Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

[Serie] House Of The Dragon Topic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wkqt4xtcYFNWtOOR46BxEctaEU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Vjgh3c9pAd5aXLnPODhgnWrR.png?f=user_large
Officiële Website: Klik hier
Officiële Sountrack: Klik hier

Welkom in het House Of The Dragon topic.

Het verhaal van House of the Dragon is gebaseerd op het boek Fire and Blood van George R. R. Martin. Hij schreef ook het verhaal van Game of Thrones. De serie zal dus gaan over de geschiedenis van de familie Targaryen. Wij kennen uit Game of Thrones nog Daenerys Targaryen, beter bekend als 'The Mother of Dragons'. Het verhaal uit de nieuwe serie gaat dus over haar voorouders, zo'n 200 jaar voor de gebeurtenissen in Game of Thrones.

Andere Topic's:
HBO Max:HBO Max Topic
Game Of Thrones:[Serie] Game of Thrones Deel 2

Topic waarschuwing: bij spoilers gebruik de spoilertags

Seizoenen

Seizoen 1:
Afleveringen
01. The Heirs of the Dragon, 21 augustus 2022 (1 uur en 10 minuten)
02. The Rogue Prince, 28 augustus 2022 (1 uur)
03. Second of His Name, 4 september 2022 (1 uur)
04. King of the Narrow Sea, 11 september 2022 (1 uur)
05. We Light the Way, 18 september 2022 (1 uur)
06. The Princess and the Queen, 25 september 2022 (1 uur en 10 minuten)
07. Driftmark, 2 oktober 2022 (1 uur)
08. The Lord of the Tides, 9 oktober 2022 (1 uur)
09. The Green Council, 16 oktober 2022 (1 uur)
10. The Black Queen, 23 oktober 2022 (1 uur)

Seizoen 2:
Afleveringen
01. A Son for a Son, 16 Juni (1 uur en 4 minuten)
02. Rhaenyra the Cruel, 23 Juni (1 uur en 12 minuten)
03. The Burning Mill, 30 Juni (1 uur en 10 minuten)
04. The Red Dragon and the Gold, 7 Juli (56 minuten)
05. Regent, 14 Juli (1 uur en 7 minuten)
06. Smallfolk, 21 Juli (1 uur en 10 minuten)
07. The Red Sowing, 28 Juli (1 uur en 7 minuten)
08. The Queen Who Ever Was, 4 Augustus (1 uur en 15 minuten)

Trailers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckTJK6oRIls_IHMyeX5waMIbLt4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Z5gcBEMCViUnMesnSPrvh4DL.png?f=user_large

Design made by: G_Dragon
Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een berichtje..
^ Naar boven ^

[ Voor 138% gewijzigd door G_Dragon op 07-08-2024 10:35 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 21:27
Ik ben hier heel benieuwd naar. Trailers zagen er goed uit en ook de reviews zijn over het algemeen positief (69 op metacritic is niet top, maar fan reviews lijken beter).

Lekker vanavond met bord op schoot kijken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik was wat vroeg wakker en heb het al kunnen kijken. Ik moet eerlijk zeggen; ik ben wel benieuwd naar de rest van het seizoen. De sfeer van GoT zit er al snel weer in. Het is wel iets wat voorspelbaar, maar goed, er moet even een premise voor alles worden neergezet, dus swah

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-05 13:31
Om eerlijk te zijn vond ik het erg teleurstellend. Misschien lag de lat gewoon te hoog? Vergelijk deze pilot met die van GOT en dan is het verschil wat mij betreft overduidelijk. Dit voelde geforceerd en kunstmatig. Daarnaast vond ik de acteurs maar zwak. De CGI was niet op het niveau van de voorganger en het verhaal miste diepgang. Jammer. 5/10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Afleveringen van 1 uur is wel top moet ik zeggen, ik weet nog niet of ik gelijk ga beginnen of even een paar weken wacht zodat ik er een aantal tegelijk kan kijken....

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Wel in elk geval weer de donkere scenes :p

Zelf benieuwd hoe het verder ontwikkeld, GoT heb ik 4x aan moeten beginnen voor ik er door kwam.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
offtopic:
@Wii4all Gefeliciteerd met je verjaardag

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:24
Ik had de recensies doorgenomen en ze zeiden dat het wat traag ging. Ik denk dat ik weet waar ze op doelen. De hele rij personages die in beeld komen en bij sommigen louter name drops, achter de schermen complotten smeden en elkaar (figuurlijk) het mes in de rug steken. Het zal nog een tijdje sudderen voor we de machtsstrijd zien waar in de eerste aflevering tig keer wordt voor gewaarschuwd, de opvolging is in gevaar!

Als ik het vergelijk met het boek is het redelijk gelijklopend. De schrijver zit er als een moederkloek op en als het in de tekst staat moet het quasi letterlijk zo uitgebeeld worden. Ik denk dat het de lezers dus zal plezieren hoewel je hier een wisselwerking hebt dat GoT al bezig was en GRRM in de smiezen had dat er te los werd omgesprongen met het bronmateriaal. In de nieuwe reeks heeft hij wss bikkelharde garanties in het contract gevraagd.

De cues richting GoT zijn duidelijk in de visuals, de muziek en cinematografie (niet verbazend aangezien een groot deel van de crew dezelfde is), het voelt erg vertrouwd aan. Nu hoop ik dat de reeks wel een eigen identiteit weet te vinden de komende afleveringen en niet louter het vroegere broertje blijft van GoT.

Als ik op de recensies af ga (en de "traditie" van GoT) zullen de WTF momenten pas veel later in het seizoen komen om ons omver te blazen, dus een beetje geduld voor ons kijkers :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Net de eerste aflevering gezien. Ik ben niet teleurgesteld, had zelf ook geen hoge verwachtingen, dus dat scheelt. Ik vond de gesprekken allemaal wat oppervlakkig en simpel, zeker vergeleken met GoT. De serie heeft op het eerste gezicht aanzienlijk hogere pace dan GoT, wat ik tot nu toe wel jammer vind.

Ik heb zelf de boeken niet gelezen, dus zit er blanco in, maar ik vond wat er tot nu toe gebeurde allemaal nog niet heel bijzonder of verrassend. @DiscoNootje ik ben het met je eens dat in vergelijking met de pilot van GoT dit een stuk minder was, maar qua CGI vond ik het echt niet slecht. Wat vond jij slecht dan?
De openingsscene met het vliegen op de draak zag er i.m.o. echt goed uit.

Vergeet overigens niet dat GoT in de eerste drie seizoenen qua CGI echt niet veel voorstelde. Dat begon pas bij seizoen 4/5. Ik kan me nog goed herinneren aan GoT dat ik het de eerste seizoenen vaak irritant vond dat er over grote veldslagen gesproken werd, maar dat daar niets van te zien was (waarschijnlijk omdat er geen budget voor was).

Qua acteerwerk vond ik het eigenlijk best prima, de dialogen waren niet geweldig, maar dat is meer schrijfwerk. Als ik kijk naar uitdrukkingen etc. vond ik het goed geacteerd, zeker omdat het weer vrij onbekende acteurs zijn (tenminste, voor mij dan).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:21
Ik geef 'm een voldoende. Ik vond persoonlijk de snelheid te hoog liggen, maar aangezien recensies aangeven dat het juist te traag gaat zal dat wel aan mij liggen :P
Die hele sequentie van gevecht en geboorte had waarschijnlijk indrukwekkend moeten zijn, maar omdat ik nog geen enkele binding met de karakters heb vond ik 'm misplaatst. Als ze zoiets doen nadat je de karakters heb leren kennen en met hen meeleeft, dan had het waarschijnlijk veel meer indruk gemaakt.
Ik begrijp dat het zich in dezelfde wereld als GoT afspeelt en dat het een prequel is, maar het voelde alsof ze een aantal populaire elementen van GoT 1 op 1 hebben gepakt en die hebben samengevoegd als een soort van 'best of'-verhaal. Zelfs de acteurs en karakters lijken rechtstreeks uit GoT gekopieerd te zijn.
Waarschijnlijk voor veel mensen dan een 'feest der herkenning', maar voor mij voelde het als een rip-off.

De enige karakters die op mij enige indruk hebben gemaakt waren prins Daemon (serieus, GRRM, kon je niks beters verzinnen qua naam?) en prinses Rhaenyra, maar ik begrijp dat die laatste ook alleen maar de jonge versie van dat personage speelt. Eens zien of de oudere net zo goed acteert.

Kortom: ik ben nog niet overtuigd, maar ik zal het nog een paar afleveringen de kans geven om mij wel te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
@EDIT Ik ben het met je eens dat ze hard hebben gerekend op het GoT gevoel en als ik de Engelstalige reacties lees werkt het goed. En die geboorte, daar huilen sommigen tranen met tuiten denkend aan hun vriendin (grappig genoeg weinig vrouwen zelf die iets erover verklaren, maar mss zit Reddit vol mannen, kan ook).

Het gevoel van snelheid hangt af van je interesse in de thema's. Wil je alle personages kennen, dan gaat het snel, sommigen zie je 5 seconden op het scherm, hopelijk met een naam, dan zijn ze weg. Terwijl je zit op te zoeken wie het weer was ben je 7 karakters verder zodat je alsmaar achteruit bolt.

Wie enkel uit is op het grote plaatje van drakengevechten let enkel op Viserys, Rhaenyra en Daemon. De rest van de cast is wss letterlijk weg te gooien, de schrijver kennende, dus die kijkers stoppen er gewoon geen moeite in. Wanneer legt Viserys het loodje, waarom leeft die oude man nog zo lang, waarom zit hij minutenlang te zeuren? Zo gaat het traag voor die mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 16:17
EDIT schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:22:
prins Daemon (serieus, GRRM, kon je niks beters verzinnen qua naam?)
Daemon is eigenlijk een gewone naam. Heeft een griekse oorsprong en is verwant aan Damian. Het heeft niet direct iets te maken met demonen of achtergrondprocessen maar betekent beschermgeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Het is blijkbaar ook geen goedkope serie :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
Destiny schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:41:
[...]

Daemon is eigenlijk een gewone naam. Heeft een griekse oorsprong en is verwant aan Damian. Het heeft niet direct iets te maken met demonen of achtergrondprocessen maar betekent beschermgeest.
I know, maar het is zo'n naam die werkelijk iedere schrijver van slechte fictie voor de 'bad guy' gebruikt, inclusief teveel van die boeken speciaal voor tienermeisjes :X
Dan kan ik zo'n karakter eigenlijk al niet meer serieus nemen ;(

[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 22-08-2022 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destiny
EDIT schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

I know, maar het is zo'n naam die werkelijk iedere schrijver van slechte fictie voor de 'bad guy' gebruikt, inclusief teveel van die boeken speciaal voor tienermeisjes :X
Dan kan ik zo'n karakter eigenlijk al niet meer serieus nemen ;(
Ah.. ik lees geen boeken voor tienermeisjes dus dat had ik even gemist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ik over het algemeen ook niet, maar ik heb een paar afleveringen van de Vampire Diaries gezien, jaren geleden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:23
Ziet er erg goed uit in 4K met HDR. Het verhaal moet nog op gang komen. Heb niet echt het idee dat ik nu wat gezien heb. Een korte introductie. Ze hadden beter kunnen beginnen met een dubbele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Pete Peppers doet ook van House of the Dragon elke week een recap/review. Meestal vind ik het niet bijzonder veel toevoegen, maar het is wel leuk om vergelijkingen met GoT te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55

-ET-

Phone Home

Ik heb nu het eerste kwartiertje erop zitten, maar ik heb het idee dat ik veel meer naar een computer game zit te kijken. Dat gevoel had ik met GoT veel minder. De sfeer is zeker wel goed.

Inmiddels de hele aflevering gezien. Valt mij zeker niet tegen. CGI gevoel werd in de loop van de aflevering wel minder. Verhaal kan wel goed boeien, zit best ook nog wel tempo in. Zeker benieuwd naar de rest.

[ Voor 36% gewijzigd door -ET- op 22-08-2022 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:17
Het is weer even zoeken hoe de verhoudingen liggen qua families, apart dat Daemon een draak mee kan/mag nemen, daar gaan we dus nog wel meer van zien.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
CGI vond ik echt zeer matig. Bijvoorbeeld het publiek in het stadium bij het jousten was duidelijk een paar keer gecopy/paste. Racegames uit 2018 hadden al beter publiek.

Verder vond ik het een aardige beginner. Ik geef het een 7.
Ik vermoed dat het niet slim is geweest om direct vanaf minuut 1 te starten met een groots verhaal. Je kent de karakters nog niet dus is het lastig iets om ze te geven terwijl ze al die heftige dingen meemaken. Je kan ze beter eerst op een wat kleinere schaal leren kennen. In mijn herinnering deed GoT dat ook zo.

Verder inderdaad een lol momentje toen ze begonnen over Winter is coming...nou dat hebben we gezien, viel allemaal wel mee (op TV althans, op het boek moeten we nog wachten volgens mij)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05 23:15
Gynnad schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:47:
Het is weer even zoeken hoe de verhoudingen liggen qua families, apart dat Daemon een draak mee kan/mag nemen, daar gaan we dus nog wel meer van zien.
Dat is gewoon zijn eigen draak. De draken zijn geen algemeen familie-bezit, maar iedere draak heeft een band met één persoon (tegelijk, als de persoon sterft kan een draak zich binden aan iemand anders).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-05 11:13
Gynnad schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:47:
, apart dat Daemon een draak mee kan/mag nemen,
Niemand anders zou in staat zijn om Caraxes te berijden. Volgens de lore is de band tussen draak en berijder zo sterk dat dat een draak geen nieuwe toelaat zolang de huidige nog leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als 1e aflevering was het wmb prima te kijken. Beetje veel karakters maar daar had ik met GoT ook last van de eerste paar afleveringen. Werd vanzelf minder :Y).
Ik ben heel benieuwd of er 'verhaal' in gaat komen en of de serie er ook in gaat slagen om niet alleen maar te hoeven leunen op GoT. Het had van mij wel allemaal een tandje grootser mogen zijn als opener.

Moet wel zeggen dat ik niet zo goed snap waar de $ 20.000.000 per aflevering aan uitgegeven is. CGI was her en der echt onder de maat die je voor dat geld zou mogen verwachten in 2022.
Op naar de volgende afleveringen en dan eens zien waar het schip (al dan niet) gaat stranden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik ben wel enthousiast. Het was af en toe wel wat geforceerd hoe karakters werden voorgesteld maar bon, ff 1 aflevering zodat je weet who's who is prima.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
pingkiller schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:53:
CGI vond ik echt zeer matig. Bijvoorbeeld het publiek in het stadium bij het jousten was duidelijk een paar keer gecopy/paste. Racegames uit 2018 hadden al beter publiek.

Verder vond ik het een aardige beginner. Ik geef het een 7.
Ik vermoed dat het niet slim is geweest om direct vanaf minuut 1 te start met een groots verhaal. Je kent de karakters nog niet dus is het lastig iets om ze te geven terwijl ze al die heftige dingen meemaken. Je kan ze beter eerst op een wat kleinere schaal leren kennen. In mijn herinnering deed GoT dat ook zo.

Verder inderdaad een lol momentje toen ze begonnen over Winter is coming...nou dat hebben we gezien, viel allemaal wel mee (op TV althans, op het boek moeten we nog wachten volgens mij)
In de eerste aflevering duwt Jamie Bran uit een toren omdat hij met Cersei ligt te rotzooien en Bran hier getuigen van is.. Vond ik best 'groots' gezien hij de rest van de seizoen door 'Hold the Door' gedragen moest worden.. :+

Edit: Vanavond de eerste aflevering gezien en ik irriteerde me eigenlijk aan niet veel dingen (op een klein CGI momentje na op de berg). Dus ik geef hem een 7.5 tot een 8 aangezien ik nu al uitkijk naar volgende week _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door D-Ed op 22-08-2022 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
De CGI was TV-kwaliteit, met een enorme cast, de kostuums en de sets kan maar een deel af voor de CGI.

Het is hier en daar vooruit gegaan tov GoT maar ik merkte in de trailer dat een close-up van een drakenrijder er nog even afgrijselijk uit ziet als toen, je ziet de persoon met duidelijke green key (jaren 50 stijl). Dat zou wss beter werken met "the Volume" die in Mandalorian wordt gebruikt (enkel voor de stukjes met de draak), maar denk dat Disney alle slots inpalmt.

Er zijn interviews met de acteurs die het minder leuk vonden om daar tien uur op een constructie te zitten en te doen alsof ze een levende draak hadden. Is wel lachen hoe Matt Smith daarmee om gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 15:09
Wat een verrassing dat Matt Smiuth die ik ken als de sullige Doctor, in staat is zo'n onaangenaam karakter neer te zetten.
Wel mis ik een welbespraakte, meestal bezopen, dwerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 11:05
ik had er niet al te veel verwachtingen van, maar ben positief verrast moet ik zeggen. leuk om weer een kijkje in het GoT universum te krijgen. het lijkt allemaal iets voorspelbaarder dan GoT, de good / bad guys lijken in eerste instantie een stuk duidelijker, de verhaallijn voelt niet heel verrassend (ruzie over troonopvolging is nou niet bepaald origineel) dus misschien haak ik na een paar episodes wel weer af. maar ik moest toch wel even glimlachen toen ik de GoT tune hoorde op het einde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 15:43
Is het niet zo dat omdat we de geschiedenis van GoT kennen en voor sommigen onder ons ook de extra's die er zijn gemaakt over de Targaryans. Dat deze serie veel doet wat we al wisten? (ik heb de aflevering nog niet gezien overigens)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:25
Nou ik ben ook wel echht positief verrast zeg. Ik dacht na 2 keer de 8 seizoenen gezien te hebben ik wel een beetje got moe zou zijn en had ook niet erg hoge verwachtingen van deze prequel na het zien van de trailers.

Maar ik zit er weer helemaal in, acteer werk is top notch en vooral Daemon vind ik ontzettend goed gecast.

Enige minpuntje vond ik het acteerwerk van de dorne strijder, vergeleken met oberyn tot nu toe erg matig, maar misschien wordt dat beter later in het seizoen.

Vind het zelf niet heel traag trouwens wat veel mensen zeggen gebeurt rete veel, vooa al die namen kan ik niet bijhouden dus ik ga aflevering 1 nog een keer checken voordat 2e episode er is.

Zin in volgende week!

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:53
habermas schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:39:
ik had er niet al te veel verwachtingen van, maar ben positief verrast moet ik zeggen. leuk om weer een kijkje in het GoT universum te krijgen. het lijkt allemaal iets voorspelbaarder dan GoT, de good / bad guys lijken in eerste instantie een stuk duidelijker, de verhaallijn voelt niet heel verrassend (ruzie over troonopvolging is nou niet bepaald origineel) dus misschien haak ik na een paar episodes wel weer af. maar ik moest toch wel even glimlachen toen ik de GoT tune hoorde op het einde
in principe kan je aardig voorspellen wat er over 172 jaar gaat gebeuren, maar als je de boeken had gelezen kon je dat bij GOT ook natuurlijk in grote lijnen.
het grote voordeel van GOT vond ik dat ondanks dat je de bad/good guys hebt, dat je niet direct weet wie er gaat ''winnen''. ik hoop wel dat ze meer goeie plottwists er in kunnen verwerken, zoals het afhakken van ned zijn hoofd en de red wedding.

maar goed, eerste episode is gewoon een kleine character intro natuurlijk, even snel iedereen laten zien zodat deze later uitgediept kunnen worden. vond het wel vrij vol gepropt; ik wil eigenlijk een zoon, het wordt een zoon, moeder dood wat jammer, zoon ook dood nog vervelender, nouja doe dan me dochter maar.
de opbouw daar naartoe had van mij wat langer gemogen.
maar het voelt in elk geval beter als S8 van GOT, dus voorlopig blijf ik wel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

-ET- schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:50:
Ik heb nu het eerste kwartiertje erop zitten, maar ik heb het idee dat ik veel meer naar een computer game zit te kijken. Dat gevoel had ik met GoT veel minder. De sfeer is zeker wel goed.

Inmiddels de hele aflevering gezien. Valt mij zeker niet tegen. CGI gevoel werd in de loop van de aflevering wel minder. Verhaal kan wel goed boeien, zit best ook nog wel tempo in. Zeker benieuwd naar de rest.
De CGI vond ik vaak erg tenenkrommend maar dat kan ook aan mij liggen hoor dat ik teveeleisend en verwend ben geworden :X

De draken waren wel ok, je kon duidelijk zien dat ze daarin een stapje vooruit zijn gegaan tov GoT. Maar alles daarnaast vond ik mèh.

[ Voor 9% gewijzigd door Gekkenhuis op 23-08-2022 12:16 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
Vond het een goede eerste aflevering en wilde meteen meer zien. De toon is gezet en ik verwacht dat de rest van het seizoen de interne Targaryen strijd behoorlijk los zal gaan.

Tot nu toe dus weinig op aan te merken behalve dat ik wil bingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Ik hoop wel dat het ondanks de naam van de serie niet beperkt blijft tussen strijd in de targaryen familie maar dat er ook weer andere families oorlogje willen spelen

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habermas
Denniz0229 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:10:
maar goed, eerste episode is gewoon een kleine character intro natuurlijk, even snel iedereen laten zien zodat deze later uitgediept kunnen worden. vond het wel vrij vol gepropt; ik wil eigenlijk een zoon, het wordt een zoon, moeder dood wat jammer, zoon ook dood nog vervelender, nouja doe dan me dochter maar.
de opbouw daar naartoe had van mij wat langer gemogen.
maar het voelt in elk geval beter als S8 van GOT, dus voorlopig blijf ik wel kijken.
helemaal eens wb uitdiepen. vond het drama van dode zoon een interessant gegeven, maar daar gingen ze heel rap doorheen. en als we als publiek wat meer invested waren in de hoofdpersonen was dat een stuk aangrijpender geweest

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destiny
Stylze schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:53:
Ik hoop wel dat het ondanks de naam van de serie niet beperkt blijft tussen strijd in de targaryen familie maar dat er ook weer andere families oorlogje willen spelen
Vanuit GOT weten we dat er een Targaryen op de troon blijft tot Aeris II (The mad king) door Jaime Lannister gedood wordt (en dat is 172 jaar na de start van de serie zoals aan het begin is angegeven). Het zal vooral Targaryen tegen Targaryen worden vermoed ik waarbij de andere huizen een van de partijen zullen steunen (en weer zullen overlopen als het uitkomt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik weet nog niet helemaal wat ik er van vond. Het leek alsof er heel veel informatie heel oppervlakkig in een enkele aflevering is gestopt om snel een start te kunnen maken. De subtiliteit en het langzaam ontdekken van machtsverhoudingen leek wat overgeslagen, liefst zo veel mogelijk tegelijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05 23:15
Denniz0229 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:10:
[...]
ik wil eigenlijk een zoon, het wordt een zoon, moeder dood wat jammer, zoon ook dood nog vervelender, nouja doe dan me dochter maar.
Zo werkte het natuurlijk niet helemaal. De broer van Viserys (de koning) is de beoogde troonopvolger, maar omdat deze broer een onsmakelijke grap maakt over de zojuist overleden zoon van Viserys (waarbij de aflevering in het midden laat of hij dit ook echt gedaan heeft) benoemt hij in woede zijn dochter tot troonopvolger.

Een vrouw, de horror! Je begrijpt dat dit tot complicaties gaat leiden. Allianties, backstabbing, intriges. Wat wil een mens nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-05 18:54
Ik heb het boek (Fire & Blood) deze week op vakantie maar eens hergelezen in voorbereiding op deze serie. Gisteravond de eerste aflevering gezien en het valt me voorlopig nog niet tegen. Naar mijn idee had er iets meer expositie kunnen zijn met name waar het de leden van de small council betreft. Die zaten nu aan tafel, maar van de meesten heb je geen idee wie of wat het zijn. Net als die stenen (eieren) die voor hun neus geplaatst werden. vond ik intrigerend, maar er kwam geen uitleg.

Helaas is er ook alweer wat compressie in de personages, maar dat is onvermijdelijk. In het boek vliegen de personages je om de oren, en dat werkt in een serie natuurlijk niet.

Mijn vriendin zat half mee te kijken en vond het typisch dat de koning de keuze maakte voor het kind. Toen dat ook op de brandstapel verscheen hoorde ik: "Zie je wel". :P

Ik vind Matt Smith een goede acteur, maar vind hem hier niet goed gecast. Daemon is een echte krijger, dat straalt hij echter totaal niet uit. Overigens vermoed ik dat GRRM de naam Daemon eerder heeft gebruikt dan dat deze in zwang raakte in de hierboven genoemde tienerreeksen. Die lore is volgens mij al vrij oud.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 00:36
IceStorm schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:54:
Moet wel zeggen dat ik niet zo goed snap waar de $ 20.000.000 per aflevering aan uitgegeven is. CGI was her en der echt onder de maat die je voor dat geld zou mogen verwachten in 2022.
$20M per aflevering kan met 10 afleveringen natuurlijk ook betekenen $5 p/s voor 1 t/m 8 en dan de rest voor de laatste 2 afleveringen.

Het zou mij niets verbazen indien afl. 8/9 het grootste deel van het budget krijgen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24

rammes

koekebakker 1e klas

ik snap niet wat het probleem is met de CGI, elke serie is er wel iemand die roept "ooh de cgi dit de cgi dat." man t is een prachtige eerste aflevering van een mooie serie.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 11:48
Eerste 15-20 minuten vond ik het helemaal niks. CGI, draken en stad, vond ik matig. Matt Smith vond ik goed gecast en ik vind hem goed acteren. Kleine princess kan totaal (nog) niet aan Daenerys tippen.
Tegen het einde van de aflevering was ik ‘hooked’. Een paar zaken vond ik geforceerd, maar mijn mening is dat serie helemaal niet zo slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:50
Had eigenlijk niet zulke hele hoge verwachtingen, maar in wil nu al meer! Voor mij zeker een 8.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:43
D-Ed schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:38:
[...]

In de eerste aflevering duwt Jamie Bran uit een toren omdat hij met Cersei ligt te rotzooien en Bran hier getuigen van is.. Vond ik best 'groots' gezien hij de rest van de seizoen door 'Hold the Door' gedragen moest worden.. :+

Edit: Vanavond de eerste aflevering gezien en ik irriteerde me eigenlijk aan niet veel dingen (op een klein CGI momentje na op de berg). Dus ik geef hem een 7.5 tot een 8 aangezien ik nu al uitkijk naar volgende week _/-\o_
spoiler momentjes :D ik heb hem al gezien GoT, maar mits er hier iemand niet gekeken heb, misschien handig om te blurren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 22:43
Olga2000 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:10:
Eerste 15-20 minuten vond ik het helemaal niks. CGI, draken en stad, vond ik matig. Matt Smith vond ik goed gecast en ik vind hem goed acteren. Kleine princess kan totaal (nog) niet aan Daenerys tippen.
Tegen het einde van de aflevering was ik ‘hooked’. Een paar zaken vond ik geforceerd, maar mijn mening is dat serie helemaal niet zo slecht is.
Terwijl er nu juist heel reacties komen dat ze Kleine princess juist een betere vinden, zowel als in uitspraak dat ze de taal een stuk beter kan, als in acteerwerk ten op zichte van daenerys in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 21:53
rammes schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:24:
ik snap niet wat het probleem is met de CGI, elke serie is er wel iemand die roept "ooh de cgi dit de cgi dat." man t is een prachtige eerste aflevering van een mooie serie.
Begrijp het wel, net even teveel voor het mooie. Zeker als je het vergelijkt met de pak hem beet eerste 7 seizoenen van GoT.

Ansicht viel de eerste aflevering niet tegen, maar er werd weer snel door het verhaal gegaan zoals hierboven al aangegeven. Kind krijgen, opvolger bepalen, toernooi enz. Veel in een aflevering gepropt. Hoop dat het tempo van de rest van het seizoen wat lager ligt.

Verder viel het mij wel op hoe klein de draken zijn als je deze bijvoorbeeld vergelijkt met Drogon, welke naar mijn weten een stuk jonger was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
dfbt schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 07:36:
[...]

spoiler momentjes :D ik heb hem al gezien GoT, maar mits er hier iemand niet gekeken heb, misschien handig om te blurren :D
Een serie van 11 jaar oud? House of the Dragon speelt zich ook nog eens af vóór de gebeurtenissen in GOT dus je gaat hier nog veel meer vergelijkingen lezen de komende tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-05 16:31
Vond de CGI op sommige vlakken ook wel tegenvallen; dan deed GoT het nog wat beter imo. Vooral rond Kings Landing en die dragon op de berg buiten bij de begrafenis.

Verhaal was prima verder, heb me er mee vermaakt. Ben wel wat bang dat het wat saaier gaat worden later in de serie omdat het eigenlijk voornamelijk om één familie draait. De strijd tussen de verschillende families vond ik in GoT wel een van de grote plus punten.

Maar ik laat me graag verrassen! Het is nog maar de pilot; pas na het eerste seizoen kan je een beter oordeel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:22
Stylze schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:19:
Nou ik ben ook wel echht positief verrast zeg. Ik dacht na 2 keer de 8 seizoenen gezien te hebben ik wel een beetje got moe zou zijn en had ook niet erg hoge verwachtingen van deze prequel na het zien van de trailers.

Maar ik zit er weer helemaal in, acteer werk is top notch en vooral Daemon vind ik ontzettend goed gecast.

Enige minpuntje vond ik het acteerwerk van de dorne strijder, vergeleken met oberyn tot nu toe erg matig, maar misschien wordt dat beter later in het seizoen.

Vind het zelf niet heel traag trouwens wat veel mensen zeggen gebeurt rete veel, vooa al die namen kan ik niet bijhouden dus ik ga aflevering 1 nog een keer checken voordat 2e episode er is.

Zin in volgende week!
Grappig, de acteur die Daemon speelt is het allergrootste minpunt voor mij. Vind ik totaal niet passen, met name een lelijke kop en vooral veels te oud. Hoort ie in de eerste episode niet iets van +- 25 te zijn, de acteur is 40 geloof ik, maar ziet er uit als een geblondeerde 50+. Breekt de immersion behoorlijk hier. :)

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MrOleo schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

Grappig, de acteur die Daemon speelt is het allergrootste minpunt voor mij. Vind ik totaal niet passen, met name een lelijke kop en vooral veels te oud. Hoort ie in de eerste episode niet iets van +- 25 te zijn, de acteur is 40 geloof ik, maar ziet er uit als een geblondeerde 50+. Breekt de immersion behoorlijk hier. :)
Tja als dat je stoort kun je i.m.o. beter niet kijken. Daenerys was in de boeken ook 13 toen ze seks had met Khal Drogo. Vrijwel alle karakters waren in de boeken veel jonger dan in de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:28
miicker schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Tja als dat je stoort kun je i.m.o. beter niet kijken. Daenerys was in de boeken ook 13 toen ze seks had met Khal Drogo. Vrijwel alle karakters waren in de boeken veel jonger dan in de serie.
Komt er niet een tijdsprong nog in de serie? Dan worden de actrices die Princess Rhaenyra Targaryen en Alicent Hightower spelen ook vervangen dacht ik. Matt Smith zal dan ook meer bij de leeftijd van Deamon passen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Spookelo schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

Komt er niet een tijdsprong nog in de serie? Dan worden de actrices die Princess Rhaenyra Targaryen en Alicent Hightower spelen ook vervangen dacht ik. Matt Smith zal dan ook meer bij de leeftijd van Deamon passen gok ik.
Ja er komt nog een tijdsprong waarbij de huidige karakters allemaal waar een stuk ouder (of misschien zelfs dood) zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:22
miicker schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Yup dat is een mening die we delen. Ik kijk het uiteraard nog even aan, het kan wennen, ligt er ook een beetje aan hoe het verhaal zich ontwikkelt (met bovengenoemde tijdsprong etc). :)

[ Voor 3% gewijzigd door MrOleo op 24-08-2022 17:29 ]

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:10
De eerste aflevering ook gezien en het voelde toch weer als een cadeautje om opnieuw Westeros binnen te stappen voor een nieuw verhaal. Alleen dat al is een dikke plus.

Dat daargelaten, ik heb genoten van de eerste aflevering. Niet geweldig maar wel weer voldoende de interesse gewekt om meer te zien. Bij GoT had ik meteen een mysterieus gevoel en was alles onbekend, waardoor je nog niet wist in welke wereld je stapte (ik had de boeken niet gelezen). Dat gevoel kan je niet meer herhalen en daarom ben ik wel tevreden met de introductie van nieuwe karakters, een paar referenties aan GoT en subtiele verbindingen in beeld. Ik ben vooral benieuwd naar de rest.

Voor wat betreft de CGI. Ik denk dat het van persoon tot persoon verschilt hoe belangrijk je dat vindt. Ik heb gekeken op een laptop maar zou het zo goed op een telefoon kunnen kijken. Het visuele is voor mij niet bepalend, het moet vooral ondersteunend zijn aan het verhaal. Voor mij was dit dan ook helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
MrOleo schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

Ik heb het boek niet gelezen dus misschien daardoor:)

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 11:09
Olga2000 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:10:
Kleine princess kan totaal (nog) niet aan Daenerys tippen.
Dat zegt niet zoveel. Emilia Clarke deed het in de eerste 2 seizoenen ook niet echt geweldig. Sommige dialogen van haar waren erg mager. Later groeide ze in de rol van Daenerys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Heb wel genoten van de eerste aflevering. Heb niet alle boeken gelezen. Vergelijken met got doe ik niet echt. De subtiele referenties waren leuk. Ik vind het wel potentieel hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Als GoT kijker kan ik hier wel van genieten eigenlijk. In het begin zit een stukje fanservice door precies die plekken van het paleis te laten zien die we uit de laatste seizoenen kennen maar op en duur gaat het gewoon zijn eigen weg. Ik ben heel benieuwd naar hoe dit verder zal gaan.
Alwayshappyz schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:51:
Vond de CGI op sommige vlakken ook wel tegenvallen; dan deed GoT het nog wat beter imo. Vooral rond Kings Landing en die dragon op de berg buiten bij de begrafenis.

Verhaal was prima verder, heb me er mee vermaakt. Ben wel wat bang dat het wat saaier gaat worden later in de serie omdat het eigenlijk voornamelijk om één familie draait. De strijd tussen de verschillende families vond ik in GoT wel een van de grote plus punten.

Maar ik laat me graag verrassen! Het is nog maar de pilot; pas na het eerste seizoen kan je een beter oordeel geven.
Nu ik de aflevering gezien heb snap ik je punt wel over de CGI. Vooral in de eerste paar scenes met de draak is het net niet goed afgewerkt zo lijkt het. Verder vind ik de CGI eigenlijk helemaal niet zo erg/slecht?

[ Voor 61% gewijzigd door Webgnome op 26-08-2022 07:54 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Thalaron schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:31:
[...]

$20M per aflevering kan met 10 afleveringen natuurlijk ook betekenen $5 p/s voor 1 t/m 8 en dan de rest voor de laatste 2 afleveringen.

Het zou mij niets verbazen indien afl. 8/9 het grootste deel van het budget krijgen.
Verwacht het meeste spektakel maar in de afleveringen die door Miguel Sapochnik zijn geregisseerd. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Alwayshappyz schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:51:

Dynasty en Dallas draaiden ook vooral om één familie en dat was ook niet saai. Okay wel een soap maar toch. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-05 16:31
Webgnome schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:47:
Als GoT kijker kan ik hier wel van genieten eigenlijk. In het begin zit een stukje fanservice door precies die plekken van het paleis te laten zien die we uit de laatste seizoenen kennen maar op en duur gaat het gewoon zijn eigen weg. Ik ben heel benieuwd naar hoe dit verder zal gaan.

[...]

Nu ik de aflevering gezien heb snap ik je punt wel over de CGI. Vooral in de eerste paar scenes met de draak is het net niet goed afgewerkt zo lijkt het. Verder vind ik de CGI eigenlijk helemaal niet zo erg/slecht?
Het is ook zeker niet slecht, maar naar mijn gevoel zag het er bij GoT wel iets beter uit over het algemeen. Maar dit was enkel aflevering 1, wie weet draait dat nog bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:53
Ik heb van de week de eerste 10 minuten gezien, ik kon er even moeilijk inkomen. Dit weekend een nieuwe poging doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:41
Ik heb net de eerste aflevering gezien, en ik heb gemixte gevoelens. Aan de ene kant ben ik simpelweg blij Westeros weer te kunnen zien. Ik vond het er weer fantastisch uitzien (en klinken!), dus puur als een visueel spektakel ben ik tenminste blij. Daarnaast had ik zelf geen enkele problemen met de pacing, dit is een logisch eindpunt voor een eerste aflevering.
Alleen ik heb zelf nog een paar details waardoor ik nog voorzichtig ben in mijn enthousiasme. Ik had bij veel dialoog het gevoel dat er relatief weinig diepte achter lag. Een van de leukere dingen van de eerste seizoenen van Game of Thrones was dat je nooit echt goed op de hoogte was van Littlefinger's, Vary's of Tywin's ideeën. Achter elke zin vroeg je je af of er meer achter zat in hun politiek spelletje. Misschien is dit puur een eerste impressie, maar dit gevoel had ik niet bij deze eerste aflevering.

Ten tweede, het toernooi was simpelweg veel te gewelddadig om in de lore van het verhaal realistisch te zijn. In de boeken is het best wel een big deals als iemand in een toernooi overleed. De deelnemers zijn namelijk bijna allemaal ridders, belangrijke erfgenamen van grote huizen. Een van de redenen dat GRRM zo langzaam schrijft is omdat hij zo enorm veel personages heeft, die allemaal op een of andere manier van belang zijn, de appendix van namen in mijn kopie van A Feast for Crows is 80 paginas lang! Maar wat gebeurd hier? Je ziet een random personage met een schild van de Stark familie zonder controversie vermoord worden.

En als laatste, misschien komt dit echt heel erg over als mierenneuken, maar een Weirwood Tree in King's Landing? Dat is al raar op zichzelf.

Deze laatste twee punten van kritiek klinken alsof ik een toxic fan ben die de originele lore als heilig ziet, maar van mij mag HBO best flink afwijken van GRRM's originele verhaal als het hun beter uit komt. Het is meer dat ik dit een indicatie vind van een gebrek aan aandacht en detail, vervangen door spektakel. Veel kijkers zijn het er mee eens dat de laatste 2 seizoenen van Game of Thrones echt een enorme drop in kwaliteit waren. Dit ingewikkelde, soms moeilijk te begrijpen, maar daardoor intrigerend verhaal van de eerste seizoenen werd platgedrukt, versimpelt, en daarmee verpest. Mede hierdoor heb ik een soort voorgevoel dat de schrijvers van House of the Dragon minder respect voor de kijkers hebben vergeleken met GRRM en de eerste seizoenen van GoT.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Thalaron schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:31:
[...]

Mij staat ook bij dat in game of thrones aflevering 9 van de 10 vaak een van de leukste was, dus de voorlaatste van het seizoen. En verder deel ik de verwachting dat niet elke aflevering even veel budget krijgt. Bijvoorbeeld the battle of the bastards, the siege of winterfell en die belegering van Kings landing waren berucht dure afleveringen

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Zo, dat is al geregeld:
https://twitter.com/HouseofDragon/status/1563164368442839040

[ Voor 22% gewijzigd door algalid op 26-08-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
en dat na een aflevering..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Hier is meer tekst en uitleg over de aankondiging van het tweede seizoen:
https://www.hollywoodrepo...agon-season-2-1235199922/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 10:12
autje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:13:
Zo werkte het natuurlijk niet helemaal. De broer van Viserys (de koning) is de beoogde troonopvolger, maar omdat deze broer een onsmakelijke grap maakt over de zojuist overleden zoon van Viserys (waarbij de aflevering in het midden laat of hij dit ook echt gedaan heeft) benoemt hij in woede zijn dochter tot troonopvolger.
Gelukkig heeft de koning die vriendin bezwangerd. Althans, ik vermoed dat we dat in aflv 2 gaan zien als dat inderdaad 6 maanden later speelt. Dat wordt dan ongetwijfeld een zoon, en is de drama compleet.

Ik stoorde me het meest aan het acteerwerk van de koning. Zogenoemd matige CGI heb ik niets van gemerkt, maar dat komt misschien door mijn 11 jaar oude tv. Maar vond het voorspelbaar, zoals die baby en naar ik verwacht bovenstaande over een kind met Hightower. Maar mocht dat niet zo zijn neem ik het terug :+

Het nu al verlengen met seizoen 2 vind ik erg voorbarig. Natuurlijk kijken veel mensen de eerste aflevering van deze nieuwe show. Maar ik lees hier al mensen die de eerste keer niet eens helemaal hebben afgekeken. De kijkcijfers van de 2e afleveringen zeggen een stuk meer.

[ Voor 31% gewijzigd door frickY op 27-08-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
autje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Een vrouw, de horror! Je begrijpt dat dit tot complicaties gaat leiden. Allianties, backstabbing, intriges. Wat wil een mens nog meer?
Nou zo makkelijk is het ook weer niet. Hij doet dit niet alleen maar omdat zijn broer niet op de troon mag maar doet dit ook omdat hij echt wel weet dat zijn dochter het gewoon zou kunnen. Dat spat er gewoon vanaf. Daarnaast is het niet alleen maar die onsmakelijke grap die het hem doet. Het is ook zeer zeker het opzettelijk verminken van de bevolking, het constant klieren en het gewoon niet heel erg doordacht overkomen dat het hem doet. Deamon is niet echt een heel handige keuze.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
frickY schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:31:
[...]

Het nu al verlengen met seizoen 2 vind ik erg voorbarig. Natuurlijk kijken veel mensen de eerste aflevering van deze nieuwe show. Maar ik lees hier al mensen die de eerste keer niet eens helemaal hebben afgekeken. De kijkcijfers van de 2e afleveringen zeggen een stuk meer.
Vind het eerlijk gezegd niet voorbarig, het is natuurlijk pas 1 aflevering van dit seizoen maar ze hebben zo'n immens grote fanbase gecreëerd met de orginele serie... seizoen 2 zal sowieso winstgevend zijn gezien de populariteit, ze zouden wel echt verschrikkelijke afleveringen moeten neerzetten de rest van dit seizoen om mensen af te laten haken voor meer game of thrones.

En aflevering 1 vonden de meeste mensen gewoon erg goed anders staat het bijna een week erna niet nog op een 8.9 op imdb. Het grote meerendeel van de kijkers is meer dan tevreden met House of dragons aflevering 1, je hebt altijd verschillende meningen maar dat is toch wat de cijfers zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Stylze op 27-08-2022 13:09 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Stylze, dat cijfer zeg niet heel veel. Zoals met alle reviews weten we dat in de eerste paar weken dat iets uitgezonden is dat de cijfers sky high zijn. Naar mate de tijd verstrijkt hebben meer mensen dit gezien of nieuwe afleveringen en dan zal men het cijfer lager geven of aanpassen naar een andere score. Dus de cijfers op dit moment neem ik met een korreltje zout.

Daarnaast hebben veel mensen de eerste aflevering ook gekeken omdat ze toch terug verlangen naar GoT en dan heb je automatisch een kijkcijfer hit. Als GoT niet zo goed was dan waren de kijkcijfers voor deze aflevering een stuk lager. (blijkbaar heeft het laatste seizoen niet zoveel problemen veroorzaakt als menig hardliner je doen mag geloven ;) ).

Ben benieuwd naar aflevering twee :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
Webgnome schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:08:
Stylze, dat cijfer zeg niet heel veel. Zoals met alle reviews weten we dat in de eerste paar weken dat iets uitgezonden is dat de cijfers sky high zijn. Naar mate de tijd verstrijkt hebben meer mensen dit gezien of nieuwe afleveringen en dan zal men het cijfer lager geven of aanpassen naar een andere score. Dus de cijfers op dit moment neem ik met een korreltje zout.

Daarnaast hebben veel mensen de eerste aflevering ook gekeken omdat ze toch terug verlangen naar GoT en dan heb je automatisch een kijkcijfer hit. Als GoT niet zo goed was dan waren de kijkcijfers voor deze aflevering een stuk lager. (blijkbaar heeft het laatste seizoen niet zoveel problemen veroorzaakt als menig hardliner je doen mag geloven ;) ).

Ben benieuwd naar aflevering twee :)
Nou ik gebruik imdb al heel wat jaartjes als film bijbel en het heeft mij zelden bedrogen:) de cijfers zijn vooral de eerste week nog veel aan het schommelen ,maar daarna verandert het hoogstens iets achter de komma.
Eigenlijk zie je een paar dagen na release al aan het cijfer of het wat is of niet.

Maarja we gaan het verder zien heb in ieder geval ook erg veel zin in aflevering 2 en had niet verwacht van tevoren dat ik weer zoveel plezier zou beleven aan house of dragons dus dat is sowieso een meevaller. Ik keek eigenlijk vooral uit naar Rings of Power volgende week erg benieuwd wat die serie gaat doen.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik vond het een fijne episode, hoewel we nog niet echt uit de startblokken zijn gerend. Voorlopig is het eerder gekonkel en schimmenspellen. De eerste stand off was een visuele parel, zeer mooi in beeld gebracht (hoewel de CGI een paar seconden het liet afweten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@algalid ik heb de aflevering nog niet gezien maar om heel eerlijk te zijn denk ik dat we pas bij aflevering 4 ~ 5 uit de start blokken zijn. We weten als kijker nog helemaal niets namelijk over deze wereld (behalve wat back story uit GoT).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:49
Vond het een fijne aflevering, tempo beviel me wel en goed voor wat character development. Voor mij hoeft ook niet iedere episode een rollercoaster aan actie en spektakel te zijn :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05 16:05
ik vond het een heerlijke aflevering, maar vooral de intro had ik wel even een wtf momentje haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:28
Wat mij, of beter gezegd mijn vrouw die GOT niet gezien heeft, opviel was dat het direct erg bloederig was.

Sure, in GOT kwam dit ook wel voor. Red wedding, Oberyn Martell's schedel, Theon's coming out naar Reek, etc., maar
spoiler:
die dubbeldodelijke bevalling en die schedelcrushing
, allemaal in episode 1 hebben mijn vrouw in elk geval niet geënthousiasmeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Ik vond het ook weer een fijne aflevering. Wat ik als het grootste verschil met GOT ervaar is dat het allemaal wat platter is. In GOT voelde het alsof er gelijktijdig van alles gaande was en in motie werd gezet. Dat gevoel heb ik nu minder. Ook de schemes die gaande zijn en de intenties daarachter lijken opzichtiger. Misschien klopt dat gevoel niet en komen we er later achter dat er veel meer schuil achter gaat, we zullen het zien. Voor mij ook overigens geen reden om dit niet met veel plezier te gaan bekijken. Helaas zal het vergelijk met GOT nog vaak gemaakt worden, toch probeer ik het ook wel als een op zichzelf staande serie te bekijken. Er mag dus ook best verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik denk dat we voorlopig inderdaad van twee kampen kunnen spreken telkens er een confrontatie is. Ze spelen telkens open kaart, als ze spreken over een huwelijk schuiven ze de dochter duidelijk naar voren en de dialogen zijn redelijk onverbloemd.

Het spel zal steeds ingewikkelder worden en dan uit de hand lopen, maar dan is het denk ik al het tweede seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Laatst online: 13-05 07:35
Hier ook net afl 2 gekeken. Ik vond het weer echt genieten. Het tempo lag inderdaad wat lager (nog lager?) en wat zaken zie je van mijlenver aankomen, maar ik heb daar persoonlijk geen problemen mee. Het verhaal, de setting en het acteerwerk is voor mij meer dan goed genoeg om er flink van te genieten.

Persoonlijk vond ik het stuk met de showdown op de brug bij Dragonstone het tofste.

en hierbij de nieuwe intro:

YouTube: House of the Dragon | Official Intro | HD High-End Resolution

Is wel wat donker of ligt dat aan mij? Ik moest de helderheid van m'n tv omhoog krikken omdat ik dacht dat het daar aan lag:P

Edit: mogen hier spoilers gedeeld worden bij de nabespreking van episodes?

[ Voor 29% gewijzigd door doobieters op 29-08-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
doobieters schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:52:

Edit: mogen hier spoilers gedeeld worden bij de nabespreking van episodes?
Ik heb er een vraag over gesteld n.a.v. jouw post: bazzemans in "Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
algalid schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:12:
Ik denk dat we voorlopig inderdaad van twee kampen kunnen spreken telkens er een confrontatie is. Ze spelen telkens open kaart, als ze spreken over een huwelijk schuiven ze de dochter duidelijk naar voren en de dialogen zijn redelijk onverbloemd.

Het spel zal steeds ingewikkelder worden en dan uit de hand lopen, maar dan is het denk ik al het tweede seizoen.
Of moeten we loslaten dat er sprake zal zijn van een "spel" zoals in Game of Thrones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
House of the Dragon is de eerste serie van HBO die ondersteuning heeft van Dolby Vision en Atmos.. wat vinden jullie er van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik kijk de serie op een LG OLED C1 in Dolby Vision, ik vind het er prima uitzien. Sommige scenes vind ik echt mooi. Je merkt dat ze het CGI budget wat drukken door in de heavy CGI scenes vaak wat mist e.d. toe te voegen. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe de beelden die in HDR getoond worden van andere series mooier vind dat Dolby Vision tot nu toe, maar dat kan ook komen omdat er nog geen scenes zijn waarbij het HDR effect echt goed tot zijn recht kon komen en een andere factor is dat ik beide afleveringen overdag heb gezien, waarschijnlijk ziet het er in het donker een stuk beter uit.

Dan over de aflevering. Ik vond het wel een fijne aflevering. Het weet me in ieder geval prima te boeien als kijker. Echter wat ik erg jammer vind zijn de tot nu toe zeer voorspelbare gebeurtenissen na de (te) opzichtige dialogen. Bij GoT moest je vaak uit kleine details opmaken wat het echte plan was als er een politiek gesprek werd gevoerd. Bij HotD is het tot nu toe vaak makkelijk te raden, zoals met de dochter van de hand of the king etc. Het ligt allemaal best wel voor de hand en dat vind ik wel jammer. Maar goed, het kan ook zomaar zijn dat kleine details die nu in beeld komen en me misschien amper opvallen later een grote betekenis krijgen. Ik heb de boeken immers niet gelezen, maar misschien dat de boeklezers allemaal denken dat we van alles hebben gemist wat straks heel belangrijk gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
We moeten misschien ook niet vergeten dat het verhaal is zich nu afspeelt in een tijd van vrede. In GoT is duidelijk meer aan de hand na de dood van de Mad King, Battle of the Trident. Daarom denk ik ook dat er meer plannetjes worden gesmeed op de achtergrond.

In House Of The Dragon is iedereen eigenlijk redelijk zen en is er niet veel reden voor onrust.
spoiler:
Dat wordt echter verstoord door de dood van koningin en haar kind, dus nu begint het te rommelen binnen de familie.
Dat zal waarschijnlijk alleen maar meer worden naarmate het verhaal vordert en de Targaryens steeds meer met elkaar in de clinch liggen. Dan zullen waarschijnlijk ook de andere huizen kleur moeten bekennen.

