Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Aangezien er kennelijk een zeer grote behoefte is om zowel [Boek] A Song of Ice and Fire als [Serie] Game of Thrones "puur" te houden (een veel sterkere behoefte dan ik in eerste instantie had ingeschat - waarvoor mijn oprechte excuses), open ik bij deze een "fusion" topic voor de gehele wereld van Westeros en Essos, Game of Thrones, A Song of Ice and Fire - alles uit de wereld die George R.R. Martin heeft gecreëerd en die hij nog steeds aan het uitbreiden is.

Lezers die geen spoilers willen zien ten aanzien van de boeken (ASOIAF) en/of ten aanzien van de serie (GOT)... stop hier met lezen!

In dit topic mag alles. Wilde theorieën, discussies over verschillen tussen de serie en de boeken en wat de redenen daarvoor zouden kunnen zijn, in hoeverre veranderingen in de serie naar de toekomst toe verschillen in verhaallijnen zouden kunnen bewerkstelligen. Kortom, no holds barred, niets hoeft in spoiler tags. Leef je uit!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Om zelf maar even af te trappen... Ik vraag me echt af hoe ze het gaan oplossen met Tyrion en Jorah. Als ik het me goed herinner uit de boeken, had daar juist Tyrion greyscale opgelopen en was Jorah daar toen helemaal niet bij. Of heeft hij dat misschien in de serie toch maar weet hij dat verborgen te houden?

En nog zoiets, in het boek stierf Aemon terwijl hij met Sam, Gilly en het zoontje van Mance onderweg waren naar Oldtown, en beleeft Sam allerlei avonturen in Oldtown terwijl hij leert om Maester te worden. Zou zijn rol in de boeken verder zo goed als uitgespeeld zijn dat ze daarom hebben besloten om hem maar bij de Wall te laten? Sowieso is er volgens mij in de serie helemaal geen zoontje van Mance in het spel.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 08:56
Mx. Alba schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:45:
Om zelf maar even af te trappen... Ik vraag me echt af hoe ze het gaan oplossen met Tyrion en Jorah. Als ik het me goed herinner uit de boeken, had daar juist Tyrion greyscale opgelopen en was Jorah daar toen helemaal niet bij. Of heeft hij dat misschien in de serie toch maar weet hij dat verborgen te houden?
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat tyrion wel was aangeraakt door zo'n steenmens, maar dat hij elke dag ging testen of hij greyscale had door met een naald oid in z'n vingers te prikken. Kan me niet herinneren dat hij ook greyscale kreeg.

edit: Hier even opgezocht, tyrion krijgt dus geen greyscale. Jon Connington (die hem uit de rivier redde) wel.
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Greyscale

[ Voor 11% gewijzigd door mcbacon0 op 02-06-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-05 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Prima oplossing. Hier alle praat, in het GoT topic 100% serie. Alle speculatie hierheen plakken!

Ik blijf hier wel hangen. Spoilers boeien me niet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:02:
Prima oplossing. Hier alle praat, in het GoT topic 100% serie. Alle speculatie hierheen plakken!

Ik blijf hier wel hangen. Spoilers boeien me niet.
speculatie mag in de andere topics wel, geen spoilers.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
Mx. Alba schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:45:
Ik denk dat ze Jorah in de tv serie hebben samengevoegd met verschillende rollen/karakters in het boek. Zo zou hij in de fighting pits de handelingen van Quentin Martell over kunnen nemen, en hij zal dan de draken loslaten (en daarbij omkomen).

Tyrion heeft voorzover ik weet ook in de boeken geen greyscale opgelopen.
En nog zoiets, in het boek stierf Aemon terwijl hij met Sam, Gilly en het zoontje van Mance onderweg waren naar Oldtown, en beleeft Sam allerlei avonturen in Oldtown terwijl hij leert om Maester te worden. Zou zijn rol in de boeken verder zo goed als uitgespeeld zijn dat ze daarom hebben besloten om hem maar bij de Wall te laten? Sowieso is er volgens mij in de serie helemaal geen zoontje van Mance in het spel.
In het boek hebben ze niet Mance maar de Lord of Bones verbrand, Mance is betoverd en naar het kasteel waar de Boltons zitten vertrokken. Dat losten ze in de afgelopen aflevering op door een woeste hakbui van Tormund :P en in de tv serie hebben ze Mance dus daadwerkelijk verbrand.

In de boeken is de rol van Mance ook uitgespeeld (als we de brief van Ramsey mogen geloven).

Wel vond ik dat ze het netjes hadden opgelost voor Arya om toch een stukje Cat of the Canals te laten terugkomen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe ze het gaan oplossen als de serie de boeken heeft ingehaald. Als GRRM niet dit jaar of begin volgend jaar met een nieuw boek komt, wordt het volgende seizoen helemaal nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:04
Chiron schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:48:
[...]

Ik denk dat ze Jorah in de tv serie hebben samengevoegd met verschillende rollen/karakters in het boek. Zo zou hij in de fighting pits de handelingen van Quentin Martell over kunnen nemen, en hij zal dan de draken loslaten (en daarbij omkomen).

[...]

In het boek hebben ze niet Mance maar de Lord of Bones verbrand, Mance is betoverd en naar het kasteel waar de Boltons zitten vertrokken. Dat losten ze in de afgelopen aflevering op door een woeste hakbui van Tormund :P en in de tv serie hebben ze Mance dus daadwerkelijk verbrand.

In de boeken is de rol van Mance ook uitgespeeld (als we de brief van Ramsey mogen geloven).

Wel vond ik dat ze het netjes hadden opgelost voor Arya om toch een stukje Cat of the Canals te laten terugkomen :)
Waarschijnlijk neemt Brienne een deel van mance's rol over in de boeken echter, weten we niet zeker of Mance dood is of dat Stannis is verslagen, in het ene hoofdstuk lezen we dat Davos gedood is. Even later blijkt dat het niet zo is en dat (naam vergeten) gelogen had om zichzelf en davos te beschermen. Alles wat een persoon niet zelf ziet hoeft niet waar te zijn.

Mocht je wat dieper in die brief willen gaan kijken;
YouTube: A Song of Ice and Fire: The Pink Letter Mystery Part 1
YouTube: A Song of Ice and Fire: The Pink Letter Mystery Part 2
YouTube: A Song of Ice and Fire: The Pink Letter Mystery Part 3

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:30
Kunnen de draken niet iets betekenen voor de greyscale?

Ik zie ook vaak verbazing dat valeryan steel dodelijk is voor de white walkers. Het is toch best duidelijk dat het fire vs ice is, valerya vs north, dragons vs white walkers? Vooral dat laatste kan nog mooie beelden opleveren :*) (a la smaug vs bard, maar dan in het kwadraat)

[ Voor 60% gewijzigd door Jogai op 02-06-2015 20:41 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 20:00

krvabo

MATERIALISE!

mcbacon0 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:57:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe ze het gaan oplossen als de serie de boeken heeft ingehaald. Als GRRM niet dit jaar of begin volgend jaar met een nieuw boek komt, wordt het volgende seizoen helemaal nieuw.
Het idee van GRRM is dus inderdaad om daadwerkelijk dit jaar, voor november, het boek af te hebben. Publicatie kan dan, gezien het vorige boek, prima eind dit jaar, begin volgend jaar.

Het probleem is alleen.. in één jaar schrijft ie niet nog een boek :P

Ik loop op dit moment heel veel episodes achter van de serie. Ze hebben zoveel aangepast. Normaal gezien niet heel erg, maar dat hele Jeyne-Sansa-gebeuren is, mjeh, tegenvallend. Lady Stoneheart maakt me niet echt veel uit, maar daar zijn nu weer geruchten over dat ze volgend jaar ineens terugkomt.

Ik vraag me af of het hele Sweetling gebeuren van Sansa nu ook gewoon wegvalt. In het nieuwe boek komen nog episodes in dat kasteel, maar ik neem aan dat dat hele gebeuren nu overslaan.

[ Voor 29% gewijzigd door krvabo op 02-06-2015 20:49 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Zijn de vrijgegeven hoofdstukken van the winds of winter hier nog wel spoilers of mag dat ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Megajr, niets is hier een spoiler. Alles mag, zolang het maar te maken heeft met GOT / ASOIAF. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
klaw schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:29:
[...]

Waarschijnlijk neemt Brienne een deel van mance's rol over in de boeken echter, weten we niet zeker of Mance dood is of dat Stannis is verslagen, in het ene hoofdstuk lezen we dat Davos gedood is. Even later blijkt dat het niet zo is en dat (naam vergeten) gelogen had om zichzelf en davos te beschermen. Alles wat een persoon niet zelf ziet hoeft niet waar te zijn.

Mocht je wat dieper in die brief willen gaan kijken;
YouTube: A Song of Ice and Fire: The Pink Letter Mystery Part 1
YouTube: A Song of Ice and Fire: The Pink Letter Mystery Part 2
YouTube: A Song of Ice and Fire: The Pink Letter Mystery Part 3
Davos was 'zogenaamd' gedood door lord Manderly, die zogenaamd trouw moest bewijzen aan de Lannisters en Freys. Maar hij zal zijn trouw zweren aan Stannis als het Davos lukt om Rickon Stark van Skagos af te halen, daar heeft hij een smokkelaar voor nodig.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 14:32
Iemand nog nieuwe interessante theorien gevonden?

Laatste die ik wel interessant vind is high sparrow = howland reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Ik had inderdaad ook iets voorbij zien vliegen over een mogelijke connectie tussen de Reeds en de Sparrows maar zonder enige onderbouwing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Wie was howland reed ook al weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Jogai schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:44:
Wie was howland reed ook al weer?
He is the Lord of Greywater Watch and the father of Meera and Jojen Reed. The head of House Reed, he is a loyal vassal of House Stark, ruling over the bog-filled lands of the Neck. According to Bran Stark in a conversation with Jojen Reed, Howland saved Ned Stark's life during Robert's Rebellion. Howland apparently never told his children anything about his part in the rebellion.

bron: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Howland_Reed

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Chiron schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:48:
[...]

Ik denk dat je daar best wel eens gelijk in kunt krijgen. Jorah is best wel verslagen door dit alles en is toch al een stervend man dan kan hij net zo goed zijn khaleesi nog een keer naar zijn idee de juiste kant op sturen.
Ja dat vond ik ook goed gedaan! We zijn er minder lang mee bezig geweest als in de boeken maar het houdt het tempo er wel in.
mcbacon0 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:57:
GRRM heeft al een groot gedeelte van het boek af gezien de hoeveelheid chapters die al vrij gegeven zijn. Het begin van het boek is wat geschrapt is van ADWD en vanuit daar is hij verder gaan werken. Ze hebben dus genoeg materiaal om mee te werken maar wat zowel vanuit de show als vanuit George verkondigt wordt is dat ze verschillende wegen nemen om bij hetzelfde doel te komen. Ik was hier eerst wel pissig om want ik vond dat het trouw bleef aan de boeken wel prettig en voor mijn gevoel 'verpesten' ze het nu door zoveel af te wijken. Maar na deze aflevering kijk ik daar wel iets anders tegenaan, ze zetten het solide in elkaar.
Malt007 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:21:
Iemand nog nieuwe interessante theorien gevonden?

Laatste die ik wel interessant vind is high sparrow = howland reed.
Vond ik niet echt een overtuigende theorie. Het is puur gebaseerd op uiterlijk van iemand die we in de boeken nog niet gezien hebben. De enige echte beschrijving die we hebben zijn van Jojen en Ned en Ned heeft hem al 20 jaar niet meer gezien. Niet heel betrouwbaar dus.

Wat ik dan wel erg interessant vind is het verschil tussen Alayne Stone in de boeken en Sansa Stark in de serie. En hoe naar mijn idee de hele ophef over de scene tussen Ramsay en Sansa best wel terecht is.

Niet omdat ik Danny haar verkrachting wel goedkeurde maar omdat de schrijvers er bewust voor kiezen om te schrappen in het verhaal en verhaallijnen samen te voegen maar hierbij Sansa haar plot ondergeschikt maken. Ik snap dat ze samengevoegd is met Jeyne en dat het in de boeken nog grafischer is maar het verschil naar mijn idee is dat de schrijvers dit stuk heel makkelijk hadden kunnen overslaan. Brienne en Pod zijn op steenworp afstand, Theon/Reek voelt ook een brok schuld naar haar toe en ze heeft bediendes die haar willen helpen. In plaats daarvan is er voor gekozen om haar in plaats van een opbouwende verhaallijn zoals Alayne heeft een ondergeschikte rol te geven aan Reek zijn 'karakter ontwikkeling'. De laatste keer dat ik hem zag in de boeken zat hij bij Stannis in de boeien en ik ga er van uit dat hij in de serie of dood gaat of in de boeien geslagen wordt. Of misschien wel gedood wordt nadat hij in de boeien geslagen is. Kortom je investeert op een maag omdraaiende manier in een karakter wat bijna klaar is ten koste van een karakter dat zich in de boeken tot een vrij sterke jongedame ontwikkeld heeft die meespeelt in de game of thrones en dat nu niet overtuigend kan doen want dag na dag nachtenlang verkracht worden doet wel iets met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Vergeet niet dat we in de GOT al heel lang niets maar dan ook niets meer vernomen hebben over de Ironborn. Terwijl die in boek 5 een zeer belangrijk object te pakken hebben, een hoorn waarmee mogelijk draken zijn te temmen. En ze gaan daarmee onderweg richting Essos. In GOT seizoen 5 is Theon de enige herinnering die we nog aan de Ironborn hebben en als zodanig wellicht belangrijk om later de rest van de Ironborn weer in het verhaal te knopen. Ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Yara/Asha vaart ook nog ergens rond, toch? En Victarion ook, met de hoorn, en Moqorro de priester.

De Hoorn van Jorramun gaan inderdaad verhalen over dat deze draken zouden oproepen (niet zozeer temmen) en dat je er de Wall mee kon slopen. Opzich een logische combi, als de draken even komen buurten en helemaal los gaan als je op de Wall staat en op de hoorn blaast :P

Verder ben ik erg benieuwd of Bran nog gaat wargen met draken, dat zit er ook wel dik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:33

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mx. Alba schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:04:
Vergeet niet dat we in de GOT al heel lang niets maar dan ook niets meer vernomen hebben over de Ironborn. Terwijl die in boek 5 een zeer belangrijk object te pakken hebben, een hoorn waarmee mogelijk draken zijn te temmen. En ze gaan daarmee onderweg richting Essos. In GOT seizoen 5 is Theon de enige herinnering die we nog aan de Ironborn hebben en als zodanig wellicht belangrijk om later de rest van de Ironborn weer in het verhaal te knopen. Ofzo.
Waarschijnlijk komt in de volgende of laatste aflevering een referentie naar de Ironborn (ik denk dat de zus van Theon langskomt), want volgens de casting geruchten zijn ze op zoek naar iemand die Euron Greyjoy gaat spelen. Mijn hart slaat al wat sneller. Als ze voor deze rol de acteur die als eerste Daario Naharis speelde zou dat briljant zijn. Een theorie is dat Daario en Euron dezelfde karakter is.

Overigens had ik laatst in het topic gezegd dat Howland Reed wel eens de High Sparrow kon zijn. Daar is verder niet zoveel bewijs voor, er is zelfs vrij sterk bewijs dat hij het niet is. Maar ja, Howland Reed komt nog eens voor in de boeken. Zou wel tof zijn als het wel zo is.
Chiron schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:29:
Yara/Asha vaart ook nog ergens rond, toch? En Victarion ook, met de hoorn, en Moqorro de priester.

De Hoorn van Jorramun gaan inderdaad verhalen over dat deze draken zouden oproepen (niet zozeer temmen) en dat je er de Wall mee kon slopen. Opzich een logische combi, als de draken even komen buurten en helemaal los gaan als je op de Wall staat en op de hoorn blaast :P

Verder ben ik erg benieuwd of Bran nog gaat wargen met draken, dat zit er ook wel dik in.
De hoorn van Jorra zou iets te maken hebben met de giants. Dat is niet dezelfde hoorn die Euro mee had genomen en aan Victarion had gegeven. Toch?

Ik ben een poging aan het doen om de boeken weer te lezen, maar dat schiet niet op zeg. Ben in het tweede boek op pagina ~300. Oef.

[ Voor 25% gewijzigd door MrVegeta op 02-06-2015 23:34 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
MrVegeta schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:32:
[...]

De hoorn van Jorra zou iets te maken hebben met de giants. Dat is niet dezelfde hoorn die Euro mee had genomen en aan Victarion had gegeven. Toch?
Er wordt beschreven dat als je op de hoorn blaast, de 'giants of the earth' te hulp zouden komen. Daar hoeft niet noodzakelijk de reuzen mee bedoeld te worden (En Wun Weg Wun Dar Wun was de laatste overlevende afaik).

Tel daarbij op dat de draken heel vroeger veel, veel groter waren dan de laatste draken die de laatste Targaryen koningen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

MrVegeta schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:32:
[...]

Waarschijnlijk komt in de volgende of laatste aflevering een referentie naar de Ironborn (ik denk dat de zus van Theon langskomt), want volgens de casting geruchten zijn ze op zoek naar iemand die Euron Greyjoy gaat spelen. Mijn hart slaat al wat sneller. Als ze voor deze rol de acteur die als eerste Daario Naharis speelde zou dat briljant zijn. Een theorie is dat Daario en Euron dezelfde karakter is.

[...]
Het lijkt me dus inderdaad dat we volgend seizoen een deel van de ironborn gaan zien, en een deel dorne, plus waarschijnlijk Bran weer.
De theorie dat Daario en Euron dezelfde persoon zijn lijkt me sterk, tenzij ik iets fout onthouden heb (al weer lang geleden dat ik de boeken heb gelezen). Euron komt op een gegeven moment toch naar de Kingsmoot? De ironborn doen later in het boek een tripje naar Meereen, maar dat duurt dus -lang-. Het lijkt me sterk dat de afwezigheid van Daario niet opvalt / niet wordt beschreven in de chapters van Khaleesi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 16:51

ulTimaS

Mayhaps

Ik had hem ook al in de boekentopic geplaatst maar deze thread is hiervoor beter geschikt.
http://winteriscoming.net...g-rumors-and-speculation/

Wat betreft Sam denk ik dat hij alsnog naar Oldtown gaat met Gilly en zoon waarbij ze ook langs de familie van Sam gaan. In de bovenstaande link wordt namelijk gezocht naar, waarschijnlijk, de vader van Samwell en de rest van zijn familie. De beschrijving van de karakters komen sterk overeen met de familie Tarly.
- Father. Aged 50’s to 60’s, he’s one of the greatest soldiers in Westeros- a humorless martinet, severe and intimidating. He demands martial discipline in the field and in his home. It’s described as “a very good part” for next year and that he’s “centrally involved” in a protagonist’s storyline.
- Mother, in her 50’s. She’s a sweet, plump, and adoring mother, and has a soft spot for one of her children who benefits from her decency.
- Sister, in her early 20s. She’s a kind, friendly and unpretentious woman.
- Brother, in his early to mid-20’s . Athletic, a good hunter, an excellent swordsman, manly, not particularly bright but the favourite child of the father.
Ik denk dat Jorah straks Dany redt van de dood in de fighting pit en zo zelf om het leven komt. De show heeft trouwens sowieso een groot deel van het verhaal Tyrion/Jorah overgeslagen.

Euron casting rumours:
Pirate, man in his 40’s to late 50’s. He’s “an infamous pirate who has terrorized seas all around the world. Cunning, ruthless, with a touch of madness.” He’s a dangerous-looking man. A very good part this season.

[ Voor 24% gewijzigd door ulTimaS op 03-06-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Ik vind deze zin echt fantastisch:
A very good part this season.
Geen garanties of je volgend seizoen niet de pijp uit gaat :P

[ Voor 5% gewijzigd door Megajr op 03-06-2015 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-01 12:47
Een interessante, maar niet zo waarschijnlijke theorie is dat Tyrion de zoon is van Aegon Targaryen (mad king). Wordt in onderstaand filmpje uitgelegd.

YouTube: Tyrion Targaryen: is Tyrion the Mad King's son? \[ASOS/S4 major spoilers, ADWD+D&E minor spoilers]

Overigens vind ik de filmpjes van Alt Shift X bijna allemaal interessant. Hij behandeld bijvoorbeeld ook de R+L=J en de Howland Reed = High Sparrow theorie, maar doet dat op een manier waarop hij de pro's en cons behandeld. Je kan dus min of meer zelf geloven wat je wil.

[ Voor 29% gewijzigd door revolised op 03-06-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Die Aegon is wel druk bezig geweest want hij schijnt ook al de vader van Jon Snow te zijn! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Mx. Alba schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:48:
Die Aegon is wel druk bezig geweest want hij schijnt ook al de vader van Jon Snow te zijn! :D
Ik vergiste me. De mad king is Aerys. Bovenstaand filmpje gaat er dus om dat Tyrion de zoon zou zijn van Aerys.

De vermoedelijke vader van Jon Snow is Rhaegar (de oudste zoon van Aerys en de broer van Daenerys en Viserys). Daar is de R+L=J theorie op gebaseerd. Rhaegar + Lyanna (Stark) = Jon Snow.

Als dit dus waar is, zou Jon (als hij van zijn Nights Watch eed af zou kunnen komen) een veel sterkere claim hebben op de Iron Throne, omdat hij rechtstreeks in de lijn van troonopvolging zou zijn. Mits Lyanna en Raegar getrouwd waren, anders was het nog steeds een bastaard.

Best wel complex... Die George Martin is best wel geniaal als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-05 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

revolised schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:00:
[...]
Die George Martin is best wel geniaal als je het mij vraagt.
De grens tussen geniaal en geschift ligt heel dicht bij elkaar ;)

Ik ben een (groot) fan van zijn werk, laat ik dat voorop stellen. Maar een schrijver die zo in detail martelingen en (incestueuze) verkrachtingen kan beschrijven is op zijn minst 'ziek'. Gelukkig is dat een eigenschap die veel schrijvers binnen het fantasy genre hebben 8)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hij wordt geïnspireerd door middeleeuwse Europese geschiedenis, daar ging het er nog wel heftiger aan toe.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:07:
[...]

De grens tussen geniaal en geschift ligt heel dicht bij elkaar ;)

IMaar een schrijver die zo in detail martelingen en (incestueuze) verkrachtingen kan beschrijven is op zijn minst 'ziek'.
Precies. Wilt niet zeggen dat iedereen het prettig vindt om dat in alle grafisch detail te willen zien (I'm one of em ;) ), soms echt overkill als je t mij vraagt. Om die reden "durf" ik de laatste 2 afleveringen van outlander niet te kijken...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderman1991
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik las laatst een theorie waar ik weer aan moest denken met de uitspraak van Qyburn ("the work continues") in de aflevering van deze week. Cersei wordt volgens de profetie van Maggy vermoord door de 'Valonqar' (broertje). Daarom is ze (vooral in de boeken) als de dood voor de terugkeer van Tyrion.

Nu wordt er in ADWD naar gehint dat Robert Strong eigenlijk een opgelapte Gregor Clegane is, die voor haar zal gaan vechten. Brienne komt bij de sparrows een man tegen die qua beschrijving lijkt op de Hound (Is zij de Hound nooit tegengekomen in de boeken? Ik zou niet weten waar eigenlijk). Als hij gekozen wordt door de sparrows als champion voor de Trial of Combat, zou het kleinere broertje kunnen zorgen voor de dood van Cersei door zijn broer te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Brienne praat met de 'gravedigger', wat wordt gezien als the hound. http://awoiaf.westeros.org/index.php/Gravedigger/Theories

Volgens mij is het het laatste Brienne chapter.

Zo te lezen loopt ze er dus voorbij, en praat ze met Elder Brother, chapter 31 in Affc (Brienne 6). Dit is het gedeelte net voordat ze wordt gevangen door Brotherhood without banners, en door lady stoneheart wordt beschuldigd.

[ Voor 41% gewijzigd door krvabo op 03-06-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
revolised schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:00:
[...]
Als dit dus waar is, zou Jon (als hij van zijn Nights Watch eed af zou kunnen komen) een veel sterkere claim hebben op de Iron Throne, omdat hij rechtstreeks in de lijn van troonopvolging zou zijn. Mits Lyanna en Raegar getrouwd waren, anders was het nog steeds een bastaard.
En Jon moet eerst nog maar eens de steekpartij van zn broeders overleven, al gok ik dat ie wel herrezen gaat worden door Melisandre.

Zou ie door eerst te sterven van die eed verlost zijn? ("And now his watch has ended").

Carice schijnt trouwens voor minimaal 6 seizoenen te zijn vastgelegd heb ik ooit ergens gelezen, dus die blijft voorlopig ook nog wel in beeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Melisandre is veel te weinig in beeld geweest dit seizoen. Kan mij vrij weinig belangrijke scenes met haar herinneren. Behalve die ene ... maar die heeft vast nog wel een belangrijke rol te spelen komende afleveringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Chiron schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:35:
[...]

En Jon moet eerst nog maar eens de steekpartij van zn broeders overleven, al gok ik dat ie wel herrezen gaat worden door Melisandre.

Zou ie door eerst te sterven van die eed verlost zijn? ("And now his watch has ended").
Ik begreep dat het dus gevraagd is aan George Martin en die daarop zei dus jullie denken dat Jon dood is? Op een vrij laconieke manier alsof hij dus niet dood is nu.

Ik denk dat de twijfelachtige eer in de serie voor een paar steken wel bij Olly terecht zal komen. Gezien z'n haat voor wat Jon doet en dat hij zo prominent er mee in beeld komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:34
Ik moest even terug lezen over Robert Strong... had de boeken gelezen, maar dat Qyburn de Mountain oplapt is me even ontgaan. Ik dacht dat het hoofd van de Mountain werd verzonden naar Dorne als goedmakertje voor de dood van the Red Viper, maar dan zat ik fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:21:
Ik moest even terug lezen over Robert Strong... had de boeken gelezen, maar dat Qyburn de Mountain oplapt is me even ontgaan. Ik dacht dat het hoofd van de Mountain werd verzonden naar Dorne als goedmakertje voor de dood van the Red Viper, maar dan zat ik fout :)
Nee ik dacht het ook hoor. Ik was ook verbaasd. In Dorne werd gesproken (als ik me niet vergis) over de grootste en lelijkste schedel die ze ooit hadden gezien. Maar ja, er zijn ook hoofden van andere dwergen afgeleverd bij Cercei, waarop Qyburn vroeg of hij ze mocht hebben. Dan zou een verklaring kunnen zijn dat het hoofd van the Mountain daadwerkelijk in Dorne op een piek staat, en dat de rest van the Mountain op de tafel ligt bij Qyburn, om op te staan als Robert Strong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Ik had het stukje gemist dat het hoofd van Gregor Clegane naar Dorne is verstuurd. Maar dat maakt het wel een stuk logischer dat Qyburn hoofden aan het verzamelen is.

Overigens is het hoofd van een dwerg net zo groot als het hoofd van een normaal mens, alleen zijn, afhankelijk van het exacte type dwerggroei, bepaalde verhoudingen in het gezicht wel anders dan normaal. En als we Tyrion mogen geloven zijn andere onderdelen van een mannelijk dwergenlichaam juist groter... ;)

Of misschien lijkt het alleen maar groter...

[ Voor 17% gewijzigd door Mx. Alba op 04-06-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Het is mij ook even ontgaan dat het hoofd van Gregor naar Dorne verstuurd is. Als ik zo op de awoiaf wiki teruglees staat er daar dat er 'een hoofd' verstuurd is. Ik denk dat Qyburn vrij veel kan maar een man onthoofden, een nieuw hoofd er op zetten en het geheel weer tot leven brengen gaat denk ik een stap te ver?

We weten zeker dat R'hllor mensen terug kan brengen uit de dood bijvoorbeeld, maar dat de wonden niet magisch verdwijnen dan en dat ze daar zeker nog hinder van hebben. Ik kan mij dus vrij slecht voorstellen dat Qyburn een nieuw hoofd er op genaait heeft en allemaal weer werkend gekregen heeft? Hij is geen dienaar van R'hollor en als maester heeft hij zich vooral bezig gehouden met geneeskunde en dan vooral met Joseph Mengele achtige praktijken en niet met iets 'occults' al kan je daar binnen deze serie eigenlijk niet van spreken.

En zelfs al zou hij R'hllor dienen dan zou Robert Strong alleen zo sterk zijn als de zwakste draad die z'n hoofd er aan houdt. En dat is met een goede tik tegen z'n hoofd dus ook over, waarbij zowel hij als Cersei een excecutie kunnen verwachten.

Ik geloof wel dat Qyburn Gregor in het pantser heeft weten te stoppen dat hij bestelt heeft en ik denk ook in z'n geheel. Hoe durf ik niet te zeggen maar daar komen we hopelijk nog wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

In de serie hebben ze Gregor zijn hoofd nu naar Dorne gestuurd. In de boeken zeggen ze dat ze dat wel hebben gedaan. Of dat wel of niet waar is weten we niet.
Megajr schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:51:
Het is mij ook even ontgaan dat het hoofd van Gregor naar Dorne verstuurd is. Als ik zo op de awoiaf wiki teruglees staat er daar dat er 'een hoofd' verstuurd is. Ik denk dat Qyburn vrij veel kan maar een man onthoofden, een nieuw hoofd er op zetten en het geheel weer tot leven brengen gaat denk ik een stap te ver?

We weten zeker dat R'hllor mensen terug kan brengen uit de dood bijvoorbeeld, maar dat de wonden niet magisch verdwijnen dan en dat ze daar zeker nog hinder van hebben. Ik kan mij dus vrij slecht voorstellen dat Qyburn een nieuw hoofd er op genaait heeft en allemaal weer werkend gekregen heeft? Hij is geen dienaar van R'hollor en als maester heeft hij zich vooral bezig gehouden met geneeskunde en dan vooral met Joseph Mengele achtige praktijken en niet met iets 'occults' al kan je daar binnen deze serie eigenlijk niet van spreken.

En zelfs al zou hij R'hllor dienen dan zou Robert Strong alleen zo sterk zijn als de zwakste draad die z'n hoofd er aan houdt. En dat is met een goede tik tegen z'n hoofd dus ook over, waarbij zowel hij als Cersei een excecutie kunnen verwachten.

Ik geloof wel dat Qyburn Gregor in het pantser heeft weten te stoppen dat hij bestelt heeft en ik denk ook in z'n geheel. Hoe durf ik niet te zeggen maar daar komen we hopelijk nog wel achter.
. It is mentioned by Gendry that Qyburn is rumored to have knowledge of black magic and necromancy
Qyburn heeft geëxperimenteerd met/op levende en dode lichamen en is daarom gestript van zijn titel als Maester. En volgens mij hebben we in de serie al gezien dat het lichaam van the Mountain weer leeft. Maar misschien is het ook wel nooit dood gegaan. I don't know.

Aan de ene kant was het gif dat gebruikt werd uiterst giftig. Aan de andere kan had Qyburn al het bloed (?) van the Mountain geleegd. In mijn opinie is the Mountain gewoon dood :D

[ Voor 89% gewijzigd door MrVegeta op 04-06-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

//edit. Crash in the matrix

[ Voor 90% gewijzigd door MrVegeta op 04-06-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
...
...
Dus jij wil hem nog executeren als zijn hoofd eraf is gerold als het draadje breekt :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 14:32
Misschien dat het toch de schedel van Gregor was en dat de persoon onder het doek gewoon geen hoofd heeft: http://asoiaf.westeros.or...robert-strong-discussion/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Jogai schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:29:
[...]

Dus jij wil hem nog executeren als zijn hoofd eraf is gerold als het draadje breekt :? :+
Ik ga nog even een kopje koffie pakken :X
MrVegeta schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:33:
Qyburn heeft geëxperimenteerd met/op levende en dode lichamen en is daarom gestript van zijn titel als Maester. En volgens mij hebben we in de serie al gezien dat het lichaam van the Mountain weer leeft. Maar misschien is het ook wel nooit dood gegaan. I don't know.

Aan de ene kant was het gif dat gebruikt werd uiterst giftig. Aan de andere kan had Qyburn al het bloed (?) van the Mountain geleegd. In mijn opinie is the Mountain gewoon dood :D
Vergif blijft niet alleen in je bloed zitten. In de boeken krijgen we ook een betere kijk er op en schreeuwt hij ook de boel bij elkaar daarna nog en zit er al een mooi gat in hem. Daarom verdwijnt hij in de kerker en blijft het daarna stil. En verdwijnen er nog een aantal vrouwen om Gregor weer leven in te blazen geloof ik.

Ik was even kwijt dat hij een necromacer was/is of dat dat gerucht rond ging. Dat zou wel een goede optie zijn in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 11:40

Goner

What can I do you for ?

Het is mij ook even ontgaan dat het hoofd van Gregor naar Dorne verstuurd is.
Is dat een theorie van fans of zit er echt iets in de laatste episodes dat daarop wijst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

In de boeken wordt er een hoofd naar Dorn gestuurd, dit zou het hoofd van the Mountain moeten zijn. In de serie niet. Maar het is niet helemaal duidelijk wie zijn hoofd is verstuurd aangezien het eigenlijk gewoon een schedel is.

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 04-06-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:07
MrVegeta schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:06:
In de boeken wordt er een hoofd naar Dorn gestuurd, dit zou het hoofd van the Mountain moeten zijn. In de serie niet. Maar het is niet helemaal duidelijk wie zijn hoofd is verstuurd aangezien het eigenlijk gewoon een schedel is.
Als ik het me goed herinner stond ook ergens zoiets dat er iemand in Dorne naar de schedel keek en zoiets zijn van"Zou het echt de schedel van de Mountain zijn? het ziet er in ieder geval groot genoeg uit om het te zijn".

Edit:
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Gregor_Clegane
The ostensible skull of Ser Gregor is brought to Sunspear by Ser Balon Swann of the Kingsguard, and is presented to Prince Doran Martell, Princess Arianne Martell, and the eldest of the Oberyn's eight bastard daughters: (Obara, Tyene and Nymeria Sand). Obara ponders if the head is really Gregor's. Doran notes that it is certainly large enough to be so and Tyene confirms that if the poison her father used so much as broke the Mountain's skin, then Clegane is dead.[26]

[ Voor 33% gewijzigd door assje op 04-06-2015 12:33 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:34
Ik zit wat van die theorieën door te lezen dat Jon Snow de zoon zou zijn van Rhaegar en Lyanna.. ik moet zeggen dat ik het behoorlijk aannemelijk begin te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hoe komt Jon aan dat zwarte haar dan ? Targaryens zijn blond en Starks rossig (?).
Hij lijkt meer op een Baratheon ...

Joffrey takes after his mother in terms of looks and personality, his blonde hair being a subtle clue that he isn't really a Baratheon, who famously always possess black hair even when one of their parents possesses blonde hair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Starks hebben zwart haar, net als Jon. Je qoute een stuk dat over Joffrey gaat die niet eens een Baretheon is.

[ Voor 48% gewijzigd door MrVegeta op 04-06-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-05 09:42

Slapstick

Me, myself or I

Er zijn al eerdere halfbloed targaryens geweest met donker haar dus aan de kleur haar van Jon ligt het niet

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Aangezien we het hier allemaal mogen spoilen....ik heb de boeken niet gelezen, maar komt Ramsey Bolton uberhaupt aan een bloederig einde? Ik haat hem zoveel meer dan Joffrey...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Deathchant schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:54:
Aangezien we het hier allemaal mogen spoilen....ik heb de boeken niet gelezen, maar komt Ramsey Bolton uberhaupt aan een bloederig einde? Ik haat hem zoveel meer dan Joffrey...
Als we de roze brief mogen geloven heeft hij Stannis verslagen, en komt hij naar de wall voor Arya. Hij is waarschijnlijk nog niet dood.

Ik ben ze hier nog niet tegengekomen maar hier zijn 4 vrijgegeven hoofdstukken uit het nieuwe boek:

Theon
Arianne
Mercy (Arya)
Alayne (Sansa)

[ Voor 32% gewijzigd door mcbacon0 op 04-06-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MrVegeta schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:04:
Starks hebben zwart haar, net als Jon.
De Stark kinderen hebben 'auburn' haar, roodbruin (?)... de Tully kleur. En Eddard heeft allesbehalve zwart haar.
Je qoute een stuk dat over Joffrey gaat die niet eens een Baretheon is.
Dat was juist m'n punt ... 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Goner op 04-06-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Maar in het Theon hoofdstuk hangt hij rond bij Stannis toch? En dat speelt zich af na de pink letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goner schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:46:
Hoe komt Jon aan dat zwarte haar dan ? Targaryens zijn blond en Starks rossig (?).
Hij lijkt meer op een Baratheon ...

Joffrey takes after his mother in terms of looks and personality, his blonde hair being a subtle clue that he isn't really a Baratheon, who famously always possess black hair even when one of their parents possesses blonde hair.
Targs hebben wit haar, Tullys hebben rood haar en Starks hebben donker bruin haar.

http://iceandfire.wikia.com/wiki/Lyanna_Stark
She was said to exhibit the typical Stark coloring, dark hair and gray eyes
Wat probeer je duidelijk te maken met Joffrey dan?

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 05-06-2015 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:30
Aangezien er altijd iets bijzonders gebeurt in episode 9...verwacht ik dat Jon Snow doodgaat aanstaande maandag. Aangezien Kitt nog 2 seizoenen bijgetekend heeft zou het heel goed kunnen dat hij door Melisandre wordt herrezen. Ook Sam zal wel belangrijk kunnen zijn in dit verhaal. Misschien neemt hij Jon mee naar Oldtown en komt daar Melisandre tegen. Positief aan zijn tijdelijke dood is wel dat zn Night watch belofte waargemaakt is. Zodat in S6 en S7 hij zich richting de throne kan werken met zijn wildlings army.

Volgend seizoen zal in het teken staan van de ironborne! Anders gaat alles veels te makkelijk daar in Essos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
mcbacon0 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:07:
[...]

Als we de roze brief mogen geloven heeft hij Stannis verslagen, en komt hij naar de wall voor Arya. Hij is waarschijnlijk nog niet dood.

Ik ben ze hier nog niet tegengekomen maar hier zijn 4 vrijgegeven hoofdstukken uit het nieuwe boek:

Theon
Arianne
Mercy (Arya)
Alayne (Sansa)
Held! Dank je wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
MrVegeta schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:04:
Starks hebben zwart haar, net als Jon. Je qoute een stuk dat over Joffrey gaat die niet eens een Baretheon is.
En Sansa dan met haar rossige haar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Catelyn Stark is een Tully met rood haar, vandaar dat Sansa dat ook heeft. In mijn eerste post was ik een beetje drastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Djarune schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:08:
Aangezien er altijd iets bijzonders gebeurt in episode 9...verwacht ik dat Jon Snow doodgaat aanstaande maandag.
Dat, en/of het wegvliegen van Daenerys op de draak vanuit de fighting pits. Of ze gaan een van de twee gebeurtenissen als cliffhanger gebruiken van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Gezien de geschiedenis van ep.9 over de seizoenen heen verwacht ik het neersteken van Jon in ep.9, en de fighting pit scene met als hoogtepunt het wegvliegen op de zwarte draak in ep.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21
Volgens de samenvatting van episode 10 krijgt Jon een challenge. Ik verwacht dus niet dat hij in 9 neergestoken wordt.
Stannis is on the march in the Season 5 finale. Meanwhile, Cersei seeks forgiveness; Jon faces a new challenge; and Daenerys finds herself surrounded by strangers.
Episode 9 heeft dit als omschrijving:
Jon returns to the Wall; Arya runs into someone from her past; Mace visits the Iron Bank; Stannis faces a difficult decision; Daenerys oversees a celebration of athleticism.
Denk dat daarin de draken dus ontsnappen

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 12-05 08:39
Dat vermoed ik ook. In de trailer van E09 zie je ook een stukje van de fighting pits en dat Daenerys de spelen opent. En het zou ook een beetje veel van het goede zijn om 2 afleveringen achter elkaar een belangrijk event / hoogtepunt plaatsen te laten vinden op dezelfde locatie (in dit geval the Night Watch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Een aantal post terug ging het over gregor clegaine,
Een van de meer alluminium hoedje/zieke theoriën is dat Qyburn Tywin's hoofd op het lichaam van gregor zet zodat Tywin kan zien dat zijn huis ten ondergaat.

Over het neersteken; Ik denk dat het niet zo waarschijnlijk is dat Jon op dezelfde manier wordt neergestoken als in de boeken. Aangezien heel veel anders is. Misschien steekt die jongen hem wel neer, er is een aantal keer een mooie opzet voor gemaakt.
En als Jon wordt neergestoken is dat de cliffhanger van dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Neergestoken worden is per slot van rekening ook een "challenge" :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

maratropa schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:08:
Neergestoken worden is per slot van rekening ook een "challenge" :)
Challenge Accepted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 09:37
Jon returns to the Wall;
Hij moet Sam nog naar OldTown sturen. Dus hij zal volgend seizoen iig nog meemaken.

Arya runs into someone from her past; Mace visits the Iron Bank;
Stab stabby stab stab Meryn Trant

Stannis faces a difficult decision;
Dochtertje wordt een bloedbank

Daenerys oversees a celebration of athleticism.
Byebye Sr Friendzone.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
RocketKoen schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:42:
Jon returns to the Wall;
Hij moet Sam nog naar OldTown sturen. Dus hij zal volgend seizoen iig nog meemaken.

Arya runs into someone from her past; Mace visits the Iron Bank;
Stab stabby stab stab Meryn Trant

Stannis faces a difficult decision;
Dochtertje wordt een bloedbank

Daenerys oversees a celebration of athleticism.
Byebye Sr Friendzone.
Gaat Sam daar wel heen? Aemon is dood en Mance Rayder ook en heeft geen zoontje, het lijkt erop dat dat de meeste aspecten van dat verhaal weg zijn. Echter wordt Sam een tijd opgehouden in Bravos dus misschien blijft hij wat langer op de Wall zodat het kwa tijden klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
klaw schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:52:
[...]

Gaat Sam daar wel heen? Aemon is dood en Mance Rayder ook en heeft geen zoontje, het lijkt erop dat dat de meeste aspecten van dat verhaal weg zijn. Echter wordt Sam een tijd opgehouden in Bravos dus misschien blijft hij wat langer op de Wall zodat het kwa tijden klopt...
Misschien stuurt Stannis zijn dochter weg en helpt Sam ze ontsnappen :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
RocketKoen schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:54:
[...]
Misschien stuurt Stannis zijn dochter weg en helpt Sam ze ontsnappen :P
Het leek daar wel even op toen Davos haar probeerde mee te nemen, kennelijk dacht Stannis daar anders over. Wel een beetje vreemd dat Shireen op deze manier wordt afgemaakt. Ben benieuwd naar hoe ze het in het boek gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
In de boek zit Shireen samen met Mellisandre in castle Black. De Bolton's proberen om met een list de Night's watch te overtuigen dat ze Stannis zijn leger overwonnen hebben. Best mogelijk dat Melissandre in een bui van godsdienstverbijstering nog steeds haar god probeert te laten overwinnen.

Doe me eens herinneren: Was deze Meryn Trant dezelfde Kingsguard die Sansa een pak rammel verkocht op orders van Joffrey tot Tyrion hem stopte? Waar kent Arya hem van? Of volgde ze hem gewoon omdat hij Westerosi/Kingsguard is?

Wat zou er nog op stapel staan voor aflevering 10?
- Proces van Cersei, zouden ze haar walk of shame laten doorgaan of zou dit voor begin seizoen 6 zijn?
- Jon die Sam wegstuurt naar Oldtown, Dan heeft Sam meteen een mooie verhaallijn voor volgend seizoen.
- Jon die een paar gaatjes geprikt krijgt. Je zag het nu al zo mooi toen hij terug aankwam in castle Black. Als blikken konden doden had hij die gaatjes al lang gehad.
- Voor zover ik me herinner is het einde van Daenerys dat ze met Drogon land in het midden van de woestijn. Of de 3 anderen de arena kunnen ontsnappen is nog maar de vraag. Zou iemand de 2 andere draken doen ontsnappen (Wat Quentin Martell doet in de boek)
- Zou Arya eindelijk een kill doen? De vraag is wie ze gaat pakken. Thin man of Meryn Trant. En wat zou Jaqen daarvan vinden? Als ik me goed herinner doet ze in de boek ook de verkeerde dood en eindigt ze op straat. Of ben ik nu mis?
- Het einde vh verhaal voor Stannis en Bolton lijkt bereikt, Die zitten allebei netjes ingesneeuwd. Misschien dat Brienne nog iets probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
qanar schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:28:
Best mogelijk dat Melissandre in een bui van godsdienstverbijstering nog steeds haar god probeert te laten overwinnen.
Maar dat zou ze toch niet doen zonder toestemming van Stannis?
Doe me eens herinneren: Was deze Meryn Trant dezelfde Kingsguard die Sansa een pak rammel verkocht op orders van Joffrey tot Tyrion hem stopte? Waar kent Arya hem van? Of volgde ze hem gewoon omdat hij Westerosi/Kingsguard is?
Meryn Trant heeft Syrio Forel vermoord, die zwaardvecht docent van Arya.

Ik denk dat we dit seizoen alles uit Mereen hebben gezien, dat gaat volgend seizoen pas weer verder. Ik denk dat dat jongetje iets gaat doen bij Jon (prik prik). En met het verbranden van Shireen verwacht ik eigenlijk dat daar in de volgende aflevering nog een vervolg op komt, hoe gaat die god nu helpen?
Verder krijgen we nog wel een stukje Dorne. En ik hoop toch wel dat we die walk of shame eindelijk te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
mcbacon0 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:42:
[...]
Maar dat zou ze toch niet doen zonder toestemming van Stannis?
Mogelijks wel als ze denkt dat Stannis dood is? Ik neem trouwens ook aan dat zij nog steeds meer geeft om haar Red God dan om Stannis. Hij lijkt mij altijd meer een pion in haar eindspel.

http://awoiaf.westeros.org/index.php/Bastard_Letter
http://awoiaf.westeros.or...e_with_Dragons-Chapter_69
mcbacon0 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:42:
[...]
Meryn Trant heeft Syrio Forel vermoord, die zwaardvecht docent van Arya.
Ah juist.

[ Voor 33% gewijzigd door qanar op 08-06-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 19:15
Ik begin me eingenlijk wel steeds meer te irriteren aan de toevalligheden die steeds meer voorkomen:
- vorig seizoen tussen Jon en Bran bij de toren en krasters keep.
- Sansa en Petyr die in de koets net langs Brienne rijden en later in de herberg elkaar weer tegenkomen.
- Jaime en Bronn die precies tegelijk met de sand snakes in de water gardens aankomen.
- Arya die precies op de juist tijd op de juist plek is waar Meryn Trant met zijn bootje aankomt.

Deze kon ik me zo snel herinneren, maar volgensmij zijn er wel meer. Vooral dit seizoen nu er wordt afgeweken van de boeken zijn er wel erg veel van deze toevalligheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Wat ik raar vind is hoe Jorah rondloopt met z'n greyscale en niemand besmet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

In de boek zit Shireen samen met Mellisandre in castle Black. De Bolton's proberen om met een list de Night's watch te overtuigen dat ze Stannis zijn leger overwonnen hebben. Best mogelijk dat Melissandre in een bui van godsdienstverbijstering nog steeds haar god probeert te laten overwinnen.

- Proces van Cersei, zouden ze haar walk of shame laten doorgaan of zou dit voor begin seizoen 6 zijn?
- Jon die Sam wegstuurt naar Oldtown, Dan heeft Sam meteen een mooie verhaallijn voor volgend seizoen.
- Jon die een paar gaatjes geprikt krijgt. Je zag het nu al zo mooi toen hij terug aankwam in castle Black. Als blikken konden doden had hij die gaatjes al lang gehad.
- Voor zover ik me herinner is het einde van Daenerys dat ze met Drogon land in het midden van de woestijn. Of de 3 anderen de arena kunnen ontsnappen is nog maar de vraag. Zou iemand de 2 andere draken doen ontsnappen (Wat Quentin Martell doet in de boek)
- Zou Arya eindelijk een kill doen? De vraag is wie ze gaat pakken. Thin man of Meryn Trant. En wat zou Jaqen daarvan vinden? Als ik me goed herinner doet ze in de boek ook de verkeerde dood en eindigt ze op straat. Of ben ik nu mis?
- Het einde vh verhaal voor Stannis en Bolton lijkt bereikt, Die zitten allebei netjes ingesneeuwd. Misschien dat Brienne nog iets probeert?
Meryn Trant is idd degene die Sansa een pak rammel geeft op orders van Joffrey. Arya kent hem omdat hij Syrio Forel gedood heeft (Arya's zwaardmeester) en staat daarom ook op haar lijstje.

Arya doodt in de boeken Dareon van de nightwatch in een bordeel. Hij heeft samen met Sam gereisd en hij is daar gebleven en was dus een deserter geworden. De straf voor het doden van Dareon is voglens mij dat ze (tijdelijk) blind wordt. Hij doodt ook degene in de haven met een vergiftigde munt (omdat hij altijd de munten test met zn tanden) alhoewel ik gok dat ze het in de serie via de mosselen doen.

Het belangrijkste vergeet je voor afl. 10.. dat Jon waarschijnlijk wordt neergestoken door zijn broeders (OLLY!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rips10 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:26:
Ik begin me eingenlijk wel steeds meer te irriteren aan de toevalligheden die steeds meer voorkomen:
- Sansa en Petyr die in de koets net langs Brienne rijden en later in de herberg elkaar weer tegenkomen.
- Jaime en Bronn die precies tegelijk met de sand snakes in de water gardens aankomen.
- Arya die precies op de juist tijd op de juist plek is waar Meryn Trant met zijn bootje aankomt.

Deze kon ik me zo snel herinneren, maar volgensmij zijn er wel meer. Vooral dit seizoen nu er wordt afgeweken van de boeken zijn er wel erg veel van deze toevalligheden.
Alleen die eerste komt ook echt daadwerkelijk in de boeken voor, de rest is gewoon entertainment voor de tv-serie. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
ulTimaS schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:20:
[...]

Het belangrijkste vergeet je voor afl. 10.. dat Jon waarschijnlijk wordt neergestoken door zijn broeders (OLLY!!).
*kuch* derde puntje *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Laatst online: 12-05 14:22

Blonde Tux

Advertentieboer

Stiekem gok ik erop dat Sansa lady Stoneheart gaat worden als ik die trailer zo bekijk. ze lijkt er wel verdomd veel op zo. Zou ook verklaren dat Brienne in de buurt is en waarom we in eerdere seizoenen wel de Brotherhood without Banners zagen en daarna niets meer van hebben vernomen.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
Blonde Tux schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:25:
Stiekem gok ik erop dat Sansa lady Stoneheart gaat worden als ik die trailer zo bekijk. ze lijkt er wel verdomd veel op zo. Zou ook verklaren dat Brienne in de buurt is en waarom we in eerdere seizoenen wel de Brotherhood without Banners zagen en daarna niets meer van hebben vernomen.
Nog een Stark dood _/-\o_
Wishful thinking i guess, maar ik zou het geweldig vinden :D

Dan hebben ze wel weer echt een shocking episode maar ik ben bang dat ze dit toch echt niet gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen

In de boeken doet ze allebei.
De thin man is haar 1e contract kill volgens mij. Ze vergiftigt een van zijn gouden munten als ik me niet vergis.
En Meryn Trant moest er in de teaser van het volgende boek (veel later chronologisch)aan geloven tijdens een toneelvoorstelling waar Arya undercover was als toneelspeelster (mummer)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

qanar schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:26:
[...]

*kuch* derde puntje *kuch*
oeps :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Proces van Cersei gaat hoogstwaarschijnlijk wel gebeuren, ze hebben niet voor niets zo veel gezeur gehad met de vergunningen. Jon die Sam wegstuurt zie ik wel gebeuren waarna hij een paar gaten krijgt. Dan zijn ze door zijn boek 5 verhaallijn en kan Davos ook geen extra hulp veiligstellen.
RocketKoen schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:34:
[...]

In de boeken doet ze allebei.
De thin man is haar 1e contract kill volgens mij. Ze vergiftigt een van zijn gouden munten als ik me niet vergis.
En Meryn Trant moest er in de teaser van het volgende boek (veel later chronologisch)aan geloven tijdens een toneelvoorstelling waar Arya undercover was als toneelspeelster (mummer)
De thin man is eerst ja, ik geloof dat ze daarna de man van de nights watch doodt en dan een tijdje blind door het leven gaat.
Blonde Tux schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:25:
Lady Stone Heart bestaat omdat het lijk na een aantal dagen door Nymeria uit de rivier geplukt wordt. Dit wordt vervolgens weer tot leven gewekt. Maar alles wat nog over is van Cathlyn is de intense haat voor de Frey's. Ik zie Sansa niet direct een soort gelijke rol spelen. Ze is vooral boos op Ramsay en Theon en dan zou ze vrij snel klaar zijn.
mcbacon0 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:09:
Wat ik raar vind is hoe Jorah rondloopt met z'n greyscale en niemand besmet.
Droeg hij geen handschoenen? Of heb ik het nu niet helemaal helder voor me. En anders is niet versteende huid ook niet besmettelijk toch? JonCon heeft het ook maar die blijft rustig in de buurt van 'de man die hij op de Iron Throne wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Laatst online: 12-05 14:22

Blonde Tux

Advertentieboer

Megajr schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:51:
Lady Stone Heart bestaat omdat het lijk na een aantal dagen door Nymeria uit de rivier geplukt wordt. Dit wordt vervolgens weer tot leven gewekt. Maar alles wat nog over is van Cathlyn is de intense haat voor de Frey's. Ik zie Sansa niet direct een soort gelijke rol spelen. Ze is vooral boos op Ramsay en Theon en dan zou ze vrij snel klaar zijn.
Ja klopt. Het is ook een beetje een hersenscheet. Vindt het gewoon leuk om te speculeren.
Als je kijkt naar de titel, Mother of Mercy (Lady Stoneheart) klinkt het enigszins plausibel, gezien de trailer waarin Sanza er veel op lijkt icm haar uitspraak.

Daarnaast zit Brienne in de buurt en zou ook een de Brotherhood without Banners een comeback kunnen maken.

Mother of Mercy kan natuurlijk ook op Arya slaan, aangezien zij in boek 6 een een poosje figureert als Mercy.

Leuk toch, fan theorieën ;)

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Naar aanleiding van een vraag over Arya's wolf in het GOT-topic, hier wat boekinfo:

In de boeken is er sprake van een roedel wolven in de Riverlands die Lannisters en Lannistergezinden aanvalt. Die roedel wolven staat onder leiding van een direwolf. Het is vrij logisch om aan te nemen dat dat Arya's wolf is - zo veel direwolves zijn er niet ten zuiden van de Neck. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 22:07
Arya droomt toch ook regelmatig over haar wolf? Tenminste zo ervaart zij dat. Eigenlijk wargt zij. En zo weten de lezers dat het haar wolf is dat de leider is van de wolven. Ze is ook bijv. via haar wolf achtergekomen dat haar moeder dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Blonde Tux schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:17:
[...]

Ja klopt. Het is ook een beetje een hersenscheet. Vindt het gewoon leuk om te speculeren.
Als je kijkt naar de titel, Mother of Mercy (Lady Stoneheart) klinkt het enigszins plausibel, gezien de trailer waarin Sansa er veel op lijkt icm haar uitspraak.

Daarnaast zit Brienne in de buurt en zou ook een de Brotherhood without Banners een comeback kunnen maken.

Mother of Mercy kan natuurlijk ook op Arya slaan, aangezien zij in boek 6 een een poosje figureert als Mercy.

Ik ben wel fan van fan theorieën. Dat absoluut, maar daarom kan je daar nog wel gaten in prikken ;)

Mother of Mercy zou wel de meest epische verwijzing naar LS en Arya/Mercy kunnen zijn. Of alleen naar Arya omdat ze volgende aflevering waarschijnlijk haar eerste missie uitvoert >:) hoe dan ook, ik ben wel benieuwd.
Mx. Alba schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:20:
Naar aanleiding van een vraag over Arya's wolf in het GOT-topic, hier wat boekinfo:

In de boeken is er sprake van een roedel wolven in de Riverlands die Lannisters en Lannistergezinden aanvalt. Die roedel wolven staat onder leiding van een direwolf. Het is vrij logisch om aan te nemen dat dat Arya's wolf is - zo veel direwolves zijn er niet ten zuiden van de Neck. :D
Arya droomt regelmatig over haar direwolf, en wargt op die manier in Nymeria. Iets wat we haar ook zien bij de kat als ze blind is gemaakt door de faceless men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

[...]
en zou ook een de Brotherhood without Banners een comeback kunnen maken
Dat is heel aannemelijk als je weet wie daar tegenwoordig bij zit ...
Dat was het laatste dat ik las (de epilogue), ben tm dl. 3 gekomen en durfde niet verder te gaan. Ben benieuwd wanneer het in de serie komt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 17:17

Phehistyr

De Epische Lurker

Die mother of mercy is toch een van de zeven goden (of hoe het ook werkt in die religie)? Dus die titel lijkt me sowieso een verwijzing naar Cersei en haar rechtszaak. Ik ben benieuwd of er nog meer achter blijkt te zitten.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:25

Tijntje

Hello?!

[...]

Als je kijkt naar de titel, Mother of Mercy (Lady Stoneheart) klinkt het enigszins plausibel, gezien de trailer waarin Sanza er veel op lijkt icm haar uitspraak.

Naar alle waarschijnlijkheid niet: http://www.forbes.com/sit...ing-lady-stoneheart-back/

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Phehistyr schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:15:
Die mother of mercy is toch een van de zeven goden
De titel van ep.9 is alleen Mother's Mercy ... kan dus op iets heeel anders slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Goner schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:36:
[...]

De titel van ep.9 is alleen Mother's Mercy ... kan dus op iets heeel anders slaan.
Dan kan het niet anders dat het gaat over Cercei. Ze heeft bekend, dus dan heeft ze 'The Mother's Mercy' en wordt het afgedaan met the walk of shame, net zoals haar vader Tywin gedaan heeft met de 2e vrouw van zijn vader. The mother is in dit geval 1 van de 7 goden, zoals Phehistyr al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Of het is de Mother of Dragons die haar pubers vergeeft en van hun kettingen verlost ...

EDIT: mmm, net de promo voor 10 bekeken. Titel moet wel op Cersei slaan inderdaad.
en de plot is helemaal een dead giveaway :
spoiler:
Plot
Stannis marches. Dany is surrounded by strangers. Cersei seeks forgiveness. Jon is challenged.

[ Voor 64% gewijzigd door Goner op 09-06-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Rips10 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:26:

Jon en Bran komen elkaar in de boeken toevallig tegen bij de windmolen (in de boeken is het een klein kasteeltje). Maar dit gebeurt onder begeleiding van Jojen/three eyed raven (idem voor Sam en Bran). Dat bij krasters keep is alleen in de show.
Maar je hebt gelijk er gebeuren allemaal dingen die net iets te toevallig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Ik hoop dat de laatste scene van Dany overeenkomt met het laatste hoofdstuk van haar in het boek. Volgens mij is dat best mooi te vatten in 1 enkele scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
revolised schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:44:
Ik hoop dat de laatste scene van Dany overeenkomt met het laatste hoofdstuk van haar in het boek. Volgens mij is dat best mooi te vatten in 1 enkele scene.
Ik denk dat ze het voor de tv serie idd maar heel kort laten zien, of doorschuiven naar het volgende seizoen, voor de spanning.

Al met al vond ik de 'opstijg' scene toch wat afgeraffeld, had er iig iets meer van verwacht. In het boek staat ze zelf ook in de fik door Drogon en is ze bijvoorbeeld al haar haar (weer) kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:27

Spooksel

Spooksel!

Kan me voorstellen dat ze dat in de serie achterwege gelaten hebben omdat we zo'n scene natuurlijk al gezien hebben toen ze met de draken uit de pyre van Drogo kwam wandelen en de actrice ziet naaktscene's toch al niet meer zitten :P

Dat d'r coupe het, net als de vorige keer, weer zou overleven... ok. Maar met d'r outfit zouden ze niet wegkomen indien Drogon daar een BBQ van gemaakt had.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 12-05 08:39
Hoe zat het ook al weer met princess Shireen, werd zij in het boek ook al gedood op last van haar vader? Ik kon me dat niet herinneren.
In de "behind the scenes" op Youtube vertelt David Benioff dat dit ter sprake kwam in een gesprek met George Martin... dat zou betekenen dat haar dood nog moet plaatsvinden in de boeken...?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
In dit topic is NIETS een spoiler - en is dus ALLES een spoiler ;)

Oftewel, er hoeven heer geen spoilertags gebruikt te worden. Er mag hier dus ook gewoon open en bloot gediscussieerd worden over eventueel gelekte afleveringen voordat ze officieel zijn uitgezonden.

ECHTER: meta-discussie over gelekte afleveringen (zoals vragen of discussie over beschikbaarheid en/of kwaliteit van gelekte afleveringen) is verboden onder het anti-warez-beleid van Tweakers.