Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
VirinR schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:57:
Tijdens het Disney+-panel bij D23 zijn er verschillende aankondingen gemaakt en trailers vrijgemaakt.
Hieronder even alle vrijgegeven trailers van originele series en films:
[YouTube: The Mandalorian | Official Trailer | Disney+ | Streaming Nov. 12]
[YouTube: Lady and the Tramp | Official Trailer | Disney+ | Streaming November 12]
[YouTube: One Day at Disney | Official Trailer | Disney+ | Streaming December 3]
[YouTube: Noelle | Official Trailer | Disney+ | Streaming November 12]
[YouTube: High School Musical: The Musical: The Series | Official Trailer | Disney+ | Streaming November 12]
[YouTube: The World According to Jeff Goldblum | Official Trailer | Disney+ | Streaming November 12]
[YouTube: Encore! | Official Trailer | Disney+ | Streaming November 12]
Dan een paar aankondigingen:Star Wars:
- 4K HDR is inbegrepen bij Disney+. Een duurder abonnement is hiervoor niet nodig.
- Met één Disney+-account kan er op vier apparaten gelijktijdig gekeken worden.
- één Disney+-account kan zeven profielen hebben. Er is ook een optie om een kinderprofiel aan te maken. Deze heeft een andere interface dan de 'volwassen' profielen.
Disney
- Ewan McGregor zal terugkregen als Obi-Wan Kenobi in een nieuwe live-action Star-Wars serie. De scripts zijn al geschreven en de serie zal in 2020 gefilmd worden.
- Het nieuwe seizoen van Clone Wars komt in februari 2020 uit.
- Er is een timeline van de Star Wars-saga met drie verschillende Ages. Deze Ages zullen in de Disney+-app zichtbaar zijn:
[Afbeelding]Marvel
- Hilary Duff keert terug als Lizzie McGuire in een nieuwe sequel van de Disney Channel-serie.
- Phineas & Ferb krijgt een eigen film op Disney+ namelijk Phineas & Ferb The Movie: Candace Against the Universe in 2020.
- The Muppets krijgen een short-form 'unscripted' serie met gastoptredens van celebrities op Disney+, ook in 2020.
Andere Disney+ films en series
- Randall Park (Ant-Man and the Wasp) en Kat Dennings (Thor: The Dark World) zullen beiden terugkeren naar de MCU als hoofdrollen in de Disney+ serie WandaVision.
- Kathryn Hahn zal ook een rol spelen in WandaVision.
- Emily VanCamp keert terug als Agent 13 in The Falcon and the Winter Solder.
- Er komen nog eens drie nieuwe MCU-series op Disney+, namelijk Ms. Marvel, She-Hulk en Moon Knight.
EDIT: Disney+ ondersteunt Dolby Vision, HDR10 en Dolby Atmos. Met de Disney+-app mag je op tien apparaten content downloaden voor offline kijken, er is geen limiet op de hoeveelheid keer dat je een titel mag downloaden. Disney+ ondersteunt ook de Nederlandse taal voor de menu als voor de content, dit kan zowel gesproken zijn als ondertiteld.
- Een nieuwe comedyserie Diary of a Female President zal in januari 2020 uitkomen. Uitvoerend producent Gina Rodriguez zal daarnaast de volwassen titelpersonage spelen.
- Stargirl, een film gebaseerd op het gelijknamige boek komt begin 2020 uit.
Bron: https://dtcimedia.disney....ney-plus-at-d23-expo-2019

