• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:01

Geronimous

Ontwikkelaar Naughty Dog heeft op een PlayStation-evenement het vervolg op The Last of Us officieel aangekondigd. The Last of Us Part II is een direct vervolg op de PlayStation 3-game uit 2013 en speelt zich vijf jaar later af. Beide hoofdpersonages Joel en Ellie keren terug. De game verschijnt exclusief voor de PlayStation 4.

Release: 19 juni 2020

Video's

Trailers
> YouTube: THE LAST OF US PART 2 Official Reveal Trailer (4K)
> YouTube: The Last of Us 2 Trailer - Paris Games Week 2017
> YouTube: The Last of Us Part 2 Gameplay Trailer (4K) - E3 2018

Interviews &
> YouTube: THE LAST OF US 2 Extended Trailer (2018) PS4
> YouTube: The Last of Us 2 - Full Interview E3 2018
> YouTube: The Last of Us Part II Interview | A New Look at the World of The La...
> YouTube: The Last of us 2 Interview - Preview Soundtrack / Tech / Story / Pla...

Vooruitzicht

Er is natuurlijk nog niet veel bekend over de nieuwe verhaallijn. Wel is bekend dat Joel en Ellie samen weer op pad gaan; maar waarvoor is nog onbekend. Ellie vindt een nieuwe love-interest in Dinah.

Naughty Dog

[Voor 75% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2020 18:47]

Nederlandse PS4/PS5 clan / 30+

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-11-2022
Het zal vast nog een paar jaar duren voor hij wordt uitgebracht, maar sowieso een game om naar uit te kijken!
Van wat ik lees denkt men aan een release media April 2018.

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 03:45
Het was van mij niet echt nodig om een vervolg te maken aangezien het verhaal Ellie en Joel wat mij betreft wel compleet was, en had liever een prologue gezien met Joel, maar ik ga niet klagen dat deze er aan komt. Naughty Dog never disappoints.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

• Jumpman
  • Laatst online: 16:18
Ooit aan de eerste begonnen nooit afgemaakt, toch maar weer eens aan beginnen.

Persoonlijk heb ik meer met Uncharted gezien de realistischere setting.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:38

Bartske

Valar Morghulis

Jumpman schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:49:

Zonde, is het zeker waard!

Uncharted heeft een realistischere setting, maar de manier waarop je karakter beweegt en je met vijanden omgaat vind ik weer veel realistischer met TLOU.

offtopic:
En zo realistisch vind ik die gigantische puzzels die na honderden jaren nog werken die liggen in verborgen steden die nog nooit ontdekt zijn nou ook weer niet ;)

[Voor 16% gewijzigd door Bartske op 03-12-2016 22:54]

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• bakakaizoku
  • Laatst online: 19-03 03:45
Bartske schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:52:
[...]

Zonde, is het zeker waard!

Uncharted heeft een realistischere setting, maar de manier waarop je karakter beweegt en je met vijanden omgaat vind ik weer veel realistischer met TLOU.

offtopic:
En zo realistisch vind ik die gigantische puzzels die na honderden jaren nog werken die liggen in verborgen steden die nog nooit ontdekt zijn nou ook weer niet ;)
Dit ja, waar de gevechten Uncharted behoorlijk scripted en geforceerd en maar op 1 manier te doen zijn (enkel de route die je af kan leggen zijn variaties van), zijn de gevechten in TLOU toch een stuk dynamischer en in sommige gevallen helemaal te omzeilen als je het slim speelt.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:16
Hier word ik blij van. :)

Qua storytelling misschien wel de beste game die ik ooit gespeeld heb. Ik hoop dat ze datzelfde hoge niveau kunnen halen. Van mij mogen ze alle tijd nemen die ze nodig hebben.

Ligt het trouwens aan mij of zijn die shots waarin ze gitaar speelt waanzinnig realistisch? Ik vond het bijna niet van echt te onderscheiden.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De eerste was tof maar verdient mijn inziens niet de status welke het nu geniet. De gameplay was behoorlijk herhalend namelijk.

Toch kijk ik wel uit naar deel 2, al is het alleen al vanwege de grafische pracht.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Jumpman schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:49:

Ik vind TLoU eigenlijk op ieder vlak realistischer. Ik acht de kans op een echt bestaande schimmelinfectie die op mensen overslaat groter, dan het bestaan van verloren onontdekte steden met prehistorische puzzelmechanismen die nog gewoon werken.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Malfunctions schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:02:
Ligt het trouwens aan mij of zijn die shots waarin ze gitaar speelt waanzinnig realistisch? Ik vond het bijna niet van echt te onderscheiden.
Puur CGI natuurlijk maar het zag er idd wel goed uit :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:51
Donstil schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:59:
[...]

Puur CGI natuurlijk maar het zag er idd wel goed uit :)
Zal misschien ook wel Motion Capture aan vast zitten en of misschien een vorm van Rotoscoping.
Paar jaat terug was een Anime waar Reeel Piano werd gespeeld door Rotoscoping.

• Tweakmans
Psyonara schreef op zondag 4 december 2016 @ 01:46:
Zal misschien ook wel Motion Capture aan vast zitten en of misschien een vorm van Rotoscoping.
Paar jaat terug was een Anime waar Reeel Piano werd gespeeld door Rotoscoping.
Sowieso een mix van computeranimatie en motion capture (zoals voor veel van Naughty Dogs cinematics). Rotoscopie is eerder voor een 2D (getekende) look, denk ik. Hoe dan ook is de bovenstaande trailer erg gedetailleerd afgewerkt, zoals we van de studio gewend zijn. De realistische setting en personages trekken je nog meer in de game.

[Voor 5% gewijzigd door Tweakmans op 04-12-2016 03:21]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:18
Beide hoofdpersonages Joel en Ellie keren terug.
Is er echt vermeld dat zowel Ellie als Joel terugkeren?
Gezien de manier waarop Joel wordt weergegeven in de trailer (en het feit dat het om Naughty Dog gaat :9 ), zou het me niet verbazen als:
-Joel slechts een hallucinatie is van Ellie. Hij is dus al dood.
OF
-Joel wordt vermoord in het begin van de game (door Ellie)

Het lijkt er alleszins op dat Ellie deze keer het hoofdpersonage wordt.
Anton.net schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:49:
[...]

Gezien de manier waarop Joel wordt weergegeven in de trailer (en het feit dat het om Naughty Dog gaat :9 ), zou het me niet verbazen als:
OF

Joel en Ellie keren terug. Neil Druckmann zei ook tijdens de PSX Panel talk dat het echt om Ellie en Joel draait. Niet alleen Ellie of Joel. TLOU 2 zal je spelen als Ellie (en misschien een gedeelte als Joel). Maar er wordt nu vanuit Ellie gespeeld.

Het idee dat Joel wordt vermoord door Ellie kun je bij deze ook laten varen.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Eerste deel nooit uitgespeeld.
Graphics, verhaal, sfeer/spanning zijn geweldig. Waar ging het bij mij mis? Met name de gameplay en de hele tijd die stomme zombies uitroeien. Ging mij op een gegeven moment tegenstaan en bij een lastig stuk had ik er geen zin meer in.
Deze trailer ziet er weer prachtig uit, maar of ik 'm ga spelen.. mwoah.

• bram1984
Tom schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:18:
Graphics, verhaal, sfeer/spanning zijn geweldig. Waar ging het bij mij mis? Met name de gameplay en de hele tijd die stomme zombies uitroeien. Ging mij op een gegeven moment tegenstaan en bij een lastig stuk had ik er geen zin meer in.
Ik snap dit echt niet. Naar mijn mening is de schoonheid van de game juist het feit dat er zoveel rustige exploratie stukken in zitten en ook de gevechten met mensen zorgen ook voor hele andere dynamiek.

Ben je niet in de war met Dying Light?

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-03 00:31
Tom schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:18:
Er zijn geen zombies in the last of us. Er zijn verschillende groepen: fireflies, jagers, kannibalen, militairen, overlevenden, bandieten en smokkelaars. Daarnaast heb je nog de geïnfecteerden: stalkers, clickers, runners en bloaters

[Voor 24% gewijzigd door Lasmibalsingh op 04-12-2016 10:39]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16
Weet iemand wie dit nummer zingt, heerlijke rauwe stem met een heerlijk nummer

• bram1984
gnauw schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:35:
De stem van Ellie bedoel je?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lasmibalsingh schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:39:
[...]

Er zijn geen zombies in the last of us. Er zijn verschillende groepen: fireflies, jagers, kannibalen, militairen, overlevenden, bandieten en smokkelaars. Daarnaast heb je nog de geïnfecteerden: stalkers, clickers, runners en bloaters
Ik heb echt nachtmerries overgehouden aan die clickers 8)7

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16
bram1984 schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:46:
[...]

De stem van Ellie bedoel je?
Als dat diegene is die dit nummer ook zingt dan ja :)
Hoop eigenlijk meer muziek van haar te vinden maar weet niet of ze een zangeres is?

• bram1984
Zo te horen wel. Volgens mij is ze geen zangeres nee. Ashley Johnson.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-03 13:58

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik wist niet wat me overkwam toen ik in een twitter stream de aankondiging zag.

Wat betreft TLOU, Ik heb nog nooit zo'n goed/mooi spel gespeeld met zo'n goed verhaal.
Maar wat me emotioneel het meeste greep vanaf het begin is de muziek in TLOU.

Ik weet van geen spel dat zo'n mooi samenspel heeft qua muziek/geluid, gameplay, sfeer, graphics, en verhaal.

Volgens mij is de stem van de stem actrice die Ellie doet.

Dit is ook een nummer van haar denk ik.
YouTube: House of the Rising Sun (Cover by Ashley Johnson)

[Voor 12% gewijzigd door Q op 04-12-2016 11:55]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-03 02:36
The Outlaw schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:05:
[...]

Joel en Ellie keren terug. Neil Druckmann zei ook tijdens de PSX Panel talk dat het echt om Ellie en Joel draait. Niet alleen Ellie of Joel. TLOU 2 zal je spelen als Ellie (en misschien een gedeelte als Joel). Maar er wordt nu vanuit Ellie gespeeld.

Het idee dat Joel wordt vermoord door Ellie kun je bij deze ook laten varen.
Precies wat ik hoopte, ik vond bij deel 1 de Ellie levels en de DLC het gaafst. Joel was best sterk, met Ellie werd je meer gedwongen om slimmer te spelen. Dus wat mij betreft prima mits de speelstijl met Ellie lijkt op dat van deel 1.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:35
Ashley Johnson zingt het, zie ook; https://www.twitch.tv/playstation/v/105020265
Vanaf; 04:16:20 begint het.

[Voor 5% gewijzigd door nFo op 04-12-2016 12:53]

gnauw schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:35:
Origineel is van Shawn James - Through the Valley

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:47
Het zou leuk zijn als ze er een soort sixt sence achtige draai aan zouden geven met Joel.

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-03 13:57
Pff.... Dit is voor mij een van de weinige games waar ik een console voor zou (en zal) kopen.

Heb nu mooi de tijd om de prijzen af te wachten als het nog zo lang duurt voordat hij uit komt. Ben erg benieuwd.

• Q

Q

Vind het toch wel leuk om na te denken waar het verhaal over zou gaan.

Misschien dat de fireflies op ellie zijn blijven jagen. En dat de fireflies het kamp van Joels broer wegvaagt in het proces en dat maakt haar dan zo wraakzuchtig.

Wat mij in TLOU altijd aangreep was hoe goed ze voor mijn gevoel de post-apocalyptische sfeer weten vast te leggen en over te brengen. Dat je door huizen loopt van mensen, de geschiedenis ziet en weet wat er is gebeurd. En dat dan met die super tragische muziek er onder. Met een heel klein tikje hoop.

[Voor 39% gewijzigd door Q op 05-12-2016 00:07]

Druckmann zou geen TLOU2 beginnen als het geen goed verhaal zou worden. Zoals in de trailer te zien is is de jacht geopend op de Fireflies.

Wat misschien mee kan spelen is wat er op het einde van TLOU tussen Joel en Ellie is voorgevallen. Ik zal niet spoileren, maar voor wie het wil weten: https://www.youtube.com/watch?v=70Io4tPlbPg. Als Ellie met die gedachte achter de Fireflies aan zit.

2:04 YouTube: The Last of Us - Ending Cutscenes [Full 1080p HD] kan ook wel eens meespelen. Voor wie het wil bekijken.

[Voor 18% gewijzigd door The Outlaw op 05-12-2016 01:15]

• Bobo221
Q schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:37:
Vind het toch wel leuk om na te denken waar het verhaal over zou gaan.

Misschien dat de fireflies op ellie zijn blijven jagen. En dat de fireflies het kamp van Joels broer wegvaagt in het proces en dat maakt haar dan zo wraakzuchtig.

Wat mij in TLOU altijd aangreep was hoe goed ze voor mijn gevoel de post-apocalyptische sfeer weten vast te leggen en over te brengen. Dat je door huizen loopt van mensen, de geschiedenis ziet en weet wat er is gebeurd. En dat dan met die super tragische muziek er onder. Met een heel klein tikje hoop.
Omdat het geen open world is kunnen ze die details heel mooi in de game vewerken. Quality over quantity.
Ik was even helemaal happy toen ik 't nieuws zag! :D
Het spelen van TLoU is een van m'n meest gekoesterde game ervaringen en vond 't moeilijk om 't spel weg te leggen. Wat is dus ook niet echt gedaan heb, want ik hebt 't veel te vaak opnieuw gespeeld en idem met de remastered versie. Ik had zelf eigenlijk wel verwacht dat ze een heel ander verhaal in dezelfde wereld zouden vertellen en niet meer zouden terug pakken op 't verhaal van Joel en Ellie. Toch ergens wel blij met deze keuze.

• Q

Q

Bobo221 schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:04:
[...]

Omdat het geen open world is kunnen ze die details heel mooi in de game vewerken. Quality over quantity.
Goed punt, er zijn zoveel games die zogenaamd heel veel content bieden, maar het is alleen maar rotzooi. Verhalen die je niet raken, binnen 3 minuten heb je geen idee meer wie wat is en waarom ze iets doen.

TLOU houdt het klein en simpel.
TLOU is een interactieve film met een zeer goed verhaal.
Als ervaring vind ik TLOU beter dan de beste film die ik ooit heb gezien.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb echt genoten van TLOU.
Vooral die clickers die je dan achter je hoort bv. Lekker spelen met gedimde lampen.
En vooral paar x rot geschokken toen mijn hond af en toe een raar geluid maakte :*)

Het wordt lang wachten en ik hoop dat Part II weer een pareltje wordt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:35

• Tweakmans
Sterk hoe ze 40 minuten kunnen vullen zonder iets weg te geven. :+

Wel mooie theme music (en concept art) vanaf 37:24.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:23
Gezien de performance die ze in deel 1 uit de PS3 hebben weten te persen ben ik echt super benieuwd wat ze met dit deel op de PS4 gaan flikken. Als ik het zo lees hebben ze nog minimaal 1,5 jaar om deze game echt geweldig te maken!
Heb gelijk weer zin om deel 1 op te starten..

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-03 08:46
Mijn zegen hebben ze.
Deel 1 was qua verhaal, beleving en sfeer een van de hoogtepunten in mijn game historie _/-\o_

Winst = Papie = ZeroT0ne

Tweakmans schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:33:
[...]

Sterk hoe ze 40 minuten kunnen vullen zonder iets weg te geven. :+

Wel mooie theme music (en concept art) vanaf 37:24.
De componist die de muziek voor Deel I heeft gemaakt keert nu ook weer terug, wat heel goed nieuws is. Inderdaad, dat precieze sfeertje voel je gewoon weer _/-\o_

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-03 14:02
Precies dat inderdaad, het hele sfeertje wordt met deze trailer meteen weer ingezet. Zelden dat ik van een CGI trailer zo onder de indruk was.

Maar goed dat was ik van de hele game al (deel 1), erg goed hoe ze je emotioneel een connectie laten maken met Ellie en Joel

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01 20:11
Ik ben heel erg benieuwd wanneer dit deel uit gaat komen, zal sowieso niet in 2017 zijn naar mijn mening. Ervan uitgaande dat dit pas in 2018 uit zal zijn vraag ik me af hoe groot het verschil tussen deze game op de PS4 Pro en de OG PS4 zal gaan zijn. Het zou zomaar kunnen dat tegen die tijd het verschil aanzienlijk is en deze verreweg het beste loopt op de PS4 Pro. Dan zal ik er tegen die tijd toch aan moeten om de Pro aan te schaffen (gelukkig is het nog ver weg).

Ik heb deel 1 dit jaar trouwens voor het eerst gespeeld; de PS4 remaster om precies te zijn. Moet zeggen dat het een geweldige game was die bij vlagen ook nog behoorlijk eng kon zijn. Vond het er grafisch trouwens erg goed uitzien, ondanks dat het een remaster was van een PS3 game.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Tweakmans
The Last of Us is ook erg goed te herspelen, vind ik. Hoewel je natuurlijk de grote verhaallijnen dan wel al ken, merkte ik tijdens nieuwe speelbeurten details op die me voordien waren ontgaan. Hoe moeilijker, hoe beter je de situatie moet inschatten en de omgeving in de gaten moet houden, waarbij je soms iets nieuws ontdekt. Hopelijk is dat voor Part Two straks ook zo.

[Voor 6% gewijzigd door Tweakmans op 06-12-2016 16:54]

• Bobo221
Q schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:33:
[...]

Goed punt, er zijn zoveel games die zogenaamd heel veel content bieden, maar het is alleen maar rotzooi. Verhalen die je niet raken, binnen 3 minuten heb je geen idee meer wie wat is en waarom ze iets doen.

TLOU houdt het klein en simpel.
TLOU is een interactieve film met een zeer goed verhaal.
Als ervaring vind ik TLOU beter dan de beste film die ik ooit heb gezien.
Als we naar een GTA V, Watch Dogs of Just Cause kijken, deze hebben immense werelden maar een groot gebrek aan details, diepgang, repterende omgevingen & verhaal lijn.

TLOU is misschien maar een fractie van bovenstaande titels maar toch weet het spel je helemaal op te zuigen in die wereld, juist door het groot aantal details die zij in de wereld creeeren.

Ik raak games nauwelijks aan die ik al 1 keer heb uitgespeeld maar the TLOU heb ik op de PS3 een stuk of 4 keer uitgespeeld, daarna een jaartje niet meer gespeeld totdat de remasterd uitkwam op de PS4 en die heb ik daarop weer een stuk of 5 keer uitgespeeld.

TLOU leek inderdaad ook echt op een interactieve film. Ze zijn ook bezig om deze game te verfilmen maar hadden wat problemen met acteurs, dus heeft wat vertraging opgelopen.

TLOU heb ik

[Voor 11% gewijzigd door Bobo221 op 06-12-2016 18:25]

• Q

Q

Bobo221 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:23:

Als we naar een GTA V, Watch Dogs of Just Cause kijken, deze hebben immense werelden maar een groot gebrek aan details, diepgang, repterende omgevingen & verhaal lijn.
Helemaal mee eens. GTA V vond ik geen leuk spel, de single player verhaal lijn is afschuwelijk slecht.
De andere games heb ik niet gespeeld. GTA V is inderdaad een goed voorbeeld van hoe het niet moet.
TLOU is misschien maar een fractie van bovenstaande titels maar toch weet het spel je helemaal op te zuigen in die wereld, juist door het groot aantal details die zij in de wereld creeeren.
- Geen open wereld
- 100% scripted
- oog voor de kleine details
- onweerstaanbare voice acting met geweldige karaktervolle stemmen
- motion capture van beweging: alles voelt natuurlijk aan.
- en dan die super moody muziek
Ik raak games nauwelijks aan die ik al 1 keer heb uitgespeeld maar the TLOU heb ik op de PS3 een stuk of 4 keer uitgespeeld, daarna een jaartje niet meer gespeeld totdat de remasterd uitkwam op de PS4 en die heb ik daarop weer een stuk of 5 keer uitgespeeld.
Ik heb nooit een console gehad. PS3 met TLOU was mijn eerste console ervaring ever.
Dan is TLOU niet de meest genadige leermeester om een controller te leren bedienen.

TLOU uitgespeeld: nog nooit had een game zoveel impact op mij gehad. Kon het niet loslaten.

Ik heb vervolgens de PS4 als bundel met TLOU Remastered gekocht puur voor deze game en TLOU op hard uitgespeeld. Daarna ook heel Uncharted gedaan (alle 4). Ook leuk, maar totaal ander genre.

Ergens heb ik enorm veel zin om TLOU te spelen, maar TLOU is zowel emotioneel rewarding als draining.

TLOU speel je niet uit, TLOU overleef je.
TLOU leek inderdaad ook echt op een interactieve film. Ze zijn ook bezig om deze game te verfilmen maar hadden wat problemen met acteurs, dus heeft wat vertraging opgelopen.

TLOU heb ik
Volgens mij valt er wat weg, maar ik zou erg benieuwd zijn naar een film-versie.

spoiler:
De film 'The Road' is werkelijk super verschrikkelijk donker en TLOU eindigt exact het zelfde ("Okay").

Voor mij was de boodschap in beide 'films' het zelfde: dat er een berusting is en toch een heel klein sprankje hoop op een betere toekomst.

• bram1984
Totaal ander genre? Third person action adventures beide.

• Q

Q

Misschien dat het Genre mee speelt in mijn oordeel en dat ik er meer affiniteit mee heb, maar laten we eerlijk zijn, GTA V had ook een leuk verhaal kunnen hebben voor 250 miljoen. Los van het type spel/genre.

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-03 08:04

Ktenolix

Pijlsnel

Tranen van blijdschap toen ik het hoorde! :D

Het eerste spel dat ik voor de PS4 gekocht heb. Heb het helemaal grijs gespeeld, alles in het spel heb ik wel gedaan. Het zag er ook fantastisch uit. De sfeer, het verhaal, de emoties, het gevoel wat je bij Joel en Ellie op den duur krijgt, geweldig. In TLOU ging het vooral over de liefde die ontstaat tussen Joel en Ellie. In het begin ongemakkelijk en afstandelijk. Later in het spel groeien ze toch meer naar elkaar toe en gaat Joel Ellie als zijn dochter zien. Je voelt gewoon de verbondenheid groeien. Geen enkel spel heeft dat gevoel kunnen evenaren.

TLOU:II Zou volgens Druckmann vooral gaan over haatgevoelens. Tussen wie die haatgevoelens zijn en waarom, dat was niet los te krijgen bij hem tijdens dat interview @ PSX Sense. Helaas. :P Ik kan in ieder geval niet wacht.

Polestar 2 | MY22 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak || P2.1 -- Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Anton.net
Bruce straley zal de game deze keer niet regisseren

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-10-2022
Ik heb dit spel vorig jaar rond deze tijd voor de PS4 gekocht, nadat ik het had uitgespeeld exact zelfde reactie als ergens hierboven. De impact die de game op mij had, ik kon het niet loslaten, het verhaal spookte dan ook de daaropvolgende dagen constant door mijn hoofd.
Direct na de main story de bijgeleverde Left Behind DLC gespeeld om Ellie's verhaal nog even mee te pakken..Nog nooit heeft een game zoveel impact gehad(hoewel Beyond:Two souls qua storytelling wél relatief in de buurt kwam)

Ik kijk ontzettend uit naar deze game, hierdoor ook meteen weer zin om een nieuwe playthrough van TLOU te doen. Hier heb ik een PlayStation voor. Voor dit soort ervaringen.

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:12
instant buy voor mij deze game, een van de weinige games waar ik ook echt zin had om het uit te spelen!!
IGN heeft een trailer breakdown gedaan. En ik moet zeggen, van alle trailer analysis video's komt deze wel heel erg dichtbij. Zitten echt een paar goede findings en ideen in.

