Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mr_Viking
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-01 12:49
@Ben(V) Hij deed er erg lang over en kon bij resources niet echt veel zien (ja Python gebruikte wat?), heb nu Sonarr dat werkt. Nu alleen de Subs nog ;)

Mr_Viking wijzigde deze reactie 27-09-2019 17:52 (28%)

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23-01 17:13
Morgen!

Vraagje, de Firewall van een Syno NAS, hebben jullie die ingeschakeld of uit staan? Ik ben na een tijdje weer begonnen met wat "rotzooien" aan mijn NAS en die een vaste IP gister gegeven in mijn EBv10. Alles is nu mooi van buiten af te bereiken en werkt zover ik zie. Zit alleen, ja of nee de Firewall aanzetten bij de NAS. Wat is jullie advise?

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Frid0 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:18:
Morgen!

Vraagje, de Firewall van een Syno NAS, hebben jullie die ingeschakeld of uit staan? Ik ben na een tijdje weer begonnen met wat "rotzooien" aan mijn NAS en die een vaste IP gister gegeven in mijn EBv10. Alles is nu mooi van buiten af te bereiken en werkt zover ik zie. Zit alleen, ja of nee de Firewall aanzetten bij de NAS. Wat is jullie advise?
Ja, gewoon werken met een whitelist.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23-01 17:13
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:26:
[...]

Ja, gewoon werken met een whitelist.
Ok, en mag ik vragen waarom jij zegt, ja?

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Frid0 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

Ok, en mag ik vragen waarom jij zegt, ja?
Simpelweg vanwege de reden waarom een firewall bestaat, het is gewoon veiliger als je je NAS blootstelt aan de boze buitenwereld. Maar kijk even in het Synology vraag & antwoord topic, daar is dit al vaker voorbij gekomen. Sluit ook beter aan bij je vraag i.p.v. dit topic.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:12
Persoonlijk zou ik nooit mijn Nas of welke computer dan ook zo maar bereikbaar maken vanaf het internet.
Dat is vragen om problemen.

Als je het beslist heel erg noodzakelijk vind dat wel te doen zou ik gewoon een VPN opzetten en alleen via die VPN werken van buiten af.
Synology heeft daar een prima en gratis VPN package voor beschikbaar in het package center.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• RobinMM
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-01 16:55
Gebruik maken van VPN is inderdaad altijd het beste advies als je toegang wilt tot je NAS en/of interne netwerk. Maar wat zijn nou echt de risico's?

Ik gebruik altijd vpn als ik bijvoorbeeld via extern bureaublad wil inloggen op mijn windows computer.

Maar via Synology is het eenvoudig om via reverse proxy beveiligd met SSL toegang te krijgen tot bijvoorbeeld dockers die je hebt draaien, zonder dat je hiervoor allerlei poorten open hoeft te gooien. Poort 80 en 443 worden geforward naar mijn nas. Poort 80 staat open zodat de reverse proxy geredirect kan worden naar https.

Op deze manier kan ik dus ook inloggen op DSM zonder de management poorten hoef te openen in de router. Wellicht dat ik een keer een handleiding post op tweakers hoe dit werkt.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

RobinMM schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:04:
Gebruik maken van VPN is inderdaad altijd het beste advies als je toegang wilt tot je NAS en/of interne netwerk. Maar wat zijn nou echt de risico's?

Ik gebruik altijd vpn als ik bijvoorbeeld via extern bureaublad wil inloggen op mijn windows computer.

Maar via Synology is het eenvoudig om via reverse proxy beveiligd met SSL toegang te krijgen tot bijvoorbeeld dockers die je hebt draaien, zonder dat je hiervoor allerlei poorten open hoeft te gooien. Poort 80 en 443 worden geforward naar mijn nas. Poort 80 staat open zodat de reverse proxy geredirect kan worden naar https.

Op deze manier kan ik dus ook inloggen op DSM zonder de management poorten hoef te openen in de router. Wellicht dat ik een keer een handleiding post op tweakers hoe dit werkt.
Same here, heb ook beide draaien, en werkt prima. Tot nu toe geen issues mee gehad. Heb de reverse proxy wel via de Synology gui zelf gedaan. Traefik snapte ik niet veel van... :)

• Ben(V)
Een reverse proxy is uiteraard nog net zo lek al een zeef.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ben(V) schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:36:
Een reverse proxy is uiteraard nog net zo lek al een zeef.
Zeker niet zo veilig als VPN nee, je geeft iedereen als het ware toegang om je meuk te bereiken (buiten wat je blokkeert in de firewall). En dan ben je overgeleverd aan de veiligheid van de software die je blootstelt.

• Ben(V)
@RobinMM
Beetje vreemde redenering als je zegt geen poorten te willen forwarden en vervolgens verteld dat je 80 en 433 forward.
Als je een VPN gebruikt dan forward maar één poort naar de VPN server (bij voorkeur de OpenVPN).
Daarna kun je alles via die VPN op je Lan bereiken.

Een proxy is echt niet gebouwd om bestand te zijn tegen aanvallen van buiten.
En verder zijn de meeste applicaties die je zo wilt benaderen helemaal niet gebouwd om aanvallen van buiten te weerstaan, daar zit de belangrijkste zwakte.

Die applicaties doen vaak niet veel meer dan een basis authenticatie van naam/wachtwoord met een veelvoud van simpele hacks die daar op in kunnen breken.

De OpenVPN server is gebouwd en gehardend om aanvallen te weerstaan.
En ssl beschermt je uiteraard nergens tegen dat is enkel een encryptie van je data over het internet.

Hoe denk je dar het komt dat er zoveel slachtoffers van cryptolockers zijn?

Ben(V) wijzigde deze reactie 16-10-2019 20:02 (5%)

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ben(V) schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:29:
@RobinMM
Beetje vreemde redenering als je zegt geen poorten te willen forwarden en vervolgens verteld dat je 80 en 433 forward.
Als je een VPN gebruikt dan forward maar één poort naar de VPN server (bij voorkeur de OpenVPN).
Daarna kun je alles via die VPN op je Lan bereiken.

Een proxy is echt niet gebouwd om bestand te zijn tegen aanvallen van buiten.
En verder zijn de meeste applicaties die je zo wilt benaderen helemaal niet gebouwd om aanvallen van buiten te weerstaan, daar zit de belangrijkste zwakte.

Die applicaties doen vaak niet veel meer dan een basis authenticatie van naam/wachtwoord met een veelvoud van simpele hacks die daar op in kunnen breken.

De OpenVPN server is gebouwd en gehardend om aanvallen te weerstaan.
En ssl beschermt je uiteraard nergens tegen dat is enkel een encryptie van je data over het internet.

Hoe denk je dar het komt dat er zoveel slachtoffers van cryptolockers zijn?
Omdat ze nasen met default passwords en samba/cifs open op het internet laten staan.

En cryptolockers worden in bijna alle gevallen gedaan door gebruiker zelf, door ergens file te downloaden of mailtje met bijlage gaan open. Of der zit een lek / bug in de software....maar dat is in veel minder gevallen.

Dat openvpn veilig is, daar geef ik je gelijk in en het is leuk voor als enkel voor eigen gebruik.

Maar als je beetje serieus bezig bent, moeten er gewoon poorten open staan naar het internet. Ik ga echt geen 10 mensen vpn geven zodat ze naar mijn plex kunnen kijken of ombi kunnen gebruiken.

Dan is reverse proxy the next best thing. Het doet trouwens wat meer dan gewoon poortjes openen :D

Het verbergt het de achterliggende info, voegt eventueel https toe, doet load balancing, voegt security toe.

Hier staan bepaalde dingen gewoon achter reverse proxy. De toepassing erachter gebruiken geen paswoord. Geen enkele toepassing trouwens. Gewoon paswoord en 2fa. Is minstens even veilig :)

Plus openvpn runt by default als root. Reverse proxy als een unprivileged user.
Kans Dat er exploit in zit, is bij beide klein.... maar als er 1 inzit heb ik toch liever dat ze geen rechten hebben dan root rechten.

• RobinMM
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-01 16:55
@Ben(V) Ik heb nergens beweert geen poorten te willen openen. Ik geef aan door het gebruik van reverse proxy je niet alle poorten hoeft te openen wat simpelweg betekend dat je de attack vector verkleind.

Verder sluit ik me aan bij SadisticPanda.

Kan jij me uitleggen waarom een reverse proxy niet helpt bij het tegengaan van aanvallen?

SSL beschermt nergens tegen? Je voorkomt hiermee dat gevoelige data onderschept kunnen worden, zoals wachtwoorden. Lijkt me toch best belangrijk.

• Ben(V)
Ik zei dat ssl alleen beschermt tegen data over het internet, maar niet helpt bij bescherming tgen hack aanvallen op je lan.
Een reverse proxy is alleen gemaakt voor de functionaliteit en niet als beveiliging, dus daar is dus nauwelijks aandacht aan besteed.
Net als de beveiliging van applicaties zoals plex, ook die focussen enkel op functionaliteit, waarbij ook nog eens heel veel mensen die applicaties als root hebben draaien.

Dat OpenVpn als root draait is geen probleem, die moet natuurlijk gewoon op root level te draaien (net als het OS) om z'n werk goed te kunnen doen.

En verder gaat beveiliging bijna altijd te nadele van gebruikers gemak, waarbij het belangrijkste is om bewust die afweging te maken.
Ik waarschuw enkel en voornamelijk voor mensen die zich alleen focussen op wat allemaal kan en zich niet afvragen of het wel verstandig is.

Slachtoffers van cryptolockers zijn echt niet alleen gebruikersfouten, maar voornamelijk inbraken via applicaties die vaak een achterdeur hebben in de vorm van de mogelijkheid om postprocessen of externe scripts op te starten.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:19

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SadisticPanda schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 07:26:
Dat openvpn veilig is, daar geef ik je gelijk in en het is leuk voor als enkel voor eigen gebruik.

Maar als je beetje serieus bezig bent, moeten er gewoon poorten open staan naar het internet. Ik ga echt geen 10 mensen vpn geven zodat ze naar mijn plex kunnen kijken of ombi kunnen gebruiken.

Plus openvpn runt by default als root.
Volgens mij wordt het tijd dat iemand de OpenVPN Manual leest... :X

En als het allemaal te moeilijk is (of je bent gewoon lui, zoals ik :+ ) kan je gewoon PiVPN installeren en binnen een paar minuten alle 10 gebruikers toegang geven met hun eigen certificaat ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

nero355 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:02:
[...]

Volgens mij wordt het tijd dat iemand de OpenVPN Manual leest... :X

En als het allemaal te moeilijk is (of je bent gewoon lui, zoals ik :+ ) kan je gewoon PiVPN installeren en binnen een paar minuten alle 10 gebruikers toegang geven met hun eigen certificaat ;)
Leuk, 10 mensen die volledige toegang tot mijn netwerk hebben. Nee dank je :p want dat is wat je met pivpn doet. Is no ook niet echt het voorbeeld van veilig.

Hier openvpn met 2fa ook, enkel voor mij. Niemand moet op mijn volledig netwerk kunnen buiten ik.

Iedereen krijgt hier gewoon toegzng tot wat hij nodig heeft. De ene tot plex, andere rechtstreeks tot shares.

Hier staat er eigenlijk maar 1 poort open naar buitenwereld. 443. En daarop draai ik zowel, ssh als openvpn als https....(ja, allemaal op zelfde poortje).

• nero355

nero355

SadisticPanda schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:01:
Leuk, 10 mensen die volledige toegang tot mijn netwerk hebben. Nee dank je :p want dat is wat je met pivpn doet. Is no ook niet echt het voorbeeld van veilig.
Iets met een Guest Netwerkje en zo... Meerdere NIC's en VLAN's... Moet allemaal te regelen zijn! :)

/EDIT :
SadisticPanda schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:23:
Hij praat van pivpn script....dus ik denk het niet :D
Dat was ik! >:) :P

nero355 wijzigde deze reactie 18-10-2019 16:27 (21%)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

nero355 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:17:
[...]

Iets met een Guest Netwerkje en zo... Meerdere NIC's en VLAN's... Moet allemaal te regelen zijn! :)
Tuurlijk, alles gaat....

Hij praat van pivpn script....dus ik denk het niet :D

• BeSTRaaR
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 21:45
Hoe zit het precies met updates van Radarr via Docker (Synology)?

Ik heb de amd64-latest versie van LinuxServer.io geïnstalleerd en de laatst geïnstalleerde update bij mij betreft 0.2.0.1358 van Jun 29 2019.

Als ik echter op https://github.com/linuxserver/docker-radarr/releases kijk, zie ik dat er op zeer regelmatige basis updates verschijnen en lijkt het alsof mijn laatste update van 29 juni inmiddels behoorlijk achterloopt...

Echter, als ik kijk op https://github.com/Radarr/Radarr/releases lijkt de versie van 29 juni wel de laatste te zijn?

:?

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

BeSTRaaR schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:55:
Hoe zit het precies met updates van Radarr via Docker (Synology)?

Ik heb de amd64-latest versie van LinuxServer.io geïnstalleerd en de laatst geïnstalleerde update bij mij betreft 0.2.0.1358 van Jun 29 2019.

Als ik echter op https://github.com/linuxserver/docker-radarr/releases kijk, zie ik dat er op zeer regelmatige basis updates verschijnen en lijkt het alsof mijn laatste update van 29 juni inmiddels behoorlijk achterloopt...

Echter, als ik kijk op https://github.com/Radarr/Radarr/releases lijkt de versie van 29 juni wel de laatste te zijn?

:?
Je moet de image zelf ook regelmatig updaten, niet alle updates komen via de gui binnen. Dus of handmatig container clearen, nieuwe image downloaden en weer starten of iets als watchtower gebruiken.

• BeSTRaaR
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:03:
[...]

Je moet de image zelf ook regelmatig updaten, niet alle updates komen via de gui binnen. Dus of handmatig container clearen, nieuwe image downloaden en weer starten of iets als watchtower gebruiken.
Dat was ik vergeten erbij te vermelden, maar dat heb ik meerdere keren geprobeerd. Heeft helaas geen effect gesorteerd.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

BeSTRaaR schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:06:
[...]

Dat was ik vergeten erbij te vermelden, maar dat heb ik meerdere keren geprobeerd. Heeft helaas geen effect gesorteerd.
Ik heb het even gechecked, ik gebruik ook de LSIO image en zit ook op 0.2.0.1358. Het is ook de laatste stable release volgens de site, wellicht kijk je naar een andere branch? Latest stable 39 release, van 14 uur geleden.

https://github.com/linuxserver/docker-radarr/releases

Sp33dFr34k wijzigde deze reactie 22-10-2019 21:21 (30%)

• BeSTRaaR
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:19:
[...]

Ik heb het even gechecked, ik gebruik ook de LSIO image en zit ook op 0.2.0.1358. Het is ook de laatste stable release volgens de site, wellicht kijk je naar een andere branch? Latest stable 39 release, van 14 uur geleden.

https://github.com/linuxserver/docker-radarr/releases
Het is mij nog niet duidelijk. De release van 29-06 is namelijk ook 0.2.0.1358. Volgens github.com/linuxserver is de laatste versie inderdaad van 14 uren geleden en betreft dit v0.2.0.1358-ls39.

Volgens github.com/Radarr is de laatste versie van 29 juni (v0.2.0.1358)

Wat geeft Radarr bij jou aan onder System > Updates? Bij mij is dat dus 0.2.0.1358 - Jun 29 2019 develop Installed. ondanks dat ik de container zelf ook heb bijgewerkt.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

BeSTRaaR schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:45:
[...]

Het is mij nog niet duidelijk. De release van 29-06 is namelijk ook 0.2.0.1358. Volgens github.com/linuxserver is de laatste versie inderdaad van 14 uren geleden en betreft dit v0.2.0.1358-ls39.

Volgens github.com/Radarr is de laatste versie van 29 juni (v0.2.0.1358)

Wat geeft Radarr bij jou aan onder System > Updates? Bij mij is dat dus 0.2.0.1358 - Jun 29 2019 develop Installed. ondanks dat ik de container zelf ook heb bijgewerkt.
Ja ik weet dat het er nogal raar uitziet, maar ik heb het net bevestigd met de gasten van LSIO op Discord en die zeggen dat het klopt. Ik heb dus hetzelfde als wat jij ziet en mijn Docker container is nu ook 15 uur geleden voor het laatst geupdate dus dat komt mooi overeen.

• BeSTRaaR
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:32:
[...]

Ja ik weet dat het er nogal raar uitziet, maar ik heb het net bevestigd met de gasten van LSIO op Discord en die zeggen dat het klopt. Ik heb dus hetzelfde als wat jij ziet en mijn Docker container is nu ook 15 uur geleden voor het laatst geupdate dus dat komt mooi overeen.
Alright, thanks. Waar kan ik zien welke versie van de Docker container ik heb?

• BeSTRaaR
Thanks!
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:32:
[...]

Ik heb blijkbaar ook de laatste versie ("build_version": "Linuxserver.io version:- v0.2.0.1358-ls39 Build-date:- 2019-10-22) :)

Wat ik dan nog niet begrijp is waar die -lsXX updates vandaan komen? Dit omdat volgens mijn Radarr en volgens de officiële Radarr github de laatste versie van 29 juni dateert...

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik gebruikte eerst Sickbeard, toen Sickrage en nu al tijdje Sickchill.

Op zich functioneerd Sickchill nog prima, alleen kan ik niet meer updaten omdat er iets corrupt is geraakt.
Van het weekend dus even een schone installatie doen, en de shows weer even terugzetten.

Nu lees ik in de OP dat er inmiddels ook een alternatief is (Sonar) iemand nog een goede reden om daar voor te gaan i.p.v. Sickchill?

Installatie op een Mac, of misschien Synology NAS.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Greatsword schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:19:

Op zich functioneerd Sickchill nog prima, alleen kan ik niet meer updaten omdat er iets corrupt is geraakt.
Van het weekend dus even een schone installatie doen, en de shows weer even terugzetten.

Nu lees ik in de OP dat er inmiddels ook een alternatief is (Sonar) iemand nog een goede reden om daar voor te gaan i.p.v. Sickchill?

Zelf heb ik Sonarr wel even geprobeerd, maar ik vond het helemaal niets. Veel werd niet binnen gehaald en er zit niets bij voor ondertitels, alhoewel ik daar voor films nu Bazarr voor gebruik, en die kun je ook weer aansluiten op Sonarr als je wil.

Ik gebruik zelf Medusa, SickChill heb ik nooit gebruikt, maar ik vind Medusa een stuk fijner dan Sickbeard en Sickrage.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• MaakmeGek
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-01 17:31

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Greatsword schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:19:

Sonarr draait bij mij echt perfect! Haalt echt alles binnen en wanneer ingesteld heb je er geen omkijken meer naar. Ik draai het op een DIY NAS met OpenMediaVault als OS.

Ondersteuning voor subtitels heeft Sonarr inderdaad niet maar daar gebruik ik Bazarr voor, werkt perfect omdat het gemaakt is om samen te werken met Sonarr en Radarr.

MaakmeGek wijzigde deze reactie 08-11-2019 08:55 (10%)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@miicker Inmiddels ook een weekje op Medusa na SickChill en werkt nu gelukkig prima, had alleen wel 1 heel vervelende bug.

Op de hoofdpagina werd de poster van sommige shows niet geladen. Paar uur lopen klooien, maar uiteindelijk de show een paar keer verwijderd, opnieuw toegevoed en gekozen voor een andere Indexer om het probleem te verhelpen.

Merk eigenlijk geen verschil, leuke feature is wel, dat als je handmatig een aflvering gaat zoeken dat je zelf kan kiezen uit een lijst welke je wilt hebben.

• Tranze
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:53
Zucht... voorheen gebruikte ik Flexget (week bezig geweest om aan de praat te krijgen via de terminal..) op mijn Readynas. Laatst de Readynas helemaal geupdatet naar de nieuwe OS versie, oud beestje dus buiten de support. Alles mooi ingesteld met Sickchill.. totdat de TVDB v2 api er opeens mee kapt... Nu dus maar weer in de terminal aan het pielen geweest om over te gaan naar Medusa, en met succes! Hopelijk blijft dat wel een tijdje draaien haha :o

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-01 11:05
Ik zit er ook aan te denken om over te stappen van Sick Chill naar Medusa (oa vanwege de problemen met de tvdb api op het moment). Weet iemand of het mogelijk is om de overstap te maken zonder al je instellingen te verliezen?

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-01 16:58

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb bij mij de SickChill problemen met de TVDB opgelost door te zorgen dat alle info vanuit TVDB niet in een .zip bestand wordt verzonden. Werkt nu weer prima!

Edit: aanpassen indexer_config.py in sickbeard/indexers folder aanpassen, useZip': False

Stormtrooper wijzigde deze reactie 27-11-2019 15:59 (22%)

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure 2013, Samsung Note 9, Asus G750 rammelbak.

• mesa57
  • Laatst online: 22-01 18:35
Die laatste oplossing schijnt dan weer bij series met special characters in de naam e.d. niet te werken.

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-01 16:58

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

mesa57 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:03:
Die laatste oplossing schijnt dan weer bij series met special characters in de naam e.d. niet te werken.
Tot nu toe geen last van. Maar hoop van dat soort titels worden sowieso beter bekend onder de Amerikaanse titel.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure 2013, Samsung Note 9, Asus G750 rammelbak.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Weer een vervelend probleem met Medusa.

Dit keer met Post Processing en Episode Naming. Bij Pattern staat er:

Show.Name.S02E03.Ep.Name.ext

Dit heb ik echter liever zonder punten dus:

Show Name - 2x03 - Ep Name.ext

Onderaan klik ik op Save Changes, er loopt dan ook een groene balk en ik krijg een bevestiging, echter springt hij steeds weer terug naar de eerste.

Hebben jullie hier ook last van?

Al mijn shows krijgen nu dus een verkeerd format bij de benaming :(

Greatsword wijzigde deze reactie 29-11-2019 17:04 (8%)

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-01 11:05
Greatsword schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:02:
Weer een vervelend probleem met Medusa.

Dit keer met Post Processing en Episode Naming. Bij Pattern staat er:

Show.Name.S02E03.Ep.Name.ext

Dit heb ik echter liever zonder punten dus:

Show Name - 2x03 - Ep Name.ext

Onderaan klik ik op Save Changes, er loopt dan ook een groene balk en ik krijg een bevestiging, echter springt hij steeds weer terug naar de eerste.

Hebben jullie hier ook last van?

Al mijn shows krijgen nu dus een verkeerd format bij de benaming :(
Dit gaat bij mij goed.
Probeer bij pattern eens het volgende in te vullen (dus kies voor custom) :
%SN - %0SX%0E - %EN

Als voorbeeld zou je dan het volgende moeten zien:
Show Name - 02X03 - Ep Name.ext

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

avec_style schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:40:
[...]

Dit gaat bij mij goed.
Probeer bij pattern eens het volgende in te vullen (dus kies voor custom) :
%SN - %0SX%0E - %EN

Als voorbeeld zou je dan het volgende moeten zien:
Show Name - 02X03 - Ep Name.ext
Zal er even mee experimenteren.

Weer wat geks, bij Mr Robot is de volgende aflevering helemaal niet bekend in Medusa, (4x09) terwijl die wel al gewoon uitgezonden is.

Bij de serie Mars van Nat Geo, staat gecanceld, maar daar kan ik officieel niets over vinden.

• KontI
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16-01 13:02
Greatsword schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:24:
[...]

Zal er even mee experimenteren.

Weer wat geks, bij Mr Robot is de volgende aflevering helemaal niet bekend in Medusa, (4x09) terwijl die wel al gewoon uitgezonden is.

Bij de serie Mars van Nat Geo, staat gecanceld, maar daar kan ik officieel niets over vinden.
Medusa gebruikt dan wel de apiv3 van tvdb. Echter zijn de api problemen van tvdb nog steeds niet opgelost. Er staat een issue op medusa's GitHub welke dat toelicht. Zodra tvdb zijn shit op orde heeft, gaat die show ook weer goed updaten.

Alternatieve oplossing kan zijn. De show weg halen, maar data laten staan. En. Toevoegen met tvmaze of tmdb als indexer.

Als je een bug vindt, gewoon even issue aan maken op GitHub. Wordt vaak vrij snel gefixed

• dafz0r
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15-01 17:28

dafz0r

mas bac

net auto update gedaan van sickchill op ubuntu 16.4 LTS
upstart systeem
start niet meer op, zelfs geen trace in de logging op debut.. enig idee?
process knalt er ook direct uit

code:
1
2
3
4
5
arnold@arnold:/opt/sickchill$ sudo service sickchill start
[sudo] password for arnold: 
sickchill start/running, process 7151
arnold@arnold:/opt/sickchill/Logs$ ps -Flww -p 7151
F S UID        PID  PPID  C PRI  NI ADDR SZ WCHAN    RSS PSR STIME TTY          TIME CMD

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:36

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

dafz0r schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 09:54:
net auto update gedaan van sickchill op ubuntu 16.4 LTS
upstart systeem
start niet meer op, zelfs geen trace in de logging op debut.. enig idee?
process knalt er ook direct uit

code:
1
2
3
4
5
arnold@arnold:/opt/sickchill$ sudo service sickchill start
[sudo] password for arnold: 
sickchill start/running, process 7151
arnold@arnold:/opt/sickchill/Logs$ ps -Flww -p 7151
F S UID        PID  PPID  C PRI  NI ADDR SZ WCHAN    RSS PSR STIME TTY          TIME CMD

Start het proces eens met de hand, dan krijg je wat meer informatie. Segfault bijvoorbeeld of andere zaken zoals te oude libraries.

Is er een reden om nog 16.04 te draaien, anders dan 'het wordt nog tot 2021 ondersteund'? Want die ondersteuning is alleen voor de main repo, niet wat er in universe en multiverse wordt gezet. Er zit iig een beperking op.

Commandline FTW

• dafz0r
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15-01 17:28

dafz0r

mas bac

Hero of Time schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:07:
[...]

Start het proces eens met de hand, dan krijg je wat meer informatie. Segfault bijvoorbeeld of andere zaken zoals te oude libraries.

Is er een reden om nog 16.04 te draaien, anders dan 'het wordt nog tot 2021 ondersteund'? Want die ondersteuning is alleen voor de main repo, niet wat er in universe en multiverse wordt gezet. Er zit iig een beperking op.
Probleem gevonden, uit specifiek upstart log van sickchill zelf. Was een depricated TLS lib.
Ik gebruik nog 16.04 omdat ik problemen heb met linknx library op 18.04

• NVD
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-01 20:55
Ik krijg bij het processen van bestanden in Sickbeard steeds vaker de volgende melding:

code:
1
Post Processor returned unhandled exception: 'NoneType' object has no attribute 'split'

Iemand enig idee hoe dit komt en opgelost kan worden?

• chimera2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07:38
na vele problemen met het updaten van mijn series met sickbeard. Alles eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd. Nu wil ik alles weer opnieuw invoeren maar krijg de volgende foutmelding:

Unable to look up the show in /share/serie/Titans on TVDB, not using the NFO. Delete .nfo and add manually in the correct language.

iemand enig idee?

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:36

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

chimera2 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 09:17:
na vele problemen met het updaten van mijn series met sickbeard. Alles eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd. Nu wil ik alles weer opnieuw invoeren maar krijg de volgende foutmelding:

Unable to look up the show in /share/serie/Titans on TVDB, not using the NFO. Delete .nfo and add manually in the correct language.

iemand enig idee?
Klinkt als gevolg van KontI in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4"

Commandline FTW

• clonedonkey
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22-01 18:50
Ik ben al een tijdje gebruiker van Radarr en ben nu aan de gang met het toevoegen van lists zodat alles nog automatischer gaat. Ik vraag me alleen af of ik de instellingen wel goed heb staan. Onderstaande screenshots zin bijvoorbeeld van hoe ik de 'Now Playing' sectie van TMDB zou willen toevoegen. Ik heb het al twee dagen zo staan en een film als b.v. 'Parasite' die wel op die lijst staat wordt niet toegevoegd. Doe ik iets fout? Ik heb ook de stevenlu list toegevoegd en die lijkt wel gewoon te werken.
Daarnaast vroeg ik me af of er ergens te zien is welke films radarr vanaf welke lijst heeft toegevoegd/wanneer de lijst voor het laatst is binnegehaald.

radarr tmdb

radarr tmdb2

• bmaster001
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22-01 12:24
Al jaren draait bij mij een combinatie van sickbeard (later sickchill, nu medusa), sabnzbd en couchpotato op een ubuntu server. Al die dingen draaien onder m'n eigen user en werkten dus ook vlot samen zonder problemen met permissions e.d..

Nu ben ik aan het proberen van transmission en nzbToMedia toe te voegen aan het geheel. Transmission wordt per default geïnstalleerd met een eigen user (debian-transmission), terwijl ik nzbToMedia ook onder m'n eigen userfolder heb gezet.

Doordat transmission onder een andere user draait, loopt het nu wat mis: de nzbToMedia tool maakt blijkbaar (soms) een copie van de config file (autoProcessMedia.cfg.old). Als dat gebeurt doordat nzbToMedia vanuit transmission gestart werd, is dat bestand dus niet meer schrijfbaar door de andere user, waaronder de postprocessing na sabnzbd mislukt.

Dus, concrete vraag: draait bij jullie alles onder dezelfde user? Ik heb gelezen dat transmission voor de veiligheid best onder z'n eigen user draait, zonder login rechten, maar dat maakt alles toch een stuk complexer? Liefst zou ik transmission ook onder m'n eigen user draaien, dan is alles opgelost. Of anders een nieuwe user maken waaronder alle tools draaien, dat kan eventueel ook nog een oplossing zijn?

• Puck
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:53

Puck

Don't be a Jerry

clonedonkey schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:46:
Ik heb het al twee dagen zo staan en een film als b.v. 'Parasite' die wel op die lijst staat wordt niet toegevoegd. Doe ik iets fout?
Language staat ingesteld op 'en', maar Parasite is Koreaans ;)

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• Ben(V)
bmaster001 schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:16:

Dus, concrete vraag: draait bij jullie alles onder dezelfde user? Ik heb gelezen dat transmission voor de veiligheid best onder z'n eigen user draait, zonder login rechten, maar dat maakt alles toch een stuk complexer? Liefst zou ik transmission ook onder m'n eigen user draaien, dan is alles opgelost. Of anders een nieuwe user maken waaronder alle tools draaien, dat kan eventueel ook nog een oplossing zijn?
Maak een group aan en maak al die users lid van die group.
Niet vergeten die group lees/schrijf rechten te geven op bestaande de folders en files, want dat gaat natuurlijk niet vanzelf.

PS.
Je wilt dit soort applicaties eigenlijk nooit onder je eigen users hebben draaien, want bijna altijd heeft die veel te veel rechten, zodat je een serieus security lek hebt omdat die applicaties van alles vanaf het internet downloaden zonder enige vorm van restrictie of controle.

Ben(V) wijzigde deze reactie 30-12-2019 10:09 (16%)

• bmaster001
Ben(V) schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:04:
[...]

Maak een group aan en maak al die users lid van die group.
Niet vergeten die group lees/schrijf rechten te geven op bestaande de folders en files, want dat gaat natuurlijk niet vanzelf.

PS.
Je wilt dit soort applicaties eigenlijk nooit onder je eigen users hebben draaien, want bijna altijd heeft die veel te veel rechten, zodat je een serieus security lek hebt omdat die applicaties van alles vanaf het internet downloaden zonder enige vorm van restrictie of controle.
Dat van die groep lijkt toch niet 100% te werken hier. Ik heb mijn user bij in de debian-transmission groep gestoken, en dan een "chown user:debian-transmission" gedaan op de nzbToMedia folder + contents. Maar blijkbaar wordt die autoProcessMedia.cfg.old aangemaakt met "user:user" (als hij vanuit sabnzbd draait) of "debian-transmission;debian-transmission" (vanuit transmission). Daarbij heeft die dan enkel RW op de user, waardoor de andere user er geen rechten meer op heeft.

Maar het is misschien inderdaad beter van een nieuwe user te maken, speciaal voor al die apps?

• clonedonkey
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22-01 18:50
Puck schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:30:
[...]

Language staat ingesteld op 'en', maar Parasite is Koreaans ;)
A dat verklaard die in ieder geval ja haha. Denk dat het dan wel gewoon werkt. Maar mijn andere vraag, is er een manier om te zien wat hij van waar/welke list heeft geimporteerd en wanneer? Via een log ofzo?

• Ben(V)
bmaster001 schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:34:
[...]

Dat van die groep lijkt toch niet 100% te werken hier. Ik heb mijn user bij in de debian-transmission groep gestoken, en dan een "chown user:debian-transmission" gedaan op de nzbToMedia folder + contents. Maar blijkbaar wordt die autoProcessMedia.cfg.old aangemaakt met "user:user" (als hij vanuit sabnzbd draait) of "debian-transmission;debian-transmission" (vanuit transmission). Daarbij heeft die dan enkel RW op de user, waardoor de andere user er geen rechten meer op heeft.

Maar het is misschien inderdaad beter van een nieuwe user te maken, speciaal voor al die apps?
Hoe de default is waarmee hij wordt aangemaakt doet er niet zoveel toe, als die user debian-transmission maar in die groep zit.
En als je zoiets hebt als user:user dan klopt er uiteraard iets niet, een user en groep die beiden user heten is nooit erg slim.
Normaal gesproken erven files gewoon de user en groep van de folder waarin ze worden aangemaakt tenzij de applicatie ze expliciet veranderd en dat kun je dan in de applicatie instellen.

• bmaster001
Ben(V) schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:27:
[...]

En als je zoiets hebt als user:user dan klopt er uiteraard iets niet, een user en groep die beiden user heten is nooit erg slim.
Normaal gesproken erven files gewoon de user en groep van de folder waarin ze worden aangemaakt tenzij de applicatie ze expliciet veranderd en dat kun je dan in de applicatie instellen.
Die user:user was een voorbeeld, die noemt niet echt user natuurlijk.

Ik heb nu een nieuwe user "media" (en dus groep "media") gemaakt. Daaronder draaien alle tools nu. Lijkt wel een stuk beter te gaan, maar ik begrijp iets nog niet helemaal wat betreft de rechten op elke stap in de download en postprocessen:

Mijn sabnzbd-download-folder is /mnt/storage/downloads-sabnzb:
drwxrwxr-x 9 media media 4096 Apr 5 2018 downloads-sabnzb
en de Movies folder waar de uiteindelijke films in moeten komen is /mnt/storage/Videos/Movies die er zo uit ziet:
drwxrwxr-x 2 media media 28672 Dec 31 09:02 Movies
CouchPotato stuurde een download opdracht naar sabnzbd, die dan tijdelijke files aanmaakt in de directory /mnt/storage/downloads-sabnzb/incomplete/<filmnaam>/
-rw-r--r-- 1 media media 116391936 Dec 31 09:23 EPMswo5BswqhkAeEvBeBmfeu92B788hsu.part11.rar
Daarna wordt nzbToCouchPotato opgeroepen. Die verplaatst de bestanden naar de Movies directory die ik hierboven noemde. Zolang de copy bezig is, ziet dat er zo uit:
-rw-rw-rw- 1 media media 4411359232 Dec 31 09:28 '<filmnaam>.mkv'
Het eindresultaat, na het postprocessen, is dit:
-rwxr-xr-x 1 media media 6489546567 Dec 27 17:33 '<filmnaam>.mkv'
Ergens worden de permissions dus nog gewijzigd, maar ik heb geen idee door welke tool.
Die execute-bit is nergens voor nodig, en ik zou toch graag write-rechten op de group hebben in plaats van enkel voor de owner... ?

EDIT: ik vind nu pas in couchpotato de File CHMOD setting onder General -> Advanced. Ik was onder de renamer settings aan het zoeken... sorry :-)

bmaster001 wijzigde deze reactie 31-12-2019 10:38 (3%)

• Ben(V)
Zoals ik al zei files krijgen de rechten van de folder waarin ze aangemaakt worden.
Dus in jouw geval wijkt de folder /mnt/storage/downloads-sabnzb/incomplete af van wat je wil en worden de files in die folder zonder schrijfrecht aangemaakt.

Verder hebben sommige applicaties de mogelijk om zelf rechten te veranderen, dat zul je in de instellingen van die applicaties moeten bekijken, maar default doen die applicaties dat niet dus als ze dat wel doen heb je dat zelf geconfigureerd.

Dus geeft eens dit commando voor de topfolder waarin de uiteindelijk bestanden terecht komen.
Moet je wel doen terwijl je ingelogd bent als eigenaar van die folder.
chgrp -R <groupname> <foldername>

• bmaster001
Ben(V) schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:44:
Zoals ik al zei files krijgen de rechten van de folder waarin ze aangemaakt worden.
Dus in jouw geval wijkt de folder /mnt/storage/downloads-sabnzb/incomplete af van wat je wil en worden de files in die folder zonder schrijfrecht aangemaakt.

Verder hebben sommige applicaties de mogelijk om zelf rechten te veranderen, dat zul je in de instellingen van die applicaties moeten bekijken, maar default doen die applicaties dat niet dus als ze dat wel doen heb je dat zelf geconfigureerd.
De incomplete folder ziet er volgens mij perfect uit qua rechten:
drwxrwxr-x 2 media media 4096 Dec 31 09:02 incomplete
De bestanden die daarin komen, vind ik iets minder correct:
-rw-r--r-- 1 media media 116391936 Dec 31 09:23 EPMswo5BswqhkAeEvBeBmfeu92B788hsu.part11.rar
Dus geen schrijfrecht op de group, maar op zich is dat oké. Vermoedelijk doet sabnzbd dat om één of andere reden.

Ik heb nu in Couchpotato de 'file chmod' optie gevonden (die imho op een niet-logische plek staat). Die stond op 0755 wat dus verklaart wat het eindresultaat gaf:
-rwxr-xr-x 1 media media 6489546567 Dec 27 17:33 '<filmnaam>.mkv'
Dat heb ik nu aangepast naar 775. Komt helemaal goed dus. Bedankt in elk geval :-)

• bmaster001
Het werkt nu heel vlotjes.. maar nu heb ik een bijkomende vraag (misschien eerder voor het VPN topic, maar hoort hier toch ook een beetje). Ik zou het torrent-verkeer via een vpn willen laten gaan. Ik vermoed echter dat wanneer ik eender welke vpn client start, dat ik dan niet meer ga kunnen connecteren naar die server via ssh. Op die machine draait ook een apache voor enkele (test)websites. Die moeten natuurlijk ook nog bereikbaar zijn. En ook via samba connecteer ik op een share op die machine. Hoe zouden jullie dit oplossen?

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

bmaster001 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:09:
Het werkt nu heel vlotjes.. maar nu heb ik een bijkomende vraag (misschien eerder voor het VPN topic, maar hoort hier toch ook een beetje). Ik zou het torrent-verkeer via een vpn willen laten gaan. Ik vermoed echter dat wanneer ik eender welke vpn client start, dat ik dan niet meer ga kunnen connecteren naar die server via ssh. Op die machine draait ook een apache voor enkele (test)websites. Die moeten natuurlijk ook nog bereikbaar zijn. En ook via samba connecteer ik op een share op die machine. Hoe zouden jullie dit oplossen?
Docker voor vpn. Docker voor torrent.
Hier draait alles op dockers.

De nzbget en de torrent Docker gaan door de vpn Docker. Heeft die geen netwerk of geen vpn. Dan hebben de 2 afhankelijke geen netwerk.

De rest heeft rechtstreeks toegang tot internet
SadisticPanda schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:08:
[...]

Docker voor vpn. Docker voor torrent.
Hier draait alles op dockers.

De nzbget en de torrent Docker gaan door de vpn Docker. Heeft die geen netwerk of geen vpn. Dan hebben de 2 afhankelijke geen netwerk.

De rest heeft rechtstreeks toegang tot internet
Wat voor Docker gebruik je voor VPN?

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:56
Ik gebruik dezelfde opzet en heb daar iets van opgeschreven. Mogelijk heb je er iets aan.

Simon's Blog: NZBGet via OpenVPN op Synology (Docker)

Donate ETH

• bmaster001
Dat ga ik zeker allemaal eens bekijken, bedankt! Tot op heden was mijn ervaring met docker niet zo geweldig, maar misschien moet ik me er maar eens wat meer in verdiepen :-)

EDIT: deze vond ik ook nog: https://github.com/haugene/docker-transmission-openvpn (naar aanleiding van een comment op de blog van kraades: eigenlijk heeft het enkel zin als enkel het torrent verkeer over de vpn gaat)...
EDIT2: iemand ervaring met het nzbToMedia script als transmission (en enkel transmission) in een docker draait?

bmaster001 wijzigde deze reactie 03-01-2020 17:50 (51%)

• Ben(V)
Wat zou het voordeel van een docker zijn?
Het is gewoon een kwestie van de juiste routering opzetten.

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 19:19
Even ter verduidelijking, aangezien ik de term "docker" op een verkeerde manier zie verschijnen hier.

Bij "een docker" heb je het eigenlijk over een container. Docker is zeg maar het besturingsdeel dat boven de containers draait.

Je hebt dus een VPN container, een torrent container, etc.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Incolumis schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:13:
Even ter verduidelijking, aangezien ik de term "docker" op een verkeerde manier zie verschijnen hier.

Bij "een docker" heb je het eigenlijk over een container. Docker is zeg maar het besturingsdeel dat boven de containers draait.

Je hebt dus een VPN container, een torrent container, etc.
Hij weet ongeveer wat het is maar is er gewoon tegen :)

• nero355

nero355

De desbetreffende machine/VM bereikbaar maken op meerdere IP's en alleen één daarvan een gateway meegeven! :)

HINT : Alias en VLAN Interfaces afhankelijk van je netwerk indeling...

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-01 20:42
Ik heb een nieuwe nas ingericht (DS718+). Wat een verademing om met Sonarr, Radarr en nu ook Bazarr te werken. Mijn oude nas trok het gewoon niet meer. Nu draai ik Plex ernaast om films en series te kunnen kijken. Mijn broertje gaat binnenkort testen of hij vanuit zijn huis via Plex content kan kijken.

Ik ben aardig tevreden, maar loop tegen een dingetje aan: is het ook mogelijk dat Radarr een film opslaat in een map zonder zelf een map aan te maken? Ik heb nu: /Video/Film/filmnaam
Alleen Radarr doet /Video/Film/Filmnaam (jaartal)/filmnaam.
Binnetie schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:09:
Ik heb een nieuwe nas ingericht (DS718+). Wat een verademing om met Sonarr, Radarr en nu ook Bazarr te werken. Mijn oude nas trok het gewoon niet meer. Nu draai ik Plex ernaast om films en series te kunnen kijken. Mijn broertje gaat binnenkort testen of hij vanuit zijn huis via Plex content kan kijken.

Ik ben aardig tevreden, maar loop tegen een dingetje aan: is het ook mogelijk dat Radarr een film opslaat in een map zonder zelf een map aan te maken? Ik heb nu: /Video/Film/filmnaam
Alleen Radarr doet /Video/Film/Filmnaam (jaartal)/filmnaam.
Als je als hoofdmap voor Radarr de map 'video' instelt, dan zou het dus opgelost moeten zijn?
De naamgeving kun je wijziging, dus het jaartal kun je weghalen mits je dat fijner vind.

• Binnetie
miicker schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:52:
[...]

Als je als hoofdmap voor Radarr de map 'video' instelt, dan zou het dus opgelost moeten zijn?
De naamgeving kun je wijziging, dus het jaartal kun je weghalen mits je dat fijner vind.
Nee volgens mij niet, want dan maakt hij alsnog een een map aan met de naam van de film en zet daar de bestanden in. Ik wil dat Radarr de filmnaam.mkv gewoon los in de map Films gooit.

• TagForce
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-01 16:11
Binnetie schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:00:
[...]

Nee volgens mij niet, want dan maakt hij alsnog een een map aan met de naam van de film en zet daar de bestanden in. Ik wil dat Radarr de filmnaam.mkv gewoon los in de map Films gooit.
Kan nog niet.
Zie:
Project Proteus
https://blog.radarr.video...11/11/roadmap-update.html
https://github.com/Radarr/Radarr/projects/6

En dan, uit pure interesse, de vraag waarom je dit wilt? Het is zoveel overzichtelijker om films in folders te hebben. En niet alleen voor jezelf, maar ook voor de metadata scrapers die de film moeten vinden op de indexers zoals IMDB of TVDB. Robocop.mkv, maar is dat de 2014 versie of de 1987 versie? Dat gaat wel goed als je hem in een folder Robocop (2014) zet. En het wordt niet zo'n bende als je extra informatie (zoals fanart, of subs) naast je film bestand neerzet.

• Binnetie
@TagForce zit wat in. Bij films ben ik er ooit zo mee begonnen. Maar het gekke is dat ik bij series wel een subfolder hanteer. Ik gebruik geen fanart verder. Ik blijf het zo hanteren, met subfolders hou je ook beter overzicht.

Ik heb Sonarr draaien maar loop tegen een probleem op die ik met de vorige installatie niet heb. Wanneer ik een serie wil toevoegen als test dan krijg ik amper resultaten.

Sonarr Ver. 2.0.0.5338 (docker).

Dit heb ik ook bij een serie als Vikings... ik snap er niks van. Ik kom er met zoeken ook niet uit. Last wel een bericht dat Sonarr problemen had maar die zijn inmiddels verholpen.

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-01 17:45
omdat TVDB weer een zooitje heeft gemaakt met hun API

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Ben(V)
Tvdb heeft volgens mij hun V1 api opnieuw geïmplementeerd door intern hun V2/V3 api te gebruiken.
Echter zijn een aantal veld benamingen net even anders in die nieuwere Api.
Dat is de oorzaak dat alle software die de V1 api gebruiken vage problemen hebben.

Verder is volgens mij de migratie van hun database niet 100% goed gegaan en ontbreekt er hier en daar informatie.

• TagForce
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-01 16:11
Ben(V) schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:31:
Tvdb heeft volgens mij hun V1 api opnieuw geïmplementeerd door intern hun V2/V3 api te gebruiken.
Echter zijn een aantal veld benamingen net even anders in die nieuwere Api.
Dat is de oorzaak dat alle software die de V1 api gebruiken vage problemen hebben.

Verder is volgens mij de migratie van hun database niet 100% goed gegaan en ontbreekt er hier en daar informatie.
Het is 1 grote puinbak. Lijkt alsof zelfs de devs niet meer weten hoe het zat.

• Pietertje 085
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-01 19:44
Iemand hier een idee misschien?

DS218+ icm met nzbget in docker, radarr, sonarr enz sinds 31-12 Python 2.7 eol, prima dus Python 3.5.6-8 geinstalleerd vanuit package center probleem opgelost zou je zeggen.

vanaf 31-12 krijg ik echter in nzbget de melding;

nzbToRadarr: Python 2.7 is no longer supported.
nzbToRadarr: v3.7 in 1260 days
nzbToRadarr: v3.6 in 709 days
nzbToRadarr: v3.5 in 243 days
nzbToRadarr: Python End-of-Life for current versions:
nzbToRadarr: Please use a newer version of Python.

alles inmiddels wel geprobeerd, verschillende versies van PythonV3 geinstalleerd verwijderd vanuit package center, ook een aparte Python container geinstalleerd in docker en gekoppeld aan de nzbget docker, systeem herstart zonder python en weer geinstalleerd enz.
Ik draai NZB get 21.0 en ook de nieuwere versies geven geen melding mbt Python problemen.

Ik weet het even niet meer, bovendien ontgaat de logica me ook wat dit betreft misschien verwacht ie de installatie op een andere lokatie? :|

• kraades
@Pietertje 085
Ik draai ook NZBGet, Sonarr, Radarr, Bazarr via Docker op een Synology maar ik snap even niet waarom je een aparte Python package moet installeren? Ook nzbTo... gebruik ik volgens mij niet?

Laat maar. Ik denk dat je alleen NZBGet via Docker hebt draaien? Andere setup...

kraades wijzigde deze reactie 14-01-2020 16:36 (17%)

Donate ETH

• Ben(V)
Tja dat antwoordt is simpel.
NzbtoRadarr is een python applicatie en dus heeft hij Python nodig.

Als je een python applicatie draait en je geeft niet aan waar de python staat die je wilt gebruiken dan zal hij de standaard python die door Synology met je Nas wordt meegeleverd gebruiken.

Ik heb geen idee of NzbToRadarr zo eigenwijs is niet te willen draaien als je hem opstart met python 2, maar als hij het gewoon doet zou ik die meldingen gewoon negeren.
Het feit dat python 2 niet meer geupdate wordt wil natuurlijk niet zeggen dat die niet meer werkt.

Is NzbToRadarr zo eigenwijs is dat hij perse python 3 wil hebben dan moet je het script opstarten met de pyhon3 binary.
Dus dit als ke Python3 van de SynoCommunity hebt geinstalleerd.
/var/packages/python3/target/bin/python3 NzbToRadarr.py
EDIT:
Ik had even gemist dat je met docker aan het klungelen bent.
Je moet er dan voor zorgen dat je python 3 in de docker hebt draaien waarin je NzbToRadarr hebt draaien.

Ben(V) wijzigde deze reactie 14-01-2020 17:07 (12%)

• Pietertje 085
@kraades en @Ben(V) dank voor de antwoorden daar kan ik wel iets mee denk ik.
Ter info, alles draait in docker bij mij vanaf het begin, python niet die heb ik altijd gewoon vanuit het packet center geinstalleerd.
Het vreemde is dat nzbget dus niets lijkt te doen met de “nieuwe” python installatie maar als ik tussen de regels doorlees zou die installatie dus ook in mijn docker installatie moeten zitten🤔 vandaar dat ie dus niks met de geïnstalleerde package doet nu.
Ik ga maar eens kijken of ik een docker voor nzbget kan vinden die de python v3 erbij heeft zitten want de huidige heeft duidelijk v2.7 aan boord.

Als ik een docker voor Python draai moet ik mijn huidige nzbget installatie dus vertellen waar deze te vinden is en het koppelen van die twee is dus niet genoeg correct?

Dank voor de heldere uitleg zover! 👍🏻

• Ben(V)
Nzbget is geen python applicatie maar een binary dus die gebruikt helemaal geen python
Alleen nzbToRadarr is een python applicatie.

Ben(V) wijzigde deze reactie 14-01-2020 20:13 (21%)

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-01 19:23
@Pietertje 085 Als je de LinuxServer image gebruikt dan kan je simpelweg de image updaten. Er is een nieuwe versie verschenen met Python3.
  • Stop de NZBGet container.
  • Ga naar registry en download de image opnieuw, zorg dat je de latest neemt
  • Ga naar de container tab > selecteer de nzbget container > action > clear
  • Start de container
  • In NZBGet: Settings > Extensions scripts
  • Dit invullen bij ShellOverride (vanaf puntpy t/m ;): .py=/usr/bin/python3;
Het zou nu moeten werken maar bij mij niet :+ op één of andere manier wordt het script in de log getoond:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
error   Mon Jan 13 2020 14:19:29    Post-process-script nzbToMedia/nzbToMedia.py for xx (terminated with unknown status)
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: KeyError: (3, 8)
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: time_left = PYTHON_EOL[(major, minor)] - now
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: File "/downloads/scripts/nzbToMedia/eol.py", line 69, in lifetime
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: days_left = lifetime(version)
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: File "/downloads/scripts/nzbToMedia/eol.py", line 118, in raise_for_status
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: raise_for_status(version, grace_period)
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: File "/downloads/scripts/nzbToMedia/eol.py", line 98, in check
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: eol.check()
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: File "/downloads/scripts/nzbToMedia/nzbToMedia.py", line 679, in <module>
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: Traceback (most recent call last):
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    Executing post-process-script nzbToMedia/nzbToMedia.py for x

Opgelost: ik had ook gewoon de foutmelding kunnen lezen. |:( Download de laatste versie van nzbToMedia en het is opgelost of vervang alleen eol.py. :z

The_Worst wijzigde deze reactie 14-01-2020 20:36 (4%)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• kraades
@The_Worst
De ; moet er achter?

@Pietertje 085
Voor Sonarr en Radarr heb je toch geen nzbToMedia nodig?

Donate ETH

• The_Worst
@kraades Ja:

code:
1
.py=/usr/bin/python3;

Lees trouwens even mijn laatste wijziging in het vorige bericht, mocht het niet werken.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Pietertje 085
kraades schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:35:
@The_Worst
De ; moet er achter?

@Pietertje 085
Voor Sonarr en Radarr heb je toch geen nzbToMedia nodig?
Ik gebruik geen NZBTo Media alleen nzbTo Radarr ;) maar idd laat ik de afhandeling door nzbget doen via de NZBto.... scripts.

• Pietertje 085
The_Worst schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:25:
@Pietertje 085 Als je de LinuxServer image gebruikt dan kan je simpelweg de image updaten. Er is een nieuwe versie verschenen met Python3.
  • Stop de NZBGet container.
  • Ga naar registry en download de image opnieuw, zorg dat je de latest neemt
  • Ga naar de container tab > selecteer de nzbget container > action > clear
  • Start de container
  • In NZBGet: Settings > Extensions scripts
  • Dit invullen bij ShellOverride (vanaf puntpy t/m ;): .py=/usr/bin/python3;
Het zou nu moeten werken maar bij mij niet :+ op één of andere manier wordt het script in de log getoond:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
error   Mon Jan 13 2020 14:19:29    Post-process-script nzbToMedia/nzbToMedia.py for xx (terminated with unknown status)
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: KeyError: (3, 8)
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: time_left = PYTHON_EOL[(major, minor)] - now
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: File "/downloads/scripts/nzbToMedia/eol.py", line 69, in lifetime
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: days_left = lifetime(version)
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: File "/downloads/scripts/nzbToMedia/eol.py", line 118, in raise_for_status
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: raise_for_status(version, grace_period)
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: File "/downloads/scripts/nzbToMedia/eol.py", line 98, in check
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: eol.check()
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: File "/downloads/scripts/nzbToMedia/nzbToMedia.py", line 679, in <module>
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    nzbToMedia: Traceback (most recent call last):
info    Mon Jan 13 2020 14:19:29    Executing post-process-script nzbToMedia/nzbToMedia.py for x

Opgelost: ik had ook gewoon de foutmelding kunnen lezen. |:( Download de laatste versie van nzbToMedia en het is opgelost of vervang alleen eol.py. :z
Dit ga ik vanavond eens even proberen idd, mijn containers laat ik normaal automagish updaten maar schijnbaar deze dus niet 8) dank voor de reacties to zover heren!

• kraades
Pietertje 085 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:23:
[...]

Ik gebruik geen NZBTo Media alleen nzbTo Radarr ;) maar idd laat ik de afhandeling door nzbget doen via de NZBto.... scripts.
Vraagje aan iedereen. Waarom zijn die nzbToMedia scripts nodig? Wat is de meerwaarde? Ik gebruik ook NZBGet, Sonarr, Radarr, Bazarr en alles werkt cq. komt op de juiste plek te staan zonder extra scripts.

Donate ETH

• The_Worst
Ik vind Sonarr bijzonder vervelend werken. Radarr voor films is perfect maar jaren terug had Sonarr problemen met het vinden van afleveringen die hij gemist had, hij mist(te?) een backlog search zoals Sickchill heeft. Ik gebruik dus nzbToMedia dus alleen ook maar voor Sickchill.

• Pietertje 085
Nou container geupdated zoals hierboven, shell override toegevoegd zoals de @The_Worst had aangegeven maar dat gaat nog steeds niet goed, het is nu zelfs erger geworden :'( als ik de .py regel erin in zet failen al mn scripts, dus niet alleen nzbToRadarr |:(

Voor nu weer even genoeg gehad van dit gezeur, vanavond weer verder ;)

• kraades
@Pietertje 085
Volgens mij heb je nzbToRadarr toch niet nodig? Ik gebruik ook NZBGet en Radarr en heb het in ieder geval niet nodig.

Maar misschien mis ik wel jouw achterliggende gedachte...

Donate ETH

• Pietertje 085
kraades schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:34:
@Pietertje 085
Volgens mij heb je nzbToRadarr toch niet nodig? Ik gebruik ook NZBGet en Radarr en heb het in ieder geval niet nodig.

Maar misschien mis ik wel jouw achterliggende gedachte...
Misschien maak ik ergens een denkfout (ook heel goed mogelijk) maar ik zal even kort vertellen hoe het hier in elkaar steektt;

alles draait hier in docker, nzbget, radarr, sonarr, hydra en Bazarr, als ik een film in radarr zet wordt deze via hydra opgezocht en aan nzbget aangeboden, deze trekt hem binnen en doet de PP met verschillende scripts en als laatste in die reeks dus het nzbtoradarr script op dat moment staat de compleet gedownloade film in de Downloads/movie folder en hierna verplaatst radarr de film naar de /media/movies folder en hernoemt hij deze naar een gedefinieerd formaat.

Ik heb dus altijd het nzbtoradarr script als laatste in de reeks om radarr te laten weten dat de film klaar is, maar nu ik er zo over praat bedenk ik me dat radarr natuurlijk zelfstandig in die map kijkt elke x minuten ;)

dus waarschijnlijk is het inderdaad dubbel op :)

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 19:19
Pietertje 085 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:33:
[...]

Misschien maak ik ergens een denkfout (ook heel goed mogelijk) maar ik zal even kort vertellen hoe het hier in elkaar steektt;

alles draait hier in docker, nzbget, radarr, sonarr, hydra en Bazarr, als ik een film in radarr zet wordt deze via hydra opgezocht en aan nzbget aangeboden, deze trekt hem binnen en doet de PP met verschillende scripts en als laatste in die reeks dus het nzbtoradarr script op dat moment staat de compleet gedownloade film in de Downloads/movie folder en hierna verplaatst radarr de film naar de /media/movies folder en hernoemt hij deze naar een gedefinieerd formaat.

Ik heb dus altijd het nzbtoradarr script als laatste in de reeks om radarr te laten weten dat de film klaar is, maar nu ik er zo over praat bedenk ik me dat radarr natuurlijk zelfstandig in die map kijkt elke x minuten ;)

dus waarschijnlijk is het inderdaad dubbel op :)
dat niet alleen, je kunt Radarr ook laten samenwerken met je downloadprogramma. Daar heb je nzbtoradarr helemaal niet voor nodig.

• Pietertje 085
Incolumis schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:46:
[...]

dat niet alleen, je kunt Radarr ook laten samenwerken met je downloadprogramma. Daar heb je nzbtoradarr helemaal niet voor nodig.
Ja ik heb de laatste stappen idd laten vervallen en laat radarr en sonarr het pp doen, dat werkt een stukje mooier idd.

:*)

• Binnetie
Ik gebruikte voorheen ook wat scripts maar met de overstap van een andere nas kwam ik erachter dat ik ze niet meer nodig ben. Sonarr en Radarr handelen het verder af met NZBGet. Bazarr zet de ondertiteling erbij en klaar.

Wel moet ik nog eens kijken of ik de laatste versies heb van apps in Docker. En dan kijken of ik kan updaten zonder zaken in de Docker config te hoeven aanpassen.

• Pietertje 085
Binnetie schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:52:
Ik gebruikte voorheen ook wat scripts maar met de overstap van een andere nas kwam ik erachter dat ik ze niet meer nodig ben. Sonarr en Radarr handelen het verder af met NZBGet. Bazarr zet de ondertiteling erbij en klaar.

Wel moet ik nog eens kijken of ik de laatste versies heb van apps in Docker. En dan kijken of ik kan updaten zonder zaken in de Docker config te hoeven aanpassen.
Zoals @The_Worst hierboven al omschreef is dat redelijk simpel;

- Stop de container.
- Ga naar registry en download de image opnieuw, zorg dat je de latest neemt
- Ga naar de container tab > selecteer de container > action > clear
- Start de container en je draait de laatse versie

werkt als een malle. :9

• Binnetie
Haha super, dankjewel.
Ik heb met het inrichten 2 weken geleden overal de 'latest' van gepakt. Maar ik meende dat ik hier las dat iemand flink achterliep in versie terwijl het de latest moest zijn. Is dat omdat dan van Sonarr en Radarr iemand een docker image moet maken?

• The_Worst
De beheerder van LinuxServer moet de images bouwen maar voor NZBGet, Radarr etc. allemaal niet heel erg interessant omdat die zichzelf kunnen updaten. Alleen werd het recent wel relevant omdat Python3 benodigd is voor nzbToMedia.

Ondanks dat er een nieuwe image is, update Synology ze niet automatisch.

• Ben(V)
Zelf updaten kunnen alleen python applicatie en aangezien NzbGet en Radarr gewoon binaries zijn en geen python applicatie kunnen die zichzelf echt niet updaten.

En bij de SynoCommunity hebben ook maar een beperkte mens capaciteit om packages te updaten dus het zal nooit zo zijn dat voor elke update van een applicatie meteen de volgende dag er een geupdate package voor je Nas beschikbaar is.

Dat is gewoon het voordeel van python applicaties zoals bijvoorbeeld SickChill, die kunnen zichzelf updaten omdat de machine afhankelijkheid in het python package zit en er dus geen binary gebouwd hoeft te worden voor elk mogelijke hardware/OS combinatie.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

The_Worst schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:23:
De beheerder van LinuxServer moet de images bouwen maar voor NZBGet, Radarr etc. allemaal niet heel erg interessant omdat die zichzelf kunnen updaten. Alleen werd het recent wel relevant omdat Python3 benodigd is voor nzbToMedia.

Ondanks dat er een nieuwe image is, update Synology ze niet automatisch.
Radarr en sonarr in docker updaten gewoon binnen oude image.

• kraades
Off topic.
Je kunt eventueel ook nog watchtower gebruiken om je docker images automatisch te updaten.

Edit:
Ter info mijn setup.
Misschien heeft iemand er nog iets aan.
Simon's Blog: NZBGet, Sonarr, Radarr en Bazarr op Synology (Docker)

kraades wijzigde deze reactie 16-01-2020 21:48 (51%)

Donate ETH

• The_Worst
SadisticPanda schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:55:
[...]

Radarr en sonarr in docker updaten gewoon binnen oude image.
Klopt dat zei ik ook maar onduidelijk. Ik moest alleen de image dus laatst updaten omdat ik python3 nodig heb.

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:58
Sinds kort heb ik Sonarr, Radarr en NZBGet via Docker draaien.. Lange tijd gedraaid op een oude Synology, maar daar begon de snelheid steeds dramatischer van te worden. Nu staat een oud NUC'je z'n werk te doen, wat een stuk sneller werkt!

Alles loopt weer als een zonnetje, echter krijg ik Sonarr niet helemaal lekker. Bij het verwerken van de gedownloade bestanden, krijg ik de melding dat ie geen rechten heeft tot de map.
Couldn't import episode /downloads/completed/tv/XXX/XXX.mkv: Access to the path "/tv/XXX" is denied.
Dit zijn de instellingen welke ik gebruikt heb bij Docker:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
sudo docker create --name=sonarr
--restart=always
-v /home/docker/sonarr/config:/config
-v /downloads:/downloads
-v /media/NAS/TV\ Series:/tv
-e PGID=1000 -e PUID=1000
-e TZ=Europe/Amsterdam
-p 8989:8989 
linuxserver/sonarr

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
sudo docker create --name=nzbget
--restart=always
-v /home/docker/nzbget/config:/config
-v /downloads:/downloads
-e PUID=1000 -e PGID=1000
-e TZ=Europe/Amsterdam
-p 6789:6789
linuxserver/nzbget

Ik zie de fout even niet om eerlijk te zijn...
Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True