Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Raem schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:08:
[...]

Het is de seizoen finale. Niet de allerlaatste aflevering van de serie. Het verhaal gaat in seizoen 3 verder en volgens mij is seizoen 4 ook al semi-bevestigd.

https://screenrant.com/th...uture-craig-mazin-update/
Weet ik! Maar toch ben ik persoonlijk wel voorstander van net een paar afleveringen meer als er zo nog meer diepgang bij komt, ondanks het echt al ontzettend goed in elkaar zit :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 06:40
Ik zie nog niet helemaal voor me hoe ze er een vierde seizoen uit gaan persen met wat mijns inziens logischerwijs over zou blijven na het derde seizoen...

spoiler:
Dat wil zeggen, Santa Barbara. Wordt een saai seizoen als dat het is :P

[ Voor 23% gewijzigd door vickypollard op 23-05-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05:00
Kort seizoen als de volgende de laatste wordt. Blij dat Joel in ieder geval weer een aflevering te zien was. Vind de serie zonder hem toch heel snel meer een "Walking Dead" ofzo. Weet niet of er in de game nog meer flashbacks zitten, ik heb namelijk enkel deel één gespeeld. Misschien daarom dat Joel voor mij extra centraal staat.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-06 16:13

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Vanavond de finale! Heel benieuwd!

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-06 16:11

Lapras

Ice beam

Ik heb de laatste aflevering nog niet gezien, maar heb toch alvast wat meningen klaar. Dat zeg ik wel als groot fan van deel 2 van het spel. Ik weet dat veel mensen deel 2 van het spel minder vonden dan deel 1, maar ik vond het geniaal. Ik zal niks zeggen over hoe het verhaal verder verloopt, maar ik heb wel kritiek op dit seizoen.

- Bella is gewoon niet goed genoeg als tiener Ellie. Als 14-jarige was ze nog wel enigszins geloofwaardig, maar meer dan dat lukt haar niet. Wellicht komt het omdat Joel is weggevallen en hij de meeste scènes in seizoen 1 kon trekken. Als zij het moet doen, lukt het haar gewoon niet. Wellicht ligt de vergelijking met Ashley Johnson te veel op de loer, maar het verschil is pijnlijk groot.
- Ik vind de keuzes die ze voor Dina hebben gemaakt niet zo gelukkig. Dat lijken echter wel heel bewuste keuzes te zijn, dus kan ik er mee leven. In het spel is ze gewoon anders. Wel irritant dat ze er constant te goed uitziet. Het leidt af.
- Abby moet gespierd zijn. Ik las dat ze dat in het spel voor gameplay purposes hadden gedaan, maar ik vond het juist echt onderdeel van haar karakter (even los van het eitwittenargument).
- Er is te veel tijd verspild in Jackson. Met name episode 3 voegt niks toe. Sterker nog, ze laten Tommy zien als iemand die helemaal niet boos is. Vooral omdat hij in de game natuurlijk erbij is als Joel wordt vermoord.
- Sowieso is Ellie niet boos genoeg. Je voelt haar woede constant in het spel en hier loopt ze alleen maar grappen te maken. Ook het feit dat ze maanden wachten om uit Jackson te vertrekken, is écht een andere keuze.
- Die therapeute - hoe geniaal Moira ook was - voegt niks toe en vertraagt onnodig. We weten nou wel dat je drinkt en blowt. Overigens is het hele idee van Joel die naar therapie gaat wel echt anders dan de Joel in het spel. En dat hij naar de therapeute gaat wier man hij heeft vermoord, lijkt me al helemaal stug.
- Die aanval op Jackson had, buiten spectaculaire beelden, helemaal geen toegevoegde waarde. Maar hij zat er wel in. En de Rat King niet.
- De keuze om spores zo laat pas te introduceren snap ik niet helemaal. Wellicht komt dat later nog.

Ofwel: waar ik seizoen 1 nog wel kon waarderen om de afslagen die ze namen - met name Bill - heb ik mijn twijfels over seizoen 2. Desondanks verheug ik me wel op seizoen 3 wetende wat nog moet komen, maar mijn enthousiasme is wel wat afgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:05
Lapras schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:01:
Ik heb de laatste aflevering nog niet gezien, maar heb toch alvast wat meningen klaar. Dat zeg ik wel als groot fan van deel 2 van het spel. Ik weet dat veel mensen deel 2 van het spel minder vonden dan deel 1, maar ik vond het geniaal. Ik zal niks zeggen over hoe het verhaal verder verloopt, maar ik heb wel kritiek op dit seizoen.

- Bella is gewoon niet goed genoeg als tiener Ellie. Als 14-jarige was ze nog wel enigszins geloofwaardig, maar meer dan dat lukt haar niet. Wellicht komt het omdat Joel is weggevallen en hij de meeste scènes in seizoen 1 kon trekken. Als zij het moet doen, lukt het haar gewoon niet. Wellicht ligt de vergelijking met Ashley Johnson te veel op de loer, maar het verschil is pijnlijk groot.
- Ik vind de keuzes die ze voor Dina hebben gemaakt niet zo gelukkig. Dat lijken echter wel heel bewuste keuzes te zijn, dus kan ik er mee leven. In het spel is ze gewoon anders. Wel irritant dat ze er constant te goed uitziet. Het leidt af.
- Abby moet gespierd zijn. Ik las dat ze dat in het spel voor gameplay purposes hadden gedaan, maar ik vond het juist echt onderdeel van haar karakter (even los van het eitwittenargument).
- Er is te veel tijd verspild in Jackson. Met name episode 3 voegt niks toe. Sterker nog, ze laten Tommy zien als iemand die helemaal niet boos is. Vooral omdat hij in de game natuurlijk erbij is als Joel wordt vermoord.
- Sowieso is Ellie niet boos genoeg. Je voelt haar woede constant in het spel en hier loopt ze alleen maar grappen te maken. Ook het feit dat ze maanden wachten om uit Jackson te vertrekken, is écht een andere keuze.
- Die therapeute - hoe geniaal Moira ook was - voegt niks toe en vertraagt onnodig. We weten nou wel dat je drinkt en blowt. Overigens is het hele idee van Joel die naar therapie gaat wel echt anders dan de Joel in het spel. En dat hij naar de therapeute gaat wier man hij heeft vermoord, lijkt me al helemaal stug.
- Die aanval op Jackson had, buiten spectaculaire beelden, helemaal geen toegevoegde waarde. Maar hij zat er wel in. En de Rat King niet.
- De keuze om spores zo laat pas te introduceren snap ik niet helemaal. Wellicht komt dat later nog.

Ofwel: waar ik seizoen 1 nog wel kon waarderen om de afslagen die ze namen - met name Bill - heb ik mijn twijfels over seizoen 2. Desondanks verheug ik me wel op seizoen 3 wetende wat nog moet komen, maar mijn enthousiasme is wel wat afgenomen.
Ik zat toevallig dit te lezen, ook al heb ik seizoen 2 nog niet gekeken(Maar ken wel het spel).

https://pu.nl/films-en-se...-last-van-golfbewegingen/

Je kan die rustig bekijken, een review zonder echt spoilers te geven voor seizoen 2(Wel seizoen 1 schijnbaar staat er).
Maar daar was het ook gezegd over Bella in de review, en ook meerdere reacties waren het over eens dat Bella niet past in deze rol.
- Dina waren ze dan weer tegenovergestelde, lees daar alleen maar goeie dingen.
- Abby: Schijnt echt de hardheid te missen, die ze wel uitstraalt in het spel.

Paar andere punten van jou, over Jackson bijv komen ook in die review terug.
Dus ik ben benieuwd, ben er nog niet aan begonnen. ik kijk geen wekelijkse afleveringen meer(Dan kan jij van alles door elkaar irritant).
Nu totaal wat anders aan het kijken, de verraders en de veraders halloween op videoland. Wel geinig als ik dat klaar heb begin ik wel aan Seizoen 2 :).

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 26-05-2025 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 13:48
Ben heel benieuwd, nog niks gezien van het seizoen. Ga straks lekker alles achter elkaar kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:02
Ik vind seizoen 2 echt een waardeloze verfilming van de game. Gigantische downgrade. 80% van acteurs en script overtuigen niet, met Ellie als dieptepunt. Eerste 2 afleveringen waren wel erg sterk, maar daarna flink ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:55
Ow fijn :z

Gisteravond ep 2 gezien, en die vond ik inderdaad subliem.....Benieuwd naar de rest dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

DutchOwnage schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:11:
Ow fijn :z

Gisteravond ep 2 gezien, en die vond ik inderdaad subliem.....Benieuwd naar de rest dan...
Niks aan de hand. Ieder zijn mening.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mooie laatste episode! Zeker ook even de podcast luisteren waarin Druckmann, Mazin en Gross het nodige toelichten.

De
spoiler:
confrontatie van Ellie met de Seraphites
was oorspronkelijk ook gepland in de game maar werd geschrapt wegens tijd/budget, mooi dat het alsnog in de serie komt hoewel maar heel kort. Nu heel benieuwd naar
spoiler:
Kaytlin Dever's rol als Abbie
komend seizoen, vond haar korte optreden op het einde krachtig. En hopelijk ook meer Jeffrey Wright!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Vond het een prima aflevering. Het tweede seizoen in zijn geheel vond ik beduidend minder dan het eerste, maar dat vond ik bij de game ook. Inmiddels beide games uitgespeeld. Ik zal mijn verdere mening in spoilertags zetten omdat er wat zaken in staan die je enkel kunt weten als je de spellen gespeeld hebt.

spoiler:
Ben erg benieuwd hoe ze Abby gaan neerzetten. In de serie was de moord op Joel nog bruter dan in de game. In de game vonden veel mensen dat Abby haar leven gebeterd heeft, ik vond dat zelf minder, maar goed. Ik denk dat dit in de serie nog lastiger wordt dan in het spel.

Volgend seizoen krijgen we dus alles vanuit Abby te zien. Mijn vermoeden is dat er dan een cliffhanger zal zijn voor het echte confrontation gedeelte. Dat is dan seizoen 4, met daarop volgend een stuk bij de boerderij van Ellie en Dina en daarna de tweede confrontatie. Ik denk dat ze dat gedeelte in de serie wellicht ook wel iets uitgebreider gaan neerzetten dan in de game, iets meer backstory voor die groep die mensen als slaaf laat werken (ben even de naam kwijt).

Wat ik trouwens wel een beetje suf vond in de game is dat Abby Lev en Yara vooral gaat helpen omdat Yara haar leven redde, maar dat deed Joel toch ook...

Ergens las ik trouwens ook dat in een vroege testversie van het spel mensen aan het einde de keuze hadden om Abby te vermoorden of te laten leven, maar omdat een heel hoog percentage koos voor het vermoorden hebben ze de keuze er uit gehaald omdat ze vonden dat je anders de clue van het verhaal gemist zou hebben. Erg jammer, ik had Abby ondanks alles toch nog graag een kogel gegeven.

Ik moest me er overigens ook echt er overheen zetten dat ik 'gezellig' als Abby moest gaan spelen. Ik ben in de eerste 10 minuten 5 keer van een gebouw afgesprongen omdat ik vond dat ze dat verdiende :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:17
hotymoty schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:58:
Ik vind seizoen 2 echt een waardeloze verfilming van de game. Gigantische downgrade. 80% van acteurs en script overtuigen niet, met Ellie als dieptepunt. Eerste 2 afleveringen waren wel erg sterk, maar daarna flink ondermaats.
Het toch een kans gegeven nadat ik hier en daar lovende reviews las. Ik zit maar door te spoelen. Ellie actrice is zo irritant en niet aan te zien als je game Ellie gewend bent. Beetje een recalcitrant youth uitstraling met nul charme die niet te harden is. Vind Isaac alleen goed gecast. Jeffrey Wright is een prima acteur.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:37
Chelseamarre123 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:06:
[...]

Is al ontkracht:
Regisseur over Abby

spoiler:
Abby
Wie de game-versie kent, zal merken dat de reeks niet meer één-op-één overeenkomt. Zo krijgt het personage Abby (Kaitlyn Dever) pas in het tweede deel van het spel een belangrijker aandeel, maar in de tv-serie is ze vanaf het begin al te zien. “Als we de originele verhaallijnen hadden gevolgd, zou het publiek pas veel later de beweegredenen van Abby hebben leren kennen”, zegt regisseur Neil Druckmann. “Dat leek ons niet ideaal. Een game kopiëren naar televisie werkt trouwens in de praktijk niet altijd even goed. Je zal merken dat we in sommige scènes visueel een compleet andere aanpak hebben gekozen.”
Dus toch wel dezelfde indeling als de game.

Mooie afsluiter van het seizoen. Ik kan me wel vinden in een aantal opmerkingen hierboven, maar kan nog steeds wel genieten van de serie.

@Lapras
spoiler:
Rat King is met Abby, dus waarom zouden ze die er al in hebben moeten stoppen? Komt ongetwijfeld het volgende seizoen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 15:21
Niet de beste laatste aflevering.

Ellie in de serie blijf ik slecht geschreven vinden.
Jesse die tegen Ellie zegt 'ik weet dat je alles voor me zou doen' nadat ze die middag nog hem in de steek liet voor haar eigen onmogelijke, roekeloze missie.
En dan lijkt Ellie zelf ook verbaast als er doden vallen, ja wat had je dan gedacht waar je mee bezig was?

Ellie bij de Seraphites vond ik ook heel erg gekunsteld ertussen gepropt en iig op deze manier weinig toevoegen.

Eindshot van Abby in t stadion vond ik wel heel cool. Kijk ook nog steeds wel uit naar seizoen 3. Verhaal van Abby in de game vond ik uiteindelijk ook zeer de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Jovatov schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:24:
[...]

Ellie bij de Seraphites vond ik ook heel erg gekunsteld ertussen gepropt en iig op deze manier weinig toevoegen.

[...]
Hier ben ik het ook mee eens. Daarnaast zou het ook compleet onlogisch zijn (tenminste, als de wereld er hetzelfde uitziet). Want het lijkt erop dat dit op het eiland van de Seraphites is. Daarna is ze ineens weer bij het aquarium, erg onlogisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Laatst online: 16-06 16:11

Lapras

Ice beam

Raem schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:06:
[...]

@Lapras
spoiler:
Rat King is met Abby, dus waarom zouden ze die er al in hebben moeten stoppen? Komt ongetwijfeld het volgende seizoen.
Oeps. Je hebt helemaal gelijk. Ik vond het al zo raar dat ze dat oversloegen. Niet dus.

Verder vond ik deze aflevering eigenlijk best aardig. Een paar inconsistenties in de dialogen, maar de boodschap die ze over wilden brengen, kwam goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
miicker schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:29:
[...]

Hier ben ik het ook mee eens. Daarnaast zou het ook compleet onlogisch zijn (tenminste, als de wereld er hetzelfde uitziet). Want het lijkt erop dat dit op het eiland van de Seraphites is. Daarna is ze ineens weer bij het aquarium, erg onlogisch.
Seraphite Island ligt redelijk dicht bij het aquarium. Dat zie je in de serie, maar dat is in de game hetzelfde.
Ellie pakt de boot weer om vanaf het eiland naar het aquarium te gaan. Je ziet dat ze er naartoe vaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Raem schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:43:
[...]

Wat bedoel je precies? Seraphite Island ligt redelijk dicht bij het aquarium. Dat zie je in de serie, maar dat is in de game hetzelfde.
Ellie pakt de boot weer om vanaf het eiland naar het aquarium te gaan. Je ziet dat ze er naartoe vaart.
Aah dat had ik even gemist dan denk ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 15:43
nwnc schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:48:
[...]

Het toch een kans gegeven nadat ik hier en daar lovende reviews las. Ik zit maar door te spoelen. Ellie actrice is zo irritant en niet aan te zien als je game Ellie gewend bent. Beetje een recalcitrant youth uitstraling met nul charme die niet te harden is. Vind Isaac alleen goed gecast. Jeffrey Wright is een prima acteur.
Ik wil hier toch wel even tegenin gaan. Bella acteert fantastisch gewoon, niets mis met haar. Als er al problemen zouden zijn (die ik niet zie als non gamer player), ligt dat hoogstens aan de schrijvers en niet aan haar acteerwerk. Ik heb delen van de walkthrought van de game gezien en ik vind dat sommige scenes beter zijn vertolkt door Bella dan in de game. En andere scenes vice versa. Dus misschien moeten de gamers die teleurgesteld zijn, zich realiseren dat ze zich emotioneel gebonden hebben aan het karakter in de game en dat krijg je nooit 1-op-1 terug in een tv serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Je hebt altijd en overal mensen die blijven vergelijken. Dat zie je ook bij LoTR en Rings of Power. Die willen Ian McKellen als Gandalf en Hugo Weaving als Elrond, maar dat gaat simpelweg niet.

Ik probeer zo veel mogelijk de Game-Ellie los te zien van de Serie-Ellie en als je het niet vergelijkt, doet Bella Ramsey het hartstikke goed. Anders, maar wel goed.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:04
Family Guy schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:00:
Je hebt altijd en overal mensen die blijven vergelijken. Dat zie je ook bij LoTR en Rings of Power. Die willen Ian McKellen als Gandalf en Hugo Weaving als Elrond, maar dat gaat simpelweg niet.

Ik probeer zo veel mogelijk de Game-Ellie los te zien van de Serie-Ellie en als je het niet vergelijkt, doet Bella Ramsey het hartstikke goed. Anders, maar wel goed.
Ik heb de games nooit gespeeld, dus kan de tv serie mooi kijken zonder allemaal vergelijkingen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:25

Vrijdag

De Zwarte

Nou, gisteren de laatste aflevering gekeken. Heb de hele reeks gekeken met mijn vriendin (die het spel niet kent). Beiden vinden we het een goede serie. Zelf vind ik het niet heel erg dat het niet volledig het spel volgt, hoewel ik het er niet altijd mee eens ben. Maar goed, ik heb altijd de spellen nog.

Wat ik toch lastig vind, is dat ik Ellie niet goed gecast vind. Met haar acteerprestaties is niks mis. Ze zet heel goed een eigenwijze, roekeloze en af en toe vreselijk irritante young adult neer. Het is gewoon hoe ze er uit ziet. Ze heeft voor mij echt nul uitstraling en heeft slechts twee gezichtsuitdrukkingen. Verbaasd kijken en boos kijken. En heel oneerlijk en wellicht politiek incorrect, maar ik heb vaak het idee dat ik naar Corky Thatcher met lang haar zit te kijken.

Verder vind ik het wel gaaf om de sets te zien, hou wel van die postapocalyptische "na de mensheid" uitstraling. Zou wel wat meer infected willen zien. Hoeft niet continu vol in actie, maar kan ook best op de achtergrond of als hindernis waar ze langs moeten sneaken. Dus niet als die ninja zombies in The Walking Dead. Dat was vaak van het niveau "Groot, leeg open grasveld. Persoon struikelt en stort dramatisch ter aarde en ineens staan er honderd zombies op twee meter afstand".

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:10

polthemol

Moderator General Chat
zonder de game te hebben gespeeld ooit, ben ik tevreden over de personages Joel en Ellie. Ze zijn beide rommelig, 'flawed' en heel grijs in bijna alle opzichten en dat zie ik toch wel als een verademing, het voelt realistisch. Ook hoe prutserig en impulsief Ellie vaker is voelt net realistisch aan.

Ik denk ook dat het van heel lang geleden is dat ik zo genoten heb van een serie. De relatieve 'slow' pace van het verhaal, de diepgang van karakters, de keuzes om soms wat te 'sidetracken' in een aflevering, voelen heel prettig aan. Ik hoop wel dat dit na seizoen 3 klaar is en dat men niet gaat proberen het eindeloos uit te melken zoals met 'the walking dead' (al was die vanaf het begin al niet van dit niveau).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 16:00
polthemol schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:45:
zonder de game te hebben gespeeld ooit, ben ik tevreden over de personages Joel en Ellie. Ze zijn beide rommelig, 'flawed' en heel grijs in bijna alle opzichten en dat zie ik toch wel als een verademing, het voelt realistisch. Ook hoe prutserig en impulsief Ellie vaker is voelt net realistisch aan.

Ik denk ook dat het van heel lang geleden is dat ik zo genoten heb van een serie. De relatieve 'slow' pace van het verhaal, de diepgang van karakters, de keuzes om soms wat te 'sidetracken' in een aflevering, voelen heel prettig aan. Ik hoop wel dat dit na seizoen 3 klaar is en dat men niet gaat proberen het eindeloos uit te melken zoals met 'the walking dead' (al was die vanaf het begin al niet van dit niveau).
Goed om te lezen. Ik was echt heel benieuwd of de serie (ook seizoen 1) een beetje te volgen is als je de game niet hebt gespeeld. Ik vond beide seizoenen tof, maar wel heel erg gerushed. Met name seizoen 2. Daar hadden nog makkelijk 3 of 4 afleveringen aan gewijd kunnen (moeten) worden. Ik begreep het verhaal natuurlijk volkomen, maar had bij beide seizoenen wel het idee dat je naar 7 (of 9 uit seizoen 1) losse set pieces uit de game zit te kijken die je als kijker maar aan elkaar moet zien te knopen. Voor mij voelt deze serie als een serie voor de met name de fans/gamers en minder voor de neutrale kijker.

Wat vond ik van Seizoen 2. Het begon echt heel sterk en visueel echt prachtig gemaakt. Met name de aflevering dat Jackson werd overlopen door alle infected was tof en een leuke afslag van de game. De beruchte scene met Joel deed in de game veel meer pijn dan in de serie, was ook veel intenser. Verder vond ik Seizoen 1 beter, met name omdat Seizoen 2 zo enorm gerushed is. Ellie in de serie is wat mij betreft ook niet Ellie in part 2 van de game. Ellie in de serie is veel emotioneler, labieler, roekelozer en trekt andermans leed/onrecht veel meer aan dan Ellie in part 2 van de game. Ik kan me niet heugen dat Ellie zich bekommerd om een jonge Seraphite die op het punt staat vermoord te worden. Ellie in de game was echt veel koelbloediger, meedogenlozer, systematischer en daar zat meer haat in. Jammer dat dat in de serie toch heel anders is. Ook vreemd om te zien dat Ellie in de serie geen pijl en boog gebruikt, terwijl in de game daar toch echt wel de nadruk op ligt.

Ik vond het in de seizoensfinale heel onnodig dat Ellie, nadat haar boot omsloeg, op het eiland van de Seraphites terecht kwam en bijna werd opgehangen. Die scene zit niet in de game, voegt echt niks toe aan de serie en voelde als hele vreemde filler van 2 minuten. Ellie zwom in de game gewoon naar het aquarium toe. Had in de serie ook prima gekund.

Tof shot van het einde van het seizoen van het stadion van de WLF. Benieuwd naar het vervolg van seizoen 2! In de game gebeuren in dat deel echt veel gestoorde dingen met veel meer nadruk op grote gevechten met infected dan het gedeelte wat je met Ellie speelt. Ben heel benieuwd hoe dat allemaal verfilmd gaat worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 27-05-2025 12:24 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ook gisteren de laatste gekeken, vond het seizoen tot nu toe wel prima maar deze laatste aflevering voelde, als iemand die de game gespeeld heeft, wel enorm versneld, het leek er allemaal niet meer toe te doen waar het zich afspeelt in de stad, ze komen er toch wel zonder enige moeite. Als ze dat wat realistischer gemaakt zouden hebben had er makkelijk een aflevering bij gekund.

Ook vond ik de latere afleveringen Bella Ramsey echt matig, vooral veel geschreeuw en vreemde bekken treken. Daar had ik bij Seizoen 1 een stuk minder last van.

Nu maar weer wachten tot we in 2027 seizoen 3 krijgen, als we geluk hebben dan, want begin dit jaar heeft bezin gezegd dat seizoen 3 nog niet eens geschreven is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Het Seraphites stuk is inderdaad wel heel karig, al is het natuurlijk enkel de introductie vanuit Ellie gezien. In volgend seizoen gaan we waarschijnlijk vanuit Abby's ogen de wereld van de W.L.F. zien, en we weten intussen allemaal dat de Seraphites en W.L.F. elkaar niet zo goed liggen.

Ook benieuwd of de Rattlers er dan in gaan komen, of dat dat mogelijk voor S04 weggelegd is.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:57
segil schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:50:
[...]

Ik wil hier toch wel even tegenin gaan. Bella acteert fantastisch gewoon, niets mis met haar. Als er al problemen zouden zijn (die ik niet zie als non gamer player), ligt dat hoogstens aan de schrijvers en niet aan haar acteerwerk. Ik heb delen van de walkthrought van de game gezien en ik vind dat sommige scenes beter zijn vertolkt door Bella dan in de game. En andere scenes vice versa. Dus misschien moeten de gamers die teleurgesteld zijn, zich realiseren dat ze zich emotioneel gebonden hebben aan het karakter in de game en dat krijg je nooit 1-op-1 terug in een tv serie.
Ze is gewoon verkeerd gecast. Ellie in game is een heel andere persoon dan in de serie en komt voornamelijk door Bella.
En natuurlijk gaan de gamers vergelijken, aangezien het in de game veel beter/leuker personage is en je ook zo goed als alles met haar speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:29:
[...]

Ze is gewoon verkeerd gecast. Ellie in game is een heel andere persoon dan in de serie en komt voornamelijk door Bella.
En natuurlijk gaan de gamers vergelijken, aangezien het in de game veel beter/leuker personage is en je ook zo goed als alles met haar speelt.
Als het al aan iemand zou liggen, komt het door de schrijvers, niet Bella. Zoals gezegd, ze kan prima acteren.
Je zegt het zelf al: je speelt alles met Ellie in de game. Logisch ook dat je wilt dat ze op het scherm hetzelfde is. Non player kijkers zijn veel positiever over Bella's weergave van Ellie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Hulleman schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:14:
[...]
Ik vond het in de seizoensfinale heel onnodig dat Ellie, nadat haar boot omsloeg, op het eiland van de Seraphites terecht kwam en bijna werd opgehangen. Die scene zit niet in de game, voegt echt niks toe aan de serie en voelde als hele vreemde filler van 2 minuten. Ellie zwom in de game gewoon naar het aquarium toe. Had in de serie ook prima gekund.
Wat ik begreep is dat dit oorspronkelijk ook in de game zat, maar eruit is gehaald. Wie weet zal het in S03 nog meer betekenis krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
segil schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:59:
[...]

Wat ik begreep is dat dit oorspronkelijk ook in de game zat, maar eruit is gehaald. Wie weet zal het in S03 nog meer betekenis krijgen.
spoiler:
In de game is het Abby die gaat ‘schommelen’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Een erg sterke finale, met een mooi en goed eind! Perfect voor het volgende seizoen.

Alleen waarom oh waarom;

spoiler:
hebben ze die hond van Abby weggelaten, juist dat was zo ingrijpend in het spel. Echt een waardeloze beslissing, hierdoor voelt het toch net niet perfect voor mij.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ike. schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:07:
[...]

spoiler:
Nee Druckmann zei in de podcast dat Ellie in de game oorspronkelijk ook op het eiland van de Seraphites terecht komt maar dat is geschrapt vanwege tijd en budget. Denk dat ze het daarom als mogelijkheid zagen om het alsnog in de serie te verwerken maar het ging wel erg van de hak op de tak, een beetje een vreemde intermezzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Ike. schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:07:
[...]

spoiler:
spoiler:
Gebeurt straks in de serie nog steeds denk ik. Je zag duidelijk de blauwe plekken in haar hals.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:20:
Een erg sterke finale, met een mooi en goed eind! Perfect voor het volgende seizoen.

Alleen waarom oh waarom;

spoiler:
hebben ze die hond van Abby weggelaten, juist dat was zo ingrijpend in het spel. Echt een waardeloze beslissing, hierdoor voelt het toch net niet perfect voor mij.
Ik vond die hond in het spel juist weinig toevoegen. Was ook niet haar hond, maar die van Mel/Owen (als het al hun hond was, want ook dat vond ik in het spel niet heel duidelijk, leek er op alsof je zomaar een hond krijgt toegewezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Dieren worden gewoon gespaard dit seizoen. Shimmer leeft ook nog. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:25

Vrijdag

De Zwarte

Behalve de wolven. Die krijgen er van langs :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:44
Raem schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:22:
[...]

spoiler:
Gebeurt straks in de serie nog steeds denk ik. Je zag duidelijk de blauwe plekken in haar hals.
.
spoiler:
Het stuk dat Abby gepakt gaat worden door de seraphites zal zeker komen. Echter, die confrontatie is een heel stuk eerder in de verhaallijn als de confrontatie met Ellie. En wie zich de game nog kan herinneren overleeft Emily de confrontatie met Abby niet. Dus ik ben benieuwd of ze haar dan laten leven, anders klopt er weinig meer van.

De confrontatie met Owen en Mel is ook wel slapjes vergeleken met de game. In de game schiet ze met alle plezier Owen neer, probeerd nog de locatie van Abby uit hem te krijgen door het pistool in zijn strot te duwen. Ook steekt ze zonder blikken of blozen Mel in haar nek. In de serie doen ze het voorkomen als een ongelukje, zit geen woede in Ellie...

Eigenlijk kun je de game beter niet gespeeld hebben, je gaat toch teveel vergelijken. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Vissa66 op 27-05-2025 23:03 ]

M3P 24'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

De confrontie is anders maar wat mij betreft niet zo zeer slapjes. In de serie lijkt het toch wel dat Ellie snap dat de moord van Joël een logische vergelding was op de eigen acties van Joël, er komt in de serie daardoor meer emotie los bjj Ellie.

De game is meer vergelding op vergelding op vergelding, beetje simplistisch ik kom je halen omdat je hebt mij iets aangedaan ongeacht de reden.

Maar sterke laatste aflevering! 1 groot nadeel het zal wel even duren voordat S3 uitkomt...

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 28-05-2025 00:02 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Chaoss schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:59:
De confrontie is anders maar wat mij betreft niet zo zeer slapjes. In de serie lijkt het toch wel dat Ellie snap dat de moord van Joël een logische vergelding was op de eigen acties van Joël, er komt in de serie daardoor meer emotie los bjj Ellie.

De game is meer vergelding op vergelding op vergelding, beetje simplistisch ik kom je halen omdat je hebt mij iets aangedaan ongeacht de reden.

Maar sterke laatste aflevering! 1 groot nadeel het zal wel even duren voordat S3 uitkomt...
Ja, daar zit ik ook mee... ik heb nu de neiging om de walkthrough van de game verder te gaan kijken tot het einde. Dan weet ik tenminste hoe het af gaat lopen. Alleen zijn de resterende afleveringen van de serie dan wel minder spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Er is gehint op een seizoen 4. Wat nou als ze het volgende doen: Seizoen 3 volledig het verhaal van Abby en dan eindigen op hetzelfde punt als nu.
Wordt het nog langer wachten om te weten wat er nu gebeurt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:52
Seizoen 2 gisteren afgerond nadat ik vrij recent deel 2 voor het eerst heb gespeeld op de PS5. Top game.

Wat een slap sentimenteel gedoe. Ik heb gisteren met moeite de laatste 2 afleveringen gekeken.

Dat stukje dat ze naar dat eiland ging en tijdelijk opgeknoopt werd hadden ze ook net zo goed weg kunnen laten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:23

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

kazuka schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:21:
[...]

Nee Druckmann zei in de podcast dat Ellie in de game oorspronkelijk ook op het eiland van de Seraphites terecht komt maar dat is geschrapt vanwege tijd en budget. Denk dat ze het daarom als mogelijkheid zagen om het alsnog in de serie te verwerken maar het ging wel erg van de hak op de tak, een beetje een vreemde intermezzo.
Ik zie het vooral als verduidelijking van de scene ervoor:
spoiler:
Zodra Ellie bijna bij het bootje is, ziet ze de WLF in hun boten verzamelen en erop uitrukken voor "een aanval" op "een eiland". Op het moment dat de Seraphites Ellie willen ophangen en opensnijden, gaat de alarmbel vanuit het dorp. De WLF voert dus een aanval uit op de Seraphites.

Mogelijke spoiler voor S3:
spoiler:
... en die aanval speelt weer een belangrijke rol in het tweede deel van de game en komt dus vast terug in S3

Voor mij staan beide games op (vrijwel) eenzame hoogte in het beste wat ik gespeeld heb (en ik ga al even mee ;) ). Ik heb gesmuld van beide series. Hoewel je natuurlijk de hele tijd parallellen trekt tussen de games en de serie, heb ik me goed kunnen vinden in de gemaakte keuzes.

Voor het begin van S2 heb ik met mijn dochter van 13, S1 opnieuw gekeken, en daarna hebben we samen S2 gekeken. De games mag ze nog niet spelen van me (scenes zoals die met Nora zijn nog wel een portie heftiger om te dóen dan om te zíen) maar ik heb er tenminste één fan bijgemaakt: ze wil op gitaarles, heeft een TLoU-achtergrond op haar telefoon en de hanger aan Ellie's tas nagemaakt O+

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

MrTinux schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:58:
[...]

Ik zie het vooral als verduidelijking van de scene ervoor:
spoiler:
Zodra Ellie bijna bij het bootje is, ziet ze de WLF in hun boten verzamelen en erop uitrukken voor "een aanval" op "een eiland". Op het moment dat de Seraphites Ellie willen ophangen en opensnijden, gaat de alarmbel vanuit het dorp. De WLF voert dus een aanval uit op de Seraphites.

Mogelijke spoiler voor S3:
spoiler:
... en die aanval speelt weer een belangrijke rol in het tweede deel van de game en komt dus vast terug in S3

Voor mij staan beide games op (vrijwel) eenzame hoogte in het beste wat ik gespeeld heb (en ik ga al even mee ;) ). Ik heb gesmuld van beide series. Hoewel je natuurlijk de hele tijd parallellen trekt tussen de games en de serie, heb ik me goed kunnen vinden in de gemaakte keuzes.

Voor het begin van S2 heb ik met mijn dochter van 13, S1 opnieuw gekeken, en daarna hebben we samen S2 gekeken. De games mag ze nog niet spelen van me (scenes zoals die met Nora zijn nog wel een portie heftiger om te dóen dan om te zíen) maar ik heb er tenminste één fan bijgemaakt: ze wil op gitaarles, heeft een TLoU-achtergrond op haar telefoon en de hanger aan Ellie's tas nagemaakt O+
Haha helemaal goud. Dan zie je toch maar weer wat voor invloed zo'n game en/of serie kan hebben.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Hulleman schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:14:
[...]
Ellie in de game was echt veel koelbloediger, meedogenlozer, systematischer en daar zat meer haat in.
Ik heb anders toch 2 stukjes gezien in de walkthrough waarbij Ellie zich realiseert wat ze doet en in schok is. In die scenes komt ze mij toch niet over als meedogenloos en koelbloedig.

YouTube: THE LAST OF US 2 Full Gameplay Walkthrough / No Commentary 【FULL GAM... (incl timecode)
YouTube: THE LAST OF US 2 Full Gameplay Walkthrough / No Commentary 【FULL GAM... (incl timecode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
segil schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:50:
[...]

Ik wil hier toch wel even tegenin gaan. Bella acteert fantastisch gewoon, niets mis met haar. Als er al problemen zouden zijn (die ik niet zie als non gamer player), ligt dat hoogstens aan de schrijvers en niet aan haar acteerwerk.
Om eerlijk te zijn acteert ze net zo als in His Dark Materials.

Maar goed, TLoU is nu een kloon van The Walking Dead geworden dus het is imho niet zo belangrijk hoe ze acteert. Kloon is kloon.

Ondanks de mooiere omgevingen :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 16:00
segil schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:57:
[...]

Ik heb anders toch 2 stukjes gezien in de walkthrough waarbij Ellie zich realiseert wat ze doet en in schok is. In die scenes komt ze mij toch niet over als meedogenloos en koelbloedig.

Het enige moment wat ik me kan herinneren is als ze Mel neersteekt. Maar wellicht laat mijn geheugen me in de steek en zijn er veel meer momenten :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:04
Grote fan van de serie hier, maar wat een waardeloze laatste aflevering..

Conversaties waren inhoudsloos. Ik ga je niet meer redden, 5 minuten red hij haar opnieuw.. oké we volgen een game, maar focus niet zo op dat niet redden en dan toch weer wel en dan zeker op z'n kwaliteitsloze manier van script.

Neen dat was het echt wel niet voor mij. Ook het kut gedrag van Ellie is iets te buitensporig aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Rubberen schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:55:

Ook het kut gedrag van Ellie is iets te buitensporig aan het worden.
Helemaal eens. Het is echt tergend om naar te kijken.

Ja, ze is een tiener in een zombie apocalypse. Ja, ze is emotioneel door de dood van haar vaderfiguur. Ja, ze wil wraak.

Maar wat is ze irritant. Haar keuzes zijn elke keer weer achterlijk. Ze brengt continu anderen in gevaar. Ze zou veel van Joel geleerd, maar van strategie of tactiek is geen sprake. En dan heeft ze naast haar immuniteit ook nog dikke plot armor.

Het zou een stuk interessanter zijn als we naar mensen keken die slimme en logische keuzes maken en dat dat ondanks dat tot vuurwerk leidt. Maar het schrijfwerk is gewoon zeer matig.

En dan heb ik het nog niet eens over de cliffhanger na een seizoen van 6 episodes (nee, een zinloze flashback episode telt niet. We wisten al dat ze het goedgemaakt hadden).

Abby was nauwelijks te zien. En nu gaan we dan (een deel van) seizoen drie spenderen met haar? En daar moeten we zeker weer twee jaar op wachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Het grootste probleem is dat je je ook als kijker steeds door levels en tussenstukken aan het doorwerken bent.
Net alsof de makers continu dingen uit de game aan het afvinken zijn bij de montage.
Dat gehad, next. Etc. Etc.

Wat dat betreft wel een echte game verfilming, maar het werkt gewoon minder in een serie waarin je ook opbouw, diepgang en logische vervolgstappen wilt zien die aansluiten.

Deze aflevering had dat heel erg, misschien het meeste van dit seizoen omdat ze er ook nog heel veel in wilden stoppen.
Maar daarmee vond ik het eigenlijk ook gelijk de minste aflevering van het seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 11:12
Tk55 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:24:
[...]

En dan heb ik het nog niet eens over de cliffhanger na een seizoen van 6 episodes (nee, een zinloze flashback episode telt niet. We wisten al dat ze het goedgemaakt hadden).

Abby was nauwelijks te zien. En nu gaan we dan (een deel van) seizoen drie spenderen met haar? En daar moeten we zeker weer twee jaar op wachten…
Heb je de games gespeeld? Want spoiler alert:

spoiler:
Dit is precies hoe de de game ook verloopt, 3 dagen volg/speel je Ellie en dan word er op haar geschoten in het theater door Abby en daarna krijg je 3 dagen Abby "voor je kiezen" zonder dat je weet of Ellie vermoord is of niet.

Dus hierin volgen ze de game 1-op-1. En die flashback episode, die zit ook in de game verwerkt maar dan met maar 1 verjaardagsmoment i.p.v 4. Maar verder is die episode zo goed als identiek aan de game, is ook geschreven en directed door Neil Druckmann himself. Enige major change is dat ze meerdere flashback momenten die verspreid zijn door de game hebben samengebracht in 1 aflevering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 23:58
spot on artikel wat mij betreft.

https://www.polygon.com/a...eason-2-ellie-tv-vs-games

voor de gein nog eens de eerste trailer tlou2 of story trailer, badass ellie vs im going to be a dad ellie.. :+

https://www.youtube.com/watch?v=qPNiIeKMHyg
https://www.youtube.com/watch?v=X0VubwgS2Y4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oski27
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
sambalbaj schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 01:14:
Het grootste probleem is dat je je ook als kijker steeds door levels en tussenstukken aan het doorwerken bent.
Net alsof de makers continu dingen uit de game aan het afvinken zijn bij de montage.
Dat gehad, next. Etc. Etc.

Wat dat betreft wel een echte game verfilming, maar het werkt gewoon minder in een serie waarin je ook opbouw, diepgang en logische vervolgstappen wilt zien die aansluiten.

Deze aflevering had dat heel erg, misschien het meeste van dit seizoen omdat ze er ook nog heel veel in wilden stoppen.
Maar daarmee vond ik het eigenlijk ook gelijk de minste aflevering van het seizoen.
Ik ben iemand die de game niet gespeeld heeft. Zojuist alles afgekeken.

Wat je beschrijft, daar kan ik mij zeker in vinden.

Vooral het chronologische gemis is mij soms iets teveel geweest. Ik had nou niet vaak de indruk dat ik dusdanig veel miste of wilde weten, dat er hele lange flashbacks nodig waren om zo bepaalde keuzes te gaan begrijpen dan wel te rechtvaardigen waren. Dan is een aflevering gevoelsmatig ineens best lang.

Een serie als the blacklist (compleet andere serie/genre, maar oke) had ook veel flashbacks, maar daar had ik iig als kijker ook wel behoefte aan; je kreeg die triggers constant.

Als ik bovenstaande posts lees en wat de verwachting wordt omtrent seizoen 3 icm verhaallijn, dan is het geen seizoen waarvan ik denk; die moet ik zien.
Zeker niet als het zo rommelig is als in de laatste aflevering.

Verder wel een oke serie, ze hadden er wat mij betreft er meer uit kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik ben ook maar eens begonnen met seizoen 2, nu ik even door een ander programma heen ben.
Zelf ben ik ook met vele eens, Bella is geen goeie Ellie. als je het vergelijkt net de serie.
Uiteraard kan het geen 1:1 kopie zijn, maar je let toch op hoe iemand eruit ziet. of het karakter een beetje speelt.
Ze zal vast een goeie actrice zijn, maar niet in mijn ogen voor de serie als Ellie.

Kaitlyn is een mooie meid(Als ik er op zoek), vast ook een prima actrice. Maar ze lijkt wat pit te missen van Abby uit het spel.

Isabela(Dina)vind ik iets leuker in de serie, dan denk ik in het spel.
Verder is het tot nu toe prima, nu bij aflevering 2 :).

edit: Over Kaitlyn/Abby haal ik misschien mijn mening een beetje terug, ze doet het wel redelijk.
In de serie heeft ze gewoon meer pit, ook kwa gezichtsuitdrukking en alles. Dit is bij Kaitlyn iets minder maar ze doet het niet slecht.

[ Voor 24% gewijzigd door Carlos0_0 op 11-06-2025 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-06 20:31
Ik heb nu twee afleveringen gezien en de momenten dat het bijna 1 op 1 scenes uit het spel waren, waren tof. Ik erger me een klein beetje aan het gedrag van Ellie, maar is nog niet heel erg storend voor het algemene verhaal.

Ik ging daarna een film kijken (No one will save you), waarvan ik een keer een review op Joetjoep had gezien. Zegt mijn vrouw:"Hey, die lijkt op Abby van Last Of Us". En ze was het ook...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Xyphoid schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:45:
Ik heb nu twee afleveringen gezien en de momenten dat het bijna 1 op 1 scenes uit het spel waren, waren tof. Ik erger me een klein beetje aan het gedrag van Ellie, maar is nog niet heel erg storend voor het algemene verhaal.

Ik ging daarna een film kijken (No one will save you), waarvan ik een keer een review op Joetjoep had gezien. Zegt mijn vrouw:"Hey, die lijkt op Abby van Last Of Us". En ze was het ook...
Ik ben klaar met seizoen 2 ondertussen, en Ellie valt uiteindelijk ook wel mee.
Ze doet de rol iets beter uiteindelijk, of je went er een beetje aan.

Er komen meer stukken, het is gewoon bizar gaaf hoe 1 op 1 dit lijkt met het spel.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, ~[PS4] The Last of Us: Part II of ~[Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic