[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.350 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://hbowatch.com/wp-content/uploads/2012/03/Game_of_Thrones_Title-DVD.png

Game of Thrones is een Amerikaanse fantasy-televisieserie die sinds 17 april 2011 uitgezonden wordt op de televisiezender HBO. De serie is gebaseerd op de boeken uit de serie Het Lied van IJs en Vuur van de schrijver George R.R. Martin. De serie bevat meerdere verhaallijnen. Het grootste deel van de serie speelt zich af op het mythische continent Westeros, waar enkele adellijke families strijden om de macht. Daarnaast komt ook de strijd tussen de "Nachtwacht" (Night's Watch) en de gevaren achter de muur aan bod. Een kleiner gedeelte van de serie speelt zich af op het oostelijke continent Essos, hier huwt Viserys Targaryen zijn jongere zus, Daenarys Targaryen, uit aan Khal Drogo om met zijn steun de troon van zijn vader te heroveren.
Lees meer op Wikipedia: Game of Thrones
Maps staan op SpoilerTV

Videos

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=d2ZNaLQD60Y]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=J5iS3tULXMQ]
Meer video's op http://www.youtube.com/user/GameofThrones

Karakters
Hieronder een overzicht van de families, voor de complete cast zie http://winteriscoming.net/features/cast/season-three/

Baratheon
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QjZvasvzvqHksZySj3hr7aMq/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yVhCgsuUrG9bWXxuz1qIIBbj/full.png

Stark
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z52BFEbSPX0wDZJY5p3zXg2m/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B1w3vssPteozUWaCWtc2AMLx/full.png

Targaryen
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lfCFYV0e1UNuit1ekwogyUXr/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/idEkJjgSJjVfTzeVWh8kp5VN/full.png

PREVIEW! Nieuwe cast voor seizoen 3: http://winteriscoming.net/features/cast/season-three/

Seizoen 4 (2014)
Op 2 april 2013 heeft HBO aangekondigd dat Game of Thrones terugkeert voor een vierde siezoen.
George R. R. Martin laat weten dat hij het script voor de 2e aflevering al af heeft en heeft afgeleverd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/47v8YlxZ3oWDikk3pInm3ae7/full.png
Meer info: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Season_4

Episodes

Seizoen

Aflevering

Airdate

Season 4

Episode 1

April 6, 2014

Season 4

Episode 2

April 13, 2014

Season 4

Episode 3

April 20, 2014

Season 4

Episode 4

April 27, 2014

Season 4

Episode 5

May 4, 2014

Season 4

Episode 6

May 11, 2014

Season 4

Episode 7

May 18, 2014

Season 4

Episode 8

June 1, 2014

Season 4

Episode 9

June 8, 2014

Season 4

Episode 10

June 15, 2014

[ Voor 103% gewijzigd door tweaker2010 op 04-03-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Klopt het de stamboom wel van baratheon ?, bedoel Jeoffrey is nou niet echt de zoon van Robert ;)

edit : en word er rekening gehouden dat de helft ook al dood is of met een ander trouwt ? :P
of passen we dit per season aan ? :D

[ Voor 43% gewijzigd door Mektheb op 25-10-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
31 Maart 2013... nog zo lang... =/
En ja, die stambomen zijn wat outdated - maar wel leuk gedaan.

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
KnightX schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:42:
31 Maart 2013... nog zo lang... =/
En ja, die stambomen zijn wat outdated - maar wel leuk gedaan.
Verder een hele mooie TS :D!, en Maart is inderdaad erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:06

Barbas

Gallego!

Mooie TS! _/-\o_

Deze week seizoen 2 afgekeken. Ben echt benieuwd naar seizoen 3. Maart lijkt ver weg maar de tijd gaat snel :P

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Resteleiro schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:52:
Mooie TS! _/-\o_

Deze week seizoen 2 afgekeken. Ben echt benieuwd naar seizoen 3. Maart lijkt ver weg maar de tijd gaat snel :P
ik ben al bezig met een 3e keer samen met vriendin ;), heb helaas de boeken ook al 2 keer gelezen :<.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:11

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Mektheb schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:19:
Klopt het de stamboom wel van baratheon ?, bedoel Jeoffrey is nou niet echt de zoon van Robert ;)
True, maar in Westeros zijn er maar relatief weinig mensen die dat weten, en helemaal niemand met bewijs, dus volgens alle geschriften daar is Jeoff de zoon van Robert ;)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Misschien handiger om de TS van [Serie] Game of Thrones up te daten met de informatie uit deze TS? Twee topics lijkt me een beetje verwarrend :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-07 23:43

jpiwf

licenced pepernootaddict

Dat is een archief topic waar niet meer in gereageerd wordt. Hier zou wel evt deel 2 achter mogen in de titel. Zie ook NSTM archief - reageren is niet meer mogelijk

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:32

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik volg het nu op RTL4 omdat het zo geweldig schijnt te zijn. Het is dat ik graag af maak waar ik aan begin en ik hoop dat het beter wordt, maar eigenlijk kijk ik het met tegenzin en vind ik het niks aan.

Het seizoen loopt tegen z'n einde en ik krijg nu pas enigszins een idee van waar het over gaat. Het ziet er allemaal wel leuk uit enzo, maar verder... Veel te veel characters, te weinig uitleg, bijna alleen maar praatscènes, enorm langdradig, sex en gore oogt ontzettend ingeplakt en voegt 0 toe aan de rest, fantasy zit er ook zo goed als niet in (niet erg op zich). Nee ik snap niet wat er zo geweldig aan is eigenlijk.

Spartacus keek ik dan wel weer met veel plezier, maar dat is dan ook heel iets anders natuurlijk.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Spike_wolf schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:59:
[...]

True, maar in Westeros zijn er maar relatief weinig mensen die dat weten, en helemaal niemand met bewijs, dus volgens alle geschriften daar is Jeoff de zoon van Robert ;)
Ja True, zelfde zeggen ze kwa geruchten over John Snow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Mad Marty schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:04:
Misschien handiger om de TS van [Serie] Game of Thrones up te daten met de informatie uit deze TS? Twee topics lijkt me een beetje verwarrend :)
Beide topics zijn inmiddels aan elkaar gekoppeld. Navigeren gaat met het rondje en pijltje naast de titel. ;)
Topicreeks: Game of Thrones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Bij gebrek aan geld voor blu-rays en totaal geen idee meer van uitzendschema’s mis ik die enkele goede series die me interessant lijken, zo ben ik gestopt met het volgen van Dexter op Nederland 3. Voor Game of Thrones heb ik dan wat moeite gedaan en seizoen 1 gekocht, en dat was maar goed ook. Meteen één van m’n favoriete series. Ben overigens niet bekend met de boeken. Ik was er ook op tijd bij, want ik heb nog de ongecensureerde versie.

Nou is het dus wachten op seizoen 2 voor mij (ik download niks). Helaas heb ik de goedkope pre-order prijs (op Amazon) gemist (was rond de $ 50,- tijdje terug, nu $ 70,-). Misschien doen ze die prijs weer naar beneden tijdens de holidays, of misschien ergens anders kijken.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

jpiwf schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:06:
Dat is een archief topic waar niet meer in gereageerd wordt. Hier zou wel evt deel 2 achter mogen in de titel. Zie ook NSTM archief - reageren is niet meer mogelijk
Ah, thanks, dat had ik even gemist - was toen op vakantie ;) Excuus! :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:21
Gisteren de laatste episode van Seizoen 2 gekeken met mijn vriendin. Kan nu niet wachten tot Seizoen 3.

Hoe zit het hier met spoilers? Mag je er van uitgaan dat iedereen hier bij is met de serie of moet ik posten in een zwarte achtergrond als ik dingen uit latere eps wilt bespreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-07 22:46

Fisico

by Fabian

Dit is volgens mij het US-topic dus je mag posten over de reeds uitgezonden afleveringen. In dit geval dus t/m het tweede seizoen. Opmerkingen uit de boeken graag wel met tags.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Digital-DNA schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:07:
Ik volg het nu op RTL4 omdat het zo geweldig schijnt te zijn. Het is dat ik graag af maak waar ik aan begin en ik hoop dat het beter wordt, maar eigenlijk kijk ik het met tegenzin en vind ik het niks aan.

Het seizoen loopt tegen z'n einde en ik krijg nu pas enigszins een idee van waar het over gaat. Het ziet er allemaal wel leuk uit enzo, maar verder... Veel te veel characters, te weinig uitleg, bijna alleen maar praatscènes, enorm langdradig, sex en gore oogt ontzettend ingeplakt en voegt 0 toe aan de rest, fantasy zit er ook zo goed als niet in (niet erg op zich). Nee ik snap niet wat er zo geweldig aan is eigenlijk.

Spartacus keek ik dan wel weer met veel plezier, maar dat is dan ook heel iets anders natuurlijk.
Dat heb ik precies eender. Ik wil het ook graag tof vinden maar het valt eigenlijk elke keer tegen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

Dinictus208 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:12:
[...]

Dat heb ik precies eender. Ik wil het ook graag tof vinden maar het valt eigenlijk elke keer tegen.
Ieder zijn heeft zijn eigen mening uiteraard ;) maar waarom blijf je jezelf dan kwellen? Er zijn genoeg andere series. Ik ben ook tijden geleden gestopt met Spartacus en The walking dead, omdat ik mij groen en geel liep te ergeren aan allerlei ontwikkelingen/personages/etc.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bij mij was het juist andersom, bij 3 afleveringen van Spartacus heb ik het verwijdert het kon me echt niks boeien, en bij Game of Thrones was ik al hooked sinds de Scene dat ze aan komen bij Ned en ze Fam.

Dat is dus Episode 1, het verhaal de characters en de scheme's en costume's en muziek maken voor mij de serie.
Dat die dwerg nu ook nog zo cool is is een + ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Het irriteert me dood dat ik niet de namen van de karakters kan onthouden en vaak zelfs moeite heb ze uit elkaar te halen. Ik heb bijvoorbeeld een paar seconde gedacht dat toen ik keek naar rob stark en ik dacht dat ik john snow zag (of andersom). Nu was dat misschien een overdreven moment, maar heb er af en toe problemen mee.

Verder vind ik de serie erg gaaf en vind ook ik de dwerg echt een genie. Het is jammer dat het nu wat slechter met hem gaat, maar misschien ook goed voor de serie. Hij moet niet teveel geliefd en geroemd worden, dan kan hij niet meer zo mooi zijn plannetjes uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Game of Thrones Serie 2 is toch allang afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:56
De eerste serie loopt nu op 2BE hier in België, en het 3e seizoen komt er binnen een half jaar aan, dus waarom niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
calsonic schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:30:
Game of Thrones Serie 2 is toch allang afgelopen?
Klopt, op HBO wel. Maar op andere zenders als RTL wordt seizoen 1 nu pas uitgezonden.
Zodra de complete nieuwe cast voor seizoen 3 bekend is zal ik het overzicht uiteraard bijwerken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-07 23:14
Digital-DNA schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:07:
[...]

[...]
Zo zitten boeken ook in elkaar. De laatste hoofstukken zijn altijd weer opzienbarend (en cliffhangers).
Heb net boek 3 uit.
Seizoen 3 bevat de eerste helft van het 3e boek
spoiler:
, met in ep9 de 'Red Wedding',
dus zal ook wel eindigen met heel wat verassingen.
Cast ziet er goed uit, een aantal heel herkenbaar naar wat ik in mijn hoofd had gevormd.

Dit is wel leuk gecompileerd:

[ Voor 4% gewijzigd door Jogai op 31-10-2012 15:03 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Op de GoT blog is onderstaand overzicht van cijfers gepost over de opnames van seizoen 3.

[ Voor 22% gewijzigd door tweaker2010 op 07-03-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Mijn vriendin heeft vorige week een deel van de boeken gekocht, dus ik denk dat ik binnenkort wat te lezen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Mijn vriendin nog eens overhalen dit te gaan kijken samen. Maar ze wilt alleen seizoen 2 zien waar Carice van Houten in zit omdat ze daar fan van is. 8)7

Ik denk niet dat ze wat van het verhaal snapt als ze dat zou doen.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ultimation schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:53:
Mijn vriendin nog eens overhalen dit te gaan kijken samen. Maar ze wilt alleen seizoen 2 zien waar Carice van Houten in zit omdat ze daar fan van is. 8)7

Mwah, in seizoen 1 wordt er niet veel over gesproken. Om heel eerlijk te zijn:
spoiler:
er komen maar een paar stukken in alle boeken over Melissandre voor.. Ze komt meer in de serie voor dan imo in het boek

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-07 13:30

Sebazzz

3dp

Spike_wolf schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:59:
[...]

Volgens mij weet dat kutjoch het zelf niet eens :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Sebazzz schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:04:
[...]

Volgens mij weet dat kutjoch het zelf niet eens :p
Daar zat Joffrey toch nog over tegen zijn moeder te zeuren in een bepaalde episode? Over de 'verhalen' die rond gingen?

EDIT: inmiddels ben ik begonnen in het eerste boek. Wat mij opvalt is dat de eerste paar pagina's heel herkenbaar zijn uit de serie. Vaak zie je dat series al snel behoorlijk afwijken van de boeken.

[ Voor 25% gewijzigd door Erwin537 op 13-11-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-07 20:26

Player1S

Probably out in the dark

Inmiddels begonnen met deze serie..... Vind het een goede tot nu toe....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:30

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Erwin537 schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:45:
EDIT: inmiddels ben ik begonnen in het eerste boek. Wat mij opvalt is dat de eerste paar pagina's heel herkenbaar zijn uit de serie. Vaak zie je dat series al snel behoorlijk afwijken van de boeken.
Het complete eerste boek is eigenlijk hetzelfde als de serie. Ze hebben zich heel goed aan het verhaal gehouden in de serie. In seizoen 2 gaan er wel veel dingen anders dan in het boek.

[ Voor 11% gewijzigd door Walance op 15-11-2012 08:30 ]

• jmxd
  • Niet online
In totaal 3 keer de pilot bekeken en elke keer dacht ik, dit wordt hem niet. Tot gister. Dat iedereen hier zo razend enthousiast over is moest wat betekenen, dacht ik.

In één dag heel seizoen 1 bekeken en ben nu bij 2x05 :D _O_

edit
Seizoen 2 ook gezien :D

[ Voor 8% gewijzigd door jmxd op 16-11-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:55
Ultimation schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:53:

spoiler:
Gelukkig voor jou gaat haar karakter nog een heel eind mee.
Best goed gezien de gemiddelde levensduur van een personage in deze serie :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:38
Dat mag best even in Spoiler-tags - het is nou juist zo leuk aan deze serie dat je nooit weet of je favoriete karakter niet in de volgende aflevering (in dit geval S03E01) het loodje legt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik moest wel even glimlachen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j80fm.jpg

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Anakha schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:04:
Dat mag best even in Spoiler-tags - het is nou juist zo leuk aan deze serie dat je nooit weet of je favoriete karakter niet in de volgende aflevering (in dit geval S03E01) het loodje legt...
Tijd om de boeken te lezen ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Waarna je je geheid gaat ergeren aan de afwijkingen op de verhaallijn...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ramzzz schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:27:
[...]

Waarna je je geheid gaat ergeren aan de afwijkingen op de verhaallijn...
mwa, de grootste afwijkingen zijn een verbetering, omdat het verhaal in de boeken niet bepaald chronologisch is.
tot nu toe een paar uitzonderingen:
spoiler:
Het stukje waar Arya gevangen is door de mountain. De serie slaat 2/3 van dit verhaal gewoon over.
Het einde van het verhaal van Deanarys in Carth.
En bij Bran hebben ze nog niks gezegd over zijn dromen/powers in de serie als ik me niet vergis.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
RocketKoen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:41:
[...]

mwa, de grootste afwijkingen zijn een verbetering, omdat het verhaal in de boeken niet bepaald chronologisch is.
tot nu toe een paar uitzonderingen:
spoiler:
Het stukje waar Arya gevangen is door de mountain. De serie slaat 2/3 van dit verhaal gewoon over.
Het einde van het verhaal van Deanarys in Carth.
En bij Bran hebben ze nog niks gezegd over zijn dromen/powers in de serie als ik me niet vergis.
Alles wat je noemt in je spoiler komt uit boek 3. Seizoen 3 zal de eerste helft van boek 3 ongeveer zijn, dus zal dat allemaal wel bevatten.
Nu nog even wachten tot:
Afbeeldingslocatie: http://images.tvrage.com/news/return-date-announced-for-game-of-thrones1.jpg

Edit: dit klinkt als een text voor Melissandre, maar niet als Carice:

[ Voor 7% gewijzigd door Jogai op 19-11-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jogai schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:16:
[...]

Alles wat je noemt in je spoiler komt uit boek 3. Seizoen 3 zal de eerste helft van boek 3 ongeveer zijn, dus zal dat allemaal wel bevatten.
Nu nog even wachten tot:
[afbeelding]

Edit: dit klinkt als een text voor Melissandre, maar niet als Carice:
[video]
Nee, dat uit mn spoiler is al geweest in de serie.
spoiler:
Arya ontsnapt met de hulp van de faceless man. maar dat hele stuk klopt niet met het boek.
Deanarys sluit de neger in Carth op in zijn superveilige en lege kluis in de serie. Maar niet in het boek.
En bran heeft dromen die belangrijk zijn terwijl hij in coma ligt. En in de serie is hij al wakker

TheS4ndm4n#1919

• Erwin537
Nu ik steeds verder in het boek geraak zie ik toch wel steeds meer verschillen, maar het volgt het verhaal behoorlijk goed. Sowieso vind ik het boek erg leuk omdat je nu veel mee mee krijgt van de gedachtes van de personage die je in de serie uiteraard niet terug ziet.

Mocht je de serie leuk vinden, adviseer ik zeker het boek ook te lezen. Je krijgt veel meer mee, en het verhaal wordt er een stuk duidelijker. Het zou kunnen dat ik delen van de serie al weer vergeten ben, maar er zijn toch wat delen uit de serie weggelaten, waarschijnlijk omdat het niet goed vertaalde naar de serie (doordat er voornamelijk in wordt gegaan op de gedachtes van de personages).

• RocketKoen
Erwin537 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:05:
Nu ik steeds verder in het boek geraak zie ik toch wel steeds meer verschillen, maar het volgt het verhaal behoorlijk goed. Sowieso vind ik het boek erg leuk omdat je nu veel mee mee krijgt van de gedachtes van de personage die je in de serie uiteraard niet terug ziet.

Mocht je de serie leuk vinden, adviseer ik zeker het boek ook te lezen. Je krijgt veel meer mee, en het verhaal wordt er een stuk duidelijker. Het zou kunnen dat ik delen van de serie al weer vergeten ben, maar er zijn toch wat delen uit de serie weggelaten, waarschijnlijk omdat het niet goed vertaalde naar de serie (doordat er voornamelijk in wordt gegaan op de gedachtes van de personages).
Met name Jon, Arya en Tyrion krijgen in het boek een stuk meer diepgang op die manier.

TheS4ndm4n#1919

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
HBO heeft aangekondigd dat de DVD en Blu-ray box van Seizoen 2 op 19 februari in de winkels zal liggen:

Afbeeldingslocatie: http://winteriscoming.net/wp-content/uploads/2012/11/game-of-thrones-s2.jpg

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Wel een mooi item om in de DVD kast te zetten. Alleen vind ik het altijd zo zonde dat het een moment opname is. Ik zou liever de gehele collectie in 1x willen halen. Zo heeft bijvoorbeeld mijn broertje 2 DVD-boxen van Harry Potter in zijn kast staan. Harry Potter 1-4 en daarnaast 1 met de complete reeks; 1-6b.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-07 15:18
Ik moet nog aan episode 9 van season 2 beginnen, maar er viel me gisterenavond wel iets geks op na de aftiteling van episode 7. Ze laten daarna nog altijd wat stukjes zien wat er in de volgende episode komt. Tussen die stukjes lieten ze zien: "Only two episodes left". Bij episode 8 stond precies dezelfde tekst. Lijkt mij een foutje? Bij 7 moest dat 3 episodes left zijn lijkt mij.

[ Voor 6% gewijzigd door benchMarc op 24-11-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Twylight schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:13:
In totaal 3 keer de pilot bekeken en elke keer dacht ik, dit wordt hem niet. Tot gister. Dat iedereen hier zo razend enthousiast over is moest wat betekenen, dacht ik.

In één dag heel seizoen 1 bekeken en ben nu bij 2x05 :D _O_

edit
Seizoen 2 ook gezien :D
Ik heb me ook een beetje door de eerste afevering moeten worstelen, maar wacht nu met smart op seizoen 3...

Ben benieuwd hoe het met Tyrion verder gaat, veruit het leukste personage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:55
Erwin537 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:05:

Als ik boek1 met serie1 vergelijk dan volgt de serie heb boek vrij goed ja. Er zijn wel een paar dingen verschoven, maar dat is niet storend. Het boek heeft als voordeel dat de gedachten, en herinneringen van de personages ook naar voren komen. Ook al weet je wat er gaat gebeuren, het geeft toch iets nieuws.

Ik heb inmiddels nav de serie en boek 1 in het NL (die ik voor m'n verjaardag had gekregen) boxset met de 1e 5 boeken als paperback aangeschaft. Ik houd nu even pauze (hoe moeilijk dat ook is), eerst even een paar andere boeken lezen/serie kijken. Over een poosje ga ik boek 1 weer herlezen, maar dan in het Engels en daarna S02 (en boek2) oppikken. Verheug me er nu al op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:02
Ik zag net een mooie link voorbij komen op de facebook pagina van GOT

http://viewers-guide.hbo..../season2/#!/guide/houses/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Was dit filmpje al gelinkt, nee dus... YouTube: Game Of Thrones Season 3: In Production

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Veel lokaties :P
Marokko voor Deanarys' verhaal
Noord-Ierland zal de Riverlands en oost-westeros voor moeten stellen denk ik.
IJsland voor "beyond the wall"

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
RocketKoen schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:36:
[...]

Veel lokaties :P
Marokko voor Deanarys' verhaal
Noord-Ierland zal de Riverlands en oost-westeros voor moeten stellen denk ik.
IJsland voor "beyond the wall"
Ja N-Ierland, hmm hebben ze iets tegen Ierland, dat stikt ook vh moois.

Even over je 1e zin, gewoon uit nieuwsgierigheid, kom je op zoveel fansite en serie-site dan? Ik zag het op FB, aangezien ik ze "geliked" heb. Iemand die een goeie tip weet voor een site die alle series in de gaten houdt? Zoals je BluesNews hebt voor gaming. Die Blue roelt, loopt al sinds 1996 rond, en kan er van rond (haha) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:40
Aaargh nog 4 maandjes, ik kan niet wachten tot 31 maart!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Emilia Clarke (Khaleesi) ziet er hier wel even iets anders uit: :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tA99x5Ne54M]

[ Voor 63% gewijzigd door tweaker2010 op 12-12-2012 19:46 ]

• Erwin537
tweaker2010 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:41:

[video]
Heb het filmpje gisteren ook gezien, ik herken Daenerys er echt niet in. Wel een leuk interview met dat stukje over het eten van dat paardenhart. :9

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
tweaker2010 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:41:

[video]
Pff wat een lekker ding is ze ook! De boops scene nog maar s bekijken :9

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:51
Dat scheelt inderdaad enorm :)

Ik kan echt niet wachten tot ik seizoen 2 geleverd krijg zeg, al duurt het nog zo lang O+ Mijn ouders hebben seizoen 1 laatst geleend van me, die hebben het in een week gekeken en zijn er ook helemaal lyrisch erover :9~

Is er iemand die de boeken gelezen heeft? Ik sta eigenlijk op het punt ermee te beginnen en ben even benieuwd naar de ervaringen.

EDIT:
Mandrake466 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:26:
[...]
Pff wat een lekker ding is ze ook! ....
Couldn't agree more :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door speek1984 op 13-12-2012 09:33 ]

"It's about time you showed up Fox!"

• Nnoitra
  • Laatst online: 11:09
speek1984 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:31:
Is er iemand die de boeken gelezen heeft? Ik sta eigenlijk op het punt ermee te beginnen en ben even benieuwd naar de ervaringen.
Gewoon doen!
Ik ben nu bezig met boek 2 en het voegt gewoon veel meer toe aan wat je al gezien hebt op TV :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Erwin537
speek1984 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:31:
Inderdaad gewoon doen. De boeken verduidelijken heel veel en tot nu toe (3/4) boek één zitten er eigenlijk vrij weinig verschillen in. Er zijn wel al een paar 'grotere' dingen die voor zover ik me kan herinneren anders zijn, maar het stoort me niet. Het geeft gewoon zoveel meer inzicht in de karakters en de stijl (elk hoofdstuk is vanuit het oogpunt van een karakter) is echt gaaf. Zo krijg je veel meer mee van emoties en wat voor persoon iemand is.

Een hoofdstuk van Sansa merk je bijvoorbeeld dat er meer gelet word op kleding, terwijl je dat bij bijvoorbeeld Jon niet hebt.

• speek1984
Gaaf, een beetje vergelijkbaar met de boeken van LOTR ten opzichte van de films dus. Op zich logisch, als ze alles in diepte zouden verfilmen zouden zelfs de films van The Hobbit waarschijnlijk nóg uitgebreider worden :) Maar dat is voor een ander topic natuurlijk

Bedankt voor de tips, ik denk dat ik er vanavond eens lekker aan ga beginnen dan :Y)

• RocketKoen
Erwin537 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:59:
[...]

Inderdaad gewoon doen. De boeken verduidelijken heel veel en tot nu toe (3/4) boek één zitten er eigenlijk vrij weinig verschillen in. Er zijn wel al een paar 'grotere' dingen die voor zover ik me kan herinneren anders zijn, maar het stoort me niet. Het geeft gewoon zoveel meer inzicht in de karakters en de stijl (elk hoofdstuk is vanuit het oogpunt van een karakter) is echt gaaf. Zo krijg je veel meer mee van emoties en wat voor persoon iemand is.

Een hoofdstuk van Sansa merk je bijvoorbeeld dat er meer gelet word op kleding, terwijl je dat bij bijvoorbeeld Jon niet hebt.
In Jon's verhaal draagt bijna iedereen ook dezelfde kleding :P Terwijl Sansa (in de eerst boeken) in het paleis woont.

Maar je krijgt in de boeken veel meer mee over de gedachten en emoties van de hoofdpersonen. Ze krijgen veel meer diepte.

TheS4ndm4n#1919

• Erwin537
RocketKoen schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:08:
[...]

In Jon's verhaal draagt bijna iedereen ook dezelfde kleding :P Terwijl Sansa (in de eerst boeken) in het paleis woont.

Maar je krijgt in de boeken veel meer mee over de gedachten en emoties van de hoofdpersonen. Ze krijgen veel meer diepte.
Daar heb je een punt 8)7 Maar je merkt wel duidelijk verschil. Bij Sansa kruip je echt in een naief meisje dat haar prins verafgod. Bij Arya een bengel, Jon een stoere ondergewaardeerde knul (in het begin), Tyrion een slimme dwerg en Edard een wijze man die zich eigenlijk niet bezig wilt houden met de 'game of thrones' maar er in gezogen wordt.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 10:51
Ik heb beide seizoenen gekeken, maar vind wel dat de formule wat doorzichtig is: bij alle "thriller" momenten kun je er van opaan dat men de slechtste/gemeenste weg kiest...
Verder is de wirwar van verhalen juist weer wat ondoorzichtig: ik vond de soap aspecten (die vind die niet aardig etc etc) maar ingewikkeld :P Wellicht omdat ik het zonder ondertiteling keek.
Maar mooie plaatjes en acteerwer enzo, dat zeker!

[ Voor 6% gewijzigd door Menesis op 13-12-2012 13:41 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Gisteren het eerste hoofdstukje gelezen, inderdaad leuk dat daar een heel stuk verder op bepaalde gebeurtenissen en personages ingegaan wordt.

Dat stuk duurt in de serie misschien maar 5 minuten, in het boek is het een stuk uitgebreider en kom je heel wat meer over die personages te weten. Ben ontzettend benieuwd naar de rest. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Zoals de reis van Arya achter op die huifkar naar het noorden, dat is 2min in de serie en bijna de helft van het boek zowat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mektheb schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:34:
Zoals de reis van Arya achter op die huifkar naar het noorden, dat is 2min in de serie en bijna de helft van het boek zowat :P
Moest eigenlijk ook wel. Anders krijg je zo'n LOTR effect waar ze 3 uur lopen tussen actiescenes :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Mektheb schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:34:
Wacht maar op boek 4. Ik heb het idee dat daar alleen maar over reizen gaat en niet echt iets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jogai schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:53:
[...]

Wacht maar op boek 4. Ik heb het idee dat daar alleen maar over reizen gaat en niet echt iets gebeurd.
Boek 4 en 5 horen ook eigenlijk bij elkaar.
Ze spelen zich af in dezelfde tijd, maar volgens een andere set hoofdpersonen.
spoiler:
Wel grappig om dan in boek 4 te lezen hoe Sam "cat of the canals" ontmoet als hij een poging doet zijn deserterende black brother terug te halen. En in boek 5 blijkt dat Arya's dekmantel als assasin te zijn, en vermoord ze die deserteur

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
spoiler:
In boek 4 staat al dat Arya 'Cat of the canals' is. Dus dat wist ik al hoewel ik nog aan boek 5 moet beginnen. En ze vermoord hem toch al in boek 4. Dat vertelt ze als 1 van de dingen die ze geleerd heeft tegen die priester. Ik snap dat hele verhaal met die tempel nog niet echt, tenminste wat het toevoegd aan de saga.
Ook een leuke is dat Brianne zit te denken om naar de Mountains of the moon te gaan om Sansa te zoeken. Had ze dat maar gedaan. Zo zitten er nog meer van die dingen in dat je denkt, je kiest verkeerd.

Ook al horen beide boeken bij elkaar, boek 4 is wel mega saai. Ik heb ook al fanedits gezien die ze combineren. Ik heb ze als luisterboek in de auto dus het maakt niet heel veel uit als het wat saaier is, maar als letterboek had ik het denk ik al weggelegd. (en dat zegt veel voor mij, ik heb in mijn leven maar 1 boek weggelegd zonder uit te lezen en dat was 'De eeuw van mijn vader door Geert Mak')

[ Voor 8% gewijzigd door Jogai op 15-12-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jogai schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:20:
spoiler:
In boek 4 staat al dat Arya 'Cat of the canals' is. Dus dat wist ik al hoewel ik nog aan boek 5 moet beginnen. En ze vermoord hem toch al in boek 4. Dat vertelt ze als 1 van de dingen die ze geleerd heeft tegen die priester. Ik snap dat hele verhaal met die tempel nog niet echt, tenminste wat het toevoegd aan de saga.
Ook een leuke is dat Brianne zit te denken om naar de Mountains of the moon te gaan om Sansa te zoeken. Had ze dat maar gedaan. Zo zitten er nog meer van die dingen in dat je denkt, je kiest verkeerd.

Ook al horen beide boeken bij elkaar, boek 4 is wel mega saai. Ik heb ook al fanedits gezien die ze combineren. Ik heb ze als luisterboek in de auto dus het maakt niet heel veel uit als het wat saaier is, maar als letterboek had ik het denk ik al weggelegd. (en dat zegt veel voor mij, ik heb in mijn leven maar 1 boek weggelegd zonder uit te lezen en dat was 'De eeuw van mijn vader door Geert Mak')
spoiler:
De verhaallijn van Arya is niet verder verwijderd dan Denearys, Sansa of Bran.
Ik neem aan dat die bewaard worden voor later. Want degene die een gooi doen naar de troon leven meestal niet lang :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Dat klopt, maar erg interresant is het niet. Het verhaal van Bran al meer omdat die een doel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-07 23:20
de VFX breakdown van seizoen 1 was in het vorige topic al eens gepost.
Die van seizoen 2 nog niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:02
Allemachtig wat zijn die mensen goed met VFX zeg! Leuk filmpje om zo te zien wat ze allemaal niet gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41
RocketKoen schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:19:
[...]

Boek 4 en 5 horen ook eigenlijk bij elkaar.
Ze spelen zich af in dezelfde tijd, maar volgens een andere set hoofdpersonen.
spoiler:
Wel grappig om dan in boek 4 te lezen hoe Sam "cat of the canals" ontmoet als hij een poging doet zijn deserterende black brother terug te halen. En in boek 5 blijkt dat Arya's dekmantel als assasin te zijn, en vermoord ze die deserteur
Dat gebeurt in boek 4 al hoor, dat boek heb ik namelijk nog niet uit (wel bijna) en ik heb dit al gelezen.

edit:
Ah.. ik zie dat dit ook al in één van de spoilertags hierboven stond

[ Voor 6% gewijzigd door TheFes op 20-12-2012 14:18 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Seizoen 1&2 van de week toch maar gekeken uit verveling eigenlijk, maar wat ben ik blij dat ik het gekeken heb! Prachtig acteer werk, prachtige verhaallijn en een prachtige wereld! Heb alle boeken nu maar besteld in 7 delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
CristianSchriev schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 19:40:
Seizoen 1&2 van de week toch maar gekeken uit verveling eigenlijk, maar wat ben ik blij dat ik het gekeken heb! Prachtig acteer werk, prachtige verhaallijn en een prachtige wereld! Heb alle boeken nu maar besteld in 7 delen. :)
7 delen?
boek 6 en 7 zijn nog niet af last i checked.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Boek drie en vijf worden vaak in twee banden gesplitst.

• CristianSchriev
Cocytus schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:40:
Boek drie en vijf worden vaak in twee banden gesplitst.
Precies dat :)

• Walance

Walance

Ik heb de collector's edition van seizoen 1 op blu-ray gekregen voor kerst Ik heb de serie al een keer gezien, maar is altijd leuk om nog een keer te kijken. Daarnaast staan die schijfjes vol met making-offs en andere leuke extras :)
Afbeeldingslocatie: http://static.hypable.com/wp-content/uploads/2012/07/GoT.jpg?f0f9df

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Mooie collectors edition zeg! Wat zit er in dat ei? :+

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

tweaker2010 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:32:
Mooie collectors edition zeg! Wat zit er in dat ei? :+
Een draak.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Er zou een draak in moeten zitten ja, maar je weet dat ze hard als steen zijn en ik hem dus niet zomaar kan open maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ga in het vuur slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
_/-\o_
Niet vergeten je schoonmoeder erbij te offeren. Want
Only death can pay for life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jogai schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:38:
[...]

_/-\o_
Niet vergeten je schoonmoeder erbij te offeren. Want

[...]
En je echtgenoot ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gonadan schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:35:
Ben ik nou gek of hebben ze de prijzen van seizoen 1 op blu-ray weer even flink verdubbeld? Ik ben er van overtuigd dat ik hem zo'n twee maanden geleden gewoon voor twintig euro zag liggen.
En ja hoor, nu is hij bij bol weer twee tientjes. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Gonadan schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:24:
[...]

En ja hoor, nu is hij bij bol weer twee tientjes. :D
Lekker misbruik gemaakt van de feestdagen :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RocketKoen schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:34:
[...]

Lekker misbruik gemaakt van de feestdagen :P
Lol, check even de datums. Er zit nog een jaartje tussen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
En wat hebben we er een zin in!! De serie is ongelofelijk zo goed! Maar eerst eventjes de boekjes lezen. heb nu het eerste boek bijna uit en moet zeggen dat ik onder de indruk ben George R.R. Martin heeft met zijn boeken echt een prachtig verhaal neer gezet in mijn ogen net wat beter dan de serie door de details en dat er aan sommige dingen een iets andere wending zit of het net iets anders verfilmt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
2 weken geleden ook al gepost hier, 1 pagina terug :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
RocketKoen schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:55:
[...]
2 weken geleden ook al gepost hier, 1 pagina terug :P
Klopt, je hebt gelijk... hij staat ook al in de start post. My bad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 08:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Sinds kort eindelijk met Game of Trones begonnen, we hebben net S1E6 gehad (dus nog heel wat in te halen!), bevalt goed tot nu toe maar het is wel erg lastig te volgens hoe het nu zit met al die families, relaties, voorouders en samenzweringen... Nu had ik vantevoren al gelezen dat dit lastig zou zijn, kheb dus bewust sereis gezocht met NL ondertiteling maar dan is het nog lastig.

Maar we gaan vrolijk door... :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466206

Chaoss schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:49:
Sinds kort eindelijk met Game of Trones begonnen, we hebben net S1E6 gehad (dus nog heel wat in te halen!), bevalt goed tot nu toe maar het is wel erg lastig te volgens hoe het nu zit met al die families, relaties, voorouders en samenzweringen... Nu had ik vantevoren al gelezen dat dit lastig zou zijn, kheb dus bewust sereis gezocht met NL ondertiteling maar dan is het nog lastig.

Had ik ook aan het begin. Op een gegeven moment begin je het in te zien en is het zo klaar als en koekie :)

Kan niet wachten totdat het weer begint, in februari komt echt een stortvloed aan goede series weer binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

Chaoss schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:49:

HBO FTW, dat hebben ze ook gepresteerd met Boardwalk Empire en Treme. Ik kan je aanraden, als je eenmaal up to speed bent met de afleveringen je het beste na het nieuwe seizoen weer opnieuw kan beginnen. Dat is namelijk, uit eigen ervaringen, om de simpele reden dat je achter nog zoveel meer verborgen details komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 08:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

De startpost van dit topic bevat overigens wel flinke spoilers... niet handig voor mensen die net zijn begonnen met de serie...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas

bartjas

Ook Bekend met EPO

Chaoss schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:16:
De startpost van dit topic bevat overigens wel flinke spoilers... niet handig voor mensen die net zijn begonnen met de serie...
De regel in het forum dat als iets al uitgezonden is je het niet hoeft te spoileren, kwestie van eerst kijken dan lezen!

Anders krijg je topic's en OP's met alleen maar zwarte balken omdat iemand het misschien nog niet gekeken heeft en dat is natuurlijk klets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
bartjas schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:15:
[...]

HBO FTW, dat hebben ze ook gepresteerd met Boardwalk Empire en Treme. Ik kan je aanraden, als je eenmaal up to speed bent met de afleveringen je het beste na het nieuwe seizoen weer opnieuw kan beginnen. Dat is namelijk, uit eigen ervaringen, om de simpele reden dat je achter nog zoveel meer verborgen details komt.
Als het verhaal maar niet eindigt met een fade to black :P

Maar als je graag verborgen details wilt kun je bij Game of Thrones beter de boeken lezen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas

bartjas

Ook Bekend met EPO

RocketKoen schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:44:
[...]

Maar als je graag verborgen details wilt kun je bij Game of Thrones beter de boeken lezen.
Ik ben al verpest door de serie! Probleem is dat je altijd een bepaald beeld krijgt van een karakter, wat meestal in het boek intenser en dieper wordt uitgebeeld.

slechte vergelijking, maar maak m toch: Het verschil tussen de Comics van The Walking Dead en de serie zijn aanzienlijk.

Maar misschien dat die boeken nog komen als de serie afgelopen is. (Want alles is en blijft eindig, behalve GTST 8)7 |:( )
Pagina: 1 2 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic