• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-03 10:21

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
HBO The Last of Us

5 maart 2020 heeft HBO de tv serie The Last of Us aangekondigd.
HBO werkt samen met Sony Pictures Television en PlayStation Productions.
De serie wordt geproduceerd door Neil Druckmann (Naughty Dog, de game studio van The Last of Us) en Craig Mazin (bekend van de Chernobyl tv-serie)

The Last of Us verscheen in 2013 voor de PlayStation 3 en een remaster in 2014 voor Playstation 4. In totaal werden er 17 miljoen exemplaren verkocht en het actie-avonturenspel werd met name geroemd om het emotionele verhaal. In mei van dit jaar volgde deel 2 die inmiddels al het record van snelst verkopende first-party PS4 exclusive heeft verbroken.

.
Vraag en antwoord
V: Wanneer komt de serie uit?
A: 15 januari 2023

V: Dus er komt geen The Last of Us film?
A: Nee! Er waren al een aantal jaren geruchten over een verfilming, waarbij het project zelfs een tweede concept-script kreeg en er audities werden gehouden voor acteurs voordat de ontwikkeling tot stilstand kwam.

In 2015 zei Druckmann dat hij net een tweede script-versie had afgemaakt, en met een stel acteurs om de tafel had gezeten, en daarbij het script "Behoorlijk trouw aan het spel" noemde. Er zijn enkele grote veranderingen, maar de toon en wat het verhaal probeert te zeggen, is redelijk trouw aan het spel.

Meer recentelijk heeft scenarioschrijver Craig Mazin hierop gereageerd en zei: “My feeling was ‘you can’t make a movie out of this, it has to be a show. It needs length.’ It’s about the development of a relationship over a long journey, so it has to be a television show – and that’s that, that’s the way I see it"

V: Hoeveel seizoenen zullen er uitkomen?
A: Hoewel er geen officieel bevestigde planning is wordt er over toekomstige seizoenen gesproken wordt door HBO, maar dit zal naar alle waarschijnlijkheid afhangen aan hoe de serie door het grote publiek wordt ontvangen.

Stemacteur Troy Baker (Joel in het spel) heeft het over 3 tot 4 seizoenen om de snelheid van het spel eer aan te doen: “I think that episodically you can far more effectively tell this story because trying to condense that experience of 16 hours into 2 hours is impossible… it goes past the point of distillation, into reduction," Baker said. "I think being able to do this episodically and go, ‘We’ll do this for say, three or four seasons’ and be able to almost 1:1 tell [ the story of the game] presents a great opportunity for more people to experience this story."

V: Wie componeert de muziek voor de serie?
A: Als je al een fan was van de muziek uit The Last of Us en zijn opvolger, dan kun je je verheugen op het feit dat Gustavo Santaolalla ook voor de serie de muziek zal maken.

V: Welke personages zullen er in de serie te zien zijn?
A: Tot nu bevestigd zijn:

ActeurPersonageFotoActeurPersonageFoto
Pedro PascalJoel Miller
Bella RamseyEllie
Gabriel LunaTommy Miller
Merle DandridgeMarlene
Anna TorvTess
Nick OffermanBill
Keivonn WoodardSam
Murray BartlettFrank
Lamar JohnsonnHenry
Storm ReidRiley
Nico ParkerSarah Miller
Jeffrey PiercePerry

V: Hoe gaat HBO om met Ellie's homeseksualiteit?
A: Volgens een tweet van Mazin als reactie om dit ongemoeid te laten, geeft hij zijn woord om dit te doen:

[Twitter: https://twitter.com/clmazin/status/1235635649903882240]

V: Wordt er veel aan het verhaal aangepast?
A: In een interview (eind juli 2020) gaf Mazin aan het verhaal niet aan te willen passen, maar eerder uit te willen breiden en willen verdiepen. Bepaalde verhaallijnen zullen verder uitgediept gaan worden en ze gaan gedeeltes gebruiken waar Neil Druckmann wel plannen voor heeft gehad om deze toe te voegen aan het spel, maar nooit heeft gedaan.

Zie ook https://www.denofgeek.com...of-us-hbo-story-spoilers/

[Voor 71% gewijzigd door Tripl3 D op 01-12-2022 10:17. Reden: Edit: Meest recente informatie verwerkt]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:15
Tripl3 D schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:00:

V: Welke personages zullen er in de serie te zien zijn?
A: We kunnen er sowieso van uit gaan dat Ellie en Joel te zien zullen zijn. De rest is nog wat onduidelijker, maar in een tweet gaf Naughty Dog's Neil Druckmann het volgende aan:

[Twitter]

Waarbij wordt aangenomen dat de vierletterige naam, de naam van Anna (Ellie's overleden moeder) zou kunnen zijn.
Daar bedoelt hij Abby mee. Die Anna theorie komt nog van één van de eerste TLOU2 trailers, toen nog niet bekend was wie het vrouwelijke personage was in die trailer.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Raem schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:30:
Daar bedoelt hij Abby mee. Die Anna theorie komt nog van één van de eerste TLOU2 trailers, toen nog niet bekend was wie het vrouwelijke personage was in die trailer.
Je hebt gelijk, gelijk aangepast. Dank je! d:)b
Ben zelf nog niet zo into deel 2 (ben met mijn 4e playthrough van deel 1 bezig) en was deze ook nog niet tussen de informatie over de serie tegen gekomen.

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-03 07:41
Aan één kant verheug ik mij er wel op, maar aan de andere kant hoeft dit voor mij ook weer niet. Je bent namelijk (ik spreek voor mijzelf) gewend aan de personages Ellie en Joel (en ook de rest), qua karakter, uiterlijk en het doen en laten etc, en uiteraard speel je de game, waarbij je Ellie/Joel zelf beweegt.

Hebben jullie dat ook?

Maar ondanks dit gegeven zal ik de serie heus wel gaan kijken, zolang het maar geen Walking Dead tafereel wordt

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Dat herken ik wel, maar aan de andere kant ben ik nieuwsgierig naar de verdieping die ze er aan willen geven en wat de mensen om me heen die geen gamers zijn ervan zullen vinden.

