Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ha ha ha

:+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ramzzz schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:47:
[...]

:| Kan een klein grapje nou ook al niet meer?
Ja maar dit verpest de serie voor me hoor! :+

On-topic: Ben benieuwd, naar de nieuwe serie. Zeker nu we de boeken gaan in halen is het spannend geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het is spannend geworden om te zien of seizoen 5 een misser was, of dat het de nieuwe norm wordt...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Waarom zou siezoen 5 een misser zijn geweest?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verdorie, had gister een post op reddit gevonden die behoorlijk goed uitlegde waarom Seizoen 5 de minste van de 5 waren. Kan hem zo niet vinden. Anyway, seizoen 5 heeft erg weinig indruk op mij gemaakt. Het plan van Littlefinger is nogal weird, de reden dat Jon wordt neergestoken is verre van logisch (er waren veel ooggetuigen die zagen dat de White Walkers dichtbij waren). Jaime en Bronn hun avontuur in Dorn is ... echt heel erg slecht. Heel seizoen 5 heeft Danny weer niets gedaan, behalve op het einde gebeurd er wat. Barry the Bold gaat zo maar dood, na zoveel hype. UUHHGHGHGHG. Stannis een offscreen death, really? Sowieso zou boek Stannis nooit zijn kind (en enige opvolger) opofferen voor the Red God, in de boeken is hij vrij direct dat hij er niet zozeer in geloofd en Meli meer gebruikt dan geloofd. Artya veegt het halve seizoen de vloer. Spannend. Tyrion is de helft van het seizoen onderweg en daar gebeurd ook vrij weinig.

Er waren voor mij vrij weinig dingen die mij wel interesseerden in seizoen 5. Hardhome was vrij awesome, maar vergeleken met Battle of Blackwater vond ik die beter.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Ben het hier ook wel helemaal mee eens. Seizoen 5 was voor mij het eerste seizoen dat ik het verhaal minder vond. De dingen die hierboven beschreven zijn, maar ook bijvoorbeeld de toevalligheden stoorden me:
- Sansa en Petyr die in de koets net langs Brienne rijden en later in de herberg elkaar weer tegenkomen.
- Jaime en Bronn die precies tegelijk met de sand snakes in de water gardens aankomen.
- Arya die precies op de juist tijd op de juist plek is waar Meryn Trant met zijn bootje aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Tja, maar boek 5 is ook vrij boring wat dat betreft. Dat Dany daar "vast blijft zitten" is ook in de boeken een flinke ergernis. Je weet gewoon dat ze richting Westeros moet, maar ze blijft daar maar hangen in Slaver's Bay om te proberen haar "slavenrevolutie" daar te redden terwijl het duidelijk is dat dat op de lange duur onmogelijk is. Ze zit daar maar een beetje haar tijd te verdoen terwijl in het noord-westen de shit redelijk de fan aan het raken is... En Stannis, tja, hij is er heilig van overtuigd dat hij de rechtmatige koning is en het doel heiligt de middelen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen... En Arya die het hele seizoen vloeren aan het boenen is... Tja, het is net het echte leven. Hoofdpersonen doen niet altijd interessante dingen. ;)

Ik ben het wel een beetje met je eens hoor. In vergelijking met de andere seizoenen, en in vergelijking met andere films en series, is er in seizoen 5 niet zo veel gebeurd. Maar toch past dat goed in het totaalplaatje. Het idee is dat het een echt verhaal is en in de realiteit is ook niet elk moment, elk jaar, even spannend. En ik ben er nog steeds van overtuigd dat bijna alles wat we tot nu toe gezien hebben uiteindelijk compleet nutteloos zal blijken omdat het echte verhaal veel groter en grootser zal blijken, en alles van de War of the Five Kings tot de Red Wedding en alles ertussen achteraf puur geneuzel in de marge zal blijken - mensen die denken dat zij belangrijk zijn terwijl dat wat echt belangrijk is vele malen groter is. Let op Jon Snow, Daenerys Targaryan en haar draken - die zijn volgens mij de enige belangrijke elementen in het verhaal tot nu toe. Zij, en de White Walkers. En wellicht vervult Bran ook nog een sleutelrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mx. Alba schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:48:
Tja, maar boek 5 is ook vrij boring wat dat betreft.
Dat is waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Bovendien is het ook opbouwen naar 2 grote veldslagen die net niet in boek 5 aan bod kwamen maar waar Winds of Winter naar het schijnt mee begint. Vond seizoen 5 niet zo slecht maar je ziet wel dat er op dit moment gewoon teveel verhaallijnen parallel lopen voor 10 uur aan beeldmateriaal.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg dat je HBO-abonnement actief is op 26 april a.s. wat dan gaat GoT weer knallen! :P Ben benieuwd of die King tegen die boom nu gekilled is door die Lady-knight (bitch) of dat ie toch nog leeft. En of Aryan permanent blind is bij The Many Faced God (oid) en die rooie heks (Carice) tegenkomt, nu ze niet meer kan zien (geneest zij haar?) Is John Snow nu defenitief weg? Of wordt ook hij weer door iets of iemand tot leven gewekt? Ben echt benieuwd!

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 16-01-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:44
Aangezien je in het spoilers topic zit (dus niet verder lezen als je geen spoilers wil)...
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 03:56:
[Mbr]Zorg dat je HBO-abonnement actief is[/] op 26 april a.s. wat dan gaat GoT weer knallen! :P Ben benieuwd of die King tegen die boom Stannis nu gekilled is door die Lady-knight (bitch) Brienne of dat ie toch nog leeft.
Voor zover ik gehoord heb zou hij echt dood moeten zijn, dat is dan wel weer een verschil met het boek, daar leeft hij nog. (althans in de vrijgegeven WoW hoofdstukken
En of Aryan permanent blind is bij The Many Faced God (oid) ] en die rooie heks Melisandre (Carice) tegenkomt, nu ze niet meer kan zien (geneest zij haar?)
In de boeken is dit al voorbij en gaat ze weer zien. Het was slechts een test.
Is John Snow nu defenitief weg? Of wordt ook hij weer door iets of iemand tot leven gewekt? Ben echt benieuwd!
Voor zover ik weet is Melisandre nog gewoon bij the Wall en zal zij mogelijk iets voor Jon kunnen betekeken. Andere theorie is dat hij in Ghost warged voordat hij dood gaat.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
The_Fes schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:55:
Aangezien je in het spoilers topic zit (dus niet verder lezen als je geen spoilers wil)...

