Acties:
  • +8Henk 'm!

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05 17:09
Wat ik mooi vind aan deze series is het doden van mensen niet een makkelijk ding blijkt, en dat we er steeds weer bij stil staan.

bijna niemand sterft snel en ongehoord, vijanden die pijn uitschreeuwen, na hun eigen mensen kijken. angst ervaren en uitdrukken.

En ook hoe Joel's rampages en Ellie's slachting van David niet als goed of rechtvaardig in beeld worden gebracht mag ik wel.

Ja deze wereld is koud en leven is goedkoop. Maar het is geen held die een pad van rechtvaardigheid plaveit over de lichamen van extras en gast acteurs.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:47
Heel gave aflevering met wat in het spel ook een heel goed deel van het spel was.
Door wat te schuiven/mixen in aflevering 6/7/8 had het geheel naar mijn idee nog wat beter geweest.

Dat het thema liefde is en ze David in deze aflevering de vergelijking met liefde en cordyceps laten maken vond ik iets te gemaakt wel. Verder wel naar behoren heel creepy neergezet. Die maaltijd en dat gebed ook, met wat je als gamer al weet haha :Y) :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Jovatov schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:06:
Heel gave aflevering met wat in het spel ook een heel goed deel van het spel was.
Door wat te schuiven/mixen in aflevering 6/7/8 had het geheel naar mijn idee nog wat beter geweest.

Dat het thema liefde is en ze David in deze aflevering de vergelijking met liefde en cordyceps laten maken vond ik iets te gemaakt wel. Verder wel naar behoren heel creepy neergezet. Die maaltijd en dat gebed ook, met wat je als gamer al weet haha :Y) :+
Mwah, dat ze ineens toch 'vlees' hadden en dat het te koud was om te begraven (stille hint) maakte het als niet-gamer ook wel duidelijk. Tezamen met natuurlijk die spoiler van vorige week hier in dit topic. :Z

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:38
True schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:14:
[...]

Mwah, dat ze ineens toch 'vlees' hadden en dat het te koud was om te begraven (stille hint) maakte het als niet-gamer ook wel duidelijk. Tezamen met natuurlijk die spoiler van vorige week hier in dit topic. :Z
en Jesus, the living bread

This is the Way.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:30
Ik meen mij te herinneren dat Neil Druckmann in een interview had aangegeven dat de moeder van Ellie een verschijning zou krijgen in de serie. Aangezien we nog maar 1 aflevering te gaan hebben ben ik benieuwd. Dat is toch een van de vragen die in de games nooit beantwoord is.

Voor de rest vond ik de laatste aflevering wederom sterk en volgt de game ook bijna 1 op 1 op. Vooral dat stukje dat Joel informatie uit de 2 mannen van David's kamp moet trekken.

Ben het ook met de andere eens dat er best wel meer infected in de serie mogen voorkomen. Had gehoopt in deze aflevering dat ze net zoals in de games wanneer Ellie en David op de medicijnen aan het wachten zijn worden aangevallen door infected en samen moeten werken om te ontsnappen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bobo221 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:36:
Ik meen mij te herinneren dat Neil Druckmann in een interview had aangegeven dat de moeder van Ellie een verschijning zou krijgen in de serie. Aangezien we nog maar 1 aflevering te gaan hebben ben ik benieuwd. Dat is toch een van de vragen die in de games nooit beantwoord is.

Voor de rest vond ik de laatste aflevering wederom sterk en volgt de game ook bijna 1 op 1 op. Vooral dat stukje dat Joel informatie uit de 2 mannen van David's kamp moet trekken.

Ben het ook met de andere eens dat er best wel meer infected in de serie mogen voorkomen. Had gehoopt in deze aflevering dat ze net zoals in de games wanneer Ellie en David op de medicijnen aan het wachten zijn worden aangevallen door infected en samen moeten werken om te ontsnappen.
De moeder van Ellie komt inderdaad in een van de eerste trailers voorbij, gespeeld door Ashley Johnson die Ellie vertolkt in de games. Mijn voorspelling is dat we de episode beginnen met een cold open of flashback en we de geboorte van Ellie gaan zien.
Bobo221 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:36:
Ja, ze is ook al getoond in één van de trailers. Maar welke vraag is nooit beantwoord in de game? Dat zeg je er namelijk niet bij. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Jovatov
Wat betreft info uit de trailer en game. (in spoiler, want geen onderdeel van de serie nog...)

spoiler:
In de game (weet niet zeker of het left behind is of de gewone game) wordt duidelijk dat Marlene de moeder van Ellie goed kende. Ik ga er vanuit dat de flashback met Ellie's moeder voornamelijk over de band met Marlene zal gaan

[Voor 10% gewijzigd door Jovatov op 08-03-2023 14:15]

Jovatov schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:13:
Wat betreft info uit de trailer en game. (in spoiler, want geen onderdeel van de serie nog...)

spoiler:
In de game (weet niet zeker of het left behind is of de gewone game) wordt duidelijk dat Marlene de moeder van Ellie goed kende. Ik ga er vanuit dat de flashback met Ellie's moeder voornamelijk over de band met Marlene zal gaan
Ja, klopt inderdaad. Spoilers van het einde:

spoiler:
Ze was al voor de outbreak vrienden met Marlene, wist dat ze na de bevalling van Ellie dood ging en Marlene beloofde haar om voor Ellie te zorgen.

Ik denk dat we vooral wat gaan zien van de relatie tussen Anna en Marlene en de belofte die Marlene maakte om voor Ellie te zorgen na de dood van Anna. Dit om extra nadruk te leggen op de keuze die Marlene maakt om Ellie op te offeren, terwijl Joel voor Ellie kiest.

[PS4] The Last of Us: Part II

Beter om die discussie over de game daar te voeren.

[Voor 37% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2023 19:25. Reden: Quote aangepast]

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Raem schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:37:
[...]

[PS4] The Last of Us: Part II

Beter om die discussie over de game daar te voeren.
Modbreak:Probleem is daar dat de trailer niet besproken kan worden. We zitten nu met een beetje kruisbestuiving, dus enig vergelijk met de serie / trailer en game mag voor nu.

Alleen:
We gaan niet meteen de discussie over woke voeren. Het leidt af, is erg persoonlijk of je je daar aan stoort en wordt snel bashen.
Diepere in-depth discussies over de game houden we in het topic over de game.

Tweakers Discord

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:07
Ben vandaag begonnen aan de serie. Maar soms lijkt het alsof de "fps" heel laag is in de actie/ donkere scènes. Is dit bij anderen hier ook opgevallen?

Anders zal het wel aan de tv of Chromecast (4k) liggen.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Wulfric92 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:46:
Ben vandaag begonnen aan de serie. Maar soms lijkt het alsof de "fps" heel laag is in de actie/ donkere scènes. Is dit bij anderen hier ook opgevallen?

Anders zal het wel aan de tv of Chromecast (4k) liggen.
Geen probleem bij mij. LG G1 icm de webOS app

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hele gave serie en het doet de games behoorlijk recht aan. Ik mis ook wel heel erg de infected en de spanning daarvan. Ik had wel wat mooie spijkerbommen en molotovs willen zien haha!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Prachtige laatste episode en blij dat ze het einde zo perfect over hebben weten te brengen naar TV vorm.
Leuke kleine cameo van Laura Bailey ook (die Abby speelt in de 2e game). Wat ik nog niet wist is dat Bailey ook een van de nurses speelde in de eerste game.

Druckmann verteld ook in een interview dat ze plannen hadden voor een aparte game over Anna, gemaakt door een andere studio. Wel benieuwd welke studio dat was en wel jammer dat het nooit zover is gekomen.

Nu maar 1.5 jaar wachten op het 2e seizoen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Zeker gaaf gedaan en mooi het verhaal gevolgd. De laatste aflevering voelde wel erg snel en ik blijf er bij dat er onderweg meer ruimte had moeten zijn voor het overleven/craften en contact/gevechten met infected. Ik denk dat bij veel mensen die alleen de serie hebben gekeken de druk waarom het zo 'erg' is wat Joel doet niet goed overkomt.

Wat blijft het toch een prachtig verhaal!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19:51
Skating_vince schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:59:
Zeker gaaf gedaan en mooi het verhaal gevolgd. De laatste aflevering voelde wel erg snel en ik blijf er bij dat er onderweg meer ruimte had moeten zijn voor het overleven/craften en contact/gevechten met infected. Ik denk dat bij veel mensen die alleen de serie hebben gekeken de druk waarom het zo 'erg' is wat Joel doet niet goed overkomt.

Wat blijft het toch een prachtig verhaal!
Was echt geweldig idd! Maar erg kort😔

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mee eens.

Vanochtend bij de koffie kwam de serie voor de eerste keer ter sprake. Ik was de enige die het spel (lang, lang, lang geleden) gespeeld heeft. De laatste aflevering is niet besproken omdat nog niet iedereen hem gezien had.

Voor de meeste lijkt de wereld niet zo erg dan het daadwerkelijk is.
Het lijkt meer op een wederopbouw van de wereld na een virus, waar je sporadisch een "zombie" tegen kan komen.
Het grootste probleem zijn de andere mensen die elkaar niets gunnen.

Dit was kort samengevat de mening van de meeste collega's.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:06

s0kkie

Follow The Fool

De serie is helaas een Wish versie van de game, het probeert The Last Of Us te zijn, maar het pakt zo weinig van het werkelijke verhaal en doet het op zo een snelle goedkope manier dat het een slappe B aftreksel van de game is geworden.
Tuurlijk hoeven ze niet alle combat 1 op 1 uit de game in de serie te proppen, maar er was werkelijk waar een groot gebrek aan infected en dat is waar de hele apocalyptische wereld in dit verhaal constant mee te maken zou moeten hebben.
9 afleveringen waarvan alleen 3 afleveringen een paar infected hadden, 0,0 spores, maar laten we wel 2 episodes verspillen met een onnodig verhaal.
Ben nu al bang hoe ze het verhaal van Part 2 zwaar gaan butcheren :F
Live action vertolkingen in de vorm van een serie of film van een game gaat gewoon nooit iets worden. Deze serie heeft dat nogmaals weer bewezen helaas.

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

Acties:
  • +8Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

s0kkie schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:51:
De serie is helaas een Wish versie van de game, het probeert The Last Of Us te zijn, maar het pakt zo weinig van het werkelijke verhaal en doet het op zo een snelle goedkope manier dat het een slappe B aftreksel van de game is geworden.
Tuurlijk hoeven ze niet alle combat 1 op 1 uit de game in de serie te proppen, maar er was werkelijk waar een groot gebrek aan infected en dat is waar de hele apocalyptische wereld in dit verhaal constant mee te maken zou moeten hebben.
9 afleveringen waarvan alleen 3 afleveringen een paar infected hadden, 0,0 spores, maar laten we wel 2 episodes verspillen met een onnodig verhaal.
Live action vertolkingen in de vorm van een serie of film van een game gaat gewoon nooit iets worden. Deze serie heeft dat nogmaals weer bewezen helaas.
Als je visie is dat de serie had moeten zijn zoals de game was én dit is niet zoals je het voor ogen had, kan ik begrijpen dat het tegenvalt. Maar als iemand die de game niet gespeeld heeft, was het een uitstekende HBO serie waar ik uitkijk naar een nieuw seizoen.

Hiernaast vraag ik mij ook af in hoeverre het überhaupt realistisch is een serie te maken naar nostalgische gedachten van een game. Als ik een game opnieuw speel welke ik jaren geleden gespeeld heb, valt het eigenlijk altijd tegen t.o.v. het nostalgische gevoel wat ik had.

Mooie aflevering 5/10. :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

s0kkie schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:51:
Gezien het success en de ratings van de serie denk ik dat velen het niet met je eens zijn. Ik vond het juist wel verfrissend dat er zo weinig infected waren. Ik was initieel bang voor een Walking Dead scenario waar de infected simpele cannonfodder worden en encounters op den duur saai en voorspelbaar worden. In de podcast gaven Mazin en Druckmann aan dat ze alleen infected in beeld wilden hebben als het ook directe gevolgen had voor de personages en narrative. Ze wilden geen infected laten zien for the sake of it. Ze zijn een backdrop maar niet het hoofdthema. Dat vond ik wel goed eigenlijk want het maakt de spaarzame encounters voor mij ook meteen meer impactvol.

Je ziet eigenlijk veel dezelfde commentaren als bij Game Of Thrones waar de boekenlezers veel kritiek hadden op de verfilming. Wat dat betreft is de serie voor velen denk ik beter als je de games nooit gespeeld hebt, juist omdat je er blanco en zonder verwachtingen instapt. Toch vind ik het veruit de succesvolste vertaling van een game naar TV/film.

Waar ik het wel mee eens ben en wat ik af en toe miste was de urgentie voor een mogelijke cure. Als je de game niet gespeeld lijkt het er soms op dat een wederopbouwing ook zonder een cure voor het cordyceps virus wel mogelijk was geweest. Ik denk echter dat in season 2 ze dat wel meer naar de voorgrond laten komen, daar hintte de makers in de podcast ook al op, ze hebben erg veel geleerd van dit eerste seizoen.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Erg goede aflevering jammer dat het afgelopen is

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:59
1 op 1 kopie van het spel. Ik had toch wel iets meer verwacht dat de makers een andere richting zouden opgaan met het verhaal. Voor diegene die spel niet hebben gespeeld, is dit natuurlijk wel geweldig. En wat meer zeggen: urgentie voor een vaccin is er gewoon niet.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:32

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik vind dat er maar erg weinig infected te zien zijn en weinig confrontatie met infected is. Post apocalyptische setting door infected en dan zo weinig infected te zien is jammer. Seizoen 1 lijkt mij ook erg kort. De laatste is nog geen 50 minuten lang dus ik vraag mij af hoe erg afgeraffeld het gaat worden. Goede serie die bij vlagen de vibe van de game goed weet te raken. Maar er had op gebied van actie met infected en verdieping van characters veel meer ingezeten imo. Ook mis ik de opbouw van de band tussen Joel en Ellie zoals die veel beter was in de game. Van essentieel belang voor de clou van het verhaal.

[Voor 13% gewijzigd door Techno Overlord op 13-03-2023 14:38]

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

HBO moet natuurlijk ook gewoon een business case maken. Een succesvol seizoen één geeft natuurlijk mogelijkheden om hierna meer geld, tijd en effort in een vervolg te pompen. Gezien de trackrecord van HBO series zie ik persoonlijk geen problemen met een vervolg.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Over een eventuele splitsing van de Part 2 game in twee aparte seizoenen:
The Last of Us' HBO adaptation has just come to a close, with the final episode of the acclaimed first season having just aired. It's been warmly received, and with the viewing figures consistently high, it didn't take long for season two to get the green light. However, it sounds like it'll take more than one other season to cover the events of The Last of Us: Part II.

With the first season broadly covering the entirety of the first game's story, the video game sequel is next to be adapted for TV. However, with the larger scope of Part II, it'll be divided into two seasons, or possibly more.

In a GQ interview, Neil Druckmann and Craig Mazin are asked if the second season will cover Part II. "No. No way," responds Mazin. Druckmann adds, "It’s more than one season."

He elaborates, talking about what he's excited for as they move to the sequel: "Some of the stuff I'm most excited for [in Part 2] are the changes we've discussed and seeing the story come to life again in this other version. And I think it's exciting because it leans into those feelings you had from the game, really heavily, in a new way."

So, although a third season has yet to be formally confirmed, it sounds as though that's very much the plan. Given how successful the first season has been, it shouldn't come as a big surprise to hear that it'll be sticking around, and Part II may have a little more room to breathe with at least twice as many episodes to play with.
https://www.pushsquare.co...seasons-for-tv-adaptation

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-05 20:42
Wtf, de Wish-versie van de game. Oké, nu heb ik wel alles gelezen, hahahahaha 8)7

• Jovatov
Goede laatste aflevering hoor! Wat ik zo sterk vond aan het einde van de game is mooi overgebracht.

Al met al een zeer waardige verfilming. Als ik wat aan te merken heb dan is het voornamelijk dat het eerder losse afleveringen zijn dan een langer doorlopend verhaal. Met name de teleurstelling van de lege universiteit en de spanning rondom de gewonde Joel en de kannibalen had wat mij betreft meer tijd en doorloop in mogen zitten.

Nu wachten op seizoen twee, al vind ik het verhaal daarvan wel net wat minder sterk dan deel één. Heel benieuwd naar de keuzes die ze maken in het vertellen en de tijdslijnen ook daarvan.

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 21:49
Net de laatste aflevering gekeken.
Misschien zou ik lovender zijn als ik het spel had gespeeld. Maar ik vond het niet echt heel goed eigenlijk. Ik snap dat de serie niet perse realistisch is, en ik snap zijn motivatie waarom hij al die fireflies op het einde omlegd. Misschien geeft de game meer achtergrond info, maar als ze daadwerkelijk een cure kunnen maken is dat toch veel belangrijker dan haar leven? (of heb ik iets over het hoofd gezien ergens?)

Ook op weinig momenten echt het gevoel van dreiging bijna, hoe makkelijk sommige scenes gaan is opvallend. Ik heb ook nog wat behind the scenes gekeken. Krijg heel erg het gevoel alsof ze het spel wilden verfilmen in plaats dat ze een iets neer wilden zetten met een sterk en coherent verhaal. Ik houd zeker wel van trage series, maar bij vlagen de traagheid en flashbacks in deze serie vind ik toch wel lastig soms.

Ik vind dat zo jammer, want de sfeer, de steden en natuur zijn heel goed gedaan. O+ En een stel goeie acteurs en actrices die sterk spelen in een interessante setting. Mooi gefilmd en ik ben ook blij dat het niet erg lijkt op The Walking Dead. Maar voor mijn gevoel had er wel veel meer in gezeten.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mm dit soort seizoens afsluitingen vallen wel vaker tegen maar deze maakt helaas geen uitzondering.

Vond het als losse aflevering prima maar als afsluiter te afgeraffeld en dat is toch wat jammer.

Al met al heeft de serie enorme uitschieters gehad (aflevering 3!) maar weet overall niet de hoge kwaliteit vast te houden wat mij betreft. Voor elke hele goeie aflevering zat er wel een matige bij (aflevering 2 en 4 bijvoorbeeld)

7,5/10 maar wel benieuwd naar volgens seizoen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
StygMa schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:06:
Misschien zou ik lovender zijn als ik het spel had gespeeld. Maar ik vond het niet echt heel goed eigenlijk. Ik snap dat de serie niet perse realistisch is, en ik snap zijn motivatie waarom hij al die fireflies op het einde omlegd. Misschien geeft de game meer achtergrond info, maar als ze daadwerkelijk een cure kunnen maken is dat toch veel belangrijker dan haar leven? (of heb ik iets over het hoofd gezien ergens?)
Dat is héél makkelijk gezegd, maar stel dat het jouw moeder, vrouw of dochter was geweest, had je dan ook zonder blikken of blozen 'oh jammer, maar ja, het is noodzakelijk voor de mensheid' gezegd? Plus dat het niet haar eigen keuze was, ze deden tegen haar alsof het een kleine ingreep zou zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3Henk 'm!
De serie weet op het einde precies dat ongemakkelijke, niet voldane gevoel over te brengen als de game. Dat klinkt negatief, maar voor de game was dat destijds uniek om het verhaal zo af te sluiten en dat maakte het juist heel sterk.
Alleen Ellie die dus immuun is omdat Anna vlak voor de bevalling wordt gebeten vond ik vrij zwak en makkelijk.

Al met al vond ik het een hele goede serie. Meer infected had zeker gemogen, maar ik vond het verhaal en de emoties uit de game erg goed overgebracht naar de serie. Kijk al uit naar seizoen 2!

• rachez
  • Laatst online: 18:45
StygMa schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:06:
Dit is mijns inziens hetgeen ik het meeste mis: doordat ze de relatie tussen Ellie en Joel niet laten ontwikkelen komt dit niet realistisch over, hetgeen in de games wel tot zijn recht komt. Niet omdat in de game veel meer actie ofzo is, maar je ontwikkelt in de game echt een band tussen Joel en Ellie. Als die band er eenmaal is, dan is het niet zo moeilijk om alle Fireflies of wie dan ook die in de weg staan om te leggen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zo, de finale zit er bij mij ook op. Al met al een gematigd gevoel bij overgehouden.

Ik deel de meningen van hierboven wel, er waren gewoon veel te weinig infected, en de hele opzet rond de infected voelde imo heel ongeloofwaardig (bloed/beet vs spores). De serie brengt imo het verhaal van de game heel goed, maar mist gewoon de suspense die de game wel bracht. Elke keer iemand hersenloos een gebouw in loopt zat ik met spanning te wachten tot er een clicker of horde verscholen zat, maar er kwam eigenlijk helemaal niets.

Het hoogtepunt was imo toch wel aflevering 3, de enige die me echt heeft geraakt.

Android developer & dürüm-liefhebber

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 21:49
Hahn schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:10:
[...]

Dat is héél makkelijk gezegd, maar stel dat het jouw moeder, vrouw of dochter was geweest, had je dan ook zonder blikken of blozen 'oh jammer, maar ja, het is noodzakelijk voor de mensheid' gezegd? Plus dat het niet haar eigen keuze was, ze deden tegen haar alsof het een kleine ingreep zou zijn.
Nee ik zou zelfde hebben gereageerd idd als de hoofdpersoon. Maar het is meer dat je Ellie ervoor helemaal ontdaan ziet van wat ze mee had gemaakt van de vorige aflevering. En ineens random slacht hij daar iedereen af zonder enige meededogen bijna. Zowel ervoor als erna niet.

Het is zo random en op een bepaalde manier gefilmd dat het voor mij de complete impact mist die het zou moeten hebben. Ook het verschil hoe het voor Ellie bijna op het nippertje aan de dood ontsnapt op het einde in de vorige aflevering in vergelijking met dit.

Maar ik kan me voorstellen dat dit in het spel beter uit de verf komt, maar door al die wisselingen van tempo en soms aparte keuzes vind ik het wel lastig om me echt te binden aan de hoofdpersonen. Ook in zijn algemeenheid (misschien gebeurt dit nog geen idee) had ik niet het idee dat ze beide het niet zouden overleven in het eerste seizoen. Ik had het waarschijnlijk ook sterker gevonden om maar iets te noemen als hij daadwerkelijk was omgekomen in die gevechten, terwijl hij haar wou helpen bijv. Nu is het allemaal wel beetje zoetjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 21:11

jdh009

FP ProMod
Vond de aflevering van vandaag redelijk tegenvallen. Had het idee dat ze vrij snel door het resterende materiaal van de game heen gingen deze keer. Kreeg het idee dat dit qua tijdsduur ook de kortste aflevering was.

De keuze om de scènes in de tunnel weg te laten snap, gezien dat aan het verhaal niets toevoegt. Ik maar op een of andere manier mocht de aflevering wel wat langer en iets slomer. Voelde allemaal wat gehaast terwijl ik dat in de andere aflevering niet had.

Wel tof dat ze bij zowel de ontmoeting met de giraffe, als de scènes na de operatie en de wandeling op het einde veel hebben overgenomen uit de game.

Al met al kijk ik wel uit naar het volgende seizoen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik vond het wel ook tegenvallen. Als aflevering opzich was het wel ok. Maar als finale voelde het afgeraffeld en te kort, het voelde gewoon totaal niet als die epische finale.

Of zoals mijn vrouw zei (die de game niet kent) "was dit het!?". Qua opbouw had dit gewoon een mid season aflevering kunnen zijn.

[Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 13-03-2023 22:12]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +4Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 19:34
De game en de tv-serie zijn twee verschillende dingen. Je bent langer met de game bezig dan dat je de serie uitkijkt dus de binding tussen joel en ellie is beter in de game. De tv-serie is ook gebaseerd op de game, het verhaal klopt in grote lijnen maar het is niet een directe verfilming van de game. Ik heb zowel van de game als van de tv-serie genoten en kijk uit naar het tweede seizoen.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:16
onwijs gave serie. echter...
Vind het net iets te veel plot armor krijgen net zoals bij the walking dead.
Op een gegeven moment is het zo dat er groep mensen of 2 tal mensen vs world is , waarin je elke keer een nieuwe groep tegenkomt ( net zoals bij the walking dead)
Er gaan hier en daar wat spelers dood, maar hoofdpersonen blijven gevangen worden genomen door x groep, slachten in zo'n gebied alles wat er is, en gaan weer door naar t volgende.
Kan wel echt genieten van de muziek en t acteerwerk. Ben benieuwd hoe ze seizoen 2 in elkaar gaan steken.
Ik had misschien iets meer spores verwacht. ( ik ken het spel niet) .

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:03
Geweldige seizoensafsluiter welke het beste overgebracht is van de game vind ik. Joel die eigenlijk compleet doordraait en alles en iedereen op zijn pad wegvaagt

Ook het einde precies zoals de game.. vond dat verwarrende destijds wel wat hebben

Totaal geen fan van de lore waarom Ellie immuun is. Toch echt een heel belangrijk deel dat in de game nog niet bekend was afaik en ik vind het echt een te domme uitleg.

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-05 13:19
Tomski1986 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:07:
Wtf, de Wish-versie van de game. Oké, nu heb ik wel alles gelezen, hahahahaha 8)7
Haha ik las het zojuist en was dom verbaasd, maar ieder zijn mening natuurlijk.

Ik heb de games ook gespeeld, maar vind ook de serie ook geweldig . Het enige dat jammer was , was dat de afleveringen een beetje kort waren. Het hele craften hoeft er van mij ook niet in, ik hecht daar geen waarde aan. Ik vind de scènes waar ze elkaar helpen dmv een voetje geven dan wel weer leuk gedaan.

Ik kijk nu al uit uit naar seizoen 2
9/10

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 14:50
Prima serie.
Voor iemand die de game heeft gespeeld en ook voor mijn vriendin die hem niet heeft gespeeld.
Zij had wel iets meer spectakel verwacht. En dat begrijp ik wel. Het einde was toen redelijk bijzonder.
Wat ik erg positief vond. Maar zonder de drang van de infected, voelt het maken van een vaccin redelijk nutteloos. Die drang krijg je in de game veel sterker mee. Ook duurt de game langer dan 9x een x aantal minuten, waarvan er ook een hoop ''extra materiaal'' in zit.

Aflevering 3 was prachtig. Heeft me echt goed geraakt. Mooie toevoeging aan het: The Last of Us draait om liefde en niet om de infected.

Echter mistte ik na aflevering 3 wel de infected. Wat zo heerlijk werd opgezet in aflevering 1 verliest totaal zijn kracht als je al afleveringen geen clicker meer hebt gehoord.

Ik ben benieuwd naar deel 2. Maar die gaat de meningen nog meer verdelen denk ik :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 19:52
Ik als niet gamer heb enorm genoten van dit seizoen. Ik ben blij dat het geen zombie-gore serie is geworden, want dan was ik na 3 afleveringen allang afgehaakt. Alleen maar actie en geweld is zo simpel, genoeg andere series die dat al doen. Zoals het nu is neergezet vind ik het prima. Ik snap dat als je emotioneel hebt geïnvesteerd in de game, de serie wat kan tegenvallen.

Enige minpuntje dat ik heb is dat de laatste afleveringen tekort zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-05 10:05
Ik heb de game een tijd terug gespeeld (geen idee wanneer precies, maar langer dan 5 jaar geleden).

Uiteindelijk vind ik de serie een geslaagde game-verfilming. Alhoewel ik wat minder onder de indruk van de laatste twee afleveringen was dan van de rest van de serie. Voor mijn gevoel waren de laatste twee afleveringen iets te gejaagd.
Ik denk dat ik het gevoel van de urgentie van de missie op een gegeven moment ontbrak. Het doel van de missie wordt op het begin van de serie genoemd en daarna eigenlijk amper nog. Het voelde, zoals ik hier ook wel meer heb gelezen, een beetje als allemaal losse verhalen.
En toen waren ze in de laatste aflevering opeens in het ziekenhuis voor het voltooien van de missie en ging het allemaal wel heel snel.

Daarnaast miste ik ook hier en daar wel wat momenten met de infected of wat andere spannende/actie-momenten. Een klein beetje meer adrenaline-momenten was voor mijn gevoel beter geweest.

Maar al met al is het zeer mooi geworden en ben ik blij dat ze hebben gefocust op de menselijke relaties en dat ze er niet een dertien in een dozijn actieknaller van hebben gemaakt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Het hele nut en het doel van de cure wat Ellie bij zich draagt volgens de Fireflies valt helemaal in het niets als ze besluiten geen infected in de serie te doen.
Ze hebben voor de simpelste manier gekozen om deze serie te maken (op 1 klein stukje na van een paar minuten in 1 van de 9 afleveringen) en daarom is de serie gewoon een slappe aftreksel van de game.
Het doet ongeveer in grote lijnen wat de game doet maar verder missen ze totaal de magie en de band tussen Joel en Ellie hoe dat groeit tot aan het punt dat het bijna een vader/dochter relatie is.
In de game wordt dat zo goed gedaan dat het veel intenser overkwam waarom Joel iedereen overhoop schiet in het ziekenhuis om toch Ellie mee te nemen.
Die emotionele kant van de game kwam totaal niet over in de serie. Maar laten we wel een complete aflevering besteden aan niks toevoegende characters (episode 3).

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 08:37
Ik zie dat men wat minder blij is met het einde. Ik snap het wel een beetje, maar het einde past gewoon goed bij de tweede helft van het seizoen. Het seizoen begon best sterk maar zakte wat in, maar gemiddeld genomen gewoon dikke voldoende wmb. Laatste aflevering gewoon goed. De opbouw in de relatie is misschien niet zo geleidelijk verlopen als in de game (12/16 afleveringen had daarvoor misschien beter geweest, of minder zij-personages) maar uiteindelijk wel gewoon goed en mooi gedaan. Eerst Ellie die aan David ontsnapt en Joel weer vindt waarmee je kan zien dat ze al niet meer zonder elkaar willen/kunnen en dan nu "Time heals all wounds I guess" "It wasnt time that did it" vindt ik een mooie subtiele weergave van hun dynamiek. Voor mij hoeft het er niet dikker bovenop te liggen. (Wat bij bill en frank wel heel erg was). Overigens als niet-gamer weet ik niet hoe het voelt om de opbouw van hun relatie mee te maken, en ik kan me voorstellen dat het daar anders is, ook al om dat je daar meer tijd in doorbrengt.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:57
hotymoty schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:53:
1 op 1 kopie van het spel. Ik had toch wel iets meer verwacht dat de makers een andere richting zouden opgaan met het verhaal. Voor diegene die spel niet hebben gespeeld, is dit natuurlijk wel geweldig. En wat meer zeggen: urgentie voor een vaccin is er gewoon niet.
Grappig dat de serie zowel wordt verweten een 1 op 1 kopie van het spel te zijn, alsook juist volledig te zijn afgeweken van het spel :)

Heb het spel nooit gespeeld dus ik kan niet vergelijken. Heb wel enorm genoten van de serie, vond het juist een goede keuze om de infected slechts zeer sporadisch te laten zien maar vooral te focussen op wat de apocalyps met de overgebleven mensen heeft gedaan. Mooi om te zien hoe mensen die emotioneel beschadigd zijn door heftige gebeurtenissen toch naar elkaar toe groeien en zichzelf durven open te stellen. Zowel die aflevering met Bill en Frank als de relatie tussen Joel en Ellie door de serie heen.

Denk ook dat de egoïstische keuze van Joel om Ellie te redden, en daarmee een/de kans om de mensheid te redden te verspelen, een zeer realistische weergave is van hoe mensen in elkaar zitten.

Kortom: ik heb ervan genoten en van mij mag seizoen twee vooral zo doorgaan, zij het met meer en langere afleveringen.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:38
Zou fijn zijn als die afleveringen wat langer zouden worden, maar goed kan me voorstellen dat het toch een gok blijft om zoiets als TLoU te ontwikkelen. Dus seizoen 1 proberen en daarna uitbreiden.

This is the Way.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deltos
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
TLOU, misschien wel de beste game die ik ooit gespeeld heb.
TLOU, een bovengemiddelde serie die niet eens in de buurt komt van mijn favoriete series.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:59
Game nooit gedaan, tv serie is prachtig. Heb er van genoten. Al voelde de laatste episode wel allemaal erg snel. Ik kijk uit naar S02.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 15:24

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gisteravond de laatste aflevering gekeken. Ik heb enorm genoten van de serie, maar de laatste aflevering voelde gehaast ofzo.

Kijkend naar de aflevering voelde het alsof ik er een aantal overgeslagen heb.
Joel is ineens helemaal gezond zonder problemen, z'n karakter is volledig omgeslagen van afstandelijke begeleider naar vaderlijk figuur (dit zat al wel in de ontwikkeling, zeker met aflevering 8). Ellie was ook anders, stiller en wat afstandelijker. Ineens zijn ze waar ze moesten zijn, wat er in de tussentijd is gebeurd weet niemand. Jammer dat er niet wat meer ontmoetingen waren met de geïnfecteerde.

Maar goed, buiten dat heb ik erg genoten van de aflevering en was het verder een goede afsluiter van een heerlijke serie. Er hadden echter nog wel een paar afleveringen tussen kunnen zitten zonder dat het langdradig zou worden.

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deltos
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@Mad-Matt Langere afleveringen of meer afleveringen had echt wel gemogen inderdaad. Aan de ene kant wordt alles mooi rustig verfilmd en aan de andere kant moet het in korte afleveringen. Die combinatie werkt gewoon gewoon niet lekker imo.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 15:24

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Deltos schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:54:
@Mad-Matt Langere afleveringen of meer afleveringen had echt wel gemogen inderdaad. Aan de ene kant wordt alles mooi rustig verfilmd en aan de andere kant moet het in korte afleveringen. Die combinatie werkt gewoon gewoon niet lekker imo.
Waar is de tijd gebleven dat we gewoon series hadden van 20/22 afleveringen? En dit mini-series waren.
(Ik denk dat 20 afleveringen erg veel is voor deze serie, maar ze hadden er zeker nog wel 2 of 3 uit kunnen persen zonder dat het langdradig wordt)

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 1837468
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Mad-Matt schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:27:
spoiler:
Kijkend naar de aflevering voelde het alsof ik er een aantal overgeslagen heb.
Joel is ineens helemaal gezond zonder problemen, z'n karakter is volledig omgeslagen van afstandelijke begeleider naar vaderlijk figuur (dit zat al wel in de ontwikkeling, zeker met aflevering 8). Ellie was ook anders, stiller en wat afstandelijker. Ineens zijn ze waar ze moesten zijn, wat er in de tussentijd is gebeurd weet niemand. Jammer dat er niet wat meer ontmoetingen waren met de geïnfecteerde.
Spoilertags zijn niet nodig ;)

Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-05 10:26
Raem schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:24:
De serie weet op het einde precies dat ongemakkelijke, niet voldane gevoel over te brengen als de game. Dat klinkt negatief, maar voor de game was dat destijds uniek om het verhaal zo af te sluiten en dat maakte het juist heel sterk.
Alleen Ellie die dus immuun is omdat Anna vlak voor de bevalling wordt gebeten vond ik vrij zwak en makkelijk.

Al met al vond ik het een hele goede serie. Meer infected had zeker gemogen, maar ik vond het verhaal en de emoties uit de game erg goed overgebracht naar de serie. Kijk al uit naar seizoen 2!
Het leuke is dat die theorie dat Ellie het virus kreeg bij de geboorte dus al tien jaar geleden door iemand werd geopperd: https://thelastofus.fandom.com/f/p/2002331419803908300

Dus goedkoop, het zat stiekem al in de game.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:10
Mooie serie waar ik, als speler van de eerste game, bij vlagen enorm van heb genoten. Aflevering 7 en ook de laatste konden me minder bekoren, maar verder was elke episode 'raak'. Wat ik jammer vind, is dat de impact van Joels acties gisteren, en ook het einde zelf, veel minder binnenkwam doordat de relatie tussen Ellie en Joel minder in beeld is opgebouwd. Het is vooral aan jou als kijker om te concluderen dat ze dichter bij elkaar zijn komen te staan. Natuurlijk zijn er wel bepaalde momenten ("It wasn't time that did it"), maar dat hij volledig 'rogue' gaat komt toch wat uit het niets in de serie.

Knap dat ze in zekere zin trouw blijven aan de eerste game, maar jammer dat het hele verhaal in negen aflevering 'gepropt' moest worden. Een paar uitzonderingen daargelaten (episodes 1 en 2 met name), voelde het daardoor soms wat gehaast. Misschien is, vanwege de angst dat het helemaal mis zou gaan, het budget wat 'beperkt' gehouden? Dat zal na dit eerste seizoen vast niet meer het geval zijn. Hoop dat ze daar op de goede manier gebruik van maken, lees: niet uitmelken, maar meer tijd nemen om het verhaal neer te zetten zoals in de eerste twee afleveringen (met prachtige extra's zoals aflevering drie).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rachez
Speculaes schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:42:
[...]

Het leuke is dat die theorie dat Ellie het virus kreeg bij de geboorte dus al tien jaar geleden door iemand werd geopperd: https://thelastofus.fandom.com/f/p/2002331419803908300

Mooie toevoeging, snap alleen je goedkoop niet zo.
Zelf heb ik de game meerdere keren gespeeld maar die brief niet gelezen, dus thx voor je post!
[...]

Ik ken de theorie inderdaad, maar de inhoud van de brief is open voor interpretatie. Dus ik vind niet dat je kunt zeggen dat het al in de game zat.
Ellie,

I'm going to share a secret with you, I'm not a big fan of kids and I hate babies. And yet... I'm staring at you and I'm just awestruck.

You're not even a day old and holding you is the most incredible thing I've done in my life - a life that is about to get cut a little short.

Marlene will look after you. There's no one in this world I trust more than her. When the time comes she'll tell you all about me. Don't give her too much of a hard time. Try not to be as stubborn as me.

I'm not going to lie, this is a pretty messed up world. It won't be easy. The thing you always have to remember is that life is worth living! Find your purpose and fight for it.

I see so much strength in you. I know you'll turn out to be the woman you're meant to be.

Forever... your loving mother

Anna

Make me proud, Ellie!
Had gehoopt dat ze er iets creatievers mee hadden gedaan dan een bijtwond van een infected.

[Voor 7% gewijzigd door Raem op 14-03-2023 12:42]

• Niet online
[...]

Ik heb alle delen grijs-gespeeld en zelfs platinum, maar dit schrijven/brief zegt mij niets :?

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:37
Ik vond het toch een wat minder eind. Qua inhoud is het wel een goed eind, maar ik zat er toch minder in dan had gekund. Nu komt Joel een beetje psycho over, terwijl het ook sterker had kunnen zijn dat de wereld zonder Ellie minder waard is, ook al zou er een vaccin zijn.

Je mist inderdaad de dreiging van infected en ook hoe ze daar zijn beland (nadat is gewond is geraakt).
Er had ook nog wel wat achtergrond kunnen zijn over de artsen en wat zij allemaal hebben moeten doorstaan om daar te geraken (en hoe schaars artsen zijn). Nu was dat ongeveer 1 zin en moest je het zelf maar een beetje interpreteren. De waarde van het vaccin had ook nog wat duidelijker gemaakt kunnen worden.
Nu lijkt het een beetje een proefballonnetje wat ze wilden gaan oplaten, tja dan kan ik me ook nog wel voorstellen dat Joel daar niet in mee wil. Beetje afgeraffeld dus.

Acties:
  • +5Henk 'm!
Anoniem: 1837468 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:04:
[...]

Ik heb alle delen grijs-gespeeld en zelfs platinum, maar dit schrijven/brief zegt mij niets :?
Als je met Ellie speelt kun je die brief vinden onder je gevonden artifacts in je rugtas.

[Voor 65% gewijzigd door Raem op 14-03-2023 13:36]

Acties:
  • +5Henk 'm!
Er zitten wel meer van dat soort 'verborgen' collectables in met informatie. Bij bijvoorbeeld de University vindt Joel in een cutscene een opname waar hij doorheen spoelt om de locatie van de Fireflies te achterhalen. Die kun je later volledig terug luisteren en dan kom je er bijvoorbeeld achter dat ze al eerder een grote doorbraak hadden met de ontwikkeling van een vaccinatie, maar dat dit op niks is uitgelopen.

https://thelastofus.fandom.com/wiki/Firefly%27s_recorder

• Niet online
Raem schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:34:
[...]

Als je met Ellie speelt kun je die brief vinden onder je gevonden artifacts in je rugtas.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank je 👍

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 18:52
Niet ontevreden, het had slechter gekund, maar ook veel beter. Grootste kritiek die ik heb is dat het te kort was, zowel de aflevering op zich voelden gehaast als het aantal afleveringen.
Aflevering 3 (Bill en Frank) en 7 (Riley en Ellie) vond ik het beste, als kenner van de games voegen die het meeste toe qua karakter studie. Met 3 als absoluut hoogtepunt.
De finale was afgezien van de cold open en de immuun verklaring niet bijzonder. Het bracht in die zin weinig nieuws helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 18:52
mefjoew schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:51:
… Wat ik jammer vind, is dat de impact van Joels acties gisteren, en ook het einde zelf, veel minder binnenkwam doordat de relatie tussen Ellie en Joel minder in beeld is opgebouwd. Het is vooral aan jou als kijker om te concluderen dat ze dichter bij elkaar zijn komen te staan. Natuurlijk zijn er wel bepaalde momenten ("It wasn't time that did it"), maar dat hij volledig 'rogue' gaat komt toch wat uit het niets in de serie.

Dit is het precies, als gamer herken je het omdat je het al hebt meegemaakt. Maar zelfs dan komen de emotionele momenten minder goed over. Voor de niet gamer is het raar, alle gameplay ontbreekt, dus de ontwikkeling van de relatie ook. Dus voor wie is de serie nou eigenlijk? Daarom was 3 zo sterk, voor de gamer voegde dat echt wat toe omdat het een verdieping van de karakters was. Voor de niet gamer is de ontwikkeling van de relatie tussen Bill en Frank ook mooi om te zien.

Had best een goede scène in mogen zitten waarin Ellie en Joel samen een groep infected of hunters verslaan. Bijvoorbeeld het deel waar Ellie als sniper Joel dekt, omdat ze daarom een wapen mag gaan dragen van Joel (in de game).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matthewhay
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 13:34
Ben ik de enige die de bow and arrow miste in de serie?

• Ike.
  • Niet online
Matthewhay schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:12:
Was niet echt nodig. Er waren bijna geen gevechten.

• rachez
Erapaz schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:35:
[...]

Daarom was 3 zo sterk, voor de gamer voegde dat echt wat toe omdat het een verdieping van de karakters was. Voor de niet gamer is de ontwikkeling van de relatie tussen Bill en Frank ook mooi om te zien.
Welke verdieping, die heb ik niet gezien.
Ik had eerder het idee dat als je de vergelijking met de game wilt maken dat we met heel andere karakters te maken hadden, of tenminste die zich totaal anders ontwikkelden: hetgeen uiteindelijk een verbitterde Bill en een Frank die niet meer met Bill kon leven opleverde.
Matthewhay schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:12:
Nu je het zegt, was wel gaaf geweest inderdaad!

[Voor 14% gewijzigd door rachez op 14-03-2023 19:42]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Voor seizoen 2 bewaard wellicht.

Ook deze aflevering was weer erg kort.
Het verhaal uit de game is er in een notendop en in een rap tempo doorheen gewerkt.

Maar de noodzaak van een vaccin ontbreekt doordat je wel heel erg weinig infected ziet.

In de serie lijkt het allemaal niet zo'n groot probleem en zitten ze in de nasleep waarbij je vooral last ondervind van andere mensen.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 15:43

polthemol

Moderator General Chat
Techno Overlord schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:19:
Ik vind dat er maar erg weinig infected te zien zijn en weinig confrontatie met infected is. Post apocalyptische setting door infected en dan zo weinig infected te zien is jammer. Seizoen 1 lijkt mij ook erg kort. De laatste is nog geen 50 minuten lang dus ik vraag mij af hoe erg afgeraffeld het gaat worden. Goede serie die bij vlagen de vibe van de game goed weet te raken. Maar er had op gebied van actie met infected en verdieping van characters veel meer ingezeten imo. Ook mis ik de opbouw van de band tussen Joel en Ellie zoals die veel beter was in de game. Van essentieel belang voor de clou van het verhaal.
Ik denk dat wat een groot verschil maakt, de interactie is. Bij een game ben je zelf actief deel van een verhaal, waardoor de opbouw wat makkelijker is. Bij een serie ben je passief: we zitten op de bank/stoel/waar dan ook te kijken en hebben geen enkele invloed op het verhaal (of zo je wil, ook niet de illusie dat we invloed hebben).

Als niet-gamer heb ik de laatste aflevering in ieder geval als heel bevredigend ervaren. Het voelde niet overhaast of onlogisch aan en omdat er gedurende de serie overal de tijd is genomen voor verdieping in plaats van niet-functionele troubles met infected, hoefde de season finale ook geen mega aflevering te zijn waar men al het vuurwerk had opgestapeld (zie bv. Game of Thrones).

Maar ik denk dat als je gamer het verhaal al kent, een serie nooit goed genoeg gaat zijn, omdat het een heel andere ervaring is die je afzet tegen elkaar (actief deel van vs. totaal passief kijken). Nu ga ik wel kijken om de game ook zelf eens te gaan spelen denk ik, ben er nu wel nieuwsgierig naar geworden. Idem voor het tweede seizoen van deze serie, het geheel heeft best wel indruk gemaakt.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Techno Overlord
  • Laatst online: 14:32

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

polthemol schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:27:
[...]

Ik denk dat wat een groot verschil maakt, de interactie is. Bij een game ben je zelf actief deel van een verhaal, waardoor de opbouw wat makkelijker is. Bij een serie ben je passief: we zitten op de bank/stoel/waar dan ook te kijken en hebben geen enkele invloed op het verhaal (of zo je wil, ook niet de illusie dat we invloed hebben).

Als niet-gamer heb ik de laatste aflevering in ieder geval als heel bevredigend ervaren. Het voelde niet overhaast of onlogisch aan en omdat er gedurende de serie overal de tijd is genomen voor verdieping in plaats van niet-functionele troubles met infected, hoefde de season finale ook geen mega aflevering te zijn waar men al het vuurwerk had opgestapeld (zie bv. Game of Thrones).

Maar ik denk dat als je gamer het verhaal al kent, een serie nooit goed genoeg gaat zijn, omdat het een heel andere ervaring is die je afzet tegen elkaar (actief deel van vs. totaal passief kijken). Nu ga ik wel kijken om de game ook zelf eens te gaan spelen denk ik, ben er nu wel nieuwsgierig naar geworden. Idem voor het tweede seizoen van deze serie, het geheel heeft best wel indruk gemaakt.
Het zijn ook de kleine stukjes conversatie tussen de actie door die over de hele linie ervoor zorgen dat je de opgroeiende band tussen Ellie en Joel veel beter voelt. In het begin moet Joel niets van haar hebben maar op het einde is ze een vervanger geworden van zijn dochter. Dat alles maakt dat de keuzes op het einde van de game (en de serie) veel geloofwaardiger/eerlijker/echter aanvoelen. In de game zit een stuk meer dialoog tussen Ellie en Joel dan in de serie. Deels door de actie waarmee je bezig bent de characters te bedienen maar ook deels door cutscenes en andere rustige stukjes in de game. Dit alles laat het voor iemand die de game gespeeld heeft, in ieder geval voor mijzelf, aanvoelen als een (gecharcheerd) rush job. Er had gewoon meer in gezeten wat mij betreft. Neemt niet weg dat ik zeker genoten heb van dit eerste seizoen.

offtopic:
Ik raad je zeker aan de game te spelen. Nog even en hij is uit voor PC. Als ik jou was dan zou ik niet voor de PS3 versie gaan maar liefst de PS5 versie of PC versie ivm de graphics. Ik heb heel veel verhalende games gespeeld en TLOU staat in mijn persoonlijke hall of fame vwb games met een goed uitgewerkt verhaal dat mij raakte. Dat doen maar weinig games.

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:02
Fantastische serie en ik herken me ook wel in een aantal opmerkingen zoals eerder genoemd:
- seizoen 1 kwam wat gehaast over. Van mij had de hele trip ook wel iets langer mogen duren. In vergelijking met het spel slaan we toch hele stukken over.
- de weinige infected heb ik mij niet aan gestoord. Dit maakt wel dat Last of Us ook bij een groter publiek in de smaak valt. Gelukkig is het geen tweede Walking Dead geworden.

Ik krijg gelijk zin om de remaster van Part 1 op de PS5 te gaan spelen.

Wel benieuwd hoe de rest van het verhaal wordt opgepakt. Zou het gedeelte Abby en het gedeelte Ellie in 2 aparte seizoenen worden verpakt?
Er zit toch ook een jaar of 10 tussen het einde van part 1 en begin part 2?

[Voor 17% gewijzigd door yorroy op 15-03-2023 13:50]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 17:44
dutchgio schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:07:
[...]
Maar de noodzaak van een vaccin ontbreekt doordat je wel heel erg weinig infected ziet.

In de serie lijkt het allemaal niet zo'n groot probleem en zitten ze in de nasleep waarbij je vooral last ondervind van andere mensen.
Ik vind het toch wel een beetje jammer, we hebben volgens mij in de 9 afleveringen slecht 1 keer een Bloater gezien. En ik dacht dat we de Clickers in slechts 1-2 afleveringen hebben gezien. Het hele idee van "zo stil mogelijk/stealth zijn" vanuit de game heb ik in de serie toch minder ervaren. En juist dat geeft in de game zo'n intense beleving.

In veel afleveringen leek het meer een "door oorlog vernietigde" wereld, en niet zozeer een wereld vol Infected.

Maar al met al toch erg genoten van de serie, en wat het totaalplaatje toch boven mijn verwachting.

Get Schwifty

yorroy schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:43:
Fantastische serie en ik herken me ook wel in een aantal opmerkingen zoals eerder genoemd:
- seizoen 1 kwam wat gehaast over. Van mij had de hele trip ook wel iets langer mogen duren. In vergelijking met het spel slaan we toch hele stukken over.
- de weinige infected heb ik mij niet aan gestoord. Dit maakt wel dat Last of Us ook bij een groter publiek in de smaak valt. Gelukkig is het geen tweede Walking Dead geworden.

Ik krijg gelijk zin om de remaster van Part 1 op de PS5 te gaan spelen.

Wel benieuwd hoe de rest van het verhaal wordt opgepakt. Zou het gedeelte Abby en het gedeelte Ellie in 2 aparte seizoenen worden verpakt?
Er zit toch ook een jaar of 10 tussen het einde van part 1 en begin part 2?
5 jaar.
En het is inderdaad al bevestigd dat Part II over meerdere seizoenen verdeeld zal worden.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:12
Net ook de laatste aflevering gezien en die stelde mij niet teleur maar er was wel veel ruimte voor verbetering:
- de band tussen Joël en Ellie lijkt plots enorm te zijn veranderd. Ik had net het gevoel dat ik een aflevring had gemist waar er een opbouw was van de band waar ze mee startte in de finale episode.
- verder gekoppeld aan het vorige punt, was het als kijker die de game niet heeft gespeeld toch moeilijk te begrijpen dat Joel full loco gaat en hij zelfs liegt tegen Ellie. Ik stel me nu de vraag, of Joel nu dusdanig verandert is doordat hij z'n dochter in Ellie ziet dat hij op de rand van gek staat?
-de aflevering mocht als finale toch zeker 10min langer zijn.

Verder mocht er van mij over de gehele serie wel een fractie meer zombies voorkomen. Let op ik wil geen the walking dead toestanden , maar nu lijkt het alsof er praktisch geen zombies zijn.

Beste aflevering was voor mij alvast episode 3. Wat ze daar hebben klaargespeeld is werkelijk waar fantastisch.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:34

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Making Of The Last Of Us gaat maandag 27 maart om 18:00 in première op HBO Max.

Xbox Live: Miesjh NL

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-05 10:26
rachez schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:12:
[...]

Mooie toevoeging, snap alleen je goedkoop niet zo.
Zelf heb ik de game meerdere keren gespeeld maar die brief niet gelezen, dus thx voor je post!
Goedkoop was een reactie op 'makkelijk', synoniem zo je wil :).

[Voor 3% gewijzigd door Speculaes op 16-03-2023 10:06]

• ph4ge
  • Laatst online: 18:01
Saeverix schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:50:
[...]

Ik vind het toch wel een beetje jammer, we hebben volgens mij in de 9 afleveringen slecht 1 keer een Bloater gezien. En ik dacht dat we de Clickers in slechts 1-2 afleveringen hebben gezien. Het hele idee van "zo stil mogelijk/stealth zijn" vanuit de game heb ik in de serie toch minder ervaren. En juist dat geeft in de game zo'n intense beleving.

In veel afleveringen leek het meer een "door oorlog vernietigde" wereld, en niet zozeer een wereld vol Infected.

Maar al met al toch erg genoten van de serie, en wat het totaalplaatje toch boven mijn verwachting.
Ik begrijp wat je zegt, maar wat mij betreft zijn er genoeg "zombie" films/series die de nadruk op de actie en de zombies leggen, en vind ik het juist zo mooi dat deze dreiging er wel op de achtergrond is maar niet de focus heeft.

En we moeten denk ik ook begrijpen dat als een game verfilmt dat je voornamelijk het verhaal verfilmt en niet de gameplay. :) Ik vraag me af of lange stealth scenes wel vertalen naar het TV scherm, net als platforming en bepaalde actie elementen. Ik vond Joe als one-man army in het ziekenhuis al niet erg geloofwaardig, maar zo werkt dat in games wel.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1Henk 'm!
.

spoiler:
Abby is ready

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:56
Nog een beetje humoristische fanfictie:

De content van dit kanaal is wel de moeite, ik heb ook echt hardop moeten lachen met de stormtrooper serie.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik las dat Bella Ramsey heeft gezegd dat dat mogelijk pas 2025 wordt, dus 'on it's way' is voor interpretatie vatbaar.

Zelf vond ik S1 nogal abrupt afgelopen zonder echte cliffhanger of een idee waar het naar toe gaat, dus waar we nu al die tijd op moeten wachten weet ik eigenlijk niet. Behalve wat hoogtepunten in het begin vond ik het over het algemeen wel wat tegenvallen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:58
Zo, eindelijk het hele seizoen inclusief making of kunnen kijken en weer eens in dit topic lezen zonder spoilergevaar :P

Ik vond het een gave serie. Eén van de betere, zo niet de beste vefilming/verserieïng (is dat een woord?) van een spel. Misschien omdat ik al wat ouder ben, maar ik vond het tempo prima. Gelukkig geen all-out actie de hele tijd. Rustig, met tijd voor karakters en achtergrondverhalen.

Was het precies hetzelfde als het spel? Nee, er zaten toch wel andere dingen in en sommige zaken waren totaal weggelaten of nieuw. Maar dat vind ik niet erg. Als ik het spel wil zien, ga ik het spel wel spelen. Dat heb ik inmiddels al een keer of vijf gedaan, dus alles scène voor scène hetzelfde zou alleen maar saai zijn. Erg fijn hoe ze de de DLC er in hadden verwerkt en ja, ik vond aflevering 3 erg sterk.
Leuk ook om enkele acteurs uit het spel terug te zien.

Was het de beste serie ever? Geen idee, maar zoals ik eerder al zei wat mij betreft wel de beste adaptatie van een spel.

En deze herkende ik meteen O+

[Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 21-03-2023 10:30. Reden: Thnx @jogai ;)]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Niet online
The Last of Us ENDING Comparison - The Last Of Us Game VS Series

[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 1837468 op 02-04-2023 20:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 27-05 08:37
@Vrijdag Serialisatie had ik je nog vergeven hier op tweakers, maar verserieïng is geen woord :+ . Het wordt net zo goed gefilmd, dus verfilming. /offtopic

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• vickypollard
  • Laatst online: 27-05 11:09
Vrijdag schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:02:
Zo, eindelijk het hele seizoen inclusief making of kunnen kijken en weer eens in dit topic lezen zonder spoilergevaar :P

Ik vond het een gave serie. Eén van de betere, zo niet de beste vefilming/verserieïng (is dat een woord?) van een spel. Misschien omdat ik al wat ouder ben, maar ik vond het tempo prima. Gelukkig geen all-out actie de hele tijd. Rustig, met tijd voor karakters en achtergrondverhalen.

Was het precies hetzelfde als het spel? Nee, er zaten toch wel andere dingen in en sommige zaken waren totaal weggelaten of nieuw. Maar dat vind ik niet erg. Als ik het spel wil zien, ga ik het spel wel spelen. Dat heb ik inmiddels al een keer of vijf gedaan, dus alles scène voor scène hetzelfde zou alleen maar saai zijn. Erg fijn hoe ze de de DLC er in hadden verwerkt en ja, ik vond aflevering 3 erg sterk.
Leuk ook om enkele acteurs uit het spel terug te zien.

Was het de beste serie ever? Geen idee, maar zoals ik eerder al zei wat mij betreft wel de beste adaptatie van een spel.

En deze herkende ik meteen O+

[YouTube: Just Like Heaven - Lullaby Renditions of The Cure - Rockabye Baby!]
Waar heb je de making of gekeken? Deze staat bij mij niet op HBO Max (en ik lees deze klacht eigenlijk van iedereen die niet in de VS woont). Ik snap niet helemaal wat HBO's gedachte is achter het niet buiten de VS uitbrengen van alle extra's.

[Voor 3% gewijzigd door vickypollard op 21-03-2023 19:24]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:58
vickypollard schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:24:
[...]

Waar heb je de making of gekeken? Deze staat bij mij niet op HBO Max (en ik lees deze klacht eigenlijk van iedereen die niet in de VS woont). Ik snap niet helemaal wat HBO's gedachte is achter het niet buiten de VS uitbrengen van alle extra's.
Kwam, euh, uit de lucht vallen O-)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• vickypollard
  • Laatst online: 27-05 11:09
Vrijdag schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:28:
[...]

Kwam, euh, uit de lucht vallen O-)
Aye aye captain :p

• Niet online
De ziekte dook voor het eerst op in 2009 in het oor van een Japanse vrouw.
Te lang geleden, onzichtbaar en onvindbaar... :P

HOAX? :9

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:27
Zo, eindelijk de laatste aflevering bekeken.

Uiteindelijk oordeel is dat het een degelijke serie is die gelukkig goed te volgen is als je de game niet hebt gespeeld.
De verschillende uitstapjes die gemaakt worden zijn voor gamers leuk en laat de aandacht ook vasthouden.

Als ze meer budget hadden gehad en iets meer afleveringen hadden kunnen/mogen doen, was de band tussen Joel en Ellie beter neergezet kunnen worden. Zo zijn er veel momenten die goed bijblijven, omdat deze in de game ook al erg sterk neergezet waren. Doordat er wat actie momenten ontbreken, mis je ook de versterkende band die een gebeurtenis creëert.

De manier waarop Ellie bijvoorbeeld voor het eerst een pistool krijgt, had in de game meer impact op mij dan zoals ze deze in de serie neer hebben gezet. Overal zijn redenen voor en begrijpelijk, maar toch.

Het begin van de laatste aflevering hoorde ik meteen de 'echte' Ellie met haar gesteun en geluiden. Wel mooi om de achtergrond vanuit de Podcast hierbij te betrekken, geeft veel extra informatie.

De ziekenhuis scene vond ik erg goed gedaan, zeker om de complete black-out en hyperfocus van Joel tentoon te stellen. Muziek voorop, actie op de achtergrond en de mentale gesteldheid blootstellen op deze manier, erg mooi.

Zodra seizoen 2 dichterbij gaat komen, zal ik TLOU2 nogmaals gaan spelen (ook voor de Platinum trophy). Daar gaan ze nog een flinke kluif aan hebben om dat logisch en goed neer te zetten.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 21:16
Hoorde ik van de week op de radio:
https://nos.nl/artikel/24...himmeluitbraak-bij-mensen

Denk dat we wel iets meer tijd hebben, dan in de serie...

[Voor 18% gewijzigd door Xyphoid op 26-03-2023 03:26]

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Xyphoid schreef op zondag 26 maart 2023 @ 03:25:
Hoorde ik van de week op de radio:
https://nos.nl/artikel/24...himmeluitbraak-bij-mensen

Denk dat we wel iets meer tijd hebben, dan in de serie...
Maar dit is niet echt vergelijkbaar, aangezien het hier om schimmels gaat die al heel lang lastig zijn.

Het enige nieuwe is dat ze resistent beginnen te worden tegen middelen die ze verwijderen, maar voorlopig zal je vast nog geen bloater of clicker tegenkomen die is ontstaan uit een infectie met candida of een schimmelnagel.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 21:16
Stukfruit schreef op zondag 26 maart 2023 @ 03:30:
[...]

Maar dit is niet echt vergelijkbaar, aangezien het hier om schimmels gaat die al heel lang lastig zijn.

Het enige nieuwe is dat ze resistent beginnen te worden tegen middelen die ze verwijderen, maar voorlopig zal je vast nog geen bloater of clicker tegenkomen die is ontstaan uit een infectie met candida of een schimmelnagel.
Je moet toch ergens beginnen :P
Gelukkig hoeven we zo lang niet te wachten op seizoen 2 (al is 2 jaar wel lang).

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 18:38
Zojuist “The making of” gezien op HBO. Alleen maar meer respect voor de serie gekregen. Geweldig!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 20:23
Gister ook S01 afgekeken en ik had gehoopt op meer. Kreeg een beetje het gevoel dat een scene met infected een miljoen per minuut kostte en dat ze er toen maar zo weinig mogelijk van in hebben gestopt. Episode 1 was geweldig, maar daarna werd het verhaal voor mijn gevoel wel heel erg compact gehouden om part 1 binnen de restrerende steeds korter worden episodes af te kunnen ronden.

Uiteindelijk zeker vermakelijk maar het had naar mijn mening niet de verhalende kwaliteit van de game en er had meer ingezeten, maar waarschijnlijk werd dat te kostbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:20
Chiel schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:02:
Gister ook S01 afgekeken en ik had gehoopt op meer. Kreeg een beetje het gevoel dat een scene met infected een miljoen per minuut kostte en dat ze er toen maar zo weinig mogelijk van in hebben gestopt. Episode 1 was geweldig, maar daarna werd het verhaal voor mijn gevoel wel heel erg compact gehouden om part 1 binnen de restrerende steeds korter worden episodes af te kunnen ronden.

Uiteindelijk zeker vermakelijk maar het had naar mijn mening niet de verhalende kwaliteit van de game en er had meer ingezeten, maar waarschijnlijk werd dat te kostbaar.
Ding is dat de serie en het spel niet zozeer over zombies gaan, maar over een steeds sterker wordende band tussen twee personen. De infected zijn slechts bijzaak hierin. Ik had het ook leuk gevonden als er meer in voor zou komen hoor, maar dat is wel de insteek van de serie en het spel geweest

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luna0R
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07-04 20:32
ph4ge schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:31:
[...]

Ik begrijp wat je zegt, maar wat mij betreft zijn er genoeg "zombie" films/series die de nadruk op de actie en de zombies leggen, en vind ik het juist zo mooi dat deze dreiging er wel op de achtergrond is maar niet de focus heeft.

En we moeten denk ik ook begrijpen dat als een game verfilmt dat je voornamelijk het verhaal verfilmt en niet de gameplay. :) Ik vraag me af of lange stealth scenes wel vertalen naar het TV scherm, net als platforming en bepaalde actie elementen. Ik vond Joe als one-man army in het ziekenhuis al niet erg geloofwaardig, maar zo werkt dat in games wel.
Akkoord. Maar als iemand die het spel heeft gespeeld, denk ik dat de serie altijd tekort zal schieten qua actie en spanning.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 21:37
Serie hier nu ook gekeken, hij is goed dat ben ik wel eens. Maar had zoveel meer in kunnen zitten, qua zombies / spanning en actie.

Verhaal met joel en ellie is mooi neergezet, maar meer ook niet. Daar waren 9 afleveringen te kort voor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rachez
Luna0R schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:31:
[...]

Akkoord. Maar als iemand die het spel heeft gespeeld, denk ik dat de serie altijd tekort zal schieten qua actie en spanning.
Eens, maar wat mij vooral een beetje tegenviel, dat ik het verhaal in de game beter vond dan in de serie.
Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:26
G.Scholtens schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:10:
Serie hier nu ook gekeken, hij is goed dat ben ik wel eens. Maar had zoveel meer in kunnen zitten, qua zombies / spanning en actie.
Persoonlijk ben ik blij dat het qua zombies maar beperkt is en de focus elders ligt. We hebben al 100 seizoenen walking dead, dat vind ik wel genoeg. Ik heb het spelletje nooit gespeeld en ga het ook niet spelen, dus zal nooit weten of ze echt iets hebben laten liggen. Wel vond ik het verhaal wat uitgerekt soms.
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, [PS4] The Last of Us: Part II of [Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee