Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:27
Zenomyscus schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:00:
Ik merk dat er amper leuke content bij is gekomen de laatste maanden. Voorheen keek mijn partner vooral Netflix en ik vooral Disney+. Mijn dochter mag soms ook wat kijken. De laatste tijd doen we eigenlijk nog iets met Netflix. Het filmaanbod bij Disney vind ik amper gegroeid en mijn dochter kijkt liever naar andere dingen dan de disney classics. Al hebben we haar frozen nog niet laten zien :+

Ik denk.. dat ik hem toch maar ga opzeggen.
Frozen zou je nog op disc kunnen halen. Dat is hier tientallen keren gekeken in de af afgelopen jaren. Kan wel uit dus 😀

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Jan_V schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:18:
[...]

Frozen zou je nog op disc kunnen halen. Dat is hier tientallen keren gekeken in de af afgelopen jaren. Kan wel uit dus 😀
Moet je nog wel iets hebben om die disc mee af te kunnen spelen, genoeg die geen dvd/ blu ray speler zullken hebben :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:18
Zenomyscus schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:00:
Ik merk dat er amper leuke content bij is gekomen de laatste maanden. Voorheen keek mijn partner vooral Netflix en ik vooral Disney+. Mijn dochter mag soms ook wat kijken. De laatste tijd doen we eigenlijk nog iets met Netflix. Het filmaanbod bij Disney vind ik amper gegroeid en mijn dochter kijkt liever naar andere dingen dan de disney classics. Al hebben we haar frozen nog niet laten zien :+

Ik denk.. dat ik hem toch maar ga opzeggen.
Het ligt aan je smaak denk ik. Aan de 'Star' kant zijn er heel wat series bijgekomen de afgelopen maanden zoals High Potentials, Rivals en Doctor Odessy dus voornamelijk comedy en drama. Qua eigen Disney en Marvel content is het wat stil inderdaad al heb ik zelf nog genoeg Marvel series om in te halen want ik ben compleet afgehaakt de laatste jaren omdat het allemaal wel heel ingewikkeld werd. Pixar heeft nog wel series gereleased de laatste tijd. Er is ook een nieuwe Spider Man animatieserie en X-men '97.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:27
Carlos0_0 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:23:
[...]

Moet je nog wel iets hebben om die disc mee af te kunnen spelen, genoeg die geen dvd/ blu ray speler zullken hebben :+ .
Goed excuus om een console met disc te kopen 🤡

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Deezers schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:09:
[...]

Het ligt aan je smaak denk ik. Aan de 'Star' kant zijn er heel wat series bijgekomen de afgelopen maanden zoals High Potentials, Rivals en Doctor Odessy dus voornamelijk comedy en drama. Qua eigen Disney en Marvel content is het wat stil inderdaad al heb ik zelf nog genoeg Marvel series om in te halen want ik ben compleet afgehaakt de laatste jaren omdat het allemaal wel heel ingewikkeld werd. Pixar heeft nog wel series gereleased de laatste tijd. Er is ook een nieuwe Spider Man animatieserie en X-men '97.
Oh High Potential ziet er wel geinig uit, op zich heb ik het niet snel op politie/crime series.
Het is allemaal serieus zit niks anders in, maar met zo consultant is toch wel vaak leuk.

Dat geeft het net effe een andere twist, waardoor het wat leuker/ luchtiger weg kijkt(Beetje humor zo nu en dan enzo).
Daardoor vond ik The Mentalist ook wel geinig, en Psych, zal deze ieder geval eens toevoegen :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deezers
Carlos0_0 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:30:
[...]

Oh High Potential ziet er wel geinig uit, op zich heb ik het niet snel op politie/crime series.
Het is allemaal serieus zit niks anders in, maar met zo consultant is toch wel vaak leuk.

Dat geeft het net effe een andere twist, waardoor het wat leuker/ luchtiger weg kijkt(Beetje humor zo nu en dan enzo).
Daardoor vond ik The Mentalist ook wel geinig, en Psych, zal deze ieder geval eens toevoegen :).
Disney is ook niet heel actief met deze series te promoten als je ze niet volgt op Instagram of de nieuwsbrief. Paradise moet ik nog aan beginnen maar is ook een redelijk serieuze serie. Je kan ook nog Deli Boys, English Teacher, Abott elementary, how to die alone of the bear kijken. Klik eens op het 'star' logo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-J6UCyuS1VIn_XPc7aD6PF-WYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3WxpJnTYQbvzIIiyMO4rC4l.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

De laatste week of zo kan ik op de Disney+ app geen 4K films of series meer afspelen. Als ik die start, wordt alleen de eerste frame getoond en blijft het daarbij. Ik kan de app nog wel bedienen, alleen doen de afspeelfuncties het niet.
De app kan wel HD content normaal afspelen.
Ik heb geprobeerd dit te verhelpen door de tv te herstarten, de app opnieuw te installeren en in te loggen, maar dat werkt niet.
Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
@Fireshade Het lijkt me handig als je gelijk aangeeft: merk/model tv, besturingssysteem, versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

In navolging op mijn vraag wat meer informatie. Bedankt, @meesje!
Philips PUS7354, Android TV 11, kernel update 6 Feb 2025
Firmware TPM191E_R. 201.000.248.230

Amazon Prime en HBO Max hebben geen probleem met hun 4K content op deze tv.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:25
Vanaf vandaag is Vaiana 2 te bekijken op Disney Plus.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Gynnad schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:26:
Vanaf vandaag is Moana 2 te bekijken op Disney Plus.
FTFY

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:36

Nitai

Live the life you love.

Vaiana kan ook hoor, is de Nederlandse vertaling.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik deel al een hele tijd een Disney+ abonnement met een vriend maar nu wil ik stoppen met dit abo en het profiel van die vriend naar zijn eigen account overzetten.

Nu is de enige informatie die ik daarover vind dat hij dan op zijn TV een melding moet krijgen dat hij een eigen account wil aanmaken maar die melding krijgt hij niet. Is er nog een andere mogelijkheid om een profiel over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
LordLynx schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:59:
Ik deel al een hele tijd een Disney+ abonnement met een vriend maar nu wil ik stoppen met dit abo en het profiel van die vriend naar zijn eigen account overzetten.

Nu is de enige informatie die ik daarover vind dat hij dan op zijn TV een melding moet krijgen dat hij een eigen account wil aanmaken maar die melding krijgt hij niet. Is er nog een andere mogelijkheid om een profiel over te zetten?
https://help.disneyplus.c...neyplus-profiles#transfer

Anders misschien gewoon het mailadres van je account aanpassen naar de persoons mailadres? Dan kan diegene ook gewoon de betaalmethode updaten zodat jij niet meer betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Deezers schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:31:
[...]

https://help.disneyplus.c...neyplus-profiles#transfer

Anders misschien gewoon het mailadres van je account aanpassen naar de persoons mailadres? Dan kan diegene ook gewoon de betaalmethode updaten zodat jij niet meer betaald?
Die helppagina gaat dus enkel over wanneer je die melding over delen krijgt op je TV en die krijgen we dus niet. Mailadres wijzigen wil ik niet doen omdat ook mijn MyDisneyaccount erop zit waar ik ook kaartjes voor de attractieparken op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:59:
Hoeveel reclame is het precies? Zie hierboven iemand zeggen drie reclame blokken van anderhalve minuut per aflevering? Dat zou ik wel belachelijk vinden
In Nederland vinden wij dit veel ja maar naar Amerikaanse maatstaven is dat niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYZrBDYFp4WL-juFiN9BUTCv7Tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FxPWxewCGvQLDbEQOXKFOsR.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar zit hier ook een limiet op.. echt belachelijk voor mensen die vaak van huis zijn en hierdoor dus echt niet meer kunnen kijken maar hier wel voor betalen :(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:45
G_Dragon schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:22:
[Afbeelding]

Blijkbaar zit hier ook een limiet op.. echt belachelijk voor mensen die vaak van huis zijn en hierdoor dus echt niet meer kunnen kijken maar hier wel voor betalen :(
Had je deze niet gedeeld en misschien kijkt de ander ook wel buitenshuis?
Anders is het inderdaad belachelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TC79i5duziG1-OXWwH5TizW5Us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TgqV7myjGKLZ3vHtuuPmjbGN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Gelijk effe toegevoegd aan het lijstje, had geen zin deze in de bios gezien :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Carlos0_0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:22:
Gelijk effe toegevoegd aan het lijstje, had geen zin deze in de bios gezien :).
Wij konden er niet doorheen komen, hebben hem al een tijdje op de server staan. Ben benieuwd wat jij ervan vind! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
G_Dragon schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:24:
[...]

Wij konden er niet doorheen komen, hebben hem al een tijdje op de server staan. Ben benieuwd wat jij ervan vind! :o
Sowieso bekijk ik Marvel al niet meer in de bios, want de films zijn daar gewoon niet goed genoeg meer voor(na endgame /Spider-Man.
Maar hoorde wel veel kritiek over deze, dus ook wel benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

G_Dragon schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:24:
[...]

Vond hem wel aardig in de bios. Geen topper, maar wel aardig.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:49

The Zep Man

🏴‍☠️

Carlos0_0 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:02:
Sowieso bekijk ik Marvel al niet meer in de bios, want de films zijn daar gewoon niet goed genoeg meer voor(na endgame /Spider-Man.
Hier hetzelfde. Ze staan op de bodem van een lange lijst aan content om te kijken voor de zeldzame momenten dat ik niet weet wat ik wil kijken of andere zaken aan het doen ben (zoals sporten).

Een 5,7 op IMDB, een 4,8 op Rotten Tomatoes door critici. Ik ben benieuwd waar de 7,8 van het publiek vandaan komt.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

G_Dragon schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:22:
[Afbeelding]

Ik ben 4 maanden van huis geweest, ziekenhuis en revalidatiecentrum, en heb daar heel Disney+ niet kunnen gebruiken op mijn laptop. Gebeld met ze, kreeg mededeling dat er teveel devices ingelogd waren, moest mijn wachtwoord maar wijzigen. Onzin, want thuis waren er maar 3 devices die Disney+ gebruikten en een daarvan was de telefoon die ik bij me had.

Dus al die tijd maar moeten kijken op mijn telefoon...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Stormtrooper schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:49:
[...]

Ik ben 4 maanden van huis geweest, ziekenhuis en revalidatiecentrum, en heb daar heel Disney+ niet kunnen gebruiken op mijn laptop. Gebeld met ze, kreeg mededeling dat er teveel devices ingelogd waren, moest mijn wachtwoord maar wijzigen. Onzin, want thuis waren er maar 3 devices die Disney+ gebruikten en een daarvan was de telefoon die ik bij me had.

Dus al die tijd maar moeten kijken op mijn telefoon...
Dit is het grote nadeel van de maatregelen tegen delen, ze houden geen rekening met dat soort situaties of andere waarbij iemand veel van huis is. Wij hebben Disney+ vorige week ook opgezegd omdat we dit niet willen ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik zit te overwegen om Disney+ op te zeggen. Hun Android TV applicatie behoudt geen synchronisatie tussen video en audio (getest op meerdere Shield TV's). Via een alternatieve weg (Kodi + SlyGuy addon) leek het een paar avonden geleden alsof de Disney+ servers het niet bij konden benen (alles bedraad aangesloten, snelle FttH-verbinding, andere streamingdiensten nergens last van): de stream stopte plots of startte niet.

Als klap op de vuurpijl hoor ik nu vanuit verschillende kanten dat een abonnement delen steeds lastiger wordt. Prima dat Disney beslist dat ze dat tegen willen werken. Het is immers hun dienst. Mijn keuze is om hun dienstverlening niet meer te gebruiken. Immers is het mijn portemonnee.

Ik heb vernomen dat een andere alternatieve weg die de zeven zeeën betreft geen van deze problemen kent. Natuurlijk heb ik dat enkel vernomen, want ik zou dat nooit doen en ik zou anderen ook niet aanraden om het te doen. Kunnen en mogen zijn verschillende dingen. Het kan dus wel, maar het mag niet. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The Zep Man schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:47:
Ik zit te overwegen om Disney+ op te zeggen. Hun Android TV applicatie behoudt geen synchronisatie tussen video en audio (getest op meerdere Shield TV's). [knip]
Shield TV en/of wat anders gerelateerd? Ik bedoel, de Disney app wordt hier wekelijks wel gebruikt, met hun Android TV app, maar de sync problemen ervaar ik niet met een ander Android TV apparaat. Ik gebruik de passthrough instelling voor audio (receiver), en bij zowel DD(+) alsook Atmos, geen sync issues.

Ervaar je dit met al hun media, ongeacht of het HD/UHD met/zonder HDR is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

hardware-lover schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:09:
Shield TV en/of wat anders gerelateerd?
Verschillende Shield TV's die zelf het geluid decoderen (stereo PCM naar uitvoerapparaat). Voor het laatst getest en ondervonden met Andor met SDR en HDR (Dolby Vision).

Het feit dat ik dit probleem niet heb op dezelfde hardwareconfiguratie met Kodi+SlyGuy addon (wanneer de servers van Disney+ stabiel genoeg zijn) geeft aan dat hun Android TV-applicatie het probleem is.

Verder hebben andere streamingservices dit niet. Disney+ is duur, maar de hoge prijs past niet bij de geleverde kwaliteit van de dienstverlening (waar de officiële applicaties onderdeel van zijn).

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 14-05-2025 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@The Zep Man, duidelijk. Toevallig kreeg ik vandaag een update van de Disney app aangeboden, maar na de update is er voor mij niets veranderd. Heb Andor eerder al eens gekeken, maar ook nu is er voor mij geen probleem. Ik gebruik echter geen conversie met de mediaspeler, uitvoer is Disney's DD, DD+ of Atmos.

Vervelend, en idd, niet prettig als je het met hun eigen app krijgt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Fireshade schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:36:
De laatste week of zo kan ik op de Disney+ app geen 4K films of series meer afspelen. Als ik die start, wordt alleen de eerste frame getoond en blijft het daarbij. Ik kan de app nog wel bedienen, alleen doen de afspeelfuncties het niet.
De app kan wel HD content normaal afspelen.
Ik heb geprobeerd dit te verhelpen door de tv te herstarten, de app opnieuw te installeren en in te loggen, maar dat werkt niet.
Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor gevonden?
Voor de volledigheid will ik nog aangeven dat dit probleem al enige tijd geleden vanzelf is verdwenen. Ik heb daar niets voor hoeven te doen. Ik heb zelf geen updates opgemerkt. Blijft beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

The Zep Man schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:47:
Ik zit te overwegen om Disney+ op te zeggen. Hun Android TV applicatie behoudt geen synchronisatie tussen video en audio (getest op meerdere Shield TV's). Via een alternatieve weg (Kodi + SlyGuy addon) leek het een paar avonden geleden alsof de Disney+ servers het niet bij konden benen (alles bedraad aangesloten, snelle FttH-verbinding, andere streamingdiensten nergens last van): de stream stopte plots of startte niet.
FWIW ter info, bij mij op de Android tv geen problemen met de audio sync, getest op wifi en bedraad. Is al een oudere tv uit 2019.

Weet niet of het een tijdelijk Shield TV dingetje is, want je ervaart het alleen op Shield TV'S?
Ik had hiervoor ook een probleem dat de Disney+ app op mijn android TV plotseling geen UHD wou afspelen, terwijl Amazon Prime en HBO Max dat prima deden. Maar dat was plotseling vanzelf weg (zie mijn eerdere post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Fireshade schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:38:
[...]

FWIW ter info, bij mij op de Android tv geen problemen met de audio sync, getest op wifi en bedraad. Is al een oudere tv uit 2019.
Dat is wat een andere gebruiker ook al min of meer bevestigde.
Weet niet of het een tijdelijk Shield TV dingetje is, want je ervaart het alleen op Shield TV'S?
Mogelijk en ja. Dat maakt het natuurlijk nog niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 16:54
Waar kan ik snel zien wat er b.v. de laatste 3 maanden aan films is bijgekomen?
Wil e.e.a. downloaden op mijn iPad t.b.v. aankomende reizen per vliegtuig.
( Zelfde vraag heb ik ook t.b.v. HBOmax ? )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:02:
Waar kan ik snel zien wat er b.v. de laatste 3 maanden aan films is bijgekomen?
Wil e.e.a. downloaden op mijn iPad t.b.v. aankomende reizen per vliegtuig.
( Zelfde vraag heb ik ook t.b.v. HBOmax ? )
JustWatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakery
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 15:19
Zojuist heb ik voor het eerst een melding over gebruiken van de dienst buiten een huishouden gekregen tijdens het selecteren van mijn profiel in de Disney+-app op een Sony tv (Android tv):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LhvY8645xVOr0SaeHXcavdoiVho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8NTYPffOlGiTj3qsVhhG9nx.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik deze nog weg kunnen klikken door terug te gaan naar profielen en opnieuw die van mij te kiezen, maar ik vraag mij af hoe lang dat nog gaat werken.

Anderen hier al ervaring mee gehad?

[ Voor 3% gewijzigd door tweakery op 29-05-2025 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
tweakery schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:23:
Zojuist heb ik voor het eerst een melding over gebruiken van de dienst buiten een huishouden gekregen tijdens het selecteren van mijn profiel in de Disney+-app op een Sony tv (Android tv):
[Afbeelding]

Nu heb ik deze nog weg kunnen klikken door terug te gaan naar profielen en opnieuw die van mij te kiezen, maar ik vraag mij af hoe lang dat nog gaat werken.

Anderen hier al ervaring mee gehad?
Gebruik je het ook daadwerkelijk binnen je eigen huishouden / Internet of is de melding terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakery
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 15:19
Deezers schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:53:
[...]

Gebruik je het ook daadwerkelijk binnen je eigen huishouden / Internet of is de melding terecht?
Verschillende adressen, dus niet dezelfde internetverbinding, maar zolang het met een code via de mail opgelost kan worden is het geen probleem. Alleen kon ik nu ook nog gewoon de terugknop gebruiken op de afstandbediening.

Ik had eerder niet gelezen dat ze de melding gingen tonen. Zag even later pas het bericht van vorig jaar hierover op Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 20:20
Maar streamen van verschillende adressen is volgens de overeenkomst toch juist wel een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Honderden ontslagen bij tv, streaming en casting: https://www.wsj.com/busin...undreds-c9d232f0?mod=e2tw benieuwd wat voor effect dat heeft op contentkwaliteit van Disney+. Aan de andere kant zijn ze minder kwijt aan personeelskosten dus ik zie de prijsverlaging voor Disney+ met vertrouwen tegemoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Deezers schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:25:
Aan de andere kant zijn ze minder kwijt aan personeelskosten dus ik zie de prijsverlaging voor Disney+ met vertrouwen tegemoet ;)
In je dromen alleen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UC-ZmBnoSVsDYSJ30euZ6joRIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7w1DVbyfdVQf4llin3q2HHI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Een film die al 2x keihard flopte in de bioscopen en op IMDB een 1.8 heeft, met een Sneeuwwitje waarbij het sneeuwwit eerder naar cocaine* refereert dan de huidskleur van het karakter. Ik laat deze een flink eind aan me voorbij schieten.

* de actrice is van Colombiaanse afkomst

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Zo hé idd dat is wel heel laag ja, zie nu ook de score op imdb.
Denk ook dat ik hem lekker aan mij voorbij laat gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 10:53
1.8 is niet realistisch. Het zal ongetwijfeld niet best zijn maar dit is gewoon een (terechte) review bom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 11:22
Ik kan Disney+ sinds vandaag niet meer openen terwijl ik verbonden met Wifi. Het lukt niet op de televisie, niet op mijn laptop en ook de app doet het niet.

Als ik wifi uitschakel en via 5g verbindt, is er geen probleem. Dit vind ik heel raar.
Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
jaihel schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:41:
Ik kan Disney+ sinds vandaag niet meer openen terwijl ik verbonden met Wifi. Het lukt niet op de televisie, niet op mijn laptop en ook de app doet het niet.

Als ik wifi uitschakel en via 5g verbindt, is er geen probleem. Dit vind ik heel raar.
Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?
VPN via wifi/ internet?

Internet router even een paar minuten uit/aan. Maybe is je IP gebanned bij Disney?

[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 10-06-2025 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 11:22
Ike. schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:56:
[...]

VPN via wifi/ internet?

Internet router even een paar minuten uit/aan. Maybe is je IP gebanned bij Disney?
Ik gebruik geen VPN en de router heb ik ook opnieuw opgestart, helaas zonder resultaat.
IP gebanned bij Disney zou ik heel bijzonder vinden. Ik ben al jaren een trouwe klant.

Het enige wat ik wel onlangs heb gedaan, is het abonnement gewijzigd. Ik weet niet of het daarmee te maken zou kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:41
Naast "VPN" is "CGNAT" ook nog een optie. Dan krijg je van de provider geen publiek IP adres meer maar deel je hetzelfde publieke IP adres met tientallen / honderden andere klanten. Voor "websites" (& streaming services dus) zie je er dan bij wijze van hetzelfde uit als een VPN. Er zijn ineens tientallen / honderden klanten (tegelijkertijd) verbonden vanaf hetzelfde IP adres.

Dus probeer even te achterhalen of je "achter CGNAT zit". Een grotere bekende CGNAT gebruiker is in ieder geval Delta (& Caiway dat een ander naampje op dezelfde ISP is en als naam uitgefaseerd gaat worden). Ziggo, KPN & Odido gebruiken bij mijn weten juist geen CGNAT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

DropjesLover

Dit dus ->

Na iets meer dan een half jaar Disney+ gaan we er weer van weg.
Apps (tv's, settopbox, tablet) zijn traag en houterig. Continue to watch staat te ver naar beneden. Aanbod voor jonge kinderen is matig en niet filterbaar (bij Netflix kan je als ouder ongewenste shows ed blokkeren).

En na wat niet-in-depth-universe-lore maar gewoon leuk is het aanbod matig. Ja Loki en Andor gekeken , maar verder...
Mn vrouw en ik zijn maar Criminal Minds gaan kijken :')

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Hier ook al een tijdje geleden gestopt met Disney+, ondanks mijn vrouw een mega Disney fan is.
De kosten werden maar hoger, delen werd aangepakt en daardoor werden de eerlijke klanten die wel veel op verschillende plekken zijn de dupe. Dat wouden wij niet meer steunen :)

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 11-06-2025 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
Robtimus schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:54:
Een film die al 2x keihard flopte in de bioscopen en op IMDB een 1.8 heeft, met een Sneeuwwitje waarbij het sneeuwwit eerder naar cocaine* refereert dan de huidskleur van het karakter. Ik laat deze een flink eind aan me voorbij schieten.

* de actrice is van Colombiaanse afkomst
Een Pools-Amerikaanse vader en een Colombiaans-Amerikaanse moeder. Dat Colombiaanse valt ook wel mee hoor.
Blijft natuurlijk een bijzondere keuze omdat Sneeuwwitje vernoemd is naar de witte sneeuwvlokken met een druppeltje rood bloed en zwart hout, omdat moeder zich voor de geboorte prikte terwijl ze in een zwart ebbenhouten kozijn zat. Je zou dus een bleke actrice met zwart haar en een vleugje rood verwachtten. Of in ieder geval bleek met rood en zwart bij de geboorte.

Als je ziet dat het echt als musical is neergezet dan is de keuze voor de hoofdrolspeelster van West Side Story niet eens zo heel raar. 60 jaar geleden zou Julie Andrews zijn ingezet.

De set ziet er nep uit, maar dat is bij meerdere Disney remakes het geval. Daar ben je vrij snel aan gewend en dan is het gewoon een vrolijke film. Niet zoveel mis mee in mijn ogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krijtbord
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13-09 11:22
Er is nu een actie bij de Albert Heijn voordeelshop om een jaar Disney plus af te nemen voor 30 euro. Voorwaarde is dat je geen actief abonnement hebt of nog een account moet aanmaken.

Voor deze 30 euro krijg je een jaar Disney met reclame. Nu heb ik gisteren een tijdje zitten zoeken wat dit precies betekent voor de kijkervaring, maar veel informatie van Nederlandse gebruikers kan ik niet vinden, daarom deel ik dat hier.

Het abonnement met reclame bevat in tv series op 3 momenten reclame. Dat is bij het starten van een aflevering (max. 2 minuten) en op 2 momenten tijdens de aflevering (meestal is de 2e reclamereeks max 60 seconden en de 3e reeks max 30 seconden). Als je een aflevering start en nog even wat te drinken pakt of naar het toilet gaat en de serie is al begonnen, dan kan je prima terugspoelen en zo skip je eigenlijk vaak het eerste reclameblok.

Het valt me op dat in films geen reclame zit. Althans, ik heb nu 4 films bekeken (van Aliens tot aan recente films) en 0 reclameblokken. Wellicht is er wat stuk, het lijkt me dat ik daarin ook wat reclame moet zien, maar na 2 dagen testen nog niks kunnen vinden.

Je kan niet in 4k kijken, maar het 1080p beeld is wel prima (maar ik kijk ook voornamelijk wat oudere series erop terug). Al met al voor 30 euro / 12 maand = 2,50 euro per maand wel een erg leuke aanbieding. Ik stoor me niet aan de reclames, maar ben daarvoor wel heel gevoelig, dus dat is een mooi pluspunt. Hopen dat de reclames niet gaan uitbreiden, ik las dat het max. 4 minuten per uur is en vreemd genoeg geef ik dan de voorkeur om meer dan 10 euro minder te betalen voor het kijken in een niet 4k kwaliteit, wellicht een tip voor wie ook wat wil besparen.

Je kan het abonnement voor 30 euro afsluiten tot en met 27 juli 2025 volgens de folder van de AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
krijtbord schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:01:
Er is nu een actie bij de Albert Heijn voordeelshop om een jaar Disney plus af te nemen voor 30 euro. Voorwaarde is dat je geen actief abonnement hebt of nog een account moet aanmaken.

Voor deze 30 euro krijg je een jaar Disney met reclame. Nu heb ik gisteren een tijdje zitten zoeken wat dit precies betekent voor de kijkervaring, maar veel informatie van Nederlandse gebruikers kan ik niet vinden, daarom deel ik dat hier.

Het abonnement met reclame bevat in tv series op 3 momenten reclame. Dat is bij het starten van een aflevering (max. 2 minuten) en op 2 momenten tijdens de aflevering (meestal is de 2e reclamereeks max 60 seconden en de 3e reeks max 30 seconden). Als je een aflevering start en nog even wat te drinken pakt of naar het toilet gaat en de serie is al begonnen, dan kan je prima terugspoelen en zo skip je eigenlijk vaak het eerste reclameblok.

Het valt me op dat in films geen reclame zit. Althans, ik heb nu 4 films bekeken (van Aliens tot aan recente films) en 0 reclameblokken. Wellicht is er wat stuk, het lijkt me dat ik daarin ook wat reclame moet zien, maar na 2 dagen testen nog niks kunnen vinden.

Je kan niet in 4k kijken, maar het 1080p beeld is wel prima (maar ik kijk ook voornamelijk wat oudere series erop terug). Al met al voor 30 euro / 12 maand = 2,50 euro per maand wel een erg leuke aanbieding. Ik stoor me niet aan de reclames, maar ben daarvoor wel heel gevoelig, dus dat is een mooi pluspunt. Hopen dat de reclames niet gaan uitbreiden, ik las dat het max. 4 minuten per uur is en vreemd genoeg geef ik dan de voorkeur om meer dan 10 euro minder te betalen voor het kijken in een niet 4k kwaliteit, wellicht een tip voor wie ook wat wil besparen.

Je kan het abonnement voor 30 euro afsluiten tot en met 27 juli 2025 volgens de folder van de AH.
Bedankt voor je reactie.

Weet je misschien of de reclame die bij animatie en tekenfilms in beeld komt ook echt geschikt is voor kids?
Niet dat er bij een classic Disney tekenfilm reclame voor de laatste Deadpool voorbij komt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krijtbord
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13-09 11:22
Ike. schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:19:
Weet je misschien of de reclame die bij animatie en tekenfilms in beeld komt ook echt geschikt is voor kids?
Niet dat er bij een classic Disney tekenfilm reclame voor de laatste Deadpool voorbij komt…
Ik heb een kinderprofiel aangemaakt en ingevuld dat deze gebruiker tot de leeftijdscategorie van 9 jaar alles mag zien. Met dit profiel heb ik een 20 tal afleveringen van diverse zaken (van Disney materiaal tot aan National Geograpic) bekeken en een 4 tal films.

Ik heb met deze 24 video's maar 3 keer een reclame gezien (van max. 28 seconden ook nog!). De eerste video was van Robijn wasverzachter met een beertje in een groen weiland, de andere twee video's waren van Lilo & Stitch en nog een kinderserie van Disney. Voor de rest zie ik wel in de voortgangsbalk dat er een mogelijkheid tot reclame is (wederom 3 keer in een aflevering van een serie en 0 keer in een film), maar deze werden niet afgespeeld. Het lijkt erop dat ze amper reclames hebben die ze kunnen afspelen voor jonge kinderen tot 9 jaar (oudere leeftijden heb ik niet getest).

Ik denk dat je wel kan stellen dat dit abonnement voor 30 euro echt een heel goede deal is als je kinderen laat kijken, ze zien bij een uitzending op een willekeurige zender op tv echt 10 keer meer reclame en die ook ongeschikter is voor ze.

[ Voor 5% gewijzigd door krijtbord op 29-06-2025 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:58
Ik heb een soortgelijk abo lopen via Spanje voor 2 euro per maand. Dat in combinatie met een VPN via Albania waar reclames verboden zijn kun je toch reclame vrij kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
krijtbord schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:05:
[...]

Ik heb een kinderprofiel aangemaakt en ingevuld dat deze gebruiker tot de leeftijdscategorie van 9 jaar alles mag zien. Met dit profiel heb ik een 20 tal afleveringen van diverse zaken (van Disney materiaal tot aan National Geograpic) bekeken en een 4 tal films.

Ik heb met deze 24 video's maar 3 keer een reclame gezien (van max. 28 seconden ook nog!). De eerste video was van Robijn wasverzachter met een beertje in een groen weiland, de andere twee video's waren van Lilo & Stitch en nog een kinderserie van Disney. Voor de rest zie ik wel in de voortgangsbalk dat er een mogelijkheid tot reclame is (wederom 3 keer in een aflevering van een serie en 0 keer in een film), maar deze werden niet afgespeeld. Het lijkt erop dat ze amper reclames hebben die ze kunnen afspelen voor jonge kinderen tot 9 jaar (oudere leeftijden heb ik niet getest).

Ik denk dat je wel kan stellen dat dit abonnement voor 30 euro echt een heel goede deal is als je kinderen laat kijken, ze zien bij een uitzending op een willekeurige zender op tv echt 10 keer meer reclame en die ook ongeschikter is voor ze.
Bedankt voor het uitgebreid testen!! Ik heb ook een jaarabbo via AH gekocht.

Bij het aanmaken van een profiel voor mijn zoon (6) 'Junior Mode' aangezet, volgens de Disney+ FAQ: " Junior Mode content does not contain ads."

Je kan bij 'Junior Mode' geen leeftijd invullen maar wat ik even snel zag is dat alles voor een 6 jarige af te spelen is, je kan alleen niet zien vanaf welke leeftijd content wordt geblockt (9 of vanaf 12?).

Pirates of the Caribbean (12) is niet te zien via Junior Mode

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 30-06-2025 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
Kids profiel is alle leeftijden. Zelfs the aristocrats wordt geblokkeerd terwijl dat een alle leeftijden rating heeft met de kanttekening dat sommige scènes vandaag de dag eigenlijk niet meer kunnen. (Bijv de Siamese katten scéne).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik kijk nu geregeld samen met Netflix. Ik vind het leuk Disney+. Ik heb het weer afgezegd Ik betaalde €1,99 per maand sinds 30 maart tot 30 juli kan ik nog kijken. Ik vond het nog niet eens gek met reclame erbij. Ik heb daarnaast Netflix Premium UHD pakket van €18,99 per maand.

Ik heb op Disney+ vooral veel cartoons gezien van uit mijn jeugd en is altijd leuk omdat weer terug te zien ;) ik heb ook documentaires en films gezien

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 06-07-2025 15:13 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb die actie paar maanden gehad voor 2 euro per maand. Geen een keer reclame gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Afgelopen weekend naar Alien Romulus gekeken. Aanrader, prima mee vermaakt. Een Alien film voelt voor mij als die moet ik zien. :)

The Bear en Welcome to Wrexham ook weer toppers!

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 14-07-2025 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Hoe krijg ik.die AH code geredeemed op Disney? Als ik de redeem link volg op AH kom ik telkens terecht op de reguliere abonnements pagina van Disney.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:19
DutchOwnage schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:23:
Hoe krijg ik.die AH code geredeemed op Disney? Als ik de redeem link volg op AH kom ik telkens terecht op de reguliere abonnements pagina van Disney.
In plaats van klikken op de link handmatig intypen (https://www.disneyplus.com/nl-nl/commerce/redeem)?

Eventueel andere browser proberen en/of als er een VPN actief is die ff uitschekelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ok. Zal nog een poging wagen. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

En een mail dat de prijs weer omhoog gaat van 109 naar 139 per jaar.
Weer +- 30% erbij

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Als je er dan ook een fatsoenlijk werkende Disney+ app voor krijgt op de Nvidia Shield, maar nee. Sync issues alom met audio en video.

Wij gebruiken nu maar de Xbox, daar werkt het tenminste probleemloos.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
chucky666 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:15:
Weer +- 30% erbij
Dan had je nog een oude prijs. Sinds oktober waren de nieuwe prijzen al actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik meen me te herinneren dat ik in november ook nog de oude prijs betaalde, maar toen was de nieuwe prijs wel al aangekondigd. Aankomende herfst moet ik dus meer betalen, of opzeggen.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:51
Hier ook afgelopen november nog de 89,90 betaald voor het jaar abo, deze prijs heb ik al enige jaren, denk vanaf de 1e keer dat dit gefactureerd werd.
Had wel een mail gehad dat de prijs omhoog zou gaan, echter er werd weer het gelijke bedrag afgeschreven.
Afwachten dus was het per 12 november gaat worden, was destijds ook bij de testgroep toen de Disney+ app werd uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:45
chucky666 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:15:
Weer +- 30% erbij
Yep , meteen opgezegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Terwijl Star juist weer Fox was.. zo houd je je als bedrijf wel weer lekker bezig terwijl ze toch veel marketingmedewerkers op straat gingen zetten. Gaat waarschijnlijk alleen om een logo en 1sec intro bumper, maar goed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik had 4 maanden Disney+ Full-HD met reclame voor €1,99 per maand. Inmiddels heb ik het opgezegd periode afgelopen. Ik vind Disney+ leuk, maar Netflix trekt mij meer. Mocht er weer zo'n korting verschijnen neem ik hem weer. Ik had ook al eerder ooit Disney+ 4 maanden voor €9,99 voor het 4K pakket zonder reclame

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Van der Berg schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:29:
Ik had 4 maanden Disney+ Full-HD met reclame voor €1,99 per maand. Inmiddels heb ik het opgezegd periode afgelopen. Ik vind Disney+ leuk, maar Netflix trekt mij meer. Mocht er weer zo'n korting verschijnen neem ik hem weer. Ik had ook al eerder ooit Disney+ 4 maanden voor €9,99 voor het 4K pakket zonder reclame
Ja ik heb het zelfde, Disney gebruik ik zo weinig(Netflix gebruik ik nog steeds het meeste).
Het is dat ik hem deel, maar zelf zou ik het niet snel nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Carlos0_0 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 23:12:
Ja ik heb het zelfde, Disney gebruik ik zo weinig(Netflix gebruik ik nog steeds het meeste).
Het is dat ik hem deel, maar zelf zou ik het niet snel nemen
Zelf betaal ik voor een Disney+-abonnement waar ik maar een paar keer in het jaar gebruik van maak. Het wordt verder gedeeld in een groepje. Op dit moment staat Disney+ op kritisch qua kosten die wij willen dragen. Als er reclame geïntroduceerd wordt om een nog duurder abonnement te verkopen (over geheel Disney+ heen of straks voor Star/Hulu specifiek) dan annuleren wij het abonnement. Eerder deden wij dit al voor Prime Video. Qua content zitten wij dan niet met een tekort. Er zijn alternatieven.

Soms voert Disney+ een controle uit om te kijken of een apparaat binnen een huishouden valt. Er wordt dan bij het starten van de applicatie en mogelijk bij het inloggen op de site gevraagd om een OTP die per mail wordt gestuurd. Hier omschrijf ik hoe ik daar omheen werk voor de groep:

The Zep Man in 'Disney vervangt Star-merk in Disney+ deze herfst door Hulu'

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/madA0gD34OJ7oIt85eL2wjlumv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9ukiNjATvTAEih4GoYbuo7K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Disney+ gaat sowieso de prijzen in oktober weer verhogen. Mail gekregen van Ziggo (aangezien ik Disney via Ziggo afneem). Ik heb standaard en ga van 9,99 naar 10,99

[ Voor 15% gewijzigd door Jay-B op 15-08-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
.

[ Voor 109% gewijzigd door Ivan4you op 20-08-2025 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vu6cx6xqIrOevAnCBuentK2zYgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEgHVYdXN8rTW4gxgB15RmJ8.jpg?f=fotoalbum_large

• Ivan4you
Zijn er nog waar Disney plots niet meer werkt op hun Android tvbox?
Er is een update van Disney maar hij zegt dat mijn tvbox niet compatibel is.Nochtans heeft deze Android 11.
Voorheen werkte deze als een zonnetjeOok app al verwijderd.
Oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Ivan4you op 21-08-2025 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ivan4you schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 19:42:
Zijn er nog waar Disney plots niet meer werkt op hun Android tvbox?
Er is een update van Disney maar hij zegt dat mijn tvbox niet compatibel is.Nochtans heeft deze Android 11.
Voorheen werkte deze als een zonnetjeOok app al verwijderd.
Oplossing?
Hebben we het hier over een door Google gecertificeerd Android TV apparaat? Wat heb je daar? Hier zijn er geen problemen na de update.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Hoe kan je dat zien dat je tvbox Google gecertificeerd is?Maar het heeft toch een half jaar gewerkt?
De Disney app stond er al op voor geprogrammeerd.
Ik heb de Xsaurius pure 3.

[ Voor 28% gewijzigd door Ivan4you op 22-08-2025 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ivan4you schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 07:34:
Hoe kan je dat zien dat je tvbox Google gecertificeerd is?Maar het heeft toch een half jaar gewerkt?
De Disney app stond er al op voor geprogrammeerd.
Ik heb de Xsaurius pure 3.
Of je box daadwerkelijk de reden is kan ik niet direct zeggen, het enige wat wel duidelijk is, die heeft geen Google Android TV certificering. Het is een Android box, geen echte Android TV box.

Er zullen meer apps niet werken of niet in hun volle kwaliteit streamen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Het blijft toch jammer dat VPN's verboden zijn bij Disney+. Zo word ik niet echt aangemoedigd om legaal te kijken, terwijl ik er echt heel erg m'n best voor doe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqkqiV2KaIchTAzjN5MWTI_e14Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6AGwpcxePHREUhQZnYH8DQCS.png?f=fotoalbum_large

Omdat ik de meeste tijd reis zie ik enorm vaak bovenstaande en krijg ik niet eens de mogelijkheid om in te loggen. Er komt niet eens een melding dat ik niet mag reizen, maar alleen de bekende Chinese aanpak: "er is een error", zonder context.

VPN uitzetten kan, en dan werkt het zonder problemen, maar in sommige landen kun je niet zonder VPN werken omdat bijvoorbeeld zelfs DuckDuckGo of andere normale informatiebronnen geblokkeerd worden.

Hoe gaan anderen daar eigenlijk mee om? Misschien zijn er nog legale methodes die ik heb gemist? Een handgeschreven brief indienen bij Disney om uitsluiting te voorkomen? Iets? :P

En nogmaals voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om illegaal gebruik. Dat wil ik juist voorkomen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 23-08-2025 22:09 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Stukfruit schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:07:
Het blijft toch jammer dat VPN's verboden zijn bij Disney+. Zo word ik niet echt aangemoedigd om legaal te kijken, terwijl ik er echt heel erg m'n best voor doe.

[Afbeelding]

Omdat ik de meeste tijd reis zie ik enorm vaak bovenstaande en krijg ik niet eens de mogelijkheid om in te loggen. Er komt niet eens een melding dat ik niet mag reizen, maar alleen de bekende Chinese aanpak: "er is een error", zonder context.

VPN uitzetten kan, en dan werkt het zonder problemen, maar in sommige landen kun je niet zonder VPN werken omdat bijvoorbeeld zelfs DuckDuckGo of andere normale informatiebronnen geblokkeerd worden.

Hoe gaan anderen daar eigenlijk mee om? Misschien zijn er nog legale methodes die ik heb gemist? Een handgeschreven brief indienen bij Disney om uitsluiting te voorkomen? Iets? :P

En nogmaals voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om illegaal gebruik. Dat wil ik juist voorkomen :P
Over welke "VPN" hebben we het dan? Gebruik je een commerciële VPN (NordVPN, Private Internet Access / ...)? Daarbij zal de kans idd heel groot zijn dat ze gewoon geblokkeerd worden. Maar als je een VPN naar je thuis locatie op zat (dus een VPN server die je thuis draait, al dan niet op je router) lijkt mij "prima"? Immers ga je dan gewoon het internet op via het IP dat je thuis hebt, het IP adres dat normaliter wel werkt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07
Vanavond E1 gekeken, tenminste tot aan de laatste 13 minuten. Begint erg sterk, maar verliest snel momentum … :Z

They lost me at ‘The Lost Boys Rescue Team’. What the … ? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:14:
[...]

Over welke "VPN" hebben we het dan? Gebruik je een commerciële VPN (NordVPN, Private Internet Access / ...)? Daarbij zal de kans idd heel groot zijn dat ze gewoon geblokkeerd worden. Maar als je een VPN naar je thuis locatie op zat (dus een VPN server die je thuis draait, al dan niet op je router) lijkt mij "prima"? Immers ga je dan gewoon het internet op via het IP dat je thuis hebt, het IP adres dat normaliter wel werkt dus.
In dit geval inderdaad een commerciële (Mullvad).

Thuislocatie bestaat even niet. 100% op reis. Ik zou een VPS kunnen pakken om het op die manier om te leiden, maar dan lijkt het net of ik aan het werk ben (voor mezelf qua tijdsbesteding, niet voor Disney :P) en zit je met wat pech alsnog met locatieproblemen, dus ik ben helaas niet bereid om daar tijd en geld in te steken omdat het vechten tegen de bierkaai is.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Stukfruit schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:51:
[...]

In dit geval inderdaad een commerciële (Mullvad).

Thuislocatie bestaat even niet. 100% op reis. Ik zou een VPS kunnen pakken om het op die manier om te leiden, maar dan lijkt het net of ik aan het werk ben (voor mezelf qua tijdsbesteding, niet voor Disney :P) en zit je met wat pech alsnog met locatieproblemen, dus ik ben helaas niet bereid om daar tijd en geld in te steken omdat het vechten tegen de bierkaai is.
Als je helemaal geen thuis adres hebt is mijn voorstel idd lastig. Een VPS zal waarschijnlijk ook niet werken, simpelweg omdat dat IP adres natuurlijk is toegekend aan iets anders dan een ISP. Zou potentieel dus heel eenvoudig te blokkeren moeten zijn. Wellicht dat VPN via familie wel een optie is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:58:
[...]

Als je helemaal geen thuis adres hebt is mijn voorstel idd lastig. Een VPS zal waarschijnlijk ook niet werken, simpelweg omdat dat IP adres natuurlijk is toegekend aan iets anders dan een ISP. Zou potentieel dus heel eenvoudig te blokkeren moeten zijn. Wellicht dat VPN via familie wel een optie is? :p
Klopt, dat ook nog. Aan familie vraag ik zulke dingen niet meer omdat die niet per se technische onderlegd zijn en al snel vreemde dingen denken. Kost ook meer tijd dan het oplevert.

En een beetje conservatief denken loopt al snel uit op: "is Star op Disney+ niet iets met porno?" en dat mag niet want verderfelijk gebruik van de verbinding :+ En nee, ik kom qua afkomst niet van Urk :P

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 23-08-2025 23:20 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:26

Rayzman

+31 Rayzman

Het is weer eens zover, met de laatste update voor de Apple TV werkt de dolby vision niet meer.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Rayzman schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:47:
Het is weer eens zover, met de laatste update voor de Apple TV werkt de dolby vision niet meer.
Hier anders nog wel.
Had wel dat ie 4 seconden op zwart ging maar daarna gaf die aan dat ie het wel had.
Maar dat heb ik al een tijdje.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:14
Hebben jullie ook dat je in de app steeds opnieuw de taal van de ondertitels dient te selecteren?
Als ik via de chromecast kijk zet hij een aflevering ook nooit als bekeken in de app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
De jaarlijkse kortingsactie is er weer voor nieuwe / terugkerende klanten.

Wel fors minder dit jaar. €10 voor Premium. Vorig jaar was het nog €4, jaar daarvoor meen ik zelfs €2. (Actie is ook van toepassing op Standaard met ads, €3, en Standaard zonder ads, €6). Dit dan voor de eerste 3 maanden, daarna geldt de standaard prijs voor dat type abo.

Geeft mij weer soort van de gelegenheid om "alles bij te kijken", The Bear, Daredevil: Reborn, Paradise. En misschien Only Murders in the Building (actie loopt tot 27 september, Only Murders komt laatste EP 28 okt uit, dus dan zou abo twee maanden nodig zijn, en ik weet niet of ik zo veel te kijken heb / abo een hele maand extra ga aanhouden aan deze prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
@RobertMe Daar staat wel het volgende tegenover:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyvZyjObateoerx6Q1-wW6-1c-s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3sel5TPmRi0XSi2cLDf9Jk7n.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Zo dan. Wederom om 'te kunnen investeren in verdere dienstverlening'? :') prijsverhogingen kennen geen einde zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Via de AH scoor je voor 3 tientjes een jaarabonnement (Standaard met reclame), kan ook leuk zijn voor de niet zulke grote Disney-kijkers.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 09:19
Waar staat het bericht online over die prijsverhoging? Ik betaalde altijd per jaar (139,90 afgelopen jaar dec/dec).

[ Voor 3% gewijzigd door supercop7373 op 13-09-2025 09:56 ]

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:56
chucky666 schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:11:
[...]

Hier anders nog wel.
Had wel dat ie 4 seconden op zwart ging maar daarna gaf die aan dat ie het wel had.
Maar dat heb ik al een tijdje.
Dat is een feature als je hebt ingesteld onder video. Juist ideale setting zodat je altijd in correcte format kijkt.
Het staat onder “video”
- Maak materiaal passend voor het aanpassen van dynamisch bereik of beeldsnelheid.

Waarschijnlijk staat je apple tv ingesteld op 4k 60hz SDR/HDR. Als je video start met dolby vision schakelt je tv naar de correcte dynamische bereik en 24hz.

• Jay-B
  • Niet online
supercop7373 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:56:
Waar staat het bericht online over die prijsverhoging? Ik betaalde altijd per jaar (139,90 afgelopen jaar dec/dec).
Alleen Ziggo heeft het er nu nog over omdat daar de verhoging per 1 oktober in gaat (dus klanten moeten een maand van tevoren geïnformeerd worden). Kans is groot dat Disney zelf zijn eigen klanten binnenkort zal informeren. Uit eigen ervaring zit er vaak een klein verschil in de data. Soms is Ziggo iets eerder met de verhoging soms iets later dan de dienst zelf. Ook factureert Ziggo op basis van kalendermaanden terwijl de meeste diensten de datum aanhouden van het ingaan van het abonnement.

[ Voor 31% gewijzigd door Jay-B op 13-09-2025 12:52 ]

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste

Let op:
Het is niet noodzakelijk om alle bugs hier te melden. Deze kunnen prima bij Disney via support worden doorgegeven.
Tips en trucs delen om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US is niet toegestaan.
En geef je op bij de topicstarter om de TS bij te werken!