I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Dat, en het feit dat het betekend dat Arya dus dood is in mijn theorie, klopt dit wel..Nogne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:52:
[...]
Ik had juist het gevoel dat Sansa Brienne heeft weggestuurd, zodat Sansa Arya kan laten ombrengen. Nu dat Brienne er niet is, kan Brienne Sansa niet tegenhouden.
Sansa voelt zich als een kat in het nauw: Jon niet in de buurt, groeiende druk van de Lords of the North en nu dat briefje die haar kapot kan maken... Sansa is te manipuleren door LF... ooooh Arya pas op...
Dit maakt het alleen maar spannender !

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik denk zelf dat Sansa wel de opdracht geeft aan LF om Arya om te brengen, maar dat LF dat niet gaat lukken. En Arya juist LF om het leven brengt, en daardoor het gezicht van LF gaat dragen.Jeroenimoes schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:08:
[...]
Dat, en het feit dat het betekend dat Arya dus dood is in mijn theorie, klopt dit wel..
Sansa voelt zich als een kat in het nauw: Jon niet in de buurt, groeiende druk van de Lords of the North en nu dat briefje die haar kapot kan maken... Sansa is te manipuleren door LF... ooooh Arya pas op...
Dit maakt het alleen maar spannender !
Dan kan Arya namelijk Sansa manipuleren (misschien wel beschermen als haar zusterliefde nog goed blijkt te zijn
PS/XBL: Nogne
Verwijderd
Dat zou inderdaad fantastisch zijn, maar ik denk dat er nog iets uit de hoge hoed komt van de schrijvers van de serie. Het is denk ik net iets te voorspelbaar deze theorie, maar dat gezicht van LF op Arya zou wel mooi zijn.Nogne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:12:
Ik denk zelf dat Sansa wel de opdracht geeft aan LF om Arya om te brengen, maar dat LF dat niet gaat lukken. En Arya juist LF om het leven brengt, en daardoor het gezicht van LF gaat dragen.
Dan kan Arya namelijk Sansa manipuleren (misschien wel beschermen als haar zusterliefde nog goed blijkt te zijn)
Jon heeft gewoon plotarmor. En hij weet het.Aight! schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:51:
[...]
Is het niet zo dat Jon juist tegen de Wights vecht zodat ze kunnen ontsnappen?
Grote mond en weigeren te knielen voor een koningin. Andere Lords die dat proberen worden geroosterd door haar draak.
En als zo'n draak dan voor je staat. Kun je die natuurlijk best even knuffelen. Bijna iedereen die in de buurt komt is dood. Maar Jon mag knuffelen.
Dat mijn theorieën niet uitkomen weet ik wel sinds gisterenVerwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:15:
[...]
Dat zou inderdaad fantastisch zijn, maar ik denk dat er nog iets uit de hoge hoed komt van de schrijvers van de serie. Het is denk ik net iets te voorspelbaar deze theorie, maar dat gezicht van LF op Arya zou wel mooi zijn.

Ik hoop dat Cersei Dany en haar draken echt 's goed gaat martelen.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Het was een vette aflevering, veel actie. Ik heb haast nog het meest genoten van The Hound ('dumb cunt'
Aan de tijdsprongen in dit seizoen had ik me nog niet geërgerd, maar in deze aflevering gingen ze toch wel een beetje ver hoor: terugrennen van Gendry naar Eastwatch + sturen van Raven naar Dragonstone + vliegen van Drogon naar de Battle scene. En dat allemaal in een tijdsbestek van wat nog geen dag lijkt.
Verder:
- Jon die zo nodig net die paar laatste Wights moet doden, zodat Benjen ook op het juiste moment bij mag dragen aan het verhaal
- NK die voor Viserion gaat ipv Drogon + alle belangrijke personages
Wat betreft de enorme traagheid van het leger van the NK; waarschijnlijk heeft hij gewacht op dit moment. Een draak was waarschijnlijk wat hij nodig had om aan de andere kant van de Wall te komen. Ik denk dat hij het zal gebruiken om over de Wall heen te komen/ de Wall te slopen.
Ipv 3-0 is het nu ineens 2-1 en zijn de WW weer helemaal in de wedstrijd. Dat geneuzel met Cersei en de Iron Throne enzo... weg ermee, niet belangrijk! WINTER IS COMING MADDAFAKKA'S!
Het team was ook complete fanservice met Gendry en the brotherhood without banners er in, maar eigenlijk is het ook wel het beste team wat je voor zo'n operatie kan uitkiezen, je kan nergens meer en beter plotarmor vinden.
En ook serieus, een meertje dat maanden onaangeraakt is in +/- -20 heeft te zwak ijs, maar nadat het compleet gebroken is vriest het na een paar uur/dagen weer dik genoeg om duizenden whights te houden, als argument kan je hiervoor zeggen dat de White Walkers mooie ijs magic gebruiken. Maar dat argument vind ik ook niet echt goed opgaan omdat het dan juist wel wat sneller gebeurt moest zijn, denk eraan, in de tussentijd moest Gendry urenlang gerent hebben, waarna een raaf 3000 km gevlogen heeft, waarna Daenerys 3000 km gevlogen heeft om dan precies op het goede moment aan te komen. Het zorgt wel voor spectaculaire TV...

Ik kon ook al mijlenver aan zien komen hoe het af zal lopen, wat eigenlijk wel triest is aangezien het zo onlogisch is. Het enige wat ik niet echt aan zag komen was Benjen, maar hoe hij uit het niets verscheen en niet mee kon sloeg ook nergens op, ik denk dat dit gedaan was om een einde aan zijn verhaal te knopen, wat ook niet echt nodig is.
Dit probleem met de teleportatie van Daenerys had eigenlijk makkelijk verholpen kunnen worden door gewoon een paar korte scenes toe te voegen. Hoe ik het gedaan zou hebben: Jorah heeft van Sam gehoord dat de White Walkers en Whights echt zijn, dit verteld hij aan Daenerys. Daarna vertrekt het teampje naar Eastwatch en nadat ze een tijd weg zijn krijgt Daenerys een raaf dat Jon in Eastwatch is aangekomen en 2 dagen later boven de muur gaat vertrekken. Doordat ze van zowel Jon, Bran en Jorah gehoord heeft dat de vijand boven de muur echt is, en ze toch om Jon en Jorah geeft is ze overtuigt en wilt ze hun helpen door toch snel naar Eastwatch met haar draken te vliegen. Het zorgt ervoor dat het hele teleportation probleem opgelost is, het laat Daenerys als een sympatieker karakter zien en het zorgt voor een extra aanleiding voor de obvious relatie die gaat komen tussen Jon en Daenerys. Een andere oplossing: laat Bran een tweede raaf naar Dany sturen met dat hij in een visioen zag dat ze moet helpen. Dit zorgt er lekker voor dat Bran ook wat te doen heeft in dit seizoen.
Ik kijk al uit naar de reacties over hoe ik niet moet zeuren over teleportatie omdat dit seizoen gewoon leuk snel gaat en hoe het saai is om personages te zien reizen en te zien wachten.
Maar de aflevering was wel spectaculair, wat een geweldige actie hoe Drogon alles verbrand. De gesprekken in het team tijdens het lopen in het noorden waren ook allemaal erg leuk om te zien. (zie je wel dat kijken naar reizen niet saai hoeft te zijn
Verwijderd
Die gesprekken waren inderdaad fantastisch.markdm schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:53:
De gesprekken in het team tijdens het lopen in het noorden waren ook allemaal erg leuk om te zien. (zie je wel dat kijken naar reizen niet saai hoeft te zijn)
het heeft zelfs dingen weg van world of warcraft, dan weet je wel wat ik bedoel
[ Voor 14% gewijzigd door nemesis2212 op 17-08-2017 13:26 ]
Ik blijf deze opmerking tegenkomen, maar ik heb geen idee waar hij op gebaseerd is.Nogne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:38:
[...]
Dat zou dus betekenen dat Arya niet meer leeft. Want anders kan LF niet het gezicht van Arya dragen.
Er zijn toch voorbeelden geweest van maskers van mensen die nog leefden? Ga maar eens terug naar de aflevering waar Arya in die hal met die hoofden/gezichten is. Daar trekt ze verschillende maskers van 1 persoon af, en komt ook haar eigen gezicht tegen.
Ik heb er niet veel op aan te merken in ieder geval. Uiteraard zijn sommige zaken heel vreemd, zie ook mijn eerdere post:
miicker in "[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire."
Ik denk dat het persoonlijk is. Ik vond het allemaal iets te voorspelbaar en te vreemd verlopen. Het lijkt wel of de personages in GoT steeds dommer worden. Een wight gaan vangen, niet even met je draak de Night King roosteren, de Night King die niet de meest logische draak + hoofdpersonen dood, de timewarp van het moment van de aanval totdat Dany opduikt. Zelfs Arya (die ik hoog inschat) doet rare dingen. Als Sansa haar spullen al zo makkelijk vind dan verbergt ze haar skills blijkbaar niet echt. Ik vind de vrijheid van de seriemakers prima, maar het wordt wel steeds gekker en dat gaat storen. Alsof het verhaal even snel afgemaakt moet worden.nemesis2212 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:25:
grappig om te lezen dat mensen episode 6 niks aan vonden, terwijl het gewoon een van de beste episodes ooit was in mijn ogen. Eindelijk gebeurd er iets wat ik al weken heb voorspeld en op gehoopt had. En dan doel ik voornamelijk op het eindscene van de episode.
het heeft zelfs dingen weg van world of warcraft, dan weet je wel wat ik bedoel
Dat had er volgens mij meer mee te maken dat Arya een flinke dosis drugs had gehadShmoozer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:28:
[...]
Ik blijf deze opmerking tegenkomen, maar ik heb geen idee waar hij op gebaseerd is.
Er zijn toch voorbeelden geweest van maskers van mensen die nog leefden? Ga maar eens terug naar de aflevering waar Arya in die hal met die hoofden/gezichten is. Daar trekt ze verschillende maskers van 1 persoon af, en komt ook haar eigen gezicht tegen.
Een andere, interessante, maar (in mijn ogen onware) theorie, is dat Arya het gevecht in Bravos van Waif verloren zou hebben, en dat Waif al die tijd Arya is. Maar denk dat dat allang gebleken is niet waar te zijn, dan was ze vast niet verder gegaan met al haar doelen bereiken.
Is het niet zo dat Drogon misschien ook te sterk is voor de Night King?3raser schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:31:
[...]
Ik denk dat het persoonlijk is. Ik vond het allemaal iets te voorspelbaar en te vreemd verlopen. Het lijkt wel of de personages in GoT steeds dommer worden. Een wight gaan vangen, niet even met je draak de Night King roosteren, de Night King die niet de meest logische draak + hoofdpersonen dood, de timewarp van het moment van de aanval totdat Dany opduikt. Zelfs Arya (die ik hoog inschat) doet rare dingen. Als Sansa haar spullen al zo makkelijk vind dan verbergt ze haar skills blijkbaar niet echt. Ik vind de vrijheid van de seriemakers prima, maar het wordt wel steeds gekker en dat gaat storen. Alsof het verhaal even snel afgemaakt moet worden.
Hij is bezig met een plannetje. Ik verwacht dat zijn plannetje in de volgende aflevering duidelijk wordt en dat gevolgen gaat hebben voor Arya/Sansa/ Winterfell. Hij is in iedergeval met iets bezig. Ik kan alleen me vinger er niet op leggen wat zijn plannetje precies is.
ik denk eerder dat die speren van de night king een beetje overpowered zijn...Aight! schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:36:
[...]
Is het niet zo dat Drogon misschien ook te sterk is voor de Night King?
De Night King heeft nog niet tegen een draak gevochten. In iedergeval niet in deze winter. En met zijn eerste speer gooit hij niet alleen raak maar de draak is ook dood binnen enkele seconden. Cersei haar mega speer is er niks bij.nemesis2212 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:37:
[...]
ik denk eerder dat die speren van de night king een beetje erg overpowered zijn...
Heel erg benieuwd hoe ze hem en zijn draak tegen gaan houden.
Tijd voor een balance patch?nemesis2212 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:37:
[...]
ik denk eerder dat die speren van de night king een beetje overpowered zijn...
Instant travel draken zijn anders ook behoorlijk overpowered
wat me vervolgens een beetje verbaasde is dat ie drogon miste? of is Drogon gewoon een stuk inteligenter dan de andere 2 waardoor ie hem ontweek?Aksnes schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:39:
[...]
De Night King heeft nog niet tegen een draak gevochten. In iedergeval niet in deze winter. En met zijn eerste speer gooit hij niet alleen raak maar de draak is ook dood binnen enkele seconden. Cersei haar mega speer is er niks bij.
Heel erg benieuwd hoe ze hem en zijn draak tegen gaan houden.
Natuurlijk het is plotarmor
Drogon was bewust van het gevaar, Viseron nog nietWognummer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:41:
[...]
wat me vervolgens een beetje verbaasde is dat ie drogon miste? of is Drogon gewoon een stuk inteligenter dan de andere 2 waardoor ie hem ontweek?
Die 1e speer was gewoon een verrassingseffect. De eerste keer dat iemand een speer op Drogon schoot vloog hij er ook recht op af. En dat deed toch behoorlijk pijn.Wognummer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:41:
[...]
wat me vervolgens een beetje verbaasde is dat ie drogon miste? of is Drogon gewoon een stuk inteligenter dan de andere 2 waardoor ie hem ontweek?
Gelukkig voor hem was die speer van metaal en kon hij er wat van leren. Maar blijkbaar heeft hij dat niet aan zijn broertjes verteld.
En je verwacht de eerste keer ook niet dat iemand een speer met de hand harder en verder kan gooien dat zo'n scorpion.
Gezien de afstand en reistijd, moet Dany op de heenweg Mach2 hebben gehaaldIcephase schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:42:
Stel dat die draken 50 MPH kunnen halen (gemiddeld!)... Wie heeft er wel eens met 80 kmh zijn hoofd uit het raam van de auto gestoken? Da's nie fijn nie..
Laten we het houden op Magic
[ Voor 21% gewijzigd door RocketKoen op 17-08-2017 13:45 ]
Ik vond het een geweldige aflevering, maar kreeg er een behoorlijk "hollywood actie-film" gevoel bij. Het vechten tegen die enorme hordes Wights, het te lang doorvechten door Jon terwijl hij op de draak zou moeten springen. Als dit in een eerder seizoen zou hebben plaats gevonden zouden er meer doden zijn gevallen, en niet van die last-minute reddingen.3raser schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:31:
[...]
Ik denk dat het persoonlijk is. Ik vond het allemaal iets te voorspelbaar en te vreemd verlopen. Het lijkt wel of de personages in GoT steeds dommer worden. Een wight gaan vangen, niet even met je draak de Night King roosteren, de Night King die niet de meest logische draak + hoofdpersonen dood, de timewarp van het moment van de aanval totdat Dany opduikt. Zelfs Arya (die ik hoog inschat) doet rare dingen. Als Sansa haar spullen al zo makkelijk vind dan verbergt ze haar skills blijkbaar niet echt. Ik vind de vrijheid van de seriemakers prima, maar het wordt wel steeds gekker en dat gaat storen. Alsof het verhaal even snel afgemaakt moet worden.
Op zich het aanleveren van een Wight klonk voor mij als een logische redenatie. Men heeft weinig ervaring met die dingen, dus waarom zou het niet kunnen dat ze er 1tje tegen komen? sterker nog. Het was eigenlijk gelukt omdat ze een klein groepje tegen kwamen. Als men sneller was geweest waren ze weg kunnen komen voordat het epische gevecht was begonnen.
Ik meende dat de Night King de dichtst bijzijnde draak aanviel? meende dat de draak die geraakt was dichterbij vloog. los van het feit dat de Night King zo hard/snel/recht gooide dat het weinig uitmaakte of de draak bewoog of niet.
De reden dat Dany volgens mij niet de Night King en aanhang aanviel had er ook mee te maken dat Dany toen nog niet wist dat als die dood zouden gaan ook de Wights neer zouden vallen. Die kennis was alleen bekend bij de "Suicide Squad".
Ik denk trouwens dat de Ice Dragon (want ik denk dat deze ijs gaat spuwen, en geen vuur?) de zee langs de muur gaat bevriezen, of (met de Night King) over de muur vliegt/deze beschadigd.
https://www.reddit.com/r/...how_long_it_would_take_a/RocketKoen schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:40:
[...]
Tijd voor een balance patch?
Instant travel draken zijn anders ook behoorlijk overpowered
Dit is onjuist. Als je kijkt zie je drogon stil op de grond zitten vlakbij. Wat de night king deed, was aimen op vaserion die veel verder vloog en ook nog bewoog. Ik kan het verkeerd hebben maar vliegende objecten zijn veel lastiger om op te aimen. Maar daarentegen zal night king wel een aimbot gebruiken en hij heeft duizenden jaren ervaring met speerwerpen gok ik...Shmoozer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:45:
[...]
Ik meende dat de Night King de dichtst bijzijnde draak aanviel? meende dat de draak die geraakt was dichterbij vloog. los van het feit dat de Night King zo hard/snel/recht gooide dat het weinig uitmaakte of de draak bewoog of niet.
Ik dacht precies het zelfde!kingpol schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:53:
en where the f kwamen die kettingen vandaan om die draak eruit te halen?
*insert signature here
ik denk dat dat net zo logisch was als dat hij toevallig speren bij zich had. night king is niet van gister en wist waarschijnlijk allang dat er draken waren, dus heeft zich goed voorbereid...kingpol schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:53:
Wat als hij Drogon raakte was meteen het verhaal afgelopen..Wognummer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:41:
[...]
Ik denk tevens dat Danny nog zwanger gaat worden van jon aan het einde van de serie maar voordat het zover is dat alle draken dood zijn(only death can pay for life) Tevens zijn dan ook alle voorspellingen uitgekomen van Mira mazz duur
When the sun rises in the west and sets in the east,(hoeft niet letterlijk te zijn en kan meerdere dingen betekenen)" said Mirri Maz Duur. "When the seas go dry (long winter/zee wordt ijs))and mountains blow in the wind like leaves(fall of the wall) your womb quickens again, and you bear a living child. (D+J = stallion that mounts the world)
Ze waren hiervoor toch bij Hardhome geweest, wat een vissersstadje waskingpol schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:53:
Ze zegt toch op het einde dat ze geen kinderen kan krijgen tegen Tyrion? En dat haar draken haar kinderen zijn..Bartosy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:56:
[...]
When the sun rises in the west and sets in the east,(hoeft niet letterlijk te zijn en kan meerdere dingen betekenen)" said Mirri Maz Duur. "When the seas go dry (long winter/zee wordt ijs))and mountains blow in the wind like leaves(fall of the wall) your womb quickens again, and you bear a living child. (D+J = stallion that mounts the world)
Als je goed kijkt zie je ook nog een stukje van gezonken schip met een ankerketting. Misschien gestript van schepen die in de buurt zijn vergaan?kingpol schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:53:
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rrigKxwq5fg]Shmoozer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:45:
Zoals je hier terug kunt zien vloog de draak juist veel verder weg.
Ook raar trouwens hoe Dany en haar draak rustig blijven kijken wat er gebeurd terwijl het eerste wat in mij opkomt zou zijn GTFO!!!
[ Voor 12% gewijzigd door 3raser op 17-08-2017 14:00 ]
Ze kan pas weer kinderen krijgen als aan de prophecie van Mira maz duurAight! schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:58:
[...]
Ze zegt toch op het einde dat ze geen kinderen kan krijgen tegen Tyrion? En dat haar draken haar kinderen zijn..
Dat denkt ze ja. Maar er wordt niet letterlijk gezegd door Mira maz duur dat ze geen kinderen kan krijgen maar er worden wel dingen gezegd die moeten gebeuren voordat het weer mogelijk is.. die haar onmogelijk in de oren klinken daarom denkt ze dat ze nooit meer kinderen zal krijgen.. maar als aan de prophecy voldaan wordt dan zegt ze letterlijk your womb will quicken and you bear a living child.Aight! schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:58:
[...]
Ze zegt toch op het einde dat ze geen kinderen kan krijgen tegen Tyrion? En dat haar draken haar kinderen zijn..
Sowieso aan 2 van de 3 eisen zal voldaan worden voordat het verhaal afgelopen is.
When mountains will blow in the wind like leaves : dit slaat op de wall die letterlijk na beneden wordt getrokken door de night king aan het einde van dit seizoen gok ik
When the sea will dry : long winter de zee wordt letterlijk van ijs.
de derde gaan we ook wel zien : when the sun rises in the west and falls in the east.
Dit kan met the prince that is prommised te maken hebben met zijn vuurzwaard en niet letterlijk maar fall kan ook betekenen einde of dood.. maar dat komt ook wel goed. Dus uiteindelijk krijgt ze nog wel kinderen met Jon.
[ Voor 15% gewijzigd door Bartosy op 17-08-2017 14:09 ]
Ik vind het desondanks wel een beetje "vreemd" van GRRM om zo'n klassieke fantasy verhaallijn te hebben van Dany en Jon en kindjes, GRRM haat zo'n cliché kleffe verhalen en dan zitten we er toch mee opgescheept. Of is dat het zoete en het bittere dat er geen koninkrijk is om over te heersen?
Een ander goed teken dat het gaat gebeuren is dat het opeens weer een heel actueel topic is in de serie. Seizoenen heb je er niks. Eer van gehoord en deze aflevering twee keer.. doen ze ook omdat weer terug in het geheugen van mensen te krijgen zodat ze dadelijk weer een wtf moment krijgen als ze realiseren dat aan de prophecie is voldaan.algalid schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:10:
Ik denk ook dat Dany volgend seizoen zwanger zal worden (en die baby van Cersei die gaat snel sterven of nooit geboren worden).
Ik vind het desondanks wel een beetje "vreemd" van GRRM om zo'n klassieke fantasy verhaallijn te hebben van Dany en Jon en kindjes, GRRM haat zo'n cliché kleffe verhalen en dan zitten we er toch mee opgescheept. Of is dat het zoete en het bittere dat er geen koninkrijk is om over te heersen?
Over het verhaal,het kan zijn dat het boek een hele andere wending krijgt maar dat er door de schrijvers een meer mainstream fantasy plot is gekozen(cliché) omdat het toch af moet en die hebben natuurlijk niet het talent van een GRRM Martin.
benjen waarom moest die nou dood?
jon snow is ffing useless, begrijp dat ie de rest wou verdedigen ma bon, nu bestaat er een zombie draak, ra ra ra wat ze daarmee gaan doen
als ze weten dat het doden ve white walker al die minizombies mee afmaakt, waarom was dat geen prioriteit?
Tegen mijn vrienden zeg ik al jaren dat D&D niet echt fantastische creators zijn en nu draaien ze toch bij. Het aantal WTF momenten, zinloze sterven, dei ex machina, mensen die ineens niets weten van grote troepenverplaatsingen en anderen die wel alles miraculeus zien, ... Het tijdsverloop is nog de minste van onze zorgen.Bartosy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:25:
Over het verhaal,het kan zijn dat het boek een hele andere wending krijgt maar dat er door de schrijvers een meer mainstream fantasy plot is gekozen(cliché) omdat het toch af moet en die hebben natuurlijk niet het talent van een GRRM Martin.
Ik vind het roemloze einde van Benjen en Thoros wel spijtig en hoe de ice dragon ontstaat via brute "pech" vind ik ook maar niets... Het is een plotwending zoals GRRM ze...niet zou schrijven
Ik denk dat de hele grote lijnen wel hetzelfde zullen zijn. Dat er een ijsdraak komt, dat Dany en Jon samen eindigen, Jon een Targarean is, dat Jaime Cercei ombrengt etc. Maar ik verwacht dat het verhaaltechnisch veel verfijnder is.Bartosy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:25:
Even om hulp van Dany roepen vond ik inderdaad erg onrealistisch maar er zijn genoeg manieren denkbaar waarin dit wel had gekund. Bijv. Dany die zelf spijt krijgt en achter Jon aan gaat, Dany en Jon hadden altijd al het plan om te ontsnappen met behulp van draken, Brann die Dany waarschuwt etc. Het is gewoon een beetje afgeraffeld.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ze kan geen kinderen krijgen omdat zij een Targaryen is, en vrouwelijke Targaryen kunnen alleen een kind verwekken als de vader ook een Targaryen is. Ik meen dit ooit ergens te hebben gelezen (misschien heb ik dit wel verzonnen, maar anders klopt mijn theorie die hieronder staat nietAight! schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:58:
[...]
Als een mannelijke Targaryen een vrouwelijke non-Targaryen zwanger maakt, gaat de moeder dood tijdens de geboorte (zie John's moeder, en ik denk zelf ook dat daarom Tyrion zijn moeder dood is gegaan). Ik denk zelf dat Tyrion ook Targaryan bloed heeft, omdat hij eerder de draken van Daenerys rustig heeft weten te krijgen (toen de draken nog opgesloten zaten onder de stad).
Aangezien John een Targaryen is, kan hij wel samen met Daenerys een kind krijgen.
Van mijn theorie hierboven zal wel niks uitkomen, want elke keer denk ik iets te kunnen voorspellen. Maar dat komt 9/10 niet uit
nou tegenwoordig weet je het niet meer met deze serie, kan alle kanten op. ik heb zelf weken geleden aan vrienden verteld/voorspeld/gehoopt als gedachtespinsel wat er zou gebeuren, en precies dat gebeurde in de laatste scene van episode 6. ik werd gek en kreeg kippenvel. zooo vet!Nogne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:13:
[...]
Ze kan geen kinderen krijgen omdat zij een Targaryen is, en vrouwelijke Targaryen kunnen alleen een kind verwekken als de vader ook een Targaryen is. Ik meen dit ooit ergens te hebben gelezen (misschien heb ik dit wel verzonnen, maar anders klopt mijn theorie die hieronder staat niet).
Als een mannelijke Targaryen een vrouwelijke non-Targaryen zwanger maakt, gaat de moeder dood tijdens de geboorte (zie John's moeder, en ik denk zelf ook dat daarom Tyrion zijn moeder dood is gegaan). Ik denk zelf dat Tyrion ook Targaryan bloed heeft, omdat hij eerder de draken van Daenerys rustig heeft weten te krijgen (toen de draken nog opgesloten zaten onder de stad).
Aangezien John een Targaryen is, kan hij wel samen met Daenerys een kind krijgen.
Van mijn theorie hierboven zal wel niks uitkomen, want elke keer denk ik iets te kunnen voorspellen. Maar dat komt 9/10 niet uit
- Jon overleeft op miraculeuze wijze
- Draak wordt een 'white dragon'
- NK gooit speer raak op het lastigste target i.p.v. het complete verzet uit te moorden met één welgemikte worp op Drogon
- Daenerys vliegt 2000 kilometer, nadat een boodschapper 100km heeft gerend en een raven 1800km heeft moeten vliegen zonder te stoppen, binnen 24 uur.
Wat betreft de draken had ik 2 theorieën, of Daenerys, John en Tyrion gaan alle drie één draak gebruiken. Of één draak gaat dood en word overgenomen (ik hoopte op de eerste, maar het is de laatste gewordennemesis2212 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:17:
[...]
nou tegenwoordig weet je het niet meer met deze serie, kan alle kanten op. ik heb zelf weken geleden aan vrienden verteld/voorspeld/gehoopt als gedachtespinsel wat er zou gebeuren, en precies dat gebeurde in de laatste scene van episode 6. ik werd gek en kreeg kippenvel. zooo vet!
Bears and Bulls
nemesis2212 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:17:
[...]
nou tegenwoordig weet je het niet meer met deze serie, kan alle kanten op. ik heb zelf weken geleden aan vrienden verteld/voorspeld/gehoopt als gedachtespinsel wat er zou gebeuren, en precies dat gebeurde in de laatste scene van episode 6. ik werd gek en kreeg kippenvel. zooo vet!
Ze kan geen kinderen meer krijgen omdat ze in seizoen 1 is vervloekt. Ik weet niet meer of het in de serie voorbij is gekomen, maar in de boeken is ze nadat ze gevangen wordt genomen door Khal Moro voor het eerst weer ongesteld, wat er op zou duiden dat ze weer zwanger kan raken. Volgens mij hebben ze in de serie geen aandacht besteed aan de menstruatiecyclus van de karaktersNogne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:13:
[...]
Ze kan geen kinderen krijgen omdat zij een Targaryen is, en vrouwelijke Targaryen kunnen alleen een kind verwekken als de vader ook een Targaryen is. Ik meen dit ooit ergens te hebben gelezen (misschien heb ik dit wel verzonnen, maar anders klopt mijn theorie die hieronder staat niet).
Is die 24 uur gebaseerd op het feit dat lijkt dat ze 's ochtends wakker worden en dus je zou kunnen denken dat er een dag voorbij is?Kastermaster schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:18:
- Daenerys vliegt 2000 kilometer, nadat een boodschapper 100km heeft gerend en een raven 1800km heeft moeten vliegen zonder te stoppen, binnen 24 uur.
want het kan natuurlijk ook 2 of 3 of 4 dagen later zijn. Die mannen kunnen wel een paar dagen zonder eten (en water is er genoeg, al is het wat koud).
Ik zag een tweetal keren een link voorbij komen met de tijdslijnen van de Gendry/Raven/Dany reistijd voorbij komen, het zou op z'n minst plausibel zijn.
Shmoozer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:23:
[...]
Is die 24 uur gebaseerd op het feit dat lijkt dat ze 's ochtends wakker worden en dus je zou kunnen denken dat er een dag voorbij is?
want het kan natuurlijk ook 2 of 3 of 4 dagen later zijn. Die mannen kunnen wel een paar dagen zonder eten (en water is er genoeg, al is het wat koud).
Ik zag een tweetal keren een link voorbij komen met de tijdslijnen van de Gendry/Raven/Dany reistijd voorbij komen, het zou op z'n minst plausibel zijn.
Joosie200 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:24:
Zelf had ik eerder verwacht dat de Night King Drogon zou nemen als doelwit en daarmee Dany en de suicide squad/magnificent seven zou omleggen. Maar het werd Viserion ergens in de lucht aan het vliegen ver weg. Het is ook wel tekenend dat al haar draken vernoemd zijn naar mannen die inmiddels alledrie overleden zijn. Wat nu als ze er alledrie ooit aangaan? Want ik had eerst ook het idee: drie draken, Dany heeft Drogon, Jon gaat bonden met Rhaegal, blijft Viserion over voor Tyrion (in Meereen had hij een soortgelijk moment als Jon nu had) En mocht Tyrion toch geen Targ zijn dan kan Bran na het wargen van Hodor en raven vast wel wight draak Viserion overnemen.
Dit vind ik wel een leuke theorie. Kan er niet meteen een gat in schieten.Nogne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:13:
[...]
Ik had juist het idee dat in de scene daarvoor tussen Littlefinger en Sansa (waarbij LF verteld dat Brienne wel tussenbeide zou komen als ze elkaar iets aan willen doen), dat het niet Littlefinger zelf was maar Arya. Zou Littlefinger dan wellicht het loodje hebben gelegd?Lauryn schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:34:
[...]
Arya klonk ook als Little Finger. Zelfde intonatie en stemgebruik. Er klopte echt iets niet aan die scene. Vind jouw theorie helemaal zo raar nog niet. Want dit klopte niet
Aan de andere kant, de brief dat Sansa naar Kingslanding moet komen lijkt door LF te zijn opgesteld om ervoor te zorgen dat Brienne Winterfell verlaat. Dus voor LF 1 obstakel minder om de zussen tegen elkaar op te zetten.
Surface to air missiles bedoel je, het concept zwaartekracht lijkt er ook geen invloed te hebben.nemesis2212 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:37:
[...]
ik denk eerder dat die speren van de night king een beetje overpowered zijn...
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik dacht juist dat die brief vanuit Sansa kwam, want de measter komt met die brief aanzetten. En de measter hoort bij het kasteel, die weer onder leiding van Sansa valt.Hi-Sintar schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:53:
[...]
Aan de andere kant, de brief dat Sansa naar Kingslanding moet komen lijkt door LF te zijn opgesteld om ervoor te zorgen dat Brienne Winterfell verlaat. Dus voor LF 1 obstakel minder om de zussen tegen elkaar op te zetten.
Door die brief is er een reden om Brienne weg te sturen en een complot tegen Arya te starten.
Is alleen niet waar. Rheaggar had 2 kinderen van ellia martell en die leefde gewoon en was verder niks mee aan de hand.Shmoozer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:35:
[...]
Dit vind ik wel een leuke theorie. Kan er niet meteen een gat in schieten.
Als je verder terug gaat kijken zal je denk ik iet dat er zat andere kinderen van "niet zuivere" bloedlijn waren en met de moeders niks aan de hand. Bevalling is gewoon een gevaarlijk moment zelf nu nog in onze tijd. In de middeleeuwen was het helemaal gevaarlijk. Hoe oud zou lyanna stark geweest zijn ? 15 of 16 max 17 jaar denk ik..
Volgens de boeken hebben de Martells hebben ook Targaryan blood; dat is de reden dat Targaryans regelmatig met Martells trouwden; zij waren ook geschikt om de bloedlijn "pure" te houdenBartosy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:31:
[...]
Is alleen niet waar. Rheaggar had 2 kinderen van ellia martell en die leefde gewoon en was verder niks mee aan de hand.
Als je verder terug gaat kijken zal je denk ik iet dat er zat andere kinderen van "niet zuivere" bloedlijn waren en met de moeders niks aan de hand. Bevalling is gewoon een gevaarlijk moment zelf nu nog in onze tijd. In de middeleeuwen was het helemaal gevaarlijk. Hoe oud zou lyanna stark geweest zijn ? 15 of 16 max 17 jaar denk ik..
Edit & toevoeging: Ik snap niet helemaal waarom een aantal personen de prophecy over Daenerys quoten maar vervolgens het einde weg laten: "Then he will return, and not before." . Het gaat voornamelijk over Khal Drogo, en wellicht impliceert de voorspelling dat Dany nooit kinderen zal kunnen krijgen. Dat de andere conditions van de prophecy worden vervuld betekend niet automatisch dat de laatste condition ineens ook kan worden vervuld. Any thoughts on this?
[ Voor 23% gewijzigd door J.deBruin op 17-08-2017 19:50 ]
Baratheons zijn ook directe afstammelingen dus bijna het halve rijk is dan al compatible met ze..dus zat keus behalve directe familie dan.J.deBruin schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:44:
[...]
Volgens de boeken hebben de Martells hebben ook Targaryan blood; dat is de reden dat Targaryans regelmatig met Martells trouwden; zij waren ook geschikt om de bloedlijn "pure" te houden
Edit & toevoeging: Ik snap niet helemaal waarom een aantal personen de prophecy over Daenerys quoten maar vervolgens het einde weg laten: "Then he will return, and not before." . Het gaat voornamelijk over Khal Drogo, en wellicht impliceert de voorspelling dat Dany nooit kinderen zal kunnen krijgen. Dat de andere conditions van de prophecy worden vervuld betekend niet automatisch dat de laatste condition ineens ook kan worden vervuld. Any thoughts on this?
ik denk dat het op allebei slaat.. de drie voorwaarden kunnen zeker al voldaan worden. ze lijken onmogelijk maar ze kunnen alle 3 uitkomen met een beetje fantasie.. dan blijft de vierde over your womb will quicken once again only then he will return
GRRM heeft dit niet voor niks gedaan.. het feit dat er in de laatste episode 2 x aan gerefereerd is en in het 5de boek de prophecie nogmaals aangehaald wordt is ook al een indicator dat het op het punt staat te gebeuren imo
then he will return kan ook op drogon slaan dat hij zich net als drogo voor zich opofferd of voor haar gaat staan in harms way en dat hij doodgaat.. Het is duidelijk dat het niet letterlijk is want drogo is weg natuurlijk..
het feit dat ze visyrion als evil draak er in gaan gooien nu.. wat een grote symboliek heeft imo.
rheagal vernoemd naar Rheaggar en de vader van Jon snow waarschijnlijk bereden wordt door jon snow ook symbolisch. (heeft een reden waarom hij niet op Drogon ging zitten ik denk dat ze dat expres zo gedaan hebben.. de eerste draak waar hij op gaat zitten is Rheagal.. net zoals Danny eerste draak Drogo was.
maakt het op zich niet onmogelijk dat Drogon ook iets symbolisch gaat doen en dat dat ook op kan slaan then he will return. Karl Drogo stond altijd als beschermer voor haar door de serie.. maar daarvoor is ze dus wel zwanger al, mocht het allemaal zo zijn. mocht het zo allemaal zijn dan is alles uitgekomen..
(het kan natuurlijk ook betekenen.. NO WAI!)
Met wat geklooi zou het in theorie ook wel mogelijk zijn om de ketting achter het hoofd van de draak te krijgen.
Het Was dan wel weer logisch geweest als zombie reuzen hadden geholpen de draak op te tillen.
Verder, ik vind de scenes in winerfell wel heel matig, de ruzie tussen arya en sansa slaat echt helemaal nergens op en overbodig.
Heb ook alvast wat doekjes klaar liggen voor dany x jon volgende aflevering.
Verwijderd
Ik vind de theorie dat littlefinger wellicht het gezicht van Arya heeft opgezet omdat hij een faceless man is wel interessant anders.Nieuwevolger schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:34:
Verder, ik vind de scenes in winerfell wel heel matig, de ruzie tussen arya en sansa slaat echt helemaal nergens op en overbodig.
Dit lijkt mij persoonlijk voor got wel heel ver gezocht.Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:55:
[...]
Ik vind de theorie dat littlefinger wellicht het gezicht van Arya heeft opgezet omdat hij een faceless man is wel interessant anders.
Over euron gesproken, denk dat de beste man de laatste aflevering en volgend seizoen nog een echt grote rol gaat spelen.
https://www.google.nl/amp...e-night-king-6854009/amp/
In de boeken kunnen ze praten, in de series zijn ze zwijgzaam. Dat betekent niet dat ze later wel kunnen spreken. Er zijn wel al veel kijkerstranen gevloeid om de spoiler dat die White Walkers kunnen spreken, ze hebben kleren aan en gebruiken wapens zoals mensen en ze zijn ontstaan uit mensen, ook niet veel verrassing daar...Devilscomrade schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:36:
Daarnaast praat de nk niet, of heb ik dat verdrongen?
In ieder geval is er inderdaad een link tussen Bran en de Night King, daardoor kon hij binnendringen bij de originele Three Eyed Raven. Toen waren vele kijkers bang want Bran zou naar het zuiden gaan en dan kon de Night King ook door de Wall! Paniek alom bij kijkers! Maar we zijn nu in seizoen 7 en iedereen is dat al lang vergeten

[ Voor 8% gewijzigd door algalid op 17-08-2017 22:47 ]
Verder heb ik me KAPOT geirriteerd aan John Snow. dan word hij op het laatste moment gered en wil hij eerst nog 10 undeads afslachten. Spring gewoon op de draak. Deze is heel wat sterker dan John.
Dat de NK Viserion neerhaalde ipv de hele party op Drogon snapte ik ook niet. Maar wellicht dat hier nog over nagedacht is.
drogon was een too easy target omdat hij stil zat. night king houdt wel van een challenge, vandaar dat hij even een vliegende neerhaalt.038Zwolle schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 02:21:
Ik denk dat iedereen te moeilijk denkt. LF gaf aan niet te weten heo Arya aan het briefje kwam. Hij begint zich vast te lullen en dit gaat hem fataal worden. Wellicht in aflevering 7 al. Ik zie Arya heb zijn strot wel doorsnijden met de dagger die hij aan Bran gegeven heeft.
Verder heb ik me KAPOT geirriteerd aan John Snow. dan word hij op het laatste moment gered en wil hij eerst nog 10 undeads afslachten. Spring gewoon op de draak. Deze is heel wat sterker dan John.
Dat de NK Viserion neerhaalde ipv de hele party op Drogon snapte ik ook niet. Maar wellicht dat hier nog over nagedacht is.
undead ice dragon
Gisteren de aflevering nog een keer gezien, maar voor mij was het vrij duidelijk dat John de wights probeerde af te weren zodat de rest de kans kreeg om eerst op de draak te stappen.038Zwolle schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 02:21:
Drogon was geen vuur aan het spugen, die andere wel. Daardoor leek hij ook een beetje te ontploffen.nemesis2212 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:59:
[...]
drogon was een too easy target omdat hij stil zat. night king houdt wel van een challenge, vandaar dat hij even een vliegende neerhaalt.
undead ice dragon
En in vele verhalen is het zo dat de onderkant van een draak de zwakke plek is.
[ Voor 9% gewijzigd door whiner op 18-08-2017 09:33 ]
ik gok ijs, zou beetje gevaarlijk zijn voor hun eigen 'gezondheid' als ze met dragonglass lopen te spelen, de white walkers....MTBreak schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:25:
Was die speer trouwens van dragonglass of van ijs? (magic ice)
mogelijk komt er nog een dragonglass spear die ze voor de draak gebruiken, want jon is lekker glass aan het farmen
Volgens mij heeft Dragonglass alleen dit magische affect op white walkers, niet op wights.nemesis2212 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:27:
[...]
ik gok ijs, zou beetje gevaarlijk zijn voor hun eigen 'gezondheid' als ze met dragonglass lopen te spelen, de white walkers....
mogelijk komt er nog een dragonglass spear die ze voor de draak gebruiken, want jon is lekker glass aan het farmen
En volgens mij moet je de ice dragon eerder als een wight zien.
tegen wights is over het algemeen juist vuur effectief.
dat komt goed uit, want we hebben nog 2 vuurdraakjes over. Ik hoop eigelijk op dat Beric Dondarrion (lord of light) met ze vuurzwaard nog wat extra skills heeft. een fire nova of fire balls zou best awesome zijn en helpt goed tegen de undead. we gaan het zienM a r c o schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:08:
[...]
Volgens mij heeft Dragonglass alleen dit magische affect op white walkers, niet op wights.
#inkoppernemesis2212 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:30:
[...]
dat komt goed uit, want we hebben nog 2 vuurdraakjes over. Ik hoop eigelijk op dat Beric Dondarrion (lord of light) met ze vuurzwaard nog wat extra skills heeft. een fire nova of fire balls zou best awesome zijn en helpt goed tegen de undead. we gaan het zien
KAMEHAMEHA !
Hoezo moet de ice dragon als een wight worden gezien? In seizoen 5 episode 8 zie je dat de NK de doden van de battle of hardhome veranderd in wights door zijn armen omhoog te heffen. Oftewel zonder aanraking. Je ziet dan dat de ogen van de wights een beetje een vale blauwe kleur en een 'lege blik' hebben. Bij het turnen van de baby en de draak gebeurt dit door aanraking van de NK en veranderen de ogen in een felle blauwe kleur met een heldere blik. Ik zou dus juist eerder stellen dat de ice dragon eerder als een white walker moet worden gezien dan een wight en dan is Dragonglass ineens wel effectief. Bovendien maakt het de ice dragon dan niet tot een 'zombie' die zelf niet of nauwelijks in staat is te denken maar tot een weldenkend en strategische tegenstander. Meteen een pak interessanter voor het verhaal. Anders is die m.i. te makkelijk te verslaan voor GoT begrippen.M a r c o schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:08:
[...]
Volgens mij heeft Dragonglass alleen dit magische affect op white walkers, niet op wights.
Of mis ik iets door het ontbreken van kennis (van de boeken)?
Edit: toevoeging
[ Voor 12% gewijzigd door bazzemans op 18-08-2017 13:44 . Reden: Toevoeging. ]
Ik ga hem maandag waarschijnlijk nog een keer kijken. Maar het leek mij dat John onodig lang door zat te hakken terwijl Drogon met 1 seconde meer schade aanricht dan dat hij daar als rambo zit te hakken. Lijkt me sterk dat Drogon die 5 niet had aangekund.M a r c o schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:08:
[...]
Gisteren de aflevering nog een keer gezien, maar voor mij was het vrij duidelijk dat John de wights probeerde af te weren zodat de rest de kans kreeg om eerst op de draak te stappen.

Hmm als de verhalen kloppen en dat de reden is snap ik al helemaal niet waarom ze met hun zwakke plek boven de walkers gaan vliegen.whiner schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:31:
[...]
Drogon was geen vuur aan het spugen, die andere wel. Daardoor leek hij ook een beetje te ontploffen.
En in vele verhalen is het zo dat de onderkant van een draak de zwakke plek is.
Denk niet dat Dany de draakjes vantevoren instructies heeft gegeven om voorzichtig te zijn voor magische ijspegel-gooiende ondoden038Zwolle schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:17:
[...]
Hmm als de verhalen kloppen en dat de reden is snap ik al helemaal niet waarom ze met hun zwakke plek boven de walkers gaan vliegen.
Overigens, ook de wights kunnen gedood worden door dragonglass. Was goed te zien toen the Hound met Gendry's hamer liep te zwaaien, om daarna te zien dat de wights gewoon weer opstonden. Hierna pakte hij een dragonglass dagger. Je ziet ook dat alle wights gewoon blijven liggen, want de meesten in de party hadden of dragonglass (Hound, Tormund, Jorah) of een awesome zwaard (Jon, Beric en Tormund).
Gedood worden door dragonglass is ook wat anders dan dat "magische effect" dat het heeft op de White Walkers. Dat effect is natuurlijk wel vrij prettig als je een ice dragon probeert te doden.Viccers schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:32:
[...]
Denk niet dat Dany de draakjes vantevoren instructies heeft gegeven om voorzichtig te zijn voor magische ijspegel-gooiende ondoden![]()
Overigens, ook de wights kunnen gedood worden door dragonglass. Was goed te zien toen the Hound met Gendry's hamer liep te zwaaien, om daarna te zien dat de wights gewoon weer opstonden. Hierna pakte hij een dragonglass dagger. Je ziet ook dat alle wights gewoon blijven liggen, want de meesten in de party hadden of dragonglass (Hound, Tormund, Jorah) of een awesome zwaard (Jon, Beric en Tormund).
Waarop baseer je trouwens dat Hound, Tormund, Jorah iets van dragonglass hebben? Heb ik dat gemist? Of is dat boekkennis? Enige dat mij bij staat is dat er expliciet wordt gezegd dat Jon een zwaar van Valyrian steel heeft.
Vraag voor de beter ingevoerde dan ik. In hoeverre is het zo dat bij het doden van de NK alle andere White Walkers ook omvallen? Of vallen alleen de wights om en blijven de White Walkers in leven en kronen een nieuwe NK? (Mooie spin-off, game of the ice throne.)
Ze gooien hun zwaard op een gegeven moment gewoon weg om een klein dolkje te pakken.bazzemans schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:58:
[...]
Gedood worden door dragonglass is ook wat anders dan dat "magische effect" dat het heeft op de White Walkers. Dat effect is natuurlijk wel vrij prettig als je een ice dragon probeert te doden.
Waarop baseer je trouwens dat Hound, Tormund, Jorah iets van dragonglass hebben? Heb ik dat gemist? Of is dat boekkennis? Enige dat mij bij staat is dat er expliciet wordt gezegd dat Jon een zwaar van Valyrian steel heeft.
Vraag voor de beter ingevoerde dan ik. In hoeverre is het zo dat bij het doden van de NK alle andere White Walkers ook omvallen? Of vallen alleen de wights om en blijven de White Walkers in leven en kronen een nieuwe NK? (Mooie spin-off, game of the ice throne.)
Aangezien Jon volop dragonglass aan mijnen was, neem ik aan dat die dingen van dragonglass zijn.
Boekenkennis wordt lastig op dit moment. De serie loopt voor.
Heeft die nog niet in de gaten dat zijn zwaard Valerian steel is? Ook omdat hij dat zwaard bijna had weggegeven.
Ja, dat is inderdaad wel erg vreemd. Hij zou zeer goed moeten weten dat het Valyrian steel nuttig is, maar denk dat de schrijvers het zijn vergeten. Jon had een Valyrian steel zwaard nochtans gebruikt in Hardhome tegen die ene white walker.MTBreak schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:05:
Evengoed vond ik John weer zo vervreemd naar zijn zwaard kijken toen hij die ww vermoorden.
Heeft die nog niet in de gaten dat zijn zwaard Valerian steel is? Ook omdat hij dat zwaard bijna had weggegeven.
Het aanbod was er een uit plichtsbesef, misschien dat ze het later wel verklaren dat het een "geluk" was dat Jorah weigerde.
Kijk maar terug; Tormund heeft tijdens het gevecht een soort bijl met donkere stenen erin (=dragonglass). Jorah en de Hound hebben een soort korte dolken van hetzelfde materiaal.bazzemans schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:58:
[...]
Klopt, Davos had een smid meegenomen naar Dragonstone en Jon was daar druk met het mining van dragonglass. Volgens mij heb ik niet gezien waar de wapens vandaag kwamen, maar bovenstaande kan het verklaren.Viccers schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:38:
[...]
Kijk maar terug; Tormund heeft tijdens het gevecht een soort bijl met donkere stenen erin (=dragonglass). Jorah en de Hound hebben een soort korte dolken van hetzelfde materiaal.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Oké. Op basis van wat je hebt gezien dus maar niet wat is gezegd. Plausibele verklaring ook onder jouw bericht. :-)Viccers schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:38:
[...]
Kijk maar terug; Tormund heeft tijdens het gevecht een soort bijl met donkere stenen erin (=dragonglass). Jorah en de Hound hebben een soort korte dolken van hetzelfde materiaal.
Ik ben ook wel benieuwd naar de daadwerkelijke clash tussen de ijs draak en de vuur draak, Dat wordt pas echt een Song of Ice and Fire
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Was dat niet gewoon de warhammer van Gendry, die hij af moest geven toe hij weg ging rennen?Viccers schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:38:
[...]
Nee de hamer werd door the Hound gebruikt. Maar nadat hij er achter komt dat het geen effect heeft pakt hij dragon glass.TheFes schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:35:
[...]
Was dat niet gewoon de warhammer van Gendry, die hij af moest geven toe hij weg ging rennen?
Verwijderd
Zou de draak nu ijs spuwen in plaats van vuur?Donstil schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:12:
Pppff wat een heerlijke aflevering is nummer zes zeg. Eindelijk wat actie met die walkers.
Ik ben ook wel benieuwd naar de daadwerkelijke clash tussen de ijs draak en de vuur draak, Dat wordt pas echt een Song of Ice and Fire
Of blauw vuur?
Anders spuwt de draak vuur en is die zelf "dood".
Plaatje voor de discussie over de wapens die het team gebruikte.
als jon met valyrian steel loopt, heeft dit hetzelfde effect als dragonglass dan? want hij kon die lieutenant zo doormidden hakken met zijn zwaard, toen de rest van de wights in een keer omvielen.Viccers schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:32:
https://i.stack.imgur.com/RZxyM.jpg
Plaatje voor de discussie over de wapens die het team gebruikte.
of heeft dragonglass alleen effect op wights?
heb even op interwebs gezocht en schijnbaar kunnen ze allebei (valyrian steel en dragonglass) night walkers ermee slayen.
[ Voor 12% gewijzigd door nemesis2212 op 21-08-2017 12:49 ]
Gaat er nog iets met Benjen gebeuren? Vind dit namelijk wel erg makkelijk geschreven zo.. Jon in de penarie, Benjen, die we begin vorig seizoen 4 minuten gezien hebben, komt Jon even redden om vervolgens te worden verzwolgen door Wights.. nog geen 30 seconden in beeld. Lijkt mij dat hier meer mee gaat gebeuren. Volgens mij was hij ook half White Walker toch ofzo?
Misschien dat hij nog een keer opduikt als een soort ambassadeur / onderhandelaar als ze zoiets doen met de NK, maar hij lijkt toch behoorlijk vermoord te worden.PuddingNL schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:02:
Gave aflevering weer! Wel goed van de draak. Zo wordt Dany ook weer even met beide benen op de grond gezet dat ze toch niet zo onoverwinnelijk is dan dat ze dacht. (En kom op, een ice dragon! Gaaf!).
Gaat er nog iets met Benjen gebeuren? Vind dit namelijk wel erg makkelijk geschreven zo.. Jon in de penarie, Benjen, die we begin vorig seizoen 4 minuten gezien hebben, komt Jon even redden om vervolgens te worden verzwolgen door Wights.. nog geen 30 seconden in beeld. Lijkt mij dat hier meer mee gaat gebeuren. Volgens mij was hij ook half White Walker toch ofzo?
Trailer spoiler
Mijn voorspelling: Ze zullen wel de wright laten zien, iedereen is geschokt behalve Cercei. Cercei gaat de meeting aan maar ziet haar kans schoon om haar vijanden uit te schakelen. Jaime steekt daar last minute een stokje voor en wordt zo ook de queensslayer. In de trailer zitten geen beelden uit het Noorden dus ik denk dat ze het Cercei verhaal afronden en iedereen verenigen, dan kunnen ze het laatste seizoen zich richten op de grote oorlog met de NK. Misschien in de laatste scene van het seizoen een enorme WTF met de Others die door/over/langs de muur breken.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 22-08-2017 09:12 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
ph4ge schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:10:
[...]
Misschien dat hij nog een keer opduikt als een soort ambassadeur / onderhandelaar als ze zoiets doen met de NK, maar hij lijkt toch behoorlijk vermoord te worden.
Trailer spoiler
spoiler:Dany en Jon gaan met alles wat ze hebben, incl de unsallied, naar Kingslanding en meeten in de Dragonspit met Cercei.
Mijn voorspelling: Ze zullen wel de wright laten zien, iedereen is geschokt behalve Cercei. Cercei gaat de meeting aan maar ziet haar kans schoon om haar vijanden uit te schakelen. Jaime steekt daar last minute een stokje voor en wordt zo ook de queensslayer. In de trailer zitten geen beelden uit het Noorden dus ik denk dat ze het Cercei verhaal afronden en iedereen verenigen, dan kunnen ze het laatste seizoen zich richten op de grote oorlog met de NK. Misschien in de laatste scene van het seizoen een enorme WTF met de Others die door/over/langs de muur breken.
ph4ge schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:10:
[...]
Misschien dat hij nog een keer opduikt als een soort ambassadeur / onderhandelaar als ze zoiets doen met de NK, maar hij lijkt toch behoorlijk vermoord te worden.
Trailer spoiler
spoiler:Dany en Jon gaan met alles wat ze hebben, incl de unsallied, naar Kingslanding en meeten in de Dragonspit met Cercei.
Verder gaat er met Sansa en Arya nog iets gebeuren. Waarschijnlijk wordt LF door Arya vermoord.
Ik denk dat Bran ook nog een flashback krijgt of zoiets. Iets over Jon = Targaryan of iets met de NK.
Verder loopt Sam ook nog ergens rond, misschien meet hij wel met Jon.
Tot slot denk ik inderdaad dat de NK de Wall gaat aanvallen, misschien als laatste cliffhanger. Sws dat we nog iets over de NK + Viserion gaan zien.
Sjurm schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:51:
[...]
spoiler:Ik denk niet dat Cersei dit seizoen dood gaat. Wellicht dat Jaime er wel genoeg van heeft en bij haar weggaat.
Verder gaat er met Sansa en Arya nog iets gebeuren. Waarschijnlijk wordt LF door Arya vermoord.
Ik denk dat Bran ook nog een flashback krijgt of zoiets. Iets over Jon = Targaryan of iets met de NK.
Verder loopt Sam ook nog ergens rond, misschien meet hij wel met Jon.
Tot slot denk ik inderdaad dat de NK de Wall gaat aanvallen, misschien als laatste cliffhanger. Sws dat we nog iets over de NK + Viserion gaan zien.
In dit topic is NIETS een spoiler - en is dus ALLES een spoiler
Oftewel, er hoeven heer geen spoilertags gebruikt te worden. Er mag hier dus ook gewoon open en bloot gediscussieerd worden over eventueel gelekte afleveringen voordat ze officieel zijn uitgezonden.
ECHTER: meta-discussie over gelekte afleveringen (zoals vragen of discussie over beschikbaarheid en/of kwaliteit van gelekte afleveringen) is verboden onder het anti-warez-beleid van Tweakers.