Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:13
Zeer positieve review op The Guardian: https://www.theguardian.c...packing-of-modern-classic

Ik heb hem al geïnstalleerd en vanavond start derde playthrough.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 07:55

s0kkie

Cowabunga

wheeler schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:40:
[...]

Dit valt echt enorm tegen, is geld echt niet waard als je spel al op PS4 gespeeld hebt. Ik zet spel op mijn verlanglijstje als het ooit in de uitverkoop komt.
10 Euro en dan nog op een sale wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
s0kkie schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:07:
[...]

Sale op de PS4 versie vermoed ik of de disk PS5 versie. Dat 10tje komt bovenop de prijs die ja al betaalt voor de PS4 versie uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-06 11:57
s0kkie schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:07:
[...]

Ik heb origineel op de PS4 uiteraard al lang geleden verkocht. Die €10 deal geldt dus niet voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:45
Ja vandaag ga ik ook eens aan 3de playthrough beginnen, gister avond effe de upgrade aanschaft voor een 10tje.
Uiteraard weer 2 keer uitspelen want wil wel alle wapens etc kunnen upgraden,2de walkthrough vind gebruik van de ingebouwde cheats dan ook wel geinig om te gebruiken).

En dan nog met behulp van youtube ofzo kijken welke items ik niet gevonden heb in de levels(En die nog effe halen), dus ik ben voorlopig wel weer zoet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Die Lost Levels zijn leuk! Zouden ze vaker mogen doen bij remasters / director cuts / definitive editions. Het geeft een mooie inkijk in game development en waarom bepaalde beslissingen worden gemaakt of waarom het uit de final game is gehaald (voornamelijk pacing gerelateerd).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 17:15
wheeler schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:04:
[...]

Ik heb origineel op de PS4 uiteraard al lang geleden verkocht. Die €10 deal geldt dus niet voor mij.
Pik je de game voor € 10 weer op. Upgrade voor € 10 en voor € 20 speel je dan de Remaster. Kan zo simpel zijn soms ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 22-01-2024 09:42 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:13

Lapras

Ice beam

Eerste paar runs in rogue mode gedaan. Ik moet de mindset van geen resources gebruiken loslaten. Dat is lastig, aangezien ik in de SP middenin een Grounded playthrough zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Hulleman schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:42:
[...]

Pik je de game voor € 10 weer op. Upgrade voor € 10 en voor € 20 speel je dan de Remaster. Kan zo simpel zijn soms ;)
Inderdaad zo heb ik het toen ook gedaan met het laatste Uncharted deel, die kwam opnieuw voor de ps5 uit(En ik had uiteraard dat deel niet meer).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Wat blijft het een meesterwerk, de hoeveelheid details wat aan de wereld en characters is besteed _/-\o_
Speelt super smooth op Fidelity mode met 40fps en de grootste verbetering aan deze versie is voor mij toch wel de DualSense support met de adaptive triggers. Maar ook zien alle textures er vele malen beter uit op 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
s0kkie schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:36:
Wat blijft het een meesterwerk, de hoeveelheid details wat aan de wereld en characters is besteed _/-\o_
Speelt super smooth op Fidelity mode met 40fps en de grootste verbetering aan deze versie is voor mij toch wel de DualSense support met de adaptive triggers. Maar ook zien alle textures er vele malen beter uit op 4K.
Ah dat is mooi om te horen, ik speel verhaal sowieso 2 keer.
Want wil natuurlijk wel alle wapens volledig geupgrade hebben, de andere modus wou dan op Fidelity spelen.

Speel hem nu dan op performance dan 1440p, zou 60fps moeten zijn maar mijn tv zegt hele tijd minimaal 80 tot 90 toen ik eens keek.

Speelt inderdaad heerlijk ben al paar keer helemaal kapot geschrokken haha, gebeuren soms dingen je totaal even niet verwacht en door heb 😂.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02:41
Ik heb ooit tot het moment dat ze zo’n wiet plantage ontdekken gespeeld. Niet zo ver in de game was dat geloof ik. Vlak daar na kwamen er heel veel zombies tegelijk op mij af en toen ben ik gestopt. Iets te druk voor mij, maar misschien toch iets te snel gestopt want was wel onder de indruk van hoe het er uit zag, maar houd meer van slome gameplay. Misschien nu weer eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:27

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Drials schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:45:
Ik heb ooit tot het moment dat ze zo’n wiet plantage ontdekken gespeeld. Niet zo ver in de game was dat geloof ik. Vlak daar na kwamen er heel veel zombies tegelijk op mij af en toen ben ik gestopt. Iets te druk voor mij, maar misschien toch iets te snel gestopt want was wel onder de indruk van hoe het er uit zag, maar houd meer van slome gameplay. Misschien nu weer eens proberen.
Er zijn inderdaad wat stukken waar het even druk word, was in deel 1 ook zo. Maar het is niet de hele game door zo.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wv-gB3PWJGOosLY4kcfsLN1hYqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIVJmJDSgCYxJ3qcy82j8XjV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

O nice, daar ben ik wel benieuwd naar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Vanochtend uitgespeeld, het einde blijft _/-\o_ _/-\o_
Alleen nog een paar skills unlocken in een tweede run maar hoef het gelukkig niet helemaal uit te spelen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-06 16:44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op Youtube en als extra in TLOU2 remastered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ja bij Ik vertrek 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Lol. maar ik moest bij MAX ook in eerste instantie denken aan Omroep Max in plaats van HBO Max 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:13

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Heerlijke docu, vooral het laatste stukje: "So it does feel like there's probably one more chapter to this story."".

Ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mooie docu en heftig op sommige momenten. Halley Gross zegt ook even hoe het is, pittige dame!
Ik wist overigens niet dat de leaks van een Nederlander afkwamen, benieuwd hoe die knul zich voelt na het zien van deze docu.

Maar het lijkt er dus op dat de eerstvolgende game van ND iets nieuws wordt, zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8704
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:46
kazuka schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:00:
Mooie docu en heftig op sommige momenten. Halley Gross zegt ook even hoe het is, pittige dame!
Ik wist overigens niet dat de leaks van een Nederlander afkwamen, benieuwd hoe die knul zich voelt na het zien van deze docu.

Maar het lijkt er dus op dat de eerstvolgende game van ND iets nieuws wordt, zeer benieuwd!
Of niet.... https://www.ign.com/artic...ry?utm_source=syndication

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
Dit is voor velen juist de bevestiging dat de eerstvolgende game van ND geen TLOU game wordt.
In die TLOU 2 docu geeft Neil Druckman aan een concept te hebben voor TLOU 3, maar nog geen verhaal. Laat staan dat de ontwikkeling überhaupt al is begonnen. TLOU 2 kreeg de eerste teaser 4 jaar voor release, dus TLOU 3 is minstens 4 jaar, en wellicht nog wel verder van een release verwijderd. Het was al bekend dat ND, naast de gecancelde TLOU multiplayer, werkte aan een andere game. Nu lijkt dat dus niet TLOU 3 te zijn.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:55

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Als er nog een game tussen zit, die nu nog niet geteased is, dan kijken we echt nog wel naar TLOU3 over 10 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:58
TLOU 3 voor ps5, een next gen patch naar de PS6 om uiteindelijk nog een remaster te maken voor de PS6pro :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Chelseamarre123 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:06:
TLOU 3 voor ps5, een next gen patch naar de PS6 om uiteindelijk nog een remaster te maken voor de PS6pro :9~
100% zeker geen PS5 game. Denk late gen PS6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Vandaag eindelijk op Grounded uitgespeeld. Ik was ermee begonnen een jaar geleden, toen kwamen er games tussendoor, en was ik op day 1 Abby geëindigd. Nu met de PS5 upgrade moest ik het toch nog doen.

Pittig wel. Sommige stukken vaak moeten herhalen, maar niet zo gekmakend als deel 1 op Grounded. Slechts 2 of 3 keer heb ik op YouTube gekeken hoe anderen het deden.

Nu de No Return mode eens gaan verkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
apNia schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:23:
[...]

100% zeker geen PS5 game. Denk late gen PS6.
Sowieso aan het eind van een generatie, anders is het geen Naughty Dog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Deze zal misschien eerst naar PS5 uitkomen en naderhand als Remastered naar de PS6 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:36
Er ligt alleen een concept voor TLOU 3 dus is nog niet in productie. De game komt hoogst waarschijnlijk niet op PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
bRuud83 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:05:
Er ligt alleen een concept voor TLOU 3 dus is nog niet in productie. De game komt hoogst waarschijnlijk niet op PS5.
Dat verwacht ik ook niet. Of de uitspraak van Neil Druckman dat ie een concept heeft voor TLOU3 is al een paar jaar oud. Die grounded documentaire heeft ook een doorlooptijd van jaren gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bRuud83
Hulleman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:05:
[...]

Dat verwacht ik ook niet. Of de uitspraak van Neil Druckman dat ie een concept heeft voor TLOU3 is al een paar jaar oud. Die grounded documentaire heeft ook een doorlooptijd van jaren gehad.
De documentaire heb ik ook gezien. Volgens mij was het moment, dat hij aangaf een concept te hebben, in 2023 opgenomen. Ze waren inderdaad jaren geleden begonnen met de opname van de documentaire, maar tijdens de corona epidemie was er een lockdown en moesten ze stoppen met de opname. Dat laatste interview was later opgenomen en erbij geplakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
Ik heb na die docu toch wel weer zin om Part II te spelen. Misschien binnenkort maar eens beginnen. Maar eerst nog even Left Behind, want ik heb een tijdje terug nog wel Part I gedaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hier ook, binnenkort ga ik me part 1 en 2 kopen voor de PS5, heb deel 1 op de PS3 en PS4 en deel 2 ook gewoon op de PS4. Ja ik kan met part 2 upgraden, maar Last of Us wil ik graag fysiek hebben :D

Ik moet wel zeggen dat ik het een hele mooie documentaire vond, en wel heel erg van die Nederlander wat de boel voor hun zo erg gemaakt heeft, en dan maar te zwijgen over die idioten wat het nodig vinden om game makers, en/of pas geboren baby gaan lopen bedreigen met de dood, geen woorden voor.

Wat ik mooi aan de documentaire vond, is te zien wat daar voor werk, en energie, maar ook stres aan verloren gaat. Ik zou niet in hun schoenen willen staan en houd het wel bij af en toe een review schrijven voor Tweakers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:30
Toch maar voor een tientje de upgrade gedaan.
Tweede playthrough begonnen. Blijft toch meesterlijk gemaakt en geschreven. Hopelijk snel de platinum binnen, moet alleen nog alle skills en wapen upgrades.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Kuhr89 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 08:36:
Toch maar voor een tientje de upgrade gedaan.
Tweede playthrough begonnen. Blijft toch meesterlijk gemaakt en geschreven. Hopelijk snel de platinum binnen, moet alleen nog alle skills en wapen upgrades.
Mooi. Hoe heb jij de Grounded No Return mode gedaan? Ik blijf doodgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
Pff dat stuk waar je Ellie moet besluipen, dat is toch wel verschrikkelijkste stuk uit het hele spel.
Ik heb het echt al 30 keer gedaan nu, en iedere keer mislukt het.

Ook soms staat er strike en toch slaat ze mis, waardoor ik toch weer dood ga.
Echt na 100 keer missie doen nog steeds niet gelukt pff, waarom kan je het niet gewoon skippen.

Edit:

Nou heb maar effe op Very light gezet, omdat stuk even door te komen jetje.
Nou weer verder met Survivor modus met 2de playtrough :).

[ Voor 33% gewijzigd door Carlos0_0 op 18-02-2024 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:30
Lapras schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:45:
[...]

Mooi. Hoe heb jij de Grounded No Return mode gedaan? Ik blijf doodgaan.
Niet? Heb je niet nodig voor platinum. Dat zijn extra trophies volgens mij. 😅

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 23:32
Ik overweeg deze game fysiek te kopen (voor PS4pro), maar welke uitvoering/editie is aan te raden (of juist af te raden)?

Heeft iemand hier inzicht over?

[ Voor 4% gewijzigd door NielsTn op 23-02-2024 12:27 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

NielsTn schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:27:
Ik overweeg deze game fysiek te kopen (voor PS4pro), maar welke uitvoering/editie is aan te raden (of juist af te raden)?

Heeft iemand hier inzicht over?
Voor de PS4 is er maar één versie en dat is de normale The Last Of Us Part 2 dat in juni 2020 uitkwam :)
Op disc is het wel vrij goedkoop te vinden overal.

[ Voor 7% gewijzigd door s0kkie op 23-02-2024 12:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 19:29

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:10
Heb ps4 versie gelijk geupgrade voor 10 euro. Heb nu 2 versies erop staan. Kan de ps4 versie eraf of heb ik hier bestanden van nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

nickdew schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:16:
Heb ps4 versie gelijk geupgrade voor 10 euro. Heb nu 2 versies erop staan. Kan de ps4 versie eraf of heb ik hier bestanden van nodig?
Nope de ps4 versie kan je verwijderen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
s0kkie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 00:28:
[...]

Nope de ps4 versie kan je verwijderen 8)
Volgens mij kon ik die niet verwijderen ieder geval niet bij de disc versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Laatst online: 22:52
Carlos0_0 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:05:
[...]

Volgens mij kon ik die niet verwijderen ieder geval niet bij de disc versie.
Jawel bij disc ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Weet even niet of het bij deze game ook het geval is, maar bij die games die een gratis upgrade krijgen naar de PS5, blijft elke keer als ik de disk insteek dat hij de PS4 versie wilt installeren, kan het meteen tegenhouden door het te annuleren en dan de PS5 versie te pakken, maar dit viel mij wel op.

Moet eens in de instellingen kijken of automatische disk installatie uitgezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02:41
Ik heb na de upgrade van €10, dat mijn beeld steeds weg valt om de 2 sec. Kan het spel dus nu niet meer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Linksquest schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:58:
Weet even niet of het bij deze game ook het geval is, maar bij die games die een gratis upgrade krijgen naar de PS5, blijft elke keer als ik de disk insteek dat hij de PS4 versie wilt installeren, kan het meteen tegenhouden door het te annuleren en dan de PS5 versie te pakken, maar dit viel mij wel op.

Moet eens in de instellingen kijken of automatische disk installatie uitgezet kan worden.
Volgens mij had ik dit bij deze ook, en ja disc moet erin zitten.
Dus alle 2 de versies er maar opgelaten, tot dat ik laatst klaar was ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
vervelend nieuws altijd. weer een mooie ps5 topic dat straks gekaapt gaat worden door pc specs-onzin (zie part 1 topic).

ik heb de upgrade een paar dagen geleden gehaald. toch wel een lust voor het oog zo voor een 2e walkthrough.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:26:
[...]

Volgens mij had ik dit bij deze ook, en ja disc moet erin zitten.
Dus alle 2 de versies er maar opgelaten, tot dat ik laatst klaar was ermee.
Als je de PS5 versie geïnstalleerd hebt kun je de PS4 versie er weer af gooien. Wel zorgen dat je dan de 2e disk erin hebt, dan gaat hij niet opnieuw installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Astro Bot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilDSMXoSTyIL_qGONuDLewQFbgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QuzZUeXkelRcYYpQ09r1EKTL.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik zie er nou niet echt een Abby in haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Carlos0_0 schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:01:
Ik zie er nou niet echt een Abby in haha
Maar ze weet er wel raad mee 😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Celeritas
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:28
Nou, I came late to the party. Maar toch na een 2e playthrough van deel 1 enkele weken geleden begonnen aan deel 2.

The good:
Gameplay, graphics, de levels, de sfeer, de AI (behalve Dina) alles is gewoon heerlijk gemaakt. Echt een game waar je aan blijft plakken tot grote frustratie van de vrouw die toch ook graag de TV wilt gebruiken 😂

spoiler:
Ook de gameplay met Abby is eigenlijk stiekem heel erg leuk. Hoewel ik aanvankelijk baalde omdat de conclusie van de confrontatie daardoor langer op zich moest laten wachten. Desondanks was het echt heerlijk spelen met Abby en wellicht waren dat ook de leukste levels.

The bad:
Eigenlijk moet ik de review van AngryJoe aanhalen:
YouTube: The Last of Us Part II - Extended Review Discussion

Vrijwel alles wat het verhaal betreft is gewoon matig en onlogisch. Het spel doet er alles aan om Ellie als een psychopaat af te beelden die nietsontziend en bloeddorstig is. En in de andere hoek heb je vervolgens Abby die als ware moeder Theresa speelt met honden, iedereen wilt redden en voorop in de strijd gaat.. Tel daarbij op dat haar wapens veel leuker zijn, de levels van haar interessanter en je companion wel heel erg veel lijkt op Ellie a la deel 1. Het voelt te geforceerd en ik probeer Abby echt leuk te vinden, maar naarmate het verhaal vordert mis ik net dat beetje character development, dat stukje zelfreflectie of een meer pakkende backstory.

spoiler:
Wat mij met name stoorde was het stukje uit een flashback tussen Abby en haar vader. Wanneer blijkt dat hij Ellie moet doden om het vaccin te kunnen maken: Abby beweert dat indien zij immuun was geweest ze het helemaal prima gevonden om opgeofferd te worden om een vaccin te maken. Serieus, ga je nu namens Ellie antwoord geven op wat zij zelf zou willen (terwijl je zelf niet het lijdend voorwerp bent)? Wat een slappe manier om een potentiële moord (op Ellie) goed te praten en indirect ook een excuus waarom ze Joel eerst martelt voordat ze hem uit zijn lijden verlost...
Het sluimert serieus door haar hele verhaal heen, maar het blijft te oppervlakkig en simpel..

Enja, balen van die grote schrik die je zal ervaren vrij vroeg in de game, maar daar is mee te dealen.... Mits het verhaal er gewoon naar was geschreven.. het riekt naar het willen implementeren van een shockeffect omwille van een shockeffect. Maar als je als schrijver de spanning eromheen niet weet op te bouwen voelt het leeg (en dus in zekere zin als een verspilling van een kans om echt een koning van een verhaal op te zetten).

Verder vind ik veel personages gewoon echt meh. Met name de nieuwe personages... Ze weten me eigenlijk niet te boeien. Hun motieven zijn vrij oppervlakkig.. de keuzes die ze maken zijn veelal onlogisch wellicht zelfs zwaar irrationeel? Een Dina en Owen zijn wellicht nog het beste uitgewerkt, maar zelfs dan doen de schrijvers ze zwaar tekort. Ik mis de emotionele ontwikkelingen die karakters in een goed verhaal vaak doorlopen. Ook bij sommige terugkerende personages vraag ik mij af waarom ze bepaalde dingen doen of zeggen.. het past totaal niet bij hoe ze geportretteerd zijn in deel 1. De game doet vervolgens ook vrij weinig moeite om het afwijkende gedrag te verklaren.

Ik snap wel dat een diehard-fan teleurgesteld kan zijn. Maar al met al zie je ook bij TLoU2, net als bij bijvoorbeeld een Rings of Power of een moderne Star Wars dat de kwaliteit van het schrijfwerk echt steeds minder wordt. Wellicht nog van een prima niveau voor iemand die gewoon wilt genieten van een game/film/serie op een meer casual manier. Maar de "echte fan" zal veel kritischer kijken naar het verhaal. Waar zijn de verhalen gebleven zoals bij een Mass Effect, Kotor 1&2, Witcher 3 etc...

Al met al een gemiste kans qua verhaal en het geeft mij echt een rare nasmaak... Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik van het totaalpakket moet vinden deels omdat het Gameplaywise echt fantastisch is, maar het verhaal zoveel beter had kunnen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Celeritas op 14-10-2024 23:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Dan heb je denk ik een totaal andere game gespeeld want alles waar je kritiek op hebt is juist goed uitgewerkt met het verhaal en de ontwikkeling van de characters.
Ja, Ellie wilt wraak nemen en gaat daar net zo lang mee door tot ze haar doel heeft bereikt, maar het spel doet er niet alles aan om haar als een psychopaat af te beelden, iedereen weet hoe goed haar band met Joel was en ze wilt gewoon het groepje terugpakken dat in de kamer waren bij het beruchte moment.

Lev lijkt in de verste verte niet op Ellie a la deel 1. Totaal ander kijk op de wereld, totaal andere achtergrond.
En met alle flashbacks en conversaties wat Abby heeft met letterlijk iedereen geeft enorm veel backstory aan haar verhaal en krijg je steeds meer begrip waarom ze Joel wilde terugpakken en steeds meer empathie krijgt voor de Wolves.

De opbouw naar het schockende moment was super goed gedaan, Owen brengt je naar een plek waar ze de stad zien, ze praten er over of die persoon daar kan zijn (op dat moment weet je niet over wie ze het hebben). Vervolgens komt ze per toeval Joel tegen en weet je nog steeds niet dat ze hem zocht.
Pas wanneer ze met z'n allen in de kamer staan begrijp je dat ze Joel zochten, daarna heb je het hele stuk met Ellie dat ze snel naar het huis probeert te komen, het hele huis is leeg, maar je weet dat er iets gaat gebeuren zodra je bij de trap naar de kelder komt.

Zelfs de nieuwe personages dat een minder grote rol hadden (zoals Owen en Dina of Jesse) hebben met de dialogen en flashbacks door de game heen veel backstory en ontwikkeling.
Zo krijg je met iedere character steeds meer empathie terwijl je in het begin juist aan het denken bent dat de kant van Joel/Ellie de 'goede' zijn en Abby haar kant de 'slechte'.

En welk afwijkend gedrag van welke characters? Niemand heeft afwijkend gedrag. De terugkerende personages van deel 1 zijn exact hetzelfde en hebben juist een grotere rol dan dat ze in deel 1 hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Celeritas schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 23:28:
Nou, I came late to the party. Maar toch na een 2e playthrough van deel 1 enkele weken geleden begonnen aan deel 2.

The good:
Gameplay, graphics, de levels, de sfeer, de AI (behalve Dina) alles is gewoon heerlijk gemaakt. Echt een game waar je aan blijft plakken tot grote frustratie van de vrouw die toch ook graag de TV wilt gebruiken 😂

spoiler:
Ook de gameplay met Abby is eigenlijk stiekem heel erg leuk. Hoewel ik aanvankelijk baalde omdat de conclusie van de confrontatie daardoor langer op zich moest laten wachten. Desondanks was het echt heerlijk spelen met Abby en wellicht waren dat ook de leukste levels.

The bad:
Eigenlijk moet ik de review van AngryJoe aanhalen:
YouTube: The Last of Us Part II - Extended Review Discussion

Vrijwel alles wat het verhaal betreft is gewoon matig en onlogisch. Het spel doet er alles aan om Ellie als een psychopaat af te beelden die nietsontziend en bloeddorstig is. En in de andere hoek heb je vervolgens Abby die als ware moeder Theresa speelt met honden, iedereen wilt redden en voorop in de strijd gaat.. Tel daarbij op dat haar wapens veel leuker zijn, de levels van haar interessanter en je companion wel heel erg veel lijkt op Ellie a la deel 1. Het voelt te geforceerd en ik probeer Abby echt leuk te vinden, maar naarmate het verhaal vordert mis ik net dat beetje character development, dat stukje zelfreflectie of een meer pakkende backstory.

spoiler:
Wat mij met name stoorde was het stukje uit een flashback tussen Abby en haar vader. Wanneer blijkt dat hij Ellie moet doden om het vaccin te kunnen maken: Abby beweert dat indien zij immuun was geweest ze het helemaal prima gevonden om opgeofferd te worden om een vaccin te maken. Serieus, ga je nu namens Ellie antwoord geven op wat zij zelf zou willen (terwijl je zelf niet het lijdend voorwerp bent)? Wat een slappe manier om een potentiële moord (op Ellie) goed te praten en indirect ook een excuus waarom ze Joel eerst martelt voordat ze hem uit zijn lijden verlost...
Het sluimert serieus door haar hele verhaal heen, maar het blijft te oppervlakkig en simpel..

Enja, balen van die grote schrik die je zal ervaren vrij vroeg in de game, maar daar is mee te dealen.... Mits het verhaal er gewoon naar was geschreven.. het riekt naar het willen implementeren van een shockeffect omwille van een shockeffect. Maar als je als schrijver de spanning eromheen niet weet op te bouwen voelt het leeg (en dus in zekere zin als een verspilling van een kans om echt een koning van een verhaal op te zetten).

Verder vind ik veel personages gewoon echt meh. Met name de nieuwe personages... Ze weten me eigenlijk niet te boeien. Hun motieven zijn vrij oppervlakkig.. de keuzes die ze maken zijn veelal onlogisch wellicht zelfs zwaar irrationeel? Een Dina en Owen zijn wellicht nog het beste uitgewerkt, maar zelfs dan doen de schrijvers ze zwaar tekort. Ik mis de emotionele ontwikkelingen die karakters in een goed verhaal vaak doorlopen. Ook bij sommige terugkerende personages vraag ik mij af waarom ze bepaalde dingen doen of zeggen.. het past totaal niet bij hoe ze geportretteerd zijn in deel 1. De game doet vervolgens ook vrij weinig moeite om het afwijkende gedrag te verklaren.

Ik snap wel dat een diehard-fan teleurgesteld kan zijn. Maar al met al zie je ook bij TLoU2, net als bij bijvoorbeeld een Rings of Power of een moderne Star Wars dat de kwaliteit van het schrijfwerk echt steeds minder wordt. Wellicht nog van een prima niveau voor iemand die gewoon wilt genieten van een game/film/serie op een meer casual manier. Maar de "echte fan" zal veel kritischer kijken naar het verhaal. Waar zijn de verhalen gebleven zoals bij een Mass Effect, Kotor 1&2, Witcher 3 etc...

Al met al een gemiste kans qua verhaal en het geeft mij echt een rare nasmaak... Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik van het totaalpakket moet vinden deels omdat het Gameplaywise echt fantastisch is, maar het verhaal zoveel beter had kunnen zijn.
Wat mij betreft staat deze game op nummer 1 (TLOU 1 op 2 en Detroit: Become Human op 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
s0kkie schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:35:
Dan heb je denk ik een totaal andere game gespeeld want alles waar je kritiek op hebt is juist goed uitgewerkt met het verhaal en de ontwikkeling van de characters.
Ja, Ellie wilt wraak nemen en gaat daar net zo lang mee door tot ze haar doel heeft bereikt, maar het spel doet er niet alles aan om haar als een psychopaat af te beelden, iedereen weet hoe goed haar band met Joel was en ze wilt gewoon het groepje terugpakken dat in de kamer waren bij het beruchte moment.

Lev lijkt in de verste verte niet op Ellie a la deel 1. Totaal ander kijk op de wereld, totaal andere achtergrond.
En met alle flashbacks en conversaties wat Abby heeft met letterlijk iedereen geeft enorm veel backstory aan haar verhaal en krijg je steeds meer begrip waarom ze Joel wilde terugpakken en steeds meer empathie krijgt voor de Wolves.

De opbouw naar het schockende moment was super goed gedaan, Owen brengt je naar een plek waar ze de stad zien, ze praten er over of die persoon daar kan zijn (op dat moment weet je niet over wie ze het hebben). Vervolgens komt ze per toeval Joel tegen en weet je nog steeds niet dat ze hem zocht.
Pas wanneer ze met z'n allen in de kamer staan begrijp je dat ze Joel zochten, daarna heb je het hele stuk met Ellie dat ze snel naar het huis probeert te komen, het hele huis is leeg, maar je weet dat er iets gaat gebeuren zodra je bij de trap naar de kelder komt.

Zelfs de nieuwe personages dat een minder grote rol hadden (zoals Owen en Dina of Jesse) hebben met de dialogen en flashbacks door de game heen veel backstory en ontwikkeling.
Zo krijg je met iedere character steeds meer empathie terwijl je in het begin juist aan het denken bent dat de kant van Joel/Ellie de 'goede' zijn en Abby haar kant de 'slechte'.

En welk afwijkend gedrag van welke characters? Niemand heeft afwijkend gedrag. De terugkerende personages van deel 1 zijn exact hetzelfde en hebben juist een grotere rol dan dat ze in deel 1 hadden.
Ah joh, de meningen zijn er om te mogen verschillen ;) . Het is echt niet zo dat het verhaal extreem slecht was imo. Maar het voelt gewoon als net niet in mijn ogen, gelet op de implementatie van bovenstaande punten die ik aanhaal. Ik denk dat ze met wat meer diepgang en een andere volgorderlijk echt een waardige opvolger storywise hadden kunnen leveren. Maar wellicht kijk ik met een andere bril en verwacht ik meer daar ik primair games speel die ge-end zijn op het verhaal.

spoiler:
Voorbeeldje van hoe t beter had gekund imo: Hoeveel vetter had het kunnen zijn als ze meer aanleiding hadden kunnen geven voorgaand de moord op Joel terwijl je speelt als Abby? Nu wordt alles achteraf toegelicht via o.a. flashbacks, maar toch ben je als TLoU1 veteraan al biased (althans ik) en vind je de moord op Joel onvergeeflijk en is de nu gegeven aanleiding wat dunnetjes. Maar stel dat je op voorhand volledig op de Abby-train had gezeten en dat later pas blijkt dat je juist Joel gaat omleggen. Hoeveel meer conflicterend had je het als speler dan kunnen vinden? Dat zijn de plottwist waar je als speler helemaal in kan opgaan. Beetje niveau dat je zelf de bad guy blijkt te zijn (Kotor1), of dat je in zee moet gaan met een discutabele factie om daarmee de mensheid te redden (Mass Effect 2)

Ik zie mijzelf absoluut deze game nog eens oppakken voor een nieuwe playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[b]Celeritas schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 23:28:
Het voelt te geforceerd en ik probeer Abby echt leuk te vinden, maar....
Dit had ik dus ook, maar niet persé op een slechte manier.

Ik zag echt niet aankomen dat ik na de confrontatie van Elly met Abby pas op de helft van de game was (de game is te lang naar mijn smaak) en de andere helft van de game met Abby moest spelen. Dat vond ik zó kut, omdat ik twee games met Elly heb doorgespeeld en enorm veel binding met haar heb door alle (achtergrond) lore. Abby is een k-wijf O-) en ik ben bezig met wraak op haar te nemen. Dan wil ik niet nog 20 uur tegen haar aan zitten loeren. Wat mij betreft wel echt heel tof bedacht door Naughty Dog.

Ik vond het wel prettig dat Abby meer een brawler is zoals Joel. Elly was wat dat betreft (logischerwijs) veel beperkter en kwetsbaarder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Vwb Abby. Lees City of thieves van David Bennioff (Abby las dit boek ook). Er is één personage dat me sterk aan Abby doet denken. Dit deed bij mij sympathie voor Abby flink toenemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apNia

apNia

Zapato schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:11:
Vwb Abby. Lees City of thieves van David Bennioff (Abby las dit boek ook). Er is één personage dat me sterk aan Abby doet denken. Dit deed bij mij sympathie voor Abby flink toenemen.
Een van m'n all-time favoriete boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Hulleman schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

Dit had ik dus ook, maar niet persé op een slechte manier.

Ik zag echt niet aankomen dat ik na de confrontatie van Elly met Abby pas op de helft van de game was (de game is te lang naar mijn smaak) en de andere helft van de game met Abby moest spelen. Dat vond ik zó kut, omdat ik twee games met Elly heb doorgespeeld en enorm veel binding met haar heb door alle (achtergrond) lore. Abby is een k-wijf O-) en ik ben bezig met wraak op haar te nemen. Dan wil ik niet nog 20 uur tegen haar aan zitten loeren. Wat mij betreft wel echt heel tof bedacht door Naughty Dog.

Ik vond het wel prettig dat Abby meer een brawler is zoals Joel. Elly was wat dat betreft (logischerwijs) veel beperkter en kwetsbaarder.
Het hele punt is dat Joel juist een k-vent is vanuit een ander perspectief. Het spel daagt je uit om dat te kunnen zien. Dat lukt niet iedereen, zoals je merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Lapras schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:14:
[...]
Het hele punt is dat Joel juist een k-vent is vanuit een ander perspectief. Het spel daagt je uit om dat te kunnen zien. Dat lukt niet iedereen, zoals je merkt.
Dat is ook juist het mooie. Ik kon dat wel inzien, maar toch wilde ik het niet. Heel rationeel nam Joel de verkeerde keuze en had hij een vaccin moeten laten maken van Elly's hersenen.

Blijft een prachtig spel en verteld verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celeritas
Lapras schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:14:
[...]

Als ik namens de teleurgestelde fans mag spreken. Je gaat echt veels te kort door de bocht met je door te stellen dan veel spelers de twist van deze game niet kunnen inzien... Het is natuurlijk overduidelijk dat de game je probeert te laten zien dat Abby not all that bad is. En ja, daar zijn ze deels in gelukt door haar als playable character voor een groot deel van de game een redelijk geloofwaardige achtergrond te geven. Maar het is en blijft redelijk... Redelijk.... Dat niveau verwacht ik niet van een studio dat een van de beste games aller tijden heeft afgeleverd..

spoiler:
Waar ik met name op doel met slechte uitvoering van Abby's wraak....
Voordat je uberhaupt te zien krijgt dat ze Joel gaat vermoorden is ze eerst nota bene door hem nog gered van die horde. Dan de moord zelf... Eerst martelt ze hem door hem in zijn been te schieten, vervolgens laten ze zijn been afbinden dat hij niet doodbloed en vervolgens neemt ze zich rijkelijk de tijd om hem met een golfclub te bewerken tot de dood volgt... Manny spuugt vervolgens op zijn lijk alsof ook hij persoonlijk leed heeft gekend aan de handen van Joel...

Aanvankelijk dacht ik toen ik dat zag, die Joel heeft toch echt iets gruwelijks gedaan dat het gedrag in dit deel van het spel wordt gerechtvaardigd. Zelfs wetende dat Abby nog geen uur daarvoor door hem was gered van die horde... De game schept echt een verwachting hier dat de in deel 1 geliefde Joel kennelijk mensen zo pissed off heeft gemaakt dat hij dit verdiende.

Dan blijkt later uit de game dat de vader van Abby de door Joel doorgestoken arts is van TLoU deel 1. Is dit de rechtvaardiging voor Abby om Joel te willen doden? In beginsel wel. Maar dit was geen "normale" moord... Dit was marteling met de dood tot gevolg. Dan is het toch niet vreemd dat een groot deel van de playerbase graag een legit verklaring had willen krijgen waarom deze bruutheid op Joel noodzakelijk was? ND neemt vervolgens een groot risico door je als Abby te laten spelen. Ze doen een poging om Abby een redemption arc te geven die gewoon echt half-half is. Ze redt Lev en Yara, ze is kennelijk heel populair binnen de WLF-community en hoeft tijdens de gameplay geen enkel dier te doden (symboliek in mijn ogen voor hoe vredelievend ze wel niet kan zijn).

Maar wordt nu duidelijk waarom de bruutheid van de moord noodzakelijk is? In mijn ogen niet. Had ze Joel gewoon doodgeschoten in het begin van de game en vervolgens je als speler later met Abby laten spelen zoals de game nu is dan was voor mj de acceptatie/likability van Abby veel groter geweest. Nu voelt het voor mij aan dat ze de bruutheid hebben toegevoegd om ook hun game of thrones shockeffectje te hebben. Als je vervolgens er niet in slaagt om duidelijk te maken waar die bruutheid voor noodzakelijk was dan kan je alleen maar de conclusie trekken dat Abby psycho is, hoe kan je dan verwachten van je playerbase dat ze haar volledig in hun harten sluiten

[ Voor 5% gewijzigd door Celeritas op 16-10-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
Hulleman schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:04:
[...]

Dat is ook juist het mooie. Ik kon dat wel inzien, maar toch wilde ik het niet. Heel rationeel nam Joel de verkeerde keuze en had hij een vaccin moeten laten maken van Elly's hersenen.

Blijft een prachtig spel en verteld verhaal.
Was het inderdaad een rationele keuze van hem? Naar mijn idee deed hij het in een opwelling omdat hij zeer gehecht was geraakt aan Ellie gedurende de game en haar steeds meer als (een vervanging van) zijn dochter ging zien.
spoiler:
Vervolgens kreeg hij de mededeling dat Ellie moest sterven en toen ging ie Rambo
.

Verder is het best interessant om te lezen op diverse fora wat de Fireflies nu echt van plan waren met het vaccin (ervanuitgaande dat het ze was gelukt). Hadden ze het inderdaad zo eerlijk mogelijk willen verdelen onder alle overlevenden? Of hadden ze het voor zichzelf willen houden en het als pressiemiddel willen gebruiken tegenover andere groeperingen? De Fireflies waren ook niet heilig (uiteraard net als Joel) en die "ambiguïteit" kan ik echt waarderen (mits het goed geschreven is ;) ). Het geeft alle spelers een mogelijkheid om hun eigen waarheid te zien, ookal zit die ergens in het midden verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Celeritas schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Was het inderdaad een rationele keuze van hem? Naar mijn idee deed hij het in een opwelling omdat hij zeer gehecht was geraakt aan Ellie gedurende de game en haar steeds meer als (een vervanging van) zijn dochter ging zien.
Nee, dat was zeker niet rationeel van hem. Ik zei het wat onduidelijk. Rationeel gezien had ie het vaccin moeten laten maken, emotioneel koos hij voor wat anders.

@Celeritas, zit dat ook niet achter die bruutheid van die moord door Abby? Dat ze wist dat Joel met die moord ook de kans op een vaccin om zeep hielp?

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 16-10-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
Hulleman schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:50:
[...]

Nee, dat was zeker niet rationeel van hem. Ik zei het wat onduidelijk. Rationeel gezien had ie het vaccin moeten laten maken, emotioneel koos hij voor wat anders.

@Celeritas, zit dat ook niet achter die bruutheid van die moord door Abby? Dat ze wist dat Joel met die moord ook de kans op een vaccin om zeep hielp?
Interessante gedachtegang, zo zou je hem kunnen bekijken inderdaad. Als ik het mij goed herinner is Ellie de enige die dit punt aanhaalde in een Flashback. Maar wellicht is het wel benoemd door een van de Wolves.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:06

Van de week eindelijk een beginnetje kunnen maken met deze game, nadat ik Part I had uitgespeeld, echt prachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ja ik had deel 1 vorig jaar rond deze tijd al gespeeld, en deel 2 begin dit jaar.
Maar toch nog eens opnieuw begonnen, wel een snelle speedrun met wat cheats aan(Oneindige munitie bijv).

Ik heb toch alles al vrijgespeeld door dat ik toen al 2 keer heb gespeeld, maar het verhaal nog een keer mee maken is wel gaaf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:39

MazeWing

The plot thickens...

@Celeritas Joel heeft niet “enkel” de vader van Abby vermoord. Even een kort resumé:
- tientallen fireflies (waarschijnlijk mensen met partner, kinderen, etc.) vermoord
- vader van Abby vermoord (+ het feit dat hij chirurg was en die ook niet meer voor het oprapen liggen)
- een (mogelijke) cure de gehele mensheid door de neus heeft geboord.

Door die acties van Joël stond heel het leven van Abby op losse schroeven. Daarnaast zijn er 3 jaar overheen gegaan waarbij Abby waarschijnlijk:
- nabestaanden van de andere fireflies (door Joël vermoord) heeft gesproken
- mensen dood zien gaan of het virus hebben gekregen terwijl dit mogelijk voorkomen had kunnen worden als er een cure was (door Joël dus onmogelijk gemaakt)

Ik kan me enorm goed voorstellen dat Abby in al die jaren zo’n enorme wraakzuchtig heeft gekregen dat het feit dat Joël haar gered heeft dit echt niet goedmaakt.

Wat mij betreft is de achtergrond van Abby niet “redelijk” maar haast perfect uitgediept. Ik was op het einde echt helemaal #teamabby in ieder geval.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:06
Nol_NL schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:40:
[Video: title]

Van de week eindelijk een beginnetje kunnen maken met deze game, nadat ik Part I had uitgespeeld, echt prachtig.
Gisteravond de game uitgespeeld, wat een avontuur ! Ik zag dat ik er in totaal 42 uur over heb gedaan. Aan de ene kant ook wel jammer, dat het er nu opzit. Ik denk dat ik nu Detroit: Become Human eens ga proberen, daar is het ook nooit van gekomen of misschien toch ghost of tsushima. Al denk ik dat ik in april, als seizoen 2 van The Last of Us begint, weer opnieuw wil gaan beginnen met Part I :) De games zijn eigenlijk te mooi om maar een keer te doorlopen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Nol_NL schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:33:
[...]

Gisteravond de game uitgespeeld, wat een avontuur ! Ik zag dat ik er in totaal 42 uur over heb gedaan. Aan de ene kant ook wel jammer, dat het er nu opzit. Ik denk dat ik nu Detroit: Become Human eens ga proberen, daar is het ook nooit van gekomen of misschien toch ghost of tsushima. Al denk ik dat ik in april, als seizoen 2 van The Last of Us begint, weer opnieuw wil gaan beginnen met Part I :) De games zijn eigenlijk te mooi om maar een keer te doorlopen…
Beide delen al een keer of 4 gespeeld haha, Detroit becoming human is ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:43

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik ben nu alweer een paar dagen bezig met The Last Of Us Part 2 op de Playstation 5, speel dan wel de Playstation 4 versie omdat ik naast de textures niet veel verschil zag tussen beide versies. Maar ik geloof direct dat de laadtijden ook een enorm verschil zullen zijn, vind het dan alleen geen €10 waard. De Playstation 4 versie ziet er echt prachtig uit en speelt ook nog eens op 60fps, dus mij hoor je zeker niet klagen :).

Voor mijn gevoel ben ik al best ver in het verhaal, maar dat kan ik natuurlijk ook mis hebben? Ik ben nu op het punt dat je onderweg bent naar;

spoiler:
St. Mary's Hospital (Seattle Day 2)

Voelt namelijk wel al ver in het verhaal dat net zoals in het eerste deel onwijs goed verteld word, ik moest na een bepaalde missie in het begin wel even slikken en ben toen ook niet verder gegaan;

spoiler:
Toen Joel doodging

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

G_Dragon schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:15:
Ik ben nu alweer een paar dagen bezig met The Last Of Us Part 2 op de Playstation 5, speel dan wel de Playstation 4 versie omdat ik naast de textures niet veel verschil zag tussen beide versies. Maar ik geloof direct dat de laadtijden ook een enorm verschil zullen zijn, vind het dan alleen geen €10 waard. De Playstation 4 versie ziet er echt prachtig uit en speelt ook nog eens op 60fps, dus mij hoor je zeker niet klagen :).

Voor mijn gevoel ben ik al best ver in het verhaal, maar dat kan ik natuurlijk ook mis hebben? Ik ben nu op het punt dat je onderweg bent naar;

spoiler:

Voelt namelijk wel al ver in het verhaal dat net zoals in het eerste deel onwijs goed verteld word, ik moest na een bepaalde missie in het begin wel even slikken en ben toen ook niet verder gegaan;

spoiler:
Toen Joel doodging
Ik zou dit topic verder niet lezen. Kom terug wanneer je de aftiteling ziet - dat duurt nog wel even. Dan horen we erg graag wat je ervan vindt. Men is verdeeld over dit spel. Sommige vinden het geniaal, anderen vinden het overgewaardeerd. Ik zit in het eerste kamp.

De kracht van het spel is het verhaal, maar dat krijg je in volle kracht mee als je het gewoon speelt. Het begin is heftig, maar er komt nog meer. Ik ben bijna jaloers dat je dat allemaal nog gaat meemaken voor de eerste keer. Alleen als je dit topic gaat lezen, krijg je te veel spoilers mee. Je wilt immers bij de Sixth Sense ook niet weten dat Bruce Willis al dood is.

Als je daarna meer wilt zijn er nog een aantal interviews en de making off (grounded 2) die de moeite waard zijn. Ik had in in ieder geval erg de behoefte om er langer mee bezig te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Lapras schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:39:
[...]

Ik zou dit topic verder niet lezen. Kom terug wanneer je de aftiteling ziet - dat duurt nog wel even. Dan horen we erg graag wat je ervan vindt. Men is verdeeld over dit spel. Sommige vinden het geniaal, anderen vinden het overgewaardeerd. Ik zit in het eerste kamp.

De kracht van het spel is het verhaal, maar dat krijg je in volle kracht mee als je het gewoon speelt. Het begin is heftig, maar er komt nog meer. Ik ben bijna jaloers dat je dat allemaal nog gaat meemaken voor de eerste keer. Alleen als je dit topic gaat lezen, krijg je te veel spoilers mee. Je wilt immers bij de Sixth Sense ook niet weten dat Bruce Willis al dood is.

Als je daarna meer wilt zijn er nog een aantal interviews en de making off (grounded 2) die de moeite waard zijn. Ik had in in ieder geval erg de behoefte om er langer mee bezig te zijn.
Precies om die reden heb ik ook nog niks gelezen in het topic! Bedankt voor de waarschuwing :).
Ik zal laten weten wat ik ervan vind :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celeritas
Lapras schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:39:
[...]

Gelukkig hebben we qua storytelling wat meer juweeltjes in het repetoire zitten. Mass Effect Trilogy en Witcher 3 zijn net zo legendarisch! Verder als je van een beetje oude games houdt zijn de Knights of the Old Republic games aanraders! Ze zijn allen natuurlijk wat minder lineair dan TloU 1/2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Wat was de onderstaande missie (tussen spoilertags) een lange missie, ik zit inmiddels in Seattle Day 3;

spoiler:

Ik heb gelukkig alles wel stealth weten te doen, die boog is hiervoor echt een grote aanwinst :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@Lapras Ik ben inmiddels al een heel stuk verder sinds ons laatste bericht, want heb flink wat gespeeld.

spoiler:
Ik speel nu als Abby en ben halverwege Seattle Day 1, ben heel benieuwd wat het doel hiervan is en wat ik nog niet weet. Want er moet naast dat Joe haar vader dood tijdens die operatie van Ellie vast en zeker nog wel meer zijn waarom je als haar speelt.

Vind het wel heel lastig dat je niet weet of ze Ellie nou wel of niet heeft neergeschoten voordat je aan de missie The Park - Tracking Lesson begint :P. Denk dat je hier pas achter gaat komen wanneer je aan het einde van Abby haar missies bent?

Tot nu toe een meesterlijk verhaal + gameplay!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Zojuist het spel uitgespeeld met gemixte gevoelens;

spoiler:
Waarom het open einde? Waar is Dina met JJ heen? Waar gaat Ellie nou heen?

Verder wel een mooi eind, met een behoorlijk heftig gevecht tussen Ellie en Abby. Gelukkig besloot Ellie wel om Abby te laten gaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6D0qMAtZaucNVT3DujBYrsdRx9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gF9u0bBwHqds2fvgvRCKrn3w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iO1obZ-7Pk9MnUc27Nd_WMzibPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuOoGJREOk1Y3dua9Oq9YP90.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTlAMvD4t59p8tsg7PA8rujeKcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3WUmcPlHBoMHcyYhwaCOoNB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door G_Dragon op 27-01-2025 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Laatst online: 22:52
G_Dragon schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:49:

spoiler:

Verder wel een mooi eind, met een behoorlijk heftig gevecht tussen Ellie en Abby. Gelukkig besloot Ellie wel om Abby te laten gaan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
spoiler:
Het open einde is natuurlijk gedaan zodat er een mogelijkheid is tot Part 3, die er dus ook gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:29

Vrijdag

De Zwarte

Daan0s schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:57:
[...]

spoiler:
Het open einde is natuurlijk gedaan zodat er een mogelijkheid is tot Part 3, die er dus ook gaat komen.
Zou een deel drie dan een prequel worden?

spoiler:
Zodat we ontdekken hoe de uitbraak is begonnen, wat de relatie tussen Ellie en Joel is en waarom Abby zo'n haat naar Joel heeft? :+

Of we gaan de ruimte in met Lev, gezien die nieuwe franchise :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:57
Vrijdag schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:31:
[...]

spoiler:
Zodat we ontdekken hoe de uitbraak is begonnen, wat de relatie tussen Ellie en Joel is en waarom Abby zo'n haat naar Joel heeft? :+
Op al deze vragen is het antwoord al gegeven in de spellen/serie haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
G_Dragon schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:49:

spoiler:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
spoiler:
Ik vond het eigenlijk geen open einde, maar wel degelijk een afsluiting van het verhaal van Ellie. Al die vragen die jij stelt zijn niet relevant voor het verhaal.
De haat en wraak heeft er toe geleid dat ze alles kwijt is geraakt waar ze om geeft. Het heeft er toe geleid dat ze nu daar is waar ze het meest bang voor was. Ze is alleen.

In een eventueel deel 3 verwacht ik ook niet dat ze nog een grote rol zal hebben, maar dat het voornamelijk om Abby zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Deel de mening van @Raem

spoiler:
Precies dat wat Ream opnoemt is hoe het verhaal eindigt. en om heel eerlijk te zijn was dit geen deel 2 maar part 2, dat wil zeggen dat het gewoon een vervolg was op een het verhaal van het eerste spel, en dat er dus bij een eventuele deel 2 het verhaal over iemand anders kon gaan. Ik bedoel in deze wereld kunnen er meerder verhalen in dezelfde periode plaatsvinden. Hoe graag ik een part 3 zou zien waarbij er een einde zou komen waar Ellie toch haar rust en vrede vind, zie ik dat niet gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 14:01
Met de Black friday een ps5 pro gehaald, toen een begin gemaakt aan the last of us 2.
Ik dacht nav de serie kan ik hier eel beginnen.
Toch na een uur of 2, nog niet alles begrijpende aan het verhaal gestopt.
Snel begonnen aan deel 1.
Tussendoor bleek de ps5 pro niet goed te zijn. De ventilator was defect vanaf dag 1. De ps5 viel dus random uit.
Eenmaal een nieuwe ontvangen kon ik verder.
Dit verhaal greep mij zo aan, dat ik afgelopen weken niets anders meer kon spelen🤣
Na 42 uur vanavond beide delen uitgespeeld.

Echt een hele toffe game, soms wat kogels te kort met meerdere Bloaters of the Rat King😆
Verder met Stealth en vaak opnieuw beginnen was het heel vermakelijk.

Wat betreft Abby en Ellie, beide een triest verhaal. Alleen Ellie kiest wat meer voor haar zelf.
Meteen weer zin in de serie😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

The complete edition is aangekondigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Schijnbaar als je zowel deel 1 heb op de ps5. en de remaster van part 2 heb, dan heb je nu automatisch de complete editie.
Ik dacht zoek hem even op in de store, staat er dat ik hem al gekocht heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Het gaat inderdaad om de beide Playstation 5 versies, dus de Remake Part 1 en Remastered Part 2, digitaal gaat deze €109,99 kosten en fysiek €119,99. Fysiek komt die ook pas over 2 maanden uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
Linksquest schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:18:
Het gaat inderdaad om de beide Playstation 5 versies, dus de Remake Part 1 en Remastered Part 2, digitaal gaat deze €109,99 kosten en fysiek €119,99. Fysiek komt die ook pas over 2 maanden uit.
Absurde prijzen. TLOU 2 (Ps4) heb ik voor 25 Euro nieuw aangeschaft met later nog 10 Euro erbij voor de remaster. Voor TLOU Part 1 was ik 37 Euro kwijt. Dat is bij elkaar bijna de helft van deze her verpakking. Wel nog steeds hele goede games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Helemaal mee eens, ik heb zelf gewoon de PS4 versie van beide games en van deel 1 ook de Ellie Edtion voor de PS3, vond de games tof, maar niet om nog eens zo veel geel geld voor dezelfde game neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Ik wacht nog even totdat TLOU Part 3 en 4 zijn uitgekomen, zodat er daarna een remaster uitkomt als TLOU Complete Part 1 voor de PS6. Kunnen ze deel 3 en 4 bundelen tot TLOU Complete Part 2 en daarna TLOU Ultimate Complete Edition uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
bRuud83 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:28:
[...]

Absurde prijzen. TLOU 2 (Ps4) heb ik voor 25 Euro nieuw aangeschaft met later nog 10 Euro erbij voor de remaster. Voor TLOU Part 1 was ik 37 Euro kwijt. Dat is bij elkaar bijna de helft van deze her verpakking. Wel nog steeds hele goede games.
Ja, maar dan heb je geen bedankbriefje van Neil Druckmann...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Raem schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:24:
Ik wacht nog even totdat TLOU Part 3 en 4 zijn uitgekomen, zodat er daarna een remaster uitkomt als TLOU Complete Part 1 voor de PS6. Kunnen ze deel 3 en 4 bundelen tot TLOU Complete Part 2 en daarna TLOU Ultimate Complete Edition uitbrengen.
Dan kan je heeeeeeeel lang wachten, want die komen niet :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 15-06 13:50
Het verbaast me hoe goed TLOU 2 op de pc afspeeld en extreem hoge fps haald zonder upscale en bij het gebruik van DLAA. Ook geen enkele last van stutters. Verder ziet de game er mooi uit en kan zich ook wel meten met Indiana Jones.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 07:03
Ja de game loopt erg soepel op de pc zelfs op een asrock Deskmeet loopt het top .
Op een ander systeem met een arc b580 loopt het ook goed goed werk van nixxes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nixxes heeft goed werk geleverd idd. Enkel 5 minuten gespeeld tot nu toe, maar het lange compilen van shaders is bij Part II niet aan de orde. Met 30 seconden was het klaar.

Was er wel een nieuwsartikel over de PC release? De release 4 april had ik gemist. :)

nieuws: The Last of Us Part II Remastered komt 3 april uit voor pc
Dit soort zaken toch maar in de agenda zetten...

[ Voor 51% gewijzigd door PD2JK op 14-04-2025 11:45 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Het eerste deel heb ik meer dan 400 uur in zitten in de pc versie,ook gekocht op de ps5 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Laatst online: 21:58
Beaudog schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:48:
Het eerste deel heb ik meer dan 400 uur in zitten in de pc versie,ook gekocht op de ps5 .
400u? Wat heb je dan allemaal gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Chelseamarre123 schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:52:
[...]

400u? Wat heb je dan allemaal gedaan
Uitgespeeld 1e x en daarna game plus uitgespeeld en alle wapens ge upgrade
Gebruik het ook om een nieuw systeem te testen en dan blijf ik er weer in hangen
Er zijn ook dingen vrij te spelen zoals skins etc

[ Voor 7% gewijzigd door Beaudog op 14-04-2025 11:55 ]

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.

Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.