[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.476 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:40
Ik verwacht niet dat de serie eindigt halverwege het verhaal.
En met de boeken die op dit moment uitzijn kunnen ze nog 4 seizoenen vooruit.
Daarna is het de vraag of RR Martin de laatste 2 boeken een beetje op tijd af krijgt...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
tweaker2010 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:32:
Mooie collectors edition zeg! Wat zit er in dat ei? :+
Kalisi.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:04

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
RocketKoen schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:48:
Daarna is het de vraag of RR Martin de laatste 2 boeken een beetje op tijd af krijgt...
En het korte antwoord is....

Nee.

Het lange antwoord:

A Game of Thrones kwam uit in augustus 1996.
A Clash of Kings kwam na drie jaar uit in februari 1999.
A Storm of Swords was er snel, al binnen twee jaar op november 2000.
A Feast for Crows duurde vijf jaar, tot november 2005.
A Dance with Dragons duurde 5,5 jaar en kwam uit in juli 2011.

Dat betekend dat The Winds of Winter misschien pas in 2016 komt, en het laatste deel A Dream of Spring misschien pas in 2021...

Hij drijft zijn fans tot wanhoop, want de boeken zijn berespannend. Ik ben blij dat ik ze pas vorig jaar ontdekt heb. Alle boeken in een paar maanden gelezen en nu vind ik het wachten al lastig :)

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik wacht gewoon tot 2021 voordat ik met de boeken begin ;) Met de boeken serie "Het rad des tijds" was dat wachten tot het laatste deel ook verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
TheJason schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:01:
Ik wacht gewoon tot 2021 voordat ik met de boeken begin ;) Met de boeken serie "Het rad des tijds" was dat wachten tot het laatste deel ook verschrikkelijk.
Nu hopen dat RR Martin wel lang genoeg leeft om de serie af te maken...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:47
TheJason schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:01:
Leuk wachten :P Gelukkig is er dan tenminste nog iets om naar uit te kijken.
Overigens is het laatste boek van de serie die je noemt nog niet uit... die komt in maart(dacht ik) - edit: pardon hij is al uit! Bestellen dan maar.

[ Voor 5% gewijzigd door Winst op 16-01-2013 15:21 ]

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

(jarig!)
Is het aan te raden om de Engelse of de Nederlandse vertaling van de boeken aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
bartjas schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:15:
Is het aan te raden om de Engelse of de Nederlandse vertaling van de boeken aan te schaffen?
Ik denk het wel, of je moet het liever in het Duits lezen. :+

Zonder gekkigheid, dat blijft persoonlijk. De één vind het erg belangrijk om de originele taal te lezen, de ander maakt het niet zoveel uit. Zolang het maar geen écht slechte vertaling is, maar dat valt volgens mij wel mee.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10

krvabo

MATERIALISE!

A-Tray schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:48:
[...]

En het korte antwoord is....

Nee.

Het lange antwoord:

A Game of Thrones kwam uit in augustus 1996.
A Clash of Kings kwam na drie jaar uit in februari 1999.
A Storm of Swords was er snel, al binnen twee jaar op november 2000.
A Feast for Crows duurde vijf jaar, tot november 2005.
A Dance with Dragons duurde 5,5 jaar en kwam uit in juli 2011.

Dat betekend dat The Winds of Winter misschien pas in 2016 komt, en het laatste deel A Dream of Spring misschien pas in 2021...
Zover ik weet had Martin veel problemen met de laatste 2 boeken omdat hij er veel meer wilde inzetten dan eigenlijk gepland. Toen kwamen de perikelen nog met het opsplitsen van de boeken en liep het allemaal flink uit.
Nu zit natuurlijk HBO hem ook te pushen om tijdig zijn boeken te schrijven omdat zij anders in de knoei komen met hun schedule. Als hij nu over de laatste 2 boeken 3 jaar doet (en blijft leven :P ) dan zou het juli 2014 zijn en zou HBO net klaar zijn met Storm of Swords deel 2. Dan hebben ze er dus weer een boek bij en hebben ze nog materiaal voor seizoen '15, '16 en het nieuwe boek voor 2017. In juli 2017 zou dan het laatste deel uitkomen, net iets te laat om nog op tijd in 2018 te kunnen uitzenden aangezien de scripts nog moeten worden geschreven.

Mochten ze over de laatste 2 delen + het nieuwe boek de mogelijkheid zien er een extra seizoen in te plakken dan zou dat wellicht slim zijn.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Ik keek pas in de winkel even in de nederlandse vertaling, maar ik had het na Theon Grauwvreugd wel weer gehad. Ik stoor me er tegenwoordig meer aan, en ben geneigd om de uitgever te bellen. Ik lees wel een stapel engelse boeken op proef voor ze. :*)

Pas ook, spacewagon letterlijk vertaald. Ruimtewagen leest heel vreemd in een Thriller die gewoon in een stad afspeelt.

Over de schedules, boek 3 gaan ze in 2 seizoenen doen, dus George heeft iets meer tijd. De muziek uit de laatste teaser zal wel een verwijzing naar het einde van s03 zijn. Niet naar de lyrics googlen als je niet van spoilers houdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-03-2024
namen vertalen zou verboden moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
krvabo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:49:
[...]

Zover ik weet had Martin veel problemen met de laatste 2 boeken omdat hij er veel meer wilde inzetten dan eigenlijk gepland. Toen kwamen de perikelen nog met het opsplitsen van de boeken en liep het allemaal flink uit.
Nu zit natuurlijk HBO hem ook te pushen om tijdig zijn boeken te schrijven omdat zij anders in de knoei komen met hun schedule. Als hij nu over de laatste 2 boeken 3 jaar doet (en blijft leven :P ) dan zou het juli 2014 zijn en zou HBO net klaar zijn met Storm of Swords deel 2. Dan hebben ze er dus weer een boek bij en hebben ze nog materiaal voor seizoen '15, '16 en het nieuwe boek voor 2017. In juli 2017 zou dan het laatste deel uitkomen, net iets te laat om nog op tijd in 2018 te kunnen uitzenden aangezien de scripts nog moeten worden geschreven.

Mochten ze over de laatste 2 delen + het nieuwe boek de mogelijkheid zien er een extra seizoen in te plakken dan zou dat wellicht slim zijn.
De schrijver en producer van GoT hebben als enige 2 mensen al de hoofdlijnen van het plot al gezien. Dus als Martin zn boeken niet op tijd af krijgt, zal de serie waarschijnlijk gewoon doorgaan. Dan is er alleen kans dat het boek niet helemaal overeenkomt met de serie.
Maar dat doet het nu toch al niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:59
Ik heb het eerste boek gedeeltelijk in het Nederlands gelezen maar ergerde me dood aan de Nederlandse vertalingen. Ik bedoel John snow is gewoon niet het zelfde als John sneeuw. En de rode burcht klinkt ook vreemd als je weet dat het The red keep moet zijn. Zo waren er nog meer vertalingen waar ik tenslotte niet meer tegen kon en heb ik het in het Engels aangeschaft en sindsdien lees ik alles in het Engels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas

bartjas

Ook Bekend met EPO

(jarig!)
Gonadan schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:29:
[...]

Ik denk het wel, of je moet het liever in het Duits lezen. :+

Zonder gekkigheid, dat blijft persoonlijk. De één vind het erg belangrijk om de originele taal te lezen, de ander maakt het niet zoveel uit. Zolang het maar geen écht slechte vertaling is, maar dat valt volgens mij wel mee.
Hehehe hij zei Duits en dan zeker met die slechte synchronisatie?

Maar goed ben het helemaal met je eens is zeker persoonlijk maar om de reden zoals deze
Jogai schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:00:
Ik keek pas in de winkel even in de nederlandse vertaling, maar ik had het na Theon Grauwvreugd wel weer gehad. Ik stoor me er tegenwoordig meer aan....
en deze
gerrutcamaro schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:38:
namen vertalen zou verboden moeten worden
en deze
Taenadar schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:53:
Ik heb het eerste boek gedeeltelijk in het Nederlands gelezen maar ergerde me dood aan de Nederlandse vertalingen. Ik bedoel John snow is gewoon niet het zelfde als John sneeuw. En de rode burcht klinkt ook vreemd als je weet dat het The red keep moet zijn. Zo waren er nog meer vertalingen waar ik tenslotte niet meer tegen kon en heb ik het in het Engels aangeschaft en sindsdien lees ik alles in het Engels :)
Ben ik er toch benieuwd naar... kan me daar namelijk ook mateloos aan irriteren
Dat zijn al 3 redenen te veel om de Nederlandse vertaling niet te gaan kopen... in plaats van dat ze de namen gewoon Engels laten... maar goed... keuze is gemaakt ;) dan maar het woordenboekje ernaast voor die spaarzame momenten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:38
Sinds ik tig jaar geleden de nederlandse versie van Dungeon Keeper heb gespeeld, koop ik geen vertaalde versies meer. In de vertaling gaat vaak ook stukje atmosfeer verloren.

Om bovenstaand voorbeeld te gebruiken:

UK -> "You need to build a lair for your minions"
NL -> "Je moet een hol bouwen voor je dondersteentjes" :'(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Bospa01 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:02:
Sinds ik tig jaar geleden de nederlandse versie van Dungeon Keeper heb gespeeld, koop ik geen vertaalde versies meer. In de vertaling gaat vaak ook stukje atmosfeer verloren.

Om bovenstaand voorbeeld te gebruiken:

UK -> "You need to build a lair for your minions"
NL -> "Je moet een hol bouwen voor je dondersteentjes" :'(
Hier sinds ik een boek las over Hans Solo met zijn ruimteschip de millennium valk

De audioboeken van a song of ice and fire zijn trouwens ook erg goed (degene ingesproken door roy dotrice dan)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:17
Hans Solo met zijn milleniumvalk? _O- Ging dat over een goochelaar ofzo?:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Roy Dotrice _/-\o_
Wat ik wel vreemd vond is dat zijn uitspraken van namen anders worden. (Ketlin -> Keetlin bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Hahaha jullie weten de slechte voorbeelden er wel uit te pakken. Maar inderdaad, namen vertalen is wel zo'n beetje het ergste wat er is. Zeker als het inconsistent gebeurt.

offtopic:
Zie Sword of Truth reeks. Gratch is een 'gar'. Die naam slaat ook in het Engels nergens op maar dat ze het inconstisten vertalen kan ik niet tegen. Het wordt vertaald als 'Kaai', prima, maar alleen in boek twee is het 'Geep'. Zucht. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 10:59
Voorbereidend op seizoen 3, komende weken nog eens seizoen 2 er doorheen draaien. Iemand al een betere deal tegengekomen dan die van bol.com?

http://www.bol.com/nl/p/g...izoen-2/1002004013096254/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas

bartjas

Ook Bekend met EPO

(jarig!)
ChefChocolateball schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:05:
Voorbereidend op seizoen 3, komende weken nog eens seizoen 2 er doorheen draaien. Iemand al een betere deal tegengekomen dan die van bol.com?

Voor een product dat nog niet eens op de markt is denk ik prima aanbieding... ben hem zelf verder nog niet tegengekomen! Daarnaast is bezorgkosten ook 0€ dus scheelt ook weer knaken t.o.v. andere aanbiedingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gisteravond serie 1 uitgekeken, khad niet verwacht dat Ned Stark zo vroeg in de serie al dood zou zijn, leuk einde ook met die draakjes :P serie 2 is ook al binnen dus daar gaan we vd week gelijk mee verder.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:46

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik ben weer overnieuw begonnen. Merk dat ik toch wel het een en ander vergeten was :-)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Nu ik het eerste boek gelezen ben en het 2e al rond de helft ben ik stiekem wat teleurgesteld nog in de serie. Het is een goede verfilming maar toch mis je belangrijke stukken van het verhaal (dit weet je natuurlijk niet zolang je de boeken niet leest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7VB0JA78wJ4&hd=1]

[ Voor 3% gewijzigd door Jogai op 23-01-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nog 2 maanden tot seizoen 3, toch? :D

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

hehe nouhja wij zijn nog lekker met S2 bezig, net aflevering 5 gezien. blijft spannend maar bij serie 2 is het wel meer een aan één schakeling van ellende terwijl S1 mee in balans was qua tegenslagen en positieve gebeurtenissen. Nu in S2 vindt ik Tyrion zeker het leukste karakter.

Acteer werk van de hoofdrol spelers is wel echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://youtu.be/IY7eUveFOlk We hebben een short van GOT gemaakt met een moderne twist ! vinden jullie er van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:14:
http://youtu.be/IY7eUveFOlk We hebben een short van GOT gemaakt met een moderne twist ! vinden jullie er van ?
Mooi gemaakt man. Lijkt net echt moet ik zeggen :)

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winst schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:43:
[...]

Mooi gemaakt man. Lijkt net echt moet ik zeggen :)
Hee thanks ! We hopen dat hij viral word ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

CristianSchriev schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:11:
Nu ik het eerste boek gelezen ben en het 2e al rond de helft ben ik stiekem wat teleurgesteld nog in de serie. Het is een goede verfilming maar toch mis je belangrijke stukken van het verhaal (dit weet je natuurlijk niet zolang je de boeken niet leest)
Ik vind het nog wel meevallen.

Het is kleurrijker geschreven dan verfilmd, maar de George R. Martin is Excutive Producer van de serie als ik me niet vergis, dus veel beter dan dit ga je 't niet krijgen. ;)
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:14:
Mooi en knap gemaakt, leuk, maar laten we de reacties graag concentreren in het bijbehorende topic.

[ Voor 25% gewijzigd door Ramzzz op 11-02-2013 22:22 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Zo gister de laatste aflevering van S2 gezien, de scene met de draakjes in de toren was echt awesomme! >:)

Jammer dst de aanval op kingslanding mislukt is maar dat was gezien het verhaal wel te verwachten, maar toch anders gehoopt. Wat ik niet helemaal snapte was het gedoe bij Wnterfell eerst zie je een scene dat die bezetters gaan vluchten, vervolgens is de boel daar gedeeltelijk afgebrand (opzettelijk gedaan door die bezetters neem ik aan). Maar er stond daar toch een leger van Stark voor de deur? Waar is dat ineens gebleven, dat leger wist toch dat de Stark boys daar zaten? Waarom gaan die Stark boys dan op de vlucht? Beetje vaag en onlogisch voor minn gevoel.

Verder niet echt eenleuke cliffhanger zoals bij S1, wel lekker dreigend zo'n horde whitewalkers maar het levert voor mij niet echt een cliffhanger, verder ng steeds een van de beste series ooit, enig nadeel vindt ik dat door de vele verhaallijnen er soms weinig schot in het verhaal zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Chaoss schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:19:
Zo gister de laatste aflevering van S2 gezien, de scene met de draakjes in de toren was echt awesomme! >:)

Jammer dst de aanval op kingslanding mislukt is maar dat was gezien het verhaal wel te verwachten, maar toch anders gehoopt. Wat ik niet helemaal snapte was het gedoe bij Wnterfell eerst zie je een scene dat die bezetters gaan vluchten, vervolgens is de boel daar gedeeltelijk afgebrand (opzettelijk gedaan door die bezetters neem ik aan). Maar er stond daar toch een leger van Stark voor de deur? Waar is dat ineens gebleven, dat leger wist toch dat de Stark boys daar zaten? Waarom gaan die Stark boys dan op de vlucht? Beetje vaag en onlogisch voor minn gevoel.
Uit de boeken:
spoiler:
Roose Bolton stuurde zijn bastaard op Robb's bevel om winterfell te ontzetten. De Bolton's verraden Robb echter en branden Winterfell plat. Roose doet natuurlijk net alsof hij daar niet achter zit.
Theon had net gedaan of de Stark boys verbrand waren en niemand wist/weet dat de boys ondergedoken waren.
Verder niet echt een leuke cliffhanger zoals bij S1, wel lekker dreigend zo'n horde whitewalkers maar het levert voor mij niet echt een cliffhanger, verder ng steeds een van de beste series ooit, enig nadeel vindt ik dat door de vele verhaallijnen er soms weinig schot in het verhaal zit.
Begin dan maar niet aan de boeken, daar zit af en toe helemaal geen schot in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Mja, hebben ze niet al 5 seasons besteld ?, ( HBO ) dit gaat echt net zoals in de boeken een milk the cow worden.

Niet dat het er minder vet om is ! :), maar er gaat nog zoveel gebeuren en sommige dingen gebeuren pas volgens de boeken in boek 4/5.
Dus dat is aardig wat afleveringen wetende dat ze boek 3 in S3 en S4 hebben gepropt en dan moet je nog de rest.
Ik zeg de aankomende 6jaar zeker nog GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:50
Laten we hopen dat de kijkcijfers goed blijven, stel je voor dat bijv. seizoen 4 qua kijkcijfers helemaan inzakt en GoT gecancelled wordt, dan zit je mooi met een half verhaal :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mektheb schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:26:
Mja, hebben ze niet al 5 seasons besteld ?, ( HBO ) dit gaat echt net zoals in de boeken een milk the cow worden.

Niet dat het er minder vet om is ! :), maar er gaat nog zoveel gebeuren en sommige dingen gebeuren pas volgens de boeken in boek 4/5.
Dus dat is aardig wat afleveringen wetende dat ze boek 3 in S3 en S4 hebben gepropt en dan moet je nog de rest.
Ik zeg de aankomende 6jaar zeker nog GoT.
Eerder een risico dat de serie de boeken inhaalt :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:14:
[...]

Eerder een risico dat de serie de boeken inhaalt :P
Of dat de schrijver overlijdt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
theHoff schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:29:
[...]

Of dat de schrijver overlijdt natuurlijk.
Hij heeft het verhaal al volledig aan de regiseur verteld voor het geval hij overlijdt, zodat de serie afgemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mektheb schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:26:
De boeken? Uitmelken? Nee joh. Dat het niet allemaal actiescène na actiescène is wil nog niet zeggen dat Martin het verhaal aan het uitmelken is. Hij is juist allerlei dingen met een reden aan het doen en tegelijkertijd heeft hij geen enkele moeite met het afkappen van verhaallijnen door de hoofdpersoon daarvan dood te laten gaan. Ik vind het een frisse manier van schrijven. :)
FireSonus schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:40:
Laten we hopen dat de kijkcijfers goed blijven, stel je voor dat bijv. seizoen 4 qua kijkcijfers helemaan inzakt en GoT gecancelled wordt, dan zit je mooi met een half verhaal :|
Dan lees je de boeken toch? Die zijn sowieso al beter dan de serie. :P
Erwin537 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:37:
[...]

Hij heeft het verhaal al volledig aan de regiseur verteld voor het geval hij overlijdt, zodat de serie afgemaakt kan worden.
Niet volledig, wel in grote lijnen. En je hebt er natuurlijk niks aan als Martin overlijdt voordat het verhaal af is én de serie vervolgens ook gecanceld wordt. :P

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 20-02-2013 13:39 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:23

Quad

Doof

FireSonus schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:40:
Hoe groot acht je de kans dat die inzakken? Op torrents en Usenet is deze serie bijzonder populair, stond vorig seizoen niet als meest gedownloade torrent te boek in 2012?

Ik ben benieuwd naar Seizoen 3, ik kan in elk geval niet wachten 8) .

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kijker zijn lang niet zo trouw als jij lijkt te denken. :P

Seizoen/boek 1 had een veel interessanter plot om mee te werken wat film betreft dan de volgende paar boeken hebben. Je ziet ook dat ze in seizoen 2 veel hebben veranderd ten opzichte van de boeken. Dat zullen ze moeten blijven doen als ze de serie interessant willen houden, en tegelijkertijd gaat dat op den duur fans van de boeken afschrikken. Ik weet niet wat er gaat gebeuren met de kijkcijfers, maar ik zou niet al te zeker zijn van mijn zaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hmm, daar heb je inderdaad een punt natuurlijk.
Ik heb zelf de boeken niet gelezen, ga ik ook niet doen maar de serie vind ik wel erg mooi.

Ik mis alleen soms een grote battle.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Quad schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:56:
Ik mis alleen soms een grote battle.
Het verhaal is dan ook veel meer gecentreerd op de intriges eromheen dan op gevechten. Dat vertaalt meestal niet zo lekker naar film, dus ik verwacht dat de gevechten die er nog aan staan te komen wat prominenter in beeld komen in de serie dan ze in de boeken deden. Dat gezegd hebbende is er één gevechtsscène waarvan ik echt uitkijk naar de verfilming. En één schermutseling die waarschijnlijk de cliffhanger aan het einde van seizoen 3 wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
NMe schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:24:
[...]

Het verhaal is dan ook veel meer gecentreerd op de intriges eromheen dan op gevechten. Dat vertaalt meestal niet zo lekker naar film, dus ik verwacht dat de gevechten die er nog aan staan te komen wat prominenter in beeld komen in de serie dan ze in de boeken deden. Dat gezegd hebbende is er één gevechtsscène waarvan ik echt uitkijk naar de verfilming. En één schermutseling die waarschijnlijk de cliffhanger aan het einde van seizoen 3 wordt. :P
:Y

Indeed, en om even terug te komen op mijn post...misschien beetje verkeerd geformuleerd maar bedoelde er eigenlijk op dat ze het op TV zullen melken om zoveel mogelijk uit de boeken te halen kwa Seasons.

Boek 3 = Season 3 / 4
Boek 4 = Season 5 / 6
En dan zijn we er nog niet haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Aangezien de boeken steeds dikker worden vind ik dat zo vreemd niet. :) En ik heb het idee dat ze boeken 4 en 5 wat gaan combineren omdat ze anders hele seizoenen hebben waar een bepaald karakter niet in terugkomt. Boeken 4 en 5 spelen immers in dezelfde tijdsperiode maar focussen op een ander deel van de wereld en dus op andere karakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10

krvabo

MATERIALISE!

Bedoel je niet boek 4 en 5?
Na 3 is er juist een betrekkelijk 'rustig' moment. Daar ben ik dan ook gestopt met lezen 2 jaar geleden :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Klopt, fixed. :P
Na 3 is er juist een betrekkelijk 'rustig' moment. Daar ben ik dan ook gestopt met lezen 2 jaar geleden :P
Dat komt omdat het vierde boek focust op (voor mij) de meest oninteressante karakters. Boek 5 trok dat recht en was veel interessanter, helemaal toen eindelijk de verhaallijnen tegen het einde bij elkaar kwamen. Ik kijk wel erg uit naar het zesde boek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Toch vraag ik me af wat sommige lijnen in het boek naar toe gaan.
Even een mega-spoiler uit het boek, ik ben nu op 3/4 van boek 5:
spoiler:
Bijvoorbeeld Arya, wat ik overigens een leuk karakter vind. Sinds de ontsnapping uit Kings Landing doet zij er eigenlijk niet meer toe. Nu kan het zijn dat ze alle vaardigheden die ze opdoet nog gaat gebruiken, maar dat had vele malen sneller verteld kunnen worden.

Al dat soort langdradige gedoe vind ik niet erg want ik luister ernaar in de auto, dus het gaat vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jogai schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:08:
Toch vraag ik me af wat sommige lijnen in het boek naar toe gaan.
Even een mega-spoiler uit het boek, ik ben nu op 3/4 van boek 5:
spoiler:
Bijvoorbeeld Arya, wat ik overigens een leuk karakter vind. Sinds de ontsnapping uit Kings Landing doet zij er eigenlijk niet meer toe. Nu kan het zijn dat ze alle vaardigheden die ze opdoet nog gaat gebruiken, maar dat had vele malen sneller verteld kunnen worden.

Al dat soort langdradige gedoe vind ik niet erg want ik luister ernaar in de auto, dus het gaat vanzelf.
spoiler:
een stuk boeiender dan Sansa
Ik vind het wel cool dat ze langzaam veranderd van een stupid girl naar een assasin.
Alleen helaas voor haar is bijna iedereen op haar hit-list al dood voor ze klaar is met trainen

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
@RocketKoen:
spoiler:
Maar Sansa zit tenminste nog dicht bij "the game of thrones". In elk geval naast een speler die het vrij goed doet.
Zoals je zegt, leuk dat Arya al die vaardigheden ontwikkeld, maar ze gaat er nergens mee naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jogai schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:53:
@RocketKoen:
spoiler:
Maar Sansa zit tenminste nog dicht bij "the game of thrones". In elk geval naast een speler die het vrij goed doet.
Zoals je zegt, leuk dat Arya al die vaardigheden ontwikkeld, maar ze gaat er nergens mee naar toe.
spoiler:
Littlefinger is wel een geniepig mannetje ja. Lijkt er ook meer op dat Sansa alleen een stel ogen en oren is die het verhaal van Littlefinger vertelt. Want als je het verhaal vanuit zijn perspectief vertelt is er natuurlijk geen zak meer aan.
En Arya heeft gewoon een indrukwekkende bodycount voor een meisje van 12 :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

spoiler:
#spoileroverload

Ik moet straks wel de laatste episode van seizoen 2 terug kijken tegen die tijd om mijzelf weer een beetje op te frissen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ik krijg hier ook de neiging om de oude afleveringen nog eens te kijken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59
NMe schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:54:
[...]

Klopt, fixed. :P

[...]

Dat komt omdat het vierde boek focust op (voor mij) de meest oninteressante karakters. Boek 5 trok dat recht en was veel interessanter, helemaal toen eindelijk de verhaallijnen tegen het einde bij elkaar kwamen. Ik kijk wel erg uit naar het zesde boek. :)
Dat hoop ik dan maar, want ik zit nu op,ruim 50% van boek 4 en de verhalen kunnen me gewoon niet echt boeien.. Het is zelfs zo erg dat ik een ander boek ben gaan lezen en ik wel zie wanneer ik weer verder ga.

[ Voor 8% gewijzigd door Slaapje op 20-02-2013 22:31 ]

To dare is to do

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb een beetje hetzelfde; zit ook in boek 4 maar het kan me ook niet heel erg boeien op de een of andere manier. Maar gewoon ff stug doorlezen en straks met deel 5 verder gaan :)

Yamaha MT-09

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Nu ben ik daarom wel benieuwd over welke karakters boek 4 gaat. Ik zit nu bijna halverwege boek 2, maar er zijn nog niet echt karakters waarbij ik het echt saai vind. Er zitten wel stukjes tussen die wat minder zijn, maar over het algemeen kan ik lekker doorlezen.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Take the Black GoT event in New York: :9
Afbeeldingslocatie: http://winteriscoming.net/wp-content/uploads/2013/02/17-1024x682.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door tweaker2010 op 21-02-2013 11:08 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Erwin537 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:27:
Nu ben ik daarom wel benieuwd over welke karakters boek 4 gaat. Ik zit nu bijna halverwege boek 2, maar er zijn nog niet echt karakters waarbij ik het echt saai vind. Er zitten wel stukjes tussen die wat minder zijn, maar over het algemeen kan ik lekker doorlezen.
Ik kan niet zeggen over welke karakters boek 4 gaat omdat ik dan spoil waar bepaalde karakters zich op dat moment bevinden. Boek 4 speelt namelijk in het zuiden (Kings Landing, Dorne, etc.) terwijl boek 5 zich voornamelijk in het oosten en noorden afspeelt. Als ik zeg wie er niet in boek 4 zitten en wel in boek 5 spoil ik een deel van het verhaal van boek 2 en 3. :+

• Arrne
Erwin537 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:27:
Een aantal karakters die in de eerdere boeken wel erg interessant zijn, worden een stuk minder interessant in boek 4 en/of 5.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat ervaar ik dan weer niet zo. Die karakters die ik saai vond (zeg maar: vrijwel iedereen in boek 4 :P) vond ik in het eerste boek ook al saai. :+

• Arrne
Nouja, erg interessant is misschien wat overdreven voor sommige karakters maar ze waren zeker een stuk interessanter in de eerste paar boeken vond ik.

Heeft er denk ik ook alles mee te maken dat boeken 4 en 5 in de huidige vorm eerst helemaal niet zouden verschijnen, maar met een gat van een paar jaar tussen boek 3 en boek 4. Daardoor lijkt het alsof de verhaallijnen voor sommige karakters gewoon wat gevuld moeten worden.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sowieso heeft Martin zelf ook spijt van de geografische splitsing in plaats van een chronologische tussen boek 4 en 5. Gelukkig maar, betekent dat hij dat niet nog eens gaat flikken. :+

• Jogai
Sowieso is het een spoiler als je het over karakters gaat hebben, want dat betekend dat ze nog in leven zijn.

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

ChefChocolateball schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:05:

Het is grappig, als het goed is heb ik m’n blu-rays morgen binnen, ik heb ze uit de US besteld. Volgens mij met de Kerst voor rond de $ 50,- gepre-ordered, en tijdens de release is die prijs blijkbaar zelfs gezakt naar $ 30,-. Inclusief verzendkosten nog steeds goedkoper dan bij Bol dus.. (en als het goed is goedkoop genoeg om er geen belasting over te hoeven betalen)

Kreeg een mail van Amazon dat ik $ 5,- terug kreeg vanwege de lowest price guarantee, vandaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Sméagol op 21-02-2013 15:12 ]

Make lovecraft not warcraft.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Bij bol had ik laatst eindelijk S1 eens te pakken voor twee tientjes. Ik denk dat je voor S2 pas betere deals gaat vinden als ze ook daadwerkelijk in NL verkrijgbaar zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RzI9v_B4sxw]
geen spoilers

Ik kan niet wachten! nog even volhouden...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Geen spoilers inderdaad, en toch een feest van herkenning, als in "oh ja, dat stuk was gaaf!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
NMe schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 09:50:
Geen spoilers inderdaad, en toch een feest van herkenning, als in "oh ja, dat stuk was gaaf!" :+
indeed :D !, go hound go hound xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:47

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik kan niet wachten tot de serie weer verder gaat. Waarschijnlijk zal ik in de week voor het begint de laatste paar afleveringen van seizoen 2 nog ff bekijken om iig weer bij te zijn met het verhaal. Anders grote kans dat ik het niet zo zal snappen :P.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

:D Nice trailer..! Vooral vliegende draakjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Mooie trailer! Zo te zien speelt onze vriend de dwerg ook weer een flinke rol :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Heerlijk nummertje overigens in de trailer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03
Net de trailer gedeeld, op Feestboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Geil! Targaryen krijgt een leger! O+
Eindelijk battles zo te zien.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Quad schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:00:
Een van mn favoriete stukjes in dat boek. Vooral haar 1e bevel aan haar leger O-)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Sshht :+

In elk geval komt het steeds dichterbij, mooi dat de opperdwerg belangrijk blijft, toch mijn favoriete karakter.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Quad schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:42:
Sshht :+

In elk geval komt het steeds dichterbij, mooi dat de opperdwerg belangrijk blijft, toch mijn favoriete karakter.
Vind haar hele fam ook het vetste in de hele serie en in alle verhalen over vroeger etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:25:
[...]

:Y

Indeed, en om even terug te komen op mijn post...misschien beetje verkeerd geformuleerd maar bedoelde er eigenlijk op dat ze het op TV zullen melken om zoveel mogelijk uit de boeken te halen kwa Seasons.

Boek 3 = Season 3 / 4
Boek 4 = Season 5 / 6
En dan zijn we er nog niet haha :)
Om het even af te maken:
Boek 5 = Season 7 / 8 (2017 / 2018)
Boek 6 (to be released) = Season 9 / 10 (2019 / 2020)
Boek 7 (to be released) = Season 11 / 12 (2021 / 2022)

8)7 O-)

Tenzij ze seizoenen van 24 / 25 eps gaan maken natuurlijk, dan kan één boek in één seizoen. Maar dan halen ze Martin weer in, dus da's ook geen goed idee :+

[ Voor 11% gewijzigd door Cocytus op 23-02-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Cocytus schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:28:
[...]

Om het even af te maken:
Boek 5 = Season 7 / 8 (2017 / 2018)
Boek 6 (to be released) = Season 9 / 10 (2019 / 2020)
Boek 7 (to be released) = Season 11 / 12 (2021 / 2022)

8)7 O-)

Tenzij ze seizoenen van 24 / 25 eps gaan maken natuurlijk, dan kan één boek in één seizoen. Maar dan halen ze Martin weer in, dus da's ook geen goed idee :+
Hoe weet je dat de boeken zo laat pas komen? En niet 2 jaar eerder, dit is volgens mij niet bekend en kan Martin ook nog niks over zeggen, dus grote kans dat ze jaren eerder uit komen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
CristianSchriev schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:28:
[...]

Hoe weet je dat de boeken zo laat pas komen? En niet 2 jaar eerder, dit is volgens mij niet bekend en kan Martin ook nog niks over zeggen, dus grote kans dat ze jaren eerder uit komen ;p
Daar lijkt me weinig kans op te zijn, als je kijkt naar de eerdere boeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40
RocketKoen schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:39:
[...]

Een van mn favoriete stukjes in dat boek. Vooral haar 1e bevel aan haar leger O-)
Dit. Toen ik dat las dacht ik, "Als ze dit toch eens gaan verfilmen..."

En ziedaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Arrne schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:10:
[...]

Daar lijkt me weinig kans op te zijn, als je kijkt naar de eerdere boeken. ;)
4-5 heeft hij 6 jaar over gedaan ongeveer, en hij is al een eind in boek 6, en volgens mij ook al met 7 (dat hij ze al beide schreef) dat las ik in ieder geval. Maar 2011 en daar 6 jaar bij op dan zit je in 2017. Nee ik denk dat hij voor 2020 misschien in 2019 boek 7 klaar heeft.. Maar niks kun je zomaar zeggen misschien heeft hij het al jaren eerder af of gaat ie dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Quad schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:00:
Hoewel ik verwacht dat ze in de serie wat meer actie gaan verwerken dan in het boek volg je het verkeerde verhaal als je grote veldslagen wil zien. Daar komen er wel een paar van voorbij over de 5 boeken verspreid maar ze zijn maar relatief onbelangrijk en worden vaak maar vluchtig beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:47

Zeror

Ik Henk 'm!

CristianSchriev schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:28:
[...]

Ook al weet je misschien dat die boeken gaan komen. Het is vrijwel onzeker of de serie het ooit zo ver halen. Gebeurd helaas teveel met series tegenwoordig. Ook al zijn het nog zulke goeie series.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Zeror schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:27:
[...]

Ook al weet je misschien dat die boeken gaan komen. Het is vrijwel onzeker of de serie het ooit zo ver halen. Gebeurd helaas teveel met series tegenwoordig. Ook al zijn het nog zulke goeie series.
gelukkig zijn de 1e 5 seasons al geordered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
NMe schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:34:
[...]

Hoewel ik verwacht dat ze in de serie wat meer actie gaan verwerken dan in het boek volg je het verkeerde verhaal als je grote veldslagen wil zien. Daar komen er wel een paar van voorbij over de 5 boeken verspreid maar ze zijn maar relatief onbelangrijk en worden vaak maar vluchtig beschreven.
De serie wijkt toch regelmatig flink af van de boeken.
Heel het verhaal van Arya in Harrenhell uit de serie, gaat heel wat anders dan in het boek.
Heel de basterd of Bolton is uit de serie gelaten (zn vader noemt hem 1 keer), terwijl hij in het 2e boek een belangrijk karakter is.
Misschien zijn de dingen die hij doet niet geschikt voor tv (hij is degene die winterfell afbrandt, en alle inwoners vermoord. En in Harrenhell is hij fan van het villen van gevangenen.).
spoiler:
Benieuwd of ze volgend seizoen het stuk van Bolton en Leek/Theon er ook uit knippen

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
@RocketKoen:

Je laatste zin tussen haakjes kan een spoiler zijn.

spoiler:
En volgens mij wordt dat pas later in de boeken beschreven.

In de boeken is het toch ook zo dat Roose zijn bastaard stuurt om Winterfell te ontzetten? Dat is omdat Ramsay niet met het leger meegaat (waarschijnlijk omdat ie een bastaard is), en dus daar nog in de buurt is.
Zie ook http://awoiaf.westeros.or...y_Bolton#A_Clash_of_Kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Jogai schreef op maandag 25 februari 2013 @ 08:30:
@RocketKoen:

spoiler:

In de boeken is het toch ook zo dat Roose zijn bastaard stuurt om Winterfell te ontzetten? Dat is omdat Ramsay niet met het leger meegaat (waarschijnlijk omdat ie een bastaard is), en dus daar nog in de buurt is.
Dit is inderdaad hoe het ging als ik me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Jogai schreef op maandag 25 februari 2013 @ 08:30:
@RocketKoen:

spoiler:

Het staat wel heel duidelijk in de boeken. Althans voor mij was het direct duidelijk.

Even voor de mensen die nog niet zo ver zijn in de serie en de boeken niet lezen, lees de zwarte stukken tekst gewoon niet, dan verpest je het een beetje voor je zelf! :)

spoiler:
Toen Bran, Rickon, enz uit hun schuilplek kwamen was Winterfell afgebrand en toen dachten ze eerst dat de Greyjoys het deden nadat ze vertrokken waren, maar tussen de doden lagen ook veel Greyjoys. Dus dat vonden ze niet meer mogelijk, hoe ze precies dan wisten dat het Boltons waren dat weet ik niet meer. Ik weet wel dat ze in boek 3 deel 1 zeggen dat ze ook niet mogen worden gevonden door de Batard of Bolton.

aanvullingen op mijn verhaal zijn natuurlijk welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RocketKoen schreef op zondag 24 februari 2013 @ 01:23:
[...]

spoiler:
Benieuwd of ze volgend seizoen het stuk van Bolton en Leek/Theon er ook uit knippen
Lichte spoiler voor boek 5.
spoiler:
Ik heb het vermoeden dat ze Bolton's bastard bewust niet gebruikt hebben in seizoen 2 omdat hij pas in boek 5 pas echt in beeld komt. Nu een acteur inhuren en zorgen dat die in seizoen 7 of 8 nog beschikbaar is (dat is over vijf jaar!) zal niet erg praktisch zijn.

Nog lichtere spoiler voor boek/seizoen 3. :P
spoiler:
Hetzelfde met Bran en de Reeds. Het is jammer dat ze niet aan bod kwamen in seizoen 2 maar gezien het kleine rolletje dat ze in seizoen 2 zouden moeten vervullen snap ik dat ze naar seizoen 3 verplaatst zijn, waarvoor ze gewoon gecast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CristianSchriev schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:55:
[...]

Het staat wel heel duidelijk in de boeken. Althans voor mij was het direct duidelijk.

Even voor de mensen die nog niet zo ver zijn in de serie en de boeken niet lezen, lees de zwarte stukken tekst gewoon niet, dan verpest je het een beetje voor je zelf! :)

spoiler:
Toen Bran, Rickon, enz uit hun schuilplek kwamen was Winterfell afgebrand en toen dachten ze eerst dat de Greyjoys het deden nadat ze vertrokken waren, maar tussen de doden lagen ook veel Greyjoys. Dus dat vonden ze niet meer mogelijk, hoe ze precies dan wisten dat het Boltons waren dat weet ik niet meer. Ik weet wel dat ze in boek 3 deel 1 zeggen dat ze ook niet mogen worden gevonden door de Batard of Bolton.

aanvullingen op mijn verhaal zijn natuurlijk welkom
Ik lees altijd de spoilers.. :+

Maar goed, valt wel mee eerlijk gezegd, is straks alleen maar handig als ondersteunende achtergrond informatie :)
Wat wel een echte spoiler is zou bijvoorbeeld zijn wanneer er een belangrijke character dood gaat, de rest idc.

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 25-02-2013 10:48 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat jij belangrijk vindt en wat Martin belangrijk vindt zijn twee verschillende dingen. Anders gingen ze namelijk niet dood. :P Maar goed, er komen wat dat betreft ook nog een paar mooie mindfucks aan, ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Ik had leuk app gedownload voor mn ipad. Lekker handig dat ze daar geen spoiler alert in hadden gestopt of iets dergelijks. Stond bij fam informatie iedereen die aan bod komt incl of ze dood zijn of wat dan ook aan het eind van boek 5. En ik dan door lezen omdat ik het dan ook wil weten. Maar beetje onhandig als je al weet wie er allemaal dood gaan enz.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag seizoen 1 (en straks 2) op bluray willen kopen met NL subs. Ben ik dan het beste uit bij bol.com (38 euro) of heeft iemand een online winkel waar hij goedkoper te krijgen is?

Als er een special edition versie is wil ik die ook wel hebben, maar bij bol.com zie ik niets speciaals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Waar je het beste uit bent kan google je vast wel vertellen.

Om je een tip te geven, de prijs van bol.com fluctueert nogal. Ik heb het gevoel dat ze die van 35 uit externe voorraad verkopen en af en toe zelf een andere partij regelen voor een betere deal. Af en toe is het eerste seizoen namelijk te krijgen voor twintig euro, daar heb ik hem voor gekocht toen het voor de derde (voor zover ik gezien heb) keer gebeurde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je gevoelig bent voor special editions kun je beter wachten tot de serie "af" is en dan een box kopen met alles erin. :)

Pagina: 1 2 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic