Films, tv, muziek en boeken - Terugkoppeling topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Joosie200 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:01:
[...]

Dus ik mag geen vraag stellen aan mensen die het bronmateriaal gelezen hebben en geen spoiler tag gebruiken. Het is weer Tweakers being Tweakers. Ben gewoon benieuwd en om het niet direct zichtbaar te hebben daar heb je spoilertags voor. Maar is goed ik trek mijn vorige post wel leeg.
Een apart topic kan ook nog als daar behoefte aan is :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op mijn telefoon komen de afkorting letters en de topictitels zeer dicht bij elkaar sinds de B toegevoegd is. Dat was al een beetje bij SPRT, maar bij FTMB is het nog een beetje erger. Beter beperken tot 3 letters voor de visuals?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Of er moet iets meer ruimte tussen. Ik zal het intern eens aankaarten.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweakduke schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:53:
Of er moet iets meer ruimte tussen. Ik zal het intern eens aankaarten.
Ja, dat zou de layout wel ten goede komen. PFSL is ook al zo'n ruimtevuller, en des te meer 4-letteraars er komen, des te meer het stoort :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Lijkt me niet direct nodig dat ieder woord terugkomt in de afkorting, als het maar voldoende onderscheidend is van de rest. Dus gum die B weer weg en probleem opgelost :)

PFSL doet het vast ook prima als PSL, PFL of misschien zelfs FSL want is 'Persoonlijke' echt nodig? Nee, ik heb niet gecheckt of die nog vrij zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-05 23:13
Idd, zoals ik ook al eerder opmerkte een paar reacties terug, en Jogai in "Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback"

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Misschien is het al opgemerkt, maar de B is weggehaald.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 06:45

Tripl3 D

Brother in Arms

Kan aub in het [Serie] The Last of Us topic een vergelijkbare waarschuwing geplaatst worden als bijvoorbeeld het Game of Thrones topic?

Zoiets als dit:

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, [PS4] The Last of Us: Part II of [Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Tripl3 D schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:34:
Kan aub in het [Serie] The Last of Us topic een vergelijkbare waarschuwing geplaatst worden als bijvoorbeeld het Game of Thrones topic?

Zoiets als dit:

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, [PS4] The Last of Us: Part II of [Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
Bij deze :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 06:45

Tripl3 D

Brother in Arms

Kan er aub een modbreak komen in [Serie] The Last of Us ?

En misschien ook een aanvulling in de spelregels/topicwarning van dat topic?

De reden: Een eindeloze discussie of het wel of niet zombies zijn in The Last of Us en of ze zo genoemd mogen worden, en of het een zombieserie genoemd mag worden, etc.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Tripl3 D schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:25:
Kan er aub een modbreak komen in [Serie] The Last of Us ?

En misschien ook een aanvulling in de spelregels/topicwarning van dat topic?

De reden: Een eindeloze discussie of het wel of niet zombies zijn in The Last of Us en of ze zo genoemd mogen worden, en of het een zombieserie genoemd mag worden, etc.
Voor nu is het over zo te zien, als het weer opnieuw begint dan moet er maar een einde aan gebreid worden.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-05 23:13
De modbreak in [Serie] The Last of Us bevat een fout, afleiden is met de korte ei. Maar wat ik storender vindt is dat er geen discussie meer mag zijn over 'wokeness'. Blijkbaar is dat een issue tegenwoordig wat speelt in entertainment. Een topic over die specifieke serie mag dan toch ook wel wat discussie daarover bevatten? En dan kan er nog steeds gemodereerd worden als er gebashed wordt, maar dat is dan gewoon zoals overal in lijn met het beleid op GoT.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Het probleem is dat de woke discussie eigenlijk verder niks inhoudelijks bevat over de serie. Hoe speelt iemand het personage, de rol op zichzelf en hoe past het in de serie? Om dat te beoordelen hoef je niet eens meteen de woke beweging erbij te betrekken.

Als men echt woke in het algemeen wil discussiëren dan past dat beter in AWM, maar wel graag in overleg met de crew daar. Tot zover zijn die discussies geen succes geweest.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08
Vraagje: wat moet ik doen om een muziekgenre toe te voegen als onderwerp? Ik heb iets gesubmit dat door een medewerker beoordeeld moet worden, maar dat is intussen al weer even geleden.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Bananenplant schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:16:
Vraagje: wat moet ik doen om een muziekgenre toe te voegen als onderwerp? Ik heb iets gesubmit dat door een medewerker beoordeeld moet worden, maar dat is intussen al weer even geleden.
Ik vermoed dat het om de koppeling met Jazz gaat? Die kon ik ondertussen toevoegen als onderwerp :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Is het idee om de naam van dit topic uit te breiden met “aanbiedingen”. Dat het iets wordt van; 4k UHD: algemeen en aanbiedingen?

Staan al wat deals in. En soms best lastig zoeken waar je nog mooie deals kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat zou meer iets zijn voor in Aanbiedingen en kortingscodes denk ik?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIckelClark
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22-01-2024
gambieter schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:20:
The Rings of Power is nu half grote zwarte blokken door de spoilertags, omdat sommige mensen blijkbaar van alles willen bediscussieren dat niet over de serie gaat. Is het mogelijk om een kroegtopic of zo daarover te openen, waar die mensen dan lekker hun gang kunnen gaan en anderen een leesbaar topic houden?
Ik denk dat het oké is om alles wat met de film/serie te maken heeft, op hetzelfde forum te bespreken. Mensen kunnen commentaar geven op het boek of de tv-serie en het LORT-universum binnen dit onderwerp bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlalpvR_EgjFOf6_pHc1OcOo_gE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQzLbwEBjANmWZHKFE7wdsnR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Suggestie: open een topic over Joost Klein in AWM, en een apart topic voor het songfestival zelf voor de uitzending? Zo kunnen we hopelijk het eindeloze gemiep over Klein en de rest van de liedjes scheiden, en kunnen mensen die plezier hebben van het ESF dat nog hebben.

En in dat tweede topic is dan off limits voor Klein/Gaza/Israel etc...

[ Voor 52% gewijzigd door gambieter op 11-05-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:50

Amphiebietje

In de blubber

gambieter schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:43:
Suggestie: open een topic over Joost Klein in AWM, en een apart topic voor het songfestival zelf voor de uitzending?

En in dat tweede topic is dan off limits voor Klein/Gaza/Israel etc...
Gezien dat het incident blijkbaar niks met Israël te maken had, zie ik de verdeling niet helemaal zitten...

Klein uitsluiten zou direct ook betekenen dat eventuele steunbetuigingen etc. off-topic zouden zijn, dan houd je niet veel topic over als je alleen positief mag berichten (kan je er net zo goed "sponsored by ESF" boven zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-05 22:41
Misschien net zoals F1 een Randzaken topic, en een Grand Finale topic. Geef mensen in grand finale 1 waarschuwing en daarna een block.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Amphiebietje schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:03:
Gezien dat het incident blijkbaar niks met Israël te maken had, zie ik de verdeling niet helemaal zitten...
Omdat het soort mensen dat gaat proberen het politiek te maken niets anders dan topicverpesters zijn. Er is meer dan alleen het Klein-incident.
Klein uitsluiten zou direct ook betekenen dat eventuele steunbetuigingen etc. off-topic zouden zijn, dan houd je niet veel topic over als je alleen positief mag berichten (kan je er net zo goed "sponsored by ESF" boven zetten).
Ja, Klein doet niet mee mee. Men heeft dan dat andere topic om er daar eindeloos over door te gaan.
BiaggioLuciano schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:08:
Misschien net zoals F1 een Randzaken topic, en een Grand Finale topic. Geef mensen in grand finale 1 waarschuwing en daarna een block.
Persoonlijk ben ik voor een zero-strike aanpak, maar dan moet er een mod met de banhamer klaar zitten. Misschien maar openen in een meer besloten deel...

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 11-05-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:50

Amphiebietje

In de blubber

gambieter schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:13:
Ja, Klein doet niet mee mee. Men heeft dan dat andere topic om er daar eindeloos over door te gaan.
Je kan moeilijk een topic hebben waar alleen positieve reacties toegestaan zijn, kan je het topic net zo goed dicht laten en naar de Twitter van ESF verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Amphiebietje schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:19:
Je kan moeilijk een topic hebben waar alleen positieve reacties toegestaan zijn, kan je het topic net zo goed dicht laten en naar de Twitter van ESF verwijzen.
Het gaat helemaal niet om positief of negatief. Het is een scheiding van de Joost Klein affaire en het songfestival dat vanavond doorgaat, die 25 andere artiesten/liedjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Ik verwacht eigenlijk dat de storm ook wel weer snel overwaait. Mocht het vanavond echt de discussie verstoren omtrent de finale zelf, dan kunnen we altijd nog schakelen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Echt een beetje onzinnig om steeds het topic te sluiten... Laat de boel gewoon de boel, de discussie zijn beloop gaan en de mening zijn mening zijn. Het het is nu niet alsof mensen elkaar de grond inboorde en elkaar doodsverwensingen aan het geven waren.

En eens om de twee items te splitsen. Affaire Joost vs Songfestival.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweakduke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:36:
Ik verwacht eigenlijk dat de storm ook wel weer snel overwaait. Mocht het vanavond echt de discussie verstoren omtrent de finale zelf, dan kunnen we altijd nog schakelen.
Optimisme :p ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:47
tweakduke schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:21:
[...]

Voor conform TW heb ik ook de spoiler uit jouw quote gehaald. Mochten we hier verder over willen discussiëren dan kan dat in Films, tv, muziek en boeken - Terugkoppeling topic

Vergeet niet dat er veel gedoe was om spoilers en daarom er een ZT op spoilers is gekomen.
Die ZT is ook prima, alleen heb je er niets aan als iemand er zich niet aan houdt. Een post met spoilers moet eerst geflagged worden en dan moet er nog een mod actief zijn om actie te ondernemen. Daar ging nu 48 uur overheen (wat geen verwijt is).

Er is geen oplossing voor lijkt mij. Tenzij iedereen uit fatsoen spoilers altijd en overal tussen tags zet. Maar dat is net zo'n utopie als dat iedereen zich aan de forumregels houdt. Er zijn altijd mensen die het niet doen, al dan niet bewust.

Ik had gehoopt dat degene waar ik het over had ook inzag dat hij/zij spoilers had gepost en zijn post zou aanpassen of op z'n minst zou voorzien van tags, maar dat gebeurde ook niet. Dan kun je de forumregels nog zo mooi en duidelijk verwoorden en kenbaar maken, tegen dat soort gebruikers is niets te doen, die negeren het gewoon en hebben schijt aan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSeppe1987
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-04 11:26
Deze reply mag verwijderd worden.

[ Voor 96% gewijzigd door deSeppe1987 op 24-09-2024 12:24 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gezien ik niet kan zien wat voor TRs ik zelf ooit aangemaakt heb kan ik dit niet met zekerheid zeggen. Maar volgens mij heb ik wel eens een TR aangemaakt voor: [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo i.h.k.v. de vele posts over specifieke series die bij Amazon Prime Video te kijken zijn.

Ik vind het jammer dat die topics die breed over de dienstverlening (en eventueel aanbod) gaan uitlopen in discussies en oneliners die beter passen in een apart topic in: Films, tv, muziek en boeken voor de desbetreffende serie of in: Buitenlandse TV Series 2024-2025 of Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] of film in: Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]

Hierom de vraag: is het de bedoeling dat inhoudelijke posts over series specifiek die bij een specifieke aanbieder te zien zijn horen in de topics: [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo of Het HBO Max topic [streamingdienst] en Het Disney+ topic [streamingdienst] ?

To be fair zijn de TS'en ook niet allemaal super, maar los van de posts over kwaliteit en kijkmogelijkheden en nieuwe releases welke m.i. wél goed passen in deze reeksen zijn de posts met de inhoud 'ik heb een mening over een serie of film' van weinig toegevoegde waarde voor het topic zelf. Dit zou m.i. veel beter passen bij een topic over de serie zelf of in de algemenere "wat vond je van serie/film" topics.

Kortom, zeik ik te veel en moet ik de topics niet meer volgen of zijn we van mening dat dit wellicht beter anders kan?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
De topics van de aanbieders zijn op dit moment niet strak afgekaderd wat betreft dat we alleen over dienstverlening spreken in de betreffende topics.

Dat is eigenlijk niet echt een probleem geweest. Enkele series hebben wel een apart topic, zoals the rings of power. Daar was destijds toen een uitgebreidere discussie over en dan is het handiger als dat een apart topic heeft. Die paar post die er over the boys waren, vond ik niet de moeite om in een apart topic te zetten.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Er is doorgaans weinig serie op tv en meer als streaming. Misschien TV- weghalen uit de titel van Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]? Dat dekt de lading tegenwoordig wat beter denk ik.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Bastien schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:47:
Er is doorgaans weinig serie op tv en meer als streaming. Misschien TV- weghalen uit de titel van Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]? Dat dekt de lading tegenwoordig wat beter denk ik.
Het ging tegen mijn nostalgische zelf in, maar je hebt helemaal gelijk. Titel aangepast :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:59
tweakduke schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:36:
[...]

Het ging tegen mijn nostalgische zelf in, maar je hebt helemaal gelijk. Titel aangepast :)
Maar nu is het weer inconsistent! Moet dan
Buitenlandse TV Series 2024-2025
...ook niet eenzelfde titelfix krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
vanaalten schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:17: