Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou na de dood in de vorige aflevering kon het haast niet anders dan dat deze heel anders zou voelen en dat was wat mij betreft dan ook zo maar niet direct op een verkeerde manier.

Ik vond vooral de vergezichten fraai, eindelijk weer wat traversal en dan ook daadwerkelijk daar opgenomen, wel viel het overzicht shot over Seattle wat tegen en zag je heel duidelijk dat ze voor een groen scherm stonden.

Ben benieuwd waar “de gamers” deze aflevering nu boos over zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 17:25
Donstil schreef op maandag 28 april 2025 @ 22:49:
Ben benieuwd waar “de gamers” deze aflevering nu boos over zijn.
Oh dat kan ik je vertellen:
spoiler:
- Verandering van de timeline
- Relatie tussen Ellie en Dina nog niet ontwikkeld
- Tommy is nog niet naar Seattle vertrokken (hoewel we dit niet zeker kunnen weten)

Uiteraard wordt dat allemaal gewoon opgelost en zijn keuzes met een reden gemaakt.

Ik heb zelf besloten de meeste berichten van gamers te negeren. Er zit veel gezanik tussen. Ik zou denken, als je een 1-op-1 kopie van de game wilt, speel dan vooral de game of kijken een "film-edit" ervan.

Eens wat betreft het Seattle-shot trouwens, te green-screenerig... Had ik ook een paar keer in seizoen 1 trouwens.

[ Voor 25% gewijzigd door vickypollard op 28-04-2025 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Paar dagen geleden begonnen met het kijken van The Last of Us. Ik heb de spellen nooit gespeeld (wel van plan nu). Ik moet zeggen dat ik het echt een hele vette serie vind. Als enkel kijker vind ik sommige zaken toch wel behoorlijk onlogisch/onrealistisch (oké het is een wereld vol zombies, maar dan nog). Met name in de aflevering waar Joel dood ging (waar ik nog steeds pissig over ben :P ). Waarom praat Joel niet meer met Abby? Het was duidelijk dat de anderen om haar heen er al niet 100% achter stonden. Als hij had uitgelegd waarom hij had gedaan wat hij heeft gedaan hadden die misschien in kunnen grijpen.

Daarna ligt Ellie lang (drie maanden als ik me niet vergis) in het ziekenhuis... In S1 heeft Joel 10x ergere dingen meegemaakt en kon na een paar dagen weer verder. Maar nu drie maanden in het ziekenhuis?

Zo zijn er nog wel wat dingen waar ik nu niet meteen op kom. Het zal waarschijnlijk allemaal in lijn liggen met wat er in de serie gebeurt en waarschijnlijk gebeurt het ook wel met een reden, maar sommige zaken voelen best wel onlogisch.

Net als het plot armor van Tommy in de vorige aflevering. Rent tussen de infected door om die grote infected uit te dagen, maar de andere infected negeren hem?

Ik vond de toevoeging van die grote monsters/infected sowieso niet zo leuk. Tot dat moment kon ik me nog een soort van voorstellen dat dit allemaal kon gebeuren (lees: een schimmel dat zich muteert en dit doet bij mensen), maar dan ineens zijn er ook enorme monsters? Hoe wordt dat dan verklaard? Misschien dat we er nog antwoord op krijgen.

Al met al vind ik het wel echt een gave serie. Morgen beginnen met het spelen van The Last of Us part 1.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
miicker schreef op maandag 28 april 2025 @ 23:10:
Ik vond de toevoeging van die grote monsters/infected sowieso niet zo leuk. Tot dat moment kon ik me nog een soort van voorstellen dat dit allemaal kon gebeuren (lees: een schimmel dat zich muteert en dit doet bij mensen), maar dan ineens zijn er ook enorme monsters? Hoe wordt dat dan verklaard? Misschien dat we er nog antwoord op krijgen.
Deze zitten ook in de game. Deel 2 introduceert nog twee nieuwe naast wat al te zien was, waarvan eentje mogelijk nog dit seizoen te zien is (maar mogelijk ook niet :P). Die andere gaan we dit seizoen niet zien.

De verklaring is andere omstandigheden, verder gevorderd stadium, etc. Het heeft in de serie misschien wel een wat te gamerig karakter.
In S1 heeft Joel 10x ergere dingen meegemaakt en kon na een paar dagen weer verder. Maar nu drie maanden in het ziekenhuis?
Joel is ook lange tijd uit de running geweest na zijn val op de metalen staaf. Volgens mij was het idee hier bij Ellie dat ze op z'n minst gebroken ribben en een klaplong had. Ik denk ook dat je rekening moet houden met dat ze in Jackson zijn, er meer faciliteiten zijn om goed te herstellen en er ook meer mensen die zeggen en vinden dat je het rustig aan moet doen om goed te herstellen en dat daar ook belang bij is voor de stad. Dat is wat anders dan verder moeten omdat het niet anders kan.
Al met al vind ik het wel echt een gave serie. Morgen beginnen met het spelen van The Last of Us part 1.
Veel plezier!

[ Voor 25% gewijzigd door vickypollard op 28-04-2025 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:26
Waarom praat Joel niet meer met Abby? Het was duidelijk dat de anderen om haar heen er al niet 100% achter stonden. Als hij had uitgelegd waarom hij had gedaan wat hij heeft gedaan hadden die misschien in kunnen grijpen.
Zelfs in een beschermde/bevriende gemeenschap is het niet slim om te vertellen dat je immuun bent en dat je mogelijk voor een cure heb kunnen zorgen. Daarnaast heeft Joel daar natuurlijk een stokje voor gestoken. Ik weet wel zeker dat Ellie én Joel dan niet meer zo veilig zijn. Ik snap wel dat zij dat geheim voor zichzelf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Bovendien denk ik dat Joel wel doorhad dat Abby niet om te praten viel. Die heeft vijf jaar zitten broeden op wraak. Op een gegeven moment geeft hij ook een soort knikje dat ik interpreteer als "ik snap wat ik gedaan heb en accepteer mijn lot."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
hotymoty schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 06:24:
[...]

Zelfs in een beschermde/bevriende gemeenschap is het niet slim om te vertellen dat je immuun bent en dat je mogelijk voor een cure heb kunnen zorgen. Daarnaast heeft Joel daar natuurlijk een stokje voor gestoken. Ik weet wel zeker dat Ellie én Joel dan niet meer zo veilig zijn. Ik snap wel dat zij dat geheim voor zichzelf houden.
Alleen ga ik er vanuit dat in ieder geval Abby weet dat Ellie immuun is. Haar vader en vermoedelijk de verpleegsters wisten wat ze gingen doen en waarom, en dit is zij vast ook wel te weten gekomen.

Daarnaast vond ik het destijds ook al vrij vreemd om de verpleegsters wel te laten leven als enige getuigen, terwijl ze wisten dat Ellie immuun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:58

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb de nieuwe aflevering gisteren gezien, geen verkeerde aflevering. Ik probeer vergelijkingen los te laten met de game, maar eentje bleef me wel dwars zitten.

spoiler:
In de game hebben Dina en Ellie een intiem moment voor ze op rijs gaan, dat is nu al niet gebeurd. Nu zit er een 3 maanden gat tussen de gebeurtenis en hun vertrek, en in de game was Dina zwanger op moment dat ze vertrokken. Nu zegt ze in de tent dat ze weer terug is gegaan naar Jessie en ik verwacht dat het nu ook weer over is, en dat ze dan nu pas zwanger geworden is.

Nu zal je misschien denken, waarom maak je je druk over of Dina zwanger is? De reden heeft natuurlijk met een groot deel van het spel te maken, dus hoop wel dat ze dit erin laten.

Hoe dan ook, ik vermaak me nog altijd goed met de serie ;)

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vickypollard
spoiler:
Wat betreft Dina en zwanger: zit er sowieso in. Dat overgeven bij de Seraphites was... een hint :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09
miicker schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 07:16:
[...]

Daarnaast vond ik het destijds ook al vrij vreemd om de verpleegsters wel te laten leven als enige getuigen, terwijl ze wisten dat Ellie immuun is.
Milde gamespoiler ;)
spoiler:
Een paar molotov cocktails lostte dat op bij mij 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 29-04-2025 09:36 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Paar dagen geleden begonnen met het kijken van The Last of Us. Ik heb de spellen nooit gespeeld (wel van plan nu). Ik moet zeggen dat ik het echt een hele vette serie vind. Als enkel kijker vind ik sommige zaken toch wel behoorlijk onlogisch/onrealistisch (oké het is een wereld vol zombies, maar dan nog). Met name in de aflevering waar Joel dood ging (waar ik nog steeds pissig over ben :P ). Waarom praat Joel niet meer met Abby? Het was duidelijk dat de anderen om haar heen er al niet 100% achter stonden. Als hij had uitgelegd waarom hij had gedaan wat hij heeft gedaan hadden die misschien in kunnen grijpen.

Daarna ligt Ellie lang (drie maanden als ik me niet vergis) in het ziekenhuis... In S1 heeft Joel 10x ergere dingen meegemaakt en kon na een paar dagen weer verder. Maar nu drie maanden in het ziekenhuis?

Zo zijn er nog wel wat dingen waar ik nu niet meteen op kom. Het zal waarschijnlijk allemaal in lijn liggen met wat er in de serie gebeurt en waarschijnlijk gebeurt het ook wel met een reden, maar sommige zaken voelen best wel onlogisch.

Net als het plot armor van Tommy in de vorige aflevering. Rent tussen de infected door om die grote infected uit te dagen, maar de andere infected negeren hem?

Die grote infected komt ook al eerder voor in het spel, deel 1. In de serie ook trouwens, als ze tegen die grote groep infected vechten in de de straat met die snipers.

Uitleg daarvan is dat deze in een vergevorderd stadium zitten waarbij de schimmel werkt als een soort natuurlijk pantser. Kogels werken er nauwelijks tegen, tenzij een heel zwaar kaliber/shotgun of van dichtbij. Vuur werkt het beste tegen ze.

De verschillende fases van infected: https://thelastofus.fandom.com/wiki/Infected

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Gisteren de tweede aflevering gekeken en positief verrast, ondanks het een heftige aflevering was! Ben zo blij dat ze het spel zo goed volgen, dit maakt het wel een heel interessant seizoen!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:54
Die anderen stonden 100% achter de wens om Joel te doden, alleen de manier waarop Abby het wilde uitvoeren was niet iedereen het mee eens.

Ik heb ook nagedacht waarom Joel zichzelf niet verdedigde tov Abby. En ik denk dat het 2 zaken zijn:
1. Joel is niet iemand die makkelijk praat over emoties en eerdere gebeurtenissen. Dat merkte je al in S01 waarbij hij in het begin vrij weinig zei tegen Ellie, behalve haar commanderen. Ook tegenover de psycholoog is 'ie niet spraakzaam. Hij is iemand die pas gaat praten wanneer hij de ander vertrouwt. En wat had hij eigenlijk moeten zeggen? "Je vader stond op het punt een onschuldig meisje te verwoorden, omdat ze immuun is?" Hij had besloten haar te beschermen en het geheim voor zich te houden.
2. Joel weet dat de keuze om iedereen af te knallen in dat ziekenhuis dubieus is en 100% egoïstisch. Het zit hem niet lekker, mede omdat het vermoedelijk de afstand tussen Ellie en Joel veroorzaakt heeft. Ellie weet dat iets niet klopt aan zijn verhaal over dat ziekenhuis. Hij is ook iemand die zich erbij neerlegt wanneer de dag komt dat hij zich moet verantwoorden voor zijn daden en wat dat betreft heeft Abby wel gelijk: je schiet niet zomaar een ongewapende arts neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Nu online

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Vrijdag schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:42:
[...]

Die grote infected komt ook al eerder voor in het spel, deel 1. In de serie ook trouwens, als ze tegen die grote groep infected vechten in de de straat met die snipers.

Uitleg daarvan is dat deze in een vergevorderd stadium zitten waarbij de schimmel werkt als een soort natuurlijk pantser. Kogels werken er nauwelijks tegen, tenzij een heel zwaar kaliber/shotgun of van dichtbij. Vuur werkt het beste tegen ze.

De verschillende fases van infected: https://thelastofus.fandom.com/wiki/Infected
Bloaters inderdaad, die zijn er doorheen het gehele spel. Is een soort van super-infected en een staat die de meeste infected niet behalen.

Gisteren de tweede episode gezien, eindelijk, omdat vrouwlief een weekend weg was moest ik wachten. Maar ik ben echt enthousiast. Ik verwacht niet dat de serie de game volgt, ik ben al blij genoeg met het 'TLoU-universe'.

spoiler:
Ik ga Joel wel missen tho'.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
segil schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:09:
[...]
je schiet niet zomaar een ongewapende arts neer.
Hoezo ongewapend? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmkVoDF5jHXMADZpoxpfS1wT2eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBHLpDooCq3swZm5fqr8GRl8.jpg?f=fotoalbum_large

Fun fact: de linker verpleegster is Laura Bailey, de stemactrice van Abby in de game.

[ Voor 7% gewijzigd door Raem op 29-04-2025 10:31 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
Family Guy schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:17:
[...]

Bloaters inderdaad, die zijn er doorheen het gehele spel. Is een soort van super-infected en een staat die de meeste infected niet behalen.

Gisteren de tweede episode gezien, eindelijk, omdat vrouwlief een weekend weg was moest ik wachten. Maar ik ben echt enthousiast. Ik verwacht niet dat de serie de game volgt, ik ben al blij genoeg met het 'TLoU-universe'.

spoiler:
Ik ga Joel wel missen tho'.
Van mij hoeft de serie ook niet letter voor letter het spel te volgen. Ik heb de twee spellen allemaal bij elkaar inmiddels zowat acht keer gespeeld, dus ik weet al hoe het gaat. Dat het hier op een aantal punten (sterk) verschilt vind ik dan ook niet heel erg.

Hoe aflevering drie in elkaar stak vond ik wel mooi. Rustige opbouw, beetje de wrijving laten zien in Jackson tussen de verschillende bewoners. En zoals eerder gezegd geven de reisscènes ook mooi de schaal aan. Niet zoals in The Witcher dat ze een stukje door een bos lopen en meteen in hetzelfde Starbucks dorpje komen :P Al die overgroeide wegen en autowrakken die ogenschijnlijk midden in een bos liggen geven goed de tijdsperiode aan.

Nu vraag ik me wel af of ze onderweg nog comics vinden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Raem schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:25:
[...]

Hoezo ongewapend? :P

[Afbeelding]

Fun fact: de linker verpleegster is Laura Bailey, de stemactrice van Abby in de game.
Je hebt gelijk, je moet altijd rekening houden met een MacGyver als chirurg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Luisteren jullie trouwens ook de officiële podcast? Geeft leuke inzichten in beslissingen en hoe dingen bedoeld zijn. De podcast wordt gehost door Troy Baker (acteur van Joel in de game) en hij spreekt met Craig Mazin (schrijver en producent) en Neil Druckmann (creatief directeur Naughty Dog, maker van de game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:38

rammes

koekebakker 1e klas

vickypollard schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:41:
Luisteren jullie trouwens ook de officiële podcast? Geeft leuke inzichten in beslissingen en hoe dingen bedoeld zijn. De podcast wordt gehost door Troy Baker (acteur van Joel in de game) en hij spreekt met Craig Mazin (schrijver en producent) en Neil Druckmann (creatief directeur Naughty Dog, maker van de game)
leuk, heb je een spotiy / apple linkje ?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
rammes schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:25:
[...]

leuk, heb je een spotiy / apple linkje ?
Ik luister op Spotify: https://open.spotify.com/show/63sqfQdGgHdkBlR7bxLeBk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Er zijn teaserbeelden van aflevering 4 vrijgegeven. Ik ga ze hier niet plaatsen omdat ik dat soort beelden vaak best spoilerig vind. Hierbij dus de link naar een reddit thread met de beelden: https://www.reddit.com/r/...s_for_season_2_episode_4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
vickypollard schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:49:
Er zijn teaserbeelden van aflevering 4 vrijgegeven. Ik ga ze hier niet plaatsen omdat ik dat soort beelden vaak best spoilerig vind. Hierbij dus de link naar een reddit thread met de beelden: https://www.reddit.com/r/...s_for_season_2_episode_4/
Die beelden zaten toch gewoon als vooruitblik aan het einde van episode 3? Net allemaal gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
Dat zou kunnen, geen idee. Volgens mij zit de preview er bij mij nooit aan geplakt, dus die zie ik eigenlijk nooit.

Edit: oh, toch wel, maar dan moet je de credits door en dat doe ik natuurlijk nooit :+

[ Voor 28% gewijzigd door vickypollard op 30-04-2025 22:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jeffrey Wright! Wat zet hij de rol (die hij ook in de game vertolkt) goed neer zeg, lekker meedogenloos. De 4e episode is tot nu toe wel mijn favoriet dit seizoen. Ben wel benieuwd of
spoiler:
Tommie in de serie ook al in Seattle is of nog gewoon in Jackson is. Ik vermoed dat ie zijn kind in de serie belangrijker vind maar ik laat me graag verrassen.
.

Maar ze hebben de stad, WLF en Seraphites wel echt mooi gerealiseerd in TV format vind ik. Het mag wat kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 17:55
Ik hoop dat ze wel een beetje vlot seizoen 3 (en 4?) releasen zodra dit seizoen is afgelopen. Niet dat we te lang moeten wachten om door te gaan met het verhaal. :)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Take on me O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Fijne aflevering hoor, ik word op mijn wenken bediend!

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb inmiddels The Last of Us Part I uitgespeeld. Ik heb een zeer klein begin gemaakt aan Part II, maar ik twijfel of ik eerst de serie gezien wil hebben of eerst het spel gespeeld wil hebben. Met de serie ben ik wel helemaal bij.

Wat me opvalt is dat ik de serie op veel vlakken een stuk beter vind dan de game, waarschijnlijk omdat ik eerst de serie heb gezien en toen het spel ben gaan spelen. Een aantal dingen die ik de serie beter vind doen (in spoiler tags voor mensen die het spel niet gespeeld hebben):
spoiler:
Er wordt meer diepgang gegeven aan het verhaal in het algemeen. Ik vond het een leuke toevoeging dat het ergens anders ter wereld begon en dat het eerst een "ver van mijn bed" show was. Ook werd er in de serie veel meer gedaan met Sarah, waardoor het heftiger was dat ze het niet overleefde. Er werd sowieso meer diepgang geven aan het verhaal in de serie.

Daarnaast vond ik bepaalde dingen in de serie gewoon echt een verbetering t.a.v. de game. Zo is de wereld veel meel divers in de serie. In de serie heb ik het idee dat elk gebied, elk huis, elk gebouw en elke stad in dezelfde stijl is. In de serie is dit een stuk meer divers.

De serie wist ook mijn fantasie veel meer te prikkelen. Bij de serie dacht ik veel vaker na over wat ik in dergelijke situaties zou doen dan ingame. Veel mensen zullen het met me oneens zijn, maar ik vond de aflevering van Bill en Frank echt heel gaaf. Ingame stelde dit vrijwel niets voor. Ik vond dat erg jammer. Ik had gehoopt dat het meer was zoals in de serie waarbij er een dorpje compleet vrij was van infected/gunners etc. en dat alles daar veel meer intact zou zijn zoals voordat de infected kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Nu online

Family Guy

kazuka schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:33:
Jeffrey Wright! Wat zet hij de rol (die hij ook in de game vertolkt) goed neer zeg, lekker meedogenloos. De 4e episode is tot nu toe wel mijn favoriet dit seizoen. Ben wel benieuwd of
spoiler:
Tommie in de serie ook al in Seattle is of nog gewoon in Jackson is. Ik vermoed dat ie zijn kind in de serie belangrijker vind maar ik laat me graag verrassen.
.

Maar ze hebben de stad, WLF en Seraphites wel echt mooi gerealiseerd in TV format vind ik. Het mag wat kosten :)
Seraphites nog niet echt gezien toch? Behalve het weerbare karavaantje?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:01

OMD

miicker schreef op maandag 5 mei 2025 @ 23:40:
Ik heb inmiddels The Last of Us Part I uitgespeeld. Ik heb een zeer klein begin gemaakt aan Part II, maar ik twijfel of ik eerst de serie gezien wil hebben of eerst het spel gespeeld wil hebben. Met de serie ben ik wel helemaal bij.
Heeft ook te maken met tijd en geld. Als je alles in een serie zou stoppen dan wordt het een seizoen van 25 afleveringen, dat werkt niet.

Ik vind dat ze een verschrikkelijk goed compromis hebben gevonden tussen tijd en wat ze op het doek laten zien. Zitten zelfs dingetjes in die in de game niet echt aan bod komen maar wel leuk zijn om te weten.

[ Voor 51% gewijzigd door OMD op 06-05-2025 08:09 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Wat vonden jullie trouwens van de reactie van Ellie toen ze hoorde dat Dina zwanger was? De "I'm gonna be a dad" is wel typisch een Ellie opmerking, maar in vergelijking met de game voelde het veel te luchtig en misplaatst.

Ik mis in de serie nog een beetje het duidelijke wraakgevoel wat Ellie zou moeten hebben. Haar reactie op de zwangerschap in de game is dan ook een stukje minder mals.

Misschien dat haar gedrag meer veranderd zodra
spoiler:
ze Nora heeft gedood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
Op zich mee eens dat serie-Ellie niet wraaklustig overkomt, MAAR ik ben nu Part II nog eens aan het spelen (nu Hillcrest, dag 2) en moet zeggen dat game-Ellie tot nu toe eigenlijk ook helemaal niet wraaklustig overkomt. Eerder... depressief. Ze reageert wel behoorlijk anders op de zwangerschap ja (wat ik overigens in de game al een willekeurig plot device vond), maar dat is ook alweer snel bijgelegd en
spoiler:
Dina haakt vlak voor vertrek naar Hillcrest af, en niet omdat Ellie haar een last vindt
.

[ Voor 6% gewijzigd door vickypollard op 06-05-2025 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
OMD schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:08:
[...]

Heeft ook te maken met tijd en geld. Als je alles in een serie zou stoppen dan wordt het een seizoen van 25 afleveringen, dat werkt niet.

Ik vind dat ze een verschrikkelijk goed compromis hebben gevonden tussen tijd en wat ze op het doek laten zien. Zitten zelfs dingetjes in die in de game niet echt aan bod komen maar wel leuk zijn om te weten.
Ik zeg toch ook nergens dat ze meer van de game in de serie zouden moeten opnemen? Ik geef juist aan dat ik de serie een stuk beter vind dan de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 11:41

........
[/quote]

Als Last of Us gamer en fan vanaf het eerste uur (release PS3 in 2013 DIRECT gekocht). Ben ik het met je eens dat sommige dingen in de serie inderdaad beter zijn en meer diepgang krijgen. Is door Neil Druckmann zelf ook aangegeven waarom hij bepaalde keuzes heeft gemaakt met Craig Mazin in de serie en er zijn dingen waarvan ze achteraf spijt hadden dat het niet in de game was verwerkt dus hebben ze dat in de serie gedaan:

spoiler:
Joel die zegt dat er een raid op het ziekenhuis was einde S1 i.p.v. de leugen "ze konden niets vinden, dus we gingen."

De Bill & Frank story in de serie is inderdaad veeeel beter als in de game, maar daar was de game niet het geschikte medium voor om het op deze manier te presenteren, aldus Neil en Craig.

Verder vind ik dat serie en game tot nu toe redelijk gelijk oplopen er zijn wat elementen toegevoegd m.n. in Jackson en wat zaken veranderd in het begin. Zonder al te veel spoilers te geven of dingen te verklappen ga ik daar niet over uitwijken.

Mijn advies: pak die controller (of key/mouse) en speel lekker door, de game is echt goed en het zet je echt in perspectief
spoiler:
en (in mijn ogen) een tweestrijd tussen Abby en Ellie

Ik heb beide games veelvoudig uitgespeeld (Part I een stuk of 20x en Part II nu op run 9)

-----

Qua verder verloop ben ik vooral benieud waar ze de stoplijn zetten voor dit seizoen. Onderstaand meer inhoudelijke verdeling van de verhaallijn in de game, dus spoiler sensitive:

spoiler:
ik verwacht persoonlijk dat ze Ellie's deel in S2 plaatsen en het seizoen stoppen met de knallers in de bios. S3 wordt Abby's verhaal en tevens het einde van Part II.

Nu ik er over nadenk besef ik me dat Ellie's deel niet heel goed is blijven hangen en ik Abby's deel bijna kan dromen, krijgt naar m.i. meer backstory bij Abby en Ellie's deel is vooral "revenge".

[ Voor 17% gewijzigd door reneetjuhh1991 op 06-05-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:50

Wat me opvalt is dat ik de serie op veel vlakken een stuk beter vind dan de game, waarschijnlijk omdat ik eerst de serie heb gezien en toen het spel ben gaan spelen. Een aantal dingen die ik de serie beter vind doen (in spoiler tags voor mensen die het spel niet gespeeld hebben):
spoiler:
Er wordt meer diepgang gegeven aan het verhaal in het algemeen. Ik vond het een leuke toevoeging dat het ergens anders ter wereld begon en dat het eerst een "ver van mijn bed" show was. Ook werd er in de serie veel meer gedaan met Sarah, waardoor het heftiger was dat ze het niet overleefde. Er werd sowieso meer diepgang geven aan het verhaal in de serie.

Daarnaast vond ik bepaalde dingen in de serie gewoon echt een verbetering t.a.v. de game. Zo is de wereld veel meel divers in de serie. In de serie heb ik het idee dat elk gebied, elk huis, elk gebouw en elke stad in dezelfde stijl is. In de serie is dit een stuk meer divers.

De serie wist ook mijn fantasie veel meer te prikkelen. Bij de serie dacht ik veel vaker na over wat ik in dergelijke situaties zou doen dan ingame. Veel mensen zullen het met me oneens zijn, maar ik vond de aflevering van Bill en Frank echt heel gaaf. Ingame stelde dit vrijwel niets voor. Ik vond dat erg jammer. Ik had gehoopt dat het meer was zoals in de serie waarbij er een dorpje compleet vrij was van infected/gunners etc. en dat alles daar veel meer intact zou zijn zoals voordat de infected kwamen.
Of ik de Serie beter vind dan het spel, dat wil ik niet per se zeggen.
Maar sommige dingen zijn misschien beter uitgewerkt, Sarah weet ik niet of ik dat ook vind. Maar Bill en Frank wel ja dat ben ik wel eens.
Maar goed, we zijn ondertussen 11 a 12 jaar verder, iemand anders kan nu afkijken van het verzonnen verhaal. En hier nu ze eigen draai een beetje aan geven ook.
Deel 2 de serie nog niet aan begonnen(Spel ken ik wel), eerst even wachten het hele seizoen online staat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
@miicker Ik snap wel wat je bedoelt, maar toch denk ik dat de game juist veel meer diepgang heeft. Het 'probleem' daarvan is alleen dat dit veel verteld wordt via collectables die je actief moet zoeken en lezen. Onbewust zul je dus een hoop missen.

Het verhaal van Ish in de game is daar een voorbeeld van. Hadden ze in de serie ook een complete aflevering aan kunnen wijden in de stijl van de Bill & Frank aflevering. In de game kun je het totaal missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Raem schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:11:
@miicker Ik snap wel wat je bedoelt, maar toch denk ik dat de game juist veel meer diepgang heeft. Het 'probleem' daarvan is alleen dat dit veel verteld wordt via collectables die je actief moet zoeken en lezen. Onbewust zul je dus een hoop missen.

Het verhaal van Ish in de game is daar een voorbeeld van. Hadden ze in de serie ook een complete aflevering aan kunnen wijden in de stijl van de Bill & Frank aflevering. In de game kun je het totaal missen.
Ik heb dat ook allemaal verzameld en gelezen en vond het vermakelijk, maar toch vond ik die briefjes een stuk minder tot de verbeelding spreken dan zo'n aflevering over Bill & Frank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Raem schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:11:

Wat ik op zich wel gaaf zou vinden is als ze voor The Last of Us een soort Animatrix/Halo Legends/Love Death & Robots achtige compilatie zouden maken. Een verzameling van enkele shorts in verschillende stijlen van diverse situaties/facties tijdens, voor en na de outbreak. Bijvoorbeeld dat verhaal van Ish inderdaad. Of misschien zelfs vanuit het oogpunt van een infected. Wie weet hoeveel menselijkheid/een persoonlijkheid ze eigenlijk nog hebben.

Dus niet zoals The Walking Dead met honderden spinoffs, maar een beknopte anthologie.

Aflevering vier vond ik weer erg tof.

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 07-05-2025 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Waren er nog gamers boos deze week eigenlijk?

Want ik vond het wel weer een lekkere aflevering maar had wel heel erg het gevoel dat er “game momenten” werden afgevinkt. Mijn vrouw merkt dat niet omdat ze de game niet heeft gespeeld maar merkte wel terecht op dat het een beetje bij elkaar geraapt voelde, van de hak op de tak zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Donstil schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:11:

Want ik vond het wel weer een lekkere aflevering maar had wel heel erg het gevoel dat er “game momenten” werden afgevinkt. Mijn vrouw merkt dat niet omdat ze de game niet heeft gespeeld maar merkte wel terecht op dat het een beetje bij elkaar geraapt voelde, van de hak op de tak zeg maar.
In de lade's rondneuzen naar medicijnen enzo viel me echt wel op

[ Voor 3% gewijzigd door rammes op 07-05-2025 21:06 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Donstil schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:11:
Ja, op de "I'm gonna be a dad" opmerking van Ellie.

Begrijp die nog wel, vond die scene ook niet heel sterk. Sowieso wel vreemd dat je hoort dat je crush zwanger is en het eerste wat je daarna doet is je hand in d'r broek stoppen, maar goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Raem schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:26:
[...]

Ja, op de "I'm gonna be a dad" opmerking van Ellie.

Begrijp die nog wel, vond die scene ook niet heel sterk. Sowieso wel vreemd dat je hoort dat je crush zwanger is en het eerste wat je daarna doet is je hand in d'r broek stoppen, maar goed. :P
Haha dat zeiden wij hier thuis ook, “is dat echt het moment om dit te doen”. Nou goed.

Ellie zal de broek wel aanhebben in de relatie, misschien dat ze daarom de "I'm gonna be a dad" opmerking grappig bedoeld hebben ofz, wat zegt ze in de game eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
In de game zegt Dina "don't worry, it's not yours." Ik zie mensen op Reddit ook veeeeel te zwaar tillen aan het grapje van Ellie. Niet zo serieus nemen _O-

De seks wordt in de podcast uitgelegd als een emotionele ontlading van beiden. Doe ermee wat je wilt :P

[ Voor 25% gewijzigd door vickypollard op 07-05-2025 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Donstil schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:57:
[...]

Haha dat zeiden wij hier thuis ook, “is dat echt het moment om dit te doen”. Nou goed.

Ellie zal de broek wel aanhebben in de relatie, misschien dat ze daarom de "I'm gonna be a dad" opmerking grappig bedoeld hebben ofz, wat zegt ze in de game eigenlijk?
In de game is ze pissig op Dina.
YouTube: Dina Tells Ellie She's Pregnant Scene - THE LAST OF US 2 (THE LAST O... (vanaf 2:30) ongeveer.

"Im gonna be a dad" vind ik wel iets wat Ellie zou zeggen, dus stoorde me niet specifiek aan die opmerking. De hele scene vond ik gewoon niet zo heel goed. Verder wel weer een prima aflevering trouwens! Hoogtepunt vond ik de Take on Me cover, tof dat ze die ook in de serie hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
Ik zie dus veel geklaag dat in de game Ellie Dina een last zou vinden en dat dat in de serie niet gebeurt. Maar eerlijk, ik heb dit echt net gespeeld en het valt allemaal wel mee. Ellie vraagt waarom Dina het niet eerder zei. Dina zegt dat ze geen last wilde zijn. Ellie zegt dat ze nu wel een last is. Ellie doet de oogjes dicht, alles is weer oké en Dina gaat in principe mee op pad, behalve dat ze zich toch te slecht voelt.

Heb toch het idee dat mensen er in hun hoofd iets veel zwaarders van hebben gemaakt.

Zelfde geldt overigens voor dat Ellie in de game veel wraakzuchtiger zou zijn. Ook daar is eigenlijk geen sprake van op dag 1 en (tot nu toe) het grootste deel van dag 2. Ze is eerder depressief en reageert vlak op dingen.

[ Voor 11% gewijzigd door vickypollard op 07-05-2025 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Olga2000 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:42:
Same here….
De heftigste dood in de serie since Red Wedding.
Mwah....

Let op schokkende beelden!!!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/10-years-ago-today-season-4-episode-8-the-mountain-and-the-v0-9y0152zf804d1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=7d73885e7daea22a4699a5e0ebd6e92fd4f113a5

[ Voor 6% gewijzigd door Tripl3 D op 08-05-2025 10:16 ]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
Pascal heeft wel brute kill-offs op zijn naam staan. Hij maakte zelf ergens ook al het vergelijk tussen GoT en TLOU onder het mom van "oh shit here we go again".
Raem schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:15:
[...]
...

Hoogtepunt vond ik de Take on Me cover, tof dat ze die ook in de serie hebben gedaan.
Hier heb ik mixed feelings bij. De cover was goed, het is ook niet gescript/gefaked maar Bella speelt en zingt het nummer echt, wat voor mij qua authenticiteit het heel goed doet. Dat daar weinig aan veranderd is ben ik heel blij mee.

Alleen voelt het voor mij wel dat het gitaar stuk er maar even "bij" is gepakt en er tussen is gepropt onder het mom van "dit is een key moment dus dat moeten we er nog tussen zetten".

In de game krijg je vanaf moment 1 continue te maken met muziek/gitaar stukken en in de serie is dit de eerste keer dat er echt aandacht aan besteed wordt, voelt een beetje random.

Verder vind ik het jammer dat ze Future Days geskipt hebben, timeline wise zou het in de serie niet kunnen omdat het nummer uit 2013 is en dat in de serie-tijdlijn al na de uitbraak is. Maar het nummer is een rode draad door heel Part II en die had ik graag gezien in de serie, los van het feit dat het een fantastisch nummer is.

Geen boze gamer want ik ben zeer content met hoe ze de serie maken, enkel wat verwachtingsmanagement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Nu online

Family Guy

Spoiler tags anyone? 8)7 ;)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Nu online

Family Guy

reneetjuhh1991 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:14:

Alleen voelt het voor mij wel dat het gitaar stuk er maar even "bij" is gepakt en er tussen is gepropt onder het mom van "dit is een key moment dus dat moeten we er nog tussen zetten".

In de game krijg je vanaf moment 1 continue te maken met muziek/gitaar stukken en in de serie is dit de eerste keer dat er echt aandacht aan besteed wordt, voelt een beetje random.

Verder vind ik het jammer dat ze Future Days geskipt hebben, timeline wise zou het in de serie niet kunnen omdat het nummer uit 2013 is en dat in de serie-tijdlijn al na de uitbraak is. Maar het nummer is een rode draad door heel Part II en die had ik graag gezien in de serie, los van het feit dat het een fantastisch nummer is.
Gitaar komt wel meer terug al toch. Joel heeft het haar geleerd, repareert ze etc. Volgens mij ook een aantal kapotte gitaren voorbij gekomen.

Aflevering 1 van S02 heet wel Future Days, maar helaas geen nummer erin.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
Family Guy schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:22:
[...]

Gitaar komt wel meer terug al toch. Joel heeft het haar geleerd, repareert ze etc. Volgens mij ook een aantal kapotte gitaren voorbij gekomen.

Aflevering 1 van S02 heet wel Future Days, maar helaas geen nummer erin.
Ik kan het me niet heugen, maar misschien heb ik het wel mis in dat geval. Zal eens terug kijken vanavond.
Aflevering titel is inderdaad wel een knipoog naar het nummer en de titel dekt de lading van de aflevering ook wel vanuit het perspectief S1. Ik hoop geduldig door
spoiler:
want er gaan nog flashbacks komen van Joel en Ellie waarin zeer zeker het gitaarspelen nog voorbij komt, dus wie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
vickypollard schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:17:
[...]

Ik zie dus veel geklaag dat in de game Ellie Dina een last zou vinden en dat dat in de serie niet gebeurt. Maar eerlijk, ik heb dit echt net gespeeld en het valt allemaal wel mee. Ellie vraagt waarom Dina het niet eerder zei. Dina zegt dat ze geen last wilde zijn. Ellie zegt dat ze nu wel een last is. Ellie doet de oogjes dicht, alles is weer oké en Dina gaat in principe mee op pad, behalve dat ze zich toch te slecht voelt.

Heb toch het idee dat mensen er in hun hoofd iets veel zwaarders van hebben gemaakt.

Zelfde geldt overigens voor dat Ellie in de game veel wraakzuchtiger zou zijn. Ook daar is eigenlijk geen sprake van op dag 1 en (tot nu toe) het grootste deel van dag 2. Ze is eerder depressief en reageert vlak op dingen.
Misschien is het verschil inderdaad wel kleiner, maar toch vind ik dat het wel een groter verschil maakt in het karakter van Ellie.

1. Eerst boos zijn, een nachtje erover slapen en daarna bekijken hoe nu verder
2. Blij zijn, seks en daarna bekijken hoe nu verder

In de game ligt haar focus veel meer op het vinden van Abby waardoor ze die boze reactie als eerste geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Kan dat ff tussen spoiler tags met een waarschwuwing? Niet iedereen hoeft die gore te zien. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
spoiler:
[quote]reneetjuhh1991 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:14:

[...]

Verder vind ik het jammer dat ze Future Days geskipt hebben.....

[/quote]

:D :D :D :D :D :D

Goede aflevering weer, mooi in verhouding met de game met wat nieuwe elementen.

in episode spoilers:
spoiler:
Ik vond het wel even spannend wat er met Dina en Ellie zou gebeuren in die fabriek. Enter Jessie!

Verder... SPORES!!! Eindelijk Spores!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

reneetjuhh1991 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:11:
spoiler:
[quote]reneetjuhh1991 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:14:

[...]

Verder vind ik het jammer dat ze Future Days geskipt hebben.....

[/quote]

:D :D :D :D :D :D

Goede aflevering weer, mooi in verhouding met de game met wat nieuwe elementen.

in episode spoilers:
spoiler:
Ik vond het wel even spannend wat er met Dina en Ellie zou gebeuren in die fabriek. Enter Jessie!

Verder... SPORES!!! Eindelijk Spores!
Zeker, jammer dat het maar 44 minuten was want er gebeurde best veel. Merced zet haar vertolking als Dina echt goed neer, mijn favoriete character dit seizoen. Tati Gabrielle als Nora ook overtuigend! En de eerste kleine hints naar
spoiler:
de rat king en de introductie van spores
.

Dus toch
spoiler:
zowel Tommie als Jessie in Seattle
, benieuwd hoe eerstgenoemde zijn rol daar invult in de serie.

En met de allerlaatste scene van deze episode hoop ik dat we wat flashbacks gaan zien in de laatste 2 afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Wat een aflevering, wat gaan ze snel met het verhaal! Maar niet te snel, kijkt heerlijk weg met dit tempo :)

spoiler:
jammer dat ze Future Days over hebben geslagen

[ Voor 25% gewijzigd door G_Dragon op 12-05-2025 20:40 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
kazuka schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:27:
[...]

Zeker, jammer dat het maar 44 minuten was want er gebeurde best veel. Merced zet haar vertolking als Dina echt goed neer, mijn favoriete character dit seizoen. Tati Gabrielle als Nora ook overtuigend! En de eerste kleine hints naar
spoiler:
de rat king en de introductie van spores
.

Dus toch
spoiler:
zowel Tommie als Jessie in Seattle
, benieuwd hoe eerstgenoemde zijn rol daar invult in de serie.

En met de allerlaatste scene van deze episode hoop ik dat we wat flashbacks gaan zien in de laatste 2 afleveringen.
Het schijnt dat de volgende aflevering een flashback-aflevering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:59
Ik vond het toch een wisselvallige aflevering.

Genoeg spanning en zit goed genoeg in elkaar, maar ik kan de haat van Ellie toch niet goed (genoeg) invoelen. En dat is toch de main drive van het verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:44
Wat een rollercoaster deze aflevering.. Enorm veel gebeurd in deze aflevering! Je vraagt je toch af wat je buiten Jacksonville doet als je al deze horror toestanden daarbuiten tegenkomt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
reneetjuhh1991 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:14:
Verder vind ik het jammer dat ze Future Days geskipt hebben
Daar was die dan toch nog! Ook al was het maar 1 regel :P
Goede aflevering weer. Vind het toch wel mooi hoe ze de verhaallijnen een beetje door elkaar gooien waardoor we nu bv ook al meer van de Scars zien. Ellie vs Nora was ook top. Toch wel blij dat ze spores terug hebben gebracht, al was het alleen maar voor deze scene.

Trouwens, staat Shimmer nou nog steeds alleen in de muziekwinkel? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
vickypollard schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:00:
[...]

Het schijnt dat de volgende aflevering een flashback-aflevering is.
Klopt inderdaad, dat zit in de
spoiler:
preview
, o.a. dat stuk in het
spoiler:
museum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Fijne aflevering wel, niet te veel afleiding en lekker tempo erin.

Ben benieuwd of ze dan volgend seizoen toch wel voor een
spoiler:
Abby
seizoen gaan, zoals in het tweede gedeelte van de tweede game. Mij lijkt dat wel verfrissend, even los van
spoiler:
Ellie en Joel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
Raem schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:47:
[...]

Daar was die dan toch nog! Ook al was het maar 1 regel :P

......

Trouwens, staat Shimmer nou nog steeds alleen in de muziekwinkel? ;(
Dit geeft wel meer canon voor het nummer in flashback afleveringen, want het nummer bestaat dus wel in het universum van de serie. Dus wellicht dat ze de begin-scene van Joel in de game in een flashback verwerken (hopefull thinking).

De game had daar inderdaad een oplossing voor om het "shimmer"-probleem op te lossen, maar in de serie lossen ze het (wederom) niet op, net als een van de paarden in aflevering 2, die staat ook nog bij dat huis op die berg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Nu online

Family Guy

Vond die scene van het Future Days zinnetje ontroerend. Je zag dat Ellie er gewoon nog niet klaar voor is.
Voor wat betreft de haat die niet voelbaar is, vanuit Ellie, what about what happened with Nora? Ik zag daar duidelijk een stukje Joel terug in Ellie.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
Family Guy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:22:
..... what about what happened with Nora? Ik zag daar duidelijk een stukje Joel terug in Ellie.
Eens, daar was de haat goed voelbaar. Op de officiele socials van The Last of Us worden nu ook comparison video's geplaatst van Ellie (tegen Nora) en Abby (tegen Joel) onder het mom van "they are very similar with vengeance".

-----

Ik snap het commentaar ook niet heel goed op dat de haat niet goed voelbaar is, heel veel mensen klagen ook dat Ellie als "bang" wordt neer gezet in de serie zodra ze een groep infected ziet. De games zijn ge-end op combat en daar wil je juist een grote groep uitroeien met een arsenaal aan wapens* en niet bang zijn.

Als ze dit 1-op-1 zouden overnemen in de serie dan zou het eerder een parodie worden omdat het dan onrealistisch is en er ook totaal geen dreiging is als er een grote groep infected op het scherm komt en de on-screen characters zouden denken "big whoop, geef me 5 minuten en het is opgelost".

* = 6 wapens, 3 molotovs, 3 smoke-bombs, 3, proximity bombs, 3 med-packs en nog een fles of baksteen meenemen is best knap. In game-lore kan dat, maar zie je dit al gebeuren in de serie? Dat wordt een flinke en zware rugzak om te sjouwen.

-----

Ik heb ook verschillende commentaren gelezen dat Jessie die groep infected wel kan uitroeien zonder gespot te worden, die mensen missen het hele concept van stalkers en hebben ook niet opgelet toen Ellie haar plan vertelde tegen Dina voor ze wisten dat er meer stalkers waren (1 persoon lokt de stalker, de andere sneakt erachter om m te grijpen). Dat is letterlijk wat er gebeurd is, Ellie werdt geswarmed door een hoop stalkers en de rest ging op Dina af. Jessie kon dus met gemak binnen sneaken en zijn gang gaan met zwaar geschut (wat Ellie en Dina niet hadden met alleen een hand-gun op zak).

-----

Tot zover mijn rage op de ragers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Mee eens. In een game is op een killing Spree gaan best leuk, maar in het echt wil je natuurlijk elk conflict vermijden, want elk conflict is een grote kans op doodgaan (en aangezien het geen game is, kun je niet respawnen :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Toch deel ik de kritiek dat de haat niet zo goed voelbaar is van Ellie. Die voel ik ook niet zo.

Ellie maakt vooral luchtige grapjes. De scene in de theaterzaal getuigde ook niet van haat maar juist van verdriet. En in de conversatie met Dina op straat is het naar mijn gevoel meer Dina die Ellie er nog van moet overtuigen dat het oké is dat Ellie mág haten in plaats van dat Ellie dat al doet.
Seattle blijkt vervolgens een compleet oorlogsgebied (inclusief verschrikkelijke oorlogsmisdaden) en Dina blijkt zwanger.
De haat komt er dan vervolgens naar Nora uiteindelijk wel uit bij Ellie, en dat an sich vind ik sterk neergezet. Maar het komt voor mij wel uit het niets in de serie.

En dan snap ik dat je in de serie niet zoals in de game eerst twee hordes infected en drie groepen WLF-soldaten kan hebben uitgemoord; maar iets meer van de haat had ik vooraf aan die confrontatie met Nora wel logischer gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Jovatov op 13-05-2025 09:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Family Guy
  • Nu online

Family Guy

vickypollard schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:37:
Mee eens. In een game is op een killing Spree gaan best leuk, maar in het echt wil je natuurlijk elk conflict vermijden, want elk conflict is een grote kans op doodgaan (en aangezien het geen game is, kun je niet respawnen :+)
En volgens mij is in de serie het 'attracting outside infected' een grotere angst. In de game is die er niet.

Wat ik wel stom vond is dat het buiten donker is met de schijnwerpers, maar vervolgens wel binnen gaan lopen met zaklampen. Dat zie je gewoon als je buiten bent 8)7

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
Jovatov schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:51:
Toch deel ik de kritiek dat de haat niet zo goed voelbaar is van Ellie. Die voel ik ook niet zo.

Ellie maakt vooral luchtige grapjes. De scene in de theaterzaal getuigde ook niet van haat maar juist van verdriet. En in de conversatie met Dina op straat is het naar mijn gevoel meer Dina die Ellie er nog van moet overtuigen dat het oké is dat Ellie mág haten in plaats van dat Ellie dat al doet.
Seattle blijkt vervolgens een compleet oorlogsgebied (inclusief verschrikkelijke oorlogsmisdaden) en Dina blijkt zwanger.
De haat komt er dan vervolgens naar Nora uiteindelijk wel uit bij Ellie, en dat an sich vind ik sterk neergezet. Maar het komt voor mij wel uit het niets in de serie.

En dan snap ik dat je in de serie niet zoals in de game eerst twee hordes infected en drie groepen WLF-soldaten kan hebben uitgemoord; maar iets meer van de haat had ik vooraf aan die confrontatie met Nora wel logischer gevonden.
Ik verwijs nog eens naar mijn post: vickypollard in "[Serie] The Last of Us". De haat die Ellie in de game zou vertonen wordt enorm overschat en komt pas echt tot uiting bij Nora. Ze is vooral depressief.

Show Ellie is ook depressief, maar we zijn wel 3 maanden verder dan de game, en net als depressieve mensen in het echt vaak doen, toont ze zich naar de buitenwereld alsof het goed gaat en heeft ze ook daadwerkelijk goede momenten. Maar er zit duidelijk meer, zodra ze alleen is met haar gedachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
reneetjuhh1991 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:35:
[...]

Eens, daar was de haat goed voelbaar. Op de officiele socials van The Last of Us worden nu ook comparison video's geplaatst van Ellie (tegen Nora) en Abby (tegen Joel) onder het mom van "they are very similar with vengeance".

-----

Ik snap het commentaar ook niet heel goed op dat de haat niet goed voelbaar is, heel veel mensen klagen ook dat Ellie als "bang" wordt neer gezet in de serie zodra ze een groep infected ziet. De games zijn ge-end op combat en daar wil je juist een grote groep uitroeien met een arsenaal aan wapens* en niet bang zijn.

Als ze dit 1-op-1 zouden overnemen in de serie dan zou het eerder een parodie worden omdat het dan onrealistisch is en er ook totaal geen dreiging is als er een grote groep infected op het scherm komt en de on-screen characters zouden denken "big whoop, geef me 5 minuten en het is opgelost".

* = 6 wapens, 3 molotovs, 3 smoke-bombs, 3, proximity bombs, 3 med-packs en nog een fles of baksteen meenemen is best knap. In game-lore kan dat, maar zie je dit al gebeuren in de serie? Dat wordt een flinke en zware rugzak om te sjouwen.

-----

Ik heb ook verschillende commentaren gelezen dat Jessie die groep infected wel kan uitroeien zonder gespot te worden, die mensen missen het hele concept van stalkers en hebben ook niet opgelet toen Ellie haar plan vertelde tegen Dina voor ze wisten dat er meer stalkers waren (1 persoon lokt de stalker, de andere sneakt erachter om m te grijpen). Dat is letterlijk wat er gebeurd is, Ellie werdt geswarmed door een hoop stalkers en de rest ging op Dina af. Jessie kon dus met gemak binnen sneaken en zijn gang gaan met zwaar geschut (wat Ellie en Dina niet hadden met alleen een hand-gun op zak).

-----

Tot zover mijn rage op de ragers....
In de game moet je op een normale/lastige moeilijkheidsgraad het ook wel wat voorzichtiger aan doen, je hebt inderdaad wel een grotere uitrusting maar kunt ook niet altijd guns blazing alsof het Call of Duty is elk gevecht aan gaan.
Vaak heb je van die 6 wapens alsnog maar een paar kogels beschikbaar en zul je ook meer moeten 'looten' om aan onderdelen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
vickypollard schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:04:
[...]

Ik verwijs nog eens naar mijn post: vickypollard in "[Serie] The Last of Us". De haat die Ellie in de game zou vertonen wordt enorm overschat en komt pas echt tot uiting bij Nora. Ze is vooral depressief.

Show Ellie is ook depressief, maar we zijn wel 3 maanden verder dan de game, en net als depressieve mensen in het echt vaak doen, toont ze zich naar de buitenwereld alsof het goed gaat en heeft ze ook daadwerkelijk goede momenten. Maar er zit duidelijk meer, zodra ze alleen is met haar gedachten.
Ik had dus in de scene met de gitaar in het theater dus óók iets van (onderhuidse) haat verwacht te zien. Nu zag ik daar alleen depressiviteit/dat het haar niet lukte om het liedje verder af te spelen.
Die snap ik, het doet haar teveel aan Joel denken. Maar dat ze dat verdriet omzet in woede zie je daar niet.

In de game heeft Ellie al veel meer mensen vermoord. Ze is uberhaupt dus beter opgewassen tegen de hordes infected/WLF-soldaten/Seraphites.
In de serie is ze dat (logischerwijs) minder. Toch kiest ze ervoor nadat ze voor de tweede dag op rij ternauwernood is ontsnapt aan infected/WLF-soldaten om in haar eentje een WLF-ziekenhuis te betreden en Nora met een loden pijp te bewerken.

Die keuze kan ik in de serie minder goed begrijpen/meevoelen dan ik in de game kon. Het is ook niet dat ik de 'goede momenten' ongeloofwaardig vind. Het woede-moment komt alleen verder uit het niets.

[ Voor 3% gewijzigd door Jovatov op 13-05-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
Jovatov schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:51:
De scene in de theaterzaal getuigde ook niet van haat maar juist van verdriet.
De game heeft precies dezelfde scene, zodra je de gitaar vind speel je de intro en zingt Ellie de eerste zin van het nummer en daarna een cut-off. Die scene is in de game voor mijn ervaring ook puur verdriet en totaal geen haat.

Nu ik dit schrijf vraag ik me af of dat ook het punt is wat je wil maken, dat er in de game óók geen haat is op dat moment.

-----
[...]

Eens, ik ben nu bezig met een replay van Part II
spoiler:
ben net voorbij het stuk waar Ellie gevangen wordt genomen door WLF vlak na het Seravena Hotel
en ik zie die haat ook niet zo sterk zoals veel mensen het laten lijken.

-----
dutchgio schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:16:
[...]

Vaak heb je van die 6 wapens alsnog maar een paar kogels beschikbaar en zul je ook meer moeten 'looten' om aan onderdelen te komen.
Klopt maar in serie-lore zou het al ongeloofwaardig zijn om met 6, al zijn het lege, wapens te lopen op zak.
In de game heb je inderdaad continue momenten dat je moet plannen, tactisch moet zijn en moet scavengen om door een battle te komen, maar dat 1-op-1 overnemen naar TV zou m.i. nog steeds een parodie worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hotymoty
  • Laatst online: 07:26
Ellie in de game komt over als een verknipte/depressieve meid die maar 1 doel heeft: wraak.

Ellie in de serie komt over als een verwend kind die veelvuldig fuck en fack zegt, maar mij geen enkel moment overtuigd dat zij echt op killingspree gaat en Joel wil avengen.

Sorry, maar de casting van Ellie is echt een gigantische misser. Leuke meid, maar kan totaal geen gevoel overbrengen op de kijker.

[ Voor 3% gewijzigd door hotymoty op 13-05-2025 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:24
@hotymoty
Eens!
In seizoen 2 is ze veels te jolly/lollig/vrolijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
reneetjuhh1991 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:21:
[...]

De game heeft precies dezelfde scene, zodra je de gitaar vind speel je de intro en zingt Ellie de eerste zin van het nummer en daarna een cut-off. Die scene is in de game voor mijn ervaring ook puur verdriet en totaal geen haat.

Nu ik dit schrijf vraag ik me af of dat ook het punt is wat je wil maken, dat er in de game óók geen haat is op dat moment.
Mijn punt is niet zozeer dat ik vind dat uit die scene de haat zou moeten blijken. Wel dat er een gebrek aan haat is in zowel die scene uit de serie alswel alle andere scènes behalve die laatste scene met Nora.
In de game ben je veel meer als killing machine door Seattle aan t bonjouren. Dat doet Ellie in de serie niet waarmee de haat dus voor mij uit het niets komt.

Daarmee is dit vooral een kritiekpuntje op de schrijvers (die verder los hiervan de sterkste gameverfilming neerzetten die ik ooit heb gezien).
En verder doet Bella Ramsey zelf het naar mijn idee uitstekend en er is ook helemaal niets mis met de keuze voor hen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jovatov op 13-05-2025 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Laatst online: 31-08 23:35
BigF25 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:44:
@hotymoty
Eens!
In seizoen 2 is ze veels te jolly/lollig/vrolijk..
Dat lijkt me meer op het conto van de schrijvers dan de actrice. Die grapjes en nonchalance bedenkt Bella niet zelf, dat is zo geschreven.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Stukfruit schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:32:
[...]

... Doen ze dat wel, dan zie ik dit muteren in een tweede TWD.
Om mezelf maar even te quoten...

Behalve de aflevering met Joel is dit seizoen tot nu toe weinig meer dan TWD. Erg jammer.

Misschien is het anders als je de games hebt gespeeld, maar als niet-gamer is het heel vervelend dat er opvallend weinig wordt gedaan met de immuniteit van Ellie, of iets anders dan de zoveelste reis die wordt neergezet om te tonen dat de nog levende mensen het grote slecht zijn :P

Als liefhebber van goed filmmateriaal is dit op de mooie beelden na niet erg goed te noemen. Zelfs Jeffrey Wright kan dat niet fixen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 14-05-2025 03:54 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Nu online

Family Guy

Ellie is geboren tijdens de pandemie dus ik snap wel dat zij meer in 'rust' is dan mensen die de pre-pandemie meegemaakt hebben. Voor haar is de wereld altijd al geweest zoals die is dus haar emoties zullen wat dat betreft meer standaard kunnen zijn.

Wel gaaf dat de stealth/stalkers veel dreigender zijn gemaakt. In de game vond ik die wel tegenvallen en makkelijk te counteren.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Deze aflevering vond ik wel weer sterker, maar dit seizoen heeft wel één fing gemeen met de laatste van GoT, in de donkere scenes zie ik echt bijna niets ook al staat brightness op max.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:46:
Deze aflevering vond ik wel weer sterker, maar dit seizoen heeft wel één fing gemeen met de laatste van GoT, in de donkere scenes zie ik echt bijna niets ook al staat brightness op max.
Dan zijn de instellingen van je TV niet goed...
Google/ Youtube eens naar de beste (HDR) instellingen van je TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:54
Hier met het hbo premium abonnement geen probleem eigenlijk op mijn philips oled met hdr etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Nu online

Family Guy

Idem, geen kijkproblemen ervaren. Donker, ja, maar dat is ook wel de bedoeling in sommige momenten.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZnaSXmrA2dBoIMy7EIG-_c7kF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aykGue7FEFxwUvL1gGho4JjS.jpg?f=fotoalbum_large

Hihi deze vond ik dan wel weer geestig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mooie aflevering, ze deden de flashbacks grotendeels eer aan. Lijkt me toch surrealistisch als je als Naughty Dog medewerker een set oploopt die vrijwel 1 op 1 uit de game is nagemaakt.

En niet verwacht dat we Joe Pantoliano te zien zouden krijgen in deze serie, mooie maar korte rol als
spoiler:
Eugene

Afbeeldingslocatie: https://y.yarn.co/d55e6001-5d77-4391-853f-e4f3fb06e6a0_text.gif

En, nog een acteur die we in Intergalactic gaan terugzien met Tony Dalton. De HBO / Playstation cross-over is wel erg nadrukkelijk aanwezig :P

Dit is ook de episode geregisseerd door Druckmann zelf en dat merk je heel duidelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door kazuka op 19-05-2025 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Dit vond ik de minste aflerving tot nu toe...
Hopelijk ia de volgende beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mooie aflevering, gaf een mooienoverzicht van de relatie tussen Ellie en Joel, leek eerst de goede kant op te gaan maar brokkelde daarna af.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]

Het grappige is dus dat ik het spel nu aan het spelen ben en bij dat gedeelte ben en ik ben het dus totaal met je oneens. De haat in de game is veel meer voelbaar. Telkens zegt ze dingen als "where are you Nora". Ook maakt ze continu opmerkingen als ze iemand van WLF vermoord als "You had that coming, fucker". Ook maakt ze telkens bij het vinden van briefjes opmerkingen waaruit blijkt dat de haat naar WLF diep zit. Als ik jou reactie lees vraag ik me een beetje af of we wel dezelfde game spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Mooie aflevering in de diepere relatie tussen Joel en Ellie vooral vanuit Ellie.

Vond het alleen wel raar dat er heel uitgebreid gedaan werd over Eugène, tuurlijk voor het verhaal.
Maar voor die andere kerel die nog hangend aan dat paard voorbij kwam werd geen enkele moeite gedaan om die bijvoorbeeld thuis te brengen, zelfs geen woord daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik vond het ook een heerlijke aflevering, waarin je goed ziet hoe gelukkig Ellie in het begin is, maar langzamerhand toch begint te twijfelen aan het verleden en of Joel de waarheid vertelde over de firefly's.
Dat gecombineerd met puberaal gedrag en Joel die probeert een vader te zijn met alle begrijpelijke fouten die daarbij komen kijken, maakt dit een hele begrijpelijke situatie.

Toen Ellie die eerste taart kreeg en al gelijk had aangevallen terwijl Joel nog een mes zocht, geweldig gewoon!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aggressor schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:01:
Dit vond ik de minste aflerving tot nu toe...
Hopelijk ia de volgende beter
Ooh ik kwam eigenlijk naar het topic om precies tegenover gestelde te posten.
De dood van Joel is schokkender en daarom voor de kijker indrukwekkender als aflevering zelf maar als gamer zag ik dat natuurlijk aankomen en vond ik daarom deze aflevering bijzonderder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
segil schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:10:
Ik vond het ook een heerlijke aflevering, waarin je goed ziet hoe gelukkig Ellie in het begin is, maar langzamerhand toch begint te twijfelen aan het verleden en of Joel de waarheid vertelde over de firefly's.
Dat gecombineerd met puberaal gedrag en Joel die probeert een vader te zijn met alle begrijpelijke fouten die daarbij komen kijken, maakt dit een hele begrijpelijke situatie.

Toen Ellie die eerste taart kreeg en al gelijk had aangevallen terwijl Joel nog een mes zocht, geweldig gewoon!
In de serie vond ik de nadruk iets te veel liggen op het puberale gedrag. Alsof dat de voornaamste reden is wat de afstand tussen haar en Joel creëerde. Pas op het einde komt dan weer meer de twijfel wat er bij de fireflies is gebeurd naar boven. In de game wordt daar meer de nadruk op gelegd, waarbij ze Joel nogmaals confronteert met wat er is gebeurd en hij opnieuw tegen haar liegt.

Maar verder wel een goede aflevering. Alleen door alle Bella Ramsey Buzz Lightyear memes ervaarde ik de Apollo 11 scene ineens heel anders. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
De laatste aflevering is gelekt, dus pas op voor spoilers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Raem schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:30:
De laatste aflevering is gelekt, dus pas op voor spoilers.
Gelekt nog wel? Hoeveel afleveringen hebben we nog tot de finale of komt er echt nog maar eentje? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:47:
[...]

Gelekt nog wel? Hoeveel afleveringen hebben we nog tot de finale of komt er echt nog maar eentje? :o
Haha nee de laatste aflevering is de finale, dat is de gene die nu denk ik dan online staat ergens(Die over 2 dagen komt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
G_Dragon schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:47:
[...]

De aankomende aflevering (aflevering 7) is de seizoen finale. Hij was schijnbaar al te bekijken via Apple TV.

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 23-05-2025 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Carlos0_0 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:49:
[...]

Haha nee de laatste aflevering is de finale, dat is de gene die nu denk ik dan online staat ergens(Die over 2 dagen komt).
Raem schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:50:
[...]

De aankomende aflevering (aflevering 7) is de seizoen finale. Hij was schijnbaar al te bekijken via Apple TV.
Nee nu alweer de finale joh? Wat gaat het toch ongelooflijk snel, want het kijkt zo heerlijk weg! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vickypollard
Series zijn tegenwoordig wel erg kort ja. Hadden er gemakkelijk 10 kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:51:
[...]

[...]

Nee nu alweer de finale joh? Wat gaat het toch ongelooflijk snel, want het kijkt zo heerlijk weg! :D
Ja zijn er inderdaad maar 7

IMDB: The Last of Us (TV Series 2023– ) - Episode list

Sommige series zijn tegenwoordig wel erg kort, ik vind het niet erg dat het geen 25 afleveringen meer zijn.
Maar een 10/12 vind ik meer dan zat, wat wel vaak is als het maar een paar afleveringen zijn. dan zijn het lange afleveringen van een uur of langer.
Dat is dus nu ook zo zie ik bij Seizoen 2, de meeste afleveringen zijn bijna 1 uur. waarvan 1 maar 45 min is(Laatste aflevering geen idee nog).

Maar goed ook al ondanks de lange afleveringen, vind ik het ook jammer 7 afleveringen maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Carlos0_0 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:00:
[...]

Ja zijn er inderdaad maar 7

IMDB: The Last of Us (TV Series 2023– ) - Episode list

Sommige series zijn tegenwoordig wel erg kort, ik vind het niet erg dat het geen 25 afleveringen meer zijn.
Maar een 10/12 vind ik meer dan zat, wat wel vaak is als het maar een paar afleveringen zijn. dan zijn het lange afleveringen van een uur of langer.
Dat is dus nu ook zo zie ik bij Seizoen 2, de meeste afleveringen zijn bijna 1 uur. waarvan 1 maar 45 min is(Laatste aflevering geen idee nog).

Maar goed ook al ondanks de lange afleveringen, vind ik het ook jammer 7 afleveringen maar.
Mwa gezien het verhaal in de spellen, zouden ze gemakkelijk minimaal 12 afleveringen kunnen doen om zo op alle details in te gaan. Heb nu soms het idee dat ze dingen weg laten omdat er maar 7 afleveringen zijn, maar teveel afleveringen is inderdaad ook weer een doodsteek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:03:
[...]

Mwa gezien het verhaal in de spellen, zouden ze gemakkelijk minimaal 12 afleveringen kunnen doen om zo op alle details in te gaan. Heb nu soms het idee dat ze dingen weg laten omdat er maar 7 afleveringen zijn, maar teveel afleveringen is inderdaad ook weer een doodsteek.
Nou ja wat wel zo is in dit geval, eigenlijk zijn het geen 7 afleveringen. Want het 2de spel wordt in 2 seizoenen gemaakt.
Maar goed dat 2de deel of te wel seizoen 3 is nog even wachten :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
G_Dragon schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:03:
[...]

Het is de seizoen finale. Niet de allerlaatste aflevering van de serie. Het verhaal gaat in seizoen 3 verder en volgens mij is seizoen 4 ook al semi-bevestigd.

https://screenrant.com/th...uture-craig-mazin-update/

[ Voor 7% gewijzigd door Raem op 23-05-2025 09:11 ]

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, ~[PS4] The Last of Us: Part II of ~[Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic