• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:54
Takeitezie schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:20:
Ik heb net een compensatie van 16 euro ontvangen nadat ik bij de Disney+ helpdesk aangaf dat Dolby Vision nu al ongeveer een maand onbeschikbaar is. Sinds kort lijkt HDR10 trouwens ook weg te zijn. Ik heb een premium jaarabonnement.

Hoewel ik de compensatie apprecieer, blijft een oplossing lang uit en wordt daar niet actief over gecommuniceerd. Het heeft mij, over een periode van ongeveer een maand, ook 4 telefoontjes en verschillende loze beloftes gekost vooraleer ik deze compensatie verkreeg.
Ik had bij HBO max ongeveer 2 jaar geen Dolby Vision meer.

Wel ironisch, dat de overige partijen dit nu ook hebben. Het is alleen vervelend als je er zelf last van hebt en hopelijk hoef je er geen 2 jaar op te wachten. Een eigen nas met eigen software is ook altijd een goed alternatief.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dagarkin schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:27:
Ik had bij HBO max ongeveer 2 jaar geen Dolby Vision meer.

Wel ironisch, dat de overige partijen dit nu ook hebben. Het is alleen vervelend als je er zelf last van hebt en hopelijk hoef je er geen 2 jaar op te wachten. Een eigen nas met eigen software is ook altijd een goed alternatief.
HBOMax had en heeft nog steeds Dolby Vision en Atmos, bij hun Premium abonnement.

Disney is er stilzwijgend mee gestopt, ongeacht welk abonnement je hebt van hun, voor vele EU landen in ieder geval. Voor de US abonnees is het blijkbaar nog steeds beschikbaar op dit moment.

Testing, one, two ...

• Dagarkin
hardware-lover schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:47:
[...]

HBOMax had en heeft nog steeds Dolby Vision en Atmos, bij hun Premium abonnement.

Disney is er stilzwijgend mee gestopt, ongeacht welk abonnement je hebt van hun, voor vele EU landen in ieder geval. Voor de US abonnees is het blijkbaar nog steeds beschikbaar op dit moment.
HBO max had bij mij geen DV, voor 2 jaar ondanks, het goede abonnement. Als de klanten het erg vinden, dan is de enige optie om weg te gaan, anders vermoed ik dat het wel een tijd duurt of wellicht nooit weer wordt toegevoegd.

Edit via ai zie ik onderstaande wie weet is er dan nog wel hoop dat het goedkomt en de bron is een reddit gebruiker Reddit
Disney+ has disabled Dolby Vision and HDR10+ in several European countries (Germany, France, Netherlands, Belgium, Portugal, Poland) due to a patent dispute with InterDigital, affecting Premium subscribers. Content is reverting to basic HDR10, and 3D on Apple Vision Pro is affected. While Disney cites "technical challenges," the issue stems from a German legal injunction
Disney+ turned off Dolby Vision in Germany following a Munich Regional Court ruling in favor of InterDigital over alleged HDR patent infringement. The decision forced Disney to remove the premium format to avoid ongoing violations. Details here (in German): https://stadt-bremerhaven...chtsbeschluss-verschwand/

[ Voor 9% gewijzigd door Dagarkin op 26-02-2026 14:59 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Dagarkin, geen idee waarom dat voor je is misgegaan met Max.

V.w.b. Disney, ze geven nu enkel nog maar aan dat UHD wordt ondersteund bij bepaald media, zelfs over HDR(10) valt er niets meer te lezen, ook dat hebben maar even uit de tekst verwijderd zo te zien? https://help.disneyplus.c.../disneyplus-video-quality

Testing, one, two ...

• Dagarkin
hardware-lover schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 17:50:
@Dagarkin, geen idee waarom dat voor je is misgegaan met Max.

V.w.b. Disney, ze geven nu enkel nog maar aan dat UHD wordt ondersteund bij bepaald media, zelfs over HDR(10) valt er niets meer te lezen, ook dat hebben maar even uit de tekst verwijderd zo te zien? https://help.disneyplus.c.../disneyplus-video-quality
Dat van Max was een software dingetje icm Webos en een oudere LG. Stukje drm software, Dit is weer opgelost.

Hopelijk is het voor jullie snel opgelost. De enige reden dat ik destijds max niet had opgezegd was ivm korting en uitleen aan anderen. Om eerlijk te zijn denk ik dat de groep die het echt opvalt relatief klein is met Dolby Vision en Hdr. Ken genoeg mensen die met Netflix allemaal zijn gedowngrade en 4k, dv en hdr boeit ze niet, dit is maar een kleine doelgroep.

• Mechanic17
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 18-03 10:46
Even met de klantenservice gesproken en een paar Europese consumentenwetten vooraf erbij gepakt om het gesprek kort te houden (vrijwel gelijk aangegeven dat ze sws per mail klanten moeten informeren als een betaalde feature verdwijnt). De laatste maand ook als compensatie teruggekregen.

Ironisch genoeg doet HDR/Dolby Vision het wel als je met een VPN kijkt, dus je kan op die manier nog wel content in HDR bekijken.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:04
Mechanic17 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 01:32:
Even met de klantenservice gesproken en een paar Europese consumentenwetten vooraf erbij gepakt om het gesprek kort te houden (vrijwel gelijk aangegeven dat ze sws per mail klanten moeten informeren als een betaalde feature verdwijnt). De laatste maand ook als compensatie teruggekregen.

Ironisch genoeg doet HDR/Dolby Vision het wel als je met een VPN kijkt, dus je kan op die manier nog wel content in HDR bekijken.
Zou je die relevante consumentenwetten anders hier even willen delen? En je hebt een complete maand compensatie gekregen dus?

omniscale.nl

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:10
Ik heb Disney+ inmiddels ook aangeschreven en in gebreke gesteld, zelfs de standaard HDR is niet meer beschikbaar. Daar ik een jaar abo heb, kan ik ook geen pauze inlassen, tot wanneer de gebruikelijke HDR, en in mijn geval vooral de DV weer beschikbaar komt.

Ben benieuwd of de nog, gisteren althans, Dolby Atmos, wel beschikbaar blijft.

UHD kwaliteit is deels wel beschikbaar, maar als ik gisteravond naar the Beauty keek, leek het meer op een HD stream, bij stukken zelfs meer op een SD stream, terwijl dit aangekondigt staat als UHD?

• Mechanic17
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 18-03 10:46
posttoast schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:09:
[...]

Zou je die relevante consumentenwetten anders hier even willen delen? En je hebt een complete maand compensatie gekregen dus?
Zeker!

Keep in mind dat dit natuurlijk alleen even snel uitzoekwerk was, maar voor deze case is dit meer dan genoeg informatie om alles af te handelen.

Artikel 19 Richtlijn 2019/770 zegt (samengevat) dat een handelaar de digitale dienst alleen mag wijzigen (bovenop wat nodig is om conform te blijven) als o.a.:
1. het contract dit toestaat én er een geldige reden is,
2. het zonder extra kosten is,
3. de consument duidelijk wordt geïnformeerd, en
4. de consument vooraf (op een duurzame gegevensdrager) info krijgt over de wijziging én — als de wijziging negatieve impact heeft — het recht om te beëindigen of de dienst ongewijzigd te houden waar mogelijk.

Punt 3 is vooral het puntje hier, en eigenlijk hoef je dus alleen het artikel, de richtlijn dat puntte noemen. Ik heb iets van 5-10 minuten met de klantenservice gesproken en ze vroegen zelf ook wat ik voorstelde als compensatie. Daar gaf ik uit mezelf 1 maand abbonementskosten aan en na wat verificatie van gegevens kreeg ik gelijk per mail een bevestiging van de terugbetaling.

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

Rayzman

+31 Rayzman

Bij mij was het vanmiddag weer HDR10 wat Disney doorgeeft.

specs pc

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03 04:55
HDR10 is weer beschikbaar inderdaad

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:13
Trouwens wel benieuwd waarom series zoals de Scrubs reboot (deze week) nog steeds maar in 'HD' zijn in plaats van 4K. Lijkt me dat deze toch worden opgenomen in hogere kwaliteit in 2026? Veel Hulu series zijn in HD.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:45

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NosHuXUxdLUKxP4Jju7Xdcm0qZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4IbHWM9LGuiVRkrBRjISiv8.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:55
Nice straks vast even aan het lijstje toevoegen :).

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Is The Lion King (HD) -de originele tekenfilm- te bekijken op Disney+ met NL stemmen en evt 5.1?

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Deruxian schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 19:08:
Is The Lion King (HD) -de originele tekenfilm- te bekijken op Disney+ met NL stemmen en evt 5.1?
Ja. HD, Engels 5.1, Nederlands (5.1 weet ik niet). NL en ENG ondertiteld

• Some2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-03 21:37
Sinds vandaag is Dolby Vision weer beschikbaar bij Disney+ :)

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:01

Hayte

Nieuwsredacteur
Some2 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:45:
Sinds vandaag is Dolby Vision weer beschikbaar bij Disney+ :)
Is het beeld bij jou daadwerkelijk in hdr? We hebben het hier net getest op een LG-oled, de tv zegt dat het Dolby Vision-beeld is, alleen onze ogen... zien het niet. Highlights poppen totaal niet van het scherm, het beeld zelf sdr lijkt te zijn. De ondertiteling en overlay zijn wel in hdr, dus die poppen wél. Herkennen anderen dit?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Welke content wil je bekijken Hayte, probeer ik hier even mee te kijken.
De meldingen op Disney krijg ik ook, mijn Philips OLED909 geeft ook aan dat Dolby Vision wordt gedecteerd.

Bijvoorbeeld bij Predator Badlands...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
CLB schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:37:
Welke content wil je bekijken Hayte, probeer ik hier even mee te kijken.
De meldingen op Disney krijg ik ook, mijn Philips OLED909 geeft ook aan dat Dolby Vision wordt gedecteerd.

Bijvoorbeeld bij Predator Badlands...
We hebben de recentste Fantastic Four-film en Avatar 2 gekeken. Het gekke is dat als je in de zoekbalk 'scrolt', de verkleinde beelden wel in hdr zijn. Als je de scène fullscreen bekijkt echter niet. Ik zal het straks thuis bij mijn 809 nogmaals proberen, wellicht werkt het daar wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Hayte op 11-03-2026 16:45 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm blijft lastig... Ik zou zeggen dat het hier wel echt geactiveerd is bij genoemde films.
Maar het is natuurlijk ook al een erg helder paneel, tricky.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hayte schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:32:
[...]

Is het beeld bij jou daadwerkelijk in hdr? We hebben het hier net getest op een LG-oled, de tv zegt dat het Dolby Vision-beeld is, alleen onze ogen... zien het niet. Highlights poppen totaal niet van het scherm, het beeld zelf sdr lijkt te zijn. De ondertiteling en overlay zijn wel in hdr, dus die poppen wél. Herkennen anderen dit?
Ik heb het abonnement stopgezet vanwege al dat gezeur met hun app, ik zou het anders eenvoudig kunnen controleren via een debug overlay op mijn streamer. Misschien dat anderen die mogelijkheid ook beschikbaar hebben.

Maar als de TV de input laat zien als Dolby Vision, dan zit het in ieder geval in het aangeboden videosignaal, los van hoe ze dat presenteren.

Niet ieder media heeft Dolby Vision wat van het scherm afspat, soms is het meer subtiel.

Edit: even het abonnement van mijn oudste zoon geleend, duidelijk dat Dolby Vision actief wordt op mijn G4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-iYDJsr5Ch32hcqj7rpOM6zCDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvvVXc6oKvI3mizTDalyMxaj.jpg?f=fotoalbum_large

PS: ter info, mijn Android TV mediaspeler heeft Imax Enhanced DTS-X beschikbaar met de Disney app, daarom laat de overlay DTS zien als audio 😉

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 11-03-2026 18:43 ]

Testing, one, two ...

• CLB
  • Niet online

CLB

Hayte schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:43:
Ik zal het straks thuis bij mijn 809 nogmaals proberen, wellicht werkt het daar wel.
En nog kunnen bekijken?
Zoals hier nu inmiddels meermaals genoemd, is Dolby Vision dus wel (weer) actief.

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
CLB schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:09:
[...]

En nog kunnen bekijken?
Zoals hier nu inmiddels meermaals genoemd, is Dolby Vision dus wel (weer) actief.
Ik heb het net even op mijn Philips 809 geprobeerd, in de Android TV-app zie ik bij films en series in de listing staan dat er Dolby Vision wordt ondersteund, maar als ik het daadwerkelijk open krijg ik enkel HDR10-beeld. Maar dit is wel zichtbaar écht hdr, in tegenstelling tot wat we bij onze geleende LG zagen op Tweakers-HQ, waarbij de tv zei dat het Dolby Vision was maar het beeld niet op hdr leek. Dus ik weet niet hoe de vork precies in de steel zit, maar wat mij betreft loopt dit nog niet lekker.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03 04:55

• dinandus
3D functioneert toch alleen met de dure Apple Vision Pro set?

Jammer dat het niet gewoon te streamen valt voor gebruik bij je beamer, en of de enkeling die nog een 3D TV in gebruik heeft.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:27
hardware-lover schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:00:
[...]

Ik heb het abonnement stopgezet vanwege al dat gezeur met hun app, ik zou het anders eenvoudig kunnen controleren via een debug overlay op mijn streamer. Misschien dat anderen die mogelijkheid ook beschikbaar hebben.

Maar als de TV de input laat zien als Dolby Vision, dan zit het in ieder geval in het aangeboden videosignaal, los van hoe ze dat presenteren.

Niet ieder media heeft Dolby Vision wat van het scherm afspat, soms is het meer subtiel.

Edit: even het abonnement van mijn oudste zoon geleend, duidelijk dat Dolby Vision actief wordt op mijn G4.

[Afbeelding]

PS: ter info, mijn Android TV mediaspeler heeft Imax Enhanced DTS-X beschikbaar met de Disney app, daarom laat de overlay DTS zien als audio 😉
Jammer dat DTS steeds minder ondersteund wordt...

>> Signature?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ChiLLeR schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:12:
Jammer dat DTS steeds minder ondersteund wordt...
Disney+ gebruikt DTS-X Profile 2, de streaming versie voor DTS-X, dat doet bij mijn weten geen andere (legale) streaming service.

Testing, one, two ...

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03 19:47
Ik las ook dat Disney+ 3D ondersteund, zijn er echt nog mensen die een TV met 3D support hebben en bereid zijn om met een bril voor de TV te gaan zitten ? Dat was 10 jaar geleden zou ik zeggen. Een AppleTV ondersteund het niets eens denk ik, moet je een app op de TV voor hebben, wat ook een probleem kan worden met support van oudere AndroidTV versies.

[ Voor 16% gewijzigd door loekf2 op 13-03-2026 11:22 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• dinandus
@loekf2 Ik geniet zeker regelmatig nog van 3D op mijn 130 inch beamerscherm. Heb een ruime collectie 3D blu ray, c.q. uhd disc`s.

Gelukkig kan met surround set overweg met het DTS-X met profile 2 welke door mijn beamer, een Valerion Vision Pro 2 gelukkig ook wordt doorgezet. Dit door de Disney+ app op de Valerion zelf te gebruiken. De sound van de DTS:X is vaak toch net wat overtuigender dan de gebruikelijke Dolby Atmos.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dinandus schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:55:
[knip]

Gelukkig kan met surround set overweg met het DTS-X met profile 2 welke door mijn beamer, een Valerion Vision Pro 2 gelukkig ook wordt doorgezet. Dit door de Disney+ app op de Valerion zelf te gebruiken. De sound van de DTS:X is vaak toch net wat overtuigender dan de gebruikelijke Dolby Atmos.
Mijn mediaspeler ondersteund het ook, maar ik heb zelf geen Disney+ abonnement meer door het veel te lange gezeik met het horten en stoten met afspelen voor het Android TV platform. Het is veel te duur geworden om je daar alleen maar aan te ergeren ipv genieten ;)

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

loekf2 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:22:
Ik las ook dat Disney+ 3D ondersteund, zijn er echt nog mensen die een TV met 3D support hebben en bereid zijn om met een bril voor de TV te gaan zitten ? Dat was 10 jaar geleden zou ik zeggen. Een AppleTV ondersteund het niets eens denk ik, moet je een app op de TV voor hebben, wat ook een probleem kan worden met support van oudere AndroidTV versies.
Ik dacht dat het 3D gedeelte specifiek is voor een bepaald apparaat (Apple Vision of zoiets), niet beschikbaar voor een gemiddelde mediaspeler en een geschikte 3D TV/Beamer.

Er is nog steeds een aardige groep 3D liefhebbers hoor, ook anno 2026. De "harde kern" zeg maar 8)

Testing, one, two ...

• dinandus
@hardware-lover ik gebruik alleen de Android omgeving op verschillende apparaten, loopt gewoon prima.

Heb zelf een al wat ouder OLED+937 (2022), een Google TV, en de Valerion Visionmaster Pro 2 hiervoor in gebruik, en merk niks van happeringen in beeld en of geluid.

Ik las vandaag de Hisense op de 2026 modellen zelfs weer 3D implenteerd.

http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&forum_id=329&thread=618&postID=60#60

Interresant, ik zou dan alleen met een externe Philips Hue box moeten gaan werken, want ik wil zeker mijn Ambilight experience niet missen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@dinandus, het was sinds augustus/september aan de gang, als ik me niet in de maanden vergis.
Je kon nog even terugvallen op een FireTV app die de beeld hapering nog niet liet zien, maar dat was maar voor vrij korte duur.

Problemen met het geluid had ik niet, maar die steeds maar terugkerende "hop" tijdens het afspelen, zelfs met de refreshrate spot on, maakte plezierig kijken onmogelijk.

Afijn, als je er naar zoekt kom je er genoeg over tegen als onderwerp 😉

Maar ik heb gisteren even een account geleend van mijn zoon en het draait nu gelukkig weer soepel. Was enkel ter Dolby Vision test, maar replay zelf natuurlijk ook even bekeken, en was vloeiend 👍

Edit: je link doet het voor mij niet (op mobiel)

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 13-03-2026 17:36 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste

Let op:
Het is niet noodzakelijk om alle bugs hier te melden. Deze kunnen prima bij Disney via support worden doorgegeven.
Tips en trucs delen om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US is niet toegestaan.
En geef je op bij de topicstarter om de TS bij te werken!