• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tc99m schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:47:
Hoe staat het bij andere LG gebruikers met 4K beschikbaarheid? Als ik op mijn LG CS uit 2022 (OLED55CS6LA) een film wil afspelen die in 4K wordt aangeboden (Toy Story 5, alle recente Marvel of Avatar Fire & Ash), staat er boven in beeld nog steeds "HD" bij de play button.

Ik heb net via de chat contact opgenomen met Disney+, waar het de vorige twee keer soepel ging met een restitutie krijgen, deed de medewerker heel moeilijk.
Die bleef eerst stug volhouden dat 4K beschikbaar moest zijn.
De labels laten idd HD zien, maar toch kan het met 4K (en HDR) worden afgespeeld.

Heb even de proef op de som genomen en Toy Story 5 is in 4K met HDR10, ook al zegt het info label ook HD voor mij. Lekker verwarrend dus, want als je het niet kunt controleren over wat er daadwerkelijk aan je TV wordt aangeboden, dan is het onduidelijk welke resolutie je wordt aangeboden.

Let wel, ik gebruik weliswaar een LG TV als weergever, maar enkel als domme TV, geen streaming apps van de TV zelf.

Testing, one, two ...

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:12
@hardware-lover Fijn dat je dan wel 4K inclusief HDR10 hebt, zou je misschien kunnen en willen delen welk streaming device je dan hiervoor gebruikt? Denk dat velen hier dat best interresant vinden. Ikzelf gebruik zowel een Apple TV4 3e generatie dan wel Google TV op de Valerion Visionmaster Pro 2. Maar nog niet kunnen testen of ik ook inderdaad wel een 4K met HDR ontvangen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@dinandus, ik heb het volgens mij vaker al eens gedeeld in dit topic, maar bij deze. Ik gebruik die Dune Premier in dat overzicht als standaard, maar heb ook een stel andere uit dat overzicht (de Homatics in 2 uitvoeringen, Nokia 8010, de Soundbar).

Draaien op het gecertificeerd Android TV V14 OS.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Let op:
Het is niet noodzakelijk om alle bugs hier te melden. Deze kunnen prima bij Disney via support worden doorgegeven.
Tips en trucs delen om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US is niet toegestaan.
En geef je op bij de topicstarter om de TS bij te werken!