Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-06 14:14
Jovatov schreef op maandag 14 april 2025 @ 21:41:
[...]

... en de dynamiek Ellie/Joel wordt fijn neergezet.
Nou inderdaad. Het is duidelijk dat er zich iets heeft afgespeeld tussen die twee waardoor de relatie erg verbitterd is.

Ik vond verder Pedro erg prettig als Joel in deze aflevering. Leuk ook om te zien hoe Joel z'n plek heeft gevonden in Jackson.

spoiler: verhaalspoilers, *niet lezen als je de game niet kent*
Vond het wel interessant dat ze de scene met Joel op zijn veranda al lieten zien, maar dan dat Ellie doorliep. Ik gok zo dat we later de scene nogmaals zien, maar dat Ellie toch terugloopt.

Verder weet ik nog niet wat ik ervan vindt dat ze Abby zo geïntroduceerd hebben. Het voelt een beetje alsof een belangrijke onthulling al half verklapt is. Maar mogelijk dat de niet-gamers dit zien als een gevalletje "gaat achter Joel aan, maar het lukt niet en uiteindelijk winnen Ellie en Joel en leefde iedereen nog lang en gelukkig." :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
the stealth-infected is een aangename toevoeging. zat niet in het spel. brengt de spanning omhoog.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 14-04-2025 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
Stalkers zitten wel in het spel en ik reageer daar hetzelfde op als Ellie :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vond het los van Abby best wel trouw aan het spel, ben benieuwd of ze “het” ook durven aan het begin van het seizoen zoals dat aan het begin van de game zit.

Verder vond ik het gebouw waar ze in gingen wel heel erg als een decor ogen, dat kan wel beter.
Hond, bierflesje en de val waren wel leuke knipogen naar de video game, ik vind dat dan leuk maar mijn vrouw die de game niet gespeeld heeft (of überhaupt video spelletjes speelt), heeft dat niet door en dat doen ze toch wel goed.

Typische 1e aflevering waar ze wat zaken neer moeten zetten maar ik kijk wel uit naar de volgende afleveringen in ieder geval.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:58

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hele vette aflevering, sfeer gelijk goed neer gezet. Constant dat beklemmende gevoel wat je in de game ook hebt.

En die stealth stalker... net zo fucked up als in de game, ik hou ervan :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:10

s0kkie

Cowabunga

Ellie heeft de gezichtsuitdrukkingen van een plant, dat ze gaan scouten in de supermarkt is helemaal niet voor het feestje, dat was pas de volgende dag.
Dina en Jesse waren spot on. Abby en haar groep zien voor dat ze de WLF joinen was ook wel oke.
En zoals seizoen 1 wéér gebrek aan infected, in de supermarkt maar 2, really? Het hoeven er niet zoals in de game daar minimaal 10 te zijn, maar 2 was ook wel weer heel lazy.

[ Voor 11% gewijzigd door s0kkie op 15-04-2025 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:37
s0kkie schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:05:
Ellie heeft de gezichtsuitdrukkingen van een plant, dat ze gaan scouten in de supermarkt is helemaal niet voor het feestje, dat was pas de volgende dag.
Dina en Jesse waren spot on. Abby en haar groep zien voor dat ze de WLF joinen was ook wel oke.
En zoals seizoen 1 wéér gebrek aan infected, in de supermarkt maar 2, really? Het hoeven er niet zoals in de game daar minimaal 10 te zijn, maar 2 was ook wel weer heel lazy.
Ik vond de één op één scene met de stalker juist erg goed gedaan. Als dat er meer waren geweest had dat weinig toegevoegd of was het misschien zelfs wel minder sterk geweest.

En als we de trailers mogen geloven komt er nog een hele horde met infected aan, dus geen zorgen. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:23

lasharor

7 december 2004

Donstil schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:10:
Vond het los van Abby best wel trouw aan het spel, ben benieuwd of ze “het” ook durven aan het begin van het seizoen zoals dat aan het begin van de game zit.

Verder vond ik het gebouw waar ze in gingen wel heel erg als een decor ogen, dat kan wel beter.
Hond, bierflesje en de val waren wel leuke knipogen naar de video game, ik vind dat dan leuk maar mijn vrouw die de game niet gespeeld heeft (of überhaupt video spelletjes speelt), heeft dat niet door en dat doen ze toch wel goed.

Typische 1e aflevering waar ze wat zaken neer moeten zetten maar ik kijk wel uit naar de volgende afleveringen in ieder geval.
Ik heb TLOU2 denk ik voor zo'n 60% gespeeld voordat het saai begon te worden. Mijn vrouw heeft af en toe mee gekeken en zelfs die begreep alle referenties naar de videogame in die scene.

Moet zeggen dat ze ook op een gegeven moment een beetje afgeleid was. Er zat een heel stuk in deze aflevering die ik eigenlijk best had willen skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik moet zeggen dat het beeld erg scherp en van hoog niveau is voor een streaming-kwaliteit (4K dolby vision). waarschijnlijk de beste tot nu toe van wat ik allemaal gezien heb. de bitrate draait rond de 20-25 mb/s, wat dus erg knap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:49
Goede eerste aflevering. Zit de beet op Ellie ook in het spel? Kan het me niet meer herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Bij mijn weten niet. Ik denk dat het een manier van de serie was om nog eens te benadrukken dat het iets is wat ze verborgen moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lasharor schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:24:
[...]

Ik heb TLOU2 denk ik voor zo'n 60% gespeeld voordat het saai begon te worden. Mijn vrouw heeft af en toe mee gekeken en zelfs die begreep alle referenties naar de videogame in die scene.
Ooh geinig, nee mijn vrouw had dat niet maar die kijkt ook niet mee als ik zit te gamen dus ziet dit allemaal voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hotymoty schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:37:
Goede eerste aflevering. Zit de beet op Ellie ook in het spel? Kan het me niet meer herinneren.
Ik heb de aflevering nog niet gezien, maar dit komt in de eerste game wel terug, zie:
YouTube: Joel Finds Out Ellie Is Infected Scene (2023) - The Last Of Us

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
dutchgio schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:51:
[...]

Ik heb de aflevering nog niet gezien, maar dit komt in de eerste game wel terug, zie:
YouTube: Joel Finds Out Ellie Is Infected Scene (2023) - The Last Of Us
Nee die beet bedoelde ik niet, meer zeg ik niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
hotymoty schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:37:
Nee, zit er niet in. Ik dacht eerst dat ze zo aan Dina duidelijk wilde gaan maken dat ze immuun is. (Vrijscene waarbij ze dan de beet ziet). Maar Ellie heeft er dus ondertussen al een "normaal" litteken van gemaakt, dus dat zal het niet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Isabela Merced inderdaad erg goed als Dina, vond haar ook goed in de 2e Sicario film en in de laatste Alien film.

Blijft gaaf dat ze veel dezelfde muziek uit de game blijven gebruiken en het openingsshot in de feesttent was echt spot on. Leuk cameo rolletje van Santaolla op het bekende instrument. Sfeer uit de games weten ze echt perfect over te zetten naar dit format en de kleine aanpassingen (zoals de echtgenote van Eugene) vind ik juist als speler van de game wat extra toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:11
Zeer goede eerste aflevering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Precies the walking dead.
En dat vallen en een uitweg zoeken net zoals in 100 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-05 09:44
Net de eerste aflevering gezien (the games nooit gespeeld) Maar wat een verschil met seizoen 1.. Kan net net zo goed twilight kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Dan ben ik benieuwd waarom je dat vindt. Ik ken zelf Twilight niet, dus dat zegt mij niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:43
Farabi schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:03:
the stealth-infected is een aangename toevoeging. zat niet in het spel. brengt de spanning omhoog.
Jawel maar ze zijn zeldzaam. In het eerste spel kom je ze alleen tegen in de kelder van het hotel, en in de bunker waar je veel kindertekeningen en speelgoed tegenkwam.

Deel 2 heb ik maar 1x gespeeld omdat het verhaal mij niet zo beviel, maar daar moest je dacht ik door een kantoorruimte heen vol met stalkers en die gedragen net zo als in de serie.

Tot nu wel genoten van deze aflevering, en wat een ongelooflijk goed gecaste Abby. Zij was ook sterk in de serie Unbelievable.

[ Voor 6% gewijzigd door D. Ninjai op 19-04-2025 19:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Aight!

'A toy robot...'

D. Ninjai schreef op donderdag 17 april 2025 @ 21:07:
[...]

Jawel maar ze zijn zeldzaam. In het eerste spel kom je ze alleen tegen in de kelder van het hotel, en in de bunker waar je veel kindertekeningen en speelgoed tegenkwam.

Deel 2 heb ik maar 1x gespeeld omdat het verhaal mij niet zo beviel, maar daar moest je dacht ik door een kantoorruimte heen vol met stalkers en die gedragen net zo als in de serie.

Tot nu wel genoten van deze aflevering, en wat een ongelooflijk goed gecaste Abby. Zij was ook sterk in de serie Unbelievable.
Ja die kantoor ruimte, daar zat ik wel met zweethandjes toen ik dat in de game speelde!

Vond het wel tof gedaan in de serie! Ook dat je die stalker in de achtergrond steeds zag haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
Morgen is het zover:

spoiler: verhaalspoiler
de dood van Joel

Schijnt ook de door critici best beoordeelde aflevering te zijn.

spoiler:
Ik gok zo dat het publiek het wat minder vindt >:)

[ Voor 3% gewijzigd door vickypollard op 20-04-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wederom fantastische aflevering. Volgens mij is een flink deel van het budget wel naar deze episode gegaan, holy moly.

Ik vraag me af of een eental dingen die we deze episode zagen oorspronkelijk ook gepland waren voor de game maar door gebrek aan tijd en budget niet lukte. Hopelijk laat Druckmann daar wat meer over los, moet de officiële podcast nog luisteren.

Benieuwd hoe mensen die de game niet gespeeld hebben deze episode ervaren.

edit: en een mooie kleine cameo voor Ashley Johnson voor de oplettende luisteraar.

[ Voor 8% gewijzigd door kazuka op 21-04-2025 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:24

jdh009

FP ProMod
Moet zeggen dat de aflevering inderdaad goed in elkaar zat! Bij het spelen van de game had ik totaal geen sympathie voor de kant van Abby, maar in twee afleveringen was dit in mijn ogen een stuk beter opgebouwd dan in het hele spel.

Wel jammer dat "an eye for an eye makes the world go blind" niet de beste filosofie is om naar te leven... maar het ‘begrip’ is er bij mij nu wel iets meer dan in de game.

Ik denk dat dit gemiddeld genomen voor de kijker toch een minder grote schok is dan voor de gamer, aangezien je in het spel tig uur aan het spelen bent als Joel, terwijl je bij het alleen volgen van hem die binding een stuk minder voelt.

Wat mij opvalt, is dat de serie veel effectiever lijkt in het opbouwen van empathie voor Abby dan de game. Waar je in het spel pas na Joel’s dood
spoiler: niet lezen als je spelzaken niet wilt weten
gedwongen wordt om haar verhaal te spelen en dus pas laat ziet wat haar beweegt, inclusief haar eigen morele strijd en hoe ze zich ontwikkelt buiten het geweld om,
krijg je in de serie al vóór die gebeurtenis een iets duidelijker beeld van wie zij is en wat haar drijft. Daardoor voelt haar actie minder als een brute verrassing, maar als iets tragisch wat je ergens kunt plaatsen, zelfs al ben je het er niet mee eens.

Het verschil in medium speelt daar natuurlijk ook een grote rol in. In de game bén je Joel, je speelt urenlang als hem, je maakt 'zijn' keuzes, je bent betrokken bij zijn gevechten, zijn verlies, zijn band met Ellie. Dat zorgt voor een diepe identificatie, waardoor Abby’s daad als een persoonlijke aanval voelt. In de serie kijk je alleen naar hem, je leeft mee, maar ik zit er toch iets afstandelijker in. Daardoor komt haar wraakactie minder hard binnen, en merk ik dat ik sneller opensta voor haar kant van het verhaal.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
Waarom klopt deze aflevering niet?

In de game zijn Tommy en Joel op pad en bij de confrontatie met Abby, niet Dina. Toch?

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vissa66 schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:22:
Waarom klopt deze aflevering niet?

In de game zijn Tommy en Joel op pad en bij de confrontatie met Abby, niet Dina. Toch?
Klopt, het is dan ook een adaptation van de game, geen 1 op 1 kopie. Er zullen soms keuzes gemaakt moeten worden die volgens de makers beter werken voor het TV format en het andere publiek (zoals mensen die de game nooit gespeeld hebben) dat deze serie kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ik denk dat ik ook binnenkort Seizoen 1 nog maar eens ga kijken, heb nog 1 aflevering van een andere serie te zien.
De rest is bezig en wacht ik tot het hele seizoen erop staat, dus kan ik wel even dit opnieuw kijken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
Emmy voor Kaitlyn Dever aub, jemig wat speelt ze Abby ontzettend sterk!

Verder ook eens dat dit een sterke aflevering was. En inderdaad, de serie bouwt het beter op dan de game wat betreft de introductie van Abby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
Ben net klaar met kijken en... poeh, heftig. Ik wist wat ging komen, maar ik voelde hem toch wel behoorlijk :|

De wijzigingen ten opzichte van de game zijn hier wat mij betreft echt een goede keuze.

En inderdaad, Kaitlyn als Abby was een goede keuze. Maar toch ook petje af voor de rest wat mij betreft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
Ik vind het toch wel jammer dat de motieven van Abby volledig al bekend waren. Het shock-effect is bij mij daardoor beetje weggebleven…

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rubberen
Godver..

Als niet speler van de game was dit toch best heftig. Ik dacht dit komt toch wel goed, toch? Toen het gebeurde was ik oprecht pissed en in kleine shock.. Voor mij nogmaals het bewijs hoe goed deze serie wel niet is.

Moet wel zeggen dat ik atm niet goed begrijp hoe goed de serie nu zal blijven zonder dit personage.

Phoeh..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Oei ik had niet verwacht dat ze de dood van Joël zo 1:1 over zouden nemen, voor de niet gamers wel een goeie plottwist in de serie zo.

Eerste aflevering moest ik wat inkomen maar deze vond ik (los van het shock effect) erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Erg goede aflevering weer. En Kaitlyn Dever doet het geweldig. Was wel even bang dat ze Joel te angstig zouden laten lijken of proberen op Abby in te praten, omdat hij begon met "I saved you". Maar dat veranderde gelukkig.

De aanval op Jackson was ook gaaf. Al vond ik de 1 op 1 tussen Tommy en de Bloater wel wat zwak en makkelijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 19:40
Goede aflevering weer, ik vind het wel allemaal te snel gaan nog steeds, minder snel als s1 gelukkig, dat wel. Maar denk dat wat er in deze aflevering gebeurde meer impact had als oa s1 wat meer afleveringen zou hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Pharminepulse op 22-04-2025 00:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sterk begin van het seizoen, zowel qua acteerprestaties als de productie!
In epsiode 1 was ik erg onder de indruk van Pedro Pascal/Joel bij de therapeut, waarbij hij alleen met zijn gezicht de worsteling liet zien over wat hij heeft gedaan om Ellie te redden. Met dan als conclusie: "I saved her". Episode 2 laat je vanaf het moment dat de infected uit de grond komen niet meer los met de aanval op Jackson en tegelijkertijd Abby/Joel/Ellie.

Ik hoop van harte dat de rest van het seizoen net zo gaaf/boeiend blijft! Seizoen 1 piekte voor mij met aflevering 3 (Bill & Frank). Die was zo goed dat de tussenstops op weg naar Salt Lake City voor mij minder boeiend waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:17
Heerlijke aflevering, het einde boeide mij eigenlijk niet zo. Was jaren geleden al gespoiled, dus wist wat er komen ging. En ik heb verder niet zo heel veel met Joel/Ellie
Maar de aanval van de zombies! Echt tof gedaan, deed mij heel erg denken aan de aflevering Hardhome van Game of Thrones.

[ Voor 9% gewijzigd door Remy!!!! op 22-04-2025 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Jammer dat ze gewoon geen fuck geven om de game, 90% van de tweede aflevering klopte gewoon niet met de game, behalve de scene met Joel, die was wel spot on.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
s0kkie schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:36:
Jammer dat ze gewoon geen fuck geven om de game, 90% van de tweede aflevering klopte gewoon niet met de game, behalve de scene met Joel, die was wel spot on.
Klopt niet met de game?
De serie is gebaseerd op het spel en gemaakt in samenwerking met de makers van de spellen. Het is nooit de bedoeling geweest om het precies na te maken. Er zitten véél verschillen in (mis je de maskers en zwevende sporen niet? 🤫) en dat is prima. Kijk het als een TV serie en vergelijk niet elke minuut met het spel…

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 22-04-2025 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Dan moesten ze er gewoon een apart verhaal binnen het zelfde TLOU universum van maken als ze niet trouw blijven aan het originele verhaal van de game |:(
Snap dat er dingen aangepast moeten worden om het fittend voor een TV serie te maken, maar compleet plot stukken veranderen en nutteloze dingen toe te voegen?
Zal vast weer later in het seizoen door stukken gerusht worden omdat ze te veel tijd hebben besteed aan onzin verhaal (looking at you seizoen 1 episode 3).

[ Voor 20% gewijzigd door s0kkie op 22-04-2025 11:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

s0kkie schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:30:
Dan moesten ze er gewoon een apart verhaal binnen het zelfde TLOU universum van maken als ze niet trouw blijven aan het originele verhaal van de game |:(
Snap dat er dingen aangepast moeten worden om het fittend voor een TV serie te maken, maar compleet plot stukken veranderen en nutteloze dingen toe te voegen?
Zal vast weer later in het seizoen door stukken gerusht worden omdat ze te veel tijd hebben besteed aan onzin verhaal (looking at you seizoen 1 episode 3).
Episode 3 wordt juist door veel critici het hoogst beoordeeld. Ik vond het ook 1 van de beste afleveringen vorig seizoen omdat we meer te weten krijgen over Bill en Frank. Jammer dat de episode werd gereview bombed door de anti-woke / DEI brigade.

Het is ook wel grappig en hypocrisie ten top dat veel mensen nu zeuren over Kaitlin Dever die klein en tenger is ten opzichte van de game versie van Abbie, terwijl er 5 jaar geleden moord en brand werd geschreeuwd in TLOU2 dat Joel werd vermoord door een gespierde vrouw, omdat het niet in het plaatje past van de male power fantasy definitie :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D. Ninjai
Raem schreef op maandag 21 april 2025 @ 22:19:
De aanval op Jackson was ook gaaf. Al vond ik de 1 op 1 tussen Tommy en de Bloater wel wat zwak en makkelijk gedaan.
Toch vond ik het wel herkenbaar met de game. Flamethrower op een Bloater en maar hopen dat ie op tijd neergaat :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
s0kkie schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:30:
Wat is er leuk aan een 1:1 overname van de game? Dan kun je net zo goed een playthrough op Youtube kijken.
Ik vind het juist mooi dat de basis hetzelfde blijft, maar er dingen toegevoegd en/of aangepast worden zodat het voor de gamer verfrissend en verrassend blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb recent deel 2 van de game uitgespeeld en had erg zin in seizoen 2 van de serie. Ik weet dat ik daardoor heel anders naar de serie kijk dan een aantal hier. Maar ik ben teleurgesteld. Het acteerwerk is sneu, Bella was in s1 nog te doen maar ze acteert als een natte krant en is "grappig" op ongepaste momenten en heeft deels 0,0 visuele expressies waar ze juist het meest nodig zijn. Krijg er totaal geen Ellie-gevoel bij. Abby die nog nooit een dumbbell van dichtbij heeft gezien vond ik al jammer (beetje lean gespierd was al genoeg geweest, zoals de Ellie uit de game, want tsja als je jarenlang intensief met vanalles bezig bent blijf je wel fit), maar elke keer die herhaling van wat karakters precies gaan doen alsof ze een kleuterklas leiden..Abby die een flirterige opmerking maakt over Joel..een 1 uur slaapmiddel gebruiken om een grietje te knock outen ipv bewaren voor zeg levensreddende operatie..wtf zijn die schrijvers aan het doen?

Je hoeft echt geen 1:1 kopie te maken van de game (maar wel meer spanning dan meteen al spoileren dat personage x personage y gaat vermoorden). Die invasie van zombies was cool gedaan, maar ik vond de timing wat krom. Zoiets zou wel gaaf zijn na een aantal eps teasen (rioolpijp gekroel anyone? wat gaan ze daarmee doen in de rest van de serie?), want de opbouw is echt ver te zoeken. Ze gaan in sneltreinvaart..de afgrond in.

Maar ik ben wel op het punt dat ik ep 3 kritisch ga bekijken en als ik weer half verward door de episode ga, ik de serie maar aan de kant leg. Dan komt deze bij mij op het lijstje: game adaptaties verknald door hollywood :P Heb meer zin in seizoen 2 van Fallout.

[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 23-04-2025 10:21 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
kazuka schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:43:
[...]

Episode 3 wordt juist door veel critici het hoogst beoordeeld. Ik vond het ook 1 van de beste afleveringen vorig seizoen omdat we meer te weten krijgen over Bill en Frank. Jammer dat de episode werd gereview bombed door de anti-woke / DEI brigade.
Ja eens, dat is "by far" de beste aflevering van vorig seizoen, en heel belangrijk voor de worldbuilding.

Inderdaad jammer dat het merendeel van de kritiek gaat over het homostel en niet inhoudelijk over de aflevering, maar goed niet iedereen snapt camera voering, verhaalopbouw, etc .Dan is roeptoeteren veel makkelijker.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 22-04-2025 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Donstil schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:17:
Ja eens, dat is "by far" de beste aflevering van vorig seizoen, en heel belangrijk voor de worldbuilding.

Inderdaad jammer dat het merendeel van de kritiek gaat over het homostel en niet inhoudelijk over de aflevering, maar goed niet iedereen snapt camera voering, verhaalopbouw, etc .Dan is roeptoeteren veel makkelijker.
Mee eens, die aflevering was echt briljant. Ik zat er helemaal in in 2 seconden en vond het einde ook best pittig, ging echt helemaal meeleven. Zo hoort een verhaal je te pakken.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
2Dutch schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:01:
(rioolpijp gekroel anyone? wat gaan ze daarmee doen?)
Wat bedoel je met "wat gaan ze daarmee doen?". De cordyceps in de rioolpijp leidt de horde richting Jackson.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Raem schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:46:
[...]

Wat bedoel je met "wat gaan ze daarmee doen?". De cordyceps in de rioolpijp leidt de horde richting Jackson.
Idd, door erop in te hakken ging de horde niet meer achter Joel aan, maar richting de stad. Ik had het idee dat dit vrij goed in beeld gebracht was.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Raem schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:55:
[...]

Wat is er leuk aan een 1:1 overname van de game? Dan kun je net zo goed een playthrough op Youtube kijken.
Ik vind het juist mooi dat de basis hetzelfde blijft, maar er dingen toegevoegd en/of aangepast worden zodat het voor de gamer verfrissend en verrassend blijft.
Dan hoop ik dat er nooit een verfilmde bijbel versie wordt gemaakt door dezelfde schrijver van de TLOU serie, dan is de wereld opeens te klein ;)

De aanval op Jackson was ook totaal onnodig, duizenden Infected rennen door Jackson heen maar precies alleen de Bloater gaat achter Tommy aan (het gevecht zelf was ook zo slecht gedaan).
Daarnaast als Tommy door de hoofdstraat heen rent kijkt Maria vanaf het dak ook als een emotieloze tuinhek naar hem.

[ Voor 23% gewijzigd door s0kkie op 22-04-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Raem schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:46:
[...]

Bedoelde in de rest van de serie (mijn commentaar ook ff aangepast): gaan ze dit nu in elke settlement inzetten als manier om massale aanvallen in de serie te kunnen verwerken? Lijkt me wat raar om dit als "one off" te gebruiken. Net als de slimmere zombie die ze kort bespraken, dat neigt er ook naar dat ze in de toekomst het steeds lastiger gaan krijgen om "ff" tijdens hun dagelijkse rondes wat verdwaalde infected neer te maaien op hun dooie akkertje. Sowieso: als ze door buizen groeien, dan kunnen ze toch ook in huizen doorbreken en daar infecteren misschien? Of denk ik nu te diepgaand :P Tijd voor schimmelwerende binnenlaag in rioolpijpen :+

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 22-04-2025 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

2Dutch schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:24:
[...]Of denk ik nu te diepgaand :P
Haha nee zeker niet, er zit totaal geen logica in de 'veranderingen' wat ze in deze serie hebben gedaan.

Ze switchen Dina met Tommy als Joel Abby tegenkomt (wat al nergens op slaat), vervolgens geven ze haar een prik zodat ze slaapt en krijgt ze nog steeds helemaal niks mee van 'het' moment, ook 0% logica.
Jesse en Ellie bij de wietplantage van Eugene, juist een moment waar in de game Ellie en Dina dichter naar elkaar groeien, helemaal weggehaald in de serie.

[ Voor 41% gewijzigd door s0kkie op 22-04-2025 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Chaoss schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:54:
Hele vette aflevering, sfeer gelijk goed neer gezet. Constant dat beklemmende gevoel wat je in de game ook hebt.

En die stealth stalker... net zo fucked up als in de game, ik hou ervan :P
Zit even te graven maar kan me geen echt pure stealth stalker herinneren in de game Wel eentje die veel slimmer was en steeds zichzelf verborg en mijn ammovoorraad aanzienlijk liet slinken :X Maakt ook niet uit verder, het is een slimme manier om de suspense te verhogen omdat de andere zombie-achtigen nogal overduidelijk herrie maken. Maakt het dus ook veel gevaarlijker om in je eentje gezellig rambo-like een gebouw binnen te..er...vallen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
s0kkie schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:29:
[...]
Ze switchen Dina met Tommy als Joel Abby tegenkomt (wat al nergens op slaat), vervolgens geven ze haar een prik zodat ze slaapt en krijgt ze nog steeds helemaal niks mee van 'het' moment, ook 0% logica.
De logica is dat Dina hierdoor niet heeft meegekregen waarom Abby Joel doodt. Zou Ellie nog steeds op een revenge tour gaan als ze de motivatie van Abby kent?
Het wisselen van Dina en Tommy stoorde ik me niet aan. Geeft Dina meer reden om met Ellie mee te gaan in plaats van alleen omdat ze verliefd is zoals in de game.
2Dutch schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:24:
[...]

Bedoelde in de rest van de serie (mijn commentaar ook ff aangepast): gaan ze dit nu in elke settlement inzetten als manier om massale aanvallen in de serie te kunnen verwerken? Lijkt me wat raar om dit als "one off" te gebruiken. Net als de slimmere zombie die ze kort bespraken, dat neigt er ook naar dat ze in de toekomst het steeds lastiger gaan krijgen om "ff" tijdens hun dagelijkse rondes wat verdwaalde infected neer te maaien op hun dooie akkertje. Sowieso: als ze door buizen groeien, dan kunnen ze toch ook in huizen doorbreken en daar infecteren misschien? Of denk ik nu te diepgaand :P Tijd voor schimmelwerende binnenlaag in rioolpijpen :+
Die toevoeging van het ondergrondse netwerk ipv spores vond ik ook niet heel geweldig. Viel me nog mee dat ze er nu uberhaupt nog wat mee hebben gedaan. In seizoen 1 is het ergens in aflevering 2 ofzo dat het een keer door Tess ter sprake komt. De rest van het seizoen hebben ze er niks meer mee gedaan. Nu voelde het een beetje aan van "ohja, daar moeten we ook nog weer eens wat mee doen".
2Dutch schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:42:
[...]

Zit even te graven maar kan me geen echt pure stealth stalker herinneren in de game Wel eentje die veel slimmer was en steeds zichzelf verborg en mijn ammovoorraad aanzienlijk liet slinken :X Maakt ook niet uit verder, het is een slimme manier om de suspense te verhogen omdat de andere zombie-achtigen nogal overduidelijk herrie maken. Maakt het dus ook veel gevaarlijker om in je eentje gezellig rambo-like een gebouw binnen te..er...vallen :+
YouTube: The Last of Us 2: Ellie's First Encounter With Stalkers Full Fight

Gedragen zich hetzelfde als in de serie. Ik denk dat jij ook deze bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ja inderdaad, ik was even bang dat ik ernaast lulde maar precies die. In mijn hoofd vast een iets ander naampje gegeven omdat ze zich niet gedroegen als de standaard stalkers die nog een tikje meer menselijke looks overhielden. Maar ja, de mutaties gaan hard he :+
Wel grappig dat ik tijdens een korte gameplay-video weer direct dat beklemmende gevoel krijg, had eigenlijk hartslagmeting ernaast moeten houden tijdens het spelen, want ik ben wel wat gewend maar oh boy oh boy af en toe toch wel even ongewenste cardiowaardes :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
Ben bang dat HG Schimmelspray niet gaat helpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Raem schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:54:
[...]

De logica is dat Dina hierdoor niet heeft meegekregen waarom Abby Joel doodt. Zou Ellie nog steeds op een revenge tour gaan als ze de motivatie van Abby kent?
Het wisselen van Dina en Tommy stoorde ik me niet aan. Geeft Dina meer reden om met Ellie mee te gaan in plaats van alleen omdat ze verliefd is zoals in de game.
Nu weet Tommy niet eens hoe ze er uit zien en juist hij gaat in zijn eentje achter hun aan, totaal geen logica in het switchen van de characters.
Een essentiële belangrijke scene tussen Ellie en Dina voor character development ook gewoon compleet er uitgehaald, omdat ze Dina met Jesse switchen.
Maar wel een nutteloze Bill/Frank episode maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:42

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

s0kkie schreef op woensdag 23 april 2025 @ 07:52:
[...]

Nu weet Tommy niet eens hoe ze er uit zien en juist hij gaat in zijn eentje achter hun aan, totaal geen logica in het switchen van de characters.
Een essentiële belangrijke scene tussen Ellie en Dina voor character development ook gewoon compleet er uitgehaald, omdat ze Dina met Jesse switchen.
Ik vond die keuze ook al een hele aparte keuze, en om heel eerlijk te zijn, vind ik de serie nog niet heel sterk overkomen. Blijf de keuze voor Abby wat minder vinden, gezien hoe ze in de game uit zag. Maar ook kom ik niet in de actrice die Ellie speelt. Ik vond tot nu toe het eerste seizoen sterker, maar dat wil niet zeggen dat hij niet nog sterk gaat worden.

Begrijp me niet verkeerd, het is geen verkeerde serie, en persoonlijk vond ik ook het verhaal van de eerste game beter dan die van part 2. Maar tot nu toe kom ik er nog niet helemaal in.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raem
[...]

Als je je zo ergert aan alle veranderingen kun je de serie beter skippen en het gewoon bij de game laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
[...]

spoiler:

Voor dit soort opmerkingen is het denk ik handiger om spoiler tags te gebruiken. Je noemt hier namelijk behoorlijk wat potentiële plotpunten… niet echt fijn voor de kijkers die het spel zelf niet gespeeld hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Haha dat zit je wel hoog he?

Zoals eerder al gezegd is die aflevering juist niet nutteloos, het is een hele belangrijke aflevering voor de world building en dit soort mini verhalen laten de wereld juist leven, geven goed weer dat mensen proberen door te gaan met hun normale leventje in een dystopische wereld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raem
Donstil schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:48:
[...]

Zoals eerder al gezegd is die aflevering juist niet nutteloos, het is een hele belangrijke aflevering voor de world building en dit soort mini verhalen laten de wereld juist leven, geven goed weer dat mensen proberen door te gaan met hun normale leventje in een dystopische wereld.
Het mooie is dat er in de game ook heel veel van dat soort mini verhalen zitten. Je moet ze alleen wel zelf opzoeken en lezen via de brieven die je als collectables kunt verzamelen.
Dus ook als je het vergelijk met de game zou maken past die aflevering er heel goed bij en is die inderdaad niet nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Gisteren maar eens opnieuw begonnen met seizoen 1, en zit die serie toch ook goed in elkaar zeg.
De spellen meerdere keren gespeeld, dus ja de serie kan ook wel een 2de keer bekeken worden :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-06 16:53
Rubberen schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:45:
Godver..

Als niet speler van de game was dit toch best heftig. Ik dacht dit komt toch wel goed, toch? Toen het gebeurde was ik oprecht pissed en in kleine shock.. Voor mij nogmaals het bewijs hoe goed deze serie wel niet is.

Moet wel zeggen dat ik atm niet goed begrijp hoe goed de serie nu zal blijven zonder dit personage.

Phoeh..
Same here….
De heftigste dood in de serie since Red Wedding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Olga2000 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:42:
[...]

Same here….
De heftigste dood in de serie since Red Wedding.
Inderdaad een zeer goede vergelijking naar schokeffect toe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

jdh009 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:28:
[...]

Voor dit soort opmerkingen is het denk ik handiger om spoiler tags te gebruiken. Je noemt hier namelijk behoorlijk wat potentiële plotpunten… niet echt fijn voor de kijkers die het spel zelf niet gespeeld hebben.
Welkom in 2020 dan ;)
Raem schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:05:
[...]

Als je je zo ergert aan alle veranderingen kun je de serie beter skippen en het gewoon bij de game laten.
Yep, HBO al opgezegd.
Donstil schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:48:
[...]

De scene tussen Dina/Ellie in de kelder van Eugene met al de wietplanten was 100x meer nodig dan die episode, en dat skippen ze compleet.
Character building is veel belangrijker in een serie dan world building, je wilt een connectie of affiniteit met de characters waar je weken lang naar moet kijken en luisteren, niet om een slecht gebouwde decor en hun veel te nieuwe kleding voor een apocalypse dat al minimaal 20 jaar bezig is wat de 'world' moet voorstellen.

En ja, in de game is dit verwerkt als collectibles, maar dan nog steeds is het 0,0% logisch om een stuk verhaal dat echt main story is te skippen en een side story als complete episode te maken.

[ Voor 72% gewijzigd door s0kkie op 23-04-2025 15:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Of je leest de spelregels in dit topic nog even... Ik heb het spel gespeeld, dus ik word er niet door gespoild, maar het is wel zo netjes om voor anderen niet te veel te verklappen over wat er mogelijk kan gebeuren. Echt niet iedereen weet wat er in deel twee van de game gebeurt.
Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, ~[PS4] The Last of Us: Part II of ~[Multi] The Last of Us: Part I (Remake)

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
s0kkie schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:53:
[...]

Welkom in 2020 dan ;)

[...]

Yep, HBO al opgezegd.

[...]

De scene tussen Dina/Ellie in de kelder van Eugene met al de wietplanten was 100x meer nodig dan die episode, en dat skippen ze compleet.
Character building is veel belangrijker in een serie dan world building, je wilt een connectie of affiniteit met de characters waar je weken lang naar moet kijken en luisteren, niet om een slecht gebouwde decor en hun veel te nieuwe kleding voor een apocalypse dat al minimaal 20 jaar bezig is wat de 'world' moet voorstellen.

En ja, in de game is dit verwerkt als collectibles, maar dan nog steeds is het 0,0% logisch om een stuk verhaal dat echt main story is te skippen en een side story als complete episode te maken.
toon volledige bericht
Iets wat 5 jaar oud is, kan je van mij part prima zonder spoiler tags plaatsen.
Alleen het is een beetje dubbel, want er loopt nu een serie, niet iedereen kent het spel. dus eigenlijk is het ook weer nieuw.
Dus beter om dingen weer achter spoiler tags te plaatsen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• vickypollard
Dit topic gaat specifiek over de serie en daarom moet alles als nieuw beschouwd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
s0kkie schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:53:

Het een sluit het ander niet uit, Character building is uiteraard ook nodig maar dat zat prima in het eerste seizoen. Daarnaast is world building belangrijk en daar was die aflevering heel goed voor.

Jij lijkt heel erg te (willen) focussen op een directe kopie van de game maar dat is helemaal nergens voor nodig, het is niet bedoelt als kopie of aanvulling op de game, het is een op zichzelf staand product naast de games.

Maar goed als het je stoort dat je niet precies hetzelfde ziet als dat je gespeeld hebt dan is de serie simpelweg niet voor jou.

Doordat je dan dingen “woke” noemt en steeds tegen deze specifieke aflevering aan schopt voelt het alsof er een “bepaalde” dubbele agenda speelt, en dat is naast onnodig ook jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 23-04-2025 18:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:53
kazuka schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:31:
Benieuwd hoe mensen die de game niet gespeeld hebben deze episode ervaren.
Die kan ik wel beantwoorden... mijn reactie was hetzelfde als bij het einde van Game of Thrones S01E09, namelijk: WTF?!?!??! W T F !!!!!????!!! En dat x 100.

Die zag ik niet aankomen, ik dacht echt: okay, een schotwond, vervelend, hoe gaat 'ie daarmee verder lopen. Okay, Ellie komt binnen gesniped, die fixt alles wel. En zelfs met die pijp wilde ik het nog niet geloven.

Ik wil het nog steeds niet geloven, Joel :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
segil schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:41:
[...]

Die kan ik wel beantwoorden... mijn reactie was hetzelfde als bij het einde van Game of Thrones S01E09, namelijk: WTF?!?!??! W T F !!!!!????!!! En dat x 100.

Die zag ik niet aankomen, ik dacht echt: okay, een schotwond, vervelend, hoe gaat 'ie daarmee verder lopen. Okay, Ellie komt binnen gesniped, die fixt alles wel. En zelfs met die pijp wilde ik het nog niet geloven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VFlGqy0Cl9P48eNTjbDE84ByPw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/KhdiYO2imHcJ5msyhNYkkYcv.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:08

Vrijdag

De Zwarte

segil schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:41:
[...]

Die reactie had mijn vriendin ook :P
"Oh hij overleeft dat wel!.... WAT IS DIT?!? NEEEE! DIT KAN TOCH NIET!!?"

:P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Donstil schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:58:
[...]

Het een sluit het ander niet uit, Character building is uiteraard ook nodig maar dat zat prima in het eerste seizoen. Daarnaast is world building belangrijk en daar was die aflevering heel goed voor.

Jij lijkt heel erg te (willen) focussen op een directe kopie van de game maar dat is helemaal nergens voor nodig, het is niet bedoelt als kopie of aanvulling op de game, het is een op zichzelf staand product naast de games.

Maar goed als het je stoort dat je niet precies hetzelfde ziet als dat je gespeeld hebt dan is de serie simpelweg niet voor jou.

Doordat je dan dingen “woke” noemt en steeds tegen deze specifieke aflevering aan schopt voelt het alsof er een “bepaalde” dubbele agenda speelt, en dat is naast onnodig ook jammer.
Waar in mijn berichten ben ik ooit over 'woke' begonnen dan? Ik zeg vanaf het begin dat het een nutteloze episode was, de grootste klacht dat iedereen had met het eerste seizoen was dat ze er veel te snel doorheen gingen, ja vindt je het gek als ze een hele episode aan een niks toevoegend verhaal weggeven, ze konden ook makkelijk er een Joel/Ellie verhaal parallel aan laten lopen in die episode, TLOU gaat JUIST om de band tussen deze twee characters. En nu skippen ze weer een essentiele opbouw tussen Ellie en Dina. Twee characters dat meer aan het verhaal toevoegen dan een Bill of Frank.
Maar ik ben blij voor je dat jij je gerepresenteerd voelt door die episode ;)
En de enige dat er een dubbele agenda aan overhoudt met TLOU is Naughty Dog zelf.

Er is niks mis mee om dingen toe te voegen wat niet in de game zit, zoals bijv de scene dat Abby en de groep bij het graf van haar vader staan of met Joel en z'n psycholoog (al heeft die character ook geen nut meer omdat hij nu dood is en dat was maar één scene van 3 minuten, maar hey, Catherine O'Hara gebruiken voor de promo is altijd goed).
Maar er moet wel logica achter zitten als ze iets toevoegen of veranderen, het switchen van de characters met de patrols had totaal geen logica, de Infected aanval op Jackson ook niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
s0kkie schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:13:
[...]

Waar in mijn berichten ben ik ooit over 'woke' begonnen dan?
Nou hier bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAl6ykhXSsVCbf-vZIryt_OMO9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfmCmEy1M5a3fkUCycztL64O.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zeg vanaf het begin dat het een nutteloze episode was, de grootste klacht dat iedereen had met het eerste seizoen was dat ze er veel te snel doorheen gingen,

[…]

een hele episode aan een niks toevoegend verhaal weggeven,
Dat had helemaal niet iedereen; dat was een kleine selectie gamers die precies de game wilden zien. De algemene tendens was juist heel positief over het eerste seizoen en zo niet, nog lovender over de derde aflevering.

Maar de opbouw die je mist zit toch in de eerste aflevering van dit seizoen?
Twee characters dat meer aan het verhaal toevoegen dan een Bill of Frank.
Maar ik ben blij voor je dat jij je gerepresenteerd voelt door die episode ;)
En de enige dat er een dubbele agenda aan overhoudt met TLOU is Naughty Dog zelf.
Onzin, ik wordt helemaal niet gerepresenteerd door die episode, ik zit niet in de “community” om het zo even te noemen.

Maar los daarvan kan ik prima inschatten of een episode goed is en wat toevoegt. Ook als het een dergelijk onderwerp heeft, maar helaas is dat niet voor alle “gamers” en/of kijkers zo.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:49
Weet je wat ik een beter idee vind? Deze discussie skippen, dit topic ontvolgen en gewoon genieten van de wekelijkse nieuwe aflevering iedere maandag. :$

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
s0kkie schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:13:
[...]
Er is niks mis mee om dingen toe te voegen wat niet in de game zit, zoals bijv de scene dat Abby en de groep bij het graf van haar vader staan of met Joel en z'n psycholoog (al heeft die character ook geen nut meer omdat hij nu dood is en dat was maar één scene van 3 minuten, maar hey, Catherine O'Hara gebruiken voor de promo is altijd goed).
Maar er moet wel logica achter zitten als ze iets toevoegen of veranderen, het switchen van de characters met de patrols had totaal geen logica, de Infected aanval op Jackson ook niet.
Maar dat weet je toch nog helemaal niet? Jij vergelijkt het teveel met het verloop van de game. Ja, dan kunnen sommige dingen nu niet logisch voelen (sommige ook wel trouwens vind ik).
Maar de serie kan een heel ander verloop krijgen waardoor de wijzigingen / toevoegingen wel logisch zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Slappyjoez schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:47:
Weet je wat ik een beter idee vind? Deze discussie skippen, dit topic ontvolgen en gewoon genieten van de wekelijkse nieuwe aflevering iedere maandag. :$
1 ding is zeker: zowel de game als de serie levert altijd pittige discussies en opinies op :P Het TLOU2 game topic ontspoorde ook regelmatig. Neil Druckmann kan er intussen een boek over schrijven als ie wilt :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Raem schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:05:
[...]

Wij zijn ook gestopt met de serie na die 3de aflevering, ging naar onze mening nergens over en voelde als een filler.
Spel nooit gespeelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Donstil schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:42:
[...]

Nou hier bijvoorbeeld:

[Afbeelding]

[...]

Dat had helemaal niet iedereen; dat was een kleine selectie gamers die precies de game wilden zien. De algemene tendens was juist heel positief over het eerste seizoen en zo niet, nog lovender over de derde aflevering.

Maar de opbouw die je mist zit toch in de eerste aflevering van dit seizoen?

[...]

Onzin, ik wordt helemaal niet gerepresenteerd door die episode, ik zit niet in de “community” om het zo even te noemen.

Maar los daarvan kan ik prima inschatten of een episode goed is en wat toevoegt. Ook als het een dergelijk onderwerp heeft, maar helaas is dat niet voor alle “gamers” en/of kijkers zo.
toon volledige bericht
Haha als we het dan toch over die boeg gaan gooien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Au7Rv8X80d28zHTh1aZN67ZoIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hDsNcKneMwuOECqGek1MPktY.png?f=fotoalbum_large

Hetzelfde is te zeggen over S01E03 ;)
Het zit je behoorlijk hoger dan mij blijkbaar en je wilt het zo graag verdedigen, het blijft gewoon een feit dat ze essentiele stukken van main characters skippen om vervolgens op te vullen met nutteloze side characters.
Raem schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:20:
[...]

Maar dat weet je toch nog helemaal niet? Jij vergelijkt het teveel met het verloop van de game. Ja, dan kunnen sommige dingen nu niet logisch voelen (sommige ook wel trouwens vind ik).
Maar de serie kan een heel ander verloop krijgen waardoor de wijzigingen / toevoegingen wel logisch zijn.
Ah ja, je hebt gelijk, de serie zal vast wel de kant opgaan dat Dina achter ze aan gaat in haar eentje en dat Tommy zwanger raakt van Jesse en Ellie samen met Tommy de baby gaan opvoeden ;)
Want characters wisselen doen ze toch al en het is natuurlijk heel logisch.

[ Voor 17% gewijzigd door s0kkie op 24-04-2025 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
s0kkie schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:02:
[...]

Haha als we het dan toch over die boeg gaan gooien:
[Afbeelding]

Hetzelfde is te zeggen over S01E03 ;)
Het zit je behoorlijk hoger dan mij blijkbaar en je wilt het zo graag verdedigen,
Haha nice, daar moest je wel even goed voor zoeken 8)7 , maar los van dat gaat de quote over de game zo aan de datum te zien.

Zoals ik daar al zei ben ik dus niet tegen de boodschap maar wel als het niet direct wat toevoegt, in de aflevering waar we nu over spreken voegt het wel wat toe en dan ben ik er helemaal voor, zoals ik in de hele oude quote al aangeef.

Niet omdat het mij “hoog” zou zitten overigens, zoals ik al eerder zei zit ik zelf niet in de community, ik verdedig het omdat het nog al leeg voelt om zo op die aflevering te haten vanwege de thematiek.
het blijft gewoon een feit dat ze essentiele stukken van main characters skippen om vervolgens op te vullen met nutteloze side characters.
Nah jij vind dat vooral een feit, ik ben het daar dus niet mee eens. Zoals ik al meermaals aangeef was 103 belangrijk voor de world en karakter building en wordt het over het algemeen juist als een hele goede aflevering bestempeld. Dat afdoen als “nutteloos” of “woke” slaat simpelweg nergens op.

Verder eens met bovenstaande reactie dat het maar weer over de serie moet gaan, wil je alleen de game zien ga dan lekker die spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 19:23
helemaal eens met @s0kkie , maar de reden voor mijn issue met 103 is dat er al zo weinig character ontwikkeling was tussen Ellie en Joel in vergelijking tot de game part 1.
Dan gaan ze ook nog een hele aflevering spenderen aan een of andere side story, die ook nog eens niet true is aan het verhaal in de game.

Dat is hetgeen wat mij stoort met die aflevering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
Ik kap er ook mee hoor. Nooit de games gespeeld. Ooit wel de 'game movie' op youtube gekeken van deel 1.
Maar wat ik al eerder zei; is gewoon precies The walking dead en dat was ik ook zat op een gegeven moment.
Helpt niet mee dat Ellie schijtirritant is en dat
spoiler:
Joel dood is nu, het enige interessante karakter
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Boerenlater schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:07:
Ik kap er ook mee hoor. Nooit de games gespeeld. Ooit wel de 'game movie' op youtube gekeken van deel 1.
Maar wat ik al eerder zei; is gewoon precies The walking dead en dat was ik ook zat op een gegeven moment.
spoiler:
.
Nou ja ik ga het wel kijken, want ik weet toch wel wat er gebeurt door de spellen.
Maar vind het toch ook wel vrij jammer 1ne kant wat er gebeurt, ben wel nieuwsgierig hoe het was gegaan als het niet was gebeurd.

Deel 2 is hoe die is gemaakt het spel dan(En de serie vast ook), op zich zelf wel goed hoe het verhaal gaat.
Maar moet ook zeggen dat ik het wel enorm jammer blijf vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Boerenlater schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:07:
spoiler:
.
Wat is er ‘schijtirritant’ aan Ellie? Het karakter in de serie of de actrice?
Is het karakter niet af en toe ‘irritant’ omdat het een tiener is die weet dat ze ‘speciaal’ is en bijna haar hele leven eenzaam opgroeide zonder ouders in een post-apocalyptische wereld?

The Walking Dead is echt een compleet andere serie.

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 25-04-2025 10:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Slappyjoez schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:47:
Ja, ik hoef ook niet elke keer te lezen dat iemand stopt met kijken omdat het niet precies het verhaal van het spel volgt/een aflevering als een filler voelt/welke reden dan ook.

Helemaal prima als je de serie niet leuk vindt, dan kijk je toch gewoon iets anders? Waarom moet je dat per se hier verkondigen? Laat dit topic vooral aan de mensen die de serie wel volgen.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 19:23
Mwah, dit is toch een discussie thread over een serie, of is het een louter positieve ervaringen thread?
Ik vind de oproep daartoe maar vreemd.

Staat zelfs in de spelregels: volledig open discussie over een serie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
Ike. schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:25:
[...]

Wat is er ‘schijtirritant’ aan Ellie? Het karakter in de serie of de actrice?
Is het karakter niet af en toe ‘irritant’ omdat het een tiener is die weet dat ze ‘speciaal’ is en bijna haar hele leven eenzaam opgroeide zonder ouders in een post-apocalyptische wereld?

The Walking Dead is echt een compleet andere serie.
Het karakter, gedrag en de actrice.

En hoe is TWD anders? Post apocalyptische wereld met survivors die elkaar bevechten?

[ Voor 8% gewijzigd door Boerenlater op 25-04-2025 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Dat had ik ook meteen van: Nee hé, alweer een zombie serie? (TWD, ook gestopt tijdens seizoen 2).

Maar het lijkt er op dat je hier inderdaad alleen positief moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
Het voegt toch verder ook niet zoveel toe om speciaal hier naartoe te komen om de hele serie af te zeiken? Dat je wat kritiek hebt op een aantal punten terwijl je wel kijkt is prima natuurlijk, maar ik snap niet zo het "dit is complete bagger en ik kijk niet maar ik ga hier toch lekker lopen klagen." Het lijkt me dat je je tijd beter kunt besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ach ik blijf het ook een beter gefilmde Walking Dead vinden.
Ken de games ook niet, dus puur als serie.
spoiler:
Die dood van Joel was wat onverwacht, juist in het kader van character building wat we in s1 zoveel zagen had het wat later in het seizoen gemogen. Maar niveau Red Wedding toch absoluut niet.

Actrice/ rol Ellie blijft inderdaad irritant. Zal ook wel de bedoeling zijn.

Maar prima vermakelijke serie hoor, kijkt wel lekker weg en blijf het zeker volgen.

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 25-04-2025 22:08 . Reden: spoiler toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:16
Boerenlater schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:14:
[...]

Het karakter, gedrag en de actrice.

En hoe is TWD anders? Post apocalyptische wereld met survivors die elkaar bevechten?
Komt vooral door de casting en actrice. In de game had ik hier geen last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:35
Man man man, hier iemand die geen enkele game gezien/gespeeld heb. Wat een fantastische aflevering. Totaal in schok van einde van aflevering 2.

spoiler:
Ik dacht echt dat joel nog wel door zou gaan tot einde als char. Ben benieuwd hoe t allemaal verder gaat.

Vond het echt een vette episode ook door t gevecht tegelijk in het dorp.

[ Voor 3% gewijzigd door dfbt op 25-04-2025 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:16
Tot nu toe vind ik het wat minder dan S1, maar misschien komt het dat ik TLOU 2 nog niet heb gespeeld. Wist wel dat
spoiler:
Joel dood zou gaan door Abby
maar vond de manier waarop wel vrij lame. Ik weet niet in hoeverre dat overeenkomt met de game.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
ZpAz schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 12:13:
Tot nu toe vind ik het wat minder dan S1, maar misschien komt het dat ik TLOU 2 nog niet heb gespeeld. Wist wel dat
spoiler:
Joel dood zou gaan door Abby
maar vond de manier waarop wel vrij lame. Ik weet niet in hoeverre dat overeenkomt met de game.
spoiler: spel
Manier hetzelfde, Wie er allemaal bij zijn iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36

rammes

koekebakker 1e klas

Zojuist aflevering drie gezien,
spoiler:
erg rustige opbouwende aflevering, voelt een beetje als in de game waarin je na het vechten een rustige pauze hebt waarin de hoofdrolspelers lekker met elkaar kletsen onderweg.

Ik ben zelf vrij laat begonnen met gamen, en heb afgelopen december deel 2 uitgespeeld. Tot nu toe vind ik het een heerlijke serie, en is het echt een aanvulling op het spel, de herkenning en soms de aanvulling die de makers van de serie er van maken. Misschien moet ik het spel nog maar een keer spelen om de details meer te herkennen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mooie beelden in het laatste gedeelte van episode 3, leuk dat ze wat van de tocht laten zien in de serie. En de kleine redemption arc voor Seth vond ik ook wel leuk gevonden.

Duidelijk een opbouwende aflevering maar ik denk dat ze in dit tempo (stuk langzamer ook dan het eerste seizoen) wel 3 seizoenen over de tweede game kunnen doen, zeker als het maar 7 afleveringen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
kazuka schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:40:
Mooie beelden in het laatste gedeelte van episode 3, leuk dat ze wat van de tocht laten zien in de serie. En de kleine redemption arc voor Seth vond ik ook wel leuk gevonden.

Duidelijk een opbouwende aflevering maar ik denk dat ze in dit tempo (stuk langzamer ook dan het eerste seizoen) wel 3 seizoenen over de twee game kunnen doen, zeker als het maar 7 afleveringen zijn.
Het lijkt erop dat het als volgt is:
spoiler:
- aflevering 4: day 1
- aflevering 5: day 2
- aflevering 6: flashbacks
- aflevering 7: day 3

(Dit is praktisch bevestigd door previews, uitgelekte dingetjes, etc.)

En ik denk seizoen 3 dan Abby's gedeelte... Maar dat zou voor een seizoen 4 slechts het Santa Barbara gedeelte laten, wat me veel te weinig lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

vickypollard schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:43:
[...]

spoiler:

En ik denk seizoen 3 dan Abby's gedeelte... Maar dat zou voor een seizoen 4 slechts het Santa Barbara gedeelte laten, wat me veel te weinig lijkt...
Ja Ik ben benieuwd of dat allemaal past.

spoiler:
Ik zie Santa Barbara als de finale aflevering van de hele serie. Verhaal technisch gebeurd er niet veel in dat gedeelte. Abby en Lev worden al snel gevangen genomen tijdens hun zoektocht naat de Fireflies en het is verder enkel het vinden van Abby vanuit Ellie's perspectief met de ontknoping daarvan.

Ik hoop ook dat ze niet 1 episode met enkel flashbacks doen maar het verspreiden over de komende 4 afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
vickypollard schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:43:
[...]

spoiler:

Tenzij HBO besluit door te gaan met nieuw eigen materiaal.

Prima aflevering vandaag. De muziek maakt een hoop scenes voor mij echt af. Een van mijn favoriete game soundtracks en ben blij hoe ze het in de serie gebruiken. Preview van de volgende aflevering zag er ook weer veelbelovend uit.

spoiler:
Alleen moeten we dan afscheid nemen van Shimmer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:36:
[...]

Tenzij HBO besluit door te gaan met nieuw eigen materiaal.

Prima aflevering vandaag. De muziek maakt een hoop scenes voor mij echt af. Een van mijn favoriete game soundtracks en ben blij hoe ze het in de serie gebruiken. Preview van de volgende aflevering zag er ook weer veelbelovend uit.

spoiler:
Alleen moeten we dan afscheid nemen van Shimmer :'(
Ze hebben al gemeld dat ze de game niet voorbij willen streven, dus dan zal er eerst een deel 3 moeten komen. ;)
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, ~[PS4] The Last of Us: Part II of ~[Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic