Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

segil schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:51:
[...]

Het is wel duidelijk dat de maester samenwerkt met de ex hand.

[...]

Janken? Haar paard valt bovenop haar, daarmee waarschijnlijk de meeste botten in haar lijf gebroken. Wat verwacht jij dat ze doet? Lachen? Imho piept ze vanwege de pijn en moeite met ademhalen. Verder zegt ze helemaal niets over dat hij haar moet sparen.

Ik vond wel raar dat eerst Viserys half dood in z'n studiekamer lag, met die infectie op z'n arm (wat overigens matig was aangebracht door het special effects team, maar dat terzijde). Ik denk: hij gaat daar in de komende uren dood. En vervolgens zit 'ie gewoon bij het feest en weet nog een aardig eindje mee te doen.

Voor wie wat meer achtergrond informatie en verduidelijking wilt bij elke aflevering, kan ik de video's van Alt Shift X aanbevelen. Het duurt meestal wel 5-6 dagen voordat 'ie een review gemaakt heeft, maar het is zeker de moeite waard.

https://www.youtube.com/c/AltShiftX/videos
Alt shift x is echt heerlijk om te kijken. Geniet er elke keer weer van en vooral zijn droge opmerkingen.

Vond het best een toffe aflevering. Alleen had niet gedacht dat Sir Criston Cole zo te keer ging. Dat hij zich toch laat opnaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

Russel88 schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:19:
[...]

Ik snap alleen niet waarom die kings guard nou doet wat ie deed. En blijkbaar kan hij dit doen zonder consequenties.
Dat is toch niet zo moeilijk? Die gast was een bedreiging voor hem en Rhaenyra dus uit de weg ruimen is het eenvoudigst.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:51
sjaool schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 01:36:
[...]

Dat is toch niet zo moeilijk? Die gast was een bedreiging voor hem en Rhaenyra dus uit de weg ruimen is het eenvoudigst.
Dat is misschien zo maar het klopt niet voor mijn gevoel.Het past niet in het character. Hij doet zichzelf altijd voorkomen als een rustig iemand die vooral eer hoog heeft zitten. Dat zien we als hij verklapt aan de Queen dat hij met de princes heeft lopen flikflooien en eigenlijk verwacht (terecht?) dat ie de doodstraf hier voor krijgt. Dat krijgt hij niet en dan is ie op een of andere manier in zijn eer getast?

De reactie, iemand vermoorden die je net wijze raad heeft gegeven en een deal wil sluiten? Is volgens mij niet het slimste wat je kan doen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Webgnome schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:33:
[...]

Dat is misschien zo maar het klopt niet voor mijn gevoel.Het past niet in het character. Hij doet zichzelf altijd voorkomen als een rustig iemand die vooral eer hoog heeft zitten. Dat zien we als hij verklapt aan de Queen dat hij met de princes heeft lopen flikflooien en eigenlijk verwacht (terecht?) dat ie de doodstraf hier voor krijgt. Dat krijgt hij niet en dan is ie op een of andere manier in zijn eer getast?

De reactie, iemand vermoorden die je net wijze raad heeft gegeven en een deal wil sluiten? Is volgens mij niet het slimste wat je kan doen
Noem het maar wijze raad. Het was gewoonweg een bedreiging door die gast. En een bedreiging betekent gevaar voor de prinses. En hij heeft gezworen haar hoe dan ook te beschermen. Dus out of character? Nee, lijkt mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:06

avotar

P0werd by Black Coffee

JvS schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:24:
[...]

Die drankjes? Of de ratten? Dat-ie veel kreeft vreet?

Wat is er voor jou zo duidelijk?
Ik zou wat golden dragons willen zetten op
spoiler:
grayscale, gezien de staat van z'n arm op een gegeven moment en ook het klagen over de stijfheid in z'n rug

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:56
Is er eigenlijk bekend hoe lang ze doorgaan? Technisch gezien kunnen ze natuurlijk doorgaan tot Robert Baratheon de troon overneemt. Al heb je dan wel een paar keer een verse cast nodig. Daar ben ik zelf overigens niet tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
TheBrut3 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:36:
Is er eigenlijk bekend hoe lang ze doorgaan? Technisch gezien kunnen ze natuurlijk doorgaan tot Robert Baratheon de troon overneemt. Al heb je dan wel een paar keer een verse cast nodig. Daar ben ik zelf overigens niet tegen.
Ik hoorde vanmorgen bij SkipIntro dat er 5 seizoen zullen komen als ze er de tijd/geld voor krijgen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Webgnome schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:37:
Ik hoorde vanmorgen bij SkipIntro dat er 5 seizoen zullen komen als ze er de tijd/geld voor krijgen?
Ahh check, dan komen ze dus niet tot Robert Baratheon. Mooi getal, na seizoen 5 begon GoT met aftakelen. Beter voorkomen dan genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:06

avotar

P0werd by Black Coffee

TheBrut3 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:39:
[...]

Ahh check, dan komen ze dus niet tot Robert Baratheon. Mooi getal, na seizoen 5 begon GoT met aftakelen. Beter voorkomen dan genezen.
Niet helemaal een eerlijke vergelijking, want na 5 seizoenen waren de boeken van GRRM op en moesten veel mindere goden er zelf wat van maken.
Hier zitten gewoon veel betere schrijvers op naar het zich laat aanzien en heeft ook GRRM meer invloed.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Zijn er over het algemeen niet gewoon te veel series die minder worden naarmate het verhaallijn wel zo beetje af is of richting 50-60 afleveringen gaat? Noem is een paar series die na 10 seizoenen nog steeds goed draait ?

Ik heb juist dat ik bepaalde series wel kan waarderen als ze na 2-3-4 seizoenen gewoon zeggen dat het mooi geweest is en dat ze niet voor de fans nog een extra seizoen eruit knallen die dan toch tegenvalt waardoor de serie eindigt met een bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
dfbt schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:47:
Zijn er over het algemeen niet gewoon te veel series die minder worden naarmate het verhaallijn wel zo beetje af is of richting 50-60 afleveringen gaat? Noem is een paar series die na 10 seizoenen nog steeds goed draait ?

Ik heb juist dat ik bepaalde series wel kan waarderen als ze na 2-3-4 seizoenen gewoon zeggen dat het mooi geweest is en dat ze niet voor de fans nog een extra seizoen eruit knallen die dan toch tegenvalt waardoor de serie eindigt met een bummer.
het hangt af van het type serie natuurlijk. Kijk je naar een serie als, ik noem maar wat, Silent Witness dat draaid al 24 seizoenen. Of wat te denken van Dr Who. Kan mij niet aan de indruk ontrekken dat dat nooit echt heel goede afleveringen kunnen zijn. Veel series gaan inderdaad te lang door en ver over hun houdbaarheidsdatum. Echter zolang de kijkcijfers goed blijven zullen er dus mensen die het daar niet mee eens zijn.

Terug ontopic, ik hoop dat ze een seizoenscap gaan hanteren. Dat heeft bij BB ook goed gewerkt namelijk waardoor het een van de betere series is die ik mij kan herinneren.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:33:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Was echt een onzin scene. Dit kon hij ook in stilte doen na de bruiloft.

Ik denk dat rhaenyra alsnog zwanger is van hem, want ik vind hem merkwaardig op jon snow lijken :P

Of haal ik de bloedlijnen door elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 14:23
Farabi schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:06:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Was echt een onzin scene. Dit kon hij ook in stilte doen na de bruiloft.

Ik denk dat rhaenyra alsnog zwanger is van hem, want ik vind hem merkwaardig op jon snow lijken :P

Of haal ik de bloedlijnen door elkaar?
Jon Snow had een Targaryen als vader en niet als moeder. Buiten dat om zou het qua tijdslijn niet kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
segil schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:51:
[...]

Janken? Haar paard valt bovenop haar, daarmee waarschijnlijk de meeste botten in haar lijf gebroken. Wat verwacht jij dat ze doet? Lachen? Imho piept ze vanwege de pijn en moeite met ademhalen. Verder zegt ze helemaal niets over dat hij haar moet sparen.
Als je goed luistert op het moment dat ze valt hoor je een *snap* geluid, volgens mij aangevend dat ze haar nek brak en een daarmee een dwarslaesie (niet heel ongebruikelijk binnen de ruitersport). Daarna blijft ze verlamd liggen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
Chiron schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:33:
[...]

Als je goed luistert op het moment dat ze valt hoor je een *snap* geluid, volgens mij aangevend dat ze haar nek brak en een daarmee een dwarslaesie (niet heel ongebruikelijk binnen de ruitersport). Daarna blijft ze verlamd liggen.
plus dat Daemon vervolgens op de arm gaat staan om te kijken of ze nog iets voelde. Ze gaf geen kick dus het was vrij duidelijk een hoge dwarslaesie. Vervolgens wordt ze off camera met een steen bijgewerkt en voila -> dood

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Webgnome schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:44:
[...]

Volgens mij hebben de measters een iets andere agenda dan dat ze doen geloven
Sommigen in Westeros noemen ze dan ook de 'grey rats' (waarbij 'grey' een verwijzing is naar de kleur van hun habijt).

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
De koningin verwijt Raynera natuurlijk dat die gelogen had, maar dat is niet zo. Princess had alleen aangegeven niet met oom sex hebben gehad wat een absolute waarheid is.

En haar echtgenoot weet ook nog bij dat haar minnaar zijn minnaar heeft vermoord. Ja, een lekkere stoofpotje…

[ Voor 25% gewijzigd door Olga2000 op 22-09-2022 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Olga2000 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:09:
De koningin verwijt Raynera natuurlijk dat die gelogen had, maar dat is niet zo. Princess had alleen aangegeven niet met oom sex hebben gehad wat een absolute waarheid is.

En haar echtgenoot weet ook nog bij dat haar minnaar zijn minnaar heeft vermoord. Ja, een lekkere stoofpotje…
Nou.... Raynera geeft volgens mij aan ( liegt ) dat ze nog geen sex heeft gehad. Maar ze verzwijgt dat ze sex heeft gehad met haar personal guard. En dat lijkt mij toch iets wat je wel even moet vertellen.. De koningin zag Raynera tot dat moment toch echt nog als een soort bff maar blijkbaar is dat toch niet helemaal meer de waarheid.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 11:14
Vond het een leuke aflevering. Op het eerste zicht een oppervlakkig leuk gelukkig pre-trouwfeest, maar onderhuids borrelt er nu opeens héél wat.
* Koning ligt op apengapen volgens mij.
* Koningin die het gevaar nu toch beseft en al half open in rebellie zit tegen haar voormalige bff
* Daemon die zijn vrouw vermoord heeft en in the vale nu in de pot geroerd heeft. Sowieso dat Daemon ook nog een bid op de troon gaat maken, al dat niet via zijn nichtje
* Die lijfwacht die kennelijk iemand tot compotte mag slaan in het midden van een feest en daarna zomaar buiten wandelt ? Soit, zijn rol is ook nog niet uitgespeeld.
* Het huwelijk tussen Raynera en what's-his-name dat niet bepaald goed gestart is en de kroon mogelijk toch een gevaarlijke, machtige vijand bezorgt.
En dat allemaal tegen de achtergrond van een niet bepaald vrouwvriendelijke maatschappij die opeens een koninging door de strot geduwd krijgen ipv een koning, wat de stabiliteit niet bepaald zal helpen.

Opeens veel stukken op het schaakbord gezet, ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:53
Zo wat een tof einde van de aflevering! Ik was bijna de hoop verloren in deze serie moet ik zeggen en halverwege deze aflevering had ik hem bijna gewoon afgezet (dit seizoen is gewoon nog vrij matig en soms slaapverwekkend tot dusver), maar dat feest was heel tof gedaan en het einde eindelijk weer een beetje GoT achtige scenes.

Hopelijk houden we dit niveau een beetje aan en gaan we niet weer terug naar 10 minuten durende scenes waar we zitten te kijken naar een chick en een gast die per minuut 1 kledingstuk van elkaar uittrekken, gaaaap.

Vind de lijfwacht trouwens ook één van de minste acteurs, druipt er vanaf dat ze weer een Jon Snow achtig type wouden voor deze serie maar vind hem te gespeeld over komen en erg matig acteren.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

sjaool schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 01:36:
[...]

Hoe was die gast een bedreiging? Ser Joffrey Lonmouth zorgde er toch juist voor dat Rhaenyra haar handen vrij heeft?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mog schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:48:
[...]

Hoe was die gast een bedreiging? Ser Joffrey Lonmouth zorgde er toch juist voor dat Rhaenyra haar handen vrij heeft?
Nee, als iemand jouw geheim kent ben je chantabel. Dus die gast moest uit de weg geruimd worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

sjaool schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:59:
[...]

Nee, als iemand jouw geheim kent ben je chantabel. Dus die gast moest uit de weg geruimd worden. ;)
Ja, dat is waar. Al geldt dat natuurlijk andersom ook.

Waarom wilde Ser Criston Cole er een einde aan maken? Hij heeft de losse lippen kapot geslagen. Hij heeft de koningin achter zich.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markdm
  • Laatst online: 10-09 22:17
Russel88 schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:19:
Ik snap alleen niet waarom die kings guard nou doet wat ie deed. En blijkbaar kan hij dit doen zonder consequenties.
In mijn interpretatie was dit puur uit frustratie, woede en een gevoel van eer. Als lid van de Kings Guard is geen seks en relaties hebben heel belangrijk. Zijn hele leven staat in het teken van het beschermen van de koninklijke familie. Hij heeft inderdaad seks gehad met Rhaenyra Targaryan, maar voor hem is dit zijn grootste zonde. In zijn kort gesprek met koningin Alicent laat hij ook merken hoe zwaar dit op zijn geweten ligt. Daarom stelde hij voor om samen met Rhaenyra te verdwijnen, omdat hij dan vrij zou zijn van deze zorgen die dit grote geheim meebrengt.
En dan komt deze vriend van Laenor Velaryon aan met een soort blackmail, met als houding dat zijn grootste zonde blijkbaar gewoon kan: "hey gast, vreemdgaan is super leuk dus laten we dit allemaal lekker doen, maar ik heb wel een grote machtspositie over je!" Vanuit Criston Cole's perspectief is dit simpelweg beledigend en gaat tegen alles in wat hij als Kings Guard voor stond.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
vond S04 nogal tegenvallen, gebeurde eigenlijk niks, deze laatste aflevering was iets beter gelukkig. ben het er mee eens dat het nogal out-of-character was van Criston Cole om die kerel tijdens de bruiloft aan gort te slaan. en niemand die ook ingreep ofzo :D
volgens de preview gaan we komende aflevering een sprong in de tijd maken, ben wel benieuwd hoe dat verder gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

habermas schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:12:
vond S04 nogal tegenvallen, gebeurde eigenlijk niks, deze laatste aflevering was iets beter gelukkig. ben het er mee eens dat het nogal out-of-character was van Criston Cole om die kerel tijdens de bruiloft aan gort te slaan. en niemand die ook ingreep ofzo :D
volgens de preview gaan we komende aflevering een sprong in de tijd maken, ben wel benieuwd hoe dat verder gaat
Wat ik van de previews heb gezien zal het even flink wennen worden aan de nieuwe actrices.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:51
Wat we (of in elk geval ik) niet moeten vergeten, is dat we in deze serie (dit seizoen) de opmaat zien naar het verdeelde Westeros uit GoT. Viserys is de laatste koning van een 'stabiel' (relatief gezien) koninkrijk, dat na zijn dood uiteenvalt in chaos (en bloed). Twee eeuwen later is daar het Westeros dat we allemaal zo fantastisch interessant vonden, vol van intriges, wisselende allianties en geweld.

Ik merk dat ik soms moeite heb wat we nu zien op waarde te schatten. Reacties die voor je gevoel overdreven zijn (een paar lullige opmerkingen van een rivaliserend huis beantwoorden door je zwaard te trekken), maar die wellicht juist passen in het koninkrijk van dat moment. Grote oorlogen (een opstand zoals die van de crabfeeder daargelaten) waren er immers niet. Dan kan je dus prima een kleine schermutseling starten zonder direct het risico te lopen dat je complete huis wordt afgeslacht.

In datzelfde licht past ook de relatief kleine intriges die we nu zien. Een koningin die openlijk de oorlogskleuren van haar huis draagt, een kreupele onruststoker die net wat meer weet/deelt dan zijn positie past (mooi aangezet in aflevering 2 trouwens) en twee naïeve erfgenamen die de gevolgen van hun acties nog niet overzien. Niet alles is perfect en dit lijstje van @Webgnome vond ik wat al te positief, maar de makers verdienen lof voor de manier waarop ze het 'Westeros van toen' neerzetten. Ik kijk door en hoop op een mooie tweede seizoenshelft met daarin de traditioneel fantastische negende aflevering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ik hoop dat deze serie nog wat leuker gaat worden. De aflevering van vandaag was niet doorheen te komen.
Prima dat ze een opmaat willen maken voor volgende seizoenen maar het kost gewoon moeite om deze serie momenteel leuk te vinden.
Het gaat zo tergend traag en er gebeurd werkelijk niets (oke ze zijn wat ouder, hebben kids en er verbranden een paar mensen...)
Het verhaal is momenteel gewoon niet leuk.

Wat dat betreft is ring of power een betere keus als je een leuke fantasy serie wil zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Tot deze aflevering zat ik er goed in, maar ik ben het met @mike0001 eens, er was geen doorkomen aan deze aflevering. Ik vond de gecaste acteurs die de kinderen vervingen niet geweldig, ja ze leken wel, maar acteerprestaties (vooral van Rhaenyra vond ik toch echt ondermaats).

Er gebeurde een hoop, maar toch voelde het allemaal heel saai vond ik.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:42
Idem hier. Had een paar keer dat ik terug moest spoelen omdat ik een stuk gemist had omdat ik op mijn telefoon zat te kijken of met de hond aan het spelen was.
De nieuwe prinses en de nieuwe koningin, ook wel erg wennen. Snap ik wel met een tijdsprong van 10 jaar.
Ik begrijp dus dat ze niet zwanger is geweest van Cole? Of is haar oudste van Cole en de volgende twee van die andere ridder?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:09
Timminator schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:11:
Ik begrijp dus dat ze niet zwanger is geweest van Cole? Of is haar oudste van Cole en de volgende twee van die andere ridder?
Die 3 kinderen zouden allemaal van Harwin Strong zijn als je de interacties van hem met de 3 bekijkt. Cole heeft zijn lot gelegd bij Alicent (zoals ze hem op het eind van vorige aflevering naar zich riep).

Het is idd (alweer) een opzet voor de toekomst. Deze keer dienen we uit te vissen welke acteur/actrice is vervangen door de andere. Verwarrend is ook dat de acteur van Cole redelijk jong blijft maar Laena krijgt er 10 jaar bij, niet iedereen krijgt dezelfde veroudering.

De kinderen hadden we dan weer enkel gezien als baby of helemaal niet, dus dat komt er ook nog bij.

Ik denk dat elke kijker ook een ander gevoel heeft van vooruitgang in het plot. De een vindt het te traag, de ander veel te snel. Mss dat iedereen iets anders verwacht. Ik had van Laena meer willen zien, die krijgt altijd enkele minuten maar dan is het weer voorbij (hoewel Daemon deze keer ook kort op het scherm is).

Over Viserys:
spoiler:
Vorige aflevering was hij ineen gezakt. Sommigen dachten zelfs dat hij het loodje had gelegd. Deze aflevering is hij gewoon verouderd maar toch nog in redelijke gezondheid. Over zijn appelflauwte wordt zelfs niet meer gesproken. In de aflevering is het jaren geleden maar toch, er zijn kijkers verward dat hij quasi uit de dood is opgestaan, hoewel ik eerder een moment van zwakte zag dan een nood aan reanimatie. Mss dat hij volgende aflevering opnieuw dead man walking mag spelen, het schommelt nu toch al enige tijd tussen leven en dood over zijn lichamelijke kwalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rare aflevering, het voelt alsof een serie voor kleine kinderen is waar alles zo simpel en overduidelijk uitgelegd moet worden zodat alle leeftijden het kunnen volgen.

En die hele spar sessie was erg vreemd, alsof het allemaal een stel kinderen waren en iedereen zijn plek vergeet enkel om even snel wat reuring op te wekken.

Het niveau daalt echt flink...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vond het juist een goede aflevering, alles wordt mooi klaargestoomd voor de dood van de koning En het daadwerkelijk loskomen van de serie.

Sommige dingen zijn misschien wat overdreven, dat is waar. Maar ze proberen ook veel duidelijk te maken en achtergrond te geven voordat het daadwerkelijk los moet gaan.

Ik sluit me aan bij @miicker wat betreft Rhaenyra de nieuwe, ze mist de uitstraling van haar voorganger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:56
TheBrut3 schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:40:
Ik vond het juist een goede aflevering, alles wordt mooi klaargestoomd voor de dood van de koning En het daadwerkelijk loskomen van de serie.

Sommige dingen zijn misschien wat overdreven, dat is waar. Maar ze proberen ook veel duidelijk te maken en achtergrond te geven voordat het daadwerkelijk los moet gaan.

Ik sluit me aan bij @miicker wat betreft Rhaenyra de nieuwe, ze mist de uitstraling van haar voorganger.
Misschien hadden ze de star wars methode moeten doen en vervolgens meteen met het verhaal beginnen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik vind de tijdsprong te snel gaan. Zo heeft Rhaenyra haar moment met Cole, zo heeft ze een trits bastards van Harwin Strong. Zo is Laena nog kind en wel, zo kiest Daemon haar als nieuwe echtgenote, hebben ze toch al een kind (guess he could finish after all ey) en heeft ze problemen met de tweede op komst.

Ik heb al weinig binding met Rhaenyra en Alicent, maar nog minder met de strongs, kinderen van de prinses en koningin. Natuurlijk willen ze een game of thrones esque uitgangspositie voor seizoen 2. Vyserys gaat er toch een keertje aan (ik dacht idd bam hartaanval en doei Vyserys laatste aflevering) en dan is de opvolging de hamvraag.

De actrice die de oudere Alicent speelt vind ik wel geloofwaardig. Ook de oudere Laena. Maar hey burn baby burn: niemand wil vrijwillig een Aemma moment meemaken. Wat ik dan wel raar vond is na afloop. Daar leek Laena met haar oudste dochter samen met Daemon op de kantelen te staan. Maar die ging toch in rook op door eigen toedoen en opvolging van Vhaegar? Ik zag toch echt Daemon, zijn oudste dochter en nog een vrouw erbij die mij deed denken aan Laena.

Ook het feit dat er in elke aflevering wel tig personages van kant worden gemaakt (tijdens toernooien, tijdens de proposal tour, tijdens de wedding) maakt dat ik weinig band nog op bouw. Ser Clubfoot daarentegen is in alles een crossover van Varys en Littlefinger. Sneaky hoe hij Alicent nu al bespeelt en Harrenhal als een plek waar hel en verdoemenis de gewoonste zaak van de wereld is want vervloekt gebruikt naar zijn voordeel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:35
Ze zijn me toch echt even kwijt met deze aflevering. Vooral de transitie van Rhaenyra van een uitdagende troonopvolger naar een soort huilende pop vind ik maar lastig geloofwaardig te vinden. :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ze hadden de casting wel wat beter mogen uitvoeren. Er zijn zat voorbeelden van kleinere producties die wel in staat zijn geweest om sprongen in jaren op te vangen met lijkende acteurs. De Duitse Netflix serie Dark was daar een goed voorbeeld van.

Ah wel, er zit een major plot twist aan te komen maar het mist in mijn ogen de pace van de originele GoT eerste seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:17
Tja, ik weet het niet hoor. Weer een aantal doden waar niemand om geeft. Wederom bastaards waarbij je aan de haarkleur kan zien dat ieta niet klopt.
Tot nu toe is het niet echt een prequal, maar meer een kopie die bijna alles letterlijk wilt kopiëren.
Het is nu afwachten op de 1 na laatste aflevering waarbij we een "shocking dood" kunnen verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrt
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-06 07:15

nrt

Ergens vind ik jullie vrij streng, want ik blijf het interessant vinden. Maar ergens hebben jullie ook gelijk. Er gebeuren op zich veel dingen, maar ze hebben geen emotionele impact zoals vaak bij GoT gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:17
nrt schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 00:02:
Ergens vind ik jullie vrij streng, want ik blijf het interessant vinden. Maar ergens hebben jullie ook gelijk. Er gebeuren op zich veel dingen, maar ze hebben geen emotionele impact zoals vaak bij GoT gebeurde.
Bij GoT gingen belangrijke karakters dood tegen het einde van seizoen 1,of meerdere seizoenen hierna.
Hier gaan ze dood na 5 minuten screentime.
Ik bedoel die dame die zelfmoord pleegde dmv haar draak. Ze is in dezelfde aflevering geïntroduceerd als haar dood. Uiteraard geeft dat geen impact. Als kind karakter zag je haar al amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:53
Russel88 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 05:23:
[...]

Bij GoT gingen belangrijke karakters dood tegen het einde van seizoen 1,of meerdere seizoenen hierna.
Ik bedoel die dame die zelfmoord pleegde dmv haar draak. Ze is in dezelfde aflevering geïntroduceerd als haar dood. Uiteraard geeft dat geen impact. Als kind karakter zag je haar al amper.
Idd ze geven je als kijker zo veel te weinig bonding met personages die dood gaan, het laat me nu steeds koud als er iemand sterft, bij GoT ging er echt een schock door je heen omdat je de personages allemaal goed kende.

Gekukkig hebben we Rings of power dit jaar als fantasy topper, is een stuk interessanter om te volgen, het is allemaal echt te saai hij house of dragon jammer genoeg. Nog wel interessant genoeg om te blijven kijken en hoop te houden dat het nog los komt maar we gaan nu al richting einde seizoen langzamerhand dus ze mogen wel is wat gaan opschalen met wat toffe scenes komende aflevering. Hoef niet elke aflevering een bevalling als hoogtepunt te zien..

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
Misschien had ik mij niet goed ingelezen, maar deze tijdsprong kwam voor mij als een verrassing. Of zat dat al in de vorige aflevering?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Russel88 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 05:23:
[...]

Dat inderdaad. En zelfs bij een Vyserys zal het mij weinig uitmaken. Want die zullen ze wel in aflevering 8 of 9 het loodje laten leggen. Kun je zeggen zowel dood als leven hoort erbij in die tijd. Maar om een familie vete op te starten kun je maar beter eerst een seizoen lang aan opbouw doen. Laena zagen we kort als verloofde aan Vyserys, daarna bij aankomst van Vyserys bij Driftmark. En de week erop legt ze het loodje op een soortgelijke manier als Aemma.

Al werd de oudere Rhaenyra meer op die manier geïntroduceerd. Ik mis nog het Stark vs Lannisters gevecht zeg maar. En dat je als kijker voor Jon, Jaime, Arya bent of juist Varys/Baelish boeiende personages vind. Of wat van de tocht door Essos van Daenerys. Dat was opbouw en character building. Bij GoT deden ze er alles aan om Ned als de likeable good guy in te zetten wat werkte. Ik heb nog weinig personages hier die ik likeable vind. Enkel ser Clubfoot Larys vind ik de enige die zich nu al succesvol die kant op weet te krijgen.

Met Laena bijvoorbeeld zagen we haar als kind al vragen over is het waar dat Vhaegar nog leeft. Had dan aan opbouw gedaan door haar als puber richting Valerya te zien gaan. Hoe ze de oudste en grootste draak heeft weten te temmen, een paar momenten als dragon rider erin. Want ja Vhaegar zag er imposant uit, maar die kwam ook zo maar ineens erbij. Idem met dat ze nu dus getrouwd is met Daemon. Laat dan zien dat Daemon bv onder de indruk was dat Laena Vhaegar en wist op te sporen en wist te temmen zodat ie na de opmerkelijke dood van de lady of the Vale voor haar koos. Het kwam meteen in beeld als: getrouwd stel, al een kind en hop tweede opkomst

[ Voor 18% gewijzigd door Joosie200 op 27-09-2022 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:54
Er zijn nog helemaal geen belangrijke karakters doodgegaan. Dat waren allemaal ondersteunende karakters.

De nieuwe acteurs/actrices zijn wel ff wennen. Ik vond de aflevering niet verkeerd, eens kijken hoe het de komende afleveringen gaat. Waar alleen wel steeds mijn gedachten naar gingen was dat Rhaenyra toch wel iets had kunnen verzinnen om geloofwaardige kinderen te krijgen? Laenor is dan wel homo, maar kan toch wel zorgen voor kinderen? En anders hadden ze in geheim via de familie van Laenor een verre familielid kunnen gebruiken voor de bevruchting. De familie van Laenor zal ook wel begrijpen dat het belangrijk is voor hen dat er geen twijfel is over de troonopvolging.
Dat ze gewoon kinderen loopt te baren van een man met donker haar, vind ik geen slimme actie.
Maarja, wellicht is ze te arrogant en denkt ze met alles weg te kunnen komen. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik kan @Joosie200 wel begrijpen, sommige personages flitsen voorbij en hun exit heeft minder impact omdat je als kijker nog andere vragen hebt of gaten in de levensloop die je probeert op te vullen.

Er zijn idd vele kleinere personages die deze "proloog" niet overleven maar ergens is het jammer dat ze opgevoerd worden en dan roemloos verdwijnen, of het het verhaal helpt, daar ben ik nog niet helemaal uit. Voor boekenlezers is het fijn om hier en daar een throwback te zien. Maar een checklist bekijken lijkt me toch niet de opzet van een tv-serie. Een van de weinige die mijn sympathie weet op te wekken is Lyonel Strong maar dat is ook een afgesloten hoofdstuk.

Volgens mij draait de serie rond Rhaenyra en Alicent en eventjes nog Viserys die met zijn klauwen aan het leven blijft hangen. Daemon is ergens belangrijk maar het is al de derde keer dat hij letterlijk aan de zijlijn staat, het is lastig. Ergens had ik gehoopt dat Rhaenys en Corlys meer schermtijd zouden krijgen maar dat lijkt er voorlopig nog niet in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:51

Player1S

Probably out in the dark

Ik heb het idee dat ze beetje weinig vertrouwen hebben in deze serie en daarom zo veel mogelijk in seizoen 1 proppen door middel van timejumps.

Deze aflevering was de grootste van 10 jaar maar we hebben al meerdere gehad. En ik vind ze ook slecht uitgevoerd want het is niet altijd even duidelijk en er wordt ook niet echt besproken wat er allemaal gebeurd is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Player1S schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:14:
Ik heb het idee dat ze beetje weinig vertrouwen hebben in deze serie en daarom zo veel mogelijk in seizoen 1 proppen door middel van timejumps.
Als ze weinig vertrouwen zouden hebben in deze serie waren ze er natuurlijk niet eens aan begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:11
Emgeebee schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:30:
Ze zijn me toch echt even kwijt met deze aflevering. Vooral de transitie van Rhaenyra van een uitdagende troonopvolger naar een soort huilende pop vind ik maar lastig geloofwaardig te vinden. :\
De jonge Rhaenyra uit de eerdere afleveringen heeft een nadrukkelijke over/onder beet.
De oudere Rhaenyra uit de laatste aflevering heeft dat niet.

Daar kan ik me dan aan storen. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Dacuuu schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:41:
[...]

De jonge Rhaenyra uit de eerdere afleveringen heeft een nadrukkelijke over/onder beet.
De oudere Rhaenyra uit de laatste aflevering heeft dat niet.

Daar kan ik me dan aan storen. :?
Het verschil in uiterlijk vond ik ook wat vervelend. Dat geldt ook voor haar man vind ik.

Over het algemeen genomen kan de serie mij nog niet zo pakken als GoT. Het is zeker interessant en ik zal ook wel blijven kijken, maar ik ben het grotendeels eens met de kritieken hier dat het verhaal soms wat te snel gaat en daarom oppervlakkig overkomt (tevens voelt het soms ook wel saai). Wellicht omdat ze een grotere tijdspanne moeten overbruggen. Dat zorgt er alleen wel voor dat je je veel minder gaat hechten aan de personages en de emotionele impact veel minder is. Tevens vind ik dat ze toch wel wat essentiële dingen off screen hebben gelaten zoals de trouwerij van Daemon en Laena (je zag ze wel een beetje zwoel naar elkaar kijken tijdens de pre-wedding festiviteiten van de vorige aflevering maar dan is een tweeling en getrouwd zijn wel een grote stap), waar komt Vhagar ineens vandaan? Was op zich wel leuk geweest als we daar wat achtergrond informatie over hadden, de hele relatie tussen Harwin Strong en Rhaenyra komt ook een beetje uit de lucht vallen, ik dacht dat ze het vooral op Ser Criston had voorzien, maar die is nu blijkbaar geswitched van partij.

Maar goed, het is wel vermakelijk. Hopelijk wordt het nog wat beter de komende afleveringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Joosie200 schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:16:
Wat ik dan wel raar vond is na afloop. Daar leek Laena met haar oudste dochter samen met Daemon op de kantelen te staan. Maar die ging toch in rook op door eigen toedoen en opvolging van Vhaegar? Ik zag toch echt Daemon, zijn oudste dochter en nog een vrouw erbij die mij deed denken aan Laena.
Daemon en Laena hebben twee dochters, een tweeling: Baela en Rhaena. Volgens mij gespeeld door dezelfde actrice, daarom zat er één in de scene die je noemt met haar handen in het gezicht.

Tot nu toe zijn er nog niet echt belangrijke personages doodgegaan. Om Laena en Harwin Strong voetnoten in het verhaal te noemen gaat misschien wat ver, maar echt van invloed op het verhaal zijn ze niet (in het boek is het vaderschap van Harwin niet zo duidelijk). Dat je er niets bij voelt is dus niet zo erg, neem deze doden ter kennisgeving aan.

Ik denk wel dat het voor de casual kijker die het verhaal niet kent beter geweest was om een aflevering tussen deze en de vorige te proppen, om de relaties Rhaenyra/Harwin en Daemon/Laena iets meer op te bouwen.

Bereid je voor, er komt nog één tijdsprong, al weet ik niet in welke aflevering. Kleine kinderen moeten immers groot worden. Maar daarna niet meer, of althans niet hele grote. We zijn er bijna :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
autje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:44:
[...]

Daemon en Laena hebben twee dochters, een tweeling: Baela en Rhaena. Volgens mij gespeeld door dezelfde actrice, daarom zat er één in de scene die je noemt met haar handen in het gezicht.

Tot nu toe zijn er nog niet echt belangrijke personages doodgegaan. Om Laena en Harwin Strong voetnoten in het verhaal te noemen gaat misschien wat ver, maar echt van invloed op het verhaal zijn ze niet (in het boek is het vaderschap van Harwin niet zo duidelijk). Dat je er niets bij voelt is dus niet zo erg, neem deze doden ter kennisgeving aan.

Ik denk wel dat het voor de casual kijker die het verhaal niet kent beter geweest was om een aflevering tussen deze en de vorige te proppen, om de relaties Rhaenyra/Harwin en Daemon/Laena iets meer op te bouwen.

Bereid je voor, er komt nog één tijdsprong, al weet ik niet in welke aflevering. Kleine kinderen moeten immers groot worden. Maar daarna niet meer, of althans niet hele grote. We zijn er bijna :).
Vooral dat laatste, zo voelt het een beetje. Alsof dit een soort van moetje is om even de namen en huizen bekend te maken en dan gaat het op een gegeven moment los. Althans dat hoop ik (heb het boek niet gelezen nog).

Toch hadden ze het meer uit mogen diepen naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
JP_Frost schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:58:
[...]

Vooral dat laatste, zo voelt het een beetje. Alsof dit een soort van moetje is om even de namen en huizen bekend te maken en dan gaat het op een gegeven moment los. Althans dat hoop ik (heb het boek niet gelezen nog).

Toch hadden ze het meer uit mogen diepen naar mijn mening.
Het probleem is dat we op het ogenblik de schaakstukken nog op het bord aan het zetten zijn. Dat is voor de 'neutrale' kijker wat saai, maar zonder stukken kun je niet spelen.

Ik denk dat ze dit voorwerk of hadden moeten uitrekken naar twee seizoenen, zodat alles meer uitgediept kon worden, of in één keer de kijker in de oorlog storten, maar dan zijn de beweegredenen van sommige personages waarschijnlijk niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
autje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:07:
[...]

Het probleem is dat we op het ogenblik de schaakstukken nog op het bord aan het zetten zijn. Dat is voor de 'neutrale' kijker wat saai, maar zonder stukken kun je niet spelen.

Ik denk dat ze dit voorwerk of hadden moeten uitrekken naar twee seizoenen, zodat alles meer uitgediept kon worden, of in één keer de kijker in de oorlog storten, maar dan zijn de beweegredenen van sommige personages waarschijnlijk niet duidelijk.
Is op zich ook wel leuk. Beetje zoals Lost, en dan gaandeweg de backstory duidelijk maken. Maar ik ben het met je eens dat het nodig wat ze doen, alleen had het iets beter gekund wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het de laatste aflevering nog geen 10 minuten volgehouden. Ik zat lekker in het verhaal en dan is het alsof je opeens 10 seizoenen overslaat. Wie is nou wie..? Oh is dat Raenera? Echt? Er is niks meer van die leuke, knappe, rebelse blondine over. Ze lijkt er niet eens op. Helaas maar mij zijn ze kwijt. Dit is misschien nog erger dan het verkwanselde laatste seizoen van game of thrones. En dat ondanks de belofte dat ze het verhaal niet zouden verknallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Het is maar net wat je er van verwacht. Het is de opmaat naar een burgeroorlog, en in dat soort conflicten heeft niemand schone handen, en laat alles wat er gebeurt ook niemand onberoerd. In deze serie zijn geen 'helden' zoals Jon of Tyrion (die dat overigens in de boeken ook niet zijn), maar is iedereen van vlees en bloed, en dus zowel 'goed' als 'slecht'. Het beste is om deze serie te benaderen met het idee dat er niemand is waar je 'voor' of 'tegen' bent: ze doen allemaal verachtelijke dingen, maar hebben ook allemaal goede kanten.

Dat is dus niet 'verknallen', zo zit het verhaal nu eenmaal in elkaar. Uiteraard kan dat je ding niet zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door autje op 27-09-2022 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 14:23
Moet zeggen dat ik de aflevering van gisteren best leuk vond maar dat ze toch wel wat dingen hadden kunnen verduidelijken. Met name Daemon's verhaallijk was wat gehaast. Waarom is Daemon met Leana getrouwd? Politiek gezien was dit lijkt mij niet nodig gezien Rhaenyra al met al met haar broer is getrouwd. Heeft Corlys Velaryon dan geen vertrouwen dat Rhaenyra ook daadwerkelijk koningin wordt en gokt hij dus op Daemon? Wat heeft Daemon in de tussentijd met The Vale gedaan waar hij na de dood van zijn vorige vrouw gezag over zou krijgen? Misschien dat dit allemaal in de komende afleveringen nog aan bod komt maar ik vond dit allemaal wat gehaast. Daarentegen vond ik juist dat ze veel te veel nadruk hebben gelegd dat de kinderen van Rhaenyra bastards zijn, dit hadden de meeste kijkers neem ik aan wel meteen door.

Verder hadden ze ook wel wat meer over Viserys's gezondheid kunnen zeggen, hij mist nu een arm dus ik neem aan dat hij een vorm van lepra heeft geen greyscale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Persoonlijk vond ik dit wel een saaie aflevering maar toch zaten er hier ook weer de nodige zaken in. Vooral op het einde als de hand zijn ontslag indient. Wat heeft zijn zoon er aan dat hij nu dood is ? Ik had dit helemaal niet zien aan komen eerlijk gezegd. Hiermee heeft hij (even de naam kwijt) meteen aan dat hij iemand is waar niet mee gesold mag worden

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:35
autje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:21:
Het is maar net wat je er van verwacht. Het is de opmaat naar een burgeroorlog, en in dat soort conflicten heeft niemand schone handen, en laat alles wat er gebeurt ook niemand onberoerd. In deze serie zijn geen 'helden' zoals Jon of Tyrion (die dat overigens in de boeken ook niet zijn), maar is iedereen van vlees en bloed, en dus zowel 'goed' als 'slecht'. Het beste is om deze serie te benaderen met het idee dat er niemand is waar je 'voor' of 'tegen' bent: ze doen allemaal verachtelijke dingen, maar hebben ook allemaal goede kanten.

Dat is dus niet 'verknallen', zo zit het verhaal nu eenmaal in elkaar. Uiteraard kan dat je ding niet zijn.
Lol wat is dit nou voor redenering. Er zitten toch schrijvers achter? "Zo zit het verhaal nu eenmaal in elkaar". :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Emgeebee schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:41:
[...]

Lol wat is dit nou voor redenering. Er zitten toch schrijvers achter? "Zo zit het verhaal nu eenmaal in elkaar". :?
Je bent bekend ermee dat het gebaseerd is op een boek??

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Emgeebee schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:41:
[...]

Wat @Webgnome zegt. Het verhaal lag al een tijdje vast, en dus ook het pad dat de karakters gaan volgen. Dat verhaal kun je niet klakkeloos aanpassen (we hebben met GoT gezien waar dat toe leidt...).

De essentie van het eerste seizoen is dat de kiem voor oorlog in vredestijd wordt gelegd. De ironie is dat de man die voortdurend de lieve vrede wil bewaren en het iedereen naar de zin wil maken (Viserys) niet de moeilijke besluiten neemt die de oorlog hadden kunnen voorkomen.

Nogmaals, de transitie van de 'rebelse' Rhaenyra naar de cynische, vermoeide, en wantrouwige Rhaenyra is te snel, al is er tien jaar overheen gegaan. Daar had een aflevering tussen moeten zitten. Tien jaar waarin Alicent steeds meer invloed op Viserys heeft gekregen en macht naar zich toe heeft getrokken (iets wat Viserys heeft toeglaten, want zie hierboven). Dat is hetgene wat de openingsscene in één keer duidelijk maakt: Alicent wil meteen na de geboorte het kind zien, en als Alicent de zware gang naar haar kamer heeft gemaakt zegt ze doodleuk dat Rhaenyra zou moeten rusten. Die scene maakt meteen duidelijk hoe de machtsverhoudingen liggen.

Als we dezelfde Rhaenyra als in de eerste vijf afleveringen hadden gehouden dan krijg je een hele saaie serie. Dan is wel duidelijk voor wie je moet juichen en voor wie niet, maar dat is precies de val waarin GoT in de latere seizoenen viel.

• Webgnome
autje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:54:
[...]

Wat @Webgnome zegt. Het verhaal lag al een tijdje vast, en dus ook het pad dat de karakters gaan volgen. Dat verhaal kun je niet klakkeloos aanpassen (we hebben met GoT gezien waar dat toe leidt...).

De essentie van het eerste seizoen is dat de kiem voor oorlog in vredestijd wordt gelegd. De ironie is dat de man die voortdurend de lieve vrede wil bewaren en het iedereen naar de zin wil maken (Viserys) niet de moeilijke besluiten neemt die de oorlog hadden kunnen voorkomen.

Nogmaals, de transitie van de 'rebelse' Rhaenyra naar de cynische, vermoeide, en wantrouwige Rhaenyra is te snel, al is er tien jaar overheen gegaan. Daar had een aflevering tussen moeten zitten. Tien jaar waarin Alicent steeds meer invloed op Viserys heeft gekregen en macht naar zich toe heeft getrokken (iets wat Viserys heeft toeglaten, want zie hierboven). Dat is hetgene wat de openingsscene in één keer duidelijk maakt: Alicent wil meteen na de geboorte het kind zien, en als Alicent de zware gang naar haar kamer heeft gemaakt zegt ze doodleuk dat Rhaenyra zou moeten rusten. Die scene maakt meteen duidelijk hoe de machtsverhoudingen liggen.

Als we dezelfde Rhaenyra als in de eerste vijf afleveringen hadden gehouden dan krijg je een hele saaie serie. Dan is wel duidelijk voor wie je moet juichen en voor wie niet, maar dat is precies de val waarin GoT in de latere seizoenen viel.
Er had inderdaad nog een aflevering tussen moeten zitten. In de vorige aflevering was het al wel duidelijk dat het niet heel erg boterde tussen Rhaenyra en Alicent maar dit is echt de totaal andere kant op. Ik begreep eigenlijk gewoon niet helemaal waarom. Wat is er die 10 jaar geleden gebeurt dat de vriendschap gewoon *poef* weg was? Dt is echt niet alleen maar omdat ze heeft liggen krikken met iemand anders dan haar wettige echtgenoot.

Het moge ook duidelijk zijn dat Alicent en klap van de molen heeft gehad. Ze heeft nou niet bepaald een heel goede opvoedstijl als je kijkt wat Aegon aan het doen was zo midden overdag. Misschien is daar in de opvoeding toch iets mis gegaan..

Wat ik in deze aflevering echter niet helemaal kan begrijpen is het verloop van de acteurs. We zien de vrouw van Daemon waarbij het vrij goed gaat even en dan ineens => dood. Waarom? Wat heeft dat character nu toegevoegd? Of is het om aan te tonen dat Daemon nog minder vertrouwen in de wereld krijgt als zijn eigen vrouw er voor kiest om te worden verbrand? Verder voelde het allemal net iets te gehaast aan. Buiten dat vond ik het toch wel een fijne aflevering

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Webgnome schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:35:
[...]

Er had inderdaad nog een aflevering tussen moeten zitten. In de vorige aflevering was het al wel duidelijk dat het niet heel erg boterde tussen Rhaenyra en Alicent maar dit is echt de totaal andere kant op. Ik begreep eigenlijk gewoon niet helemaal waarom. Wat is er die 10 jaar geleden gebeurt dat de vriendschap gewoon *poef* weg was? Dt is echt niet alleen maar omdat ze heeft liggen krikken met iemand anders dan haar wettige echtgenoot.
Het boterde al een tijdje niet tussen beiden omdat Alicent werd uitgehuwelijkt aan Viserys. En haar vader waarschuwt haar dat ze moet oppassen voor haar eigen leven en dat van haar zoon, als Rhaenyra aan de macht komt. Tevens verdedigt ze Rhaenyra als haar vader het vreemdgaan met Daemon aan de koning vertelt. Zowel richting de koning als haar vader. En vervolgens blijkt Rhaenyra gelogen te hebben, waardoor ze eigenlijk haar eigen vader in de steek heeft gelaten.

Reden genoeg voor enig wrok, dunkt me :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:56
[...]

Wat ik in deze aflevering echter niet helemaal kan begrijpen is het verloop van de acteurs. We zien de vrouw van Daemon waarbij het vrij goed gaat even en dan ineens => dood. Waarom? Wat heeft dat character nu toegevoegd? Of is het om aan te tonen dat Daemon nog minder vertrouwen in de wereld krijgt als zijn eigen vrouw er voor kiest om te worden verbrand? Verder voelde het allemal net iets te gehaast aan. Buiten dat vond ik het toch wel een fijne aflevering
Ik dacht sowieso dat Targs immuun voor vuur varen, dat was in GoT toch juist een dingetje?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• algalid
Bossie schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:48:
Ik dacht sowieso dat Targs immuun voor vuur varen, dat was in GoT toch juist een dingetje?
Daenerys is (even) immuun voor vuur maar Targaryens op zich zijn niet volledig resistent tegen vuur, ze kunnen iets meer aan maar branden uiteindelijk even goed als andere mensen.

Het wordt in HotD ook niet echt uit de doeken gedaan maar wat Daenerys kon was show-only. Dus mss dacht GRRM deze keer om het niet zo extreem te doen voor de serie en het gewoon te houden op eventjes door het vuur kunnen gaan zoals in zijn boeken. Een sluitend antwoord is niet te geven, het is niet dat we een wetboek van de fysica kunnen open doen dat het 100% vast legt.

• segil
[...]

Ze is geen Targaryan, maar een Velaryon.
"House Velaryon's origins reach back to Old Valyria. More ancient even than House Targaryen according to some texts. But unlike the Targaryens, we were no dragonlords. For centuries, my house had to scratch out an existence from the sea with grit and luck."
―Corlys Velaryon to Daemon Targaryen
Daarnaast, alleen Dany was immuun tegen vuur
It was proven by the author of the books and the creator of this literary world that the Targaryens are not immune to fire and that the only person that was capable of surviving through fire is Daenerys Targaryen due to the fact that she does have magical properties as a prophesized savior. However, the proof that Targaryens are not immune to flames can be seen throughout Game of Thrones and House of the Dragon.
https://fictionhorizon.co...n-fly-through-the-flames/

[ Voor 33% gewijzigd door segil op 28-09-2022 10:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik vond het erg verwarrend en storend dat er bij de tijdsprong 3 methodes van veroudering hebben plaatsgevonden:
1. De rol wordt gespeeld door een nieuw en ouder persoon
2. Dezelfde persoon speelt de rol, maar is flink verouderd
3. Dezelfde persoon speelt de rol, maar ziet er nog exact hetzelfde uit
Ik snap dat je kinderen moet vervangen als ze 10 jaar ouder zijn geworden en dat ze misschien niet zo goed meer lijken op hun voorganger als kind, maar sommige volwassenen hadden ze toch wel wat ouder eruit kunnen laten zien?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• autje
  • Nu online
algalid schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:00:
[...]

Daenerys is (even) immuun voor vuur maar Targaryens op zich zijn niet volledig resistent tegen vuur, ze kunnen iets meer aan maar branden uiteindelijk even goed als andere mensen.

Het wordt in HotD ook niet echt uit de doeken gedaan maar wat Daenerys kon was show-only. Dus mss dacht GRRM deze keer om het niet zo extreem te doen voor de serie en het gewoon te houden op eventjes door het vuur kunnen gaan zoals in zijn boeken. Een sluitend antwoord is niet te geven, het is niet dat we een wetboek van de fysica kunnen open doen dat het 100% vast legt.
De airshow scene is niet iets uit het boek, dat is ook show-only. GRRM heeft gezegd dat Daenerys' eerste keer in het vuur niet betekent dat de Targaryens vuurbestendig zijn; het was een one-off, magisch moment. De tweede keer dat ze het doet in de show, bij de Dothraki, is een verzinsel van de show. Ik verwacht dat het in het nieuwe boek (dat toch echt wel een keer komt, right? Right?) compleet anders zal gaan.

• autje
  • Nu online
segil schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:00:
[...]

Ze is geen Targaryan, maar een Velaryon.

[...]
Haar moeder is Targaryen. Op dit punt zijn er volgens mij geen 100% zuivere Targaryens meer.

ETA: correctie, Daemon is wel nog 100% Valyrian, hoewel technisch gezien niet 100% Targaryen (zijn overgrootmoeder is Velaryon).

[ Voor 19% gewijzigd door autje op 28-09-2022 11:11 ]

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

[...]

Is er niet ook een verschil tussen draken vuur en gewoon vuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
Aight! schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:32:
[...]

Is er niet ook een verschil tussen draken vuur en gewoon vuur?
Hier een linkje naar hoe lastig het eigenlijk is ;-)
The Biochemistry of Breathing Fire:
https://medium.com/snipet...eathing-fire-7dde54ed3e7d

[ Voor 5% gewijzigd door utbone op 28-09-2022 11:46 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• sjaool

sjaool

autje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:44:
[...]

Ze worden gespeeld door twee verschillende actrices. ;)

Shani Smethurst - Lady Baela Targaryen
Eva Ossei-Gerning - Lady Rhaena Targaryen

• sjaool

sjaool

autje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:07:
[...]

Dit hele intro uitrekken tot twee seizoenen had juist heel saai geweest want dan gebeurt er amper iets en krijg je alleen maar fillers. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
sjaool schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:55:
[...]

Dit hele intro uitrekken tot twee seizoenen had juist heel saai geweest want dan gebeurt er amper iets en krijg je alleen maar fillers. ;)
Er gebeurt in het boek genoeg in de periode die de eerste vijf episodes beslaat om het niet saai te maken. Ik begrijp sowieso die hang naar spektakel niet, Game of Thrones was ook op zijn best als het 'two people talking in a room' was. Het politieke gekonkel is het meest interessante. Dat was het probleem van Game of Thrones in de latere seizoenen: het ging van spectaculair moment naar spectaculair moment, zonder ertussen ook een interessant verhaal te vertellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
autje schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:30:
[...]

Er gebeurt in het boek genoeg in de periode die de eerste vijf episodes beslaat om het niet saai te maken. Ik begrijp sowieso die hang naar spektakel niet, Game of Thrones was ook op zijn best als het 'two people talking in a room' was. Het politieke gekonkel is het meest interessante. Dat was het probleem van Game of Thrones in de latere seizoenen: het ging van spectaculair moment naar spectaculair moment, zonder ertussen ook een interessant verhaal te vertellen.
Hier sluit ik mij bij aan. Wat ik in dit topic merk is dat voor veel mensen alleen de gruwelijkheden van GoT zijn blijven hangen ( elke keer de red wedding noemen 8)7 ) maar het maakt juist een goede serie om de weg daar heen die zo ontzettend goed in elkaar stak. De vele meetings van de small council die we gezien hebben waarbij het gekibbel tussen de Lannisters altijd zorgde voor politiek vuurwerk. Of de diverse schemes die Tyrion (e.a.) op de achtergrond aan het plannen waren. Dat maakte GoT , Got. Dat er dan ineens een character waar je veel mee had werd afgeslacht was alleen maar een leuke bonus.

Deze serie heeft een beetje van beide en moet gewoon nog volgroeien. Hopelijk gaat de opmars naar S2 daarvoor zorgen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

autje schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:30:
[...]

Ik heb de boeken niet gelezen. Maar al had ik het gedaan dan had ik geen aanmerkingen gehad. Je moet dat soort dingen altijd los van elkaar bekijken. Iets wat op schrift in jouw hoofd een beeld heeft geplaatst zal nooit hetzelfde worden geïnterpreteerd worden door een ander persoon. Ik vermaak mij uitstekend met de serie.

George R.R. Martin is zelf een van de uitvoerende producenten en dan heb je het als fan van de boeken maar te accepteren als de tv-serie afwijkt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:23:
[...]

Ik heb de boeken niet gelezen. Maar al had ik het gedaan dan had ik geen aanmerkingen gehad. Je moet dat soort dingen altijd los van elkaar bekijken. Iets wat op schrift in jouw hoofd een beeld heeft geplaatst zal nooit hetzelfde worden geïnterpreteerd worden door een ander persoon. Ik vermaak mij uitstekend met de serie.

George R.R. Martin is zelf een van de uitvoerende producenten en dan heb je het als fan van de boeken maar te accepteren als de tv-serie afwijkt. :+
Ha! Ik zie dat ik eerder zei om het tot twee seizoenen uit te rekken, maar dat moest er natuurlijk maar één zijn (dus aflevering 1-5 uitrekken naar 10 afleveringen). Twee zou inderdaad wel erg lang zijn :P. Maar voor één seizoen is er wel genoeg materiaal.

En dan te bedenken dat initieel GRRM nog veel eerder in de historie wilde beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

autje schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:58:
[...]
En dan te bedenken dat initieel GRRM nog veel eerder in de historie wilde beginnen...
Ik begreep dat er nog meer series in de maak zijn en dan zal daar die geschiedenis wel aan de orde komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:04:
[...]

Ik begreep dat er nog meer series in de maak zijn en dan zal daar die geschiedenis wel aan de orde komen.
De enige serie die in de pijplijn zit (en hopelijk komen ze daar ooit allemaal uit) waarin dit zou kunnen gaat over Corlys Velaryon en de negen grote (handels)reizen die hij naar Essos heeft gemaakt. Maar goed, die serie zal zich vooral niet in Westeros afspelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43
Nou inmiddels bij dus kunnen we weer mee praten :+ . Serie begint me nu toch wel aardig te grijpen. Ondanks de snelheid/tijdsprongen.

Wel grappig dat er weer zo'n underdog/gluiperd rond sluipt die stiekem grote invloed heeft. Die blijkt zieker in z'n bol te zijn dan ik dacht om ze zijn eigen broer en vader om te leggen. Benieuwd wat zijn motivatie is.
[...]

[...]
Vergis je niet dat ze vooral heel bang is dat haar zoon (de wanker :+ ) wordt geruimd door Rhaenyra zodra de koning het loodje legt. Ze is dus behoorlijk doordrenkt van wantrouwen en angst. Maar ik moet zeggen dat door de tijdsprong het idd wat geforceerd overkomt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

autje schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:13:
[...]

De enige serie die in de pijplijn zit (en hopelijk komen ze daar ooit allemaal uit) waarin dit zou kunnen gaat over Corlys Velaryon en de negen grote (handels)reizen die hij naar Essos heeft gemaakt. Maar goed, die serie zal zich vooral niet in Westeros afspelen.
Sowieso 10.000 ships (daar heb jij het geloof ik over) en Snow (die ook al bevestigd is) heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MrFl0ppY schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:44:
[...]

Vergis je niet dat ze vooral heel bang is dat haar zoon (de wanker :+ ) wordt geruimd door Rhaenyra zodra de koning het loodje legt. Ze is dus behoorlijk doordrenkt van wantrouwen en angst. Maar ik moet zeggen dat door de tijdsprong het idd wat geforceerd overkomt.
Ik "schrok" vooral van haar taalgebruik dat een beetje out-of-character leek in vergelijking met de jonge versie. Maar goed er zat ook 10 jaar tussen en mensen veranderen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:28:
[...]

Sowieso 10.000 ships (daar heb jij het geloof ik over) en Snow (die ook al bevestigd is) heb ik begrepen.
Nee, The Sea Snake.

Hier alle series in (verschillende staat van) ontwikkeling.

Deze nerd kijkt het meest uit naar The Golden Empire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

autje schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:57:
[...]

Nee, The Sea Snake.

Hier alle series in (verschillende staat van) ontwikkeling.

Deze nerd kijkt het meest uit naar The Golden Empire.
Animatie zit ik niet zo op te wachten of het moet echt heel goed gedaan worden. Ik vond bijvoorbeeld Spider-Man: Into the Spider-Verse wel weer erg goed gedaan. Maar die stijl past natuurlijk niet bij het universum van GRRM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
Webgnome schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:24:
Persoonlijk vond ik dit wel een saaie aflevering maar toch zaten er hier ook weer de nodige zaken in. Vooral op het einde als de hand zijn ontslag indient. Wat heeft zijn zoon er aan dat hij nu dood is ? Ik had dit helemaal niet zien aan komen eerlijk gezegd. Hiermee heeft hij (even de naam kwijt) meteen aan dat hij iemand is waar niet mee gesold mag worden
Die gast (de manke) is nu Lord of Harrenhal. Wel grappige forecast in deze is dat het tong afsnijden dat hij hier introduceert, ook nog terugkomt in het Harrenhal van GoT. Vond het al met al een prima aflevering eigenlijk. Denk dat we de vorige vijf als een prequel kunnen zien, die met name een diepere laag geeft aan Allicent en de herintroductie (verwacht ik) van haar vader als Hand of the King spannender/logischer maakt.

Verder ook mooi om te zien hoe Rhaenyra enerzijds is gegroeid (goede voorstellen in de raad en ook het uithuwelijken van haar dochter wijst uit dat ze politiek beter snapt), maar anderzijds dezelfde domme dingen doet (kinderen krijgen van de verkeerde persoon).

Meest rare vond ik hoe 'kwiek' Viserys er nog bij loopt, terwijl hij tien jaar terug ten dode leek opgeschreven. Blijkbaar is in de tussentijd een wondermiddel gefabriceerd. Vraagtekens bij Daemon kan ik ook wel plaatsen. Hij oogt ineens als een heel andere man. Benieuwd hoe hij zich de komende afleveringen 'terug' ontwikkelt tot een ongelooflijke eikel/badass. De kwinkslag trouwens dat Viserys, als hij het huwelijk had gesloten dat iedereen van hem eiste, een tweede vrouw (Laena) was verloren door een mislukte bevalling, vond ik wel sterk. Aan de andere kant was het openlijke (zij het in het gezin zelf) vaderschap van Harwin wel bijzonder. En dat die oudste zoon dan nog quasi-boos vraagt of Harwin eigenlijk zijn vader is, getuigt ook van weinig intelligentie.

Geen topaflevering, dat vond ik tot nu toe van nog geen enkele, maar wel een prima manier om na de tijdsprong het verhaal weer op te pakken. In elk geval benieuwd wat die 'Joffrey in de dop' (niet de netgeboren zoon van Rhaenyra, maar het oudste kind van Allison) nog voor gekke dingen gaat doen. Zo'n wacko aan het roer, waar het wel op uit lijkt te draaien nu Rhaenyra Kingslanding heeft verlaten, kan alleen maar gedoe betekenen. Hoop ik tenminste.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
mefjoew schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:02:
[...]

Meest rare vond ik hoe 'kwiek' Viserys er nog bij loopt, terwijl hij tien jaar terug ten dode leek opgeschreven. Blijkbaar is in de tussentijd een wondermiddel gefabriceerd.
De oude grandmaester (Mellos) is overleden, er is een nieuwe (Orwylle, de donkere man). Orwylle werd vorige week nog door Mellos terechtgewezen over nieuwe behandelmethoden. Ofwel Orwylle past die inmiddels toe en ze werken, ofwel Mellos behandelde Viserys bewust verkeerd. Let wel: Mellos zat in kamp Hightower.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 15:12

cruncher

wanna crunch someone?

Ik vind het maar moeilijk om te verteren. lijkt soms wel of ik naar goede tijden slechte tijden zit te kijken....

hoop dat ik de verhaallijnen ga snappen.

can you read my mind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
autje schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:04:
[...]

De oude grandmaester (Mellos) is overleden, er is een nieuwe (Orwylle, de donkere man). Orwylle werd vorige week nog door Mellos terechtgewezen over nieuwe behandelmethoden. Ofwel Orwylle past die inmiddels toe en ze werken, ofwel Mellos behandelde Viserys bewust verkeerd. Let wel: Mellos zat in kamp Hightower.
Scherp! Als dan met de terugkeer van Otto als Hand ook Viserys' klachten ineens weer toenemen, zou dat jouw theorie (neem aan dat je dit niet uit de boeken hebt) nog verder onderschrijven. Wel precies de kleine dingen die deze wereld zo interessant maken.
cruncher schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:42:

Ik vind het maar moeilijk om te verteren. lijkt soms wel of ik naar goede tijden slechte tijden zit te kijken....

hoop dat ik de verhaallijnen ga snappen.
Wees dan maar blij dat de White Walkers er (nog) niet inzitten in deze serie, want dan konden vermeend dode karakters - net als in GTST - ook nog eens 'zomaar' terugkeren :+

[ Voor 24% gewijzigd door mefjoew op 01-10-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

autje schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:04:
[...]

Het was wel duidelijk dat Mellos bewust vasthield aan oude geneesmethoden en de nieuwe afwees. Of dit nu opzet was of niet dat moet nog blijken (of niet natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
mefjoew schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:25:
[...]

Scherp! Als dan met de terugkeer van Otto als Hand ook Viserys' klachten ineens weer toenemen, zou dat jouw theorie (neem aan dat je dit niet uit de boeken hebt) nog verder onderschrijven. Wel precies de kleine dingen die deze wereld zo interessant maken.
In het boek is dit allemaal vaag, omdat het een gekleurd verslag is van wat er 150 jaar eerder gebeurd is, gebaseerd op drie ooggetuigen die ook elk hun eigen agenda hadden.

Maar dat weerhoudt het internet er niet van om er lustig op los te speculeren :*) (het is dus niet mijn theorie, maar wel een vrij bekende).

En dit is inderdaad precies wat deze wereld zo interessant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagper
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-03-2024
Ben ik de enige die hier de ‘mad king’ aan ziet komen? 🔥

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Hagper schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:25:
Nee hoor. De serie speelt zich af 172 jaar voor GoT. GoT begon met de dood van die mad king dacht ik. Dus als deze serie lang genoeg loopt dan zien we die vanzelf..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Wie dan?

De serie duurt overigens in principe maar 3-4 seizoenen (al weet je het nooit; als het een mega-succes is en HBO er geld tegenaan gooit...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:51

Player1S

Probably out in the dark

Voor de zekerheid maar even in spoiler tags :+

spoiler:
Hoeveel mensen zouden hun pasgeboren dochter al Rhaenyra genoemd hebben voor deze aflevering?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:51

PBP

Erg donkere aflevering. Sommige scenes lastig te volgen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:42
PBP schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:41:
Erg donkere aflevering. Sommige scenes lastig te volgen..
Had ik inderdaad ook wat last van. Wel de beste aflevering tot nu toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Webgnome
Nou hebben we dan toch nog een red wedding. Iedereen blij :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Geweldige aflevering, minus Laenor die naar Essos mag ontsnappen. Wat doet zijn draak Seasmoke nu? Daar klopte niet veel van.

De messen worden verder geslepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Geweldige aflevering inderdaad. Had alleen niet verwacht dat ze zo snel zouden gaan.
autje schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:32:
Geweldige aflevering, minus Laenor die naar Essos mag ontsnappen. Wat doet zijn draak Seasmoke nu? Daar klopte niet veel van.

De messen worden verder geslepen...
Jammer dat ze inderdaad het boek niet echt volgen over de dood van Laenor. De draak komt nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
TheBrut3 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:41:
Geweldige aflevering inderdaad. Had alleen niet verwacht dat ze zo snel zouden gaan.

[...]

Jammer dat ze inderdaad het boek niet echt volgen over de dood van Laenor. De draak komt nog terug.
Juist. Maar volgens alles wat we weten over een draak en zijn 'piloot' zou dit niet moeten kunnen. Ik snap dat Laenor's dood in het boek nogal random is, maar dat is beter dan dit, want dit roept alleen maar vragen op.

Het plan op zich rammelt sowieso aan alle kanten. Ten eerste had die jongen kunnen blijven, en wat dan? Maar zelfs nu: duurt het zo lang voordat de guards opgetrommeld zijn dat Daemon ten tonele kan verschijnen met het lijk van een random guard, het in de haard kan stoppen, met z'n drieën ontsnappen, en het lijk dusdanig verbrandt dat het niet meer te herkennen is? Absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Waarschijnlijk ben je de enige ja, aangezien Aerys II de mad king is, en Aerys I nog niet eens geboren is (en dat duurt ook nog wel even).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic