Heeft deels te maken met het verschil in 3D techniek. Op de Vision Pro worden twee hoge kwaliteit streams op dicht op het oog gestreamd, waardoor het beeld er fatsoenlijk en helder eruit ziet.dinandus schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:13:
3D functioneert toch alleen met de dure Apple Vision Pro set?
Jammer dat het niet gewoon te streamen valt voor gebruik bij je beamer, en of de enkeling die nog een 3D TV in gebruik heeft.
Op 3D tv’s wordt 3D op 1 stream getoond, waardoor je een interlaced beeld hebt wat waziger en donkerder overkomt.
Ligt ook aan de TV. 3D is bij mijn weten (/was vroeger?) altijd in FullHD. Vervolgens waren er 2 oplossingen. Of op een hogere frequentie(?) om en om het beeld voor het linker of rechter oog laten zien in combinatie met actieve brillen (batterijtje en al) waarbij de bril continu om en om een glas verduisterd. Dit geeft donker(der) beeld doordat je dus steeds maar met 1 oog wat ziet, maar wel de volledige resolutie. Daarnaast had je passief waarbij de ene rij pixels voor het linker oog is en de andere rij pixels voor het rechter oog en de passieve brilletje dus ervoor zorgen dat je of alleen de even of alleen de oneven rijen pixels ziet. Daardoor heb je wel min of meer de normale helderheid, maar halveer je de resolutie. Maar..., als het bronmateriaal full HD is, en je vervolgens een 4K TV hebt..., heb je geen last van de lagere resolutie omdat een 4K TV dus al het dubbele aantal pixels heeft in beide richtingen. Dus je hebt met een 4K TV en een FHD 3D video nog steeds 1080 pixels in de hoogte voor het linker oog en 1080 pixels voor het rechter oog (i.t.t. een FHD TV waarop je dus maar 540 pixels hebt voor elk oog).BiaggioLuciano schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:27:
Op 3D tv’s wordt 3D op 1 stream getoond, waardoor je een interlaced beeld hebt wat waziger en donkerder overkomt.
Wat @RobertMe al schrijft. Ik heb hier nog een LG 4K Oled staan die met interlaced MVC 3D een strak en helder plaatje op het scherm toont.BiaggioLuciano schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:27:
[...]
Heeft deels te maken met het verschil in 3D techniek. Op de Vision Pro worden twee hoge kwaliteit streams op dicht op het oog gestreamd, waardoor het beeld er fatsoenlijk en helder eruit ziet.
Niet dat je er wat aan hebt bij Disney+, want 3D wordt toch niet aangeboden voor Android TV streamers.
Testing, one, two ...
Hm, helder. Lijkt wel alsof er ergens een mismatch is ofzo. Alle andere apps werken prima met DV.Rayzman schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:56:
Via atv4k en LG app bij mij gewoon alles Dolby Vision.
Zal eens een powercycle doen nadat ik de app verwijder.
Helaas, app eraf gegooid, tv opnieuw opgestart maar mag allemaal niet baten. Blijft telkens het HDR logo geven ipv het Dolby Vision logo met Atmos… iemand nog een andere truc?
[ Voor 21% gewijzigd door Kuhr89 op 01-04-2026 20:29 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Blijkbaar is er nog steeds een platform breed en regionaal probleem. Zo hebben sommige mensen wel weer beschikking en anderen niet. Ze weten nog niet precies wanneer het wordt opgelost.
:strip_exif()/f/image/bWUfn7NdjpwoNyLSTuuVU5FF.jpg?f=fotoalbum_large)
Gird your loins. The Devil Wears Prada 2 streams exclusively on Disney+ and Hulu July 29. pic.twitter.com/m7y4KnA4kV
— Disney+ (@DisneyPlus) 23 juni 2026
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1781699029
Wederom iets te maken met rechten.
Ik kom hier nu even op terug, seizoen 5 is werkelijk waar heerlijk.RudyL schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:27:
Zojuist the bear s3 afgekeken. Heb toch echt een haat liefde verhouding met deze serie. Het is soms saai, het is soms niet te volgen, maar vaak ook geweldig. De beelden meestal fantastisch maar toch niet een trigger om het als eerste te kijken als je de mogelijkheid hebt. Murders in the building bijv vond ik dan veel meer een serie die ik erop zette.
Ik had hem bij mijn vorige proef abbo nog niet gekeken, maar Dopesick is een absolute aanrader voor een werkelijk steengoede korte serie.
LOETKE
En mocht je geen D+ hebben: deze serie wordt morgenavond (drie afleveringen) op National Geographic uitgezonden.
Al zicht op wanneer weer terug komt? Beeld is bij mij stukken slechter met alleen reguliere HDR...Kuhr89 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 14:33:
En DV is weer uit bij Disney +
https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1781699029
Wederom iets te maken met rechten.
Geen idee. Kreeg er weinig over gevonden. Ik zelf vond de beeldkwaliteit met HDR 10 ook minder goed. Het lijkt allemaal wat minder scherp en vooral korreliger. Ligt dus niet aan mij, het valt jou ook op.Canis Lupus schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 22:50:
[...]
Al zicht op wanneer weer terug komt? Beeld is bij mij stukken slechter met alleen reguliere HDR...
Ik heb voor nu Premium abo opgezegd en zet die dan om naar Standard. Daarnaast nog weer eens klacht bij klantenservice indienen om deel geld terug te krijgen (werkte in maart ook).
Persoonlijk vind ik het best amateurisch van zo'n groot bedrijf, maar snap ook dat waarschijnlijk om veel geld gaat (patent afkopen) en dat maar een klein deel van de gebruikers (< 20%?) het echt opvalt/er problemen mee hebben.
Ik heb sterk het idee dat we niet alleen Dolby Vision, HDR missen, maar het beeld ook overduidelijk geen UHD meer is, alleen nog maar HD? En dit terwijl we wel dik betalen voor het Premium Account? Hoe is jullie kijkervaring op dit moment?
Update: Ik heb de klantendienst maar eens om uitleg gevraagd, en hoe een en ander op te lossen. Betaal dus nu flink jaar abo bijdrage en tegenwoordig is er steeds wat met hun beeld kwaliteit. Omdat het een jaar abo is, kan ik ook niet zo maar terug naar HD. Dat wil ik overigens ook helemaal niet, heb niet voor niks een mooie OLED+ en een beamer opstelling die ook beide Dolby Vision ondersteunen.
[ Voor 40% gewijzigd door dinandus op 29-07-2026 08:03 ]
Heb uiteindelijk Daredevil reborn uitgekeken. Startende in DV, daarna hdr10 eindigen met niks. Beeld was wel 4K, maar alle toeters en bellen waren er niet. Andere dingen heb ik nog niet bekeken. Gisteren in de chat met Disney wisten de medewerkers ook van niks. Toen ik ze vroeg om in hun eigen account te kijken zagen ze het pas. Er is een ticket aangemaakt, maar maak mijzelf geen illusie.dinandus schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:58:
Hoe beoordelen jullie de huidige beeldkwaliteit?
Ik heb sterk het idee dat we niet alleen Dolby Vision, HDR missen, maar het beeld ook overduidelijk geen UHD meer is, alleen nog maar HD? En dit terwijl we wel dik betalen voor het Premium Account? Hoe is jullie kijkervaring op dit moment?
Wel erg storend dat je inderdaad de volle mep betaald en op deze manier constant wisselingen hebt in beeldkwaliteit.
Het is belachelijk hoeveel geld ze voor deze dienst durven te vragen en regelmatig klanten opzadelen met een kwaliteit die nog niet eens de helft waard is van wat ze maandelijks in rekening brengen.
Testing, one, two ...
Straks maar even de chat opstarten
[ Voor 124% gewijzigd door phoney870 op 29-07-2026 10:53 ]
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
scintillating
Vind het een goeie vraag.Tc99m schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:16:
Misschien een beetje een noobvraag, maar hoe kun je achterhalen of je inderdaad alleen maar HD-beeld krijgt op je 4K televisie? Als dat bij mij ook structureel is ga ik ook even contact met ze opnemen, maar hoe kan ik het aantonen?
Sommige toestellen geven het aan van zodra het signaal binnenkomt maar ik ga er niet van uit dat elk televisietoestel dat aangeeft...
...en als je beeldscherm groot genoeg is en je ogen nog goed genoeg kan je het verschil ook wel zien...
...maar ik vraag me dus ook samen met jou af of er nog manieren zijn om hierachter te komen... sure, er zullen expert-manieren zijn om dit te meten, maar de meesten zijn hier niet mee bezig.
Klopt loopt alles via een receiver, kan je makkelijk hdmi uitlezen met Denon en ook met Lg oled webos.PinusRigida schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:08:
[...]
Vind het een goeie vraag.
Sommige toestellen geven het aan van zodra het signaal binnenkomt maar ik ga er niet van uit dat elk televisietoestel dat aangeeft...
...en als je beeldscherm groot genoeg is en je ogen nog goed genoeg kan je het verschil ook wel zien...
...maar ik vraag me dus ook samen met jou af of er nog manieren zijn om hierachter te komen... sure, er zullen expert-manieren zijn om dit te meten, maar de meesten zijn hier niet mee bezig.
Makkelijkste manier globaal denk ik je data verkeer te meten. Ff kijken wat een normale 4k stream doet en dan vergelijken.
Zojuist ook contact gehad via de livechat:
"Dank u wel voor uw reactie. Ik begrijp heel goed dat dit een vervelende en onverwachte verandering voor u is. Sinds 24 juli is de ondersteuning voor 4K UHD en HDR in onze regio helaas vervallen door een service-update. Gelukkig kunt u wel gewoon blijven genieten van Disney+ in HD-kwaliteit. Uw feedback geef ik direct door aan ons interne team.
Ik regel heel graag een gedeeltelijke terugbetaling voor u vanwege het tijdelijk niet beschikbaar zijn van 4K en HDR. Onze excuses voor het ongemak."
Volgens de medewerker gaat het vooralsnog om een tijdelijk technisch probleem.
Dat kun je niet echt uit de tekst halen.LukeS schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:51:
Volgens de medewerker gaat het vooralsnog om een tijdelijk technisch probleem.
[ Voor 55% gewijzigd door Farabi op 29-07-2026 15:57 ]
Klopt, dat werd later in het gesprek vermeld na een vraag van mij. Maar dat heb ik niet gecopypaste. Ik kreeg de chatlog helaas niet per mail nadien.
Uit Duitse media haal ik dat het meerdere maanden gaat duren, maar dat 4K wel gaat terugkomen als het licentieprobleem is opgelost. In Duitsland zeggen ook diverse media dat ze een statement van Disney hebben, ook dat er terugbetaling komt als de klant erom vraagt, maar ik kan de officiele statement nog niet zo snel vinden.Farabi schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:56:
Dat kun je niet echt uit de tekst halen.
[ Voor 87% gewijzigd door phoney870 op 29-07-2026 16:14 ]
Lekker de omgekeerde wereld. Vragen om terugbetaling omdat ze niet leveren wat ze beloven. Waarschijnlijk moet er eerst weer een rechtzaak worden gevoerd voor de resoluties, zal wel met inbreuk op iets te maken hebben of de verhoogde licentiekosten niet willen betalen. Ze zitten ook krap bij kas he Disneyphoney870 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:10:
Als je een VPN hebt, verbinding maken met Engeland en 4K is weer terug.
[...]
Uit Duitse media haal ik dat het meerdere maanden gaat duren, maar dat 4K wel gaat terugkomen als het licentieprobleem is opgelost. In Duitsland zeggen ook diverse media dat ze een statement van Disney hebben, ook dat er terugbetaling komt als de klant erom vraagt, maar ik kan de officiele statement nog niet zo snel vinden.
Foto maken, inzoomen en het aantal beeldlijnen tellen misschien? Geen idee hoe je dat kunt controleren. De meeste providers sluiten de settopbox op een speciaal vlan aan, dus ik weet ook niet of je zomaar aan het dataverkeer kunt zien wat er binnenkomt.Tc99m schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:16:
Misschien een beetje een noobvraag, maar hoe kun je achterhalen of je inderdaad alleen maar HD-beeld krijgt op je 4K televisie? Als dat bij mij ook structureel is ga ik ook even contact met ze opnemen, maar hoe kan ik het aantonen?
In de omschrijving bij informatie tab onderaan een film/serie zie je beschikbare formaten staan. Daar moet dan 4K staan. Nu 4K niet beschikbaar is geeft het wel een vertekend beeld. Nu staat er alleen Atmos en 5.1 en geen beeldformaat.Lothlórien schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 18:17:
[...]
Foto maken, inzoomen en het aantal beeldlijnen tellen misschien? Geen idee hoe je dat kunt controleren. De meeste providers sluiten de settopbox op een speciaal vlan aan, dus ik weet ook niet of je zomaar aan het dataverkeer kunt zien wat er binnenkomt.
Er zijn sommige Android TV mediaspelers die het via een debug overlay heel simpel kunnen laten zien, wat er live wordt aangeboden met een stream.PinusRigida schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:08:
[...]
Vind het een goeie vraag.
Niet zeker of ik dat in dit topic al eens heb gedeeld hoe dat er dan uitziet, waarschijnlijk niet hier verwacht ik. Edit: toch wel; hardware-lover in "Het Disney+ topic [streamingdienst]"
Ik heb al even geen Disney abonnement meer, het was me al veel te lang dramatisch met wat ze aan strraming kwaliteit aanboden op een mediaspeler met een Android TV OS, en wat ze me (extra) in rekening brachten voor 1 gebruiker en 1 gebruiker buiten het huis.
Maar als diverse bronnen aangeven dat 4K niet meer beschikbaar is op dit moment, dan neem dat maar voor waar aan zou ik zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 29-07-2026 23:10 ]
Testing, one, two ...
Tof, wist niet dat dit mogelijk was, die debug overlay, zelf kijk ik m'n content rechtstreeks via de televisie zelf (Google TV) maar uiteindelijk is het voor mij ook geen issue want ik kijk al lang geen Disney+ meer, sinds ik S2 van Andor heb gekeken heb ik m'n abbo weer stopgezet want buiten Andor had Disney me écht niks te bieden, belachelijk veel geld voor belachelijk stomme content...hardware-lover schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 23:08:
[...]
Er zijn sommige Android TV mediaspelers die het via een debug overlay heel simpel kunnen laten zien, wat er live wordt aangeboden met een stream.
Niet zeker of ik dat in dit topic al eens heb gedeeld hoe dat er dan uitziet, waarschijnlijk niet hier verwacht ik. Edit: toch wel; hardware-lover in "Het Disney+ topic [streamingdienst]"
Ik heb al even geen Disney abonnement meer, het was me al veel te lang dramatisch met wat ze aan strraming kwaliteit aanboden op een mediaspeler met een Android TV OS, en wat ze me (extra) in rekening brachten voor 1 gebruiker en 1 gebruiker buiten het huis.
Maar als diverse bronnen aangeven dat 4K niet meer beschikbaar is op dit moment, dan neem dat maar voor waar aan zou ik zeggen.
...en dat was nog vóór de issues met hun niét 4K in het premium abbo maar wel de mensen er stilzwijgend doen voor betalen én dan ook nog alleen refunden wanneer klanten er zelf om vragen, met dit erbij is het echt absurd geworden...
"Hi, thank you for contacting us. Indeed, due to unforeseen circumstances, 4K UHD and HDR is temporarily unavailable on Disney+ Premium. Please be assured, we are working hard to resolve this as soon as possible."
En toen ik de patent rechtzaak noemde.
"Due to legal proceedings in a European patent court, we have had to make some technical changes resulting in 4K UHD and HDR temporarily being unavailable on Disney+ in the Netherlands. We don’t have an estimated time for this issue to be resolved, but we are working hard to restore 4K UHD and HDR streaming to Disney+ as quickly as possible."
A life lived in fear is a life half lived
Ze werken helemaal niet hard hiervoor, ze kunnen gewoon voor een licentieovereenkomst met InterDigital of de AV1 codec gaan gebruiken of een andere HEVC encoder.Not_Disclosed schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:14:
We don’t have an estimated time for this issue to be resolved, but we are working hard to restore 4K UHD and HDR streaming to Disney+ as quickly as possible."
Maar wat Disney bedoelt te zeggen is het volgende:
We gaan in hoger beroep of we gaan verder op de toer om korting te krijgen op de licentie omdat we zo arm zijn. Als Disney niet snel gaat betalen voor wat ze gebruikt zonder licentie en kiest voor de juridische weg, dan hebben we wellicht in 2028 weer 4K. En Disney had in 2022 al een licentie kunnen afsluiten toen InterDigital contact met ze opnam. Ze reageren vervolgens bijna 2 jaar niet en dan weigeren ze mee te werken aan een geheimhoudingsverklaring om de zaak te rekken en meer geld te verdienen. Het is gewoon een bedrijf die iets steelt en nu ook amper haar klanten op de hoogte brengt, waarom worden onze abonnement niet verlaagd en krijgen we automatisch geld terug?
Er zijn trouwens maar 10 landen getroffen, met VPN is het hele aanbod met ondertiteling en in de Nederlandse taal wel te zien op wellicht een lokale Nederlandse serie na (geen idee of die er zijn, ik kijk niet zoveel Disney, misschien de serie over treinstation Amsterdam). Spanje, Polen en Engeland hebben de UPC overeenkomst namelijk niet getekend (en ik denk dat daar aparte zaken opgezet gaan worden nu er gelijk gekregen is). Dit treft trouwens 1 op de 7 a 8 klanten van Disney wereldwijd, dus het is wel een flink probleem voor Disney, maar het loont kennelijk de hakken in het zand te zetten en de klanten de dupe te laten worden.
Ga je niet via de VPN weg, dan is het zeer raadzaam je abonnement te downgraden naar 1080p, meer krijg je toch niet te zien en waarom 5 euro meer per maand betalen aan deze club?
[ Voor 32% gewijzigd door phoney870 op 30-07-2026 13:35 ]
Alternatieven? Ja, pak maar een Disney+ abo, daar staan een aantal filmpjes tussen die ook op Baby TV stonden. Doei en bedankt. (of YouTube maar dat zijn toch vaak kortere versies of homemade videos van kleine Baby TV fragmenten).
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)
Maar damn, wat een f-up van Disney. Dit gaat ze klanten kosten.
Blijf voorlopig nog wel abonnee, krijg een prijsreductie, had ook mijn jaar abo gelijk stop kunnen zetten, echter dat wilde ik zelf nog niet. Mijn jaar abo loopt nog tot medio november, mocht het dan alsnog niet opgelost zijn, kan ik altijd nog het abo stopzetten. Betaal sowieso nog niet het maximale jaar tarief, voor het premium abo, de komende jaar bijdrage staat ook al het aangepaste abo bedrag in mijn overzicht, scheelt toch weer.
Er werd inderdaad bevestigd dat het momenteel veel abonnees kost, maar ook de mededeling dat naar verwachten binnenkort het weer beschikbaar zou komen. We wachten het af voor nu.
Het is storend dat ze de compensatie niet proactief aankondigen, maar verder wel netjes opgelost. Staan ook nog genoeg dingen op Disney+ die ik graag wil zien dus blijf ook nog wel even abonnee.
scintillating
Sprak je niet MufasaRaymon89 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:40:
Hangt er dus heel erg van af wie je te spreken krijgt. Bij mij was opzeggen toch echt de enige mogelijkheid volgens "Mustafa".
Hier ook mijn abbo aangepast naar de niet 4K versie, 10,99 per maand.
Wacht wel af tot het weer 4K ondersteunt.
Ik kijk daarna wel wat ik doe, als het niet verandert is sowieso naar het lagere abonnement maar als het verschil in kwaliteit niet te groot is ga ik misschien ook wel naar het lagere abonnement. We kijken wel echt Disney+. Ik mis ook al HDR, het enige wat ik dan nog mis is Dolby Atmos maar dat zit toch niet op de meeste series en dat kijken we vnl.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Deze issue voorgelegd en dat ik betaal voor 4k maar het nu niet krijg. Eerst werd de boot afgehouden als een technisch probleem maar dan aangekaard dat het een patent kwestie was en eigenlijk niet uit maakt of het wel of niet een technisch probleem of patent kwestie is ik snel kreeg te horen dat ik compensatie kreeg. Krijg voor deze maand mijn abbo geld terug en abbo blijft doorlopen.
Krijg binnen 24 tot 48 uur een bevestiging per mail en binnen 7 tot 10 dagen wordt het terug gestort.
En als volgende maand nog niet werkt en ze boeken weer de volle pont af hangen we weer in de chat.
Tot nu toe netjes opgelost maar zoals meerdere hier zeggen het zou netjes zijn als ze proactief de klanten duidelijk informeren.
Ik had na contact met de klantenservice toen DV eerder dit jaar uitviel ook een extra maand gekregen, maar daar zie ik ook niets van terug.
This title is for sale, please send me a PM
[ Voor 3% gewijzigd door phoney870 op 31-07-2026 13:45 ]
Dus nu heb ik over de eerste betaling een restitutie ontvangen, en kan ik zelf eind augustus nog eens kijken of ik wel door wil gaan met het premium abonnement.
Is er al een gastaccount nodig als je iemand buiten je eigen huis/ip adres laat meekijken? Mijn buren kijken al 3 maand op mijn account, maar Disney klaagt nog niet dat ik een extra lid moet aanschaffen voor 5,99 euro.
Zijn er hier mensen die dit wel al moeten betalen?
[ Voor 76% gewijzigd door phoney870 op 31-07-2026 22:10 . Reden: vraag wat eenvoudiger gemaakt ]
Ik gebruik ook al paar jaar het account van een vriend van mij, 1 of 2 jaar geleden ofzo opnieuw moeten inloggen met z'n bevestiging code meer niet (Toen ze er iets tegen gingen doen).phoney870 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:09:
Even een andere vraag dan het 4k probleem:
Is er al een gastaccount nodig als je iemand buiten je eigen huis/ip adres laat meekijken? Mijn buren kijken al 3 maand op mijn account, maar Disney klaagt nog niet dat ik een extra lid moet aanschaffen voor 5,99 euro.
Het draait nog steeds prima zonder meldingen op mijn tv, ook met telefoonwissel blijf ik ingelogd op mijn nieuwe telefoon.
Draai het dus op mijn mobiel en mijn smart tv beide zijn account.
Lijkt wel of ze er niet echt op controleren meer, ik heb wel mijn eigen profiel zeg maar (Dat ik niet tussen de kijk historie van een ander zit).
En volgens mij gebruiken zijn ouders het ook, en zie nog paar profielen staan van andere.
[ Voor 11% gewijzigd door Carlos0_0 op 31-07-2026 22:38 ]
Binnen ons gezin moest het. Diverse gezinsleden (uit huis wonende), kregen keer op keer het verzoek om aan te tonen dat ze Disney+ (via mijn account), mochten gebruiken. Ik stuurde ze daarop steeds de inlogcode die werd gevraagd. Na een poosje werktte dat niet meer.phoney870 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:09:
Even een andere vraag dan het 4k probleem:
Aangezien er maar 1 extra abonnee kon worden toegevoegd aan mijn account, was het voor de rest van mijn gezin einde verhaal.
Op een gegeven moment heb ik er zelf de stekker uitgetrokken, ik vond het totaalbedrag niet opwegen tegen de afspeelkwaliteit van dat moment. Haperend afspelen en Dolby Vision was destijds ook nog verwijderd.
Geen idee hoe dat tegenwoordig gaat met die check. Gezien de huidige Disney streaming kwaliteit kunnen ze beter een beetje dimmen om niet nog meer abonnees kwijt te raken 😉
Testing, one, two ...
Bijzonder; zij komen hun verplichting niet na, wat ze zelf ook weten, waarna ze niet actief jou opzoeken. Daarna neem jij contact op waarin ze toegeven dat ze het weten en dan pas krijg je compensatie. Vervolgens moet jij maar bellen na een maand of 3 of hun probleem wel/niet opgelost is. Dat terwijl zij zo kunnen zien of het probleem is opgelost of niet…..lavenderlily schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:40:
Ik krijg een restitutie van 15,99. En het advies om over 3 maanden, als 4k nog niet terug is, weer contact op te nemen. Ik heb een jaarabonnement dat op 12 juni weer was verlengd.
De wereld op z’n kop, blij dat ik al eerder afgehaakt ben.
[ Voor 22% gewijzigd door phoney870 op 01-08-2026 21:27 ]
Testing, one, two ...
ik zeg geregeld tegen mijn buurman: we boren gewoon een gat tussen onze 2 huizen en doen zo de internetkabel van mijn huis naar zijn huis, kan hij ook gewoon mijn nassen gebruiken en hoeven we maar 1 internetabonnement te hebben ipv 2. Maar dat mag natuurlijk niet en de vrouwen in onze huizen gaan heel erg zeuren als we dat weer eens bespreken met elkaar.hardware-lover schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 23:10:
@phoney870 als er regelmatig een inlogcode gebruikt moet worden, dan was het destijds het begin van het einde 😁
Ik denk dat ik bij veel inlogcodes maar gewoon een extra lid erbij koop.
Er gaat amper wifi door onze muren heen helaas, maar door jouw opmerking bedenk ik mij dat we op zolder beiden een schuin dak hebben, wellicht geeft dat wat opties, dan koop ik een extra deco erbij die ik aan mijn netwerk koppel en daar neerzet. Leuk projectje als het straks wat koeler is.A4-tje schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:33:
Waarom niet gewoon een wifipunt configureren waar je alleen Disney doorlaat waarop hij kan inloggen. Hoef je ook geen kabel te trekken.
Ze zeggen aan een alternatief te werken om weer UHD aan te kunnen bieden, echter geef ze geen hint waar ze dan op doelen.
Wat mij opviel is dat de Apple TV 4K streamers nergens benoemd werden, wel veel andere, met name Android gebruikende apparatuur.
Testing, one, two ...
We schrijven u om u te informeren over enkele wijzigingen aan uw Disney+ Premium-abonnement die nu van invloed zijn op twee videofuncties: HDR en, op sommige apparaten, 4K UHD.
4K UHD: Als gevolg van de updates ondersteunen sommige apparaten die voorheen 4K UHD ondersteunden, dit mogelijk niet meer. Momenteel ondersteunde apparaten zijn onder andere Android TV-apparaten, waaronder bepaalde modellen van Google, Philips, Sony en andere; Amazon Fire TV; LG-tv's vanaf 2020; Sky Glass; en Sky Stream. De compatibiliteit, ondersteuning en beschikbaarheid van 4K UHD kunnen variëren en in de loop van de tijd veranderen. We zijn van plan om de ondersteuning voor apparaten in de toekomst uit te breiden.
HDR: HDR is momenteel niet beschikbaar op Disney+ in uw regio. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te herstellen.
(…)
De in deze melding genoemde updates houden verband met een recente rechterlijke uitspraak die van invloed is op de technologie die we gebruiken voor de levering van 4K UHD. Daarom hebben we een alternatieve technologie geïmplementeerd voor de levering van 4K UHD-content.
Ook nog een goede om erbij te vermelden:
Als je dus Premium wilt blijven gebruiken (zoals ik), kun je gedurende de 'storing' een gedeeltelijke restitutie krijgen.Because these changes may negatively affect your use of features included in your Premium plan, you may terminate your subscription without penalty within 30 days of receiving this notice. You do not need to explain how the changes affect you. Your subscription will end when we process your request, and we will refund the unused portion of any subscription period you have paid for in advance. Our contact details can be found in the link below.
You do not need to do anything if you would prefer to continue your Premium subscription. If you would instead like to switch plans, you can do this online. Or, if you want to stay on Premium, you can request a partial refund for your current billing period by contacting us within 30 days of receipt.
scintillating
Nou ja je heb er email over gehad, lijkt me niet dat je standaard alle disney, netflix etc emailtjes verwijderd ?.Stimulate14 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:50:
Twee weken te laat als je het mij vraagt. Als ik geen bezoeker van Tweakers was dan had ik het niet geweten. Wel flauw dat je achter je eigen restitutie aan moet.
Even je email 1 keer per dag na kijken is ook zo gebeurt
Ik heb de email vannacht gekregen.Carlos0_0 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:11:
[...]
Nou ja je heb er email over gehad, lijkt me niet dat je standaard alle disney, netflix etc emailtjes verwijderd ?.
Even je email 1 keer per dag na kijken is ook zo gebeurt.
Die mail heeft natuurlijk een hoop slapende honden wakker gemaakt. Het aanbod voor restitutie of opzeggen blijft gewoon staan, probeer het later deze week gewoon nog een keer.lavenderlily schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:24:
De chat is duidelijk overbelast. Ik word iedere keer uit de wachtrij geknikkerd.
scintillating
Ik kijk zowel op appletv als lg tv dus het is deels oplosbaar.
Disney+ was vanaf het begin al cr*p. Geluidsniveaue liep duidelijk achter tegen over de rest.
Is de loop der jaren niet goed opgelost en nu ook nog 4K en HDR missen.
Na een dag lopen denken dan toch maar de knoop gehakt om het op te zeggen.
Dan maar geen Marvel en Star Wars content streamen.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Ik ben een Premium gebruiker en de mail die hierboven staat vermeld, heb ik nooit ontvangen. Disney had wel wat charmanter en klantvriendelijker met deze rechtenkwestie om mogen gaan en de klanten zelf informeren hierover.
Volgens mij was Hulu altijd beschikbaar als sub-merk voor "meer mature content" zeg maar. De naam Hulu snap ik niet. Gooi toch alles onder Disney+ en klaar of zit hier een reden achter ? Bv. om bepaalde films/series moeilijker te vinden te maken voor kids ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik heb m'n abbo ook via Apple lopen, net als de vorige keer heb je dan pech. Restitutie werkt alleen als je direct bij Disney+ een abbo hebt lopen. Ik moet dat nog een keer aanpassen.Tito129 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:29:
ik heb abbo lopen via apple. Ik heb helemaal geen mail gehad. Wel bijzonder en vervelend. dat ik op tweakers dan moet lezen dat er restitutie mogelijk is.
Ik kijk zowel op appletv als lg tv dus het is deels oplosbaar.
Los daarvan, Disney+ zijn natuurlijk een stel "creeps" als bv Prime en Netflix die licentie kosten wel betalen.
Ik ben benieuwd of 4K en HDR terugkomt, als ze naar VP9 gaan overschakelen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hulu is wat voorheen STAR was en voorheen FOX hierloekf2 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:02:
Ik hoor nu weer reclame voor Hulu op Disney+.
Volgens mij was Hulu altijd beschikbaar als sub-merk voor "meer mature content" zeg maar. De naam Hulu snap ik niet. Gooi toch alles onder Disney+ en klaar of zit hier een reden achter ? Bv. om bepaalde films/series moeilijker te vinden te maken voor kids ?
Zal ervan afhangen wanneer zij de mail versturen en tot wanneer jouw abonnement loopt.Raymon89 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:50:
Kan iemand een screenshot van die mail posten? Ik ben wel benieuwd wat ze specifiek aan apparaten noemen. Ik heb mijn abo opgezegd dus zal die mail vast niet krijgen.
Neem even met ze contact op, en ze regelen dat je het jaar abo stop kunt zetten, en de niet verlopen maanden krijg je gewoon terug vergoed.
Ik had afgelopen weekend ook via de chat contact met ze, en heb restitutie gekregen voor de mindere kwaliteit en geen HDR meer. Had ik kunnen kiezen om helemaal te stoppen, maar ik wil nog zeker een aantal, met name de HULU, series verder doorkijken.
Twee dagen later stond mijn refund bedrag al op mijn bank rekening.
Ik had ook een jaarabonnement. En heb vanmorgen mijn abonnement per direct kunnen stopzetten. Via de chat.Dinand schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:43:
Ik baal dat niet meer zichtbaar is welke formaten beschikbaar zijn. Nu weet je niet of je een 2160p of 1080p afspeelt. Ik heb een LG tv en er is geen details van stream beschikbaar zoals ik dat wel had op mijn vorige Samsung tv. Waarom hebben ze dit bij Disney+ weggehaald vraag ik mij af. En heb 2 dagen geleden ook een mail gehad van Disney+ over 4K en HDR en heb gelijk geannuleerd. Maar omdat ik een jaarabonnement heb zal mijn abonnement tot einde doorlopen dus geen keuze om het gelijk te annuleren en restbedrag terug te krijgen.
Coding in the cold; <brrrrr />
Dat maar afgekapt, ging nergens over. kon eerst 2.50 compensatie krijgen, daarna 3 euro en uiteindelijk een maand gratis.
Ik heb zojuist via Apple support terugbetaling aangevraagd voor het abonnement. Aangezien Disney hier in niks kan betekenen en verwijst naar Apple support.loekf2 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:04:
[...]
Ik heb m'n abbo ook via Apple lopen, net als de vorige keer heb je dan pech. Restitutie werkt alleen als je direct bij Disney+ een abbo hebt lopen. Ik moet dat nog een keer aanpassen.
Los daarvan, Disney+ zijn natuurlijk een stel "creeps" als bv Prime en Netflix die licentie kosten wel betalen.
Ik ben benieuwd of 4K en HDR terugkomt, als ze naar VP9 gaan overschakelen.
Ik ben benieuwd. Staat 48 uur voor goedkeuring.
Blijft bizar dat Disney het geen deal kan maken over patenten voor HEVC en z'n toevlucht zocht in VP9.hardware-lover schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:02:
De nu gebruikte 4K/UHD codec via Android TV (mits door het apparaat ondersteunt)
[Afbeelding]
De framerate negeren, debug overlay lijkt in de war gebracht door de gebruikte codec 😉
Benieuwd wat ze met Apple TV gaan doen. Het meest recente model kan ook VP9 (4K + HDR10).
Niet in de Disney app op mijn Google TV en Google TV Streamer. Daar staat alleen nog maar dat het Dolby Atmos is etc.s0kkie schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:01:
2160p kan je herkennen als er 4K staat en 1080p staat er gewoon HD
Btw ik heb gisteren via de chat maar liefst €2,50 restitutie gekregen op mijn maandabonnement.
[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 07-08-2026 18:46 ]
"When you grow up your heart dies"
Niet accepteren, gewoon opzeggen en je krijgt een aanbod van 9,99 per maand voor de niet bestaande 4k en dat 3 maanden lang, ik neem aan dat 4k dan wel weer terug is en anders via vpn kijken waar wel dolby atmos, 4k en ook gewoon Nederlandse audio en ondertiteling beschikbaar is. Zie ook de reactie van KeRsTmAnNeKe boven je.sjaool schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:44:
Btw ik heb gisteren via de chat maar liefst €2,50 restitutie gekregen op mijn maandabonnement.
Alle Apple tv spelen volgens mij VP9 afspelen, wel via softwarematige decodering, de echt oude modellen (rond de 10 jaar oud) wat minder dan de modellen die nieuwer zijn.loekf2 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:10:
Benieuwd wat ze met Apple TV gaan doen. Het meest recente model kan ook VP9 (4K + HDR10).
[ Voor 29% gewijzigd door phoney870 op 07-08-2026 19:04 ]
Klopt, is niet te zien als tekst voor Android TV.sjaool schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:44:
[...]
Niet in de Disney app op mijn Google TV en Google TV Streamer. Daar staat alleen nog maar dat het Dolby Atmos is etc.
Het 4K/UHD streamen met die VP9 codec zelf lijkt ook niet volledig soepeltjes te verlopen, maar ik heb zelf al een tijdje niets met de Disney app gedaan, dus lastig vergelijken. Het abonnement ga ik zelf voorlopig toch niet meer aan.
Testing, one, two ...
Die deal kunnen ze vast maken, maar Disney zal zelf wel niet willen (tegen de prijs die de andere partij er voor vraagt).loekf2 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:10:
[...]
Blijft bizar dat Disney het geen deal kan maken over patenten voor HEVC en z'n toevlucht zocht in VP9.
[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 08-08-2026 12:23 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Staat gewoon een sitenote bij vermeld. Zie de kleine letters.G_Dragon schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:20:
Blijkbaar heeft Disney+ het lef om nog dit te vermelden op hun website, terwijl de klant geen eens 4k krijgt![]()
[Afbeelding]
Heb zelf tot nu toe bij 3 diensten meegemaakt, dat 4k en Dolby vision is weggevallen.
HBO max dit was destijds een issue met de drm versie op webos heeft ongeveer 1.5 jaar geduurd.
Netflix, maar na vermelden was dit binnen een dag opgelost.
Sky showtime. Kijk nog wel ff deel account en heb nog 50% korting.
Enige dienst die tot nu altijd werkte zonder deze issues is bij mij Amazon prime
Uiteindelijk deze accounts behouden en deel ze en zelf een nas gekocht en op deze manier kan je altijd op de beste mogelijke manieren kijken.
Het probleem wat Disney heeft is voor een kleine groep mensen en veel mensen boeit 4k en Dolby vision of hdr helemaal niks. Als je rondvraagt dan weten veel mensen niet eens wat dit is.
Ja dat is natuurlijk heel slim, maar ook misleidend voor de meeste mensen die even een abbonnement afsluiten. Wel heel slim van Disney+ om zo nog wat extra geld binnen te willen halen, dat moet ik ze wel nagevenDagarkin schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:41:
[...]
Staat gewoon een sitenote bij vermeld. Zie de kleine letters.
Heb zelf tot nu toe bij 3 diensten meegemaakt, dat 4k en Dolby vision is weggevallen.
HBO max dit was destijds een issue met de drm versie op webos heeft ongeveer 1.5 jaar geduurd.
Netflix, maar na vermelden was dit binnen een dag opgelost.
Sky showtime. Kijk nog wel ff deel account en heb nog 50% korting.
Enige dienst die tot nu altijd werkte zonder deze issues is bij mij Amazon prime
Uiteindelijk deze accounts behouden en deel ze en zelf een nas gekocht en op deze manier kan je altijd op de beste mogelijke manieren kijken.
Het probleem wat Disney heeft is voor een kleine groep mensen en veel mensen boeit 4k en Dolby vision of hdr helemaal niks. Als je rondvraagt dan weten veel mensen niet eens wat dit is.
Bij ons is 4k toch echt wel het minimale met een Sony Oled thuis, we hebben ook al bijna geen streamingsdiensten meer vanwege de hoge prijzen / wegvallen 4k.
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 08-08-2026 12:44 ]
Klopt zelf ook Oled, maar denk dat de Oled groep veel kleiner is en met Oled en hdr als je dat eenmaal gewend bent, valt zoiets wel direct op, maar denk dat de meesten nog een lcd hebben. De mainstream gebruikers.G_Dragon schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:43:
[...]
Ja dat is natuurlijk heel slim, maar ook misleidend voor de meeste mensen die even een abbonnement afsluiten. Wel heel slim van Disney+ om zo nog wat extra geld binnen te willen halen, dat moet ik ze wel nageven
Bij ons is 4k toch echt wel het minimale met een Sony Oled thuis, we hebben ook al bijna geen streamingsdiensten meer vanwege de hoge prijzen / wegvallen 4k.
Zelf valt het mij van Disney tegen, ze kunnen gemakkelijk die fee betalen, maar kiezen ervoor om zelf moeilijk te doen.
Als iedereen massaal zou opzeggen, dan was het volgens mij wel een helder signaal en dan zouden ze wellicht toch wel overstag gaan.
Ik durf het niet te zeggen wat de grotere groep heeft, maar denk wel dat je ergens gelijk heeft aangezien Oled ook niet bepaald goedkoop is en het echt wel een luxe product is.Dagarkin schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:52:
[...]
Klopt zelf ook Oled, maar denk dat de Oled groep veel kleiner is en met Oled en hdr als je dat eenmaal gewend bent, valt zoiets wel direct op, maar denk dat de meesten nog een lcd hebben. De mainstream gebruikers.
Zelf valt het mij van Disney tegen, ze kunnen gemakkelijk die fee betalen, maar kiezen ervoor om zelf moeilijk te doen.
Als iedereen massaal zou opzeggen, dan was het volgens mij wel een helder signaal en dan zouden ze wellicht toch wel overstag gaan.
Ja mee eens, want helemaal z'n groot bedrijf als Disney zou dit makkelijk moeten kunnen betalen. Maar als ik jouw begrijp doen ze dit gewoon niet, waarmee ze de klant behoorlijk naaien. Vervolgens ook nog doodleuk blijven vermelden op de website, tja als je het vanuit de zakelijke kant bekijkt is het super slim. Want die kleine letters waarschuwen alleen de oplettende klanten
Maar vanuit de kant als klant vind ik dit erg achterbaks en ontzettend brutaal van Disney, want er zijn genoeg mensen die het nieuws niet volgen en vervolgens 4k zien staan en zo een abonnement afsluiten. (Dan kun je zeggen, is hun fout. Moeten ze maar de kleine letters lezen, maar ze kunnen het ook gewoon even groot eraf halen om dit te voorkomen)
Apple heeft gezorgd dat mijn jaarabonnement is opgezegd en dat ik het complete bedrag terug krijg a 160,- mijn abbo liep nog tot november.Tito129 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:36:
[...]
Ik heb zojuist via Apple support terugbetaling aangevraagd voor het abonnement. Aangezien Disney hier in niks kan betekenen en verwijst naar Apple support.
Ik ben benieuwd. Staat 48 uur voor goedkeuring.
Maar waarom lukt het ze blijkbaar niet op Samsung tv's 4K door te geven en wel op LG?G_Dragon schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:43:
[...]
Ja dat is natuurlijk heel slim, maar ook misleidend voor de meeste mensen die even een abbonnement afsluiten. Wel heel slim van Disney+ om zo nog wat extra geld binnen te willen halen, dat moet ik ze wel nageven
Dat is een hele goeie vraag maar heb ik geen antwoord op..Deezers schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 13:56:
[...]
Maar waarom lukt het ze blijkbaar niet op Samsung tv's 4K door te geven en wel op LG?
Hoezo is dat slim / misleidend? Ze geven aan dat 4K etc afhankelijk is van het afspeelapparaat. En dat klopt nu net zo goed al dat het 2 maanden geleden klopte. Alleen is op dit moment het aantal ondersteunde apparaten (veel?) kleiner dan 2 maanden geleden. Het is dus niet zo dat je per definitie geen 4K krijgt.G_Dragon schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:43:
[...]
Ja dat is natuurlijk heel slim, maar ook misleidend voor de meeste mensen die even een abbonnement afsluiten.
En hetzelfde hebben "we" bij HBO Max gehad, niet alleen de issues die er met WebOS speelde voor een (veel te) lange tijd, maar bij de eerste ronde HBO Max (voordat het "MAX" en toen weer "HBO Max" werd) stond er ook "4K" en dan in kleine lettertjes "op geselecteerde titels", waarbij de "geselecteerde" titels maar een hele kleine subset was van content die wel in 4K bestond (van voor de lancering van HBO Max stond alleen Game of Thrones in 4K er op, meer als promotie omdat toen ook, nieuw, House of the Dragon begon die óók in 4K kwam. Maar verder stond 0 aan backlog in 4K er op, totdat het MAX werd en wel "alles" in 4K was (waar er 4K bronmateriaal was).
Het is niet noodzakelijk om alle bugs hier te melden. Deze kunnen prima bij Disney via support worden doorgegeven.
Tips en trucs delen om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US is niet toegestaan.
En geef je op bij de topicstarter om de TS bij te werken!
:strip_exif()/f/image/mvxvV9sbyTRJJj7JiSMNW4I2.jpg?f=fotoalbum_large)