markdm schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:08:
[...]
Ik had de theorie ook al gelezen maar dan dat de stervende Arthur Dayne de "bleeding star" is, en dan is dit nog directer. Alleen zelf vraag ik me af in hoeverre deze profetie daadwerkelijk uit zal komen en het niet gewoon een profetie is net als in The Lego Movie, dat iedereen wel de uitverkorene kan zijn of dat de profetie zelf iets compleet anders is dan dat er verteld wordt, de geschiedenis en magische voorspellingen in Planetos zijn namelijk niet al te betrouwbaar te noemen.
Welke profetieën in Planetos kloppen tot nu toe nog niet dan? (Ik wil trouwens niet zeggen dat het niet zo is hoor, maar ik ken niet alle profetieën zo uit mijn hoofd

)
Profetie van Cersei komt aardig uit:Cersei: When will I wed the prince?
Maggy: Never. You will wed the king.
Cersei: I will be queen, though?
Maggy: Aye. Queen you shall be... until there comes another, younger and more beautiful, to cast you down and take all that you hold dear.
Ze is nu THE queen, maar er komt iemand jonger dan haar.. Daenerys. Hoewel dit ook eerst gezien kon worden als Margaery, maar dat is het leuke aan deze profetieen.. ze kunnen op verschillende manieren geïnterpreteerd worden.
Cersei: Will the king and I have children?
Maggy: Oh, aye. Six-and-ten for him, and three for you. Gold shall be their crowns and gold their shrouds, she said. And when your tears have drowned you, the valonqar shall wrap his hands about your pale white throat and choke the life from you.
16 bastards van Robert Baratheon en 3 van Cersei (Joffrey, Myrcella, Tommen). "Gold will be their shrouds" betekent dat ze dood gaan (wat zojuist gebeurd is). De Valonqar (kleine broer) staat nog open of het Tyrion of Jaime is. Ik denk dat Jaime dat gaat doen nu hij meer en meer ziet wat Cersei eigenlijk is. In de boeken had hij dat overigens al veel eerder door.
Profetie van Daenerys: (deze is wel veel onduidelijker)
To go north, you must go south. To reach the west, you must go east. To go forward you must go back, and to touch the light you must pass beneath the shadow.
- Naar het noorden vanuit het zuiden van Westeros (vanuit Dorne nu ze een alliantie hebben met Martell en Tyrel)
- Voordat zij naar Westeros ging is zij eerst helemaal naar het oosten gegaan met de Dothraki en nu weer terug.
- Zij is geboren in Westeros > Essos > bij de Dothraki > Meereen plot > weer naar de Dothraki > Westeros????
- Geen idee over het laatste
No. Hear me, Daenerys Targaryen. The glass candles are burning.
Soon comes the pale mare, and after her the others. Kraken and dark flame, lion and griffin, the sun's son and the mummer's dragon. Trust none of them. Remember the Undying. Beware the perfumed seneschal.
- Glass candles????
- Pale mare, Khal Drogo is doodgegaan aan de "Pale Mare" (naam gegeven in planetos aan hevige koorts)
- Kraken (Greyjoys), Dark flame (Moqorro, red priest), Lion (Tyrion?), Grifin (Jon Connington aka Griff), the sun's son (Quentyn Martell, familie schild is een zon), Mummer's dragon (Aegon aka fAegon Blackfyre), Perfumed seneschal (Varys? Hizdahr zo Loraq?)
Er zijn volgens mij nog veel meer profetieen, maar ik heb nu ff geen zin om ze allemaal op te zoeken

.