Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
Volgens mij was Shireen nog bij de Wall terwijl Stannis richting Winterfell ging; nog niet dood in de boeken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Over Shireen;

EW caught up with Weiss and asked him: "How could you do that to Shireen?"
His reponse was to "flip the question", and ask why we only care now, when Stannis has been burning people alive since season 2.

en

"Inside the Episode" after "The Dance of Dragons," showrunners David Benioff and Dan Weiss strongly suggested that it was Martin who came up with the idea of Shireen's death - which could mean she'll die in future books as well.

George zei dat als Stannis in z'n situatie zou zitten in de boek als in de serie dat hij Stannis deed zeer zeker had laten doen, dat hij bij zijn karakter hoort.

Misschien de eerste tv spoiler voor de aankomende boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Wat ik me afvraag, is wat ze in de serie met Jon Snow gaan doen. Nemen ze in de laatste aflevering van dit seizoen al dezelfde route als in de boeken? Dat zou een afwijking zijn van de voorgaande seizoenen, waar de actie en cliffhangers steeds in de voorlaatste aflevering zaten.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik hoop het wel. Het is in het boek natuurlijk ook een cliffhanger, en als het dat in de serie ook is, geeft het GRRM ruimte om zijn boekje uit te brengen voor maart volgend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Bra-Jo schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:50:
Wat ik me afvraag, is wat ze in de serie met Jon Snow gaan doen. Nemen ze in de laatste aflevering van dit seizoen al dezelfde route als in de boeken? Dat zou een afwijking zijn van de voorgaande seizoenen, waar de actie en cliffhangers steeds in de voorlaatste aflevering zaten.
Sowieso wijken ze dit seizoen daar al vanaf. Episode 8 vind ik de aflevering 9 van dit seizoen.Dat was een aflevering zoals bij s4 tegen de wildlings was in episode 9.

Episode 9 dit jaar was voor mij lang niet zo speciaal als in de voorgaande seizoenen.

Oftewel ik denk dat er wel degelijk wat gaat gebeuren met Jon Snow. Je ziet Olly veels te vaak hem raar boos aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

sjaak88 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:13:
[...]

Sowieso wijken ze dit seizoen daar al vanaf. Episode 8 vind ik de aflevering 9 van dit seizoen.Dat was een aflevering zoals bij s4 tegen de wildlings was in episode 9.

Episode 9 dit jaar was voor mij lang niet zo speciaal als in de voorgaande seizoenen.
Ik denk ook dat het deels komt omdat het bronmaterieel ook niet denderend spannend was (qua actie en plottwists) in vergelijking met de eerste 3 boeken. Boek 4 en 5 zijn meer opbouwend naar boek 6 (en 7) denk ik. Maar goed ik hoop iig dat het boek voor seizoen 6 uitkomt :P.
Oftewel ik denk dat er wel degelijk wat gaat gebeuren met Jon Snow. Je ziet Olly veels te vaak hem raar boos aankijken.
Het is onvermijdelijk, de opbouw ernaar toe met Olly is inderdaad niet te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

http://www.reddit.com/r/a...a_certain_long_forgotten/

Blijkbaar is er in de volgende "Previously on" van episode 10 een terugblik op Benjen Stark uit seizoen 1. Dit betekend dat we waarschijnlijk iets nieuws over Benjen te weten gaan komen in de laatste episode van dit seizoen wat we nog niet in de boeken hebben gelezen. Vaak is het namelijk zo dat je in de "previously on" kan afleiden waar de episode over gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door ulTimaS op 13-06-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
ulTimaS schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 22:55:
http://www.reddit.com/r/a...a_certain_long_forgotten/

Blijkbaar is er in de volgende "Previously on" van episode 10 een terugblik op Benjen Stark uit seizoen 1. Dit betekend dat we waarschijnlijk iets nieuws over Benjen te weten gaan komen in de laatste episode van dit seizoen wat we nog niet in de boeken hebben gelezen. Vaak is het namelijk zo dat je in de "previously on" kan afleiden waar de episode over gaat.
Compleet offtopic, maar deze komt uit hetzelfde draadje en is toch behoorlijk :+ :o

http://youtu.be/CtkTwIO9zEA

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
ulTimaS schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 00:43:
Ik denk ook dat het deels komt omdat het bronmaterieel ook niet denderend spannend was (qua actie en plottwists) in vergelijking met de eerste 3 boeken. Boek 4 en 5 zijn meer opbouwend naar boek 6 (en 7) denk ik. Maar goed ik hoop iig dat het boek voor seizoen 6 uitkomt :P.
Vergeet niet dat George zichzelf in een lastig parket gewerkt heeft met die boeken. Namelijk deze: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Meereenese_Knot
Het is onvermijdelijk, de opbouw ernaar toe met Olly is inderdaad niet te missen.
Aan de ene kant zie ik het wel gebeuren, vanwege dat de wildlings zijn dorp compleet uitgemoord hebben. Aan de andere kant twijfel ik of we die scene ook in de serie te zien gaan krijgen. Gedeeltelijk vanwege Benjen en gedeeltelijk vanwege dat Mellisandre niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 13-09 23:29
I'm out, wat een ontzettende bullshit aflevering. Klopt echt werkelijk geen fuck van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Wat klopt er niet aan? Ik heb zelf even door de aflevering heengeskipt, want ik moet het seizoen verder nog kijken, maar wat ik zo zag is;

- Stannis is dood (bij winterfell), vermoord door Brienne*
- Jon snuh is permanent dood (in een interview zei hij dat ie 'echt dood' was en niet zou terugkeren)
- Vrouw van Stannis is dood
- Theon redt Sansa (ipv dat vervangende meisje Jayne Pool) door van de muur te springen

Wat niet 'klopt':
- Myrcella leeft
- The Onion Knight is nog in het noorden.
- * Brienne zou in the riverlands moeten zijn.

Ik bedoel, het wijkt zeker af van de boeken, maar er is niet echt iets fundamenteels dat niet kan kloppen. We weten nog niet wat er met Stannis gaat gebeuren in de boeken (al weten het het nu waarschijnlijk wel), maar verder, moch.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:58
Dan zou ik de aflevering nog eens opnieuw bekijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Jon Snow is permanent dood? Waar heb je dit interview gelezen/gezien dan?

Myrcella leeft toch ook nog in de boeken? In de show weten we niet zeker of ze dood is.

Ik vond het einde ook nog wel redelijk in lijn met de boeken. Een aantal details anders en een paar speculaties van de boeken bewezen, maar voor de rest nog redelijk trouw.

[ Voor 17% gewijzigd door ulTimaS op 15-06-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

http://www.usmagazine.com...-jon-snows-not-co-2015156

Het is natuurlijk afwachten totdat het volgende seizoen wordt uitgezonden, maar goed.

@ Lambo, ja ik heb slechts door de aflevering heengeskipt, mogelijk gemist :)

[ Voor 16% gewijzigd door krvabo op 15-06-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

krvabo schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:08:
http://www.usmagazine.com...-jon-snows-not-co-2015156

Het is natuurlijk afwachten totdat het volgende seizoen wordt uitgezonden, maar goed.

@ Lambo, ja ik heb slechts door de aflevering heengeskipt, mogelijk gemist :)
hmmm ok, misschien is de acteur er niet meer maar Jon Snow zelf er nog wel. Misschien wargt die voor seizoen 6 wel in een wolf en komt hij seizeon 7 weer terug met hulp van Melissandre? Toevallig zag je dat Melissandre ook weer terug was in castle black.

Tevens is de klap ook des te groter voor boek lezers als de acteur zegt dat hij niet meer terug komt.

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 15-06-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Uiteraard wel met dien verstande dat zowel de show runners, als GRRM, hebben gezegd dat het boek en de serie andere beesten zijn, en dus wat er gebeurt in de serie niet hoeft te gebeuren in het boek.

En het kan natuurlijk ook gewoon publiciteit zijn, van 'je moet dit zeggen', of juist dat hij inderdaad -nog- niet weet dat hij terugkomt. Over een paar maanden beginnen ze weer met filmen, dus dan zullen we het wel horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Bij die interview zegt hij toch duidelijk dat de makers zeggen dat hij klaar is. Hij zelf zegt het niet, zou natuurlijk alles verpesten als je gewoon weet dat hij in de cast zit van volgende seizoen.

Kit wees wel stil hoor, staat heus wel ergens in contract dat hij moet zwijgen ofseu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

http://www.reddit.com/r/a...wards_a_certain_comeback/

wel interessant
sjaak88 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:27:
Bij die interview zegt hij toch duidelijk dat de makers zeggen dat hij klaar is. Hij zelf zegt het niet, zou natuurlijk alles verpesten als je gewoon weet dat hij in de cast zit van volgende seizoen.

Kit wees wel stil hoor, staat heus wel ergens in contract dat hij moet zwijgen ofseu.
Ja inderdaad. Ik geloof dat zowel Jon Snow als de acteur gewoon terugkomen. Als het niet in seizoen 6 is dan wel in seizoen 7.

[ Voor 70% gewijzigd door ulTimaS op 15-06-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
http://imgur.com/z7lBgJ4

Wat moet hij in Belfast als hij dood is? :o
Interessante site, thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door sjaak88 op 15-06-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:58
ulTimaS schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:07:
..
Myrcella leeft toch ook nog in de boeken? In de show weten we niet zeker of ze dood is.
...
Heel misschien leeft ze nog maar dan moeten ze daar aan boord dat tegengif hebben liggen en die kans acht ik klein. Het gif werkt erg snel hadden we al gezien in 1 vd vorige afleveringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Ik zou gezworen hebben dar Myrcella al dood was, maar als ik het nu even google dan komt naar voren dat ze gewond is, al weet ik niet meer hoe ernstig. Ik wist nog wel dat het vanuit het pov van een kings guard was die de pijp uitgaat :P Maargoed, de kans dat ze het in de boeken wel overleeft is natuurlijk ook niet groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Lambo LP670 SV schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:46:
[...]

Heel misschien leeft ze nog maar dan moeten ze daar aan boord dat tegengif hebben liggen en die kans acht ik klein. Het gif werkt erg snel hadden we al gezien in 1 vd vorige afleveringen
Het zou misschien kunnen, Bronn en die ene van Sand Snakes waren erg close met elkaar.
Misschien heeft zij wel een antidote meegeven aan Bronn.

Maar als ze wel overlijdt geeft dit natuurlijk veel meer mogelijkheden qua verhaallijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

In de boeken was Myrcella dr oor afgesneden door ene Darkstar aka Gerold Dayne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
sjaak88 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:53:
[...]

Het zou misschien kunnen, Bronn en die ene van Sand Snakes waren erg close met elkaar.
Misschien heeft zij wel een antidote meegeven aan Bronn.

Maar als ze wel overlijdt geeft dit natuurlijk veel meer mogelijkheden qua verhaallijnen :)
Bloedtransfusie van Bron. Hij heeft antilichamen in zijn bloed zitten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Denk niet dat ze in het GoT-universum al bekend zijn met bloedtransfusies...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
Toch wel een hele onthulling dat we nu eigenlijk weten dat de "Pink letter" dus gewoon klopt. Aangezien de truc met Mance Raider ook niet terugkomt zou het me niks verbazen dat zijn lot uit die brief ook gewoon waar is (aangezien hij in de serie blijkbaar ook al gewoon blijvend dood is).

Vraag me wel serieus af waar het nu heen gaat met John. Sowieso wel verbazingwekkend dat we na zoveel boeken eigenlijk nauwelijks verder zijn voor wat betreft de achtergrond van het echte verhaal. Veel verhaallijnen die er uiteindelijk voor het verhaal niet toe blijken te doen, je vraagt je af welke er uiteindelijk dan wel toe zullen doen.

Wat dat betreft lijkt het bijna een soapserie :D

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik denk niet dat Stannis dood is in de serie en ook niet in de boeken. Het is onmogelijk dat ze hem een of screen death hebben gegeven. Om het zo te doen laat gewoon te veel open. Als ze Stannis dood wilden hebben dan hadden ze het wel laten zien. Ik denk dat Stannis een redemption arch krijgt, hij is alles en iedereen kwijt, ook zijn nieuwe geloof (als hij daar veel waarde aan hechtte). Hij heeft behoorlijk wat sins op zijn naam staan. Goed moment om hem opnieuw uit te vinden.

Ook zegt hij tegen big B "do your duty." Wat (hopelijk) er voor zorgt dat big B realiseert dat ze alleen Sansa niet kan redden van de Boltons. Ik wil ook niet geloven dat de serie de boeken gaat spoileren want de boeken zijn zoveel diepgaander qua theorieën dan de serie. Die is vrij simpel in vergelijking.

Dat zou betekenen dat wanneer de serie is afgelopen het boek er niet echt meer aan toe doet want er valt nergens meer over te praten.

Ik hoop dat ze trouwens wel het één en ander hebben geleerd van de scenes in Dorne voor de Ironborn volgend seizoen. Dat was echt drap.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

assje schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:59:
Toch wel een hele onthulling dat we nu eigenlijk weten dat de "Pink letter" dus gewoon klopt.
Nou, dat stuk over "I have his magic sword" (van de false king dus) klopt niet echt. Als iemand het al heeft is het Brienne.
En Mance ? Die heeft een pijl door z'n hart en is verbrand ...
Of heb ik iets gemist ?

EDIT: in welke aflevering zit die brief trouwens ? Ik ben ernstig in de war aan het raken ...
Bra-Jo schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:34:
Wat was Qyburn dan met de Mountain aan het doen ?

[ Voor 53% gewijzigd door Goner op 16-06-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
MrVegeta schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:11:
Ik denk niet dat Stannis dood is in de serie en ook niet in de boeken. Het is onmogelijk dat ze hem een of screen death hebben gegeven. Om het zo te doen laat gewoon te veel open. Als ze Stannis dood wilden hebben dan hadden ze het wel laten zien. Ik denk dat Stannis een redemption arch krijgt, hij is alles en iedereen kwijt, ook zijn nieuwe geloof (als hij daar veel waarde aan hechtte). Hij heeft behoorlijk wat sins op zijn naam staan. Goed moment om hem opnieuw uit te vinden.

Ook zegt hij tegen big B "do your duty." Wat (hopelijk) er voor zorgt dat big B realiseert dat ze alleen Sansa niet kan redden van de Boltons. Ik wil ook niet geloven dat de serie de boeken gaat spoileren want de boeken zijn zoveel diepgaander qua theorieën dan de serie. Die is vrij simpel in vergelijking.

Dat zou betekenen dat wanneer de serie is afgelopen het boek er niet echt meer aan toe doet want er valt nergens meer over te praten.

Ik hoop dat ze trouwens wel het één en ander hebben geleerd van de scenes in Dorne voor de Ironborn volgend seizoen. Dat was echt drap.
Dood = dood in GoT, en ik weet dat er 2 uitzonderingen zijn, maar daar werden al snel shots van getoond waaruit bleek dat ze nog wel een kans maken.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Tja, maar als iemand écht doodgaat, dan zie je dat toch wel zeer expliciet in GoT. Het feit dat je geen onscreen death ziet van Stannis, Sansa/Theon, wekt het vermoeden dat ze toch nog leven.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Deathchant schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:01:
Tja, maar als iemand écht doodgaat, dan zie je dat toch wel zeer expliciet in GoT. Het feit dat je geen onscreen death ziet van Stannis, Sansa/Theon, wekt het vermoeden dat ze toch nog leven.
Zag je dat bij Ned Stark? Ik zie ook geen enkele interessante reden om met Stannis verder te gaan, er is niets meer van hem over. Hij is uitgespeeld, einde hoofdstuk :).
Met Jon kan ik me ergens nog wel een voorstelling maken dat hij weer tot leven wordt gewekt,het zou helpen om de Wildlings er weer bij te betrekken, maar die kans acht ik zeer klein, vooral omdat Mellisandre niet meer in beeld werd gebracht, en ze er nogal verloren uitzag. Ik denk dat het voor beide gewoon klaar is.

Ik denk trouwens ook dat het voor Myrcella klaar is, in het boek leeft ze misschien nog, maar ze is niet echt interessant om hiermee verder te gaan in de serie.

[ Voor 17% gewijzigd door Strider op 16-06-2015 12:09 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Toch denk ik dan Jon zeker nog terug komt (maar waarschijnlijk niet als Jon Snow van de night's watch). De mogelijkheden tot ressurectie (Mellisandre, Warg/Bran theorie, White Walker zombie) zijn best aanneembaar.. Waarom zou Mellisandre anders terugkeren naar Castle Black, de enige persoon die haar daar kent buiten Jon is the Onion Knight en dat waren geen goede vrienden... Ook de "you know nothing" quote zou dan totaal overbodig geweest zijn.

Tevens de (aanneembare) mogelijkheid dat Jon Snow eigenlijk Jon Stark/Targaryen is vind ik veel te belangrijk om Jon nu dood te laten. Hij lijkt me een van de weinige characters die het Daenerys-verhaal richting White Walkers kan buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Strider schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:06:
[...]

...

Met Jon kan ik me ergens nog wel een voorstelling maken dat hij weer tot leven wordt gewekt,het zou helpen om de Wildlings er weer bij te betrekken, maar die kans acht ik zeer klein, vooral omdat Mellisandre niet meer in beeld werd gebracht, en ze er nogal verloren uitzag. Ik denk dat het voor beide gewoon klaar is.

...
http://www.reddit.com/r/a...e_is_clear_to_me_even_if/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pZtarOh.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 16-06-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Goner schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:48:
[...]

Nou, dat stuk over "I have his magic sword" (van de false king dus) klopt niet echt. Als iemand het al heeft is het Brienne.
Of heb ik iets gemist ?
In de serie wel ja, in de boeken is Mance nog in leven als die ene andere en gaat daarna naar Winterfell om Sansa te redden.
EDIT: in welke aflevering zit die brief trouwens ? Ik ben ernstig in de war aan het raken ...
Die brief komt in de serie helemaal niet voor.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
Goner schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:48:
[...]

Of heb ik iets gemist ?

[...]

Wat was Qyburn dan met de Mountain aan het doen ?
De brief is niet behandeld in de serie, alleen in de boeken. Op het moment dat Jon deze brief leest, waarin Ramsay z'n bruid (Jeanne Poole die als Arya bij de Boltons zit) en Reek terug claimed, geeft hij aan dat Stannis is verslagen en daagt Jon min of meer uit om het uit te komen vechten. Op dat moment vraagt Jon wie er met hem mee wil en wordt kort daarna neergestoken.

Overigens denk ik dat Jon vlak voor zijn 'dood' naar Ghost wargd, waarbij z'n lichaam sterft en hij dus verlost is van zijn Nights Watch eed (and now his watch has ended), alvorens hij door Mel weer terug gebracht wordt (net als Baric Dondarion door Thoros of Myr). Maar goed, het blijft speculeren natuurlijk. Ook helpt het niet dat Kit Harrington al verklaard heeft dat hij (in ieder geval in de serie) echt dood is...

Edit: ik geloof dat ik te langzaam was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Strider schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:59:
[...]

Dood = dood in GoT, en ik weet dat er 2 uitzonderingen zijn, maar daar werden al snel shots van getoond waaruit bleek dat ze nog wel een kans maken.
Sure, maar je ziet niet dat Stannis dood is.
Strider schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:06:
[...]

Zag je dat bij Ned Stark?
Ja. Je zag zijn hoofd op een pike, zijn botten zouden naar Winterfell zijn verstuurd en heel het volk werd stil.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bra-Jo schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:34:
En zelfs als dat wel zo was moet hij maar net dezelfde bloedgroep hebben. :)

En dan nog, in het boek krijgt Cersei natuurlijk die voorspelling dat ze alle drie haar kinderen gaat overleven. Ik zie weinig reden om Myrcella in leven te laten. :)
MrVegeta schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:33:
Ja. Je zag zijn hoofd op een pike, zijn botten zouden naar Winterfell zijn verstuurd en heel het volk werd stil.
Niet in dezelfde aflevering waarin dat hoofd ook van zijn lichaam verwijderd werd.

[ Voor 26% gewijzigd door NMe op 16-06-2015 12:39 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
NMe schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:38:
Niet in dezelfde aflevering waarin dat hoofd ook van zijn lichaam verwijderd werd.
Volgensmij zagen we wel zijn hoofd rollen als ik het me goed kan herinneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Ook laatst met de dood van Selmy werd het niet echt duidelijk gemaakt hoe het met hem af zou lopen, volgende aflevering begon met hem opgebaard.

Ze laten gewoon bewust wat dingen niet/wel duidelijk zien om e.e.a. niet te duidelijk te maken. Dat je het niet ziet is voor mij geen garantie dat hij niet dood is, kan net zo goed bewust gedaan zijn om ons op het verkeerde been te zetten.

De makers van de serie snappen ook wel hoe dat werkt en hoe er gespeculeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

NMe schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:38:
[...]

Wat is je punt? Dat Ned nog zou kunnen leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MrVegeta schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:09:
[...]

Wat is je punt? Dat Ned nog zou kunnen leven?
Nee, dat Stannis best nog wel eens dood kan zijn ondanks het feit dat we hem nog niet dood gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
NMe schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:15:
[...]

Nee, dat Stannis best nog wel eens dood kan zijn ondanks het feit dat we hem nog niet dood gezien hebben.
Het deed mij echt denken aan Ned's onthoofding. Zag je ook niks alleen een snelle zwaardslag met een geluid.
Precies hetzelfde als bij Stannis ongeveer. Of ze moet echt de boom geraakt hebben maar je hoort duidelijk haar swing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

assje schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:24:
[...]
Die brief komt in de serie helemaal niet voor.
Oh hell! Vandaar ...
Heb de boeken tm 3 gelezen, dus was mooi bij tm seizoen 4.
Durfde niet verder te lezen omdat het nogal uit elkaar begint te lopen vanaf begin afgelopen seizoen en boek 4. Dacht even dat ik iets gemist had ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Goner schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:58:
[...]

Oh hell! Vandaar ...
Heb de boeken tm 3 gelezen, dus was mooi bij tm seizoen 4.
Durfde niet verder te lezen omdat het nogal uit elkaar begint te lopen vanaf begin afgelopen seizoen en boek 4. Dacht even dat ik iets gemist had ...
Je kunt gerust de andere 2 boeken nu ook lezen :)
Extra's personages met andere wendingen maar het spoilt niks van de cliffhangers in de serie ;)

Trouwens dat geluid bij de slag van Brienne blijkt dus ook heel slim meteen over te gaan naar een andere scene met een soldaat die iemand neersteken :X
Wat zijn ze toch gemeen de serie makers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

sjaak88 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:52:
[...]

Het deed mij echt denken aan Ned's onthoofding. Zag je ook niks alleen een snelle zwaardslag met een geluid.
Precies hetzelfde als bij Stannis ongeveer. Of ze moet echt de boom geraakt hebben maar je hoort duidelijk haar swing.
Bij Ned zag je het zwaard en zijn hoofd in 1 shot. Bij Stannis niet, bij Stannis zie je alleen dat Brienne met haar zwaard zwaait. Anyway, ik denk/hoop dat Stannis nog leeft. Anders hebben we 4 seizoenen hem gevolgd voor niets.

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 16-06-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

Bij Ned was het echt wel heel erg duidelijk :)
https://youtu.be/PW6wfXPeJTw?t=4m36s

Preston Jacobs heeft ook wel weer een briljante theory over Stannis.

[ Voor 44% gewijzigd door Tijntje op 16-06-2015 16:12 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

I want to believe. Maar aan de andere kant zoals hij zegt,
The show sucks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik hoorde ook al een theorie dat Stannis dus niet dood is en weer terug naar de wall gaat om zich bij de night's watch toe te voegen. Hierbij wordt Alliser Thorne de 999e LC en die gaat dan dood waarbij vervolgens Stannis de nieuwe LC wordt en de 1000ste is en dus wel uiteindelijk Azor Ahai is!! (wat Mel dus al die tijd al zit te prediken)

Ik geloof zelf niet in deze theorie maar is opzich wel leuk :P.

edit: hier trouwens de link

[ Voor 26% gewijzigd door ulTimaS op 16-06-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dan zie ik liever dat Jon als 999e dood gaat. Terugkomt en de 1000e LC is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

MrVegeta schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:49:
Dan zie ik liever dat Jon als 999e dood gaat. Terugkomt en de 1000e LC is ;)
Maar dat kan ook nog, hij was nu de 998e en waarschijnlijk Alliser de 999e en Jon als ie terugkomt de 1000e :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat is natuurlijk ook zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Trouwens..Sam zei tegen Olly in één van de afleveringen in afgelopen seizoen: "Jon always comes back", nadat Jon dus was vertrokken naar Hardhome. Ik denk dat dit wel een foreshadowing is van wat er gaat gebeuren met Jon.

[ Voor 16% gewijzigd door ulTimaS op 16-06-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MrVegeta schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:03:
[...]

Bij Ned zag je het zwaard en zijn hoofd in 1 shot. Bij Stannis niet, bij Stannis zie je alleen dat Brienne met haar zwaard zwaait. Anyway, ik denk/hoop dat Stannis nog leeft. Anders hebben we 4 seizoenen hem gevolgd voor niets.
Hoezo voor niets? Hij heeft Renly vermoord. Hij heeft King's Landing belegerd (waardoor er daar hongersnood uitbrak en Tyrion het moeilijk had om de stad te leiden). Hij heeft de wildlings afgeslagen toen ze de Wall belegerden en daarbij Jon de kans gegeven Lord Commander te worden. Zelfs als zijn eigen verhaal nu afgelopen is heeft hij gewoon veel invloed gehad op het verhaal van de anderen. Bovendien zijn Melissandre en Davos er nog uit zijn "hoofdstukken".

Ter referentie: Stannis is nooit een hoofdpersoon geweest in de boeken. De boeken vertellen het verhaal altijd vanuit het perspectief van een bepaald karakter en in het geval van Stannis werd dat verhaal eigenlijk altijd verteld vanuit de ogen van Davos. Davos is de belangrijke persoon in die verhaallijn, niet Stannis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Rob Stark heeft ook nooit een POV gehad ;). Die was toch wel belangrijk in season 3. Maar je hebt wel een punt, maar het voelt zo anti climax. Binnen een paar afleveringen (3?) ging hij van de top naar dood :/

Maar hij's toch niet dood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De top? :P Na de Battle of the Blackwater had hij bijna geen leger meer over en is hij teruggegaan naar Dragonstone. Daar heeft hij zijn wonden gelikt en uiteindelijk naar het noorden gegaan op aanraden van Melissandre, met huurlingen die hij van geleend geld ingehuurd had. Zijn leger was ondanks die huurlingen al vrij klein, en die sneeuwstorm heeft ook wat soldaten gekost. De huurlingen lieten hem bovendien in de laatste aflevering in de steek. Je zag in het overzichtsshot hoe weinig er van zijn leger over was. ;) Dat was de grootte die het leger ook had aan het eind van de Battle of the Blackwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Kijk naar het bloed, toeval of niet? (degene die hem heeft gepost heeft Jon's gezicht geblurred ivm spoilers)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/akBXkLT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
ulTimaS schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:25:
Kijk naar het bloed, toeval of niet? (degene die hem heeft gepost heeft Jon's gezicht geblurred ivm spoilers)
[afbeelding]
Ik heb nog aandachtig gekeken maar heb er nooit een wolf in gezien tot nu :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je hem anders bekijkt is het net een dikke, oude man met een grote neus en Mickey Mouse-oren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
sjaak88 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:49:
[...]

Ik heb nog aandachtig gekeken maar heb er nooit een wolf in gezien tot nu :o
Ik dus ook... Ik dacht nog, er is opzeker iets te zien in dat bloed, maar ik zag echt niets... En nu dus een wolf inderdaad. Ik ga het ff terugkijken...

Edit: terug gekeken, en geprobeerd te pauzeren op dit exacte moment, lukt me niet hoor... Als ik het doe lijkt het een kikker...

Edit 2: oefening baart kunst.. gelukt, maar of het toeval is? Lijkt me niet.

[ Voor 22% gewijzigd door revolised op 16-06-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
"The mountain" ziet er wel ongezond blauwig uit...

Als je nu kijkt waar alle verhaallijnen gestopt zijn moet de opening van S6 wel episch worden (zeker als je weet hoe het in de boeken verder gaat)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:06
Jogai schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:29:
"The mountain" ziet er wel ongezond blauwig uit...

Als je nu kijkt waar alle verhaallijnen gestopt zijn moet de opening van S6 wel episch worden (zeker als je weet hoe het in de boeken verder gaat)
Uhm... Hoe gaat het volgens jou in de boeken verder dan? Want dat boek heb ik nog niet in de kast staan (vooral bij gebrek aan gepubliceerd boek)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er zijn al een aantal hoofdstukken uitgebracht. En we weten natuurlijk niet wat er gaat gebeuren, maar er zijn wel veel ideeën en theorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 09:32

c0burn

Feed your head

Off-topic:
MrVegeta schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:37:
Er zijn is al een aantal hoofdstukken uitgebracht. En we weten natuurlijk niet wat er gaat gebeuren, maar er zijn wel veel ideeën en theorieën.
On-topic:
Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a7b5dGz_460s_v1.jpg

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
http://taaladvies.net/taa...tal_een_mensen_waren_was/

Wel interessant plaatje overigens :)

[ Voor 8% gewijzigd door TheFes op 18-06-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 09:32

c0burn

Feed your head

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Er wordt wel heel veel moeite gedaan om duidelijk te maken dat Kit (de acteur die Jon speelt) niet terug gaat komen op de set van Game of Thrones... Het kan natuurlijk dat dat allemaal een set-up is zodat iedereen denkt dat Jon echt definitief dood is om dan bij S10E1 opeens met de grote verrassing te komen?

Here's to hoping.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat dit het definitieve einde van Jon is. Wie weet belandt hij wel op een brandstapel, en wordt hij net op tijd wakker of zo, maar is wel zijn haar weg.

Maar er is zoveel opbouw geweest in zijn karakter, dat dit naar mijn idee niet het einde kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Fes schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:28:
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat dit het definitieve einde van Jon is. Wie weet belandt hij wel op een brandstapel, en wordt hij net op tijd wakker of zo, maar is wel zijn haar weg.

Maar er is zoveel opbouw geweest in zijn karakter, dat dit naar mijn idee niet het einde kan zijn.
Hm. Ik weet het niet. Het klopt dat er zoveel opbouw is geweest in zijn karakter, maar zelfs de meest bijzondere mensen sterven op vervelende manieren, ook 'In-Real-Life'. Persoonlijk vind ik het heerlijk dat Game of Thrones gewoon lekker 'schijt heeft' aan alle plot-building mechanics en zijn eigen plan trekt. Okee, dat betekend dan wel dat de serie zich niet ontwikkeld volgens 'het boekje met regels over plot ontwikkelingen' maar dat iedereen wel op het puntje van zijn stoel zit.

Weet je waar mij deze hele discussie om Jon aan doet denken? Het einde van Mass Effect 3. Iedereen ging enorm over de zeik m.b.t. hoe 'Shepard aan zijn einde kwam' en begonnen vervolgens allemaal 'what -really- happened' filmpjes te maken, zoals de alombekende 'Indoctrination Theory'. Ik denk toch echt dat Jon dood is mensen, maar ik denk wel dat Melisandre alweer klaar staat met haar flesjes om wat 'royal blood' naar binnen te laten sijpelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ja dat kan ook natuurlijk. Jon is de enige persoon met Royal Blood die in het Noorden nog beschikbaar is. Dus wellicht dat dat de reden is dat Melisandre naar Castle Black terug ging toen het duidelijk werd dat Stannis een zekere nederlaag tegemoet ging...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Als Jon nu dood is, heeft de hele R+L=J theorie ook weinig nut gehad. Deze is in de serie ook nog niet duidelijk naar voren gekomen verder. Dus voor zover we weten (als casual serie kijker, of zelfs casual boeklezer(want zonder reddit had ik dat ook nooit geweten)), heeft Jon helemaal geen royal bloed. Als het daarom zou gaan zou ik toch wel wat foreshadowing verwacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
De meest overtuigende reden waarom Jon niet dood zou zijn is dat Mel zowel in de boeken als in de serie op Castle Black is. Waarom zouden de serieschrijvers haar naar Castle Black laten gaan als ze daar van weinig nut is? Daarbij opgeteld het plaatje van 1 pagina terug (Thoros of Myr over Beric Dondarrion). Die situatie is vergelijkbaar naar mijn idee. Mel is haar geloof in R'hollor verloren omdat haar Azor Ahai het niet blijkt te zijn. Ze ziet Jon sterven en zegt de oude woorden, de enige woorden die ze kent, en ze blijken te werken.

Wat de seriemakers nu doen met Kit (laten zeggen dat Jon Snow dood is) vind ik eigenlijk wel jammer, tenzij we het letterlijk moeten nemen en hij staat op als Jon Stark (ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Mx. Alba schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:00:
Jon is de enige persoon met Royal Blood die in het Noorden nog beschikbaar is.
Maar van welk koninklijk huis heeft hij dan bloed ? Er zijn wat speculaties over z'n ouders, maar wij kennen alleen Ned en die is nooit koning geweest.
Gendry heeft Baratheon bloed, Shireen idem ... maar Jon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
De voorouders van Jon waren wel koningen, o.a. Bran the Builder etc. Dus het ligt er maar net aan hoe R'hllor "koninklijk bloed" definieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:18
Aangezien Shireen en Mel in castle black zijn, en Shireen nog dood moet.. Gaat Melisandre Shireen verbranden om Jon te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
In de ASOIAF is dat een mogelijkheid. In GOT niet want daar is Shireen al dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 13-09 17:00
mcbacon0 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:19:
Aangezien Shireen en Mel in castle black zijn, en Shireen nog dood moet.. Gaat Melisandre Shireen verbranden om Jon te redden?
Dat is interessant en het past ook in de serie. Want zover ik weet heeft de verbranding van Shireen in de serie nog geen gevolg gehad (tenzij ik iets gemist heb bij de laatste aflevering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:30
Past ook wel bij 'a life must be paid for by a life' (of iets dergelijks) in de Arya scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:18
segil schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:23:
[...]
Dat is interessant en het past ook in de serie. Want zover ik weet heeft de verbranding van Shireen in de serie nog geen gevolg gehad (tenzij ik iets gemist heb bij de laatste aflevering).
In de serie smelt de sneeuw. Maar waarschijnlijk omdat het zo'n brute actie was van Stannis, is de helft van zijn leger vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
revolised schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:52:
De meest overtuigende reden waarom Jon niet dood zou zijn is dat Mel zowel in de boeken als in de serie op Castle Black is. Waarom zouden de serieschrijvers haar naar Castle Black laten gaan als ze daar van weinig nut is? Daarbij opgeteld het plaatje van 1 pagina terug (Thoros of Myr over Beric Dondarrion). Die situatie is vergelijkbaar naar mijn idee. Mel is haar geloof in R'hollor verloren omdat haar Azor Ahai het niet blijkt te zijn. Ze ziet Jon sterven en zegt de oude woorden, de enige woorden die ze kent, en ze blijken te werken.

Wat de seriemakers nu doen met Kit (laten zeggen dat Jon Snow dood is) vind ik eigenlijk wel jammer, tenzij we het letterlijk moeten nemen en hij staat op als Jon Stark (ofzo).
Waarom zou ze niet naar Castle Black gaan? Waar moet ze anders naar toe?

- Bij Stannis was de strijd verloren en was ze dood gegaan.
- Naar Winterfell rijden had ook haar dood betekend, want ze hoorde bij Stannis.
- In Castle Black kennen ze haar, en hebben ze Stannis ook geen kwaad gedaan. Kortom de beste optie.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

XyritZz schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:00:
[...]

Waarom zou ze niet naar Castle Black gaan? Waar moet ze anders naar toe?

- Bij Stannis was de strijd verloren en was ze dood gegaan.
- Naar Winterfell rijden had ook haar dood betekend, want ze hoorde bij Stannis.
- In Castle Black kennen ze haar, en hebben ze Stannis ook geen kwaad gedaan. Kortom de beste optie.
Wat wel jammer is is dat ze in de serie ogenschijnlijk in een paar uur rijden bij Castle Black aan komt, terwijl dat in de praktijk zo'n 1000 km geweest is (afstand Winterfell - The Wall).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Klopt, maar dat bedoel ik niet helemaal. Het gaat mij erom dat de serieschrijvers haar naar Castle Black hebben laten gaan, en dat dit overeenkomt met de boeken. Dat plaatst haar heel handig in een situatie die zowel in de boeken als in de serie voor kan komen. Denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mx. Alba schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:56:
Er wordt wel heel veel moeite gedaan om duidelijk te maken dat Kit (de acteur die Jon speelt) niet terug gaat komen op de set van Game of Thrones... Het kan natuurlijk dat dat allemaal een set-up is zodat iedereen denkt dat Jon echt definitief dood is om dan bij S10E1 opeens met de grote verrassing te komen?

Here's to hoping.
Dat was het eerste dat ik dacht. Overal (contractueel) keihard zeggen dat je klaar bent, en vervolgens gewoon weer terugkomen :P

Haar groeit ook wel weer terug dus dat zegt ook niets. :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:30
Haar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kit is naar de kapper geweest ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
Er kwam al eerder een filmpje van Preston Jacobs langs hier heb je een nieuwe;
YouTube: A Song of Ice and Fire: The Minds of Wolves and Robins Part 1

Wat denken jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door klaw op 18-06-2015 17:28 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vind zijn filmpjes leuk en informatief. Maar deze vond ik een beetje meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Rond 22:00 komt er een interessante opmerking van één van de D's na het antwoord van Kit Harrington van een vraag uit het publiek

Voor degene die geen zin hebben om de video te bekijken:
Iemand vraagt wie ze graag willen zijn uit GoT en Jon antwoord: een warg en dat hij graag zichzelf in een wolf wil zien (grappig moment iedereen lacht), waarna één van de makers zegt: "2 words for you... Season 6"

[ Voor 54% gewijzigd door ulTimaS op 19-06-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:42
-Edit-
Sorry, linkje geklikt en in het verkeerde topic gereageerd

[ Voor 91% gewijzigd door cheiron op 21-06-2015 23:16 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 03:49
In de serie wordt er veel minder naar de verhalen uit het verleden gekeken, in het boek is er wel aandacht voor. Ik denk dan ook dat het geen toeval is dat ze in het boek een aantal keren azor ahai noemen en dat dit het moment is dat hij terugkeert doordat snow weer tot leven wordt gewekt. In de boeken krijgt melisandre opeens ook visoenen van snow te zien en niet meer van stannis. Ik heb het idee dat ze in het boek daarom ook op de muur is gebleven omdat ze weet dat ze met hem door moet en niet met stannis. Ze waarschuwt bijv. ook dat Snow de wolf dichtbij zich moet houden.

Tevens is er in de boeken ook meer aandacht voor wat er gebeurt is op het toernooi waar Rhaegar Lyanna heeft uitgeroepen tot schoonheid van het toernooi(of hoe ze het ook noemen) en bijv. ook over dat de mad king een oogje had op de vrouw van tywin lannister.

Daarom ga ik er vanuit dat de theorie J=R+L klopt en dat ook Tyrion targaryen bloed in zich heeft omdat het een bastaard van de mad king is.

Ik verwacht dan dat de John, Tyrion en daenerys de drie eenheid gaan vormen en de drakenrijders worden, die uiteindelijk de white walkers gaan verslaan. In het boek heb je nog aegon die een kandidaat had kunnen zijn, omdat hij niet in de serie zit ga ik er vanuit dat hij in het boek bijv. te overmoedig wordt bij het veroveren en al snel dood gaat.

Over veel personen zijn er leuke theorieën. bijv dat Illyrio of Varys van de blackfyre familie zouden moeten zijn of dat bijv. the hound straks zijn broer berg gaat bestrijden voor het duel van cersie(en hij dus de broer is die zorgt voor de dood van cersie) Zo zijn er veel puzzelstukjes te plaatsen, ik mis alleen nog iets bij petyr baelish. Die heeft zoveel invloed dat er toch haast nog iets achter moet zitten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
George heeft hier nog nooit van gehoord denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://izquotes.com/quotes-pictures/quote-it-isn-t-necessary-to-imagine-the-world-ending-in-fire-or-ice-there-are-two-other-frank-zappa-280380.jpg

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Jogai schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:42:
George heeft hier nog nooit van gehoord denk ik:

[afbeelding]
Hij is aardig bezig, met zijn nostalgie-opwekkende papierwinkel. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:25
Dit is de eerst keer dat ik dit forum bezoek, dus daarom een erg late reactie.
BulMi schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:28:

Ik verwacht dan dat de John, Tyrion en daenerys de drie eenheid gaan vormen en de drakenrijders worden, die uiteindelijk de white walkers gaan verslaan.
Als je denkt dat GoT eindigt een grote veldslag waar een groep in wint en iedereen blij doorleeft heb je niet goed opgelet. ;) er is in het hele verbaal nog geen een oorlog geweest die voor een goed einde gezorgd heeft. Het is echt niet is voor GRRM om zo typisch het boek af te sluiten. De nadelen van oorlog en dat oorlog alleen maar tot slechte dingen leidt is een groot terugkerend thema in de reeks geweest. Hij heeft ook al gezegd dat het een "bittersweet ending" krijgt. Ik denk ook dat zelfs voor de ijverigste lezers het einde nog steeds onverwacht zal zijn.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:56
Winds of Winter had gepubliceerd moeten worden voordat seizoen 6 van start zou gaan. Helaas heeft GRRM zijn deadline niet gehaald en verwacht hij dat het zelfs in het meest positieve geval nog maanden zal duren voordat hij het manuscript klaar heeft, waarna de uitgever nog minimaal 3 maanden nodig heeft om het boek te publiceren. Wordt dus zelfs afwachten of hij 2016 als publicatiedatum gaat redden.

Aldus GRRM zelf in een uitgebreide post op zijn blog: http://grrm.livejournal.com/465247.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Maar in het ergste geval schrijft hij er nog 9 maand aan en komt het begin 2017. Ik denk dat hij niet nog 9 maanden nodig heeft dus dat we een stuk eerder het nog gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Laatst online: 06:36
Toen ik erachter kwam dat de serie afweek van het originele verhaal ben ik gestopt met kijken. Jammer dat het boek niet eerder uitkomt; nu moet ik nog meer oppassen niet per ongeluk wat spoilers te horen (die al dan niet kloppen). Genoeg mensen in mijn omgeving die juist de serie kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Pepper92 op 03-01-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Tja, maar dat zijn dan dus juist geen spoilers meer hè, omdat je nog steeds niet weet of het wel of niet zo gaat zijn in de boeken. Op bepaalde vlakken liep de serie aan het eind van seizoen 5 al voor op de boeken - zoals de ontmoeting tussen Tyrion en Dany en wat er daarna daar gebeurde. Dat zal in de boeken wellicht anders gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 09:05
Op zich waar, maar lijkt mij dat wat er gaat gebeuren met Jon niet veel anders zal (kan) zijn dan in de boeken..? En dat dit sowieso geldt voor de karakters die een bepalende rol spelen in het verhaal. Maar blijft speculeren inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Spoiler?

spoiler:
Vanaf 25/4 is GoT weer te zien op HBO in NL!

:9

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Dat is geen spoiler en zelfs als het dat toch was dan mag dat in dit topic gewoon zonder spoiler tags... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Mx. Alba schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:46:
Dat is geen spoiler en zelfs als het dat toch was dan mag dat in dit topic gewoon zonder spoiler tags... 8)7
:| Kan een klein grapje nou ook al niet meer?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
In dit topic is NIETS een spoiler - en is dus ALLES een spoiler ;)

Oftewel, er hoeven heer geen spoilertags gebruikt te worden. Er mag hier dus ook gewoon open en bloot gediscussieerd worden over eventueel gelekte afleveringen voordat ze officieel zijn uitgezonden.

ECHTER: meta-discussie over gelekte afleveringen (zoals vragen of discussie over beschikbaarheid en/of kwaliteit van gelekte afleveringen) is verboden onder het anti-warez-beleid van Tweakers.