Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Serie] Game of Thrones Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste
Acties:

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
quote:
mark-k schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:37:
[...]

Met even googlen zou je leren (pun intended) dat de meeste soorten leer gewoon zinken, zeker dat verstevigde waar armor van gemaakt wordt. :p
Wat eigenlijk ook niet zo belangrijk is gezien je in de serie kan zien dat ze zinken.

Ik denk dat ze vanwege magische regeltjes de zee niet in mogen/kunnen anders hadden ze al lang de wandeling om de muur heen gemaakt. De WW zijn gemaakt door de Children of the forest, het zou best kunnen dat ze er een hoop restricties aan hebben gehangen.

• EdwardK123
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18-11 08:30
quote:
Gonadan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:47:
[...]

Geen idee joh, ik ben ook maar baldadig aan het doen tegen iedereen die denkt dat je wel even een halve marathon over de zeebodem kan lopen met een leger half ontbonden gratenpakhuizen. :P
Misschien de truc met het bootje opzekop houden en lucht happen a la Pirates of the Caribbean? ;)

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:11

mark-k

AKA markkNL

quote:
ArgantosNL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:38:
[...]

Wat eigenlijk ook niet zo belangrijk is gezien je in de serie kan zien dat ze zinken.

Ik denk dat ze vanwege magische regeltjes de zee niet in mogen/kunnen anders hadden ze al lang de wandeling om de muur heen gemaakt. De WW zijn gemaakt door de Children of the forest, het zou best kunnen dat ze er een hoop restricties aan hebben gehangen.
Should we put in a 'no flying mounts' restriction? Nah, what would be the chance of that...

• Rainbow_Dash
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 05:34

Rainbow_Dash

Little Nestling ♥

Gisteren dus de Games of Thrones tour gedaan vanuit Dublin.

Al om 6:00 uur op moeten staan, maar het was het meer dan waard!

Keurig op tijd opgepikt en tijdens de reis meerdere activiteiten gedaan. Bus heeft zelf TV's en we hebben meerdere specials van Game of Thrones gezien. Making off's showreel etc. Geen seizoen 7 dingen, omdat een paar mensen het nog niet hadden gezien. Dus geen spoilers!

Ook tijdens de reis een GoT quiz gedaan en diegene die de meeste goed had, werdt dit King/Queen in de North gekroond :+

Helaas eindige ik op plaats 3 met 8 goed. (van de 45 mensen toch vrij nette score 8)

Eerste stop was natuurlijk de haunted forest, we zijn naar de plek gegaan waar Seizoen 1 Ep 1 begint. (Waar Wills de dode mensen ziet in een rond figuur), waar Jon Snow een kamp had met Tyrion. Verder ook waar Eddard de direwolves pups heeft gevonden samen met zijn kinderen. Tourguide had ook een tablet met film mee zodat we precies konden zien waar het was opgenomen.

spoiler:
Waar kennen we dit van?

Daarna een uitgebreide lunch gehad ala GoT stijl en eten (in de bus konden we alvast kiezen wat we wilden zodat het restaurant alles alvast kon voorbereiden, efficient dus!) We hadden een echte lunch met de bekers van King Roberts. (die hornen waar je bier in stopt enzo). Echt heerlijk gegeten.

Daarna kwam wel het top punt van de dag, de direwolves! Summer en Greywind! (Echte namen Thor en Odin). Blijkbaar waren de eigenaars ook extra's in de film. Een man heeft zelf in 4 seizoen als extra gedient. De vader was ook een extra in seizoen 1, als Dotrakhi Slave Master!
spoiler:

Leuk extratje, blijkbaar zijn Shaggydog en Ghost dezelfde wolven (honden), echter is Ghost dus gewoon wit geverfd! wow!

Finally naar Winterfell gegaan, stuk of 8 film locaties gezien, (in onze cloaks natuurlijk). Als toetje op de taart, bij Inch Abbey een zwaard gevecht gedaan 8)

Timezone: +0:00 Dublin Time; Sláinte! ♥ ♣ ♥ ♣ ♥ ♣

• DeKoetsier
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15:53
Heel vet zo'n tour! @Rainbow_Dash

Even nog wat betreft die Wight die wel/niet door de zee zouden kunnen lopen. Naar mijn idee zouden ze prima lekker ondood onder water kunnen blijven staan, langzaam lopen met de weerstand, kettinkje leggen als het moet ;) maar dat is mogelijk op een plek met stilstaand water, zoals een klein meertje.

Maar op zo'n ruige plek als dit? (Grote hoge rots formaties, golven, stroming, etc.)

DeKoetsier wijzigde deze reactie 01-09-2017 13:33 (4%)

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:40
Ik snap dat dit een discussie forum is en dat het nerden gehalte hier wat hoger dan gemiddeld is. Maar pagina's discuseren over plotholes dat wargs nou wel of niet onder water kunnen lopen.
Plotholes zijn altijd te vinden. Ik bedoel Robert en Eddard starten een rebellion, omdat het vermoeden bestaat dat Rygar het zusje van Eddard ontvoerd heeft. Waarom heeft ze niet een bericht gestuurd naar Eddard en Robert van leuk dat jullie wraak willen. Maar ik hou van hem en we zijn getrouwd. Btw ik ben in verwachting van hem.
Je zou op z'n minst verwachten dat ze een poging doet om te vermijden dat haar broer en man oorlog met elkaar voeren.

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:38
quote:
Russel88 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:37:
Ik snap dat dit een discussie forum is en dat het nerden gehalte hier wat hoger dan gemiddeld is. Maar pagina's discuseren over plotholes dat wargs nou wel of niet onder water kunnen lopen.
>:)

Trouwens, waarom zouden die lui onder water moeten kunnen lopen? Ben je wel eens je huissleutel vergeten vroeger als kind en heb je toen met een zelfgemaakt lusje van takjes geprobeerd het haakje van de deur open te krijgen? Dan ben je tig keer aan het mikken, maar uiteindelijk mik je wel raak... hoe stijf of onhandig je takje ook is... ik stel me het mikken van een ketting om de nek van een draakje hetzelfde voor :)

deze reactie is waarschijnlijk niet geschikt voor jongere lezers die opgegroeid zijn met betere sloten ;)

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

Little Nestling ♥

Die cliffs zijn nogal hoog, zou niet weten hoe ze aan land moeten komen, tenzij ze een flink stuk doorzwemmen?

Wights kunnen volgens mij niet echt klimmen ook ;)

Met een draak de muur neerhalen is veel logischer.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-11 21:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

quote:
Plotholes zijn altijd te vinden. Ik bedoel Robert en Eddard starten een rebellion, omdat het vermoeden bestaat dat Rygar het zusje van Eddard ontvoerd heeft. Waarom heeft ze niet een bericht gestuurd naar Eddard en Robert van leuk dat jullie wraak willen. Maar ik hou van hem en we zijn getrouwd. Btw ik ben in verwachting van hem.
Je zou op z'n minst verwachten dat ze een poging doet om te vermijden dat haar broer en man oorlog met elkaar voeren.
Het begint nu wel een beetje de spuigatren uit te lopen ja. Het mierenneuken om details, rare specultaties.... Ik begrijp best dat mensen soms wel érg fanatiek zijn maar kunnen we weer gewoon een beetje over de inhoud praten?

Plotholes zijn er genoeg, zeker in seizoen 7. Accepteren en verder gaan?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Nieuwevolger
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Ik zit nu seizoen 4 te kijken, vader tyrell is mij er ook eentje.

• Muta
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
quote:
Uh, en wat dacht je van Brandon Stark (Ned's broer) en Rickon Stark (vader van Ned) die verbrand zijn door de Mad King? Volgens mij is dat ook een belangrijke catalysator van de oorlog.

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Wat ik me trouwens ook laatst bedacht, dat stambeeld in Braavos (Titan of Braavos), daarvan werd in eerdere seizoenen geloof ik gezegd dat het ook kon vechten of zo, dat lijkt me nog wel gaaf om te zien, iemand enig idee of dat nog gaat gebeuren?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
quote:
miicker schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:44:
Wat ik me trouwens ook laatst bedacht, dat stambeeld in Braavos (Titan of Braavos), daarvan werd in eerdere seizoenen geloof ik gezegd dat het ook kon vechten of zo, dat lijkt me nog wel gaaf om te zien, iemand enig idee of dat nog gaat gebeuren?
Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar het ding is van graniet, brons en staal. Behalve brullen/toeteren doet ie vrij weinig :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

Little Nestling ♥

quote:
Chiron schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:01:
[...]

Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar het ding is van graniet, brons en staal. Behalve brullen/toeteren doet ie vrij weinig :P
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Titan_of_Braavos

Schijnt dat die vroeger gevochten heeft, maar dat kan ook gewoon een legende zijn. Nu is het vooral om waarschuwingen te geven tegen intruders enzo.

• miicker
  • Niet online
quote:
Chiron schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:01:
[...]

Dat werd gewoon tegen Arya gezegd toen ze naar Braavos ging geloof ik. En net zoals heel veel dingen eerst verhalen waren en het later echt gebeurt in GoT leek me dit ook wel mogelijk, dus lijkt me wel gaaf om te zien.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator SWS

Front verplichte underscores

Dat lijkt me juist een overdreven letterlijke Deus ex machina. Zijn er IRL niet ook van dat soort legendes?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• miicker
  • Niet online
Eerste maandag zonder Game of Thrones, wie vertoont er al afkickverschijnselen? Ik in ieder geval wel :+

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 15:49
Nee, het afgelopen seizoen was, wat mij betreft, van dusdanig laag niveau in verhouding tot voorgaande seizoenen, dat ik het niet mis.

• Morelleth
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 13:43
quote:
Muta schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:25:
[...]

Uh, en wat dacht je van Brandon Stark (Ned's broer) en Rickon Stark (vader van Ned) die verbrand zijn door de Mad King? Volgens mij is dat ook een belangrijke catalysator van de oorlog.
En Robert die verliefd was op Lyanna en haar niet kon krijgen hielp ook niet mee.
Mogelijk nog wel een beetje aangespoord door een opkomend irritant slim mannetje (Littlefinger) die graag mensen tegen elkaar opzette en Ned Stark ook graag dood zag omdat die (in plaats van Brandon, die net toevallig al was afgemaakt) met zijn grote liefde (Catelyn Tully) trouwde.
Littlefinger zit toch achter een behoorlijk groot deel van de strijd tussen de diverse partijen, dus zou me niet eens verbazen als hij ook al geruchten zat te verspreiden over verraad toen de Mad King nog aan de macht was.

• EdwardK123
quote:
miicker schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:32:
Eerste maandag zonder Game of Thrones, wie vertoont er al afkickverschijnselen? Ik in ieder geval wel :+
Nog 550nogwat dagen?

Inmiddels einde van seizoen 3 bereikt en met vrienden kijken we inmiddels Rick & Morty en Peaky Blinders :Y

• miicker
  • Niet online
quote:
Ik hoop geen 550 maandagen wachten :P Dat zou erg lang zijn :+ Maar qua dagen kan het helaas goed kloppen ja :P

• Lauryn
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16-11 10:11
Zo! Ivm vakantie eindelijk de finale kunnen kijken! Wat kan een week lang duren zeg ;)

Ik ben happy. Eindelijk weer wat fijne dialogen, die ik echt gemist heb de afgelopen tijd. Bronn en Tyrion, Sam en Bran, Tyrion en The Hound, Sansa en Arya, The Hound helemaal in zijn rol, Jamie die eindelijk wakker geworden is... Ik heb echt genoten.

Wat ik echter niet begrijp is; Wat deed Tormund nog bij Eastwatch?!?!?! Waarom is hij daar naartoe gegaan na de laatste confrontatie. Bran kan de muur in gaten houden met zijn raven, je weet dat er een enorm leger aankomt met wellicht draak (daar moeten ze zelf toch ook aan gedacht hebben???) Waarom zou je in hemelsnaam naar Eastwatch gaan???!

Vervolgens kom ik bij de vraag; hoever is het lopen naar Winterfell?? In het tempo dat ze tot nu toe hadden wsl seizoen lang, maar vrees dat ze er in het nieuwe seizoen al zijn. Hebben ze daar tijd om eea voor te bereiden? Valt er überhaupt iets te verdedigen daar? Kan me herinneren dat het al een paar keer ingenomen is zonder al te veel moeite, dus ik zou daar wegwezen. Hoelang doet het leger vanuit het zuiden erover om bij Winterfell te komen. Als ik de aflevering moet geloven minimaal 2 weken. Als alles in dezelfde tijd plaatsvond, komen ze dus nooit op tijd.

Oh, en wat keek die maester blij toen hij die dode zag. Alsof hij een nieuw projectje zag.

Terug naar Tormund; die kan nu toch nergens heen? Die is vrij nutteloos geworden. Hij kan alleen op de muur blijven. Langs het leger rennen is onmogelijk. Of hij moet over de muur naar Castle Black rennen?? Ik zou niet weten wat hij nog kan doen anders.

En nu weer heel lang wachten.... pffff

• miicker
  • Niet online
Ik vind zelf al het gezeik en gezeur op S07 onterecht, en met mij blijkbaar heel veel anderen. Eerder heb ik hier dit bericht geplaatst. Nu S07 is afgelopen heb ik alle cijfers bijgewerkt, en wat blijkt, S07 is volgens de grote massa het op één na beste seizoen tot nu toe. het verschil is dusdanig groot dat ik het ook niet zo snel achteruit zie gaan.

Ik weet niet of ik dit seizoen het op één na beste seizoen vond, maar goed vond ik het zeker!

• walteij
  • Laatst online: 21-11 15:42
quote:
miicker schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:06:
Dat werd gewoon tegen Arya gezegd toen ze naar Braavos ging geloof ik. En net zoals heel veel dingen eerst verhalen waren en het later echt gebeurt in GoT leek me dit ook wel mogelijk, dus lijkt me wel gaaf om te zien.
Klopt, dit werd Arya inderdaad verteld.
Een kleine boek spoiler:
spoiler:
Uit "A Feast for Crows", eerste hoofdstuk van Arya:

The Titan of Braavos. Old Nan had told them stories of the Titan back in Winterfell. He was a giant as tall as a mountain, and whenever Braavos stood in danger he would wake with fire in his eyes, his rocky limbs grinding and groaning as he waded out into the sea to smash the enemies. "The Braavosi feed him on the juicy pink flesh of little highborn girls," Nan would end, and Sansa would give a stupid squeak. But Maester Luwin said the Titan was only a statue, and Old Nan's stories were only stories.

Als Arya in de boeken naar Braavos gaat, zeilen ze onder de Titan door. Als ze dan naar boven kijkt (onder de wapenrok van de Titan), ziet ze dan er op de benen veel schietgaten zijn, en er moordgaten bovenin zijn, waar pek en/of brandende olie doorheen gegoten kan worden.

Even so, she kept one hand on Needle as they slipped between his legs. More arrow slits dotted the insides of those great stone thighs, and when Arya craned her neck around to watch the crow's nest slip through with a good ten yards to spare, she spied murder holes beneath the Titan's armored skirts, and pale faces staring down at them from behind the iron bars.

De titan is dus wel degelijk 'aan het vechten' om Braavos te beschermen tegen indringers, alleen niet zo letterlijk als in de legende.

• Eddye
quote:
miicker schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:56:
Ik vind zelf al het gezeik en gezeur op S07 onterecht....
Je stelt zelf een vraag, als iemand een andere mening heeft is het gezeik en gezeur... 8)7

• miicker
  • Niet online
quote:
Eddye schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:03:
[...]

Je stelt zelf een vraag, als iemand een andere mening heeft is het gezeik en gezeur... 8)7
Als je zegt dat je het seizoen niets vond omdat het slechter was dan vorige seizoenen en verder niets toevoegt vind ik het inderdaad gezeik en gezeur. Een reactie waarin staat dat je het allemaal slecht vond voegt niets toe. Als je beschrijft wat je niet goed vond, wat er beter kan en wat in jou ogen matiger was dan vorige seizoenen dan is het gewoon je mening en open je ruimte voor discussie.

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online

Darkfreak

Everybody wears a mask

Wat ik hier keer op keer terug zie komen is de prophecy van Maggy the Frog.
Waar ze "And when your tears have drowned you, the valonqar shall wrap his hands about your pale white throat and choke the life from you" zou zeggen.

Als ik mij goed herinner zegt ze dit nooit in de serie.
Dat laatste stuk van de Valongar komt enkel in de boeken voor.

D&D kennende zullen ze waarschijnlijk een verrekt goede reden hebben gehad om dit laatste stukje van de prophecy weg te laten ;)

(>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15:19
quote:
[b]Darkfreak schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:51:
D&D kennende zullen ze waarschijnlijk een verrekt goede reden hebben gehad om dit laatste stukje van de prophecy weg te laten ;)
Als D&D zo lang vooruit gedacht hebben. ;)
Ik verwacht dat ze dit stukje van de prophecy weggehaald hebben omdat valonqar een te moeilijk te begrijpen woord is en een vertaling ervan niet echt goed werkt, het betekent letterlijk "kleine broer", maar ik denk dat als die vertaling in de show gebruikt werd de prophecy te direct over kwam.

steam: failsnail, battle.net: failsnail#2586

• Darkfreak
  • Nu online

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
markdm schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:03:
[...]

Als D&D zo lang vooruit gedacht hebben. ;)
Ik verwacht dat ze dit stukje van de prophecy weggehaald hebben omdat valonqar een te moeilijk te begrijpen woord is en een vertaling ervan niet echt goed werkt, het betekent letterlijk "kleine broer", maar ik denk dat als die vertaling in de show gebruikt werd de prophecy te direct over kwam.
Dan hadden ze het ook kunnen vertalen, dus 'little brother' ipv 'Valonqar' gebruiken.
Daar hadden enkel de lezers iets van gemerkt, en niet het grote overige gros.

Door het weg te laten hebben D&D zich veel meer mogelijkheden voor het einde van Cercei beschikbaar gesteld.

• walteij
quote:
Darkfreak schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:06:
Dan hadden ze het ook kunnen vertalen, dus 'little brother' ipv 'Valonqar' gebruiken.
Daar hadden enkel de lezers iets van gemerkt, en niet het grote overige gros.

Door het weg te laten hebben D&D zich veel meer mogelijkheden voor het einde van Cercei beschikbaar gesteld.
Valonquar is een Valyrisch word en het wijst niet direct naar een geslacht. De vertaling naar het Engels is dus younger sibling (bevestigd door GRRM), dus jongere broef of zus. Waarbij het logisch zou zijn (in Cersei's geval) dat er een broer bedoeld wordt.
Ik heb de scene nog eens even bekeken, daarin begint ze direct na de crows en shrouds te lachen. In de boeken gebeurt dat pas later.
Omdat hier nu toch naar het verschil tussen de boeken en de serie wordt gewezen, even een spoiler uit de boektekst(A feast for Crows, 8e hoofdstuk van Cersei):

spoiler:
The inside of the tent was full of smells. Cinnamon and nutmeg. Pepper, red and white and black. Almond milk and onions. Cloves and lemongrass and precious saffron, and stranger spices, rarer still. The only light came from an iron brazier shaped like a basilisk's head, a dim green light that made the walls of the tent look cold and dead and rotten. Had it been that way in life as well? Cersei could not seem to remember.

The sorceress was sleeping in the dream, as once she'd slept in life. Leave her be, the queen wanted to cry out. You little fools, never wake a sleeping sorceress. Without a tongue, she could only watch as the girl threw off her cloak, kicked the witch's bed, and said, "Wake up, we want our futures told."

When Maggy the Frog opened her eyes, Jeyne Farman gave a frightened squeak and fled the tent, plunging headlong back into the night. Plump stupid timid little Jeyne, pasty-faced and fat and scared of every shadow. She was the wise one, though. Jeyne lived on Fair Isle still. She had married one of her lord brother's bannermen and whelped a dozen children.

The old woman's eyes were yellow, and crusted all about with something vile. In Lannisport it was said that she had been young and beautiful when her husband had brought her back from the east with a load of spices, but age and evil had left their marks on her. She was short, squat, and warty, with pebbly greenish jowls. Her teeth were gone and her dugs hung down to her knees. You could smell sickness on her if you stood too close, and when she spoke her breath was strange and strong and foul. "Begone," she told the girls, in a croaking whisper.

"We came for a foretelling," young Cersei told her.

"Begone," croaked the old woman, a second time.

"We heard that you can see into the morrow," said Melara. "We just want to know what men we're going to marry."

"Begone," croaked Maggy, a third time.

Listen to her, the queen would have cried if she had her tongue. You still have time to flee. Run, you little fools!

The girl with the golden curls put her hands upon her hips. "Give us our foretelling, or I'll go to my lord father and have you whipped for insolence."

"Please," begged Melara. "Just tell us our futures, then we'll go."

"Some are here who have no futures," Maggy muttered in her terrible deep voice. She pulled her robe about her shoulders and beckoned the girls closer. "Come, if you will not go. Fools. Come, yes. I must taste your blood."

Melara paled, but not Cersei. A lioness does not fear a frog, no matter how old and ugly she might be. She should have gone, she should have listened, she should have run away. Instead she took the dagger Maggy offered her, and ran the twisted iron blade across the ball of her thumb. Then she did Melara too.

In the dim green tent, the blood seemed more black than red. Maggy's toothless mouth trembled at the sight of it. "Here," she whispered, "give it here." When Cersei offered her hand, she sucked away the blood with gums as soft as a newborn babe's. The queen could still remember how queer and cold her mouth had been.

"Three questions may you ask," the crone said, once she'd had her drink. "You will not like my answers. Ask, or begone with you."

Go, the dreaming queen thought, hold your tongue, and flee. But the girl did not have sense enough to be afraid.

"When will I wed the prince?" she asked.

"Never. You will wed the king."

Beneath her golden curls, the girl's face wrinkled up in puzzlement. For years after, she took those words to mean that she would not marry Rhaegar until after his father Aerys had died. "I will be queen, though?" asked the younger her.

"Aye." Malice gleamed in Maggy's yellow eyes. "Queen you shall be . . . until there comes another, younger and more beautiful, to cast you down and take all that you hold dear."

Anger flashed across the child's face. "If she tries I will have my brother kill her." Even then she would not stop, willful child as she was. She still had one more question due her, one more glimpse into her life to come. "Will the king and I have children?" she asked.

"Oh, aye. Six-and-ten for him, and three for you."

That made no sense to Cersei. Her thumb was throbbing where she'd cut it, and her blood was dripping on the carpet. How could that be? she wanted to ask, but she was done with her questions.

The old woman was not done with her, however. "Gold shall be their crowns and gold their shrouds," she said. "And when your tears have drowned you, the valonqar shall wrap his hands about your pale white throat and choke the life from you."

"What is a valonqar? Some monster?" The golden girl did not like that foretelling. "You're a liar and a warty frog and a smelly old savage, and I don't believe a word of what you say. Come away, Melara. She is not worth hearing."

Het lijkt er dus op dat het deel van de valonquar bewust is weggelaten uit de scene, want het meeste is wel over genomen. Wat de exacte reden hiervan is, is nog niet helemaal duidelijk, maar hierdoor hebben D&D duidelijk een stuk meer mogelijkheden (of minstens 1 losse draad uit de boeken weggewerkt).

• Eddye
quote:
miicker schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:18:
[...]

Als je zegt dat je het seizoen niets vond omdat het slechter was dan vorige seizoenen en verder niets toevoegt vind ik het inderdaad gezeik en gezeur. Een reactie waarin staat dat je het allemaal slecht vond voegt niets toe. Als je beschrijft wat je niet goed vond, wat er beter kan en wat in jou ogen matiger was dan vorige seizoenen dan is het gewoon je mening en open je ruimte voor discussie.
Prima hoor:

Wat mij betreft zijn de schrijvers gewoon niet in staat echt goede en kloppende afleveringen te schrijven nu ze onder George RR Martin door moeten.
Dat komt vooral ten uiting in aflevering 6. Dat hele gevecht ten noorden van de Wall hangt van toevalligheden aan elkaar. Groepje zombies met 1 White Walker, WW wordt neergesabled en toevallig 'overleeft' precies 1 zombie het.
Die ene zombie gaat schreeuwen en toevallig is de rest van het zombie leger in de buurt. De helden rennen voor hun leven, en toevallig breekt het ijs waar ze overheen lopen, maar er is wel een klein eilandje waar ze even veilig zijn.
Ondertussen rent Gendry de benen uit zijn lijf (toevallig lopen er geen zombie ijsberen meer rond), om een bericht aan Daenarys te sturen, per vogel, om even snel te komen helpen?? Die tijdslijn klopt gewoon niet.
Terug naar het eiland, net als het lijkt alsof de helden het niet gaan redden komen de draken. Vervolgens klimt iedereen op de rug van een draak, die dat dit keer toevallig toelaat. Alleen niet Jon.
Jon wordt het water in getrokken maar kan ontsnappen, om met een nat pak terug te rennen naar de Wall, terwijl er overal nog zombies lopen, maar toevallig is Benjen in de buurt. Die geeft m zijn paard, dus kan Jon snel terug naar de muur, in zijn natte pak. Maarja, Jon is zelf ook zombie, dus dat 'overleeft' hij ook nog even. Zulk slecht schrijfwerk zal nog bij de boeketreeks geweigerd worden, zou ik denken.

• miicker
  • Niet online
quote:
Eddye schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:41:
[...]

Prima hoor:

Wat mij betreft zijn de schrijvers gewoon niet in staat echt goede en kloppende afleveringen te schrijven nu ze onder George RR Martin door moeten.
Dat komt vooral ten uiting in aflevering 6. Dat hele gevecht ten noorden van de Wall hangt van toevalligheden aan elkaar. Groepje zombies met 1 White Walker, WW wordt neergesabled en toevallig 'overleeft' precies 1 zombie het.
Die ene zombie gaat schreeuwen en toevallig is de rest van het zombie leger in de buurt. De helden rennen voor hun leven, en toevallig breekt het ijs waar ze overheen lopen, maar er is wel een klein eilandje waar ze even veilig zijn.
Ondertussen rent Gendry de benen uit zijn lijf (toevallig lopen er geen zombie ijsberen meer rond), om een bericht aan Daenarys te sturen, per vogel, om even snel te komen helpen?? Die tijdslijn klopt gewoon niet.
Terug naar het eiland, net als het lijkt alsof de helden het niet gaan redden komen de draken. Vervolgens klimt iedereen op de rug van een draak, die dat dit keer toevallig toelaat. Alleen niet Jon.
Jon wordt het water in getrokken maar kan ontsnappen, om met een nat pak terug te rennen naar de Wall, terwijl er overal nog zombies lopen, maar toevallig is Benjen in de buurt. Die geeft m zijn paard, dus kan Jon snel terug naar de muur, in zijn natte pak. Maarja, Jon is zelf ook zombie, dus dat 'overleeft' hij ook nog even. Zulk slecht schrijfwerk zal nog bij de boeketreeks geweigerd worden, zou ik denken.
Dus eigenlijk vond je een aflevering slecht waardoor dit voor jou het slechtste seizoen was. Maar goed alle punten die je aanhaalt zijn hier al meermaals besproken en voor veel punten zijn zeer goede tegenargumenten te verzinnen. En als je kijkt naar de toevalligheden, tja, dan moet je heel GoT maar niet gaan kijken.
Toevallig betrapt Bran Cersei en Jamie waardoor hij uit het raam geduwd werd wat er uiteindelijk voor gezorgd heeft dat hij the Three Eyed Raven is.
Toevallig kwam het leger van the Vale net optijd aan om Jon Snow te redden bij de BOTB.
Toevallig heeft Arya vanalles meegamaakt waardoor ze zich aangesloten heeft bij the faceless men.

Nee dan kun je beter geen series kijken, want in iedere serie gaan een hoop mensen dood maar blijven de belangrijkste mensen 'toevallig' leven. Ik vraag me af of jij een serie die slechts twee afleveringen heeft, omdat het hoofdpersonage na 2 afleveringen dood gaat zoals de meeste personen en het dus niet toevallig is dat hij overleefd wel goed vind :+

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15:39
Hebben we bewijs dat Cersei überhaupt (van Jaime) zwanger is? Vond het wel typisch dat ze het moment van 'verwekking' zo open en bloot liet plaatsvinden, alsof ze bewust iedereen wilde laten weten dat Jaime de vader was. Daarnaast buit ze haar zwangerschap behoorlijk uit, tegen zowel Jaime als Tyrion.

Voordat Jaime 'm peerde zei hij toch "I don't believe you?" doelde hij daarmee op de zwangerschap en/of executie door de Mountain? Want volgens mij insinueerde Cersei vlak daarvoor dat Jaime niet echt meer nodig was door haar zwangerschap.

Verder een leuke aflevering, had wel verwacht dat er een publiekslieveling zou sneuvelen. De spanning was te snijden tijdens het onderhandelen.

We waren wel even in de war na de openingsscene, zoals een aantal anderen dachten we dat het een belegering van High Garden was. Daarna interpreteerden we het als vooruitblik na de mislukte onderhandelingen, achteraf bleek het dus kings landing te zijn. Komt denk ik door de tijdssprongen dit seizoen, daardoor is het wat minder logisch geworden.

De dood van LF was fraai, al had ik wel gehoopt dat Sansa de trekker over zou halen, iets later quote ze notabene Ned nog "He who passes the sentence must swing the sword". We werden wel een beetje 'goedkoop' op het verkeerde been gezet. Ook een gevolg van het gebrek aan logica de laatste tijd.

Waarom vond de berechting van LF nu pas plaats? Om het seizoen juichend af te kunnen sluiten? Het bewijsmateriaal hadden ze namelijk al vanaf aflevering 3/4?

Dat het seizoen afgesloten zou worden met het vallen v/d muur was vanaf het begin al duidelijk. Ze wisten overigens niet dat er nu een drakenwight was, dat heeft niemand zien gebeuren. Anders had de verdediging van Eastwatch er hopelijk anders uitgezien.

• Eddye
quote:
miicker schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:49:
[...]

Dus eigenlijk vond je een aflevering slecht waardoor dit voor jou het slechtste seizoen was. Maar goed alle punten die je aanhaalt zijn hier al meermaals besproken en voor veel punten zijn zeer goede tegenargumenten te verzinnen. En als je kijkt naar de toevalligheden, tja, dan moet je heel GoT maar niet gaan kijken.
Toevallig betrapt Bran Cersei en Jamie waardoor hij uit het raam geduwd werd wat er uiteindelijk voor gezorgd heeft dat hij the Three Eyed Raven is.
Toevallig kwam het leger van the Vale net optijd aan om Jon Snow te redden bij de BOTB.
Toevallig heeft Arya vanalles meegamaakt waardoor ze zich aangesloten heeft bij the faceless men.

Nee dan kun je beter geen series kijken, want in iedere serie gaan een hoop mensen dood maar blijven de belangrijkste mensen 'toevallig' leven. Ik vraag me af of jij een serie die slechts twee afleveringen heeft, omdat het hoofdpersonage na 2 afleveringen dood gaat zoals de meeste personen en het dus niet toevallig is dat hij overleefd wel goed vind :+
Blijkbaar voel je je enorm aangevallen door kritiek op de serie en de schrijvers, ik heb geen idee waar dat vandaan komt, en ga er verder ook niet op door.

• miicker
  • Niet online
quote:
Robertdj schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:53:
Hebben we bewijs dat Cersei überhaupt (van Jaime) zwanger is? Vond het wel typisch dat ze het moment van 'verwekking' zo open en bloot liet plaatsvinden, alsof ze bewust iedereen wilde laten weten dat Jaime de vader was. Daarnaast buit ze haar zwangerschap behoorlijk uit, tegen zowel Jaime als Tyrion.

Voordat Jaime 'm peerde zei hij toch "I don't believe you?" doelde hij daarmee op de zwangerschap en/of executie door de Mountain? Want volgens mij insinueerde Cersei vlak daarvoor dat Jaime niet echt meer nodig was door haar zwangerschap.

[...]
Volgens mij had dit betrekking op het feit dat ze knikte naar the mountain dat hij hem kon vermoorden. Ik vond dat zelf echt het spannendste moment van de aflevering, ik dacht echt even dat hij Jaime ging omleggen. Gelukkig gebeurde dat echter niet.

Daarnaast vraag ik me ook sterk af of ze echt zwanger is van Jaime. Zou me niets verbazen als het niet zo is.

• walteij
quote:
miicker schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:08:
Daarnaast vraag ik me ook sterk af of ze echt zwanger is van Jaime. Zou me niets verbazen als het niet zo is.
Maar wat nu als ze wel zwanger is, maar niet van Jaime?
Ze heeft hem tenslotte al meerdere keren bedrogen wat dat betreft (o.a. haar eigen neefje Lancel).

• miicker
  • Niet online
quote:
walteij schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:30:
[...]

Maar wat nu als ze wel zwanger is, maar niet van Jaime?
Ze heeft hem tenslotte al meerdere keren bedrogen wat dat betreft (o.a. haar eigen neefje Lancel).
Ik denk ook wel dat ze zwanger is hoor, maar of het van hem is betwijfel ik. Ik verwacht ook niet dat het kind het levenslicht gaat zien trouwens.

• walteij
@miicker Dat laatste waren we al met elkaar eens :).

• miicker
  • Niet online
quote:
walteij schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:34:
@miicker Dat laatste waren we al met elkaar eens :).
Zou me niets verbazen als Jamie erachter komt dat het kind niet van hem is en dat vervolgens niets hem meer in de weg staat om haar te vermoorden. Zou wel mooi zijn als dat gaat gebeuren :)

• ArgantosNL
  • Nu online
quote:
miicker schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:36:
[...]

Zou me niets verbazen als Jamie erachter komt dat het kind niet van hem is en dat vervolgens niets hem meer in de weg staat om haar te vermoorden. Zou wel mooi zijn als dat gaat gebeuren :)
Er kan ook iets mis gaan tijdens de zwangershap waardoor de baby de moeder vergiftigd. De manier hoe jamie indirect cercie vermoord zoals voorspeld.

• miicker
  • Niet online
quote:
ArgantosNL schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:39:
[...]

Er kan ook iets mis gaan tijdens de zwangershap waardoor de baby de moeder vergiftigd. De manier hoe jamie indirect cercie vermoord zoals voorspeld.
De voorspelling is toch juist dat een jongere broer zijn handen om haar nek doet en haar wurgt? Lijkt me niet echt indirect :P

• Robertdj
quote:
miicker schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:34:
[...]

Ik denk ook wel dat ze zwanger is hoor, maar of het van hem is betwijfel ik. Ik verwacht ook niet dat het kind het levenslicht gaat zien trouwens.
Zou kunnen dat ze dan al zwanger was voor ze openlijk het bed deelde met Jaime. Zou wel komisch zijn, de vorige 3 zwangerschappen waren juist wèl van Jaime ipv Robert. Zou Jaime dan nu met hetzelfde trucje in het ootje genomen worden? Cersei is er iig niet vies van. :P

• walteij
quote:
miicker schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:40:
[...]

De voorspelling is toch juist dat een jongere broer zijn handen om haar nek doet en haar wurgt? Lijkt me niet echt indirect :P
Klopt, zie het spoilerblok in een van mijn vorige posts. Maar.... dit komt niet in de serie terug 8)7

• ArgantosNL
  • Nu online
quote:
[...]

Met hoe de situatie nu is, cercie heeft constant een bodyguard bij zich en ze heeft geen goede relatie met geen enkele broer van der dat er alleen zou blijven bij geen van de 2.

Realistisch gezien zou dat de meest logisch manier de voorspelling enig sinds nog uit komt. Tevens is het vermoorden van een zwangere cercie voor beide broers "out of character" als je het mij vraagt.

• Sand0rf
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:54
De eerste genoemde Westeros The Series is gemaakt door Arjen Lubach ter promotie van het nieuwe seizoen Zondag met Lubach

Erg vet gedaan!

Sand0rf wijzigde deze reactie 04-09-2017 13:09 (12%)

/post

• Bartosy
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 12:29
quote:
ArgantosNL schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:45:
[...]

Met hoe de situatie nu is, cercie heeft constant een bodyguard bij zich en ze heeft geen goede relatie met geen enkele broer van der dat er alleen zou blijven bij geen van de 2.

Realistisch gezien zou dat de meest logisch manier de voorspelling enig sinds nog uit komt. Tevens is het vermoorden van een zwangere cercie voor beide broers "out of character" als je het mij vraagt.
little brother or sister kan ook verwijzen naar Arya. Arya was altijd een tomboy door de hele serie en volgens mij is ze ook de jongste nu van de familie stark nu. ze heeft ook nog een appeltje te schillen met Cersei of naar Euron Greyjoy. als eenmaal alles afgepakt van haar is zal ze nog weinig waarde voor hem hebben want zo'n figuur is het wel..

de Jamie keuze of Tyrion is te voor de hand liggend imo en zoals je noemt out of character voor beide

• walteij
quote:
Bartosy schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:17:
little brother or sister kan ook verwijzen naar Arya. Arya was altijd een tomboy door de hele serie en volgens mij is ze ook de jongste nu van de familie stark nu. ze heeft ook nog een appeltje te schillen met Cersei of naar Euron Greyjoy. als eenmaal alles afgepakt van haar is zal ze nog weinig waarde voor hem hebben want zo'n figuur is het wel..

de Jamie keuze of Tyrion is te voor de hand liggend imo en zoals je noemt out of character voor beide
Bran is de jongste van de Starks nu dat Rickon dood is. Maar de voorspelling kan zeker ook nog naar Arya verwijzen.
Euron is dan wel de jongere broer van Balon, maar er zijn nog 2 jongere broers (in de boeken), Aeron Damphair en Victarion lord Captain of the Iron fleet). Dus ik denk dat we Euron wel kunnen afstrepen als Valonquar.

• miicker
  • Niet online
quote:
Sand0rf schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:08:
De eerste genoemde Westeros The Series is gemaakt door Arjen Lubach ter promotie van het nieuwe seizoen Zondag met Lubach

[video]

Erg vet gedaan!
Had echt niet verwacht dat dit van Lubach kwam. Benieuwd naar de rest van zondag met Lubach, budget zal wel op zijn na dat die trailer :P

• sjaak88
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 04:19

sjaak88

Oh Long Johnson

quote:
Robertdj schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:42:
[...]

Zou kunnen dat ze dan al zwanger was voor ze openlijk het bed deelde met Jaime. Zou wel komisch zijn, de vorige 3 zwangerschappen waren juist wèl van Jaime ipv Robert. Zou Jaime dan nu met hetzelfde trucje in het ootje genomen worden? Cersei is er iig niet vies van. :P
Fout, ze heeft 4 zwangerschappen gehad. In S1E2 verteld ze dit aan Catelyn. Toen konden we al weten dat de 3 andere kinderen niet van Robert waren.

Ze verteld letterlijk dat het een kind was met mooi zwarte krullend haar, hint hint. Maar de kind is helaas gestorven aan volgens mij koorts. Dat was haar eerste kind.

• bazzemans
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:07
quote:

[video]

Erg vet gedaan!
Briljant! Is dit filmpje eigenlijk ook rondgegaan binnen Engelstalige kringen rondom GoT?

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:00
quote:
bazzemans schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:49:
[...]

Briljant! Is dit filmpje eigenlijk ook rondgegaan binnen Engelstalige kringen rondom GoT?
Jazeker :+ _/-\o_

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Gekkenhuis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:41

Gekkenhuis

Are you ready?

quote:

[video]

Erg vet gedaan!
_/-\o_

Dat dit een fan-made trailer was, was al duidelijk. Had het echter nooit achter Arjen Lubach gezocht.
Nogmaals hulde, erg strak in elkaar gezet!

 rMBP 13" 2015  iPhone 7  Watch S3 Stainless Steel  TV 4

• Lauryn
Ik ben toch wel erg benieuwd naar:

* hoe snel is het dodenleger in het nieuwe seizoen?
* wat kan/gaat Tormund doen?
* gaan ze Winterfell verdedigen, of vluchten ze Jon tegemoet?
* komt Jamie ongeschonden bij Jon aan?
* sluit Bronn zich alsnog aan?
* welke draak is sterker?
* hoe gaat Jon reageren als hij hoort dat hij met zijn tante naar bed is geweest?
* hoe indrukwekkend wordt het huurlingenleger van Cersei?
* hoe gaan ze naar The Hound vs The Mountain toewerken?
* Zal het dodenleger de eerste slag winnen?

Zoveel vragen. Genoeg om een jaar over na te denken ;)

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22-11 23:11
quote:
Lauryn schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:26:
Ik ben toch wel erg benieuwd naar:

* welke draak is sterker?
Drogon is een flink stuk groter dan de andere 2, dus dat zou een gevalletje no contest moeten zijn.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• miicker
  • Niet online
Zijn er nog mensen die dachten dat dit seizoen 10 afleveringen had? :+
Bij mij op het werk hoorde ik vandaag iemand die zei:
Ik heb gister alles afgezocht, maar de nieuwste aflevering van GoT kan ik nergens vinden.
Moest wel even lachen :P

• Lauryn
quote:
Malfunctions schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:42:
[...]

Drogon is een flink stuk groter dan de andere 2, dus dat zou een gevalletje no contest moeten zijn.
Het blijft GoT hè ;) You never know...

• Robertdj
quote:
sjaak88 schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:21:
[...]

Fout, ze heeft 4 zwangerschappen gehad. In S1E2 verteld ze dit aan Catelyn. Toen konden we al weten dat de 3 andere kinderen niet van Robert waren.

Ze verteld letterlijk dat het een kind was met mooi zwarte krullend haar, hint hint. Maar de kind is helaas gestorven aan volgens mij koorts. Dat was haar eerste kind.
Bedankt voor de aanvulling.
Op dat moment was toch nog niet (bij iedereen) bekend dat de Baratheons zo'n dominant haargen hadden?

Voortaan trouwens graag zonder hooivork :+ Ik noemde bewust de vorige 3 zwangerschappen, niet alle 3.

Iets anders, voor welke kunstjes heeft Bran eigenlijk zo'n boom (naam ff kwijt) nodig?

• Blord
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-11 18:56

Blord

Hello Kitty !

quote:
[...]

Straks wordt de tweede dragon ook geturnd. Drogon versus twee White dragons.
Ladies and gentlemens place your bets. :D

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• EdwardK123
quote:
Robertdj schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:11:
[...]

Bedankt voor de aanvulling.
Op dat moment was toch nog niet (bij iedereen) bekend dat de Baratheons zo'n dominant haargen hadden?

Voortaan trouwens graag zonder hooivork :+ Ik noemde bewust de vorige 3 zwangerschappen, niet alle 3.

Iets anders, voor welke kunstjes heeft Bran eigenlijk zo'n boom (naam ff kwijt) nodig?
Met de boom kan hij volgens mij terug in de tijd. Het wargen kan volgens mij zonder boom.

• bazzemans
quote:
EdwardK123 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:38:
[...]

Met de boom kan hij volgens mij terug in de tijd. Het wargen kan volgens mij zonder boom.
In de scene tussen Sam en Bran (laatste episode) wordt bij mij sterk de indruk gewekt dat hij terug in de tijd gaat zonder boom.

• ralpharma
  • Laatst online: 18-11 18:08
quote:
[...]

Jaime is ook (iets) jonger dan Cersei...
quote:

[video]

Erg vet gedaan!
Ben ik één van de weinigen die het oprecht jammer vond dat dit fake bleek? :/

Gooi en Eemland fotografie
“Some infinities are bigger than other infinities.”

• miicker
  • Niet online
quote:
ralpharma schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:59:

[...]

Ben ik één van de weinigen die het oprecht jammer vond dat dit fake bleek? :/
Veel mensen zijn het wel met je eens hoor. Ik was echter behoorlijk blij dat dit nep is. Ik was er al van overtuigd dat het fan made (en dus nep) was. Maar ik had ook niet verwacht dat als dit echt was dat HBO dit dan zou doen voor S08. Daarbij stond het niet op het HBO kanaal, wat ook al bellen deed rinkelen.

Maar als dit echt was, dan zat het namelijk al vol spoilers, dan wist je namelijk dat er sowieso Lannisters waren die S08 gaan overleven en zo.

• bazzemans
quote:
miicker schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:07:
[...]

Veel mensen zijn het wel met je eens hoor. Ik was echter behoorlijk blij dat dit nep is. Ik was er al van overtuigd dat het fan made (en dus nep) was. Maar ik had ook niet verwacht dat als dit echt was dat HBO dit dan zou doen voor S08. Daarbij stond het niet op het HBO kanaal, wat ook al bellen deed rinkelen.

Maar als dit echt was, dan zat het namelijk al vol spoilers, dan wist je namelijk dat er sowieso Lannisters waren die S08 gaan overleven en zo.
Zouden niet per se spoilers hoeven te zijn. Spin-offs wijken wel vaker af van de serie die als hun fundament geldt. Vraag is wel of het dan als goede spin-offs worden gezien 8)7 .

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22-11 23:11
quote:
bazzemans schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:17:
[...]

In de scene tussen Sam en Bran (laatste episode) wordt bij mij sterk de indruk gewekt dat hij terug in de tijd gaat zonder boom.
Zoals ik het begrijp is het meer dat hij enkel gebeurtenissen uit het verleden die plaats hebben gevonden bij bomen kan zien. Dat zijn als het ware zijn vensters naar het verleden.

Hoewel dat ook al niet lijkt te kloppen gezien de scene bij de Tower of Joy. Op die woestijnrots stonden niet zoveel bomen. ;)

Volgens mij wordt het in de boeken iig zo uitgelegd. Dat de Children of the Forest de weirwood trees gebruikten met die gezichten om te communiceren en in het verleden te kijken.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Robehr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 21:23
Ik ben het weer opnieuw aan het kijken. In seizoen 2 komt Dany in qarth aan daar met die vieze tovenaar enzo. Op een gegeven moment komt er een gemaskerde vrouw naar Jorah toe die hem vertelt Dany te beschermen ofzo. Iemand een idee wie dat is?

Sony Bravia KDL 50W815b - Apple iPhone 6 Gold 16gb - Apple iPad Air 2 Gold 16gb - Sony PlayStation 4

• Robertdj
quote:
bazzemans schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:17:
[...]

Vandaar mijn vraag. Snap dat het voor wat vertraging zou zorgen als Bran eerst naar een boom moet rollen, maar ik vind het toch zonde.

Ook zoiets: Bran zegt dat Snow eigenlijk Sand moet zijn, vervolgens wijst Sam hem op de geheime bruiloft. Tot zover logisch... Maar daarna gaat Bran het dialoog in the tower of joys terugluisteren waarin Lyana het ineens over Aegon Targaryen heeft.

• walteij
quote:
[...]

Maar Viserion is dood en omdat hij een draak is (en dus magisch) is hij mogelijk minder kwetsbaar voor vuur. Het is dus vooral de vraag, hoe gevaarlijk is drakenvoor voor Viserion, maar ook, hoe gevaarlijk is Viserions 'vuur' voor Drogon en Rhaegal.
Ik denk dat het 2 tegen 1 verhaal uiteindelijk op een gelijkspel gaat uitkomen, waarbij ze elkaar niet kunnen (of misschien zelfs niet willen) doden.
Viserion zal (denk ik) gedood worden door een pijl van drakenglas die door een scorpion wordt afgeschoten.
quote:
Robehr schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:06:
Ik ben het weer opnieuw aan het kijken. In seizoen 2 komt Dany in qarth aan daar met die vieze tovenaar enzo. Op een gegeven moment komt er een gemaskerde vrouw naar Jorah toe die hem vertelt Dany te beschermen ofzo. Iemand een idee wie dat is?
Dat is Quaithe, een van de 3 vertegenwoordigers van Qarth.

• ralpharma
  • Laatst online: 18-11 18:08
quote:
miicker schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:07:
[...]

Ach kan je ook wel een draai aangeven. De Lannisters zijn altijd nogal talrijk gebleken in GoT... Gewoon een neefje vergeten af te slachten of zoiets :P

Gooi en Eemland fotografie
“Some infinities are bigger than other infinities.”

• Noiz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-11 15:43
quote:
Robertdj schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:06:
[...]
Ook zoiets: Bran zegt dat Snow eigenlijk Sand moet zijn, vervolgens wijst Sam hem op de geheime bruiloft. Tot zover logisch... Maar daarna gaat Bran het dialoog in the tower of joys terugluisteren waarin Lyana het ineens over Aegon Targaryen heeft.
Bastaarden krijgen een achternaam gelinked aan de regio waar ze zijn geboren. Omdat men dacht dat hij uit het Noorden kwam kreeg ie de achternaam Snow, maar Bran heeft in de Tower of Joy flashback gezien dat Jon ergens anders is geboren en daarom volgens die traditie eigenlijk Sand moet heten. In die flashback heeft Bran niet echt meegekregen wat Lyanna tegen Ned zegt. Nadat Bran er door Sam op wordt gewezen dat Lyanna en Rhaegar zijn getrouwd in het geheim gaat hij nogmaals terug om erachter te komen wat er door Lyanna aan Ned wordt gezegd en dit keer komt hij erachter dat de echte naam van Jon eigenlijk Aegon Targaryen is. De naam Jon Snow is door Ned gegeven aan hem, maar is nooit zijn echte naam geweest (als hij de echte naam had gebruikt was Jon als baby vermoord).

Noiz | Waus @ Kazzak

• Robertdj
quote:
Noiz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:22:
[...]

Bastaarden krijgen een achternaam gelinked aan de regio waar ze zijn geboren. Omdat men dacht dat hij uit het Noorden kwam kreeg ie de achternaam Snow, maar Bran heeft in de Tower of Joy flashback gezien dat Jon ergens anders is geboren en daarom volgens die traditie eigenlijk Sand moet heten. In die flashback heeft Bran niet echt meegekregen wat Lyanna tegen Ned zegt. Nadat Bran er door Sam op wordt gewezen dat Lyanna en Rhaegar zijn getrouwd in het geheim gaat hij nogmaals terug om erachter te komen wat er door Lyanna aan Ned wordt gezegd en dit keer komt hij erachter dat de echte naam van Jon eigenlijk Aegon Targaryen is. De naam Jon Snow is door Ned gegeven aan hem, maar is nooit zijn echte naam geweest (als hij de echte naam had gebruikt was Jon als baby vermoord).
De 1e keer dat hij bij Lyanna en Ned was (kregen wij als kijker de impressie dat) hij al hoorde wat Lyanna zei. Maar achteraf heeft hij blijkbaar maar een deel gehoord, wat gezien het belang van de gebeurtenis vrij knullig is. Als Lyanna enkel had gezegd dat hij Aegon heette was het imho logischer geweest, dan had hij Sam kunnen vertellen dat Jon Snow eigenlijk Aegon Sand heet wat dan vervolgens Aegon Targaryen blijkt te zijn.

Dan was het belang van Sam z'n onthulling ook veel groter. Want nu was het enkel een onthulling omdat Bran blijkbaar niet goed geluisterd heeft.

• Darkfreak
  • Nu online

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
Robertdj schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:08:
[...]

De 1e keer dat hij bij Lyanna en Ned was (kregen wij als kijker de impressie dat) hij al hoorde wat Lyanna zei. Maar achteraf heeft hij blijkbaar maar een deel gehoord, wat gezien het belang van de gebeurtenis vrij knullig is. Als Lyanna enkel had gezegd dat hij Aegon heette was het imho logischer geweest, dan had hij Sam kunnen vertellen dat Jon Snow eigenlijk Aegon Sand heet wat dan vervolgens Aegon Targaryen blijkt te zijn.

Dan was het belang van Sam z'n onthulling ook veel groter. Want nu was het enkel een onthulling omdat Bran blijkbaar niet goed geluisterd heeft.
Ik zag het eerder zo dat Bran destijds zijn krachten nog niet goed genoeg beheerste om (goed.helemaal) te verstaan wat er gefluisterd werd.

• Lanithro
  • Laatst online: 21-11 16:15
quote:
Darkfreak schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:53:
[...]

Ik zag het eerder zo dat Bran destijds zijn krachten nog niet goed genoeg beheerste om (goed.helemaal) te verstaan wat er gefluisterd werd.
voor mij kwam het over om de kijker nog een beetje in spanning te laten.

Yavu Steam Profile Lanithro

• walteij
quote:
Lanithro schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:15:
[...]

voor mij kwam het over om de kijker nog een beetje in spanning te laten.
Dat sowieso, maar blijkbaar heeft Bran het "His name is Aegon Targaryen" de eerste keer ook niet goed gehoord, want anders had hij tegen Sam niet gezegd dat zijn achternaam Sand is en geen Snow.

• Noiz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-11 15:43
quote:
walteij schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:19:
[...]

Dat sowieso, maar blijkbaar heeft Bran het "His name is Aegon Targaryen" de eerste keer ook niet goed gehoord, want anders had hij tegen Sam niet gezegd dat zijn achternaam Sand is en geen Snow.
Ten tijde van die flashback was Bran nog aan het leren zijn krachten te gebruiken. Door de kennis die hij had zal hij (denk ik) niet zozeer de focus hebben gelegd op wat Lyanna zei. Op dat moment was bekend dat Lyanna ontvoerd zou zijn door Rhaegar en een kind zou in dat geval gewoon een bastard zijn.
Ja, Bran kan terugkijken in de toekomst, maar hij lijkt wel iets van aanknopingspunten te moeten hebben voordat hij pas echt gaat kijken wat er aan de hand was. Deze flashback was door de vorige Three Eyed Raven 'gestart' en Bran kon daarbij meekijken.
Daarnaast vind ik de bekendmaking op deze manier veel slimmer. Als ze tijdens de 1e flashback de naam Aegon al hadden genoemd was de bekendmaking geweest op een punt in de serie dat die nog weinig zou toevoegen. Bran zat toen namelijk nog bij de oude Three Eyed Raven en was nog ver verwijderd van een terugkeer naar Winterfell. Dan was het leuk geweest voor de mensen die deze theorie hadden gelezen, maar had het weinig toegevoegd aan de serie op dat moment. Nu zijn Jon en Daenerys onderweg richting Winterfell waar Bran nu ook zit. Nu weet de kijker ook dat deze informatie snel zal gaan belanden bij de betreffende personen.

Noiz | Waus @ Kazzak

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
Robertdj schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:08:
[...]

Kan ook best dat Bran dat wel gewoon gehoord heeft maar dat hij dacht 'dit kan niet kloppen want bastard'. Aangezien Lyanna net bevallen was en op haar sterfbed lag tegelijkertijd is het geen slechte aanname om ervan uit te gaan dat ze niet meteen de regeltjes van 'Bastardhood' toe gaat passen.
Voor de kijkers is dit uiteraard voor de spanning etc weggelaten de vorige keer.

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:51

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik heb niks gelezen in dit topic over het nieuwe seizoen. Haha :P
Ben nu bij de laatste aflevering. Maar wat is dit seizoen toch gruwelijk goed. Heerlijke sfeer. En die gevechten, echt om te smullen. Kan niet wachten om morgen de laatste aflevering te zien.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06:53
Ik vond dit een van de slechtste seizoenen. Ja, leuk de cgi maar daar blijft het ook bij. Alles speelt zich zo haastig en de slappe conversaties ben ik ook niet over te spreken.

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• walteij
quote:
Mandrake466 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:52:
Ik vond dit een van de slechtste seizoenen. Ja, leuk de cgi maar daar blijft het ook bij. Alles speelt zich zo haastig en de slappe conversaties ben ik ook niet over te spreken.
Als het gaat om diepgang en intriges is dit seizoen inderdaad tegenvallend. Ook qua dialoog was het geen geweldig seizoen (op de laatste aflevering na).
Waar voorgaande seizoenen nu juist de diepgang en de geweldige dialogen hadden, was dit seizoen vooral actie (die lang niet altijd even goed onderbouwd was).

Een collega van me wees me nog op iets grappigs. Als Arya HotPie niet had ontmoet, was ze nooit terug gegaan naar Winterfell, had ze Cersei vermoord, was er dus geen actie 'beyond the wall' nodig geweest, zou Daenarys nu nog steeds 3 draken hebben en konden ze zich concentreren op het verzamelen van alle benodigde legers om de AotD te verslaan.
Ook had de NK dan geen Viserion gehad om de muur mee te slopen.

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

dat zijn een hoop 'if's'... alleen al de vraag of het haar gelukt zou zijn ;)

maarja, butterfly effect he. Kun je op zoveel situaties toepassen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:47

s0kkie

RIP COD 6-5-2016

Dat is gewoon van een meme lol

PC Specs / Steam: yodathehutt / Origin: Hasta_La_Pizza85 / PSN: s0kkie-NL

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
Mandrake466 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:52:
Over de CGI gesproken. ;)

"When you grow up your heart dies"

• miicker
  • Niet online
@sjaool echt enorm gaaf om te zien. Ik verbaas me er altijd weer over hoe ze het allemaal voor elkaar krijgen.

• FunkyTrip
  • Laatst online: 09:28

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Kwam ergens een mooie opsomming tegen van ironie in GoT:

Characters who were killed in the same or similar fashion as in their most infamous moments. In no particular order:

* Ned Stark used his greatsword Ice to behead the Night's Watchman; he was beheaded with his own sword.
* Joffrey gave the command to execute Ned; he was killed in a way that took away his ability to speak. (I reached pretty far for this one, I'll admit)
* Tywin ordered the Red Wedding, where numerous Stark men were killed by crossbow-wielding musicians; he was killed by a crossbow.
* Roose Bolton killed Robb Stark with a knife to the heart; he was killed by a knife to the heart.
* Walder Frey ordered Catelyn Stark's throat cut at the end of the Red Wedding; he had his throat cut by Arya.
* Ramsay Bolton was fond of feeding people to his hounds; he was fed to his own hounds.
* The Sand Snakes were each killed in a way that mirrored their own style: Nymeria was strangled by her own whip, Obara was impaled with her own spear, and Tyene was killed by her favorite poison.
* Olenna Tyrell killed Joffrey with poison; she was executed with poison.
* Littlefinger betrayed Ned Stark by putting a knife to his throat, and the Valyrian Catspaw Dagger was used in the attempt to have Bran Stark assassinated, which he intentionally blamed on the Lannisters, sparking the Lannister-Stark conflict. He was executed by having his throat cut by the Valyrian Catspaw Dagger.
* Jon killing his Night's Watch brother Qhorin Halfhand; he was later killed by his Night's Watch brothers.
* Ygritte killed many people with arrows; she was killed with an arrow.
* Polliver killed What The Fuck Salami with Needle through the throat; Arya killed Polliver in the same fashion.
* Lysa Arryn loved throwing people through the Moon Door; she was shoved through the Moon Door.
* The One True King Stannis the Mannis killed his brother by way of his female assistant; he was later killed by his brother's female assistant.
* Tywin gave Tyrion shit his entire life, literally making him in charge of all the sewers of Casterly Rock; Tyrion killed him on the shitter.
* Jaime Lannister pushes down Bran Stark from a window ‘for love’, and his own son Tommen kills himself by dropping off a window… ‘for love’

FunkyTrip wijzigde deze reactie 13-09-2017 11:41 (4%)

Dit dus.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:52

-tom-562

Oliesjeik

Leuk lijstje, maar wie de f*ck is 'what the fuck salami' :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Darkfreak
  • Nu online

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
-tom-562 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:10:
Leuk lijstje, maar wie de f*ck is 'what the fuck salami' :P

Lommy

YouTube: What the fuck Salami?

"What the fuck salami"
Dat is Hound voor: "What the fuck's a Lommy?"

Darkfreak wijzigde deze reactie 13-09-2017 12:27 (23%)

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
FunkyTrip schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:40:

Characters who were killed in the same or similar fashion as in their most infamous moments. In no particular order:

* Ned Stark used his greatsword Ice to behead the Night's Watchman; he was beheaded with his own sword.
* Joffrey gave the command to execute Ned; he was killed in a way that took away his ability to speak. (I reached pretty far for this one, I'll admit)
* Tywin ordered the Red Wedding, where numerous Stark men were killed by crossbow-wielding musicians; he was killed by a crossbow.
* Roose Bolton killed Robb Stark with a knife to the heart; he was killed by a knife to the heart.
* Walder Frey ordered Catelyn Stark's throat cut at the end of the Red Wedding; he had his throat cut by Arya.
* Ramsay Bolton was fond of feeding people to his hounds; he was fed to his own hounds.
* The Sand Snakes were each killed in a way that mirrored their own style: Nymeria was strangled by her own whip, Obara was impaled with her own spear, and Tyene was killed by her favorite poison.
* Littlefinger betrayed Ned Stark by putting a knife to his throat, and the Valyrian Catspaw Dagger was used in the attempt to have Bran Stark assassinated, which he intentionally blamed on the Lannisters, sparking the Lannister-Stark conflict. He was executed by having his throat cut by the Valyrian Catspaw Dagger.
* Jon killing his Night's Watch brother Qhorin Halfhand; he was later killed by his Night's Watch brothers.
* Polliver killed What The Fuck Salami with Needle through the throat; Arya killed Polliver in the same fashion.
* Lysa Arryn loved throwing people through the Moon Door; she was shoved through the Moon Door.
* The One True King Stannis the Mannis killed his brother by way of his female assistant; he was later killed by his brother's female assistant.
* Tywin gave Tyrion shit his entire life, literally making him in charge of all the sewers of Casterly Rock; Tyrion killed him on the shitter.
* Jaime Lannister pushes down Bran Stark from a window ‘for love’, and his own son Tommen kills himself by dropping off a window… ‘for love’
Nymeria is toch echt nog niet dood hoor, dat is namelijk Arya's Direwolf en niet een van de Sandsnakes ;)

Blijkbaar hebben die dezelfde naam.... :|

• Drumatiko
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:26
quote:
FunkyTrip schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:40:

+1

En toch denk ik dat Stannis nog leeft. :P

| "Never memorize something that you can look up" | ED: cmdr Drumatiko |

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
Drumatiko schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:51:
[...]

+1

En toch denk ik dat Stannis nog leeft. :P
He doesn't, Ramsey heeft bevestigd dat hij dood is door te zeggen dat ze niet weten wie hem vermoord heeft en hij die persoon graag zou ontmoeten (oid).

• Theniers
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 15:12
quote:
Robehr schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:06:
Beetje laat, maar dat is Quaithe. Zeer mysterieus karakter in het boek. Een van mijn favo youtube kanalen heeft een interessant filmpje over haar.

• fingerhead
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 31-10 12:52
Ik ben begonnen met kijken, heb nu seizoen 1-3 gezien en ben bijna klaar met 4. Mis alleen seizoen 6 nog heeft iemand deze toevallig op bluray of iets dergelijks die ik mag lenen?

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 320 Maxtor 7200rpm 16mb # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows Vista Ultimate OEM

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Djawadi komt muziek maken, in Ziggo Dome....21 Mei. :)

https://www.ziggodome.nl/event/5742596687/game-of-thrones

Specs

• miicker
  • Niet online
quote:
Lijkt me heel gaaf, zeker als hij ook wat speelt uit West World (maar daar ga ik niet vanuit).
Maar wat een belachelijke prijzen, ik vraag me af hoeveel mensen daar graag heen willen, zeker voor die prijzen :N

• walteij
quote:
miicker schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:39:
Lijkt me heel gaaf, zeker als hij ook wat speelt uit West World (maar daar ga ik niet vanuit).
Maar wat een belachelijke prijzen, ik vraag me af hoeveel mensen daar graag heen willen, zeker voor die prijzen :N
Ik vind de prijzen voor concerten tegenwoordig toch al compleet belachelijk. In 1992 betaalde ik 58 gulden voor een veldkaartje in de kuip voor Guns 'n Roses. Ik stond toen (mede doordat ik erg vroeg bij de kuip aanwezig was) letterlijk op 10 meter van het podium.
Als ik nu dus vergelijkbare kaartjes voor een rock band wil kopen (nemen we even als voorbeeld de Stones, 15 oktober in de Gelredome), moet ik dus premium staanplaat kaartjes kopen die gewoon 195 euro kosten. Dat is dus ruim het 8-voudige. Zelfs als ik inflatie erbij ga nemen (gemiddelde inflatie van 1,88% per jaar) kom je nog steeds uit op het vijfvoudige van de prijs toen.

Het lijkt me erg gaaf om de muziek van GoT live te horen, inclusief de show die erbij zit. Want er is bij de show erg veel aandacht gegeven aan de sfeer er omheen (bij Light of the Seven lijkt het bijvoorbeels alsof de zaal ineens gevuld is met Wildfire).
Maar precies wat je zegt, de prijzen voor deze show zijn erg hoog.

• cypher21
  • Laatst online: 17-11 06:36
quote:
Zag t ook voorbij komen.

Snap best dat het een compleet orkest is wat daar zit, maar vind de prijs (net als hierboven) voor muziek uit een serie toch veel te ver gaan.

Zijn normale concert prijzen :S

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Bullettooth
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-11 17:37
quote:
cypher21 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:54:
[...]

Zag t ook voorbij komen.

Snap best dat het een compleet orkest is wat daar zit, maar vind de prijs (net als hierboven) voor muziek uit een serie toch veel te ver gaan.

Zijn normale concert prijzen :S
Het is toch ook een normaal concert? Heb anderhalve week geleden bij Ennio Morricone gezeten in Ahoy, daar betaalde je ook deze prijzen voor, en afgelopen zomer bij Hans Zimmer in de Ziggo dome idem dito.

Ik vind de prijs prima te rechtvaardigen zeker gezien de hoeveelheid musici die hierbij betrokken zijn.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• Lanithro
  • Laatst online: 21-11 16:15
quote:
walteij schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:49:
[...]

Ik vind de prijzen voor concerten tegenwoordig toch al compleet belachelijk. In 1992 betaalde ik 58 gulden voor een veldkaartje in de kuip voor Guns 'n Roses. Ik stond toen (mede doordat ik erg vroeg bij de kuip aanwezig was) letterlijk op 10 meter van het podium.
Als ik nu dus vergelijkbare kaartjes voor een rock band wil kopen (nemen we even als voorbeeld de Stones, 15 oktober in de Gelredome), moet ik dus premium staanplaat kaartjes kopen die gewoon 195 euro kosten. Dat is dus ruim het 8-voudige. Zelfs als ik inflatie erbij ga nemen (gemiddelde inflatie van 1,88% per jaar) kom je nog steeds uit op het vijfvoudige van de prijs toen.

Het lijkt me erg gaaf om de muziek van GoT live te horen, inclusief de show die erbij zit. Want er is bij de show erg veel aandacht gegeven aan de sfeer er omheen (bij Light of the Seven lijkt het bijvoorbeels alsof de zaal ineens gevuld is met Wildfire).
Toentertijd waren de hoofdinkomsten van artiesten de plaatverkoop. Vandaag de dag zijn dat de concerten. De opbrengsten van de platenverkoop gaat grotendeels naar de platenmaatschappijen en steeds minder naar de artiest. Zeker met de komst van Spotify.

Yavu Steam Profile Lanithro

• cypher21
  • Laatst online: 17-11 06:36
quote:
Bullettooth schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:32:
[...]

Het is toch ook een normaal concert? Heb anderhalve week geleden bij Ennio Morricone gezeten in Ahoy, daar betaalde je ook deze prijzen voor, en afgelopen zomer bij Hans Zimmer in de Ziggo dome idem dito.

Ik vind de prijs prima te rechtvaardigen zeker gezien de hoeveelheid musici die hierbij betrokken zijn.
Ik verwoorde het verkeerd, maar dat is ook precies wat ik bedoel.

Alleen voor mij persoonlijk ga ik niet dat geld neerleggen voor serie muziek

Wel voor een goede artiest of band

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Sjah
  • Nu online
quote:
miicker schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:39:
[...]

True, hoog, maarja toch ga ik voor een goedkoop kaartje, probleem zal worden eraan te komen, dit soort dingen worden als de wiederweerga weggekocht door handelaren.

Specs

• Awaken1
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 31-10 16:20

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

quote:
walteij schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:49:
[...]

De inflatie waar jij het over hebt is de gemiddelde inflatie, niet de inflatie op concertkaartjes.
Als het klopt wat je zegt qua prijzen dan is die hoger dan de gemiddelde inflatie.
Dat heeft dan ook weer te maken met vraag en aanbod en prijs elasticiteit.
Mijn inschatting is dat de vraag meer gestegen is dan het aanbod en dat mensen geneigd zijn om meer uit te geven. Daarbij moet je ook nog rekening houden dat de lonen zijn gestegen.

• Sjah
  • Nu online
Hmmm. Top of the Lake op npo2 nu, s02 met Brienne of Tarth, Gwendoline Christie, tJonge ik kijk nooit series, maar als ik opeens een GoT acteur erin zie, denk ik " hmm deze serie doet er toe, en deze acteur doet er toe". Grappig.

Specs

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*