Ik vind het zo'n meesterlijk verhaal, maar het enthousiasme waarmee ik er over vertel valt vaak in het niet ten op zichte van de echte beleving.

Dat moment met Sarah, hoe Joel en Ellie naar elkaar groeien en het gevoel verandert door alles wat ze meemaken. Dat heeft vele gamers aan de game gekluisterd en ik hoop dat er nog vele miljoenen mensen bijkomen door de serie.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Josh Brolin als Joel lijkt mij een goede kandidaat. Voor Ellie vind ik het wat lastiger, het moet iemand zijn die een 14-jarige tiener speelt, dan vallen Maisie Williams en Kaitlyn Dever eigenlijk al af. Wel grappig trouwens dat laatstgenoemde al wel als Cassie Drake speelde in Uncharted 4.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Gaat waarschijnlijk niet gebeuren, maar ik vind het idee van Hugh Jackman zo gek nog niet.
De laatste jaren wel vaker acteurs die met name door films bekend zijn geworden die in de series met de grotere budgetten een hoofdrol spelen.

Voor Ellie zou ik zeggen Ellen Page (o.a. the Umbrella Academy) of eigenlijk liever Kaitlyn Dever (o.a. Unbelievable) die wat mij betreft beiden wel redelijk overtuigend een 14-jarige kunnen voorstellen.
Het ligt er helemaal aan hoe ze opgemaakt zijn, want Kaitlyn Dever leek in Unbelievable in mijn ogen jonger dan dat ze speelde. En daarnaast kloppen leeftijden maar zelden in films en series.
Tieners worden vaak genoeg door twintigers en zelfs dertigers gespeeld sinds jaar en dag (bijvoorbeeld Grease)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TVP :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:56
Ik zie eigenlijk liever een serie in de setting van TLoU. De ontwikkeling van Ellie en Joel is voor mij iets unieks, heb het immers letterlijk zelf 'meegemaakt'.

Juist meer aandacht op andere karakters lijkt me interessanter, zoals bijvoorbeeld Tommy.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Terug...Vind....Post :)

Ik had geen nuttige bijdrage, maar wou graag dit topic volgen d:)b

Ik heb TLOU op de PS4 gespeeld en wacht op een 2dehandsje TLOU2 in V&A ;)

Lijkt me geweldig hier een serie van te zien _/-\o_

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Fraggert schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:53:
Terug...Vind....Post :)

Ik had geen nuttige bijdrage, maar wou graag dit topic volgen d:)b

Ik heb TLOU op de PS4 gespeeld en wacht op een 2dehandsje TLOU2 in V&A ;)

Lijkt me geweldig hier een serie van te zien _/-\o_
offtopic:
Pro-tip: Je kunt ook de nieuwe Topic volg optie of de bookmark-optie gebruiken

Same here wat betreft TLOU2. Heb net TLOU uit gespeeld (platina trofee en al) en ik merk nu al dat ik sommige andere games een stuk matiger vind dan voorheen. Dus als ze deze serie goed opzetten dan kan dat volgens mij ook echt een topper worden. Vandaar dat ik nu al op voorhand een extra uitgebreide topicstart heb gemaakt terwijl er nog nauwelijks iets bekend is.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tripl3 D schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:11:
[...]

offtopic:
Pro-tip: Je kunt ook de nieuwe Topic volg optie of de bookmark-optie gebruiken

Same here wat betreft TLOU2. Heb net TLOU uit gespeeld (platina trofee en al) en ik merk nu al dat ik sommige andere games een stuk matiger vind dan voorheen. Dus als ze deze serie goed opzetten dan kan dat volgens mij ook echt een topper worden. Vandaar dat ik nu al op voorhand een extra uitgebreide topicstart heb gemaakt terwijl er nog nauwelijks iets bekend is.
cheers mate, dat "Topic Volgen" had ik nog niet eerder gezien :)

De serie mag wat mij betreft ook wel lekker langgerekt zijn om de sfeer te behouden, afgewisseld met wat dikke actie natuurlijk maar ik hoop dat ze geen afbreuk doen aan de look and feel van TLOU.

We gaan het zien, leuk dat je een topic hebt aangemaakt in geval, ik ben aan boord in elk geval om de dit te volgen.

d:)b

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
https://editorial.rottent...he-last-of-us-hbo-series/

Veel info die we al wisten en wat ook in de topicstart staat, maar ik was inderdaad vergeten dat Ellie inderdaad in eerste instantie op Ellen Page leek.

Ellie versie die op Ellen Page leek links en uiteindelijke Ellie in TLOU

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tripl3 D schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:52:

Voor Ellie zou ik zeggen Ellen Page (o.a. the Umbrella Academy) of eigenlijk liever Kaitlyn Dever (o.a. Unbelievable) die wat mij betreft beiden wel redelijk overtuigend een 14-jarige kunnen voorstellen.
Het ligt er helemaal aan hoe ze opgemaakt zijn, want Kaitlyn Dever leek in Unbelievable in mijn ogen jonger dan dat ze speelde. En daarnaast kloppen leeftijden maar zelden in films en series.
Tieners worden vaak genoeg door twintigers en zelfs dertigers gespeeld sinds jaar en dag (bijvoorbeeld Grease)
Tot op een zekere hoogte gaat dat inderdaad wel maar Ellen Page zou 34 zijn als ze beginnen met de opnames voor deze serie. Om dan nog een 14-jarige te spelen moet er wel een hele dikke laag make-up overheen of er moet CGI aan te pas komen. In The Umbrella Academy speelt ze een 30-er en zo ziet ze er ook wel uit vind ik.

Ik zou dan liever een onbekende jonge actrice zien die dichter tegen de 14 jarige leeftijd aanschurkt. Zou dan ook meteen haar grote breakthrough kunnen worden in Hollywood :P

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
kazuka schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:54:
In The Umbrella Academy speelt ze een 30-er en zo ziet ze er ook wel uit vind ik.
Ik ben nooit goed geweest in het schatten van leeftijden, maar ik vind haar in TUA juist gevoelsmatig de vreemde eend in de bijt, omdat ze er zo jong uit ziet ten opzichte van de rest.
Ik zou dan liever een onbekende jonge actrice zien die dichter tegen de 14 jarige leeftijd aanschurkt. Zou dan ook meteen haar grote breakthrough kunnen worden in Hollywood :P
Dat mag ook hoor, als dit de doorbraak van een andere toekomstige topper betekend, dan is dat ook dikke prima!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-03 02:36
[...]

Tot op een zekere hoogte gaat dat inderdaad wel maar Ellen Page zou 34 zijn als ze beginnen met de opnames voor deze serie. Om dan nog een 14-jarige te spelen moet er wel een hele dikke laag make-up overheen of er moet CGI aan te pas komen. In The Umbrella Academy speelt ze een 30-er en zo ziet ze er ook wel uit vind ik.

Ja inderdaad, kan ze ook meegroeien met het karakter in vervolg seizoenen. Tussen 14 en 19 verandert je uiterlijk natuurlijk, dit zie je ook bij Hermoine uit Harry Potter. Is veel realistischer dan een oudere actrice een kind te laten spelen.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Update startpost ivm het wijzigen van de regisseur van de pilot aflevering:
Update 16/01/2021: Ivm het overvolle schema van Renck is inmiddels bekend geworden dat:
De Russische regisseur Kantemir Balagov, die verantwoordelijk was voor de film Beanpole, is gestrikt om de pilot-aflevering van HBO-serie/gameverfilming The Last of Us te regisseren.

Met Balagov is het de verwachting dat de serie een donkere toon zal krijgen. Zijn films Tesnota (2017) en Beanpole (2019) zijn sombere drama's. Tesnota gaat over een arme familie die te maken krijgt met een kidnapping. Die film won de FIPRESCI-prijs in de Un Certain Regard-sectie van Cannes. Beanpole speelt na de Tweede Wereldoorlog in Leningrad en vertelt het verhaal van twee vrouwen die met hun trauma's om moeten gaan. Hiervoor won Balagov nogmaals de FIPRESCI-prijs, maar ook de prijs voor beste regisseur.
Geen idee wat ik van deze regisseur moet verwachten. Chernobyl van Renck had ik wel gezien en dat was zeker een topserie. Dat Balagov de serie een wat donkere toon zal geven is voor het begin niet erg, want die is ook behoorlijk heftig. Hopelijk daarna dan een andere regisseur die dezelfde chemie vast kan leggen tussen Ellie en Joel als in de eerste game.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja ik denk ook dat de toon van de serie eerder dichter bij een film als The Road gaat liggend dan bij een zombie film als World War Z of iets dergelijks. Druckmann gaf aan dat hij ook inspiratie haalde uit The Road toen ie met The Last Of Us begon.

• Vrijdag
Somber drama zou ik prima vinden. Een mooie balans tussen actie, karakter ontwikkeling en hier en daar achtergrond informatie over de wereld op dat moment.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

In de categorie verse geruchten zou Mahershala Ali (House of Cards, True Detective) de rol van Joel mogelijk gaan vertolken. Goede acteur maar wel een opvallende keuze. Zou betekenen dat ze in elk geval niet voor acteurs kiezen die lijken op de game characters.

edit:

Ali was inderdaad benaderd maar zal de rol van Joel niet gaan spelen. Blijkbaar is wel bevestigd dat Bella Ramsey (Game of Thrones) de rol van Ellie gaat vertolken:

[Voor 41% gewijzigd door kazuka op 11-02-2021 07:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Raem
En Joel is ook bekend. Zal worden gespeeld door Pedro Pascal.

https://www.ign.com/artic...-in-hbo-series-adaptation

[Voor 54% gewijzigd door Raem op 11-02-2021 07:22]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

This is the way :P

Heel benieuwd, had zo graag Josh Brolin gezien als Joel maar het is uiteindelijk een adaptation van de game en niet een 1 op 1 kopie.

Hij krijgt het wel druk de komende jaren als ie zowel Mando moet spelen als Joel, hoewel ik geen idee heb of we altijd Pascal zien als hij z'n helm op heeft. Hij kan natuurlijk net zo goed een voice-over inspreken :P

Hoog GoT gehalte in elk geval, benieuwd wie de rollen van bijvoorbeeld Tommie en Tess gaan spelen.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Geen verkeerde keuzes.

Zat net even te zoeken op Pedro Pascal op YouTube om te kijken of zijn stem in de buurt van die van Joel (Troy Baker) komt, maar dat zit wel goed. Hieronder een video waarin hij zijn belangrijkste rollen bespreekt:

spoiler:
Hij heeft in ieder geval al ervaring met een karakter die op een gruwelijke manier dood gaat :+

Bella Ramsey ook geen verkeerde keuze. Speelde een behoorlijk pittig karakter in GoT, dus dat past prima bij Ellie. Wordt dit jaar 18 en ik zie dat ze ook zingt. Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Bella_Ramsey
Dus dat komt ook goed uit.

• Vrijdag
Brace yourself. Fungi are coming! :+

• Raem
Nikolaj Coster-waldau zie ik nog wel Tommy spelen. En dan Rose Leslie als Tess om helemaal in GoT stijl te blijven. :P
kazuka schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:15:
Heel benieuwd, had zo graag Josh Brolin gezien als Joel maar het is uiteindelijk een adaptation van de game en niet een 1 op 1 kopie.
Ik hoop dat ze wel trouw blijven aan de game. Maar het feit dat Mahershala Ali werd overwogen om te casten als Joel ben ik bang dat we nog wel voor verrassingen komen te staan.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ben benieuwd. Ik had ook geen verwachtingen van The Witcher, maar die beviel me erg goed. Ik hoop dat ze het verhaal goed kunnen weergeven in deze nieuwe serie.

Het is raar om "jouw" karakters anders te zien gedragen dan dat jij zou laten doen, maar met een "lets play" op youtube gebeurd dat ook en daar kan ik ook prima naar kijken.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter

Ik vond deze wel grappig aansluitend aan het nieuws rond Pedro Pascal

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Hier een fan-impressie :P

[Voor 24% gewijzigd door mstx op 11-02-2021 10:35]

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
De fans gaan in ieder geval helemaal los sinds dit nieuws:

• Raem
Jammer alleen dat het litteken van Ellie boven het verkeerde oog zit. :P Tenzij ze een selfie maakt hier...

Anoniem: 617899

.

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 617899 op 08-05-2021 18:57]

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Hier een deep fake waarbij de gezichten van Bella Ramsey en Pedro Pascal zijn 'geplakt' op de gezichten van Ellie en Joel in diverse game scenes:

Ik vind het wel een gave versie (mis nu alleen nog de stemmen van Bella en Pedro om het beeld echt compleet te maken).

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Moet wel even wennen aan het gezicht van Bella Ramsey want elke keer als ik haar zie denk ik 'Da king in da norf!'

:+

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Ben helemaal vergeten hier te melden dat Gabriel Luna hier al bevestigd was als Tommy.

Met Pedro Pascal als zijn "broer" snap ik wel dat ze voor hem gekozen hebben.

Ken hem niet maar heeft al wel een keer de prijs voor 'Best Actor' gewonnen (2016) op het Nashville Film Festival.

Agents of S.H.I.E.L.D. ben ik pas in het eerste seizoen bezig, dus daar moet ik hem nog tegen komen.

Daarnaast ook al een tijdje geleden aangekondigd dat de opnames in Calgary (Alberta, Canada) zullen plaatsvinden.
Startend vanaf 5 juli 2021 tot en met 8 juni 2022. Zie bijvoorbeeld hier

We zullen dus nog wel even moeten wachten totdat de serie te zien is. -O-

Daarnaast zoekt het productiebedrijf Keep Alberta Rolling inmiddels figuranten en voertuigen uit de productieperiode 1995-2003:

Gezien het feit dat ze over een klein maandje al beginnen met de opnames, zullen we binnenkort vast nog wel meer nieuws krijgen met bijvoorbeeld meer bevestigde acteurs.

[Voor 3% gewijzigd door Tripl3 D op 12-05-2021 11:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
En voor de rol van Marlene................

gaan ze voor Merle Dandridge:

https://www.superherohype...ne-on-hbos-the-last-of-us

Wel grappig dat ze in ieder geval een van de voice-actors als acteur voor de serie gebruiken.

Mag wat mij betreft ook gewoon met Annie Wersching die wat mij betreft terug mag keren als Tess.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
En de rol van Sarah (Joel's dochter) gaat naar Nico Parker bekend van o.a. Dumbo:

https://variety.com/2021/...-parker-sarah-1235009072/

[Voor 27% gewijzigd door Tripl3 D op 01-07-2021 11:28]

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-03 08:53
Dat is een korte rol :/

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Dat klopt, maar is desalniettemin wel belangrijk om goed neer te zetten.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Kijk maar naar dit stukje van het begin van deel 1:

Troy Baker over de beruchte scene met zijn in game dochter met achter de schermen beelden.

[Voor 18% gewijzigd door Tripl3 D op 01-07-2021 12:52]

• vickypollard
Jaa, zeker, daar geen twijfel over :) Dat zet meteen de toon voor de serie en de Joel. Het lijkt me alleen zo rot om er zo kort in te zitten, haha :P

Wat is het spoilerbeleid hier trouwens? Ik zou verwachten dat een ieder die hier kijkt het verhaal wel kent, maar jij zet net iets in spoilers, dus ik twijfel of ik dat ook moet doen...

[Voor 38% gewijzigd door vickypollard op 01-07-2021 13:31]

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Ik vergelijk het qua spoilerbeleid een beetje met Game of Thrones. Boekenlezers waren in het begin al verder en konden dingen spoileren voor de niet boekenlezers.

Om die reden probeer ik zo min mogelijk weg te geven, maar dat is nu nog een persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Toch wel benieuwd naar deze serie, hoop alleen wel dat Craig Mazin de kwaliteit neer zet van Chernobyl en niet van Scary movie 🤣

Begin wel een beetje Pedro Pascal moe te worden, dus dat is niet echt gunstig.
Die gast zit de laatste jaren “overal” in en ik vind hem persoonlijk eigenlijk zo goed niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vickypollard
Ik ken hem zelf alleen van The Mandalorian en daar is dan weer niet bepaald veel acteertalent voor vereist voor zover ik heb kunnen zien, dus ik heb geen idee wat hij kan :P Ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Ik ben sowieso wel benieuwd naar alle acteerprestaties.
De lat is door de spellen behoorlijk hoog gelegd.

Met name die chemie tussen Ellie en Joel is essentieel, dus dat zal er wel uit moeten komen, anders is het snel afgelopen met deze serie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ervan uitgaande dat het niet een 1 op 1 kopie is van de verhaallijn van de game kan het natuurlijk ook zo zijn dat zij pas later in het seizoen in -of uitstapt, zeker als men van plan is meerder seizoenen te maken. Of we krijgen bijvoorbeeld regelmatig flashbacks te zien al la Lost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
kazuka schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:09:
Ervan uitgaande dat het niet een 1 op 1 kopie is van de verhaallijn van de game kan het natuurlijk ook zo zijn dat zij pas later in het seizoen in -of uitstapt, zeker als men van plan is meerder seizoenen te maken.
Er is al eerder aangegeven dat seizoen 1 = TLOU1.
Dus ze zullen dit naar verwachting niet heel veel langer gaan rekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vickypollard
Ik verwacht max 2 afleveringen, afhankelijk van het aantal afleveringen in een seizoen. Als er voldoende afleveringen zijn, verwacht ik dat ze wat meer opbouwen naar het moment. Aan de andere kant wil je met je pilot natuurlijk wel al meteen de toon zetten.

[Voor 18% gewijzigd door vickypollard op 02-07-2021 11:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Gabriel Luna heeft een weekje geleden een eerste set-foto gedeeld:

Hoogst waarschijnlijk is dit van de scene waar Tommy Joel en Sarah aan het begin van het spel ophaald om te vluchten:

[Voor 13% gewijzigd door Tripl3 D op 09-07-2021 09:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vickypollard
Daar lijkt het wel op ja :) Mooi om te zien dat het ook daadwerkelijk gebeurt. Iets in mij dacht nog altijd dat deze serie er niet ging komen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Craig Mazin heeft in een Scriptnotes podcast gezegd dat het 1e seizoen uit 10 afleveringen zal bestaan en dat 3 scripts van het 1e seizoen inmiddels klaar zijn en een 4e zo goed als. Maar Craig zegt niet hoeveel van het 1e spel dit seizoen zal beslaan.
(Dit in tegenstelling tot eerdere geruchten dat seizoen 1 = TLOU1)

En over het schrijfproces zegt hij:
Mazin also explained how The Last of Us’ writing process is similar to that of his last series, HBO’s Chernobyl. Much like that show, The Last of Us was given a straight-to-series order. In other words, they don’t have to shoot a pilot first and adjust certain details according to the whims of network executives. To some viewers who are unfamiliar with industry practices, this might sound like a good thing. But Mazin was quick to point out that the standard pilot process has its advantages. For example, it would have allowed them to go back and “retool” anything that they felt wasn’t working. Unfortunately, the straight-to-series order takes that opportunity away.
Ten slotte geeft Craig aan dat er in totaal 5 verschillende regiseurs zijn voor het regiseren van het 1e seizoen.
Ali Abbasi, Kantemir Balagov en Jasmila Žbanić zijn er 3 van, de andere zijn nog niet bekend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
vickypollard schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:41:
Daar lijkt het wel op ja :) Mooi om te zien dat het ook daadwerkelijk gebeurt. Iets in mij dacht nog altijd dat deze serie er niet ging komen :P
Ja,nog steeds? Toen ze eenmaal Pedro en Bella hadden aangekondigd had ik wel al definitief het idee dat dit echt wel plaats ging vinden, maar al eerder sterk het gevoel dat dit er wel ging komen toen het door HBO werd aangekondigd. Vandaar ook dit topic. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vickypollard
Het is denk ik vooral omdat het een serie op basis van een game is. Ik kan het eigenlijk niet onderbouwen met cijfers, maar gevoelsmatig komen die series er uiteindelijk praktisch nooit, of floppen ze. Vandaar. Maar nu ik er zo over nadenk: volgens mij is The Witcher goed ontvangen.

[Voor 14% gewijzigd door vickypollard op 09-07-2021 09:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
vickypollard schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:07:
Het is denk ik vooral omdat het een serie op basis van een game is. Ik kan het eigenlijk niet onderbouwen met cijfers, maar gevoelsmatig komen die series er uiteindelijk praktisch nooit, of floppen ze. Vandaar. Maar nu ik er zo over nadenk: volgens mij is The Witcher goed ontvangen.
De serie over The Witcher is niet gebaseerd op de game maar op de boeken.
Daarbuiten kan ik zo snel geen (live action) serie bedenken die op een game gebaseerd is eigenlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zo te lezen wordt er een behoorlijk budget uitgetrokken voor deze serie, als ze het al over GoT-achtige bedragen hebben:

https://www.forbes.com/si...-thrones/?sh=3b5bf33f5e9e
“This project well exceeds the eight figure per episode mark," Petti said, "so there is a multiplier effect on our economy in terms of its impact. There are hundreds of related businesses benefitting from the plethora of work."

Eight figures per episode means that at minimum, the budget is $10 million an episode or $100 million for the ten episode season. But he says “well exceeds,” so that could be what, $12 million, $15 million? So potentially $150 million for the season? If that was true (and assuming this is US, not Canadian dollars, where it’s 0.79 exchange rate at the moment), that would exceed the budget of even the final seasons of Game of Thrones.

• vickypollard
Jemig wat een bak geld zou dat zijn. De pessimist in mij denkt meteen: dat moet ook weer verdiend worden! En hoe doe je dat? Uitmelken!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Overigens zijn er een aantal dagen geleden wederom 3 acteurs bevestigd:

v.l.n.r.: Jeffrey Pierce, Con O'Neill, Murray Bartlett

Jeffrey Pierce kennen we al als de voice actor van Tommy (de broer van Joel) uit beide TLOU games.
Voor zo ver ik weet gaat hij een personage spelen, genaamd Perry, die we nog niet uit de games kennen.

Con O'Neill gaat Bill spelen:

En Murray Bartlett gaat Frank spelen. Frank kennen we uit de game als de partner van Bill, dus het ziet er naar uit dat dit een van de verhaallijnen wordt die ze verder uit gaan diepen.

Daardoor ga ik steeds meer twijfelen of seizoen 1 = TLOU1.
De game is met alle tussendoor filmpjes in zo'n 10 uur uit te spelen.
Als ze meer de diepte in gaan voor personages die 'niet veel verhaal hebben' in de TLOU1, dan hebben ze aan 10 afleveringen van ~1 uur te weinig tijd.

[Voor 6% gewijzigd door Tripl3 D op 20-07-2021 10:34]

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
kazuka schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:23:
Zo te lezen wordt er een behoorlijk budget uitgetrokken voor deze serie, als ze het al over GoT-achtige bedragen hebben:

https://www.forbes.com/si...-thrones/?sh=3b5bf33f5e9e
Tsja, op zich niet gek als je een realistische apocalyptische wereld met verschillende varianten gemuteerde mensen neer moet gaan zetten.
En ze bleven in de game ook niet bepaald op 1 plek, dus dan is een stadje met een paar straten nabouwen ook niet voldoende.

• vickypollard
Veel van de 10 uur die je speelt is ook echt dat: spelen. Ik denk niet dat je dat allemaal 1:1 wilt vertalen naar een serie :p Dus dat biedt waarschijnlijk wel wat ruimte voor dit soort dingen. Maar ik ben op zich met je eens dat ik niet helemaal zie hoe je een verhaal dat nauwelijks aandacht krijgt in de game, enige betekenis kan geven in de serie, zonder daar veel tijd aan te besteden die ten koste gaat van andere dingen.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Ze zouden veel minder gevechten met geinfecteerden gaan doen (hopelijk wel die in het hotel), dus daar blijft vast wel tijd over, maar de gemiddelde 'pace' van de serie zal ook veel lager liggen lijkt mij.
Ik vermoed zoiets als The Walking Dead.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer zin ik er in krijg, maar ik ben nog steeds bang voor het afbreukrisico.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter

En:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vickypollard
Cool :) Bedankt voor je updates trouwens @Tripl3 D! Ik houd het zelf niet zo in de gaten, maar dankzij de notificaties uit dit topic blijf ik to up-to-date :)

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
IT. IS. HAPPENING!!!

Vooral de laatste 5 seconden zijn interessant:

Ik probeer een directe link naar deze video te plaatsen, maar verder dan dit kom ik niet -O-

En dan deze, als antwoord op de vraag of er niet een groot vliegtuigwiel tussen de props zat:

• vickypollard
Oké twee vragen: wat zie ik op het eind precies? Het is klein en onduidelijk... Ik gok dat dat de auto is waarin ze weg proberen te komen.

En... vliegtuigcrash? Het is even geleden dat ik gespeeld heb, maar dit zegt me niks.

[Voor 16% gewijzigd door vickypollard op 22-07-2021 07:23]

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Het lijkt mij een pickup truck die weg aan het scheuren is.
Zal dus waarschijnlijk de scene met Tommy, Joel en Sarah zijn, ook gezien het feit dat het al donker begint te worden, anders zou het die scene met Joel en Ellie kunnen zijn,
spoiler:
nadat ze bij Bill zijn weggereden en opgevangen worden door hunters
maar dat was bij daglicht in het spel.

Vliegtuigcrash, is dat niet die enorme vuurbal aan het begin? Nope -> gas leak
Misschien alleen een prop dat er een vliegtuig is neergestort. Het wordt natuurlijk complete chaos kort na de massale uitbraak.

[Voor 4% gewijzigd door Tripl3 D op 22-07-2021 08:46]

• vickypollard
Ik dacht inderdaad ook de scène in het begin dat ze wegrijden.

Ik heb nog even zitten denken over het idee seizoen 1 = TLoU 1 en hoe meer ik erover denk, hoe meer ik het gevoel heb dat je in een serie over TLoU niet in 1 seizoen mensen zó geïnvesteerd kan laten raken in de karakters en het verhaal, dat het gehele verhaal tot z'n recht komt. Ik verwacht toch dat ze het over minstens 2 seizoenen gaan uitrekken.

• Vrijdag
Voor zover ik weet zit er geen vliegtuigcrash in het begin in deel 1. Het kan natuurlijk wel toegevoegd worden als extra om aan te geven dat het zich razendsnel verspreid. Ik meen me te herinneren dat je later wel een aantal keer ergens een vliegtuigwrak tegenkomt trouwens.

• vickypollard
Enige wat ik tot nu toe kan vinden is een stukje waar Ellie vertelt over een waarin ze in een neerstortend vliegtuig zat, terwijl ze nog nooit in een vliegtuig had gezeten. Maar dat lijkt me totaal geen belangrijk stuk...

[Voor 5% gewijzigd door vickypollard op 22-07-2021 08:56]

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
vickypollard schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:48:
Ik dacht inderdaad ook de scène in het begin dat ze wegrijden.

Ik heb nog even zitten denken over het idee seizoen 1 = TLoU 1 en hoe meer ik erover denk, hoe meer ik het gevoel heb dat je in een serie over TLoU niet in 1 seizoen mensen zó geïnvesteerd kan laten raken in de karakters en het verhaal, dat het gehele verhaal tot z'n recht komt. Ik verwacht toch dat ze het over minstens 2 seizoenen gaan uitrekken.
Tsja, er gaan steeds meer geruchten rond over meer achtergrond achter bepaalde karakters. Daarnaast zijn ze op zoek naar 15-19 jarigen, wat erop wijst dat ze het Left Behind gedeelte, of beter het gedeelte van American Dreams comics ook verder uit gaan diepen:

vickypollard schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:55:
Enige wat ik tot nu toe kan vinden is een stukje waar Ellie vertelt over een waarin ze in een neerstortend vliegtuig zat, terwijl ze nog nooit in een vliegtuig had gezeten. Maar dat lijkt me totaal geen belangrijk stuk...
Wie weet, als klein kind? Er is maar weinig bekend over haar ouders.

• vickypollard
Met dat laatste bedoelde ik dat ze zelf letterlijk zegt dat ze nog nooit in een vliegtuig heeft gezeten :p

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

vickypollard schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:04:
Met dat laatste bedoelde ik dat ze zelf letterlijk zegt dat ze nog nooit in een vliegtuig heeft gezeten :p
Misschien dat ze haar dromen of nachtmerries visualiseren in de serie. Of ze komen inderdaad tijdens hun trek door Amerika een neergestort vliegtuig tegen.

Ik verwacht nog steeds dat het geen exacte 1:1 kopie wordt van het spel en ze ook wat vrijheden nemen om de serie beter tot zijn recht te laten komen.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
vickypollard schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:04:
Of ze weet dat niet meer. De meeste mensen kunnen zich de 1e jaren van hun bestaan niet of nauwelijks herinneren.

Of optie 2: traumatische ervaring, dus haar geheugen heeft dit deels geblokkeerd, waardoor het een soort droom lijkt.

Of zoiets wat @kazuka zegt.

• vickypollard
Ik zou het zeker niet erg vinden als e.e.a. wat meer uitgewerkt wordt. Dat zal de serie wat meer body geven. Ik hoop wel dat ze niet teveel creatieve vrijheid nemen in het wijzigen van belangrijke elementen. Maar goed, volgens mij is dat iets wat vaker gebeurt bij boekverfilmingen om te zorgen dat het op het scherm interessant blijft; TLoU was natuurlijk al op een scherm :+

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-03 17:29
Jammer dat het een herhaling van zetten gaat worden :( de game wereld is zo uitgebreid, ze hadden er zo veel mee kunnen doen.. Ik wacht graag af, maar vind het toch jammer.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
En weer een acteursaankondiging:

Anna Torv (o.a. Fringe, Mindhunters, Secret City): gaat de rol van Tess spelen:

Op zich een goede actrice (heb de 3 genoemde series gezien), maar vind de keuze op het 1e gezicht apart voor de rol van Tess. Persoonlijk had ik liever Annie Wersching 'opnieuw' die rol zien spelen.

Aan de andere kant, door de keuzes voor de diverse acteurs/actrices die ze tot nu toe gedaan hebben, hebben ze sowieso geen 1 op 1 kopie van het spel op het oog (op Merle/Marlene na).

En dan te bedenken dat we waarschijnlijk nog zo'n 1,5 jaar moeten wachten :X

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-03 17:29
Goede actrice, gelukkig kan het niet slechter worden dan de laatste seizoenen van Fringe :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Vrijdag
Tripl3 D schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:03:
[...]

Tsja, er gaan steeds meer geruchten rond over meer achtergrond achter bepaalde karakters. Daarnaast zijn ze op zoek naar 15-19 jarigen, wat erop wijst dat ze het Left Behind gedeelte, of beter het gedeelte van American Dreams comics ook verder uit gaan diepen:

[Twitter]

[Afbeelding]

[...]

Wie weet, als klein kind? Er is maar weinig bekend over haar ouders.
Ik wist niet eens dat er comics van waren. Ik heb we de DLC gespeeld, geven die comics meer informatie over de DLC? Dat vond ik wel leuk om te spelen. Misschien eens op zoek naar dan, want het is altijd leuk om meer achtergrond te hebben.

• Vrijdag
vickypollard schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:47:
Ik zou het zeker niet erg vinden als e.e.a. wat meer uitgewerkt wordt. Dat zal de serie wat meer body geven. Ik hoop wel dat ze niet teveel creatieve vrijheid nemen in het wijzigen van belangrijke elementen. Maar goed, volgens mij is dat iets wat vaker gebeurt bij boekverfilmingen om te zorgen dat het op het scherm interessant blijft; TLoU was natuurlijk al op een scherm :+
Ik zou wat meer verdieping van Izzy Ish en zijn groepje ook wel mooi vinden. Hoewel, mooi... ;( :'(

I stand corrected @Tripl3 D ;)

[Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 23-07-2021 09:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:54:
[...]

Ik wist niet eens dat er comics van waren. Ik heb we de DLC gespeeld, geven die comics meer informatie over de DLC? Dat vond ik wel leuk om te spelen. Misschien eens op zoek naar dan, want het is altijd leuk om meer achtergrond te hebben.
American Dreams is maar heel kort, gaat over hoe Ellie en Riley elkaar hebben leren kennen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
mstx schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:58:
[...]

American Dreams is maar heel kort, gaat over hoe Ellie en Riley elkaar hebben leren kennen.
Top, ik ga eens op zoek :)

/edit: Gevonden! https://www.bol.com/nl/nl/p/the-last-of-us/9200000014761340/

[Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 23-07-2021 09:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Vrijdag schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:56:
Ik zou wat meer verdieping van Izzy en zijn groepje ook wel mooi vinden. Hoewel, mooi... ;( :'(
Izzy? Wie is dat? Of bedoel je Ish?

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Vrijdag schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:56:
Ik zou wat meer verdieping van Izzy Ish en zijn groepje ook wel mooi vinden. Hoewel, mooi... ;( :'(

I stand corrected @Tripl3 D ;)
Op zich zou dat wel wat hebben. Sluit ook meer aan bij de opmerking van @corset dat er meer uit te halen valt dan alleen het herhalen van het originele verhaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Vrijdag schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:54:
Samenvattingen (wel in het engels):

https://thelastofus.fando..._American_Dreams:_Issue_1

https://thelastofus.fando..._American_Dreams:_Issue_2

https://thelastofus.fando..._American_Dreams:_Issue_3

https://thelastofus.fando..._American_Dreams:_Issue_4

• Vrijdag
Tripl3 D schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:12:
[...]

Op zich zou dat wel wat hebben. Sluit ook meer aan bij de opmerking van @corset dat er meer uit te halen valt dan alleen het herhalen van het originele verhaal.
Ja ik ook! Ik vind de hele setting geweldig en zou het erg leuk vinden als ze de lore meer uitbreiden. Het lijkt me wel tof als er meer verdiept wordt en er ook andere karakters bij komen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Vrijdag schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:19:
Ja ik ook! Ik vind de hele setting geweldig en zou het erg leuk vinden als ze de lore meer uitbreiden. Het lijkt me wel tof als er meer verdiept wordt en er ook andere karakters bij komen :)
Ze hebben Perry en Frank al als karakters toegevoegd, dus er lijkt wel wat mogelijk.
En ze zijn pas net begonnen.

Met een beetje geluk diepen ze Henry en Sam ook verder uit.

[Voor 6% gewijzigd door Tripl3 D op 23-07-2021 09:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vickypollard
Ben benieuwd of we op enig punt nog giraffen voorbij zien komen op een set :p

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
En Twitteraar is zeer creatief geweest:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
De opnames in Fort McLeod zijn afgerond en er zijn wat easter eggs achtergelaten:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vickypollard
Curtis and Viper 2 in plaats van 4. Serie is nu al geflopt voor me :+

• Vrijdag
Misschien zijn ze nu eerst bezig om een flashback scene te filmen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Vrijdag schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:21:
Misschien zijn ze nu eerst bezig om een flashback scene te filmen :P
Getuige deze foto, toen ze de Canadese straat om aan het toveren waren naar een straat Austin Texas straat, zou je misschien gelijk kunnen hebben:

Allemaal films van begin jaren 80. B)

Hoewel dat natuurlijk ook ivm een 80s themaweek in de bios kan zijn

Maar in het spel zag het er zo uit:

• Vrijdag
Tripl3 D schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:59:
[...]

Getuige deze foto, toen ze de Canadese straat om aan het toveren waren naar een straat Austin Texas straat, zou je misschien gelijk kunnen hebben:

[Afbeelding]

Allemaal films van begin jaren 80. B)

Hoewel dat natuurlijk ook ivm een 80s themaweek in de bios kan zijn

Maar in het spel zag het er zo uit:

[Afbeelding]
Ha, scherp!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter

Helaas kun je de video zelf niet insluiten, dus effe klikken als je deze wilt bekijken:

[Voor 20% gewijzigd door Tripl3 D op 02-08-2021 14:56. Reden: Extra foto toegevoegd]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vickypollard
Ben op dit moment met een replay bezig, dus die scène herinner ik me letterlijk als de dag van gisteren :p

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter

Tsja, politici, ik weet niet hoe serieus je die moet nemen en HBO zal hem ook wel gouden bergen beloofd hebben (of in ieder geval de mogelijkheid daarvan, als alles succesvol blijft), maar als hier maar een fractie waar van is, dan is seizoen 1 <> TLOU 1 echt een feit. Op zich is er meer dan genoeg aanvullend materiaal beschikbaar door Left Behind, American Dreams, of te verzinnen door meer uitgebreidere achtergrondverhalen van diverse personages. Dan zou TLOU 2 misschien pas vanaf seizoen 4 aan bod kunnen komen, wat er weer voor zorgt dat ze dan ook al verder op weg zouden kunnen zijn met TLOU 3, waar Neil Druckmann laatst van zei dat hij daar al een opzetje voor had qua verhaallijn, maar verder niets concreets.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
vickypollard schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:14:
Ben op dit moment met een replay bezig, dus die scène herinner ik me letterlijk als de dag van gisteren :p
Je hoeveelste is dat?

• vickypollard
Vijfde denk ik?
Tripl3 D schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:24:
[Twitter]

Tsja, politici, ik weet niet hoe serieus je die moet nemen en HBO zal hem ook wel gouden bergen beloofd hebben (of in ieder geval de mogelijkheid daarvan, als alles succesvol blijft), maar als hier maar een fractie waar van is, dan is seizoen 1 <> TLOU 1 echt een feit. Op zich is er meer dan genoeg aanvullend materiaal beschikbaar door Left Behind, American Dreams, of te verzinnen door meer uitgebreidere achtergrondverhalen van diverse personages. Dan zou TLOU 2 misschien pas vanaf seizoen 4 aan bod kunnen komen, wat er weer voor zorgt dat ze dan ook al verder op weg zouden kunnen zijn met TLOU 3, waar Neil Druckmann laatst van zei dat hij daar al een opzetje voor had qua verhaallijn, maar verder niets concreets.
Weet nog niet hoe blij ik ben met 8 seizoenen... Het is wel één van mijn grootste problemen met Amerikaanse producties: ze weten niet wanneer ze moeten stoppen. De Britten zijn daar vaak wat sterker in: die weten vaak in drie seizoenen een afgerond verhaal neer te zetten.

Ik dacht trouwens dat er geen TLoU 3 zou komen? Iets met moeten verder bouwen in een steeds complexere wereld en geen logische aanknopingspunten. Maar goed, dat was een uitspraak kort na de release van part 2.

[Voor 6% gewijzigd door vickypollard op 30-07-2021 09:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Nice! Ben zelf bij het behalen van de platina-trofee gestopt in de kolenmijn bij mijn 5e playthrough.
Kreeg die verdomde conversaties maar niet, doordat ik bij het verkeerde lijk op het driehoekje had gedrukt.
vickypollard schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:36:
Weet nog niet hoe blij ik ben met 8 seizoenen... Het is wel één van mijn grootste problemen met Amerikaanse producties: ze weten niet wanneer ze moeten stoppen. De Britten zijn daar vaak wat sterker in: die weten vaak in drie seizoenen een afgerond verhaal neer te zetten.
Dat ben ik 100 procent met je eens. The Walking Dead, Supernatural (één van de meeste extreme voorbeelden), Homeland, etc. Hopelijk stoppen ze inderdaad op tijd. Maar anderzijds hebben ze ook wel sterk de neiging om goed lopende series snel de nek om te draaien (recent nog Manifest, waar het verhaal nog niet klaar was na 3 seizoenen).
vickypollard schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:36:
Ik dacht trouwens dat er geen TLoU 3 zou komen? Iets met moeten verder bouwen in een steeds complexere wereld en geen logische aanknopingspunten. Maar goed, dat was een uitspraak kort na de release van part 2.
Is ook helemaal niet zeker, 28 april 2021:

Tijdens een aflevering van de Script Apart Podcast was Druckmann te gast en sprak hij over een mogelijke derde deel van de The Last of Us-franchise. Tijdens deze sessie gaf hij een aantal details weg over een The Last of Us 3 release en hoeveel werk daar eigenlijk in zit.

Tijdens de podcast gaf Neil Druckmann aan dat hij niet teveel wilde weggeven, maar dat er wel al een verhaal is geschreven voor een The Last of Us 3. De game wordt nog niet gemaakt, maar zal volgens hem hopelijk ooit het licht gaan zien.

Neil geeft aan hoeveel discussies en werk ter sprake komt bij het maken van een The Last of Us game en hoe dit ook geldt voor een derde deel. Zo geeft hij aan dat hij er de afgelopen zeven jaar al over nadenkt en dat het belangrijk is dat je daadwerkelijk blij bent met het idee dat voorgeschoteld en geschreven is voor deel 3.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter

• Vrijdag
Je zal maar in de buurt wonen waar het wordt opgenomen. Ze zouden mij er werkelijk weg moeten slaan :P

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, [PS4] The Last of Us: Part II of [Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee