It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Hierbij post ik ook de bron erbij: nieuws: Gerucht: Disney gaat eigen videostreamingdienst testen in NederlandBrammos85 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:15:
Maar even.. NEDERLAND zou toch de pilot krijgen?
Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB
https://www.polygon.com/2...fox-deal-movies-tv-rights
As one of the “Big Six” Hollywood studios, Fox has been around for a long, long time. The film studio was founded in 1935 as 20th Century-Fox Film Corporation; the company spun up a TV division called TCF Television Productions in 1949. Over the decades, Fox has produced dozens of box office hits and long-running TV shows — and now, Disney owns them all, adding to its acquisitions of Marvel Entertainment in 2009 and Lucasfilm in 2012.
Ja, @Tripl3 D, wat heb je daarop te zeggen?? (Brammos85 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:15:
Maar even.. NEDERLAND zou toch de pilot krijgen?

@Brammos85 Zie het gelinkte nieuwsartikel:
Ik vind zelf Disney echt een vreselijk groot bedrijf dat zich al vaker heeft getoond van zijn slechte, onsympathieke kant (afluisterend speelgoed, om maar een voorbeeld te noemen). Ik zou deze dienst daarom ook niet nemen... ik haal de content wel via andere wegen. Beetje principieel, dat weet ik.Ook heeft Disney niets gezegd over de test in Nederland waar eerder een gerucht over ging.
Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.
Hmm, ké.Room42 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:23:
[...]
Ja, @Tripl3 D, wat heb je daarop te zeggen?? ()
@Brammos85 Zie het gelinkte nieuwsartikel:
[...]
Ik vind zelf Disney echt een vreselijk groot bedrijf dat zich al vaker heeft getoond van zijn slechte, onsympathieke kant (afluisterend speelgoed, om maar een voorbeeld te noemen). Ik zou deze dienst daarom ook niet nemen... ik haal de content, if any, wel via andere wegen. Beetje principieel, dat weet ik.
@polopolo150 jij keek toch alleen WWE?

En ja, je kunt Disney een eng bedrijf vinden, wat het ongetwijfeld ook is, maar daar hebben ouders met kleine kinderen weinig boodschap aan kan ik je vertellen

Niet alle ouders, kan ik je vertellenBrammos85 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:24:
[...]
En ja, je kunt Disney een eng bedrijf vinden, wat het ongetwijfeld ook is, maar daar hebben ouders met kleine kinderen weinig boodschap aan kan ik je vertellen

Ik ben zelf geen ouder, overigens.
[Voor 7% gewijzigd door Room42 op 12-04-2019 15:26]
- uBlock Origin
- uMatrix
Ik denk dat ze met hun eigen films en series, Marvel universe en Fox een enorm sterke partij kunnen zijn, die misschien al bij voorbaat Apple voorbij streeft, maar het Netflix ook flink moelijk kan gaan maken.magnifor schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:51:
Hoe staan jullie tegenover Disney+? In de VS wordt het maandelijks 7 dollar en even voor het gemak aangenomen dat het hier in NL 7 euro (of wellicht met een Turks account nog minder) kost zou het wellicht een mooie aanvulling kunnen zijn op Netflix. Ik betaal nu 5 euro voor Netflix en 7 euro straks voor Disney+ en ik denk dat ik dan voor 12 euro best wel een goede dekking heb van films en series, vooral als je beseft hoe groot Disney is.
Prijzen zijn ook concurrerend en hebben ook misschien al meteen meer (recente) blockbusters dan dat Netflix ooit heeft gehad (wat toch een veel gehoord commentaar is op Netflix).
Met die miljarden van Disney zie ik ze in de nabije toekomst ook nog wel een andere grote studio opslokken.
Wat wel leuk is zijn al de films. Reddertjes weer eens zien. Janken bij Mufasa, enz.
Ik hoop inderdaad ook dat ze ook de oudere kijkers (15-75 jaarIvysaur schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 17:37:
Vind het maar niks, hoor. Vooral veel Marvel Spin-offs enzovoort. En andere inspiratieloze series.
Wat wel leuk is zijn al de films. Reddertjes weer eens zien. Janken bij Mufasa, enz.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
* Fox
* Lucasfilm
* ABC
* Hulu
* NGC en History
Dus ook b.v. Simpsons, Futurama, X-Men en Indiana Jones zouden er redelijk snel op te vinden moeten zijn.
[Voor 8% gewijzigd door Robtimus op 12-04-2019 23:31]
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs
Als er maar geen aliens, reality shows en sjw zaken me worden voorgeschoteld. Heeft niks met Natuur of Geschiedenis te maken, haha
Ben benieuwd. Ben stiekem ook een beetje huiverig om zo'n grote monopolie/beïnvloeders mijn centjes te geven.
Ik kijk veel WWE en sport in het algemeen maar kijk ook andere dingen.
Om het on-topic te houden. Ben wel benieuwd waar deze service mee komt. Disney heeft een goeie portfolio aan content dus mochten ze een groot deel van hun content erop zetten dan wil ik het gerust de kans geven

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB
Ik kijk de Marcel en StarWars films wel maar als ik ze 1x in de bioscoop gezien heb geloof ik dat wel. Op spin-off series zit ik verder ook niet echt te wachten.
Ben daarom niet geïnteresseerd in de huidige catalogus maar veel meer in de nieuwe content welke ze ongetwijfeld gaan maken en misschien in het Fox/Fx aanbod.
Ook ben ik benieuwd hoelang het gaat duren voordat de grote films uit de bioscoop op de dienst komen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
[Voor 45% gewijzigd door 3x3 op 13-04-2019 12:07]
| live and give like no one else |
zeker als die dollar prijs ook in NL gaat gelden en niet gelijk 7 euro duurder ofzo
[Voor 26% gewijzigd door mschol op 13-04-2019 14:10]
Dat is dus het probleem. Het is geen concurrentie. Dan zouden ze dezelfde content aan moeten bieden, denk ik.3x3 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:07:
Het is fijn dat ze op de markt komen. Meer versplintering is jammer, maar meer concurrentie is goed.
- uBlock Origin
- uMatrix
idd. Of toch niet zo alles omvattend als in eerste instantie gedacht. Maar bv. een basis abbo, met een hoop losse modules voor extra content.sambalbaj schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:48:
Het zou mij niks verbazen als dit in ieder geval de eerste jaren exclusief voor Ziggo wordt in Nederland als onderdeel van Movies &Series XL. Net als HBO.
R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Krijg je dan over 5 jaar dat je je los moet gaan abonneren op een omroep om de omroep te kunnen bekijken?
Losse abonnementen op muziekgenres bij Spotify?
Dacht dat die abonnementen juist dienden om meer keuze te krijgen, maar nu krijg je juist meer en meer segregatie. Gaat wat mij betreft de verkeerde kant op.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat zou de ideale situatie zijn, alleen betalen voor de “content” die je consumeert en niet voor het totaal pakket. Met de al lage maandelijkse kosten van de huidige diensten zal dat echter niet snel gebeuren.Maarten_E schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:37:
Krijg je dan over 5 jaar dat je je los moet gaan abonneren op een omroep om de omroep te kunnen bekijken?
Losse abonnementen op muziekgenres bij Spotify?
[Voor 7% gewijzigd door Donstil op 14-04-2019 00:00]
Dat zou inderdaad ideaal zijn. En dan het liefste niet als tijdelijke huur, want als je het abonnement op de streamingdienst stopt, dan heb je helemaal niks meer. Je zou als het ware je favoriete film/serie altijd moeten kunnen kijken als je er voor hebt betaald en eigenlijk ook offline moeten kunnen kijken.Dan ben je ook niet afhankelijk van een internetverbinding en je eigen account als je ergens anders die film/serie wil zien, want inloggen bij jan en alleman is ook zoiets.Donstil schreef op zondag 14 april 2019 @ 00:00:
[...]
Dat zou de ideale situatie zijn, alleen betalen voor de “content” die je consumeert en niet voor het totaal pakket. Met de al lage maandelijkse kosten van de huidige diensten zal dat echter niet snel gebeuren.
Het klinkt als toekomstmuziek, maar eigenlijk zouden ze iets moeten verzinnen dat je die film 'fysiek' zou kunnen hebben, zodat je het kan meenemen waar je maar wil en kan kijken waar je wil, zonder internetverbinding. Ja dat klinkt een beetje abstract en raar, hoe leg ik dat uit. Ehm, dat je zeg maar je film/serie op een usb stickje hebt staan ofzo. Een serie koop je dan natuurlijk niet per aflevering, maar meteen het hele seizoen. Haha dat zou gaaf zijn. En die kan je dan overal kopen, niet alleen bij Disney. En zo kun je alleen usb stickjes kopen van de films/series die jij wil zien en betaal je nooit voor iets dat je niet gebruikt. #goudenidee.
Of je neemt een Plex abonnementje bij die ene tweakerDroefsnoet schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:13:
[...]
Dat zou inderdaad ideaal zijn. En dan het liefste niet als tijdelijke huur, want als je het abonnement op de streamingdienst stopt, dan heb je helemaal niks meer. Je zou als het ware je favoriete film/serie altijd moeten kunnen kijken als je er voor hebt betaald en eigenlijk ook offline moeten kunnen kijken.Dan ben je ook niet afhankelijk van een internetverbinding en je eigen account als je ergens anders die film/serie wil zien, want inloggen bij jan en alleman is ook zoiets.
Het klinkt als toekomstmuziek, maar eigenlijk zouden ze iets moeten verzinnen dat je die film 'fysiek' zou kunnen hebben, zodat je het kan meenemen waar je maar wil en kan kijken waar je wil, zonder internetverbinding. Ja dat klinkt een beetje abstract en raar, hoe leg ik dat uit. Ehm, dat je zeg maar je film/serie op een usb stickje hebt staan ofzo. Een serie koop je dan natuurlijk niet per aflevering, maar meteen het hele seizoen. Haha dat zou gaaf zijn. En die kan je dan overal kopen, niet alleen bij Disney. En zo kun je alleen usb stickjes kopen van de films/series die jij wil zien en betaal je nooit voor iets dat je niet gebruikt. #goudenidee.

https://www.nu.nl/economi...streamingdienst-hulu.html
Op zich logisch om een breder aanbod te krijgen dan alleen hun eigen ip (wat al groot is natuurlijk).
[Voor 6% gewijzigd door gws24 op 25-04-2019 20:40]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
De versplintering zal vermoed ik ook wel weer terug lopen, indien Disney+ de lage prijs zal weten te blijven hanteren. Netflix is een grote speler. Maar bijvoorbeeld diensten als Hulu zijn dit in verhouding gezien totaal niet. En ik vermoed dan ook dat de insteek van Disney dan ook weinig anders is dan dit soort partijen kapot concurreren. En gezien de aggressiviteit waarmee Disney zich de afgelopen 5 - 10 jaar doet groeien, zullen ze hier waarschijnlijk in gaan slagen.3x3 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:07:
Het is fijn dat ze op de markt komen. Meer versplintering is jammer, maar meer concurrentie is goed.
Vervolgens natuurlijk wel weer de vraag, worden wij als consument hier beter van? Maar zoals het er nu naar uit ziet zie ik op termijn eigenlijk maar 4 potentiele aanbieders die zullen gaan overleven:
- Disney+
- Netflix
- Amazon Prime
- HBO
Indien de prijs per dienst laag blijft, is dit zeker te doen. Maar het loopt wel op zolang als je daarnaast (zinloos) voor kabel dient te blijven betalen. En dit staat natuurlijk los van deze online diensten, maar is helaas iets waar het in de praktijk wel op uit draait.
Waarom niet? Paar jaar geleden buitelden de ene tweaker over de andere over hoeveel geld ze wilde betalen om alle content te zien. "25 euro!" zei de ene, "50 euro!!" riep de andere, "75 euro zonder na te denken" overschreeuwde de laatste.psychodude schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:57:
[...]
Vervolgens natuurlijk wel weer de vraag, worden wij als consument hier beter van?
Nou is één grote aanbieder niet mogelijk, maar allemaal losse wel. Als vier aanbieders elk € 12,50 vragen zit je op 50 euro per maand voor meer content dan je ooit kan zien.
Oei en nu moeten de tweakers hun woord houden. Lastig, want 50 euro betalen per maand is veel duurder dan hun usenet abonnement waar ze alles kunnen downloaden. Snel smoezen verzinnen, ehm, usenet heeft alles meteen, usenet heeft geen ondertitels, usenet heeft alles in 4K, bij usenet betaal je niet voor content die je niet wil zien, bij usenet hoef je niet te schakelen tussen diensten, bij usenet ben je de eigenaar van de content. Phew, gelukkig genoeg redenen om geen (extra) streamingsdienst te gaan betalen.
Edit: typefouten weggehaald, omdat ik dit typ op mijn smartphone van 1000 euro met onbeperkte data voor 30 euro per maand, al zit ik nu even thuis op de wifi voor 50 euro per maand en gaat typen moeilijker omdat ik een pizza van 15 euro eet.
De 12.50 per maand is acceptabel, maar het risico waar we tegenaan gaan lopen zodra de concurrentie weg is, de prijzen op gaan lopen. Er zijn dan nog wel 4 partijen, maar ieder met een uniek aanbod, en is er geen ware concurrentie meer.Droefsnoet schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:04:
[...]
Waarom niet? Paar jaar geleden buitelden de ene tweaker over de andere over hoeveel geld ze wilde betalen om alle content te zien. "25 euro!" zei de ene, "50 euro!!" riep de andere, "75 euro zonder na te denken" overschreeuwde de laatste.
Nou is één grote aanbieder niet mogelijk, maar allemaal losse wel. Als vier aanbieders elk € 12,50 vragen zit je op 50 euro per maand voor meer content dan je ooit kan zien.
Als consument wordt je hiermee vervolgens de dupe.
Wat je dan ook kunt doen natuurlijk is 3 maanden Disney+, 3 maanden Netflix, 3 maanden Amazon, 3 maanden HBO. Of bijvoorbeeld 3 maanden Netflix, een maand Disney+ (wat films bingen), 2 maanden Amazon, weer 3 maanden Netflix en dan 3 maanden HBO om onder andere het nieuwste seizoen van je favoriete serie te kijken en dan weer terug naar Netflix? Ik bedoel, waarom zou je ze allemaal tegelijk moeten hebben? Het kan ook "serieel monogaam". Dan betaal je uiteindelijk voor 1 aanbieder maar kan je toch alles kijken - alleen niet alles tegelijk.psychodude schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:57:
[...]
De versplintering zal vermoed ik ook wel weer terug lopen, indien Disney+ de lage prijs zal weten te blijven hanteren. Netflix is een grote speler. Maar bijvoorbeeld diensten als Hulu zijn dit in verhouding gezien totaal niet. En ik vermoed dan ook dat de insteek van Disney dan ook weinig anders is dan dit soort partijen kapot concurreren. En gezien de aggressiviteit waarmee Disney zich de afgelopen 5 - 10 jaar doet groeien, zullen ze hier waarschijnlijk in gaan slagen.
Vervolgens natuurlijk wel weer de vraag, worden wij als consument hier beter van? Maar zoals het er nu naar uit ziet zie ik op termijn eigenlijk maar 4 potentiele aanbieders die zullen gaan overleven:En concurreren op content zullen deze niet tot nauwelijks gaan doen. In plaats daarvan zullen ze meer en meer een totaal gescheiden aanbod krijgen.
- Disney+
- Netflix
- Amazon Prime
- HBO
Indien de prijs per dienst laag blijft, is dit zeker te doen. Maar het loopt wel op zolang als je daarnaast (zinloos) voor kabel dient te blijven betalen. En dit staat natuurlijk los van deze online diensten, maar is helaas iets waar het in de praktijk wel op uit draait.
Trouwens @Droefsnoet, je laatste post was vrij ranterig, wat niets toevoegt aan de discussie. Zou je dat in het vervolg achterwege willen laten? Alvast bedankt.
En een dergelijke discussie over streamingdiensten in z'n algemeen is in dit specifieke Disney-topic ook niet echt op z'n plaats denk ik, bij nader inzien...
[Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 29-04-2019 12:23]
Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...
Kijk zo (com)plex hoeft dat dus niet te zijnDonstil schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:25:
[...]
Of je neemt een Plex abonnementje bij die ene tweakerkan je ook lekker offline kijken enz

Binnenkort.Vaxtrian schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:41:
Iemand enig idee wanneer dit uitkomt?
- uBlock Origin
- uMatrix
Loki eigen serie. Scarlet witch & Vision eigen serie. En eentje met Bucky en de Falcon.
Ik ben benieuwd. Hierdoor wordt Disney+ zeer zeker een stuk aantrekkelijker. Ik wilde m puur aanschaffen voor m'n kinderen. Maar Netflix en Disney+ samen behouden is iets teveel van het goede.
https://variety.com/2019/...-comcast-deal-1203214338/
Inhoud op Disney+ is afhankelijk van beschikbaarheid
Dat is natuurlijk groot nieuwsVirinR schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:18:
Sinds kort staat er een nieuwe footer op de Disney+ website, namelijk:
[...]

Haha, het was natuurlijk te verwachten.
Maar alle informatie over Disney+ hebben niks uitgelaten over geo-restricties voor zover ik weet.
Ik had het niet opgeslagen en kon het daarna niet meer terugvinden tot vandaag.
Op deze website: https://lumiere-a.akamaih...y_fact_sheet_84587e24.pdf is te zien, wat voor originele content er aankomt en welke oudere films/series op Disney+ verschijnen.

Maar ik loop er nog niet warm voor, eerlijk gezegd.
Het is (wordt) echt meer een streamingdienst voor kinderen/jongeren. Behalve wat leuke docu's (Doc Pol en Dog Whisperer

WTH.. lijkt wel The Disney Channel met wat PG13 series hier en daar. Voor de Mandalorian en die die Marvel series (Loki en Wanda) wil ik wel een abbo nemen, maar vrees dat het een knipperlicht abbo wordt (maandje betalen, serie bingen, dan weer opzeggen).VirinR schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:19:
Een tijdje geleden heb ik een factsheet gevonden van Disney+ op een Disney website.
Ik had het niet opgeslagen en kon het daarna niet meer terugvinden tot vandaag.
Op deze website: https://lumiere-a.akamaih...y_fact_sheet_84587e24.pdf is te zien, wat voor originele content er aankomt en welke oudere films/series op Disney+ verschijnen.
iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ik denk dat het die kant op gaat idd. Ene maand Disney, daarna Netflix. Op den duur heb je alles wel gezien wat je interessant vind.loekf2 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:00:
[...]
maar vrees dat het een knipperlicht abbo wordt (maandje betalen, serie bingen, dan weer opzeggen).
Bij Netflix wacht ik op nieuwe seizoenen van m'n favoriete series. Tot die tijd gebruik ik het amper. Als Disney er is. Dan wordt het switchen tussen deze 2.
Ook heeft Bob Iger bekend gemaakt dat Disney+ op launch ook in twee andere markten zal starten, maar welke landen dit zijn is niet bekend.
Daarnaast is er ook bekend wat voor content op de eerste dag beschikbaar zal zijn, namelijk:
- 8 Star Wars films
- 4 Marvel films
- 18 Pixar films
- 70 Disney animatiefilms
- 240 Disney Live Action Films
Zelf vind ik het wel jammer dat er maar vier Marvel films op launch beschikbaar zijn. Met Disney+ wou ik juist alle films van de MCU achter elkaar kijken. Ik heb Black Panther, Doctor Strange en Spider-Man Homecoming wel gezien, maar alle andere films weer niet.
[Voor 54% gewijzigd door VirinR op 07-08-2019 14:42]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Zijn de gedachtes, dat Nederland één van deze twee is, nog steeds zo sterk? Ik weet nog wel dat ik een tijd geleden mijn e-mailadres op de website van Disney+ heb opgegeven.VirinR schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:09:
[..]
Ook heeft Bob Iger bekend gemaakt dat Disney+ op launch ook in twee andere markten zal starten, maar welke landen dit zijn is niet bekend.
[..]
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
[Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 07-08-2019 21:07]
Ik zie wel veel klachten dat de bundel (net zoals die met Spotify) een reclame-ondersteund abonnement van Hulu bevat. Je krijgt dus nog steeds reclames dan, waar de meeste mensen lijkt mij een apart Hulu abonnement hebben zonder reclame.VirinR schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:09:
Disney heeft een bundel aangekondigd met daarin Disney+, Hulu en ESPN+ voor $12,99 per maand. Dit is een korting van $4,97 per maand. Uiteraard alleen in de VS verkrijgbaar, maar wel interessant dat Disney zijn streamingdiensten bundelt. [...]
Bepaalde series en films zullen blijkbaar wel aan nationale zenders verkocht worden zodat landen zonder Disney+ naar deze content kan kijken.raiders schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:35:
4 Marvel films is inderdaad wel karig. Ik had zelf ook gehoopt om alle films achter elkaar te kijken omdat ik de meeste nog niet gezien heb. Wat misschien nog wel het meest jammer is, is dat de nieuwe Star Wars serie al direct at launch verschijnt. Laten we dus hopen dat wij geluk hebben en ook vanaf november er gebruik van kunnen maken. Een beetje gekke keuze om in 2019 met social media etc. een Star Wars serie maar voor een paar landen te releasen.
Geen idee, elk land heeft een previewpagina maar alleen de VS heeft een countdown naar launch. Ik hoop van wel gezien Disney+ deels in Nederland ontwikkeld wordt.Jannick schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:52:
[...]
Zijn de gedachtes, dat Nederland één van deze twee is, nog steeds zo sterk? Ik weet nog wel dat ik een tijd geleden mijn e-mailadres op de website van Disney+ heb opgegeven.
Dat zou je eigenlijk wel verwachten, maar zeventig procent van de abonnees heeft een abonnement met advertenties. Dit is natuurlijk inclusief de Spotify-combi die je eerder benoemde.Caelorum schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:11:
[...]
Ik zie wel veel klachten dat de bundel (net zoals die met Spotify) een reclame-ondersteund abonnement van Hulu bevat. Je krijgt dus nog steeds reclames dan, waar de meeste mensen lijkt mij een apart Hulu abonnement hebben zonder reclame.
Van de 82 miljoen abonnees heeft 'maar' 24,6 miljoen abonnees de duurdere advertentie-vrije versie.

Bron: https://www.facebook.com/DisneyPlusNL#DisneyPlus komt naar Nederland! Al je favoriete films en series verhuizen naar een nieuwe plek. Start met streamen vanaf 12 november.
Blijf als eerste op de hoogte en meld je aan via: http://di.sn/6181EN3DT
Is NL ook eens in het nieuws op elke US techwebsite.
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan NL om daar als 1 van de landen te beginnen?
Is welkom hoor, daar niet van

Ik ben benieuwd en ga denk ik wel een abonnement naast netflix afnemen om te kijken of het bevalt.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik ben blij dat ons kikkerlandje een primeur krijgt

€ 5,8325 per maand bij een jaarabonnement.
[Voor 7% gewijzigd door nadroJ op 19-08-2019 15:54]
Canon, Apple & Samsung spul
Speculatie natuurlijk maar ik denk dat het komt doordat het overgrote deel van NL breedband ter beschikking heeft en natuurlijk ook 1 van de grote internet knooppunten van europa. Wat waarschijnlijk ook meespeelt is denk ik hoeveel content ze direct beschikbaar kunnen maken, kan mij voorstellen dat in andere landen bepaalde contracten met zenders langer doorlopen en dat er daardoor te weinig content is om te launchen.ed1703 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:44:
[...]
€6,99 is een prima prijs! (hoe reken jij eigenlijk naar 5,8325 toe want in je bron wordt gewoon 6,99 genoemd. Laat maar, dat is natuurlijk de jaarprijs gedeeld door 12nadroJ schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:53:
[...]
€ 5,8325 per maand bij een jaarabonnement.

[Voor 18% gewijzigd door gws24 op 19-08-2019 16:02]
Maar ik ben zeer verheugd dat Nederland bij de introductie landen hoort. Blijken de geruchten dus toch waar te zijn.
Tijdens de aankondiging is al bekend gemaakt dat 4K en HDR ondersteund wordt dus verwacht geen tieren zoals Netflix. Enige wat onzeker is, is de hoeveelheid schermen waarmee gelijktijdig gekeken kan worden.Remmetje schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:59:
Het is nu enkel de vraag of ze net als Netflix ook dat hele SD/HD/UHD - 1/2/4 schermen beleid gaan voeren. Anders zou je nog een abo van 10 euro ofzo af moeten nemen om HD content (of wellicht zelfs 15 euro voor UHD) te zien. Dat is dus nog even afwachten.
Maar ik ben zeer verheugd dat Nederland bij de introductie landen hoort. Blijken de geruchten dus toch waar te zijn.

Disney wordt bij mij en m'n vrouw verslonden. Klein kindje in de familie die vaak over de vloer komt. Perfect
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
- Apple TV (tvOS)
- Android mobile devices
- Android TV
- Chromecast
- Desktop web browsers
- iPad (iPadOS)
- iPhone (iOS)
- PlayStation 4
- Roku streaming players
- Roku TV
- Xbox One
Ik heb een Samsung uit 2014 (geloof ik). Netflix draait daar wel op, maar bijv NPO niet.
[Voor 43% gewijzigd door anandus op 19-08-2019 16:49]
Ik had me destijds (maanden geleden) al ingeschreven en nooit meer iets gehoord na de bevestiging van inschrijving. Nu moet ik via RTL Boulevard nota bene vernemen dat het er aan komt...
Aanbod van 4 Marvel films is karig.VirinR schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:09:
Disney heeft een bundel aangekondigd met daarin Disney+, Hulu en ESPN+ voor $12,99 per maand. Dit is een korting van $4,97 per maand. Uiteraard alleen in de VS verkrijgbaar, maar wel interessant dat Disney zijn streamingdiensten bundelt.
Daarnaast is er ook bekend wat voor content op de eerste dag beschikbaar zal zijn, namelijk:Ook zal er 600 uur aan content van National Geographic beschikbaar zijn en 7500 TV-afleveringen.
- 8 Star Wars films
- 4 Marvel films
- 18 Pixar films
- 70 Disney animatiefilms
- 240 Disney Live Action Films
Zelf vind ik het wel jammer dat er maar vier Marvel films op launch beschikbaar zijn. Met Disney+ wou ik juist alle films van de MCU achter elkaar kijken. Ik heb Black Panther, Doctor Strange en Spider-Man Homecoming wel gezien, maar alle andere films weer niet.
Heb 2 kleine kids en dan is Disney animatie zeker welkom. Zal het tegen die tijd wel proberen.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Het schijnt dat het platform hier mede is gebouwded1703 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:44:
[...]

Is het al november

A person who never made a mistake never tried anything new.
Dat bestaat al, het heet DVDDroefsnoet schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:13:
[...]
Dat zou inderdaad ideaal zijn. En dan het liefste niet als tijdelijke huur, want als je het abonnement op de streamingdienst stopt, dan heb je helemaal niks meer. Je zou als het ware je favoriete film/serie altijd moeten kunnen kijken als je er voor hebt betaald en eigenlijk ook offline moeten kunnen kijken.Dan ben je ook niet afhankelijk van een internetverbinding en je eigen account als je ergens anders die film/serie wil zien, want inloggen bij jan en alleman is ook zoiets.

Soms ben ik bijna gelukkig
Ik wil best een jaarabonnement overwegen, maar vind het aanbod gewoon nog magertjes.
Canon, Apple & Samsung spul
Het zal deels licentie zijn maar deels ook marketing. Als ze alles in de 1e maand online plaatsen dan zegt iedereen op na die maand. Als ze een 2e/3e/4e gedeelte volgend jaar toevoegen blijven mensen lid of worden ze weer lid en kan Disney de prijs gaan verhogen.nadroJ schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:01:
Wat ik inderdaad niet snap is dat ze niet gewoon de hele mikmak online gooien. 4 Marvel films is een lachertje. Is dat echt enkel een licentie issue?
Ik wil best een jaarabonnement overwegen, maar vind het aanbod gewoon nog magertjes.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Ik zou dit ook geweldig vinden (mits zonder reclame tussendoor), maar de officiële site van Disney+ toont eigenlijk al dat Hulu er niet bij zit, jammergenoeg.MarcHealthy schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:46:
Hier hangt het af of er een leuke combi deal met hulu komt. Staan flink wat series op die ik kijk, die op hulu staan dus dan zou ik zeker een jaar abbo nemen. We gaan het zien komende maanden
Maar ik heb Disney+ even on hold staan. Het bedrag vind ik prima, maar ik wil wel gewoon een app op mijn TV hebben om het te kunnen zien, zo niet dan wacht ik wel een paar jaar tot dat wel komt. Ik heb een chromecast en xbox one, maar gewoon geen zin om daarmee te gaan kijken, dan kijk ik wel dingen uit de toch al immense backlog van de andere aanbieders

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Kan denk ik ook niet, op Hulu staat the handmaiden's tale, die rechten heeft RTL in Nederland, dus zouden ze weer de halve store moeten uitzoeken of de rechten terug halen van RTL.KillerBee schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:30:
[...]
Ik zou dit ook geweldig vinden (mits zonder reclame tussendoor), maar de officiële site van Disney+ toont eigenlijk al dat Hulu er niet bij zit, jammergenoeg.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Kan dat niet via internet op een smart tv?Pannekoek81 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:14:
Gisteren ook maar besloten om Disney+ te nemen naast Netflix. Voor de kleine meid wel leuk hoop ik en wil het zelf ook wel een kans geven. Hopelijk komt Ziggo wel met een app voor op de Next. Anders moet ik mijn vrouw wederom gaan uitleggen hoe de Xbox werkt
Geen idee, maar mijn Sony smart tv is niet altijd even smart. Verliest om de week ongeveer (soms 3 dagen, somsPcDealer schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:20:
[...]
Kan dat niet via internet op een smart tv?

Vast ip instellen en niet dynamisch met het mac-adres in de vaste pool?Pannekoek81 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:33:
[...]
Geen idee, maar mijn Sony smart tv is niet altijd even smart. Verliest om de week ongeveer (soms 3 dagen, somsnetwerk verbinding, bedraad of draadloos maakt niet uit.
Ook getest, maar helaas hetzelfde resultaat. Andere modem/router ook geen oplossing.PcDealer schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:38:
[...]
Vast ip instellen en niet dynamisch met het mac-adres in de vaste pool?
Thanks voor meedenken

[Voor 5% gewijzigd door Pannekoek81 op 21-08-2019 13:03]
Zeker omdat Hulu niet naar NL komt.
http://whatsondisneyplus....t-wont-be-on-disney-plus/What Won’t Be On Disney Plus?
Disney have announced that the new streaming service, Disney+, won’t include any non-family friendly content, which means movies such as Deadpool or Logan won’t be coming to the streaming service.
This also will mean the Marvel shows on Netflix such as Daredevil, won’t be brought over onto Disney+.
Rated R content such as those found on the FX channels will be found on Disney’s more adult oriented platform, Hulu. Other movies that were released under Disney’s Touchstone label like Gangs of New York and Apocalypto, are also expected to be kept on Hulu.
[Voor 4% gewijzigd door ArnoutV op 21-08-2019 15:15]
Wat heb je dan aan je marvel licentie als je 16+ content niet wil tonenArnoutV schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:14:
Hmm alleen maar "family friendly" content, er zal dus ook veel niet te zien zijn.
[...]
http://whatsondisneyplus....t-wont-be-on-disney-plus/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik ga er zelf een beetje vanuit dat dit met Disney+ de eerste stap is. Als je netflix echt hoofdpijn wilt bezorgen ga je ook een global service uitrollen die alles dekt wat Hulu nu heeft.ArnoutV schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:14:
Hmm alleen maar "family friendly" content, er zal dus ook veel niet te zien zijn.
[...]
Kortom: Disney+ en Hulu wereldwijd in een package bieden. Zonder die content zal Disney+ geen verwoestend succes opleveren op wat Star Wars addicts na. Apple TV Plus gaat hetzelfde lot tegemoet.
Met alleen maar Family Friendly kom je er niet.
[Voor 20% gewijzigd door gws24 op 21-08-2019 17:40]
Via Marvel en een Franse studio willen ze de 30% Europese content halen, anders gaan ze gewoon nationale filmfondsen betalen.
[Voor 18% gewijzigd door algalid op 21-08-2019 18:11]
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Disney heeft behoorlijk wat co-producties lopen binnen de EU, zowel live-action, als geanimeerd. Een groot deel van wat ze momenteel op Disney Junior, Disney Channel en Disney XD tonen, bestaat uit Europese producties. Als ze die al non-stop streamen, dan hebben ze al een groot deel van die 30% gedekt. De nieuwe reeks gebasseerd op 101 Dalmatians (101 Dalmatian Street) wordt door een Londense studio ontwikkeld en geanimeerd. Daarnaast komt nog eens de Jetix Europe library die ze in bezit hebben.gws24 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:39:
Ben ook benieuwd hoe ze aan de verplichte 30% (toch?) europese content gaan komen. Ik kan zo uit mijn hoofd eigenlijk niet bedenken welke europese content Disney zelf heeft. Er zal best wat in europa gefilmd zijn en daardoor is het misschien 'europees' maar toch.
Disney heeft ook "officiële" productie entiteiten binnen de EU. Zo zijn de meeste Disney features van de jaren 90 en 00 zijn co-producties met Walt Disney (Feature) Animation France. DuckTales: The Movie, A Goofy Movie, Hunchback of Notre Dame, Hercules, Tarzan, The Emperors New Groove, Brother Bear, Fantasia 2000, en nog eenhandvol shorts.
Als de EU regel te omzeilen valt met "geproduceerd binnen de EU", dan komt daar nog eens een hoop bij. Meerdere seizoenen van Sofia the First, Elena of Avalor zijn bvb. door TeamTO in Frankrijk geanimeerd.
Die 30% gaat geen probleem zijn

In de facebook groep van disney+ zijn ze er wel van overtuigd dat hulu een europa lancering krijgt vanaf november. Ik moet het overigens nog zien. ze linken deze linkKillerBee schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:30:
[...]
Ik zou dit ook geweldig vinden (mits zonder reclame tussendoor), maar de officiële site van Disney+ toont eigenlijk al dat Hulu er niet bij zit, jammergenoeg.
https://www.vox.com/platform/amp/culture/2019/8/7/20758510/disney-plus-hulu-espn-bundle-price-netflix?fbclid=IwAR20K7uOexfjz7b2t91KSUSUgmuyyx8xDfCjf7o4S5VoI7BAUCr8bJRalvc
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Dit is voor mij toch wel een tegenvaller en misschien ook wel een reden waarom ik het laat liggen.ArnoutV schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:14:
[...]
Eerst maar eens zien wat voor content er is en er komt.
Want voor 12 films en wat familie series is dat eigenlijk al behoorlijk prijzig
Ondanks het enkel family friendly aanbod van Disney, wil ik het nog steeds wel hebben.
Een aantal schrijf en spelfouten, Hoplossingen ?
Contactpersonen en rechtsinstanties in de VS
Vooraf al bepalingen invoeren dat er geen 'class-action' rechtzaken begonnen mogen worden
al met al nog wel aan enige verbetering onderhevig, zo te zien
Hieronder even alle vrijgegeven trailers van originele series en films:
Dan een paar aankondigingen:
- 4K HDR is inbegrepen bij Disney+. Een duurder abonnement is hiervoor niet nodig.
- Met één Disney+-account kan er op vier apparaten gelijktijdig gekeken worden.
- één Disney+-account kan zeven profielen hebben. Er is ook een optie om een kinderprofiel aan te maken. Deze heeft een andere interface dan de 'volwassen' profielen.
- Ewan McGregor zal terugkregen als Obi-Wan Kenobi in een nieuwe live-action Star-Wars serie. De scripts zijn al geschreven en de serie zal in 2020 gefilmd worden.
- Het nieuwe seizoen van Clone Wars komt in februari 2020 uit.
- Er is een timeline van de Star Wars-saga met drie verschillende Ages. Deze Ages zullen in de Disney+-app zichtbaar zijn:
- Hilary Duff keert terug als Lizzie McGuire in een nieuwe sequel van de Disney Channel-serie.
- Phineas & Ferb krijgt een eigen film op Disney+ namelijk Phineas & Ferb The Movie: Candace Against the Universe in 2020.
- The Muppets krijgen een short-form 'unscripted' serie met gastoptredens van celebrities op Disney+, ook in 2020.
- Randall Park (Ant-Man and the Wasp) en Kat Dennings (Thor: The Dark World) zullen beiden terugkeren naar de MCU als hoofdrollen in de Disney+ serie WandaVision.
- Kathryn Hahn zal ook een rol spelen in WandaVision.
- Emily VanCamp keert terug als Agent 13 in The Falcon and the Winter Solder.
- Er komen nog eens drie nieuwe MCU-series op Disney+, namelijk Ms. Marvel, She-Hulk en Moon Knight.
- Een nieuwe comedyserie Diary of a Female President zal in januari 2020 uitkomen. Uitvoerend producent Gina Rodriguez zal daarnaast de volwassen titelpersonage spelen.
- Stargirl, een film gebaseerd op het gelijknamige boek komt begin 2020 uit.
Bron: https://dtcimedia.disney....ney-plus-at-d23-expo-2019
[Voor 28% gewijzigd door VirinR op 24-08-2019 10:47]
Het is niet noodzakelijk om alle bugs hier te melden. Deze kunnen prima bij Disney via support worden doorgegeven.
Tips en trucs delen om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US is niet toegestaan.
En geef je op bij de topicstarter om de TS bij te werken!