[...]

Voor zover ik gehoord heb zou hij echt dood moeten zijn, dat is dan wel weer een verschil met het boek, daar leeft hij nog. (althans in de vrijgegeven WoW hoofdstukken

[...]

In de boeken is dit al voorbij en gaat ze weer zien. Het was slechts een test.

[...]

Voor zover ik weet is Melisandre nog gewoon bij the Wall en zal zij mogelijk iets voor Jon kunnen betekeken. Andere theorie is dat hij in Ghost warged voordat hij dood gaat.
Stannis kan alsnog dood vriezen of een veldslag bij Winterfell verliezen. Zo heel veel hoofdstukken van TWOW zijn nog niet vrij gegeven. Al zal het niet Brienne zijn die hem dan doodt denk ik.

Lichtelijk off-topic: Met kerst heb ik A knight in the seven kingdoms gekregen en ik heb gisteren de eerste novella uitgelezen. Stuk lichtere kost dan ASOIAF maar nog steeds wel heel erg vermakelijk. Mogen deze ook hier besproken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik zie niet in waarom niet? The more the merrier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 14:48

Ypho

Allround Nerd

Van de leverancier van mijn shop kreeg ik een mail met de nieuwe Funko Pops van GoT. Mogen we er hiermee vanuit gaan dat we nog meer van Stannis gaan zien?

Got Funko 1
Got Funko 2

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024

Exclusive501

Would you kindly?

Al die poppen zijn qua uiterlijk duidelijk gebaseerd op de personages zoals ze in seizoen 5 eruitzien (kostuum etc). Dus dat er een pop van Stannis is zegt in dit geval niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:25
Dan trap ik maar af om weer in dit topic te praten over de teaser.

Zoals jullie weten is er een nieuwe teaser uitgebracht, veel ruimte voor speculatie dus! Je ziet de Hall of Faces van de Faceless Men gevuld met de gezichten van onze favoriete, dode en levende, characters, en dan nog die van Joffrey.
Het eerste duidelijke is dat The Hall of Faces alleen maar gebruikt is om hype te creëren en omdat het er leuk uitziet, een gezicht komt er pas in als het van een lijk in the House of Black and White komt. Dus dit voorspelt helemaal niks voor Arya's storyline.
De gezichten die je ziet:
Ned, dood, kan terugkomen in flashback naar the Tower of Joy
Rob, dood
Catelyn, dood, misschien lady Stoneheart, kleine kans
Joffrey, dood
Jon, dood, komt waarschijnlijk terug. Daardoor is het ook goed gedaan dat hij tussen de levende en de doden zit, omdat hij half dood en half levend is. Het valt me ook op dat zijn gezicht tussen die van Stannis en Ygritte zit. Dit kan op verschillende dingen betekenen. Ten eerste zijn het twee belangrijke karakters geweest in Jons leven. Hiervan weet je zeker dat Ygritte dood is, over Stannis is ook nog speculatie mogelijk, maar zelfs als hij leeft is zijn verhaal wel afgelopen denk ik. De kans dat hij nog leeft is ook klein. En wat hij zei "the long night is coming, and the death come with it". Dubbele betekenis: ten eerste de wights, de ondoden, maar daarnaast de vele slachtoffers die zullen vallen. Misschien verwijst het naar Jon zelf, hij is namelijk "death'.
Tyrion, Sansa, Daenerys, Arya, Cercei en iemand die ik niet kan plaatsen. Deze zijn overduidelijk levend. Zullen ook allemaal voorkomen in dit seizoen.

Ik denk zal dat deze teaser helemaal niks zegt hoor. Het is gewoon een filmpje om ons hyped te maken en aan te duiden dat echt iedereen dood kan gaan.

Maar een ding is zeker, we zagen geen gezicht van The Hound. Met andere woorden: #CLEGANEBOWLGETHYPE

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Hehe volgens mij zijn die trailers er enkel maar om ons lekker gek te maken. We zagen dood en levend door elkaar. Wellicht om te laten zien wie er allemaal (binnenkort) gaan sterven. Of het is misschien een teken dat de Hall of Faces niet alleen uit doden bestaat. We zullen moeten wachten tot april.

Wel vind ik het gerucht dat John "death" (the great other) nog steeds niet echt geloofwaardig. Of het moet blijken dat The Great Other eigenlijk best een lieve gozer is die verkeerd begrepen is al die tijd.

Wat wel duidelijk naar voren komt is, is dat alle geloven wel aanwezig zijn in enige mate. Overal zit wel een kern van waarheid achter. Zouden we dan ook nog "The Kraken" gaan zien? Lijkt me wel vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
25 seconden van een interview over GoT:
YouTube: (Spoilers All) Ian McShane talks about his upcoming role in Game of Thrones

CLEGANE BOWL CONFIRMED!
GET HYPE!
WHAT IS HYPE MAY NEVER DIE, BUT RISE AGAIN, HYPER AND STRONGER
*O* *O* *O* *O* *O*

Voor iedereen die de theorie niet kent: het is het idee dat The Hound eigenlijk niet dood is maar terug keert om in de rechtzaak over Cersei tegen The Moutain-zombie te vechten. Heel reddit is hier wel hyped van. Een goed filmpje doe uitlegt hoe deze theorie in elkaar zit, hier zitten wel boek spoilers in: YouTube: Gravedigger: is the Hound really dead? \[S4/ASOS major spoilers, AFFC minor spoilers]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

markdm schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:01:
25 seconden van een interview over GoT:
YouTube: (Spoilers All) Ian McShane talks about his upcoming role in Game of Thrones

CLEGANE BOWL CONFIRMED!
GET HYPE!
WHAT IS HYPE MAY NEVER DIE, BUT RISE AGAIN, HYPER AND STRONGER
*O* *O* *O* *O* *O*

Voor iedereen die de theorie niet kent: het is het idee dat The Hound eigenlijk niet dood is maar terug keert om in de rechtzaak over Cersei tegen The Moutain-zombie te vechten. Heel reddit is hier wel hyped van. Een goed filmpje doe uitlegt hoe deze theorie in elkaar zit, hier zitten wel boek spoilers in: YouTube: Gravedigger: is the Hound really dead? \[S4/ASOS major spoilers, AFFC minor spoilers]
HYPE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

What is hype may never die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Kleine samenvatting van de theorie? Kan hier geen youtube kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:58
Malt007 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:53:
Kleine samenvatting van de theorie? Kan hier geen youtube kijken.
In een van de laatste boeken komt Briënne op een eieland waar monniken wonen. Bij haar aankomst wordt 1 monnik nogal opvallend beschreven als grote sterke man met een kap op die een graf staat te graven. Vervolgens ziet ze in de stal een oorlogspaard staan, en krijgt te hroen dat dat het paard van Sandor Clegane was. Als uitleg krijgt ze dat de broeders Sandor Clegane hebben gevonden en het paard hebben meegenomen. Over Clegane zeggen ze dat de Hound dood is, maar op een manier die te interpreteren valt als dat het mogelijk is dat Clegane nog leeft, maar zijn Hound-persoonlijkheid dood is.

Het idee is dus dat de grafdelver Clegane is, maar dat hij niet meer de Hound is.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Malfunctions schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:15:
[...]

In een van de laatste boeken komt Briënne op een eieland waar monniken wonen. Bij haar aankomst wordt 1 monnik nogal opvallend beschreven als grote sterke man met een kap op die een graf staat te graven. Vervolgens ziet ze in de stal een oorlogspaard staan, en krijgt te hroen dat dat het paard van Sandor Clegane was. Als uitleg krijgt ze dat de broeders Sandor Clegane hebben gevonden en het paard hebben meegenomen. Over Clegane zeggen ze dat de Hound dood is, maar op een manier die te interpreteren valt als dat het mogelijk is dat Clegane nog leeft, maar zijn Hound-persoonlijkheid dood is.

Het idee is dus dat de grafdelver Clegane is, maar dat hij niet meer de Hound is.
Kleine toevoeging: hierna komt de rechtzaak van Cersei, waarin ze 100% zeker Westeros de ondode mountain gaat inschakelen in haar gerechtelijke tweegevecht. Het idee is dan dat the faith of the Seven the hound aanzet als champion. Waarna het tweegevecht tussen de twee broers het meest epische tweegevecht wordt in de geschiedenis van Westeros, die the hound hopelijk gaat winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:58
markdm schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:32:
[...]

Kleine toevoeging: hierna komt de rechtzaak van Cersei, waarin ze 100% zeker Westeros de ondode mountain gaat inschakelen in haar gerechtelijke tweegevecht. Het idee is dan dat the faith of the Seven the hound aanzet als champion. Waarna het tweegevecht tussen de twee broers het meest epische tweegevecht wordt in de geschiedenis van Westeros, die the hound hopelijk gaat winnen.
Wat ik me daarbij ernstig afvraag is of de High Sparrow uberhaupt van het bestaan/overleven van de Hound afweet. Voor zover ik me kan herinneren zegt de broeder die de Hound 'gevonden' heeft dat alleen hij ervan afweet.

Volgens mij hebben ze in Westeros niet zoiets als whats'app.. :P

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Malfunctions schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:37:
[...]

Wat ik me daarbij ernstig afvraag is of de High Sparrow uberhaupt van het bestaan/overleven van de Hound afweet. Voor zover ik me kan herinneren zegt de broeder die de Hound 'gevonden' heeft dat alleen hij ervan afweet.

Volgens mij hebben ze in Westeros niet zoiets als whats'app.. :P
Weet ik, het is ook niet erg logisch, maar we moeten de cleganebowl circlejerk in stand houden. :+ Maar het is wel zo dat de Hound waarschijnlijk verreweg de beste optie voor de Faith zou zijn, dus misschien sturen ze rafen naar verschillende kloosters om naar een goede champion te vragen ofzo, en dan kan hij wel naar voren komen. Het is niet zeer waarschijnlijk inderdaad, gewoon leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ze zullen Sandor Clegane niet in de show laten zien als hij geen rol meer heeft te vervullen denk ik. Misschien niet Cleganebowl (HYPE), maar nog wel een belangrijke schakel in het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:56
Nieuwe trailer!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CuH3tJPiP-U]

En het is in ieder geval zeker dat Sansa en Arya nog leven 8)

[ Voor 30% gewijzigd door FoxLenny op 08-03-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 13-09 23:29
Carice heeft haar natuurlijke houding ook weer gevonden. Is er wel 1 trailer geweest waar ze zich niet uitkleedde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Terranova schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:50:
Carice heeft haar natuurlijke houding ook weer gevonden. Is er wel 1 trailer geweest waar ze zich niet uitkleedde?
Gelukkig niet ;)

Maar zo te zien is de tower of joy flashback bevestigd. Het ziet eruit alsof Brienne Sansa en Theob red en Gerrie conflicten tussen Bultons en Greyjoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
Hier een interessante site die de trailer shot voor shot uitpluist.

Gaf mij wel wat verassingen die ik zo in de trailer niet had gezien.

http://watchersonthewall....&utm_source=socialnetwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Oh boy, daar zitten wel weer heel veel vette scenes in. En dan heb ik alleen nog maar de screens gezien uit de post van revolised!

En deze keer zijn de scenes nieuw voor iedereen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Ik kan trouwens het youtube kanaal van Alt Shift X zeer aanbevelen voor theorieen en achtergronden. Voornamelijk interessant voor de boek-lezers.

[ Voor 18% gewijzigd door revolised op 11-03-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

De gast die the mountain speelt in Game of Thrones heeft dit op instagram gezet:

https://www.instagram.com/p/BDJ2nqMgLsH/

HYPE!! (of gewoon aan het trollen natuurlijk >:) )

[ Voor 14% gewijzigd door ulTimaS op 20-03-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Het zat er natuurlijk aan te komen maar het is nu bevestigd dat de boeken en serie verder uit elkaar gaan lopen.

Ik weet nog niet wat ik hier van vind. Aan de ene kant vond ik de huidige opzet waarbij de boeken redelijk tot goed werden gevolgd wel mooi. Anderzijds heb ik je straks wel 2 keer een los verhaal waarvan we kunnen genieten. Maar ik hoop wel dat de sfeer behouden blijft, je ziet in de serie bijvoorbeeld wel heel veel vraag naar actie en spektakel. Ik hoop niet dat ze daar teveel aan toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 16:15

Baseman77

We move

MrFl0ppY schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:40:
Maar ik hoop wel dat de sfeer behouden blijft, je ziet in de serie bijvoorbeeld wel heel veel vraag naar actie en spektakel. Ik hoop niet dat ze daar teveel aan toegeven.
Dat laatste verwacht ik niet.
Alleen al vanwege de hoge extra kosten die actie en spektakel met zich meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 15:59
Soms hebben de scenario schrijvers het goed aangepakt (bijv. de grote veldslag met de white walkers in het laatste seizoen) maar soms gaat het ook behoorlijk fout (sandsnakes).

Ik ben zelf bank dat de diepgang die in de serie zat zal verdwijnen en we toch richting actie en spektakel gaan (en heel veel sandsnakes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 08:42

Saffie_time

Why use this? 42!

Dat was toch al veel langer duidelijk dat het uit elkaar zou gaan lopen.
Martin is wel betrokken bij het uitwerken van de serie en de makers van de serie weten ook wat er in grote lijnen in het boek gaat gebeuren.
Ik vrees wel dat ze meer richting spektakel gaan omdat ze nu al aangeven de grootste veldslag tot nu toe in S6 te hebben zitten. Maar ik ga gewoon lekker achterover zitten en zie wel wat het gaat worden.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Dat het soms wel uit elkaar loopt is inderdaad bekend. Wat ze hier toegeven is dat misschien sommige verhaallijnen wel helemaal anders aflopen dan in de boeken. Dat is tot dusver niet echt grootschalig toegepast. Hoogstens in seizoen 5.

Ik ben dan overigens wel benieuwd hoe "het allemaal bij elkaar komt" in de verschillende verhaallijnen. Met alle elementen waar rekening mee gehouden moet worden is het toch wel erg lastig om af te wijken van het vooropgezet plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Het zegt uiteindelijk misschien niet heel veel, maar: ‘Game of Thrones’ Creators Reveal Jon Snow’s Fate

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Maar iedereen zegt toch ook dat ie dood is? De vraag is alleen echter of er een kans bestaat dat hij weer terug komt uit de dood (Melisandre). Deze kans acht ik heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

ulTimaS schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:23:
[...]

Maar iedereen zegt toch ook dat ie dood is? De vraag is alleen echter of er een kans bestaat dat hij weer terug komt uit de dood (Melisandre). Deze kans acht ik heel groot.
Vandaar ook de opmerking "het zegt niet heel veel". Want is hij dood-dood en kan Melisandre reanimaten. En zo ja, gebeurt dat ook, of bedoelen ze met dood dat hij de serie uitgeschreven is. Over een week zullen we het (hopelijk) weten.

In ieder geval is hij dood, dus is het mogelijk om te reanimaten. Maar of het gebeurt... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ypho op 20-04-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 08:42

Saffie_time

Why use this? 42!

En na dit seizoen nog maar 13 afleveringen en dan zijn we klaar...

-O-

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ypho schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:44:
[...]

Vandaar ook de opmerking "het zegt niet heel veel". Want is hij dood-dood en kan Melisandre reanimaten. En zo ja, gebeurt dat ook, of bedoelen ze met dood dat hij de serie uitgeschreven is. Over een week zullen we het (hopelijk) weten.

In ieder geval is hij dood, dus is het mogelijk om te reanimaten. Maar of het gebeurt... :)
Ze houden gewoon de spanning erin, een beetje hypen :P. Ze proberen te veel het publiek te overtuigen dat hij dood is met dat pupillen verhaal.

Een vreselijk einde van een personage was die van Barristan Selmy. Ik dacht eerst toen de scene was dat hij de volgende aflevering wel weer op zou staan, maar uiteindelijk dus niet gebeurd. Wat een anticlimactisch einde was dat zeg... Ik hoop niet dat dit met Jon Snow gebeurd.

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 20-04-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Ze proberen het wat mij betreft iets te hard om te bewijzen dat Jon Snow dood is :P Die komt gewoon op de een of andere manier terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Of de fans proberen te hard te bewijzen dat Jon Snow niet dood is, terwijl de makers zoiets hebben van: #;{+#%)=, hij is echt dood. Snap dat nou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Als ie echt dood blijkt te zijn dan zijn er wel veel mensen teleurgesteld en verward denk ik zo. Mij incluis overigens :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:40
Jon Snow is dood, daarmee heeft hij zijn Night's Watch eed voltooid (tot de dood). Hij wordt geresurrect door Melissandra (die toevallig bij Castle Black aankomt als Jon net dood is) en houdt zijn eer hem niet meer vast bij de Night's Watch zodat die verder kan in het verhaal om grootse dingen te doen. Imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
En als aanvulling de passende woorden van een andere GoT familie:

What is dead may never die but rises again harder and stronger...

In dit geval als Jon Stark.

Hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ligt het aan mij of voelen jullie ook enigszins bestolen van de helft van de verhaallijnen uit de boeken? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Terranova schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:55:
Ligt het aan mij of voelen jullie ook enigszins bestolen van de helft van de verhaallijnen uit de boeken? :X
Iets met het hele Dorne plot verkrachten idd, het begon al met de super tegenvallende cheesy sandsnakes van vorig seizoen en hebben ze doorgetrokken naar dit seizoen. En waarom zou je Areoh Hotah met zn super badass axe laten zien als hij niet eens in actie gaat komen? :X Een beetje wat ze ook met Barristan Selmy hebben gedaan.

Voor de rest wel goeie aflevering vond ik.

[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 25-04-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ik heb er gewoon een heel slecht gevoel bij, ze hakken compleet in het verhaal en dan vervolgens klagen over te weinig verhaal voor 2 volledige seizoenen hierna, zodat je er maar 13 hoeft te maken ipv 20...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Opmerking van Ramsay was wel weer een classic Ramsay:
Random dude: Shall I have a grave dug for her my lord? Or do you rather want the men to build a pyre?
Ramsay: buried, burned? This is good meat.. feed it to the hounds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:14
Het lijkt wel of de schrijvers van de serie nu ze zelf de verhaallijnen moeten verzinnen moeite hebben een stukje complexiteit en diepgang (lastig te omschrijven) er in te krijgen. De Dorn verhaallijn heeft tot op heden de diepgang van een A4tje, wat mij betreft hadden beter Dorn kunnen skippen dat had in mijn opinie de serie eerder verbeterd dan verslechterd. Ik hoop dat dit niet de standaard is voor de rest van de serie het zou in mijn opinie toch wel een behoorlijke domper zijn.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:00
Zou het zo zijn dat de tv serie schrijvers nu de verhaallijnen zelf gaan bedenken, los van de verhaallijn van G. Martin voor de boeken? Of zal Martin in grote lijnen het einde hebben verteld, waar de schrijvers een eigen draai aan geven voor de tv serie? Ik ben benieuwd in hoeverre ze elkaar beïnvloeden (Martin vs. tv serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
De producenten van de serie weten hoe Martin de boeken wil gaan eindigen en zelfs als Martin de verhaallijnen in grote lijnen heeft besproken zullen de producenten toch grotendeels zelf aan de slag moeten omdat ze op bepaalde punten inmiddels flink afwijken van de boeken.

Persoonlijk hoop ik dat Martin zijn eigen koers blijft varen wat betreft de boeken.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Mach

[END]Avengers

squaddie schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:49:

Persoonlijk hoop ik dat Martin zijn eigen koers blijft varen wat betreft de boeken.
Tuurlijk...Ik zie de marketing slogans al voor me. "The Real Story, The Real End. Buy the Books now!!!!"

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ik zat net te denken, zat er überhaupt wel iets in de aflevering wat in de boeken voor komt?
Ja Daenerys en het wall gedeelte zou nog kunnen komen en Arya lijkt er iets op, maar dat is het ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Het is een tijd geleden dat ik de boeken heb gelezen, maar gevoelsmatig zeg ik dat alleen Arya uit de boeken komt. De meeste verhaallijnen in de serie zijn op het zelfde punt van de boeken of er reeds voorbij en daar waar de serie nog achterloopt en uit mn hoofd is dat met name de Bran verhaallijn is dat makkelijk in een aflevering in te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bizV5a1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
In het andere topic wordt gespeculeerd dat Tyrion een Targaryen is. Hebben ze dan Tyrion & Eagon in 1 karakter gevouwen voor de show, of zou Eagon later nog geintroduceerd worden?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Jogai schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:30:
In het andere topic wordt gespeculeerd dat Tyrion een Targaryen is. Hebben ze dan Tyrion & Eagon in 1 karakter gevouwen voor de show, of zou Eagon later nog geintroduceerd worden?
Aegon Targaryen gaat denk ik niet komen in de show. Dit moest dan namelijk al gebeuren tijdens Tyrion's reis naar Dany. Misschien hebben ze gedeeltes van Aegon's verhaal in Tyrion gestopt, maar eerlijk gezegd vind ik het niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
De avonturen van Piggy in Oldtown zijn in de serie nog niet langs gekomen. Evenals de Kingsmoot van de Ironborn en de reis die zij richting Essos gaan maken met een hoorn die waarschijnlijk vrij ontoevallig iets met draken te maken heeft... Ook alweer een hele tijd geleden dat ik een van de boeken in handen heb gehad en ik ben halverwege deel 5 blijven steken...

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 04-05-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 15:30
Ik kan me niet voorstellen dat ze nog een verhaallijn toe gaan voegen (Aegon), dan kunnen ze nog minder tijd per aflevering besteden aan één verhaallijn. Ik hoop het in ieder geval niet, ik vind eigenlijk dat de serie nu al te vaak tussen locatie/karakters wisselt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 15:59
Jogai schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:30:
volgens mij bedoelen ze een oude theorie waaruit blijkt dat de mad king het deed met de moeder van Tyrion en dat Tyrion dus eigenlijk geen zoon van Tywin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
avec_style schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:22:
[...]

volgens mij bedoelen ze een oude theorie waaruit blijkt dat de mad king het deed met de moeder van Tyrion en dat Tyrion dus eigenlijk geen zoon van Tywin is.
Dat snap ik, maar als Eagon er is hoef je aan Tyrion geen theorie te knopen om hem een Targaryen te maken, dus zit men voor niets te speculeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jogai schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:26:
[...]

Dat snap ik, maar als Eagon er is hoef je aan Tyrion geen theorie te knopen om hem een Targaryen te maken, dus zit men voor niets te speculeren :+
Waarom niet? Er zijn al heel lang theoriën dat Tyrion een van de heads of the dragon is. Daenerys en Jon zouden de andere twee zijn.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Er is ook een wiskundige die zich op de sociale netwerken van Game of Thrones heeft gestort om de invloed van elk personage uit te rekenen. Tyrion steekt met kop en schouders boven iedereen uit, gevolgd door... Sansa Stark. Jon Snow heeft ook veel invloed maar die beperkt zich voornamelijk tot de Night's Watch en de Wildlings; Daenerys is ook belangrijk maar haar invloed reikt vooralsnog niet verder dan de stranden van Essos. Tyrion is eigenlijk de enige met echte invloed in zowel Westeros (van de Wall tot aan King's Landing) als Essos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
NMe schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:30:
[...]

Waarom niet? Er zijn al heel lang theoriën dat Tyrion een van de heads of the dragon is. Daenerys en Jon zouden de andere twee zijn.
Omdat dan Daenerys, Jon en Eagon al 3 heads vormen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jogai schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:58:
[...]

Omdat dan Daenerys, Jon en Eagon al 3 heads vormen...
Volgens dezelfde theoriën is Aegon een "false Targaryen." :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Mx. Alba schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:46:
Er is ook een wiskundige die zich op de sociale netwerken van Game of Thrones heeft gestort om de invloed van elk personage uit te rekenen. Tyrion steekt met kop en schouders boven iedereen uit, gevolgd door... Sansa Stark. Jon Snow heeft ook veel invloed maar die beperkt zich voornamelijk tot de Night's Watch en de Wildlings; Daenerys is ook belangrijk maar haar invloed reikt vooralsnog niet verder dan de stranden van Essos. Tyrion is eigenlijk de enige met echte invloed in zowel Westeros (van de Wall tot aan King's Landing) als Essos.
En hoe scoren bealish en die kale waar ik zijn naam van ben vergeten? Vooral die kale trekt aan een hoop touwtjes op 2 continenten, lijkt me meer invloedrijk dan bijvoorbeeld Sansa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://qzprod.files.wordpress.com/2016/03/screen-shot-2016-03-30-at-9-50-55-am.png?w=677

http://qz.com/650796/math...-find-the-main-character/

Het gaat om sociale connecties tussen de genoemde karakters. Varys' netwerk is voornamelijk ondergronds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Sword of the morning was wel badass!

en the North remembers!! Ik denk overigens echt wel dat de Smalljon nu de northern conspiracy in gang gaat zetten in de show. In plaats van Davos head op een spike is het nu Rickon en Osha als 'gift' samen met "shaggydogs" hoofd.

[ Voor 105% gewijzigd door ulTimaS op 09-05-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Ik denk ook wel dat de Umbers samenzweren tegen de Boltons, maar waarom ze dan daadwerkelijk Rickon en Osha uitleveren snap ik weer totaal niet.

Tower of Joy scene was ok, jammer dat ze Dayne zo nodig met 2 zwaarden moesten laten vechten.

[ Voor 26% gewijzigd door Arrne op 09-05-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Arrne schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:37:
Ik denk ook wel dat de Umbers samenzweren tegen de Boltons, maar waarom ze dan daadwerkelijk Rickon en Osha uitleveren snap ik weer totaal niet.

Tower of Joy scene was ok, jammer dat ze Dayne zo nodig met 2 zwaarden moesten laten vechten.
Ik denk voornamelijk omdat het overgrote deel van de showkijkers niet eens meer weten wie Rickon is. Als ze dan een fake Rickon geven dan denken ze misschien dat ie gerecast is ofzoiets. En op deze manier krijg je als kijker meer de indruk dat Smalljon Umber echt de Starks verraadt en zullen zelfs boeklezers twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Arrne schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:37:

Waarom jammer, het is een vaardigheid die past bij een legendarisch zwaardvechter: http://mediawiki.arts.kul...C5.8D_Niten_Ichi-ry.C5.AB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
het valt me op dat ze deze aflevering zowel bij Arya lang over The Hound spraken en het in King's Landing over de trail by combat hebben. The Hound komt waarschijnlijk terug. Dan lijkt Cleganebowlget hype me zelfs de meest logische reden voor hem om terug te komen, want ik zie niet waarom dat anders zou moeten. Eerst dacht ik echt dat Cleganebowl een leuke onzinnige fan-theory was die puur voor de grap bedacht was, omdat het zo awesome zou zijn, maar nu begint het zelfs logisch te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

markdm schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:51:
[...]

het valt me op dat ze deze aflevering zowel bij Arya lang over The Hound spraken en het in King's Landing over de trail by combat hebben. The Hound komt waarschijnlijk terug. Dan lijkt Cleganebowlget hype me zelfs de meest logische reden voor hem om terug te komen, want ik zie niet waarom dat anders zou moeten. Eerst dacht ik echt dat Cleganebowl een leuke onzinnige fan-theory was die puur voor de grap bedacht was, omdat het zo awesome zou zijn, maar nu begint het zelfs logisch te worden.

En hier zegt de acteur die straks Septon Meribald gaat spelen gewoon dat het The Hound is:

[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 12-05-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
markdm schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:51:
[...]

Inderdaad. Ik dacht eerst ook dat het wat te ver gezocht zou zijn. Vooral doordat The Hound al 'dood' zou zijn leek de Cleganebowl ontkracht. Soms heb ik gewoon het idee dat de schrijvers de beste en populairste fan theories gewoon waarmaken. Denk aan het tot leven brengen van Jon, R + L = J en nu dan weer Cleganebowl. De show writers hebben in principe niet veel meer te maken met de boeken, doordat ze nu voorlopen.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
In de vorige episode lieten ze de gedachten hierover ook al opspelen door Arya specifiek te laten vermelden dat ze hem niet heeft gedood. Ik had toen nog helemaal niets gehoord/gelezen over "cleganebowl" en toch kreeg ik het zelf al het idee dat The Hound nog wel eens zou kunnen leven. In welke vorm en waar we hem weer gaan zien.. dat zien we vanzelf wel gebeuren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
mobstaa schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:30:
[...]

Inderdaad. Ik dacht eerst ook dat het wat te ver gezocht zou zijn. Vooral doordat The Hound al 'dood' zou zijn leek de Cleganebowl ontkracht. Soms heb ik gewoon het idee dat de schrijvers de beste en populairste fan theories gewoon waarmaken. Denk aan het tot leven brengen van Jon, R + L = J en nu dan weer Cleganebowl. De show writers hebben in principe niet veel meer te maken met de boeken, doordat ze nu voorlopen.
Het weer terug brengen van Jon en R + L = J waren niet gewoon fan theorie ;). Heel aGoT zal vol met 'subtiele' hints naar R + L = J en dat Jon Snow terugkomt was voor het verhaal ook meer dan logisch. Cleganebowl daarentegen is altijd al ver gezocht en vooral grappig, daar moeten we de boeken voor afwachten om te kijken wat GRRM daarover dacht, ik verwacht daarvan wel dat het gewoon show only is voor de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik hoop alleen dat ze de Great Northern Conspiracy wel doen in de show. Het lijkt er wel op, maar ik geloof het pas als ik het zie :P.

Davos wordt alsnog naar de manderlys gestuurd hoop ik.

[ Voor 19% gewijzigd door ulTimaS op 16-05-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Zo er wordt nu in de serie ineens veel nieuwe informatie gegeven. De Children of the Forest die de White Walkers gecreëerd hebben, Hodor die via een "tijdreizen" zijn verstand verliest en dus "bewijs" dat Bran het verleden kan beïnvloeden maar toch ook weer niet. Het lijkt dan dat de toekomst ook al vast staat. Jorah krijgt een derde kans en Euron gaat zelf naar het oosten om zijn blondje op te pikken. Oh van LittleFinger zijn we ook nog zeker niet af.

Overigens vind ik Euron niet echt goed gecast. In de boeken komt hij veel meer over als een psycho met een te groot ego. In de serie is het veel meer een redelijk vent te noemen. Wellicht komt dat omdat Victarion er niet in voorkomt en Euron dus een soort combi moet zijn van de twee. Het maakte de kingsmoot wel een stukje suffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

MrFl0ppY schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:11:
... Hodor die via een "tijdreizen" zijn verstand verliest en dus "bewijs" dat Bran het verleden kan beïnvloeden maar toch ook weer niet. Het lijkt dan dat de toekomst ook al vast staat.
Leuk de Timetravel paradox, maar dan ben ik benieuwd wat Bran nog meer beinvloedt heeft in het verleden wat effect heeft gehad op evenementen in de afgelopen GoT jaren.

Ik denk overigens ook dat we misschien Coldhands nog gaan krijgen die nu Bran en Meera gaat helpen? Of misschien the return of Benjen!!

edit: screenshot van de season 6 trailer (Benjen of Coldhands die Meera en Bran redt van een paar wights):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ypHEbhh.jpg

edit2: Misschien krijgen we nog wel iets van Lady Stoneheart.. Brienne wordt naar Riverrun gestuurd.. In de afl. 6 preview zie je Jaime ook ergens in de Riverlands.. De laatste plek waar de Brotherhood without Banners waren was ook ergens in de buurt van de Riverlands.. Dus alle spelers op de goeie plek.. LSH HYPE?!???!

[ Voor 31% gewijzigd door ulTimaS op 24-05-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Op IMDB staat bij de cast "Brother beyond the wall". Dus als dat Benjen niet is weet ik het niet meer. Of Coldhands = Benjen?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik zou het wel leuk vinden als Nymeria met haar wolf pack ook in beeld komen. Nu is dat hele gebied waarin de Brotherhood without Banners, Lady Stoneheart en Nymeria's roedel opereren niet erg belangrijk voor het hele verhaal dus wellicht is dat ook de reden waarom we daar tot nu toe in de serie maar zo weinig van gezien hebben... Maar als Lady Stoneheart gaat komen, dan gaan we misschien Nymeria ook weer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
MrFl0ppY schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:06:
Op IMDB staat bij de cast "Brother beyond the wall". Dus als dat Benjen niet is weet ik het niet meer. Of Coldhands = Benjen?!?
Het is de acteur die Benjen speelt (speelde?), maar die schijnt al vaker onjuist op IMDB gestaan te hebben voor uitzending van de aflevering. Je kan dus niet al te veel uitgaan van die informatie daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Het zou best kunnen zijn dat ze in de serie Coldhands en Benjen "mergen". Het is voor de serie niet echt nodig om Coldhands nog te introduceren en Benjen is al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Arrne schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:36:
[...]

Het is de acteur die Benjen speelt (speelde?), maar die schijnt al vaker onjuist op IMDB gestaan te hebben voor uitzending van de aflevering. Je kan dus niet al te veel uitgaan van die informatie daar.
Net als Michelle Fairley (Catelyn Stark) elke nieuwe aflevering weer in de cast staat :+ . Het is namelijk voor iedereen mogelijk om deze IMDB pagina's te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:30
Ik ben benieuwd of Bran dit seizoen nog terug gaat naar de Wall, dan kunnen de WW waarschijnlijk verder en valt de Wall (toevallig dat alle sleutelpersonen nu de Wall verlaten). Grote kans dat die mark op zijn arm iets serie specifieks is en in de boeken de Wall valt d.m.v. de horn of winter of iets dergelijks.

Wil dany's droom uitkomen waar ze met draken tegen white walkers vecht op de trident moeten de white walkers daar wel kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:19

Valkyre

Kitesurf FTW!

mbt Gilly, ben ik even in de war tussen de boeken en de serie:
Is in de serie little sam nog steeds gilly's baby? of heeft in de serie de wissel van babys ook plaats gevonden?
ulTimaS schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:07:
[...]

In de serie heeft geen wissel plaatsgevonden. Dalla (vrouw van Mance Rayder) is namelijk ook niet in de show te vinden.
Thanks is nogal verwarrend als je net klaar met lezen bent en de serie begint weer :)
Maar in de serie leeft Mance nog steeds, grote kans dat die nog wel een rol gaat spelen richting winterfell
Mx. Alba schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:03:
Het zou best kunnen zijn dat ze in de serie Coldhands en Benjen "mergen". Het is voor de serie niet echt nodig om Coldhands nog te introduceren en Benjen is al bekend.
het kan aan mij liggen maar in de boeken weten we ook nog vrij weinig over coldhands, daar zou benjen toch ook gewoon coldhands kunnen zijn?

[ Voor 81% gewijzigd door Valkyre op 02-06-2016 10:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Gohan-san schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:04:
mbt Gilly, ben ik even in de war tussen de boeken en de serie:
Is in de serie little sam nog steeds gilly's baby? of heeft in de serie de wissel van babys ook plaats gevonden?
In de serie heeft geen wissel plaatsgevonden. Dalla (vrouw van Mance Rayder) is namelijk ook niet in de show te vinden.
Gohan-san schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:04:
Thanks is nogal verwarrend als je net klaar met lezen bent en de serie begint weer :)
Maar in de serie leeft Mance nog steeds, grote kans dat die nog wel een rol gaat spelen richting winterfell
In de serie is Mance al dood. Hij is op de brandstapel gegooid door Melisandre (iets met Kingsblood), maar Jon heeft hem uit zijn lijden verlost toen hij een pijl door zijn hart schoot tijdens het branden.
het kan aan mij liggen maar in de boeken weten we ook nog vrij weinig over coldhands, daar zou benjen toch ook gewoon coldhands kunnen zijn?
Maar waarschijnlijk niet. Leaf (CoTF) heeft dit over coldhands gezegd in de boeken: "They killed him long ago". Dit kan natuurlijk beeldspraak zijn, maar dit betekend dus dat coldhands al veel langer dood is dan dat Benjen vermist is geraakt.

[ Voor 52% gewijzigd door ulTimaS op 02-06-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:19

Valkyre

Kitesurf FTW!

ulTimaS schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:07:
[...]

[...]

In de serie is Mance al dood. Hij is op de brandstapel gegooid door Melisandre (iets met Kingsblood), maar Jon heeft hem uit zijn lijden verlost toen hij een pijl door zijn hart schoot tijdens het branden.

[...]

Maar waarschijnlijk niet. Leaf (CoTF) heeft dit over coldhands gezegd in de boeken: "They killed him long ago". Dit kan natuurlijk beeldspraak zijn, maar dit betekend dus dat coldhands al veel langer dood is dan dat Benjen vermist is geraakt.
Tering dan is mijn fantasie nogal op hol geslagen, ik dacht echt dat Mance ook in de serie weer terug gekomen was....
* Valkyre is confused

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Gohan-san schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:42:
[...]

Tering dan is mijn fantasie nogal op hol geslagen, ik dacht echt dat Mance ook in de serie weer terug gekomen was....
* ulTimaS is confused
Ik snap je heel goed, haha. Helemaal als je het door elkaar leest en kijkt, inmiddels zijn de boeken en de show zo anders van elkaar dat het soms lastig is om de onderscheid te maken. Daarom denk ik altijd drie keer na voordat ik wat zeg in het gewone Game of Thrones topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Mwah haar rol is me ook in de boeken nog niet helemaal duidelijk. Op zich was het een leuke twist maar tot op heden vond ik het nog niet veel toevoegen. Wellicht wordt ze later nog erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

MrFl0ppY schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:01:
Mwah haar rol is me ook in de boeken nog niet helemaal duidelijk. Op zich was het een leuke twist maar tot op heden vond ik het nog niet veel toevoegen. Wellicht wordt ze later nog erg belangrijk.
Het is ook wel een disposable character voor het verhaal volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Het is natuurlijk ook niet erg geloofwaardig als alleen belangrijke karakters als deus ex machina weer tot leven gewekt worden. Er moeten ook een aantal onbeduidende personages opgewekt worden om aan te geven dat het geen zeer zeldzaam one of a kind fenomeen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

De titels voor de laatste 2 afleveringen van dit seizoen zijn ook bekend:

ep. 9: Battle of the Bastards
Lijkt mij duidelijk waar deze titel over gaat

ep. 10: The Winds of Winter
Ik val straks van de bank als er in de aftiteling een release date van het 6e boek TWOW komt *O*. Vast niet but a man can dream.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Let op:
In dit topic is NIETS een spoiler - en is dus ALLES een spoiler ;)

Oftewel, er hoeven heer geen spoilertags gebruikt te worden. Er mag hier dus ook gewoon open en bloot gediscussieerd worden over eventueel gelekte afleveringen voordat ze officieel zijn uitgezonden.

ECHTER: meta-discussie over gelekte afleveringen (zoals vragen of discussie over beschikbaarheid en/of kwaliteit van gelekte afleveringen) is verboden onder het anti-warez-beleid van Tweakers.