Ik zal zeker een abbo afnemen voor m'n kinderen. Maar met series als Loki en Wanda & Vision is er ook genoeg content voor mezelf.
Ben benieuwd wat de policy zal zijn qua account sharing. Beide kinderen kijken graag apart op de iPad. En remote Wil ik af en toe dan ook kijken.
Met één Disney+-account kan er op vier apparaten gelijktijdig gekeken worden.Russel88 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 08:09:
Oowww. Loki serie. Leuk.
Ik zal zeker een abbo afnemen voor m'n kinderen. Maar met series als Loki en Wanda & Vision is er ook genoeg content voor mezelf.
Ben benieuwd wat de policy zal zijn qua account sharing. Beide kinderen kijken graag apart op de iPad. En remote Wil ik af en toe dan ook kijken.
één Disney+-account kan zeven profielen hebben. Er is ook een optie om een kinderprofiel aan te maken. Deze heeft een andere interface dan de 'volwassen' profielen.
Zie hierboven.
Bron CNet
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
https://www.altpress.com/...ssword-sharing-streaming/
@Russel88 : het delen van een account, zoals Netflix tot nu toe gedoogd (want ook bij Netflix is dit niet toegestaan), is bij Disney+ niet toegestaan, Disney zal hier actief op acteren.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Maar 4 gelijke streams is top.
Alle Pixar tekenfilms, dus de kinderen kunnen hun lol ook op. Weet iemand hoe het zit met audio rechten?
Tekenfilms op Chinees zetten leek me een handige manier om de kinderen spelenderwijs in aanmerking te laten komen met Chinees.
In Netflix is het lastig om dit te bewerkstellen en aanbod is gewoon bedroevend. Als Disney ook alle rechten bezit van de audio dubs dan kan ik me voorstellen dat zij wel alle talen beschikbaar stellen.
Als je als Netflix dit soort zaken gaat verspreiden lijkt mij dit erg lastig onderuit te halen als ze ineens account sharing verbieden en mensen actief gaan blokkeren.KillerBee schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:17:
https://www.manners.nl/di...google&utm_medium=organic
https://www.altpress.com/...ssword-sharing-streaming/
@Russel88 : het delen van een account, zoals Netflix tot nu toe gedoogd (want ook bij Netflix is dit niet toegestaan), is bij Disney+ niet toegestaan, Disney zal hier actief op acteren.
Ik ben benieuwd hoe Disney+ hiermee uiteindelijk mee omgaat als hun grootste concurrent het gewoon toelaat.
Afleveringen worden dus inderdaad per week vrijgegeven in plaats van direct zoals Netflix dat met eigen producties (vaak) doet.[..] it won't be releasing episodes of its original series all at once like its giant rival does -- new episodes will come out weekly.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
dit zal per land wel weer verschillen, met in het ergste geval alleen NL audio/subs in NLRussel88 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:46:
Bedankt voor alle info. 7 profielen en dan account sharing niet toestaan. Lol.
Maar 4 gelijke streams is top.
Alle Pixar tekenfilms, dus de kinderen kunnen hun lol ook op. Weet iemand hoe het zit met audio rechten?
Tekenfilms op Chinees zetten leek me een handige manier om de kinderen spelenderwijs in aanmerking te laten komen met Chinees.
In Netflix is het lastig om dit te bewerkstellen en aanbod is gewoon bedroevend. Als Disney ook alle rechten bezit van de audio dubs dan kan ik me voorstellen dat zij wel alle talen beschikbaar stellen.
Beetje jammer. Zo is het nou eenmaal tegenwoordig.
Van het laatste persbericht van Disney cc: @Russel88mschol schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 16:03:
[...]
dit zal per land wel weer verschillen, met in het ergste geval alleen NL audio/subs in NL
Multiple Languages: At launch, Disney+ will offer support for English, Spanish, French and Dutch languages, including both user interface as well as audio support and/or subtitles for library content, with additional languages available for Disney+ Originals.
En inderdaad een beetje raar dat je 7 profielen kan aanmaken maar géén accountsharing mag doen blijkbaar.
Ik deel Netflix met 3 anderen en we zouden het zeer interessant vinden om dat ook met Disney+ te doen.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
er zijn geen details bekend maar ik denk het volgende:Vortigen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 18:58:
Ik heb het wellicht gemist maar kan je Disney+ ook op bv je laptop kijken zoals dat bij Netflix kan?
En inderdaad een beetje raar dat je 7 profielen kan aanmaken maar géén accountsharing mag doen blijkbaar.
Ik deel Netflix met 3 anderen en we zouden het zeer interessant vinden om dat ook met Disney+ te doen.
je mag je account waarschijnlijk niet delen met pietje uit Leeuwarden, klaasje uit nijmegen en jantje uit maastricht terwijl jij in den haag woont
je mag wel met je vrouw en je 5 kinderen in je huishouden het delen
Ik heb wel vertrouwen in Disney+, die Mandalorian trailer deed het voor mij

EDIT:
De Netflix app gaf mij een pop-up dat ik mijn account met iedereen mag delen inclusief een link waarmee ze konden inloggen. Kan me niet voorstellen dat dat helemaal los staat hiervan .
[Voor 25% gewijzigd door PWM op 26-08-2019 11:20]
Rogue One is bevestigd, het zal dus om The Last Jedi en Solo gaan.Major_ton schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:39:
Ik ben benieuwd welke 2 van de 10 Star Wars films niet meteen beschikbaar zullen zijn. Zal wel om Rogue One en Solo gaan.
Hmmm balen...VirinR schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:41:
The Verge heeft een lijstje met de apparaten die op launch ondersteund worden:
- Apple TV (tvOS)
- Android mobile devices
- Android TV
- Chromecast
- Desktop web browsers
- iPad (iPadOS)
- iPhone (iOS)
- PlayStation 4
- Roku streaming players
- Roku TV
- Xbox One
Ik doe nu alles op de KPN decoder. En prime met een fire tv stick.
Al deze bovenstaande apparaten heb ik niet.
Ben wel heel benieuwd of ik de 4 streams straffeloos zou kunnen delen.
Doe ik al met Netflix, dat was ook de reden voor het grote abbo.PWM schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:19:
Nou, ik ben er klaar voor hoor. Ik heb Videoland dit weekend opgezegd, aangezien ik maximaal 2 streaming diensten wil hebben. Niet perse voor de kosten alswel dat het anders nogal onoverzichtelijk word.
Ik heb wel vertrouwen in Disney+, die Mandalorian trailer deed het voor mij
EDIT:
De Netflix app gaf mij een pop-up dat ik mijn account met iedereen mag delen inclusief een link waarmee ze konden inloggen. Kan me niet voorstellen dat dat helemaal los staat hiervan .
Ik bekijk het vrij simpel: ik betaal voor 4 streams, dus mag ik die toch gebruiken voor wie ik wil.
Disney wil actief hiertegen acteren. Maar je moet apparaten registreren lijkt het op. Geen probleem, maar moeten die dan allemaal hetzelfde IP hebben?
Als ik voor 4 streams betaal, wil ik het ook gebruiken

[Voor 37% gewijzigd door BlakHawk|IA op 26-08-2019 14:25]
Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak
Ik vind het aanbod van bekende films nog maar karig op dag 1:
Day one library overview
The Marvel movies available at launch will be:
Captain Marvel
Iron Man
Iron Man 3
Thor: The Dark World
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Vaak zijn ze in meerdere talen. Barbapapa (eerste seizoen) heb ik op NetFlix in Nederlands, Engels (dacht ik) en Frans (komt Barbapapa ook vandaan). Meerdere taalsporen zou geen probleem mogen vormen.Simon Shipperd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:22:
Ik zal maar niet hopen dat de Nederlandse versie van Darkwing Duck beschikbaar zal zijn
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Hmm, is inderdaad karig.. Had op z'n minst verwacht dat alles van Phases 1 & 2 erop zou staan, met misschien een deel van 3.Mars18 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:54:
Zelf niet echt fan van Star Wars.
Day one library overview
Captain Marvel
Iron Man
Iron Man 3
Als het er uiteindelijk maar wel allemaal op komt te staan en dat ze dat niet zoals bij Netflix gaan rouleren. Dat je een jaar Iron Man 2 & 3 beschikbaar hebt zonder Iron Man 1. Dat flikken ze bij Netflix ook regelmatig bijv. met een Back to the Future of Indiana Jones o.i.d.

[Voor 22% gewijzigd door Pendaco op 26-08-2019 15:27]
Eerst zien en dan beslis ik wel, ik ken Disney langer dan vandaag.Droefsnoet schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:03:
Pfff met al die aankondigen denk ik nu toch
[Afbeelding: Shut up and take my money]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Natuurlijk zal Disney duurder worden op den duur en willen ze nu mensen werven, maar dit moet wel positief uitpakken.
Strava | Twitter | Mastodon.nl
Heb je een bron hiervan?Mars18 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:54:
Zelf niet echt fan van Star Wars.
Day one library overview
Captain Marvel
Iron Man
Iron Man 3
Dit vind ik wel heel karig....
Ik mag toch hopen dat er heel veel Disney films beschikbaar komen. Het is van Disney zelfs dus licenties hoeven dan toch niet?
Frozen voor de kinderen gewoon per direct en altijd beschikbaar?!
Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak
Komen natuurlijk ook nog de bestaande deals met tv zenders bij maar als al die deals aflopen komt alles op disney+ beschikbaar neem ik aan / hoop ik.The Marvel movie lineup looks rather weak at the moment because of existing deals with Netflix and that earlier movies from the MCU were made with other companies such as Paramount and Universal, so they have different distribution deals.
[Voor 3% gewijzigd door gws24 op 26-08-2019 16:56]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Gebruik netflix ook via de LG Smart Tv apps, vind dat via het KPN kastje waardeloos werken.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Hoe gaat de "max. 10 devices" werken, en welke controles zullen ze uitvoeren om password sharing tegen te gaan.
Ik ben bang dat ik straks een proxyserver in Nederland moet plempen en al het verkeer daar doorheen moet routen, om overal "gewoon" Disney+ te kunnen gebruiken, zoals ik dat nu ook bij Netflix doe.
Maar ja, ik denk ook niet dat ze dit te ver zullen doortrekken. Als het teveel gedoe wordt, dan weet ik wel welke torrentsite daarvan zal profiteren.
Rex
Ik denk dat de password sharing eerder een afschrikmiddel is waar ze 100 mensen pakken en dan hopen dat (bijna) niemand het waagt. Liefst met zo'n MPAA zaak waar een omaatje 150.000 dollar mag ophoesten.
In de praktijk is dat toch lastig vast te houden. Een zoon die tijdelijk studeert in Leiden, de dochter die dagelijks pendelt naar Rotterdam, mevrouw die op haar werk in Utrecht ook eens een vrij moment kan besteden enzovoort. Hoe je dat onderscheidt van de "illegale" kijkers... Het enige is een soort van "verblijfsbewijs" zoals sommige familie-abonnementen vragen.
Het is eigenlijk onmogelijk, tenzij het account alleen maar door 1 persoon gebruikt kan worden. Als een heel gezin het mag gebruiken, dan kan zoon zelfs tijdelijk in Parijs studeren, en dochter 3 maanden stagelopen in Rome en dan hebben ze het recht op toegang tot de onlinecontent.algalid schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:11:
In de praktijk is dat toch lastig vast te houden. Een zoon die tijdelijk studeert in Leiden, de dochter die dagelijks pendelt naar Rotterdam, mevrouw die op haar werk in Utrecht ook eens een vrij moment kan besteden enzovoort. Hoe je dat onderscheidt van de "illegale" kijkers... Het enige is een soort van "verblijfsbewijs" zoals sommige familie-abonnementen vragen.
Rex
En nee ik denk niet dat je recht hebt op de toegang tot content als je drie maanden afwezig bent van het hoofdverblijf. Dat zal waarschijnlijk prima uitgelegd* worden in de voorwaarden die je ongelezen goedkeurt

*althans, voor juristen

Ga ik delen, ja hoor. Doe ik met Netflix ook. Mijn ouders en zus kunnen er gebruik van maken, maar kijken echt heel sporadisch. Mijn zus geloof ik zo eens in de paar maand een serie, mijn ouders hebben dit hele jaar nog niks gezien. (ik mag wel steeds uitleggen hoe ze ook alweer netflix konden kijken.

Ik merk vanzelf wel als ze er daadwerkelijk tegen gaan optreden.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ik ga er wel vanuit. Volgens mij zijn het ook gewoon veredelde web apps, dus de basis met de bestaande web site/app voor browsers zouden ze al hebben.algalid schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:11:
Ja, die apps voor TV's is een groot vraagteken, Amerikaanse tech websites viel het ook op dat er niets gezegd werd over bvb Samsung en LG, meer kans is er voor Android TV's zoals Sony.
Wat ik ook op de LG site lees;
Dan zou je zeggen dat het dan niet heel ingewikkeld hoeft te zijn om de schil (app) daaromheen op te zetten en in de store te gooien. Zo werkt de Plex app ook namelijk.Web apps are written using HTML with copious amounts of CSS and JavaScript for style and functionality. Any modern web browser can deliver this type of apps to the user. Web apps on webOS TV are given access to the same hardware and OS features that typically available to native apps.
Web apps built for webOS TV are very similar to standard web apps. Like the standard web applications, you can create web apps for webOS TV using standards-based web technologies like HTML, CSS, and JavaScript. Anyone with experience in building web applications can easily start developing web apps for webOS TV.
Wat betreft account sharing zou ik me kunnen indenken dat ze kijken of er gelijktijdig of binnen een korte periode, vanaf verschillende IP's die zich in verschillende regio's bevinden, gebruik maken van de dienst. Misschien met een straal van een x aantal kilometers, zodat dezelfde stad/gemeente geen probleem is.
Maar we zullen snel genoeg zien hoe strikt ze er op zijn

[Voor 3% gewijzigd door Pendaco op 27-08-2019 12:08]
Je hebt dat recht wel. (Verordening (EU) 2017/1128). Zolang je maar tijdelijk in een ander EU land verblijft waar je geen inwoner van bent, heb je het recht tot alle online content die je in je thuisland hebt afgesloten.ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:30:
En nee ik denk niet dat je recht hebt op de toegang tot content als je drie maanden afwezig bent van het hoofdverblijf.
Ik kan het weten... Ik heb maandenlang bij NPO, Caiway en CanalDigitaal lopen zeuren dat hun IP-restricties illegaal waren. Nu kan iedereen dankzij de wet (en mijn gezeur) een NPO Start Plus abonnement afsluiten, en overal in Europa Nederlandse TV kijken.
Het werkt ook trouwens de andere kant op. Als je je wilt abonneren op de HBO streamingdienst, die in NL niet beschikbaar is, dan kun je het in een ander EU-land afsluiten en onbeperkt in NL gebruiken.
Rex
Bij de voorwaarden staat dat dit US-only is, maar hopelijk gaan ze een soortgelijke actie ook hier aanbieden.
Dit is SUPER interessant. Drie jaar Disney+ voor 140 USD komt neer op nog geen 4 USD per maand. De piraat in mij zou nu zelfs een US-Disney+ account willen aanmaken en het met een US-prepaidcard willen betalen, zodat het uitkomt op zo'n 126 EUR voor 3 jaar.pipo01 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:35:
Op de D23 website hebben ze nu een aanbieding. Als je gelijk een abo voor 3 jaar afsluit, dan krijg je 33% korting op het jaarbedrag: https://d23.com/disney-plus-exclusive-offer/

Ik hoop dat het allemaal soepeltjes gaat werken enzo, en dat ze niet teveel restricties erop gooien. Dan is 126 EUR het echt wel waard hoor.
Rex
Netjes! gelijk aan gratis account gemaakt en nu even wachten tot onder mijn account '' redeem now '' komt te staanpipo01 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:35:
Op de D23 website hebben ze nu een aanbieding. Als je gelijk een abo voor 3 jaar afsluit, dan krijg je 33% korting op het jaarbedrag: https://d23.com/disney-plus-exclusive-offer/
Bij de voorwaarden staat dat dit US-only is, maar hopelijk gaan ze een soortgelijke actie ook hier aanbieden.

Kan je ook gebruik maken van deze actie in nederland?
[Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 28-08-2019 11:13]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Deze actie is alleen voor de US (staat in de voorwaarden). Een US prepaid kaart kan misschien werken, maar ik weet niet hoe streng ze zijn daarin (en of je een US account in NL kan gebruiken). Hoe dan ook, volgens mij is Disney grof geweld aan het gebruiken om zsm marktaandeel te verwerven en met dergelijke acties gaat dat zeker lukken.G_Dragon schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:04:
[...]
Netjes! gelijk aan gratis account gemaakt en nu even wachten tot onder mijn account '' redeem now '' komt te staan
Kan je ook gebruik maken van deze actie in nederland?
We're sorry, the account system is having a problem.
We'll be up and running before long, so please try again soon. Thanks for your patience, and please feel free to continue browsing in the meantime.
If you need help with your account, you can contact Guest Services.
A life lived in fear is a life half lived
Ik denk dat mensen een VPN zullen gebruiken, net zoals bij een US Netflix account.KillerBee schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:31:
Niet huilen en/of boos worden, als je straks kan fluiten naar je 126 euro, want het is en blijft een (hele grote) gok of dit gaat werken voor NL accounts.
Ik ben benieuwd naar de oude Disney content. Netflix is zeer beperkt met oude tekenfilms en series! Ik ben in ieder geval van plan om minimaal 1 maand lid te worden.
Quote:
Taxes added to price, where applicable
en wat is US payment method?
Quote:
Valid for US residents with US payment method only
Is een NL credit card niet geldig?
[Voor 47% gewijzigd door reller op 29-08-2019 11:23]
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | iPhone 13 (Blue)
Ja, omdat elke staat in de vs verschillende tarieven heeft, sommige zelfs geen, worden alle prijzen in de vs altijd zonder tax (btw) gecommuniceerd. Als je ooit in de vs bent zal je dit ook overkomen in bv een supermarkt. (beetje net zoals de Makro die altijd zonder btw communiceerd)reller schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:21:
komt er nog btw bij? lol
Quote:
Taxes added to price, where applicable
Klopt, je zal een amerikaanse creditcard moeten hebben. als je mazzel hebt komt je nederlandse er door heen maar normaal gezien kunnen ze die gewoon blokkeren.en wat is US payment method?
Quote:
Valid for US residents with US payment method only
Is een NL credit card niet geldig?
[Voor 4% gewijzigd door gws24 op 30-08-2019 22:22]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dat zijn wel 2 heel verschillende dingen. Het ene is het recht om je legaal afgesloten abonnement ook zonder georestricties in het buitenland te kunnen kijken, als je tijdelijk niet in je thuisland verblijft.Rex schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:57:
[...]
Je hebt dat recht wel. (Verordening (EU) 2017/1128). Zolang je maar tijdelijk in een ander EU land verblijft waar je geen inwoner van bent, heb je het recht tot alle online content die je in je thuisland hebt afgesloten.
Ik kan het weten... Ik heb maandenlang bij NPO, Caiway en CanalDigitaal lopen zeuren dat hun IP-restricties illegaal waren. Nu kan iedereen dankzij de wet (en mijn gezeur) een NPO Start Plus abonnement afsluiten, en overal in Europa Nederlandse TV kijken.
Het werkt ook trouwens de andere kant op. Als je je wilt abonneren op de HBO streamingdienst, die in NL niet beschikbaar is, dan kun je het in een ander EU-land afsluiten en onbeperkt in NL gebruiken.
Het andere gaat om het afsluiten van een abonnement in een ander land dan waar je woont en dat weer in je eigen land of een derde land bekijken. Dat is qua invulling iets totaal anders.
Heb je ergens een link naar de precieze wetteksten waar je aan refereert?

Voedsel- en drankproducenten doen dit al jaren, net zoals filmstudio's. Op potten mayonaise en dvd's (om maar eens wat te noemen) staan heel vaak Franse én Nederlandse teksten, net als op bijv. shampoo. Dat heeft inderdaad alles te maken met België en de tweetaligheid van jullie land. Kennelijk worden Nederland, België en Frankrijk vaak als 1 markt/afzetgebied gezien. Zou me ook wel verbazen als België niet snel zou volgen, mits Frankrijk dus ook erbij zit. Denk dat het meer sores geeft om in België een product als Disney+ te lanceren als de helft van de bevolking het niet verstaat, dan wanneer iedereen even moet wachten.Robinho96 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:16:
Ik hoop dat Disney+ na de initiele release ook snel naar België komt. Vlaanderen hadden ze nu toch al wel kunnen laten behoren tot de landen/regio's waar de dienst als eerste naartoe komt, aangezien wij toch ook Nederlands praten. Vind ik een gemiste kans van Disney...
Edit: de Franse taal is vanaf de start beschikbaar, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
[Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 01-09-2019 03:16]
Dit schijnt een beetje het probleem te zijn met een release in Frankrijk. Het lijkt mij dat dit los staat van België.
Ik vermoed dat ze in de EU met één land wilden beginnen en dan waarschijnlijk het land met de meeste (relatief gezien) streaming abonnees, en dan kom je als snel uit in Nederland; maar dit is enkel mijn vermoeden...

De klassieke Ducktales komt sowieso online. Ik dacht zelfs dat de complete Disney afternoon programmering online komtSadisticPanda schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:17:
Ik wil gewoon weten of duckter 1987, gooftroop en eventueel boy meets world er volledig opstaat
Oh! Ik zal het even verduidelijken: Je hebt het recht om in andere EU lidstaten waar je tijdelijk verblijft, toegang te krijgen tot alle onlline-inhoudsdiensten die je woonland afneemt. (Verordening (EU) 2017/1128. Artikel 3.1)Jorgen schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:07:
Dat zijn wel 2 heel verschillende dingen. Het ene is het recht om je legaal afgesloten abonnement ook zonder georestricties in het buitenland te kunnen kijken, als je tijdelijk niet in je thuisland verblijft.
Het andere gaat om het afsluiten van een abonnement in een ander land dan waar je woont en dat weer in je eigen land of een derde land bekijken. Dat is qua invulling iets totaal anders.
Je hebt dus het recht om in Nederland Netflix af te nemen, maar NIET het recht om bijv. in Finland HBO af te nemen.
Maar..... De verordening geeft ook aan hoe de controle op woonlidstaat mag plaatsvinden. Een online-inhoudsdienst als Netflix kan alleen maar de volgende controlemiddelen gebruiken bij het afsluiten van een overeenkomst:
- Betalingsgegevens
- het factuuradres van de abonnee
- een verklaring waarin de abonnee zijn adres bevestigd
- een controle van het IP-adres
* = Een aanbieder kan bij twijfel over de woonlidstaat een tweede IP-controle uitvoeren. Gewoon dan weer ff de VPN aanzetten.

[Voor 4% gewijzigd door Rex op 31-08-2019 11:23. Reden: verduidelijking]
Rex
Hopelijk ook in de Nederlandse taal met de enige echte Johnny Kraaijkamp jr.Gayguy schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:20:
[...]
De klassieke Ducktales komt sowieso online. Ik dacht zelfs dat de complete Disney afternoon programmering online komt

Voorlopig bestaat er nog maar altijd de helft van die afleveringen op dvd. Zorgen voor complete release is niet disney zijn ding.Gayguy schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:20:
[...]
De klassieke Ducktales komt sowieso online. Ik dacht zelfs dat de complete Disney afternoon programmering online komt
Vreemd genoeg geen melding van The Simpsons of andere content
[Voor 23% gewijzigd door VirinR op 31-08-2019 13:06]
Wat is er mis met het kastje van kpn? Hij werkt hier prima.G_Dragon schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:20:
Ben benieuwd wanneer de app beschikbaar komt voor mijn LG smart tv![]()
Gebruik netflix ook via de LG Smart Tv apps, vind dat via het KPN kastje waardeloos werken.
Dat verklaart mss een eigenaardige bewoording in de officiële press release:VirinR schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:04:
Vreemd genoeg geen melding van The Simpsons of andere content
Ik denk dat een definitieve lijst pas op 12 november bekend zal zijn hoewel de grootste en bekendste films wss er wel op zullen staan.Alongside unprecedented access to Disney’s incredible library of film and television entertainment, and 30 seasons of “The Simpsons” in the U.S., the service will also be the exclusive streaming home for films released by The Walt Disney Studios in 2019 and beyond
Op de US versie zie ik dat The Simpsons er prominent op staan, dus ik vrees er idd voor dat het niet enkel een "vergetelheidje" is...
Frankrijk vermoedelijk begin 2020. Die regel geld ook voor Netflix en co. dus dat hoeft geen issue voor de release te zijn.KillerBee schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 06:26:
https://whatsondisneyplus...movies-from-past-3-years/
Dit schijnt een beetje het probleem te zijn met een release in Frankrijk. Het lijkt mij dat dit los staat van België.
Ik vermoed dat ze in de EU met één land wilden beginnen en dan waarschijnlijk het land met de meeste (relatief gezien) streaming abonnees, en dan kom je als snel uit in Nederland; maar dit is enkel mijn vermoeden...
Gekke is, dat met de Nederlandse en Franse taal vanaf de start, België dus geen enkel probleem zou moeten zijn.
Zojuist gevonden en ik vind 'm best interessant: een onofficiële Disney+ fan website.
Niet alleen heeft deze website een uitgebreid overzicht van alle content wat er straks op komt te staan, maar ook alle (inhoudelijke) informatie over de content e.d.
iOS: https://apps.apple.com/nl/app/disney/id1446075923
Android: https://play.google.com/s...?id=com.disney.disneyplus
Zojuist geactiveerdKillerBee schreef op donderdag 12 september 2019 @ 06:13:
Er loopt nu een gratis proefperiode, tot aan de officiële start op 12 november a.s.
4k HDR films worden nog niet op die manier gestreamd op mijn appleTV 4k.
Zal wel bij de testperiode horen denk ik
Ryzen 5 5600X | Asrock B450m Steel Legend | Inno3D RTX3060ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Veel teksten teksten nog in het Engels, maar wel al Nederlandse audio hier een daar.
Is/komt er een android tv app?
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Mooi, dank.KillerBee schreef op donderdag 12 september 2019 @ 06:13:
Er loopt nu een gratis proefperiode, tot aan de officiële start op 12 november a.s.
Gelijk geactiveerd.
Dus je maandelijkse abonnement moet je dan betalen via Paypal of creditcard?
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Net met 0.01 cent de proefperiode via iDEAL geactiveerd.Sargan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:36:
Via Ideal betalen is niet mogelijk zag ik?
Dus je maandelijkse abonnement moet je dan betalen via Paypal of creditcard?
Stadia: NoNumbersNeeded
Ik heb ABN Amro en er staat in rode letters "Niet beschikbaar voor deze aankoop". Is dat dan een ABN Amro dingetje?Deurstopper schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:40:
[...]
Net met 0.01 cent de proefperiode via iDEAL geactiveerd.
Voor ING hetzelfde.
[Voor 3% gewijzigd door Sargan op 12-09-2019 07:43]
Thx gelijk gedaan en meteen voor een jaar afgesloten.KillerBee schreef op donderdag 12 september 2019 @ 06:13:
Nu eens kijken of deze ook kunnen delen.
Iemand enig idee of je vanaf je telefoon ook kunt streamen naar tv?
Via de website of de Play/Appstore. Dat laatste werkt volgens mij niet voor abonnementen met iDeal.Sargan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:42:
[...]
Ik heb ABN Amro en er staat in rode letters "Niet beschikbaar voor deze aankoop". Is dat dan een ABN Amro dingetje?
Voor ING hetzelfde.
In elk geval via Chromecast.Marconier schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:51:
Ik heb de IOS-app gedownload en kon alleen via de app-store betalen. Geen IDEAL-optie gezien.
Iemand enig idee of je vanaf je telefoon ook kunt streamen naar tv?
MacBook Air M1 iPhone 14 Pro Apple Watch Series 6 Apple TV 4K AirPods Pro 2 AirTag’s AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Anoniem: 604938
Dus nu aanmelden, stopzetten op 11 november en dan kijken of er een actie komt.
Simpsons 😥
p.s. ik lees 7 profiles en max 4 streams ? dus ik kan het met 4 personen delen en dan tegelijk ieder een stream kijken?
p.s.s. nieuws: Disney+ start met gratis proefperiode van twee maanden in Nederland
[Voor 53% gewijzigd door copywizard op 12-09-2019 08:12]
AMD Ryzen 5600X, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4
Ik snap het verschil tussen een profile en een user niet echt.copywizard schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:11:
iemand al een idee of bij dit "trial" abo je ook meerdere users kan aanmaken ? dus niet profiles maar echt users zodat er twee mensen op het zelfde abo kunnen kijken?
Of bedoel je dat je twee accounts wil maken, met twee logins en wachtwoorden, die dan wel samen maar een keer hoeven te betalen?
Via de Playstore, maar als ik je goed begrijp moet ik naar de website gaan van Disney+ en dan zou het wel moeten lukken.hcQd schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:51:
[...]
Via de website of de Play/Appstore. Dat laatste werkt volgens mij niet voor abonnementen met iDeal.
eigenlijk bedoel ik het netflix idee....Anoniem: 604938 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:13:
[...]
Ik snap het verschil tussen een profile en een user niet echt.
Of bedoel je dat je twee accounts wil maken, met twee logins en wachtwoorden, die dan wel samen maar een keer hoeven te betalen?
Een family abbo zoals Spotify dat ook heeft? Dus iets meer maar dan wel meerdere accounts samen? Ik heb nog niks gehoord wat daar op lijkt.copywizard schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:14:
[...]
eigenlijk bedoel ik het netflix idee....
MacBook Air M1 iPhone 14 Pro Apple Watch Series 6 Apple TV 4K AirPods Pro 2 AirTag’s AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED
maakt niet uit maar dat zal wel na 12 november komen daarnast had ik mijn eigen vraag al beantwoord in de p.s.Anoniem: 604938 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:15:
[...]
Een family abbo zoals Spotify dat ook heeft? Dus iets meer maar dan wel meerdere accounts samen? Ik heb nog niks gehoord wat daar op lijkt.
"Films en series zijn vanuit de browser te bekijken, maar niet te downloaden. Dat kan wel vanuit de Android- en iOS-apps. Met één account is het mogelijk om zeven profielen te maken en er kunnen gelijktijdig vier streams bekeken worden."
dus zoals ik al aangaf ik wil dat ik een film kan kijken onder mijn profiel en tegelijkertijd mijn relatie een serie kan kijken onder haar profiel ipv dat ik meerdere accounts moet hebben hiervoor dus is opgelost zo nu alleen nog testen of het werkt

Wat ik lees op de site is dat je maximaal 10 apparaten kunt aanmelden en 4 streams tegelijk kunt kijken. Ik ga er dan vanuit dat het niet uitmaakt op welke locatie je bent.copywizard schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:11:
iemand al een idee of bij dit "trial" abo je ook meerdere users kan aanmaken ? dus niet profiles maar echt users zodat er twee mensen op het zelfde abo kunnen kijken?
p.s. ik lees 7 profiles en max 4 streams ? dus ik kan het met 4 personen delen en dan tegelijk ieder een stream kijken?
p.s.s. nieuws: Disney+ start met gratis proefperiode van twee maanden in Nederland
Via de website is het geluktSargan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:13:
[...]
Via de Playstore, maar als ik je goed begrijp moet ik naar de website gaan van Disney+ en dan zou het wel moeten lukken.

Ziet er mooi uit de app, 4k aanbod ook direct beschikbaar.
Top dit zeg.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Het is niet noodzakelijk om alle bugs hier te melden. Deze kunnen prima bij Disney via support worden doorgegeven.
Tips en trucs delen om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US is niet toegestaan.
En geef je op bij de topicstarter om de TS bij te werken!