• Tweakmans
Zag toevallig dit plaatje gedeeld worden op Facebook. Toch mooi hoe ze in Part II zullen aansluiten bij het eerste deel, zelfs bij de 'kleinere' elementen:

[Voor 25% gewijzigd door Tweakmans op 12-12-2016 20:26]

• Psyonara
The Outlaw schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:34:
IGN heeft een trailer breakdown gedaan. En ik moet zeggen, van alle trailer analysis video's komt deze wel heel erg dichtbij. Zitten echt een paar goede findings en ideen in.

[video]
Opzich wel maar story wise denk ik niet dat ze die kant op willen iets te wetenschappelijk. Denk gewoon dat het net als de 2de bourne film word gewoon een soort van Revenge movie met mogelijk nog wat redeeming op het einde.

• Q

Q

Wat TLOU zo interessant maakt is dat ethische kwesties en zaken als zingeving op een hele mooie manier worden aangesneden.

spoiler:
Ellie zegt in TLOU letterlijk: "After all that I've been through and after all that I've done, this can't be all for nothing."
Dat zet de toon voor het dilemma aan het einde van het spel. Het maakt Joel's dilemma en keuze interessant.

Het creëert het gut-wrenching einde waarbij Joel en Ellie overleven, maar moraliteit een goed pak slaag heeft gekregen.

Ik vind de video zelf wat ver gezocht, er wordt teveel gelezen in kleine dingen. Honderden ideeën in de hoop dat wat blijft plakken.

In ieder geval mogelijk een goed excuus om tzt een playstation pro te kopen met TLOU Part II als bundel ;)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:35
Ik heb TLOA 1 en Left Behind net uitgespeeld. Wow, wat een ervaring. Op het gemakkelijkste niveau vond ik het nog een hele uitdaging. Gelukkig word je op een gegeven moment wel handiger in het afmaken van vijanden, of in het geheel ontwijken. Het enige wapen wat ik geen enkele keer gebruikt heb, of misschien hooguit een keer per ongeluk is de suiker-rookbom.

Als Naughty Dog zo goed verhalen blijft vertellen als bij Uncharted en The Last of Us, dan zie ik het wel zitten met TLOU 2 en de nieuwe Uncharted game over Chloe en Nadine.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat Uncharted me meteen pakte en dat ik bij TLOU even moest doorbijten. Toen ik eenmaal over dat punt heen was, was het een geweldige emotionele achtbaan. Laat deel 2 dus maar komen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Laat ze nou eens opschieten met deel 2. :)

Ben op de PS3 begonnen met tlou, eerste keer kwam ik maar niet in het spel en na een uurtje weggelegd, half jaar later nog eens geprobeerd vanwege de lovende berichten overal.

Nu heb ik hem onderhand 3x gekocht. Eerst voor de PS3, daarna de remastered op een PS4 (disc) en kon vorige week niet snel genoeg de disc vinden en dus weer aangeschaft in de psn store. :+

Op de PS3 destijds 2x uitgespeeld, de remastered ook 2x en ben vorige week dus aan de derde keer begonnen.

Ik heb nog nooit een spel 2x uitgespeeld maar deze blijft me telkens weer aantrekken, bijzonder.

Wat mij betreft mochten ze ooit een game van de decade willen uitroepen tlou voor mij bovenaan staat.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Flagg schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:48:
Laat ze nou eens opschieten met deel 2. :)

Ben op de PS3 begonnen met tlou, eerste keer kwam ik maar niet in het spel en na een uurtje weggelegd, half jaar later nog eens geprobeerd vanwege de lovende berichten overal.

Nu heb ik hem onderhand 3x gekocht. Eerst voor de PS3, daarna de remastered op een PS4 (disc) en kon vorige week niet snel genoeg de disc vinden en dus weer aangeschaft in de psn store. :+

Op de PS3 destijds 2x uitgespeeld, de remastered ook 2x en ben vorige week dus aan de derde keer begonnen.

Ik heb nog nooit een spel 2x uitgespeeld maar deze blijft me telkens weer aantrekken, bijzonder.

Wat mij betreft mochten ze ooit een game van de decade willen uitroepen tlou voor mij bovenaan staat.
Herkenbaar. 1e keer op de ps3 uitgespeeld, vond het niet veel aan. paar weken geleden begonnen aan de remastered versie, tot halverwege vond ik het nog steeds niet veel aan, maar daarna gebeurde er iets en dit spel zit nu in mijn top 10. het spel heeft een mysterische aantrekkingskracht.

• Jumpman
  • Laatst online: 16:18
lennox-06 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:27:
[...]

Herkenbaar. 1e keer op de ps3 uitgespeeld, vond het niet veel aan. paar weken geleden begonnen aan de remastered versie, tot halverwege vond ik het nog steeds niet veel aan, maar daarna gebeurde er iets en dit spel zit nu in mijn top 10. het spel heeft een mysterische aantrekkingskracht.
Hmmm, ik moet ook maar weer eens beginnen aan TLOU. PS4 versie gekocht op release, helaas nooit verder gespeeld dan ongeveer één uur.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-03 12:14

s0kkie

Follow The Fool

Gameplay technisch was het ook een beetje herhaling misschien dat daarom sommige mensen in eerste instantie afhaken, maar qua verhaal/emoties zit TLOU zoooooo goed in elkaar _/-\o_
Ik had ook hetzelfde in 2013 toen de game uitkwam. Ik moest even er door heen bijten om door te gaan maar daarna was deze game in 1 slag de best game ever die ik ooit gespeeld heb.

[Voor 11% gewijzigd door s0kkie op 24-10-2017 09:03]

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Tweakmans
Nieuwe beelden uit The Last of Us Part II:

(let op: best gruwelijk)

• Psyonara
Tweakmans schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:44:
Nieuwe beelden uit The Last of Us Part II:

(let op: best gruwelijk)

[video]
Was deel I niet zo bruut dan? :P

• Tweakmans
@Psyonara Hehe, true. Maar hier vallen ze wel meteen met de deur in huis, zeg. :)

• Psyonara
Vind het opzich wel mee vallen, de orginele trailers van de eerste game doen hier niet veel onder. Daarnaast is de wereld toch al heel donker en hard. Dan vraagt het ook dit soort geweld. Tegelijker tijd waren de acties in die trailers voor release ook wat zwaarder kwa impact dan uiteindelijk in de game. Niet een groot verschil maar toch.

Joel had ook een gesprek met ellie dat hij zeer dubieuze baantjes heeft gehad na de uitbraak.
En je hebt David en zijn soort genoten nog.

Misschien dat het uiteindelijke product een lichte nuance krijgt/kreeg.

Daarnaast is het ook vaak interpretatie wat in je hoofd zijn weg gaat volgen wat vaak erger is/was dan wat er uiteindelijk op het scherm te zien of juist niet te zien was. ( soms draaien ze de camera weg :P )

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Wat een dikke dikke trailer! En dat nog steeds zonder Joel/Ellie weten ze al zo een spannende trailer neer te zetten _/-\o_
Kan echt niet meer wachten en hopen dat deze niet wordt uitgesteld straks in 2018!

• Anton.net

• bram1984
Dit is met afstand de game waar ik het meest naar uitkijk. Met alles wat ze van Uncharted 4/TLL hebben geleerd, kun je er vanuit gaan dat dit er nog beter uit zal zien en dan met de gameplay van deel 1 (die ik persoonlijk vetter vind dan de gameplay van Uncharted). ZIN IN.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
s0kkie schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:03:
Wat een dikke dikke trailer! En dat nog steeds zonder Joel/Ellie weten ze al zo een spannende trailer neer te zetten _/-\o_
Kan echt niet meer wachten en hopen dat deze niet wordt uitgesteld straks in 2018!
volgens mij was dat ene meisje elle in de trailer ?

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-03 12:57
lennox-06 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:56:
[...]

Nope.
[...]

Nee, dat is zeker niet Ellie.
Er wordt her en der geroepen dat het Ellie's moeder Anna is, maar dat is niet bevestigd.
Dat zou betekenen dat deze trailer zich voor TLoU afspeelt, want Anna was in TLoU al dood.

• bram1984
[...]

Er zit 1 meisje in de trailer en dat is een Aziaat.

Verder een volwassen vrouw die niet lijkt op en klinkt als Ellie, waarbij ik me persoonlijk zeer verbaas dat mensen überhaupt denken dat dit Ellie is. Ellie heeft daarbij ook een tattoo in de eerste trailer.

Naughty Dog kan Nathan Drake als kind neerzetten, waarbij het overduidelijk is dat hij het is. Als dit Ellie was geweest, had je dat direct gezien.

@Kwistnix Dat denken we in ieder geval, dat zij dood is. ;)

Ik denk zelf niet dat het haar moeder is. Zij zou inderdaad dood moeten zijn en dit zou wel echt een major spoiler zijn meteen.

[Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 01-11-2017 11:26]

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:16
Kwistnix schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:08:
[...]

Nee, dat is zeker niet Ellie.
Er wordt her en der geroepen dat het Ellie's moeder Anna is, maar dat is niet bevestigd.
Dat zou betekenen dat deze trailer zich voor TLoU afspeelt, want Anna was in TLoU al dood.
Lijkt me sterk inderdaad, de eerdere TLOU2 trailer laat een oudere Ellie zien. Of de game moet verspreid over een langere tijd zijn. Ik denk zelf dat het gewoon een belangrijk ander personage is.
bram1984 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:25:
[...]

Ugh, ik hoop niet dat ze die weg gaan bewandelen. Oh verrassing, jouw moeder is toch niet dood. Ja, dat moesten we even retconnen anders werkt dit vervolg niet.

• bram1984
Kwistnix schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:49:
[...]

Ugh, ik hoop niet dat ze die weg gaan bewandelen. Oh verrassing, jouw moeder is toch niet dood. Ja, dat moesten we even retconnen anders werkt dit vervolg niet.
Nou ja, ik zie op zicht het probleem niet. Verhaalvertelling kan je over het algemeen wel aan ND overlaten en Ellie weet niet beter dan dat ze zonder ouders is opgegroeid, dus waarom zou haar moeder niet gewoon kunnen leven?

Ik zou het ergens wel tof vinden. Maar als het zo zou zijn, zou ik niet verwachten dat ze dit in een trailer uit de doeken doen.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:47
bram1984 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:25:
[...]

Er zit 1 meisje in de trailer en dat is een Aziaat.

Verder een volwassen vrouw die niet lijkt op en klinkt als Ellie, waarbij ik me persoonlijk zeer verbaas dat mensen überhaupt denken dat dit Ellie is. Ellie heeft daarbij ook een tattoo in de eerste trailer.

Naughty Dog kan Nathan Drake als kind neerzetten, waarbij het overduidelijk is dat hij het is. Als dit Ellie was geweest, had je dat direct gezien.

Ik denk zelf niet dat het haar moeder is. Zij zou inderdaad dood moeten zijn en dit zou wel echt een major spoiler zijn meteen.
Als die vrouw Ellie was dan had ze ook de bitemarks (of iig een litteken) moeten hebben op haar arm.
We zien wel wie dit is, Laura Bailey zorgt in ieder geval voor de voiceover.
Wat mij betreft zou het afbreuk doen aan de vader-dochter / ouder-kind relatie tussen Joel en Ellie. Ik weet natuurlijk niet of dit in deel 2 nog steeds opgaat, maar in TloU hadden ze alleen elkaar en dat werkte. Voornamelijk daardoor.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-02 20:12

SacreBleu

VR Enthousiasteling

Kwistnix schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:58:
[...]

Wat mij betreft zou het afbreuk doen aan de vader-dochter / ouder-kind relatie tussen Joel en Ellie. Ik weet natuurlijk niet of dit in deel 2 nog steeds opgaat, maar in TloU hadden ze alleen elkaar en dat werkte. Voornamelijk daardoor.
Wellicht zou het juist meer spanning kunnen brengen. Ellie is opgegroeid met Joel. Het zou wat zijn als er een conflict tussen Joel en de moeder van Ellie komt omdat die wat anders wil dan wat Joel denkt wat het beste is of wat veilig is. Het kan juist iets moois zijn als zoiets gebeurt.

Elite Dangerous: AmazingPaper

• Anton.net
Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk om de moeder van Ellie gaat. Ik vind het wat te obvious...
Naughty Dog heeft al vaker geprobeerd om de mensen op een fout spoor te zetten met misleidende trailers.
Deze video heeft me aan het denken gezet.
Wat als het niet de moeder, maar een vergeten zus is?

Het zou wel een leuk verhaal worden als Ellie er achter komt dat ze nog een zus heeft. Die zou haar achtergelaten hebben toen ze klein was. (Misschien is die zus ook wel immuun?)
Een beetje zoals Uncharted 4 dus.
Ik zou het logischer vinden als Ellie, vol haat, achter haar vergeten zus aangaat, niet haar moeder.
Het zijn allemaal speculaties, natuurlijk is nog niets zeker.

• Psyonara
Kwistnix schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:49:
[...]

Hoeft niet zo zeer een retcon te zijn maar de autoriteiten misleiden in de wereld van The last of Us.

Als het wel de moeder zou, en nog leven vermoed ik dat ze ouder zal zijn.

Deel 1 is ook een soort verhaal wat al 100x is verteld als ze het goed presenteren dan is daar toch niks mis mee.

[Voor 11% gewijzigd door Psyonara op 01-11-2017 16:46]

• RandomCreated
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-03 11:53
Beste mede tweakers,

Dit bericht zal nogal voorbarig zijn omdat de release nog een tijdje duurt. Maar ik ben alvast op zoek naar mensen die (mits het spel dit krijgt) samen online willen spelen.

Natuurlijk niet elke avond aangezien mensen ook een leven hebben :P :+
Maar wel zo nu en dan in weekenden of doordeweeks.

Als je geintereseerd bent in het spel en ook op zoek naar actieve mede-tweakers die samen willen spelen voeg me dan toe.

PSN naam: speedwing_23 (met als avatar een icoon van het spel Resistance: Fall of Man)

Alvast bedankt ! ;)

• Tweakmans
Sinds de nieuwe trailer verscheen, zijn heel wat mensen aan het zoeken naar aanwijzingen. Op Reddit is enkele dagen geleden een thread opgedoken waarbij verschillende locaties uit de nieuwe trailer en de eerste game werden vergeleken. Om zo bijvoorbeeld af te leiden waar en wanneer Part II zich afspeelt. Het digitale detectivewerk neem je natuurlijk best met een korreltje zout, maar het is soms tof om te lezen wat sommige mensen verwachten:
While we can definitely assume that this "cult" is based in Seattle, since the proof is strong enough to confirm this, does this mean that Joel and Ellie will encounter these people during their next journey in Part II? Or do we encounter these people as the woman in the trailer or something entirely different?

I personally don't believe that the trailer takes place a few years into the outbreak or that the woman is Anna, mainly because the area surrounding the highway is too overgrown. The highway has basically become a forest with trees almost as tall as buildings, and since it takes at least 10-15 years for a tree to grow to that size (and even more for some), it pretty much rules out the possibility that this takes place only a few years after the outbreak.

• RandomCreated
Anton.net schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:49:
[...]

OF

Iedereen mist overduidelijk het litteken bij haar linker wenkbrauw in zowel TLOU 1 als bij de TLOU II trailer ....
Kijk naar haar oude foto's van TLOU1 of een trailer en je ziet het litteken, dit is ook bij TLOU II trailer, bovendien spreken we hier over diverse jaren later dus dat betekend dat de wond ook genezen kan zijn (grotendeels). Ook zit er een tatoeage over haar arm waar ze gebeten is dus kan ook daardoor zijn dat mensen dit over het hoofd zien. :? 8)7
RandomCreated schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:43:
[...]

Iedereen mist overduidelijk het litteken bij haar linker wenkbrauw in zowel TLOU 1 als bij de TLOU II trailer ....
Kijk naar haar oude foto's van TLOU1 of een trailer en je ziet het litteken, dit is ook bij TLOU II trailer, bovendien spreken we hier over diverse jaren later dus dat betekend dat de wond ook genezen kan zijn (grotendeels). Ook zit er een tatoeage over haar arm waar ze gebeten is dus kan ook daardoor zijn dat mensen dit over het hoofd zien. :? 8)7
Uh, wat? Dat Ellie terugkeert in deel 2 en in de reveal trailer te zien is, is voor iedereen wel duidelijk volgens mij. Los van hoe ze er iets anders/ouder uitziet, de stem in de reveal trailer is van Ashley Johnson, dat is onmiskenbaar. Volgens mij betwist niemand dat. Daarbij is het ook al door Druckmann bevestigd dat Ellie in deel 2 als speelbaar hoofdpersonage zal terugkeren.

• RandomCreated
Kwistnix schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:55:
[...]

Uh, wat? Dat Ellie terugkeert in deel 2 en in de reveal trailer te zien is, is voor iedereen wel duidelijk volgens mij. Los van hoe ze er iets anders/ouder uitziet, de stem in de reveal trailer is van Ashley Johnson, dat is onmiskenbaar. Volgens mij betwist niemand dat. Daarbij is het ook al door Druckmann bevestigd dat Ellie in deel 2 als speelbaar hoofdpersonage zal terugkeren.
Dit was op reactie van Anton.net, hij stelde de vraag of Ellie terugkeert ? Daarom gaf ik aan dat je het overduidelijk kunt zien aan het litteken. En inderdaad de stem is exact hetzelfde dus logisch dat Ellie terugkeert. Heb genoeg Last of Us gespeeld om haar stem te herkennen zelfs al is ze wat ouder ;)

• Anton.net
RandomCreated schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:40:
[...]

Dit was op reactie van Anton.net, hij stelde de vraag of Ellie terugkeert ? Daarom gaf ik aan dat je het overduidelijk kunt zien aan het litteken. En inderdaad de stem is exact hetzelfde dus logisch dat Ellie terugkeert. Heb genoeg Last of Us gespeeld om haar stem te herkennen zelfs al is ze wat ouder ;)
Leuk dat je reageert op mijn bericht, maar ik denk dat je het fout begrepen hebt. Bovendien was het bericht waar je op reageerde alweer 11maanden oud. In de tussentijd heeft ND het één en ander verder verduidelijkt. ;)
Ik heb er nooit aan getwijfeld of Ellie terugkomt in deze game, dat was altijd een feit. Het was (en is nog steeds) niet helemaal duidelijk welke rol Joel zal spelen in part II..

• RandomCreated
Anton.net schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:50:
[...]

Leuk dat je reageert op mijn bericht, maar ik denk dat je het fout begrepen hebt. Bovendien was het bericht waar je op reageerde alweer 11maanden oud. In de tussentijd heeft ND het één en ander verder verduidelijkt. ;)
Ik heb er nooit aan getwijfeld of Ellie terugkomt in deze game, dat was altijd een feit. Het was (en is nog steeds) niet helemaal duidelijk welke rol Joel zal spelen in part II..
:P Ja dat had ik gezien ;)

[Voor 7% gewijzigd door RandomCreated op 08-11-2017 16:07]

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03 07:25

[Voor 14% gewijzigd door BvanOsch op 21-03-2018 00:07]

LG C1 '55

• Psyonara
Geen zin om de hele vid te bekijken veel over analyze. Word het ergens echt specifiek gezegt? Voor hetzelfde geld zijn ze nog bezig met een Stand alone DLC expansie oid net als met Uncharted 4 en zijn ze nog wel even bezig.

Eerlijk gezegt zie ik deze game niet eerder dan in 2019 uitkomen en dat we Deze E3 en de latere Sony persconverentie wat je ergens tegen einde van het jaar krijgt te zien ( Des noods Game awards ) dat daar pas meer word getoont aan footage en gameplay.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:38
Blijft een no-brainer om te kopen... :Y

wijze woorden

• Anton.net
Cory Barlog zei eind 2016 dat God of War speelbaar was van begin tot eind. Dus deze bewering van Troy Baker betekent nog niets voor de release date.
Bovendien is dat channel Breakthrough Gaming echt niet betrouwbaar en post het continu onzin.

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-08-2022

Geteisem

Bonnetje

Video sla ik over maar het blijft een feit dat ik erg uitkijk naar deze game. Deel 1 wist mij ook positief te verrassen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05

zAo

GPLv2 Fanboy

Damn, nu kan ik helemaal niet meer wachten.

Ik me sterk af waar Joel is en hoe hun relatie verder ontwikkelt.

[Voor 23% gewijzigd door zAo op 12-06-2018 09:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!
De E3 gameplay trailer zie er werkelijk fantastisch uit! :)

YouTube: The Last of Us Part II | E3 2018 Gameplay Reveal Trailer | PS4

Detail level en de manier waarop de NPCs reageren is weer van vertrouwd Naughty Dog niveau.

De cinematic aan het begin snap ik alleen nog niet helemaal. Hoezo is het veilig voor Ellie om een ander persoon te zoenen zonder de cordyceps infectie over te dragen?

[Voor 23% gewijzigd door Kwistnix op 12-06-2018 09:23]

• Blaat
  • Laatst online: 17:21

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ziet er erg vet uit.

Ligt het aan mij of wordt dit vervolg veel duisterder en grimmiger dan het vorige deel? Grimmige games vind ik over het algemeen niet zo'n probleem, totdat ze TE realistisch worden. Als er mensen langzaam worden opgehangen en de buik wordt opengesneden begint het voor mij op de grens te komen.

Heel stom maar horrorfilms kan ik prima naar kijken. Oprecht sadisme als dit draait mijn maag zich echter van om...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Blaat schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:00:
Ziet er erg vet uit.

Ligt het aan mij of wordt dit vervolg veel duisterder en grimmiger dan het vorige deel? Grimmige games vind ik over het algemeen niet zo'n probleem, totdat ze TE realistisch worden. Als er mensen langzaam worden opgehangen en de buik wordt opengesneden begint het voor mij op de grens te komen.

Heel stom maar horrorfilms kan ik prima naar kijken. Oprecht sadisme als dit draait mijn maag zich echter van om...
Van wat ik heb begrepen gaat deel 2 meer over 'haat'. Vandaar de grimmige sfeer :)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Blaat
  • Laatst online: 17:21

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Outerspace schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:36:
[...]

Van wat ik heb begrepen gaat deel 2 meer over 'haat'. Vandaar de grimmige sfeer :)
Hmm. Dan maak ik me wel zorgen. Deel 1 heb ik geweldig gevonden maar als deel 2 continu zo grimmig is weet ik niet of ik daar blij van word.

En dan mis ik natuurlijk wel wat... :-(

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:50
Kwistnix schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:21:
De cinematic aan het begin snap ik alleen nog niet helemaal. Hoezo is het veilig voor Ellie om een ander persoon te zoenen zonder de cordyceps infectie over te dragen?
Volgens mij kan de infectie alleen overgedragen worden door bijtwonden en sporen die uitgestoten worden door infected.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Volgens mij kan de infectie alleen overgedragen worden door bijtwonden en sporen die uitgestoten worden door infected.
Daar lijkt het op dan. Volgens mij zijn die "regels" nooi helemaal helder uitgewekrt in deel 1.

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Ja wel dat waren ze wel lol :)

Heerlijk die donkere en duistere sfeer, deel 1 was toch iets te licht door de vele kleuren vond ik altijd, terwijl het ook een duistere game is. Verder gok ik er op dat we een aparte deel van de game met Joel spelen en een deel met Ellie en uiteindelijk weer samen komen. Ze hebben nog niks van Joel laten zien, dus wie weet komt dat later nog.
Ik denk alleen niet dat het 2018 wordt kijkend ook hoe het met Uncharted 4 ging toentertijd.

[Voor 93% gewijzigd door s0kkie op 12-06-2018 12:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Niet dat ik weet. Het is duidelijk dat infectie kan optreden door inademen van sporen en via bijtwonden, dus speeksel is in ieder geval een factor. In deel 1 is bij mijn weten nooit veel meer duidelijkheid gegeven over andere mogelijke manieren van infectie. Ik had zelf wel de aanname gedaan dat speekseluitwisseling ook onveilig zou zijn, maar kennelijk niet.

[Voor 16% gewijzigd door Kwistnix op 12-06-2018 12:28]

Pagina: 1 2 3 ... 33 Laatste

Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.

Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee