• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Takeitezie schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:20:
Ik heb net een compensatie van 16 euro ontvangen nadat ik bij de Disney+ helpdesk aangaf dat Dolby Vision nu al ongeveer een maand onbeschikbaar is. Sinds kort lijkt HDR10 trouwens ook weg te zijn. Ik heb een premium jaarabonnement.

Hoewel ik de compensatie apprecieer, blijft een oplossing lang uit en wordt daar niet actief over gecommuniceerd. Het heeft mij, over een periode van ongeveer een maand, ook 4 telefoontjes en verschillende loze beloftes gekost vooraleer ik deze compensatie verkreeg.
Ik had bij HBO max ongeveer 2 jaar geen Dolby Vision meer.

Wel ironisch, dat de overige partijen dit nu ook hebben. Het is alleen vervelend als je er zelf last van hebt en hopelijk hoef je er geen 2 jaar op te wachten. Een eigen nas met eigen software is ook altijd een goed alternatief.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dagarkin schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:27:
Ik had bij HBO max ongeveer 2 jaar geen Dolby Vision meer.

Wel ironisch, dat de overige partijen dit nu ook hebben. Het is alleen vervelend als je er zelf last van hebt en hopelijk hoef je er geen 2 jaar op te wachten. Een eigen nas met eigen software is ook altijd een goed alternatief.
HBOMax had en heeft nog steeds Dolby Vision en Atmos, bij hun Premium abonnement.

Disney is er stilzwijgend mee gestopt, ongeacht welk abonnement je hebt van hun, voor vele EU landen in ieder geval. Voor de US abonnees is het blijkbaar nog steeds beschikbaar op dit moment.

Testing, one, two ...

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
hardware-lover schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:47:
[...]

HBOMax had en heeft nog steeds Dolby Vision en Atmos, bij hun Premium abonnement.

Disney is er stilzwijgend mee gestopt, ongeacht welk abonnement je hebt van hun, voor vele EU landen in ieder geval. Voor de US abonnees is het blijkbaar nog steeds beschikbaar op dit moment.
HBO max had bij mij geen DV, voor 2 jaar ondanks, het goede abonnement. Als de klanten het erg vinden, dan is de enige optie om weg te gaan, anders vermoed ik dat het wel een tijd duurt of wellicht nooit weer wordt toegevoegd.

Edit via ai zie ik onderstaande wie weet is er dan nog wel hoop dat het goedkomt en de bron is een reddit gebruiker Reddit
Disney+ has disabled Dolby Vision and HDR10+ in several European countries (Germany, France, Netherlands, Belgium, Portugal, Poland) due to a patent dispute with InterDigital, affecting Premium subscribers. Content is reverting to basic HDR10, and 3D on Apple Vision Pro is affected. While Disney cites "technical challenges," the issue stems from a German legal injunction
Disney+ turned off Dolby Vision in Germany following a Munich Regional Court ruling in favor of InterDigital over alleged HDR patent infringement. The decision forced Disney to remove the premium format to avoid ongoing violations. Details here (in German): https://stadt-bremerhaven...chtsbeschluss-verschwand/

[ Voor 9% gewijzigd door Dagarkin op 26-02-2026 14:59 ]

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste

Let op:
Het is niet noodzakelijk om alle bugs hier te melden. Deze kunnen prima bij Disney via support worden doorgegeven.
Tips en trucs delen om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US is niet toegestaan.
En geef je op bij de topicstarter om de TS bij te werken!