaal goed was uitgewerkt, maar het moest af - dus dan maar zo.
Ondanks dat de laatste afleveringen een stuk minder waren zou ik de serie zeker niet afraden. Het is voor ons de beste (fantasy) serie die we samen gezien hebben. Ik bedoel; the red wedding. Holy shit! Nog nooit zoiets gezien, gevoeld, etc. bij het bekijken van fictie. Maar ook de karakteropbouw, iedere keer weer verrast worden. Fenomenaal.

Nu maar even een break en dan door met House of the Dragon. Hopelijk komt dat een beetje in de buurt van de eerste seizoenen GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Advizor schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:44:
Zo, in 6 weken tijd samen met mijn vriendin de hele GoT serie gekeken. We vlogen er werkelijk doorheen, wat een serie! _/-\o_
Tot en met seizoen 8 'The Long Night' intens genoten, daarna ging het wat bergafwaarts zoals iedereen wel ervaren heeft. Het voelde voor mij een beetje afgeraffeld. Alsof het nog niet helemaal goed was uitgewerkt, maar het moest af - dus dan maar zo.
Ondanks dat de laatste afleveringen een stuk minder waren zou ik de serie zeker niet afraden. Het is voor ons de beste (fantasy) serie die we samen gezien hebben. Ik bedoel; the red wedding. Holy shit! Nog nooit zoiets gezien, gevoeld, etc. bij het bekijken van fictie. Maar ook de karakteropbouw, iedere keer weer verrast worden. Fenomenaal.

Nu maar even een break en dan door met House of the Dragon. Hopelijk komt dat een beetje in de buurt van de eerste seizoenen GoT.
Dat afraffelen kwam vooral omdat de heren showrunners een vet bot hadden gekregen om andere dingen te doen. GoT zou eigenlijk 10 seizoenen duren maar dat wilden zij niet meer doen. Wat dat betreft een fikse domper op een van de beste series ooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-06 14:44
sjaool schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:09:
[...]

Dat afraffelen kwam vooral omdat de heren showrunners een vet bot hadden gekregen om andere dingen te doen. GoT zou eigenlijk 10 seizoenen duren maar dat wilden zij niet meer doen. Wat dat betreft een fikse domper op een van de beste series ooit.
Dat vette bot heeft ongetwijfeld geholpen om het afraffelen te versnellen, maar de klad kwam er al in toen de TV-serie de boekenserie had ingehaald. Minder sterke dialogen, minder diepgang, veel voorspelbaarder etc.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

• Farabi
  • Niet online
zaten de Targaryens altijd op de troon voordat Robert Baratheon kwam? hoe is dit in het boek verteld?

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 15-08-2024 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:15
Farabi schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:34:
zaten de Targaryens altijd op de troon voordat Robert Baratheon kwam? hoe is dit in het boek verteld?
Volgens mij bestond Westeros uit verschillende koninkrijkjes. Zo had je bijv. de Starks in het Noorden. Op een gegeven moment kwamen er 3 Targaryens (1 broer en 2 zussen) met hun draken en die hebben toen Westeros veroverd. Alle heersers werden gedwongen om trouw te zweren aan Aegon Targaryen. Zij die niet wilden luisteren werden uiteindelijk verslagen. Hier speelde de draken natuurlijk een grote rol in. De troon die uit zwaarden bestaat is daarom ook samengesteld uit zwaarden van de verslagen vijanden.
De Targaryens zien deze periode als een periode waarin zij Westeros verenigd hebben tot 1 rijk, maar dat is natuurlijk subjectief.

Het was heel lang ondenkbaar om de Targaryens van de troon te stoten omdat zij draken hadden. Tijdens de dance of dragons (te zien in de spin-off House of Dragons) kwam hier ook een einde aan en daarna hebben de Targaryens geen draken meer gehad (met uitzondering van Danearys dan in GOT).
Ik heb Fire en Blood niet gelezen, maar ik denk dat er tot Robert Baratheon altijd een Targaryen op de troon zat (but correct me if I am wrong).

• Farabi
  • Niet online
avec_style schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:46:
[...]

Volgens mij bestond Westeros uit verschillende koninkrijkjes. Zo had je bijv. de Starks in het Noorden. Op een gegeven moment kwamen er 3 Targaryens (1 broer en 2 zussen) met hun draken en die hebben toen Westeros veroverd. Alle heersers werden gedwongen om trouw te zweren aan Aegon Targaryen. Zij die niet wilden luisteren werden uiteindelijk verslagen. Hier speelde de draken natuurlijk een grote rol in. De troon die uit zwaarden bestaat is daarom ook samengesteld uit zwaarden van de verslagen vijanden.
De Targaryens zien deze periode als een periode waarin zij Westeros verenigd hebben tot 1 rijk, maar dat is natuurlijk subjectief.

