Films, tv, muziek en boeken - Terugkoppeling topic

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 09:18

Mx. Alba

hen/die/zij

Natuurlijk hoor je vooral de mensen klagen die het niet eens zijn met hoe het nu is ingericht. Doe het anders, en je zult ook alleen mensen horen die het daar weer niet mee eens zijn.

En wat is dat nou weer voor gezeur dat je niets over de boeken wil lezen. De serie loopt verdomme op veel punten al voor op de boeken ondertussen. En zoals jij niets over de boeken wil weten, willen anderen niets over spoilers en teasers weten.

Het is gewoon niet mogelijk om iedereen tevreden te krijgen. Of we moeten voor iedereen een individueel topic maken waarin hij met zichzelf kan discussiëren over precies dat waar hij het over wil hebben. Lekker gezellig. Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen?

Sorry dat ik een beetje kortaf ben maar deze discussie is al tot in den treuren gevoerd en er wordt niets nieuws toegevoegd. De huidige indeling is het gevolg van een zeer langzaam en moeizaam proces dat voor mij als moderator zo frustrerend was dat ik klaar was om het modbijltje erbij neer te gooien. Ik heb geen zin om dat nog een keer dunnetjes over te doen. Aan een herhaling van zetten heeft niemand iets.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:22

SomerenV

It's something!

Mx. Alba schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:53:
Natuurlijk hoor je vooral de mensen klagen die het niet eens zijn met hoe het nu is ingericht. Doe het anders, en je zult ook alleen mensen horen die het daar weer niet mee eens zijn.

En wat is dat nou weer voor gezeur dat je niets over de boeken wil lezen. De serie loopt verdomme op veel punten al voor op de boeken ondertussen. En zoals jij niets over de boeken wil weten, willen anderen niets over spoilers en teasers weten.

Het is gewoon niet mogelijk om iedereen tevreden te krijgen. Of we moeten voor iedereen een individueel topic maken waarin hij met zichzelf kan discussiëren over precies dat waar hij het over wil hebben. Lekker gezellig. Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen?

Sorry dat ik een beetje kortaf ben maar deze discussie is al tot in den treuren gevoerd en er wordt niets nieuws toegevoegd. De huidige indeling is het gevolg van een zeer langzaam en moeizaam proces dat voor mij als moderator zo frustrerend was dat ik klaar was om het modbijltje erbij neer te gooien. Ik heb geen zin om dat nog een keer dunnetjes over te doen. Aan een herhaling van zetten heeft niemand iets.
Gezeur dat ik niets over de boeken wil lezen? Pardon? Ik zal een voorbeeld geven. Het Star Wars topic over de nieuwe film heb ik op de voet gevolgd maar naarmate de film dichterbij kwam ging ik het topic mijden omdat ik geen zin had in spoilers. Ik had vervolgens ook gaan lopen miepen dat spoilers in spoilertags horen, maar ik gun mensen hun plezier. Prima als mensen willen praten over geruchten, trailers, interviews, etc, maar ik hoef het niet te zien. Makkelijkste manier is om dan simpelweg het topic niet te bezoeken. En als mensen het idee hadden dat iets écht een grote spoiler kon zijn dan werd het alsnog in spoilertags geplaatst. Maar iets als trailers, teasers en posters vielen niet onder die regel.

Wat je nu hebt bij GoT is dat het topic gewoon naar de tering geholpen is door oeverloos gezanik van een klein groepje. Prima als je het topic zo wilt runnen maar als je die mentaliteit overal door gaat voeren dan sloop je in no time de complete community :w

[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 18-02-2016 00:02 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Iets met stuurlui en wal? Vergeet niet dat ik het met je eens ben. Wat mij betreft hoeft er helemaal niets in spoiler tags en zou er in het GOT topic lustig op los gediscussieerd worden over spoilers, teasers, theorieën en zelfs vergelijkingen of verduidelijkingen vanuit de boeken. Maar je moest de shit storm zien toen ik probeerde ook maar iets in die richting te gaan. Ik ga daar mijn vingers niet meer aan branden want ik ben net als alle andere moderators ook maar een vrijwilliger die dit doet omdat ik het leuk vind. Door dat soort dingen gaat die lol er snel af.

Het is zoals het is, take it or leave it. :w En als je het er niet mee eens bent, pak dan zelf het moderator stokje maar op en kijk of je er zelf wel uit kunt komen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Mx. Alba schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 00:07:
Iets met stuurlui en wal? Vergeet niet dat ik het met je eens ben. Wat mij betreft hoeft er helemaal niets in spoiler tags en zou er in het GOT topic lustig op los gediscussieerd worden over spoilers, teasers, theorieën en zelfs vergelijkingen of verduidelijkingen vanuit de boeken. Maar je moest de shit storm zien toen ik probeerde ook maar iets in die richting te gaan. Ik ga daar mijn vingers niet meer aan branden want ik ben net als alle andere moderators ook maar een vrijwilliger die dit doet omdat ik het leuk vind. Door dat soort dingen gaat die lol er snel af.

Het is zoals het is, take it or leave it. :w En als je het er niet mee eens bent, pak dan zelf het moderator stokje maar op en kijk of je er zelf wel uit kunt komen.
"Het is zoals het is, take it or leave it."

Dat had je toen moeten hanteren en je poot stijf moeten houden. Gezeur blijf je toch wel houden.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Dus waarom zou ik meer naar jouw gezeur moeten luisteren dan naar dat van een ander? Sorry dat jij niet precies dat krijgt wat je wil hebben. Dat krijg ik ook niet. Zo is het nu eenmaal in het leven.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Dit topic is voor discussie over Game of Thrones. Niet voor discussie over wat hier wel of niet thuis hoort. Was ik daar niet duidelijk genoeg over of zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:31

Major_ton

Shoot!

miicker schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:56:
Beetje belachelijk om maar alle foto's die door HBO zelf gereleased zijn hier te verwijderen. Ik ben daar juist wel in geïnteresseerd! Aan mij de keus of ik op de spoiler tag klik toch?
Nu zullen mods wel denken, ja maar dat moet in het spoiler topic!! NEE, Dat moet juist niet in het spoiler topic, het spoiler topic gaat namelijk over spoilers voor zowel het boek als de serie, ik lees de boeken niet, en wil geen spoilers lezen over dingen die in het boek gebeurt zijn (omdat ik het boek misschien ooit nog wil lezen) maar ik wil wel foto's zien van opnames en dergelijke! Die foto's horen hier dus gewoon thuis.
So true. Posters, teasers, trailers, vooraf getoonde behind the scenes, theorieën, vermoedens, ontdekkingen en vragen aangaande de TV serie zijn GEEN spoilers en moeten hier gewoon gepost kunnen worden. Ik keek net de nieuwe teaser/trailer pas en wilde hier even kijken naar de opvattingen van andere kijkers. Helaas lees ik alleen maar onzin over spoiler regels. Wat een gedoe zeg.

Verder zegt de trailer mij nog niks. Alles kan gebeuren, zoals altijd bij GoT. Hopelijk is Tyrion weer lekker verbaal sterk dit seizoen d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Major_ton op 18-02-2016 00:31 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 13:15
Ik zie trouwens in de spelregels het volgende staan:

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Imho zijn de foto's en de speculaties hier over dus ten onrechte verwijderd. Maar goed, ik ben geen mod.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-06 16:28

Baseman77

We move

Na elke pauze/stop begint hier het gezeik weer over spoilers...een never ending story, vermoeiend.
Ik ben het trouwens met miicker en Major_ton eens.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Over de trailers cq posters en spoiler tags: als het goed is kun je een titel geven aan een spoiler, kunnen we dan niet gewoon trailers onder een spoiler tag gooien, met als titel 'trailer', en dit zelfde voor posters etc? Ik heb namelijk geen interesse in verhaalspoilers, maar wel in door HBO geposte trailers etc. Door een goede titel te gebruiken kan iedereen zelf beslissen of ze iets wel of niet willen zien. Spoilers zonder titel kunnen gewoon nog steeds verwijderd worden bijvoorbeeld.

En uiteraard geen spoilers in de titel ;)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Dus verschillende spoilertags voor verschillende (mogelijke) soorten spoilers? Dan wordt dit topic nog meer een clusterfuck dan dat het al was. I'm out.

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 19:50
SomerenV schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:18:
Dus verschillende spoilertags voor verschillende (mogelijke) soorten spoilers? Dan wordt dit topic nog meer een clusterfuck dan dat het al was. I'm out.
Je kan het simpel uitvoeren, gewoon voor elke spoiler tussen haakjes zetten waar de spoiler over gaat.
(Boeken)
(Leaks)
(Trailers)
(Theorieën)

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

markdm schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:46:
[...]

Je kan het simpel uitvoeren, gewoon voor elke spoiler tussen haakjes zetten waar de spoiler over gaat.
(Boeken)
(Leaks)
(Trailers)
(Theorieën)
Ik denk dat we deze discussie in het terugkoppelingen topic moeten houden. Lekken en niet officiële materialen zijn spoilers, verhaal/boek zaken zijn helemaal irritant en moeten niet eens in spoilertags staan maar in een los topic (dat staan ze) en trailers en theorize zijn geen spoilers, dat is gewoon discussie. Volgens mij is dat ook wat iedereen wil :).

Er wordt soms een beetje krampachtig gereageerd en er zijn een beetje ingewikkelde regels die worden gehandhaafd door iemand die er niet achter staat :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

SomerenV schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:18:
Je hebt dezelfde spoilertags, je zet er alleen gewoon bij wat het is, zoals dit:

spoiler: Voorbeeld
Dit is geen spoiler mr een voorbeeld

Edit: En dan alleen voor dingen die te maken hebben met de serie. Boeken horen nog steeds in het andere topic. Trailers en posters horen wat mij betreft hier (omdat ze over de TV serie gaan), maar aangezien er mensen zijn die ze niet willen zien kunnen ze onder tags, met een omschrijving zodat iedereen weet wat er onder de spoiler tags staat (zonder echt te spoilen).

[ Voor 30% gewijzigd door mark-k op 18-02-2016 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Wat een gedoe over een serie die pas in april weer begint ;)
mark-k schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:02:
maar aangezien er mensen zijn die ze niet willen zien
Dan moeten ze deze topic maar negeren...ik bekijk zelf de trailers in deze topic niet, maar ze in spoilers zetten vind ik onzin. Ze mogen hier openlijk staan en er mag over gediscussieerd worden. Heb je daar problemen mee, dan laat je deze topic gewoon links liggen totdat GoT eindelijk weer is begonnen.

Maar dit is slechts mijn nederige mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Baseman77 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:38:
Wat een gedoe over een serie die pas in april weer begint ;)

[...]

Dan moeten ze deze topic maar negeren...ik bekijk zelf de trailers in deze topic niet, maar ze in spoilers zetten vind ik onzin. Ze mogen hier openlijk staan en er mag over gediscussieerd worden. Heb je daar problemen mee, dan laat je deze topic gewoon links liggen totdat GoT eindelijk weer is begonnen.

Maar dit is slechts mijn nederige mening.
Jouw nederige mening is echter niet gelijk aan de roze melding onderaan het topic:
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

mark-k schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:51:
Jouw nederige mening is echter niet gelijk aan de roze melding onderaan het topic:
Als ik die tekst letterlijk neem, dan mogen de trailers/previews wel openlijk geplaatst worden.
Alleen verdere info erover moet in spoilertags >:)

Maar mij ook prima, info over casting en de trailers/previews dus in spoilertags.
De info uit de boeken wordt niet besproken en de rest mag openlijk, zoals theorieën.

Zijn we dan klaar met deze regelmatige herhaling van zetten?
Nu denk ik iedere keer iets leuks/interessants/nieuws te kunnen lezen, maar volgt al snel de teleurstelling :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Uit het GoT serie topic:
Mx. Alba schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:35:
[Mbr]Aangezien alle verhaallijnen op twee na (Ironborn en Oldtown) nu mijlenver voor lopen op de boeken ben ik van mening dat het verbod op boekreferenties en -vergelijkingen flink versoepeld kan worden. Ik zou willen voorstellen dat over alles gediscussieerd kan worden zolang het over iets gaat wat in de serie al aan bod is geweest. Uiteraard ook zolang het de discussie niet gaat overheersen. Discussie hierover graag in het terugkoppeling topic, niet hier; dit is slechts de uitnodiging om daarover te discussiëren. [/]
Vind ik niet, dan krijg je weer die "in het boek doet die persoon dit en dat ipv wat hij in de serie doet..." etc. en daar heb ik geen interesse in. ik wil niet weten wat in het boek anders is gebeurd, als ik dat ooit zou willen weten wil ik daar zelf achter komen door het boek te lezen.

Ik snap sowieso deze stelling niet, als de serie nu toch voorloopt op het boek is er toch helemaal niks om mee te vergelijken? Dus het enige dat je bereikt met het open gooien van het boek-serie vergelijken is het verprutsen van de belevenis van de mensen die ooit de boeken nog zouden willen lezen. Waarom zou het voorlopen van de serie opeens een verschil maken in het bespreken van de vorige gebeurtenissen ten opzichte van het boek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eens met mark-k. Er is geen enkele reden om de huidige maatregel te versoepelen: je wint er niets mee. Maar voor degene die de boeken wellicht nog een keertje willen lezen verpest je mogelijk wel veel.

Het GoT-topic gaat over GoT. De serie. Per definitie niet over de boeken. Voor degene die alleen de serie kijkt, is dat gezeik over de boeken alleen maar ruis.

Ik ben erg benieuwd naar de argumenten waarom het opeens wél toegevoegde waarde zou hebben in het GoT-topic, terwijl we al een "bediscusseer de serie en de boeken"-topic hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Maar vrij regelmatig is informatie uit de boeken wel heel nuttig om e.e.a. uit te diepen wat in de serie maar heel summier aan bod komt. Als er nu zulke nuttige achtergrondinformatie wordt gegeven dan wordt er meteen moord en brand geschreeuwd omdat dat informatie uit de boeken is. De boekenban is ooit ingesteld omdat eigenlijk alles uit de boeken spoilers waren voor de serie. Ondertussen is die reden vervallen en kan informatie uit de boeken juist voor serie-kijkers verdieping geven. Mijn idee is om gewoon wat minder autistisch met de scheiding tussen de boeken en de serie om te gaan - en ja, dat mag ik zeggen want ik ben zelf autist. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Kun je nu op voorhand dan al beloven dat iets wat in de serie (te) summier is ingebracht, maar in de boeken wél uitgebreid bekend is, in de toekomst géén nieuwe rol gaat spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Zo goed als. Alles wat in een boek van 1000 pagina's staat krijg je onmogelijk in een serie van 10 uur. Ze hebben echt de tijd niet om later nog in detail terug te komen op iets waar ze eerder in vogelvlucht overheen zijn gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik zie ook geen enkele reden om de scheiding op te heffen anders dan persoonlijk belang.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Als ik achtergrondinfo wil die ik alweer vergeten ben, dan kijk ik wel op http://gameofthrones.wikia.com, spoilerloos en i.p. geen gemiep over de boeken.

Sterker nog, ik zit helemaal niet te wachten op "jamaar, in de boeken is zus en zo gezegd, dus bladiebla". Ik wil de serie kijken zoals de serie bedoeld is.

[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 16-05-2016 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:02
Hier nog een stem tegen de voorgestelde versoepeling. Heeft voor mij 0 voordelen, wel nadelen. Ik wil niet weten hoe de serie afwijkt van de boeken, daar is al een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Mx. Alba schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:13:
Maar vrij regelmatig is informatie uit de boeken wel heel nuttig om e.e.a. uit te diepen wat in de serie maar heel summier aan bod komt. Als er nu zulke nuttige achtergrondinformatie wordt gegeven dan wordt er meteen moord en brand geschreeuwd omdat dat informatie uit de boeken is. De boekenban is ooit ingesteld omdat eigenlijk alles uit de boeken spoilers waren voor de serie. Ondertussen is die reden vervallen en kan informatie uit de boeken juist voor serie-kijkers verdieping geven. Mijn idee is om gewoon wat minder autistisch met de scheiding tussen de boeken en de serie om te gaan - en ja, dat mag ik zeggen want ik ben zelf autist. :D
De informatie uit de boeken is juist helemaal niet nuttig en totaal niet relevant. De serie wijkt als het goed is af van de boeken, dus je kunt niet eens garanderen dat de info die je dan erbij geeft wel klopt in de serie. Het enige dat ermee bereikt kan worden is dat het verpest wordt voor sommige mensen.

Mocht het toch weer toegestaan worden geef dat aub heel duidelijk aan, dan open ik het GoT topic niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

Zou er wellicht ook een 'button' in het reageer-scherm geplaatst kunnen worden (dev-group), boven het kader bij B I U, maar dan voor 'spoiler' met een zwart blokje en een witte "s" erin ofzo, dan worden spoiler-velden ook vaker gebruikt en is makkelijker tekst editten?

Bij voorbaat dank- en het is een suggestie, niks meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Dit is niet de goede plek voor deze suggestie. Bovendien mag je van een Tweaker wel verwachten dat hij [spoiler] kan typen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-06 15:02
Hallo,

Ik heb met een topic aanmaken een typo gemaakt, zouden iemand deze kunnen aanpassen?
Het gaat om het topic, "[ Serie] The Night Off ", maar dit moet " [Serie] The Night Of " zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Omtrent de spoilers in het Walking Dead topic.
Mx. Alba schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:08:
[...]

Laten we dit eventueel verder bespreken in het terugkoppelingstopic waar het thuishoort.

Elke keer weer het zelfde gedoe met spoilers. Het is gewoon niet mogelijk om iedereen tevreden te stellen. Laten we gewoon de regel aanhouden zoals die al meer dan een jaar in dit topic geldt en zoals die ook in de Topic Warning staat, totdat we eventueel iets anders besloten hebben in het terugkoppelingstopic.
Mijn suggestie om vandaag nog ff spoilers aan te houden is omdat deze keer de spoiler zo groot van omvang is dat het gewoon een naaistreek is om het nu al te gaan vertellen voor de mensen die later vandaag (bijv. op FOX vanavond) pas gaan kijken. En... (ik zet dit even in een spoilertag just in case).
spoiler:
..de hele aflevering is zodanig gefilmd met het de onthulling van deze spoiler in het achterhoofd. Spoileren zou dus hele effect van de aflevering ook weghalen.

Vandaar de uitzondering. Normaal zou ik ook gewoon zeggen van uitgezonden in de US is geen spoiler meer nodig.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06
Of, bij zo'n belangrijke aflevering, kom je beter niet in het topic wat daar expliciet over gaat? Als het nu in een random discussie was...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Er is voor dat topic seizoenen geleden besloten om het zo te doen. In de VS uitgezonden = geen spoiler tags meer nodig. Nu wordt het zelfs tegelijk ook in Nederland uitgezonden. Oké, midden in de nacht - maar dat is juist een bevestiging van die regel, geen ontkrachting ervan.

Als je echt geen spoilers wil dan moet je gewoon op maandag dat topic mijden. Zo was het in voorgaande seizoenen en daar verandert wmb niets aan tenzij er goede argumenten voor komen om het anders te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Al een paar keer zijn nu in het TWD-topic de comics aangehaald, soms ook met hele pagina's uit de comic. Nu is het bij het GOT-topic zo dat referenties aan en vergelijkingen met de boeken niet zijn toegestaan, juist omdat de verhaallijnen enerzijds steeds verder afwijken - maar anderzijds zullen de boeken en de serie toch uiteindelijk hoogstwaarschijnlijk in grote lijnen op het zelfde punt uitkomen waardoor informatie uit de boeken flinke spoilers kunnen zijn voor de serie. Feitelijk is dat bij TWD ook zo...

Mijn voorstel is dus om informatie uit de comics achter spoiler tags te laten verdwijnen, of eenvoudigweg te "verbieden", zoals ook in het GOT-topic het geval is. Wat zijn jullie meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:43

Spooksel

Spooksel!

Verbieden zou ik niet direct doen, streng zijn op materiaal wat de serie kan spoilen wel!

Kijk, wat ik hier doe bijvoorbeeld:
Spooksel in "[Serie] The Walking Dead \[2]"

Dat is een comic referentie die ik prima kan maken, het toont exact de setting uit een scene die inmiddels is uitgezonden en het verklapt echt helemaal 0,0 niks meer.

Voor de rest hanteer ik altijd dat wanneer ik een spoiler maak dat ik erboven waarschuw waar het over gaat!

spoiler: Let op, dit is een TWD comic spoiler!
Ik lees de comics en vind het leuk om hier in het TWD topic vergelijkingen erover te trekken. En ik heb schijt aan azijnpissers die het niet op kunnen brengen om na een nieuwe aflevering weg te blijven uit het topic tot ze hem gekeken hebben!

Zoals ik hier doe bijv:
Spooksel in "[Serie] The Walking Dead \[2]"

We zullen moeten accepteren dat we nooit een middenweg gaan vinden helaas. Verbieden verknald voor mij een deel van de lol van het TWD, toelaten van spoilers verknald de lol van mensen die de comics niet lezen. Zwarte balken, prima! Zolang ze voor spoilers zijn over events uit de comics die nog niet geweest zijn in de serie en materiaal van de serie (previews, etc) dat nog niet uitgezonden is!

[ Voor 10% gewijzigd door Spooksel op 25-10-2016 14:26 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zeror schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:38:
Omtrent de spoilers in het Walking Dead topic.

[...]

Mijn suggestie om vandaag nog ff spoilers aan te houden is omdat deze keer de spoiler zo groot van omvang is dat het gewoon een naaistreek is om het nu al te gaan vertellen voor de mensen die later vandaag (bijv. op FOX vanavond) pas gaan kijken. En... (ik zet dit even in een spoilertag just in case).
spoiler:
..de hele aflevering is zodanig gefilmd met het de onthulling van deze spoiler in het achterhoofd. Spoileren zou dus hele effect van de aflevering ook weghalen.

Vandaar de uitzondering. Normaal zou ik ook gewoon zeggen van uitgezonden in de US is geen spoiler meer nodig.
Gewoon de normale regels hanteren. Iedereen weet dat je op maandag (na de US uitzending) gespoild kan worden. Dit is de regel, die is duidelijk, de meerderheid snapt 'm ook. Gewoon niet in dat topic komen op maandag, simpel. Wat jij voorstelt klinkt heel logisch, maar is een uitzondering op een duidelijke, concrete, al lang lopende en goed hanteerbare regel.

Bij TWD (en bij veel nieuwe series) is het wel zo dat de tijd tussen NL en US maar 16u is. Vroeger was het daarom niet te hanteren om alles van de US uitzendingen in spoilertags te doen (hele topic werd zwart, speciale US topics en NL topics die helemaal leeg waren). Met de huidige situatie (< 1 dag verschil in uitzendtijd tussen US en NL) zou je wel kunnen zeggen dat er pas zonder spoilertags gepost mag worden na de NL uitzending. Maar niet de ene keer niet en de andere keer wel. Maar eerlijk gezegd vind ik het ook allemaal niet zo erg. Ik lees dat topic gewoon niet vanaf US uitzending totdat ik hem (uit US :P) gekeken heb :).
Mx. Alba schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:09:

Mijn voorstel is dus om informatie uit de comics achter spoiler tags te laten verdwijnen, of eenvoudigweg te "verbieden", zoals ook in het GOT-topic het geval is. Wat zijn jullie meningen?
Ik zou alleen maatregelen nemen als dat vanuit het topic gezien nodig is. Niet omdat dat bij de buren ook zo is. Volgens mij gaat het in het DWD topic helemaal goed. Af en toe zie je zo'n spoiler, er staat altijd netjes bij dat het om comic spoilers gaat en niemand gaat over de flos. Het topic heeft er geen last van.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 25-10-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb niet het idee dat de comics referenties die gepost worden nu zo'n groot probleem vormen. Bij GoT was dat wel zo inderdaad, maar bij TWD krijg ik die indruk niet. Het verbieden ervan vind ik denk ik net een stap te ver gaan. Ik weet niet hoe anderen hier over denken...

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

JvS schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:40:
Af en toe zie je zo'n spoiler, er staat altijd netjes bij dat het om comic spoilers gaat en niemand gaat over de flos. Het topic heeft er geen last van.
Precies. Heel soms gebeurt het wel eens dat er ff een paar reacties achter elkaar komen waarin een spoiler gequote wordt met een reactie daarop die ook een spoiler is. Dan heb je wel eens een stukje van een pagina in het topic die dan ff een en al zwarte balkjes is. Ik kan me voorstellen dat zoiets ff vervelend is voor mensen die het allemaal niet willen weten, maargoed... daar heb je een scrollwieltje voor :P

Ik denk dat we nu gewoon een prima balans en regel hebben eigenlijk. Comic materiaal omtrent nog niet uitgezonden materiaal gewoon in het zwart, previews in het zwart, uitgezonden materiaal en comicreferenties uit het verleden gewoon open en bloot.

Mijn grootste irritatie is en blijft dat gemekker van mensen die willen dat we op maandag het materiaal over de uitzending van de afgelopen nacht in spoilers zeggen, hoepel toch op, seriously. Het lukt mij ook _meer_ dan prima om op de maandagen uit het TWD topic te blijven totdat ik de episode gezien heb.

Echt hoor, dat je gespoilered wordt heb je echt 200% aan jezelf te danken door niet uit het topic te blijven op maandag (of tot whenever je tijd hebt om te kijken). Get over it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 16:35

burgt

Starbass

Spooksel schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:20:
Verbieden zou ik niet direct doen, streng zijn op materiaal wat de serie kan spoilen wel!

...
Precies eens met wat Spooksel hier ook zecht!

GoT toppic was al vernaggeld door al dat onzinnig gezeur, laat dat niet hier ook gebeuren ;)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Oké dat is dan overduidelijk. Recht zo die gaat in TWD, bedankt voor de terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Mijn persoonlijke mening ; eenvoudigweg verbieden. Apart topic net als de Song of ice & fire boeken.
Ondanks beweringen dat er nooit echt gespoiled is, ben ik echt TWD gaan vermijden omdat bijv. Negan en Lucille al breeduit aan bod kwamen terwijl die nog niet in de serie genoemd waren. Zelfde nu met Kingdom, wordt al tijden benoemd terwijl de eerste keer dat ik het in tv serie gerelateerde beelden tegenkwam de trailer van season 7 was. En die spoiler balken vind ik gruwelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Ik ben het wel deels eens met Goner, er is absoluut sprake geweest van subtiele namedropping over een onderwerp dat je nog helemaal niet weet als je alleen de serie kijkt, maar wel al hoog en breed in de comics aan bod is geweest, zoals de naam Lucille, Negan en de Kingdom inderdaad. Blijkbaar is het toch erg moeilijk voor comic-volgers om te bepalen of iets nu wel of niet in de serie aan bod is gekomen.

Zelf heb ik geen problemen met referenties aan de comics, mits iedereen zich aan de regels mbt spoilers houdt. Gewoon geen namedropping en geen verhaallijnen posten tot de uitzending is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Al een paar keer zijn nu in het TWD-topic de comics aangehaald, soms ook met hele pagina's uit de comic. Nu is het bij het GOT-topic zo dat referenties aan en vergelijkingen met de boeken niet zijn toegestaan, juist omdat de verhaallijnen enerzijds steeds verder afwijken - maar anderzijds zullen de boeken en de serie toch uiteindelijk hoogstwaarschijnlijk in grote lijnen op het zelfde punt uitkomen waardoor informatie uit de boeken flinke spoilers kunnen zijn voor de serie. Feitelijk is dat bij TWD ook zo...

Ik denk dat er drie opties zijn:

Het zou mijn voorkeur hebben om te kiezen uit 2 opties:

1 De comic in het TWD-topic toestaan, maar met dezelfde spoilerregel. Is een situatie in de serie nog niet uitgezonden, dan mag de comic hem niet spoilen. Spoilers per definitie in zwarte blokken.

of

2 De comic hier in het TWD-topic absoluut niet toestaan en een apart topic openen waarin de serie en de comic vergeleken mogen worden. Je kunt aldaar kiezen voor alle informatie toestaan, of met spoilers werken. Als men echt wil discussiëren over verschillende verhaallijnen en mogelijkheden kan dat wel met spoilers, maar werkt het waarschijnlijk beter om dit in dat specifieke vergelijkingstopic zonder spoilers te doen.

Ik ben het eens met Goner dat er teveel namedropping is en dat bepaalde situaties of verhaallijnen al deels uitlekken omdat iemand zijn mond nog niet kan houden. Verder ook eens met Frieda.

Sowieso, ik ben een tijdje terug begonnen aan de comics en weet door al die spoilers daar nu ook al wat er gaat gebeuren. Dat is gewoon niet leuk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het lijkt me niet heel wijs om hier een tweede GoT achtig gedrocht van te maken met allerlei kunstmatige topics waarbij het een nachtmerrie is zowel voor users als mods om te bepalen (en beheren) wat waar wel en niet gezegd mag worden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voor namedropping moet je gewoon een TR aanmaken. Blijkbaar is er één "enthousiasteling" die het doet. Laat dat door beheer worden aangepakt.

Die voorstellen hierboven en die mega overregulatie zie ik niet echt zitten. Hoe meer regels je maakt, hoe meer je het moet onderhouden, hoe meer mensen het overtreden, hoe meer mensen TRs gaan maken en dan loopt het uiteindelijk zogenaamd uit de hand en moet het topic weer tijdelijk dicht om puin te ruimen....

Nee laat maar lekker zoals het is, is prima,.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Op zich is inderdaad de bestaande regel "nog niet (in de VS) op tv geweest, dan in spoiler tags" een goede en dat kan dan ook toegepast worden op info uit de comics - de huidige timeline van de serie aanhouden voor wat er uit de comics wel of niet besproken mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zoals gezegd, if it ain't broke, don't fix it. Waar komt die drang om 'iets' te gaan doen vandaan?

Daarnaast zijn er ook mensen die de comics nog willen lezen, ik hoef niet nu al al die plaatjes te zien.

[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 25-10-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

De drang om 'iets' te doen komt vanuit meldingen van mensen die ontevreden zijn met de huidige regel - via topic reports, DM's en commentaren in het topic. Zo was er bijvoorbeeld ook iemand die zie dat hij in het TWD-topic geen informatie uit de comics wil zien omdat dat voor hem een spoiler voor de comics is die hij op een later tijdstip nog wil gaan lezen. Sorry maar dit topic gaat over de serie, niet over de comics. De hele serie is een spoiler voor de comics als je die nog niet gelezen hebt. Als we ook nog moeten gaan modereren op spoilers ten opzichte van de comics, dat is compleet onbegonnen werk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
JvS schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:33:
Zoals gezegd, if it ain't broke, don't fix it. Waar komt die drang om 'iets' te gaan doen vandaan?

Daarnaast zijn er ook mensen die de comics nog willen lezen, ik hoef niet nu al al die plaatjes te zien.
Waarom hangt men dan toch in de topics rond? Ik volg deze discussie sinds Game of Thrones zijdelings, maar het verbaasd mij enorm hoe hysterisch men over mogelijk spoilers is. Kijk dan gewoon niet in het topic?! Het is een beetje klagen in het voetbaltopic dat er uitslagen staan van wedstrijden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Mx. Alba schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:32:
Sorry maar dit topic gaat over de serie, niet over de comics.
Was het maar waar ...
Er staat al lang in de topic-warning dat ook de tijdlijn voor de comics geld ivm spoilers/name-dropping, maar dat heeft nooit geholpen. Net zag ik een post over een tijdsprong in de comics en of/wanneer die in de serie zou komen. Onnodig IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:13:
[...]

Waarom hangt men dan toch in de topics rond? Ik volg deze discussie sinds Game of Thrones zijdelings, maar het verbaasd mij enorm hoe hysterisch men over mogelijk spoilers is. Kijk dan gewoon niet in het topic?! Het is een beetje klagen in het voetbaltopic dat er uitslagen staan van wedstrijden.
Die vergelijking gaat natuurlijk mank, er is niet zoiets als stripverhalen die de uitslagen van de komende 5 voetbalseizoenen bevatten.
En stel dat die er wel waren, dan nog is de regel die niet te posten totdat de wedstrijd gespeeld is, en daar houden mensen zich structureel niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom hangt men dan toch in de topics rond?
Dat kan je ook omdraaien, waarom willen mensen het perse voor anderen verpesten als ze weten dat het ongewenst is?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat ze graag willen speculeren over het vervolg van de serie? Die groep heeft nu geen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Dat pleit dan weer voor een Stichting Korrelatietopic om na te praten over de aflevering en een separaat spoiler&speculatietopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Deze snap ik ff niet. Ik ben het hier volledig mee eens :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Señor Sjon schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:30:
Omdat ze graag willen speculeren over het vervolg van de serie?
En dat kan blijkbaar niet zonder de comics er steeds bij te slepen ??
Speculeren over de tv serie is leuk, maar dan zonder voorkennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-06 11:59
Goner schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:48:
[...]

En dat kan blijkbaar niet zonder de comics er steeds bij te slepen ??
Speculeren over de tv serie is leuk, maar dan zonder voorkennis.
Dat slaat nergens op aangezien de serie gebaseerd is op de comics, en deze redelijk netjes volgt qua verhaallijnen.

Als je de regel aanhoudt dat zaken uit de comics die nog niet in de serie zijn gebeurd altijd in spoilertags moeten, ben je er toch? Zaken die in de serie al gebeurd zijn, die ook in de comics zijn gebeurd in spoilertags plaatsen voor degene die de comics later misschien nog eens wil gaan lezen is moeilijk doen om het moeilijk doen.
Dan moet je überhaupt de serie maar niet kijken.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
JvS schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:45:
[...]

Deze snap ik ff niet. Ik ben het hier volledig mee eens :).
Ging mij om dit stukje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

So many people, so many ways...

Ik vraag me af of we hier uberhaupt wel uit gaan komen op den duur. Het is al duidelijk dat een GoT clusterfuck niet wenselijk is met topics voor de serie, de comics en een combi waarbij beide vergeleken worden. Los van het vermoeden (voor mij iig) dat het niet gaat werken en mensen alsnog, al dan niet onbedoeld, spoilers her en der droppen heb je ook nog eens dat er volgens mij niet eens meer dan een handvol mensen hier op het forum zijn die de comics lezen en de serie kijken :P

Kijk, strikt genomen is het inderdaad een topic over de serie. Maar je kunt imho niet negeren dat die serie nou eenmaal gebaseerd is op een comic en een groot deel van de aantrekkelijkheid (voor mij althans) is het kunnen vergelijken van die twee. Een logisch gevolg daarvan is dat we op den duur dus die vergelijkingen zijn gaan bespreken in het topic en gaandeweg komen we erachter dat comic kennis gebruiken om de serie te voorspellen spoilers kan opleveren, maargoed... daar hebben we ons op aangepast door ervoor te zorgen dat events uit de comics die in de serie nog niet geweest zijn dus achter zwarte balkjes gaan!

Alle referenties/spoilers die daar doorheen glippen zouden imho gewoon gemeld moeten worden via een TR, dan kan een mod het verwijderen en de user daar op aanspreken zodat die het hopelijk voortaan wel correct behandeld.

Ik denk nog steeds dat de manier waarop het nu gaat in het topic gewoon prima is! De comic lezers hebben zich gewoon in te houden met namedropping en toekomstige events open en bloot gooien en dat is iets wat ik in ieder geval zoveel mogelijk probeer te doen ook. Ik geef gewoon netjes aan waar mijn spoilers over gaan en dan is het aan de medelezers om daarop te klikken, of niet. Maar kom dan niet achteraf huilen aub dat je plezier verknald is omdat je op een spoiler geklikt hebt en daardoor iets gelezen hebt wat je niet wilde weten!

Ik snap de niet comic lezende seriekijkers heus wel en daar probeer ik dus zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar situaties waarbij seriekijkers _mogelijk_ in de toekomst nog de comics willen gaan lezen en daarom niets willen lezen/zien over de comics.... PU... HUU... LEASE... Get outta here!

[ Voor 7% gewijzigd door Spooksel op 26-10-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

Exact dit. Wil je niet tegen spoilers aanlopen? Kijk naar de serie en lees niets in het topic.

spoiler:
Get a life ...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Spooksel schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:50:

Alle referenties/spoilers die daar doorheen glippen zouden imho gewoon gemeld moeten worden via een TR, dan kan een mod het verwijderen en de user daar op aanspreken zodat die het hopelijk voortaan wel correct behandeld.
Ik wil dit er even uitlichten. Moeten de lokale mods als een soort berichtenpolizei optreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Hmm, is dat niet per definitie hun taak? Wanneer een topic regels heeft (zoals: thou shalt not spoil...) en mensen houden zich daar niet aan dan is het inderdaad hun taak om daar actie op te ondernemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

mark-k schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:57:
@Mx. Alba Kunnen mensen die boek spoilers plaatsen niet een tijdelijke ban uit dit topic krijgen ofzo want veel te veel mensen die er te nonchalant mee omgaan...
Dat is meer een discussie voor het feedbacktopic. Het boek is steeds minder relevant voor de serie want van ongeveer alles wat nu wel in de boeken maar niet in de serie is langsgekomen is de kans ondertussen veel groter dat het niet meer in de serie gaat langskomen dan wel. De Golden Company is nu genoemd in de serie maar het is nog lang niet zeker of die überhaupt naar Westeros gaan komen. En als ze al komen, dan zal dat zonder olifanten zijn, dus is het ook irrelevant of ze in Essos al dan niet olifanten gebruiken. Want als ze die al in Essos gebruiken in de GoT-wereld van de serie, dan zouden ze die waarschijnlijk sowieso niet meenemen naar Westeros. Bovendien gaat er al verschrikkelijk veel CGI-budget naar die draken, iets relatief onbelangrijks als olifanten verdwijnt dan al snel in de prullenbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

Dat is meer een discussie voor het feedbacktopic. Het boek is steeds minder relevant voor de serie want van ongeveer alles wat nu wel in de boeken maar niet in de serie is langsgekomen is de kans ondertussen veel groter dat het niet meer in de serie gaat langskomen dan wel.

[...]
Boekspoilers hebben er mijn inziens niet mee te maken of ze wel of niet nog in de serie gaan verschijnen. Het gaat mij er meer om dat ik alleen de serie heb gezien en ooit nog eens de boeken wil gaan lezen, en dan vind ik het juist leuk om dingen te lezen die niet in de serie terugkwamen (en die ik hier nog niet gelezen heb :P )

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

miicker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:23:
[...]

Boekspoilers hebben er mijn inziens niet mee te maken of ze wel of niet nog in de serie gaan verschijnen. Het gaat mij er meer om dat ik alleen de serie heb gezien en ooit nog eens de boeken wil gaan lezen, en dan vind ik het juist leuk om dingen te lezen die niet in de serie terugkwamen (en die ik hier nog niet gelezen heb :P )
miicker schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:23:
[...]

Tja, dat kan ik wel begrijpen, maar dit probleem heb je altijd wanneer er een kruisbestuiving is tussen twee series, films of boeken. Bijvoorbeeld ook bij The Walking Dead met de comics. Het enige waar we op kunnen letten is of in het topic over de serie (GoT of TWD) informatie uit de boeken/comics geen spoilers zijn voor de serie. En in eventuele topics over de boeken of informatie uit de serie geen spoiler is voor iets wat in toekomstige boeken nog moet gaan komen. Maar in het topic over de serie kan je sowieso geen rekening houden met wat misschien spoilers voor de boeken zouden zijn voor mensen die de boeken nog niet gelezen hebben - de hele serie is immers één grote spoiler voor de boeken in dat geval!

[ Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 08-08-2017 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
Mx. Alba schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:55:
[modbreak]De discussie over wat hier wel of niet en zo ja hoe besproken kan/mag worden is OFF TOPIC. Voer die in het terugkoppelingstopic.

Alles wat (nog) niet officieel is uitgezonden in een aflevering is een spoiler. Het posten van spoilers zonder spoilertags is verboden. Met spoilertags dient het beperkt te worden tot een minimum om het topic niet volledig zwart te maken. Tot nu toe is dat nog niet gebeurd dus ik zie geen reden om die regels aan te passen. Mocht om de een of andere reden het "zwart" wel overheersend worden dan kijken we verder, maar ik neem aan dat deze waarschuwing om ervoor te zorgen dat dat niet het geval wordt voldoende is om het in toom te houden.[/]
Je ziet meteen na deze opmerking dat het zwart al overheersend aan het worden is. Dat het de keuze is van de topicstarter of van degene die het onderhouden/moderaten om in spoilers te mogen praten over gelekte afleveringen kan, maar het feit dat een persoon die een post stuurt (SomerenV) waarin hij vraagt om niet (ook niet in spoilers dus) te posten over een gelekte aflevering zoveel likes krijgt geeft mij, en zou deze personen ook, een signaal moeten geven dat veel mensen het dus niet eens zijn met deze opgestelde regel. Je ziet nu ook al dat er vervuiling van het topic ontstaat en wat mij betreft is het een devaluatie van het topic.

Dat bepaalde mensen niet hun geduld kunnen bewaren en het daarom nodig vinden om een discussie in spoilers te gaan voeren over een volledige aflevering vind ik een significant verschil met zo nu en dan een spoiler die over een preview gaat. Maar goed, het is een keuze die gemaakt is, maar ik vind het geen al te beste. Het feit dat ik de aflevering pas maandag kijk en dan een aantal dagen terug moet scrollen om reacties over deze aflevering te lezen is niet iets wat het topic er prettiger op maakt, vandaar de devaluatie. En ik heb zo het idee dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:50
dvd-linden schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

Je ziet meteen na deze opmerking dat het zwart al overheersend aan het worden is. Dat het de keuze is van de topicstarter of van degene die het onderhouden/moderaten om in spoilers te mogen praten over gelekte afleveringen kan, maar het feit dat een persoon die een post stuurt (SomerenV) waarin hij vraagt om niet (ook niet in spoilers dus) te posten over een gelekte aflevering zoveel likes krijgt geeft mij, en zou deze personen ook, een signaal moeten geven dat veel mensen het dus niet eens zijn met deze opgestelde regel. Je ziet nu ook al dat er vervuiling van het topic ontstaat en wat mij betreft is het een devaluatie van het topic.

Dat bepaalde mensen niet hun geduld kunnen bewaren en het daarom nodig vinden om een discussie in spoilers te gaan voeren over een volledige aflevering vind ik een significant verschil met zo nu en dan een spoiler die over een preview gaat. Maar goed, het is een keuze die gemaakt is, maar ik vind het geen al te beste. Het feit dat ik de aflevering pas maandag kijk en dan een aantal dagen terug moet scrollen om reacties over deze aflevering te lezen is niet iets wat het topic er prettiger op maakt, vandaar de devaluatie. En ik heb zo het idee dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Aan de andere kant, waar het hart van vol is loopt de mond van over.. Om nou een apart GOT- gelekte afleveringen topic te maken is ook weer zo iets. Immers hoe vaak lekt er een aflevering, 1 op de 20? misschien 1 op de 10 uitgezonden afleveringen? (nu toevallig 2 vlak achter elkaar, dat dan weer wel)
Al met al vind ik de oplossing om aangeduide spoilertags te gebruiken een best nette.

Zo kan jij bijvoorbeeld toch veilig het topic doorlezen, en kunnen wij toch ergens lekker lullen over de aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

dvd-linden schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

Op die pagina staan 25 27 28 reacties, waarvan 16 18 19 off topic en 2 met spoilers uit de gelekte aflevering netjes in spoiler tags. Dan lijkt me eerder het off-topic geblaat overheersend dan netjes verstopte spoilers...

Voor de duidelijkheid: ik ben principieel anti-onderbuik. "Je kunt erop wachten dat het topic ondersneeuwt met zwarte vlakken" is een onderbuik-argument. Mocht dat zo zijn dan zullen er maatregelen tegen getroffen worden. Tot die tijd zie ik geen reden om gelekte afleveringen anders te behandelen dan previews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
analogworm schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:42:
[...]

Aan de andere kant, waar het hart van vol is loopt de mond van over.. Om nou een apart GOT- gelekte afleveringen topic te maken is ook weer zo iets. Immers hoe vaak lekt er een aflevering, 1 op de 20? misschien 1 op de 10 uitgezonden afleveringen? (nu toevallig 2 vlak achter elkaar, dat dan weer wel)
Al met al vind ik de oplossing om aangeduide spoilertags te gebruiken een best nette.

Zo kan jij bijvoorbeeld toch veilig het topic doorlezen, en kunnen wij toch ergens lekker lullen over de aflevering.
Dat is dan wel in de veronderstelling dat iedereen zich daar aan houdt. Nou snap ik best dat het lastig is met gelekte afleveringen, maar met 2 op de 6 in dit geval spreek je toch al over een behoorlijk gedeelte van het verhaal/de gebeurtenissen.

Mijn grootste kritiek hierop is dat het topic minder leesbaar wordt, want discussies over bepaalde afleveringen gaan nu door elkaar en daardoor gaat de discussie weer deels verloren. Ik ben nu in mijn hoofd nog met aflevering 5 en voorgaande bezig en wil daarover discussiëren (of in mijn geval vaak discussies lezen) terwijl dat voor degene die de nieuwe hebben gekeken al weer een stuk minder relevant is. Dus je krijgt toch een stukje discussie verlies of in ieder geval een minder gestroomlijnde discussie, wat het topic niet ten goede komt.

Vraag me overigens niet hoe het wel op te lossen hoor, want in mijn ideale wereld zouden er geen afleveringen uitlekken of zouden mensen, in het geval dat wel gebeurd, deze niet kijken. Maar goed, ik snap ook best wel dat dat laatste niet aan mij is 8).
Mx. Alba schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:55:
[...]

Op die pagina staan 25 27 reacties, waarvan 16 18 off topic en 2 met spoilers netjes in spoiler tags. Dan lijkt me eerder het off-topic geblaat overheersend dan netjes verstopte spoilers...

Voor de duidelijkheid: ik ben principieel anti-onderbuik. "Je kunt erop wachten dat het topic ondersneeuwt met zwarte vlakken" is een onderbuik-argument. Mocht dat zo zijn dan zullen er maatregelen tegen getroffen worden. Tot die tijd zie ik geen reden om gelekte afleveringen anders te behandelen dan previews.
Dat je anti-onderbuik bent is je goed recht, echter kan je onderbuik zo nu en dan een hele goede raadgever zijn. De tendens dat alles wat met onderbuik te maken heeft heden ten dage besmeurd moet worden daar koop ik niks voor. Dus die opmerking vind ik totaal irrelevant. De off-topic discussie (totaal geen geblaat, want absoluut relevant) laat alleen maar zien dat ook die discussie leeft, de meningen erover verdeeld zijn en het dus niet zo 1, 2, 3 duidelijk is wat de juiste manier is om het op te lossen.

Maar goed, je gaat totaal niet in op mijn opmerking dat een reactie die door SomerenV gemaakt is zo massaal geliked wordt wat mij namelijk wel erg relevant lijkt. Nu krijg ik meer het idee dat topics als deze verkapte dictaturen zijn en de regels niet bepaald worden door wat de meerderheid vindt. En dat is waar ik dan weer een principieel probleem mee heb ;).

[ Voor 31% gewijzigd door dvd-linden op 16-08-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
*Ik zie dat ik berichten niet kan verwijderen, maar heb de inhoud van dit bericht bij mijn vorige geplakt. Kwam na het posten er pas achter dat ik niet mijn vorige reactie aan het wijzigen was.

[ Voor 89% gewijzigd door dvd-linden op 16-08-2017 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

dvd-linden schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:03:
Dat je anti-onderbuik bent is je goed recht, echter kan je onderbuik zo nu en dan een hele goede raadgever zijn. De tendens dat alles wat met onderbuik te maken heeft heden ten dage besmeurd moet worden daar koop ik niks voor. Dus die opmerking vind ik totaal irrelevant. De off-topic discussie (totaal geen geblaat, want absoluut relevant) laat alleen maar zien dat ook die discussie leeft, de meningen erover verdeeld zijn en het dus niet zo 1, 2, 3 duidelijk is wat de juiste manier is om het op te lossen.
Uiteraard is het een risico dat zwarte vlakken de overhand nemen als het bespreken van gelekte afleveringen blijft toegestaan. Daarom hou ik dat topic ook nauwlettend in de gaten om ervoor te zorgen dat het zo ver niet komt. Ik neem toch wel aan dat een waarschuwing om ervoor te zorgen dat het niet de overhand neemt voldoende is - en mocht blijken dat dat niet het geval is dan hebben we op dat moment wel een gegronde reden om het bespreken van gelekte afleveringen te verbieden.

En off-topic is off-topic. Als we het hebben over verstoring van het topic dan zijn 18 posts over wat wel en wat niet besproken zou moeten mogen worden veel verstorender dan een paar netjes zwart gemaakte spoilers. Bovendien is er een aangewezen plek om die discussie wel te voeren, namelijk hier, dus "dat het relevant is" is geen reden om dat in het topic zelf te gaan bespreken.
Maar goed, je gaat totaal niet in op mijn opmerking dat een reactie die door SomerenV gemaakt is zo massaal geliked wordt wat mij namelijk wel erg relevant lijkt. Nu krijg ik meer het idee dat topics als deze verkapte dictaturen zijn en de regels niet bepaald worden wat de meerderheid vindt. En dat is waar ik dan weer een principieel probleem mee heb ;).
Aantallen duimpjes omhoog geven geen enkele indicatie, ook omdat er niet de mogelijkheid is om er duimpjes naar beneden tegenover te zetten, dus daardoor laat ik mij niet leiden. Bewijs maar eens dat een meerderheid van de lezers van dat topic (dus niet van de posters, maar van de lezers) dat wil? Dat is niet mogelijk op een statistisch verantwoorde manier, dus het blijft sowieso giswerk.

En inderdaad, hoewel de leden via feedbacktopics inspraak hebben in hoe er met bepaalde zaken wordt omgegaan, is en blijft het feitelijk een dictatuur. Gathering of Tweakers is een dienst verleend door een commercieel bedrijf, en om van die dienst gebruik te mogen maken dien je je aan de regels te houden. En een van die regels is dat je aanwijzingen van moderators opvolgt, en dat je in topics zelf niet discussieert over de moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Mx. Alba schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:11:

[...]

Aantallen duimpjes omhoog geven geen enkele indicatie, ook omdat er niet de mogelijkheid is om er duimpjes naar beneden tegenover te zetten, dus daardoor laat ik mij niet leiden. Bewijs maar eens dat een meerderheid van de lezers van dat topic (dus niet van de posters, maar van de lezers) dat wil? Dat is niet mogelijk op een statistisch verantwoorde manier, dus het blijft sowieso giswerk.

En inderdaad, hoewel de leden via feedbacktopics inspraak hebben in hoe er met bepaalde zaken wordt omgegaan, is en blijft het feitelijk een dictatuur. Gathering of Tweakers is een dienst verleend door een commercieel bedrijf, en om van die dienst gebruik te mogen maken dien je je aan de regels te houden. En een van die regels is dat je aanwijzingen van moderators opvolgt, en dat je in topics zelf niet discussieert over de moderatie.
Kijk dan even naar het aantal duimpjes bij mensen die aan de andere kant staan. Personen aan mijn kant hebben véél meer duimpjes. Aflevering is illegaal, erover praten dmv spoiler vlakken komt de discussie niet ten goede, dus ik blijf erbij: discussie over E07 niet toestaan, op geen enkele manier. Klaar met het gezeik. Tegenstanders zullen het ook best begrijpen. Desnoods gaan ze met elkaar in discussie via DM ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:21
Ik denk dat het grote probleem als volgt is..

GoT heeft echte die-hard fans..een spoiler over een ep, voor die personen is dat echt een dingetje. Het GoT topic is altijd een veilige haven geweest om te kijken en discussies te volgen.

Die veilige haven is dat topic niet meer.. iemand die een spoiler tag vergeet, of je klikt een keer perongeluk kan gewoon al het plezier in de komende aflevering ontnemen.

9gag, reddit, etc etc zijn allemaal al even niet toegankelijk nu om te kijken... het zou fijn zijn als het topic hier nog wel even "veilig" is, en we een gelekte aflevering gewoon niet bespreken tot na het officiele uitzendmoment.

Er zijn genoeg plekken op het internet waar de gelekte ep wel besproken kan worden.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

SomerenV schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

Kijk dan even naar het aantal duimpjes bij mensen die aan de andere kant staan. Personen aan mijn kant hebben véél meer duimpjes. Aflevering is illegaal, erover praten dmv spoiler vlakken komt de discussie niet ten goede, dus ik blijf erbij: discussie over E07 niet toestaan, op geen enkele manier. Klaar met het gezeik. Tegenstanders zullen het ook best begrijpen. Desnoods gaan ze met elkaar in discussie via DM ofzo.
En het is jouw recht om die mening te hebben en die hier in dit topic te uiten. Maar op basis van een vermoeden, een angst, een visioen uit een kristallen bol, kan ik natuurlijk niet handelen. Zoals ik zei: ik hou het topic nauwlettend in de gaten en als discussie over de gelekte aflevering storend zou worden dan hebben we een gegronde reden om dat te verbieden. Niet eerder.
Devian schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:22:
Ik denk dat het grote probleem als volgt is..

GoT heeft echte die-hard fans..een spoiler over een ep, voor die personen is dat echt een dingetje. Het GoT topic is altijd een veilige haven geweest om te kijken en discussies te volgen.

Die veilige haven is dat topic niet meer.. iemand die een spoiler tag vergeet, of je klikt een keer perongeluk kan gewoon al het plezier in de komende aflevering ontnemen.

9gag, reddit, etc etc zijn allemaal al even niet toegankelijk nu om te kijken... het zou fijn zijn als het topic hier nog wel even "veilig" is, en we een gelekte aflevering gewoon niet bespreken tot na het officiele uitzendmoment.

Er zijn genoeg plekken op het internet waar de gelekte ep wel besproken kan worden.
Veiligheid is wat dat betreft sowieso een illusie. Zelfs als het bespreken van de gelekte aflevering verboden is, is het niet veilig, want iemand zou er toch iets over kunnen posten en dan staat het daar toch totdat het weggepoetst wordt.

Daarbij komt dat spoilers helemaal niet "al het plezier in de komende aflevering ontnemen". Gedegen psychologisch onderzoek heeft juist aangetoond dat kijkers die spoilers hebben gezien een hoger cijfer geven voor hun genot dan mensen die geen spoilers hebben gezien - maar tegelijk geven ze aan dat ze denken dat ze zonder die spoiler gezien te hebben meer genoten zouden hebben. Snap je het nog? De menselijke psyche zit heel vreemd in elkaar.

De regels zijn toch vrij duidelijk, denk ik?

• Spoilers liever niet, maar als toch, dan in spoiler tags.
• Zorg ervoor dat spoilers niet de overhand krijgen.

Zodra dat overtreden wordt zal er door de moderators adequate actie worden ondernomen.

[ Voor 49% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Mx. Alba schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:22:
[...]

En het is jouw recht om die mening te hebben en die hier in dit topic te uiten. Maar op basis van een vermoeden, een angst, een visioen uit een kristallen bol, kan ik natuurlijk niet handelen. Zoals ik zei: ik hou het topic nauwlettend in de gaten en als discussie over de gelekte aflevering storend zou worden dan hebben we een gegronde reden om dat te verbieden. Niet eerder.
En dan is het te laat. Het is wat @Devian zegt, GoT-fans zijn redelijk diehard en hier op het forum kun je veilig discussiëren over wat er te zien geweest is. Op andere websites ga je redelijk vlot spoilers zien, hier normaal niet. Maar er hoeft er maar één te zijn die een tag vergeet, of iemand die per ongeluk klikt (ik klik altijd op de boekspoilers bijvoorbeeld) en dan is het kwaad al geschied. Wat jij nu doet is gewoon een softe manier om iedereen te vriend te houden. Maar da's zo goed als onmogelijk. Zoals ik al zei: mensen die nu spoilertags gebruiken zullen het best begrijpen als je een tijdelijke nieuwe regel invoert. Mensen die de aflevering niet gezien hebben zullen blij zijn met het besluit. Problem solved. Ik zie echt niet in waarom dat een slechtere keuze is dan 'we zien wel hoe het loopt'. Hoef jij niet als agentje rond te lopen en kan er niks mis gaan.

Stuur anders die 2 personen die spoilertags gebruiken even een DM. Vraag het ze op de man af. Verdien je meer respect mee dan dit halfbakken gedoe.

[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 16-08-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

SomerenV schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

En dan is het te laat. Het is wat @Devian zegt, GoT-fans zijn redelijk diehard en hier op het forum kun je veilig discussiëren over wat er te zien geweest is. Op andere websites ga je redelijk vlot spoilers zien, hier normaal niet. Maar er hoeft er maar één te zijn die een tag vergeet, of iemand die per ongeluk klikt (ik klik altijd op de boekspoilers bijvoorbeeld) en dan is het kwaad al geschied. Wat jij nu doet is gewoon een softe manier om iedereen te vriend te houden. Maar da's zo goed als onmogelijk. Zoals ik al zei: mensen die nu spoilertags gebruiken zullen het best begrijpen als je een tijdelijke nieuwe regel invoert. Mensen die de aflevering niet gezien hebben zullen blij zijn met het besluit. Problem solved. Ik zie echt niet in waarom dat een slechtere keuze is dan 'we zien wel hoe het loopt'. Hoef jij niet als agentje rond te lopen en kan er niks mis gaan.
Te laat voor wat? Dan heb je misschien een stuk van het topic waarin veel zwarte vlakken staat. Je verbiedt het daarna, misschien heb ik even werk om eventueel al die zwarte reacties naar de prullenbak te verwijzen, en klaar. Mensen die geen spoilers willen zien hebben nog steeds geen spoilers gezien (want ze zaten toch onder zwarte vlakjes) en de discussie kan verder onder de nieuwe regels dat bespreken van gelekte afleveringen sowieso verboden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Mx. Alba schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:28:
[...]

Te laat voor wat? Dan heb je misschien een stuk van het topic waarin veel zwarte vlakken staat. Je verbiedt het daarna, misschien heb ik even werk om eventueel al die zwarte reacties naar de prullenbak te verwijzen, en klaar. Mensen die geen spoilers willen zien hebben nog steeds geen spoilers gezien (want ze zaten toch onder zwarte vlakjes) en de discussie kan verder onder de nieuwe regels dat bespreken van gelekte afleveringen sowieso verboden is.
Ik (en Devian) doelde erop dat het kan zijn dat iemand een tag vergeet, of dat iemand anders per ongeluk op een spoiler klikt omdat aanduiding mist. Zoals ik zei klik ik ook met regelmaat op spoilervlakken. Boekspoilers bijvoorbeeld, omdat ik dat best interessant vind en zelden serie-spoilers bevat. En ja, als dat gebeurt heb je het al verpest voor één of meerdere personen. Dat er onderzoeken zijn gedaan naar spoilers is leuk en aardig, maar genoeg mensen willen gewoon geen enkele spoiler zien. Respecteer dat dan ook en haal een stukje risico weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
@Mx. Alba

Ik snap je argumenten. Maar dit forum staat of valt met zijn users. En vanuit de users is nu de wens om het even anders te doen dan normaal.

Open dan even een los topic waar de gelekte ep in besproken kan worden....is een beetje een compromis waar alle partijen zich vast in vinden kunnen. Het hoeft niet altijd zwart/wit te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

SomerenV schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:31:
Ik (en Devian) doelde erop dat het kan zijn dat iemand een tag vergeet, of dat iemand anders per ongeluk op een spoiler klikt omdat aanduiding mist.
Hoe is dat anders dan iemand die toch over een gelekte aflevering post terwijl dat verboden is?
Zoals ik zei klik ik ook met regelmaat op spoilervlakken. Boekspoilers bijvoorbeeld, omdat ik dat best interessant vind en zelden serie-spoilers bevat. En ja, als dat gebeurt heb je het al verpest voor één of meerdere personen. Dat er onderzoeken zijn gedaan naar spoilers is leuk en aardig, maar genoeg mensen willen gewoon geen enkele spoiler zien. Respecteer dat dan ook en haal een stukje risico weg.
Dat stukje risico is al weggehaald doordat er spoilertags zijn. Als mensen die correct gebruiken, zoals miicker dat doet, zie je duidelijk wat voor spoiler het is en kan je kiezen om er wel of niet op te klikken. Dat zelfde argument zou anders ook gelden voor andere spoilers, toch?
Devian schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:32:
@Mx. Alba

Ik snap je argumenten. Maar dit forum staat of valt met zijn users. En vanuit de users is nu de wens om het even anders te doen dan normaal.

Open dan even een los topic waar de gelekte ep in besproken kan worden....is een beetje een compromis waar alle partijen zich vast in vinden kunnen. Het hoeft niet altijd zwart/wit te zijn.
Vanuit sommige users is er die wens. Vanuit andere users is er de wens om wel (beperkt) over de gelekte aflevering te kunnen praten. Die tegenstrijdige belangen moeten wij als crew afwegen. Op dit moment zijn er geen concrete redenen om de huidige regels aan te passen. Mochten daar toch concrete redenen voor komen, dan passen we het beleid aan. Zo simpel is het.

[ Voor 28% gewijzigd door Mx. Alba op 16-08-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
[...]

Uiteraard is het een risico dat zwarte vlakken de overhand nemen als het bespreken van gelekte afleveringen blijft toegestaan. Daarom hou ik dat topic ook nauwlettend in de gaten om ervoor te zorgen dat het zo ver niet komt. Ik neem toch wel aan dat een waarschuwing om ervoor te zorgen dat het niet de overhand neemt voldoende is - en mocht blijken dat dat niet het geval is dan hebben we op dat moment wel een gegronde reden om het bespreken van gelekte afleveringen te verbieden.

En off-topic is off-topic. Als we het hebben over verstoring van het topic dan zijn 18 posts over wat wel en wat niet besproken zou moeten mogen worden veel verstorender dan een paar netjes zwart gemaakte spoilers. Bovendien is er een aangewezen plek om die discussie wel te voeren, namelijk hier, dus "dat het relevant is" is geen reden om dat in het topic zelf te gaan bespreken.

[...]

Het klopt dat off-topic, off-topic is en vandaar dat ik hier mijn reactie even wilde laten weten. Ik zeg ook niet dat die discussie in het topic zelf besproken moet worden, maar ik wilde er alleen maar mee zeggen dat de discussie an sich wel relevant is. Dus dat het topic zelf niet de juiste plek is om de discussie te voeren ben ik met je eens.

Het laatste wat je zegt snap ik ook wel hoor. Vandaar dat het fijn is dat mensen hun ongenoegen kunnen uiten in dergelijke topics. Het probleem is wat mij betreft ook niet zozeer het houden aan regels en ik snap dat moderators daar streng in zijn. Alleen het is wel belangrijk om zo nu en dat te toetsen, of er in ieder geval over na te denken, of die regels nog wel relevant en juist functionerend zijn. Nou zijn gelekte afleveringen in principe uitzonderingen en vandaar ook een lastig onderwerp. Maar aangezien het nu dus vaker blijkt te gebeuren bij Game of Thrones is het wel goed om over de (interpretatie van de) regel na te denken of er een open discussie over te houden.

Wat de duimpjes betreft, je hebt gelijk dat een toevoeging van duimpjes naar beneden wellicht een duidelijker beeld zou geven. Het toetsen op statistisch verantwoorde manier zou vast behoorlijk lastig zijn en ook time-consuming, dus dat dat niet gebeurt is ook wel logisch. Desondanks zou het wel nuttige inzichten kunnen geven.

Bedankt voor deze reactie in ieder geval. We gaan dan maar even van het positieve uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

dvd-linden schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:34:
Bedankt voor deze reactie in ieder geval. We gaan dan maar even van het positieve uit.
Jij, @Devian en @SomerenV ook bedankt voor jullie feedback hier! Het wordt zeker op prijs gesteld. Ik hoop dat ik mijn standpunt ook duidelijk heb kunnen maken: op dit moment zijn er geen concrete redenen om het beleid in het GoT-topic aan te passen. Mochten dergelijke redenen er wel komen (verstoring van het topic door te veel spoilers) dan zal het beleid aangepast worden en indien nodig het topic opgeschoond. Ik neem aan dat dat een compromis is waarmee iedereen kan leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Mx. Alba schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Jij, @Devian en @SomerenV ook bedankt voor jullie feedback hier! Het wordt zeker op prijs gesteld. Ik hoop dat ik mijn standpunt ook duidelijk heb gemaakt: op dit moment zijn er geen concrete redenen om het beleid in het GoT-topic aan te passen. Mochten dergelijke redenen er wel komen (verstoring van het topic door te veel spoilers) dan zal het beleid aangepast worden en indien nodig het topic opgeschoond. Ik neem aan dat dat een compromis is waarmee iedereen kan leven?
*knip* en nog meer off topic. Moet het topic dan echt op slot tot maandag?
Seriously? Van 'ik wil de regels niet aanpassen' naar dreigen met een topic maar gewoon op slot te gooien. Je standpunt is duidelijk, maar je bent wel echt gruwelijk eigenwijs :X Naja, je weet mijn standpunt ook. Bij deze een virtuele handdruk. We zien wel hoe 't gaat lopen. Maar bedenk wel: het is beter te voorkomen dan te genezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

SomerenV schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:40:
[...]

[...]

Seriously? Van 'ik wil de regels niet aanpassen' naar dreigen met een topic maar gewoon op slot te gooien. Je standpunt is duidelijk, maar je bent wel echt gruwelijk eigenwijs :X Naja, je weet mijn standpunt ook. Bij deze een virtuele handdruk. We zien wel hoe 't gaat lopen. Maar bedenk wel: het is beter te voorkomen dan te genezen.
Die ad-hominem zal ik maar even laten schieten. De waarschuwing om het topic op slot te gooien gaat over off topic discussies en heeft dus niets te maken het onderwerp dat hier nu besproken wordt... Ik raad je aan om even een time-out te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Neem er zelf ook eentje :P. "Een topic straffen" ben ik namelijk principieel op tegen.

Verder prima hoe je met die spoilers om wilt gaan, maar dat gedreig met het topic dichtgooien vind ik altijd vrij matig. Ban dan gebruikers die de regels ovetreden tijdelijk ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

JvS schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:58:
Neem er zelf ook eentje :P. "Een topic straffen" ben ik namelijk principieel op tegen.

Verder prima hoe je met die spoilers om wilt gaan, maar dat gedreig met het topic dichtgooien vind ik altijd vrij matig. Ban dan gebruikers die de regels ovetreden tijdelijk ofzo.
Daar heb je zeker een punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Heb niet alle reacties gelezen, maar alleen al voor the sake of "een stem" zijn, hierbij mijn argumenten waarom het belachelijk is dat mensen gelekte afleveringen gaan bespreken en mogen bespreken (ik begrijp het argument dat het veel moderatiewerk kan opleveren, maar ik vermoed dat, omdat het veel dezelfde mensen zijn die dat doen, er na een aantal DM-etjes wel een mouw aan te passen is):

- het topic wordt vervuild met spoilertags;
- als de aflevering uitgezonden is, mag ik eerst 10 pagina's terugscrollen om oude reacties te lezen;
- afleveringen worden door elkaar heen besproken.

Overigens vind ik ook dat mensen die zo ongeduldig een gelekte aflevering moeten downloaden en kijken sowieso een behoeftebevredigingsprobleem hebben. Dat moet je niet ook nog eens verder gaan faciliteren door ze hun "erover praten"-behoefte ook lekker in het topic verder te laten etaleren. Leer maar eens geduld te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

P.O. Box schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:11:
Heb niet alle reacties gelezen, maar alleen al voor the sake of "een stem" zijn, hierbij mijn argumenten waarom het belachelijk is dat mensen gelekte afleveringen gaan bespreken en mogen bespreken (ik begrijp het argument dat het veel moderatiewerk kan opleveren, maar ik vermoed dat, omdat het veel dezelfde mensen zijn die dat doen, er na een aantal DM-etjes wel een mouw aan te passen is):

- als de aflevering uitgezonden is, mag ik eerst 10 pagina's terugscrollen om oude reacties te lezen;

Overigens vind ik ook dat mensen die zo ongeduldig een gelekte aflevering moeten downloaden en kijken sowieso een behoeftebevredigingsprobleem hebben. Dat moet je niet ook nog eens verder gaan faciliteren door ze hun "erover praten"-behoefte ook lekker in het topic verder te laten etaleren. Leer maar eens geduld te hebben...
Met al die argumenten ben ik het op zich eens. Maar zoals gezegd, zolang het geen problematische proporties aanneemt is dat mijns inziens niet voldoende reden. Mocht het wel problematisch worden dan zal het beleid daarop worden aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:50
P.O. Box schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:11:

Mx. Alba schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Met al die argumenten ben ik het op zich eens. Maar zoals gezegd, zolang het geen problematische proporties aanneemt is dat mijns inziens niet voldoende reden. Mocht het wel problematisch worden dan zal het beleid daarop worden aangepast.
En dat lijkt me ook prima zo.

Als je nu het topic bekijkt zijn er volgens mij 3 mensen die de nieuwe aflevering bespreken (en was er meer geklaag dan dat er nieuw besproken werd.. :P). En is er nog een hele hoop discussie over de vorige aflevering. Dat zal mogelijk vanavond wat veranderen als meer mensen de tijd hebben voor de nieuwe aflevering.
Maar dan nog steeds heb ik het idee dat de discussie over de meest recente aflevering t/m woensdag/donderdag het hardst gaat. Daarna is het meestal aardig stil tot maandag ochtend. Dus lijkt me dat er prima ruimte is om ook de gelekte aflevering (in spoilertags) te bespreken zonder dat de gaande discussie gestoord wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
Mx. Alba schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Van de laatste 10 berichten zijn er 7 zwart. Waarvan de laatste zn spoilertag al fout gezet had en dus zichtbaar...

Is een eigen topic echt geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Dan krijg je twintig topics, is ook geen oplossing. Ik kijk het nog even aan. Als het nog erger wordt heb ik nog een oplossing in mijn mouw die ik eruit kan schudden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
nevermind...was al gezegd :)

dit dus... alleen op dit moment 9/10...
Devian schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:48:
[...]

Van de laatste 10 berichten zijn er 7 zwart. Waarvan de laatste zn spoilertag al fout gezet had en dus zichtbaar...

Is een eigen topic echt geen optie?

[ Voor 176% gewijzigd door P.O. Box op 16-08-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Alright ik zie het vanavond nog even aan. Het ziet ernaar uit dat we morgen toch maatregelen gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Of gewoon hier in verder gaan. Het free for all topic

[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Yup, dat is mijn plan voor morgen als het uit de hand blijft lopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devian
Mx. Alba schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:57:
Yup, dat is mijn plan voor morgen als het uit de hand blijft lopen.
Nu lijkt me een goed moment :P

Edit
@Mx. Alba thanks voor het wijzigen van de policy!

[ Voor 12% gewijzigd door Devian op 17-08-2017 10:21 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Bij deze nog even een mea culpa van mijn kant. De onderbuikgevoelens bleken het dit keer bij het juiste eind te hebben. Ook dat kan voorkomen! :) Maar nu dus wel met gedegen onderbouwing de beslissing kunnen nemen om het bespreken van gelekte afleveringen uit het GoT-topic te weren totdat de aflevering officieel is uitgezonden.

Oprechte excuses voor de overlast in de tussentijd en bedankt iedereen die hier over het beleid heeft meegedacht.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

[...]
Aantallen duimpjes omhoog geven geen enkele indicatie, ook omdat er niet de mogelijkheid is om er duimpjes naar beneden tegenover te zetten,
Dat heb ik me ook al afgevraagd ; waarom eigenlijk niet ?
Of iets dat je vroeger (?) wel op forums zag, een mogelijkheid om bepaalde users te blocken zodat je hun posts niet meer ziet ... kan dat hier ? Dus van het forum blocken, maar een persoonlijke instelling.

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 17-08-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 21:00
Ik wil graag weten waarom Ramzzz mijn post van zaterdag heeft gewijzigd, en vervolgens gelocked.
Er stond niks aanstootgevends in, en het was een vrij subtiele mening. Dus ik sta er echt van te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

AcidBurn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:58:
Ik wil graag weten waarom Ramzzz mijn post van zaterdag heeft gewijzigd, en vervolgens gelocked.
Er stond niks aanstootgevends in, en het was een vrij subtiele mening. Dus ik sta er echt van te kijken.
Het was een off-topic reactie op een paar off-topic posts, die beide zijn verwijderd omdat ze off-topic waren.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MAX3400 schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:11:
Constructief: is het misschien bespreekbaar te maken om TV-topics te splitsen per seizoen? Dan kan eenieder die wel S01 af heeft maar S02 pas halverwege is, wel in S01 alles lezen en zal dan zelf de beslissing moeten maken om S02-topic wel/niet te lezen incl. alle geldende spoiler-regels per topic?
^^^ Best een idee eigenlijk, om spoiler-risico's te verminderen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Techno (only) liefhebberij topic aangemaakt voor techno liefhebbers om deze lekkere muziek smaak met elkaar te kunnen delen. Dus geen R&B. D&B, Dubstep of House. Maar Techno. Inderdaad, geen hogere wiskunde toch?

Maar nu is mijn topic gekaapt en heet het ineens:
Het grote Techno- en House-liefhebberij-topic

Ik ben het er niet mee eens en wil dit terug gezet zien worden.
Laat die mensen die graag een House topic willen een nieuw topic maken met hun liefhebberij!

Het slaat echt helemaal nergens op 8)7
Whats next? Het grote Techno, Dubstep, Drum&Bass, House en andere EDM-liefhebberij-topic

Het gaat om TECHNO, niks meer niks minder.
Afbeeldingslocatie: https://wundergroundmusic.com/wp-content/uploads/2016/07/techno.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Zakkenwasser op 08-06-2018 23:46 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste