• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:51
Stimulate14 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:50:
Twee weken te laat als je het mij vraagt. Als ik geen bezoeker van Tweakers was dan had ik het niet geweten. Wel flauw dat je achter je eigen restitutie aan moet.
Nou ja je heb er email over gehad, lijkt me niet dat je standaard alle disney, netflix etc emailtjes verwijderd ?.
Even je email 1 keer per dag na kijken is ook zo gebeurt :).

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-08 14:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Carlos0_0 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:11:
[...]

Nou ja je heb er email over gehad, lijkt me niet dat je standaard alle disney, netflix etc emailtjes verwijderd ?.
Even je email 1 keer per dag na kijken is ook zo gebeurt :).
Ik heb de email vannacht gekregen.

• lavenderlily
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:02
De chat is duidelijk overbelast. Ik word iedere keer uit de wachtrij geknikkerd.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:33
lavenderlily schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:24:
De chat is duidelijk overbelast. Ik word iedere keer uit de wachtrij geknikkerd.
Die mail heeft natuurlijk een hoop slapende honden wakker gemaakt. Het aanbod voor restitutie of opzeggen blijft gewoon staan, probeer het later deze week gewoon nog een keer.

scintillating

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:33
ik heb abbo lopen via apple. Ik heb helemaal geen mail gehad. Wel bijzonder en vervelend. dat ik op tweakers dan moet lezen dat er restitutie mogelijk is.

Ik kijk zowel op appletv als lg tv dus het is deels oplosbaar.

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 20:13

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik hoop dat ik mijn jaar abo kan opzeggen met restitutie.
Disney+ was vanaf het begin al cr*p. Geluidsniveaue liep duidelijk achter tegen over de rest.
Is de loop der jaren niet goed opgelost en nu ook nog 4K en HDR missen.
Na een dag lopen denken dan toch maar de knoop gehakt om het op te zeggen.
Dan maar geen Marvel en Star Wars content streamen.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• MrBean63
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 04-08 14:44
Ik heb juist eergisteren mijn abonnement opgezegd vanwege het dan weer ontbreken van Dolby Vision en daarna hdr10 dat ook werd uitgeschakeld. Net even een paar dagen te vroeg.

Ik ben een Premium gebruiker en de mail die hierboven staat vermeld, heb ik nooit ontvangen. Disney had wel wat charmanter en klantvriendelijker met deze rechtenkwestie om mogen gaan en de klanten zelf informeren hierover.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:58
Samsung tv's hebben dus pech?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 15:08
Ik hoor nu weer reclame voor Hulu op Disney+.

Volgens mij was Hulu altijd beschikbaar als sub-merk voor "meer mature content" zeg maar. De naam Hulu snap ik niet. Gooi toch alles onder Disney+ en klaar of zit hier een reden achter ? Bv. om bepaalde films/series moeilijker te vinden te maken voor kids ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
Tito129 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:29:
ik heb abbo lopen via apple. Ik heb helemaal geen mail gehad. Wel bijzonder en vervelend. dat ik op tweakers dan moet lezen dat er restitutie mogelijk is.

Ik kijk zowel op appletv als lg tv dus het is deels oplosbaar.
Ik heb m'n abbo ook via Apple lopen, net als de vorige keer heb je dan pech. Restitutie werkt alleen als je direct bij Disney+ een abbo hebt lopen. Ik moet dat nog een keer aanpassen.

Los daarvan, Disney+ zijn natuurlijk een stel "creeps" als bv Prime en Netflix die licentie kosten wel betalen.

Ik ben benieuwd of 4K en HDR terugkomt, als ze naar VP9 gaan overschakelen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Deezers
loekf2 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:02:
Ik hoor nu weer reclame voor Hulu op Disney+.

Volgens mij was Hulu altijd beschikbaar als sub-merk voor "meer mature content" zeg maar. De naam Hulu snap ik niet. Gooi toch alles onder Disney+ en klaar of zit hier een reden achter ? Bv. om bepaalde films/series moeilijker te vinden te maken voor kids ?
Hulu is wat voorheen STAR was en voorheen FOX hier ;) nu wereldwijd allemaal onder dezelfde naam Hulu (in Amerika al langer bekend). Net zoals dat we al gingen van Fox Sports naar ESPN. Disney is er maar druk mee om alles gelijk te trekken qua naamgeving. De lineaire zender heet overigens nog wel STAR Channel :) benieuwd voor hoe lang. Ze zender daar tegenwoordig oude Disney+ series uit (lekker goedkoop) en het wettelijke verplichte KNVB beker voetbal en Keuken Kampioen schakelprogramma. Dit was voorheen overigens de zender van Tien (Talpa).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Raymon89 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:50:
Kan iemand een screenshot van die mail posten? Ik ben wel benieuwd wat ze specifiek aan apparaten noemen. Ik heb mijn abo opgezegd dus zal die mail vast niet krijgen.
Zal ervan afhangen wanneer zij de mail versturen en tot wanneer jouw abonnement loopt.

• Dinand
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-08 11:09
Ik baal dat niet meer zichtbaar is welke formaten beschikbaar zijn. Nu weet je niet of je een 2160p of 1080p afspeelt. Ik heb een LG tv en er is geen details van stream beschikbaar zoals ik dat wel had op mijn vorige Samsung tv. Waarom hebben ze dit bij Disney+ weggehaald vraag ik mij af. En heb 2 dagen geleden ook een mail gehad van Disney+ over 4K en HDR en heb gelijk geannuleerd. Maar omdat ik een jaarabonnement heb zal mijn abonnement tot einde doorlopen dus geen keuze om het gelijk te annuleren en restbedrag terug te krijgen.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:05
@Dinand, Beste naamgenoot, je kunt als je wil ook gewoon van je jaar abo af.

Neem even met ze contact op, en ze regelen dat je het jaar abo stop kunt zetten, en de niet verlopen maanden krijg je gewoon terug vergoed.

Ik had afgelopen weekend ook via de chat contact met ze, en heb restitutie gekregen voor de mindere kwaliteit en geen HDR meer. Had ik kunnen kiezen om helemaal te stoppen, maar ik wil nog zeker een aantal, met name de HULU, series verder doorkijken.

Twee dagen later stond mijn refund bedrag al op mijn bank rekening.

• lavenderlily
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:02
Dinand schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:43:
Ik baal dat niet meer zichtbaar is welke formaten beschikbaar zijn. Nu weet je niet of je een 2160p of 1080p afspeelt. Ik heb een LG tv en er is geen details van stream beschikbaar zoals ik dat wel had op mijn vorige Samsung tv. Waarom hebben ze dit bij Disney+ weggehaald vraag ik mij af. En heb 2 dagen geleden ook een mail gehad van Disney+ over 4K en HDR en heb gelijk geannuleerd. Maar omdat ik een jaarabonnement heb zal mijn abonnement tot einde doorlopen dus geen keuze om het gelijk te annuleren en restbedrag terug te krijgen.
Ik had ook een jaarabonnement. En heb vanmorgen mijn abonnement per direct kunnen stopzetten. Via de chat.

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 14:24
Hier ook jaarabbo. Heb hem door laten lopen, maar krijg wel 40 euro terug. Not bad at all

• Dinand
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-08 11:09
Bedankt voor de informatie over hoe ik mijn jaarabbo eventueel gelijk zou kunnen opheffen. Ik denk dat ik het maar even door laat lopen voor die 3 maanden misschien dat ik toch wat Koreaanse series op de valreep ga kijken die toch alleen in 1080p erop staan. Weet iemand overigens of het klopt dat als je via een browser op je computer naar Disney+ kijkt kwaliteit standaard 720p is?

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:32

s0kkie

Cowabunga

2160p kan je herkennen als er 4K staat en 1080p staat er gewoon HD ;)

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:52

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Zojuist door een erg vriendelijke dame geholpen. Ze heeft het verschil tussen Premium en Standard gerestitueerd (jaarabo). Abo blijft verder premium.

Coding in the cold; <brrrrr />

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
Denk ik zal ook eens chatten, dat werd een discussie of ik wat videos kon kijken op mijn tv (LG G2) en zo op basis van beeld beoordelen of 4k wel of niet werkt.
Dat maar afgekapt, ging nergens over. kon eerst 2.50 compensatie krijgen, daarna 3 euro en uiteindelijk een maand gratis.

• Tito129
loekf2 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:04:
[...]

Ik heb m'n abbo ook via Apple lopen, net als de vorige keer heb je dan pech. Restitutie werkt alleen als je direct bij Disney+ een abbo hebt lopen. Ik moet dat nog een keer aanpassen.

Los daarvan, Disney+ zijn natuurlijk een stel "creeps" als bv Prime en Netflix die licentie kosten wel betalen.

Ik ben benieuwd of 4K en HDR terugkomt, als ze naar VP9 gaan overschakelen.
Ik heb zojuist via Apple support terugbetaling aangevraagd voor het abonnement. Aangezien Disney hier in niks kan betekenen en verwijst naar Apple support.

Ik ben benieuwd. Staat 48 uur voor goedkeuring.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De nu gebruikte 4K/UHD codec via Android TV (mits door het apparaat ondersteunt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amEcieskAAKd4wgKw3jKA22Q_rs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvxvV9sbyTRJJj7JiSMNW4I2.jpg?f=fotoalbum_large

De framerate negeren, debug overlay lijkt in de war gebracht door de gebruikte codec 😉

Testing, one, two ...

• loekf2
hardware-lover schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:02:
De nu gebruikte 4K/UHD codec via Android TV (mits door het apparaat ondersteunt)

[Afbeelding]

De framerate negeren, debug overlay lijkt in de war gebracht door de gebruikte codec 😉
Blijft bizar dat Disney het geen deal kan maken over patenten voor HEVC en z'n toevlucht zocht in VP9.

Benieuwd wat ze met Apple TV gaan doen. Het meest recente model kan ook VP9 (4K + HDR10).

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-08 01:55

sjaool

Every life should have 9 cats

s0kkie schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:01:
2160p kan je herkennen als er 4K staat en 1080p staat er gewoon HD ;)
Niet in de Disney app op mijn Google TV en Google TV Streamer. Daar staat alleen nog maar dat het Dolby Atmos is etc.

Btw ik heb gisteren via de chat maar liefst €2,50 restitutie gekregen op mijn maandabonnement. :|

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 07-08-2026 18:46 ]

"When you grow up your heart dies"

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-08 11:48
sjaool schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:44:
Btw ik heb gisteren via de chat maar liefst €2,50 restitutie gekregen op mijn maandabonnement. :|
Niet accepteren, gewoon opzeggen en je krijgt een aanbod van 9,99 per maand voor de niet bestaande 4k en dat 3 maanden lang, ik neem aan dat 4k dan wel weer terug is en anders via vpn kijken waar wel dolby atmos, 4k en ook gewoon Nederlandse audio en ondertiteling beschikbaar is. Zie ook de reactie van KeRsTmAnNeKe boven je.
loekf2 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:10:
Benieuwd wat ze met Apple TV gaan doen. Het meest recente model kan ook VP9 (4K + HDR10).
Alle Apple tv spelen volgens mij VP9 afspelen, wel via softwarematige decodering, de echt oude modellen (rond de 10 jaar oud) wat minder dan de modellen die nieuwer zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door phoney870 op 07-08-2026 19:04 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:44:
[...]

Niet in de Disney app op mijn Google TV en Google TV Streamer. Daar staat alleen nog maar dat het Dolby Atmos is etc.

Klopt, is niet te zien als tekst voor Android TV.

Het 4K/UHD streamen met die VP9 codec zelf lijkt ook niet volledig soepeltjes te verlopen, maar ik heb zelf al een tijdje niets met de Disney app gedaan, dus lastig vergelijken. Het abonnement ga ik zelf voorlopig toch niet meer aan.

Testing, one, two ...

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:30
loekf2 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:10:
[...]

Blijft bizar dat Disney het geen deal kan maken over patenten voor HEVC en z'n toevlucht zocht in VP9.
Die deal kunnen ze vast maken, maar Disney zal zelf wel niet willen (tegen de prijs die de andere partij er voor vraagt).

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Blijkbaar heeft Disney+ het lef om nog dit te vermelden op hun website, terwijl de klant geen eens 4k krijgt :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhC0JGHUubPqAEE-MO4F55dNRlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qlYowKSdsKvqnJ6olbJzzIE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 08-08-2026 12:23 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:19
G_Dragon schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:20:
Blijkbaar heeft Disney+ het lef om nog dit te vermelden op hun website, terwijl de klant geen eens 4k krijgt :o

[Afbeelding]
Staat gewoon een sitenote bij vermeld. Zie de kleine letters.

Heb zelf tot nu toe bij 3 diensten meegemaakt, dat 4k en Dolby vision is weggevallen.

HBO max dit was destijds een issue met de drm versie op webos heeft ongeveer 1.5 jaar geduurd.
Netflix, maar na vermelden was dit binnen een dag opgelost.
Sky showtime. Kijk nog wel ff deel account en heb nog 50% korting.

Enige dienst die tot nu altijd werkte zonder deze issues is bij mij Amazon prime

Uiteindelijk deze accounts behouden en deel ze en zelf een nas gekocht en op deze manier kan je altijd op de beste mogelijke manieren kijken.

Het probleem wat Disney heeft is voor een kleine groep mensen en veel mensen boeit 4k en Dolby vision of hdr helemaal niks. Als je rondvraagt dan weten veel mensen niet eens wat dit is.

• G_Dragon

G_Dragon

Dagarkin schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:41:
[...]

Staat gewoon een sitenote bij vermeld. Zie de kleine letters.

Heb zelf tot nu toe bij 3 diensten meegemaakt, dat 4k en Dolby vision is weggevallen.

HBO max dit was destijds een issue met de drm versie op webos heeft ongeveer 1.5 jaar geduurd.
Netflix, maar na vermelden was dit binnen een dag opgelost.
Sky showtime. Kijk nog wel ff deel account en heb nog 50% korting.

Enige dienst die tot nu altijd werkte zonder deze issues is bij mij Amazon prime

Uiteindelijk deze accounts behouden en deel ze en zelf een nas gekocht en op deze manier kan je altijd op de beste mogelijke manieren kijken.

Het probleem wat Disney heeft is voor een kleine groep mensen en veel mensen boeit 4k en Dolby vision of hdr helemaal niks. Als je rondvraagt dan weten veel mensen niet eens wat dit is.
Ja dat is natuurlijk heel slim, maar ook misleidend voor de meeste mensen die even een abbonnement afsluiten. Wel heel slim van Disney+ om zo nog wat extra geld binnen te willen halen, dat moet ik ze wel nageven :)

Bij ons is 4k toch echt wel het minimale met een Sony Oled thuis, we hebben ook al bijna geen streamingsdiensten meer vanwege de hoge prijzen / wegvallen 4k.

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 08-08-2026 12:44 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:19
G_Dragon schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:43:
[...]

Ja dat is natuurlijk heel slim, maar ook misleidend voor de meeste mensen die even een abbonnement afsluiten. Wel heel slim van Disney+ om zo nog wat extra geld binnen te willen halen, dat moet ik ze wel nageven :)

Bij ons is 4k toch echt wel het minimale met een Sony Oled thuis, we hebben ook al bijna geen streamingsdiensten meer vanwege de hoge prijzen / wegvallen 4k.
Klopt zelf ook Oled, maar denk dat de Oled groep veel kleiner is en met Oled en hdr als je dat eenmaal gewend bent, valt zoiets wel direct op, maar denk dat de meesten nog een lcd hebben. De mainstream gebruikers.

Zelf valt het mij van Disney tegen, ze kunnen gemakkelijk die fee betalen, maar kiezen ervoor om zelf moeilijk te doen.

Als iedereen massaal zou opzeggen, dan was het volgens mij wel een helder signaal en dan zouden ze wellicht toch wel overstag gaan.

• G_Dragon

G_Dragon

Dagarkin schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:52:
[...]

Klopt zelf ook Oled, maar denk dat de Oled groep veel kleiner is en met Oled en hdr als je dat eenmaal gewend bent, valt zoiets wel direct op, maar denk dat de meesten nog een lcd hebben. De mainstream gebruikers.

Zelf valt het mij van Disney tegen, ze kunnen gemakkelijk die fee betalen, maar kiezen ervoor om zelf moeilijk te doen.

Als iedereen massaal zou opzeggen, dan was het volgens mij wel een helder signaal en dan zouden ze wellicht toch wel overstag gaan.
Ik durf het niet te zeggen wat de grotere groep heeft, maar denk wel dat je ergens gelijk heeft aangezien Oled ook niet bepaald goedkoop is en het echt wel een luxe product is.

Ja mee eens, want helemaal z'n groot bedrijf als Disney zou dit makkelijk moeten kunnen betalen. Maar als ik jouw begrijp doen ze dit gewoon niet, waarmee ze de klant behoorlijk naaien. Vervolgens ook nog doodleuk blijven vermelden op de website, tja als je het vanuit de zakelijke kant bekijkt is het super slim. Want die kleine letters waarschuwen alleen de oplettende klanten :p

Maar vanuit de kant als klant vind ik dit erg achterbaks en ontzettend brutaal van Disney, want er zijn genoeg mensen die het nieuws niet volgen en vervolgens 4k zien staan en zo een abonnement afsluiten. (Dan kun je zeggen, is hun fout. Moeten ze maar de kleine letters lezen, maar ze kunnen het ook gewoon even groot eraf halen om dit te voorkomen)

• Tito129
Tito129 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:36:
[...]

Ik heb zojuist via Apple support terugbetaling aangevraagd voor het abonnement. Aangezien Disney hier in niks kan betekenen en verwijst naar Apple support.

Ik ben benieuwd. Staat 48 uur voor goedkeuring.
Apple heeft gezorgd dat mijn jaarabonnement is opgezegd en dat ik het complete bedrag terug krijg a 160,- mijn abbo liep nog tot november.

• Deezers
[...]

Maar waarom lukt het ze blijkbaar niet op Samsung tv's 4K door te geven en wel op LG?

• G_Dragon

G_Dragon

Deezers schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 13:56:
[...]

Maar waarom lukt het ze blijkbaar niet op Samsung tv's 4K door te geven en wel op LG?
Dat is een hele goeie vraag maar heb ik geen antwoord op..

• RobertMe
[...]

Ja dat is natuurlijk heel slim, maar ook misleidend voor de meeste mensen die even een abbonnement afsluiten.
Hoezo is dat slim / misleidend? Ze geven aan dat 4K etc afhankelijk is van het afspeelapparaat. En dat klopt nu net zo goed al dat het 2 maanden geleden klopte. Alleen is op dit moment het aantal ondersteunde apparaten (veel?) kleiner dan 2 maanden geleden. Het is dus niet zo dat je per definitie geen 4K krijgt.

En hetzelfde hebben "we" bij HBO Max gehad, niet alleen de issues die er met WebOS speelde voor een (veel te) lange tijd, maar bij de eerste ronde HBO Max (voordat het "MAX" en toen weer "HBO Max" werd) stond er ook "4K" en dan in kleine lettertjes "op geselecteerde titels", waarbij de "geselecteerde" titels maar een hele kleine subset was van content die wel in 4K bestond (van voor de lancering van HBO Max stond alleen Game of Thrones in 4K er op, meer als promotie omdat toen ook, nieuw, House of the Dragon begon die óók in 4K kwam. Maar verder stond 0 aan backlog in 4K er op, totdat het MAX werd en wel "alles" in 4K was (waar er 4K bronmateriaal was).

• xIO3Y
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:03
Krijg juist een mail dat mijn jaarabonnement omhoog gaat van €139,90 naar €159,90…, en dan heb ik niet eens 4K.

[ Voor 24% gewijzigd door xIO3Y op 11-08-2026 21:35 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:22

Robtimus

me Robtimus no like you

Die €159,90 hadden we eigenlijk vorig jaar al moeten betalen, we hadden toen geluk dat we nog de oude prijs van €139,90 behielden.

Zelf heb ik de downgrade al aangevraagd, die gaat in november in. Ik ga niet €50 extra betalen voor alleen 4K, zeker niet als je dat niet eens gegarandeerd krijgt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Winkiller
  • Laatst online: 20:57

Winkiller

De Mopperpot

xIO3Y schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:28:
Krijg juist een mail dat mijn jaarabonnement omhoog gaat van €139,90 naar €159,90…, en dan heb ik niet eens 4K.
Ja die kreeg ik ook begin juli 2026, ook omgezet naar 1080p abonnement van €109,90.
Het is dat mijn vrouw graag Disney kijkt anders had ik het zeker opgezegd, te duur IMHO.

• Joab9000
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-08 16:25
Ik heb een vreemde ervaring met de dubs (een kleuter in huis :) ). Sommige films (bvb Frozen, Moana/Vaiana, Cars) hebben een hele lange lijst dubs beschikbaar, maar sommige (bvb. Coco) niet. Normaal zou je denken "ik heb een Belgisch/Nederlands abonnement, dus die dub is altijd in het Nederlands beschikbaar", niet dus. In Tsjechië is de Nederlandse audio-optie weg, en enkel de Tsjechische dub beschikbaar, terug in België is de Tsjechische weg en de Nederlandse wel terug beschikbaar.

Heeft nog iemand zoiets dergelijks ondervonden?

• RobertMe
Joab9000 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:56:
Ik heb een vreemde ervaring met de dubs (een kleuter in huis :) ). Sommige films (bvb Frozen, Moana/Vaiana, Cars) hebben een hele lange lijst dubs beschikbaar, maar sommige (bvb. Coco) niet. Normaal zou je denken "ik heb een Belgisch/Nederlands abonnement, dus die dub is altijd in het Nederlands beschikbaar", niet dus. In Tsjechië is de Nederlandse audio-optie weg, en enkel de Tsjechische dub beschikbaar, terug in België is de Tsjechische weg en de Nederlandse wel terug beschikbaar.

Heeft nog iemand zoiets dergelijks ondervonden?
Dat is volgens mij vrij normaal / komt vaak voor? Ondertiteling is ook niet altijd in alle landen beschikbaar. Zo heb ik bij andere streamers ook wel eens gehad dat er geen Engelse ondertiteling was maar alleen Nederlands.

Kan ook een licentie dingetje zijn. Dat Disney bv een lokale Tsjechische toko heeft betaald voor het dubben maar die "aankoop" / licentie alleen voor gebruik in Tsjechië is, en idem dito dan voor de Nederlandse dub die alleen in Nederland en België gebruikt mag worden.

• Joab9000
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-08 16:25
RobertMe schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:06:
[...]

Dat is volgens mij vrij normaal / komt vaak voor? Ondertiteling is ook niet altijd in alle landen beschikbaar. Zo heb ik bij andere streamers ook wel eens gehad dat er geen Engelse ondertiteling was maar alleen Nederlands.

Kan ook een licentie dingetje zijn. Dat Disney bv een lokale Tsjechische toko heeft betaald voor het dubben maar die "aankoop" / licentie alleen voor gebruik in Tsjechië is, en idem dito dan voor de Nederlandse dub die alleen in Nederland en België gebruikt mag worden.
Ik zou akkoord zijn als het om een ander abonnement gaat. Als je een Tsjechisch of Spaans abonnement afsluit, dat je dan enkel Tsjechische of Spaanse dubbing krijgt, en bij een Belgisch of Nederlands abonnement enkel Nederlands (en Frans). Maar hier is het abonnement hetzelfde, ik zou dus toch bij vakantie (toch alleszins binnen de EU) hetzelfde aanbod moeten krijgen?

• Deezers
Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren voordat overal weer 4K terug is, dus ook bij Samsung e.d. Voelt toch een beetje gek nu dat je weet dat je een uitgeklede versie gebruikt. Het speelt ook alleen in Europa dus is gewoon een centen-rechten ding en dat kan behoorlijk lang duren als ze allebei geen water bij de wijn doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Deezers op 15-08-2026 19:29 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:36
Ik zag voorbij komen dat 2 september de film Star Wars: The Mandalorian and Grogu beschikbaar is op D+. Ik benieuwd of deze dan in 4K is.

• Deezers
meesje schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 19:02:
Ik zag voorbij komen dat 2 september de film Star Wars: The Mandalorian and Grogu beschikbaar is op D+. Ik benieuwd of deze dan in 4K is.
4K waar beschikbaar ;) op Android TV, en LG tv's schijnt 4K wel 'gewoon' te werken.

• RobertMe
Deezers schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 19:30:
[...]

4K waar beschikbaar ;) op Android TV, en LG tv's schijnt 4K wel 'gewoon' te werken.
Maar ook alleen 4K, en geen HDR / DV als ik het goed begrepen heb? Dus nouja, als je de beste kwaliteit verwacht krijg je die waarschijnlijk sowieso niet?

Zelf ben ik benieuwd of er volgende maand weer een kortingsactie komt. Vorig jaar 9 euro per maand voor Premium de eerste 3 maanden, jaren daarvoor nog veel goedkoper (meen 2 jaar terug 4 euro, jaar ervoor 3). Voor mij een mooi moment om even een abo te nemen. Maar dan verwacht ik wel ook 4K + HDR. En mijn NVidia Shield zal geen VP9 gaan afspelen, en de LG TV met WebOS 3, die niet eens aan internet hangt, vast ook niet, want dat model is nog een jaar ouder dan mijn Shield (2016 vs 2017).

Zit in ieder geval wel te wachten op Only Murders (vorig jaar het seizoen niet gekeken omdat ik dan een maand moest verlengen voor iets van letterlijk de laatste EP), Paradise, Daredevil en de Punisher film. En vast nog wat dingen die ik op JustWatch nog moet afvinken :P

Edit:
Owja. Laatste seizoen van The Bear natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 15-08-2026 20:53 ]

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:25
Op mijn LG C2 krijg ik 4k niet aan de gang hoor. Kan iemand helpen?

Geprobeerd: harde reset tv, app opnieuw geinstalleerd, bij app instellingen gekeken dat dataverbruik op automatisch staat.

• dinandus
Disney is dacht ik ivm de problemathiek rond de 4K en de HDR overgestapt op een nieuwere manier van ik dacht VP9, of iets dergelijks. Je hebt een al iets ouder model LG, de C2 serie, mischien dat deze met nieuwe nieuwe coderings norm niet overweg zou kunnen?

Heb je niet toevallig een ander apparaat om mee te streamen, dat deze de 4K wel pakt?

[ Voor 14% gewijzigd door dinandus op 18-08-2026 21:39 . Reden: extra toevoeging ]

• Qpido80
Ze geven zelf aan LG tv's vanaf 2020 zouden ok moeten zijn.

Andere apparaten van mij waar het niet op werkt zijn nvidia Shield pro en Samsung s95b

[ Voor 42% gewijzigd door Qpido80 op 18-08-2026 21:56 ]

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-08 11:48
Joab9000 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:21:
Maar hier is het abonnement hetzelfde, ik zou dus toch bij vakantie (toch alleszins binnen de EU) hetzelfde aanbod moeten krijgen?
In Engeland heb je wel Nederlandse taal en Nederlandse ondertiteling, maar met een VPN los je het wel op, misschien een idee om dat aan te schaffen als je vaker in het buitenland bent? Het aanbod vergelijken is wat lastig omdat het zo uitgebreid is. Bij veel andere streamingdiensten krijg ik wel een ander aanbod via VPN, maar bij Disney zag ik dat zo 123 niet, wel andere titels op het home menu.

• Qpido80
Ik ben al een stapje verder. De Back to the future films staan er sinds kort op. Daar staat bij 4k Ultra HD. Dus het doet het wel. Maar... Bij lang niet alle films waar je het zou verwachten. Bij de meesten (zoals Star Wars, de Jurassic World films en Avatar films bijvoorbeeld) is het gewoon HD.

Werkt deze nieuwe techniek maar bij een beperkt aantal films?

[ Voor 3% gewijzigd door Qpido80 op 18-08-2026 22:37 ]

• Carlos0_0
Qpido80 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:55:
Ze geven zelf aan LG tv's vanaf 2020 zouden ok moeten zijn.

Andere apparaten van mij waar het niet op werkt zijn nvidia Shield pro en Samsung s95b
Ik heb ook even net disney+ opgestart om te kijken, maar ik zie ook bij alle titels die ik open alleen maar HD logo staan.
Heb de films zelf niet gestart, maar zie al geen 4K logo staan bij de info.

Heb zelf ook een LG C2

edit:

o ja ik zie nu bij Back to the future ook 4K staan, misschien dat ze nog bezig zijn ofzo ?

edit2:

Even vergeleken met mijn iPhone 17 pro max, ook daar zie ik voornamelijk alleen HD titels.
De zelfde dingen die ik op de C2 zie met 4k, zie ik op de iPhone ook.

Maar het meeste lijkt nog HD, dus wellicht zijn ze nog steeds ermee bezig.

[ Voor 27% gewijzigd door Carlos0_0 op 18-08-2026 23:40 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Qpido80 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:32:
Ik ben al een stapje verder. De Back to the future films staan er sinds kort op. Daar staat bij 4k Ultra HD. Dus het doet het wel. Maar... Bij lang niet alle films waar je het zou verwachten. Bij de meesten (zoals Star Wars, de Jurassic World films en Avatar films bijvoorbeeld) is het gewoon HD.

Werkt deze nieuwe techniek maar bij een beperkt aantal films?
Ze hebben zo te zien het Imax Enhanced aanbod ook flink ontdaan van 4K Ultra HD. Voorheen was het bij vrijwel alles wel beschikbaar, naast vaak Atmos en DTS-X (Profile 2). Nu lijkt alles wel voorzien van HD, maar audio lijkt ongewijzigd.

Enkel even het eea nagelopen ter test, op verzoek van ...

Testing, one, two ...

• Deezers
Op mijn Android telefoon lijkt 4K terug te zijn maar op Samsung TV helaas niet.

• Koekwaussie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:38
Net maar weer even gechat vorige maand mijn premium abbo terug gestort gekregen. Afgelopen weer hadden ze weer abbo van premium laten betalen. Aangeven dat ik nog steeds geen 4k en hdr heb, ze waren beetje moeilijk aan het doen. van alles terug betalen abbo beëindigen en dan were abbo voor standaard nemen en dan als premium weer werkt terug naar premium. daar had ik geen zin in en mijn zijn gekregen. niet heen weer wisselen maar netjes 5 euro terug gekregen dus deze maand nog betaald voor standaard en premium blijft behouden.

Vindt het wel erg dat ze dit allemaal niet proactief doen en dat mensen erzelf achter aan moeten en standvastig moeten zijn.

• Carlos0_0
Je moet over het algemeen altijd er zelf achteraan, waarom zou een bedrijf het proactief zelf terug storten?.
Ja als ze een goed hartje hebben, maar ze lopen zo ontzettend veel geld anders mis (Dus daarom doet geen enkel bedrijf dat).

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-08 09:41
Carlos0_0 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:07:
Je moet over het algemeen altijd er zelf achteraan, waarom zou een bedrijf het proactief zelf terug storten?.
Je levert niet waar je geld voor int. Zegt genoeg over Disney dat ze dit niet zelf bedenken en regelen en gewoon lekker innen waar ze niet voor leveren.

• Koekwaussie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:38
Carlos0_0 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:07:
Ja als ze een goed hartje hebben, maar ze lopen zo ontzettend veel geld anders mis (Dus daarom doet geen enkel bedrijf dat).
Omdat ze niet leveren waarvoor je betaald. In mijn geval heb ik deze dienst gekozen omdat je 4k hdr doblyatmos hebt enz. maar nu wordt dat niet geleverd. Het is hun eigenschuld als ze zitten met patent rechten.

Want het is wel zo als wij opeens niet betalen wordt het abbo ook stop gezet. En daar kunnen ze wel heeeeeel erg proactief achteraan. En ik heb gemerkt dat je wel mondig moet zijn om je geld terug te krijgen of compensatie en ze proberen zich in bochten te wringen om maar niet terug te betalen of je uit te putten en het maar laat zitten.

Bij mij werd ook als optie genoemd dat ik mijn premium abbo maar moest opzeggen en dan standaard abbo moest nemen en als de dienst weer werkte dan de standaard abbo op moest zeggen en dan weer aan moest melden voor premium abbo. 8)7

Ik vindt dat de regelgeving hierop aangepast moet worden. Als een streaming dienst niet levert waarvoor je betaald moet de streaming dienst proactief compenseren. Dat kan door volledige teruggave abbo geld of als voorbeeld bij disney nog wel kan kijken maar in lagere kwaliteit dat je dan tot dat de dienst is hersteld het standaard abbo betaald dus minder. Dit geldt voor alle bedrijven digitaal of niet.

En dan kan je wel opgooien het zijn commerciele bedrijven die geld willen verdienen is in mijn ogen ook prima maar als je niet leverd waarvoor een klant betaald is dat gewoon diefstal/misleiding of hoe je het ook wilt noemen. Ik vindt tegenwoordig het moraal van deze bedrijven ver te zoeken.

• Deezers
Koekwaussie schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:43:
[...]

Omdat ze niet leveren waarvoor je betaald. In mijn geval heb ik deze dienst gekozen omdat je 4k hdr doblyatmos hebt enz. maar nu wordt dat niet geleverd. Het is hun eigenschuld als ze zitten met patent rechten.

Want het is wel zo als wij opeens niet betalen wordt het abbo ook stop gezet. En daar kunnen ze wel heeeeeel erg proactief achteraan. En ik heb gemerkt dat je wel mondig moet zijn om je geld terug te krijgen of compensatie en ze proberen zich in bochten te wringen om maar niet terug te betalen of je uit te putten en het maar laat zitten.

Bij mij werd ook als optie genoemd dat ik mijn premium abbo maar moest opzeggen en dan standaard abbo moest nemen en als de dienst weer werkte dan de standaard abbo op moest zeggen en dan weer aan moest melden voor premium abbo. 8)7

Ik vindt dat de regelgeving hierop aangepast moet worden. Als een streaming dienst niet levert waarvoor je betaald moet de streaming dienst proactief compenseren. Dat kan door volledige teruggave abbo geld of als voorbeeld bij disney nog wel kan kijken maar in lagere kwaliteit dat je dan tot dat de dienst is hersteld het standaard abbo betaald dus minder. Dit geldt voor alle bedrijven digitaal of niet.

En dan kan je wel opgooien het zijn commerciele bedrijven die geld willen verdienen is in mijn ogen ook prima maar als je niet leverd waarvoor een klant betaald is dat gewoon diefstal/misleiding of hoe je het ook wilt noemen. Ik vindt tegenwoordig het moraal van deze bedrijven ver te zoeken.
Ze hebben nu een zinnetje erbij gezet (en dit stond ook al vast zo langer in de voorwaarden) 4K indien beschikbaar. En op dit moment is 4K dus niet overal beschikbaar. Mocht je meerdere devices hebben heb je mogelijk elders wel 4K..
Dolby Atmos doet het wel zag ik dus lekker HD kijken met goed geluid :'). Wanneer het weer beschikbaar is, is inderdaad maar afwachten..

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:56
Ik was de chat zat en heb gebeld net. Lange wachttijd maar aan de telefoon ging het vlot en zonder gekke constructies. Mijn abbo liep tot eind november maar is direct opgezegd en compensatie is in orde gemaakt. Een beller is soms sneller. Nummer: +31208082872

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-08 09:41
Deezers schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:05:
[...]

Ze hebben nu een zinnetje erbij gezet (en dit stond ook al vast zo langer in de voorwaarden) 4K indien beschikbaar.
Die stond er al langer in. Is vooral omdat niet alle films in 4K beschikbaar. Denk dat een rechter hier iets van zou vinden, lijkt me toch op zijn minst een grijze voorwaarde waar mensen andere verwachtingen bij hebben dan "kan ook helemaal niet zijn, maar je betaald wel".

• RobertMe
Holzschuh schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:12:
[...]

Die stond er al langer in. Is vooral omdat niet alle films in 4K beschikbaar. Denk dat een rechter hier iets van zou vinden, lijkt me toch op zijn minst een grijze voorwaarde waar mensen andere verwachtingen bij hebben dan "kan ook helemaal niet zijn, maar je betaald wel".
Het kan ook helemaal niet zijn omdat je op een apparaat kijkt dat het niet kan.

En sure, als je op een FHD monitor kijkt ligt het voor de hand dat je geen 4K krijgt. Maar als je op een 10+ jaar oude mediaspeler kijkt werkte het wellicht ook al niet omdat die geen H.265 ondersteunde maar wellicht wel 4K, in H.264. Alleen is Disney+ nu dus over gestapt op een codec die echt veel minder ondersteund wordt waardoor er een veel grotere groep is waarbij 4K om technische redenen niet beschikbaar is. En ja, wellicht dat een rechter ook iets vind van een technische wijziging die zo'n grote, functionele, impact heeft. Ook al kun je die wegmoffelen onder "wordt niet ondersteund dus probleem van de gebruiker". Het is iets dat immers altijd prima werkte en dus niet perse nodig is om aan te passen.

• dinandus
Ik wilde gisteren de nieuwe The Shards kijken, maar nu een 10 minuten proberen over naar de resterende delen van Andor. Ik wilde eerst genoemde een kans geven, maar wat een belaberde beeld kwaliteit, ik dacht eerst dat het aan de opbouw van de stream zou liggen, maar ook met 10 minuten even slecht. Wat ook duidelijk aangegeven dat het HD serie zou zijn, ik had gehoopt op UHD, maar wat een ruis in beeld, leek wel een SD stream. Echt niet om aan te kijken! Vervolgens maar naar Andor, staat ook HD bij vermeld, in verleden was gewoon het 4K en Dolby Atmos kwaliteit. Wel ondanks dat er nu ook wat problemen zouden zijn met 4K was dit een duidelijk wezenlijk groot verschil in de beeld kwaliteit, volgens mij was deze inmiddels weer in het vertrouwde 4K beeld, terug, alleen de HDR in enige vorm ontbreekt op moment nog. Gelukkig is de Dolby Atmos sound gewoon beschikbaar. Wat een sound in de 1e of was het de 2e aflevering, dat men in de grote zaal met z`n allen uitbundig aan het dansen zijn. Leek wel of ik midden in de zaal zelf er tussen zat, grandioos. Nu nog het HDR of beter gezegd Dolby Vision terug.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dinandus schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:41:
[knip] Vervolgens maar naar Andor, staat ook HD bij vermeld, in verleden was gewoon het 4K en Dolby Atmos kwaliteit. Wel ondanks dat er nu ook wat problemen zouden zijn met 4K was dit een duidelijk wezenlijk groot verschil in de beeld kwaliteit, volgens mij was deze inmiddels weer in het vertrouwde 4K beeld, terug, alleen de HDR in enige vorm ontbreekt op moment nog.[knip]
Als Disney HD bij het media heeft vermeld, dan mag je er gevoeglijk vanuit gaan dat het HD is. Dat het er beter voor je uitziet kan altijd het geval zijn natuurlijk, maar een groot deel van het Disney aanbod is nu in HD (beschamend groot), ook al is de gebruikte afspeler geschikt voor hun nu gewijzigde video codec. Ik verwacht vrijwel zeker dat Andor me een 1080p stream zal laten zien als ik er debugging op los zou laten.

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is schijnbaar nog niet klaar voor Disney en de patenten; https://www.heise.de/news/Patentstreit-um-Disney-InterDigital-klagt-jetzt-auch-gegen-VP9-11424349.html (Engelse vertaling beschikbaar op de website)

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste

Let op:
Het is niet noodzakelijk om alle bugs hier te melden. Deze kunnen prima bij Disney via support worden doorgegeven.
Tips en trucs delen om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US is niet toegestaan.
En geef je op bij de topicstarter om de TS bij te werken!