[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 129 Laatste
Acties:
  • 779.487 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

EvaluationCopy schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:42:
Ben de enige die een beetje in een zwart gat is gevallen? Die maandag was niet zo erg de laatste maanden wat ik had GoT om naar uit te kijken voor 's avonds :P
Nee hoor, heel herkenbaar gevoel... Moet ik ineens gaan bedenken hoe ik me vanavond moet vermaken ipv GoT te gaan kijken :?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ben alvast weer begonnen met een herkijksessie. Alleen wel een beetje overdreven gebingewatched de afgelopen week, zit alweer in seizoen 3 :D

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Misschien kan Marco Polo als erzats product gebruikt worden? Die serie begint ook weer deze maand dacht ik.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:09
Kapoen schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:45:
Misschien kan Marco Polo als erzats product gebruikt worden? Die serie begint ook weer deze maand dacht ik.
Seizoen 2 is sinds afgelopen vrijdag op netflix te vinden. Meteen het hele seizoen staat erop dus je kan gelijk gaan bingen. Zit zelf al in S1E2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
Elk jaar hetzelfde! En nu is er ook niet eens een nieuw boek waar je de tanden in kunt zetten om zo de honger naar meer GoT te stillen.

Gewoon weer afkicken, ik ben alweer een nieuwe serie aan het zoeken :).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

EvaluationCopy schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:42:
Ben de enige die een beetje in een zwart gat is gevallen? Die maandag was niet zo erg de laatste maanden wat ik had GoT om naar uit te kijken voor 's avonds :P
Laatste aflevering heeft het seizoen vooruit geschopt, dus ik heb er in ieder geval geen last van. Al heb ik het GRRM nog altijd niet vergeven dat hij zijn deadline niet haalde
:P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57
Gister terug van vakantie en had de laatste 2 afleveringen nog tegoed. Wat een feest, beste thuiskomst evah :+

Laatste aflevering kwam een beetje over als een omgekeerde red wedding - payback time, deels dankzij Cersei zelf. Die is de mad Queen en Jaime zag het ook toen ie terugkwam.

Wat natuurlijk de grote cliffhanger zal zijn is of Dorne en de Tyrell's zelf een claim op de 7-kingdoms gaan leggen of dat ze zich min of meer aansluiten bij onze vriendin met de draken. Gaaf dat die vraag terugkomt bij onze kale politicus van wie ik de naam even niet voor de geeft kan halen. Lijkt nog steeds een beetje een strijd in de marge, al weet ik even niet hoe machtig die partijen in de praktijk zijn. Lannisters zitten dan wel op de troon, maar dat is ook maar tot de eerste ze eraf komt duwen. In de praktijk hebben ze de grip en benodigde allianties wel verloren na de laatste staatsgreep.

Jon zal een alliantie met Daenerys ongetwijfeld doen (zoals Tyrion al uitlegde voor de kijkers die het nog niet doorhadden, Daario is niet de laatste die van der houdt) en ze zouden een leuk en praktisch stel kunnen zijn, maar niets is zeker of logisch. De feitelijke oorlog - tegen de Night King - moet nog beginnen, de mensen tegen de ondoden.

En tenslotte.. zal Jorah ooit nog ontsnappen.. aan de friendzone? :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

NiGeLaToR schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:13:

Wat natuurlijk de grote cliffhanger zal zijn is of Dorne en de Tyrell's zelf een claim op de 7-kingdoms gaan leggen of dat ze zich min of meer aansluiten bij onze vriendin met de draken. Gaaf dat die vraag terugkomt bij onze kale politicus van wie ik de naam even niet voor de geeft kan halen.
Op het einde in de scene met de vloot van Dany in beeld kan je (redelijk) duidelijk de sigils van Martell en Tyrell zien op de zeilen. Ze zullen dus gaan samenwerken met Dany.
Daarnaast denk ik ook dat de schepen nu in de sunset sea of the summer sea zijn. (ten zuiden of ten westen van Westeros) En niet nog in de Bay of Dragons (Slavers Bay) En deze scene zich een paar dagen na de scene met Varys, Olenna en Ellaria en de Sand Snakes afspeelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Nou, S6 vond ik het beste. Maar om nou te zeggen dat ik uitkijk naar s7 en 8, nee....omdat ik het voorspelbaar vind. Of de schrijver moet de Lannisters laten winnen, zo gek is die wel. Ok ik moet toegeven dat het gevaar van boven The Wall nog een vraag is, zeker wel, maarja, om de een of andere reden heb ik mijn hoogtepunt qua GoT enigszins al beleefd. 8 seizoenen is ook lang, en het verrassende van een hand eraf hakken, tja die truc ken je op gegeven moment, neemt niet weg dat deze serie Goud is. Ik bedoel, ik kijk nooit een serie.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 04-07-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 14:27
Sjah schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:31:
Nou, S6 vond ik het beste. Maar om nou te zeggen dat ik uitkijk naar s7 en 8, nee....omdat ik het voorspelbaar vind. Of de schrijver moet de Lannisters laten winnen, zo gek is die wel. Ok ik moet toegeven dat het gevaar van boven The Wall nog een vraag is, zeker wel, maarja, om de een of andere reden heb ik mijn hoogtepunt qua GoT enigszins al beleefd. 8 seizoenen is ook lang, en het verrassende van een hand eraf hakken, tja die truc ken je op gegeven moment, neemt niet weg dat deze serie Goud is. Ik bedoel, ik kijk nooit een serie.
Nou het was prima als het direct werd afgemaakt maar nu duurt het nog 2 jaar. En ik denk dat dit gevoel naar volgend seizoen nog erger zal zijn.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
MrFl0ppY schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:57:
[...]

Nou het was prima als het direct werd afgemaakt maar nu duurt het nog 2 jaar. En ik denk dat dit gevoel naar volgend seizoen nog erger zal zijn.
Eensch, ik zou veel zien in een S07 met stuk of 12 lange epis, en het dan afmaken daarmee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik vraag me af hoe ze die hele Lannister vs. Stark vs Dany vete én de overblijfselen daarvan vs White Walkers in 2 korte seizoenen willen proppen.

Als ze nu ook maar ergens de kantjes eraf gaan lopen en zaken gaan afraffelen dan doen ze de serie echt te kort.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
max schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:18:
Ik vraag me af hoe ze die hele Lannister vs. Stark vs Dany vete én de overblijfselen daarvan vs White Walkers in 2 korte seizoenen willen proppen.

Als ze nu ook maar ergens de kantjes eraf gaan lopen en zaken gaan afraffelen dan doen ze de serie echt te kort.
Dat is niet zo heel lastig.

North is duidelijk nu Sansa / Little Finger en John Starktargeryan

Zuiden is Tyrell / Dorne + Ironborn en Khaleesi en Unsullied en Dothraki

Midden ? -> Lannister en kompanen wat er nog van over is ( ook amper iets boeiends te noemen )

Dus verwacht dat het " Lannister part " inderdaad wel in een aflevering of 2 klaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
Mektheb schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:03:
[...]

Dat is niet zo heel lastig.

North is duidelijk nu Sansa / Little Finger en John Starktargeryan

Zuiden is Tyrell / Dorne + Ironborn en Khaleesi en Unsullied en Dothraki

Midden ? -> Lannister en kompanen wat er nog van over is ( ook amper iets boeiends te noemen )

Dus verwacht dat het " Lannister part " inderdaad wel in een aflevering of 2 klaar is :)
Dus als ik het goed lees worden de Lannisters (exclusief Tyrion) gesandwitched door de rest.... En het mooiste is nog dat ze het volgens mij niet eens door hebben.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57
xAnarchyBaS schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:17:
[...]

Op het einde in de scene met de vloot van Dany in beeld kan je (redelijk) duidelijk de sigils van Martell en Tyrell zien op de zeilen. Ze zullen dus gaan samenwerken met Dany.
Daarnaast denk ik ook dat de schepen nu in de sunset sea of the summer sea zijn. (ten zuiden of ten westen van Westeros) En niet nog in de Bay of Dragons (Slavers Bay) En deze scene zich een paar dagen na de scene met Varys, Olenna en Ellaria en de Sand Snakes afspeelt.
Ah, dat had ik dan weer even gemist - dan is Varys misschien ook overtuigd van de winst van Daenerys - hij wordt in mijn opinie nog steeds afgeschilderd als iemand die vooral loyaal is naar degene die waarschijnlijk gaat winnen :)
Webgnome schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:55:
[...]

Dus als ik het goed lees worden de Lannisters (exclusief Tyrion) gesandwitched door de rest.... En het mooiste is nog dat ze het volgens mij niet eens door hebben.
Niet in beeld nee, Cercei was vooral bezig met haar staatsgreep en uitschakelen van de Tyrell's - Jaime met zo snel mogelijk terug naar z'n gestoorde zus. En dan heb je ooit nog de verhaallijn met de bankiers gehad, die in mijn beleving nog niet is afgerond. Lannisters always pay their debt, toch?

[ Voor 26% gewijzigd door NiGeLaToR op 04-07-2016 20:20 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Kapoen schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:45:
Niet echt volgens mij. Ik heb nu twee afleveringen gekeken, maar het kan me niet echt boeien. De opzet is tof, het is mooi gefilmd, maar het verhaal is gewoon heel erg dun (tot nu toe). Moet ik nog verder kijken? De reviews zijn zeer gevarieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:07
SaN schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:28:
[...]

Niet echt volgens mij. Ik heb nu twee afleveringen gekeken, maar het kan me niet echt boeien. De opzet is tof, het is mooi gefilmd, maar het verhaal is gewoon heel erg dun (tot nu toe). Moet ik nog verder kijken? De reviews zijn zeer gevarieerd.
Voor het verhaal hoef je het echt niet te doen. Het is een mooie serie die lekker wegkijkt, een serie voor even tussendoor. Maar als je echt alleen series kijkt met een sterk verhaal of je hebt een lange watchlist kun je hem prima overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 17:42
SaN schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:28:
[...]

Precies dat, mooi en opzet is tof maar geen diepgang zoals GoT maar goed die drempel is wel erg hoog.

Ik kijk het wel met plezier :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
NiGeLaToR schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:16:
[...]

Ah, dat had ik dan weer even gemist - dan is Varys misschien ook overtuigd van de winst van Daenerys - hij wordt in mijn opinie nog steeds afgeschilderd als iemand die vooral loyaal is naar degene die waarschijnlijk gaat winnen :)
Varys is altijd voor de Targaryens geweest. Volgens mij heeft hij er zelfs voor gezorgd dat Viserys en Daenerys veiligheid kregen.
Zie ook dit stukje waarbij Arya Varys overhoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Iemand een idee waarom de laatste Alt-Shift-X nog niet uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Flimovic schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:26:
Iemand een idee waarom de laatste Alt-Shift-X nog niet uit is?
Dat vroeg ik mij ook al af, misschien wordt het wel een review van episode 10 waarbij ook alvast gekeken wordt naar het volgende seizoen en het daarom wat langer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

ulTimaS schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:44:
[...]

Dat vroeg ik mij ook al af, misschien wordt het wel een review van episode 10 waarbij ook alvast gekeken wordt naar het volgende seizoen en het daarom wat langer duurt?
Dat zal het wel zijn denk ik. Maar meestal komt ie al van vrijdag op zaterdag uit. En vind het echt wat toevoegen altijd, dus zit al met enige regelmaat zijn kanaal te checken. Nog even geduld dan maar... Daarna is het echt over voor dit seizoen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
sjaak88 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:46:
Miguel Sapochnik heeft een nieuwe serie; Altered Carbon, waar hij kennelijk al zijn tijd aan gaat besteden, zonde :(
Hij gaat inderdaad geen aflevering voor s7 doen.
Surprisingly, Miguel Sapochnik is not directing any episodes in season 7. Sapochnik won over fans and Game of Thrones showrunners alike when he helmed the staggeringly impressive "Hardhome" in season 5. He followed that up with two of the most popular episodes in the series' entire run in season 6, the genuinely cinematic installments of "The Battle of the Bastards" and "The Winds of Winter."

... Maybe their final two episodes for the series in season 8 are just so huge, he's getting a head start on planning them now?
Mylod (the broken man / no one) komt wel weer terug :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:34
Het zevende seizoen van Game of Thrones kan langer op zich laten wachten. De bedenkers van de populair tv-serie David Benioff en D.B. Weiss hebben gezegd dat de productie mogelijk vertraging oploopt. Dit meldt The Hollywood Reporter.

Het wachten is op winterweer dat aansluit op de slotaflevering van het zesde seizoen. "We hebben nog geen uitzenddatum", zegt het duo. "We beginnen wat later met de opnames, want aan het einde van het seizoen was het winter. Dus het huidige zonnige weer voldoet niet aan onze verwachtingen."

Normaal beginnen de uitzendingen van een nieuw seizoen van Game of Thrones in maart of april. Eerder is al wel bekendgemaakt dat er er nog maximaal twee seizoenen volgen.
Nog langer wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Da's op zich jammer, maar als het in dienst staat van een beter eindresultaat dan hoor je mij niet klagen. Of ik nu 10 maanden wacht, of 12-14 maanden; het is toch al lang. Ik heb liever dat de deadline wordt gebaseerd op wat nodig is voor het beste resultaat, dan dat er blind wordt vastgehouden aan een jaarlijkse cyclus (hetzelfde met games en films: kwaliteit kost tijd). En mooie winterse scènes zijn wel nodig aangezien dit een belangrijk element in het verhaal is. Dat allemaal met CGI toevoegen is ook niet ideaal.

We gaan het zien. Ik heb dit jaar in elk geval enorm genoten. Ondanks enkele zwaktes hier en daar (Arya's Terminator-scènes, Euron's wel erg snelle introductie, enkele kleine onlogische dingen rond de Battle of the Bastards) was dit wellicht mijn favoriete seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Heb nu zoveel totaal uiteenlopende predictions gezien, ik laat het maar liggen GoT. op naar nieuwe serie in de tussentijd :)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Ben opnieuw begonnen te kijken en zat gewoon weer in spanning bij The Mountain vs The Viper! Tegen beter weten in hopen op een andere afloop.... Wat een prachtige serie is het toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17
Lauryn schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:41:
Ben opnieuw begonnen te kijken en zat gewoon weer in spanning bij The Mountain vs The Viper! Tegen beter weten in hopen op een andere afloop.... Wat een prachtige serie is het toch
Ik had die aflevering eergisteren ook gezien in mijn rewatch, seizoen 4 was echt geweldig. De volgende 2 afleveringen zijn net zo goed. :)

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:11

The_Worst

Unox

Ik ben vorige week begonnen en ik probeer mijzelf te houden aan 1 aflevering per week. Zit al bij aflevering 5, ergens gaat er iets fout. :+

Ondertussen maar aan het inschatten in welke weken ik niet kan kijken zodat ik alvast wat kan doorstrepen op de kalender. :z

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Verkeerde topic :+

Nu ik er toch ben...
Ben nu YouTube achtergrond verhalen aan het luisteren. Best interessant. Lijkt zo wel echt

[ Voor 78% gewijzigd door readytoflow op 07-07-2016 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
geert1 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:32:
[...]

Da's op zich jammer, maar als het in dienst staat van een beter eindresultaat dan hoor je mij niet klagen. Of ik nu 10 maanden wacht, of 12-14 maanden; het is toch al lang. Ik heb liever dat de deadline wordt gebaseerd op wat nodig is voor het beste resultaat, dan dat er blind wordt vastgehouden aan een jaarlijkse cyclus (hetzelfde met games en films: kwaliteit kost tijd). En mooie winterse scènes zijn wel nodig aangezien dit een belangrijk element in het verhaal is. Dat allemaal met CGI toevoegen is ook niet ideaal.

We gaan het zien. Ik heb dit jaar in elk geval enorm genoten. Ondanks enkele zwaktes hier en daar (Arya's Terminator-scènes, Euron's wel erg snelle introductie, enkele kleine onlogische dingen rond de Battle of the Bastards) was dit wellicht mijn favoriete seizoen.
Er zijn zoveel meer zeur punten dan dat helaas. Ik noem er maar 1 en dat vind ik gewoon echt te slecht voor woorden. Myrcella die vermoord wordt door Dorne.... Echt geen enkele voortvloeien daaruit, serieus? De kinderen waren alles voor Cersei, geen enkele benoeming of wat dan ook.
Ik had echt gedacht dat Cersei bad shit crazy zou worden op de Sand Snakes voor revenge. Echt waar is de logica :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
sjaak88 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 01:38:
[...]

Er zijn zoveel meer zeur punten dan dat helaas. Ik noem er maar 1 en dat vind ik gewoon echt te slecht voor woorden. Myrcella die vermoord wordt door Dorne.... Echt geen enkele voortvloeien daaruit, serieus? De kinderen waren alles voor Cersei, geen enkele benoeming of wat dan ook.
Ik had echt gedacht dat Cersei bad shit crazy zou worden op de Sand Snakes voor revenge. Echt waar is de logica :P
Wat kon Cersei dan nog doen? Die was onder huisarrest gezet door de High Sparrow; ze kon geen kant op. Haar oom Kevan was de Hand of the King en ook in controle van de Lannister legers, dus daar kon ze ook niets mee doen. Vooral niet omdat Dorne een paar honderd kilometer van King's Landing vandaan is. Ik vind het vrij logisch dat daar niets meer mee gedaan is; ze kon er gewoonweg niets aan doen.
Wellicht gaat ze volgend seizoen wraak nemen, maar nu heeft ze het probleem dat de Martells en de Tyrells gezellig aan het keten zijn met Dany haar leger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

sjaak88 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 01:38:
Ik had echt gedacht dat Cersei bad shit crazy zou worden op de Sand Snakes voor revenge.
Het is batshit crazy. >:) Vond het wel grappig, "crazy as bad shit".

Deze uitleg (vanuit mijn link) geeft er nog een interessante betekenis aan:
A person who is batshit crazy is certifiably nuts. The phrase has origins in the old fashioned term "bats in the belfry." Old churches had a structure at the top called a belfry, which housed the bells. Bats are extremely sensitive to sound and would never inhabit a belfry of an active church where the bell was rung frequently. Occasionally, when a church was abandoned and many years passed without the bell being rung, bats would eventually come and inhabit the belfry. So, when somebody said that an individual had "bats in the belfry" it meant that there was "nothing going on upstairs" (as in that person's brain). To be BATSHIT CRAZY is to take this even a step further. A person who is batshit crazy is so nuts that not only is their belfry full of bats, but so many bats have been there for so long that the belfry is coated in batshit. Hence, the craziest of crazy people are BATSHIT CRAZY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

New Rockstars hebben ook altijd wel goede reviews van de game of thrones apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Eindelijk! De laatste Alt-shift-X van dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Flimovic schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:43:
Eindelijk! De laatste Alt-shift-X van dit seizoen.

[video]
NICE!! Serieus, ik keek net 20 minuten geleden toevallig of hij er al was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

ulTimaS schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:47:
[...]

NICE!! Serieus, ik keek net 20 minuten geleden toevallig of hij er al was.
Ja ik keek ook toevallig of er al niet was, was ie net 10 minuten oud of zo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
Nu we toch bezig zijn met filmpjes te posten:
Een review van onze geliefde Preston Jacobs over seizoen 6, hij is niet al te positief subtiel gezegd:
https://www.youtube.com/watch?v=adDgvbyZwlY

En als je zin hebt om Game of Thrones te kijken vanuit het perspectief van een bepaald personage kan dat op dit kanaal. Het is echter alleen gemaakt vanuit personages die nu dood zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Na de vakantie eindelijk S06E10 kunnen kijken. Voor mij de beste aflevering tot nu toe.

Was dit niet de eerste keer dat formeel gezegt is dat Frankenmounten inderdaad Clegane is?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 07:54
markdm schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:41:
Nu we toch bezig zijn met filmpjes te posten:
Een review van onze geliefde Preston Jacobs over seizoen 6, hij is niet al te positief subtiel gezegd:
https://www.youtube.com/watch?v=adDgvbyZwlY
Ik moet zeggen dat ik ook grotendeels eens ben met zijn conclusies. Als David Benioff en D. B. Weiss inderdaad dit seizoen zelf hebben geschreven zonder al te veel input van George, dan is het duidelijk dat ze gewoon niet zo goed zijn in story telling. (aan de andere kant, George heeft de lat ook wel enorm hoog gelegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Laatst online: 11-09 14:47
segil schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:05:
[...]

Ik moet zeggen dat ik ook grotendeels eens ben met zijn conclusies. Als David Benioff en D. B. Weiss inderdaad dit seizoen zelf hebben geschreven zonder al te veel input van George, dan is het duidelijk dat ze gewoon niet zo goed zijn in story telling. (aan de andere kant, George heeft de lat ook wel enorm hoog gelegd)
Je moet er wel bij bedenken dat George ongeveer enkele jaren (tot decennia...) doet over de boeken, dus hij de storylines tot in perfectie weet te schrijven. Nu moeten de seriemakers storylines binnen een half jaar verzinnen en uitwerken. Dan vind ik het niet zo raar dat het aan kwaliteit inboet (ok, sommige dingen zoals Dorne waren gewoon echt slecht en geen excuus :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Viccers schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:13:
[...]

Je moet er wel bij bedenken dat George ongeveer enkele jaren (tot decennia...) doet over de boeken, dus hij de storylines tot in perfectie weet te schrijven. Nu moeten de seriemakers storylines binnen een half jaar verzinnen en uitwerken. Dan vind ik het niet zo raar dat het aan kwaliteit inboet (ok, sommige dingen zoals Dorne waren gewoon echt slecht en geen excuus :+ )
En Arya in E08. Ik bedoel.... James Bond zou dat zelfs nog over de top vinden :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:16
Voor de mensen die nog een Beginners Guide nodig hebben, Samuel L. Jackson komt tot uw redding;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik vond de manier hoe Cersei omging met de dood van haar laatste kind nogal vreemd, helemaal geen emotie of anderszins??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ze had het al verwerkt. Ze was hem al kwijt aan de Sparrow. Ik heb ook nooit gedacht dat Cersei van haar kinderen hield, ze hield van de macht die ze door haar kinderen kreeg. Tommen heeft haar in dat opzicht goed laten vallen dus ik denk niet dat ze er heel wakker om ligt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ze was heel boos dat de hoge mus haar zoon zo onder de knoet had, maar ze had nog steeds liefde voor haar kinderen.

Ze was echter ook al zeer verbitterd door haar verlies van twee kinderen en haar wandeling van schaamte. Nu is er geen liefde (dus ook geen beschermend gevoel) meer over, enkel nog zeeën van bitterheid. Ze had enkel angst dat haar geliefden iets zouden overkomen, maar dat is nu voorbij. Enkel wraak rest nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
IveGotARuddyGun schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:03:
Ze was heel boos dat de hoge mus haar zoon zo onder de knoet had, maar ze had nog steeds liefde voor haar kinderen.

Ze was echter ook al zeer verbitterd door haar verlies van twee kinderen en haar wandeling van schaamte. Nu is er geen liefde (dus ook geen beschermend gevoel) meer over, enkel nog zeeën van bitterheid. Ze had enkel angst dat haar geliefden iets zouden overkomen, maar dat is nu voorbij. Enkel wraak rest nog.
Wellicht nog wat liefde voor Jamie? Maar dat zou dan ook de enige zijn en die keek op het einde natuurlijk niet al te liefdevol naar haar.

Ik hoop wel dat ze iets interessants met haar karakter gaan doen. Ondanks dat ik Cersei en Joffrey vanaf het begin af aan niet uit kon staan zou ik het te makkelijk vinden als ze nou volledig onder de voet zou worden gelopen door Daenerys en haar troepen (incluis de Tyrells en de Martells). Bovendien heeft ze the Mountain nog aan haar zijde plus die rare Qyburn. Dus ik hoop nog op wat verrassende wendingen.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Wow, als je op youtube de soundtracks van house stark en house Targaryen precies tegelijk afspeelt vormen beide nummers een perfect samenspel. Bijna alsof er een hint zit dat het allemaal gaat om een Stark-Targaryen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Het is officieel, seizoen 7 krijgt maar zeven afleveringen en verschijnt in de zomer van 2017.
Bron: http://theplaylist.net/ga...lvr.it&utm_medium=twitter

In november 2016 komt dan de blu-ray van het zesde seizoen. Bron: http://screencrush.com/ga...season-6-blu-ray-details/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:20:
Wow, als je op youtube de soundtracks van house stark en house Targaryen precies tegelijk afspeelt vormen beide nummers een perfect samenspel. Bijna alsof er een hint zit dat het allemaal gaat om een Stark-Targaryen 😁
En dan niet de video posten is toch wel een gemiste kans. :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=M_KieGniZ7Q]

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 19-07-2016 20:31 . Reden: Een kant-en-klare video met de mix van beide nummers gevonden. ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 13:15
sjaool schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:25:
[...]

En dan niet de video posten is toch wel een gemiste kans. :P

[video]
Wow... Mind = blown...

A song of Ice and Fire...

Wat een toffe serie is het toch ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie gaan het wss niet geloven, maar ik ben net met de serie begonnen. Vrouwlief had s1-3 al gezien, we kijken samen, zijn nu bij s01e04. Het klinkt allemaal groots en diep tot nu toe, ben echt benieuwd naar alle seizoenen. Elke dag met wat minder weer kijken we een paar EP's. Zin in!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:12:
Jullie gaan het wss niet geloven, maar ik ben net met de serie begonnen. Vrouwlief had s1-3 al gezien, we kijken samen, zijn nu bij s01e04. Het klinkt allemaal groots en diep tot nu toe, ben echt benieuwd naar alle seizoenen. Elke dag met wat minder weer kijken we een paar EP's. Zin in!!!
Klinkt goed! Kijk wel uit voor dit topic. Voor jou zijn hier veel spoilers te vinden, net als op de rest van het internet.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobstaa schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:16:
[...]

Klinkt goed! Kijk wel uit voor dit topic. Voor jou zijn hier veel spoilers te vinden, net als op de rest van het internet.
I know haha, met geknepen ogen zo'n topic lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:26:
[...]

The night is dark and full of spoilers ;)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:26:
[...]

Als ik jou was zou ik elk topic over Game of Thrones volledig mijden totdat je bijloopt. Ga vooral genieten van de serie en als je klaar bent met seizoen 6 dan zijn hier genoeg interessante dingen te lezen waar je over mee kan speculeren.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:12:
Ha awesome! Veel plezier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

GoT seizoen 6 zal nooit meer hetzelfde zijn. :+

[YouTube: https://youtu.be/-Um-5rAihtE]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 12:53
HBO kort elke aflevering een paar minuten in!

Net vergeleken met BluRay. Het viel me op dat ik enkele scènes miste, nu ik de serie weer bekijk op HBO. In het verleden de serie gedownload van Internet (op één seizoen na, deze op BluRay).

Net gekeken, maar kon niet vinden dat het bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
honey schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:54:
HBO kort elke aflevering een paar minuten in!

Net vergeleken met BluRay. Het viel me op dat ik enkele scènes miste, nu ik de serie weer bekijk op HBO. In het verleden de serie gedownload van Internet (op één seizoen na, deze op BluRay).

Net gekeken, maar kon niet vinden dat het bekend is.
Wat bedoel je precies? Zijn de afleveringen van BD korter dan op HBO? En om welk seizoen gaat het? Hoeveel minuten korter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
segil schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:12:
[...]

Wat bedoel je precies? Zijn de afleveringen van BD korter dan op HBO? En om welk seizoen gaat het? Hoeveel minuten korter?
Ik heb niet alle afleveringen vergeleken, maar ...

Ik bekijk nu de hele serie weer op HBO. Nu bij S2. In het verleden, toen we geen HBO hadden, heb ik de serie gedownload en hebben we seizoen 2 gekocht op BluRay. Na seizoen 2 toch weer gedownload, omdat we niet wilden wachten. Seizoen 6 wel gezien op HBO.

Nu ik weer de serie bekijk, valt me op dat ik enkele scènes mis. Het voelt ook korter allemaal. Bijvoorbeeld:
- Theon en Yara hadden dacht ik een langer en intiemer moment samen, dan enkel de vingeroefeningen.
- joffrey heeft een nieuwe kruisboog en speelt ermee op zijn kamer. Hij schiet per ongeluk een pijl af in de kop van een opgezette eland. Deze scène mist.
- Mellisandre is wel heel snel zwanger en baart haar demon. Mis daar ook wat van.

Gister de tijd vergeleken tussen HBO en BluRay van seizoen 2 episodes 5 & 6. Beide afleveringen waren op HBO 51 min. en korter vergeleken met BluRay, ongeveer 2 resp. 3 minuten.

Ik denk nu dat misschien wel elke aflevering ingekort is op HBO, omdat ik scènes mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

honey schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:29:
[...]

Ik heb niet alle afleveringen vergeleken, maar ...

Ik bekijk nu de hele serie weer op HBO. Nu bij S2. In het verleden, toen we geen HBO hadden, heb ik de serie gedownload en hebben we seizoen 2 gekocht op BluRay. Na seizoen 2 toch weer gedownload, omdat we niet wilden wachten. Seizoen 6 wel gezien op HBO.

Nu ik weer de serie bekijk, valt me op dat ik enkele scènes mis. Het voelt ook korter allemaal. Bijvoorbeeld:
- Theon en Yara hadden dacht ik een langer en intiemer moment samen, dan enkel de vingeroefeningen.
- joffrey heeft een nieuwe kruisboog en speelt ermee op zijn kamer. Hij schiet per ongeluk een pijl af in de kop van een opgezette eland. Deze scène mist.
- Mellisandre is wel heel snel zwanger en baart haar demon. Mis daar ook wat van.

Gister de tijd vergeleken tussen HBO en BluRay van seizoen 2 episodes 5 & 6. Beide afleveringen waren op HBO 51 min. en korter vergeleken met BluRay, ongeveer 2 resp. 3 minuten.

Ik denk nu dat misschien wel elke aflevering ingekort is op HBO, omdat ik scènes mis.
Even speculeren:
Ze hebben een aantal scenes weggeknipt omdat er anders niet X aantal afleveringen op 1 Bluray pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Da's grappig want volgens hem is de bluray versie juist langer.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Gonadan schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:20:
Da's grappig want volgens hem is de bluray versie juist langer.
Exact. Ik denk dat HBO de serie inkort ivm hun reclameblokken, maar weet dat niet zeker.

Best bijzonder, dat HBO hun eigen serie niet volledig uitzendt.

Iemand die dit beter kan bevestigen? Nog geen gelegenheid gehad om andere tijden te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty007
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-08 21:22
honey schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:49:
[...]

Exact. Ik denk dat HBO de serie inkort ivm hun reclameblokken, maar weet dat niet zeker.

Best bijzonder, dat HBO hun eigen serie niet volledig uitzendt.

Iemand die dit beter kan bevestigen? Nog geen gelegenheid gehad om andere tijden te vergelijken.
Natuurlijk doen ze dit. Dan kunnen ze straks verder uitmelken met de uncut editie en dan de directors editie en dan de editie met extra scènes etc...
Als je slechts 7 afleveringen per jaar maakt wil je wil Veel geld aftroggelen daarmee natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Marty007 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:54:
[...]

Natuurlijk doen ze dit. Dan kunnen ze straks verder uitmelken met de uncut editie en dan de directors editie en dan de editie met extra scènes etc...
Als je slechts 7 afleveringen per jaar maakt wil je wil Veel geld aftroggelen daarmee natuurlijk..
Ik heb het ook eerst tien keer moeten lezen, maar het betreft de HBO Go-dienst (dat neem ik toch aan?). De blu-rays hebben geen last van die inkortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Le Enfant! schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:11:
[...]

Ik heb het ook eerst tien keer moeten lezen, maar het betreft de HBO Go-dienst (dat neem ik toch aan?). De blu-rays hebben geen last van die inkortingen.
Het betreft een gewoon HBO abbo. We kijken de serie via HBO on Demand, want de oude seizoenen worden natuurlijk niet meer uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

It’s official: Season 8 will be the last for “Game of Thrones.” Casey Bloys, the new programming chief at HBO, told reporters Saturday morning that as expected, the smash fantasy series based on the novels of George R.R. Martin will be gone after two more seasons. “If I could get them to do more, I would take 10 seasons,” Bloys told reporters at the TV press tour in Beverly Hills. Also Read: How Many Seasons of 'Game of Thrones' Are Left? Fans had long speculated that the show might end after season 8. But the network had not confirmed the suspicion until Saturday. »
Misschien maar goed ook; ze kunnen er natuurlijk nog tig seizoenen achteraan plakken want commercieel is het toch wel een succes maar het komt de kwaliteit niet ten goede denk ik.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Dus seizoen 8 is het laatste seizoen... jammer...nog een aflevering of 13-14 en dan is het echt voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
calsonic schreef op zondag 31 juli 2016 @ 08:33:
Dus seizoen 8 is het laatste seizoen... jammer...nog een aflevering of 13-14 en dan is het echt voorbij.
Toch wel erg jammer ik heb het idee dat er nog zoveel te vertellen valt over de white walkers en dergelijke. Heb het gevoel dat ze dat stukje van het verhaal gaan afraffelen om te zorgen dat Dany en haar clan de nodige aandacht krijgt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:11:
[...]

Toch wel erg jammer ik heb het idee dat er nog zoveel te vertellen valt over de white walkers en dergelijke. Heb het gevoel dat ze dat stukje van het verhaal gaan afraffelen om te zorgen dat Dany en haar clan de nodige aandacht krijgt.
Er zijn zoiezo teveel verhaallijnen om het in slechts zo weinig afleveringen te kunnen afronden.
Ze hadden er per seizoen wel 20 kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Webgnome schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:11:
[...]

Ik verwacht ook dat de boeken een ingewikkeld en genuanceerd verhaal gaan vertellen met plottwist, morele dilemmas enzovoort, maar dat de series toch meer rechtstreeks voor de actie en schok zullen gaan met bijvoorbeeld Daenerys vs de White Walkers waarin ze het verhaal enorm simplificeren en inkorten. Dit heb ik zelf ook wel in enige mate in de laatste 2 seizoenen gemerkt. Zo zal het eigenlijk nergens op slaan dat Tyrion, de Martells (Sand Snakes beter gezegd) en de Tyrells goed samen zullen werken, maar ik verwacht niet dat de show daarop terug komt.
GRRM had voorspeld dat TWOW en ADOS beide dikker dan ASOS zullen worden en voor dat ene boek heb je ook al 2 volle seizoenen nodig om her verhaal goed te vertellen. Dan is 15 afleveringen wel weinig om het verhaal af te ronden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:50
Geen GoT nieuws, maar wel GoT gerelateerd:

Als je ooit eens op een (lang)weekend trip met bijvoorbeeld vrienden wilt, dan is Dubrovnik een aanrader! Ik ben er afgelopen weekend geweest en wat een prachtige stad is dat. Bijkomend voordeel: er zijn heel veel scenes voor GoT opgenomen.

Zo heb ik op meerdere punten van Blackwater bay gestaan. Op de pier in Blackwater bay. Op de lokatie van de naamsdag viering van Joffrey. Op de plek waar tuinscenes met Dany zijn opgenomen (eiland Lokrum). Op de trappen van de septe van Baelor (en de walk of shame). Bij het house of the undying gestaan. Op de muur gestaan waar Varys met Tyrion over de baai uitkijkt. Op trappen waar een sparrow staat te preken. En op meerdere plekken in de stad die zijn gebruikt voor straatopnames van King's Landing. Overal om je heen waar je kijkt zie en voel je GoT.

Een aanrader! En er zijn ook scenes opgenomen voor de aankomende Star Wars Episode VIII.

En qua reis niet duur. Eten en drinken wel wat meer. 4 dagen geweest, €650 in totaal voor alles (veel terrasjes gepakt). ;)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:38
Bootje schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:09:

Als je ooit eens op een (lang)weekend trip met bijvoorbeeld vrienden wilt, dan is Dubrovnik een aanrader! Ik ben er afgelopen weekend geweest en wat een prachtige stad is dat. Bijkomend voordeel: er zijn heel veel scenes voor GoT opgenomen.

Zo heb ik op meerdere punten van Blackwater bay gestaan. Op de pier in Blackwater bay. Op de lokatie van de naamsdag viering van Joffrey. Op de plek waar tuinscenes met Dany zijn opgenomen (eiland Lokrum). Op de trappen van de septe van Baelor (en de walk of shame). Bij het house of the undying gestaan. Op de muur gestaan waar Varys met Tyrion over de baai uitkijkt. Op trappen waar een sparrow staat te preken. En op meerdere plekken in de stad die zijn gebruikt voor straatopnames van King's Landing. Overal om je heen waar je kijkt zie en voel je GoT.

Een aanrader! En er zijn ook scenes opgenomen voor de aankomende Star Wars Episode VIII.

En qua reis niet duur. Eten en drinken wel wat meer. 4 dagen geweest, €650 in totaal voor alles (veel terrasjes gepakt). ;)
Het schijnt er wel, vergeleken met een aantal jaar geleden, ontzettend druk/toeristisch te zijn geworden. Maar dat is nogal logisch natuurlijk, met alle aandacht van GoT. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Bootje
LuPo schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:15:
[...]
Het schijnt er wel, vergeleken met een aantal jaar geleden, ontzettend druk/toeristisch te zijn geworden. Maar dat is nogal logisch natuurlijk, met alle aandacht van GoT. :+
Dat schijnt kan je inderdaad weglaten, het is er druk. Zeker op dagen als er cruise schepen aangemeerd liggen (waarvan 1 dag dat wij er waren). Daarom gingen wij ook in september, dan is het rustiger. En dan is de temperatuur erg aangenaam (26 graden).

Sowieso is het op de 'mooie' plekken het drukst. Maar ik heb ook gewoon foto's dat ik in mijn eentje op die pier sta, of op die trap ('s ochtends vroeg).

Ga daarom in Old Town zelf slapen. Als je er vroeg uit bent is het rustig (dan zijn de toeristen van buiten de stad nog niet gearriveerd). En na het avondeten is het ook rustig (dan zijn de dagjes mensen al weer weg).

De prijzen zijn ook toeristisch, maar het is er 's avonds ook erg gezellig om te gaan stappen. Genoeg kroegen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Toevallig vanochtend net weggereden uit Dubrovnik. Vandaag in Split aangekomen waar veel Mereen scene's zijn opgenomen. Morgen ze maar eens opzoeken.
In Old Town zelf slapen hoeft niet als je het niet erg vind vroeg op te staan. Met de bus ben je in een kwartier in het hart van de stad. Scheelt heel wat euro's en de bus zelf kost echt niks.

Ook prima plek om met de auto naar toe te gaan. Via de snelweg in twee dagen naar Dubrovnik en dan via de kust terug.

Paar foto's ter inspiratie. Kings Landing is wel een stukje groter :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RKUuGmbLQ3vTBCPobf9AL70K/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nygjxsB4zUHFBsYUMwPUhQUF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GDX7piLe7SfAp20EM6V9JDV3/full.jpg

Wel grappig dat Kings Landing en Quart net een kwartiertje van elkaar verwijdert zijn met de boot. En met de auto ben je in een kleine drie uur in het centrum van Mereen. En de House of the Undying ligt binnen Kings Landing, een kleine twee honderd meter van de poort waar Joffrey met poep bekogeld werdt.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 22-09-2016 18:59 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• segil
Bootje schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:09:

Leuk idee, ik zal het onthouden. Bedankt voor de tip! Vraagje, 650 euro... voor hoeveel personen was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
segil schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:23:
[...]
Leuk idee, ik zal het onthouden. Bedankt voor de tip! Vraagje, 650 euro... voor hoeveel personen was dat?
Dat is per persoon. 4 dagen Dubrovnik:
- Retourvlucht vanaf Schiphol
- 3 verdiepingen tellend appartement in hartje Dubrovnik
- Eten en drinken (en stappen)
- Boottocht naar Lokrum
- Toegang tot de muur en het fort (kost 120 Kuna)

Daar moet ik wel bij zeggen dat deze trip gepland is als lang 'mannenweekend'. Dat doen we om de twee jaar. Dat bestaat voornamelijk uit relaxen, uit eten en stappen. Dat verhoogt de kosten wel zeg maar. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Bootje op 23-09-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Tsurany schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:57:
Wel grappig dat Kings Landing en Quart net een kwartiertje van elkaar verwijdert zijn met de boot. En met de auto ben je in een kleine drie uur in het centrum van Mereen. En de House of the Undying ligt binnen Kings Landing, een kleine twee honderd meter van de poort waar Joffrey met poep bekogeld werdt.
Ja, grappig hoe alles 'door elkaar' ligt inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Ook deze scene is in een museum in Old Town van Dubrovnik genomen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.twopeasinaplane.net/wp-content/uploads/2015/10/vlcsnap-2015-01-01-17h31m48s121.png

Een tip: koop een Dubrovnik Card voor 1,3 of 7 dagen. Daarin is de toegangsprijs van de Wall inbegrepen en vele museums. Ook het busvervoer is inbegrepen. De Dubrovnik Card ( 153 kuna ) is goedkoper dan wanneer je alles los moet kopen. De toegang voor de Wall kost alleen al 120 kuna.

Ik was daar vorig jaar voor een dagje Dubrovnik. Het cruiseschip meerde daar voor een dag en ik had me uitstekend vermaakt in de Old Town.

[ Voor 5% gewijzigd door Blord op 23-09-2016 14:12 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Herkend iemand de locatie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hWQCdpW8S1EIjCS0N2dvJw8F/full.jpg

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

:Y

Miste wel de grote pyramiden en alle aan het kruis genagelde meesters maar het was toch zeer herkenbaar.

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Blord schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:03:
Ook deze scene is in een museum in Old Town van Dubrovnik genomen.

[afbeelding]
Ik was nog vergeten te zeggen dat we hier zien dat Daenarys de zoutmeesters verzoeken om schepen voor de invasieleger. Maar deze scene is in Dubrovnik genomen dus ze was al in Kings landing. :+

ja een flauw grapje. :)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Over HBO kan men hier discussiëren: Ervaring HBO pakket?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:45
Voor degenen die al sinterklaas inkopen doen:

http://www.aldi.nl/aldi_dvd_box_game_of_thrones_48_5_20567_35621.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 20:59

burgt

Starbass

Jeuj Game of Thrones kijken boxsets *O*

ow wacht... DVD kwaliteit... -O-

:Y)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee, vriendin van me, heeft S1/3 gezien, rest was niet op de open zenders. Zij is echt wel tevreden met zo een boxset, maar IK moet er wel bij zeggen, ja S06 is er niet bij de Aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 11-09 15:21
Zojuist via bol.com ontvangen

got6

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:36
Peter Vaughan is overleden.

http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-38225796 ;w

[ Voor 21% gewijzigd door Peenutzz op 06-12-2016 20:48 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Spijtig ..
Maar wel een memorabele leeftijd van 93. Die heeft een goed leven gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:06

Major_ton

Shoot!

xoniq schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:06:
[...]

Spijtig ..
Maar wel een memorabele leeftijd van 93. Die heeft een goed leven gehad.
In ieder geval een lang leven.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Major_ton schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:36:
[...]

In ieder geval een lang leven.
Peter was sinds 1954 actief, met nooit echt een lange pauze: http://www.imdb.com/name/nm0891092/
Een acteur in hart en nieren!
https://www.instagram.com/p/BNrzPQKDnyt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Had game of thrones altijd al op de wensenlijst staan om te zien. Sinds dat HBO bij ziggoklanten erbij zit ook maar begonnen...

Wat een serie zeg, nog 3 afleveringen voor mij en dan begint het wachten op seizoen 7.

Het voordeel als je lang wacht met een serie kijken is dat je direct verder kan na een spannend einde om de volgende aflevering te kijken. Maar goed aan alle dingen komt een eind.

Hoop dat er een mooi eind aan de serie komt ipv het maar door laten gaan zoals ze dat met veel andere series doen. Ik las ergens dat ze incl seizoen 7 voor iets van 13/14 afleveringen materiaal/verhaal hadden.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Wii4all schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:33:
Had game of thrones altijd al op de wensenlijst staan om te zien. Sinds dat HBO bij ziggoklanten erbij zit ook maar begonnen...

Wat een serie zeg, nog 3 afleveringen voor mij en dan begint het wachten op seizoen 7.

Het voordeel als je lang wacht met een serie kijken is dat je direct verder kan na een spannend einde om de volgende aflevering te kijken. Maar goed aan alle dingen komt een eind.

Hoop dat er een mooi eind aan de serie komt ipv het maar door laten gaan zoals ze dat met veel andere series doen. Ik las ergens dat ze incl seizoen 7 voor iets van 13/14 afleveringen materiaal/verhaal hadden.
Die 13/14 afleveringen gaan over seizoen 7 en 8; het is al bekend dat seizoen 8 het laatste is. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Misschien een mooi moment om een nieuw topicdeel aan te maken? Wie voelt zich geroepen?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 17:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:57:
[mbr]Misschien een mooi moment om een nieuw topicdeel aan te maken? Wie voelt zich geroepen?[/]
Ik zal een nieuw deel aanmaken :) Nog niet meteen de TS helemaal vernieuwen, maar dat ga ik nog doen komende tijd.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:57:
[mbr]Misschien een mooi moment om een nieuw topicdeel aan te maken? Wie voelt zich geroepen?[/]
Een eerste opzet van het topic is hier te vinden:
[Serie] Game of Thrones Deel 2

Feedback op de TS is welkom :)

[ Voor 6% gewijzigd door miicker op 27-02-2017 01:33 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Thanks. Dan kan deze op slot.

Pagina: 1 ... 128 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic