• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:19
Takeitezie schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:20:
Ik heb net een compensatie van 16 euro ontvangen nadat ik bij de Disney+ helpdesk aangaf dat Dolby Vision nu al ongeveer een maand onbeschikbaar is. Sinds kort lijkt HDR10 trouwens ook weg te zijn. Ik heb een premium jaarabonnement.

Hoewel ik de compensatie apprecieer, blijft een oplossing lang uit en wordt daar niet actief over gecommuniceerd. Het heeft mij, over een periode van ongeveer een maand, ook 4 telefoontjes en verschillende loze beloftes gekost vooraleer ik deze compensatie verkreeg.
Ik had bij HBO max ongeveer 2 jaar geen Dolby Vision meer.

Wel ironisch, dat de overige partijen dit nu ook hebben. Het is alleen vervelend als je er zelf last van hebt en hopelijk hoef je er geen 2 jaar op te wachten. Een eigen nas met eigen software is ook altijd een goed alternatief.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dagarkin schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:27:
Ik had bij HBO max ongeveer 2 jaar geen Dolby Vision meer.

Wel ironisch, dat de overige partijen dit nu ook hebben. Het is alleen vervelend als je er zelf last van hebt en hopelijk hoef je er geen 2 jaar op te wachten. Een eigen nas met eigen software is ook altijd een goed alternatief.
HBOMax had en heeft nog steeds Dolby Vision en Atmos, bij hun Premium abonnement.

Disney is er stilzwijgend mee gestopt, ongeacht welk abonnement je hebt van hun, voor vele EU landen in ieder geval. Voor de US abonnees is het blijkbaar nog steeds beschikbaar op dit moment.

Testing, one, two ...

• Dagarkin
hardware-lover schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:47:
[...]

HBOMax had en heeft nog steeds Dolby Vision en Atmos, bij hun Premium abonnement.

Disney is er stilzwijgend mee gestopt, ongeacht welk abonnement je hebt van hun, voor vele EU landen in ieder geval. Voor de US abonnees is het blijkbaar nog steeds beschikbaar op dit moment.
HBO max had bij mij geen DV, voor 2 jaar ondanks, het goede abonnement. Als de klanten het erg vinden, dan is de enige optie om weg te gaan, anders vermoed ik dat het wel een tijd duurt of wellicht nooit weer wordt toegevoegd.

Edit via ai zie ik onderstaande wie weet is er dan nog wel hoop dat het goedkomt en de bron is een reddit gebruiker Reddit
Disney+ has disabled Dolby Vision and HDR10+ in several European countries (Germany, France, Netherlands, Belgium, Portugal, Poland) due to a patent dispute with InterDigital, affecting Premium subscribers. Content is reverting to basic HDR10, and 3D on Apple Vision Pro is affected. While Disney cites "technical challenges," the issue stems from a German legal injunction
Disney+ turned off Dolby Vision in Germany following a Munich Regional Court ruling in favor of InterDigital over alleged HDR patent infringement. The decision forced Disney to remove the premium format to avoid ongoing violations. Details here (in German): https://stadt-bremerhaven...chtsbeschluss-verschwand/

[ Voor 9% gewijzigd door Dagarkin op 26-02-2026 14:59 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Dagarkin, geen idee waarom dat voor je is misgegaan met Max.

V.w.b. Disney, ze geven nu enkel nog maar aan dat UHD wordt ondersteund bij bepaald media, zelfs over HDR(10) valt er niets meer te lezen, ook dat hebben maar even uit de tekst verwijderd zo te zien? https://help.disneyplus.c.../disneyplus-video-quality

Testing, one, two ...

• Dagarkin
hardware-lover schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 17:50:
@Dagarkin, geen idee waarom dat voor je is misgegaan met Max.

V.w.b. Disney, ze geven nu enkel nog maar aan dat UHD wordt ondersteund bij bepaald media, zelfs over HDR(10) valt er niets meer te lezen, ook dat hebben maar even uit de tekst verwijderd zo te zien? https://help.disneyplus.c.../disneyplus-video-quality
Dat van Max was een software dingetje icm Webos en een oudere LG. Stukje drm software, Dit is weer opgelost.

Hopelijk is het voor jullie snel opgelost. De enige reden dat ik destijds max niet had opgezegd was ivm korting en uitleen aan anderen. Om eerlijk te zijn denk ik dat de groep die het echt opvalt relatief klein is met Dolby Vision en Hdr. Ken genoeg mensen die met Netflix allemaal zijn gedowngrade en 4k, dv en hdr boeit ze niet, dit is maar een kleine doelgroep.

• Mechanic17
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 20:18
Even met de klantenservice gesproken en een paar Europese consumentenwetten vooraf erbij gepakt om het gesprek kort te houden (vrijwel gelijk aangegeven dat ze sws per mail klanten moeten informeren als een betaalde feature verdwijnt). De laatste maand ook als compensatie teruggekregen.

Ironisch genoeg doet HDR/Dolby Vision het wel als je met een VPN kijkt, dus je kan op die manier nog wel content in HDR bekijken.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:06
Mechanic17 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 01:32:
Even met de klantenservice gesproken en een paar Europese consumentenwetten vooraf erbij gepakt om het gesprek kort te houden (vrijwel gelijk aangegeven dat ze sws per mail klanten moeten informeren als een betaalde feature verdwijnt). De laatste maand ook als compensatie teruggekregen.

Ironisch genoeg doet HDR/Dolby Vision het wel als je met een VPN kijkt, dus je kan op die manier nog wel content in HDR bekijken.
Zou je die relevante consumentenwetten anders hier even willen delen? En je hebt een complete maand compensatie gekregen dus?

omniscale.nl

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:40
Ik heb Disney+ inmiddels ook aangeschreven en in gebreke gesteld, zelfs de standaard HDR is niet meer beschikbaar. Daar ik een jaar abo heb, kan ik ook geen pauze inlassen, tot wanneer de gebruikelijke HDR, en in mijn geval vooral de DV weer beschikbaar komt.

Ben benieuwd of de nog, gisteren althans, Dolby Atmos, wel beschikbaar blijft.

UHD kwaliteit is deels wel beschikbaar, maar als ik gisteravond naar the Beauty keek, leek het meer op een HD stream, bij stukken zelfs meer op een SD stream, terwijl dit aangekondigt staat als UHD?

• Mechanic17
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 20:18
posttoast schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:09:
[...]

Zou je die relevante consumentenwetten anders hier even willen delen? En je hebt een complete maand compensatie gekregen dus?
Zeker!

Keep in mind dat dit natuurlijk alleen even snel uitzoekwerk was, maar voor deze case is dit meer dan genoeg informatie om alles af te handelen.

Artikel 19 Richtlijn 2019/770 zegt (samengevat) dat een handelaar de digitale dienst alleen mag wijzigen (bovenop wat nodig is om conform te blijven) als o.a.:
1. het contract dit toestaat én er een geldige reden is,
2. het zonder extra kosten is,
3. de consument duidelijk wordt geïnformeerd, en
4. de consument vooraf (op een duurzame gegevensdrager) info krijgt over de wijziging én — als de wijziging negatieve impact heeft — het recht om te beëindigen of de dienst ongewijzigd te houden waar mogelijk.

Punt 3 is vooral het puntje hier, en eigenlijk hoef je dus alleen het artikel, de richtlijn dat puntte noemen. Ik heb iets van 5-10 minuten met de klantenservice gesproken en ze vroegen zelf ook wat ik voorstelde als compensatie. Daar gaf ik uit mezelf 1 maand abbonementskosten aan en na wat verificatie van gegevens kreeg ik gelijk per mail een bevestiging van de terugbetaling.

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-08 23:22

Rayzman

+31 Rayzman

Bij mij was het vanmiddag weer HDR10 wat Disney doorgeeft.

specs pc

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 00:00
HDR10 is weer beschikbaar inderdaad

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21
Trouwens wel benieuwd waarom series zoals de Scrubs reboot (deze week) nog steeds maar in 'HD' zijn in plaats van 4K. Lijkt me dat deze toch worden opgenomen in hogere kwaliteit in 2026? Veel Hulu series zijn in HD.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:49

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NosHuXUxdLUKxP4Jju7Xdcm0qZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4IbHWM9LGuiVRkrBRjISiv8.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:12
Nice straks vast even aan het lijstje toevoegen :).

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Is The Lion King (HD) -de originele tekenfilm- te bekijken op Disney+ met NL stemmen en evt 5.1?

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Deruxian schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 19:08:
Is The Lion King (HD) -de originele tekenfilm- te bekijken op Disney+ met NL stemmen en evt 5.1?
Ja. HD, Engels 5.1, Nederlands (5.1 weet ik niet). NL en ENG ondertiteld

• Some2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-08 18:15
Sinds vandaag is Dolby Vision weer beschikbaar bij Disney+ :)

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:38

Hayte

Nieuwsredacteur
Some2 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:45:
Sinds vandaag is Dolby Vision weer beschikbaar bij Disney+ :)
Is het beeld bij jou daadwerkelijk in hdr? We hebben het hier net getest op een LG-oled, de tv zegt dat het Dolby Vision-beeld is, alleen onze ogen... zien het niet. Highlights poppen totaal niet van het scherm, het beeld zelf sdr lijkt te zijn. De ondertiteling en overlay zijn wel in hdr, dus die poppen wél. Herkennen anderen dit?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Welke content wil je bekijken Hayte, probeer ik hier even mee te kijken.
De meldingen op Disney krijg ik ook, mijn Philips OLED909 geeft ook aan dat Dolby Vision wordt gedecteerd.

Bijvoorbeeld bij Predator Badlands...

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
CLB schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:37:
Welke content wil je bekijken Hayte, probeer ik hier even mee te kijken.
De meldingen op Disney krijg ik ook, mijn Philips OLED909 geeft ook aan dat Dolby Vision wordt gedecteerd.

Bijvoorbeeld bij Predator Badlands...
We hebben de recentste Fantastic Four-film en Avatar 2 gekeken. Het gekke is dat als je in de zoekbalk 'scrolt', de verkleinde beelden wel in hdr zijn. Als je de scène fullscreen bekijkt echter niet. Ik zal het straks thuis bij mijn 809 nogmaals proberen, wellicht werkt het daar wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Hayte op 11-03-2026 16:45 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm blijft lastig... Ik zou zeggen dat het hier wel echt geactiveerd is bij genoemde films.
Maar het is natuurlijk ook al een erg helder paneel, tricky.

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hayte schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:32:
[...]

Is het beeld bij jou daadwerkelijk in hdr? We hebben het hier net getest op een LG-oled, de tv zegt dat het Dolby Vision-beeld is, alleen onze ogen... zien het niet. Highlights poppen totaal niet van het scherm, het beeld zelf sdr lijkt te zijn. De ondertiteling en overlay zijn wel in hdr, dus die poppen wél. Herkennen anderen dit?
Ik heb het abonnement stopgezet vanwege al dat gezeur met hun app, ik zou het anders eenvoudig kunnen controleren via een debug overlay op mijn streamer. Misschien dat anderen die mogelijkheid ook beschikbaar hebben.

Maar als de TV de input laat zien als Dolby Vision, dan zit het in ieder geval in het aangeboden videosignaal, los van hoe ze dat presenteren.

Niet ieder media heeft Dolby Vision wat van het scherm afspat, soms is het meer subtiel.

Edit: even het abonnement van mijn oudste zoon geleend, duidelijk dat Dolby Vision actief wordt op mijn G4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-iYDJsr5Ch32hcqj7rpOM6zCDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvvVXc6oKvI3mizTDalyMxaj.jpg?f=fotoalbum_large

PS: ter info, mijn Android TV mediaspeler heeft Imax Enhanced DTS-X beschikbaar met de Disney app, daarom laat de overlay DTS zien als audio 😉

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 11-03-2026 18:43 ]

Testing, one, two ...

• CLB
  • Niet online

CLB

Hayte schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:43:
Ik zal het straks thuis bij mijn 809 nogmaals proberen, wellicht werkt het daar wel.
En nog kunnen bekijken?
Zoals hier nu inmiddels meermaals genoemd, is Dolby Vision dus wel (weer) actief.

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
CLB schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:09:
[...]

En nog kunnen bekijken?
Zoals hier nu inmiddels meermaals genoemd, is Dolby Vision dus wel (weer) actief.
Ik heb het net even op mijn Philips 809 geprobeerd, in de Android TV-app zie ik bij films en series in de listing staan dat er Dolby Vision wordt ondersteund, maar als ik het daadwerkelijk open krijg ik enkel HDR10-beeld. Maar dit is wel zichtbaar écht hdr, in tegenstelling tot wat we bij onze geleende LG zagen op Tweakers-HQ, waarbij de tv zei dat het Dolby Vision was maar het beeld niet op hdr leek. Dus ik weet niet hoe de vork precies in de steel zit, maar wat mij betreft loopt dit nog niet lekker.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 00:00

• dinandus
3D functioneert toch alleen met de dure Apple Vision Pro set?

Jammer dat het niet gewoon te streamen valt voor gebruik bij je beamer, en of de enkeling die nog een 3D TV in gebruik heeft.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 12:20
hardware-lover schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:00:
[...]

Ik heb het abonnement stopgezet vanwege al dat gezeur met hun app, ik zou het anders eenvoudig kunnen controleren via een debug overlay op mijn streamer. Misschien dat anderen die mogelijkheid ook beschikbaar hebben.

Maar als de TV de input laat zien als Dolby Vision, dan zit het in ieder geval in het aangeboden videosignaal, los van hoe ze dat presenteren.

Niet ieder media heeft Dolby Vision wat van het scherm afspat, soms is het meer subtiel.

Edit: even het abonnement van mijn oudste zoon geleend, duidelijk dat Dolby Vision actief wordt op mijn G4.

[Afbeelding]

PS: ter info, mijn Android TV mediaspeler heeft Imax Enhanced DTS-X beschikbaar met de Disney app, daarom laat de overlay DTS zien als audio 😉
Jammer dat DTS steeds minder ondersteund wordt...

>> Signature?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ChiLLeR schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:12:
Jammer dat DTS steeds minder ondersteund wordt...
Disney+ gebruikt DTS-X Profile 2, de streaming versie voor DTS-X, dat doet bij mijn weten geen andere (legale) streaming service.

Testing, one, two ...

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:12
Ik las ook dat Disney+ 3D ondersteund, zijn er echt nog mensen die een TV met 3D support hebben en bereid zijn om met een bril voor de TV te gaan zitten ? Dat was 10 jaar geleden zou ik zeggen. Een AppleTV ondersteund het niets eens denk ik, moet je een app op de TV voor hebben, wat ook een probleem kan worden met support van oudere AndroidTV versies.

[ Voor 16% gewijzigd door loekf2 op 13-03-2026 11:22 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• dinandus
@loekf2 Ik geniet zeker regelmatig nog van 3D op mijn 130 inch beamerscherm. Heb een ruime collectie 3D blu ray, c.q. uhd disc`s.

Gelukkig kan met surround set overweg met het DTS-X met profile 2 welke door mijn beamer, een Valerion Vision Pro 2 gelukkig ook wordt doorgezet. Dit door de Disney+ app op de Valerion zelf te gebruiken. De sound van de DTS:X is vaak toch net wat overtuigender dan de gebruikelijke Dolby Atmos.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dinandus schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:55:
[knip]

Gelukkig kan met surround set overweg met het DTS-X met profile 2 welke door mijn beamer, een Valerion Vision Pro 2 gelukkig ook wordt doorgezet. Dit door de Disney+ app op de Valerion zelf te gebruiken. De sound van de DTS:X is vaak toch net wat overtuigender dan de gebruikelijke Dolby Atmos.
Mijn mediaspeler ondersteund het ook, maar ik heb zelf geen Disney+ abonnement meer door het veel te lange gezeik met het horten en stoten met afspelen voor het Android TV platform. Het is veel te duur geworden om je daar alleen maar aan te ergeren ipv genieten ;)

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

loekf2 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:22:
Ik las ook dat Disney+ 3D ondersteund, zijn er echt nog mensen die een TV met 3D support hebben en bereid zijn om met een bril voor de TV te gaan zitten ? Dat was 10 jaar geleden zou ik zeggen. Een AppleTV ondersteund het niets eens denk ik, moet je een app op de TV voor hebben, wat ook een probleem kan worden met support van oudere AndroidTV versies.
Ik dacht dat het 3D gedeelte specifiek is voor een bepaald apparaat (Apple Vision of zoiets), niet beschikbaar voor een gemiddelde mediaspeler en een geschikte 3D TV/Beamer.

Er is nog steeds een aardige groep 3D liefhebbers hoor, ook anno 2026. De "harde kern" zeg maar 8)

Testing, one, two ...

• dinandus
@hardware-lover ik gebruik alleen de Android omgeving op verschillende apparaten, loopt gewoon prima.

Heb zelf een al wat ouder OLED+937 (2022), een Google TV, en de Valerion Visionmaster Pro 2 hiervoor in gebruik, en merk niks van happeringen in beeld en of geluid.

Ik las vandaag de Hisense op de 2026 modellen zelfs weer 3D implenteerd.

http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&forum_id=329&thread=618&postID=60#60

Interresant, ik zou dan alleen met een externe Philips Hue box moeten gaan werken, want ik wil zeker mijn Ambilight experience niet missen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@dinandus, het was sinds augustus/september aan de gang, als ik me niet in de maanden vergis.
Je kon nog even terugvallen op een FireTV app die de beeld hapering nog niet liet zien, maar dat was maar voor vrij korte duur.

Problemen met het geluid had ik niet, maar die steeds maar terugkerende "hop" tijdens het afspelen, zelfs met de refreshrate spot on, maakte plezierig kijken onmogelijk.

Afijn, als je er naar zoekt kom je er genoeg over tegen als onderwerp 😉

Maar ik heb gisteren even een account geleend van mijn zoon en het draait nu gelukkig weer soepel. Was enkel ter Dolby Vision test, maar replay zelf natuurlijk ook even bekeken, en was vloeiend 👍

Edit: je link doet het voor mij niet (op mobiel)

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 13-03-2026 17:36 ]

Testing, one, two ...

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 20:46
Nadat Dolby Vision rond 10 maart het weer netjes deed, zie ik nu alweer twee dagen hdr10 content overal, ondanks dat de DV icoontjes weer terug zijn bij de series en films.
Hier gaat toch iets niet helemaal lekker.

Ook was ik ineens mijn favorieten weer kwijt, lekker dan haha.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Kuhr89
Nu een week verder en is het niet opgelost. App eraf gehaald en teruggeplaatst. Krijg nog steeds het HDR icoontje ipv dolby Vision icoon op m’n OLED G5.

Meer die hier problemen mee hebben?

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-08 23:22

Rayzman

+31 Rayzman

Via atv4k en LG app bij mij gewoon alles Dolby Vision.

specs pc

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-07 18:59
dinandus schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:13:
3D functioneert toch alleen met de dure Apple Vision Pro set?

Jammer dat het niet gewoon te streamen valt voor gebruik bij je beamer, en of de enkeling die nog een 3D TV in gebruik heeft.
Heeft deels te maken met het verschil in 3D techniek. Op de Vision Pro worden twee hoge kwaliteit streams op dicht op het oog gestreamd, waardoor het beeld er fatsoenlijk en helder eruit ziet.

Op 3D tv’s wordt 3D op 1 stream getoond, waardoor je een interlaced beeld hebt wat waziger en donkerder overkomt.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
BiaggioLuciano schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:27:
Op 3D tv’s wordt 3D op 1 stream getoond, waardoor je een interlaced beeld hebt wat waziger en donkerder overkomt.
Ligt ook aan de TV. 3D is bij mijn weten (/was vroeger?) altijd in FullHD. Vervolgens waren er 2 oplossingen. Of op een hogere frequentie(?) om en om het beeld voor het linker of rechter oog laten zien in combinatie met actieve brillen (batterijtje en al) waarbij de bril continu om en om een glas verduisterd. Dit geeft donker(der) beeld doordat je dus steeds maar met 1 oog wat ziet, maar wel de volledige resolutie. Daarnaast had je passief waarbij de ene rij pixels voor het linker oog is en de andere rij pixels voor het rechter oog en de passieve brilletje dus ervoor zorgen dat je of alleen de even of alleen de oneven rijen pixels ziet. Daardoor heb je wel min of meer de normale helderheid, maar halveer je de resolutie. Maar..., als het bronmateriaal full HD is, en je vervolgens een 4K TV hebt..., heb je geen last van de lagere resolutie omdat een 4K TV dus al het dubbele aantal pixels heeft in beide richtingen. Dus je hebt met een 4K TV en een FHD 3D video nog steeds 1080 pixels in de hoogte voor het linker oog en 1080 pixels voor het rechter oog (i.t.t. een FHD TV waarop je dus maar 540 pixels hebt voor elk oog).

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BiaggioLuciano schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:27:
[...]

Heeft deels te maken met het verschil in 3D techniek. Op de Vision Pro worden twee hoge kwaliteit streams op dicht op het oog gestreamd, waardoor het beeld er fatsoenlijk en helder eruit ziet.

Wat @RobertMe al schrijft. Ik heb hier nog een LG 4K Oled staan die met interlaced MVC 3D een strak en helder plaatje op het scherm toont.

Niet dat je er wat aan hebt bij Disney+, want 3D wordt toch niet aangeboden voor Android TV streamers.

Testing, one, two ...

• Kuhr89
Rayzman schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:56:
Via atv4k en LG app bij mij gewoon alles Dolby Vision.
Hm, helder. Lijkt wel alsof er ergens een mismatch is ofzo. Alle andere apps werken prima met DV.

Zal eens een powercycle doen nadat ik de app verwijder.

Helaas, app eraf gegooid, tv opnieuw opgestart maar mag allemaal niet baten. Blijft telkens het HDR logo geven ipv het Dolby Vision logo met Atmos… iemand nog een andere truc?

[ Voor 21% gewijzigd door Kuhr89 op 01-04-2026 20:29 ]

• Kuhr89
Zojuist contact gehad met de helpdesk (ben ik eigenlijk altijd een beetje op tegen maar toch)

Blijkbaar is er nog steeds een platform breed en regionaal probleem. Zo hebben sommige mensen wel weer beschikking en anderen niet. Ze weten nog niet precies wanneer het wordt opgelost.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:49

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jG3hjGcG8hOGazaGzRJETZjDyto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWUfn7NdjpwoNyLSTuuVU5FF.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Kuhr89
En DV is weer uit bij Disney +

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1781699029

Wederom iets te maken met rechten.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:12
Weer genoten van: Welcome to Wrexham en The Bear. In mijn ogen top series en de hoge scores op IMDb volledig terecht.

• RudyL
  • Laatst online: 03-08 10:34
RudyL schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:27:
Zojuist the bear s3 afgekeken. Heb toch echt een haat liefde verhouding met deze serie. Het is soms saai, het is soms niet te volgen, maar vaak ook geweldig. De beelden meestal fantastisch maar toch niet een trigger om het als eerste te kijken als je de mogelijkheid hebt. Murders in the building bijv vond ik dan veel meer een serie die ik erop zette.

Ik had hem bij mijn vorige proef abbo nog niet gekeken, maar Dopesick is een absolute aanrader voor een werkelijk steengoede korte serie.
Ik kom hier nu even op terug, seizoen 5 is werkelijk waar heerlijk.

LOETKE

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:12
Nog een aanrader. Pompeii - Out of Time with Tom Hiddleston

En mocht je geen D+ hebben: deze serie wordt morgenavond (drie afleveringen) op National Geographic uitgezonden.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36

Canis Lupus

Vosbot

Al zicht op wanneer weer terug komt? Beeld is bij mij stukken slechter met alleen reguliere HDR...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Kuhr89
Canis Lupus schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 22:50:
[...]
Al zicht op wanneer weer terug komt? Beeld is bij mij stukken slechter met alleen reguliere HDR...
Geen idee. Kreeg er weinig over gevonden. Ik zelf vond de beeldkwaliteit met HDR 10 ook minder goed. Het lijkt allemaal wat minder scherp en vooral korreliger. Ligt dus niet aan mij, het valt jou ook op.

• Canis Lupus
  • Laatst online: 22:36

Canis Lupus

Vosbot

Mijn probleem zit vooral in helderheid donkere scènes, die zijn bijna niet meer te volgen, en voor de rest wat fletser beeld, zeker als je met andere bronnen vergelijkt (moet misschien tv hierop tweaken, maar irriteert me omdat ik de oorzaak ken).

Ik heb voor nu Premium abo opgezegd en zet die dan om naar Standard. Daarnaast nog weer eens klacht bij klantenservice indienen om deel geld terug te krijgen (werkte in maart ook).

Persoonlijk vind ik het best amateurisch van zo'n groot bedrijf, maar snap ook dat waarschijnlijk om veel geld gaat (patent afkopen) en dat maar een klein deel van de gebruikers (< 20%?) het echt opvalt/er problemen mee hebben.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Kuhr89
Sterker nog. Momenteel is er helemaal geen HDR beschikbaar (bij mij dan toch). Ik keek Daredevil en vandaag start ik hem op en geen HDR meer. Vond het allemaal zo donker…

• dinandus
Hoe beoordelen jullie de huidige beeldkwaliteit?

Ik heb sterk het idee dat we niet alleen Dolby Vision, HDR missen, maar het beeld ook overduidelijk geen UHD meer is, alleen nog maar HD? En dit terwijl we wel dik betalen voor het Premium Account? Hoe is jullie kijkervaring op dit moment?

Update: Ik heb de klantendienst maar eens om uitleg gevraagd, en hoe een en ander op te lossen. Betaal dus nu flink jaar abo bijdrage en tegenwoordig is er steeds wat met hun beeld kwaliteit. Omdat het een jaar abo is, kan ik ook niet zo maar terug naar HD. Dat wil ik overigens ook helemaal niet, heb niet voor niks een mooie OLED+ en een beamer opstelling die ook beide Dolby Vision ondersteunen.

[ Voor 40% gewijzigd door dinandus op 29-07-2026 08:03 ]

• Kuhr89
dinandus schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:58:
Hoe beoordelen jullie de huidige beeldkwaliteit?

Ik heb sterk het idee dat we niet alleen Dolby Vision, HDR missen, maar het beeld ook overduidelijk geen UHD meer is, alleen nog maar HD? En dit terwijl we wel dik betalen voor het Premium Account? Hoe is jullie kijkervaring op dit moment?
Heb uiteindelijk Daredevil reborn uitgekeken. Startende in DV, daarna hdr10 eindigen met niks. Beeld was wel 4K, maar alle toeters en bellen waren er niet. Andere dingen heb ik nog niet bekeken. Gisteren in de chat met Disney wisten de medewerkers ook van niks. Toen ik ze vroeg om in hun eigen account te kijken zagen ze het pas. Er is een ticket aangemaakt, maar maak mijzelf geen illusie.

Wel erg storend dat je inderdaad de volle mep betaald en op deze manier constant wisselingen hebt in beeldkwaliteit.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zag het een paar dagen geleden al via een Duits nieuwsartikel. Op Reddit staat het eveneens vermeld; https://www.reddit.com/r/de_EDV/s/fwiP7BEQrC

Het is belachelijk hoeveel geld ze voor deze dienst durven te vragen en regelmatig klanten opzadelen met een kwaliteit die nog niet eens de helft waard is van wat ze maandelijks in rekening brengen.

Testing, one, two ...

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:22
Naar aanleiding hiervan wil ik mijn abonnement downgraden, maar ik krijg een foutmelding als ik dit doe. Opzeggen geeft ook een foutmelding?

Straks maar even de chat opstarten

[ Voor 124% gewijzigd door phoney870 op 29-07-2026 10:53 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:43

Robtimus

me Robtimus no like you

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-08 16:20
Misschien een beetje een noobvraag, maar hoe kun je achterhalen of je inderdaad alleen maar HD-beeld krijgt op je 4K televisie? Als dat bij mij ook structureel is ga ik ook even contact met ze opnemen, maar hoe kan ik het aantonen?

scintillating

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-08 21:04
Lekker, dan betaal ik nu dus voor premium zonder de premium features te krijgen

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 16:02

PinusRigida

I put the p in pool.

Tc99m schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:16:
Misschien een beetje een noobvraag, maar hoe kun je achterhalen of je inderdaad alleen maar HD-beeld krijgt op je 4K televisie? Als dat bij mij ook structureel is ga ik ook even contact met ze opnemen, maar hoe kan ik het aantonen?
Vind het een goeie vraag.

Sommige toestellen geven het aan van zodra het signaal binnenkomt maar ik ga er niet van uit dat elk televisietoestel dat aangeeft...

...en als je beeldscherm groot genoeg is en je ogen nog goed genoeg kan je het verschil ook wel zien...

...maar ik vraag me dus ook samen met jou af of er nog manieren zijn om hierachter te komen... sure, er zullen expert-manieren zijn om dit te meten, maar de meesten zijn hier niet mee bezig.

• Dagarkin
PinusRigida schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:08:
[...]

Sommige toestellen geven het aan van zodra het signaal binnenkomt maar ik ga er niet van uit dat elk televisietoestel dat aangeeft...

...en als je beeldscherm groot genoeg is en je ogen nog goed genoeg kan je het verschil ook wel zien...

...maar ik vraag me dus ook samen met jou af of er nog manieren zijn om hierachter te komen... sure, er zullen expert-manieren zijn om dit te meten, maar de meesten zijn hier niet mee bezig.
Klopt loopt alles via een receiver, kan je makkelijk hdmi uitlezen met Denon en ook met Lg oled webos.

Makkelijkste manier globaal denk ik je data verkeer te meten. Ff kijken wat een normale 4k stream doet en dan vergelijken.

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:40
Vooral melden bij de klantenservice.
Zojuist ook contact gehad via de livechat:

"Dank u wel voor uw reactie. Ik begrijp heel goed dat dit een vervelende en onverwachte verandering voor u is. Sinds 24 juli is de ondersteuning voor 4K UHD en HDR in onze regio helaas vervallen door een service-update. Gelukkig kunt u wel gewoon blijven genieten van Disney+ in HD-kwaliteit. Uw feedback geef ik direct door aan ons interne team.

Ik regel heel graag een gedeeltelijke terugbetaling voor u vanwege het tijdelijk niet beschikbaar zijn van 4K en HDR. Onze excuses voor het ongemak."

Volgens de medewerker gaat het vooralsnog om een tijdelijk technisch probleem.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
LukeS schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:51:

Volgens de medewerker gaat het vooralsnog om een tijdelijk technisch probleem.
Dat kun je niet echt uit de tekst halen.

[ Voor 55% gewijzigd door Farabi op 29-07-2026 15:57 ]

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:40
Farabi schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:56:
[...]

Klopt, dat werd later in het gesprek vermeld na een vraag van mij. Maar dat heb ik niet gecopypaste. Ik kreeg de chatlog helaas niet per mail nadien.

• phoney870
Als je een VPN hebt, verbinding maken met Engeland en 4K is weer terug.
Farabi schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:56:
Uit Duitse media haal ik dat het meerdere maanden gaat duren, maar dat 4K wel gaat terugkomen als het licentieprobleem is opgelost. In Duitsland zeggen ook diverse media dat ze een statement van Disney hebben, ook dat er terugbetaling komt als de klant erom vraagt, maar ik kan de officiele statement nog niet zo snel vinden.

[ Voor 87% gewijzigd door phoney870 op 29-07-2026 16:14 ]

• Deezers
phoney870 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:10:
Als je een VPN hebt, verbinding maken met Engeland en 4K is weer terug.

[...]

Uit Duitse media haal ik dat het meerdere maanden gaat duren, maar dat 4K wel gaat terugkomen als het licentieprobleem is opgelost. In Duitsland zeggen ook diverse media dat ze een statement van Disney hebben, ook dat er terugbetaling komt als de klant erom vraagt, maar ik kan de officiele statement nog niet zo snel vinden.
Lekker de omgekeerde wereld. Vragen om terugbetaling omdat ze niet leveren wat ze beloven. Waarschijnlijk moet er eerst weer een rechtzaak worden gevoerd voor de resoluties, zal wel met inbreuk op iets te maken hebben of de verhoogde licentiekosten niet willen betalen. Ze zitten ook krap bij kas he Disney ;)

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:42
Tc99m schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:16:
Foto maken, inzoomen en het aantal beeldlijnen tellen misschien? Geen idee hoe je dat kunt controleren. De meeste providers sluiten de settopbox op een speciaal vlan aan, dus ik weet ook niet of je zomaar aan het dataverkeer kunt zien wat er binnenkomt.

• Deezers
Lothlórien schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 18:17:
[...]

Foto maken, inzoomen en het aantal beeldlijnen tellen misschien? Geen idee hoe je dat kunt controleren. De meeste providers sluiten de settopbox op een speciaal vlan aan, dus ik weet ook niet of je zomaar aan het dataverkeer kunt zien wat er binnenkomt.
In de omschrijving bij informatie tab onderaan een film/serie zie je beschikbare formaten staan. Daar moet dan 4K staan. Nu 4K niet beschikbaar is geeft het wel een vertekend beeld. Nu staat er alleen Atmos en 5.1 en geen beeldformaat.

• Palmarenko1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-07 22:50
Waarschijnlijk zijn ze technisch niet in staat om 4k zonder HDR door te sturen. Dat lijkt me toch puur amateurisme. Is namelijk heel simpel in jellybean of plex.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PinusRigida schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:08:
[...]

Er zijn sommige Android TV mediaspelers die het via een debug overlay heel simpel kunnen laten zien, wat er live wordt aangeboden met een stream.

Niet zeker of ik dat in dit topic al eens heb gedeeld hoe dat er dan uitziet, waarschijnlijk niet hier verwacht ik. Edit: toch wel; hardware-lover in "Het Disney+ topic [streamingdienst]"

Ik heb al even geen Disney abonnement meer, het was me al veel te lang dramatisch met wat ze aan strraming kwaliteit aanboden op een mediaspeler met een Android TV OS, en wat ze me (extra) in rekening brachten voor 1 gebruiker en 1 gebruiker buiten het huis.

Maar als diverse bronnen aangeven dat 4K niet meer beschikbaar is op dit moment, dan neem dat maar voor waar aan zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 29-07-2026 23:10 ]

Testing, one, two ...

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 16:02

PinusRigida

I put the p in pool.

hardware-lover schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 23:08:
[...]

Er zijn sommige Android TV mediaspelers die het via een debug overlay heel simpel kunnen laten zien, wat er live wordt aangeboden met een stream.

Niet zeker of ik dat in dit topic al eens heb gedeeld hoe dat er dan uitziet, waarschijnlijk niet hier verwacht ik. Edit: toch wel; hardware-lover in "Het Disney+ topic [streamingdienst]"

Ik heb al even geen Disney abonnement meer, het was me al veel te lang dramatisch met wat ze aan strraming kwaliteit aanboden op een mediaspeler met een Android TV OS, en wat ze me (extra) in rekening brachten voor 1 gebruiker en 1 gebruiker buiten het huis.

Maar als diverse bronnen aangeven dat 4K niet meer beschikbaar is op dit moment, dan neem dat maar voor waar aan zou ik zeggen.
Tof, wist niet dat dit mogelijk was, die debug overlay, zelf kijk ik m'n content rechtstreeks via de televisie zelf (Google TV) maar uiteindelijk is het voor mij ook geen issue want ik kijk al lang geen Disney+ meer, sinds ik S2 van Andor heb gekeken heb ik m'n abbo weer stopgezet want buiten Andor had Disney me écht niks te bieden, belachelijk veel geld voor belachelijk stomme content...

...en dat was nog vóór de issues met hun niét 4K in het premium abbo maar wel de mensen er stilzwijgend doen voor betalen én dan ook nog alleen refunden wanneer klanten er zelf om vragen, met dit erbij is het echt absurd geworden...

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 16:14
Via de chat het volgende statements gekregen:
"Hi, thank you for contacting us. Indeed, due to unforeseen circumstances, 4K UHD and HDR is temporarily unavailable on Disney+ Premium. Please be assured, we are working hard to resolve this as soon as possible."

En toen ik de patent rechtzaak noemde.
"Due to legal proceedings in a European patent court, we have had to make some technical changes resulting in 4K UHD and HDR temporarily being unavailable on Disney+ in the Netherlands. We don’t have an estimated time for this issue to be resolved, but we are working hard to restore 4K UHD and HDR streaming to Disney+ as quickly as possible."

A life lived in fear is a life half lived

• phoney870
Not_Disclosed schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:14:
We don’t have an estimated time for this issue to be resolved, but we are working hard to restore 4K UHD and HDR streaming to Disney+ as quickly as possible."
Ze werken helemaal niet hard hiervoor, ze kunnen gewoon voor een licentieovereenkomst met InterDigital of de AV1 codec gaan gebruiken of een andere HEVC encoder.

Maar wat Disney bedoelt te zeggen is het volgende:

We gaan in hoger beroep of we gaan verder op de toer om korting te krijgen op de licentie omdat we zo arm zijn. Als Disney niet snel gaat betalen voor wat ze gebruikt zonder licentie en kiest voor de juridische weg, dan hebben we wellicht in 2028 weer 4K. En Disney had in 2022 al een licentie kunnen afsluiten toen InterDigital contact met ze opnam. Ze reageren vervolgens bijna 2 jaar niet en dan weigeren ze mee te werken aan een geheimhoudingsverklaring om de zaak te rekken en meer geld te verdienen. Het is gewoon een bedrijf die iets steelt en nu ook amper haar klanten op de hoogte brengt, waarom worden onze abonnement niet verlaagd en krijgen we automatisch geld terug?

Er zijn trouwens maar 10 landen getroffen, met VPN is het hele aanbod met ondertiteling en in de Nederlandse taal wel te zien op wellicht een lokale Nederlandse serie na (geen idee of die er zijn, ik kijk niet zoveel Disney, misschien de serie over treinstation Amsterdam). Spanje, Polen en Engeland hebben de UPC overeenkomst namelijk niet getekend (en ik denk dat daar aparte zaken opgezet gaan worden nu er gelijk gekregen is). Dit treft trouwens 1 op de 7 a 8 klanten van Disney wereldwijd, dus het is wel een flink probleem voor Disney, maar het loont kennelijk de hakken in het zand te zetten en de klanten de dupe te laten worden.

Ga je niet via de VPN weg, dan is het zeer raadzaam je abonnement te downgraden naar 1080p, meer krijg je toch niet te zien en waarom 5 euro meer per maand betalen aan deze club?

[ Voor 32% gewijzigd door phoney870 op 30-07-2026 13:35 ]

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:09

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tegelijk hebben die fuckers van Disney ook de Baby TV subscripties zonder pardoes opgezegd per 1 augustus. Onze autistische zoon keek hier vaak naar op zijn tablet, al jaren. Knap dat ze dat op deze manier doen, gewoon een mail van Google Play, maar van Disney zelf 0,0 uitleg.

Alternatieven? Ja, pak maar een Disney+ abo, daar staan een aantal filmpjes tussen die ook op Baby TV stonden. Doei en bedankt. (of YouTube maar dat zijn toch vaak kortere versies of homemade videos van kleine Baby TV fragmenten).

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:13
Hoppa, D+ zojuist via live chat op MyDisney per direct opgezegd en om een restitutie gevraagd. Daar werd zeer netjes op gereageerd en alles is naar wens afgehandeld, dat doen ze dan wel weer goed. (y)

Maar damn, wat een f-up van Disney. Dit gaat ze klanten kosten. :N

• dinandus
Ik heb vandaag via de Chat ook iemand bij Disney+ gesproken.

Blijf voorlopig nog wel abonnee, krijg een prijsreductie, had ook mijn jaar abo gelijk stop kunnen zetten, echter dat wilde ik zelf nog niet. Mijn jaar abo loopt nog tot medio november, mocht het dan alsnog niet opgelost zijn, kan ik altijd nog het abo stopzetten. Betaal sowieso nog niet het maximale jaar tarief, voor het premium abo, de komende jaar bijdrage staat ook al het aangepaste abo bedrag in mijn overzicht, scheelt toch weer.

Er werd inderdaad bevestigd dat het momenteel veel abonnees kost, maar ook de mededeling dat naar verwachten binnenkort het weer beschikbaar zou komen. We wachten het af voor nu.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-08 16:20
Net ook even via de chat contact gehad. Ik krijg 1 maand geheel gerestitueerd. Ze verwachten dat het 1 tot 2 weken duurt voordat 4K en HDR weer beschikbaar is, mocht het langer duren dan krijg ik voor volgende maanden ook automatisch compensatie.

Het is storend dat ze de compensatie niet proactief aankondigen, maar verder wel netjes opgelost. Staan ook nog genoeg dingen op Disney+ die ik graag wil zien dus blijf ook nog wel even abonnee.

scintillating

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:25
Hangt er dus heel erg van af wie je te spreken krijgt. Bij mij was opzeggen toch echt de enige mogelijkheid volgens "Mustafa".

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:03

Stimulate14

⭐⭐⭐

Raymon89 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:40:
Hangt er dus heel erg van af wie je te spreken krijgt. Bij mij was opzeggen toch echt de enige mogelijkheid volgens "Mustafa".
Sprak je niet Mufasa :P ?

Hier ook mijn abbo aangepast naar de niet 4K versie, 10,99 per maand.
Wacht wel af tot het weer 4K ondersteunt.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:25
Wat bizar. Ik krijg de resterende duur van mijn abonnement volledig gerestitueerd (t/m november, dus ongeveer 60 euro), zonder opzegging van mijn abonnement. Ik had ook per direct kunnen opzeggen. Nouja, dan liever 3,5 maand gratis gebruiken.

Ik kijk daarna wel wat ik doe, als het niet verandert is sowieso naar het lagere abonnement maar als het verschil in kwaliteit niet te groot is ga ik misschien ook wel naar het lagere abonnement. We kijken wel echt Disney+. Ik mis ook al HDR, het enige wat ik dan nog mis is Dolby Atmos maar dat zit toch niet op de meeste series en dat kijken we vnl.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Koekwaussie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:59
Net contact gehad met Disney+ via de chat.

Deze issue voorgelegd en dat ik betaal voor 4k maar het nu niet krijg. Eerst werd de boot afgehouden als een technisch probleem maar dan aangekaard dat het een patent kwestie was en eigenlijk niet uit maakt of het wel of niet een technisch probleem of patent kwestie is ik snel kreeg te horen dat ik compensatie kreeg. Krijg voor deze maand mijn abbo geld terug en abbo blijft doorlopen.

Krijg binnen 24 tot 48 uur een bevestiging per mail en binnen 7 tot 10 dagen wordt het terug gestort.

En als volgende maand nog niet werkt en ze boeken weer de volle pont af hangen we weer in de chat.

Tot nu toe netjes opgelost maar zoals meerdere hier zeggen het zou netjes zijn als ze proactief de klanten duidelijk informeren.

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik wil zelf ook mijn Disney+ Premium jaarabonnement opzeggen, maar ik zie de optie niet meer. Ik zou op de Accountpagina op de knop Wijzigen naast de naam van mijn abonnement moeten klikken, maar deze is er bij mij niet. Ik kan alleen maar kijken naar mijn factureringsgeschiedenis. Mijn abonnement loopt in oktober af. Is dat bij jullie nu ook zo?

Ik had na contact met de klantenservice toen DV eerder dit jaar uitviel ook een extra maand gekregen, maar daar zie ik ook niets van terug.

This title is for sale, please send me a PM

• phoney870
Ik heb net via de opzegknop op de website geregeld dat ik 3 maanden het 4k abonnement heb voor 9,99. Gisteren is het maandbedrag afgeschreven voor deze maand, dus ik kijk over 4 maanden wel weer even wat ik ga doen.

[ Voor 3% gewijzigd door phoney870 op 31-07-2026 13:45 ]

• lavenderlily
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:04
Ik krijg een restitutie van 15,99. En het advies om over 3 maanden, als 4k nog niet terug is, weer contact op te nemen. Ik heb een jaarabonnement dat op 12 juni weer was verlengd.

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:15
Ook even contact opgenomen met Disney+ chat, en in eerste instantie gaven ze alleen de optie tot annulering, omdat ik nog in mijn proef periode zat vond ik het wel zonde om die korting te verliezen. En dat vonden hun ook.

Dus nu heb ik over de eerste betaling een restitutie ontvangen, en kan ik zelf eind augustus nog eens kijken of ik wel door wil gaan met het premium abonnement.

• phoney870
Even een andere vraag dan het 4k probleem:

Is er al een gastaccount nodig als je iemand buiten je eigen huis/ip adres laat meekijken? Mijn buren kijken al 3 maand op mijn account, maar Disney klaagt nog niet dat ik een extra lid moet aanschaffen voor 5,99 euro.

Zijn er hier mensen die dit wel al moeten betalen?

[ Voor 76% gewijzigd door phoney870 op 31-07-2026 22:10 . Reden: vraag wat eenvoudiger gemaakt ]

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:12
phoney870 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:09:

Is er al een gastaccount nodig als je iemand buiten je eigen huis/ip adres laat meekijken? Mijn buren kijken al 3 maand op mijn account, maar Disney klaagt nog niet dat ik een extra lid moet aanschaffen voor 5,99 euro.

Ik gebruik ook al paar jaar het account van een vriend van mij, 1 of 2 jaar geleden ofzo opnieuw moeten inloggen met z'n bevestiging code meer niet (Toen ze er iets tegen gingen doen).

Het draait nog steeds prima zonder meldingen op mijn tv, ook met telefoonwissel blijf ik ingelogd op mijn nieuwe telefoon.
Draai het dus op mijn mobiel en mijn smart tv beide zijn account.
Lijkt wel of ze er niet echt op controleren meer, ik heb wel mijn eigen profiel zeg maar (Dat ik niet tussen de kijk historie van een ander zit).

En volgens mij gebruiken zijn ouders het ook, en zie nog paar profielen staan van andere.

[ Voor 11% gewijzigd door Carlos0_0 op 31-07-2026 22:38 ]

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:23
Ik deel het reclame abo. Na start nooit meer de vraag gehad of code

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

phoney870 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:09:

Binnen ons gezin moest het. Diverse gezinsleden (uit huis wonende), kregen keer op keer het verzoek om aan te tonen dat ze Disney+ (via mijn account), mochten gebruiken. Ik stuurde ze daarop steeds de inlogcode die werd gevraagd. Na een poosje werktte dat niet meer.

Aangezien er maar 1 extra abonnee kon worden toegevoegd aan mijn account, was het voor de rest van mijn gezin einde verhaal.

Op een gegeven moment heb ik er zelf de stekker uitgetrokken, ik vond het totaalbedrag niet opwegen tegen de afspeelkwaliteit van dat moment. Haperend afspelen en Dolby Vision was destijds ook nog verwijderd.

Geen idee hoe dat tegenwoordig gaat met die check. Gezien de huidige Disney streaming kwaliteit kunnen ze beter een beetje dimmen om niet nog meer abonnees kwijt te raken 😉

Testing, one, two ...

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:08
lavenderlily schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:40:
Ik krijg een restitutie van 15,99. En het advies om over 3 maanden, als 4k nog niet terug is, weer contact op te nemen. Ik heb een jaarabonnement dat op 12 juni weer was verlengd.
Bijzonder; zij komen hun verplichting niet na, wat ze zelf ook weten, waarna ze niet actief jou opzoeken. Daarna neem jij contact op waarin ze toegeven dat ze het weten en dan pas krijg je compensatie. Vervolgens moet jij maar bellen na een maand of 3 of hun probleem wel/niet opgelost is. Dat terwijl zij zo kunnen zien of het probleem is opgelost of niet….. 8)7

De wereld op z’n kop, blij dat ik al eerder afgehaakt ben.

• phoney870
Bedankt voor de antwoorden over het delen, dat klinkt allemaal prima en mijn buurman klopt wel op het raam als hij de code wil. En als er vaak een code moet komen maak ik wel even een regel in mijn mailbox aan dat het automatisch doorgestuurd wordt. Maar hopelijk blijft het zo als nu en gaan ze er niet aan sleutelen. Laat ze eerst maar de eigen problemen oplossen met 4k.

[ Voor 22% gewijzigd door phoney870 op 01-08-2026 21:27 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@phoney870 als er regelmatig een inlogcode gebruikt moet worden, dan was het destijds het begin van het einde 😁

Testing, one, two ...

• phoney870
hardware-lover schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 23:10:
@phoney870 als er regelmatig een inlogcode gebruikt moet worden, dan was het destijds het begin van het einde 😁
ik zeg geregeld tegen mijn buurman: we boren gewoon een gat tussen onze 2 huizen en doen zo de internetkabel van mijn huis naar zijn huis, kan hij ook gewoon mijn nassen gebruiken en hoeven we maar 1 internetabonnement te hebben ipv 2. Maar dat mag natuurlijk niet en de vrouwen in onze huizen gaan heel erg zeuren als we dat weer eens bespreken met elkaar.

Ik denk dat ik bij veel inlogcodes maar gewoon een extra lid erbij koop.

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:08
Waarom niet gewoon een wifipunt configureren waar je alleen Disney doorlaat waarop hij kan inloggen. Hoef je ook geen kabel te trekken.

• phoney870
A4-tje schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:33:
Waarom niet gewoon een wifipunt configureren waar je alleen Disney doorlaat waarop hij kan inloggen. Hoef je ook geen kabel te trekken.
Er gaat amper wifi door onze muren heen helaas, maar door jouw opmerking bedenk ik mij dat we op zolder beiden een schuin dak hebben, wellicht geeft dat wat opties, dan koop ik een extra deco erbij die ik aan mijn netwerk koppel en daar neerzet. Leuk projectje als het straks wat koeler is.

• dinandus
Disney heeft nu een mail rond doen gaan, kleine uitleg dat er geen UHD op bepaalde apparaten meer beschikbaar is, zelfde geld voor het ontbreken van de HDR ondersteuning.

Ze zeggen aan een alternatief te werken om weer UHD aan te kunnen bieden, echter geef ze geen hint waar ze dan op doelen.

Wat mij opviel is dat de Apple TV 4K streamers nergens benoemd werden, wel veel andere, met name Android gebruikende apparatuur.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

4K is weer op de weg terug, maar niet via dezelfde techniek dan voorheen blijkbaar, wat gevolgen kan hebben voor diverse streaming apparaten. HDR zou later nog beschikbaar gaan komen.

Testing, one, two ...

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:25
Kan iemand een screenshot van die mail posten? Ik ben wel benieuwd wat ze specifiek aan apparaten noemen. Ik heb mijn abo opgezegd dus zal die mail vast niet krijgen.

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Uit de e-mail:
We schrijven u om u te informeren over enkele wijzigingen aan uw Disney+ Premium-abonnement die nu van invloed zijn op twee videofuncties: HDR en, op sommige apparaten, 4K UHD.

4K UHD: Als gevolg van de updates ondersteunen sommige apparaten die voorheen 4K UHD ondersteunden, dit mogelijk niet meer. Momenteel ondersteunde apparaten zijn onder andere Android TV-apparaten, waaronder bepaalde modellen van Google, Philips, Sony en andere; Amazon Fire TV; LG-tv's vanaf 2020; Sky Glass; en Sky Stream. De compatibiliteit, ondersteuning en beschikbaarheid van 4K UHD kunnen variëren en in de loop van de tijd veranderen. We zijn van plan om de ondersteuning voor apparaten in de toekomst uit te breiden.

HDR: HDR is momenteel niet beschikbaar op Disney+ in uw regio. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te herstellen.

(…)

De in deze melding genoemde updates houden verband met een recente rechterlijke uitspraak die van invloed is op de technologie die we gebruiken voor de levering van 4K UHD. Daarom hebben we een alternatieve technologie geïmplementeerd voor de levering van 4K UHD-content.
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste

Let op:
Het is niet noodzakelijk om alle bugs hier te melden. Deze kunnen prima bij Disney via support worden doorgegeven.
Tips en trucs delen om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US is niet toegestaan.
En geef je op bij de topicstarter om de TS bij te werken!