Het was heel lang ondenkbaar om de Targaryens van de troon te stoten omdat zij draken hadden. Tijdens de dance of dragons (te zien in de spin-off House of Dragons) kwam hier ook een einde aan en daarna hebben de Targaryens geen draken meer gehad (met uitzondering van Danearys dan in GOT).
Ik heb Fire en Blood niet gelezen, maar ik denk dat er tot Robert Baratheon altijd een Targaryen op de troon zat (but correct me if I am wrong).
hoeveel boeken heb je over game of thrones? welke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Farabi schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:00:
[...]

hoeveel boeken heb je over game of thrones? welke?
A Game of Thrones (1996)
A Clash of Kings (1998)
A Storm of Swords (2000)
A Feast for Crows (2005)
A Dance with Dragons (2011)
The Winds of Winter (planned)
A Dream of Spring (planned)

Maar dat is dus waar Game of Thrones (de serie) op gebaseerd is. Tot ze dus bij de geplande boeken aankwamen en D&D er alleen voor stonden, toen ging het mis in de show,

Nu draait House of the Dragon (seizoen 2 van 4 is net klaar) en dat is gebaseerd op The Princess and the Queen en Fire & Blood. Je hebt ook nog The Rise of the Dragon, waarin dus het verhaal staat van Aegon's conquest tot The Princess and the Queen/Fire & Blood.

Beetje net als dat je in de wereld van Tolkien verschillende verhalen hebt binnen dezelfde fantasiewereld. The Lord of the Rings, The Hobbit, The Silmarillion, Unfinished Tales enz. enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
En dan heb je ook nog de Dunk & Egg boeken. Daar komt volgend jaar een nieuwe serie van.

Als je voornamelijk geinteresseerd bent in het hoofdverhaal kun je het beste de GoT boeken lezen. Maar deze serie is helaas nog niet af. Als je interesse hebt in de geschiedenis van de Targaryens kun je het beste Fire & Blood lezen.
En als je wat kortere verhalen wilt die in dezelfde wereld afspelen kun je de Dunk & Egg boeken lezen. Maar ik zou deze alleen aanraden als je het GoT universum leuk vindt.

• Malfunctions
avec_style schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:12:
En dan heb je ook nog de Dunk & Egg boeken. Daar komt volgend jaar een nieuwe serie van.

Als je voornamelijk geinteresseerd bent in het hoofdverhaal kun je het beste de GoT boeken lezen. Maar deze serie is helaas nog niet af. Als je interesse hebt in de geschiedenis van de Targaryens kun je het beste Fire & Blood lezen.
En als je wat kortere verhalen wilt die in dezelfde wereld afspelen kun je de Dunk & Egg boeken lezen. Maar ik zou deze alleen aanraden als je het GoT universum leuk vindt.
Ik heb alles gelezen, maar ik vond 2 van de 3 Dunk & Egg verhalen juist heel leuk. De derde is ook ok, maar minder dan de anderen. Het zijn short stories, dus makkelijk te verhapstukken, en ook wat minder zwaar qua implicaties en doorgaande verhaallijnen. Wat mij betreft zeker wel een aanrader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
avec_style schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:46:
[...]

Tot Robert Baratheon hebben er inderdaad (sinds Aegon I) alleen maar Targaryens op de troon gezeten gedurende 283 jaar.

Daarvoor was Westeros (ten zuiden van The Wall) inderdaad verdeeld in zeven koninkrijken (de Seven Kingdoms):
Kingdom of the North
Kingdom of the Mountain and the Vale (nu: The Vale)
Kingdom of the Isles and the Rivers (nu: Iron Islands + The Riverlands)
Kingdom of the Storms (nu: The Stormlands)
Kingdom of the Reach (nu: The Reach)
Kingdom of the Rock (nu: The Westerlands)
Dorne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik ben nu GoT voor de 2e keer aan het bekijken. Wat had Ser Jorah voor verraad gepleegd jegens zijn vader en stark? volgens mij was ik dat ook met de 1e kijkbeurt vergeten of werd me niet helemaal duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Farabi schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:26:
ik ben nu GoT voor de 2e keer aan het bekijken. Wat had Ser Jorah voor verraad gepleegd jegens zijn vader en stark? volgens mij was ik dat ook met de 1e kijkbeurt vergeten of werd me niet helemaal duidelijk
Kort antwoord: slavenhandel, wat verboden is in Westeros.

Van de GoT Fandom wiki:
Jorah married Lynesse Hightower, but his new wife had expensive tastes that Jorah struggled to fund. Ultimately, he resorted to selling poachers into slavery, which has been illegal in the Seven Kingdoms for millennia and is a great taboo throughout Westeros. Jorah was eventually caught and disgraced. He was stripped of his lordship and fled to the Free Cities to avoid being executed by Eddard Stark, though he decided to leave his family's ancestral Valyrian steel sword, Longclaw, behind, which Jeor would pass down to Jon Snow. He served in mercenary companies such as the Golden Company. However, his income would not be enough to satisfy Lynesse, and she eventually left him and became a concubine for a richer man.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:50:
[...]

Kort antwoord: slavenhandel, wat verboden is in Westeros.

Van de GoT Fandom wiki:

[...]
waarom maakt ned stark een persoonlijke zaak van dit? westeros ligt toch niet in het noorden? waarom jaagt ned stark op hem ipv iemand anders uit andere koninkrijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• avec_style
Omdat hij (en zijn familie) uit het Noorden komen waar de Starks de baas zijn. En het noorden is onderdeel van Westeros.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Farabi schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:24:
[...]

waarom maakt ned stark een persoonlijke zaak van dit? westeros ligt toch niet in het noorden? waarom jaagt ned stark op hem ipv iemand anders uit andere koninkrijken?
Het staat letterlijk op de pagina van de link die je quote;
Biography
Background
Jorah Mormont is the son of Jeor Mormont of House Mormont, the Lords of Bear Island and vassals of House Stark in the North.
Als je in de serie dingen niet snapt of volgt is het altijd handig om een wiki erbij te pakken.
https://gameofthrones.fandom.com/wiki/
https://awoiaf.westeros.org/index.php/Main_Page
Zit wel wat verschil in. De eerste is volgens mij gebaseerd op de serie, met verwijzingen ook naar de boeken. De laatste is gebaseerd op de boeken.

Voordeel van zo'n wiki is ook dat je eventueel door kan klikken, zodat je gelijk nog meer achtergrondinformatie of relaties kan vinden.

Zo is Jorah Mormont dus de zoon van Jeor Mormont (van de Night's Watch) en regeert de familie Mormont over Bear Island in het noorden. In de serie zien we Lyanna Mormont als leider. Zij is dus een nichtje van Jeor en Jorah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Waarom noemen ze baelish 'pinkje'? Die snapte ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 00:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Farabi schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:50:
Heeft volgens mij te maken met waar hij vandaan komt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Farabi schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:50:
Petyr "Littlefinger" in reference to his short stature and his family's lands on the smallest of the peninsulas called the Fingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Kan je dit uitleggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Petyr wordt "Littlefinger/Pinkje" genoemd omdat hij niet zo groot is en zijn familie woont op een klein stukje land dat het kleinste schiereiland in de regio is, genaamd de Vingers. Dus zijn bijnaam komt zowel door zijn lengte als door waar hij vandaan komt.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mog schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 08:45:
[...]

Petyr wordt "Littlefinger/Pinkje" genoemd omdat hij niet zo groot is en zijn familie woont op een klein stukje land dat het kleinste schiereiland in de regio is, genaamd de Vingers. Dus zijn bijnaam komt zowel door zijn lengte als door waar hij vandaan komt.
ik dacht eerst dat het met zijn geslacht te maken had, maar dat sloot ik maar even uit omdat er al een eunuch in de raad zit. dit zou anders wel een hele flauwe storytelling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
gisteren een mooi gesprek in S02E06 tussen tywin lannister en arya over de gebeurtenissen in the house of the dragon.

ze hadden over rhaenys targaryen. die kennen we. maar wie is visenya targaryen? die is niet verschenen in house of the dragon? toevallig de moeder van rhaenys of de zus? ik zit nu de stamboom te googlen maar wordt er niet wijzer van.

[ Voor 52% gewijzigd door Farabi op 20-08-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Farabi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:03:
gisteren een mooi gesprek in S02E06 tussen tywin lannister en arya over de gebeurtenissen in the house of the dragon.

ze hadden over rhaenys targaryen. die kennen we. maar wie is visenya targaryen? die is niet verschenen in house of the dragon? toevallig de moeder van rhaenys of de zus? ik zit nu de stamboom te googlen maar wordt er niet wijzer van.
Als je geïnteresseerd bent in de achtergronden van de afleveringen, kan ik je Alt Shift X aanraden op YouTube. Staat vaak per aflevering extra uitleg met erg veel achtergrondinformatie.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Farabi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:03:

Ik ken de scene niet uit mijn hoofd. Waarschijnlijk gaat het over de vrouwen van Aegon (d'n eerste), niet over degene in HotD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:13:
[...]

Ik ken de scene niet uit mijn hoofd. Waarschijnlijk gaat het over de vrouwen van Aegon (d'n eerste), niet over degene in HotD.
een van de vrouwen bereden Vhagar. die draak is toch van HotD?

alleen had tywin lannister over gebeurtenissen van 300 jaar geleden. HofD is 200 jaar voor de gebeurtenissen.

deze scene: YouTube: Arya Stark and Tywin Lannister are talking about Targaryens and thei...

[ Voor 38% gewijzigd door Farabi op 20-08-2024 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:29

odan

The dark side is within all!

Farabi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:40:
[...]

een van de vrouwen bereden Vhagar. die draak is toch van HotD?

alleen had tywin lannister over gebeurtenissen van 300 jaar geleden. HofD is 200 jaar voor de gebeurtenissen.

deze scene: YouTube: Arya Stark and Tywin Lannister are talking about Targaryens and thei...
Die draak werd 181 jaar oud.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27

Robtimus

me Robtimus no like you

De naam Rhaenys is wat meer herbruikt, maar het ging hier over Visenya Targaryen en Rhaenys Targaryen, allebei sister-wives van Aegon I.

Naast deze Rhaenys en Rhaenys uit HotD was er blijkbaar nog een: Rhaenys Targaryen (daughter of Rhaegar), kleindochter van de Mad King, vermoord door de Mountain en
spoiler:
halfzus van Jon Snow, in ieder geval in de serie

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Overigens is die scène tussen Tywin en Arya de beste scène die voor de serie verzonnen is en niet in het boek voorkomt. Ook George RR Martin heeft gezegd dat hij zou willen dat hij op het idee was gekomen om die twee bij elkaar te brengen (in het boek is ze de cupbearer van Roose Bolton).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
wat vinden jullie van de scenes over de gezichtloze god van arya stark. ik ben de serie voor de 2e keer aan het bekijken maar wat valt dat gedeelte toch tegen elke keer. het haalt mij helemaal uit het verhaal.

zijn die stukken ook zo saai in het boek?

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 20-09-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Farabi schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:31:
wat vinden jullie van de scenes over de gezichtloze god van arya stark. ik ben de serie voor de 2e keer aan het bekijken maar wat valt dat gedeelte toch tegen elke keer. het haalt mij helemaal uit het verhaal.

zijn die stukken ook zo saai in het boek?
Kan je een paar voorbeelden geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
segil schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:01:
[...]

Kan je een paar voorbeelden geven?
Alle scenes zodra ze de boot naar braavos neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 14:52
De scenes op zich vond ik nog niet zo slecht. Het idee van de oude Arya afbreken en de assassin opbouwen wat haar uiteindelijk niet lukt omdat ze geen afscheid kan nemen van haar familie. Maar daardoor voelt het voor mij wel als flinke investering van schermtijd met een minuscule payoff. Het subplot pakt mij namelijk ook niet erg en er wordt mijn inziens te weinig mee gedaan.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waarom wordt sandor clegane 'the hond' genoemd in de serie? dat is nergens duidelijk gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Farabi schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:58:
waarom wordt sandor clegane 'the hond' genoemd in de serie? dat is nergens duidelijk gemaakt?
Het wapen van House Clegane is een afbeelding van drie honden (jachthonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
autje schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:43:
[...]

Het wapen van House Clegane is een afbeelding van drie honden (jachthonden).
is er een huis clegane? dat wist ik niet. is dit wel verteld in de serie? of komt de info van het boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Farabi schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:50:
[...]

is er een huis clegane? dat wist ik niet. is dit wel verteld in de serie? of komt de info van het boek?
Info is uit het boek, ik weet niet meer of het in de serie ook verteld wordt. Ik kan helaas niet de hele serie nog een keer kijken om het uit te zoeken ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Farabi schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:50:
[...]

Allebei. In s03e04 wordt dit uitgelegd in de grot waar Clegane ter verantwoording wordt geroepen voor zijn daden. Daar wordt de moord besproken op de kinderen van Aerys II Targaryen, de mad king, door de broer van de hound.
You'll die soon enough, dog. But it won't be murder, only justice. And a kinder fate than you deserve. Lions you call yourselves. At the Mummer's Ford, girls of seven years were raped and babes still on the breast were cut in two while their mothers watched. I wasn't at the Mummer's Ford. Dump your dead children at some other door. House Clegane was built upon dead children. I saw them lay Prince Aegon and Princess Rhaenys before the Iron Throne. Do you take me for my brother? Is being born Clegane a crime? Murder is a crime. I never touched the Targaryen babes. I never saw them, never smelled them, never heard them bawling. You want to cut my throat, get on with it! But don't call me murderer and pretend that you're not. You murdered Mycah. The butcher's boy. My friend. He was 12 years old. He was unarmed.

[ Voor 48% gewijzigd door segil op 03-10-2024 08:16 ]

Pagina: 1 ... 68 69 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic