Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Naughty Dog heeft de Remake van The Last of Us officieel aangekondigd:

Zoals in de aankondiging staat zal deze Remake voor zowel de PS5 als later ook de PC uitkomen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FU1gQ4yUUAAMYCG?format=jpg&name=medium

De aankondigingstrailer:

En het nieuws op Tweakers.net

Het spel is te pre-orderen en kent verscheidene extra's voor in het spel:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FU2KfUqX0CQFTu5?format=jpg&name=large

US-only Firefly edition:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FU2KfgNX0AUEyP8?format=jpg&name=large

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15
Het uitmelken van bekende games is toch echt doorgesijbelt naar elke developer tegenwoordig. :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Albinoraptor schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:12:
Het uitmelken van bekende games is toch echt doorgesijbelt naar elke developer tegenwoordig. :N
80 euro voor een remake van een remaster van de orginele. TLOU remaster is tot de dag van vandaag prima te spelen.

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
AlwaysNick schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:26:
80 euro voor een remake van een remaster van de orginele. TLOU remaster is tot de dag van vandaag prima te spelen.
Ik ben het met je eens dat 80 euro voor de PS5 remake belachelijk veel is.
Feitelijk is het voornamelijk visueel verbeterd en gebruikt het de besturing van deel 2.
20-30 euro was dan al een stuk logischer geweest.
Er waren ook geruchten dat ze het helemaal opnieuw zouden maken (nieuwe acteurs en dus motion-capture) met extra toevoegingen aan het verhaal die ook in de HBO Max serie zijn toegevoegd.
Dan was die 80 euro ook veel logischer geweest.

Ik vind 80 euro voor de PC-versie echter wel een stuk voor de hand liggender, want dat zal waarschijnlijk meer moeite gekost hebben. En het is dan ook een nieuw spel voor dat platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Tripl3 D schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:02:
[...]

Ik ben het met je eens dat 80 euro voor de PS5 remake belachelijk veel is.
Feitelijk is het voornamelijk visueel verbeterd en gebruikt het de besturing van deel 2.
20-30 euro was dan al een stuk logischer geweest.
Er waren ook geruchten dat ze het helemaal opnieuw zouden maken (nieuwe acteurs en dus motion-capture) met extra toevoegingen aan het verhaal die ook in de HBO Max serie zijn toegevoegd.
Dan was die 80 euro ook veel logischer geweest.

Ik vind 80 euro voor de PC-versie echter wel een stuk voor de hand liggender, want dat zal waarschijnlijk meer moeite gekost hebben. En het is dan ook een nieuw spel voor dat platform.
Kijk eindelijk iemand die weet waar die over praat. Ik zit met allemaal fanboys die 80 euro helemaal goed vinden. Was die 2 a 3 tientjes mij het meer dan waard. En tuurlijk zal de PC meer geld kosten tis niet ff porten. Maar het is een remake en geen remaster. Ik wacht wel even tot ie in de aanbieding is :)

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:01
80 euro hoe dan ook een absurd betrag, maakt niet uit welk platform.....
Tsja je moet wel optimaliseren voor PC vanwege het bereik aan variatie betreft hardware specs.

Maar tegelijker tijd gebruiken ze wel de Assets van de oude Game en Part II en van Part 1 hoef je alleen maar wat dingen te updaten en de rest van assets uit Part II brengen.

Plus de Part II engine bestaat nu ook al een tijdje, dus in principe alles van scratch bouwen en optimaliseren is dit keer niet van toepassing.

Enige wat mogelijk nieuw is zal de netcode zijn voor Factions Part II
En in dat opzicht wel benieuwd of er ook multiplayer modes uiteindelijk naar PC komen ( Kijkt naar Tsushima en Factions II)

Ga er van uit dat eind dit jaar of volgend jaar een aankondiging komt voor Ghost of Tsushima naar PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoewel dit voor mij dit de belangrijkste game ooit is (het origineel), is dit wel heel karig voor dit geld. Deze is na 6 maanden toch op PSPlus, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34
zAo schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:05:
Hoewel dit voor mij dit de belangrijkste game ooit is (het origineel), is dit wel heel karig voor dit geld. Deze is na 6 maanden toch op PSPlus, of zie ik dat verkeerd?
Nee ze zetten die game niet na 6 maanden op plus, maar ik mag toch hopen dat veel mensen dit bedrag belachelijk vinden en het snel in de budgetbakken verschijnt.

Max 30 euro zou ik er wel voor over hebben.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Stylze schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Nee ze zetten die game niet na 6 maanden op plus, maar ik mag toch hopen dat veel mensen dit bedrag belachelijk vinden en het snel in de budgetbakken verschijnt.

Max 30 euro zou ik er wel voor over hebben.
Als het voor 40 euro at launch op Steam komt te staan zou ik dat er nog wel voor over hebben. Als het hoger is wacht ik op een sale voor 30 Euro of lager.

Heb de Ellie edition voor PS3 toen nieuw gekocht en later de PS4 Remastered 2de hands voor 20.
En gezien ik de game minimaal 4x al heb uit gespeelt. Heb ik geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
Hier ook de game al 2x gekocht en 1x gratis in psplus. Meer dan €30 is het idd niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor PC gamers een mooie gelegenheid om kennis te maken met de serie maar voor mensen die het eerste deel al in hun library hebben vind ik 80 EUR ook iets teveel van het goede.

Grafisch zal het vast een prima upgrade zijn maar ik ben meer benieuwd naar wat er qua gameplay veranderd. Druckmann noemde dat AI ook sterk verbeterd is en dat zaken als explosive arrows uit het 2e deel hier ook te gebruiken zijn. Dat zijn wel dingen die impact kunnen hebben op de set pieces uit het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
kazuka schreef op maandag 13 juni 2022 @ 07:45:
Voor PC gamers een mooie gelegenheid om kennis te maken met de serie maar voor mensen die het eerste deel al in hun library hebben vind ik 80 EUR ook iets teveel van het goede.

Grafisch zal het vast een prima upgrade zijn maar ik ben meer benieuwd naar wat er qua gameplay veranderd. Druckmann noemde dat AI ook sterk verbeterd is en dat zaken als explosive arrows uit het 2e deel hier ook te gebruiken zijn. Dat zijn wel dingen die impact kunnen hebben op de set pieces uit het origineel.
AI sterk verbeterd en tegelijkertijd de explosive arrows erbij zorgt er in ieder geval voor dat de balans wat beter blijft, maar dan vraag ik me af of bepaalde delen nog op te lossen zijn door hard wegrennen langs tegenstanders en zo snel mogelijk naar een punt waar een tussenfilmpje wordt gestart.

spoiler:
Ik heb de kelder van het hotel altijd opgelost door hard weg te rennen naar de deur, omdat het gevecht aan gaan altijd resulteerde in hetzelfde resultaat: de voortijdige dood van Joel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:49
Ik heb zelf al de remaster gespeeld, maar ik ga echt geen 80 Euro neertellen voor een remake die in dezelfde engine als het tweede deel is gemaakt. Het is dus eigenlijk een PS4 game die gebruik maakt van de voordelen van de PS5 (snellere laadtijden, 60fps en hopelijk wat Dualsense features). Het tweede deel had een gratis update voor de PS5 en had bij launch een advies prijs van 69 Euro. Dan is 79 Euro echt veel te veel. Ik wacht wel tot de game in de budgetbak raakt, het tweede deel zakte al snel naar de 25 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik begrijp dus dat ze de originele motion capture gebruiken van 10 jaar geleden maar dat ze met de huidige tech de in game characters veel meer detail kunnen meegeven.

Tess ziet er hier nu een stuk ouder uit lijkt het en haar gezichtsuitdrukkingen liggen nu ook echt een stuk dichter bij haar oorspronkelijke mocap performance. Wel mooi om te zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Hello Games - hier is een gratis No Man's Sky PS5 upgrade.
Capcom - hier is een gratis Resident Evil PS5 upgrade
Zenimax Online - Hier is een gratis TESO PS5 upgrade.
Naughty Dog - Hier is een upgrade voor een tientje voor Uncharted 4 naar de PS5
Ook Naughty Dog - geef ons 70 euro voor een remaster van een remaster van The Last of Us.

Ik pas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
Buiten het feit dat 80 euro heerlijk over the top is voor een dergelijke uitgave, wie zit er überhaupt op deze remake te wachten? Er is al een remaster van geweest. Iedereen die maar een beetje interesse had in deze game, die kent 'em nu echt wel.

Wat mij betreft ontzettend zonde van de resources bij Naughty Dog. Ze maken briljante games (zowel visueel als qua storytelling). Ga dan geen tijd en geld besteden aan een remake van een remaster...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:30

s0kkie

Cowabunga

Rossi46 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:31:
Buiten het feit dat 80 euro heerlijk over the top is voor een dergelijke uitgave, wie zit er überhaupt op deze remake te wachten? Er is al een remaster van geweest. Iedereen die maar een beetje interesse had in deze game, die kent 'em nu echt wel.

Wat mij betreft ontzettend zonde van de resources bij Naughty Dog. Ze maken briljante games (zowel visueel als qua storytelling). Ga dan geen tijd en geld besteden aan een remake van een remaster...
Het origineel en de remaster bij elkaar 10+ keer uitgespeeld en deze komt er bij mij ook gewoon dag 1 ;)
Wie wil zo een meesterwerk nou niet in nog mooiere graphics spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:17
Ik snap dat men full price teveel vindt voor een remake, maar een aantal zaken worden wel uit verband getrokken.

de remaster was niets meer dan een bump in resolutie, framerate en hier en daar textures.
Deze remake is helemaal opnieuw opgebouwd op de nieuwe engine met nieuwe textures, assets, levels, mechanics, modellen, etc.

Das wel een flink verschil in aanpak. Daar mag wat mij betreft best wart tegenover staan, maar full price vind ook ik wat te gortig.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Geronimous schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 01:43:
Ik snap dat men full price teveel vindt voor een remake, maar een aantal zaken worden wel uit verband getrokken.

de remaster was niets meer dan een bump in resolutie, framerate en hier en daar textures.
Deze remake is helemaal opnieuw opgebouwd op de nieuwe engine met nieuwe textures, assets, levels, mechanics, modellen, etc.

Das wel een flink verschil in aanpak. Daar mag wat mij betreft best wart tegenover staan, maar full price vind ook ik wat te gortig.
Denk dat ze gewoon bestaande assets gaan gebruiken van TLOU PII Dus dat valt dan ook wel weer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:17
Psyonara schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:50:
[...]

Denk dat ze gewoon bestaande assets gaan gebruiken van TLOU PII Dus dat valt dan ook wel weer mee.
Voor een deel zal dat zeker zo zijn. Dan nog moeten alle maps opnieuw worden gemaakt en gescript. Bedenk je wel dat bij het maken van een game veel zaken tegelijk worden ontwikkeld. maps veranderen van een basic layout naar een volledig aangeklede map doordat tijdens het bouwen de assets gemaakt worden.

Wat tijd heeft gescheeld is het hele voortraject; conceptfase, verhaal schrijven, script schrijven, mocappen, etc.

Desondanks heeft hier ongetwijfeld nog veel tijd in gezeten.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

En de game is gold gegaan.

Benieuwd naar de eerste gameplay beelden de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53

mulder

ik spuug op het trottoir

Heb hem voor 70 in de pre-order. Eerste keer dat ik deze game speelde was pas vorig jaar via de ps5 collectie en Part 2 heb ik voor 27 euro gekocht, ik kon deze uitgave wel verdedigen voor mijzelf ;)

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn ze er zelf ook achtergekomen dat dit deel toch het betere was. Vandaar dat ze het van de basics aanpakken.

Speel liever deze nog 5x uit ipv nog een rondje in deel 2.

[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 12-07-2022 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
mulder schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:13:
Heb hem voor 70 in de pre-order. Eerste keer dat ik deze game speelde was pas vorig jaar via de ps5 collectie en Part 2 heb ik voor 27 euro gekocht, ik kon deze uitgave wel verdedigen voor mijzelf ;)
Dit is echt niet meer te verdedigen, een remaster die nog duurder is dan het origineel ? Links- of rechtsom, je wordt gewoon uitgemolken. Ze willen middels pr praatjes ook nog eens doen voorkomen, alsof ze hier veel meer werk aan hebben gehad.

Eigenlijk is het gewoon smerige marketing, moet je het uit principe niet kopen en geen speelbal van de multinationals willen worden. Helaas heb ik ook geen ruggengraat en heb ik het origineel nooit uitgespeeld, dus kon deze uitgave wel verdedigen voor mijzelf 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mulder
  • Laatst online: 21:53

mulder

ik spuug op het trottoir

Wat als ik graag uitgemolken wordt door multinational marketing praatjes woordenbrij uitroepteken eleven one?

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Rossi46 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:31:

Toevallig had ik het nog nooit gespeeld. Wilde bij release wachten op een PC versie die maar niet kwam, uiteindelijk gekocht voor de PS4 maar door omstandigheden eigenlijk een beetje vergeten. Vorige week toch maar aan begonnen en toen zag ik deze remake voorbij komen.

Uiteraard niet gedaan, want €80,- is echt belachelijk veel geld (voor een nieuwe game al, laat staan voor een remake).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gelekte screenshots van het eerste gedeelte van de game:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opIBWlHgycZ4_Z3nvsH-6zRHt8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TfTe3bYjjpeUK4bwZfvnv9f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYzfN5rEYi8VfmiJsBHILBbb-o0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqn7eJmvUxIu7EKSHYODGMdO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BurQPC4dwBsfAr_YqyViLJQFY20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsnZowfXRKZplFiHXJ3NzURb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwP4abWSnkMbu6bHmWMblL9X3WU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vc8B0FCLNr9j9tUrfRsB9cH4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uO4xQ-fdj4j9hSNJ29DhDIsfbRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PND5HKyWdGcHrvs8PNoSU7Gt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 14:59
Ai ai, deze gaat er toch weer komen denk ik. Van de zomer eens een 4K + HDR tv gaan aanschaffen voor mijn ps5 en dan deze eens opnieuw gaan spelen om vervolgens te beginnen aan Part 2.

Ik was hélémaal fan van deel 1.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Kuhr89 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:58:
Ai ai, deze gaat er toch weer komen denk ik. Van de zomer eens een 4K + HDR tv gaan aanschaffen voor mijn ps5 en dan deze eens opnieuw gaan spelen om vervolgens te beginnen aan Part 2.

Tip, dan niet zomaar de eerste beste HDR tv kopen ;) Goed om even in het consumenten elektronica topic te kijken voor goede HDR tv's.

@kazuka. Ziet er toch wel erg goed uit! Hopelijk komt ie in de PS plus Extra of daarin tegen fikse korting. Volle mep ga ik hier niet voor betalen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
Hulleman schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Tip, dan niet zomaar de eerste beste HDR tv kopen ;) Goed om even in het consumenten elektronica topic te kijken voor goede HDR tv's.

@kazuka. Ziet er toch wel erg goed uit! Hopelijk komt ie in de PS plus Extra of daarin tegen fikse korting. Volle mep ga ik hier niet voor betalen.
Ja dat komt wel goed. Ben er eigenlijk al een paar jaar naar aan het kijken. Dit jaar groen licht gekregen. Twijfel is nu tussen de C2/G2 of S95B.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gameplay. Zo te zien met HDR aan gecaptured, daarom zien de kleuren er zo flets uit. Als je de quality aanpast naar 1088p lijken de kleuren wel te kloppen.

En meer screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uw8nG8tlMm7DGlAxZ37EZKaVQqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jv0B02zKvj4eTXiWQt09xXTo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cghi_-I-hHOn8gbVP9hUOJ1N_gE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GULpjUhH35kWcStFeVjjaJLN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEmMEfSMMidGZLeDnGCPaZOirIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCtrb4Yx7ePegnQ8aW6tp7sT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 126% gewijzigd door kazuka op 21-07-2022 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik heb een verzoek ingediend tot annulering, ben benieuwd [...] Sony kennende O-)

Ik weet dat het een remake is maar de geruchten die ik overal lees/zie, is het gewoon (nagenoeg) een 1 op 1 kopie :r en daar vragen ze dan 80 euro voor ;w

En zoals eerder hier vermeld, komt vanzelf wel een keer in de aanbieding :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:08:
Ik weet dat het een remake is maar de geruchten die ik overal lees/zie, is het gewoon (nagenoeg) een 1 op 1 kopie :r en daar vragen ze dan 80 euro voor ;w
Wat had je dan van een remake verwacht?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:27:
[...]

Wat had je dan van een remake verwacht?
Wellicht iets meer content(?) ;)

Geld is trouwens terug gestort en boven verwachting op de lopende privé rekening en niet als PSN tegoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:04:
[...]

Geld is trouwens terug gestort en boven verwachting op de lopende privé rekening en niet als PSN tegoed :)
Lastig extra content toe te voegen voor een Remake.
Had al geen haast, en wacht gewoon op PC release voor deze, en vermoed dat Part II tegelijk met Part I naar PC komt.

Waar ik wel benieuwd ben betreft de Sony games die naar PC komen dat er uiteindelijk ook de Multiplayer versie ook gaat komen.

En eventueel voor andere PC ports as well ( Tsushima, Gran Turismo e.d. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:04:
[...]
Mja, dat is voor TLOU 1 toch lastig, omdat er ook een deel 2 is. Wellicht zit Left Behind er bij in.

@JP_Frost, dan zou ik wel wachten op de remake. € 80 betalen is nergens voor nodig, die game zal bij release goedkoper verkocht worden. Allyourgames vraagt € 69,99 voor de PS5 versie. De PC versie is dan vast nog goedkoper te vinden. Als je de game nog nooit gespeeld hebt, dan is het die € 70 dubbel en dwars waard. Persoonlijk is het de beste game die ik ooit heb gespeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 21-07-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Laatst online: 06-09 21:56
Hulleman schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:41:
[...]

Mja, dat is voor TLOU 1 toch lastig, omdat er ook een deel 2 is. Wellicht zit Left Behind er bij in.

@JP_Frost, dan zou ik wel wachten op de remake. € 80 betalen is nergens voor nodig, die game zal bij release goedkoper verkocht worden. Allyourgames vraagt € 69,99 voor de PS5 versie. De PC versie is dan vast nog goedkoper te vinden. Als je de game nog nooit gespeeld hebt, dan is het die € 70 dubbel en dwars waard. Persoonlijk is het de beste game die ik ooit heb gespeeld.
Dank voor het advies. Ik ben al begonnen met de game, maar nog helemaal niet ver ofzo dus misschien dat ik dan nog wel even wacht en ook de reviews bekijk tegen die tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

En daar zijn dan de officiele beelden. Vast eerder dan gepland vanwege de leaks deze week :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:57
kazuka schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:05:
En daar zijn dan de officiele beelden. Vast eerder dan gepland vanwege de leaks deze week :P

[YouTube: The Last of Us Part I Rebuilt for PS5 - Features and Gameplay Trailer | PS5 Games]
Alleen al door de muziek in de eerste paar seconden wil ik deze game weer spelen. Hopelijk snel afgeprijsd of in PS+ :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:33

Beetje offtopic, maar gezien het WK voetbal dat er eind van het jaar aankomt misschien iets langer wachten. Dan wordt er meestal behoorlijk gestunt met tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
kazuka schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:05:

[YouTube: The Last of Us Part I Rebuilt for PS5 - Features and Gameplay Trailer | PS5 Games]
Ik vind het nog steeds geen 80 euro waard (maar dat vind ik bijna geen ene game, dus ik wacht meestal totdat hij een paar tientjes goedkoper is), maar ik moet zeggen dat ik het erg vet uit vind zien.
Alles ziet er nog realistischer uit en die aangepaste camerastandpunten kan ik ook wel waarderen!
Daarnaast begrijp ik dat het TLOU + Left Behind is, dus dat rechtvaardigt de prijs wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45
Psyonara schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:53:

Lastig extra content toe te voegen voor een Remake.
Nou, nee. Bij een remake heb je juist best veel vrijheid om dingen toe te voegen, weg te laten. Dit neigt ook meer naar een remaster (rebuild?) dan een remake wat mij betreft, maar goed TLoU: Remastered bestond al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Mail gehad zojuist van Bol dat de game 5 euro goedkoper is geworden maar dat je het wel dan opnieuw moet reserveren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 08:40

Zeker doen ;) Ik heb deel 2 gespeeld op mijn toen nieuwe HDR tv, en er zitten best wel wat scenes in waar HDR toch echt goed uit de verf komt. Ik herinner mij een scene te paard in een bos, met de zon die hier en daar door de kruinen van de bomen schijnt. Echt knap.
Farabi schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:19:
Speel liever deze nog 5x uit ipv nog een rondje in deel 2.
Grappig toch, hoever meningen uiteen kunnen liggen. Ik veronderstel dat, zoals bij zovelen, het verhaal je niet aanstond? Voor mij persoonlijk is de verhaallijn van deel 2 nu net de reden dat het zo een sterk spel is.

Je zou inderdaad wel kunnen zeggen dat dit extreme uitmelkerij is, om voor de 2e keer een remaster te maken, maar ik ga deze toch spelen. Ik was sowieso van plan om deel 2 opnieuw uit te spelen, maar nu ga ik wel wachten op deze remaster zodat ik ze alletwee na mekaar kan spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door spoonman op 02-08-2022 16:08 ]

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWXZ4OXKQ1Jn-CNmkmt5RgkrliY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0c1Ozn23nUXm1nCqhIQuIwcU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:33
Gaaf spel als je hem nog nooit gespeeld heb zeker doen :D, ik vind het de 80 euro niet waard te duur.
Ik heb het in de tussentijd 2 keer gespeeld, op de ps3 en de remaster op de ps4.

Zou het best nog eens willen spelen, maar zeker niet voor dat bedrag.
Ik koop dan liever aankomende maanden een nieuw spel, God of War, A Plague Tale - Requiem dan weer een remake/ remaster van een spel dat op de ps3 er al was.

Ik heb gta5 ook gekocht voor een 3de keer, ja dat was 10 euro en had ik weer effe plezier van.
Ik had toch effe niks anders te spelen, en als ik dan tijd laat liggen is het geen ramp voor die 10 euro.
Het zelfde voor Uncharted ik had de ps4 disc nog, dus voor een 10tje kon je upgraden nou prima dan wil ik het nog wel eens spelen op een rustig moment ik niks anders heb te spelen.

Dus neem de ze wellicht wel eens mee als die paar 10tjes goedkoper is, indien je nog niet gespeeld heb. ja het is wel veel geld 80 euro maar het is 1 van de toppers die playstation echt ooit gehad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
The Last of Us met dezelfde gameplay mechanics als deel 2 zou mooi zijn. Maar zoals het er nu naar uitziet. Is dat niet het geval. Het is gewoon hetzelfde spel met current-gen graphics. Niet echt een remake waardig. Die remaster is nog prima te spelen.

Leuk voor de mensen die het nog nooit hebben gespeeld (zullen er niet HEEL veel zijn schat ik). Of de die-hard fans ! Maar ik laat hem persoonlijk liggen.

En wat betreft de prijs; Een PS5 is ook geen €700-€800 waard. Dus het is maar net wat jij ervoor over hebt.

Het blijft één van de beste games van de afgelopen 10 jaar. En Naughty Dog behoort tot één van de betere zo niet beste ontwikkelaars. Dus €80 of niet, het spel zal sowieso wel goed verkopen.

Ik wacht wel tot God of War uitkomt. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Sefaex schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:06:
The Last of Us met dezelfde gameplay mechanics als deel 2 zou mooi zijn. Maar zoals het er nu naar uitziet. Is dat niet het geval.
Heb je hier een bron voor? Ik dacht dat dit wel de bedoeling was (ook geen bron voor). De animaties etc. zijn inderdaad allemaal hetzelfde, maar ik hoop toch echt dat de gameplay iets soepeler gaat.

&

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Weltschmerz schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:48:
[...]

Heb je hier een bron voor? Ik dacht dat dit wel de bedoeling was (ook geen bron voor). De animaties etc. zijn inderdaad allemaal hetzelfde, maar ik hoop toch echt dat de gameplay iets soepeler gaat.
Zelfde spel, ziet er (veel) mooier uit en speelt beter, AI van de enemies en buddies is vele malen beter.

YouTube: The Last of Us Part I Rebuilt for PS5 - Features and Gameplay Traile...

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 15-08-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Sefaex schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:06:
The Last of Us met dezelfde gameplay mechanics als deel 2 zou mooi zijn. Maar zoals het er nu naar uitziet. Is dat niet het geval.
AI is aangepast, stealth gameplay is aangepast, adaptive triggers op PS5 worden gebruikt, meer haptic feedback.
Ja, die was ik ook net aan het kijken. Maar vind jij nu dat dit mijn argument ondersteunt of niet? Linkdump zonder context verwart me :P (edit: ik zie dat je tekst hebt toegevoegd :) )

Ik kijk er erg naar uit om deze game (op PC) te spelen, maar het gaat nog wel even duren voordat het zover is.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Zag de originele game er echt zo slecht uit? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dit is wel een van de coolste accessibility features die ik de afgelopen tijd gezien heb:
Another, which started as a prototype but ended up being really successful during playtesting is a feature that plays dialogue through the PS5 DualSense controller as haptic feedback. That way a deaf player can feel the way a line is delivered, can feel the emphasis, along with the subtitles to give some sense of how that line is delivered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

kazuka schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:41:
Dit is wel een van de coolste accessibility features die ik de afgelopen tijd gezien heb:

[...]

[YouTube: The Last of Us Part I - Accessibility Trailer | PS5 Games]
Nou ben ik zelf niet doof, maar dat is wel een hele toffe feature inderdaad!

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomlord
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 13:48
Besteld voor 69.99, eerste deel in 2013 uitgespeeld op de ps3, sindsdien niet meer aangeraakt.

ZIN IN!

(En na het spelen weer verkopen voor 50eu, dan heeft ie me alsnog maar 19.99 gekost)

[ Voor 29% gewijzigd door tomlord op 31-08-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
tomlord schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:22:
Besteld voor 69.99, eerste deel in 2013 uitgespeeld op de ps3, sindsdien niet meer aangeraakt.

ZIN IN!

(En na het spelen weer verkopen voor 50eu, dan heeft ie me alsnog maar 29.99 gekost)
€ 19,99 :>

De game is al te bestellen voor € 64,95 zie ik. De reviews zullen ongetwijfeld heel goed worden. Het blijft één van de beste games ooit gemaakt die er nu nog veel beter uit ziet. Iedereen veel plezier met deze parel!

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 31-08-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Hulleman schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:40:
[...]

€ 19,99 :>

De game is al te bestellen voor € 64,95 zie ik. De reviews zullen ongetwijfeld heel goed worden. Het blijft één van de beste games ooit gemaakt die er nu nog veel beter uit ziet. Iedereen veel plezier met deze parel!
Denk dat de critic reviews inderdaad zeer goed zullen zijn, maar ik verwacht dat de user score nogal een duik zal nemen, een hoop mensen hadden liever gezien dat ze hun resources in een andere game gestopt hadden, onder wie ikzelf, niet dat ik daardoor een negatieve user review achter laat, maar denk dat er een hoop moraalridders zijn die het gewoon een dikke 1 geven.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Normaal gesproken koop ik ND games altijd dag 1 digitaal, dit keer ga ik de game op disc kopen en ook na uitspelen verkopen zodat ik de game voor een klein bedrag zelf heb gespeeld :P
Heb de game al tweemaal eerder gekocht, ben hyped voor de PS5 remake maar niet de volle prijs waard imo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hoog in de 80's, ongeveer wel wat ik verwacht had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQmJEq9MB42wyHLGPArFvG4LZKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wuYgLfI8a0Wqp2h1SXA9KbWM.png?f=fotoalbum_large

Wel hele uitgebreide Digital Foundry video:

En veruit de beste review video ooit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 06:56
Hulleman schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:49:
[...]

Zag de originele game er echt zo slecht uit? ;w
De originele game was voor de Playstation 3 en is al bijna 10 jaar oud. Plus dat dit natuurlijk een extreem voorbeeld is (waarbij de PS5-screenshot er ook extreem mooi uitziet :P).

Als je dit in bewegend beeld zou zien, zonder directe vergelijking met de PS5-versie, denk ik niet dat dit bij lange na de "holy shit, wat lelijk"-reactie zou hebben als dat het op deze manier heeft.

Dit laat een mooie vergelijking zien :) Over het algemeen denk ik vaak bij dit soort grafische upgrades dat het inderdaad zeker mooier is, maar niet per se heel veel doet qua game-ervaring. Maar in dit geval zijn de gezichten en uitdrukkingen zoveel beter, dat dat wel veel doet.

[ Voor 27% gewijzigd door Hahn op 31-08-2022 20:01 ]

The devil is in the details.

• Hulleman
Hahn schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:25:
[...]

De originele game was voor de Playstation 3 en is al bijna 10 jaar oud. Plus dat dit natuurlijk een extreem voorbeeld is (waarbij de PS5-screenshot er ook extreem mooi uitziet :P).

Als je dit in bewegend beeld zou zien, zonder directe vergelijking met de PS5-versie, denk ik niet dat dit bij lange na de "holy shit, wat lelijk"-reactie zou hebben als dat het op deze manier heeft.

[YouTube: The Last of Us Graphics Comparison: PS3 vs. PS4 Pro vs. PS5]
Dit laat een mooie vergelijking zien :) Over het algemeen denk ik vaak bij dit soort grafische upgrades dat het inderdaad zeker mooier is, maar niet per se heel veel doet qua game-ervaring. Maar in dit geval zijn de gezichten en uitdrukkingen zoveel beter, dat dat wel veel doet.
In die trailer worden vooral cinematics met elkaar vergeleken. Op de PS3 en de PS4 waren deze cinematics prerenderd en zien er dus beter uit dan de daadwerkelijke ingame beelden. De videovergelijking begint met gameplay in het ondergelopen gebied. Dan PS3 beelden vind ik wel echt "holy shit wat lelijk" :P Net een mobiele game.

Wel jammer om te zien dat alle personages er (te) oud uit zien in de remake. Ook Ellie lijkt teveel op haar deel 2 oudere variant en een jaar of 5 à 6 te oud dan ze in deel 1 daadwerkelijk is.

Begint wel weer te kriebelen om deze game weer eens door te spelen. Dat is ondertussen alweer 8 jaar geleden. Maar niet voor de volle mep...denk ik....

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 01-09-2022 14:14 ]

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Mooi uitgebreide vergelijking. Goed om in detail te zien wat er allemaal verbeterd/veranderd is. Ik kreeg in ieder geval meteen de kriebels om deze te gaan spelen, maar ik heb voorlopig (nog) geen PS5.

• tomlord
Hulleman schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:10:
[...]

In die trailer worden vooral cinematics met elkaar vergeleken. Op de PS3 en de PS4 waren deze cinematics prerenderd en zien er dus beter uit dan de daadwerkelijke ingame beelden. De videovergelijking begint met gameplay in het ondergelopen gebied. Dan PS3 beelden vind ik wel echt "holy shit wat lelijk" :P Net een mobiele game.

Wel jammer om te zien dat alle personages er (te) oud uit zien in de remake. Ook Ellie lijkt teveel op haar deel 2 oudere variant en een jaar of 5 à 6 te oud dan ze in deel 1 daadwerkelijk is.

Begint wel weer te kriebelen om deze game weer eens door te spelen. Dat is ondertussen alweer 8 jaar geleden. Maar niet voor de volle mep...denk ik....
Inb4 vanavond om 23.50 pre order je hem alsnog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:07
Hier begint het ook weer te kriebelen

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:19
kwdtje schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:11:
Hier begint het ook weer te kriebelen
Haha hier ook >:)

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-08 22:45
Ik heb de remaster een aantal keren uitgespeeld en heb besloten om deze ook te kopen. Ik heb destijds zo genoten van deze game, voornamelijk het verhaal, personages, sfeer en muziek. Voor mij echt een game die in mijn top 5 staat.

Dus om deze game nog eens te spelen op de ps5 is alleen maar top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ben hem nu aan het spelen. De grafische modus loopt niet lekker helaas. Ik moet door dit verplicht naar de prestatiemodus afwijken. Wat zeker geen straf is.

De grafische modus draait op 40HZ, maar hapert licht. Iets loopt niet lekker. (Ook met vrr aan en uit)

[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 01-09-2022 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomlord
Iemsnd survivor mode al geprobeerd? Wil 'm wel proberen gezien ik de game al ooit eerder heb gespeeld maar het moet nog wel leuk blijven haha. Ben benieuwd naar ervaringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botwood
Net op de deurmat gevallen. Vanavond maar eens installeren en gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Jammer dat ze de trophies er uit hebben gehaald dat je het op meerdere difficulties moet uitspelen, nu is het volgens mij in 1 run haalbaar voor platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Farabi schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:45:
De grafische modus draait op 40HZ, maar hapert licht. Iets loopt niet lekker. (Ook met vrr aan en uit)
Ik vind dit wel een dingetje, heb dat ook niet gezien of gehoord op digital foundry. Heb je geen patch moeten downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
Nol_NL schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:26:
[...]

Ik vind dit wel een dingetje, heb dat ook niet gezien of gehoord op digital foundry. Heb je geen patch moeten downloaden?
Digital foundry heeft die mode getest en de game loopt haast nooit op 40 fps. Meer rond de 35 gemiddeld en dan zijn er ook nog dips rond de 25 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Fidelity mode loopt inderdaad af en toe met te lage fps, ik heb VRR uit moeten zetten vanwege licht ‘flickering’ maar de graphics zijn _/-\o_ _/-\o_
Totaal niet erg om de game voor de 6e keer uit te spelen lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Potjandorie, ik zit nu ook al helemaal in de game. Had dit niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

https://www.metacritic.co...n-5/the-last-of-us-part-i

Hmmm wel raar dat deze game user reviews wel laag zijn terwijl de PS3 en PS4 versie gewoon een 9,2 hebben....

Dan wacht ik wel tot hij een keer 2 tientjes is (net zoals TLOU p2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:57
AlwaysNick schreef op maandag 5 september 2022 @ 07:44:
https://www.metacritic.co...n-5/the-last-of-us-part-i

Hmmm wel raar dat deze game user reviews wel laag zijn terwijl de PS3 en PS4 versie gewoon een 9,2 hebben....

Dan wacht ik wel tot hij een keer 2 tientjes is (net zoals TLOU p2)
De slechte reviews zeuren allemaal over de prijs. Zegt dus niks over de game.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Raem schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:37:
[...]

De slechte reviews zeuren allemaal over de prijs. Zegt dus niks over de game.
Nou lees ook dat er met een setting de frames heel erg droppen. Dat de game er niet vooruit is gegaan op sommige punten. Maarja ik ga hem sowieso niet kopen voor deze prijs. Dus kan daar nu nog niet over delen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

Vijfde of zesde playthrough, maar ik geniet weer met volle teugen. De graphics, nieuwe animaties in gezichten, subtiele gameplay verbeteringen. Het doet me toch meer dan ik eerder verwacht had.

Enkele plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7YTBLUvZsOpZYj48xbEfNoXLfw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aN54Jy5VW5iZSOCeuKRxXJpA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ASsX9sNtOPzZHJfQbrSmW4eCuQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0LQKWxXmo656r8DdIjsjl5m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1rWoZPZYdzP2YsXyTHcgG3u6j0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3SE1ZgQ5uMNF0RNEFNc8TGx.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBChVn-m00DCjxm3BVnepdkacJo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nec3bWQLYfejipAhLhczrSxh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlFcFvnwpSz9gyB7j1n55Lp-LGQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ReaAlnOl5hetqYYWh5DL7yTg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7NA8ouvgqLBbIJtcBWvS8ZoT9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKXkowDx7Mfhu0jLbDvxh1cR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTkKgfoCJ9MKcunV5pe1zCotqK8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ReDv7F5OIIrhTGL2hn9WMs1H.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1J3m5Q3BG18R8wN8eVem7JGgwjo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBT69c4hh1knyMU2W5Ev272m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lr9P0X0D_W9UK9GhME2lzoZboM0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QnnOnQwSgiZ89wkbg1482TV.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oRSYigkiA9Ac43Qzq4Ren_jC4A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQ9Tchy1Uc0BU1PgIMpcqLl8.jpg?f=fotoalbum_tile

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:11

Ulti23

Quality Time

Hier ook, game diverse malen doorgespeeld maar toch opnieuw begonnen. Graphics en gameplay echt geweldig, speel het rustig aan, zit alweer halverwege Bills Town (survivor). Heerlijke game blijft het :)

Kan niet wachten op het hotel :9~ >:)

I pitty the fools who took my game-station.....

• botwood
Is er nou daadwerkelijk veel verschil met die grafische modus? Ik speel het op 60fps, omdat ik 30 niet meer speelbaar vind.
Maar qua graphics zie ik echt geen verschil? Nu heb ik wel een 4K Sony Bravia tv met HDR. Maar deze is ook al weer 4 jaar oud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Platinum binnen, hier ook na 7 playthroughs nog steeds verbaasd hoe briljant deze game blijft.
En vooral nu met de grafische verbeteringen zat ik vanaf begin tot eind de hele tijd wooow f-ing mooi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Valt me op dat er sinds de release geen update is gekomen o.a. voor de graphic mode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Dag later komt er toevallig een update van 2,7GB.

e zeggen dat ze vrr hebben uitgeschakeld op fidelity mode, maar ik kan hem gewoon aanzetten?

https://comicbook.com/gam...u-ps5-update-patch-notes/

[ Voor 104% gewijzigd door Farabi op 21-09-2022 00:24 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

OMD

Iemand al ergens informatie gespot omtrent de pc versie? Soon after ps5 launch heeft bij hun blijkbaar een andere betekenis dan bij de meeste mensen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Nou, sinds 2014 de game niet meer gespeeld.

Ben blij dat ik weer eens terug kan naar deze wereld. Ik moet TLOU part II ook nog spelen, dus de uitgelezen kans om weer even opnieuw te beginnen.

Toch vergeet je best wat zaken uit de eerste playthrough, maar de grote plot twitst weet je nog wel.

Ben ook erg benieuwd naar de serie in januari.

Grafisch ziet er geweldig uit, zeker de modellen tijdens de cinematics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

OMD schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:24:
Iemand al ergens informatie gespot omtrent de pc versie? Soon after ps5 launch heeft bij hun blijkbaar een andere betekenis dan bij de meeste mensen.
3 maart: https://store.steampowere...30/The_Last_of_Us_Part_I/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:39
Ik heb de game nooit gespeeld, nu voor het eerst dus bezig met de Part 1 remake. Mooie game tot nu toe met een goed verhaal, maar ik word er nog niet echt ingezogen. Vooral het mikken met een wapen vind ik echt lastig. Als zombies op je af rennen schiet ik veel mis. Normaal helpen games je wel een beetje met aim maar dat is hier niet. Realistisch hoor, maar ook wel een beetje frustrerend.

Ik ben net bij het stuk waar die oude vriend van Joel hem aan een auto moet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:12:
Ik heb de game nooit gespeeld, nu voor het eerst dus bezig met de Part 1 remake. Mooie game tot nu toe met een goed verhaal, maar ik word er nog niet echt ingezogen. Vooral het mikken met een wapen vind ik echt lastig. Als zombies op je af rennen schiet ik veel mis. Normaal helpen games je wel een beetje met aim maar dat is hier niet. Realistisch hoor, maar ook wel een beetje frustrerend.

Ik ben net bij het stuk waar die oude vriend van Joel hem aan een auto moet helpen.
Dat is juist de charme van dit spel vind ik. Er is niets 'auto-aim' en resources zijn er maar weinig. Wacht maar tot bij de sewers aankomt, dan vloek je nog wel even, zeker in survivor mode :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 22:22

Quakie

quakelen

@Piet_Piraat7 Ik ben net iets verder en ik heb hetzelfde qua schieten. Ik word er dit keer wel ingezogen. Ik ben ooit begonnen met de PS4 versie en die vind ik duidelijk minder goed spelen. Ik ben blij dat ik het spel nogmaals heb gekocht.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Quakie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:14:
@Piet_Piraat7 Ik ben net iets verder en ik heb hetzelfde qua schieten. Ik word er dit keer wel ingezogen. Ik ben ooit begonnen met de PS4 versie en die vind ik duidelijk minder goed spelen. Ik ben blij dat ik het spel nogmaals heb gekocht.
Ook zo'n totale brainfart als ze op je af komen rennen qua richten en wapens pakken? Ik moet de handigheid nog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Haha ja en weg rennen heeft ook weinig nut. Eerste aanpassingen aan mijn wapens is reload snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:25:
[...]

Ook zo'n totale brainfart als ze op je af komen rennen qua richten en wapens pakken? Ik moet de handigheid nog krijgen.
In de beentjes schieten en ze daarna de kop intrappen d:)b
Bij runners en mensen zeer effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik ben inmiddels een stukje verder met Bill op pad. Het spel begint veel toffer te worden. Gewapend met een shotgun voel ik mij een stuk zekerder tegenover die zombies :)

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:32
Voor de verzamelaars, de Firely Edition kan gepre-orderd worden op PlayStation Direct. Was voorheen enkel voor de VS beschikbaar, nu voor Europa.

Ik twijfelde want ik vind het tof om zoiets te verzamelen van een van mijn meest geliefde game. Maar €110 vind ik toch te gortig, en dan zit er geeneens een schijf bij.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

D. Ninjai schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:43:
Voor de verzamelaars, de Firely Edition kan gepre-orderd worden op PlayStation Direct. Was voorheen enkel voor de VS beschikbaar, nu voor Europa.

Ik twijfelde want ik vind het tof om zoiets te verzamelen van een van mijn meest geliefde game. Maar €110 vind ik toch te gortig, en dan zit er geeneens een schijf bij.
109 euro... Dus je betaalt 40 euro voor... de steelbook. Verder zit er niets bij :X
Sowieso idioot hoge prijzen altijd bij Sony zelf. Ik heb daar nog nooit een game gekocht.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Farabi
  • Niet online
volgens mij is deze remastered versie een flop geworden. niemand die het speelt of erover heeft merk ik. ze hebben duidelijk zichzelf uit de markt geprijsd. aan de andere kant vrij normaal omdat het spel al 10 jaar oud is en zijn 2e make-over krijgt.

misschien wat meer aandacht als de serie begint?

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 29-12-2022 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Laatst online: 18:34

H.Boss

Hugo Boss

Ik had de versie die ik eerder via ps plus had verkregen niet veel gespeeld/uitgespeeld, dus via Game Mania de game aangeschaft. Met inruil van een game en extra 5 euro korting uiteindelijk voor 22 euro meegekregen. Mooie deal, want voor de hoofdprijs had ik deze remake waarschijnlijk nooit gehaald.

Ik speel hem ook op Fidelity mode icm VRR. Als ik VRR uitzet dan draait die op 30fps vast en dat is onspeelbaar. Maar met VRR aan speelt die heel soepel, merk haast geen verschil met prestatiemodus.

Verder hele toffe game, graphics zien er goed uit voor deze PS5 versie en ga hem dit keer maar eens uitspelen, voordat de serie uitkomt.

[ Voor 20% gewijzigd door H.Boss op 29-12-2022 22:28 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Bijna hetzelfde als @H.Boss . Ik had PS4 versie keertje voor een tientje mee genomen bij de LIHL..

Ik kon er maar niet inkomen. Ik vond voornamelijk de controls niet lekker werken..

Toch maar via MP een gesealed exemplaar gekocht (35euro) en ik vind het een brute game. Controls zijn nog steeds niet helemaal mijn ding maar ik kan inmiddels mijn weg vinden. Ik houd van dit soort games. Een soort film waarin je loopt en helemaal in het verhaal wordt gezogen. Dit had ik ook bij uncharted4.. Ik game niet extreem veel uur en voornamelijk FPSen.. Top game maar ik begrijp dat men er niet meer over praat.. Het is inderdaad al een vrij oude game...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Inmiddels heb ik The Last of Us uitgespeeld :) hele mooie game! Ik weet niet of ik dezelfde keuzes had gemaakt als Joel, maar dat is juist het mooie aan het verhaal.

Is Left Behind (DLC) de moeite waard om er gelijk achteraan te doen?
Pagina: 1 2 3 Laatste