Bears and Bulls
nemesis2212 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:17:
[...]
nou tegenwoordig weet je het niet meer met deze serie, kan alle kanten op. ik heb zelf weken geleden aan vrienden verteld/voorspeld/gehoopt als gedachtespinsel wat er zou gebeuren, en precies dat gebeurde in de laatste scene van episode 6. ik werd gek en kreeg kippenvel. zooo vet!
Ze kan geen kinderen meer krijgen omdat ze in seizoen 1 is vervloekt. Ik weet niet meer of het in de serie voorbij is gekomen, maar in de boeken is ze nadat ze gevangen wordt genomen door Khal Moro voor het eerst weer ongesteld, wat er op zou duiden dat ze weer zwanger kan raken. Volgens mij hebben ze in de serie geen aandacht besteed aan de menstruatiecyclus van de karaktersNogne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:13:
[...]
Ze kan geen kinderen krijgen omdat zij een Targaryen is, en vrouwelijke Targaryen kunnen alleen een kind verwekken als de vader ook een Targaryen is. Ik meen dit ooit ergens te hebben gelezen (misschien heb ik dit wel verzonnen, maar anders klopt mijn theorie die hieronder staat niet).
Als een mannelijke Targaryen een vrouwelijke non-Targaryen zwanger maakt, gaat de moeder dood tijdens de geboorte (zie John's moeder, en ik denk zelf ook dat daarom Tyrion zijn moeder dood is gegaan). Ik denk zelf dat Tyrion ook Targaryan bloed heeft, omdat hij eerder de draken van Daenerys rustig heeft weten te krijgen (toen de draken nog opgesloten zaten onder de stad).
Aangezien John een Targaryen is, kan hij wel samen met Daenerys een kind krijgen.
Van mijn theorie hierboven zal wel niks uitkomen, want elke keer denk ik iets te kunnen voorspellen. Maar dat komt 9/10 niet uit
Is die 24 uur gebaseerd op het feit dat lijkt dat ze 's ochtends wakker worden en dus je zou kunnen denken dat er een dag voorbij is?Kastermaster schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:18:
- Daenerys vliegt 2000 kilometer, nadat een boodschapper 100km heeft gerend en een raven 1800km heeft moeten vliegen zonder te stoppen, binnen 24 uur.
want het kan natuurlijk ook 2 of 3 of 4 dagen later zijn. Die mannen kunnen wel een paar dagen zonder eten (en water is er genoeg, al is het wat koud).
Ik zag een tweetal keren een link voorbij komen met de tijdslijnen van de Gendry/Raven/Dany reistijd voorbij komen, het zou op z'n minst plausibel zijn.
Shmoozer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:23:
[...]
Is die 24 uur gebaseerd op het feit dat lijkt dat ze 's ochtends wakker worden en dus je zou kunnen denken dat er een dag voorbij is?
want het kan natuurlijk ook 2 of 3 of 4 dagen later zijn. Die mannen kunnen wel een paar dagen zonder eten (en water is er genoeg, al is het wat koud).
Ik zag een tweetal keren een link voorbij komen met de tijdslijnen van de Gendry/Raven/Dany reistijd voorbij komen, het zou op z'n minst plausibel zijn.
Joosie200 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:24:
Zelf had ik eerder verwacht dat de Night King Drogon zou nemen als doelwit en daarmee Dany en de suicide squad/magnificent seven zou omleggen. Maar het werd Viserion ergens in de lucht aan het vliegen ver weg. Het is ook wel tekenend dat al haar draken vernoemd zijn naar mannen die inmiddels alledrie overleden zijn. Wat nu als ze er alledrie ooit aangaan? Want ik had eerst ook het idee: drie draken, Dany heeft Drogon, Jon gaat bonden met Rhaegal, blijft Viserion over voor Tyrion (in Meereen had hij een soortgelijk moment als Jon nu had) En mocht Tyrion toch geen Targ zijn dan kan Bran na het wargen van Hodor en raven vast wel wight draak Viserion overnemen.
Dit vind ik wel een leuke theorie. Kan er niet meteen een gat in schieten.Nogne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:13:
[...]
Ze kan geen kinderen krijgen omdat zij een Targaryen is, en vrouwelijke Targaryen kunnen alleen een kind verwekken als de vader ook een Targaryen is. Ik meen dit ooit ergens te hebben gelezen (misschien heb ik dit wel verzonnen, maar anders klopt mijn theorie die hieronder staat niet).
Als een mannelijke Targaryen een vrouwelijke non-Targaryen zwanger maakt, gaat de moeder dood tijdens de geboorte (zie John's moeder, en ik denk zelf ook dat daarom Tyrion zijn moeder dood is gegaan). Ik denk zelf dat Tyrion ook Targaryan bloed heeft, omdat hij eerder de draken van Daenerys rustig heeft weten te krijgen (toen de draken nog opgesloten zaten onder de stad).
Aangezien John een Targaryen is, kan hij wel samen met Daenerys een kind krijgen.
Van mijn theorie hierboven zal wel niks uitkomen, want elke keer denk ik iets te kunnen voorspellen. Maar dat komt 9/10 niet uit
Ik had juist het idee dat in de scene daarvoor tussen Littlefinger en Sansa (waarbij LF verteld dat Brienne wel tussenbeide zou komen als ze elkaar iets aan willen doen), dat het niet Littlefinger zelf was maar Arya. Zou Littlefinger dan wellicht het loodje hebben gelegd?Lauryn schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:34:
[...]
Arya klonk ook als Little Finger. Zelfde intonatie en stemgebruik. Er klopte echt iets niet aan die scene. Vind jouw theorie helemaal zo raar nog niet. Want dit klopte niet
Aan de andere kant, de brief dat Sansa naar Kingslanding moet komen lijkt door LF te zijn opgesteld om ervoor te zorgen dat Brienne Winterfell verlaat. Dus voor LF 1 obstakel minder om de zussen tegen elkaar op te zetten.
Surface to air missiles bedoel je, het concept zwaartekracht lijkt er ook geen invloed te hebben.nemesis2212 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:37:
[...]
ik denk eerder dat die speren van de night king een beetje overpowered zijn...
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik dacht juist dat die brief vanuit Sansa kwam, want de measter komt met die brief aanzetten. En de measter hoort bij het kasteel, die weer onder leiding van Sansa valt.Hi-Sintar schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:53:
[...]
Aan de andere kant, de brief dat Sansa naar Kingslanding moet komen lijkt door LF te zijn opgesteld om ervoor te zorgen dat Brienne Winterfell verlaat. Dus voor LF 1 obstakel minder om de zussen tegen elkaar op te zetten.
Door die brief is er een reden om Brienne weg te sturen en een complot tegen Arya te starten.
PS/XBL: Nogne
Is alleen niet waar. Rheaggar had 2 kinderen van ellia martell en die leefde gewoon en was verder niks mee aan de hand.Shmoozer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:35:
[...]
Dit vind ik wel een leuke theorie. Kan er niet meteen een gat in schieten.
Als je verder terug gaat kijken zal je denk ik iet dat er zat andere kinderen van "niet zuivere" bloedlijn waren en met de moeders niks aan de hand. Bevalling is gewoon een gevaarlijk moment zelf nu nog in onze tijd. In de middeleeuwen was het helemaal gevaarlijk. Hoe oud zou lyanna stark geweest zijn ? 15 of 16 max 17 jaar denk ik..
Volgens de boeken hebben de Martells hebben ook Targaryan blood; dat is de reden dat Targaryans regelmatig met Martells trouwden; zij waren ook geschikt om de bloedlijn "pure" te houdenBartosy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:31:
[...]
Is alleen niet waar. Rheaggar had 2 kinderen van ellia martell en die leefde gewoon en was verder niks mee aan de hand.
Als je verder terug gaat kijken zal je denk ik iet dat er zat andere kinderen van "niet zuivere" bloedlijn waren en met de moeders niks aan de hand. Bevalling is gewoon een gevaarlijk moment zelf nu nog in onze tijd. In de middeleeuwen was het helemaal gevaarlijk. Hoe oud zou lyanna stark geweest zijn ? 15 of 16 max 17 jaar denk ik..
Edit & toevoeging: Ik snap niet helemaal waarom een aantal personen de prophecy over Daenerys quoten maar vervolgens het einde weg laten: "Then he will return, and not before." . Het gaat voornamelijk over Khal Drogo, en wellicht impliceert de voorspelling dat Dany nooit kinderen zal kunnen krijgen. Dat de andere conditions van de prophecy worden vervuld betekend niet automatisch dat de laatste condition ineens ook kan worden vervuld. Any thoughts on this?
[ Voor 23% gewijzigd door J.deBruin op 17-08-2017 19:50 ]
Baratheons zijn ook directe afstammelingen dus bijna het halve rijk is dan al compatible met ze..dus zat keus behalve directe familie dan.J.deBruin schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:44:
[...]
Volgens de boeken hebben de Martells hebben ook Targaryan blood; dat is de reden dat Targaryans regelmatig met Martells trouwden; zij waren ook geschikt om de bloedlijn "pure" te houden
Edit & toevoeging: Ik snap niet helemaal waarom een aantal personen de prophecy over Daenerys quoten maar vervolgens het einde weg laten: "Then he will return, and not before." . Het gaat voornamelijk over Khal Drogo, en wellicht impliceert de voorspelling dat Dany nooit kinderen zal kunnen krijgen. Dat de andere conditions van de prophecy worden vervuld betekend niet automatisch dat de laatste condition ineens ook kan worden vervuld. Any thoughts on this?
ik denk dat het op allebei slaat.. de drie voorwaarden kunnen zeker al voldaan worden. ze lijken onmogelijk maar ze kunnen alle 3 uitkomen met een beetje fantasie.. dan blijft de vierde over your womb will quicken once again only then he will return
GRRM heeft dit niet voor niks gedaan.. het feit dat er in de laatste episode 2 x aan gerefereerd is en in het 5de boek de prophecie nogmaals aangehaald wordt is ook al een indicator dat het op het punt staat te gebeuren imo
then he will return kan ook op drogon slaan dat hij zich net als drogo voor zich opofferd of voor haar gaat staan in harms way en dat hij doodgaat.. Het is duidelijk dat het niet letterlijk is want drogo is weg natuurlijk..
het feit dat ze visyrion als evil draak er in gaan gooien nu.. wat een grote symboliek heeft imo.
rheagal vernoemd naar Rheaggar en de vader van Jon snow waarschijnlijk bereden wordt door jon snow ook symbolisch. (heeft een reden waarom hij niet op Drogon ging zitten ik denk dat ze dat expres zo gedaan hebben.. de eerste draak waar hij op gaat zitten is Rheagal.. net zoals Danny eerste draak Drogo was.
maakt het op zich niet onmogelijk dat Drogon ook iets symbolisch gaat doen en dat dat ook op kan slaan then he will return. Karl Drogo stond altijd als beschermer voor haar door de serie.. maar daarvoor is ze dus wel zwanger al, mocht het allemaal zo zijn. mocht het zo allemaal zijn dan is alles uitgekomen..
(het kan natuurlijk ook betekenen.. NO WAI!)
Met wat geklooi zou het in theorie ook wel mogelijk zijn om de ketting achter het hoofd van de draak te krijgen.
Het Was dan wel weer logisch geweest als zombie reuzen hadden geholpen de draak op te tillen.
Verder, ik vind de scenes in winerfell wel heel matig, de ruzie tussen arya en sansa slaat echt helemaal nergens op en overbodig.
Heb ook alvast wat doekjes klaar liggen voor dany x jon volgende aflevering.
Verwijderd
Ik vind de theorie dat littlefinger wellicht het gezicht van Arya heeft opgezet omdat hij een faceless man is wel interessant anders.Nieuwevolger schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:34:
Verder, ik vind de scenes in winerfell wel heel matig, de ruzie tussen arya en sansa slaat echt helemaal nergens op en overbodig.
Dit lijkt mij persoonlijk voor got wel heel ver gezocht.Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:55:
[...]
Ik vind de theorie dat littlefinger wellicht het gezicht van Arya heeft opgezet omdat hij een faceless man is wel interessant anders.
Over euron gesproken, denk dat de beste man de laatste aflevering en volgend seizoen nog een echt grote rol gaat spelen.
https://www.google.nl/amp...e-night-king-6854009/amp/
In de boeken kunnen ze praten, in de series zijn ze zwijgzaam. Dat betekent niet dat ze later wel kunnen spreken. Er zijn wel al veel kijkerstranen gevloeid om de spoiler dat die White Walkers kunnen spreken, ze hebben kleren aan en gebruiken wapens zoals mensen en ze zijn ontstaan uit mensen, ook niet veel verrassing daar...Devilscomrade schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:36:
Daarnaast praat de nk niet, of heb ik dat verdrongen?
In ieder geval is er inderdaad een link tussen Bran en de Night King, daardoor kon hij binnendringen bij de originele Three Eyed Raven. Toen waren vele kijkers bang want Bran zou naar het zuiden gaan en dan kon de Night King ook door de Wall! Paniek alom bij kijkers! Maar we zijn nu in seizoen 7 en iedereen is dat al lang vergeten

[ Voor 8% gewijzigd door algalid op 17-08-2017 22:47 ]
Verder heb ik me KAPOT geirriteerd aan John Snow. dan word hij op het laatste moment gered en wil hij eerst nog 10 undeads afslachten. Spring gewoon op de draak. Deze is heel wat sterker dan John.
Dat de NK Viserion neerhaalde ipv de hele party op Drogon snapte ik ook niet. Maar wellicht dat hier nog over nagedacht is.
drogon was een too easy target omdat hij stil zat. night king houdt wel van een challenge, vandaar dat hij even een vliegende neerhaalt.038Zwolle schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 02:21:
Ik denk dat iedereen te moeilijk denkt. LF gaf aan niet te weten heo Arya aan het briefje kwam. Hij begint zich vast te lullen en dit gaat hem fataal worden. Wellicht in aflevering 7 al. Ik zie Arya heb zijn strot wel doorsnijden met de dagger die hij aan Bran gegeven heeft.
Verder heb ik me KAPOT geirriteerd aan John Snow. dan word hij op het laatste moment gered en wil hij eerst nog 10 undeads afslachten. Spring gewoon op de draak. Deze is heel wat sterker dan John.
Dat de NK Viserion neerhaalde ipv de hele party op Drogon snapte ik ook niet. Maar wellicht dat hier nog over nagedacht is.
undead ice dragon
Gisteren de aflevering nog een keer gezien, maar voor mij was het vrij duidelijk dat John de wights probeerde af te weren zodat de rest de kans kreeg om eerst op de draak te stappen.038Zwolle schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 02:21:
Drogon was geen vuur aan het spugen, die andere wel. Daardoor leek hij ook een beetje te ontploffen.nemesis2212 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:59:
[...]
drogon was een too easy target omdat hij stil zat. night king houdt wel van een challenge, vandaar dat hij even een vliegende neerhaalt.
undead ice dragon
En in vele verhalen is het zo dat de onderkant van een draak de zwakke plek is.
[ Voor 9% gewijzigd door whiner op 18-08-2017 09:33 ]
ik gok ijs, zou beetje gevaarlijk zijn voor hun eigen 'gezondheid' als ze met dragonglass lopen te spelen, de white walkers....MTBreak schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:25:
Was die speer trouwens van dragonglass of van ijs? (magic ice)
mogelijk komt er nog een dragonglass spear die ze voor de draak gebruiken, want jon is lekker glass aan het farmen
Volgens mij heeft Dragonglass alleen dit magische affect op white walkers, niet op wights.nemesis2212 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:27:
[...]
ik gok ijs, zou beetje gevaarlijk zijn voor hun eigen 'gezondheid' als ze met dragonglass lopen te spelen, de white walkers....
mogelijk komt er nog een dragonglass spear die ze voor de draak gebruiken, want jon is lekker glass aan het farmen
En volgens mij moet je de ice dragon eerder als een wight zien.
tegen wights is over het algemeen juist vuur effectief.
dat komt goed uit, want we hebben nog 2 vuurdraakjes over. Ik hoop eigelijk op dat Beric Dondarrion (lord of light) met ze vuurzwaard nog wat extra skills heeft. een fire nova of fire balls zou best awesome zijn en helpt goed tegen de undead. we gaan het zienM a r c o schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:08:
[...]
Volgens mij heeft Dragonglass alleen dit magische affect op white walkers, niet op wights.
#inkoppernemesis2212 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:30:
[...]
dat komt goed uit, want we hebben nog 2 vuurdraakjes over. Ik hoop eigelijk op dat Beric Dondarrion (lord of light) met ze vuurzwaard nog wat extra skills heeft. een fire nova of fire balls zou best awesome zijn en helpt goed tegen de undead. we gaan het zien
KAMEHAMEHA !
Hoezo moet de ice dragon als een wight worden gezien? In seizoen 5 episode 8 zie je dat de NK de doden van de battle of hardhome veranderd in wights door zijn armen omhoog te heffen. Oftewel zonder aanraking. Je ziet dan dat de ogen van de wights een beetje een vale blauwe kleur en een 'lege blik' hebben. Bij het turnen van de baby en de draak gebeurt dit door aanraking van de NK en veranderen de ogen in een felle blauwe kleur met een heldere blik. Ik zou dus juist eerder stellen dat de ice dragon eerder als een white walker moet worden gezien dan een wight en dan is Dragonglass ineens wel effectief. Bovendien maakt het de ice dragon dan niet tot een 'zombie' die zelf niet of nauwelijks in staat is te denken maar tot een weldenkend en strategische tegenstander. Meteen een pak interessanter voor het verhaal. Anders is die m.i. te makkelijk te verslaan voor GoT begrippen.M a r c o schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:08:
[...]
Volgens mij heeft Dragonglass alleen dit magische affect op white walkers, niet op wights.
Of mis ik iets door het ontbreken van kennis (van de boeken)?
Edit: toevoeging
[ Voor 12% gewijzigd door bazzemans op 18-08-2017 13:44 . Reden: Toevoeging. ]
Ik ga hem maandag waarschijnlijk nog een keer kijken. Maar het leek mij dat John onodig lang door zat te hakken terwijl Drogon met 1 seconde meer schade aanricht dan dat hij daar als rambo zit te hakken. Lijkt me sterk dat Drogon die 5 niet had aangekund.M a r c o schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:08:
[...]
Gisteren de aflevering nog een keer gezien, maar voor mij was het vrij duidelijk dat John de wights probeerde af te weren zodat de rest de kans kreeg om eerst op de draak te stappen.

Hmm als de verhalen kloppen en dat de reden is snap ik al helemaal niet waarom ze met hun zwakke plek boven de walkers gaan vliegen.whiner schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:31:
[...]
Drogon was geen vuur aan het spugen, die andere wel. Daardoor leek hij ook een beetje te ontploffen.
En in vele verhalen is het zo dat de onderkant van een draak de zwakke plek is.
Denk niet dat Dany de draakjes vantevoren instructies heeft gegeven om voorzichtig te zijn voor magische ijspegel-gooiende ondoden038Zwolle schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:17:
[...]
Hmm als de verhalen kloppen en dat de reden is snap ik al helemaal niet waarom ze met hun zwakke plek boven de walkers gaan vliegen.
Overigens, ook de wights kunnen gedood worden door dragonglass. Was goed te zien toen the Hound met Gendry's hamer liep te zwaaien, om daarna te zien dat de wights gewoon weer opstonden. Hierna pakte hij een dragonglass dagger. Je ziet ook dat alle wights gewoon blijven liggen, want de meesten in de party hadden of dragonglass (Hound, Tormund, Jorah) of een awesome zwaard (Jon, Beric en Tormund).
Gedood worden door dragonglass is ook wat anders dan dat "magische effect" dat het heeft op de White Walkers. Dat effect is natuurlijk wel vrij prettig als je een ice dragon probeert te doden.Viccers schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:32:
[...]
Denk niet dat Dany de draakjes vantevoren instructies heeft gegeven om voorzichtig te zijn voor magische ijspegel-gooiende ondoden![]()
Overigens, ook de wights kunnen gedood worden door dragonglass. Was goed te zien toen the Hound met Gendry's hamer liep te zwaaien, om daarna te zien dat de wights gewoon weer opstonden. Hierna pakte hij een dragonglass dagger. Je ziet ook dat alle wights gewoon blijven liggen, want de meesten in de party hadden of dragonglass (Hound, Tormund, Jorah) of een awesome zwaard (Jon, Beric en Tormund).
Waarop baseer je trouwens dat Hound, Tormund, Jorah iets van dragonglass hebben? Heb ik dat gemist? Of is dat boekkennis? Enige dat mij bij staat is dat er expliciet wordt gezegd dat Jon een zwaar van Valyrian steel heeft.
Vraag voor de beter ingevoerde dan ik. In hoeverre is het zo dat bij het doden van de NK alle andere White Walkers ook omvallen? Of vallen alleen de wights om en blijven de White Walkers in leven en kronen een nieuwe NK? (Mooie spin-off, game of the ice throne.)
Ze gooien hun zwaard op een gegeven moment gewoon weg om een klein dolkje te pakken.bazzemans schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:58:
[...]
Gedood worden door dragonglass is ook wat anders dan dat "magische effect" dat het heeft op de White Walkers. Dat effect is natuurlijk wel vrij prettig als je een ice dragon probeert te doden.
Waarop baseer je trouwens dat Hound, Tormund, Jorah iets van dragonglass hebben? Heb ik dat gemist? Of is dat boekkennis? Enige dat mij bij staat is dat er expliciet wordt gezegd dat Jon een zwaar van Valyrian steel heeft.
Vraag voor de beter ingevoerde dan ik. In hoeverre is het zo dat bij het doden van de NK alle andere White Walkers ook omvallen? Of vallen alleen de wights om en blijven de White Walkers in leven en kronen een nieuwe NK? (Mooie spin-off, game of the ice throne.)
Aangezien Jon volop dragonglass aan mijnen was, neem ik aan dat die dingen van dragonglass zijn.
Boekenkennis wordt lastig op dit moment. De serie loopt voor.
Heeft die nog niet in de gaten dat zijn zwaard Valerian steel is? Ook omdat hij dat zwaard bijna had weggegeven.
Ja, dat is inderdaad wel erg vreemd. Hij zou zeer goed moeten weten dat het Valyrian steel nuttig is, maar denk dat de schrijvers het zijn vergeten. Jon had een Valyrian steel zwaard nochtans gebruikt in Hardhome tegen die ene white walker.MTBreak schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:05:
Evengoed vond ik John weer zo vervreemd naar zijn zwaard kijken toen hij die ww vermoorden.
Heeft die nog niet in de gaten dat zijn zwaard Valerian steel is? Ook omdat hij dat zwaard bijna had weggegeven.
Het aanbod was er een uit plichtsbesef, misschien dat ze het later wel verklaren dat het een "geluk" was dat Jorah weigerde.
Kijk maar terug; Tormund heeft tijdens het gevecht een soort bijl met donkere stenen erin (=dragonglass). Jorah en de Hound hebben een soort korte dolken van hetzelfde materiaal.bazzemans schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:58:
[...]
Klopt, Davos had een smid meegenomen naar Dragonstone en Jon was daar druk met het mining van dragonglass. Volgens mij heb ik niet gezien waar de wapens vandaag kwamen, maar bovenstaande kan het verklaren.Viccers schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:38:
[...]
Kijk maar terug; Tormund heeft tijdens het gevecht een soort bijl met donkere stenen erin (=dragonglass). Jorah en de Hound hebben een soort korte dolken van hetzelfde materiaal.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Oké. Op basis van wat je hebt gezien dus maar niet wat is gezegd. Plausibele verklaring ook onder jouw bericht. :-)Viccers schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:38:
[...]
Kijk maar terug; Tormund heeft tijdens het gevecht een soort bijl met donkere stenen erin (=dragonglass). Jorah en de Hound hebben een soort korte dolken van hetzelfde materiaal.
Ik ben ook wel benieuwd naar de daadwerkelijke clash tussen de ijs draak en de vuur draak, Dat wordt pas echt een Song of Ice and Fire
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Was dat niet gewoon de warhammer van Gendry, die hij af moest geven toe hij weg ging rennen?Viccers schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:38:
[...]
Nee de hamer werd door the Hound gebruikt. Maar nadat hij er achter komt dat het geen effect heeft pakt hij dragon glass.TheFes schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:35:
[...]
Was dat niet gewoon de warhammer van Gendry, die hij af moest geven toe hij weg ging rennen?
Verwijderd
Zou de draak nu ijs spuwen in plaats van vuur?Donstil schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:12:
Pppff wat een heerlijke aflevering is nummer zes zeg. Eindelijk wat actie met die walkers.
Ik ben ook wel benieuwd naar de daadwerkelijke clash tussen de ijs draak en de vuur draak, Dat wordt pas echt een Song of Ice and Fire
Of blauw vuur?
Anders spuwt de draak vuur en is die zelf "dood".
Plaatje voor de discussie over de wapens die het team gebruikte.
als jon met valyrian steel loopt, heeft dit hetzelfde effect als dragonglass dan? want hij kon die lieutenant zo doormidden hakken met zijn zwaard, toen de rest van de wights in een keer omvielen.Viccers schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:32:
https://i.stack.imgur.com/RZxyM.jpg
Plaatje voor de discussie over de wapens die het team gebruikte.
of heeft dragonglass alleen effect op wights?
heb even op interwebs gezocht en schijnbaar kunnen ze allebei (valyrian steel en dragonglass) night walkers ermee slayen.
[ Voor 12% gewijzigd door nemesis2212 op 21-08-2017 12:49 ]
Gaat er nog iets met Benjen gebeuren? Vind dit namelijk wel erg makkelijk geschreven zo.. Jon in de penarie, Benjen, die we begin vorig seizoen 4 minuten gezien hebben, komt Jon even redden om vervolgens te worden verzwolgen door Wights.. nog geen 30 seconden in beeld. Lijkt mij dat hier meer mee gaat gebeuren. Volgens mij was hij ook half White Walker toch ofzo?
Misschien dat hij nog een keer opduikt als een soort ambassadeur / onderhandelaar als ze zoiets doen met de NK, maar hij lijkt toch behoorlijk vermoord te worden.PuddingNL schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:02:
Gave aflevering weer! Wel goed van de draak. Zo wordt Dany ook weer even met beide benen op de grond gezet dat ze toch niet zo onoverwinnelijk is dan dat ze dacht. (En kom op, een ice dragon! Gaaf!).
Gaat er nog iets met Benjen gebeuren? Vind dit namelijk wel erg makkelijk geschreven zo.. Jon in de penarie, Benjen, die we begin vorig seizoen 4 minuten gezien hebben, komt Jon even redden om vervolgens te worden verzwolgen door Wights.. nog geen 30 seconden in beeld. Lijkt mij dat hier meer mee gaat gebeuren. Volgens mij was hij ook half White Walker toch ofzo?
Trailer spoiler
Mijn voorspelling: Ze zullen wel de wright laten zien, iedereen is geschokt behalve Cercei. Cercei gaat de meeting aan maar ziet haar kans schoon om haar vijanden uit te schakelen. Jaime steekt daar last minute een stokje voor en wordt zo ook de queensslayer. In de trailer zitten geen beelden uit het Noorden dus ik denk dat ze het Cercei verhaal afronden en iedereen verenigen, dan kunnen ze het laatste seizoen zich richten op de grote oorlog met de NK. Misschien in de laatste scene van het seizoen een enorme WTF met de Others die door/over/langs de muur breken.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 22-08-2017 09:12 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
ph4ge schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:10:
[...]
Misschien dat hij nog een keer opduikt als een soort ambassadeur / onderhandelaar als ze zoiets doen met de NK, maar hij lijkt toch behoorlijk vermoord te worden.
Trailer spoiler
spoiler:Dany en Jon gaan met alles wat ze hebben, incl de unsallied, naar Kingslanding en meeten in de Dragonspit met Cercei.
Mijn voorspelling: Ze zullen wel de wright laten zien, iedereen is geschokt behalve Cercei. Cercei gaat de meeting aan maar ziet haar kans schoon om haar vijanden uit te schakelen. Jaime steekt daar last minute een stokje voor en wordt zo ook de queensslayer. In de trailer zitten geen beelden uit het Noorden dus ik denk dat ze het Cercei verhaal afronden en iedereen verenigen, dan kunnen ze het laatste seizoen zich richten op de grote oorlog met de NK. Misschien in de laatste scene van het seizoen een enorme WTF met de Others die door/over/langs de muur breken.
ph4ge schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:10:
[...]
Misschien dat hij nog een keer opduikt als een soort ambassadeur / onderhandelaar als ze zoiets doen met de NK, maar hij lijkt toch behoorlijk vermoord te worden.
Trailer spoiler
spoiler:Dany en Jon gaan met alles wat ze hebben, incl de unsallied, naar Kingslanding en meeten in de Dragonspit met Cercei.
Verder gaat er met Sansa en Arya nog iets gebeuren. Waarschijnlijk wordt LF door Arya vermoord.
Ik denk dat Bran ook nog een flashback krijgt of zoiets. Iets over Jon = Targaryan of iets met de NK.
Verder loopt Sam ook nog ergens rond, misschien meet hij wel met Jon.
Tot slot denk ik inderdaad dat de NK de Wall gaat aanvallen, misschien als laatste cliffhanger. Sws dat we nog iets over de NK + Viserion gaan zien.
Sjurm schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:51:
[...]
spoiler:Ik denk niet dat Cersei dit seizoen dood gaat. Wellicht dat Jaime er wel genoeg van heeft en bij haar weggaat.
Verder gaat er met Sansa en Arya nog iets gebeuren. Waarschijnlijk wordt LF door Arya vermoord.
Ik denk dat Bran ook nog een flashback krijgt of zoiets. Iets over Jon = Targaryan of iets met de NK.
Tot slot denk ik inderdaad dat de NK de Wall gaat aanvallen, misschien als laatste cliffhanger. Sws dat we nog iets over de NK + Viserion gaan zien.
Dit is echt speculeren van mijn kant en hoeft denk ik eigenlijk niet in spoilers, doe het toch maar:Sjurm schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:51:
[...]
spoiler:Ik denk niet dat Cersei dit seizoen dood gaat. Wellicht dat Jaime er wel genoeg van heeft en bij haar weggaat.
er zijn echt nog maar een paar afleveringen en de oorlog met de NK moet zn eigen plaatsje krijgen.
Brann zn visioenen bewaren ze nog zo lang mogelijk. In theorie kan hij in 5 minuten heel de serie spoilen en is het afgelopen, dus dat doen ze heel voorzichtig. Als hij iets zegt is het vaag of meer achtergrond informatie.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
"When you grow up your heart dies"
Mooie voorspelling van je!Sjurm schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:51:
[...]
Die dan bij doorklikken gewoon speculatie bevatten.
Kunnen we de spoilertags niet gewoon weg laten, zoals ook ook in de topicwarning staat?
Haha, is aardig uitgekomen inderdaad. Het was vooral invullen van open verhaallijnen dit seizoen.
Van Jaime werd al vrij lang verwacht dat hij op een gegeven moment weg zou gaan bij Cersei.
LF's dood zat er ook wel aan te komen.
Bran zou vrij nutteloos zijn dit seizoen als hij niet nog een of andere flashback zou krijgen en Jon = Aegon was de meest voor de hand liggende. Leuk dat het gecombineerd werd met Sam.
En natuurlijk de NK die zou aanvallen. Elk seizoen heeft toch een cliffhanger nodig en dit was wel de meest voorspelbare.
Er wordt veel geklaagd dat dit seizoen voorspelbaar zou zijn. Maar op een gegeven moment blijven er nou eenmaal weinig personages/verhaallijnen over en moet er naar het einde toegewerkt worden. Ik vind het dan belangrijker dat ze er een mooi spektakel van maken en wat dat betreft ben ik zeker niet teleurgesteld dit seizoen.
Ze hebben wel de kijker bewust op het verkeerde been gezet door allerlei dingen niet te tonen mijns inziens. Zo leek Bran heel erg emotieloos terwijl hij blijkbaar de gebeurtenissen betreffende zijn familie wel aan het 'zien' is. En Arya en Sansa hebben wel samengewerkt om LF te misleiden.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Maar Bran is Bran niet meer, dat zei hij zelf eerder ook al: hij is nu de Three Eyed Raven dus persoonlijke gevoelens die hij als een Stark zou moeten hebben, zijn er niet meer.Jogai schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:16:
Zo leek Bran heel erg emotieloos terwijl hij blijkbaar de gebeurtenissen betreffende zijn familie wel aan het 'zien' is.
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Ze hebben kijkers bewust op het verkeerde been gezet door die scene dat Arya Sansa bedreigd waar Littlefinger niet eens bij was.Jogai schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:16:
Hele mooie ep om mee te eindigen.
Ze hebben wel de kijker bewust op het verkeerde been gezet door allerlei dingen niet te tonen mijns inziens. Zo leek Bran heel erg emotieloos terwijl hij blijkbaar de gebeurtenissen betreffende zijn familie wel aan het 'zien' is. En Arya en Sansa hebben wel samengewerkt om LF te misleiden.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
ik ben blij dat we eindelijk van die Littlefinger slang af zijn. Hij speelde wel echt heel goed zijn rol, lekker sneaky iedereen tegen elkaar opzetten om zelf te profiteren.MrVegeta schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:20:
[...]
Ze hebben kijkers bewust op het verkeerde been gezet door die scene dat Arya Sansa bedreigd waar Littlefinger niet eens bij was.
Het is cool dat Arya meer een soort rogue class is geworden. Ze gebruikt een dagger, ze is stealthy (faceless men) en ook nog is heel snel. hopelijk gaat zij heel wat skills laten zien in het laatste seizoen
Ik ben een beetje bang aan het worden dat hij vastloopt in de vele verhaallijnen/ te veel plot-holes heeft en 't niet meer recht gebreid krijgt. En een writers block heeft en 't niet meer zo interessant/leuk vindt en liever andere dingen doet.
Maarja waar een serie door commercie gestuurd wordt om z.s.m. te verschijnen lijken schrijvers het allemaal wel best te vinden. Aan de andere kant heeft ie natuurlijk gelijk voor het geld hoeft het niet meer te doen waarschijnlijk. Lekker doen wat je leuk vindt
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Zo ja, dan gaat het in de boeken aardig anders lopen dan in de serie (zal toch wel trouwens).
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Gezien de kwaliteit van het schrijven valt dit hele seizoen al vies zwaar tegen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Young Griff is een andere Aegon, zoon van Rhaeger Targaryen en Elia Martell. Dat is wat hij zegt in ieder geval, hij zou ook zomaar een Blackfyre kunnen zijn.Jelte schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:20:
Als Jon in de serie Aegon Targaryen is en in de boeken is Young Griff dat. Wie is Jon dan in de boeken? Gewoon een bastaard?
Zo ja, dan gaat het in de boeken aardig anders lopen dan in de serie (zal toch wel trouwens).
Jon is in de serie Aegon Targaryen, zoon van Rhaegar en Lyanna Stark, ander persoon met de zelfde naam. Targaryens recyclen namen als plastic.
Rhaegar was een gekke kerel die de perfecte vrouw zocht om 'the prince that was promised' mee te maken, dus het kan zijn dat hij daarom niet veel belang hechte aan zijn eerste zoon als zijn tweede zoon meer leek op wat de prophecy voorspelde.Jelte schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:53:
@Flamesz maar dat Rheagar en tweede zoon ook Aegon zou noemen, terwijl de andere nog leeft? Dat geloof ik niet zo. Daarmee zou hij zijn eerste zoon compleet op zij zetten.
Wat mij dan lijkt is dat hij Aegon zag als een symbolische naam die hij aan de prince that was promised wilt geven, want die wil hij vernoemen naar Aegon the conqueror ofzo.
Verder is de eerste zoon Aegon (van Elia) geboren in 282 AC volgens de wiki, en zou Aegon/Jon van Lyanna geboren zijn vlak voor Ned aankwam bij the tower of Joy in 283 AC. Dat lijkt mij genoeg bevestiging dat het sowieso verschillende personen moeten zijn in de boeken, en dat je dus niet Young Griff kan aandragen als argument dat Jon niet Aegon Targaryen is.
Overigens is het tot nu toe alleen een show ding dat Jon eigenlijk Aegon heet, zou in de boeken ook zo kunnen zijn, maar het zou mij niet verbazen als hij daar Jon Targaryen wordt/blijft.
[ Voor 10% gewijzigd door Flamesz op 07-05-2019 23:52 ]
Toen je dit postte had ik het idee dat dit gewoon een fantasie-einde was van een random iemand op het internet.The_Worst schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:42:
Hierbij een samenvatting van het mogelijke einde van Game of Thrones:
[Afbeelding]
Weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Gezien de kwaliteit van het schrijven valt dit hele seizoen al vies zwaar tegen.
Maar met wat er in de laatste ep gebeurde is dit dus inderdaad het einde dat we hebben. Wat een cop-out.
Dan toch maar wachten tot GRRM klaar is
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Het was niet Rhaeger, maar Lyanna....Jelte schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:53:
@Flamesz maar dat Rheagar en tweede zoon ook Aegon zou noemen, terwijl de andere nog leeft? Dat geloof ik niet zo. Daarmee zou hij zijn eerste zoon compleet op zij zetten.
Maar verder, what's in a name
https://www.reddit.com/r/...gar_name_two_of_his_sons/
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
because reasons - D&D 2019Diagonaal schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:27:
Indien spoilers kloppen: Waarom bestaat de night watch nog, gevaar is toch geëlimineerd ?
Als je dit soort vragen gaat stellen kun je je ook afvragen waarom de Nights Watch überhaupt nog bestond.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik denk dat hij wil reageren op de kritiek op de show. En hij zegt (niet verrassend) dat zijn einde iets anders zal verlopen, zeker de weg ernaartoe. En zijn geliefde personages die D&D gedumpt hebben somt hij nog eens op.
Hij belooft dat hij TWOW zal afmaken, redelijk stellig, we zullen zien.
De Night's Watch wordt door de lords & ladies van Westeros vooral gezien als een dumpplek voor ongewenste figuren (zoals bastards) en niet zozeer als een serieuze militaire orde. Hetgeen de NW dient te bestrijden, de white walkers, werd door vrijwel iedereen als een sprookje gezien voor de contemporaire gebeurtenissen uit ASOIAF/GOT.Diagonaal schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:27:
Indien spoilers kloppen: Waarom bestaat de night watch nog, gevaar is toch geëlimineerd ?
In de GOT finale zegt Tyrion ook expliciet dat men altijd wel een plek nodig heeft om bastards heen te sturen en dat de Night's Watch daarvoor prima geschikt is.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Blijkt dat deze gast het gewoon goed had. Hij moet wel inside information gehad hebben, anders kun je nooit zo goed voorspellen.The_Worst schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:42:
Hierbij een samenvatting van het mogelijke einde van Game of Thrones:
[Afbeelding]
Dezelfde gebruiker had eerdere afleveringen ook accuraat. Ze werden dan ook expliciet gepost als lekken en niet als voorspellingen. De foto dateert al van episode 3 dus redelijk vroeg.avec_style schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:22:
Blijkt dat deze gast het gewoon goed had. Hij moet wel inside information gehad hebben, anders kun je nooit zo goed voorspellen.
Geintje van Tyrion lijkt me. Het is gewoon praktischer om een staande organisatie nog even aan te houden ipv iedereen op straat te schoppen, zeker als het grotendeels veroordeelde misdadigers zijn.Rannasha schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:59:
[...]
De Night's Watch wordt door de lords & ladies van Westeros vooral gezien als een dumpplek voor ongewenste figuren (zoals bastards) en niet zozeer als een serieuze militaire orde. Hetgeen de NW dient te bestrijden, de white walkers, werd door vrijwel iedereen als een sprookje gezien voor de contemporaire gebeurtenissen uit ASOIAF/GOT.
In de GOT finale zegt Tyrion ook expliciet dat men altijd wel een plek nodig heeft om bastards heen te sturen en dat de Night's Watch daarvoor prima geschikt is.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat de boeken het op een gelijke wijze laten verlopen.
ook kingdom of the north heeft er niks over te zeggen.MrFl0ppY schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:51:
Ja de gein is alleen wel dat de Nights Watch nu dus onder het aparte kingdom "the north" valt en daar heeft de king of the 6 kingdoms dus niks over te zeggen...
Maar ik kan mij niet voorstellen dat de boeken het op een gelijke wijze laten verlopen.
Het was ook erg jammer dat hij hier niet weg-gemodereerd werd.algalid schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:37:
[...]
Dezelfde gebruiker had eerdere afleveringen ook accuraat. Ze werden dan ook expliciet gepost als lekken en niet als voorspellingen. De foto dateert al van episode 3 dus redelijk vroeg.
Heeft voor mij de laatste aflevering wel deels verpest moet ik zeggen.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Dit is toch een spoiler topic?avotar schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 06:55:
[...]
Het was ook erg jammer dat hij hier niet weg-gemodereerd werd.
Heeft voor mij de laatste aflevering wel deels verpest moet ik zeggen.
3 afleveringen voor hij werd uitgezonden?
Lijkt me niet dus.
Zie nergens regels staan.. een spoiler is een spoiler toch? Als je in een spoiler topic kijkt kun je spoilers verwachten.avotar schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:50:
[...]
3 afleveringen voor hij werd uitgezonden?
Lijkt me niet dus.
De topic warning lijkt me vrij duidelijk:Thunder00x schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:33:
[...]
Zie nergens regels staan.. een spoiler is een spoiler toch? Als je in een spoiler topic kijkt kun je spoilers verwachten.
Let op:
In dit topic is NIETS een spoiler - en is dus ALLES een spoiler
Oftewel, er hoeven heer geen spoilertags gebruikt te worden. Er mag hier dus ook gewoon open en bloot gediscussieerd worden over eventueel gelekte afleveringen voordat ze officieel zijn uitgezonden.
ECHTER: meta-discussie over gelekte afleveringen (zoals vragen of discussie over beschikbaarheid en/of kwaliteit van gelekte afleveringen) is verboden onder het anti-warez-beleid van Tweakers.
http://georgerrmartin.com/notablog/
As for finishing my book… I fear that New Zealand would distract me entirely too much. Best leave me here in Westeros for the nonce. But I tell you this — if I don’t have THE WINDS OF WINTER in hand when I arrive in New Zealand for worldcon, you have here my formal written permission to imprison me in a small cabin on White Island, overlooking that lake of sulfuric acid, until I’m done. Just so long as the acrid fumes do not screw up my old DOS word processor, I’ll be fine.
[ Voor 71% gewijzigd door PWSteal op 23-05-2019 22:19 ]
Een gerucht van de schrijverEdwin__ schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:16:
Gerucht van GRRM zelf dat Winds of Winter in 2020 uitkomt.
http://georgerrmartin.com/notablog/
[...]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik kreeg het stemmetje in mijn hoofd niet stil met :"God weet hoe lang je moet wachten voor de laatste 2 delen...".
Ik houd van fantasy boeken maar graag dan wel 1 die klaar is.
Vind het ook helemaal niet erg om eventueel jaren te wachten om daarna alles te lezen.
Nederlands of Engels?
Nu beginnen of wachten op het einde van de serie?
Your Friendly Neighborhood Moderator
De serie volgt tot en met seizoen 4 de boeken, daarna hebben de makers zelf (in samenwerking met GRRM) dingen moeten verzinnen omdat de boeken nog niet verder waren (en zijn). Dus er zullen waarschijnlijk wel wat spoilers zijn want de makers van de serie en GRRM zouden naar hetzelfde eindpunt toeschrijven maar hoe ze daar komen zal erg veel verschillen. Hopelijk.
Ik heb binnen een maand nu de complete serie gezien en dat is eigenlijk nog sneller dan eender welke andere serie.
Ik heb alle spoilers zoveel mogelijk kunnen vermijden dus had geen idee wat er zou gaan gebeuren of wie het zou overleven. Wel had ik hier en daar opgevangen dat men niet heel tevreden was over de laatste aflevering. Jouw laatste opmerking...
...heb ik dan ook als zodanig opgevat. Ben blanco erin gegaan met de hoop op een mooie afsluiting. Op zich kan ik met veel dingen prima leven, maar ik vind wel de omslag van Daenerys behoorlijk groot. Natuurlijk, Tyrion somt op dat we door de seizoenen heen eigenlijk al steeds de volgende stap daarnaartoe zagen en ook Varys besluit niet voor niets dat The Realm toch minder gebaat is bij het leiderschap van Daenerys dan hij aanvankelijk dacht, maar toch. Denk dat meer mensen tevreden waren geweest met een Dracarys van Cersei en het in de as leggen van The Red Keep, dan hoe het nu eindigde. Ik weet niet hoe gevoelig Martin is voor kritiek van zijn lezers/fans, maar wellicht bedenkt hij een bevredigender einde. Ook de opoffering van Jon om weer het beste te doen, pastte dan wel bij het verhaal en zijn karakter, maar ik had toch een beter einde voor hem verwacht/gehoopt. De keuze voor Bran snap ik op zich wel - alszijnde leider zonder wensen - maar iemand die zover van het normale leven afstaat, is die nog wel geschikt?Dus er zullen waarschijnlijk wel wat spoilers zijn want de makers van de serie en GRRM zouden naar hetzelfde eindpunt toeschrijven maar hoe ze daar komen zal erg veel verschillen. Hopelijk.
De slachtpartijen rondom Slaver's Bay en de Red Wedding waren best gruwelijk, maar die van The Battle of the Bastards maakte tot op dat moment de meeste indruk op mij. Als ik nu 2 momenten zou moeten kiezen die het allermeeste indruk hebben achtergelaten, dan zijn het wel "Hold the door" / Hodor en de slag om Winterfell tegen de Night King. Het verhaal rondom Hodor was aangrijpend. Kreeg er een tijdreisgevoel bij en de zelfopoffering c.q. het opgeofferd worden vond ik erg emotioneel. Daarmee kreeg zijn karakter veel meer diepgang en belang. De slag om Winterfell is waarschijnlijk een van de meest indrukwekkende veldslagen die ik ooit op tv gezien heb. De hele aflevering was 1 groot gevecht en van begin tot eind zat je op het puntje van je stoel. Misschien dat Arya nog iets te makkelijk de Night King kon neersteken, maar anderzijds, dat is wel de manier waarop zij heeft leren vechten. Techniek, tactiek, bedrog en "goochelen". Het bijna stikken en dan met je andere hand je mes opvangen paste dan wel precies. Even leek het erop dat Bran nog een generaal van de Night King zou overnemen, maar daar gebeurde niks meer mee. Was dus ook niet meer nodig. Had overigens wel verwacht dat er meer helden zouden sterven tijdens die battle. Niet dat dit had gemoeten, maar op bijna elk episch moment in de serie gingen er belangrijke personages heen. OK, Edd stierf, net als Beric en even daarvoor in The Real North ook al Throros, maar dat waren toch min-of-meer belangrijke bijpersonages. Als Brienne was gegaan, of Jaime had het meer indruk gemaakt. Dan kom ik ook bij Jaime uit. Zijn dood vond ik erg jammer, zeker na alle ontwikkeling die hij had doorgemaakt en ik denk dan ook dat hij het verdiend had om samen met Tyrion huis Lannister voort te zetten. Nu hij stierf om Cersei te beschermen/redden past prima bij zijn karakter, maar het voelde toch als onverdiend. Ik had meer gezien in een situatie zoals bij Daenerys en Jon, waarbij Jaime uiteindelijk Cersei zou hebben neergestoken.
Enfin, kleinigheden die ik wellicht anders gekozen zou hebben, maar niet ter zake doende natuurlijk. Wat mij betreft mag Martin die wat anders aanpakken in zijn boeken. Nu begrijp ik dat er nog 2 aankomen, maar dat in zijn schrijftempo dat nog wel tot 2030 of zo kan duren, dus moeten we het doen met GoT. Ik kan wel met stelligheid zeggen dat ik nog niets heb gezien wat het niveau van Game of Thrones kan benaderen. Zowel qua acteerwerk, als verhaal, qua uiterlijk of qua meesleependheid, is dit echt ongeëvenaard. Enige wat ik soms wat minder mooi gedaan vond waren ontploffingen/drakenvuur, voor de rest vond ik alles er echt én authentiek uitzien. Schitterend gedaan dus. Wat mij betreft een 10, ondanks de kleine kritiekpunten/wensen. Daarmee vond ik GoT dus ook beter dan Sherlock en SoA.
Nu dus kijken voor een mooie box voor de boeken en dan rustig me daarin verliezen.
Ik heb heel veel plezier aan de engelse audiobooks. Ingesproken door Roy Dotrice. Echt heel ontspannend. Mocht je gewoon willen lezen zou ik ook de engelse boeken aanraden.Jorgen schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:30:
Een dag voor het einde van de serie ben ik voor het eerst eraan begonnen. Meteen hooked. Wat is dat gaaf zeg! Ben inmiddels op het punt dat Jon en Sansa samen met Tormund Winterfell willen heroveren op Ramsay. Erg indrukwekkend punt in de serie. Nu wil ik graag ook de boeken gaan lezen. Wat is aan te raden?
Nederlands of Engels?
Nu beginnen of wachten op het einde van de serie?
In dit topic is NIETS een spoiler - en is dus ALLES een spoiler
Oftewel, er hoeven heer geen spoilertags gebruikt te worden. Er mag hier dus ook gewoon open en bloot gediscussieerd worden over eventueel gelekte afleveringen voordat ze officieel zijn uitgezonden.
ECHTER: meta-discussie over gelekte afleveringen (zoals vragen of discussie over beschikbaarheid en/of kwaliteit van gelekte afleveringen) is verboden onder het anti-warez-beleid van Tweakers.