Is dit langsgekomen in de eerste twee afleveringen? Of boek-/lorekennis?batumulia schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:37:
[...]
Absoluut. De legende is dan ook dat als je door de troon verwond wordt, je eigenlijk niet geschikt bent. De mad king werd ook wel 'King Scab' genoemd vanwege de vele wonden die hij had opgelopen door de troon.
Dat de CGI niet super is heb ik mezelf niet echt aan gestoord. Wat ik wel raar vind is dat de personages van house Velaryon wit haar hebben. Dat jonge meisje had overduidelijk een pruik op.
Als ze dan toch een donker persoon willen casten dan hadden ze misschien beter een ander personage uit kunnen kiezen. Of gewoon het haar zwart houden zodat het er natuurlijker uitziet.
Als ze dan toch een donker persoon willen casten dan hadden ze misschien beter een ander personage uit kunnen kiezen. Of gewoon het haar zwart houden zodat het er natuurlijker uitziet.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Boeken/lorekennisbazzemans schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:23:
[...]
Is dit langsgekomen in de eerste twee afleveringen? Of boek-/lorekennis?
Als je niet zo van de peulen lezen bent kan ik dit kanaal aanraden. Die doet goede analysis van de afleveringen en vergelijkt ook met de boeken: YouTube: YouTube
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Niet per se naar op zoek, toch bedankt voor de tip. Wie weet nog een keer interessant.batumulia schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:55:
[...]
Boeken/lorekennis
Als je niet zo van de peulen lezen bent kan ik dit kanaal aanraden. Die doet goede analysis van de afleveringen en vergelijkt ook met de boeken: YouTube: YouTube
Het is natuurlijk de vraag of dit details nog terugkomt in de serie of dat het een mooie verborgen link is naar de lore. Wat ze laten zien voor de echte kenners en aan de onwetenden voorbij gaat. Als het terugkomt in de serie is het een kleine spoiler
Verschrikkelijk. Doodmoe word ik van dat geforceerde gedoe. Vind Corlys overigens veruit het slechtste zijn rol vertolken. Het past gewoon niet en matig acteerwerk.WernerL schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:48:
Dat de CGI niet super is heb ik mezelf niet echt aan gestoord. Wat ik wel raar vind is dat de personages van house Velaryon wit haar hebben. Dat jonge meisje had overduidelijk een pruik op.
Dat vind ik dus juist niet. Het speelt zich in dezelfde wereld af dus kan het prima. Kopiëren kun je het dan naar mijn mening ook niet noemen.habermas schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:51:
GoT intro had wel iets eigenzinniger mogen zijn, een variatie op het GoT thema had beter gepast denk ik dan het klakkeloos kopieren, maar dat zullen ze uit commercieel oogpunt zo gedaan hebben.
"When you grow up your heart dies"
Ergens snap ik dat het geforceerd overkomt, maar in principe wordt in de boeken de huidskleur niet beschreven dus konden de showrunners het zelf invullen. Zelf vind ik bijvoorbeeld het hele gedoe rondom James Bond, dat de nieuwe acteur een vrouw zou moeten zijn of iemand van kleur wat meer geforceerd omdat het personage in de boeken, waar uiteindelijk de films op zijn gebaseerd, als een blanke man is beschreven. Aan de andere kant stamt het uit een andere tijd en zijn er een hoop dingen veranderd (gelukkig want er zat soms wel een racistische/stereotiepe ondertoon in).Justevo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:28:
[...]
Verschrikkelijk. Doodmoe word ik van dat geforceerde gedoe. Vind Corlys overigens veruit het slechtste zijn rol vertolken. Het past gewoon niet en matig acteerwerk.
Wat betreft de acteur die Corlys speelt, daar ben ik wel tevreden over en ik kan me ook niet echt storen aan de haarkleur (ik zie genoeg geblondeerde of grijze mensen met een donkere huidskleur). Sowieso moeten we accepteren dat bepaalde uiterlijkheden niet van nature bij de acteurs passen en maar even door de vingers zien dat er pruiken worden gedragen.
Over een serie met draken wordt moeilijk gedaan dat een donker persoon blond haar heeft
Maar zonder dollen vind ik het tot nu toe een leuke en goede serie, de rollen en acteurs moeten zich nog een beetje vormen en de daadwerkelijke karakters moeten nog naar buiten komen. Dat heeft wat tijd en afleveringen nodig.
Maar zonder dollen vind ik het tot nu toe een leuke en goede serie, de rollen en acteurs moeten zich nog een beetje vormen en de daadwerkelijke karakters moeten nog naar buiten komen. Dat heeft wat tijd en afleveringen nodig.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Waarom is het verschrikkelijk en waarom wordt je er doodmoe van? Dat begrijp ik nooit. Stel je hebt een personage dat in het bronmateriaal genoemd staat als zijnde Europees / Witte mens en je zet er een acteur neer met een donkere huidskleur dan snap ik je probleem ( maar nog steeds niet waarom het 'verschrikkelijk is) maar zou ik mijn schouders op halen en denken .. ok lets see how this cookie crumbles.Justevo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:28:
[...]
Verschrikkelijk. Doodmoe word ik van dat geforceerde gedoe. Vind Corlys overigens veruit het slechtste zijn rol vertolken. Het past gewoon niet en matig acteerwerk.
Als, zoals in dit geval, er totaal geen specificatie staat n het bron materiaal dan is het toch geen probleem? Hoezo kunnen mensen met een andere huidskleur dan wit geen witte haren hebben? Wat is dat voor pertinente onzin?
Ja ik heb het een kans gegeven, maar ik houd het bij 2 afleveringen. Vind de serie vooral erg saaiAngeloonie schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:49:
Mijn god de CGI in aflevering 2 was nog slechter dan aflevering 1. Die openingsshot van de stad.. echt bizar slecht.
Aflevering 2 stuk minder goed jammer genoeg, dat krabben gebeuren is wel erg pirates of the caribbean achtig, heel lame..
En serieus die Otto die met zo'n klein groepje naar dragonstone ging dat slaat toch nergens op? Zouden totaal kansloos zijn geweest, ik snap dat het geen realistische serie is maar niemand zou zo dom zijn om daar met dat groepje heen te gaan. Lijkt wel alsof ze een erg beperkt budget hebben gekregen voor deze aflevering wel met die matige special effects en beperkte scope etc
Maar zaten ook wel wat toffe dingen in, draken zijn mooi in beeld gebracht en hopelijk wordt de volgende aflevering weer beter.
En serieus die Otto die met zo'n klein groepje naar dragonstone ging dat slaat toch nergens op? Zouden totaal kansloos zijn geweest, ik snap dat het geen realistische serie is maar niemand zou zo dom zijn om daar met dat groepje heen te gaan. Lijkt wel alsof ze een erg beperkt budget hebben gekregen voor deze aflevering wel met die matige special effects en beperkte scope etc
Maar zaten ook wel wat toffe dingen in, draken zijn mooi in beeld gebracht en hopelijk wordt de volgende aflevering weer beter.
Playstation 5
Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Ik vind het geweldig en absoluut niet saai.stin00 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:24:
[...]
Ja ik heb het een kans gegeven, maar ik houd het bij 2 afleveringen. Vind de serie vooral erg saai
Ik ben benieuwd: wat is dan wel jouw smaak?
Ik vond de 2e aflevering vrij matig. Het kostte me redelijk wat moeite om mijn aandacht erbij te houden. Ik hoop dat er vanaf aflevering 3 weer een stijgende lijn in zit.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik heb er ook nog wat moeite mee om er lekker in te komen, maar ik merk ook aan mezelf dat ik continue de vergelijking maak met GoT. Misschien is dat ook een recept voor teleurstellingMalfunctions schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:04:
Ik vond de 2e aflevering vrij matig. Het kostte me redelijk wat moeite om mijn aandacht erbij te houden. Ik hoop dat er vanaf aflevering 3 weer een stijgende lijn in zit.
Ik vind het eigenlijk te weinig characters en te weinig locaties, ik denk dat 70% in twee afleveringen tot nu toe gefilmd is in dezelfde kamer waar ze aan de tafel zitten.
De witte pruiken zijn ook niet bij iedereen even geloofwaardig, de Daemon acteur is ook helemaal geen overtuigende antagonist vind ik.
De witte pruiken zijn ook niet bij iedereen even geloofwaardig, de Daemon acteur is ook helemaal geen overtuigende antagonist vind ik.
De Lord of the Rings serie reviews druppelen binnen. Dit zijn toch rake teksten:
The Guardian.com - Lord of the Rings: The Rings Of Power Review. "So astounding it makes House of the Dragon look amateur"
The Guardian.com - Lord of the Rings: The Rings Of Power Review. "So astounding it makes House of the Dragon look amateur"
Niet mee eens, deze groepsgrootte is prima, het doel is niet vechten, maar diplomatie, de eisen van de koning overbrengen. In een gevecht ben je sowieso kansloos op die locatie ook met een vele malen grotere groep, waarom die manschappen dan riskeren, tevens kan een grotere groep als escalatie worden opgevat, terwijl nu duidelijk is dat diplomatie je doel is, niet geweld.Stylze schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:31:
Aflevering 2 stuk minder goed jammer genoeg, dat krabben gebeuren is wel erg pirates of the caribbean achtig, heel lame..
erutangiS
De rest was er ook vooral bij voor het bewaken van de hand en het ei. Ondanks dat in de serie fast-travel aan staat, is dragonstone toch nog wel een weekje per paard van kings landing af.MrOleo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:16:
[...]
Niet mee eens, deze groepsgrootte is prima, het doel is niet vechten, maar diplomatie, de eisen van de koning overbrengen. In een gevecht ben je sowieso kansloos op die locatie ook met een vele malen grotere groep, waarom die manschappen dan riskeren, tevens kan een grotere groep als escalatie worden opgevat, terwijl nu duidelijk is dat diplomatie je doel is, niet geweld.
Precies, en/of met de boot natuurlijk. Het is zo een eind zwemmen.RocketKoen schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:47:
[...]
De rest was er ook vooral bij voor het bewaken van de hand en het ei. Ondanks dat in de serie fast-travel aan staat, is dragonstone toch nog wel een weekje per paard van kings landing af.
erutangiS
Dus omdat er draken inzitten mag de rest niet meer realistisch zijn?PB-powell schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:02:
Over een serie met draken wordt moeilijk gedaan dat een donker persoon blond haar heeft
Om mijn vorige comment een beetje toe te lichten: Ik heb geen problemen dat er donkere personen in de serie zitten, dat de makers besloten hebben dat ze blond moeten zijn vind ik een beetje vreemd maar kan ik ook nog accepteren.
IK heb er alleen moeite mee dat het er zo nep uitziet. Ze hadden op zijn minst de wenkbrauwen ook kunnen blonderen om het wat overtuigender te maken. Alleen een pruik ziet er een beetje low-budget uit.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ja want diplomatie dat is wel wat werkt bij die Daemon.. heb je de scene uberhaubt wel gezien? Als rhaenyra niet was gekomen ( wat ze totaal niet verwacht hadden) waren ze binnen paar seconden weggeblazen. Nouja meningen verschillen maar ik vond dat echt een belachelijk stuk. Niet GoT waardig in ieder gevalMrOleo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:16:
[...]
Niet mee eens, deze groepsgrootte is prima, het doel is niet vechten, maar diplomatie, de eisen van de koning overbrengen. In een gevecht ben je sowieso kansloos op die locatie ook met een vele malen grotere groep, waarom die manschappen dan riskeren, tevens kan een grotere groep als escalatie worden opgevat, terwijl nu duidelijk is dat diplomatie je doel is, niet geweld.
Playstation 5
Iemand heeft een andere mening, bam daar is het heb je het wel gezien argument, laat maar verder joh, kansloos. Dan geloof je fijn dat hij zonder reden op het punt stond zijn broers hand te vermoorden....Stylze schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:42:
[...]
Ja want diplomatie dat is wel wat werkt bij die Daemon.. heb je de scene uberhaubt wel gezien? Als rhaenyra niet was gekomen ( wat ze totaal niet verwacht hadden) waren ze binnen paar seconden weggeblazen. Nouja meningen verschillen maar ik vond dat echt een belachelijk stuk. Niet GoT waardig in ieder geval
erutangiS
Carice Van Houten zei dat ze die rol zeker terug wou opnemen maar ik denk niet dat GRRM daarvan op de hoogte is. Mijn aanvoelen is dat we haar niet gaan zien, mss dat ze kan hopen op een cameo in Essos als de verhaallijn naar daar zou afdwalen.
In het eerste seizoen zit ze alvast niet.
Grote vraag, word dit personage in het bronmateriaal genoemd?algalid schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:38:
Carice Van Houten zei dat ze die rol zeker terug wou opnemen maar ik denk niet dat GRRM daarvan op de hoogte is. Mijn aanvoelen is dat we haar niet gaan zien, mss dat ze kan hopen op een cameo in Essos als de verhaallijn naar daar zou afdwalen.
Neen.Webgnome schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:51:
Grote vraag, word dit personage in het bronmateriaal genoemd?
Het antwoord van Carice lijkt me eerder een beleefd optimisme. Er zijn wel meer acteurs die op de vraag "wil je mee spelen?" bevestigend antwoorden zonder echte commitment. Ik zou er niet meer achter zoeken dan dat. De kans dat ze verschijnt is quasi nul.
Niet om hier nu een discussie te starten tussen de 2 series, maar zo'n zin is natuurlijk ook gewoon clickbait. Onderaan de streep hebben beide series tot nu toe een vergelijkbare score op Metacritic en heeft de Guardian (waar deze quote vandaan komt) beide series een 80 score gegeven.doobieters schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:41:
De Lord of the Rings serie reviews druppelen binnen. Dit zijn toch rake teksten:
Gewoon lekker genieten van 2 vette shows.
dus je wil een discussie startenJP_Frost schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:03:
[...]
Niet om hier nu een discussie te starten tussen de 2 series, maar zo'n zin is natuurlijk ook gewoon clickbait. Onderaan de streep hebben beide series tot nu toe een vergelijkbare score op Metacritic en heeft de Guardian (waar deze quote vandaan komt) beide series een 80 score gegeven.
Gewoon lekker genieten van 2 vette shows.
Heb zojuist de tweede aflevering gezien en ik moet zeggen dat ik deze ook wel weer goed vond. De eerste aflevering had het vooral van de fan service en voelt daardoor een stuk beter aan maar is die dat ook? In deze aflevering krijgen we een beter beeld van de koning. Die, zoals anderen al geconcludeerd hebben, een te zacht ei is voor deze functie en de verkeerde beslissingen neemt. ( alles en iedereen wijst naar Lord Colrys ) Maar hij doet wat ie moreel ook kan verantwoorden en trouwt een compleet ander, niets zeggende persoon en jaagt zijn dochter daarmee meteen tegen hem in het harnas. Ik heb zo'n vermoeden dat Daemon naast Corlys er nog iemand bij heeft die hem wil steunen.
Daarnaast zat er een kleine dialoog tussen zijn dochter en zijn zus (?) in die een beetje moet lijken op de wijze raad van Olenna Tyrell uit GoT maar natuurlijk niet in de buurt komt hiervan.
Ik ben benieuwd of en wat ze met de crabfeeders gaan doen. Er zei hier iemand dat dit van Pirates of the Carribean was afgepikt maar ik begrijp even niet hoe die referentie gemaakt kan worden. Alsof er alleen in die film serie krabben voor kunnen komen. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar hoe dat al die verwondingen van de Koning zich gaan ontwikkelen. Je zou toch denken dat wanneer je zoveel wonden van je eigen troon krijgt dat je die dan zou aan gaan passen?
Ik ben benieuwd naar de volgende
[ Voor 59% gewijzigd door Webgnome op 02-09-2022 08:00 ]
Dus eh, HBO heeft de eerste aflevering van House of the Dragon op Youtube gezet. Voor degenen die de serie nog niet hebben gezien, geen HBO hebben en niet illegaal willen downloaden, have fun met de eerste aflevering 
YouTube: House of the Dragon | Episode 1 | HBO Max
Ongetwijfeld een poging om wat wind uit de zeilen te halen van de Rings of Power en de mensen voor de tweede en verdere afleveringen naar HBO Max te leiden, maar goed
YouTube: House of the Dragon | Episode 1 | HBO Max
Ongetwijfeld een poging om wat wind uit de zeilen te halen van de Rings of Power en de mensen voor de tweede en verdere afleveringen naar HBO Max te leiden, maar goed
[ Voor 30% gewijzigd door EDIT op 02-09-2022 12:17 ]
Ik begrijp die focus op CGI nooit zo goed. Alsof dat het allerbelangrijkste is aan een serie. Imho moet CGI of een set ondersteunend zijn voor een verhaal, geen doel op zich. Alhoewel dat soms wel omgedraaid lijkt te zijn: we gooien er tientallen miljoenen tegenaan om het visueel fantastisch te maken en met geluk houden we nog wat geld over voor een goed verhaal en goede acteurs.
Ik kan nog prima genieten van jaren 90 series, met (naar huidige maatstaven) belabberde CGI, maar wel een orgineel verhaal en goed acteerwerk. Perfecte CGI met een middelmatig verhaal gaat nooit wat worden.
Ik kan nog prima genieten van jaren 90 series, met (naar huidige maatstaven) belabberde CGI, maar wel een orgineel verhaal en goed acteerwerk. Perfecte CGI met een middelmatig verhaal gaat nooit wat worden.
Het verhaal speelt zich niet af 172 jaar voor Game of Thrones. Het speelt zich af 172 jaar voor de geboorte van Daenerys Targaryen. Volgens de boeken zou ze 13 moeten zijn in het begin van het verhaal. Dus dan zou Melisandre 15 zijn. Lijkt me wat jong om Carice daar voor in te zetten. Volgens de serie zou ze zelfs rond de 17 jaar oud zijn, dan zou Melisandre dus 11 zijn...algalid schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:38:
Je hebt half niet door wat er tegenwoordig allemaal al CGI is wat je niet eens ziet. Het is allemaal zo fotorealistisch dat het niet opvalt. Slechte CGI valt vooral op door slechte animatie en belichting etc.segil schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:55:
Ik begrijp die focus op CGI nooit zo goed. Alsof dat het allerbelangrijkste is aan een serie. Imho moet CGI of een set ondersteunend zijn voor een verhaal, geen doel op zich. Alhoewel dat soms wel omgedraaid lijkt te zijn: we gooien er tientallen miljoenen tegenaan om het visueel fantastisch te maken en met geluk houden we nog wat geld over voor een goed verhaal en goede acteurs.
Ik moet zeggen dat ik Hot D een goed begin vind hebben, dit in tegenstelling tot de Rings of Power flater.
Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een casual nitwit ben op GoT gebied. GoT vond ik leuk, de laatste seizoenen minder en het einde was een flater. Maar bij GoT duik ik niet in de lores en dergelijke, dus alles op tv is voor mij 'waarheid'. Terwijl ik veel dieper in de wereld van Tolien zit en dan kan je die serie eigenlijk alleen maar shit vinden
CGI looks doen mij niet zo veel eigenlijk, het is maar ondersteunend aan de rest.
Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een casual nitwit ben op GoT gebied. GoT vond ik leuk, de laatste seizoenen minder en het einde was een flater. Maar bij GoT duik ik niet in de lores en dergelijke, dus alles op tv is voor mij 'waarheid'. Terwijl ik veel dieper in de wereld van Tolien zit en dan kan je die serie eigenlijk alleen maar shit vinden
CGI looks doen mij niet zo veel eigenlijk, het is maar ondersteunend aan de rest.
Tja, dan kan je alleen deze dooddoener als raad geven. Bekijk de serie los van de boeken en ga niet vergelijken.TheBrut3 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:44:
Ik moet zeggen dat ik Hot D een goed begin vind hebben, dit in tegenstelling tot de Rings of Power flater.
Ik neem aan omdat ‘ie het z’n broer niet gunt de held te worden. Dan maar all-in.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Denk ik ook. Goed plot armor hebben ze hem wel gegeven.F_J_K schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:52:
Ik neem aan omdat ‘ie het z’n broer niet gunt de held te worden. Dan maar all-in.
Edit: los van de "ik ben desperate-taktiek" is het wel sterk de vraag waarom ze nu wel ineens zoveel verder komen in het verslaan van de crab eater.
[ Voor 22% gewijzigd door bazzemans op 05-09-2022 21:55 ]
Voordat Daemon arriveerde had men het er toch over, dat er 1 iemand bait moest zijn? Of had ik dat verkeerd geïnterpreteerd?bazzemans schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:53:
[...]
Denk ik ook. Goed plot armor hebben ze hem wel gegeven.
Edit: los van de "ik ben desperate-taktiek" is het wel sterk de vraag waarom ze nu wel ineens zoveel verder komen in het verslaan van de crab eater.
En ze hebben de afgelopen tijd alleen maar gefocust op aanvallen met boot/draken en in de hoop dat ze wat man op het strand kunnen krijgen.
Maar nu was (dom genoeg) het hele crab leger te veel gefocust op Daemon waardoor ze niet zagen dat er stiekem een ander leger aan wal was gekomen.
Tuurlijk, maar een suïcide mission vrijwilligert men niet als er alternatieven zijn.Remy!!!! schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:10:
[...]
Voordat Daemon arriveerde had men het er toch over, dat er 1 iemand bait moest zijn? Of had ik dat verkeerd geïnterpreteerd?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
@Remy!!!! Wat je aangeeft klopt. Dat maakt alleen het plot armor er niet minder om. Ook qua taktiek was het contrast wel erg groot. Ik begrijp prima dat ze willen laten zien dat Daemon niet door zijn broer gered of geholpen wil worden (caracter building) en daar kan ik ook prima mee leven, maar dit was wel een groot verschil. M.n. de plot armor en een te grote ommezwaai in de strijd. Dat vind ik maar matig uitgewerkt.
Maar ach. Ik heb er niet minder om van de afgelevering genoten. Ik kijk er nog steeds graag naar.
Maar ach. Ik heb er niet minder om van de afgelevering genoten. Ik kijk er nog steeds graag naar.
Dat klopt ook zeker hoor, dat vond ik ook wel erg slecht gedaan.bazzemans schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:15:
@Remy!!!! Wat je aangeeft klopt. Dat maakt alleen het plot armor er niet minder om. Ook qua taktiek was het contrast wel erg groot. Ik begrijp prima dat ze willen laten zien dat Daemon niet door zijn broer gered of geholpen wil worden (caracter building) en daar kan ik ook prima mee leven, maar dit was wel een groot verschil. M.n. de plot armor en een te grote ommezwaai in de strijd. Dat vind ik maar matig uitgewerkt.
Als ze alleen al wat meer beschutting voor hem hadden voor tegen de pijlen had het al heel wat gescheeld.
It takes a mad man to do it. En Daemon is er gek genoeg voor plus waarom je zacht ei broertje de credits gunnen. Dat verzwakt juist je eigen positie. Dus dan maar een 'it is a trap' truce en Leeeeroooooooy Jenkins want hey Caraxus als back up. Altijd handig.bazzemans schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:53:
[...]
Denk ik ook. Goed plot armor hebben ze hem wel gegeven.
Ik vond de tweede en derde aflevering als vanouds goed. Politiek gekonkel om enerzijds met wie hertrouwt Viserys en anderzijds de hand van Rhaenyra. Je merkt dat Rhaenyra een combinatie is van Arya/Daenerys in 1. En die combinatie vind ik prima. De idee laat halfbroer en halfzus trouwen is wel helemaal in lijn met Targaryen traditie niet? Wel typisch dat een Stark zoiets suggereert en niet juist de Hand.
Gaat nog een leuke familie vete opleveren. En nu Rhaenyra het idee heeft dat ze zelf haar prince charming mag kiezen.. ik heb de boeken niet gelezen maar ze chillt het beste met die Dornish dude. Kreeg er wel Tangled vibes bij: Rhaenyra als Rapunzel en die Dornish knight als Flynn. Mooi ook die knipoog dat een boar een aanval pleegt ala Robert Baratheon tijdens zijn jacht. Tegelijkertijd in de 1 op 1 in High Valyrian scenes hebben Rhaenyra en Daemon een soort van Arya en Jon connectie. Ze begrijpen elkaar, zeker nu Aegon de tweede ten tonele is.
Omdat men niks beters kon bedenken....Webgnome schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:24:
spoiler:Waarom kan Deamon ineens wel de crab feeder verslaan nadat hij het briefje krijgt van zijn broer dat er versterking onderwerg is ?

spoiler:
Na 3? jaar vechten hebben die crabpeople opeens geen scouts meer omdat er een gek met een witte vlag rondloopt en blijkbaar kan niemand van de boogschutters richten, hoe hebben ze dan 3 jaar stand gehouden. Ach ja het gevecht was in ieder geval goed voor de lachspieren
Al met al weer een degelijke episode voor een uurtje vermaak, maar verder niet echt speciaal t.o.v. andere series. Het CGI budget gaat vooral op aan Kijk een draak en de tijd gaat wel erg snel
spoiler:
Kom op maak iets meer episodes en iets trager aub. Oh en iets minder bloed mag ook. einde episode 2 van nou ik trouw met die en volgende episode Yup we hebben een baby en hoogzwanger van de tweede.
erutangiS
De hand kwam daar toch juist wel mee? Strong kwam met het idee om haar aan Laenor Velaryon uit te huwelijken. En Rickon Stark hebben we alleen in aflevering 1 gezien.Joosie200 schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:39:
De idee laat halfbroer en halfzus trouwen is wel helemaal in lijn met Targaryen traditie niet? Wel typisch dat een Stark zoiets suggereert en niet juist de Hand.
Trager? Je vond de 3/4 aflevering die aan het verjaardagsfeest met politiek gekonkel was besteed, niet traag genoeg?MrOleo schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:51:
[...]
Omdat men niks beters kon bedenken....
spoiler:Na 3? jaar vechten hebben die crabpeople opeens geen scouts meer omdat er een gek met een witte vlag rondloopt en blijkbaar kan niemand van de boogschutters richten, hoe hebben ze dan 3 jaar stand gehouden. Ach ja het gevecht was in ieder geval goed voor de lachspieren
Al met al weer een degelijke episode voor een uurtje vermaak, maar verder niet echt speciaal t.o.v. andere series. Het CGI budget gaat vooral op aan Kijk een draak en de tijd gaat wel erg snelspoiler:Kom op maak iets meer episodes en iets trager aub. Oh en iets minder bloed mag ook.einde episode 2 van nou ik trouw met die en volgende episode Yup we hebben een baby en hoogzwanger van de tweede.
De tijd in de serie gaat zowel heel snel als heel traag. Je ziet dat ze in de eerste drie afleveringen telkens flinke tijdsprongen maken, zoals ook door @MrOleo geïllustreerd. Tegelijk zijn er delen van afleveringen die heel traag gaan, zoals de door jou aangegeven tijd die gespendeerd wordt aan het verjaardagsfeest en het politiek gekonkel. Hoewel ik begrijp dat ze in een paar afleveringen (en waarschijnlijk grotendeels het eerste seizoen) een basis willen leggen voor het vervolg, maak ik mij wel enigszins zorgen. Over of het traag is of te snel gaat, zal altijd discussie zijn (het is ook deels persoonlijk). De juiste balans is er wat mij betreft echter nog niet helemaal.segil schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:37:
[...]
Trager? Je vond de 3/4 aflevering die aan het verjaardagsfeest met politiek gekonkel was besteed, niet traag genoeg?
Ondanks dat vermaak ik mij overigens prima ermee.
[ Voor 5% gewijzigd door bazzemans op 06-09-2022 10:26 . Reden: Kleine toevoeging. ]
Bizar hoe snel ze door de jaren heen gaan, maar hopelijk is het ten goede van de serie. Ben in ieder geval blij dat die krab king dood is, maar zelfs het gevecht van deamon en de king skippen is wwl een aparte keuze. Vond dat hele krab gebeuren allemaal maar lame, hopelijk komt er zometeen wel een toffe uitdager voor de troon want het komt allemaal wel wat magertjes over vergeleken met GoT. Het kijkt prima weg maar hopelijk gaat het niveau wel nog wat omhoog.
[ Voor 15% gewijzigd door Stylze op 06-09-2022 10:35 ]
Playstation 5
Een langere periode waar 'niets' gebeurt (nou ja, aanval oeps aanval oeps repeat) versnellen en inzoomen op een paar uur en paar dagen waar (denk ik) dingen gebeuren die impact hebben op een hele tijd daarna, dat vind ik geen vreemde keuze eigenlijk.
-
De plot armor was wel weer erg dik..
-
De plot armor was wel weer erg dik..
Stylze schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:33:
Bizar hoe snel ze door de jaren heen gaan, maar hopelijk is het ten goede van de serie. Ben in ieder geval blij dat die krab king dood is, maar zelfs het gevecht van deamon en de king skippen is wwl een aparte keuze. Vond dat hele krab gebeuren allemaal maar lame, hopelijk komt er zometeen wel een toffe uitdager voor de troon want het komt allemaal wel wat magertjes over vergeleken met GoT. Het kijkt prima weg maar hopelijk gaat het niveau wel nog wat omhoog.
spoiler:
zat vooral een beetje verbaasd te kijken dat Deamon de krab king zo meesleepte, of is die ziekte niet zo besmettelijk als in GoT?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Daemon lijkt zowieso een uitmuntend imuunsysteem te hebben gezien de hoeveelheid pijlen die hij in zijn borst heeft gekregen deze afleveringBossie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:37:
[...]
spoiler:zat vooral een beetje verbaasd te kijken dat Deamon de krab king zo meesleepte, of is die ziekte niet zo besmettelijk als in GoT?
Dat was niet traag, dat was gewoon saai, nou ja ook traag natuurlijk, maar waarom 3 jaar skippen en dan zoiets uitzenden.segil schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:37:
[...]
Trager? Je vond de 3/4 aflevering die aan het verjaardagsfeest met politiek gekonkel was besteed, niet traag genoeg?
Ze lijken erg gefocused op het vertellen dat die koning een zwakke, half dronken (lijkt meer wijn te drinken dan cersei) kwast is, dat ze de rest van de karakters niet genoeg achtergrond meegeven.
Het tempo voelt aan als we doen een stap waar we 5 minuten over doen, de volgende 5 stappen slaan we over dan doen we een hele snelle stap en weer een enorm trage stap. Ik zie graag minder van dat gekonkel en meer tussenstappen, misschien een paar scenes in casterly rock zodat we iets meer van die lannisters weten ipv boem bats huwelijksaanzoek, ofzo, maar misschien heb ik niet genoeg opgelet en is die vent wel geintroduceerd. Zijn broer zat blijkbaar in de small council?
erutangiS
Ik snap niet dat ge House of the Dragon kijkt en dan minder bloed verwacht. GoT stond erom bekend dat het gruwelijk kon zijn.MrOleo schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:51:
[...]
Omdat men niks beters kon bedenken....
spoiler:Na 3? jaar vechten hebben die crabpeople opeens geen scouts meer omdat er een gek met een witte vlag rondloopt en blijkbaar kan niemand van de boogschutters richten, hoe hebben ze dan 3 jaar stand gehouden. Ach ja het gevecht was in ieder geval goed voor de lachspieren
Al met al weer een degelijke episode voor een uurtje vermaak, maar verder niet echt speciaal t.o.v. andere series. Het CGI budget gaat vooral op aan Kijk een draak en de tijd gaat wel erg snelspoiler:Kom op maak iets meer episodes en iets trager aub. Oh en iets minder bloed mag ook.einde episode 2 van nou ik trouw met die en volgende episode Yup we hebben een baby en hoogzwanger van de tweede.
Ik kijk juist omdat ze zich geen zak van die gruwelijkheid aantrekken en de realiteit laten zien.
Shereen had ook greyscale maar dat was niet langer besmettelijk. Dus dan kun je het niet meer doorgeven. Kan prima dat de crab feeder dus al langer greyscale had. En nog niet volledig versteend zou turnen in een zombie rond Valerya zoals we in GoT zagen, maar meer als Shereen. Wel er onder gebukt gaan en dus in die Middeleeuwse tijd niks meer kunnen bereiken dus dan maar de stille aanvoerder zijn.Bossie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:37:
[...]
spoiler:zat vooral een beetje verbaasd te kijken dat Deamon de krab king zo meesleepte, of is die ziekte niet zo besmettelijk als in GoT?
Geeft hem wel een motief: als ik dan toch ga verstenen ff it, ik ga landje pik doen en doe mijn ding. Kijken wie mij gaat stoppen als de Koning niet ingrijpt.
Ik verwacht geen minder bloed, ik vind het niks toevoegen om zo extreem te zijn. Niet in got en niet hier. Realistisch zou ik het ook niet noemen. Bijvoorbeeld rome had ook wel redelijk wat gore, maar daar von ik het passen en het een redelijke mate hebben. Hier is het gewoon extra toevoegen om het extra toevoegen, ik het zou niet missen als men het een standje terugschroeft.nrt schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:46:
[...]
Ik snap niet dat ge House of the Dragon kijkt en dan minder bloed verwacht. GoT stond erom bekend dat het gruwelijk kon zijn.
Ik kijk juist omdat ze zich geen zak van die gruwelijkheid aantrekken en de realiteit laten zien.
Dan houdt men wellicht nog wat budget over ook.
erutangiS
same here. zat echt te genieten van de aflevering, en me te verbazen dat ik toch weer de GoT wereld ben ingezogen, tot die laatste paar scenes bij de Crabfeeder. Daemon staat daar gehurkt, zonder zwaard, met tientallen getrokken bogen op zich, en slaat vervolgens als een soort Rambo dat hele battefield aan gort? beetje jammer. had ook wel graag meer van die Crabfeeder te weten gekregen, fascinerend karakter alleen al door z'n verschijning, en een goeie afwisseling van alles wat er in KL afspeelt. dat is nu alweer klaar helaas. maar verder wel een prima aflevering, goeie karakter ontwikkeling van Rhaenyra, mooi hoe ze dat kamp weer inliep met dat zwijn.bazzemans schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:15:
Net zoals RoP neemt ook HOTD de kijker niet heel serieus. De dialogen zijn totaal niet spannend en super voorspelbaar en de gevechten zijn grote onzin.
Het enige dat ze red is dat het algehele verhaal (vermoedelijk) wel goed is en men daarom maar blijft kijken.
Eerlijk gezegd heeft het de kwaliteit van de laatste paar seizoenen van GoT. Ik vermoed dat allemaal wat simpeler moeten zodat ze meer kijkers trekken en zo het CGI budget kunnen terugverdienen.
Het enige dat ze red is dat het algehele verhaal (vermoedelijk) wel goed is en men daarom maar blijft kijken.
Eerlijk gezegd heeft het de kwaliteit van de laatste paar seizoenen van GoT. Ik vermoed dat allemaal wat simpeler moeten zodat ze meer kijkers trekken en zo het CGI budget kunnen terugverdienen.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
De tijd zal het leren. De wens/hoop is bij mij vader van de gedachte, waardoor ik denk (hoop) dat ze nu in een sneltreinvaart een aantal karakters neerzetten, als basis voor het echte verhaal. (Zo weten we a.d.h.v. de casting dat er nog een tijdsprong gemaakt zal worden.) Het leeuwendeel van seizoen 1 zal daaraan gespendeerd worden. De laatste paar afleveringen moeten de toon zetten en de kijker binden voor het verhaal en het seizoen (de seizoenen) die nog komen gaat (gaan).
[ Voor 9% gewijzigd door bazzemans op 07-09-2022 22:52 ]
Kan me hier volledig in vinden. Voor mij enige smetje op een verder prima start van HotD. Je ziet dat de makers wat worstelen met de GoT-erfenis en daardoor Daemon te veel proberen neer te zetten als de gast die iedereen gaat haten (om vervolgens wellicht een Jamie-ontwikkeling door te maken). Ook bij de koning zie je dat ze wat zoekende zijn met hem neerzetten als een wat oenig/zacht karakter die op zijn tijd toch heel zinnige dingen zegt (over verplichtingen als koning bijvoorbeeld).habermas schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:15:
[...]
same here. zat echt te genieten van de aflevering, en me te verbazen dat ik toch weer de GoT wereld ben ingezogen, tot die laatste paar scenes bij de Crabfeeder. Daemon staat daar gehurkt, zonder zwaard, met tientallen getrokken bogen op zich, en slaat vervolgens als een soort Rambo dat hele battefield aan gort? beetje jammer.
Zulke zelfde slordigheidsfoutjes zie je ook in bijvoorbeeld de pruiken (die van dat jonge Targaryen-meisje) en de CGI (de herten). Daar kan ik prima doorheen kijken, maar snap ook dat anderen zich eraan storen. Wat dat betreft vind ik de cijfers op IMDB wat overdreven hoog (zit zelf rond de 7,5 tot nu toe), waar die voor de nieuwe 'LOTR-TROP' juist wel heel laag zijn (nog niet gezien, maar genoeg positieve verhalen in podcasts die ik volg).
De tijdsprongen vind ik tot dusver trouwens niet storend. Het is in het begin even schakelen, maar het verhaal lijdt er niet onder in mijn ogen. Beter in elk geval dan wat ze in het laatste seizoen van GoT deden, aangezien dat een stijlbreuk was ten opzichte van eerdere seizoenen. En het verhaal verzwakte. In dit geval is het eigenlijke verhaal van George RR Martin veel kleiner, dus beter dit dan de gaten vullen met 'televisiemomentjes'.
Over tijdsprongen gesproken:
spoiler:
.
Begreep dat de actrice die Rhaenyra speelt er na aflevering zes niet meer bij is, omdat ze dan opnieuw een tijdsprong maken
De laatste tien minuten van de derde aflevering waren stupide, geen ander woord voor. Jaren tachtig action movie. In die films kan ik ervan genieten, maar in deze serie was het uiterst idioot. Wow wat een complete fail zoals ze dat mooi zeggen. Ik dacht even dat dit een grap was, een dagdroom van Daemon of iets dergelijks, maar nee het is echt hoe het is geschreven.
De algehele schrijfstijl is sowieso best simpel. Jammer genoeg zullen we nooit meer de kwaliteit van de vroege GoT seizoenen in HotD zien, deze serie kan niet putten uit drie geweldige boeken zoals GoT in den beginne dat wel deed.
De algehele schrijfstijl is sowieso best simpel. Jammer genoeg zullen we nooit meer de kwaliteit van de vroege GoT seizoenen in HotD zien, deze serie kan niet putten uit drie geweldige boeken zoals GoT in den beginne dat wel deed.
[ Voor 24% gewijzigd door mister_S op 08-09-2022 22:42 ]
Ja ik had na de eerste twee afleveringen wel wat hoop, maar deze derde aflevering heeft die hoop wel weggevaagd. Wat een onzin. One man army vs crab king, mijn god wat slecht.
mefjoew schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:38:
[...]
Over tijdsprongen gesproken:spoiler:.Begreep dat de actrice die Rhaenyra speelt er na aflevering zes niet meer bij is, omdat ze dan opnieuw een tijdsprong maken
spoiler:
Zij niet alleen, Emily Carey (Alicent Hightower) wordt na aflevering vijf vervangen door Olivia Cooke. Ik ga hiervan uit omdat zij beiden voor 5 afleveringen op imdb staan.
Zou het kunnen dat het bron materiaal (want gebaseerd op een boek) ook iets anders in elkaar steekt dan je 'gewend' bent.mister_S schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:39:
De laatste tien minuten van de derde aflevering waren stupide, geen ander woord voor. Jaren tachtig action movie. In die films kan ik ervan genieten, maar in deze serie was het uiterst idioot. Wow wat een complete fail zoals ze dat mooi zeggen. Ik dacht even dat dit een grap was, een dagdroom van Daemon of iets dergelijks, maar nee het is echt hoe het is geschreven.
Dat klopt Fire & Blood (het boek waar de serie op gebasseerd is) is meer een geschiedenisboek dan een roman. Het is vooral een beschrijving van wat er gebeurde, wanneer en wie er bij betrokken waren. Er zijn dus weinig dialogen waar de makers van de serie op terug kunnen vallen.Webgnome schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 06:04:
[...]
Zou het kunnen dat het bron materiaal (want gebaseerd op een boek) ook iets anders in elkaar steekt dan je 'gewend' bent.
George R.R. Martin werkte met een andere schrijver aan een boek: The world of fire and ice. Hiervoor schreef hij dus ook over de geschiedenis van de Targaryens. Dit werd echter zoveel dat hij het los heeft getrokken en er een apart boek van heeft gemaakt (of eigenlijk twee want er moet nog een twede deel komen heb ik begrepen). Ik vond Fire & Blood erg vervelend lezen en ben er na een pagina of 100 mee gestopt.
Fire & Blood vond ik persoonlijk slecht, geheel nutteloos als boek. Wat mij betreft had Martin zijn energie aan iets anders besteed. Ik ben echter iemand die zelden bronmateriaal direct vergelijkt met een adaptatie. Hoe goed GoT bijvoorbeeld ook was, een groot deel van de diepgang uit de boeken kwam er niet in voor. Alsnog was het (tot het einde) een zeer sterke serie.Webgnome schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 06:04:
[...]
Zou het kunnen dat het bron materiaal (want gebaseerd op een boek) ook iets anders in elkaar steekt dan je 'gewend' bent.
Wat er op het eind van aflevering drie gebeurde was gewoon slecht, totaal misplaatst in deze serie.
Met de vierde aflevering kan ik zeggen dat de Game of Thrones nu echt begonnen is en
spoiler:
De personages zetten zich allemaal in (vermeende) pole position. De spanning stijgt dus en ik denk dat we nog enkele barstjes en uitbarstingen gaan zien.
Viserys is nog niet eens stervende.
[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 18-09-2022 15:03 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]
Ik heb weer een vermakelijke aflevering gezien. Zoals Gandalf zou zeggen; The board is set, the pieces are moving.
Enige puntje is redelijk op het begin. Ze zeggen tegen de prinses dat ze over een uur aanmeren en ze varen dan langs Dragonstone. Ik neem aan dat ze onderweg zijn naar King's Landing, maar dat is toch meer dan een uur van Dragonstone?
Enige puntje is redelijk op het begin. Ze zeggen tegen de prinses dat ze over een uur aanmeren en ze varen dan langs Dragonstone. Ik neem aan dat ze onderweg zijn naar King's Landing, maar dat is toch meer dan een uur van Dragonstone?
Als ik het herbekijk (want het is een wazige achtergrond) zie ik daar vele gebouwen en lijkt de toren onderdeel van Red Keep. Dat is dus King's Landing zelf.
Grappig dat mensen hier Fire&Blood lastig lezen vonden. Ik vond het namelijk wat eenvoudiger weglezen dan de ASOIAF boeken. Wellicht omdat het veel minder gedetailleerd is omdat het zich maar op 1 familie focust gedurende enkele 100en jaren.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Haal even lekker die boekspoiler eruit. Ook al zou je het misschien kunnen zien aankomen, het is een major spoiler, dus bedankt.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Je ziet blijkbaar spoken, elke 10 minuten in elke aflevering herhalen ze iets over de troonopvolging. De vele personages willen daar hun zegje over doen tijdens de regeerperiode van Viserys, in-universe al 4-5 jaar bij aflevering 4. Bij GoT moest eerst Robert Baratheon het loodje leggen voordat het begon.
Helemaal mee eens. Dit was een dijk van een aflevering. Veel gekonkel en politiek gedoe en veel personages die nu laten zien wat ze van plan zijn of denken te zijn. Ik ben nu heel benieuwd wat hightower gaat doen. Immers hij is geen hand meer, zou hij nu met de seasnake gaan samen werken?algalid schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:17:
Met de vierde aflevering kan ik zeggen dat de Game of Thrones nu echt begonnen is enspoiler:De personages zetten zich allemaal in (vermeende) pole position. De spanning stijgt dus en ik denk dat we nog enkele barstjes en uitbarstingen gaan zien.Viserys is nog niet eens stervende.
En wat te denken van the Princess. Ze is waarschijnlijk geen maagd meer, hoe gaat dat werken als ze straks Leanor moet trouwen? Die zal dat toch wel door hebben neem ik aan? Dat is volgens mij een disaster waiting to happen.
overigens, in het begin dacht ik even dat de king zijn linker arm kwijt was. Het leek zo omdat hij zijn zwaard zo krampachtig vast hield in de eerste paar scenes. Gelukkig mist ie nog steeds maar een paar vingers
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 18-09-2022 15:06 . Reden: Spoiler tag in quote toegevoegd ]
Leuk dat ze de dolk ook in beeld brengen. Dezelfde als van Tyrion en Arya dus.
Anders dan veel natuurfilms je doen geloven merk je in negen van de tien gevallen geen verschil tussen een maagd of nietWebgnome schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:26:
[...]
Helemaal mee eens. Dit was een dijk van een aflevering. Veel gekonkel en politiek gedoe en veel personages die nu laten zien wat ze van plan zijn of denken te zijn. Ik ben nu heel benieuwd wat hightower gaat doen. Immers hij is geen hand meer, zou hij nu met de seasnake gaan samen werken?
En wat te denken van the Princess. Ze is waarschijnlijk geen maagd meer, hoe gaat dat werken als ze straks Leanor moet trouwen? Die zal dat toch wel door hebben neem ik aan? Dat is volgens mij een disaster waiting to happen.
overigens, in het begin dacht ik even dat de king zijn linker arm kwijt was. Het leek zo omdat hij zijn zwaard zo krampachtig vast hield in de eerste paar scenes. Gelukkig mist ie nog steeds maar een paar vingers
Je hebt gelijk, de draak bracht me op het verkeerde spoor. Net nogmaals gekeken en het is overduidelijk King's Landing.algalid schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:35:
Als ik het herbekijk (want het is een wazige achtergrond) zie ik daar vele gebouwen en lijkt de toren onderdeel van Red Keep. Dat is dus King's Landing zelf.
dat mag dan wel weer zo zijn . Echter is dit wel fantasy. Dus je kunt er donder op zeggen dat het hier wel een probleempje zou kunnen worden.pagani schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:08:
[...]
Anders dan veel natuurfilms je doen geloven merk je in negen van de tien gevallen geen verschil tussen een maagd of niet
Ik denk dat het de bedoeling is dat inderdaad echt alles tegen valt, dus ze zal wss zwanger zijn en die thee die ze krijgt zal werken maar sommigen zullen zien dat ze maagkrampen krijgt. En dan kan Otto (deze keer slimmer door indirect te fluisteren) weer beginnen over de ondeugd van Rhaenyra etc etc.
Ik zie Daemon al boos worden omdat hij jaloers is en dat werkt hij uit op Viserys. En kandidaat Laenor ziet het allemaal maar gebeuren, maar papa Corlys vindt het maar niets en hij was al niet tuk op Viserys. De makers hebben genoeg insteekpunten om een boos personage te maken.
Conflicten die zich maar uitbreiden, dat brengen de volgende episodes.
Ik zie Daemon al boos worden omdat hij jaloers is en dat werkt hij uit op Viserys. En kandidaat Laenor ziet het allemaal maar gebeuren, maar papa Corlys vindt het maar niets en hij was al niet tuk op Viserys. De makers hebben genoeg insteekpunten om een boos personage te maken.
algalid schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:31:
Ik denk dat het de bedoeling is dat inderdaad echt alles tegen valt, dus ze zal wss zwanger zijn en die thee die ze krijgt zal werken maar sommigen zullen zien dat ze maagkrampen krijgt. En dan kan Otto (deze keer slimmer door indirect te fluisteren) weer beginnen over de ondeugd van Rhaenyra etc etc.
spoiler:
Ik denk dat Daemon impotent is, z'n twee scharrels/vrouwen heeft hij ook niet zwanger gekregen, en bij Rhaenyra kapte ie het halverwegen ook af voordat er daadwerkelijk wat gebeurde in de brothel. Dat gaat ook nog wel een staartje krijgen denk ik.
Als Rhaenyra al zwanger is (en blijft), dan zou dat van Cools zijn.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Chiron schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:19:
[...]
spoiler:Ik denk dat Daemon impotent is, z'n twee scharrels/vrouwen heeft hij ook niet zwanger gekregen, en bij Rhaenyra kapte ie het halverwegen ook af voordat er daadwerkelijk wat gebeurde in de brothel. Dat gaat ook nog wel een staartje krijgen denk ik.
spoiler:
Kan best eens kloppen dat ie impotent is . Een andere theorie die ik via een skipintro podcast had gehoord, is dat hij graag de baas speelt en is. de Princes wilde dat overduidelijk niet in de brothel en ging het feestje niet door. Weer een andere theorie zegt dat het hem niet te doen was voor de seks / bezwangeren van zijn nicht, maar puur om the hand via zijn spionen te laten zien dat de princes ook rare dingen doet die slecht zijn voor the realm.
Maar goed dat gezegd hebben heeft de Princess gewoon een probleem en als we pech hebben haar lijfwacht mag geen contractverlenging tegemoet zien.
Maar goed dat gezegd hebben heeft de Princess gewoon een probleem en als we pech hebben haar lijfwacht mag geen contractverlenging tegemoet zien.
Wat zou 'the hand' nu gaan doen trouwens. Met Corlyn gaan samenwerken?
[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 14-09-2022 15:11 ]
Ik kreeg eerder het gevoel dat Daemon zich liet verleiden door lust (daarover had 'ie het ook), maar toch al gauw wroeging kreeg, omdat 'ie Rhaenyra graag mag als nichtje, en daarom op hield. Terwijl Rhaenyra vermoedelijk voor het eerst aangeschoten was en nog niet eerder dat soort gevoelens had ervaren en meer wilde. Maar die andere theorieën klinken ook plausibel.Webgnome schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:11:
[...]
spoiler:Kan best eens kloppen dat ie impotent is . Een andere theorie die ik via een skipintro podcast had gehoord, is dat hij graag de baas speelt en is. de Princes wilde dat overduidelijk niet in de brothel en ging het feestje niet door. Weer een andere theorie zegt dat het hem niet te doen was voor de seks / bezwangeren van zijn nicht, maar puur om the hand via zijn spionen te laten zien dat de princes ook rare dingen doet die slecht zijn voor the realm.
Wat zou 'the hand' nu gaan doen trouwens. Met Corlyn gaan samenwerken?
Die scène was toch ook om aan te kondigen dat Daemon naar King's Landing kwam? Vandaar de (soort van) glimlach bij Rhaenyra.TheBrut3 schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:50:
[...]
Je hebt gelijk, de draak bracht me op het verkeerde spoor. Net nogmaals gekeken en het is overduidelijk King's Landing.
Verder sluit ik aan bij eerdere reacties hier, namelijk dat het echt een 'konkel'-aflevering was. Zo een waarvan je pas over een paar afleveringen/seizoenen verder echt de waarde kunt schatten. Nu vond ik het niet heel enerverend allemaal, met name omdat er geen onverwachte wendingen in zaten. Daemon en Rhaenyra speelde al even, hoewel de climax (of juist het uitblijven daarvan) wel goed in elkaar zat. Met name door het effect op de relatie tussen de Targaryen-broers. Huwelijk dat Rhaenyra nu aangaat is op zich ook logisch. Ben met name benieuwd naar hoe de gekrenkte Otto zich nu gaat positioneren ten opzichte van zijn dochter en kleinzoon en op welke manier dat dan gaat leiden tot een (heel) bloederige oorlog.
Opbouw tot dusver heeft alles in zich om in aflevering 5 een 'red wedding'-achtige gebeurtenis te laten plaatsvinden. Ik gok op het einde van Viserys door de hand (pun intended) van Otto, waarbij het lijkt alsof het Daemon is die de boosdoener is.
Een van de sterkste features van GoT was voor mij het (onverwacht) durven doden van hoofdpersonages. Die aflevering markeert daarvan het hoogtepunt in mijn ogen. Gruwelijk, maar ook iets dat me nog altijd bijblijft. Net als de manier waarop Ned ineens aan zijn einde kwam. Nu heb ik met geen van de huidige karakters nog een dergelijke band, dus vanuit dat oogpunt zou zo'n soort aflevering nu nog niet diezelfde impact hebben. Zo bezien is jouw 'vredelievender'(?) manier van tot de clash komen qua characterbuilding wellicht interessanter.Webgnome schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:08:
Waarom wil toch iedereen een red wedding? Het zou juist interessant zijn als we er ook zonder red wedding aflevering zouden kunnen?
Ik denk dat het nu nog veel te vroeg is voor een red wedding. Een van de redenen dat de red wedding zo'n impact had was dat we er al een seizoen of 3 op hadden zitten. Dus we hadden een hele boel character building voor de starks er al op zitten. Dat hebben we nu gewoon nog niet. Dus heeft het veel minder impact. Gelukkig heeft de dood van de koningin al genoeg stof doen opwaaien ( was dat nou nodig, moest het zo bloederig etc etc).mefjoew schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:20:
[...]
Een van de sterkste features van GoT was voor mij het (onverwacht) durven doden van hoofdpersonages. Die aflevering markeert daarvan het hoogtepunt in mijn ogen. Gruwelijk, maar ook iets dat me nog altijd bijblijft. Net als de manier waarop Ned ineens aan zijn einde kwam. Nu heb ik met geen van de huidige karakters nog een dergelijke band, dus vanuit dat oogpunt zou zo'n soort aflevering nu nog niet diezelfde impact hebben. Zo bezien is jouw 'vredelievender'(?) manier van tot de clash komen qua characterbuilding wellicht interessanter.
Aan de andere kant is het aantal karakters nu ook veel minder dan bij GoT het geval was. Als een van hen dan adios gaat, zal naar rato mogelijk de impact groter zijn. Zeker als dat op een onverwachte en schokkende manier gebeurt. Denk ook aan Ned in seizoen één van GoT. Vond zijn dood erger dan wat er bij de Red Wedding gebeurde, omdat hij voor mij een veel meer likeable personage was.Webgnome schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:30:
[...]
Ik denk dat het nu nog veel te vroeg is voor een red wedding. Een van de redenen dat de red wedding zo'n impact had was dat we er al een seizoen of 3 op hadden zitten. Dus we hadden een hele boel character building voor de starks er al op zitten. Dat hebben we nu gewoon nog niet. Dus heeft het veel minder impact. Gelukkig heeft de dood van de koningin al genoeg stof doen opwaaien ( was dat nou nodig, moest het zo bloederig etc etc).
Jammer van HotD tot dusverre vind ik dat er nog geen enkel karakter is wiens dood ik erg zou vinden. Hoop dat dit inderdaad ligt aan het feit dat we nog maar net begonnen zijn, maar vraag me ook af of ik iets dergelijks in deze serie ga vinden. De personages lijken gewoonweg wat platter. Misschien omdat hun karakter minder is uitgewerkt in de boeken waarop de show gebaseerd is? Of komt het wellicht door de tijdsprongen die er zijn gezet? In elk geval kan ik me (nog) niet vinden in alle hoge IMDB-cijfers.
Dit ja. Ik weet niet of ik Game of Thrones moe ben of dat de serie gewoon niet zo boeiend is/ik er niet lekker in kan komen, maar na 4 afleveringen heeft het me nog niet kunnen boeien. Ik stop met kijken helaas.mefjoew schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:37:
[...]
Jammer van HotD tot dusverre vind ik dat er nog geen enkel karakter is wiens dood ik erg zou vinden.
Deze morgen al de aflevering gekeken. Iets wat ik de afgelopen afleveringen had: wanneer gebeurt er eens iets meer? Het kabbelt precies wat voort. Maar daarna gebeuren er zaken die mij weer enthousiast maken voor de volgende aflevering.
Waar ik wel geen fan van ben: die offscreen-moorden. Laat dat toch gewoon zien. Dat was bij de crabfeeder het geval, maar nu dus weer bij de vrouw van Daemon. Laat dat zien, want dan komt het harder binnen. Ik vond die scène ook niet geloofwaardig. Eerst ligt ze stoer te doen. Dan valt ze van haar paard en ze ligt ze te janken dat ze haar moet sparen. Dan loopt hij weg en dan begint ze hem weer uit te dagen.
Daarna vond ik echt dat er weinig gebeurde, maar het vorderde goed tot in de zaal met de troon. Wat gebeurde daar allemaal. Echt begaaide zaken. Die liefde tussen Daemon en Rhaenyra kan ik echt niet vatten. Komt zeer vreemd over.
Ik kijk wel enorm naar volgende week.
Waar ik wel geen fan van ben: die offscreen-moorden. Laat dat toch gewoon zien. Dat was bij de crabfeeder het geval, maar nu dus weer bij de vrouw van Daemon. Laat dat zien, want dan komt het harder binnen. Ik vond die scène ook niet geloofwaardig. Eerst ligt ze stoer te doen. Dan valt ze van haar paard en ze ligt ze te janken dat ze haar moet sparen. Dan loopt hij weg en dan begint ze hem weer uit te dagen.
Daarna vond ik echt dat er weinig gebeurde, maar het vorderde goed tot in de zaal met de troon. Wat gebeurde daar allemaal. Echt begaaide zaken. Die liefde tussen Daemon en Rhaenyra kan ik echt niet vatten. Komt zeer vreemd over.
Ik kijk wel enorm naar volgende week.
Het is inderdaad traag, maar heerlijk traag.
Ik vind het erg prettig dat ze ruim de tijd nemen om niet het schaakbord klaar te zetten, maar ook hier en daar wat diepte geven aan de spelers. Iets wat GRRM in zijn boeken ook doet.
Goed dat ze hier de tijd voor nemen en krijgen in tegenstelling tot wat er bijvoorbeeld bij Wheel of Time of The Dark Tower gebeurde.
Ik vind het erg prettig dat ze ruim de tijd nemen om niet het schaakbord klaar te zetten, maar ook hier en daar wat diepte geven aan de spelers. Iets wat GRRM in zijn boeken ook doet.
Goed dat ze hier de tijd voor nemen en krijgen in tegenstelling tot wat er bijvoorbeeld bij Wheel of Time of The Dark Tower gebeurde.
[ Voor 22% gewijzigd door avotar op 19-09-2022 13:20 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Tja, dat had ik met season 1 van Game of Thrones. Tot nu toe kijk ik zonder verwachtingen (hetzelfde voor Rings of Power) en tot nu toe vind ik prima.Glitch schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:52:
[...]
Dit ja. Ik weet niet of ik Game of Thrones moe ben of dat de serie gewoon niet zo boeiend is/ik er niet lekker in kan komen, maar na 4 afleveringen heeft het me nog niet kunnen boeien. Ik stop met kijken helaas.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik kan begrijpen dat mensen het 1e seizoen van GoT beter vindt dan 1e seizoen van deze serie. Viserys en Rhaenyra hebben inmiddels wat verdieping gekregen, maar de rest blijft vrij 2 dimensionaal.
Gevoelsmatig speelt er ook relatief weinig, Deamon was boos dat Rhaenyra troonopvolger is geworden, maar inmiddels is dat weer koek en ei. Lord Corlys was boos dat zijn dochter geen koningin is geworden en afgezien het onderonsje met Daemon is verder vrijwel buiten beeld. De relatie tussen Corlys en Viserys is inmiddels ook weer aardig koek en ei. De crabfeeder is inmiddels dood en geen probleem meer, dus het grote wachten is op het moment dat Viserys het loodje legt en chaos ontstaat. In de wijze woorden van Littlefinger kijken wie de ladder van chaos succesvol weet te beklimmen en wie het valt.
Terwijl als je kijkt naar het eerste seizon van GoT had je de dreiging van de White walkers, die in de eerste seizoenen weliswaar mysterieus gehouden worden. Daarnaast had je broer en zus Targaryen aan de andere kant van de zee, door het huwelijk tussen Daenerys en Khal Drogo over een aanzienlijk leger beschikken. En dan zijn er nog de verschillende kleine verhaallijnen zoals de incestueuze relatie tussen Jaime en Cercy, is de vorige hand wel of niet vermoord en zo waren er nog een paar verhaallijnen die wel in (deels) beeld gebracht werden, terwijl bij deze serie gevoelsmatig zo veel buiten beeld plaatsvindt.
Gevoelsmatig speelt er ook relatief weinig, Deamon was boos dat Rhaenyra troonopvolger is geworden, maar inmiddels is dat weer koek en ei. Lord Corlys was boos dat zijn dochter geen koningin is geworden en afgezien het onderonsje met Daemon is verder vrijwel buiten beeld. De relatie tussen Corlys en Viserys is inmiddels ook weer aardig koek en ei. De crabfeeder is inmiddels dood en geen probleem meer, dus het grote wachten is op het moment dat Viserys het loodje legt en chaos ontstaat. In de wijze woorden van Littlefinger kijken wie de ladder van chaos succesvol weet te beklimmen en wie het valt.
Terwijl als je kijkt naar het eerste seizon van GoT had je de dreiging van de White walkers, die in de eerste seizoenen weliswaar mysterieus gehouden worden. Daarnaast had je broer en zus Targaryen aan de andere kant van de zee, door het huwelijk tussen Daenerys en Khal Drogo over een aanzienlijk leger beschikken. En dan zijn er nog de verschillende kleine verhaallijnen zoals de incestueuze relatie tussen Jaime en Cercy, is de vorige hand wel of niet vermoord en zo waren er nog een paar verhaallijnen die wel in (deels) beeld gebracht werden, terwijl bij deze serie gevoelsmatig zo veel buiten beeld plaatsvindt.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Ziet niemand dat deze aflevering (5) echt super geniaal in elkaar zit. Het is letterlijk een schaakspel dambord dat voor je ogen klaar gezet wordt.
Dit kan echt alleen maar slecht aflopen. En ik zou deze aflevering eigenlijk 'The green wedding' willen noemen
spoiler:
- Het gekonkel tussen de husband to be en de minnaar van de princes.
- De Queen die duidelijk laat zien tijdens de eerste feestdag waar haar loyaliteit eigenlijk ligt.
- De king die weet dat zijn laatste uren geslagen hebben
- En dan op het eind een duidelijke reden naar waarom de king zo ziek is.
- Een princes die tijdens de huwelijksceremonie helemaal in tranen is
- De Queen die een plannetje smeed met de minnaar van de princes.
- Daemon die via een list even een kasteeltje met bijhorende landen opeist
- Lord brekebeen die even de Queen komt vertellen hoe het echt zit met die thee
Dit kan echt alleen maar slecht aflopen. En ik zou deze aflevering eigenlijk 'The green wedding' willen noemen
[ Voor 18% gewijzigd door Webgnome op 19-09-2022 21:25 ]
Die drankjes? Of de ratten? Dat-ie veel kreeft vreet?Webgnome schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:50:
En dan op het eind een duidelijke reden naar waarom de king zo ziek is.
Wat is er voor jou zo duidelijk?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Let even op wat de twee measters onderling bespreken.. plus die ratten natuurlijk dat helpt ook niet mee. Maar het is vooral de discussie tussen de twee measters dat mij opviel.JvS schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:24:
[...]
Die drankjes? Of de ratten? Dat-ie veel kreeft vreet?
Wat is er voor jou zo duidelijk?
spoiler:
Het mag nu toch wel duidelijk zijn dat bloedzuigers niet echt werken..
[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 19-09-2022 21:28 ]
ah ik zie dat meer als niets doen en een beetje bloed verliezen dan dat het echt de oorzaak van zo hard sterven is.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Volgens mij hebben de measters een iets andere agenda dan dat ze doen gelovenJvS schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:41:
ah ik zie dat meer als niets doen en een beetje bloed verliezen dan dat het echt de oorzaak van zo hard sterven is.
Lekkere aflevering, zat goed in elkaar. Het uur was zo voorbij.
Ik heb het idee dat dit hele seizoen gewoon families en background opbouwen wordt en dat we richting seizoen 2 een paar jaar skippen naar 120, nu zitten we in 114. Dan zal er ook meer actie komen en de opbouw naar Dance of the Dragons, wat seizoen 3 (en verder?) wordt.
Ik heb het idee dat dit hele seizoen gewoon families en background opbouwen wordt en dat we richting seizoen 2 een paar jaar skippen naar 120, nu zitten we in 114. Dan zal er ook meer actie komen en de opbouw naar Dance of the Dragons, wat seizoen 3 (en verder?) wordt.
Het is wel duidelijk dat de maester samenwerkt met de ex hand.Webgnome schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:44:
[...]
Volgens mij hebben de measters een iets andere agenda dan dat ze doen geloven
Janken? Haar paard valt bovenop haar, daarmee waarschijnlijk de meeste botten in haar lijf gebroken. Wat verwacht jij dat ze doet? Lachen? Imho piept ze vanwege de pijn en moeite met ademhalen. Verder zegt ze helemaal niets over dat hij haar moet sparen.nrt schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:15:
Ik vond wel raar dat eerst Viserys half dood in z'n studiekamer lag, met die infectie op z'n arm (wat overigens matig was aangebracht door het special effects team, maar dat terzijde). Ik denk: hij gaat daar in de komende uren dood. En vervolgens zit 'ie gewoon bij het feest en weet nog een aardig eindje mee te doen.
Voor wie wat meer achtergrond informatie en verduidelijking wilt bij elke aflevering, kan ik de video's van Alt Shift X aanbevelen. Het duurt meestal wel 5-6 dagen voordat 'ie een review gemaakt heeft, maar het is zeker de moeite waard.
https://www.youtube.com/c/AltShiftX/videos
[ Voor 15% gewijzigd door segil op 19-09-2022 22:02 ]
Bedankt voor de info.Destiny schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:57:
[...]
Dat klopt Fire & Blood (het boek waar de serie op gebasseerd is) is meer een geschiedenisboek dan een roman. Het is vooral een beschrijving van wat er gebeurde, wanneer en wie er bij betrokken waren. Er zijn dus weinig dialogen waar de makers van de serie op terug kunnen vallen.
Ik heb net de 5 afleveringen van hotd bekeken en het haalt idd niet het got niveau.
Komt misschien, omdat ik got keek vanwege de acteur Sean Bean die Ned Stark speelde. Hierdoor was ik seizoen 1 hooked.
Je ziet nu dat mindere goden got na proberen te maken met andere karakters. Waarschijnlijk wiltbhet publiek dit ook. Ik lees hier al over een red wedding terwijl we in seizoen 1,aflevering 4/5 zitten.........
Ik snap alleen niet waarom die kings guard nou doet wat ie deed. En blijkbaar kan hij dit doen zonder consequenties.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic