Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dus discussies over films kan prima. Ga je het hebben over bioscopen, stoelen, popcorn of bier dan ga je redelijk offtopic.Welkom in alweer het achtentwintigste deel van het GoT filmreview- en discussie-topic!
Heb je een film gezien, en wil je er wat over zeggen? Of ben je juist op zoek naar wat anderen te zeggen hebben over een film? This is the place to be!
Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente
Er staat geen spoiler in, ik 'neem alleen afscheid' van een serie omdat die teneinde is.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Hoe is wat er achter de spoiler tag staat geen spoiler? Ik wist het niet bijvoorbeeld. Nu, dankzij jou, dus wel.
Nou ben ik wel benieuwd of je oprecht de mening over de serie een spoiler vindt, of dat ik iets mis?Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:54:
@The_Worst
Hoe is wat er achter de spoiler tag staat geen spoiler? Ik wist het niet bijvoorbeeld. Nu, dankzij jou, dus wel.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik las gister toch echt iets over een hoofdpersoon wat ergens niet meer meedoet om x reden.JvS schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:42:
[...]
Nou ben ik wel benieuwd of je oprecht de mening over de serie een spoiler vindt, of dat ik iets mis?
Maar zou zomaar kunnen dat ik iets niet goed heb begrepen.
[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 10-04-2020 09:21]
Enige wat erin staat is dat de serie eindigt en dat ik daarom dat specifieke karakter zal missen.Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:54:
@The_Worst
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Mea Culpa, dan heb ik te vlot gelezen. Omdat ik wist dat de serie eindigde ben ik er wat voorzichtig mee om geen spoilers mee te krijgen.The_Worst schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:26:
[...]
Enige wat erin staat is dat de serie eindigt en dat ik daarom dat specifieke karakter zal missen.
Die neiging is er nog weleens bij mensen. Ik heb dan te vlot gelezen en niet goed gekeken om zo geen spoilers mee te krijgen.

My bad.
Dat dus.JvS schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:24:
aaaaaaaaah je KAN er ook in lezen dat dat karakter dat je zal missen doodgegaan is @The_Worst, vuile spoileraar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Die andere rooie blijkbaar wel.

Als je het rustig leest dan inderdaad niet. Maar als je bang bent voor spoilers dan lees je er wat vluchtig overheen en pik je alleen wat flarden van de zinnen op.
[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 10-04-2020 14:19]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente
Mijn idee is dan ook om een nieuw topic te maken (Buitenlandse TV Series 2021) zodat de nieuwe series besproken worden in het 2021-topic. Ik vind het geen enkel probleem om een TS aan te maken als jullie en @wontcachme daar geen problemen mee hebben.
Wel in een wat eenvoudigere vorm want ik zou niet weten hoe wontcachme het heeft geflikt om zo'n uitgebreide openingspost te maken

[Voor 10% gewijzigd door VirinR op 11-01-2021 13:52]
Van mij mag je. Ik had vorig jaar mei een oproep gedaan, maar niemand had zich gemeld om de TS over te nemen.VirinR schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:16:
Normaal wordt er in de herfst een Buitenlandse TV Series topic geopend zodat het topic begint met de start van de nieuwe TV seizoen op de Amerikaanse zenders. Nu heeft corona natuurlijk veel series vertraagd (en er was geen formele start van het TV seizoen) maar het lijkt mij onlogisch dat we blijven hangen in het 2019-2020 topic.
Mijn idee is dan ook om een nieuw topic te maken (Buitenlandse TV Series 2021) zodat de nieuwe series besproken worden in het 2021-topic. Ik vind het geen enkel probleem om een TS aan te maken als jullie en @wontcachme daar geen problemen mee hebben.
Wel in een wat eenvoudigere vorm want ik zou niet weten hoe wontcachme het heeft geflikt om zo'n uitgebreide openingspost te maken![]()
En de TS aanmaken had ik gedeeltelijk geautomatiseerd, maar dat werkt eigenlijk alleen lokaal op mijn NAS. Gelukkig deed ik niet meer alles handmatig

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ah top! In mei was ik nog druk bezig met studeren maar nu heb ik meer dan genoeg tijd.wontcachme schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:16:
[...]
Van mij mag je. Ik had vorig jaar mei een oproep gedaan, maar niemand had zich gemeld om de TS over te nemen.
En de TS aanmaken had ik gedeeltelijk geautomatiseerd, maar dat werkt eigenlijk alleen lokaal op mijn NAS. Gelukkig deed ik niet meer alles handmatig
Ik zal je even een DM sturen voor het programma.
Prima, slinger hem maar onlineVirinR schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:28:
@tweakduke @Ramzzz
Ik heb de TS voor de 2020-21 topic al klaar met alle nieuwe series en releasedatum er in.
De opeenvolgende secties kan ik nog later doen.
Kan ik de nieuwe topic online zetten?

Done, je vindt hem hier: Buitenlandse TV Series 2020-2021
Oh al 2 dagen bekend
https://nos.nl/l/2370778
[Voor 40% gewijzigd door Mel33 op 03-03-2021 22:17]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Want je kunt het ook overdrijven...

Vertellen dat iets onverwachts is, of spannend, of een dubbele betekenis, o.i.d. is natuurlijk geen spoiler. Da's hooguit een enthousiaste aanbeveling om al dan niet te gaan kijken!
Als iets richting spoiler-achtigs gaat zet dat gewoon in een spoiler tag, kunnen mensen zelf kiezen of ze er op klikken of niet.ehtweak schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:44:
@tweakduke Maar dan rijst de vraag; wat is nou een spoiler? Wat is nou een teaser?![]()
Want je kunt het ook overdrijven...![]()
Vertellen dat iets onverwachts is, of spannend, of een dubbele betekenis, o.i.d. is natuurlijk geen spoiler. Da's hooguit een enthousiaste aanbeveling om al dan niet te gaan kijken!
We kunnen voor elkaar niet bepalen wat iemand anders een spoiler vindt dat gaat alleen maar een hoop discussie geven. Vervolgens gaan we snel naar richtlijnen wat in andere topics geldt: dat er helemaal geen spoilers welkom zijn.
Natuurlijk ben ik het eens met dat spoilers als vervelend ervaren kunnen worden. Er is m.i. wel een verschil tussen subjectief en objectief. Een opmerking als spannend of verrassend is geen objectief gegeven. Een ander hoeft dat helemaal niet te vinden. Een dergelijk opmerking moet natuurlijk niet in een discussie verzanden met als resultaat dat er (onbedoeld) wel objectieve informatie wordt gedeeld.tweakduke schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:46:
[...]
Als iets richting spoiler-achtigs gaat zet dat gewoon in een spoiler tag, kunnen mensen zelf kiezen of ze er op klikken of niet.
We kunnen voor elkaar niet bepalen wat iemand anders een spoiler vindt dat gaat alleen maar een hoop discussie geven. Vervolgens gaan we snel naar richtlijnen wat in andere topics geldt: dat er helemaal geen spoilers welkom zijn.
Even naar het feedback topic gehaald. Dat is inderdaad een post die beter in een spoiler tag kan, dus bij deze