Tot nu toe vind ik het goed. Het heeft nog niet echt dat onderliggende mysterie dat ik wel voelde bij GoT, echter scheelde het ook dat ik die eerste seizoenen kon bingen in plaats van een wekelijkse aflevering kijken. Dan vallen de "mindere/saaie" episodes wat minder op want je gaat meteen door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViperTim
  • Laatst online: 23-04 23:21
doobieters schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:46:
House of the Dragon is de eerste serie van HBO die ondersteuning heeft van Dolby Vision en Atmos.. wat vinden jullie er van?
GoT heeft sinds kort ook Atmos, Vision en 4K bij HBOMax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@JP_Frost Spoilertags zijn niet nodig voor reeds uitgezonden afleveringen, zie Spelregels onder Quickreply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Voor mij was het hoogtepunt de brul van Caraxes en het gesprek tussen Daemon en Rhynaera in High Valerian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
bazzemans schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:14:
@JP_Frost Spoilertags zijn niet nodig voor reeds uitgezonden afleveringen, zie Spelregels onder Quickreply.
Excuus. Ik dacht omdat de serie nog maar net begonnen is en mensen nog niet de tijd hebben gehad om te kijken, of wellicht willen wachten totdat het volledige seizoen beschikbaar is dat de spoiler tags nodig waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrt
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-05 11:17

nrt

Dat begin en einde met die krabbenvoeder vond ik wel heel interessant. Gruwelijk ook.

De scène bij Dragonstone was ook indrukwekkend. Rhaenyra en Daemon zijn indrukwekkende figuren. Ook Corlys ben ik benieuwd naar. Viserys vind ik eigenlijk niet zo een heel sterk figuur.

Het gaat voorlopig traag, maar dat nemen we erbij. Alleen die week wachten is altijd klote.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-05 11:27
Viserys hoort ook geen sterk figuur te zijn. Dat is zijn hele ding, hij is koning geworden terwijl hij daar helemaal niet geschikt voor is. De enige mensen waar hij mee omgaat zijn ook mensen die hem gebruiken. Hij heeft verder niet zo heel veel inspraak, heel duidelijk te zien omdat hij vaak tegengesproken word door de small council. Is verder ook vrij eenzaam daardoor, wat door Otto dan uitgebuit wordt en zijn dochter inzet om dichter bij de koning te komen en op die manier Corlys dwars te zitten.

Je begint al te zien dat iedereen zijn eigen agenda heeft en dat ze allemaal moeite doen elkaar af te troeven om hun plannen door te laten gaan.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 23:25

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mijn god de CGI in aflevering 2 was nog slechter dan aflevering 1. Die openingsshot van de stad.. echt bizar slecht.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
vond het ook een prima aflevering, alhoewel ik de keuze voor Alicent een tikkie onwaarschijnlijk vond, na alle adviezen die hij had ingewonnen lijkt hij me niet het type die dan alsnog zijn eigen weg kiest, zeker als ie ook nog es zn eigen dochter daarmee op de pik trapt, maar goed.
GoT intro had wel iets eigenzinniger mogen zijn, een variatie op het GoT thema had beter gepast denk ik dan het klakkeloos kopieren, maar dat zullen ze uit commercieel oogpunt zo gedaan hebben.
de hele show valt me niet tegen moet ik zeggen, ik verwachtte er niet heel veel van maar ik ga er tot nu toe net als GoT lekker voor zitten op maandagavond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Angeloonie schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:49:
Mijn god de CGI in aflevering 2 was nog slechter dan aflevering 1. Die openingsshot van de stad.. echt bizar slecht.
Volgens mij kijk jij echt naar een andere serie dan ik. Het openingsshot was die van iemand die werd gegeten door krabben, niet van een stad. Ook daarna skipt het meteen naar een gesprek, niet naar een stad. Misschien kijk je een compleet andere serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
habermas schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:51:
vond het ook een prima aflevering, alhoewel ik de keuze voor Alicent een tikkie onwaarschijnlijk vond, na alle adviezen die hij had ingewonnen lijkt hij me niet het type die dan alsnog zijn eigen weg kiest, zeker als ie ook nog es zn eigen dochter daarmee op de pik trapt, maar goed.
GoT intro had wel iets eigenzinniger mogen zijn, een variatie op het GoT thema had beter gepast denk ik dan het klakkeloos kopieren, maar dat zullen ze uit commercieel oogpunt zo gedaan hebben.
de hele show valt me niet tegen moet ik zeggen, ik verwachtte er niet heel veel van maar ik ga er tot nu toe net als GoT lekker voor zitten op maandagavond
Ik heb het idee dat Viserys helemaal onder de plak zit van Otto. Tevens zag je duidelijk hoe ongemakkelijk hij zich voelde bij het idee om te trouwens met een 13 jarige. Uiteraard was dat voor zijn eigen positie en van het koninkrijk het beste geweest, maar tot nu toe wordt hij afgeschilderd als een redelijk eervolle en zachtaardige man. Een beetje te zachtaardig.

Hier hadden wij het thuis ook over aangezien mijn vriendin hem niet echt als een koning vond overkomen, maar dat is volgens mij juist de bedoeling. En zo lang er vrede heerst vindt iedereen het wel prima, zo'n zacht ei op de troon. Nu de kans om de macht te grijpen steeds groter wordt zullen zijn "vrienden" zich wel gaan roeren, zoals we al konden zien afgelopen aflevering.

Wat betreft de theme song was ik ook een beetje teleurgesteld. Ik vind het een prachtige compositie, maar had het leuker gevonden als deze serie een eigen song had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:38
miicker schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:09:
[...]

Volgens mij kijk jij echt naar een andere serie dan ik. Het openingsshot was die van iemand die werd gegeten door krabben, niet van een stad. Ook daarna skipt het meteen naar een gesprek, niet naar een stad. Misschien kijk je een compleet andere serie?
Nou dat shot viel mij inderdaad ook op, ergens aan het begin van de aflevering. Op andere momenten was de CGI weer prima dus zo'n minder shot valt dan misschien wel extra op.

Verder genoten van de aflevering. Er zijn toch ook wel een aantal kleine aanwijzingen
spoiler:
zoals de wond op de hand van Viserys
die later nog een grotere rol lijken te gaan spelen. Heerlijk om verder over na te denken en te speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
Ilex schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:51:
[...]

Verder genoten van de aflevering. Er zijn toch ook wel een aantal kleine aanwijzingen
spoiler:
zoals de wond op de hand van Viserys
die later nog een grotere rol lijken te gaan spelen. Heerlijk om verder over na te denken en te speculeren.
Dat zag er niet goed uit inderdaad. Is hij troononwaardig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-05 11:27
JP_Frost schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:53:
[...]

Dat zag er niet goed uit inderdaad. Is hij troononwaardig?
Absoluut. De legende is dan ook dat als je door de troon verwond wordt, je eigenlijk niet geschikt bent. De mad king werd ook wel 'King Scab' genoemd vanwege de vele wonden die hij had opgelopen door de troon.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 23:25

Angeloonie

Cheeseburger Addict

miicker schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:09:
[...]

Niet zo nitpicken, nee niet de openingsshot van de aflevering, maar de shot wanneer ze naar het paleis gaan en later waar Viserys naar buiten kijkt. Man man man dat is echt playstation 2 cutscene niveau

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wb7XSeznyEEoCCqRWwa_9xKFVfk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IWSsDXuFyRS8dt3OJqQnVIij.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzsxeY7j8X907cM7_VFIxWNHpWk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LOgNVybZzRow0zA3IVj2obv3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Angeloonie op 30-08-2022 20:10 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic