Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaring met het HBO pakket? 3HD zenders, HBO GO en HBO On Demand. Is het aanbod goed, zijn de series die uitgezonden worden interessant? Als ze net bezig zijn seizoen 2 uit te zenden van een bepaalde serie, kan je seizoen 1 dan eerst on demand kijken?

Moet je voor de films bij On Demand nog extra betalen per film?

Ik las ook ergens dat ze van een bepaalde serie (The Borgias) eerst seizoen 1 uitzonden en vervolgens verder gingen bij seizoen 3.. Is dat zo, gebeurt dat vaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-04 09:25
On demand via de provider weet ik niet.

Op HBO GO kan je iig bv seizoen 1 en 2 van Game of Thrones terugkijken.

Jouw verhaal over The Borgias klopt iig niet. Van deze serie moet seizoen 3 nog beginnen namelijk en kan deze onmogelijk uitgezonden zijn.

Over andere series weet ik het niet zeker. HBO is natuurlijk wel vorig jaar pas begonnen en het zou dus best kunnen zijn dat er vanaf de startdatum te weinig tijd was om de oudere afleveringen op tijd uitgezonden te krijgen.

Als HBO een nieuw seizoen de dag na release in de US uit wilt zenden, maar nog niet alle voorgaande seizoenen heeft kunnen tonen moet je wat.

Maar volgens mij is wat dat betreft nu alles "bij" en zal dit niet meer voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 13:38

Brons

Fail!

Volgens mij is HBO bij alle providers maandelijks opzegbaar dus volgens mij kan je het met een gerust hart proberen. Ik heb HBO gehad omdat ik het gratis kreeg via een actie. Uiteindelijk niet gehouden omdat ik te weinig tv kijk.

De on demand content is gratis bij het abonnement. Qua series hadden ze wat mij betreft meer kunnen doen maar mogelijk is dat gewoon een rechtenkwestie die zichzelf gaat oplossen als de contracten met de andere zenders aflopen.De nieuwste HBO-series zijn de volgende dag te zien. Ben je Game of Thrones fan of en wil je voor de serie betalen dan is HBO de perfecte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:47

XanderDrake

Build the future!

Nou, omdat er voor de rest nergens een HBO of HBO Go topic is, moet ik even hier mijn gal spuien:
Wat een slecht systeem heeft HBO voor online content zeg!

Er is iets mis tussen de koppeling tussen Ziggo en HBO waardoor inloggen heel vaak niet lukt. Dan kan je dus geen series kijken... :( Beeldkwaliteit is vrij mager. Website en apps zijn erg traag en buggy. Ondertitels werken sinds twee weken niet meer Android app en Chromecast stream :X Zaten wat bugs in de ondertitels maar dat is altijd nog beter dan niets, zoals nu! Compressie is shite: als ik mobiel serie kijk blaast ie mijn MBs er doorheen, 2x tot 3x erger dan Netflix dat doet!

Echt, HBO weet meer van series maken dan online distributie. Zodra ik alles gezien heb wat ik wilde, knal ik hem weer eraf.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nou, HBO heeft NL ondertitels op de Chromecast weer werkend gekregen.
Maar wil niet zeggen dat de app veel verbetert is. Gister crashte de app toen ik een aflevering GoT op had staan. App was weg, maar de serie liep gewoon door zonder dat ik hem kon stoppen of pauzeren, zelfs naar de volgende aflevering! Moest de Chromecast uitzetten 8)7

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:31
Wij hebben een tijd de zenders mogen proberen, maar wat onhandig is dit eigenlijk.
Waar ik vroeger vaak bij Canal+ films keek en opnam, voelt dit nu heel ouderwets.
Al met al bijna niet naar gekeken en de aangeboden content gaf ook niet echt voldoening, Netflix heeft het voor mij gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:48

Mx. Alba

hen/die/zij

XanderDrake schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:54:
Nou, HBO heeft NL ondertitels op de Chromecast weer werkend gekregen.
Maar wil niet zeggen dat de app veel verbetert is. Gister crashte de app toen ik een aflevering GoT op had staan. App was weg, maar de serie liep gewoon door zonder dat ik hem kon stoppen of pauzeren, zelfs naar de volgende aflevering! Moest de Chromecast uitzetten 8)7
Dat lijkt me meer iets voor een Chromecast topic dan voor het HBO topic?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:53
Om heel eerlijk te zijn: bagger..

HBOGo.nl werkt vaker niet dan wel (afspelen greyed out). Dit is dan ook het geval in de HBOgo app
Via de TV (Kpn) heb je een fractie van het aanbod dan de site/app
De zenders zijn niks speciaals.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44
M'n ouders hebben ook een tijdje het HBO pakket gehad. De films op Film1 zijn echter leuker.
Zou het er zelf niet voor over hebben trouwens, ik kijk er te weinig TV voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:32
Wij hebben HBO gratis dmv combivoordeel van Telfort. Alleen voor GoT genomen trouwens.
Maar ik vind het echt ruk. Je kan beter je geld uitgeven aan Netflix (niet voor de films, maar series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Inderdaad, ik zie mijzelf ook niet series en films opnemen van de drie extra HBO zenders.
Wat is dit, de jaren 90?

Hoe zit het met de On-demand content die een set-top box levert? Ikzelf zit hier met een CI+ cardreader.

De HBO Go website werkt maar half. Hij ziet er redelijk uit, maar draait op Silverlight (das altijd een probleem op veel platformen en sommige browsers) en er zijn dus login problemen met Ziggo accounts. In december zat ik soms avonden verstoken van HBO omdat hij niet wilde inloggen :( Ziggo kon er niets aan doen behalve compensatie aanbieden.
Daar heb ik in het nieuwe jaar nog geen last van gehad. Maar ik moet sowieso bijna elke keer als ik de site óf app wil gebruiken opnieuw inloggen (welke provider gebruik je? login naam en password? hoe heet je apparaat? :/ man ik wil gewoon serietje kijken)

Zoals al vermeldt, de Android app is instabiel, zeker in combo met Chromecast. In december zat ik een paar weken zonder NL ondertitels (verrassend vervelend in GoT, gezien sommige bizarre Engelse accenten en natuurlijk onbestaande talen...). Als je mobiel wilt kijken, denk er dan nog es over na: je trekt binnen no time je databundel leeg. 30minuten kijken is iets van 400mb, waar Netflix misschien 200mb doet.
De app krijgt een 2.9 sterren in Google Play, met goede reden...

De series van HBO zijn top, dus van mij mogen ze wel een paar maandjes €15,50 vangen, puur om meer seizoenen te bouwen.
Maar Netflix is wel de uiteindelijke winnaar. Enige voordeel van HBO: geen lokale content licenties b*llshit. Alles voor iedereen en altijd beschikbaar, ook als je in het buitenland bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-05 13:07
Mijn ervaring met HBO on demand bij Ziggo is eigenlijk wel prima meeste staat er wel op maar van sommige series zijn niet alle seizoenen beschikbaar dit is met name bij de oudere series zo.
Volgens mij staan de meeste series die HBO de laatste 4/5 jaar is gaan uitzenden er in zijn geheel op

Denk dat dat catalogus gewoon gelijk is aan de HBO GO catalogus eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nou. Op de valreep (want ik begreep dat HBO hun online service om wilt gooien) komt er nog een update voor de HBO go Android app uit. Met als focus Android 5 stabiliteit en chromecast stabiliteit. Exact de twee dingen waar ik last van had, hulde. Ik ga het testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Over een maand stappen mijn vriendin en ik over van Online naar Telfort Alles-In-Een. Omdat vriendinlief een mobiel abonnement van Telfort heeft hebben we voor de combinatiedeal gekozen voor gratis HBO erbij. Het zal mij benieuwen hoe het werkt en mijn bevindingen zal ik zeker hier spuien tegen die tijd. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mx. Alba schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:19:
Over een maand stappen mijn vriendin en ik over van Online naar Telfort Alles-In-Een. Omdat vriendinlief een mobiel abonnement van Telfort heeft hebben we voor de combinatiedeal gekozen voor gratis HBO erbij. Het zal mij benieuwen hoe het werkt en mijn bevindingen zal ik zeker hier spuien tegen die tijd. :)
Ligt er erg aan hoe je HBO gebruikt. Puur de TV zender en de mobile app werken wel. Zodra het iets moeilijk er wordt, zoals Chromecast of inloggen via Ziggo ( |:( ) gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HBO heb ik ook gratis, maar dan via Tweak. HBO Go(via de website, de app werkt niet met Windows Phone) en de drie tv zenders werken goed, maar HBO OD werkt bij de meeste films of series zeer slecht.

Voor HBO OD heb ik een alternatief bedacht. De website van HBO Go met Google Chrome starten en met Chromecast naar de televisie streamen. Dit kan via de ingebouwde speler van HBO Go, zo wordt niet de hele webpagina gestreamd, maar alleen de film of serie.

Ik ben een Firefox gebruiker, dus Chrome is alleen voor dit soort noodgevallen. ;)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dit is echt zo zuur. Ik had vanochtend door omstandigheden wat uurtjes vrij, en wilde Game of Thrones Seizoen 5 gaan kijken (als dat nog niet kon gewoon verder kijken naar de Newsroom). Blijkt dat HBO Go wel werkte, maar dat Ziggo.nl down is. Oftewel, video kijken zou prima moeten werken, maar inloggen via Ziggo werkt vervolgens niet.

Dit is dus bovenop alle bugs die HBO Go wél heeft. Echt dit platform :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Sinds vandaag Telfort internet inclusief HBO pakket. Ik heb net een aflevering Game of Thrones gekeken via HBO On Demand. Dat ging best goed. Goede kwaliteit, goede ondertiteling, werkt zoals je mag verwachten van HD on demand content via een settop box.

HBO GO heb ik me nog niet aan gewaagd, ik denk dat ik daar komend weekeind wat tijd voor ga nemen om dat aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Sinds de overname van UPC werkt de Ziggo implementatie van HBO Go een stuk beter. Stabieler en hij onthoudt warempel mijn inlog gegevens, zelfs op mijn Nexus 5! Dus dat gaat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Zoals "beloofd" heb ik afgelopen weekeind ook met HBO GO gespeeld. Dat lijkt in combinatie met Telfort goed te werken. Bij de eerste registratie moet wel dat ellenlange Telfort abonneenummer ingevuld worden (er zaten zes nullen achterelkaar in - lekker tellen), maar daarna heb je bij HBO een account op je emailadres met een zelf ingesteld wachtwoord. De app op een tweede toestel installeren is dan dus een stuk eenvoudiger, je hoeft er alleen maar in te loggen op je bestaande HBO account.

De interface van HBO GO is een stuk slechter dan Netflix. Via de settop box in HBO On Demand zoeken is irritant, maar de HBO GO interface is helaas niet heel veel beter dan dat.

Mijn conclusie: als je per se HBO content wil kijken (Game of Thrones bijvoorbeeld) dan is HBO onontkoombaar. Maar als het je puur gaat om streaming media te kunnen kijken dan zou ik Netflix aanraden, die site en apps werken gewoon een stuk prettiger / beter. En dan hebben we het nog niet eens over het prijsverschil gehad want HBO kost 2x zo veel als Netflix. Het is dat ik het nu gratis heb vanwege de combinatiedeal bij Telfort (en het HBO pakket is het waardevolste dat je met die deal kunt krijgen - het onderste uit de kan), anders zou ik nog wel 2x nadenken of het die €15,50 per maand wel waard zou zijn. Nu "kost" het me slechts de ~€5 per maand van een andere combinatie-deal-optie die ik in de plaats van HBO zou kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mx. Alba schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:06:
Mijn conclusie: als je per se HBO content wil kijken (Game of Thrones bijvoorbeeld) dan is HBO onontkoombaar.
QFT. Zodra GoT is afgelopen zeg ik HBO ook weer op.
Series zoals Newsroom en Boardwalk Empire zijn ook wel een reden om HBO Go te nemen, maar die zijn in 2014 al gestopt dus na een goede maand binge-watchen ben je helemaal bij.

Ik kan True Detective niet vinden op de HBO Go lijst, jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

XanderDrake schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:11:
[...]

QFT. Zodra GoT is afgelopen zeg ik HBO ook weer op.
Series zoals Newsroom en Boardwalk Empire zijn ook wel een reden om HBO Go te nemen, maar die zijn in 2014 al gestopt dus na een goede maand binge-watchen ben je helemaal bij.

Ik kan True Detective niet vinden op de HBO Go lijst, jij?
Nee, alleen een "About" en een "Making Of". De serie zelf schittert door afwezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 11:48
Dat kan wel kloppen. Je zal ook geen eerste seizoen van Black Sails vinden. Sommige series zijn niet van HBO origineel en hebben een tijdelijke licentie voor onDemand. Bij de series kan je altijd zien tot wanneer een serie te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

True Detective is toch wel van HBO?! Zelfde grap: Veep, ook van HBO. Hoor er hele goede dingen over, staat op HBO Go zag ik. Ik klik erop: alleen seizoen 4 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Op Game of Thrones na is er niet echt veel te beleven inderdaad.

Ik heb ondertussen mijn achterstand GoT ingehaald en ben dus maar aan Outlander begonnen. Ook wel een leuke serie voor zo ver ik hem nu heb gekeken. :)

En met mijn vriendin kijk ik wel eens een film die via HBO beschikbaar is. Laatst Identity en Escape Plan gekeken die goed in de smaak vielen. Er staan nog een stuk of 7 films op de "watch list".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Er staan wel recentere films op HBO Go dan op Netflix. Mooie aanvulling als je er over na denkt: HBO Go aanbod is nieuw, kwalitatief goed maar weinig in het totaal, Netflix heeft een breder aanbod, maar vooral ouder.
Alleen HBO Go is te buggie en duur om lang aan te houden...

Ik ben nu trouwens wel Banshee aan het volgen. Es kijken of het grappig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

XanderDrake schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:01:
True Detective is toch wel van HBO?! Zelfde grap: Veep, ook van HBO. Hoor er hele goede dingen over, staat op HBO Go zag ik. Ik klik erop: alleen seizoen 4 :X
Dat is inderdaad erg onhandig. In het verleden was dat ook met andere series waardoor ik deze dus niet ging bekijken. Het ligt er gewoon aan wie de rechten heeft. Of in dit geval: HBO NL in ieder geval niet.

Ieder jaar rond de seizoensopening van Game of Thrones nemen we een HBO NL abonnement. Daarbij kijk ik ook naar Banshee. Helaas ben ik nu door alle afleveringen heen en zoek ik nog een alternatief. Ik zit te denken aan Boardwalk Empire. Verder kijken we af en toe een film uit het abonnement. Er zitten soms hele recente tussen, maar ook veel oude films.

Positief is dat soms de nieuwste aflevering van GoT al voor de uitzending via On Demand te bekijken is. Oftewel, bord op schoot en kijken maar.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 406530 op 06-05-2015 09:15 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
XanderDrake schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:01:
Zou best kunnen. True Detective stond bijna een jaar On demand. En tot kort alle seizoenen van Veep. Nu zijn ze aan seizoen 4 begonnen en toen waarschijnlijk eerdere seizoenen weggehaald. Ruimte gebrek?

Trouwens Sillicon Valley is ook heel grappig. Veep heb ik ook alle seizoenen gezien. Ik neem 1-2 keer per jaar abo voor een paar maanden en dan haal ik alle seizoenen in. Ik hou ook goed in de gaten wanneer wat uit On demand verdwijnt. Zo zag ik dan Ray Donovan (seizoen 2) tot 9 feb beschikbaar was, dus ging mijn HBO abo dit jaar eind januari in zodat ik die nog kon zien.
Nu heb ik tot eind januari 2016 voor halve prijs. :9 helemaal niet verkeerd. 7,50 absoluut waard! Als normale prijs van HBO net als die van Netflix was, zou ik die permanent houden. 15 euro vind ik toch te duur. Al heeft HBO recentere aanbod, die van Netflix is groter en kan je echt alle seizoenen achter elkaar zien. Nog niet gemerkt dat iets verdween. Al zouden er oudere series tussen zitten, vind ik het alsnog handig: ik kijk nu naar Battlestar Galactica alles achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

7.50€ is best een OK prijs. Ik had 3 maanden met 50% kosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18:45
Olga2000 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:12:
[...]

Zou best kunnen. True Detective stond bijna een jaar On demand. En tot kort alle seizoenen van Veep. Nu zijn ze aan seizoen 4 begonnen en toen waarschijnlijk eerdere seizoenen weggehaald. Ruimte gebrek?
Ruimtegebruik? :D Dat zal zo'n beetje de allerlaatste reden zijn waardoor dingen van HBO/Netflix afgehaald worden.

De grootste reden is en blijft: geld. Ze kunnen er óf meer geld mee verdienen door het los aan te bieden voor extra óf er zijn afspraken voor een bepaalde tijd dat het online mag staan en dan kost het meer om dat te verlengen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Saliant detail: The Worlds End (een geweldige Simon Pegg film) is van HBO Go gehaald. Waar is deze naar toe verplaatst? Netflix :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
XanderDrake schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:00:
Saliant detail: The Worlds End (een geweldige Simon Pegg film) is van HBO Go gehaald. Waar is deze naar toe verplaatst? Netflix :P
Ik had de titel en beschrijving gelezen en was niet danig onder de indruk. Tot ik gisteren op IGN (geloof ik) zag dat het van hen was. Derde deel (?) naast Hot Fuzz en Shaun of the dead.... gelijk gekeken dus. Heerlijk vermaak.

Overigens is About Time ook een film die ik en mijn vrouw allebei leuk vinden. Soort romcom, maar dan niet van het standaard vervelende type. Geen topfilm, maar wel prima kijkbaar.

/edit: oeps verkeerde topic :X dacht in het Netflixtopic te zitten. Sorry :P

[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-05-2015 15:42 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nou, True Detectives staat erop, eindelijk. Nu nog overstappen op HTML5, een betere interface. Lagere prijs. Wie weet wordt het nog wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Er is trouwens een flink verschil in kwaliteit tussen FireFox en Chrome, waarschijnlijk omdat FireFox nog steeds Silverlight steunt waar Chrome nu net pas over is op HTML5. Chrome's video kwaliteit is een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Heb gister uitgebreid de HTML5 interface gebruikt om 6 (!) afleveringen van True Detective te kijken, zowel via de browser als via chromecast. De stream kwaliteit via de HTML5 interface naar chromecast was vaak vrij slecht. Ik heb het pakket trouwens opgezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb dit jaar ook eens de aanbieding gedaan: 4 maanden voor €7,48 (50%).

Over het aanbod ben ik zeer tevreden, qua films een stuk uitgebreider en veel actueler dan Netflix.
Qua series is het wisselend, ja wel een hoop actuele series (bijvoorbeeld nu nieuwe seizoenen Outlander, GOT, House of Lies en Sillicon Valley in deze periode) maar van eerder soms 1 seizoen en sowieso niet de gehele HBO bibliotheek en die hebben in het verleden een hoop moois gemaakt.

Dan technisch; de 3 zenders hebben geweldige kwaliteit maar ja zenders met liniaire programmering, weinig nut voor mij. Het Ziggo on demand gebeuren werkt, zowel sd als hd van alles alleen gebruiksonvriendelijk, moeilijk zoeken en traag. HBO Go is een waardeloze app, het werkt wel maar is Spartaans. Menu met idioot klein icoontje in een hoek en via Go geen 5.1 geluid. Streamt verder wel netjes via de Chromecast en beeld is prima.

Voorlopige conclusie: die 7,48 is het absoluut wel waard maar de dubbele prijs zeker niet. Voor dat geld zou een fatsoenlijke app een must zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
sambalbaj schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:26:
Heb dit jaar ook eens de aanbieding gedaan: 4 maanden voor €7,48 (50%).

Over het aanbod ben ik zeer tevreden, qua films een stuk uitgebreider en veel actueler dan Netflix.
Qua series is het wisselend, ja wel een hoop actuele series (bijvoorbeeld nu nieuwe seizoenen Outlander, GOT, House of Lies en Sillicon Valley in deze periode) maar van eerder soms 1 seizoen en sowieso niet de gehele HBO bibliotheek en die hebben in het verleden een hoop moois gemaakt.

Dan technisch; de 3 zenders hebben geweldige kwaliteit maar ja zenders met liniaire programmering, weinig nut voor mij. Het Ziggo on demand gebeuren werkt, zowel sd als hd van alles alleen gebruiksonvriendelijk, moeilijk zoeken en traag. HBO Go is een waardeloze app, het werkt wel maar is Spartaans. Menu met idioot klein icoontje in een hoek en via Go geen 5.1 geluid. Streamt verder wel netjes via de Chromecast en beeld is prima.

Voorlopige conclusie: die 7,48 is het absoluut wel waard maar de dubbele prijs zeker niet. Voor dat geld zou een fatsoenlijke app een must zijn.
Klopt. HBO GO is zo rampzalig! Mijn iPad crachde en was voor een tijdje dood door dat ik gewoon HBO Go wilde opstarten. Na iPad reanimeren krijg ik heel even zwarte scherm en HBO GO start helemaal niet meer. Ik heb wel iPad Air, dus niet eerste versie of zo.. heel raar. Nu neem ik alles op, want op onDemand hoef je niet te rekenen: er onvoorspelbaar of het zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 13:54
Begin dit jaar toch combivoordeel genomen bij telfort alles in 1.
Moet zeggen er staan toch wat meer nieuwe films op t.o.v. een jaar geleden. En kijk ook wat series op hbo zoals banshee enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:19
Waar ik hier niemand over hoor, maar wat ik toch zeker het benoemen waard vind. Wat is de geluidskwaliteit van HBO Go ronduit slecht. Ten eerste, het klinkt zwaar gecomprimeerd, ten tweede het is ouderwets 2.0 stereo geluid. Damn, dat had ik vroeger al op mij VHS tapes.

Waar Netflix toch redelijk netjes 5.1 Dolby Digital Plus streamed doet HBO Go dus matige 2.0 stereo geluid.

Dit is voor mij als film en serie fan toch zwaar teleurstellend en onacceptabel. Ik heb thuis een goede installatie staan, maar content is niet om aan te horen, en daarnaast valt de beeldkwaliteit van HBO Go ook nog zwaar tegen en valt zeer regelmatig terug op lagere bitrates.

Zodra Game of Thrones is afgelopen zal ik het abonnement dan ook direct opzeggen. HBO zou zich moeten schamen voor deze slechte kwaliteit.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kijk zelf nimmer via HBO Go. Dat hebben we slechts 1 keer gedaan, omdat de aflevering van Game of Thrones wel op Go beschikbaar was, doch niet op het reguliere kanaal (raar, maar waar). Ik weet niet in hoeverre mensen daar gebruik van maken, maar dat zou ook kunnen verklaren waarom je er weinig over hoort. Overigens denk ik wel dat er hier op Tweakers meer over gesproken zal worden.

Ik heb zelf ook nog wel een opmerking over HBO en dat is dat je via de decoder, die niet de snelste is, steeds opnieuw de aflevering moet selecteren. Bij Netflix schakelt hij automatisch door naar de volgende aflevering. Sterker nog, je kan blijven zitten en de volgende aflevering start na 20 seconden (indien beschikbaar).

Ik weet niet of dit een gepatenteerde techniek is van Netflix, want dat zou invoering kunnen belemmeren, maar dat is nog wel een verbeterpunt voor HBO (met andere diensten vrijwel geen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper79
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02-2022
Ik dacht dat het aan mij lag maar idd Hbo Go heeft geen 5.1 in Nederland via bijv Chromecast. Je leest trouwens op Engelstalige fora wel dat DD+ ondersteund wordt, net als bij Netflix. Dit maakt alles nog vreemder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen maandag was toevallig weer een dag waarbij de nieuwe aflevering van Game of Thrones bij Ziggo niet via On Demand beschikbaar was en wel op HBO Go. Helaas bleef de smart tv de hele tijd vastlopen, dus heb ik hem uiteindelijk gisteravond pas kunnen kijken.

P.S. Ik kwam er te laat achter dat je de aflevering 's avonds ook op HBO 1 kan kijken (omstreeks 20:30 uur), maar voor de volgende keer heb ik een extra alternatief achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heplam
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 10:30
Anoniem: 406530 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:50:
Afgelopen maandag was toevallig weer een dag waarbij de nieuwe aflevering van Game of Thrones bij Ziggo niet via On Demand beschikbaar was en wel op HBO Go. Helaas bleef de smart tv de hele tijd vastlopen, dus heb ik hem uiteindelijk gisteravond pas kunnen kijken.

P.S. Ik kwam er te laat achter dat je de aflevering 's avonds ook op HBO 1 kan kijken (omstreeks 20:30 uur), maar voor de volgende keer heb ik een extra alternatief achter de hand.
Ik heb afgelopen maandag geen probleem gehad met on demand bij HBO.
Om Zeven uur kon ik gewoon de aflevering via ziggo kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Volgens mij is dat ook zoals HBO het bedoelt. Zodra hij in Amerika is uitgezonden, staat hij op HBO GO, maar pas nadat hij ook in Nederland is uitgezonden staat hij ook op HBO On Demand. Waarom? Geen idee. Zal vast een of andere politiek achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heplam schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:16:
[...]

Ik heb afgelopen maandag geen probleem gehad met on demand bij HBO.
Om Zeven uur kon ik gewoon de aflevering via ziggo kijken.
Ik neem het direct van je aan. Helaas lukte het bij ons later op de avond niet. Via social media hielden wij in de gaten of de aflevering inmiddels al online stond.
Mx. Alba schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:26:
Volgens mij is dat ook zoals HBO het bedoelt. Zodra hij in Amerika is uitgezonden, staat hij op HBO GO, maar pas nadat hij ook in Nederland is uitgezonden staat hij ook op HBO On Demand. Waarom? Geen idee. Zal vast een of andere politiek achter zitten.
Dat kan zijn, maar meestal staat de aflevering er al eerder op. Vaak in de middag al en kunnen we het tijdens het avondeten al bekijken. Het is verbazingwekkend hoe snel sommige dingen wennen. ;)

Uiteindelijk is het natuurlijk een luxe probleem. De aflevering heb ik gisteravond alsnog bekeken en ik heb gisteren even een dagje geen aandacht besteed aan topics over deze serie en social media, omdat daar kennelijk allerlei spoilers voorbij kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Laatst online: 14-05 11:34
Ik zie hier een aantal kreten voorbijkomen zoals HBO On Demand en HBO Go en weet eigenlijk niet goed wat ermee bedoeld is.
Bij mijn huidige provider Caiway kan ik mij voor € 8,= p/m op HBO abonneren en omdat het abonnement schijnbaar per maand opzegbaar is wil ik dat wel eens proberen.

Hierbij een paar vragen.
Ik heb op mijn harde schijf van mijn VU+ DUO2 satbox de eerste 4 seizoenen van Games of Thrones staan, verkregen via een bevriende relatie.
Deze heb ik echter nog niet verder dan het einde van het eerste seizoen kunnen bekijken dus moet ik nog aardig wat afleveringen bekijken.
Als ik NU abonnee wordt van HBO begrijp ik dan goed dat ik alsnog het 5e seizoen van Games of Thrones kan opnemen en later bekijken want ik wil natuurlijk eerst naar de vorige 4 seizoenen kijken.
Dit zal dan ook voor het nieuwe al lopende 6e seizoen van toepassing zijn.
Wat is dan in dit verband het verschil tussen gewoon kijken / opnemen, On Demand en GO?

Jullie begrijpen dat ik er nog helemaal niets van snap. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

srna513006 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:36:
Ik zie hier een aantal kreten voorbijkomen zoals HBO On Demand en HBO Go en weet eigenlijk niet goed wat ermee bedoeld is.
Bij mijn huidige provider Caiway kan ik mij voor € 8,= p/m op HBO abonneren en omdat het abonnement schijnbaar per maand opzegbaar is wil ik dat wel eens proberen.

Hierbij een paar vragen.
Ik heb op mijn harde schijf van mijn VU+ DUO2 satbox de eerste 4 seizoenen van Games of Thrones staan, verkregen via een bevriende relatie.
Deze heb ik echter nog niet verder dan het einde van het eerste seizoen kunnen bekijken dus moet ik nog aardig wat afleveringen bekijken.
Als ik NU abonnee wordt van HBO begrijp ik dan goed dat ik alsnog het 5e seizoen van Games of Thrones kan opnemen en later bekijken want ik wil natuurlijk eerst naar de vorige 4 seizoenen kijken.
Dit zal dan ook voor het nieuwe al lopende 6e seizoen van toepassing zijn.
Wat is dan in dit verband het verschil tussen gewoon kijken / opnemen, On Demand en GO?

Jullie begrijpen dat ik er nog helemaal niets van snap. :?
HBO Go is de app/website; zeg maar het Netflix-achtige gedeelte van HBO.
HBO On Demand is wat er on demand beschikbaar is via je digitale tv-ontvanger.

Het aanbod van HBO Go en HBO On Demand is grotendeels het zelfde maar het komt wel eens voor dat iets op HBO Go wel beschikbaar is, maar op HBO On Demand (nog) niet, of vice versa.

Wat betreft je vraag over het opnemen... Dat ligt eraan hoe je het opneemt natuurlijk. In principe zou het zo moeten zijn dat wanneer je seizoen 5 zou opnemen, je dit op elk moment kunt terugkijken. Maar als je opname-apparaat een ingebouwd DRM-systeem heeft dan zou het best kunnen zijn dat het afspelen beperkt is. Bovendien, als je een HBO abonnement hebt, hoef je het niet eens op te nemen, want alle seizoenen van Game of Thrones zijn via HBO Go en HBO On Demand te bekijken. Maar let wel op! Er zijn bijvoorbeeld ook series waarvan eerdere seizoenen niet meer op HBO Go / HBO On Demand beschikbaar zijn! Dat is zeer irritant want er zijn op HBO wel een paar andere series die me interessant lijken, maar als bijvoorbeeld seizoen 1 t/m 3 er niet staan heeft het niet zoveel nut om bij seizoen 4 "in te stappen"... Nu is Game of Thrones zo populair dat ze waarschijnlijk niet zo snel de eerste seizoenen zullen verwijderen, maar je weet het maar nooit, natuurlijk. In ieder geval is zelfs in dat scenario seizoen 5 nog relatief "veilig".

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 05-05-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Mx. Alba schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:56:
[...]

HBO Go is de app/website; zeg maar het Netflix-achtige gedeelte van HBO.
HBO On Demand is wat er on demand beschikbaar is via je digitale tv-ontvanger.

Het aanbod van HBO Go en HBO On Demand is grotendeels het zelfde maar het komt wel eens voor dat iets op HBO Go wel beschikbaar is, maar op HBO On Demand (nog) niet, of vice versa.

Wat betreft je vraag over het opnemen... Dat ligt eraan hoe je het opneemt natuurlijk. In principe zou het zo moeten zijn dat wanneer je seizoen 5 zou opnemen, je dit op elk moment kunt terugkijken. Maar als je opname-apparaat een ingebouwd DRM-systeem heeft dan zou het best kunnen zijn dat het afspelen beperkt is. Bovendien, als je een HBO abonnement hebt, hoef je het niet eens op te nemen, want alle seizoenen van Game of Thrones zijn via HBO Go en HBO On Demand te bekijken. Maar let wel op! Er zijn bijvoorbeeld ook series waarvan eerdere seizoenen niet meer op HBO Go / HBO On Demand beschikbaar zijn! Dat is zeer irritant want er zijn op HBO wel een paar andere series die me interessant lijken, maar als bijvoorbeeld seizoen 1 t/m 3 er niet staan heeft het niet zoveel nut om bij seizoen 4 "in te stappen"... Nu is Game of Thrones zo populair dat ze waarschijnlijk niet zo snel de eerste seizoenen zullen verwijderen, maar je weet het maar nooit, natuurlijk. In ieder geval is zelfs in dat scenario seizoen 5 nog relatief "veilig".
Ik wou net beginnen als black sails, zie ik dat ze alleem seizoen 3 hebben -.- . Schiet je toch ook helemaal niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Exact. Zelfde met Outlander. Seizoen 1 staat er niet meer op, alleen het lopende seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:46:
[...]

Ik wou net beginnen als black sails, zie ik dat ze alleem seizoen 3 hebben -.- . Schiet je toch ook helemaal niks mee op.
Op Netflix staan s1 en s2 wel ;) verder lijkt Silicon Valley ook wel lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Outlander S1 is ook net naar Netflix.

Opnemen heeft sowieso betere kwaliteit dan Go wat geen 5.1 audio heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Dus om series in hun geheel te kijken moet je zowel HBO als Netflix hebben. Hebben ze toch leuk uitgekiend zo samen, je zou haast zeggen dat het in het geheim tussen die twee bekokstoofd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze week kon ik de nieuwste aflevering gewoon rond etenstijd bekijken via Ziggo On Demand, dus nog voordat HBO hem zelf uitzendt (vanaf 20:30 uur op HBO 1 volgens mij). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepica
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05-2022
Anoniem: 406530 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:46:
Deze week kon ik de nieuwste aflevering gewoon rond etenstijd bekijken via Ziggo On Demand, dus nog voordat HBO hem zelf uitzendt (vanaf 20:30 uur op HBO 1 volgens mij). :)
Echter heeft HBO rond 03:00 zijn eerste uitzending. En zoals gewoonlijk staat de nieuwste aflevering er weer niet tussen. Maar pas weer rond 20:30. Klein beetje jammer gezien het wel op de HBO GO app te bekijken is.

<PMNX> Patho#21683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Wij nemen de uitzending van 3.00u altijd op met de dvr.

Was vandaag wel onaangenam verrast dat de laatste Banshee geen NL subs had via Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sepica schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:56:
[...]

Echter heeft HBO rond 03:00 zijn eerste uitzending. En zoals gewoonlijk staat de nieuwste aflevering er weer niet tussen. Maar pas weer rond 20:30. Klein beetje jammer gezien het wel op de HBO GO app te bekijken is.
Ik voel je teleurstelling. Ik heb de laatste aflevering mede hierom gisteravond ook nog niet kunnen bekijken. Dat komt dan vandaag wel weer. Helaas zag ik toch al wel een en ander voorbijkomen op Facebook. Het was een bepaalde regel, dus de context ken ik verder niet. Dit is echter wel een reden dat ik het liefst de aflevering direct op de maandag bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepica
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05-2022
Anoniem: 406530 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:55:
[...]

Ik voel je teleurstelling. Ik heb de laatste aflevering mede hierom gisteravond ook nog niet kunnen bekijken. Dat komt dan vandaag wel weer. Helaas zag ik toch al wel een en ander voorbijkomen op Facebook. Het was een bepaalde regel, dus de context ken ik verder niet. Dit is echter wel een reden dat ik het liefst de aflevering direct op de maandag bekijk.
Precies het zelfde probleem hier, helaas de spoilers al mogen horen vandaag op de werkvloer.
Ik ben toch benieuwd waarom het bij aflevering 4 wel netjes op tijd klaar stond bij Ziggo en de overige afleveringen niet? Maar goed, dat is meer voor het Ervaringen Ziggo topic dan dit topic.

<PMNX> Patho#21683

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Nog terzijde daarvan: gedegen psychologisch onderzoek heeft uitgewezen dat mensen alleen maar denken dat spoilers het genot nadelig beïnvloeden, terwijl ze in werkelijkheid juist het genot verhogen. Het probleem is natuurlijk dat je zelf niet kunt testen of spoilers je genot positief of negatief beïnvloeden omdat je een zelfde scene niet voor het eerst kunt zien met en zonder spoilers vooraf. Maar als je een groep mensen spoilers geeft en een andere groep niet en ze dan de zelfde scene laat kijken, geeft de groep die wel spoilers heeft gekregen een hoger cijfer voor hun waardering voor die scene dan de groep die geen spoilers heeft gekregen - zelfs mensen die ervan overtuigd zijn dat spoilers het genot negatief beïnvloeden geven een hoger cijfer voor hoeveel ze van die scene genoten hebben, maar zijn er toch van overtuigd dat ze er zonder spoiler nog meer van genoten zouden hebben. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Hbo maakt het me niet moeilijk om na de laatste aflevering van game of thrones het abbonement stop te zetten. Laatste aflevering hadden ze het verkloot om game of thrones op hbo go te zetten, missen van oudere seizoenen van series die ik graag wou zien, missen van seizoen 2 van true detective, gister deed streamen via hbo go naar de tv kut en het aanbod is vrij mager. Als ik hbo heb afgezegd heb ik nog wel snel de tijd om een serie af te kijken voordat het daadwerkelijk is stopgezet en vind ik het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Laatste aflevering van GOT is geweest en dacht ik mooie moment om abo op te zeggen. Toch hou ik het nog even. Over aanbod ben laatste tijd best tevreden. Mijn enige punt van ergernis is ONTZETTEND slechte app HBO GO. Totaal waardeloos! En on Demand van Ziggo werkt mondjesmaat. Dus wil ik zeker iets kijken, moet ik het echt opnemen.

Ik snap het niet... Het lukt Netflix een mooie app neer te zetten.. Hoe moeilijk kan het zijn!! Zelfs app van Film1 is prima bruikbaar (aanbod is drastisch). Maar die van HBO... de ontwikkelaars daar moeten er toch met rode wangetjes rondlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Olga2000 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:39:
Laatste aflevering van GOT is geweest en dacht ik mooie moment om abo op te zeggen. Toch hou ik het nog even. Over aanbod ben laatste tijd best tevreden. Mijn enige punt van ergernis is ONTZETTEND slechte app HBO GO. Totaal waardeloos! En on Demand van Ziggo werkt mondjesmaat. Dus wil ik zeker iets kijken, moet ik het echt opnemen.

Ik snap het niet... Het lukt Netflix een mooie app neer te zetten.. Hoe moeilijk kan het zijn!! Zelfs app van Film1 is prima bruikbaar (aanbod is drastisch). Maar die van HBO... de ontwikkelaars daar moeten er toch met rode wangetjes rondlopen...
Weet precies wat je bedoelt, een normale 'vorige' knop is ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51
Was het ook niet dat HBO Go in Nederland totaal afwijkt van HBO Go in Amerika/rest wereld? Ivm aantal maanden gratis tijd terug eens eea gezocht omdat ik wilde weten of er een Apple TV (4) app is/komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Heel HBO Nederland wijkt af omdat het in licentie genomen is door Liberty Global, moederbedrijf van Ziggo, wat het hier regelt in een 50-50 joint venture met Time Warner.

Wat dat betreft is het jammer dat door de fusie Ziggo -UPC ze Film1 moesten afstoten. Dat is nu van Sony en heeft blijkbaar wel een fatsoenlijke app.

Voor de rest sta ik een paar maanden later nog steeds achter m'n bevindingen van 17 april.
sambalbaj in "Ervaring HBO pakket?"

Aan de ene kant is het wel fijn dat ze bij alles duidelijk neerzetten tot wanneer het beschikbaar is, maar het gevolg is wel dat ik nu van deadline naar deadline aan het kijken ben. En een film die eerst wegging, is nu na een paar weken weer terug. Andere dingen zie ik nadat ze bij HBO verdwenen nu bij Netflix opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mooi dat ik hier een actief topic vind. Sinds vandaag heeft mijn pa HBO omdat hij zo'n compleet pakket van KPN heeft. Werkt schitterend op de box die door KPN is geleverd en ik kan natuurlijk meegenieten via HBO Go. Ik loop nu echter tegen een maf probleem aan, op de app (mobiel) kan ik niet inloggen. Nu is dat niet zo'n ramp want ik kijk nauwelijks op mijn telefoon naar streamingsdiensten, maar wel maf dat zo'n app blijkbaar niet goed werkt.

Uiteraard het wachtwoord en de gebruikersnaam dubbel gecheckt, duidelijk KPN aangegeven als provider, maar het werkt dus niet. Overigens lees ik wel dat die app (Android) ook gewoon zo brak is als het maar zijn kan, dus misschien dat dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41
Gelukkig is HBO maandelijks opzegbaar.

Heb een abonnement genomen voor het laatste seizoen van GoT en dat is ook het enige waar het goed voor is. Ik dacht, aangezien ik er toch een maand aan vast zit, ook even wat andere HBO series te kijken...
Boardwalk Empire? Nope!
True Detective seizoen 2? Nope!
Een HBO klassieker als The Wire? Nope!

Misschien dat ik wat verkeerd doe, of het niet goed zie, maar hier betaal je dus 15 euro in de maand voor? :?

Oh ja, een andere HBO klassieker, Deadwood, kun je dus wel gewoon bij de concurrent Netflix kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
ThomasXIV schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:05:
Mooi dat ik hier een actief topic vind. Sinds vandaag heeft mijn pa HBO omdat hij zo'n compleet pakket van KPN heeft. Werkt schitterend op de box die door KPN is geleverd en ik kan natuurlijk meegenieten via HBO Go. Ik loop nu echter tegen een maf probleem aan, op de app (mobiel) kan ik niet inloggen. Nu is dat niet zo'n ramp want ik kijk nauwelijks op mijn telefoon naar streamingsdiensten, maar wel maf dat zo'n app blijkbaar niet goed werkt.

Uiteraard het wachtwoord en de gebruikersnaam dubbel gecheckt, duidelijk KPN aangegeven als provider, maar het werkt dus niet. Overigens lees ik wel dat die app (Android) ook gewoon zo brak is als het maar zijn kan, dus misschien dat dat het probleem is.
Alle HBO GO apps zijn braak 8)7 ; op alle platformen. Hopelijk zou een bruikbare app voor Apple TV 4 komen, maar daar heb ik ook hard hoofd in, gezien de ervaringen. OnDemand bij Ziggo is ook soms doet het en soms niet... Dus noodgedwongen wordt er zo veel mogelijk opgenomen om thuisvariant van onDemand te voorzien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
superbassie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 03:05:
Gelukkig is HBO maandelijks opzegbaar.

Heb een abonnement genomen voor het laatste seizoen van GoT en dat is ook het enige waar het goed voor is. Ik dacht, aangezien ik er toch een maand aan vast zit, ook even wat andere HBO series te kijken...
Boardwalk Empire? Nope!
True Detective seizoen 2? Nope!
Een HBO klassieker als The Wire? Nope!

Misschien dat ik wat verkeerd doe, of het niet goed zie, maar hier betaal je dus 15 euro in de maand voor? :?

Oh ja, een andere HBO klassieker, Deadwood, kun je dus wel gewoon bij de concurrent Netflix kijken...
The Wire en Boardwalk Empire zijn er geweest. Klopt, oude dingen worden opgeruimd. Baal ik ook van. True Detective is wel te bekijken... of je daar blij van wordt... :'(

Er komen wel nieuwe interessante series bij. Ik was ook na GOT van plan om op te zeggen, maar uiteindelijk besloten om toch even te behouden. Gezien dat SyFy pleite is, heb gelijk aanvullende pakket bij Ziggo opgezegd. Schelt 10 Euro. Dan kost mij HBO maar 5 euro extra per maand.

[ Voor 14% gewijzigd door Olga2000 op 01-07-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Iemand enig idee waarom HBO on demand zo brak is het met het bijhouden wat je gekeken hebt? Niet dat ik er veel moeite mee heb te onthouden dat ik in b.v. aflevering 8 zit, maar het is wel fijn als ik klik op een serie dat hij vervolgens aanvult waar ik ben ala netflix :P

Heb het HBO pakket omdat ik erg weinig tot geen content van hun lijst gezien heb, maar eenmaal bladeren zijn er ook weinig dingen waarvan ik denk 'Joah, das mooi.'

[ Voor 23% gewijzigd door weszz op 01-07-2016 11:13 ]

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Ik zit er aan te denken om Netflix juist in te ruilen voor HBO. Netflix qua films is hopeloos oud.
Series als Suits, The Blacklist, House of Cards, Homeland die kijk ik via Netflix, maar verder...

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 627590

De HBO app is een ramp.

- Onthoudt inlog niet, moet dus elke keer opnieuw inloggen als je een programma wilt gaan kijken
- Test elke paar seconden de verbinding, dan zit de app vast en moet je drie stappen doorlopen (tot een paar seconden later hetzelfde opnieuw gebeurt)
- In het begin verscheen het cast-symbool af en toe nog wel, maar nu verschijnt het helemaal niet meer. Oftewel (on demand) kijken op tv is onmogelijk

Daarnaast is de HBO app absoluut niet intuitief: je moet veel te veel handelingen verrichten eer je een programma op je scherm hebt.

HBO helpdesk verwijst je elke keer naar je provider (wat heeft die met hun app te maken?)
Op het moment reageren ze helemaal niet meer.

Op Google Play zie ik dat vrijwel iedereen met dezelfde problemen kampt. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die hiervoor betalen. Netflix doet dit perfect, waarom kan HBO dit niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 627590 op 01-07-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekb1982
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-01-2023
Anoniem: 627590 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:02:
De HBO app is een ramp.

- Onthoudt inlog niet, moet dus elke keer opnieuw inloggen als je een programma wilt gaan kijken
- Test elke paar seconden de verbinding, dan zit de app vast en moet je drie stappen doorlopen (tot een paar seconden later hetzelfde opnieuw gebeurt)
- In het begin verscheen het cast-symbool af en toe nog wel, maar nu verschijnt het helemaal niet meer. Oftewel (on demand) kijken op tv is onmogelijk

Daarnaast is de HBO app absoluut niet intuitief: je moet veel te veel handelingen verrichten eer je een programma op je scherm hebt.

HBO helpdesk verwijst je elke keer naar je provider (wat heeft die met hun app te maken?)
Op het moment reageren ze helemaal niet meer.

Op Google Play zie ik dat vrijwel iedereen met dezelfde problemen kampt. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die hiervoor betalen. Netflix doet dit perfect, waarom kan HBO dit niet?
Tot gisteren exact dezelfde mening over de HBO Go app zoals bovenstaand beschreven . Een app die continue vastloopt, elke 10 seconde de verbinding opnieuw wil testen, en vaker geen dan wel een cast button. Een compleet niet functionerende app.

Totdat ik gisteren wat met de instellingen van mijn router zat te spelen omdat het me opviel dat de chromecast ook bij andere apps regelmatig eens de verbinding verliest.

Wat ik exact gedaan heb weet ik helaas niet, maar ik heb o.a. ICMP blocking uitgezet en de IP6 settings gereset (Ziggo Ubee Gateway)

Sinds die tijd werkt HBO Go niet alleen vloeiend en snel. Ik krijg geen connectie drops , meldingen dat de verbinding getest moet worden en de verbinding tussen smartphone (Galaxy J5) en chromecast is nu ook stabiel, zowel HBO Go als elke andere app.

Wat nu precies het probleem is weet ik niet. Maar ik heb tijden de HBO Go app vervloekt terwijl het nu heerlijk functioneel werkt, zoals ik gewend ben van de Netflix app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Niekb1982 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:01:
[...]

Tot gisteren exact dezelfde mening over de HBO Go app zoals bovenstaand beschreven . Een app die continue vastloopt, elke 10 seconde de verbinding opnieuw wil testen, en vaker geen dan wel een cast button. Een compleet niet functionerende app.

Totdat ik gisteren wat met de instellingen van mijn router zat te spelen omdat het me opviel dat de chromecast ook bij andere apps regelmatig eens de verbinding verliest.

Wat ik exact gedaan heb weet ik helaas niet, maar ik heb o.a. ICMP blocking uitgezet en de IP6 settings gereset (Ziggo Ubee Gateway)

Sinds die tijd werkt HBO Go niet alleen vloeiend en snel. Ik krijg geen connectie drops , meldingen dat de verbinding getest moet worden en de verbinding tussen smartphone (Galaxy J5) en chromecast is nu ook stabiel, zowel HBO Go als elke andere app.

Wat nu precies het probleem is weet ik niet. Maar ik heb tijden de HBO Go app vervloekt terwijl het nu heerlijk functioneel werkt, zoals ik gewend ben van de Netflix app.
Op mijn iPad Air start app niet eens! Dat is dus nog voordat er verbinding tot stand moet komen. En een keertje toen ik probeerde het starten crashte mijn iPad totaal! Ik kon die ruim uur niet reanimeren. Er zijn vast ruiter gerelateerde problemen, maar er is meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekb1982
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-01-2023
Dat betwijfel ik niet. De apps zijn zo brak dat ze blijkbaar bij een afwijkende netwerk instelling compleet onstabiel worden. Ik kan alleen zeggen dat ie bij mij nu zo goed werkt dat ik niet eens meer aan de router durf te komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627590

Niekb1982 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:01:
[...]

Bedankt Niek voor je antwoord. Ik zal eens proberen om de instellingen van mijn router aan te passen, maar feit blijft dat ik deze problemen alleen met de HBO app heb. En al mijn andere apps werken prima met chromecast. Bovendien, als dat het probleem zou zijn, waarom krijg ik deze (mogelijke) oplossing dan niet van HBO helpdesk?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Sinds gisteren verschijnt bij mij het Chromecast icoon helemaal niet meer. App gegevens al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ander apparaat gebruikt met zelfde resultaat. Werkte voordien wel goed en nu met oa Netflix, Plex en NPO geen problemen.

Aangezien Go het enige van het pakket is, wat ik echt gebruik mag het snel weer gaan werken anders volgt er alsnog een opzegging.

Edit 14-7
Nou fraaie ondersteuning vanuit Ziggo: het ligt aan u en we gaan dit niet eens aan HBO zelf doorgeven.

En dan werkt het niet op meerdere Android apparaten, 2 chromecasts, is die app meermaals gedeinstalleerd, router al opnieuw opgestart en 1 chromecast naar de fabrieksinstellingen gezet. Nog een verkeerd advies om het in de Horizon Go app te proberen, die het verder wel gewoon doet op de chromecast, maar waarop HBO sowieso geen rechten weergeeft.

Ben er wel klaar mee, opzegging de deur uit en kijk nog wel of ik volgend jaar die 7 eps GoT nog wel op die manier 'legaal' wil gaan doen.

[ Voor 44% gewijzigd door sambalbaj op 14-07-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Die app is zo rot, illegaal downloaden werkt gewoon. Bij mij wilde ziggo en hbo ook niet helpen, dikke doei dus. Ik wil best betalen, maar heb in 20-5-2016 drie keer een maand het geprobeerd, man man man, hele tijd melding dat ik op meer dan 5 apparaten kijk... Ik heb het nooit op een ander apparaat dan mijn ipad proberen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
De Chromecast problemen waren vorige week gelukkig weer opgelost. Maar niet bepaald dankzij de ondersteuning vanuit Ziggo die naar de klant zelf ging wijzen.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:17

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Benieuwd of we GoT komend jaar nog legaal kunnen zien in NL!

nieuws: HBO stopt met aanbieden abonnementen in Nederland

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:01
Jawel, want Ziggo gaat HBO content op andere wijze aanbieden. Misschien op Ziggo Sport-achtige wijze of via On Demand.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zit bij Caiway, kan hier dus niet eens een abonnement op Ziggo afsluiten... Hopelijk maken ze het dus een dienst als Ziggo sport (de betaalde versie dus). Anders zijn er een boel mensen opeens van verstoken.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

That settles it. Ik had eigenlijk speciaal voor Game of Thrones het HBO pakket bij mijn abonnement genomen. Ik heb dat nog steeds maar dat ga ik dus nu per direct stopzetten. Stelletje *knip*... :/

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 10:35
Benieuwd wat kpn als alternatief gaat aanbieden bij kpn compleet.

psn: NL-SosuA-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-05 10:48
Sosua schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:48:
Benieuwd wat kpn als alternatief gaat aanbieden bij kpn compleet.
Dat vraag ik me ook af, ik heb net KPN genomen voor KPN compleet incl HBO.
Dus leuk nieuws vind ik het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Wat ik echt niet snap is waarom bij heel veel films en series staat 'beschikbaar tot juni/juli 2017'? Meestal bij onDemand of HBOgo. Blijven die twee laatste diensten beschikbaar? Voor Ziggo abonees? Uiteraard tegen betaling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ze blijven op HBO beschikbaar tot juli 2017. Maar als HBO niet meer beschikbaar is dan houdt het op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 13:54
Vind het inderdaad jammer dat HBO verdwijnt. Heb nog gekeken naar Film 1, maar het aanbod daar is wel heel mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 827409

RobbertDs1 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:20:
[...]

Dat vraag ik me ook af, ik heb net KPN genomen voor KPN compleet incl HBO.
Dus leuk nieuws vind ik het niet :(
Ik heb ook KPN, en ik probeer nu vooral het forum in de gaten te houden dat zij hebben. Als het goed is zijn ze nu bezig met een oplossing hiervoor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Ziggo voegt HBO series en films toe aan Ziggo Royal pakket. Die wordt 2 euro duurder. Nieuwe prijs is dan 12 euro. Er zitten MyPrime en HBO bij. Het is nog niet helemaal duidelijk of er een lineaire zender (a la Ziggo Sport) van HBO komt. En hoe 'volledig' (dus vergelijkbaar met huidig aanbod) toekomstige aanbod zal zijn is nog ook de vraag...

Op zich prima deal (voor zover ik het nu nog kan beoordelen). Echter klanten van andere (kabel)boeren dan Ziggo hebben er niks aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Anoniem: 827409 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:28:
Ik heb ook KPN, en ik probeer nu vooral het forum in de gaten te houden dat zij hebben. Als het goed is zijn ze nu bezig met een oplossing hiervoor te vinden.
Hopelijk Amazon Prime (oa Grand Tour) als vervanger en GoT maar gewoon weer DLen.

R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Het overzetten naar dat nieuwe pakket gaat bij Ziggo per direct, je krijgt gelijk de extra zenders en de rest wisselt per 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Majin Buu schreef op woensdag 2 november 2016 @ 09:09:
[...]

Hopelijk Amazon Prime (oa Grand Tour) als vervanger en GoT maar gewoon weer DLen.
Ja hier hoop ik ook enorm op. Dat pluspakket kan mij gestolen worden. Voetbal kijk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Hbo zendt nu komplete seizoenen van recente series uit. En best veel nieuwe films. Tot mijn grote verbazing kwam serie Profugos even terug (die heb ik vorig jaar gemist). Een heel goede Zuid-Amerikaanse serie. Allen onDemand en GO, maar toch kan ik even inhalen.

Er komt alleen veel te veel die idiote banner op je tv dat je op website van Ziggo moet kijken want hbo stopt. Tja, je zou wel onder een steen laatste maanden hadden moeten leven als je dat nog niet weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Sosua schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:53:
[...]

Ja hier hoop ik ook enorm op. Dat pluspakket kan mij gestolen worden. Voetbal kijk ik niet.
Prime is er al sinds een week of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Anoniem: 738905 schreef op zondag 25 december 2016 @ 08:35:
[...]

Prime is er al sinds een week of twee.
Niet via kpn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
Nee, niet via KPN. Ik word vanaf januari ook opgescheept met het pluspakket ipv HBO. Zit te twijfelen om naar Ziggo over te stappen, maar zijn wel vrij duur. Plus heb geen zin om kabels door mijn woning te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Eerste indruk van HBO binnen Ziggo XL is best positief. Ok die lineaire zenders zijn er niet meer maar er is nu wel een goede app, Ziggo Go, met Chromecast. De oude app was compleet onbruikbaar.

Qua aanbod hebben ze nu wel de series compleet en niet enkel het laatste seizoen. Ook bijna alle HBO klassiekers als the Wire, Sopranos en Six Feet Under (tip! Kijken die serie!) staan er nu op. Een paar HBO producties ontbreken wel nog, mistte bijbehorende Sr. Avila. Qua films is het wel vrij matig. Het eigen XL aanbod van Ziggo is redelijk, wel allemaal wat ouder en ook overlap met Netflix.

Met de lagere prijs in ieder geval absoluut geen verslechtering en ben er best positief over. En dan was ik die extra zenders van het oude royaal pakket nog vergeten, maar erg boeiend vind ik dat niet.

[ Voor 7% gewijzigd door sambalbaj op 01-01-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
sambalbaj schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:24:
Eerste indruk van HBO binnen Ziggo XL is best positief. Ok die lineaire zenders zijn er niet meer maar er is nu wel een goede app, Ziggo Go, met Chromecast. De oude app was compleet onbruikbaar.

Qua aanbod hebben ze nu wel de series compleet en niet enkel het laatste seizoen. Ook bijna alle HBO klassiekers als the Wire, Sopranos en Six Feet Under (tip! Kijken die serie!) staan er nu op. Een paar HBO producties ontbreken wel nog, mistte bijbehorende Sr. Avila. Qua films is het wel vrij matig. Het eigen XL aanbod van Ziggo is redelijk, wel allemaal wat ouder en ook overlap met Netflix.

Met de lagere prijs in ieder geval absoluut geen verslechtering en ben er best positief over. En dan was ik die extra zenders van het oude royaal pakket nog vergeten, maar erg boeiend vind ik dat niet.
Top. Zat er echt aan te denken om over te stappen, maar ik blijf mijn huidige provider nog wel even trouw. Dat Ziggo bijna het complete aanbod van HBO heeft is ook mooi. Kwalitatief gezien kun je als serieliefhebber moeilijk om HBO heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 15:02
Zijn er van HBO maar 40 films?
Als ik in de ziggo app kijk bij hbo films, zie ik niet meer dan dat.
Series als Games of Thrones en Westworld zie ik wel netjes staan.
Pagina: 1 2 Laatste