En om meer duiding te geven wat doen we nu in een spoiler:
Een spoiler is informatie die een deel van de plot verklapt van bijvoorbeeld een boek of film, die voor de lezer of kijker verborgen had moeten blijven. Vaak is dit informatie die pas laat in het verhaal verteld wordt. Kennisname vooraf daarvan kan de spanning en verrassing bederven.
[Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 07-04-2021 11:42]
M.a.w. reacties als saai, spannend, verrassend (wat dus subjectief is) is valt dus niet onder een spoiler. Correct?tweakduke schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:38:
[...]
Even naar het feedback topic gehaald. Dat is inderdaad een post die beter in een spoiler tag kan, dus bij deze
En om meer duiding te geven wat doen we nu in een spoiler:
[...]
Nee dat is een mening wat iemand van de serie vindt.meesje schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:53:
[...]
M.a.w. reacties als saai, spannend, verrassend (wat dus subjectief is) is valt dus niet onder een spoiler. Correct?
Je bedoelt waarschijnlijk: Ja, dat is een mening.tweakduke schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:54:
[...]
Nee dat is een mening wat iemand van de serie vindt.
Toch? Of niet? Een spoiler verklapt toch de inhoud van film, serie, boek, etc.?
Je hebt gelijk ik was iets te vlot met typenmeesje schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:57:
[...]
Je bedoelt waarschijnlijk: Ja, dat is een mening.
Toch? Of niet? Een spoiler verklapt toch de inhoud van film, serie, boek, etc.?

Ja dat is dus een mening. Waar de lijn dun wordt, is als iemand gaat toelichten waarom hij de serie leuk / spannend of helemaal niks aan vindt. Als er dan delen van het verhaal of personages worden toegelicht let dan even goed op of dat niet beter in een spoiler kan.
Daarom vind ik het eerlijk gezegd niet helemaal juist dat je mijn bericht hebt gebruikt om in te grijpen. Ik noem het weliswaar wel gezeur, maar ik doel daarmee niet op spoilers in het algemeen (daar zijn we het hopelijk allemaal wel over eens dat spoilers niet fijn zijn) maar meer op gezeur over reacties die meer in de zin zijn van meningen (verrassend, spannend, etc.).tweakduke schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:05:
[...]
Je hebt gelijk ik was iets te vlot met typen
Ja dat is dus een mening. Waar de lijn dun wordt, is als iemand gaat toelichten waarom hij de serie leuk / spannend of helemaal niks aan vindt. Als er dan delen van het verhaal of personages worden toegelicht let dan even goed op of dat niet beter in een spoiler kan.
Als er daarna ingegrepen wordt als de discussie wel leidt tot echte spoilers dan is ingrijpen zeker op z'n plaats!
Maar wat problematisch is aan de huidige beslissing is dat mensen wel willen weten of iets een cliche-einde heeft of spannend is. Maar ze willen niet inhoudelijke dingen over de film/serie weten. Daar de algemene opmerkingen als "onverwacht einde" in dezelfde categorie te drukken als de tweede kunnen mensen dus niet spoilervrij info krijgen over wat voor soort film/serie het is.
Spoilers moeten uiteraard in de tags, maar wat een spoiler is moet niet worden uitgebreid met meningen over de film/serie. En dat is met deze beslissing gedaan. Er wordt een mening gegeven over het einde, zonder dat er inhoudelijk wat verklapt wordt.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ik zou het juist heel 'triggerend' vinden om te gaan kijken!
D'r staat toch niet bij wat voor een soort twist.
Dan zou je net zo goed moeten verbieden dat iemand vertelt dat het spannend, niet spannend, mysterieus, zoetsappig, o.i.d. is...

[Voor 48% gewijzigd door ehtweak op 07-04-2021 17:53]
Ik heb hier vooral het idee dat iemand salty is dat z'n post ge-edit is, of dat dat met een onhandig belerende uitspraak is gedaan door een moderator ofzo. Kan me niet voorstellen dat de essentie 'doe voorzichtig met spoilers' zo'n tumult oplevert...
De grote verzameltopics zijn over het algemeen om kort je ervaring over een serie te bespreken en zoals altijd houden we rekening met elkaar omtrent de spoilers.
Laat het voor nu hopelijk duidelijk zijn dat het niet de intentie is om iedere mening in een spoiler te zetten, een compleet zwarte balken topic is tevens geen doen. Alleen als het echt inhoudelijk over de verhaallijn gaat of bijvoorbeeld personages zet het dan in een spoiler dan houden we iedereen tevreden.
TR maken?
voorbeeld: JanW in "Netflix Nederland en België"
waarbij er van alles verteld wordt over personages en verhaallijnen.
Mij maakt het niet uit. Maar menigeen voelt gelijk de spoiler-allergie opkomen (gezien de recente reacties)

Je mag me gewoon quoten hoor.JvS schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:54:
Dat kan. Meningen verschillen. Het is niet zo heel erg om een beetje aan de veilige kant te zitten toch.
Ik heb hier vooral het idee dat iemand salty is dat z'n post ge-edit is, of dat dat met een onhandig belerende uitspraak is gedaan door een moderator ofzo. Kan me niet voorstellen dat de essentie 'doe voorzichtig met spoilers' zo'n tumult oplevert...

Volgens mij overtrek je het nu best met 'tumult'. Een beetje discussie en duidelijkheid over wat wel/niet kan, lijkt me wel handig. Zoals @ehtweak hiervoor aangeeft, jouw mening over Modern Family kan (nadruk op 'kan') ook als spoiler ervaren worden. Niks mis met het geven van een mening, maar het wordt onderbouwd met voorbeelden die wel iets van een spoiler in zich hebben.
Al met al vind ik het best een grijs gebied. Waar trek je de grens? Zelf vind ik opmerkingen als verrassend, spannend, etc. heel goed kunnen. Dit is heel subjectief. Zelfs een opmerking over een verrassend einde, vind ik in dezelfde categorie vallen. De een vind het verrassend en de ander vind het super voorspelbaar.
Een opmerking als dat Mitch en Cam het altijd goed maken vind ik juist wel een spoiler, ook al kom je daar waarschijnlijk na 2 afleveringen zelf ook al achter.

Terugkomend op mijn eerdere opmerking over 'gezeur'. Dit ging niet over spoilers in het algemeen. Dat staat niet ter discussie. We zijn allemaal wel van mening dat het niet wenselijk is als de inhoud van een film/serie wordt verklapt. Maar ik vind het wel gezeur als iemand z'n mening geeft (zonder voorbeelden) en dat dat niet mag.

Ik heb je post niet gezien, maar ik was onder de indruk dat je er vrij expliciet iets over een verrassend einde of een mooie twist op het einde neerzette. Dat is voor sommige mensen een spoiler.
Als ik me niet vergis, was dat laatste een bericht van @ehtweak . Ik heb daarop gereageerd dat ik dat ook niet als een spoiler ervaar. Die mening heb ik overigens nog steeds, want of een einde verrassend is, is erg subjectief. Dit is heel wat anders dan dat er verteld wordt dat twee mensen het aan het einde weer goed maken. Voor mij is het juist een trigger om te gaan kijken. Wellicht kom ik tot de conclusie dat ik het helemaal niet verrassend vind.JvS schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:21:
Een mening geven is natuurlijk prima (hoewel ik een pleurishekel heb aan die enorme verzameltopics waarin alles tegenwoordig totaal onvindbaar verstopt moet worden, want god verhoede dat je een los topic over een serie plaatst).
Ik heb je post niet gezien, maar ik was onder de indruk dat je er vrij expliciet iets over een verrassend einde of een mooie twist op het einde neerzette. Dat is voor sommige mensen een spoiler.
Zoals de moderator het al eerder had aangegeven, mag het geven van een mening wel en valt niet onder een spoiler. Dus iets verrassend vinden (“ik zag het niet aankomen”) valt hier dus niet onder. Dit neemt niet weg, dat sommigen het wel vervelend om een dergelijk bericht te lezen. Nogmaals het blijft erg persoonlijk.
Daarom vind ik het ingrijpen door de moderator een beetje overtrokken. Er werd namelijk niet over de inhoud van een film/serie gesproken (dus spoiler), maar over een mening (dus geen spoiler).
ehtweak in "Netflix Nederland en België"JvS schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:21:
Een mening geven is natuurlijk prima (hoewel ik een pleurishekel heb aan die enorme verzameltopics waarin alles tegenwoordig totaal onvindbaar verstopt moet worden, want god verhoede dat je een los topic over een serie plaatst).
dit is waar de discussie over begon. Iemand viel over het gedeelte onder de trailer.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ik blijf het nog steeds bizar vinden dat de uitspraak:ArthurMorgan schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:17:
[...]
ehtweak in "Netflix Nederland en België"
dit is waar de discussie over begon. Iemand viel over het gedeelte onder de trailer.
En ik moet zeggen, dat uiteindelijke einde hadden we toch niet zien aankomen!
als spoiler gezien wordt?!?

Maar het trailer filmpje zelf is geen probleem???
Waarom blijven zijn reacties verder intact staan waarop hij een film volledig tot aan de grond afbrandt wat een zeer zwaar overdreven oordeel is maar ook nog eens ongewenste reacties kunnen uitlokken maar een doodnormale vraag niet?
Jouw eigen houding lokt die reacties uit. De toon die je hier tegen mij aanslaat is tevens weinig constructief.
Dat mag hij inderdaad vinden, daar heb ik nooit iets van gezegd maar een doodnormale vraag: welke film vind je dan wel goed is GEEN reden voor modbreak. Als iemand een film zo erg afkraakt is het niet zo raar dat men dan denkt, van welke film houd hij dan wel? Is zijn kritiek wel terecht? Hoe is zijn smaak? Dat hij weigert antwoord te geven is op zijn minst twijfelachtig en dat jij hem in bescherming neemt ook.tweakduke schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:28:
Nee, want wat de anderen ook aangaven hij vindt de film blijkbaar niks aan en dat mag hij vinden. Tevens hoeft hij niet te gaan verantwoorden aan jou welke films hij dan wel leuk vindt. Dat doet er dan niet toe, hij vindt deze film niet leuk en dat mag.
Jouw eigen houding lokt die reacties uit. De toon die je hier tegen mij aanslaat is tevens weinig constructief.
Jouw modereren is juist weinig constructief gebleken, zeker als ik zo teruglees. Wat een einde!! is een spoiler? Kom op zeg...

Anoniem: 1441478 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:42:
[...]
Dat mag hij inderdaad vinden, daar heb ik nooit iets van gezegd maar een doodnormale vraag: welke film vind je dan wel goed is GEEN reden voor modbreak. Als iemand een film zo erg afkraakt is het niet zo raar dat men dan denkt, van welke film houd hij dan wel? Is zijn kritiek wel terecht? Hoe is zijn smaak? Dat hij weigert antwoord te geven is op zijn minst twijfelachtig en dat jij hem in bescherming neemt ook.
Jouw modereren is juist weinig constructief gebleken, zeker als ik zo teruglees. Wat een einde!! is een spoiler? Kom op zeg...

Dus je blijft aanvallen, maar weigert in te zien hoe jezelf opstelt. Je kunt op de klompen aanvoelen dat iemand dat niet gaan beantwoorden, want over die loze vraag wordt niet gediscussieerd. Het is juist vervelend als men andere zaken erbij gaat betrekken. Je zou hooguit aan kunnen geven wat jij wel goed vindt aan de film, maar als je zover uit elkaar staat wat je vindt aan die film is er weinig meer te discussiëren.
Niet? Ik zou die vraag wel hebben beantwoord. IMHO is het GEEN loze vraag maar een terechte vraag! Zeker als ik een film zo erg afbrand als hij. Men wilt dan van mij weten wat mijn smaak is en in hoeverre zij mijn smaak kunnen vergelijken met die van hun. 1e keer dat ik het vraag: ontwijkend antwoord. Ik probeer het nog eens: lekker boeiend als antwoord. Ja dan heb ik daar nog maar 1 laatste ding over te zeggen: ja dat vond ik boeiend ja. Vervolgens komt een echte relnicht (ik ken hem niet anders) nog ff de boel opschudden maar wat doet meneer mod?tweakduke schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:47:
[...]
![]()
Dus je blijft aanvallen, maar weigert in te zien hoe jezelf opstelt. Je kunt op de klompen aanvoelen dat iemand dat niet gaan beantwoorden, want over die loze vraag wordt niet gediscussieerd. Het is juist vervelend als men andere zaken erbij gaat betrekken. Je zou hooguit aan kunnen geven wat jij wel goed vindt aan de film, maar als je zover uit elkaar staat wat je vindt aan die film is er weinig meer te discussiëren.
Dan kom jij aanfietsen met dat mijn houding verkeerd is, dat ik zuig, dat ik weinig constructief bezig ben en besluit je mij helemaal weg te modden. De logica ontgaat me compleet.
Vervang onderwerp Mercedes door een willekeurig ander voorbeeld:
Stelling: ik vind Mercedes een kutauto!! Schakelt klote en zuipt als de mallemoten en gaat altijd stuk!!
Vraag: Wat vind je dan wel een goed merk auto?
Antwoord: een heel relaas waarom Mercedes een kutmerk is maar geen antwoord.
Herhaalvraag: sorrie maar ik heb geen antwoord gelezen op mijn vraag
Antwoord: Lekker boeiend!!! Mercedes kut bladiebla!
Modbreak: vraagsteller, je zuigt, je bent weinig constructief, je houding is kut! Al je postjes de sloot in. Ha!
Wat klopt hier niet?
Je dikt het aan en draait de boel om. Hou de spiegel gewoon eens voor en wijs eens niet naar een ander. Ik hou hier verder over op.Anoniem: 1441478 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:05:
[...]
Niet? Ik zou die vraag wel hebben beantwoord. Zeker als ik een film zo erg afbrand als hij. Men wilt dan van mij weten wat mijn smaak is en in hoeverre zij mijn smaak kunnen vergelijken met die van hun. 1e keer dat ik het vraag: ontwijkend antwoord. Ik probeer het nog eens: lekker boeiend als antwoord. Ja dan heb ik daar nog maar 1 laatste ding over te zeggen: ja dat vond ik boeiend ja. Vervolgens komt een echte relnicht (ik ken hem niet anders) nog ff de boel opschudden maar wat doet meneer mod?
Dan kom jij aanfietsen met dat mijn houding verkeerd is, dat ik zuig, dat ik weinig constructief bezig ben en besluit je mij helemaal weg te modden. De logica ontgaat me compleet.
Vervang onderwerp Mercedes door een willekeurig ander voorbeeld:
Stelling: ik vind Mercedes een kutauto!! Schakelt klote en zuipt als de mallemoten en gaat altijd stuk!!
Vraag: Wat vind je dan wel een goed merk auto?
Antwoord: een heel relaas waarom Mercedes een kutmerk is maar geen antwoord.
Herhaalvraag: sorrie maar ik heb geen antwoord gelezen op mijn vraag
Antwoord: Lekker boeiend!!! Mercedes kut bladiebla!
Modbreak: vraagsteller, je zuigt, je bent weinig constructief, je houding is kut! Al je postjes de sloot in. Ha!
Wat klopt hier niet?
Niks aandikken, ik toon je hoe het is. Er is niks anders gebeurd of wou je beweren van wel? Je hebt behoorlijk de plank mis geslagen met je moderatie en kan dit niet verdedigen. Het is toch ronduit belachelijk dat jij een doodnormale vraag: welke film vind je dan wel goed een "loze" vraag noemt? Welke kleur schoenveters hij draagt: DAT is pas een loze vraag en heeft helemaal niets te maken met zijn stelling.tweakduke schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:09:
[...]
Je dikt het aan en draait de boel om. Hou de spiegel gewoon eens voor en wijs eens niet naar een ander. Ik hou hier verder over op.
Je hebt verder wel gelijk, met jou ga ik niet uitkomen. Dus dan ga ik je admin vragen of hij in mijn casus wil kijken.
@Orion84 Ik ben het volstrekt oneens met de moderatie van @tweakdude. Ik wil dat mijn postjes in originele staat terugkeren waar niets mis mee was. Het was constructief, goedbedoeld, ik wilde er wat van opsteken en eventueel mits de ruimte er was over discussieren of het erbij laten. Dat hij weigert te antwoorden is nogal flauw maar zoals meerdere keren opgemerkt is hij dat niet verplicht dus dat hoeft niet herhaald te worden. Het ontneemt wel alle ruimte voor diepgang in een eventuele discussie of gewoon gesprek. Ik heb helemaal geen verkeerde intenties gehad met die vraag.
Mag ik tevens vragen voor wat begrip voor de toon en houding. ik zou het waarderen als hierover wordt opgehouden want tegen een verbalisant die zojuist nogal fors is bekeurd zeggen: uw toon en houding bevalt me niet. Kom op, nobrainer toch?

Als je het niet eens bent met zijn oordeel, ga daar dan op in, in plaats van deze aanpak.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Moet elk gesprek waarin aan Lego Masters wordt gerefereerd in dit topic besproken worden? Dan moet ook de titel aangepast worden, en moet er een uitgebreidere topicbeschrijving komen. (Daar wil ik best bij helpen als dat nodig is).
[Voor 8% gewijzigd door Jakkus op 17-05-2021 10:11]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
De topic warning van Het Grote Lego Topic - Deel 7 geeft aan dat Lego Masters in het betreffende lego masters topic gepost mag worden.Jakkus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:06:
Mijn post is verplaatst van het Grote Lego-topic naar dit topic. Ik vind het toch een beetje verwarrend. De titel van dit topic is toch "Lego Masters 2021, seizoen 2"? Ik dacht dat deze aangemaakt was zodat mensen niet met spoilers te maken kregen (zie de eerste post van dit topic), maar daar kan nu geen sprake meer van zijn. Daarnaast ging mijn post niet alleen maar over Lego Masters.
Moet elk gesprek waarin aan Lego Masters wordt gerefereerd in dit topic besproken worden? Dan moet ook de titel aangepast worden, en moet er een uitgebreidere topicbeschrijving komen. (Daar wil ik best bij helpen als dat nodig is).
De regel in FTM is dat als er dieper op een serie in wordt gegaan een apart topic wenselijk is. Dit dus in verband met eventuele spoilers die besproken worden.
Als je mede-ts wil worden dat kan, dan kan ik je even toevoegen.

Ik begrijp het ook wel. Alleen in dit geval vond ik het niet helemaal duidelijk waar de grens nou ligt. Het topic heeft nu een andere naam gekregen, en ik ga ermee aan de slag.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Make lovecraft not warcraft. / Films 2022
Kan de 2020-21 topic gesloten worden?
Bij dezeVirinR schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:16:
Het 2021-22 topic voor Buitenlandse TV Series staat online.
Kan de 2020-21 topic gesloten worden?

bij deze.tweakduke schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:59:
[modbreak]Dat er zaken veranderen dat zal, maar we gaan hier niet het racisme / genderneutraal of andere maatschappelijke issues betrekken op de LOTR discussie of daarmee provoceren of uitlokken.
Verdere feedback hierover graag in Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic[/]
Klopt, we willen niet het racisme/genderneutraal of andere maatschappelijke issues betrekken op LotR.
Het punt is dat filmhuizen dat soort dingen dus wel doen met hun nieuwe producties. En dat is waar het om ging: er zijn grote zorgen dat hedendaagse producties de genoemde issues gaan betrekken op een wereld (geschreven door Tolkien) waar die issues helemaal niet spelen. En waarom zou je dat doen? Laat de betreffende wereld gewoon lekker zoals die is. Het is niet onze wereld. Laten we onze zaken daar dan buiten houden.
De LotR-trilogie zijn een groot succes geworden ondanks het ontbreken van veel van die hedendaagse issues. Het kan dus prima.
Velen, waaronder ik, zitten niet te wachten op 'blackwashing' (of whitewashing als daar weer spraken van is... niemand zit te wachten op een film over bijv. Martin Luther King met een blanke acteur... en waarom zou het andersom wel 'moeten'? Verzin zelf een verhaal, maak zelf een film en zoek daar passende acteurs/actrices bij) of het introduceren van vrouwelijke versies van oorspronkelijke personages, of nieuwe karakters met allerlei 'moderne' issues zoals identiteitspolitiek.
Dat zit niet in het oorspronkelijke verhaal en het heeft het verhaal ook niet nodig om een mooi en goed verhaal te zijn.
Gezien wat Netflix met de Witcher heeft gedaan, en een reeks van opmerkingen in allerlei LotR-fanfilmpjes op internet als geruchten over wat er allemaal in de maak is met 'Rings of Power' ben ik erg kritisch op het hele gebeuren.
Een mooi klassiek door Tolkien geschreven wereld heeft al dat hedendaagse drama niet nodig, maar de zorg bestaat dat het ook met Amazon's serie weer teveel naar voren komt, en dat vinden we gewoon eeuwig jammer.
Het boeit niemand wat voor huidskleur iemand heeft.
Het boeit niemand wat iemands voorkeur in de slaapkamer is.
Het boeit niemand wat iemand van zichzelf vindt qua identiteit.
Wat wel boeit is dat het helemaal niet nodig is om onze hedendaagse maatschappelijke issues te gaan projecteren op een wereld (geschreven door Tolkien) waarin zulke dingen helemaal niet spelen. Ze hebben in Middle Earth te maken met Sauron.
Een verhaal is een verhaal en in de oorspronkelijke verhalen zit het allemaal niet.
En is ook niet nodig.
En dat heeft niks met racisme te maken of wat dan ook. Waarom zou er perse iets aangepast moeten worden aan een bestaand verhaal? Omdat er vandaag de dag mensen zijn die zichzelf overal in willen herkennen ten koste van bestaande verhalen? Wat mij betreft gaan ze dan maar iets anders kijken.
Andersom geldt uiteraard hetzelfde: als het mij niet bevalt moet ik maar iets anders gaan kijken.
Klopt, maar waarom zou ik tevreden moeten zijn met een aangepast verhaal wat niet zo geschreven is?
'Ja maar het publiek moet zich kunnen associeren met helden'.
Waarom? Waarom is dat nodig? Kan iemand niet prima vermaakt worden door een verhaal vol met karakters die niet exact hetzelfde zijn qua identiteit? Ik vind het een zwaktebod.
Maar goed, bij deze mijn gedachten hierover.
Er is grote zorg. We hopen dat het mee zal vallen maar bepaalde geruchten (al dan niet correct) nemen de zorgen niet direct weg. Vandaar dat het benoemd werd.
[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 29-01-2022 11:59]
Ik heb hier nog niet op gereageerd, soms moet je even de gedachten laten bezinken.Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:46:
[...]
bij deze.
Klopt, we willen niet het racisme/genderneutraal of andere maatschappelijke issues betrekken op LotR.
Het punt is dat filmhuizen dat soort dingen dus wel doen met hun nieuwe producties. En dat is waar het om ging: er zijn grote zorgen dat hedendaagse producties de genoemde issues gaan betrekken op een wereld (geschreven door Tolkien) waar die issues helemaal niet spelen. En waarom zou je dat doen? Laat de betreffende wereld gewoon lekker zoals die is. Het is niet onze wereld. Laten we onze zaken daar dan buiten houden.
De LotR-trilogie zijn een groot succes geworden ondanks het ontbreken van veel van die hedendaagse issues. Het kan dus prima.
Velen, waaronder ik, zitten niet te wachten op 'blackwashing' (of whitewashing als daar weer spraken van is... niemand zit te wachten op een film over bijv. Martin Luther King met een blanke acteur... en waarom zou het andersom wel 'moeten'? Verzin zelf een verhaal, maak zelf een film en zoek daar passende acteurs/actrices bij) of het introduceren van vrouwelijke versies van oorspronkelijke personages, of nieuwe karakters met allerlei 'moderne' issues zoals identiteitspolitiek.
Dat zit niet in het oorspronkelijke verhaal en het heeft het verhaal ook niet nodig om een mooi en goed verhaal te zijn.
Gezien wat Netflix met de Witcher heeft gedaan, en een reeks van opmerkingen in allerlei LotR-fanfilmpjes op internet als geruchten over wat er allemaal in de maak is met 'Rings of Power' ben ik erg kritisch op het hele gebeuren.
Een mooi klassiek door Tolkien geschreven wereld heeft al dat hedendaagse drama niet nodig, maar de zorg bestaat dat het ook met Amazon's serie weer teveel naar voren komt, en dat vinden we gewoon eeuwig jammer.
Wat wel boeit is dat het helemaal niet nodig is om onze hedendaagse maatschappelijke issues te gaan projecteren op een wereld (geschreven door Tolkien) waarin zulke dingen helemaal niet spelen. Ze hebben in Middle Earth te maken met Sauron.
Een verhaal is een verhaal en in de oorspronkelijke verhalen zit het allemaal niet.
En is ook niet nodig.
En dat heeft niks met racisme te maken of wat dan ook. Waarom zou er perse iets aangepast moeten worden aan een bestaand verhaal? Omdat er vandaag de dag mensen zijn die zichzelf overal in willen herkennen ten koste van bestaande verhalen? Wat mij betreft gaan ze dan maar iets anders kijken.
Andersom geldt uiteraard hetzelfde: als het mij niet bevalt moet ik maar iets anders gaan kijken.
Klopt, maar waarom zou ik tevreden moeten zijn met een aangepast verhaal wat niet zo geschreven is?
'Ja maar het publiek moet zich kunnen associeren met helden'.
Waarom? Waarom is dat nodig? Kan iemand niet prima vermaakt worden door een verhaal vol met karakters die niet exact hetzelfde zijn qua identiteit? Ik vind het een zwaktebod.
Maar goed, bij deze mijn gedachten hierover.
Er is grote zorg. We hopen dat het mee zal vallen maar bepaalde geruchten (al dan niet correct) nemen de zorgen niet direct weg. Vandaar dat het benoemd werd.
De serie gaat simpelweg mee met de tijd. Peter Jackson heeft evengoed zijn eigen draai en beleving neer gezet. Dat gaat nu wederom gebeuren en voor mij betreft geldt dan: bekijk de serie en bevalt het niet dan is dat ook goed. De beleving en verhaallijn kan evengoed goed zijn. De acteurs zijn ook anders, de films zijn een goede twintig jaar geleden opgenomen, tijden veranderen.
Wat mij betreft is het reacties uitlokken om het topic te verzieken en heeft het niks met de discussie over de serie te maken.
Dit lijkt me voldoende reden om de discussie daarover toe te laten in ftm topics, en in dit geval specifiek het TROP topic.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Met politieke of activistische zienswijze is het al genoeg om de discussie te laten ontsporen en daar hebben we helemaal niks aan, daar is AWM voor.Jogai schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:50:
Ik persoonlijk en velen met mij willen TROP zien als een vertaling van het Tolkien materiaal naar het scherm. Natuurlijk zijn er dan dingen die anders ingevuld zijn dan hoe je het zelf doet, want iedere vertaling is een interpretatie. Een bepaalde politieke of anderszins activistische zienswijze erin verwerken is echter iets heel anders. Ten eerste wil ik dit sowieso niet in mijn entertainment, en ten tweede is datgene wat tegenwoordig gepusht wordt absoluut niet in lijn met het gedachtegoed van (de vaak conservatieve) Tolkien.
Dit lijkt me voldoende reden om de discussie daarover toe te laten in ftm topics, en in dit geval specifiek het TROP topic.
De verhaallijn en in hoeverre daar wordt afgeweken is wat dat betreft een betere insteek om daar vanuit de discussie te voeren. De personages en types uit de boeken zijn vanuit de conservatieve gedachtengoed van Tolkien gecreëerd, daar maakt iemand die een donkere huidskleur erbij in zit het niet ineens anders

ik heb het ook liever over de serie zelf.tweakduke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:14:
[...]
Met politieke of activistische zienswijze is het al genoeg om de discussie te laten ontsporen en daar hebben we helemaal niks aan, daar is AWM voor.
De verhaallijn en in hoeverre daar wordt afgeweken is wat dat betreft een betere insteek om daar vanuit de discussie te voeren. De personages en types uit de boeken zijn vanuit de conservatieve gedachtengoed van Tolkien gecreëerd, daar maakt iemand die een donkere huidskleur erbij in zit het niet ineens anders
Rest mij nog mijn frustratie te uiten over het feit dat we dus wel over de serie mogen praten maar niet over de maatschappelijke issues, met als risico dat ze dus hedendaagse maatschappelijke issues in de serie stoppen maar we het daar dan weer niet over mogen hebben. Dat is de kat op het spek binden oid.
Amazon mag het er wel in stoppen maar we mogen het er niet over hebben. Dat steekt me dan het meest.
maar goed, politiek en religie verziekt alles online dus ach laat maar dan

En toch heb je er wel problemen mee als er personen een andere huidskleur, seksuele geaardheid of identiteit krijgen dan jij denkt dat die moet hebben.Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:46:
Als je serieus bent met het bovenstaande, dan ben je uitgepraat. Echter, het is precies het tegenovergestelde, je maakt er een probleem van. Als het je niet boeit, zeur er dan niet over?
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
het boeit niet, en het zit ook niet in het oorspronkelijke verhaal, dus waarom 'moet' het er perse in tegenwoordig? DAT is het probleem. Is geen sprake van wat ik vind dat het moet zijn. Ik heb het verhaal niet geschreven, maar Tolkien en die heeft het er niet ingestopt. En voegt ook verder niets toe aan het verhaal, zoals het vaak helemaal niets toevoegt anders dan een politiek correct afvinklijstje.gambieter schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:58:
[...]
En toch heb je er wel problemen mee als er personen een andere huidskleur, seksuele geaardheid of identiteit krijgen dan jij denkt dat die moet hebben.
Als je serieus bent met het bovenstaande, dan ben je uitgepraat. Echter, het is precies het tegenovergestelde, je maakt er een probleem van. Als het je niet boeit, zeur er dan niet over?
We hebben eea verankerd in onze wetten. En het boeit niet. Als het niet uit maakt, vanwaar dan de geforceerde aandacht ervoor? Nergens voor nodig. zoals gezegd: het voegt niets toe aan het verhaal, en het zat ook niet in het verhaal.
Heb je ook die viking serie van vorig jaar, waar men het nodig vond om een zwarte actrice een blank historisch personage (koning Haakon) te laten spelen. Waren er geen mannelijke acteurs meer te vinden om de rol te vertolken? Waarom moet het perse nou weer een vrouw zijn? En ook eentje met een huidskleur die niet realisitsch is met het historische personage?
[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 11-02-2022 16:14]
Kijk hoe de tweede era in de serie vorm gaat krijgen. Als Jackson het had gedaan na the Hobbit dan waren we op dezelfde toer doorgegaan.
Nu twintig jaar later is de tijdsgeest veranderd, andere producer en andere acteurs.
Ga gewoon kijken en oordeel dan, niet op een paar vooringenomen vooroordelen vooraf.
Voor we hier uitgebreid de discussie gaan voeren, als je nog iets hieraan wil toevoegen: Hou het dan op waarom dit onderwerp gefaciliteerd moet worden in het topic. Tot zover zie ik geen goede reden.
het is heel simpel: het verhaal is niet veranderd. De wereld waarin het speelt is niet veranderd. De onze wel, maar die van het verhaal niet. Als men een film wil maken met <insert weet ik veel wat> dan is een ieder daar vrij in maar verzin dan een nieuw verhaal ipv een bestaand verhaal aan te passen.tweakduke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:23:
En daarmee onderschrijf je het punt: het boeit niet.
Kijk hoe de tweede era in de serie vorm gaat krijgen. Als Jackson het had gedaan na the Hobbit dan waren we op dezelfde toer doorgegaan.
Nu twintig jaar later is de tijdsgeest veranderd, andere producer en andere acteurs.
Ga gewoon kijken en oordeel dan, niet op een paar vooringenomen vooroordelen vooraf.
Voor we hier uitgebreid de discussie gaan voeren, als je nog iets hieraan wil toevoegen: Hou het dan op waarom dit onderwerp gefaciliteerd moet worden in het topic. Tot zover zie ik geen goede reden.
Op zich doen ze dat mogelijk met deze serie wel, door duizenden jaren gebeurtenissen in 1 tijdvak neer te zetten. Maar dat kan dan nog. Karakters aanpassen of invoegen die er niet in horen is weer wat anders. Laat men dan een nieuw verhaal verzinnen, een nieuwe wereld. En laat de bestaande zoals die is.
Ik vind het getuigen van creatieve armoede ook al die bestaande films waar dan weer een vrouwelijke versie van moet komen (ghostbusters). Verzin zelf iets nieuws ipv aan de haal te gaan met iets wat al bestaat en prima is zoals het is.
Dat er nu andere acteurs zijn is ook geen argument ergens voor. Natuurlijk heb je nu andere acteurs maar die zoek je ook passend bij de karakters lijkt me toch?
Er is maar zoveel wat je kan doen met artistieke vrijheden zolang de wereld waarin het verhaal plaatsvindt is zoals die is. Ga je daar dingen aan toevoegen die er niet in zitten dan is het gewoonweg niet meer de wereld die Tolkien geschreven heeft maar een ander universum, dus dan moeten ze het niet zo noemen.
Ik heb het al een keer zo omschreven: in de wereld van Tolkien hebben ze geen 'last' van maatschappelijke issues uit onze wereld. Het is niet onze wereld.
Reden waarom ik hier zo over zeur is omdat de disussie daarover begon. Dus dan redeneer ik daarover door.
Uiteraard ga ik kijken hoe het wordt. Het ging erom dat er een sub-discussie over begon en daar heb ik ook een mening over

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 11-02-2022 16:37]
Nee klopt, en ik zou er ook niet zo'n probleem mee hebben als amazon een bepaald volk een andere huidskleur heeft of een wat meer gemixte populatie. Past prima in het legendarium. Hetzelfde geldt voor alles wat non-canon is, wat ze er ongetwijfeld bij verzinnen om een goede show neer te zetten. Alleen toon en themas moeten wel in lijn blijven met Tolkien's visie op midden aarde in de betreffende tijdsperiode. Daarmee kunnen issues heel anders zijn, of dieper gaan dan op het eerste gezicht lijkt, en daarom is discussie goed. Maar als ik het goed begrijp kan dat wel als je de discussie vanuit die kant benaderd?tweakduke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:14:
[...]
Met politieke of activistische zienswijze is het al genoeg om de discussie te laten ontsporen en daar hebben we helemaal niks aan, daar is AWM voor.
Ja, want dat kan ik moeilijk verbieden. De vergelijkingen uit de boeken en in hoeverre het verhaal en personages kloppen is prima. Dat vond en vind ik nog steeds leuk om uit te pluizen.Jogai schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:48:
[...]
Nee klopt, en ik zou er ook niet zo'n probleem mee hebben als amazon een bepaald volk een andere huidskleur heeft of een wat meer gemixte populatie. Past prima in het legendarium. Hetzelfde geldt voor alles wat non-canon is, wat ze er ongetwijfeld bij verzinnen om een goede show neer te zetten. Alleen toon en themas moeten wel in lijn blijven met Tolkien's visie op midden aarde in de betreffende tijdsperiode. Daarmee kunnen issues heel anders zijn, of dieper gaan dan op het eerste gezicht lijkt, en daarom is discussie goed. Maar als ik het goed begrijp kan dat wel als je de discussie vanuit die kant benaderd?
ik moet natuurlijk even trollen he. Ik ben hier niet woest over, en het doet me denken aan Grey Worm uit Game of Thrones.tweakduke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:54:
[...]
Ja, want dat kan ik moeilijk verbieden. De vergelijkingen uit de boeken en in hoeverre het verhaal en personages kloppen is prima. Dat vond en vind ik nog steeds leuk om uit te pluizen.
Is dit hoe een Silvan elf eruit ziet in jouw idee, zeker gezien hoe de elfen voorheen zijn geportretteerd, zowel in Lothlorien als in Northern Mirkwood? (Teleri elf die is achtergebleven in Middle Earth en de Light of the Trees nooit heeft gezien)
Misschien dat Eol (dark elf) er zo uit zag, maar zelf dat betwijfel ik.
Praktisch gezien is een kort kapsel wel handig voor in het bos en als boogschutter. Maar ja, elfen 'horen' toch lang haar te hebben?

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 11-02-2022 22:52]
Hij heeft in ieder geval 'pointy ears' maar zo zie ik dat er heel veel zaken in een nieuw jasje zijn gestoken in de serie. Lady Galadriel is een stuk jonger in de 2e era, maar dan nog. Het is een stuk anders.Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:51:
[...]
ik moet natuurlijk even trollen he. Ik ben hier niet woest over, en het doet me denken aan Grey Worm uit Game of Thrones.
Is dit hoe een Silvan elf eruit ziet in jouw idee, zeker gezien hoe de elfen voorheen zijn geportretteerd, zowel in Lothlorien als in Northern Mirkwood? (Teleri elf die is achtergebleven in Middle Earth en de Light of the Trees nooit heeft gezien)
Misschien dat Eol (dark elf) er zo uit zag, maar zelf dat betwijfel ik.
Praktisch gezien is een kort kapsel wel handig voor in het bos en als boogschutter. Maar ja, elfen 'horen' toch lang haar te hebben?
[Afbeelding]
Als de serie maar het LOTR gevoel geeft bij het kijken dan hebben ze de plank niet misgeslagen.
en Elrond ziet er nog jonger uit.tweakduke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 23:02:
[...]
Hij heeft in ieder geval 'pointy ears' maar zo zie ik dat er heel veel zaken in een nieuw jasje zijn gestoken in de serie. Lady Galadriel is een stuk jonger in de 2e era, maar dan nog. Het is een stuk anders.
Als de serie maar het LOTR gevoel geeft bij het kijken dan hebben ze de plank niet misgeslagen.
Ze waren natuurlijk stukken jonger. Weet niet hoe de elfen er in de 1st age uit zagen. Alleen in de 3rd age uiteraard middels de films.
Maar ik gok dat ze er niet zo jong uit zagen maar tenminste alsof ze een jaar of 30-40 waren in de zin van hoe moderne mensen eruit zien. 20-30 max. Als volwassen elfen dan in elk geval.
Fair appearence. Kan natuurlijk alsnog jong zijn.
Nu vind ik Galadriel er dan leuker uit zien dan Elrond. In deze serie dan.
Maar ook dat kan wel. Pas later als ze ouder en wijzer zijn, zijn ze zoals we ze kennen uit de LotR films.
Ook de zonen van Feanor, en Feanor zelf, waren jong. Jong en onbezonnen, en ze zworen 'oaths' in hun drift en onbezonnenheid. Recepy for disaster.
Ik denk persoonlijk dat ze niet het 'LotR'-gevoel hoeven te hebben. Het was een andere tijd. LotR was in de 3rd age. De centrale personages hadden duizenden jaren ervaring, waren ouder en wijzer.
Denk dat de sfeer heel anders kan zijn en dat past waarschijnlijk ook gewoon bij de era.
Ben razend benieuwd. Met deze nieuwe onthullingen en plaatjes lijkt er weer wat van de 'political correct' onzin weggevallen te zijn. Althans het wordt niet getoond. En weer een stukje van de sluier onthuld.
Een budget van een miljard? I mean seriously?
Ik ken de producers niet. Maar als het Tolkien fans zijn komt dat wel goed. En hopen dat de Estate hun ziel niet heeft verkocht voor een zak geld. Dan komt alles goed.
Het zal natuurlijk altijd wel tegen vallen op welk vlak dan ook, er is vast wel iets te verzinnen. Er is altijd wel iets wat tegenvalt maar dat is het lot van 80 jaar manuscript en een ieders fantasy van wat de tekst doet met je eigen denkwereld.
pointy ears.. I mean.. really?tweakduke schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 23:02:
[...]
Hij heeft in ieder geval 'pointy ears' maar zo zie ik dat er heel veel zaken in een nieuw jasje zijn gestoken in de serie. Lady Galadriel is een stuk jonger in de 2e era, maar dan nog. Het is een stuk anders.
Is dat alles? Meer niet? Surely not court composer?

gaat dat over deze Amazon lotr serie? if so, link? #luigambieter schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 23:30:
Ik stel voor dat men eerst even de laatste South Park aflevering kijkt. Zeer leerzaam en to the point.
Nee, over Tolkien, aannames en moeilijk doen over huidskleur. En herkenbaar mbt de non-discussie.Anoniem: 421923 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 01:18:
gaat dat over deze Amazon lotr serie? if so, link? #lui
Het bespreken van tips en trucs om geografische restricties te omzeilen is niet toegestaan.DR!5EQ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:45:
@tweakduke Zijn vragen over geo-unblocking toegestaan?
Bedankt voor je antwoord. Ik heb het beleidstopic er op nageslagen maar kon nergens anders deze regel vinden.tweakduke schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:42:
[...]
Het bespreken van tips en trucs om geografische restricties te omzeilen is niet toegestaan.
Inderdaad, meestal staat het in de topic warning. Een stukje voor het beleid kan geen kwaad misschien.DR!5EQ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:41:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Ik heb het beleidstopic er op nageslagen maar kon nergens anders deze regel vinden.
Valt toch onder het algemene forumbrede verbod op omzeilen restricties en beveiligingen?DR!5EQ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:41:
Bedankt voor je antwoord. Ik heb het beleidstopic er op nageslagen maar kon nergens anders deze regel vinden.
Het algemeen beleid #verbodenhacken
Zo zouden topic warnings uberhaupt niet hoeven te bestaan. Niet iedereen leest ze, denkt er gelijk aan, maakt die vertaalslag. Kan geen kwaad om duidelijk te benoemen.gambieter schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:48:
[...]
Valt toch onder het algemene forumbrede verbod op omzeilen restricties en beveiligingen?
Het algemeen beleid #verbodenhacken
*knip*DR!5EQ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:59:
Zo zouden topic warnings uberhaupt niet hoeven te bestaan. Niet iedereen leest ze, denkt er gelijk aan, maakt die vertaalslag. Kan geen kwaad om duidelijk te benoemen.
Die sneer is nergens voor nodig.
[Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 10-05-2022 08:54]
Kunnen jullie de 2021-22 sluiten en de TW aan de quick reply toevoegen van het nieuwe topic

Bij deze het oude deel geslotenVirinR schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:45:
Het 2022-2023 topic voor Buitenlandse series is geopend: Buitenlandse TV Series 2022-2023
Kunnen jullie de 2021-22 sluiten en de TW aan de quick reply toevoegen van het nieuwe topic

Het is een leuk idee, maar dergelijke topics bevatten vooral opsomlijstjes en de discussiewaarde ontbreekt dan.Alwayshappyz schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:33:
Ik zat er aan te denken om een topic te openen over de top 10 of top 20 series van tweakers. Voordat ik dat doe wilde ik even checken of dat prima iskon zo snel geen soortgelijk topic vinden.
Heb je een punt.tweakduke schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:40:
[...]
Het is een leuk idee, maar dergelijke topics bevatten vooral opsomlijstjes en de discussiewaarde ontbreekt dan.

Bij het topic over GOT staat het volgende:
Iets dergelijks zou het duidelijk maken.Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
1 van de series waar ik niet goed in zit, maar als ik het zo bekijk kan ik die topic warning zo overnemen. Dus bij dezebazzemans schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:52:
@tweakduke In [Serie] House Of The Dragon wordt gevraagd door doobieters in "[Serie] House Of The Dragon" of er wel/geen spoilertags benodigd zijn voor reeds uitgezonden afleveringen. Is het mogelijk om net als bij andere topics spelregels hiervoor toe te voegen?
Bij het topic over GOT staat het volgende:
[...]
Iets dergelijks zou het duidelijk maken.

Dan kan het huidige topic gaan over de serie en afleveringen zelf. Als ik morgen de tijd heb, probeer ik even een draadje te maken, maar als iemand dat wil doen: helemaal prima

Heel soms kwam er iets uit de boeken voorbij dat nog moest gebeuren en dat ging dan netjes in een spoiler. Die gebruikte ik daar zelf dan ook voor.
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Persoonlijk zou ik als volgt noemen:
[Serie] The Rings of Power - Achtergrond en Spoilers
Film, tv, muziek en boeken - Beleid
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
En bijgewerktAW_Bos schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:49:
De FAQ is ook een beetje ouddated omdat boeken er niet genoemd worden..
Film, tv, muziek en boeken - Beleid

Media, muziek & boeken; Verhalen & muziek; Boeken, muziek & video;
Of iets beters?