Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Sjurm schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

spoiler:
Ik denk niet dat Cersei dit seizoen dood gaat. Wellicht dat Jaime er wel genoeg van heeft en bij haar weggaat.

Verder gaat er met Sansa en Arya nog iets gebeuren. Waarschijnlijk wordt LF door Arya vermoord.

Ik denk dat Bran ook nog een flashback krijgt of zoiets. Iets over Jon = Targaryan of iets met de NK.

Verder loopt Sam ook nog ergens rond, misschien meet hij wel met Jon.

Tot slot denk ik inderdaad dat de NK de Wall gaat aanvallen, misschien als laatste cliffhanger. Sws dat we nog iets over de NK + Viserion gaan zien.
Dit is echt speculeren van mijn kant en hoeft denk ik eigenlijk niet in spoilers, doe het toch maar:
spoiler:
Er gaat in ieder geval een groot karakter dood, het zou een teleurstelling zijn als dat niet het geval was. Dit seizoen mist nog een echt schokkende dood en zeker een finale heeft dat ook nodig :P. LF en/of Cercei zijn de topkandidaten. Ik zou het logisch vinden als ze de Cercei verhaallijn zoveel mogelijk afsluiten,
er zijn echt nog maar een paar afleveringen en de oorlog met de NK moet zn eigen plaatsje krijgen.

Brann zn visioenen bewaren ze nog zo lang mogelijk. In theorie kan hij in 5 minuten heel de serie spoilen en is het afgelopen, dus dat doen ze heel voorzichtig. Als hij iets zegt is het vaag of meer achtergrond informatie.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Het blijft toch altijd mooi om te zien hoeveel werk er in een aflevering zit en hoe alles gemaakt wordt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Sjurm schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

spoiler:
Ik denk niet dat Cersei dit seizoen dood gaat. Wellicht dat Jaime er wel genoeg van heeft en bij haar weggaat.

Verder gaat er met Sansa en Arya nog iets gebeuren. Waarschijnlijk wordt LF door Arya vermoord.

Ik denk dat Bran ook nog een flashback krijgt of zoiets. Iets over Jon = Targaryan of iets met de NK.

Verder loopt Sam ook nog ergens rond, misschien meet hij wel met Jon.

Tot slot denk ik inderdaad dat de NK de Wall gaat aanvallen, misschien als laatste cliffhanger. Sws dat we nog iets over de NK + Viserion gaan zien.
Mooie voorspelling van je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
Waarom staat een [SPOILER] topic vol met zwarte blokken?
Die dan bij doorklikken gewoon speculatie bevatten.

Kunnen we de spoilertags niet gewoon weg laten, zoals ook ook in de topicwarning staat?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:22
Sphinkx schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:16:
[...]

Mooie voorspelling van je!
Haha, is aardig uitgekomen inderdaad. Het was vooral invullen van open verhaallijnen dit seizoen.

Van Jaime werd al vrij lang verwacht dat hij op een gegeven moment weg zou gaan bij Cersei.
LF's dood zat er ook wel aan te komen.
Bran zou vrij nutteloos zijn dit seizoen als hij niet nog een of andere flashback zou krijgen en Jon = Aegon was de meest voor de hand liggende. Leuk dat het gecombineerd werd met Sam.
En natuurlijk de NK die zou aanvallen. Elk seizoen heeft toch een cliffhanger nodig en dit was wel de meest voorspelbare.

Er wordt veel geklaagd dat dit seizoen voorspelbaar zou zijn. Maar op een gegeven moment blijven er nou eenmaal weinig personages/verhaallijnen over en moet er naar het einde toegewerkt worden. Ik vind het dan belangrijker dat ze er een mooi spektakel van maken en wat dat betreft ben ik zeker niet teleurgesteld dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
Hele mooie ep om mee te eindigen.

Ze hebben wel de kijker bewust op het verkeerde been gezet door allerlei dingen niet te tonen mijns inziens. Zo leek Bran heel erg emotieloos terwijl hij blijkbaar de gebeurtenissen betreffende zijn familie wel aan het 'zien' is. En Arya en Sansa hebben wel samengewerkt om LF te misleiden.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Jogai schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:16:
Zo leek Bran heel erg emotieloos terwijl hij blijkbaar de gebeurtenissen betreffende zijn familie wel aan het 'zien' is.
Maar Bran is Bran niet meer, dat zei hij zelf eerder ook al: hij is nu de Three Eyed Raven dus persoonlijke gevoelens die hij als een Stark zou moeten hebben, zijn er niet meer.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jogai schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:16:
Hele mooie ep om mee te eindigen.

Ze hebben wel de kijker bewust op het verkeerde been gezet door allerlei dingen niet te tonen mijns inziens. Zo leek Bran heel erg emotieloos terwijl hij blijkbaar de gebeurtenissen betreffende zijn familie wel aan het 'zien' is. En Arya en Sansa hebben wel samengewerkt om LF te misleiden.
Ze hebben kijkers bewust op het verkeerde been gezet door die scene dat Arya Sansa bedreigd waar Littlefinger niet eens bij was.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
MrVegeta schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:20:
[...]

Ze hebben kijkers bewust op het verkeerde been gezet door die scene dat Arya Sansa bedreigd waar Littlefinger niet eens bij was.
ik ben blij dat we eindelijk van die Littlefinger slang af zijn. Hij speelde wel echt heel goed zijn rol, lekker sneaky iedereen tegen elkaar opzetten om zelf te profiteren.

Het is cool dat Arya meer een soort rogue class is geworden. Ze gebruikt een dagger, ze is stealthy (faceless men) en ook nog is heel snel. hopelijk gaat zij heel wat skills laten zien in het laatste seizoen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:31

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
En de bron: http://georgerrmartin.com...25/fire-blood-on-the-way/

Ik ben een beetje bang aan het worden dat hij vastloopt in de vele verhaallijnen/ te veel plot-holes heeft en 't niet meer recht gebreid krijgt. En een writers block heeft en 't niet meer zo interessant/leuk vindt en liever andere dingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Jep erg jammer. Zeker gezien het daarna niet eens klaar is....

Maarja waar een serie door commercie gestuurd wordt om z.s.m. te verschijnen lijken schrijvers het allemaal wel best te vinden. Aan de andere kant heeft ie natuurlijk gelijk voor het geld hoeft het niet meer te doen waarschijnlijk. Lekker doen wat je leuk vindt :).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik ben een beetje bang dat de beste man eerder tussen 6 plankjes komt te liggen dan dat hij deze reeks af gaat krijgen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Als Jon in de serie Aegon Targaryen is en in de boeken is Young Griff dat. Wie is Jon dan in de boeken? Gewoon een bastaard?
Zo ja, dan gaat het in de boeken aardig anders lopen dan in de serie (zal toch wel trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Misschien dat de term fAegon daar wat verduidelijking in kan brengen :P (theorie ofc.)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

Hierbij een samenvatting van het mogelijke einde van Game of Thrones:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xfaXYL2.jpg

Weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Gezien de kwaliteit van het schrijven valt dit hele seizoen al vies zwaar tegen. :(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Jelte schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:20:
Als Jon in de serie Aegon Targaryen is en in de boeken is Young Griff dat. Wie is Jon dan in de boeken? Gewoon een bastaard?
Zo ja, dan gaat het in de boeken aardig anders lopen dan in de serie (zal toch wel trouwens).
Young Griff is een andere Aegon, zoon van Rhaeger Targaryen en Elia Martell. Dat is wat hij zegt in ieder geval, hij zou ook zomaar een Blackfyre kunnen zijn.
Jon is in de serie Aegon Targaryen, zoon van Rhaegar en Lyanna Stark, ander persoon met de zelfde naam. Targaryens recyclen namen als plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Flamesz maar dat Rheagar en tweede zoon ook Aegon zou noemen, terwijl de andere nog leeft? Dat geloof ik niet zo. Daarmee zou hij zijn eerste zoon compleet op zij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Jelte schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:53:
@Flamesz maar dat Rheagar en tweede zoon ook Aegon zou noemen, terwijl de andere nog leeft? Dat geloof ik niet zo. Daarmee zou hij zijn eerste zoon compleet op zij zetten.
Rhaegar was een gekke kerel die de perfecte vrouw zocht om 'the prince that was promised' mee te maken, dus het kan zijn dat hij daarom niet veel belang hechte aan zijn eerste zoon als zijn tweede zoon meer leek op wat de prophecy voorspelde.
Wat mij dan lijkt is dat hij Aegon zag als een symbolische naam die hij aan de prince that was promised wilt geven, want die wil hij vernoemen naar Aegon the conqueror ofzo.

Verder is de eerste zoon Aegon (van Elia) geboren in 282 AC volgens de wiki, en zou Aegon/Jon van Lyanna geboren zijn vlak voor Ned aankwam bij the tower of Joy in 283 AC. Dat lijkt mij genoeg bevestiging dat het sowieso verschillende personen moeten zijn in de boeken, en dat je dus niet Young Griff kan aandragen als argument dat Jon niet Aegon Targaryen is.

Overigens is het tot nu toe alleen een show ding dat Jon eigenlijk Aegon heet, zou in de boeken ook zo kunnen zijn, maar het zou mij niet verbazen als hij daar Jon Targaryen wordt/blijft.

[ Voor 10% gewijzigd door Flamesz op 07-05-2019 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

The_Worst schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:42:

[Afbeelding]

Weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Gezien de kwaliteit van het schrijven valt dit hele seizoen al vies zwaar tegen. :(
Toen je dit postte had ik het idee dat dit gewoon een fantasie-einde was van een random iemand op het internet.

Maar met wat er in de laatste ep gebeurde is dit dus inderdaad het einde dat we hebben. Wat een cop-out.

Dan toch maar wachten tot GRRM klaar is :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Jelte schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:53:
Het was niet Rhaeger, maar Lyanna....
Maar verder, what's in a name ;)

https://www.reddit.com/r/...gar_name_two_of_his_sons/

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 08:22
Indien spoilers kloppen: Waarom bestaat de night watch nog, gevaar is toch geëlimineerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Diagonaal schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:27:
Indien spoilers kloppen: Waarom bestaat de night watch nog, gevaar is toch geëlimineerd ?
because reasons - D&D 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Terranova schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:40:
[...]

because reasons - D&D 2019
Als je dit soort vragen gaat stellen kun je je ook afvragen waarom de Nights Watch überhaupt nog bestond.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:26
GRRM is redelijk actief op zijn blog: http://georgerrmartin.com/notablog/2019/05/20/an-ending/

Ik denk dat hij wil reageren op de kritiek op de show. En hij zegt (niet verrassend) dat zijn einde iets anders zal verlopen, zeker de weg ernaartoe. En zijn geliefde personages die D&D gedumpt hebben somt hij nog eens op.

Hij belooft dat hij TWOW zal afmaken, redelijk stellig, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Diagonaal schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:27:
De Night's Watch wordt door de lords & ladies van Westeros vooral gezien als een dumpplek voor ongewenste figuren (zoals bastards) en niet zozeer als een serieuze militaire orde. Hetgeen de NW dient te bestrijden, de white walkers, werd door vrijwel iedereen als een sprookje gezien voor de contemporaire gebeurtenissen uit ASOIAF/GOT.

In de GOT finale zegt Tyrion ook expliciet dat men altijd wel een plek nodig heeft om bastards heen te sturen en dat de Night's Watch daarvoor prima geschikt is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 19:40
The_Worst schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:42:

[Afbeelding]

Blijkt dat deze gast het gewoon goed had. Hij moet wel inside information gehad hebben, anders kun je nooit zo goed voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:26
avec_style schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:22:
Blijkt dat deze gast het gewoon goed had. Hij moet wel inside information gehad hebben, anders kun je nooit zo goed voorspellen.
Dezelfde gebruiker had eerdere afleveringen ook accuraat. Ze werden dan ook expliciet gepost als lekken en niet als voorspellingen. De foto dateert al van episode 3 dus redelijk vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
Rannasha schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:59:
[...]

De Night's Watch wordt door de lords & ladies van Westeros vooral gezien als een dumpplek voor ongewenste figuren (zoals bastards) en niet zozeer als een serieuze militaire orde. Hetgeen de NW dient te bestrijden, de white walkers, werd door vrijwel iedereen als een sprookje gezien voor de contemporaire gebeurtenissen uit ASOIAF/GOT.

In de GOT finale zegt Tyrion ook expliciet dat men altijd wel een plek nodig heeft om bastards heen te sturen en dat de Night's Watch daarvoor prima geschikt is.
Geintje van Tyrion lijkt me. Het is gewoon praktischer om een staande organisatie nog even aan te houden ipv iedereen op straat te schoppen, zeker als het grotendeels veroordeelde misdadigers zijn.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ja de gein is alleen wel dat de Nights Watch nu dus onder het aparte kingdom "the north" valt en daar heeft de king of the 6 kingdoms dus niks over te zeggen...

Maar ik kan mij niet voorstellen dat de boeken het op een gelijke wijze laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:41

odan

The dark side is within all!

MrFl0ppY schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:51:
Ja de gein is alleen wel dat de Nights Watch nu dus onder het aparte kingdom "the north" valt en daar heeft de king of the 6 kingdoms dus niks over te zeggen...

Maar ik kan mij niet voorstellen dat de boeken het op een gelijke wijze laten verlopen.
ook kingdom of the north heeft er niks over te zeggen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

algalid schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Dezelfde gebruiker had eerdere afleveringen ook accuraat. Ze werden dan ook expliciet gepost als lekken en niet als voorspellingen. De foto dateert al van episode 3 dus redelijk vroeg.
Het was ook erg jammer dat hij hier niet weg-gemodereerd werd.
Heeft voor mij de laatste aflevering wel deels verpest moet ik zeggen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
avotar schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 06:55:
[...]

Het was ook erg jammer dat hij hier niet weg-gemodereerd werd.
Heeft voor mij de laatste aflevering wel deels verpest moet ik zeggen.
Dit is toch een spoiler topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Thunder00x schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:12:
[...]

Dit is toch een spoiler topic?
3 afleveringen voor hij werd uitgezonden?
Lijkt me niet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 19:40
Volgens mij is dit meer een topic voor boek spoilers. Handig toen de boeken nog voor liepen op de serie, maar sindsdien gebeurt hier niet meer zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
avotar schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:50:
[...]

3 afleveringen voor hij werd uitgezonden?
Lijkt me niet dus.
Zie nergens regels staan.. een spoiler is een spoiler toch? Als je in een spoiler topic kijkt kun je spoilers verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 21:21
Thunder00x schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:33:
[...]

Zie nergens regels staan.. een spoiler is een spoiler toch? Als je in een spoiler topic kijkt kun je spoilers verwachten.
De topic warning lijkt me vrij duidelijk:
Let op:
In dit topic is NIETS een spoiler - en is dus ALLES een spoiler ;)

Oftewel, er hoeven heer geen spoilertags gebruikt te worden. Er mag hier dus ook gewoon open en bloot gediscussieerd worden over eventueel gelekte afleveringen voordat ze officieel zijn uitgezonden.

ECHTER: meta-discussie over gelekte afleveringen (zoals vragen of discussie over beschikbaarheid en/of kwaliteit van gelekte afleveringen) is verboden onder het anti-warez-beleid van Tweakers.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-08 19:08
Gerucht van GRRM zelf dat Winds of Winter in 2020 uitkomt.

http://georgerrmartin.com/notablog/
As for finishing my book… I fear that New Zealand would distract me entirely too much. Best leave me here in Westeros for the nonce. But I tell you this — if I don’t have THE WINDS OF WINTER in hand when I arrive in New Zealand for worldcon, you have here my formal written permission to imprison me in a small cabin on White Island, overlooking that lake of sulfuric acid, until I’m done. Just so long as the acrid fumes do not screw up my old DOS word processor, I’ll be fine.

[ Voor 71% gewijzigd door PWSteal op 23-05-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Edwin__ schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:16:
Gerucht van GRRM zelf dat Winds of Winter in 2020 uitkomt.

http://georgerrmartin.com/notablog/

[...]
Een gerucht van de schrijver :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:40
Diezelfde schrijver zei in 2015 al dat het boek eind dat jaar moest komen :p zou er weinig waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik was een klein maandje geleden begonnen aan boek 1. Ondanks ik het boek heel goed vind, ben ik toch halverwege gestopt met lezen.
Ik kreeg het stemmetje in mijn hoofd niet stil met :"God weet hoe lang je moet wachten voor de laatste 2 delen...".

Ik houd van fantasy boeken maar graag dan wel 1 die klaar is.
Vind het ook helemaal niet erg om eventueel jaren te wachten om daarna alles te lezen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
2020 geloof ik best wel. Over tWoW zit ik ook niet zo in. Het laatste boek echter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een dag voor het einde van de serie ben ik voor het eerst eraan begonnen. Meteen hooked. Wat is dat gaaf zeg! Ben inmiddels op het punt dat Jon en Sansa samen met Tormund Winterfell willen heroveren op Ramsay. Erg indrukwekkend punt in de serie. Nu wil ik graag ook de boeken gaan lezen. Wat is aan te raden?

Nederlands of Engels?
Nu beginnen of wachten op het einde van de serie?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Engels. Nu beginnen.

De serie volgt tot en met seizoen 4 de boeken, daarna hebben de makers zelf (in samenwerking met GRRM) dingen moeten verzinnen omdat de boeken nog niet verder waren (en zijn). Dus er zullen waarschijnlijk wel wat spoilers zijn want de makers van de serie en GRRM zouden naar hetzelfde eindpunt toeschrijven maar hoe ze daar komen zal erg veel verschillen. Hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MrVegeta Wel, uiteindelijk eerst de serie helemaal afgekeken en nu eens zien of er ergens een mooie verzamelbox voor de boeken is.

Ik heb binnen een maand nu de complete serie gezien en dat is eigenlijk nog sneller dan eender welke andere serie. :) Op wat kleinigheden na die me minder interesseerden, vond ik de serie van begin tot eind ijzersterk.

Ik heb alle spoilers zoveel mogelijk kunnen vermijden dus had geen idee wat er zou gaan gebeuren of wie het zou overleven. Wel had ik hier en daar opgevangen dat men niet heel tevreden was over de laatste aflevering. Jouw laatste opmerking...
Dus er zullen waarschijnlijk wel wat spoilers zijn want de makers van de serie en GRRM zouden naar hetzelfde eindpunt toeschrijven maar hoe ze daar komen zal erg veel verschillen. Hopelijk.
...heb ik dan ook als zodanig opgevat. Ben blanco erin gegaan met de hoop op een mooie afsluiting. Op zich kan ik met veel dingen prima leven, maar ik vind wel de omslag van Daenerys behoorlijk groot. Natuurlijk, Tyrion somt op dat we door de seizoenen heen eigenlijk al steeds de volgende stap daarnaartoe zagen en ook Varys besluit niet voor niets dat The Realm toch minder gebaat is bij het leiderschap van Daenerys dan hij aanvankelijk dacht, maar toch. Denk dat meer mensen tevreden waren geweest met een Dracarys van Cersei en het in de as leggen van The Red Keep, dan hoe het nu eindigde. Ik weet niet hoe gevoelig Martin is voor kritiek van zijn lezers/fans, maar wellicht bedenkt hij een bevredigender einde. Ook de opoffering van Jon om weer het beste te doen, pastte dan wel bij het verhaal en zijn karakter, maar ik had toch een beter einde voor hem verwacht/gehoopt. De keuze voor Bran snap ik op zich wel - alszijnde leider zonder wensen - maar iemand die zover van het normale leven afstaat, is die nog wel geschikt?

De slachtpartijen rondom Slaver's Bay en de Red Wedding waren best gruwelijk, maar die van The Battle of the Bastards maakte tot op dat moment de meeste indruk op mij. Als ik nu 2 momenten zou moeten kiezen die het allermeeste indruk hebben achtergelaten, dan zijn het wel "Hold the door" / Hodor en de slag om Winterfell tegen de Night King. Het verhaal rondom Hodor was aangrijpend. Kreeg er een tijdreisgevoel bij en de zelfopoffering c.q. het opgeofferd worden vond ik erg emotioneel. Daarmee kreeg zijn karakter veel meer diepgang en belang. De slag om Winterfell is waarschijnlijk een van de meest indrukwekkende veldslagen die ik ooit op tv gezien heb. De hele aflevering was 1 groot gevecht en van begin tot eind zat je op het puntje van je stoel. Misschien dat Arya nog iets te makkelijk de Night King kon neersteken, maar anderzijds, dat is wel de manier waarop zij heeft leren vechten. Techniek, tactiek, bedrog en "goochelen". Het bijna stikken en dan met je andere hand je mes opvangen paste dan wel precies. Even leek het erop dat Bran nog een generaal van de Night King zou overnemen, maar daar gebeurde niks meer mee. Was dus ook niet meer nodig. Had overigens wel verwacht dat er meer helden zouden sterven tijdens die battle. Niet dat dit had gemoeten, maar op bijna elk episch moment in de serie gingen er belangrijke personages heen. OK, Edd stierf, net als Beric en even daarvoor in The Real North ook al Throros, maar dat waren toch min-of-meer belangrijke bijpersonages. Als Brienne was gegaan, of Jaime had het meer indruk gemaakt. Dan kom ik ook bij Jaime uit. Zijn dood vond ik erg jammer, zeker na alle ontwikkeling die hij had doorgemaakt en ik denk dan ook dat hij het verdiend had om samen met Tyrion huis Lannister voort te zetten. Nu hij stierf om Cersei te beschermen/redden past prima bij zijn karakter, maar het voelde toch als onverdiend. Ik had meer gezien in een situatie zoals bij Daenerys en Jon, waarbij Jaime uiteindelijk Cersei zou hebben neergestoken.

Enfin, kleinigheden die ik wellicht anders gekozen zou hebben, maar niet ter zake doende natuurlijk. Wat mij betreft mag Martin die wat anders aanpakken in zijn boeken. Nu begrijp ik dat er nog 2 aankomen, maar dat in zijn schrijftempo dat nog wel tot 2030 of zo kan duren, dus moeten we het doen met GoT. Ik kan wel met stelligheid zeggen dat ik nog niets heb gezien wat het niveau van Game of Thrones kan benaderen. Zowel qua acteerwerk, als verhaal, qua uiterlijk of qua meesleependheid, is dit echt ongeëvenaard. Enige wat ik soms wat minder mooi gedaan vond waren ontploffingen/drakenvuur, voor de rest vond ik alles er echt én authentiek uitzien. Schitterend gedaan dus. Wat mij betreft een 10, ondanks de kleine kritiekpunten/wensen. Daarmee vond ik GoT dus ook beter dan Sherlock en SoA.

Nu dus kijken voor een mooie box voor de boeken en dan rustig me daarin verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
Jorgen schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:30:
Een dag voor het einde van de serie ben ik voor het eerst eraan begonnen. Meteen hooked. Wat is dat gaaf zeg! Ben inmiddels op het punt dat Jon en Sansa samen met Tormund Winterfell willen heroveren op Ramsay. Erg indrukwekkend punt in de serie. Nu wil ik graag ook de boeken gaan lezen. Wat is aan te raden?

Nederlands of Engels?
Nu beginnen of wachten op het einde van de serie?
Ik heb heel veel plezier aan de engelse audiobooks. Ingesproken door Roy Dotrice. Echt heel ontspannend. Mocht je gewoon willen lezen zou ik ook de engelse boeken aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@revolised zal ik ook eens naar kijken. Leuke tip!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
In dit topic is NIETS een spoiler - en is dus ALLES een spoiler ;)

Oftewel, er hoeven heer geen spoilertags gebruikt te worden. Er mag hier dus ook gewoon open en bloot gediscussieerd worden over eventueel gelekte afleveringen voordat ze officieel zijn uitgezonden.

ECHTER: meta-discussie over gelekte afleveringen (zoals vragen of discussie over beschikbaarheid en/of kwaliteit van gelekte afleveringen) is verboden onder het anti-warez-beleid van Tweakers.