Eens, daar was de haat goed voelbaar. Op de officiele socials van The Last of Us worden nu ook comparison video's geplaatst van Ellie (tegen Nora) en Abby (tegen Joel) onder het mom van "they are very similar with vengeance".
-----
Ik snap het commentaar ook niet heel goed op dat de haat niet goed voelbaar is, heel veel mensen klagen ook dat Ellie als "bang" wordt neer gezet in de serie zodra ze een groep infected ziet. De games zijn ge-end op combat en daar wil je juist een grote groep uitroeien met een arsenaal aan wapens* en niet bang zijn.
Als ze dit 1-op-1 zouden overnemen in de serie dan zou het eerder een parodie worden omdat het dan onrealistisch is en er ook totaal geen dreiging is als er een grote groep infected op het scherm komt en de on-screen characters zouden denken "big whoop, geef me 5 minuten en het is opgelost".
* = 6 wapens, 3 molotovs, 3 smoke-bombs, 3, proximity bombs, 3 med-packs en nog een fles of baksteen meenemen is best knap. In game-lore kan dat, maar zie je dit al gebeuren in de serie? Dat wordt een flinke en zware rugzak om te sjouwen.
-----
Ik heb ook verschillende commentaren gelezen dat Jessie die groep infected wel kan uitroeien zonder gespot te worden, die mensen missen het hele concept van stalkers en hebben ook niet opgelet toen Ellie haar plan vertelde tegen Dina voor ze wisten dat er meer stalkers waren (1 persoon lokt de stalker, de andere sneakt erachter om m te grijpen). Dat is letterlijk wat er gebeurd is, Ellie werdt geswarmed door een hoop stalkers en de rest ging op Dina af. Jessie kon dus met gemak binnen sneaken en zijn gang gaan met zwaar geschut (wat Ellie en Dina niet hadden met alleen een hand-gun op zak).
-----
Tot zover mijn rage op de ragers....