Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 22:16

The Lord of the Rings: The Rings of Power

Afbeeldingslocatie: https://artworks.thetvdb.com/banners/v4/series/367506/banners/62ce847a31415.jpg

Afbeeldingslocatie: https://artworks.thetvdb.com/banners/v4/series/367506/backgrounds/6310fc5bef6d3.jpg
Amazon Studios’ forthcoming series brings to screens for the very first time the heroic legends of the fabled Second Age of Middle-earth’s history. This epic drama is set thousands of years before the events of J.R.R. Tolkien’s The Hobbit and The Lord of the Rings, and will take viewers back to an era in which great powers were forged, kingdoms rose to glory and fell to ruin, unlikely heroes were tested, hope hung by the finest of threads, and the greatest villain that ever flowed from Tolkien’s pen threatened to cover all the world in darkness. Beginning in a time of relative peace, the series follows an ensemble cast of characters, both familiar and new, as they confront the long-feared re-emergence of evil to Middle-earth. From the darkest depths of the Misty Mountains, to the majestic forests of the elf-capital of Lindon, to the breathtaking island kingdom of Númenor, to the furthest reaches of the map, these kingdoms and characters will carve out legacies that live on long after they are gone.

Season 1
S01E0102-09-22Shadow of the Past
S01E0202-09-22Adrift
S01E0309-09-22Adar
S01E0416-09-22The Great Wave
S01E0523-09-22Partings
S01E0630-09-22Udun
S01E0707-10-22The Eye
S01E0814-10-22Alloyed

GaladrielElrond
ArondirLord Celebrimbor
High King Gil-galadQueen-Regent Míriel
Captain ElendilPharazôn
EärienIsildur
KemenBronwyn
HalbrandTheo
Elanor “Nori” BrandyfoodPoppy Proudfellow
Largo BrandyfootMarigold Brandyfoot
Sadoc BurrowsPrince Durin IV
Princess DisaAdar

[ Voor 194% gewijzigd door Jogai op 12-09-2023 14:39 . Reden: Opgepoetst ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:52
Omg. Hyped!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
September pas.

Wel heel erg vroeg om me druk over te maken...;-)

hopelijk gaat het de Tolkien vibe hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:00
Yes, let's go!

Zou mooi zijn als ze ook qua soundtrack/muziek ook maar iets van het niveau halen van LOTR. Doet zoveel goed aan de films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 19:56
Wat me wel tegenvalt is dat ze een extra character hebben aangemaakt die niet bestaat in de boeken, maar goed, we gaan het zien. Misschien zie ik het wel door de vingers als kijkplezier hoog is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrotical
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-06 11:29
Hopelijk zijn ze zo trouw mogelijk aan tolkien.. #Hyped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392841

Ik hoop dat ze trouw zijn aan de geschriften van Tolkien.

@Netrunner Wat zie ik over het hoofd? o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:57
Klinkt dit als een deel van de Silmarillion die toch verfilmd gaat worden? Ik dacht dat de erven Tolkien dit met man en macht proberen tegen te houden? Als die meegaan hierin zijn ze ofwel in geldnood óf blijven ze redelijk trouw aan Tolkiens verhalen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51
Netrunner schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:03:
Wat me wel tegenvalt is dat ze een extra character hebben aangemaakt die niet bestaat in de boeken, maar goed, we gaan het zien. Misschien zie ik het wel door de vingers als kijkplezier hoog is :)
Uhm... Wat ik er zo snel van lees, gaat deze serie over de second age, dus Nee, je zult Bilbo, Frodo of Aragorn er niet in terugzien, want Hobbit en LOTR spelen in de third age. Er zijn alleen nog veel meer boeken van de hand van Tolkien. Deze serie zal waarschijnlijk vooral putten uit de verhalen uit The Silmarillion, waar o.a. de geschiedenis van Sauron en de One Ring in worden beschreven. Daarnaast zijn er nog de Unfinished Tales, ik meen dertien delen die door de zoon van JRR zijn bewerkt en uitgegeven.

Maar reken maar dat deze serie trouw blijft aan de visie van de familie Tolkien. Die zitten nog steeds behoorlijk bovenop alles wat met deze IP gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:42
Wat vinden jullie eigenlijk van de naam? Had wel wat creatiever gemogen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Prima naam, goede wijn behoeft geen krans. Als mijn mening die van het doelpubliek is dan hebben ze dat in elk geval goed gedaan. Het verbaast me dat ze combi mogen maken met de trilogie titel. Het is toch een andere periode die ze behandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
anboni schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:29:
[...]

Uhm... Wat ik er zo snel van lees, gaat deze serie over de second age, dus Nee, je zult Bilbo, Frodo of Aragorn er niet in terugzien, want Hobbit en LOTR spelen in de third age. Er zijn alleen nog veel meer boeken van de hand van Tolkien. Deze serie zal waarschijnlijk vooral putten uit de verhalen uit The Silmarillion, waar o.a. de geschiedenis van Sauron en de One Ring in worden beschreven. Daarnaast zijn er nog de Unfinished Tales, ik meen dertien delen die door de zoon van JRR zijn bewerkt en uitgegeven.

Maar reken maar dat deze serie trouw blijft aan de visie van de familie Tolkien. Die zitten nog steeds behoorlijk bovenop alles wat met deze IP gebeurt.
Interessant. Welk personage hebben ze verzonnen die niet in de boeken voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51
hotymoty schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:45:
[...]

Interessant. Welk personage hebben ze verzonnen die niet in de boeken voorkomt?
Dat moet je dus niet aan mij vragen maar aan @Netrunner ;) ik heb sowieso nog niets gezien over characters in de serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
anboni schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:55:
[...]

Dat moet je dus niet aan mij vragen maar aan @Netrunner ;) ik heb sowieso nog niets gezien over characters in de serie.
Shit, verkeerde quote! Hij zal vast wel een keer terugkeren

[ Voor 6% gewijzigd door hotymoty op 19-01-2022 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Het verzonnen personage is
spoiler:
een zus van Isildur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421923

ik niet. Ik heb nog geen seconde gezien van hoe het eruit gaat zien.
Deze trailer had net zo goed van LotR zelf kunnen zijn. Niets wijst erop dat het zich afspeelt in de Second Age.

Had een flits van Numenor getoond, en hoe Celebrimbor eruit ziet.
En als me dat was bevallen zat ik op de hypetrain.
Nu is het gewoon nog blind. Nul komma nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jogai schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:31:
spoiler:
een zus van Isildur
zoiets zal het wel worden waarschijnlijk ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

doobieters schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:43:
Wat vinden jullie eigenlijk van de naam? Had wel wat creatiever gemogen toch?
yup.

Ik had het gewoon 'The Lord of the Rings: Annatar' genoemd ofzo.
De nietsvermoedende kijker (zonder kennis van de boeken) zal er dan pas veel later achter komen dat het Sauron is.
Ze kunnen dan een leuke politieke show maken van wat ie allemaal in Numenor heeft gedaan en hoe hij werd afgewezen door Gil-Galad en uiteindelijk hoe hij Celebrimbor dan helpt met het maken van z'n ringen. En dan in een veel later seizoen laten zien dat ie naar Mordor reist om de One Ring te maken zodat dan pas duidelijk wordt 'hey maar dat is toch Sauron??? mindblown!'. Kan misschien alsnog natuurlijk dat ze het verhaal zo in elkaar draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 19-01-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jogai schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:04:
Prima naam, goede wijn behoeft geen krans. Als mijn mening die van het doelpubliek is dan hebben ze dat in elk geval goed gedaan. Het verbaast me dat ze combi mogen maken met de trilogie titel. Het is toch een andere periode die ze behandelen
ik begrijp dat ze eerst een concept hebben gemaakt op basis van alleen LotR en de appendices maar dat de Tolkien Estate het zodanig goed vond dat ze toegang hebben verleend tot Silma en Unfinished Tales dus daar lijkt wel wat speelruimte in te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-05 01:16
Eerder in augustus publiceerde Amazon overigens dit beeld:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7zdJNXVkAIPchb?format=jpg&name=4096x4096

Wat ik overigens curieus vind want de twee bomen die je daar ziet lijken mij juist heel erg First Age perikelen:
The Valar retreated to Valinor to make their home on the western continent, and there one of them, Yavanna the Vala of living things, sang into existence the Two Trees to provide a new pair of light-sources. Again one was silver and the other golden. Telperion was referred to as male and Laurelin female. The Trees stood on the hill Ezellohar located outside the city of the Valar, Valimar. They grew in the presence of all of the Valar, watered by the tears of the Vala of pity and mourning, Nienna.
Mogelijk dus een concept-beeld; of misschien iets uit een flashback of intro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-05 01:16
retrotical schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:07:
Hopelijk zijn ze zo trouw mogelijk aan tolkien.. #Hyped
Behalve de gebeurtenissen die door Tolkien beschreven zijn is er weinig om "trouw" aan te zijn. De serie speelt zich af in een deel van de "geschiedenis" waar Tolkien zelf, laten we zeggen, ongeveer 50 pagina's over beschreven heeft; op een vrij droge manier. Genoeg speelruimte dus voor de makers voor nieuwe karakters en gebeurtenissen. Men heeft wel de opdracht om het sluitend te maken met wat Tolkien heeft geschreven, dus men zal denk ik niet heel erg uit de band springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Carn82 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:38:
Eerder in augustus publiceerde Amazon overigens dit beeld:
[Afbeelding]

Wat ik overigens curieus vind want de twee bomen die je daar ziet lijken mij juist heel erg First Age perikelen:

[...]

Mogelijk dus een concept-beeld; of misschien iets uit een flashback of intro?
klopt, had ik ook gezien destijds. De twee bomen... en die stad is dan vermoedelijk Tirion-upon-Tuna.
Dat moet dan haast wel een flashback zijn want dat zou niet de Second Age zijn, en zelfs niet de First Age maar de Age of the Trees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:42
Heel fijn om Howard Shore weer terug te zien!! Dat moet alleen al epic worden _/-\o_

Zo'n zin in deze serie. Amazon, don't f*ck it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

doobieters schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Heel fijn om Howard Shore weer terug te zien!! Dat moet alleen al epic worden _/-\o_

Zo'n zin in deze serie. Amazon, don't f*ck it up!
ik heb vaak meer tijd nodig om ergens iets van te gaan vinden, goed of slecht.
Ik was gister niet echt onder de indruk van de teaser, maar deze uitleg heeft me wel wat meer laten zien.
Dus inderdaad geen CGI maar gewoon lekker gefilmd, lekker ambachtelijk. Als dat een visitekaartje is van de effecten dan staat ons wat moois te verwachten in elk geval als het om eye-candy gaat. Als het budget schijnbaar (?) ook 1 miljard ofzo is dan mag het daar inderdaad niet aan liggen.

Don't fuck this up. Inderdaad. Heden ten dage ligt het gevaar op de loer van inclusiviteit. Het mag dan TV-14 zijn in de VS maar ik hoop dat ze recht doen aan de karakters zowel qua persoonlijkheid alswel het uiterlijk.
De Noldor moeten dus globaal gezien gewoon zwart haar hebben, blauwe ogen, dat soort dingen. Geen gezeur met getint etc. Die pas je toe bij mensen uit Harad, Umbar etc. Khamul, de Black Numenorean als de Nazgul 2nd in command..
Toepassen daar waar het hoort en dan komt het allemaal tot zijn recht (of haar recht :P).

Als de erven tevreden zijn, belooft dat wat.

All aboard the hype train! Maar ja dan kunnen we alleen nog maar teleurgesteld raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:20

Deathchant

Don't intend. Do!

Jogai schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:31:
spoiler:
een zus van Isildur
Ah ik had stiekem een beetje gehoopt op een verfilming/ver-serie-ing van de Silmarillion. Dat zou interessant geweest zijn. Kregen we misschien Morgoth (Sauron was zijn rechterhand) die de Balrogs gemaakt heeft te zien als outcast van andere "goden" die de middle earth gemaakt hebben. Maar helaas.
Ik ken eigenlijk buiten de Silmarillion, Hobbit en LOTR geen background verhalen van Tolkien die daarover gaan...
Ik ben benieuwd wat deze serie gaat worden, alhoewel de trailer echt helemaal niks laat zien, behalve hoe het RINGS OF POWER-logo tot stand komt.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Deathchant schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Ah ik had stiekem een beetje gehoopt op een verfilming/ver-serie-ing van de Silmarillion. Dat zou interessant geweest zijn. Kregen we misschien Morgoth (Sauron was zijn rechterhand) die de Balrogs gemaakt heeft te zien als outcast van andere "goden" die de middle earth gemaakt hebben. Maar helaas.
Ik ken eigenlijk buiten de Silmarillion, Hobbit en LOTR geen background verhalen van Tolkien die daarover gaan...
Ik ben benieuwd wat deze serie gaat worden, alhoewel de trailer echt helemaal niks laat zien, behalve hoe het RINGS OF POWER-logo tot stand komt.
de 2nd age met de val van Numenor etc. staat ook gewoon in de Silmarillion dus deze serie zal dan een deel van Silma verfilmen. Prima.
En als dit een succes wordt en de Erven er zin in hebben zou ik zeggen: pak de First Age en alles daarvoor er ook bij. Gaan met die banaan!

wat betreft die background verhalen is Silmarillion natuurlijk het manuscript maar als je leesbaardere verhalen wilt lezen zijn er natuurlijk de standalone boeken (ook al ken je het verhaal daarvan al omdat het ook in Silma staat) zoals 'Children of Hurin' en 'Beren en Luthien'. Ik heb 'Fall of Gondolin' ook op de plank staan maar niet gelezen. Ook dat zit in Silma.
Voor de rest ben je aangewezen op de Unfinished Tales en als je nog dieper wil graven heb je het 12-delige 'History of Middle Earth' met extra teksten inclusief 'demo-versies' waarin bijv. Beren nog een Noldo elf was ipv een mens.

Wikipedia: The Children of Húrin
Wikipedia: Beren and Lúthien
Wikipedia: The Fall of Gondolin
Wikipedia: Unfinished Tales
Wikipedia: The History of Middle-earth

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 21-01-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:06

Haan

dotnetter

Ik ben heeel benieuwd hoe dit gaat worden! Ik krijg er in ieder geval een zelfde gevoel (licht euforisch ;) ) bij als toen destijds de eerste geruchten van de verfilming van LOTR opdoken. * Haan heeft nog ergens een map met krantenknipsels daarvan liggen :7

Tegen die tijd maar wel weer eens in de boeken duiken want dat is na 20-25 jaar wel wat weggezakt..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie speelt wie?

https://www.heart.co.uk/s...e-rings-amazon-tv-series/

Robert Aramayo as Baldor
Baldor was the son of the second King of Rohan who goes missing after entering the Paths of the Dead.
hm mooie glimp in hoe en waar de serie ons dus allemaal naar toe brengt qua locaties, volken en gebieden.

Morfydd Clark as Galadriel
Ze heeft er wel een gezicht voor. Ben benieuwd.

Joseph Mawle as Oren
There is no 'Oren' mentioned in Tolkien's work so it is hard to know what to expect from him, but he is reportedly the main villain of the series.
de main villain of the series? Ik zie geen andere manier dan dat dat Annatar zou moeten zijn, tenzij ze Sauron helemaal geen onderdeel laten zijn van de serie maar dat lijkt me uiterst onmogelijk)

En andere nieuwe/onbekende karakters die verder niet voorkomen in Tolkien's verhalen:
Markella Kavenagh as Tyra
Simon Merrells as Trevyn

Sir Lenny Henry as a Harfoot (Harfoots hadden en wat meer donkere huid dan andere hobbits, dus het past wel :P)

Benjamin Walker as UNKNOWN
Benjamin Walker, 39, is playing a very mysterious character in the upcoming Lord of the Rings series.

The actor, best known for his role in Abraham Lincoln: Vampire Hunter, has kept all details about his role a secret, but has assured fans it is for a good reason.
hm.... speculatie? Misschien een Vala of Maia? (Manwë of Ulmo/Osse?)
Of Eru? of Tom Bombadil?
Of iets compleet anders.

Tyra en Trevyn. Wat voor soort namen zijn dit? Sindarin? Rohirric? Misschien beide Rohirric karakters aangezien ook Baldor wordt genoemd als koning van Rohan?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 21-01-2022 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
*knip*
Laten we dit aub eens erbuiten houden. Off-topic.

[ Voor 86% gewijzigd door tweakduke op 25-01-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip*
Idem, dus off-topic.

[ Voor 95% gewijzigd door tweakduke op 25-01-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
LadyVodka schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:53:
[mbr]*knip*
Laten we dit aub eens erbuiten houden. Off-topic.[/]
@Anoniem: 421923 Black Hobbits kunnen we ook X geven.
Actor Lenny Henry confimerd that there will be black hobbits in the Shire.

ook:
Tom Shippey who is a TOLKIEN scholar, was fired from Amazon LOTR as he wanted them to keep the adaptation accurate.
Zelfs Cory Olsen aka "Tolkien Professor" heeft hier iets te zeggen. Tom Budge is ook weg.

Christopher Tolkien (die nu dood is) refused every idea from Amazon. (artikel)

The Tolkien Estate maintains power of veto nog altijd? Veto is toch naar kleinkinderen gegaan?
Kleinkinderen hebben nu cashout gehad van Amazon , dus Amazon mag/kan alles doen.

*knip*
De bingo is simpelweg provoceren en voegt niks toe.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 28-01-2022 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@LadyVodka: tja je mag er blijkbaar niet over praten (want het klinkt teveel als SJW-bashing) maar we gaan zien wat er over blijft van het oorspronkelijke verhaal en de setting waarin het hoort te zijn.
Blijkbaar zijn de erven tevreden genoeg om de toegang tot het source material te verbreden.

We gaan het zien in september of er recht gedaan wordt aan Tolkien's wereld zoals hij die bedoeld/geschreven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Dat er zaken veranderen dat zal, maar we gaan hier niet het racisme / genderneutraal of andere maatschappelijke issues betrekken op de LOTR discussie of daarmee provoceren of uitlokken.

Verdere feedback hierover graag in Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 28-01-2022 11:00 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog even wat geruchten verzameld over de nieuwe karakters die Amazon blijkbaar heeft bedacht:

Isildur heeft blijkbaar een zus:
https://www.reddit.com/r/...sisterand_isildurs_posse/
https://boundingintocomic...-character-as-his-sister/

En Galadriel heeft blijkbaar ook een extra broer: Adar
Een corrupted elf als leider van een bende orcs die hem als vaderfiguur zien:
https://boundingintocomic...leader-of-a-band-of-orcs/

Ze doen zelfs moeite om aan te geven dat hij geen orc is maar een elf.
Blijkbaar weten ze niet dat orcs oorspronkelijk elfen waren, corrupted door Morgoth.
De acteur heeft z'n feitjes blijkbaar niet zo goed voor elkaar.

Maar ok, Isildur zit dus in de serie. Dat speelt zich af in de Second Age. En hij stierf in de eerste jaren van de Third Age.
Echter die Baldor, zoon van de derde koning van Rohan, leefde in 2500+ van de Third Age.
Daar zit dus krap 3000 jaar tussen.
Gaan ze werken met flashbacks? of gewoon door de eeuwen heen hoppen tijdens de serie?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 28-01-2022 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:57
Als ik het goed begrijp zullen we verhalen zien in verschillende tijdperken en ze zijn verzonnen voor de serie alleen.

Teasers zoals de Trees of het verhaal van de Ringen lijken me voorbehouden voor flashbacks. Ik ben er niet uit of het succesvol zal zijn met verhalen die tv only zijn.

Nu is er zoveel geld tegenaan gegooid dat ze er minstens 3 seizoenen moeten uit persen, of het eerste seizoen smaakt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

algalid schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:21:
Als ik het goed begrijp zullen we verhalen zien in verschillende tijdperken en ze zijn verzonnen voor de serie alleen.

Teasers zoals de Trees of het verhaal van de Ringen lijken me voorbehouden voor flashbacks. Ik ben er niet uit of het succesvol zal zijn met verhalen die tv only zijn.

Nu is er zoveel geld tegenaan gegooid dat ze er minstens 3 seizoenen moeten uit persen, of het eerste seizoen smaakt of niet.
even uit m'n hoofd en uit de losse pols zoals ik het verwacht:

Eerste seizoen is voornamelijk een politiek verhaal (a la Game of Thrones) over wat Annatar uitspookt in Numenor, met aan het eind van het seizoen de val van Numenor met als cliffhanger: 'did Elendil/Isildur survive the cataclysm?'
Misschien begint het nog eerder met de eerste oorlog waarbij Sauron wordt verslagen door Numenor en meegesleept naar Numenor, en dan kan het politieke verhaal in Numenor zelf waarschijnlijk seizoen twee worden, met een bombastisch en fantastisch gezicht van de Numenorean vloot die naar Aman vaart.

Seizoen daarna zou kunnen gaan over de oprichting van Gondor en Arnor, misschien heel snel hier en daar en wat Galadriel allemaal doet (en vooral juist niet doet). Met geheel in het teken het forgen van de Ringen in Eregion door Celebrimbor en de oorlog die Sauron ontketent/

Maar er is dus ook Baldor en dat is toch echt diep in de Derde Era in Rohan.

De War of the Last Alliance zal waarschijnlijk echt in het allerlaatste seizoen getoond worden.
Hoe ze dit gaan combineren met Baldor weet ik niet.

We kunnen alle kanten op.
Ik vind het echter erg interessant en kan natuurlijk brainstormen tot ik een ons weeg.
Een kritisch youtube-filmpje noemde al dat Bezos gezegd zou hebben 'dat ie een eigen Game of Thrones' wilde. En dat er schijnbaar een intimacy-advisor is aangetrokken. MIsschien dat er toch naaktscenes in voor komen?

We kunnen alle kanten op met welk deel van het verhaal in welk seizoen aan bod zou kunnen komen en wat ze ermee gaan doen.
Ik wil niet teveel hypen maar het is best moeilijk :P

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 29-01-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
algalid schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:21:

Volgens mij filmen ze de eerste 2 seizoenen achter elkaar, dus 2 seizoenen komen er zowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-07 09:49

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Nieuwe posters uitgebracht!

https://www.instagram.com/lotronprime/

Steam ID = Ackerfiets

• -Naamloos-
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-11-2024
Hoi,

Mijn excuus als ik iets off-topics vraag (als dit het geval is, waar kan ik dit beste vragen?)

Ik vroeg me af of er een webshop/winkel is die alle boeken met betrekking tot Middle-Earth als bundel verkoopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:51

• Haan

Haan

dotnetter

Dat was een flinke lap tekst om te lezen ;) Het belangrijkste staat wat mij betreft op het eind:
In the novels, the aforementioned things take place over thousands of years, but Payne and McKay have compressed events into a single point in time. It is their biggest deviation from the text, and they know it’s a big swing. “We talked with the Tolkien estate,” says Payne. “If you are true to the exact letter of the law, you are going to be telling a story in which your human characters are dying off every season because you’re jumping 200 years in time, and then you’re not meeting really big, important canon characters until season four. Look, there might be some fans who want us to do a documentary of Middle-earth, but we’re going to tell one story that unites all these things.”
En dat de show minstens een miljard dollar gaat kosten :X Maar het is blijkbaar een persoonlijk project van Jeff Bezos dus we zullen niet bang hoeven te zijn dat het halverwege gecanceld gaat worden.

• Jogai
Dit ziet er goed uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/lljrbffj70h81.jpg

• algalid
Numenor is doomed! Maar ik neem aan dat het vlot niet door die omstandigheden daar zit.

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Kunnen wij afspreken dit soort topics pas aan te maken, wanneer de serie ook daadwerkelijk te zien is :X Ik dacht net echt yeah: Lord of Rings serie op Amazon, welke op The Grand Tour na en de Wheel of Time niet erg veel boeiende series heeft :-(

Maar Lord of the Rings is zeker een maand Amazon prime waard a € 2,99 oOo Ik zal alvast een notitie in de agenda zetten, voor september :+

• -Naamloos-
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-11-2024
-Naamloos- schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:50:
Hoi,

Mijn excuus als ik iets off-topics vraag (als dit het geval is, waar kan ik dit beste vragen?)

Ik vroeg me af of er een webshop/winkel is die alle boeken met betrekking tot Middle-Earth als bundel verkoopt?
Niemand:(?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:47
@-Naamloos- helemaal offtopic is het natuurlijk niet, want misschien wil er nog meer mensen zich even weer goed inlezen voordat de serie van start gaat ;)

Ik ken maar één bundel waar de grote drie in zitten, dus The Hobbit, The Lord of the Rings, en The Silmarillion. Denk alleen niet dat je heel enthousiast wordt van de prijs. Gelukkig kan je deze set ook op afbetaling kopen zo te zien, maar toch... 400 dollar... https://www.eastonpress.c...lkiens-classics-0193.html

Sets met The Hobbit en The Lord of the Rings zijn heel er wat meer, als je alles wil hebben zul je dus wat sets moeten gaan combineren met een losse The Silmarillion.
Alle plaatjes zijn klikbaar voor Bol.com links, kun je daar in ieder geval de ISBN's opzoeken. Ook zijn er ongetwijfeld nog flink meer sets, maar deze kon ik zo snel vinden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z1vOp6st.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FYafn4st.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tiVT4Uqt.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kPSqpMPt.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8VHUNQyt.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RGryQJFt.png
(De eerste heb ik zelf, lekker handzaam en compact, maar wel érg kleine lettertjes. Kan ik foto's van PB-en als je daar interesse in hebt)

En nog een set met Children of Hurin, Beren and Lúthien en The Fall of Gondolin. Die laatste is pas in 2018 gepubliceerd dus daar zullen niet veel versies van bestaan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D63RCz3t.png

En om het compleet te maken een mooie box van The History of Middle-earth, en een losse editie van Unfinished Tales, want die lijkt in geen enkele set te zitten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vAIMKYAt.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yqz7qu8t.png

The History bestaat in principe uit 12 delen, die zou je ook nog los kunnen proberen op te snorren.

In 2021 is ook nog The Nature of Middle-earth uitgekomen, die zou je misschien een beetje kunnen zien als deel 13 van The History:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dveyo5vt.png

Mocht je dus echt voor een complete set van alles willen gaan, moet je dus op zoek naar deze titels:
  • The Hobbit
  • The Lord of the Rings
  • The Silmarillion
  • Unfinished Tales
  • The History of Middle-earth (12 delen)
  • The Children of Húrin
  • Beren and Lúthien
  • The Fall of Gondolin
  • The Nature of Middle-earth
Mocht ik nog iets over het hoofd zien, dan hoor ik het graag :)

[ Voor 6% gewijzigd door Melkunie op 10-02-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
*knip*
Met vorige provocaties, ophouden hiermee.

[ Voor 31% gewijzigd door tweakduke op 11-02-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-07 15:25
Na het zien van de eerste screens kunnen we in ieder geval de wereld die Jackson had neergezet wel vergeten, dit oogt eerder een The Witcher fantasy. Heel generiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

all aboard the hypetrain!

De nieuwe beelden zien er best goed uit!

Ik zal moeten wennen aan de jonge Elrond... gaan we Elros ook zien?

En de splendour van Khazad-Dum spat eraf!
Ben niet zo thuis bij de dwergen maar hadden ze in Khazad Dum ooit een koningin?
Linksom of rechtsom is mijn meer prangende vraag: waar is haar baard???? :D

Kan ik al een action figure kopen van Galadriel? Ziet er prachtig uit in die outfit! Of ben ik nou sexistisch bezig? :P

'Verboden liefde'... cringe... altijd maar weer... net als in de hobbit...
maar wacht... het is eigenlijk een thema wat in het verhaal zou MOETEN.
Het komt in alle verhalen van Tolkien voor, en zelfs in zijn eigen leven als katholiek en protestant als getrouwd stel. Beren en Luthien. Aragorn en Arwen.
Dus ja, stop het er maar mooi in, we gaan het zien!

Dit zijn mooie plaatjes! Ik vraag me alleen af hoe ze Galadriel dan willen gaan afbeelden. Natuurlijk is er niet veel bekend over wat ze precies deed in de 2nd age maar ik heb nooit het beeld gehad dat ze heel erg actief was oid. Ja ze was ambitieus en dat is ook waarom ze in Middle Earth bleef en waarom ze stelde dat de test geslaagd was in de LotR film later in de 3rd age, zeer ambitieus en trots, dat zeer zeker maar dan meer als 'queen of a realm' niet perse als iemand die het van de grond af op heeft moeten bouwen en er letterlijk voor heeft moeten vechten als 'leader of the northern armies', ze hoefde haar handen niet vies te maken. Dat vond ik ook passend aan de Hobbit films toen de White Council Sauron verdreef. Ze wordt daar niet afgebeeld als warrior maar meer als een mage.
Ze hoeft zich niet te bewijzen als leider van een realm. De elfen doen het automatisch, vanwege haar afkomst. Ze hoeft zich niet op te vechten. Ze is al van adel en van hoge oude afkomst uit Valinor. Dus waarom een warrior als leider van het leger?
Feit blijft dat het een mooie outfit is en een bloedmooi zwaard!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 11-02-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Westland1940 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:11:
Na het zien van de eerste screens kunnen we in ieder geval de wereld die Jackson had neergezet wel vergeten, dit oogt eerder een The Witcher fantasy. Heel generiek.
vertel.

Jackson heeft natuurlijk z'n eigen visie erop gezet, maar de wereld is en blijft toch gewoon van Tolkien of niet?

Gaat het om belichting? om stilj? kledij?
Lijkt het op de Witcher spellen? of de TV-serie?
Waar doel je precies op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
*knip*
Zie de TW, modbreak en discussie in het feedback topic. Bovendien hoeven we niet te ranten.

Jammer, keek hier naar uit, maar wordt bij deze door mij in ieder geval genegeerd! Geen zin in een serie waar de focus direct al verkeerd zit.

[ Voor 36% gewijzigd door tweakduke op 12-02-2022 20:44 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 23:14:
[...]

vertel.

Jackson heeft natuurlijk z'n eigen visie erop gezet, maar de wereld is en blijft toch gewoon van Tolkien of niet?

Gaat het om belichting? om stilj? kledij?
Lijkt het op de Witcher spellen? of de TV-serie?
Waar doel je precies op?
Waar te beginnen... de lore van Tolkien vliegt het raam uit, Amazon heeft blijkbaar Middle-Earth geschreven en voegt nieuwe personages toe waar niemand om vroeg. Dit is zo'n stuk > "Bronwyn (played by Nazanin Boniadi) with her forbidden love, Arondir", een alleen staande moeder die om gaat met een zwarte elf wat eigenlijk niet is toegestaan... what the hell?

*knip*
Zie de Tw en voorgaande modbreak aub.

En dan de eerste images nog. Komen die uit een willekeurige fantasy serie/film anno 2022? Jackson zette een wereld neer die duizenden jaren uit voelde en oogde, dit lijkt bijna het openlucht museum. Ik hoop dat ik het mis heb, als groot LOTR fan zou een serie meer dan welkom zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 12-02-2022 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik stoor me er niet zo aan gelukkig. We leven nu eenmaal in een andere tijd/wereld dan 75 jaar geleden, dat mag je wat mij betreft best terug zien in de films en series anno nu. De serie is gebaseerd op het werk van Tolkien, als er dan personages bij verzonnen worden, prima (zolang ze maar niet te ver door schieten en we een relatie krijgen tussen een trans-elf en gender-fluïde dwerg :+ )

Boeken worden zelden verfilmd zonder (ingrijpende) wijzigingen, dat is meestal gewoon nodig om het verhaal behapbaar te houden, zelfs als je er een serie van meerdere seizoenen van maakt. Ook bij 'A song of ice and Fire' (ook wel bekend als Game of Thrones ;) ) is er in de serie heel veel aangepast tov de boeken.

[ Voor 27% gewijzigd door Haan op 12-02-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Westland1940 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:13:
[...]

Waar te beginnen... de lore van Tolkien vliegt het raam uit, Amazon heeft blijkbaar Middle-Earth geschreven en voegt nieuwe personages toe waar niemand om vroeg. Dit is zo'n stuk > "Bronwyn (played by Nazanin Boniadi) with her forbidden love, Arondir", een alleen staande moeder die om gaat met een zwarte elf wat eigenlijk niet is toegestaan... what the hell?

Een zwarte dwerg en elf? Deze acteurs zijn puur gecast om één reden en iedereen weet welke. Had de film Black Panther ook fictieve blanke acteurs nodig?

En dan de eerste images nog. Komen die uit een willekeurige fantasy serie/film anno 2022? Jackson zette een wereld neer die duizenden jaren uit voelde en oogde, dit lijkt bijna het openlucht museum. Ik hoop dat ik het mis heb, als groot LOTR fan zou een serie meer dan welkom zijn.
tja een open lucht museum? Wat is daar mis mee? Ook in Middle Earth schijnt de zon, hebben mensen een huisje en een bezigheid en komen ze andere mensen tegen. Hoe moet het er volgens jou uit zien? Ik weet niet precies waar ze deze serie gaan opnemen maar je hebt natuurlijk kleurschema's die je kan editen, maar ook met het seizoen en de locatie in de landen waar je het op neemt.

In Bree kwamen veel 'rassen' samen: mensen uit verschillende hoeken van de wereld, dwergen, hobbits.
Het is niet alsof mensen langs elkaar heen leven. Er worden altijd nieuwe mensen, dwergen en hobbits geboren. Daar heb je relaties voor nodig.

Beren was een mens. Luthien een elf. Het was eigenlijk ook niet de bedoeling dat ze samen zouden komen, vandaar dat Thingol zoveel moeilijke opdrachten gaf aan Beren.
Aragorn en Arwen net zo.
Het zijn natuurlijk voorbeelden van de koningen en prinsen, maar ik weet niet of de rest van Middle Earth verder zo langs elkaar heen leefde. Zou kunnen, maar goed als je een serie wil maken ontkom je er niet aan om wat verder de diepte in te gaan dan met de LotR films waar het draaide om het verhaal en je de rest van de wereld dus oppervlakkiger weergeeft. Je ziet wat mensen heen en weer rennen op de achtergrond, maar nu gaan ze wat meer personages belichten.

Een alleenstaande blanke moeder met een getinte man... tja... het is zo cliche als wat maar goed we mogen hier niet teveel foeteren op de hedendaagse issues die ze in het verhaal stoppen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 12-02-2022 14:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Westland1940
Ik stoor me er wel aan omdat het totaal niet nodig is en niemand er om vroeg, het vermijden is een stuk makkelijker. Er is al een wereld geschreven tot in het diepe aan toe.

Wat de screens betreft, ik neem aan en hoop dat dit gewoon PR plaatjes zijn en niet beelden met de kleurencorrectie die we gaan zien op het scherm. De sfeer voelt voor mij behoorlijk aan als een cosplay feestje. 'Zelfs' de poster van de LOTR tekenfilm uit 78 heeft 100x meer sfeer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwKOmzmxukZ6lHEq7Voq1kGb9Co=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXN6m4mTZNHSbatWVbXse9Gl.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens vond ik The Hobbit ook zeer tegenvallen. Het spel Middle-earth: Shadow of Mordor daarentegen zetten een sfeer neer die ik wel kan waarderen. Duister, mysterieus, dit zie ik graag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Westland1940 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:43:
Ik stoor me er wel aan omdat het totaal niet nodig is en niemand er om vroeg, het vermijden is een stuk makkelijker. Er is al een wereld geschreven tot in het diepe aan toe.

Wat de screens betreft, ik neem aan en hoop dat dit gewoon PR plaatjes zijn en niet beelden met de kleurencorrectie die we gaan zien op het scherm. De sfeer voelt voor mij behoorlijk aan als een cosplay feestje. 'Zelfs' de poster van de LOTR tekenfilm uit 78 heeft 100x meer sfeer.

[Afbeelding]

Overigens vond ik The Hobbit ook zeer tegenvallen. Het spel Middle-earth: Shadow of Mordor daarentegen zetten een sfeer neer die ik wel kan waarderen. Duister, mysterieus, dit zie ik graag terug.

[YouTube: Middle-earth : Shadow of Mordor Sauron's Elven face]
Wat betreft dat duistere, ik heb het spel niet gespeeld. Heb wel honderden uren zitten in Lord of the Rings Online.
Het duistere vind ik wel mooi en dat vond ik ook wel goed aan de Hobbit films. Ze hebben het grotere verhaal er ook wat meer ingestopt. De witch king, Dol Goldur etc. Dat zie je niet in het boek, maar wel in de films. Jackson heeft geprobeerd om de grotere wereld ook een beetje te laten zien met de vrijheid die hij had met de appendices etc. Dat was de licentie die hij had. Meer kon hij er niet van maken. Hij heeft alles gepakt wat hij mocht en kon en heeft daar een trilogie mee gemaakt groter dan het boek.

Ik had graag gezien dat Peter Jackson de licentie heeft die Amazon nu heeft. Laat Jackson de Silmarillion verfilmen in de stijl zoals hij dat heeft gedaan met LotR. Geen idee wie er bezig is met deze Amazon-serie maar goed het zou mooi zijn als Jackson een kans krijgt om te doen waar hij eerder geen licentie voor had. Dat is dan in de stijl zoals we gewend zijn van LotR en dan het oudere verhaal.
En dan niet met CGI maar ook gewoon met het oude vakwerk. Voor 1 miljard kan je veel bereiken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 12-02-2022 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jogai
Haan schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:58:
Boeken worden zelden verfilmd zonder (ingrijpende) wijzigingen, dat is meestal gewoon nodig om het verhaal behapbaar te houden, zelfs als je er een serie van meerdere seizoenen van maakt. Ook bij 'A song of ice and Fire' (ook wel bekend als Game of Thrones ;) ) is er in de serie heel veel aangepast tov de boeken.
Dat liep dan ook niet zo goed af he...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Anoniem: 421923 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:25:
[...]

Wat betreft dat duistere, ik heb het spel niet gespeeld. Heb wel honderden uren zitten in Lord of the Rings Online.
Het duistere vind ik wel mooi en dat vond ik ook wel goed aan de Hobbit films. Ze hebben het grotere verhaal er ook wat meer ingestopt. De witch king, Dol Goldur etc. Dat zie je niet in het boek, maar wel in de films. Jackson heeft geprobeerd om de grotere wereld ook een beetje te laten zien met de vrijheid die hij had met de appendices etc. Dat was de licentie die hij had. Meer kon hij er niet van maken. Hij heeft alles gepakt wat hij mocht en kon en heeft daar een trilogie mee gemaakt groter dan het boek.

Ik had graag gezien dat Peter Jackson de licentie heeft die Amazon nu heeft. Laat Jackson de Silmarillion verfilmen in de stijl zoals hij dat heeft gedaan met LotR. Geen idee wie er bezig is met deze Amazon-serie maar goed het zou mooi zijn als Jackson een kans krijgt om te doen waar hij eerder geen licentie voor had. Dat is dan in de stijl zoals we gewend zijn van LotR en dan het oudere verhaal.
En dan niet met CGI maar ook gewoon met het oude vakwerk. Voor 1 miljard kan je veel bereiken :)
Ik heb het spel ook niet gespeeld maar deze cutscene zat zo goed in elkaar. Niet eens met de visie van Jackson, maar wel op een manier hoe het dus ook kan. Die scene kunnen we overigens misschien te zien krijg in de Amazon serie, speelt zich af in de Second Age.

Als het goed is komt er morgen een eerste trailer, dan kunnen we wellicht al goed oordelen welke kant de serie opgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:42

Robtimus

me Robtimus no like you

Jogai schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:22:
[...]

Dat liep dan ook niet zo goed af he...
Omdat de serie de boeken inhaalde. De eerste 4 seizoenen waren top. Seizoen 5 werd al een stuk minder, maar ik meen me te herinneren dat alleen het Dorne verhaal drastisch anders is. Daarna waren de boeken op en moesten de schrijvers meer zelf doen, waarbij GRRM alleen de grote lijnen had doorgegeven. Toen bleek dat die schrijvers dat helemaal niet goed konden, met als resultaat een serie die goed begon en slecht eindigde.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Teaser trailer is uit:

[ Voor 42% gewijzigd door EDIT op 14-02-2022 06:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
Zoals verwacht een generieke fantasy vibe, van alles wat, behalve Middle Earth, met een tiener Twilight / Narnia sfeer. Knapwerk met 1 miljard als budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Het eerste seizoen kostte ~465 miljoen dollar, dus nog niet eens de helft daarvan. Via Hollywood Reporter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-06 13:10
Echt verschrikkelijk. Hoger budget dan de drie films bij elkaar en dan krijg je dit. Jammer dat je de dislike bar niet kan zien, zal niet best zijn 7(8)7

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 22:38
The critical drinker vat het mooi samen:
YouTube: The Rings of Power - War For A Fandom

A.k.a. als je iemand zijn geschreven werk gebruikt voor je verhaal/setting enzovoorts, ga dan niet geforceerd diversiteit erin gooien... vooral als het niets toevoegt.. dan schop je alleen maar fans tegen de schenen...

[ Voor 43% gewijzigd door caspar M op 14-02-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga vanavond even rustig kijken maar de huidige reacties hier zijn niet echt positief.
En als zelfs de Drinker er al iets over gezegd heeft en het is niet positief dan geloof ik het wel.

Ik ga sowieso seizoen 1 kijken want ik wil mijn eigen oordeel vellen.
Ik was vorige week bewust positief over de Greyworm-elf en de zwarte dwergenkoninging maar goed het slaat natuurlijk helemaal nergens op. Met name de dwarven queen... natuurlijk hadden de dwergen in Khazad-Dum een eigen stijl etc. maar deze heeft een behoorlijke Afrikaanse vibe en niet eens alleen vanwege de huidskleur. De driehoeken... tja het zou kunnen. Maar toch bevalt het me niet helemaal. Eerst maar eens zien hoe de rest van de artwork in Khazad-Dum eruit ziet.

Laat Amazon zelf een nieuwe wereld creeëren met eigen elfen en dwergen en dan kunnen ze het aankleden zoals ze willen.

Galadriel op een vlot in noodweer en dan met een mens erbij op hetzelfde vlot? Nee sorry, dat komt er bij mij niet in. Ben heel benieuwd hoe ze zo'n situatie gaan weten te schrijven dat het geloofwaardig is.
Want waarom zit ze op dat vlot, welke situatie is dat en waar is Celeborn?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 14-02-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

Vrijdag

De Zwarte

Ik zou het wel gaaf vinden als ze die volkeren die zich in de films bij Sauron aansluiten meer schermtijd zouden geven. Uit mijn hoofd waren die olifantrijders enigszins Noord Afrikaans en Arabisch. Was er trouwens niet ook een leger dat alleen maar uit vrouwen? De hele setting van Frodo etc. is jaren na deze serie toch? Dan lijkt het me wel interessant als ze de bovenstaanden een andere draai geven dan dat ze alleen maar slecht waren.

In mijn Tolkien Bestiary boek staat dat ze ten tijde van de Second Age onder invloed kwamen van Sauron en pas later vrede sloten, na de War of the Ring. Ze zijn niet inherent slecht lijkt me, maar wel zouden ze gevreesde strijders zijn. Zou wel wat zijn om die Mumakils als bondgenoot te hebben.
In de Bestiary staat ook een tijdslijn, ben benieuwd welke gebeurtenissen er in de serie zitten.

Ben verder niet echt een Tolkien kenner of fantasy liefhebber (hoewel een Warhammer Fantasy setting ik wel oké vind, het mag van mij wel een beetje grimmig en bloederig :P ), dus ik zie wel wat er van gemaakt wordt.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Westland1940 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 07:55:
Zoals verwacht een generieke fantasy vibe, van alles wat, behalve Middle Earth, met een tiener Twilight / Narnia sfeer. Knapwerk met 1 miljard als budget.
Mij bekroop ook meer een Narnia sfeertje, voor kinderen, dan Middle Earth. Vooral omdat bijna geen enkele acteur eruitziet alsof ze ooit meer hebben gezien dan zon en vredigheid. Alsof ze zo uit een luxe resort weggewandeld zijn, en in Middle Earth zijn beland.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
Anoniem: 421923 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:21:
ik ga vanavond even rustig kijken maar de huidige reacties hier zijn niet echt positief.
En als zelfs de Drinker er al iets over gezegd heeft en het is niet positief dan geloof ik het wel.
Nou ja, zelfs 'the drinker'. Dat is natuurlijk het aambeeld waar hij altijd op aan het hameren is, dus het is niet zo verwonderlijk dat hij een video erover maakt. Hoewel ik het lang niet altijd met hem eens ben is zijn verhaal nu wel steekhoudend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:34
caspar M schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:47:
The critical drinker vat het mooi samen:
YouTube: The Rings of Power - War For A Fandom

A.k.a. als je iemand zijn geschreven werk gebruikt voor je verhaal/setting enzovoorts, ga dan niet geforceerd diversiteit erin gooien... vooral als het niets toevoegt.. dan schop je alleen maar fans tegen de schenen...
Ik ben het helemaal eens met deze man. In dit topic merk ik ook dat de "average Joe" het allemaal wel best vindt, iemand die gewoon de films heeft gezien voor het vermaak. Daar zit het geld voor Amazon, niet bij de echte fanbase die dieper in de lore zit van Eä.

Maar de wereld van Tolkien is zo uitgeschreven dat je jezelf gewoon aan de lore moet houden en niet politiek correct moet gaan doen. Diversiteit kan je er veel makkelijker in schrijven door mensen uit Harad, Rhûn of Khand te laten komen. Dat hadden ze bij GoT wel goed voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-07 07:15
Ben toch wel benieuwd, zit zelf niet heel diep in de lore maar heb wel alle boeken gelezen en zeker genoten van de drie films. De hobbit vond ik beduidend minder maar wat dat betreft voeg ik weinig toe aan dit topic. Het verbaast mij vooral dat op dit moment onder de teaser trailer eigenlijk allemaal comments in het Russisch te vinden zijn met allemaal dezelfde tekst. Beetje gek..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 14:59
TheBrut3 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Ik ben het helemaal eens met deze man. In dit topic merk ik ook dat de "average Joe" het allemaal wel best vindt, iemand die gewoon de films heeft gezien voor het vermaak. Daar zit het geld voor Amazon, niet bij de echte fanbase die dieper in de lore zit van Eä.

Maar de wereld van Tolkien is zo uitgeschreven dat je jezelf gewoon aan de lore moet houden en niet politiek correct moet gaan doen. Diversiteit kan je er veel makkelijker in schrijven door mensen uit Harad, Rhûn of Khand te laten komen. Dat hadden ze bij GoT wel goed voor elkaar.
Je verwacht toch niet dat Amazon zoveel geld uitgeeft en zich dan alleen gaat richten op de Tolkien-nerds toch? Dat geld komt niet van die paar die-hards die graag discussiëren over hoeveel haar een Hobbit op z'n voeten heeft.

Ik vind het hele focus op de inbreng van diversiteit nogal overtrokken. Ja in de boeken stond dat Elven wit/blank waren maar maakt het nu echt uit als ze ook wat donkerder gekleurd zijn? Had het wat uitgemaakt als Tolkien dat in zijn boek had geschreven? Volgens mij niet zoveel. Volgens mij gaat het veel meer over de houding, uitstraling, cultuur etc. De Elven worden gedefinieerd door hun gedrag/daden en veel minder door hun uiterlijk. En ach ik zal best wel eens denken "tsja moest dat nou" maar dat maakt of breekt een serie echt niet voor mij.

Dat gezegd hebbende, de trailer maakt mij nog niet echt warm. Het komt inderdaad nogal young-adult over en veel focus op spektakel. Maar goed, we gaan het zien. De eerste trailers zijn er toch vooral om interesse te wekken. En vooral voor series geldt dat je toch minimaal een paar afleveringen gezien moet hebben om een beeld te krijgen van de snelheid, diepgang sfeer etc.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Verona27 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:27:
Het verbaast mij vooral dat op dit moment onder de teaser trailer eigenlijk allemaal comments in het Russisch te vinden zijn met allemaal dezelfde tekst. Beetje gek..
Er zijn vele mensen (ik weet zelfs niet of het LotR fans zijn, mogelijk bots) die de Tolkien werken van in hun ogen "pure klassieke fantasy" hebben verbasterd tot woke 21ste eeuwse rommel. En die zitten nu op alle Prime Video kanalen (UK, DE, NL, ...) die ene Tolkien lijn te quoten.

Ik denk dat ze de trailer zelfs niet eens moesten zien, toen de eerste Vanity Fair screenshots te voorschijn kwamen was er al massaal commentaar op, voor hen was het al genoeg voor een boycot.

Voor mij zitten er genoeg verwijzingen in naar het werk van Tolkien om in september te gaan kijken, uiteraard in 4K HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

MrFl0ppY schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Je verwacht toch niet dat Amazon zoveel geld uitgeeft en zich dan alleen gaat richten op de Tolkien-nerds toch? Dat geld komt niet van die paar die-hards die graag discussiëren over hoeveel haar een Hobbit op z'n voeten heeft.

Ik vind het hele focus op de inbreng van diversiteit nogal overtrokken. Ja in de boeken stond dat Elven wit/blank waren maar maakt het nu echt uit als ze ook wat donkerder gekleurd zijn? Had het wat uitgemaakt als Tolkien dat in zijn boek had geschreven? Volgens mij niet zoveel. Volgens mij gaat het veel meer over de houding, uitstraling, cultuur etc. De Elven worden gedefinieerd door hun gedrag/daden en veel minder door hun uiterlijk. En ach ik zal best wel eens denken "tsja moest dat nou" maar dat maakt of breekt een serie echt niet voor mij.

Dat gezegd hebbende, de trailer maakt mij nog niet echt warm. Het komt inderdaad nogal young-adult over en veel focus op spektakel. Maar goed, we gaan het zien. De eerste trailers zijn er toch vooral om interesse te wekken. En vooral voor series geldt dat je toch minimaal een paar afleveringen gezien moet hebben om een beeld te krijgen van de snelheid, diepgang sfeer etc.
ja dat maakt wel uit, omdat het verhaal de hedendaagse maatschappelijke issues niet nodig heeft. Daar mogen we het van de mods niet over hebben maar zo ligt het wel.
Het moet er blijkbaar weer zo nodig in. Niet omdat het nodig is maar omdat het gebruikelijk is. Omdat het kan.
Waarom weet niemand. Jong en oud, zwart en blank, verslond en verslindt de boeken en de flims. Omdat het verhaal goed is. Maar het is nou eenmaal een trend dat iedereen zich moet kunnen identificeren met acteurs, niet om hun acteerkunst of karakterpersoonlijkheid maar vanwege hun huidskleur en/of real-world achtergrond.

Van de elfen wordt op zich wel wat meer uiterlijk beschreven. Haarkleur etc.
En al is het niet beschreven expliciet door Tolkien dan nog is er een gevestigde orde ontstaan waar men de stereotypes inmiddels van heeft ingebakken.

Ik zeg: voegt het iets toe aan het verhaal?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 14-02-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Inderdaad heb ik ook een Narnia gevoel. Het mag van mij wel wat serieuzer en duisterder. En waar is Sauron?! En er wordt ook niks laten zien over de ringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
hotymoty schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:21:
Inderdaad heb ik ook een Narnia gevoel. Het mag van mij wel wat serieuzer en duisterder. En waar is Sauron?! En er wordt ook niks laten zien over de ringen!
Ik las dat dat pas voor het tweede seizoen zou zijn en de ringen mss 3e seizoen. Ze moeten alles opbouwen, de personages introduceren etc. Ik denk dat het eerste seizoen nog redelijk optimistisch zal zijn voordat Sauron donkere wolken pakt boven de Elfen en Mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

algalid schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:25:
[...]

Ik las dat dat pas voor het tweede seizoen zou zijn en de ringen mss 3e seizoen. Ze moeten alles opbouwen, de personages introduceren etc. Ik denk dat het eerste seizoen nog redelijk optimistisch zal zijn voordat Sauron donkere wolken pakt boven de Elfen en Mensen.
het ligt eraan wat ze doen.

De chronologie voor zover ik me kan herinneren:

- Celebrimbor smeedt de Ringen
- Sauron vernietigt Eregion en verovert zo'n beetje heel Middle Earth
- Numenor's leger verslaat Sauron
- Sauron probeert het later nog een keer
- Numenor verslaat hem opnieuw en neemt hem gevangen in Numenor
- Sauron verleidt Numenor om Valinor aan te vallen
- val van Numenor
- Sauron zit weer in Mordor met z'n ring.

Het kan dus al vrij snel donkere wolken worden, sowieso direct na het smeden van de Ringen.
Vraag ik me af waar en wanneer en waarom Galadriel op dat vlot zit.
Er gebeurt gigantisch veel voordat Numenor überhaupt wordt verzwolgen in de zee.

Dus die ringen moeten vrij snel aan het begin al komen als ze het chronologisch doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 14-02-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Westland1940 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 07:55:
Tja, het is de teaser trailer. Wat had jij dan verwacht, dat Amazon gelijk alle kaarten d'r uit zou gooien? Er komt naar alle waarschijnlijkheid nog veel meer aan. De marketingmachine draait nu net (vooral aan geslingerd tijdens de Superbowl), maar nog niet op volle toeren.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 14-02-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
CH4OS schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:35:
[...]
Tja, het is de teaser trailer. Wat had jij dan verwacht, dat Amazon gelijk alle kaarten d'r uit zou gooien? Er komt naar alle waarschijnlijkheid nog veel meer aan. De marketingmachine draait nu net (vooral aan geslingerd tijdens de Superbowl), maar nog niet op volle toeren.
Is de 1e teaser trailer niet belangrijk om een goede hype op te bouwen? Die hype ontbreekt bij mij totaal namelijk. Ik doel niet alleen op de sfeer die mij geen Middle-Earth geeft, ook de set / decor, de looks, de outfits, allemaal zo clean, voelt niet oud/geleefd aan. Met dit budget had ik veel meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Westland1940 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:24:
Is de 1e teaser trailer niet belangrijk om een goede hype op te bouwen? Die hype ontbreekt bij mij totaal namelijk. Ik doel niet alleen op de sfeer die mij geen Middle-Earth geeft, ook de set / decor, de looks, de outfits, allemaal zo clean, voelt niet oud/geleefd aan. Met dit budget had ik veel meer verwacht.
Ik denk niet dat een video van 1 minuut dat ook nog eens een teaser is, bedoeld om de volle hypetrain te starten, nee. Wel om langzaamaan de interesse te wekken van het grote publiek. En dus zeker niet bedoeld is om in 1 klap alle kaarten die Amazon heeft mbt deze serie prijs te geven. Je kunt ook niet verwachten dat hoe jij bijvoorbeeld LOTR beleefd hebt, 1:1 over komt naar een serie. Dan moet je het zelf gaan produceren en doen. ;)

Voor veel films en series zegt anno 2022 het budget echt niets over kwaliteit. Genoeg films of series met een kleiner budget, die een serie met een groter budget overtreft, in mijn ervaring.

Vlak het dus niet teveel af, weerspiegel niet de eigen beleving in wat een serie als dit uiteindelijk wordt of worden moet. Doe je dat wel, dan is het gedoemd te falen voor jou, tenzij je zelf aan de knoppen zit. Tot die tijd lekker openminded blijven en afwachten. :) Conclusies trekken aan de hand van een filmpje van 1 minuut dat nauwelijks iets laat zien (en bedoelt is om langzaam de hypetrain op te starten), is best kort door de bocht, naar mijn idee.

Ook mis ik een beetje waarom het Middle-Earth moet zijn in jouw optiek. Zover ik alle (YouTube) videos begrijp aangaande Silmarillion (waar de serie voor namelijk op lijkt te gaan focussen/baseren) is er zoveel meer dan Middle-Earth. Logisch dus dat er in elk geval nu nog niet is laten zien wat die gebieden zijn. Hou er dus ook rekening mee dat dit niet per se Middle-Earth hoeft te zijn. Maar ook dat zei Drinker in zijn video (met een bar slecht accent...); je kunt niet verwachten dat een film of serie (volledig) aan jouw beleving van het boek of de eerdere films voldoet, dan moet je het zelf gaan maken of misschien zelfs een stapje verder gaan en het zelf gaan schrijven.

NIet vergeten dat al het video materiaal dat uitgebracht gaat worden, vooral in aflevering S01E01 terug te zien zal zijn. We krijgen dus slecht een glimp van wat het totaal wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 14-02-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Het hele woke-/diversiteit-gebeuren boeit me eerlijk gezegd niet zoveel. Het is niet wat je verwacht, een bruine elf of een dwergvrouw zonder baard, maar ik laat me graag verrassen, ook al is het niet helemaal canon.
Wat mij vooral stoort aan de foto's en de teaser is het gelikte, het gepolijste. Zoals hier al gezegd, het is zo generiek allemaal. Wheel of Time, Foundation, Witcher, deze, het heeft allemaal dezelfde uitstraling.

Ik heb buiten The Hobbit and LotR geen boeken van Tolkien gelezen, dus het feit dat dit zich een paar millennia eerder afspeelt zou best kunnen betekenen dat het ook allemaal gepolijster moet ogen: een meer geavanceerde samenleving die dankzij Sauron langzaam "terug valt" naar wildere, barbaarse tijden met meer vuil, oorlog, vechten enz. Als dat de insteek is, en dat ze naar de Hobbit toe werken qua sfeer, dan zou ik voor deze serie de generieke uitstraling nog wel kunnen begrijpen. Maar ik ben er eerlijk gezegd bang voor...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bra-Jo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:01:
Het hele woke-/diversiteit-gebeuren boeit me eerlijk gezegd niet zoveel. Het is niet wat je verwacht, een bruine elf of een dwergvrouw zonder baard, maar ik laat me graag verrassen, ook al is het niet helemaal canon.
Wat mij vooral stoort aan de foto's en de teaser is het gelikte, het gepolijste. Zoals hier al gezegd, het is zo generiek allemaal. Wheel of Time, Foundation, Witcher, deze, het heeft allemaal dezelfde uitstraling.

Ik heb buiten The Hobbit and LotR geen boeken van Tolkien gelezen, dus het feit dat dit zich een paar millennia eerder afspeelt zou best kunnen betekenen dat het ook allemaal gepolijster moet ogen: een meer geavanceerde samenleving die dankzij Sauron langzaam "terug valt" naar wildere, barbaarse tijden met meer vuil, oorlog, vechten enz. Als dat de insteek is, en dat ze naar de Hobbit toe werken qua sfeer, dan zou ik voor deze serie de generieke uitstraling nog wel kunnen begrijpen. Maar ik ben er eerlijk gezegd bang voor...
enerzijds heb je een punt qua kwaliteit. Die was 'vroeger' hoger, met name in de First Age en eerder.
Maar er waren toen ook gigantische oorlogen. Groter dan wat je zag in Hobbit en LotR zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZFqezpAZ0Al7CEn1Rn72Zqttq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAdp06YD2jQIhrCVLGxiLqJX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit dit overzicht te bekijken, waar zou de serie zich nou afspelen? Ze hebben het over duizenden jaren voor de vernietiging van de ring. Alleen heb ik geen flauw idee hoelang een Age nu duurt. Age of the Sun van Middle Earth met flashbacks naar nog eerder? Zoals je kan zien is er genoeg dat ze kunnen verfilmen of kunnen gebruiken in de serie.

Ik heb ook het idee dat de tijdslijn een beetje raar in dit overzicht is trouwens. Ik heb het boek ook niet geschreven :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Dit maakt het visueel:
Afbeeldingslocatie: https://taruithornmiruvor.files.wordpress.com/2015/06/part-2-figure-1-tif-copy-2000x1070.jpg
Second Age is het tijdperk van Numenor, een machtig rijk van Mensen. De First Age gaat over de Elfen die 3 juwelen terug willen halen (silmarils). De Third Age gaat over Gondor en de graduele aftakeling van de landen (geen koning meer, de Elfen trekken weg, de Dwergen verliezen hun ondergrondse rijken, ...).

Normaal is Second Age 3000 jaar maar de makers zeiden dat ze het wilden samen drukken in kortere tijd. Ik denk mss 200 of 100 jaar zodat ze maar twee sets acteurs moeten inhuren. De Elfen leven erg lang dus die kunnen in de cast blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
CH4OS schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:39:
[...]
Ik denk niet dat een video van 1 minuut dat ook nog eens een teaser is, bedoeld om de volle hypetrain te starten, nee. Wel om langzaamaan de interesse te wekken van het grote publiek. En dus zeker niet bedoeld is om in 1 klap alle kaarten die Amazon heeft mbt deze serie prijs te geven. Je kunt ook niet verwachten dat hoe jij bijvoorbeeld LOTR beleefd hebt, 1:1 over komt naar een serie. Dan moet je het zelf gaan produceren en doen. ;)

Voor veel films en series zegt anno 2022 het budget echt niets over kwaliteit. Genoeg films of series met een kleiner budget, die een serie met een groter budget overtreft, in mijn ervaring.

Vlak het dus niet teveel af, weerspiegel niet de eigen beleving in wat een serie als dit uiteindelijk wordt of worden moet. Doe je dat wel, dan is het gedoemd te falen voor jou, tenzij je zelf aan de knoppen zit. Tot die tijd lekker openminded blijven en afwachten. :) Conclusies trekken aan de hand van een filmpje van 1 minuut dat nauwelijks iets laat zien (en bedoelt is om langzaam de hypetrain op te starten), is best kort door de bocht, naar mijn idee.

Ook mis ik een beetje waarom het Middle-Earth moet zijn in jouw optiek. Zover ik alle (YouTube) videos begrijp aangaande Silmarillion (waar de serie voor namelijk op lijkt te gaan focussen/baseren) is er zoveel meer dan Middle-Earth. Logisch dus dat er in elk geval nu nog niet is laten zien wat die gebieden zijn. Hou er dus ook rekening mee dat dit niet per se Middle-Earth hoeft te zijn. Maar ook dat zei Drinker in zijn video (met een bar slecht accent...); je kunt niet verwachten dat een film of serie (volledig) aan jouw beleving van het boek of de eerdere films voldoet, dan moet je het zelf gaan maken of misschien zelfs een stapje verder gaan en het zelf gaan schrijven.

NIet vergeten dat al het video materiaal dat uitgebracht gaat worden, vooral in aflevering S01E01 terug te zien zal zijn. We krijgen dus slecht een glimp van wat het totaal wordt.
De hypetrain gaat bij mij juist achteruit. Ik ga ervan uit dat het PR team zorgvuldig de beelden bij elkaar heeft geraapt voor deze 1e teaser, dus wel een soort het beste wilt showen. Als dat is zo, stelt het mij tot nu toe teleur, ja. Ik geef toe dat ik 1 of 2 shots zag die ik wel kon waarderen (battle scene met elven en die hammer/axe smash met dwergen).

Ook mis ik een beetje waarom het Middle-Earth moet zijn in jouw optiek, daarmee onderscheid je je juist met elke ander fantasy, daarom hou ik van de LOTR lore en niet van elke andere random fantasy setting. Nogmaals, dit oogt zeer generiek.

Deze troep had ook dus net zo goed de nieuwe LOTR kunnen zijn vandaag de dag:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

algalid schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:27:
Dit maakt het visueel:
[Afbeelding]
Second Age is het tijdperk van Numenor, een machtig rijk van Mensen. De First Age gaat over de Elfen die 3 juwelen terug willen halen (silmarils). De Third Age gaat over Gondor en de graduele aftakeling van de landen (geen koning meer, de Elfen trekken weg, de Dwergen verliezen hun ondergrondse rijken, ...).

Normaal is Second Age 3000 jaar maar de makers zeiden dat ze het wilden samen drukken in kortere tijd. Ik denk mss 200 of 100 jaar zodat ze maar twee sets acteurs moeten inhuren. De Elfen leven erg lang dus die kunnen in de cast blijven.
Ah dat maakt het wat overzichtelijker inderdaad. Nu ben ik ook wel benieuwd naar de monsters enzo. Zo'n Balrog is natuurlijk de basis voor een Khornate Bloodthirster, en in de LotR serie vond ik de stukken met de spin en het ondergrondse rijk wel gaaf. Geen idee of ze die in de serie laten verschijnen maar ik hoop van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vrijdag schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:37:
[...]

Ah dat maakt het wat overzichtelijker inderdaad. Nu ben ik ook wel benieuwd naar de monsters enzo. Zo'n Balrog is natuurlijk de basis voor een Khornate Bloodthirster, en in de LotR serie vond ik de stukken met de spin en het ondergrondse rijk wel gaaf. Geen idee of ze die in de serie laten verschijnen maar ik hoop van wel :)
Moria, dat 'ondergrondse rijk' die je bedoelt is Khazad-Dum, een van de machtigste rijken van de dwergen, pal naast Eregion waar de Elfen (Celebrimbor) de Ringen smeedt. Er waren goede contacten tussen die elfen en de dwergen. Noldor elfen waren stukken vriendelijker qua contact met dwergen dan de Sindar elfen die vetes hadden met de dwergen.

Khazad-Dum al in de serie voor kometen komen aangezien die zwarte dwergenkoningin blijkbaar van Khazad-Dum is.

Wat betreft de tijdvakken: ik heb begrepen dat de serie een samengepropt iets is van gebeurtenissen van duizenden jaren maar dan in een kort tijdsbestek gestopt zodat dus zaken kort na elkaar of gelijktijdig plaats vinden om het werkbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Anoniem: 421923 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:40:
[...]

Moria, dat 'ondergrondse rijk' die je bedoelt is Khazad-Dum, een van de machtigste rijken van de dwergen, pal naast Eregion waar de Elfen (Celebrimbor) de Ringen smeedt. Er waren goede contacten tussen die elfen en de dwergen. Noldor elfen waren stukken vriendelijker qua contact met dwergen dan de Sindar elfen die vetes hadden met de dwergen.

Khazad-Dum al in de serie voor kometen komen aangezien die zwarte dwergenkoningin blijkbaar van Khazad-Dum is.

Wat betreft de tijdvakken: ik heb begrepen dat de serie een samengepropt iets is van gebeurtenissen van duizenden jaren maar dan in een kort tijdsbestek gestopt zodat dus zaken kort na elkaar of gelijktijdig plaats vinden om het werkbaar te maken.
Khazad-Dum vond ik gaaf, dat hele desolate van ondergrondse ruïnes en die Balrog die tussen de pilaren komt doorlopen, heel tof!
Ik bedoelde eigenlijk de Dead Men of Dunharrow. Zou ook wel interessant zijn als ze ook even voorkomen.

Er zal ongetwijfeld gecherrypicked moeten worden, ben benieuwd wat er naar voren komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Vrijdag schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:37:
[...]

De echte bad-ass spider Ungoliant zal hier helaas niet in voorkomen, die zit voornamelijk in de First age en nog daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Haan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:55:
De echte bad-ass spider Ungoliant zal hier helaas niet in voorkomen, die zit voornamelijk in de First age en nog daar voor.
Galadriel was ten tijde van de Years of the Trees geboren, dus het zou kunnen, maar dan gebruiken ze haar als excuus om allerlei zaken erbij te betrekken. Zelfs een "weet je waar we vandaan kwamen" kan als excuus ingeroepen worden. Maar goed, voorlopig denk ik niet dat ze zal opduiken, hoewel die allereerste screenshot met de twee Trees toch een opportuniteit geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Vrijdag schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:54:
Ik bedoelde eigenlijk de Dead Men of Dunharrow. Zou ook wel interessant zijn als ze ook even voorkomen.
Dat is van het einde van de 2nd age. Dus afhankelijk van hoe Amazon de tijdslijn er in wil proppen komen die hooguit op het einde voor.

De tijdslijn wordt wel een dikke struggle. Ze kunnen steeds een seizoen nemen met een stukje tijdslijn en de acteurs die mensen en dwergen spelen steeds vervangen. Of je moet mensen krijgen die ineens 500 jaar worden ofzo... Lijkt mij een lastige struggle. LotR, gekeken naar de films, zijn 2.5 films en maar 4 maanden tijd. Gekeken naar het moment dat ze vanuit Rivendell vertrekken tot de Ring wordt vernietigd (spoiler, it happens!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
In de Second Age waren de mensen uit Numenor wel gezegend met een langere levensduur. Zelfs Aragorn was een oudje, eigenlijk was die 90 jaar tijdens de films maar hij zag er nog kwiek uit (en in die tijd "the blood of the Numenoreans was all but spent")! We kunnen uitgaan van 300 tot 400 jaar. Dwergen kunnen ook enkele honderden jaren leven, de Elfen quasi oneindig tenzij verwond of ziek van verdriet.

Het schept mogelijkheden maar ik zie ze alles afhandelen op enkele honderden jaren maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

algalid schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:03:
In de Second Age waren de mensen uit Numenor wel gezegend met een langere levensduur. Zelfs Aragorn was een oudje, eigenlijk was die 90 jaar tijdens de films maar hij zag er nog kwiek uit (en in die tijd "the blood of the Numenoreans was all but spent")! We kunnen uitgaan van 300 tot 400 jaar. Dwergen kunnen ook enkele honderden jaren leven, de Elfen quasi oneindig tenzij verwond of ziek van verdriet.

Het schept mogelijkheden maar ik zie ze alles afhandelen op enkele honderden jaren maximum.
Ohja, dat kan ik me nog wel herinneren uit de films, dat zijn reisgezellen verbaasd zijn dat hij al veel ouder is dan dat hij er uit ziet.

Maar omdat iedereen in die periode langer leefde kunnen ze makkelijker sprongen in de tijd of flashbacks van een paar eeuwen in de serie verwerken. Maakt het wel aannemelijker. Alleen zullen ze dan wel ergens in de serie moeten vermelden dat men toen langer leefde, ik wist het zelf ook niet meer, laat staan de argeloze kijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vrijdag schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Khazad-Dum vond ik gaaf, dat hele desolate van ondergrondse ruïnes en die Balrog die tussen de pilaren komt doorlopen, heel tof!

Er zal ongetwijfeld gecherrypicked moeten worden, ben benieuwd wat er naar voren komt.
ik denk het wel. Een van de karakters in de serie, Baldor is de zoon van een van de koningen van de Rohirrim en het verhaal gaat dat die dood in die Paths of the Dead ligt. Denk dat dat zeer zeker voorbij komt.

En in de Second Age was Khazad-Dum in volle glorie. Dus geen desolate hallen met Balrog.
Dat verklaart ook wel de gouden outfit van die dwergenkoningin.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 14-02-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
In de Second Age waren de mensen uit Numenor wel gezegend met een langere levensduur.
Langer, maar geen 500 jaar. Numenoreans werden ongeveer 200 (net als dwergen) en de lijn van Elros (Tar-Minyatur) 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die mensen uit Numenor waren wel eindbazen. Volgens mij vonden ze gewoon stoomschepen uit.
Ze veegden tweemaal de vloer aan met Sauron. Met en zonder Ring volgens mij. Of beide keren met Ring zelfs.

En ze voerden een invasie uit op Valinor. Aangezien Eru ze vernietigde denk ik dat ze sterker waren dan de Eldar in Valinor.
De Valar hadden er zelfs geen zin meer in blijkbaar.

Daaruit blijkt dat de Numenoreanen gewoon de grootste bazen uit het verhaal zijn, tenminste wel in de Second Age. Misschien sterker dan de mensen uit de First Age bij de Nirnaeth?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 14-02-2022 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Anoniem: 421923 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:20:
En ze voerden een invasie uit op Valinor. Aangezien Eru ze vernietigde denk ik dat ze sterker waren dan de Eldar in Valinor.
De Valar hadden er zelfs geen zin meer in blijkbaar.
De Valar moesten de mensen helpen, dus toen de Numenoreans er aan kwamen hadden ze een struggle. Dus Eru om raad gevraagd en die zei "ok, thx, bye".

Maar in de Second Age waren ze zeker sterk en hadden ze veel invloed. Ze begonnen zichzelf ook steeds meer als übermensch te zien en zich zo te gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheBrut3 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:28:
[...]

De Valar moesten de mensen helpen, dus toen de Numenoreans er aan kwamen hadden ze een struggle. Dus Eru om raad gevraagd en die zei "ok, thx, bye".

Maar in de Second Age waren ze zeker sterk en hadden ze veel invloed. Ze begonnen zichzelf ook steeds meer als übermensch te zien en zich zo te gedragen.
ah misschien dat dat de reden is geweest inderdaad.
Ik heb het altijd raar gevonden dat de Vanyar en de rest van de Eldar (laat staan de Valar) niet gewoon met twee vingers in de neus de Numenoreans de baas konden.
Denk dat als ze Tulkas op het strand hadden neergezet er geen Numenorean aan land had kunnen komen.

Denk dan inderdaad dat het is zoals je schetst: niet tegen elkaar vechten dus dan maar uit wanhoop Eru inschakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 14-02-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-07 21:09
Nou, zojuist de trailer gezien. Wokeness claims another franchise zullen we maar zeggen.

Neemt natuurlijk niet weg dat het geen leuke serie kan worden, maar het wordt in ieder geval geen vertaling van de verhalen van Tolkien.
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
We houden het hier op de serie zelf, niet over maatschappelijke issues welke huidskleur en gender personages hebben.

Verdieping, achtergronden en daarmee spoilers mogen in: [SPOILERS]Rings of Power - Verdieping: de boeken en de serie