Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 05-12 11:20

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Op 11 april j.l. is de officiële streamingdienst van Disney aangekondigd genaamd Disney+

Zie ook: nieuws: Streamingdienst Disney+ gaat 7 dollar per maand kosten - update

Discussieer hier over de dienst, zijn features en de beschikbare content

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03-12 11:00
Maar even.. NEDERLAND zou toch de pilot krijgen?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:38

Robtimus

me Robtimus no like you

Als je naar https://storage.googleapi...y-owns-13_pageversion.jpg kijkt (copy-paste van starfight in 'nieuws: Streamingdienst Disney+ gaat 7 dollar per maand kosten ...) dan zie je naast de verwachte Disney en Marvel ook een hele hoop bronnen waarvan ze veel op hun eigen dienst kunnen zetten:
* Fox
* Lucasfilm
* ABC
* Hulu
* NGC en History

Dus ook b.v. Simpsons, Futurama, X-Men en Indiana Jones zouden er redelijk snel op te vinden moeten zijn.

Robtimus wijzigde deze reactie 12-04-2019 23:31 (8%)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Als ze met echte (herhaal 100x) documentaires komen van NGC en History dan wil ik best die 8 euro overwegen.

Als er maar geen aliens, reality shows en sjw zaken me worden voorgeschoteld. Heeft niks met Natuur of Geschiedenis te maken, haha

Ben benieuwd. Ben stiekem ook een beetje huiverig om zo'n grote monopolie/beïnvloeders mijn centjes te geven.

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

3x3 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:07:
Het is fijn dat ze op de markt komen. Meer versplintering is jammer, maar meer concurrentie is goed.
Dat is dus het probleem. Het is geen concurrentie. Dan zouden ze dezelfde content aan moeten bieden, denk ik.

A magician asked me a trick question. And I still have no idea how he did it.

• Maarten_E
  • Laatst online: 00:15
Als alle grote entertainmentbedrijven dit gaan doen, waar houdt het dan op?
Krijg je dan over 5 jaar dat je je los moet gaan abonneren op een omroep om de omroep te kunnen bekijken?
Losse abonnementen op muziekgenres bij Spotify?

Dacht dat die abonnementen juist dienden om meer keuze te krijgen, maar nu krijg je juist meer en meer segregatie. Gaat wat mij betreft de verkeerde kant op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Bij Hulu krijg je reclameblokken in beeld, hopelijk neemt Disney dit niet over...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:40
3x3 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:07:
Het is fijn dat ze op de markt komen. Meer versplintering is jammer, maar meer concurrentie is goed.
De versplintering zal vermoed ik ook wel weer terug lopen, indien Disney+ de lage prijs zal weten te blijven hanteren. Netflix is een grote speler. Maar bijvoorbeeld diensten als Hulu zijn dit in verhouding gezien totaal niet. En ik vermoed dan ook dat de insteek van Disney dan ook weinig anders is dan dit soort partijen kapot concurreren. En gezien de aggressiviteit waarmee Disney zich de afgelopen 5 - 10 jaar doet groeien, zullen ze hier waarschijnlijk in gaan slagen.

Vervolgens natuurlijk wel weer de vraag, worden wij als consument hier beter van? Maar zoals het er nu naar uit ziet zie ik op termijn eigenlijk maar 4 potentiele aanbieders die zullen gaan overleven:
  • Disney+
  • Netflix
  • Amazon Prime
  • HBO
En concurreren op content zullen deze niet tot nauwelijks gaan doen. In plaats daarvan zullen ze meer en meer een totaal gescheiden aanbod krijgen.

Indien de prijs per dienst laag blijft, is dit zeker te doen. Maar het loopt wel op zolang als je daarnaast (zinloos) voor kabel dient te blijven betalen. En dit staat natuurlijk los van deze online diensten, maar is helaas iets waar het in de praktijk wel op uit draait.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:29
psychodude schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:57:
[...]

Vervolgens natuurlijk wel weer de vraag, worden wij als consument hier beter van?
Waarom niet? Paar jaar geleden buitelden de ene tweaker over de andere over hoeveel geld ze wilde betalen om alle content te zien. "25 euro!" zei de ene, "50 euro!!" riep de andere, "75 euro zonder na te denken" overschreeuwde de laatste.

Nou is één grote aanbieder niet mogelijk, maar allemaal losse wel. Als vier aanbieders elk € 12,50 vragen zit je op 50 euro per maand voor meer content dan je ooit kan zien.

Oei en nu moeten de tweakers hun woord houden. Lastig, want 50 euro betalen per maand is veel duurder dan hun usenet abonnement waar ze alles kunnen downloaden. Snel smoezen verzinnen, ehm, usenet heeft alles meteen, usenet heeft geen ondertitels, usenet heeft alles in 4K, bij usenet betaal je niet voor content die je niet wil zien, bij usenet hoef je niet te schakelen tussen diensten, bij usenet ben je de eigenaar van de content. Phew, gelukkig genoeg redenen om geen (extra) streamingsdienst te gaan betalen.

Edit: typefouten weggehaald, omdat ik dit typ op mijn smartphone van 1000 euro met onbeperkte data voor 30 euro per maand, al zit ik nu even thuis op de wifi voor 50 euro per maand en gaat typen moeilijker omdat ik een pizza van 15 euro eet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:32

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

psychodude schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:57:
[...]

De versplintering zal vermoed ik ook wel weer terug lopen, indien Disney+ de lage prijs zal weten te blijven hanteren. Netflix is een grote speler. Maar bijvoorbeeld diensten als Hulu zijn dit in verhouding gezien totaal niet. En ik vermoed dan ook dat de insteek van Disney dan ook weinig anders is dan dit soort partijen kapot concurreren. En gezien de aggressiviteit waarmee Disney zich de afgelopen 5 - 10 jaar doet groeien, zullen ze hier waarschijnlijk in gaan slagen.

Vervolgens natuurlijk wel weer de vraag, worden wij als consument hier beter van? Maar zoals het er nu naar uit ziet zie ik op termijn eigenlijk maar 4 potentiele aanbieders die zullen gaan overleven:
  • Disney+
  • Netflix
  • Amazon Prime
  • HBO
En concurreren op content zullen deze niet tot nauwelijks gaan doen. In plaats daarvan zullen ze meer en meer een totaal gescheiden aanbod krijgen.

Indien de prijs per dienst laag blijft, is dit zeker te doen. Maar het loopt wel op zolang als je daarnaast (zinloos) voor kabel dient te blijven betalen. En dit staat natuurlijk los van deze online diensten, maar is helaas iets waar het in de praktijk wel op uit draait.
Wat je dan ook kunt doen natuurlijk is 3 maanden Disney+, 3 maanden Netflix, 3 maanden Amazon, 3 maanden HBO. Of bijvoorbeeld 3 maanden Netflix, een maand Disney+ (wat films bingen), 2 maanden Amazon, weer 3 maanden Netflix en dan 3 maanden HBO om onder andere het nieuwste seizoen van je favoriete serie te kijken en dan weer terug naar Netflix? Ik bedoel, waarom zou je ze allemaal tegelijk moeten hebben? Het kan ook "serieel monogaam". Dan betaal je uiteindelijk voor 1 aanbieder maar kan je toch alles kijken - alleen niet alles tegelijk.

Trouwens @Droefsnoet, je laatste post was vrij ranterig, wat niets toevoegt aan de discussie. Zou je dat in het vervolg achterwege willen laten? Alvast bedankt.

En een dergelijke discussie over streamingdiensten in z'n algemeen is in dit specifieke Disney-topic ook niet echt op z'n plaats denk ik, bij nader inzien...

Albantar wijzigde deze reactie 29-04-2019 12:23 (3%)

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• heplam
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 05-12 14:15
En Disney heeft dus vanaf nu ook HULU in handen.

https://variety.com/2019/...-comcast-deal-1203214338/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 05-12 15:13

gws24

Thinking is hard!

edit: reactie van @VirinR verkeerd gelezen dus de mijne verwijderd ;)

gws24 wijzigde deze reactie 26-05-2019 19:58 (86%)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:24
Een tijdje geleden heb ik een factsheet gevonden van Disney+ op een Disney website.
Ik had het niet opgeslagen en kon het daarna niet meer terugvinden tot vandaag.

Op deze website: https://lumiere-a.akamaih...y_fact_sheet_84587e24.pdf is te zien, wat voor originele content er aankomt en welke oudere films/series op Disney+ verschijnen.

• VirinR
Disney heeft een bundel aangekondigd met daarin Disney+, Hulu en ESPN+ voor $12,99 per maand. Dit is een korting van $4,97 per maand. Uiteraard alleen in de VS verkrijgbaar, maar wel interessant dat Disney zijn streamingdiensten bundelt.

Ook heeft Bob Iger bekend gemaakt dat Disney+ op launch ook in twee andere markten zal starten, maar welke landen dit zijn is niet bekend.

Daarnaast is er ook bekend wat voor content op de eerste dag beschikbaar zal zijn, namelijk:
  • 8 Star Wars films
  • 4 Marvel films
  • 18 Pixar films
  • 70 Disney animatiefilms
  • 240 Disney Live Action Films
Ook zal er 600 uur aan content van National Geographic beschikbaar zijn en 7500 TV-afleveringen.

Zelf vind ik het wel jammer dat er maar vier Marvel films op launch beschikbaar zijn. Met Disney+ wou ik juist alle films van de MCU achter elkaar kijken. Ik heb Black Panther, Doctor Strange en Spider-Man Homecoming wel gezien, maar alle andere films weer niet.

VirinR wijzigde deze reactie 07-08-2019 14:42 (54%)

• Simon Shipperd
  • Laatst online: 02-12 16:09
Ik zal maar niet hopen dat de Nederlandse versie van Darkwing Duck beschikbaar zal zijn :-(

• Gaitman
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 05-12 13:05

Gaitman

The Real One

#DisneyPlus komt naar Nederland! Al je favoriete films en series verhuizen naar een nieuwe plek. Start met streamen vanaf 12 november.

Blijf als eerste op de hoogte en meld je aan via: http://di.sn/6181EN3DT
Bron: https://www.facebook.com/DisneyPlusNL

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ook een countdown clock op de nederlandse preview site: https://preview.disneyplus.com/nl/ :) .

Ik ben benieuwd en ga denk ik wel een abonnement naast netflix afnemen om te kijken of het bevalt.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• nadroJ
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 05-12 15:11
€ 5,8325 per maand bij een jaarabonnement.

nadroJ wijzigde deze reactie 19-08-2019 15:54 (7%)

Canon, Apple & Samsung spul

• gws24

gws24

Thinking is hard!

ed1703 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:44:
[...]

Is NL ook eens in het nieuws op elke US techwebsite.
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan NL om daar als 1 van de landen te beginnen?
Is welkom hoor, daar niet van oOo
Speculatie natuurlijk maar ik denk dat het komt doordat het overgrote deel van NL breedband ter beschikking heeft en natuurlijk ook 1 van de grote internet knooppunten van europa. Wat waarschijnlijk ook meespeelt is denk ik hoeveel content ze direct beschikbaar kunnen maken, kan mij voorstellen dat in andere landen bepaalde contracten met zenders langer doorlopen en dat er daardoor te weinig content is om te launchen.
nadroJ schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:53:
[...]

€ 5,8325 per maand bij een jaarabonnement.
€6,99 is een prima prijs! (hoe reken jij eigenlijk naar 5,8325 toe want in je bron wordt gewoon 6,99 genoemd. Laat maar, dat is natuurlijk de jaarprijs gedeeld door 12 8)7

gws24 wijzigde deze reactie 19-08-2019 16:02 (18%)

• Remmetje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:39
Het is nu enkel de vraag of ze net als Netflix ook dat hele SD/HD/UHD - 1/2/4 schermen beleid gaan voeren. Anders zou je nog een abo van 10 euro ofzo af moeten nemen om HD content (of wellicht zelfs 15 euro voor UHD) te zien. Dat is dus nog even afwachten.

Maar ik ben zeer verheugd dat Nederland bij de introductie landen hoort. Blijken de geruchten dus toch waar te zijn.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:04
hier wordt het dus gelijk een jaar abo gekocht :)

Disney wordt bij mij en m'n vrouw verslonden. Klein kindje in de familie die vaak over de vloer komt. Perfect

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ik hoop dat de decoder van kpn disney+ gaat ondersteunen net zoals ze dat doen met netflix, anders moet ik streamen via de chromecast. ook geen probleem maar via de decoder is net even wat makkelijker.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:10

PcDealer

HP ftw \o/

Ik had me destijds (maanden geleden) al ingeschreven en nooit meer iets gehoord na de bevestiging van inschrijving. Nu moet ik via RTL Boulevard nota bene vernemen dat het er aan komt...

LinkedIn WoT Cash Converter

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 00:43
Ik ga direct een jaarabo nemen naast Netflix en kijken wat er thuis meer gekeken wordt. Ik betaal 14 euro per maand voor Netflix, dus dan valt 70 euro mee (vind ik).

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:46
Droefsnoet schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:13:
[...]

Dat zou inderdaad ideaal zijn. En dan het liefste niet als tijdelijke huur, want als je het abonnement op de streamingdienst stopt, dan heb je helemaal niks meer. Je zou als het ware je favoriete film/serie altijd moeten kunnen kijken als je er voor hebt betaald en eigenlijk ook offline moeten kunnen kijken.Dan ben je ook niet afhankelijk van een internetverbinding en je eigen account als je ergens anders die film/serie wil zien, want inloggen bij jan en alleman is ook zoiets.

Het klinkt als toekomstmuziek, maar eigenlijk zouden ze iets moeten verzinnen dat je die film 'fysiek' zou kunnen hebben, zodat je het kan meenemen waar je maar wil en kan kijken waar je wil, zonder internetverbinding. Ja dat klinkt een beetje abstract en raar, hoe leg ik dat uit. Ehm, dat je zeg maar je film/serie op een usb stickje hebt staan ofzo. Een serie koop je dan natuurlijk niet per aflevering, maar meteen het hele seizoen. Haha dat zou gaaf zijn. En die kan je dan overal kopen, niet alleen bij Disney. En zo kun je alleen usb stickjes kopen van de films/series die jij wil zien en betaal je nooit voor iets dat je niet gebruikt. #goudenidee.
Dat bestaat al, het heet DVD ;)

Soms ben ik bijna gelukkig

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-12 22:08
nadroJ schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:01:
Wat ik inderdaad niet snap is dat ze niet gewoon de hele mikmak online gooien. 4 Marvel films is een lachertje. Is dat echt enkel een licentie issue?

Ik wil best een jaarabonnement overwegen, maar vind het aanbod gewoon nog magertjes.
Het zal deels licentie zijn maar deels ook marketing. Als ze alles in de 1e maand online plaatsen dan zegt iedereen op na die maand. Als ze een 2e/3e/4e gedeelte volgend jaar toevoegen blijven mensen lid of worden ze weer lid en kan Disney de prijs gaan verhogen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

MarcHealthy schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:46:
Hier hangt het af of er een leuke combi deal met hulu komt. Staan flink wat series op die ik kijk, die op hulu staan dus dan zou ik zeker een jaar abbo nemen. We gaan het zien komende maanden :)
Ik zou dit ook geweldig vinden (mits zonder reclame tussendoor), maar de officiële site van Disney+ toont eigenlijk al dat Hulu er niet bij zit, jammergenoeg.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Hoe graag ik Hulu ook zou willen. Kansen zijn zo goed als nihil. De hele rechtenkwestie is veel te complex. Sowieso zouden ze dan dus weer exact dezelfde versnippering van content hebben die Netflix en Amazon ook al hebben.

Maar ik heb Disney+ even on hold staan. Het bedrag vind ik prima, maar ik wil wel gewoon een app op mijn TV hebben om het te kunnen zien, zo niet dan wacht ik wel een paar jaar tot dat wel komt. Ik heb een chromecast en xbox one, maar gewoon geen zin om daarmee te gaan kijken, dan kijk ik wel dingen uit de toch al immense backlog van de andere aanbieders :)

I got a bad feeling about this.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:10

PcDealer

HP ftw \o/

Pannekoek81 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:33:
[...]

Geen idee, maar mijn Sony smart tv is niet altijd even smart. Verliest om de week ongeveer (soms 3 dagen, soms 8) netwerk verbinding, bedraad of draadloos maakt niet uit.
Vast ip instellen en niet dynamisch met het mac-adres in de vaste pool?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:55
PcDealer schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:38:
[...]

Vast ip instellen en niet dynamisch met het mac-adres in de vaste pool?
Ook getest, maar helaas hetzelfde resultaat. Andere modem/router ook geen oplossing.

Thanks voor meedenken d:)b

Pannekoek81 wijzigde deze reactie 21-08-2019 13:03 (5%)

• Brammos85
  • Laatst online: 03-12 11:00
Malcolm in the middle! Awesomeness!

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

ArnoutV schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:14:
Hmm alleen maar "family friendly" content, er zal dus ook veel niet te zien zijn.
Zeker omdat Hulu niet naar NL komt.
[...]

http://whatsondisneyplus....t-wont-be-on-disney-plus/
Wat heb je dan aan je marvel licentie als je 16+ content niet wil tonen 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:20

ed1703

I'm still learning...

ArnoutV schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:14:
Hmm alleen maar "family friendly" content, er zal dus ook veel niet te zien zijn.
Zeker omdat Hulu niet naar NL komt.

[...]

http://whatsondisneyplus....t-wont-be-on-disney-plus/
Ik ga er zelf een beetje vanuit dat dit met Disney+ de eerste stap is. Als je netflix echt hoofdpijn wilt bezorgen ga je ook een global service uitrollen die alles dekt wat Hulu nu heeft.
Kortom: Disney+ en Hulu wereldwijd in een package bieden. Zonder die content zal Disney+ geen verwoestend succes opleveren op wat Star Wars addicts na. Apple TV Plus gaat hetzelfde lot tegemoet.
Met alleen maar Family Friendly kom je er niet.

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, speelt/werkt met Cisco (ISE, Nexus, Catalyst), Mikrotik, Ubiquiti (edge+unifi), VMWare, RaspBerry PI, Debian, Ubuntu, Domoticz en Synology.

• Jannick
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20:54
Iemand enig idee of Disney+ ook 4K, HDR10, Dolby Vision, etc. gaat ondersteunen?

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

• Shandon
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01:28
gws24 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:39:
Ben ook benieuwd hoe ze aan de verplichte 30% (toch?) europese content gaan komen. Ik kan zo uit mijn hoofd eigenlijk niet bedenken welke europese content Disney zelf heeft. Er zal best wat in europa gefilmd zijn en daardoor is het misschien 'europees' maar toch.
Disney heeft behoorlijk wat co-producties lopen binnen de EU, zowel live-action, als geanimeerd. Een groot deel van wat ze momenteel op Disney Junior, Disney Channel en Disney XD tonen, bestaat uit Europese producties. Als ze die al non-stop streamen, dan hebben ze al een groot deel van die 30% gedekt. De nieuwe reeks gebasseerd op 101 Dalmatians (101 Dalmatian Street) wordt door een Londense studio ontwikkeld en geanimeerd. Daarnaast komt nog eens de Jetix Europe library die ze in bezit hebben.

Disney heeft ook "officiële" productie entiteiten binnen de EU. Zo zijn de meeste Disney features van de jaren 90 en 00 zijn co-producties met Walt Disney (Feature) Animation France. DuckTales: The Movie, A Goofy Movie, Hunchback of Notre Dame, Hercules, Tarzan, The Emperors New Groove, Brother Bear, Fantasia 2000, en nog eenhandvol shorts.

Als de EU regel te omzeilen valt met "geproduceerd binnen de EU", dan komt daar nog eens een hoop bij. Meerdere seizoenen van Sofia the First, Elena of Avalor zijn bvb. door TeamTO in Frankrijk geanimeerd.

Die 30% gaat geen probleem zijn ;)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Iemand de algemene voorwaarden al doorgenomen ?
Een aantal schrijf en spelfouten, Hoplossingen ?
Contactpersonen en rechtsinstanties in de VS

Vooraf al bepalingen invoeren dat er geen 'class-action' rechtzaken begonnen mogen worden

al met al nog wel aan enige verbetering onderhevig, zo te zien

Acties:
  • +13Henk 'm!
  • Pinned

• VirinR
Tijdens het Disney+-panel bij D23 zijn er verschillende aankondingen gemaakt en trailers vrijgemaakt.
Hieronder even alle vrijgegeven trailers van originele series en films:

Dan een paar aankondigingen:
  • 4K HDR is inbegrepen bij Disney+. Een duurder abonnement is hiervoor niet nodig.
  • Met één Disney+-account kan er op vier apparaten gelijktijdig gekeken worden.
  • één Disney+-account kan zeven profielen hebben. Er is ook een optie om een kinderprofiel aan te maken. Deze heeft een andere interface dan de 'volwassen' profielen.
Star Wars:
  • Ewan McGregor zal terugkregen als Obi-Wan Kenobi in een nieuwe live-action Star-Wars serie. De scripts zijn al geschreven en de serie zal in 2020 gefilmd worden.
  • Het nieuwe seizoen van Clone Wars komt in februari 2020 uit.
  • Er is een timeline van de Star Wars-saga met drie verschillende Ages. Deze Ages zullen in de Disney+-app zichtbaar zijn:
Disney
  • Hilary Duff keert terug als Lizzie McGuire in een nieuwe sequel van de Disney Channel-serie.
  • Phineas & Ferb krijgt een eigen film op Disney+ namelijk Phineas & Ferb The Movie: Candace Against the Universe in 2020.
  • The Muppets krijgen een short-form 'unscripted' serie met gastoptredens van celebrities op Disney+, ook in 2020.
Marvel
  • Randall Park (Ant-Man and the Wasp) en Kat Dennings (Thor: The Dark World) zullen beiden terugkeren naar de MCU als hoofdrollen in de Disney+ serie WandaVision.
  • Kathryn Hahn zal ook een rol spelen in WandaVision.
  • Emily VanCamp keert terug als Agent 13 in The Falcon and the Winter Solder.
  • Er komen nog eens drie nieuwe MCU-series op Disney+, namelijk Ms. Marvel, She-Hulk en Moon Knight.
Andere Disney+ films en series
  • Een nieuwe comedyserie Diary of a Female President zal in januari 2020 uitkomen. Uitvoerend producent Gina Rodriguez zal daarnaast de volwassen titelpersonage spelen.
  • Stargirl, een film gebaseerd op het gelijknamige boek komt begin 2020 uit.
EDIT: Disney+ ondersteunt Dolby Vision, HDR10 en Dolby Atmos. Met de Disney+-app mag je op tien apparaten content downloaden voor offline kijken, er is geen limiet op de hoeveelheid keer dat je een titel mag downloaden. Disney+ ondersteunt ook de Nederlandse taal voor de menu als voor de content, dit kan zowel gesproken zijn als ondertiteld.
Bron: https://dtcimedia.disney....ney-plus-at-d23-expo-2019

VirinR wijzigde deze reactie 24-08-2019 10:47 (28%)

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

https://www.cnet.com/news...e-to-stream-release-date/

Een overzicht van alle(?) content beschikbaar direct na de launch én aankomende (2020/2021) films en series.

Als ik dit bericht (en het bericht van @VirinR ) zo lees, denk ik dat ik toch maar een jaar abonnement ga proberen... :)

[edit]
Disney+ trailer

KillerBee wijzigde deze reactie 24-08-2019 17:54 (18%)

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

KillerBee schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:17:
https://www.manners.nl/di...google&utm_medium=organic
https://www.altpress.com/...ssword-sharing-streaming/

@Russel88 : het delen van een account, zoals Netflix tot nu toe gedoogd (want ook bij Netflix is dit niet toegestaan), is bij Disney+ niet toegestaan, Disney zal hier actief op acteren.
Als je als Netflix dit soort zaken gaat verspreiden lijkt mij dit erg lastig onderuit te halen als ze ineens account sharing verbieden en mensen actief gaan blokkeren.

Ik ben benieuwd hoe Disney+ hiermee uiteindelijk mee omgaat als hun grootste concurrent het gewoon toelaat.

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:29
Pfff met al die aankondigen denk ik nu toch

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-12 22:08
[..] it won't be releasing episodes of its original series all at once like its giant rival does -- new episodes will come out weekly.
Afleveringen worden dus inderdaad per week vrijgegeven in plaats van direct zoals Netflix dat met eigen producties (vaak) doet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Ivysaur
  • Niet online
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Vind het zo geforceerd overkomen. Nu ook met de animatie van Lady & Vagebond. Enzo. Denk dat dit de film en serie-wereld niet te goede komt. Gok er op dat er steeds meer kwantiteit dan op kwaliteit geselecteerd wordt. Dat doet Netflix nu ook al.

Beetje jammer. Zo is het nou eenmaal tegenwoordig.

• VirinR
mschol schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 16:03:
[...]
dit zal per land wel weer verschillen, met in het ergste geval alleen NL audio/subs in NL
Van het laatste persbericht van Disney cc: @Russel88
Multiple Languages: At launch, Disney+ will offer support for English, Spanish, French and Dutch languages, including both user interface as well as audio support and/or subtitles for library content, with additional languages available for Disney+ Originals.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Nou, ik ben er klaar voor hoor. Ik heb Videoland dit weekend opgezegd, aangezien ik maximaal 2 streaming diensten wil hebben. Niet perse voor de kosten alswel dat het anders nogal onoverzichtelijk word.

Ik heb wel vertrouwen in Disney+, die Mandalorian trailer deed het voor mij :)

EDIT:

De Netflix app gaf mij een pop-up dat ik mijn account met iedereen mag delen inclusief een link waarmee ze konden inloggen. Kan me niet voorstellen dat dat helemaal los staat hiervan .

PWM wijzigde deze reactie 26-08-2019 11:20 (25%)

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 05-12 12:13

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Mars18 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:54:
Zelf niet echt fan van Star Wars.
Ik vind het aanbod van bekende films nog maar karig op dag 1:

Day one library overview

The Marvel movies available at launch will be:

Captain Marvel
Iron Man
Iron Man 3
Thor: The Dark World
Hmm, is inderdaad karig.. Had op z'n minst verwacht dat alles van Phases 1 & 2 erop zou staan, met misschien een deel van 3.

Als het er uiteindelijk maar wel allemaal op komt te staan en dat ze dat niet zoals bij Netflix gaan rouleren. Dat je een jaar Iron Man 2 & 3 beschikbaar hebt zonder Iron Man 1. Dat flikken ze bij Netflix ook regelmatig bijv. met een Back to the Future of Indiana Jones o.i.d. 8)7

Pendaco wijzigde deze reactie 26-08-2019 15:27 (22%)

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15:21
Ben benieuwd wanneer de app beschikbaar komt voor mijn LG smart tv :)
Gebruik netflix ook via de LG Smart Tv apps, vind dat via het KPN kastje waardeloos werken.

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 05-12 12:13

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

algalid schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:11:
Ja, die apps voor TV's is een groot vraagteken, Amerikaanse tech websites viel het ook op dat er niets gezegd werd over bvb Samsung en LG, meer kans is er voor Android TV's zoals Sony.
Ik ga er wel vanuit. Volgens mij zijn het ook gewoon veredelde web apps, dus de basis met de bestaande web site/app voor browsers zouden ze al hebben.

Wat ik ook op de LG site lees;
Web apps are written using HTML with copious amounts of CSS and JavaScript for style and functionality. Any modern web browser can deliver this type of apps to the user. Web apps on webOS TV are given access to the same hardware and OS features that typically available to native apps.

Web apps built for webOS TV are very similar to standard web apps. Like the standard web applications, you can create web apps for webOS TV using standards-based web technologies like HTML, CSS, and JavaScript. Anyone with experience in building web applications can easily start developing web apps for webOS TV.
Dan zou je zeggen dat het dan niet heel ingewikkeld hoeft te zijn om de schil (app) daaromheen op te zetten en in de store te gooien. Zo werkt de Plex app ook namelijk.

Wat betreft account sharing zou ik me kunnen indenken dat ze kijken of er gelijktijdig of binnen een korte periode, vanaf verschillende IP's die zich in verschillende regio's bevinden, gebruik maken van de dienst. Misschien met een straal van een x aantal kilometers, zodat dezelfde stad/gemeente geen probleem is.

Maar we zullen snel genoeg zien hoe strikt ze er op zijn ;)

Pendaco wijzigde deze reactie 27-08-2019 12:08 (3%)

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• Rex
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-11 17:43

Rex

Wolven zijn mooie dieren

ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:30:
En nee ik denk niet dat je recht hebt op de toegang tot content als je drie maanden afwezig bent van het hoofdverblijf.
Je hebt dat recht wel. (Verordening (EU) 2017/1128). Zolang je maar tijdelijk in een ander EU land verblijft waar je geen inwoner van bent, heb je het recht tot alle online content die je in je thuisland hebt afgesloten.

Ik kan het weten... Ik heb maandenlang bij NPO, Caiway en CanalDigitaal lopen zeuren dat hun IP-restricties illegaal waren. Nu kan iedereen dankzij de wet (en mijn gezeur) een NPO Start Plus abonnement afsluiten, en overal in Europa Nederlandse TV kijken.

Het werkt ook trouwens de andere kant op. Als je je wilt abonneren op de HBO streamingdienst, die in NL niet beschikbaar is, dan kun je het in een ander EU-land afsluiten en onbeperkt in NL gebruiken.

Rex

• pipo01
  • Laatst online: 21:55
Op de D23 website hebben ze nu een aanbieding. Als je gelijk een abo voor 3 jaar afsluit, dan krijg je 33% korting op het jaarbedrag: https://d23.com/disney-plus-exclusive-offer/

Bij de voorwaarden staat dat dit US-only is, maar hopelijk gaan ze een soortgelijke actie ook hier aanbieden.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Niet huilen en/of boos worden, als je straks kan fluiten naar je 126 euro, want het is en blijft een (hele grote) gok of dit gaat werken voor NL accounts.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

reller schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:21:
komt er nog btw bij? lol

Quote:
Taxes added to price, where applicable
Ja, omdat elke staat in de vs verschillende tarieven heeft, sommige zelfs geen, worden alle prijzen in de vs altijd zonder tax (btw) gecommuniceerd. Als je ooit in de vs bent zal je dit ook overkomen in bv een supermarkt. (beetje net zoals de Makro die altijd zonder btw communiceerd)
en wat is US payment method?

Quote:
Valid for US residents with US payment method only

Is een NL credit card niet geldig?
Klopt, je zal een amerikaanse creditcard moeten hebben. als je mazzel hebt komt je nederlandse er door heen maar normaal gezien kunnen ze die gewoon blokkeren.

gws24 wijzigde deze reactie 30-08-2019 22:22 (4%)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:08
Rex schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:57:
[...]

Je hebt dat recht wel. (Verordening (EU) 2017/1128). Zolang je maar tijdelijk in een ander EU land verblijft waar je geen inwoner van bent, heb je het recht tot alle online content die je in je thuisland hebt afgesloten.

Ik kan het weten... Ik heb maandenlang bij NPO, Caiway en CanalDigitaal lopen zeuren dat hun IP-restricties illegaal waren. Nu kan iedereen dankzij de wet (en mijn gezeur) een NPO Start Plus abonnement afsluiten, en overal in Europa Nederlandse TV kijken.

Het werkt ook trouwens de andere kant op. Als je je wilt abonneren op de HBO streamingdienst, die in NL niet beschikbaar is, dan kun je het in een ander EU-land afsluiten en onbeperkt in NL gebruiken.
Dat zijn wel 2 heel verschillende dingen. Het ene is het recht om je legaal afgesloten abonnement ook zonder georestricties in het buitenland te kunnen kijken, als je tijdelijk niet in je thuisland verblijft.

Het andere gaat om het afsluiten van een abonnement in een ander land dan waar je woont en dat weer in je eigen land of een derde land bekijken. Dat is qua invulling iets totaal anders.

Heb je ergens een link naar de precieze wetteksten waar je aan refereert?

• Robinho96
  • Registratie: januari 2012
Ik hoop dat Disney+ na de initiele release ook snel naar België komt. Vlaanderen hadden ze nu toch al wel kunnen laten behoren tot de landen/regio's waar de dienst als eerste naartoe komt, aangezien wij toch ook Nederlands praten. Vind ik een gemiste kans van Disney... :-(

• Gayguy
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 12-09 16:34
SadisticPanda schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:17:
Ik wil gewoon weten of duckter 1987, gooftroop en eventueel boy meets world er volledig opstaat :D
De klassieke Ducktales komt sowieso online. Ik dacht zelfs dat de complete Disney afternoon programmering online komt

• Rex
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-11 17:43

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Jorgen schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:07:
Dat zijn wel 2 heel verschillende dingen. Het ene is het recht om je legaal afgesloten abonnement ook zonder georestricties in het buitenland te kunnen kijken, als je tijdelijk niet in je thuisland verblijft.

Het andere gaat om het afsluiten van een abonnement in een ander land dan waar je woont en dat weer in je eigen land of een derde land bekijken. Dat is qua invulling iets totaal anders.
Oh! Ik zal het even verduidelijken: Je hebt het recht om in andere EU lidstaten waar je tijdelijk verblijft, toegang te krijgen tot alle onlline-inhoudsdiensten die je woonland afneemt. (Verordening (EU) 2017/1128. Artikel 3.1)
Je hebt dus het recht om in Nederland Netflix af te nemen, maar NIET het recht om bijv. in Finland HBO af te nemen.

Maar..... De verordening geeft ook aan hoe de controle op woonlidstaat mag plaatsvinden. Een online-inhoudsdienst als Netflix kan alleen maar de volgende controlemiddelen gebruiken bij het afsluiten van een overeenkomst:
  • Betalingsgegevens
  • het factuuradres van de abonnee
  • een verklaring waarin de abonnee zijn adres bevestigd
  • een controle van het IP-adres
In theorie zijn er nog een aantal andere controlemogelijkheden, maar in de praktijk zul je zien dat zo goed als alle online diensten alleen maar op IP adres & bankrekeninggegevens controleren. Dit is makkelijk te faken, dus daarom zei ik in een vorige reactie dat je diensten in andere EU landen kunt afsluiten, en dan dankzij de EU verordening onbeperkt* in NL kunt gebruiken.

* = Een aanbieder kan bij twijfel over de woonlidstaat een tweede IP-controle uitvoeren. Gewoon dan weer ff de VPN aanzetten. :7

Rex wijzigde deze reactie 31-08-2019 11:23 (4%)
Reden: verduidelijking

Rex

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Gayguy schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:20:
[...]

De klassieke Ducktales komt sowieso online. Ik dacht zelfs dat de complete Disney afternoon programmering online komt
Hopelijk ook in de Nederlandse taal met de enige echte Johnny Kraaijkamp jr. O+

• VirinR
Disney heeft de previewpagina van Disney+ bijgewerkt met meer info: https://preview.disneyplus.com/nl/
Vreemd genoeg geen melding van The Simpsons of andere content

VirinR wijzigde deze reactie 31-08-2019 13:06 (23%)

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

https://disneyplus-nederland.nl/

Zojuist gevonden en ik vind 'm best interessant: een onofficiële Disney+ fan website.
Niet alleen heeft deze website een uitgebreid overzicht van alle content wat er straks op komt te staan, maar ook alle (inhoudelijke) informatie over de content e.d.

Acties:
  • +12Henk 'm!
  • Pinned

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Er loopt nu een gratis proefperiode, tot aan de officiële start op 12 november a.s.

iOS: https://apps.apple.com/nl/app/disney/id1446075923
Android: https://play.google.com/s...?id=com.disney.disneyplus

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:20

ed1703

I'm still learning...

Mooi, dank.
Gelijk geactiveerd.

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, speelt/werkt met Cisco (ISE, Nexus, Catalyst), Mikrotik, Ubiquiti (edge+unifi), VMWare, RaspBerry PI, Debian, Ubuntu, Domoticz en Synology.

• Deurstopper
  • Registratie: juli 2012
  • Niet online
Sargan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:36:
Via Ideal betalen is niet mogelijk zag ik?
Dus je maandelijkse abonnement moet je dan betalen via Paypal of creditcard?
Net met 0.01 cent de proefperiode via iDEAL geactiveerd.

Steam: http://steamcommunity.com/id/DeurstopperNL Origin: DeurstopperNL

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:56
Sargan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:42:
[...]

Ik heb ABN Amro en er staat in rode letters "Niet beschikbaar voor deze aankoop". Is dat dan een ABN Amro dingetje?
Voor ING hetzelfde.
Via de website of de Play/Appstore. Dat laatste werkt volgens mij niet voor abonnementen met iDeal.

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Marconier schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:51:
Ik heb de IOS-app gedownload en kon alleen via de app-store betalen. Geen IDEAL-optie gezien.
Iemand enig idee of je vanaf je telefoon ook kunt streamen naar tv?
In elk geval via Chromecast.

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Abonnement genomen via App Store en daarna opgezegd, kun je gerust tot 11/11 blijven kijken zonder dat je vergeet op te zeggen.

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• Haribo112
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:44
Net aangemeld, maar het eerste dat ik wil zien staat er alvast niet op: Air Crash Investigation, van National Geographic. Ook onder de alternatieve naam "MayDay" kan ik het niet vinden. Jammer.

• Marconier
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 04-12 19:19
RobbertDs1 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:53:
Iemand al een lijstje met content?
Zit momenteel nog in het buitenland dus moet ff wachten tot ik thuis ben voordat ik het kan activeren.
https://www.cnet.com/news...e-marvel-star-wars-pixar/

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 05-12 12:56
Marconier schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:12:
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren met de content op Netflix waar Disney eigenaar van is. Zal dit eraf worden gehaald of is er een verplichting/overeenkomst tussen beide bedrijven?
Grotendeels was dit al lang gebeurd :)
Marvel en SW waren zo goed als al weg van Netnix.Netflix.

Outerspace wijzigde deze reactie 12-09-2019 12:54 (2%)
Reden: Verbasteringen doen niet aan

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:28

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Bij mij werkt het allemaal prima, staat een hoop op!

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Marconier
s0kkie schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:30:
[...]

Grotendeels was dit al lang gebeurd :)
Marvel en SW waren zo goed als al weg van knil.
Knip

Outerspace wijzigde deze reactie 12-09-2019 12:55 (3%)
Reden: Verbasteringen doen niet aan

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:23

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

Hier heeft iOS app op iPad en iPhone geen issues, en op mij macs werkt alles ook in Safari en Chrome prima.
De Pressrelease spreekt over "De proefperiode is bedoeld om het platform technisch te optimaliseren". Dit is dus zoals maanden terug al rond ging een open beta voor het platform.
Dat zal ook zijn waarom er geen cast knop is voor Chromecast of Airplay. En je kan niet handmatig tussen resoluties switchen, ik neem aan dat ze eerst de basis functionaliteit testen en ons geleidelijk meer opties geven straks.

Jammer dat er weinig info over resoluties enzo bij de content aanwezig is. Rogue One staat bijvoorbeeld vermeld in het "4K, UHD en HDR" tab. Maar Rogue One is nog nooit in die formats uitgegeven, dus ik ben heel benieuwd wat we hier krijgen, maar de info bij Rogue One rept nergens over.

Spike_wolf wijzigde deze reactie 12-09-2019 09:53 (21%)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

• RBH
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:25

RBH

Wazzup?

Spike_wolf schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:54:
[...]

Jouw iPad app heeft wel een cast knop? hier niet, zouden ze dat dan in fases al implementeren?
Yep, zie screenshot. Wellicht dat het in fases wordt geïmplementeerd ja, maar het werkt iig nog niet..

6D | 35 1.4 ART | 70-200 L | Apple Watch 5 | PSN: Robin_NL90

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:04
Miki schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:55:
Ik snap de hosanna nog niet helemaal van Disney+. Als ik de content vergelijk met Netflix snap ik dat je op €7 uitkomt. Uiteraard zitten er goede films en wat series tussen maar het is met name een overload aan kinderfilms en weinig 18+ content met name series. Hiermee doel op series die zich kunnen meten met een: Narcos, Better call Saul, Ozark, Fargo, The Americans, enz, enz.
Wellicht komt het nog wel gezien het prille begin van deze dienst maar ik ben zover om nu al mijn Netflix account direct in te ruilen voor Disney+
Je hebt vast geen kinderen :P

En vergeet ook niet dat Disney eigenaar is van de Star Wars franchise...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Sempy
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:33
Voor mensen die via de browser problemen hebben met inloggen, bij mij was dit opgelost zodra ik de VPN uitschakelde.

Gifts for Tweakers | Groupstats

• Marconier
Casten naar Samsung TV met Airplay werkt ook goed, Ik mis alleen de ondertiteling.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Pff, wat een mooie app zeg. Echt soepel. Leuk dat we het mogen proberen. Ga zo vliegen, heb de eerste films gedownloadt

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jammer dat er geen native Samsung TV app is. Met ChromeCast Ultra kan ik wel 4K krijgen, maar geen 5.1 surround (tv doet geen passtrough naar receiver), of wel 5.1 geluid maar geen 4K als ik de Chromecast in de receiver plug. Dankzij de super onhandige HDCP DRM :/

• hjbaard
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 28-10 12:32
Marconier schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:15:
Casten naar Samsung TV met Airplay werkt ook goed, Ik mis alleen de ondertiteling.
Ik had hetzelfde. Bij mij was het 1 keer de ondertiteling kiezen en daarna werd het onthouden.

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:54
Op de telefoon werkt het hier prima. Casten naar Chromecast werkt ook, al liep een stream al 2 keer vast. Casten naar ingebouwde Chromecast in mijn Sony Android TV werkt gewoon niet. Na lange tijd koppelen verschijnt het Disney+ logo in beeld met de tekst "Ready to cast from your phone, laptop or tablet, maar kort daarna een foutmelding:

An unexpexted error occured communicating with a service.

En:

Something went wrong. Please try again. If you continue to have issues, please contact Disney+ Subscription support. (No Error Code)

playback.scenarios-empty

KlaasjeNL wijzigde deze reactie 12-09-2019 10:28 (8%)

• Catmandos
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:04
KlaasjeNL schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:26:
Op de telefoon werkt het hier prima. Casten naar Chromecast werkt ook, al liep een stream al 2 keer vast. Casten naar ingebouwde Chromecast in mijn Sony Android TV werkt gewoon niet. Na lange tijd koppelen verschijnt het Disney+ logo in beeld, maar kort daarna een foutmelding:

An unexpexted error occured communicating with a service.

En:

Something went wrong. Please try again. If you continue to have issues, please contact Disney+ Subscription support. (No Error Code)
Heb hier hetzelfde met de ingebouwde chromecast in een sony TV.

Overigens werkt de rest naar behoren.

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18:34

Major_ton

Shoot!

Voor de WebOS bezitters; Ik heb een LG 65B6 uit 2016 met WebOS 2.0 en apps als Netflix, YouTube, Amazon Prime, rtlXL, Videoland etc werken gewoon top. @gielie, van outdated spul is dus niet echt spraken. De Disney+ app is gewoon te vinden in de LG content store onder Apps+Games en dan het tabje New. Succes!!

Website | DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T2 - 16mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - Asus ROG G751JT - Asus UX430

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:17
G.Scholtens schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:44:
Kan iemand aangeven of animatie / tekenfilms gewoon in NL audio zijn?
confirmed

• johnnyvos
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 03-12 06:37
Zie nog geen Disney + onder de google assistant staan om films te linken met mijn Google Home. Jammer want de kids gebruiken vaak Google Home om te zeggen speel een bepaalde film af. Nu kan alleen Netflix automatisch opgestart worden.

Het is natuurlijk nog vroeg maar hopelijk voegt Google samen met Disney deze feature nog toe. (Wordt wel lastig in de toekomst om een onderscheid te maken tussen Netflix en Disney plus voor dit soort apparaten, ik moet denk ik een keuze gaan maken, of Netflix of Disney automatisch laten starten wanneer ik vraag aan Google Home om een bepaalde film te starten.)

• smashit
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:27
Hier Disney+ geinstalleerd op een LG B6. App was meteen te vinden in de store en makkelijk te installeren.

Mijn eerste ervaringen over de app op de LG B6:
- werkt minder intuitief dan Netflix
- Ondanks dat een film aangeeft dat deze HDR is wordt deze niet in HDR afgespeeld
- Ondertitels worden in zeer matige kwaliteit op het scherm gepresenteerd

Er is dus nog ruimte genoeg voor verbetering maar voor een eerste versie werkt het al behoorlijk:)

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:17
Bra-Jo schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:01:
Ook een account gemaakt, en het werkt vooralsnog uitstekend op zowel Android-telefoon als WebOS (TV bijna een jaar oud). Gaan de kinderen blij mee zijn. :)

[...]

Waar zie je die 4K precies? Ik heb een stuk of vijf films gestart, allemaal 1080.
staat op de voorpagina als je naar beneden scrolt zie je 4K UHD en HDR selectie ofzoiets

• johnnyvos
Heb nog gekeken in de inventarisatie van alle officiële Disney classics. Dit zijn er as we speak 57.
5 staan er niet op Disney plus. Dit zijn:
Make mine music
The emperors new Groove (deel 2 staat er gek genoeg wel op.)
The princess and the frog
The rescuers
The rescuers down under.

Ik gok dat er nog een licentie loopt bij een andere service, en dat ze er daarom nog niet op staan.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20:30

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Ivysaur schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:04:
Zat even op die onofficiele website te neuzen. Zie alleen maar films voor kinderen en pubers. Geen 16+ of 18+
Miki schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:55:
[...]Als ik de content vergelijk met Netflix snap ik dat je op €7 uitkomt. Uiteraard zitten er goede films en wat series tussen maar het is met name een overload aan kinderfilms en weinig 18+ content met name series. […]
Dat klopt; Disney+ is vooral gericht op "family friendly" content. "Heftiger" dan Star Wars en de Marvel-films wordt het niet.

In de VS geeft Disney haar "ruigere" titels (voornamelijk FOX en ABC Studios-content) een plek op HULU; het is nog niet bekend hoe Disney dat gaat doen in de landen waar HULU niet beschikbaar is. Voorlopig zijn in ieder geval in NL voor een aantal van die series de licenties met een korte looptijd verlengd met o.a. Videoland.

Such Heroic Nonsense

• KlaasjeNL
  • Laatst online: 23:54
johnnyvos schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:50:
Zie nog geen Disney + onder de google assistant staan om films te linken met mijn Google Home. Jammer want de kids gebruiken vaak Google Home om te zeggen speel een bepaalde film af. Nu kan alleen Netflix automatisch opgestart worden.

Het is natuurlijk nog vroeg maar hopelijk voegt Google samen met Disney deze feature nog toe. (Wordt wel lastig in de toekomst om een onderscheid te maken tussen Netflix en Disney plus voor dit soort apparaten, ik moet denk ik een keuze gaan maken, of Netflix of Disney automatisch laten starten wanneer ik vraag aan Google Home om een bepaalde film te starten.)
Hier gebruiken we ook de assistent om films te starten op Netflix of Youtube. Had nog niet gezien dat de optie om te koppelen met Home ontbreekt. Op zich zie ik er geen probleem mee dat hij mogelijk lastig onderscheid kan maken. Nu zeg ik altijd dat ik iets op Youtube of op Netflix wil kijken. Zal straks ook wel werken. En mocht hij het onderscheid niet kunnen maken, dan is het mij om het even of ik dezelfde film via Netflix of Disney+ kijk.

• hjbaard
Vimana schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:29:
[...]

Heb zelf een Sony tv diedraait op Android. Kan helaas geen instelling vinden. Op de Android telefoon app overigens ook niet
Klopt, ik zag het bij Android ook niet. Misschien komt dat nog. Het zit in ieder geval als derde optie als je op de ondertiteling icoon klikt wanneer de film/serie draait :)

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03-12 16:28

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:59:
[...]

De ATV3 heft geen appstore; alleen apps die door Apple zijn gemaakt (soms op verzoek van of in samenwerking met 3den zoals YouTube en Netflix) zijn beschikbaar.
Ugh dat is Oldskool zeg. Misschien dan tijd om dat ding te vervangen met het laatste model ATV4.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Mikey5times
  • Niet online
Wel erg jammer dat er bijna geen shorts uit de jaren 30 en 40 op staan. Ik had me met name verheugd op de oude filmpjes met Donald, Mickey, Goofy en Pluto in de hoofdrollen.

PSN-ID: Mikey5times

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:38

Sméagol

Master of Mayhem

double-post, delete maar.

Sméagol wijzigde deze reactie 12-09-2019 12:14 (105%)

Make lovecraft not warcraft. / Films 2019

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03-12 16:28

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vrouwtje heeft thuis getest. Disney app op de ATV 4K doet het perfect. Pakt automatisch de NL ondertiteling en 4K Dolby Vision met Dolby Atmos doet het perfect.
Ze is zo blij als Dagobert Duck die een nieuwe schat heeft gevonden! :P

Ze had Marvel Infinity war 4K met Dolby Vision geprobeerd met Dolby Atmos geluid en ze wilt nooit meer terug hahaha

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• hjbaard
Xtr3me4me schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:24:
Vrouwtje heeft thuis getest. Disney app op de ATV 4K doet het perfect. Pakt automatisch de NL ondertiteling en 4K Dolby Vision met Dolby Atmos doet het perfect.
Ze is zo blij als Dagobert Duck die een nieuwe schat heeft gevonden! :P

Ze had Marvel Infinity war 4K met Dolby Vision geprobeerd met Dolby Atmos geluid en ze wilt nooit meer terug hahaha
Maar ook HDR? Want mijn tv schakelt niet naar HDR (en bij Netflix wel).

• johnnyvos
Mikey5times schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:10:
Wel erg jammer dat er bijna geen shorts uit de jaren 30 en 40 op staan. Ik had me met name verheugd op de oude filmpjes met Donald, Mickey, Goofy en Pluto in de hoofdrollen.
Mickey Mouse tv series is dan wel gemaakt in 2013, maar is gemaakt als de ouderwetse slap stick van de jaren 30 en 40.

• smashit
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:27
laurens91 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:34:
Ondertit la met zwarte balken :(, pas het vervolgens aan in LG web OS maar hij veranderd het niet
Dit kun je veranderen in "ondertitel opmaak" in de Disney+ app. Speel een film af en als je cursor links of rechts drukt komt er OSD. Rechtsboven in de hoek komt een instellingen icoon te staan. Deze selecteren en dan helemaal rechts staat "ondertitel opmaak". Daar kun je naar eigen wens de ondertitels aanpassen.

• FerrariItalia
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 26-11 14:19
younistyler schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:24:
[...]

Potverdorie, ik zit dan nog op 2.2.3 -1351 (Beehive-Biscayne)
Lekker is dat, ben benieuwd of Disney+ ook naar WebOS 2 komt, lijkt me wel logisch gezien het groot aantal....

Meer mensen die het niet kunnen vinden die ook op v2 zitten?
Ik heb ook even contact opgenomen met LG. Zij geven aan dat de beschikbaarheid van Disney+ op dit moment niet zozeer WebOS-afhankelijk is, maar model-afhankelijk. Er wordt op dit moment slechts een beperkt aantal modellen ondersteund, en mijn model behoort niet tot die groep. Helaas heeft LG geen lijst van ondersteunde apparaten meegestuurd, dus ik kan je niet vertellen of jouw TV ook (nog) niet ondersteund wordt.

• NLRev0lution
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
BlakHawk schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:23:
Iemand nog een tip voor een medium om het op TV af te spelen?
Ik heb een oude samsung tv met het oude OS nog, een playstation 3 en een FireTV stick...
Chromecast aanschaffen en vanaf je smartphone streamen?

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution | twitch.tv/nlrev0lution

• laurens91
  • Laatst online: 04-12 02:21
Nogsteeds zwarte vlakken bij ondertiteling , LG C8 , alle updates geinstalleerd. In Disney app staat achtergrond transparantie ingesteld op 0

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:10

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

laurens91 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:44:
Nogsteeds zwarte vlakken bij ondertiteling , LG C8 , alle updates geinstalleerd. In Disney app staat achtergrond transparantie ingesteld op 0
En transparantie op 100? Met op 0 (ondoorzichtig) lijkt het me juist dat je zwarte vlakken wil. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• laurens91
  • Laatst online: 04-12 02:21
johnnyvos schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:27:
Iemand een idee hoe ik een probleem kan melden bij Disney plus? Ik zie dat de serie amazing Spiderman uit 1995 een verkeerde volgorde van de afleveringen heeft. (de eerste is eigenlijk aflevering 10 van seizoen 3)
in mijn post hierboven heb ik een mail linkje gedropt
Pagina: 1 2 3 ... 6

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True