Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trailer gezien. En ik ga m vanavond nog wel een paar keer kijken.

TL;DR: ik krijg op zich nog geen Narnia-vibe oid. Ik zie potentieel. Het is allemaal te kort om echt duidelijk er iets van te maken. Maar mijn eerste reactie is niet negatief. Eerder afwachtend: graag eerst meer zien.

Het is kort, heel kort, maar even kijken wat ik zie:

- ik zie hobbits, mogelijk die Harfoots, en als ik het mag invullen gaan die op reis. En op reis gingen ze want voor zover ik me kan herinneren leefden er hobbits in de Gladden Fields (zie ook Daegol en Smaegol).
Ik zie een hobbit-kind die enthousiast is over dat ze op reis gaan naar nieuwe landen.
Mogelijk wordt er dus gedoeld op de Hobbits uit de Gladden Fields die verhuizen naar wat later de Shire wordt.
Prima.

- ik zie een Galadriel (?) de White Wall beklimmen. Misschien haar reis over de Misty Mountains naar wat later Lothlorien wordt?
Ze heeft eerst een tijdlang in Lindon gewoond. MIsschien zien we haar reis naar Lothlorien via de Misty Mountains? Er was een makkelijker weg uiteraard, en waarom zou je met battle armour gaan klimmen? Tenzij het een andere scene ergens anders is natuurlijk. De Helcaraxe misschien? Maar dat zou First Age zijn.

Ik zie een of ander monster. Een early balrog of een balrog met het vlammetje uit? Of een ander monster, kan vanalles zijn.

Ik zie een Galadriel-achtig iemand op een paar zitten en de rest er achter doet me toch een klein beetje denken aan de Rohirrim. Misschien is dat datgene wat over de 'leader of the northern armies' gaat? Leader of the northern armies waar? Welk leger? Welke locatie? Welke oorlog?

En tja wat zien we nog meer.

Een korte flits van die zogenaamde dwarven queen. Het gaat allemaal te snel om frame voor frame te bekijken.

Grootste kritiekpunt momenteel voor mij is de betiteling: 'before the king'?
Huh? Gaan ze het zo downplayen? Bedoelen ze daar Aragorn mee?
De dwergen hadden ook koningen.
De elfen hadden koningen (laatste was Gil-Galad).
Before the ring snap ik, maar die andere teksten lijken te doen alsof er niets anders is dan Lord of the Rings met 'Aragorn' als 'king'. Het speelt zich af in de Second Age dus tot aan Aragorn zijn er tientallen koningen geweest. Zowel van Gondor als Arnor als Numenor en dat is dan alleen al voor de mensen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2022 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Ik blijf worstelen met de tijdlijn.
We weten dat Durin IV en Ar-Pharazon meedoen, dus dan gaat het over het einde van de Second Age.
Echter Numenor wordt een kleine 3000 jaar eerder opgericht. De Rings of Power worden ongeveer halverwege gemaakt, de One Ring ongeveer 100 jaar later en de vernietiging van Eregion/dood van Celebrimbor (en de eerste keer dat Sauron zijn leger wordt gewiped) weer ongeveer 100 jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:23:
Ik blijf worstelen met de tijdlijn.
We weten dat Durin IV en Ar-Pharazon meedoen, dus dan gaat het over het einde van de Second Age.
Echter Numenor wordt een kleine 3000 jaar eerder opgericht. De Rings of Power worden ongeveer halverwege gemaakt, de One Ring ongeveer 100 jaar later en de vernietiging van Eregion/dood van Celebrimbor (en de eerste keer dat Sauron zijn leger wordt gewiped) weer ongeveer 100 jaar later.
ik heb me laten vertellen dat ze de tijdlijn comprimeren tot een enkele storyline in een 'menselijk tempo' om het makkelijk te maken voor de trillogie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de oplossing!
Ergens diep in het zuiden van Harad wonen ook dwergen en na duizenden jaren hebben die, vanwege de zon, een donkere huidskleur gekregen. Zeg maar het Australië van Middle Earth dus daar leven ze juist BOVEN de grond en zitten dus altijd in de zon.
Ze hebben hun princes uitgehuwelijkt aan een dwergenprins in Khazad-Dum, vandaar dat ze die huidskleur heeft.

Probleem opgelost.

:P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2022 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:39
Nieuwe teaser trailer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 21:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

You sneaky sneak ;) Maar geef mij dan maar gewoon de Howard Shore soundtrack i.p.v. die Hans Zimmer -achtige "BWAAAAAAHHH" muziek :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Pendaco schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:53:
[...]

You sneaky sneak ;) Maar geef mij dan maar gewoon de Howard Shore soundtrack i.p.v. die Hans Zimmer -achtige "BWAAAAAAHHH" muziek :/
Ik neem aan dat dit puur trailer muziek is, geen officiële soundtrack. Anders wordt dat ook nog wat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westland1940 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:07:
[...]

Ik neem aan dat dit puur trailer muziek is, geen officiële soundtrack. Anders wordt dat ook nog wat. :P
ach we hebben ook de soundtrack van BF2042 overleefd. Veel erger kan het niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Westland1940 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:07:
[...]

Haha ja daar ga ik wel vanuit ;)

Ik krijg trouwens bij (jonge) Elrond een sterke Steve van Stranger Things vibe :D

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/4uavUFTri5jPX6rymEF2GXtYV80=/0x0:2830x1002/1200x0/filters:focal(0x0:2830x1002):no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/23239898/Screen_Shot_2022_02_13_at_8.59.41_PM.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/_mg73AuykMS5kMs2fBpvW-hA9EI=/0x0:816x544/920x613/filters:focal(274x180:404x310):format(webp)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/57386361/C4BR4gzXAAACSij.0.jpg

Ik kan m'n haar hand er niet helemaal op leggen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie breakdown van Nerd of the Rings:

YouTube: The Rings of Power Teaser BREAKDOWN | The Lord of the Rings on Prime

zo frame by frame zit er een heleboel in waar ik wel blij van word.

Een erg jonge Elrond, maar hij heeft overduidelijk een dwarven object in handen. Een berichtenkoker? Waar iets in staat wat hem totaal niet bevalt?
Misschien het bericht dat Eregion vernietigd is en Celebrimbor dood?

Wanneer komt de volgende teaser? :)

En In Deep Geek:
YouTube: Lord of the Rings: The Rings of Power | detailed trailer breakdown

die laatste heeft wel een mooie opmerking aan het eind: waar is Sauron? Issie Halbrand of die gast uit de komeet?

Eigenlijk wel een leuke inval: die Halbrand.... misschien is dat wel Sauron's tijdelijke karakter die uit Numenor aan is komen drijven. En komt Galadriel tegen die misschien ook in Numenor was oid voor whatever reason.
En nu kent ze zijn gezicht of z'n aura... en als ze aan land komen kent Gil-Galad die Halbrand ook.
En later, als Annatar op komt draven, herkennen ze hem en wantrouwen ze hem. En dat laatste is wel lore-technisch correct en tevens juist.
Misschien is dat een leuke twist.
Ze hebben Halbrand gezien en later lijkt die Annatar er wel heel erg op en zijn ze wantrouwig.
En dus gaat Annatar maar naar Eregion, naar Celebrimbor, z'n Aulë-kunsten tentoonspreiden.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2022 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:52
Er is een extra Vanity Fair artikel waarin ze vragen stellen aan de makers, er komen interessante details aan het licht!
https://www.vanityfair.co...mazons-the-rings-of-power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

algalid schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:33:
Er is een extra Vanity Fair artikel waarin ze vragen stellen aan de makers, er komen interessante details aan het licht!
ik ben een luie leecher en heb geen zin om m'n mailadres af te geven voor een gratis artikel.

Iemand die rogue wil spelen en die 10 vragen en antwoorden wil fetchen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
@Verwijderd Je kan webarchive eens proberen: https://web.archive.org/w...mazons-the-rings-of-power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:08
Vooral dit lijkt mij een relevant stukje uit het artikel:
What, Exactly, Is the Source Material Here?

“We have the rights solely to The Fellowship of the Ring, The Two Towers, The Return of the King, the appendices, and The Hobbit,” Payne says. “And that is it. We do not have the rights to The Silmarillion, Unfinished Tales, The History of Middle-earth, or any of those other books.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 03:41:
Vooral dit lijkt mij een relevant stukje uit het artikel:

[...]
we wisten al dat ze niet de rechten hadden, maar blijkbaar hebben ze van de Estate toch groen licht gekregen (zonder officieel de rechten te hebben) om ermee aan de slag te gaan.
Ook prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:42:
ik heb de oplossing!
Ergens diep in het zuiden van Harad wonen ook dwergen en na duizenden jaren hebben die, vanwege de zon, een donkere huidskleur gekregen. Zeg maar het Australië van Middle Earth dus daar leven ze juist BOVEN de grond en zitten dus altijd in de zon.
Ze hebben hun princes uitgehuwelijkt aan een dwergenprins in Khazad-Dum, vandaar dat ze die huidskleur heeft.

Probleem opgelost.

:P
Dat klinkt eerder als Flat Earth in plaats van Middle Earth.

Gandalf: But the dwarves dug too deep and too greedily.
Frodo: What happened?
Gandalf: They dug so deep, they've encountered a strange new land. Scorched by the sun to a barren desert, where every animal and plant actively tried to kill and eat them. Strange beasts with pouches on their bellies hopped on the plains, infernal cross-breeds of otters and ducks roamed the waters and ferocious bear-wolves ate everything that moved. Even more strange, the whole world was upside down! The dwarves called the land: Australiatis.
Frodo: That sounds very dangerous!
Gandalf: Yes, young master, it is. Strangely enough, to the south-east of that land lies an island that looks remarkably like the Middle Earth as we know it. It even has a small settlement that is almost identical to the Shire.
Frodo: That cannot be! It is impossible, Hobbits would never venture that far!
Gandalf: It is whispered in ancient tongues that an ancient, all powerfull god called Jackxion created a fantasy world for his own amusement there...

... oké ik ga weer aan het werk ;w

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
Vrijdag schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:58:
Dat klinkt eerder als Flat Earth in plaats van Middle Earth.
Maar de aarde was in de Second Age ook nog plat :+ Althans het overgrote deel daarvan.
algalid schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:33:
Ik moet zeggen dat dit stuk mij eerder minder, dan meer vertrouwen in de serie geeft.
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:35:
Iemand die rogue wil spelen en die 10 vragen en antwoorden wil fetchen?
Dat ga ik niet doen, maar tldr zoals ik het lees. We hebben beperkte rechten, daar moeten we het mee doen. En daarbinnen doen wij wat we willen.
“In his letter to Milton Waldman, it’s letter 131,” Payne says, “[Tolkien] said he wanted to create an interconnected mythology that still would leave room for ‘other minds and hands wielding paint and music and drama.’ He wanted other artists to come after him and continue to push the boundaries of expanding what Middle-earth could be.
Vooral dit stukje vind ik, als fan van de bestaande lore/wereld eng. Ik vertaal dit naar; We doen wat wij willen, want dat wilde Tolkien. Terwijl mijn uitleg van wat Tolkien wilde is dat iedereen vrij is om verhalen binnen de bestaande wereld te maken, maar met respect van de bestaande lore en tijdslijn. Dus Age 4 nog nog best vrij om mee te spelen en Age 5 kan zo ongeveer helemaal zelf ingevuld worden.

[ Voor 44% gewijzigd door TheBrut3 op 15-02-2022 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Als ik dat artikel zo lees, dan lijkt het alsof ze zich vast ingraven voor alle kritiek, en dat ze dondersgoed wisten dat ze kritiek zouden krijgen met hun visie op LOTR.

"In one very obvious respect The Rings of Power will sound absolutely familiar to Tolkien fans. Composer Howard Shore, who won three Oscars for his work on the Jackson films, is back to score this new Middle-earth adventure." Hier ben ik dan wel erg blij mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

maar goed wat vinden jullie nu van de trailer als doorkijkje naar de serie?

Volgens mij is de meeste kritiek samen te vatten in vier dingen:

- een zwarte elf is stom
- een zwarte dwerg is stom
- Galadriel ziet er niet uit zoals we Galadriel herinneren uit LotR
- Elrond ziet er niet uit zoals we Elrond herinneren uit LotR

Allemaal leuk en aardig maar in dat Nerd of the Rings filmpje is het filmpje vertraagd en krijg ik direct aan het begin al een goed gevoel bij die poort en de decoraties erop. En dan de stad erachter.
Een warrior-princess genaamd Galadriel met haar wilde haren na de Helcaraxe kan ik ook prima in komen en ze zal er vast jonger utigezien hebben dan in de Third Age. Niks mis mee.

Als de volgende trailer net zoveel van Khazad-Dum in al haar glorie laat zien zoals we die stad in Numenor hebben gezien ben ik al 50% tevreden. Alleen het verhaal en de karakters kunnen het dan nog verpesten maar de scenery is voor mij al een mooi begin.

Heel internet braakt nu ongenoegen uit en cancelled de show alleen om een zwarte elf en een zwarte dwerg volgens mij, meer niet. Terwijl we verder niets van ze af weten.
Eenzelfde is volgens mij gebeurd met Idris Elba toen hij gecast werd voor Heimdall in Thor. En nee, het klopt niet, maar als ik nu aan Heimdal denk, zie ik Idris Elba Heimdal spelen als een baas. En volgens de hedendaagse maatstaven ben ik racist. En toch vind ik dat Idris Heimdal fantastisch gespeeld heeft.
Die dwergenkoningin boeit me niet zoveel. Durin IV is veel interessanter.
En Arondir wordt dan de Silvan elf, een Legolas wannabe. Ik zal de nieuwe nickname niet noemen hier maar goed wie weet wordt het wel net zo'n interessant karakter als Legolas.

Ik kan alleen maar afwachten. Eerst zien, eerst meer zien, en daarna seizoen 1. Als dat niet aanslaat is het gewoon klaar.

Maar tot die tijd geen vloek van Mandos op de serie nog :P

YouTube: The Rings of Power: Tolkien in Name Only
Briljant: Princess Doritos _/-\o_
En zoals ie zegt: dit was het moment om een dwerg met een baard te tonen, dat had het internet gebroken en Tolkien fans blij gemaakt. But they didn't.
Ik begreep uit een ander filmpje dat ze een klaagzang aanheft ofzo, misschien voor de val van Eregion en Celebrimbor? Heeft ze haar baard dan geschoren uit verdriet en afschuw? Denk het niet Dit moest Afrikaans overkomen, terwijl zoals dit filmpje terecht zegt dat de dwergen gebaseerd zijn op de Old Norse. Dachten ze dat TV-kijkers inmiddels Vikings-moe zijn en meer Wakanda willen zien?

Tja...

ik kan alleen maar wachten op nieuwe trailers en uiteindelijk de serie en hopen op kilo's aan prachtig lore-technisch materiaal zoals die poort van die stad in Numenor, een toffe Galadriel etc.
Kijk ik wel om de fouten heen, zolang het er niet teveel zijn.

Momenteel deze aan het kijken:
YouTube: Top 5 Things We Learnt From THE RINGS OF POWER TEASER TRAILER! | The...

Ik ben toch wel redelijk positief... even de boel laten bezinken en kijken welke youtubers en fans en loremasters etc. met insight komen. Er zit genoeg positiefs tussen om de hypetrain toch nog een beetje stoom te geven tenminste aan mijn kant.

Deze is wel zodanig positief dat ie misschien wel door Amazon gesponsored is maar heeft ook wel een paar goeie punten te maken:
YouTube: Small Details Only True Fans Noticed In The Lord of the Rings: The R...

Ik ben verre van negatief. Ik kan gaan zitten kniezen over een zwarte elf en dwerg maar er zit zoveel meer in de trailer dan dat.
Galadriel had wilde haren. Ze koos niet voor niets om niet in Valinor te blijven. De Noldor wilden landen ontdekken en er over heersen, ze wilden ontdekken, bouwen, etc. Ze wilden niet net zoals de Vanyar op hun kont zitten gedichten schrijven :D
En Amazon lijkt Galadriel tegemoet te komen. Ze wilde mee naar Beleriand. Ze wilde een heerseres zijn over haar eigen koninkrijk.
Maar om daar te komen moet je er vaak wel wat voor doen.
Ze komt naar Beleriand, en ze heeft genoeg te doen na de War of Wrath uiteraard. In Lord of the Rings Online zit ook een Vanya elf (lorebreaking?) die naar Middle Earth komt om daar een Balrog op te jagen in Angmar. Technisch gezien gingen de Vanyar nooit meer terug naar Middle Earth.
Maar personages als Galadriel zouden dat soort fratsen ook gedaan kunnen hebben. Galadriel en Celeborn zijn honderden jaren in diverse locaties van Middle Earth. Hebben ze al die tijd blaadjes gegeten en op hun kont op een camping gezeten? Denk het niet toch? Ze hebben rondgereisd, ze hebben vast gevochten, vanalles beleefd. Maar dat is niet of nauwelijks beschreven.
Ruimte genoeg om Galadriel een mooie 'jeugd' te geven om haar wilde haren kwijt te raken zodat ze uiteindelijk met veel levenswijsheid kan eindigen als de Galadriel die we kennen in de LotR films.
Ik zie daar wel wat in.

Ik geef Galadriel een kans. Lekker jong ding. En trouw blijven aan de Noldo princes met Vanyarin bloed!

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2022 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je.... ik hoop dat de producers van de nieuwe serie deze youtube ook gezien hebben:

YouTube: The Life of Gil-galad, the Last High King | Tolkien Explained

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:57:

- een zwarte elf is stom
Volgens mij is de grootste kritiek dat Tolkien fans bang zijn dat de lore, of belangrijke stukken daarvan, wordt genegeerd voor de centen.

Mijn mening is dat wanneer er een bestaande wereld is, dat je binnen die grenzen moet werken. Of dat nou Star Wars, Harry Potter, Song of Ice and Fire/GoT of de werken van Tolkien zijn. Natuurlijk snap ik dat je wat dingen weg moet laten als je van 3 boeken 3 films wil maken en dat je dingen toe moet voegen als je van 1 boek 3 films wil maken, maar het geheel moet blijven kloppen. En daar ben ik nou juist bang voor. Ik ben er bijv. tegen om de tijdslijn (en ook lore) te verkrachten zodat je 1 set acteurs van mensen, dwergen (en evt Hobbits) kan gebruiken, wat lijkt te gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:25
T werkt ook een beetje als een lakmoes proef. Als de casting al afwijkend is van de status quo, dan is de kans groot dat het verhaal ook (te) afwijkend gaat zijn.

Ik snap de deal ook niet zo goed
“We have the rights solely to The Fellowship of the Ring, The Two Towers, The Return of the King, the appendices, and The Hobbit,” Payne says. “And that is it. We do not have the rights to The Silmarillion, Unfinished Tales, The History of Middle-earth, or any of those other books.”
Het verhaal moeten ze bouwen vanuit de hints van de 'mainstream boeken'. Dan krijg je dus heel veel improvisatie, met weinig echt materiaal van de voorbije tijdsperken. Dan kan je toch beter een heel nieuwe IP verzinnen?

In elk geval stelt dat me niet gerust en is de vergelijking met GoT nogal snel te maken, wat betreft de kwaliteit van het verhaal als de serieschrijvers geen boeken hebben om uit te werken.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:57:

- een zwarte elf is stom
Niet helemaal, de meeste mensen vallen (volgens mij) over het feit dat de wereld niet oogt als Middle-Earth maar als een random fantasy setting. Dit had van alles kunnen zijn. Als je de teaser hernoemt naar Narnia en de zeven dwergen, dan had ik het gelooft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Westland1940 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:20:
[...]

Niet helemaal, de meeste mensen vallen (volgens mij) over het feit dat de wereld niet oogt als Middle-Earth maar als een random fantasy setting. Dit had van alles kunnen zijn. Als je de teaser hernoemt naar Narnia en de zeven dwergen, dan had ik het gelooft.
en dat snap ik dus niet zo.
Dat eerste shot van die poort in Numenor ademt gewoon Gondor/Arnor/Numenor. Dat is geen Star Wars, geen Narnia, geen Game of Thrones. Er zitten overduidelijk zaken in die puur Tolkien zijn zoals we dat inmiddels kennen.

Die jagers met die idiote antlers lopen in een gebied dat me sterk doet denken aan de Two Towers in de film tijdens de warg attack in Rohan. Praktisch hetzelfde landschap, zelfde kleurstelling.

Galadriel bij een icecliff.

En voor de rest zie je eigenlijk nauwelijks landschap.
Zijn het dan de karakters? Is het de kleding en afwerking van die posters? Ja die zien er erg clean uit, maar de trailer zelf is stukken beter qua uiterlijk wat mij betreft.
Narnia is ook fantasy, in een landschap.

Wat maakt iets 'LotR'? Landschap? Kleurstelling? Mindere details? Kan iemand mij dat dan uitleggen?

Wat is een 'random fantasy setting'? LotR is ook fantasy. Waar ligt de lat, wat is de maatstaf?
En welke Narnia? Die nieuwere films of die oude van de BBC?
En wat is er mis met de nieuwere films in de zin van dat het er mooi afgewerkt uitziet? of jeugdboekachtig?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:20:
[...]

Volgens mij is de grootste kritiek dat Tolkien fans bang zijn dat de lore, of belangrijke stukken daarvan, wordt genegeerd voor de centen.

Mijn mening is dat wanneer er een bestaande wereld is, dat je binnen die grenzen moet werken. Of dat nou Star Wars, Harry Potter, Song of Ice and Fire/GoT of de werken van Tolkien zijn. Natuurlijk snap ik dat je wat dingen weg moet laten als je van 3 boeken 3 films wil maken en dat je dingen toe moet voegen als je van 1 boek 3 films wil maken, maar het geheel moet blijven kloppen. En daar ben ik nou juist bang voor. Ik ben er bijv. tegen om de tijdslijn (en ook lore) te verkrachten zodat je 1 set acteurs van mensen, dwergen (en evt Hobbits) kan gebruiken, wat lijkt te gaan gebeuren.
ik vind het op zich niet erg dat het gecompressed wordt.
Als het een daverend succes wordt kunnen ze alsnog extra films en episodes maken.
Het gaat om het verhaal. Je kunt inderdaad niet alles verfilmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:25:
[...]

en dat snap ik dus niet zo.
Dat eerste shot van die poort in Numenor ademt gewoon Gondor/Arnor/Numenor. Dat is geen Star Wars, geen Narnia, geen Game of Thrones. Er zitten overduidelijk zaken in die puur Tolkien zijn zoals we dat inmiddels kennen.

Die jagers met die idiote antlers lopen in een gebied dat me sterk doet denken aan de Two Towers in de film tijdens de warg attack in Rohan. Praktisch hetzelfde landschap, zelfde kleurstelling.

Galadriel bij een icecliff.

En voor de rest zie je eigenlijk nauwelijks landschap.
Zijn het dan de karakters? Is het de kleding en afwerking van die posters? Ja die zien er erg clean uit, maar de trailer zelf is stukken beter qua uiterlijk wat mij betreft.
Narnia is ook fantasy, in een landschap.

Wat maakt iets 'LotR'? Landschap? Kleurstelling? Mindere details? Kan iemand mij dat dan uitleggen?

Wat is een 'random fantasy setting'? LotR is ook fantasy. Waar ligt de lat, wat is de maatstaf?
En welke Narnia? Die nieuwere films of die oude van de BBC?
En wat is er mis met de nieuwere films in de zin van dat het er mooi afgewerkt uitziet? of jeugdboekachtig?
Het is geen science. Wat maakt een Audi een Audi, hoe herken jij zulke auto's? Wat maakt Sneeuwwitje Sneeuwwitje? Ben je het niet eens met Audi of zie je het toch liever anders? Bouw je eigen auto(merk), prima!

En oprecht, als jij je wel kan vinden in de tot nu toe geshowde content, helemaal mooi :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Westland1940 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:39:
[...]

Het is geen science. Wat maakt een Audi een Audi, hoe herken jij zulke auto's? Wat maakt Sneeuwwitje Sneeuwwitje? Ben je het niet eens met Audi of zie je het toch liever anders? Bouw je eigen auto(merk), prima!

En oprecht, als jij je wel kan vinden in de tot nu toe geshowde content, helemaal mooi :)
Dat is geen antwoord waar ik iets mee kan. Sterker nog: dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom is het niet goed? Wat is er anders aan en wat 'moet' het dan zijn?
Wat is het logo van de Tolkien wereld dan? Wat is de vorm wat het moet hebben? Wat is het precies? Kleurstelling? Dezelfde acteurs? Iets anders?
Zeg dan 'het voelt niet goed maar ik weet niet waarom'.
Zeg dan 'ik weet niet hoe ik het moet omschrijven'.

tja, ik denk dat het vooral komt omdat ik niet perse iets wil wat 100% hetzelfde is als Lord of the Rings.
Tijden veranderen.
Ik hoef niet hetzelfde landschap, ik hoef niet dezelfde kleurstelling.
Ik wil het verhaal, ik wil de karakters, ik wil de wereld. En Middle Earth heeft verschillende landschappen, van Forochel tot Gorgoroth tot de Shire tot Valinor.

Het mag er best iets anders uitzien, het hoeft geen Peter Jackson uit te stralen, als het maar het verhaal vertelt met oprechte karakters in de wereld die beschreven is.
En vooralsnog kan ik nog niet echt klagen. Tja, op Queen Dorito en Morolas na dan.

Men zit te fitten op een warrior-Galadriel. Schijnbaar is dat ook slecht. Ik vind het wel mooi eigenlijk. Tja we kunnen gaan mopperen over de paardestaart... waren er vrouwelijke elfen warriors? 'Mag' Galadriel niet met een zwaard zwaaien? Mag ze geen armor aan hebben? Moet ze het altijd exact hetzelfde uitzien zoals in LotR?
Ze was duizenden jaren jonger en was in de Second Age op diverse locaties. Ik ga er vanuit dat ze echt wel 'iets' gedaan heeft. Deze serie vult daar iets van in.
Men moppert ook over de nieuwe karakters die Amazon verzonnen heeft. Alsof Tolkien niet genoeg karakters verzonnen heeft dat er nieuwe nodig zijn. Goed punt, maar we hebben het wel over de Second Age. Hoeveel karakters heb je daar daadwerkelijk? 10-15 max? Kan je daar een serie mee maken? Nee.
En de hoofdpersoon lijkt Galadriel zelf te zijn. Ben ik blij mee. Alles beter dan een nieuw verzonnen karakter als hoofdpersoon. Die Harfoot-hobbit lijkt me de narrator, maar Galadriel is de hoofdpersoon zo lijkt het.
Dus laat maar zien :)

Enerzijds gemengde gevoelens. Ik ben blij DAT we tenminste weer iets te zien krijgen uit de wereld van Tolkien.
Ik heb de mmo Lord of the Rings Online grijs gespeeld. Ik riep altijd dat ik Beleriand Online wil spelen.
Maar Christopher zat altijd dwars. En Tolkien zelf was ook not-amused over bijv. de Disney-tekenfilm geloof ik.
We kunnen dus kiezen: of we krijgen NOOIT meer iets te zien van de wereld van Tolkien, Hobbit en LotR is alles wat we gaan krijgen.... en daar moeten we het mee doen.
OF we krijgen alsnog meer te zien, met het risico dat er dingen in zullen zitten die niet stroken met het beeld wat in de hoofden van ons boekenlezers zit.
Bijv. dat korte stukje van Finrod in de trailer. Dacht ik dat de elfen in de Bragollath er zo uit zagen? Nee, niet echt. Maar misschien zag het er wel zo uit in de gedachten van degenen die de keuzes hebben gemaakt voor deze nieuwe serie.

Ik kan foeteren op die dwerg en die elf (wat niet mag van de mods alhier) maar wat ik van de rest heb gezien kan ik nog niet echt zeggen dat het slecht is oid. Ja het ziet er anders uit dan LotR misschien maar laten we eerlijk zijn: LotR is de Third Age. We zien daar 1 balrog. In de oorlogen in de First Age waren er duizend op het slagveld zo ongeveer. Dingen zagen er anders uit. Het landschap was anders, de wereld was anders, het verhaal was anders. Alles was anders. Dingen veranderen over duizenden jaren.
Een slagveld in de Third Age is peanuts vergeleken met een slagveld in de First Age.
De Battle of the Last Alliance is een kleuter vergeleken met de oorlogen in de First Age.

Het hoeft er niet perse 'hetzelfde' uit te zien. De filmtechniek is veranderd, en het tijdperk wat ze verfilmen was ook anders, dus ik ben niet in shock dat het niet exact hetzelfde oogt als LotR.
Ik heb meer nodig aan trailers, footage etc. om het legioen van 'Evil quote' te joinen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2022 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Maar misschien zag het er wel zo uit in de gedachten van degenen die de keuzes hebben gemaakt voor deze nieuwe serie.
Dat is een beetje flauw. Bij een goede lezing van de boeken krijg je echt wel consensus over het uiterlijk van volken/personen. Vandaar ook de ophef. Een afwijking moet dan mi wel een goede (in universe) uitleg hebben. Maar idd, verhaalopbouw, tempo etc zijn uiteindelijk wel belangrijker. En dat kan je op zn vroegst na een half seizoen beoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jogai schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:30:
[...]

Dat is een beetje flauw. Bij een goede lezing van de boeken krijg je echt wel consensus over het uiterlijk van volken/personen. Vandaar ook de ophef. Een afwijking moet dan mi wel een goede (in universe) uitleg hebben. Maar idd, verhaalopbouw, tempo etc zijn uiteindelijk wel belangrijker. En dat kan je op zn vroegst na een half seizoen beoordelen.
probleem is dat mensen ach en wee roepen.
Vandaag weer een begin van een filmpje gezien maar ik word het een beetje zat: alle youtubers zitten elkaar op te naaien met de een na de andere rampzalige tite van 'this is a joke' via 'there is no hope for fans' naar 'lord of the rings demolished'.
Ze buitelen allemaal over elkaar heen hoe slecht het allemaal wel niet is maar praktisch geen van allen heeft me tot nu toe overtuigd, integendeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:16:
[...]

probleem is dat mensen ach en wee roepen.
Vandaag weer een begin van een filmpje gezien maar ik word het een beetje zat: alle youtubers zitten elkaar op te naaien met de een na de andere rampzalige tite van 'this is a joke' via 'there is no hope for fans' naar 'lord of the rings demolished'.
Ze buitelen allemaal over elkaar heen hoe slecht het allemaal wel niet is maar praktisch geen van allen heeft me tot nu toe overtuigd, integendeel.
Waarom zou iemand jou moeten overtuigen? De teaser en foto's overtuigen o.a. mij niet. Voor mij straalt het geen kwaliteit uit, maar een ander kan het misschien wel interessant vinden. Wat maakt het uit.

Voor mij mag dit trouwens best falen, als je ziet wat voor bedrijf er achter zit en hoe vele fans genegeerd worden. En de familie Tolkien die respectloos behandeld wordt.

Maar goed, ieder zijn ding.

Tomorrow is not today!

Verwijderd

Sydney08 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:29:
[...]

Waarom zou iemand jou moeten overtuigen? De teaser en foto's overtuigen o.a. mij niet. Voor mij straalt het geen kwaliteit uit, maar een ander kan het misschien wel interessant vinden. Wat maakt het uit.

Voor mij mag dit trouwens best falen, als je ziet wat voor bedrijf er achter zit en hoe vele fans genegeerd worden. En de familie Tolkien die respectloos behandeld wordt.

Maar goed, ieder zijn ding.
het is een teaser. Het toont kleine brokjes zonder verdere uitleg.
En dit wordt als argument gezien dat het allemaal slecht is.

Alleen omdat er twee zwarte personages in zitten is al het andere slecht en wordt al het andere afgebroken soms zelfs met drogredenen.

Het landschap zou stom en slecht zijn en niet 'Lord of the Rings'-achtig. Alsof dat überhaupt een argument zou kunnen zijn. Zomaar een voorbeeld.

Men begint dit te kijken terwijl men al pissed off is door de posters, en ja dan is er altijd wel wat te klagen over de teaser.

Ik zag best interessante dingen in de teaser, maar de youtubers braken er al hun gal overheen zonder überhaupt meer te weten van wat we eigenlijk echt gezien hebben.
Het is een teaser.
Begrijpen ze het woord 'teaser'?
Het is geen trailer, het is een teaser.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:42:
[...]

het is een teaser. Het toont kleine brokjes zonder verdere uitleg.
En dit wordt als argument gezien dat het allemaal slecht is.

Alleen omdat er twee zwarte personages in zitten is al het andere slecht en wordt al het andere afgebroken soms zelfs met drogredenen.

Het landschap zou stom en slecht zijn en niet 'Lord of the Rings'-achtig. Alsof dat überhaupt een argument zou kunnen zijn. Zomaar een voorbeeld.

Men begint dit te kijken terwijl men al pissed off is door de posters, en ja dan is er altijd wel wat te klagen over de teaser.

Ik zag best interessante dingen in de teaser, maar de youtubers braken er al hun gal overheen zonder überhaupt meer te weten van wat we eigenlijk echt gezien hebben.
Het is een teaser.
Begrijpen ze het woord 'teaser'?
Het is geen trailer, het is een teaser.
Mensen kunnen overdrijven, dat zie je overal. Ik zou er niet teveel op uit doen. Wat maakt het uit dat er mensen zijn die het 3x niks vinden? Ga deze serie lekker kijken als jij wel geteased wordt door de beelden. Mensen zijn het soms niet met elkaar eens en hebben soms een andere smaak. So be it!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Sydney08 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:48:
[...]

Mensen kunnen overdrijven, dat zie je overal. Ik zou er niet teveel op uit doen. Wat maakt het uit dat er mensen zijn die het 3x niks vinden? Ga deze serie lekker kijken als jij wel geteased wordt door de beelden. Mensen zijn het soms niet met elkaar eens en hebben soms een andere smaak. So be it!
als we de 'fans' moeten geloven hebben we hier echter te maken met de grootste cancel aller tijden.
Amazon heeft gefaald. De fans staan op.
Ofzo.

Mensen kunnen overdrijven. En dat is precies wat ik zie. Men jut elkaar op en braakt de ene na de andere dramatische video uit, over elkaar heen buitelend hoe slecht het wel niet is.
Terwijl ze tegelijkertijd zeggen dat de teaser etc. niets laat zien en we dus niets hebben.
Het is te gemakkelijk om in alle talen van de wereld die 'evil'-quote te herhalen. Als een trotse deelnemer van een soort kristalnacht. Opgejut door de massa. Vanwege een paar posters en een minuut vol met flitsen.
De een ziet Numenor, de ander ziet Mithlond. De een denkt de Helcaraxe, de ander Forodwaith. Galadriel en Elrond mogen geen character development hebben gehad maar zijn sinds hun geboorte blijkbaar perfect geweest, wijs en ervaren. En alles moet perse Peter Jackon-achtig zijn want anders is het stom en slecht.

Waarom gaan mensen zo uit hun plaat over iets waar ze weinig over kunnen zeggen maar inmiddels uren aan youtube-video's aan hebben gespendeerd, de een nog dramatischer dan de ander?

Een andere smaak? Over een teaser van een minuut? Waarin hele theorieën worden opgehangen over nutteloze details waar ze wel lappen tekst en minuten aan spenderen?
Men is zo enorm negatief dat ze zo ongeveer elke pixel aan het bekritiseren zijn.
Volgens de een is het dit, volgens de ander is het dat.
Terwijl ze er compleet aan voorbij gaan, terwijl ze het zelf juist extra aangeven, dat er nog nauwelijks iets is uitgebracht. Een paar posters en een teaser van een minuut vol met korte shots waar je heel veel in kan lezen maar waarmee het nog alle kanten op kan
Maar toch weten ze het: het is de grootste ramp uit de geschiedenis van Tolkien. Is er al iemand die Amazon 'Tolkien's Bane' heeft genoemd?

Ik ben zelf not amused over Queen Dorito en Morolas maar ook daar valt nog weinig over te zeggen. Toch wordt het geheel afgefakkeld vanwege 2 posters en een paar fracties van seconden.
Vind ik onterecht. Geef het een kans. Verzamel meer ammunitie om ergens een negatief oordeel over te vellen maar een productie van een miljard dollar en twee seizoenen worden afgefakkeld vanwege 1 minuut en een tiental posters.

Vind ik bizar.
Men klaagt over 'cancel culture' etc. (terecht) maar men is zelf geen haar beter, misschien nog wel erger.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2022 22:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Joh maak je niet al te druk. Ben allang afgehaakt met de schreeuwende massa. Men weet zelf niet wat het wil maar is als de eerste om het met de grond gelijk te maken of het op te gigantisch op te hemelen over 2 frames die ze zien.

GoT moest het totaal niet hebben van de actiescenes. Sterker nog, in de boeken worden de veldslagen niet eens beschreven in de eerste delen. Toch kwamen er steeds meer figuren bij op zoek naar actie en riepen ze elke aflevering weer dat ie "saai" was, "er niks gebeurde" etc. Terwijl juist elk gesprek het verhaal uitbreide maar men wilde draken, zwaarden en hoofden zien vliegen "want dat is GoT". :'). Nou, we hebben allemaal gezien hoe dat geëindigd is. Hadden we geen cancel-culture (wat wordt er hier eigenlijk gecanceld?) voor nodig.

En de laatste Star Wars films zijn niet mislukt omdat er toevallig een vrouw met paars haar in voorkomt. Nee die zijn mislukt door het gebrek aan creativiteit, waardeloos verhaal en vooral veel "fan pleasing". En dat laatste is nou juist waardoor het allemaal eenheidsworst wordt. We willen vooral hetzelfde + een klein beetje meer. Dat is het enige waar ik echt bang voor ben. Dat het een soort van Marvel wordt, allemaal wel oké maar nergens wordt je meer verrast en eigenlijk weet je na een week al niet meer hoe het precies ging.
Sydney08 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:29:
[...]

[...]

[...]
Voor 250 miljoen over iets wat ik niet eens zelf gemaakt heb mag iemand mij ook wel respectloos behandelen hoor :+ . Als je iets aan Amazon verkoopt verwacht je toch niet "met respect" behandeld te worden of wel?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:02:
Joh maak je niet al te druk. Ben allang afgehaakt met de schreeuwende massa. Men weet zelf niet wat het wil maar is als de eerste om het met de grond gelijk te maken of het op te gigantisch op te hemelen over 2 frames die ze zien.

GoT moest het totaal niet hebben van de actiescenes. Sterker nog, in de boeken worden de veldslagen niet eens beschreven in de eerste delen. Toch kwamen er steeds meer figuren bij op zoek naar actie en riepen ze elke aflevering weer dat ie "saai" was, "er niks gebeurde" etc. Terwijl juist elk gesprek het verhaal uitbreide maar men wilde draken, zwaarden en hoofden zien vliegen "want dat is GoT". :'). Nou, we hebben allemaal gezien hoe dat geëindigd is. Hadden we geen cancel-culture (wat wordt er hier eigenlijk gecanceld?) voor nodig.

En de laatste Star Wars films zijn niet mislukt omdat er toevallig een vrouw met paars haar in voorkomt. Nee die zijn mislukt door het gebrek aan creativiteit, waardeloos verhaal en vooral veel "fan pleasing". En dat laatste is nou juist waardoor het allemaal eenheidsworst wordt. We willen vooral hetzelfde + een klein beetje meer. Dat is het enige waar ik echt bang voor ben. Dat het een soort van Marvel wordt, allemaal wel oké maar nergens wordt je meer verrast en eigenlijk weet je na een week al niet meer hoe het precies ging.

[...]

Voor 250 miljoen over iets wat ik niet eens zelf gemaakt heb maar iemand mij ook wel respectloos behandelen hoor :+ . Als je iets aan Amazon verkoopt verwacht je toch niet "met respect" behandeld te worden of wel?
wat mij betreft zijn de fans van star wars helemaal niet gepleased.
die vrouw met paars haar is uitgekotst om haar gedrag (als personage) niet vanwege de haarkleur inderdaad.

Star wars is geflopt omdat het doel was om de 'expectations te subverten'. Dat subverten is inderdaad prima gelukt, met als gevolg dat het afgewezen is, en terecht.
Datzelfde zou zo maar met Rings of Power kunnen gebeuren inderdaad maar op basis van 2 posters ga ik dat nog niet concluderen.
Jammer dat de schreeuwende massa dat wel doet.
En de media had natuurlijk binnen twee uur het artikel gepost dat de racisten weer zaten te schreeuwen. Allemaal op voorhand ingecalculeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:07:
[...]

wat mij betreft zijn de fans van star wars helemaal niet gepleased.
die vrouw met paars haar is uitgekotst om haar gedrag (als personage) niet vanwege de haarkleur inderdaad.

Star wars is geflopt omdat het doel was om de 'expectations te subverten'. Dat subverten is inderdaad prima gelukt, met als gevolg dat het afgewezen is, en terecht.
Je kan zelfs wel zeggen dat de meest "fan-pleasing" film van de sequel trilogy, The Force Awakens, stiekem nog de beste van het stel is.

Maar goed, Star Wars is hier off-topic natuurlijk. Ik ben wel benieuwd of er met het uitkomen van deze serie net als bij Star Wars een nieuwe waardering komt voor LotR's prequel-equivalent, The Hobbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikT738 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:40:
[...]

Je kan zelfs wel zeggen dat de meest "fan-pleasing" film van de sequel trilogy, The Force Awakens, stiekem nog de beste van het stel is.

Maar goed, Star Wars is hier off-topic natuurlijk. Ik ben wel benieuwd of er met het uitkomen van deze serie net als bij Star Wars een nieuwe waardering komt voor LotR's prequel-equivalent, The Hobbit :P
ik vond de Force Awakens initieel wel veelbelovend ja, in de eerste 25% van de film. Toen Rey echter spontaan zonder training aan het mind-readen sloeg nota bene bij Kylo was het voor mij eigenlijk al klaar en vanaf dat moment werd het alleen maar erger.

Inderdaad, zoiets dwarrelt al rond: 'turns out the prequels weren't so bad after all'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
De serie speelt zich af in de Second Age? Ik ben benieuwd of we in latere seizoenen ook Celebrimbor gaan zien in tijden van het smeden van de ringen, met Annatar (Sauron). Ik heb het spel niet gespeeld, maar Middle-earth: Shadow of Mordor heeft naast Jackson's zijn films de beste visuals van welke LOTR uitgave dan ook.

Helemaal op het laatst zie je hoe gruwelijk en meedogenloos Sauron nou echt was, dat zag je niet eens in de LOTR films (was ook geen ruimte voor, maar toch). Deze cutscenes zijn al beter als de gehele Hobbit trilogy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westland1940 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:51:
De serie speelt zich af in de Second Age? Ik ben benieuwd of we in latere seizoenen ook Celebrimbor gaan zien in tijden van het smeden van de ringen, met Annatar (Sauron). Ik heb het spel niet gespeeld, maar Middle-earth: Shadow of Mordor heeft naast Jackson's zijn films de beste visuals van welke LOTR uitgave dan ook.

Helemaal op het laatst zie je hoe gruwelijk en meedogenloos Sauron nou echt was, dat zag je niet eens in de LOTR films (was ook geen ruimte voor, maar toch). Deze cutscenes zijn al beter als de gehele Hobbit trilogy.

[YouTube: Middle-earth: Shadow of Mordor Celebrimbor All Visions]
de serie heet de Rings of Power. Als ze Annatar en Celebrimbor niet laten zien is het de grootste flater ooit.

Ja Sauron was wreed. Celebrimbor is bruut gemarteld en vermoord en gespietst tentoongesteld voor zover ik me kan herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:04:
de serie heet de Rings of Power. Als ze Annatar en Celebrimbor niet laten zien is het de grootste flater ooit.
Volgens het interview in Vanity Fair zal dit zeker getoond worden. Ze hebben opgesomd wat de grote thema's zijn:
  • De opkomst van Sauron
  • De opkomst en val van Numenor
  • Het smeden van de Ringen
  • Het verhaal van Elendil en Isildur, met de stichting van Gondor
En een aantal gebeurtenissen zulen ook voorvallen:
  • De goede band en nadien wantrouwen tussen de Elven in Lindon en de Dwergen in Moria
  • De oorlog tussen de Elven en Sauron
  • De oorlog van de Laatste Alliantie

[ Voor 19% gewijzigd door algalid op 19-02-2022 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jogai
Even een reactie op wat dingen die eerder gezegd zijn. Reddit is altijd erg negatief, maar sommige dingen zijn wel terecht. Een deel van de schreewende massa is zelfpromotie aan het doen voor views op hun youtube of ander platform en zowieso is het hele internet een echoput van onwerkelijke proptorties. Dat gezegd hebbende zijn er wel legitieme dingen die gezegd worden. Maar niet alles is hard te maken, en/of uniek voor deze serie.
  1. De hobbit is heel wat minder goed ontvangen door het publiek die de boeken en lotr-films apprecieerden.
  2. De licentie is beperkt, want dat gaat over de bekende boeken, terwijl de serie een prequel is.
  3. Schrijvers hebben aangegeven dat ze veel tijd gaan comprimeren om niet steeds met andere acteurs te hoeven werken
  4. Foto's en trailer laten erg 'steriele' beelden zien.
  5. Amazon heeft schijnbaar de boek fans van Wheel of Time ook tegen de schenen geschopt
Bovenstaande zijn punten die in mijn ogen hout snijden. Ik zet bewust even de PoC casting niet erbij, want die doet er veel minder toe, maar die vertroebelt de discussie wel.

Punt 1 is natuurlijk een beetje voorgeschiedenis, maar sinds lotr zijn er weinig of eigenlijk geen epische fantasy films meer gekomen die zo een culturele impact hadden. Fans (van fantasy/lotr) willen graag zoiets weer zien, maar dat is bij de hobbit niet echt gelukt. Enerzijds door het bronmateriaal, een kinderboek, anderzijds door een moeizame productie. Maar de conclusie was toch dat zelfs Peter Jackson geen 'Jackson/Tolkien' film er meer van kon maken. Daarbij komt dat lotr, met alle gebreken van dien, de lat toch uitzonderlijk hoog heeft gelegd. Dit zorgt ervoor dat alle projecten nu met de nodige scepsis bekeken wordt.

Punt 2 lijkt me duidelijk. Ze willen een serie maken over het 2e tijdperk, maar hebben geen licentie op het daarvoor geschreven materiaal. Nu moeten ze van de korte stukjes hier en daar uit lotr/hobbit een heel verhaal maken. Dat is zowieso al lastig, maar wordt nog moeilijker gemaakt omdat dit al eerder gedaan is door Tolkien zelf. Een eigen interpretatie daarnaast zal altijd worden vergeleken met de gouden standaard. En de ratío 'hits & misses' van hollywoodschrijvers geeft veel mensen dan weinig hoop.

Punt 3 is een lastige. Ik denk dat de kritiek hierop vooral een uitvloeisel is dat erbij komt nav andere punten. Vanuit de serieschrijvers zal het vast wel logisch zijn. De boekenkenners zien liever een echte silmarillion serie die gewoon diverse personages opvoert die later uit het verhaal verdwijnen. Die kennen immers de personages toch wel dus maakt het minder uit dat er iedere keer nieuwe introducties zijn. Ergens las ik dat de schrijvers zeiden 'men ziet liever een middle-earth docu, en dat wordt dit nu eenmaal niet', en dat vind ik op zich een terecht verweer. De schrijvers bepalen wat er in de serie komt, en je kan niet verwachten dat ze zich beperken tot puur bepaalde boeken (plus, PJ week ook wel van de tekst af, ook al in lotr).

Punt 4 is een algemener probleem. Bij lotr was er ook al kritiek op het groeiende gebruik van CGI in de latere films. Deze kritiek was nog meer bij de Hobbit en ook terecht, maar is bij heel veel films en series een kritiekpunt. Nu is het wel nog wat vroeg om met een handvol beelden deze conclusie te trekken, maar dat is wel de indruk die nu gewekt is. Overigens niet met alle beelden, en is dit nog wel enigzinds te herstellen in nabewerkingen.

Ik zie wel eens wat vergelijkingen met de witcher, en daar kan ik wel in mee komen. Er is daar 'wear & tear' te zien op de juiste plekken, maar toch komt het kunstmatig over. Dit is ook lastiger hard te maken, en heeft een post op zich nodig om dat toe te lichten. Maar concreet even twee snelle voorbeelden van the witcher. Sommige locaties zien er uit alsof ze een stadswijk uit moeten beelden van vele jaren oud, maar van de honderd pannen op een dakje ligt er 1 scheef, maar zien ze er wel allemaal even verweerd uit. Of een stadsmuur die zichtbaar te lijden heeft gehad van eerdere oorlogen, maar geen enkel stukje heeft wat met mos of andere spul is begroeid.

Punt 5 weet ik weinig van, maar blijkbaar is Wheel of Time voor de boekenkenners een duidelijke misser. Dan in het achterhoofd houdend dat de RoP serie nog meer zelf moet invullen in een bestaande wereld maakt dat men wel bezorgd is of amazon een serie kan afleveren die boekenlezers of liefhebbers van de lotr films kan bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Punt 5 mag je schrappen. Buiten dat één van de directors (Wayne Yip) ook voor WoT bezig is geweest (in twee van de best beoordeelde afleveringen overigens) is er verder geen raakvlak tussen het team dat WoT en LOTR maakt.

Commentaar over WoT is overigens vooral over de laatste twee afleveringen waarvan de opnames enorm geraakt zijn door covid. Daarnaast keerde een van de lead actors niet terug na de filmstop die ingelast moest worden door covid en moesten die laatste twee afleveringen daardoor last minute volledig herschreven worden. Het resultaat daarvan laat zich raden :X
Algemeen commentaar ging over een aantal keuzes om bepaalde dingen weg te laten/juist te voegen ten opzichte van de boeken om dingen voor het medium TV te laten werken/duidelijk te maken voor de gemiddelde kijker die niks van de boeken weet en alvast een opzet van dingen voor de latere seizoenen, wat duidelijk anders is dan in het eerste boek.

Maar goed, nogmaals, LOTR is een compleet ander team en zij zullen uiteraard ook hun uitdagingen hebben gehad met covid, maar de resultaten van WoT zeggen niks over het resultaat in LOTR.

[ Voor 23% gewijzigd door EDIT op 19-02-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ze de tijd comprimeren snap ik maar de daadwerkelijke bekende hoofdpersonen zelf leven de gehele tijd dus zo heel erg nodig is dat ook weer niet.
Je ziet dezelfde hoofdpersonen in bijv. GoT ook de gehele serie door maar in elk seizoen worden er weer nieuwe karakters geintroduceerd en dat is ook niet erg.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2022 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Amazon had een influencer filmpje gemaakt voor op YT, maar die staat ook weer op hidden. Zou het komen omdat er maar 86 likes zijn en 1600 dislikes? :+
Wat een gemaakt toneelspel zeg.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:23:
dat ze de tijd comprimeren snap ik maar de daadwerkelijke bekende hoofdpersonen zelf leven de gehele tijd dus zo heel erg nodig is dat ook weer niet.
Je ziet dezelfde hoofdpersonen in bijv. GoT ook de gehele serie door maar in elk seizoen worden er weer nieuwe karakters geintroduceerd en dat is ook niet erg.
Maar in GoT gaat er geen 3400 jaar voorbij. Niet in de boeken, niet in de serie. Dus dat klopt gewoon met elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
TheBrut3 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:52:
Amazon had een influencer filmpje gemaakt voor op YT, maar die staat ook weer op hidden. Zou het komen omdat er maar 86 likes zijn en 1600 dislikes? :+
Wat een gemaakt toneelspel zeg.
[YouTube: The Lord Of The Rings Superfans Review The Rings Of Power Official Teaser Trailer]
Holy shit, wat is dit pijnlijk zeg, heel pijnlijk. Dit laat ook zien hoe Amazon erin staat betreft LOTR. Hip, modern, en uiteraard een fantasy voor 'iedereen'... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Dat ziet er wel uit alsof ze erg woke willen zijn. En dan ook "first female dwarf", ondertussen in de hobbit:
Afbeeldingslocatie: https://static3.cbrimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/01/hobbit.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
@EDIT Mijn argument voor punt 5 is niet zozeer dat de teams overlappen, maar dat beide series uit de amazon stal komen, en over fantasy gaan. Daarbij zie ik op tweakers ook negatieve reacties erop dus is het niet alleen reddit dat negatief is. Misschien is het inhoudelijk onterecht, maar op het eerste gezicht is het een redelijk argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Jogai schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:29:
@EDIT Mijn argument voor punt 5 is niet zozeer dat de teams overlappen, maar dat beide series uit de amazon stal komen, en over fantasy gaan. Daarbij zie ik op tweakers ook negatieve reacties erop dus is het niet alleen reddit dat negatief is. Misschien is het inhoudelijk onterecht, maar op het eerste gezicht is het een redelijk argument.
Nee, dat is echt geen argument. Elk netwerk heeft gewoon series en films die goed of slecht zijn, succesvol zijn of floppen. Dat WoT door een aantal boekenlezers slecht is ontvangen betekent niet per definitie dat RoP slecht is, alleen omdat het ook door Amazon uitgegeven wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:22
Jogai schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:22:
Dat ziet er wel uit alsof ze erg woke willen zijn. En dan ook "first female dwarf", ondertussen in de hobbit:
Dat woke gedeelte lijkt mij nog het ergste te gaan zijn. Niets tegen diversiteit in films/series voor zover het bronmateriaal het toelaat, maar in dit geval moet het erin gewoon omdat ze "De Boodschap" zo politiek correct mogelijk willen brengen. En dat vind ik altijd jammer. Ik kijk televisie om te ontspannen, niet om passief agressief een bepaalde politieke mening in mijn strot geduwd te krijgen.
Tolkien heeft nu eenmaal LOTR geschreven als een pseudo-anglo saxische samenleving. En bepaalde homogene groepen zijn duidelijk omschreven. Bv de Hobbits: daar zijn er nu eenmaal geen met een donkere huidskleur in de werken van Tolkien. Idem voor de Elves eigenlijk.

En de rassen die Tolkien wél als donkerkleurig omschrijft (de Haradrim) lijken gewoon niet voor te gaan komen. Gemiste kans, want daar kon je net wél eens lekker Woke doen en meteen het colonialisme bekritiseren.
De Haradrim zijn degenen met hun reuze-olifantjes uit LOTR 3 en in de mythologie van Tolkien zijn deze mensen in het verleden benadeeld door Gondor.
Een donkerkleurige medemens die nadelig behandeld is door de zichzelf moreel superieur voelende blanke medemens: hier had je toch dé perfecte verhaallijn om op een geloofwaardige en interessante manier wat meer diversiteit in je serie te steken ?

Maar tja, dat verreist nadenken en tegenwoordig is het gewoon makkelijker om een verhaal te schrijven en daarna gewoon wat diversiteit over je personages te sprinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
EDIT schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:53:
[...]

Nee, dat is echt geen argument. Elk netwerk heeft gewoon series en films die goed of slecht zijn, succesvol zijn of floppen. Dat WoT door een aantal boekenlezers slecht is ontvangen betekent niet per definitie dat RoP slecht is, alleen omdat het ook door Amazon uitgegeven wordt.
Dat is waar inderdaad. En de reviews die ze voor WoT krijgen neemt het team voor RoP misschien wel mee, dus kan het alleen maar beter worden. Laten we het hopen. (overigens ga ik dit punt niet letterlijk schrappen, want dan zou je rare forum-threads krijgen natuurlijk).

@rouchken11 Eens, en voor de vrouwelijke dwergen hadden ze een vrouw met baard kunnen casten en of die persoon dan trans is of niet maakt dan niet uit, maar dan heb je ten minste al 2 pluspunten, namelijk consistent met de lore, en meer diversiteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Jogai op 21-02-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Jogai schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:25:
@rouchken11 Eens, en voor de vrouwelijke dwergen hadden ze een vrouw met baard kunnen casten en of die persoon dan trans is of niet maakt dan niet uit, maar dan heb je ten minste al 2 pluspunten, namelijk consistent met de lore, en meer diversiteit.
Conchita Wurst 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gok dat ze geen vrouwen met baarden willen omdat dat waarschijnlijk te sexistisch is en weer teveel mannelijk is.
Ik zou anders niet weten waarom ze een dwergenvrouw zonder baard zouden doen anders dan vanwege hedendaagse maatschappelijke zaken (sorry mods, maar het is moeilijk om het daar niet over te hebben, aangezien Amazon gewoon lorebreakend bezig is op dit soort punten).

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2022 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vind de teaser kwalitatief gewoon heel erg slecht. Leek wel een Netflix YA serie.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog iets nieuws gezien wat nuttig is over de serie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Wat nieuwe images zijn bekend gemaakt, waaronder deze:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FUk0nLBWAAILIDX?format=jpg&name=small

en deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.serietotaal.nl/images/nieuws/t/s330jnsknel8-600x338.jpg

en een blik op Celebrimbor:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FUqUyZWXoAQfXZM?format=jpg&name=small

en nog een blik op de bekende Galadriel:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FUp61ukWAAENES6?format=jpg&name=small

[ Voor 60% gewijzigd door Family Guy op 14-06-2022 12:33 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

En deze covers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTWrWTlSPUDGImuWv7n8F42fEr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9o8xdBAxpnTs0GPB09GbZAol.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xBZYlr2sPIeXT6VFHfZWMqJxuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7X2BrChPoIEfRPQUmmiZEHn6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qilxZrqpAUWDjyizMaErNpYWNHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OF6Zb1xqb1dvR0k7iZVdfprf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jogai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat CGI? Zo niet dan ziet het er wel goed uit.

Die helm van #3 is overduidelijk gejat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:02:
is dat CGI? Zo niet dan ziet het er wel goed uit.
Ze steunen meer op prosthetics en make-up, dus het is hier geen CGI, dat maakt dat het er realistischer uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Vind het er prima uitzien :)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940

Nieuwe teaser. Persoonlijk verandert dit totaal niet mijn hoop op een goede serie. Leuke Narnia setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Westland1940 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:06:

Nieuwe teaser. Persoonlijk verandert dit totaal niet mijn hoop op een goede serie. Leuke Narnia setting.
Wat maakt het toch zo Narnia? Alles is steriel? De kleuren zijn iets te? Het past echt niet bij de originele LOTR, maar ik kan het niet exact aanwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Ik loop niet erg warm van deze serie het is zo verschillend wat je sinds Lord of the Rings films verwacht van een Lord of the Rings film of tv show. De kleuren in de tv serie geven een ander gevoel en zijn niet vergelijkbaar met de films. Ik denk dat deze show toch een redelijke tegenvaller gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:35
Tk55 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Wat maakt het toch zo Narnia? Alles is steriel? De kleuren zijn iets te? Het past echt niet bij de originele LOTR, maar ik kan het niet exact aanwijzen.
Ik ben geen lotr expert. Maar het is toch logisch dat het niet lijkt op lotr.
Tijdens lotr was het kwaad er al. Nu moet het nog komen. Dus een iets meer steriele omgeving is zo gek toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik snap het wel een beetje. De omgevingen die in deze teaser te zien zijn, zijn erg netjes. Personages zien er verzorgd uit, nergens "tear and wear" te zien. Alsof alle kleding etc. net is opgeleverd.

Bij gebrek aan een betere omschrijving zou ik zeggen dat het net een CW serie lijkt, maar dan een fantasy setting.

Het hoeft natuurlijk niet meteen grimdark als Warhammer of Diablo, maar het is wel erg clean. Tenminste, zo te zien in deze teaser.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:48:
Ik snap het wel een beetje. De omgevingen die in deze teaser te zien zijn, zijn erg netjes. Personages zien er verzorgd uit, nergens "tear and wear" te zien. Alsof alle kleding etc. net is opgeleverd.

Bij gebrek aan een betere omschrijving zou ik zeggen dat het net een CW serie lijkt, maar dan een fantasy setting.

Het hoeft natuurlijk niet meteen grimdark als Warhammer of Diablo, maar het is wel erg clean. Tenminste, zo te zien in deze teaser.
ik kan een andere invalshoek wel waarderen: we zijn de Third Age gewend.
En dit speelt zich af in de Second Age. Letterlijk in legenden.

En als er dan ook nog iets uit de First Age of zelfs de Years of the Trees wordt getoond (sowieso karakters eruit) dan moeten die er in de belevenis perfect en legendarisch uit zien, waar we in de Third Age wear and tear hebben.

Maar ik denk niet dat dat de insteek is. Heeft inderdaad een 'Narnia'-sfeer. Terwijl ik de sfeer van LotR zelf qua verfilming erg goed vond.

Gil-Galad lijkt qua uiterlijk wel een prima keus. Ziet er net zo uit als een statige Noldo-king als Mark Ferguson in LotR.
Hoop dat ie een prima rol krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2022 17:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EDIT
Inmiddels is ook de volledige teaser verschenen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
En die ziet er heel wat beter uit dan alle voorgaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Tk55 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Zou ook kunnen liggen aan te hoge resolutie.

Laatst met het gezin weer een rondje LOTR films willen doen. Ik dacht iedereen een plezier te doen om 2160p versie te gebruiken. Na 5 minuten terug naar 1080p (en wij kijken op 77inch TV)

Door de hoge resolutie ziet het er te goed / echt uit en dat geeft, bij ons in ieder geval, een mismatch met de fantasiewereld waar het omgaat.

Dat idee heb ik ook bij de trailer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jogai schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:47:
En die ziet er heel wat beter uit dan alle voorgaande.
klopt, maar het kan er nog zo mooi uit zien, maar is het ook goed?
Dialogen, verhaallijn is waar het om draait.

Beetje raar weer: elfen hebben hun bos, de dwergen hun mijnen en de mensen hun velden met graan, maar wij harfoots hebben elkaar.
Oh? Elfen, dwergen en mensen geven alleen om dingen? niet om elkaar?

anyway... de Two Trees zijn mooi gedaan, erg mooi.

En wat explodeerde daar voor toren/kapel in vuur met iedereen daar weggeblazen? Balrog in Gondolin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:32
Prima trailer maar..
cgi/make up is te clean, zit een te mooi verflaagje overheen imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lopen die Harfoots op het eind nu op hun knieën of lijken die bewegingen van het bovenlichaam maar zo? (je weet wel, op je knieën lopen en editen zodat lange mensen klein lijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het lijkt wel of ze grote clownschoenen aanhebben. Mooi lopen (landen op de hiel, en dan doorrollen naar de tenen) doen ze niet :X

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Lekker staaltje ego/eigen merk promoten:

There was light!

....Amazon Prime!

:+ :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:14:
lopen die Harfoots op het eind nu op hun knieën of lijken die bewegingen van het bovenlichaam maar zo? (je weet wel, op je knieën lopen en editen zodat lange mensen klein lijken)
Denk dat het meer komt doordat ze heuvel aflopen en (nog) niet gewend zijn om met die voet protheses te lopen. Vooral bij de 2de en 3rde ziet het er behoorlijk pinguïn achtig uit ;)

Maar die vuurbal/meteoriet is een van de Istari? Of is dit een voorloper aangezien deze serie zich in de 2nd age afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pendaco schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:54:
[...]

Denk dat het meer komt doordat ze heuvel aflopen en (nog) niet gewend zijn om met die voet protheses te lopen. Vooral bij de 2de en 3rde ziet het er behoorlijk pinguïn achtig uit ;)

Maar die vuurbal/meteoriet is een van de Istari? Of is dit een voorloper aangezien deze serie zich in de 2nd age afspeelt?
ik zag gisteravond nog te denken.... met zoveel flashbacks naar zaken die eerder waren... bijv. de Two Trees...

ik zie een soort warg. Huan? Carcharoth? Zou kunnen. Al issie wel klein dus ik zeg alsnog gewoon een warg.

Maar die vuurbal. Alles is in vuur. En het lijkt alsof mensen weggeblazen worden.
Misschien een shot uit de Dagor Bragollach?

Want het is een fragment direct nadat Galadriel zegt dat ze nog veel meer heeft meegemaakt.
Nu heb ik mijn kennis van Galadriel niet paraat maar in mijn brein wordt ze even genoemd in de First Age met Feanor, en ook dat ze meegaat naar Middle Earth. En daarna duikt ze pas weer op na de War of Wrath waarbij ze aangeeft te blijven in Middle Earth. Tenminste in mijn herinnering.
Niets sluit dan uit dat ze niet heel veel oorlogen heeft meegemaakt in Beleriand, inclusief de Bragollach overleefd.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2022 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
jeroenkb schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:04:
[...]

Zou ook kunnen liggen aan te hoge resolutie.

Laatst met het gezin weer een rondje LOTR films willen doen. Ik dacht iedereen een plezier te doen om 2160p versie te gebruiken. Na 5 minuten terug naar 1080p (en wij kijken op 77inch TV)

Door de hoge resolutie ziet het er te goed / echt uit en dat geeft, bij ons in ieder geval, een mismatch met de fantasiewereld waar het omgaat.

Dat idee heb ik ook bij de trailer...
Wellicht een combinatie van de oververzadigde kleuren, uniforme scherpte en te schone personages, gebouwen, omgeving.
Alles ziet er te perfect uit, waardoor we als kijker al heel snel eraan herinnerd worden dat we naar een kunstmatige wereld kijken. Ondanks dat het fantasie is, verbreekt dat snel de illusie en is het moeilijk je te onderdompelen in deze wereld.

De eerste 2 aspecten zijn het gevolg van een doorgeslagen post productie.
Dat is net als bij Photoshop bewerkingen. Voor het realisme heb je gewoon wat grain nodig en imperfectie nodig. Anders zie je meteen dat er met het beeld gerommeld is.
De laatste jaren erger ik me ook aan ‘overscherpte’ in foto’s. Dit belemmert de dieptewerking en maakt het moeilijker je op een punt te focussen.

De wear en tear die genoemd werd vind ik zelf nog wel het belangrijkste, maar dat is moeilijk te bewerkstelligen. Het sleutelwoord is wederom imperfectie. Niet alleen als kijker valt het op dat alles in een zogenaamde eeuwenoude wereld nieuw oogt, maar je ziet dit ook terug bij de acteurs.

Op dit moment zijn mijn vrouw en ik (WEER) Game of Thrones aan het terugkijken. Dan is het echt genieten hoeveel aandacht hieraan besteed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
@_NooT_ Als je een tweede GOT verwacht dan zal je uiteraard teleurgesteld worden. Het is immers LOTR, niet een of andere grimdark fantasyserie.
Geen idee of je de films ooit hebt gezien, maar juist de kleurrijke wereld is een van de kenmerken van de films. Ik begrijp dan ook het commentaar niet echt. Er zitten in de teaser een heleboel shots die rechtstreeks uit de LOTR films hadden kunnen komen.

[ Voor 13% gewijzigd door EDIT op 15-07-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Wat @_NooT_ zegt snap ik wel, maar is juist bij de laatste teaser veel minder aanwezig. The witcher had dit probleem ook heel erg imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wel komisch dat elke reactie bijna bestaat uit die welbekende quote van Tolkien over het Kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deruxian schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:29:
Wel komisch dat elke reactie bijna bestaat uit die welbekende quote van Tolkien over het Kwaad
tja, het is een lastercampagne tegen Amazon om te voorkomen dat het uitgebracht wordt denk ik danwel dat het een succes wordt.

Dat op basis van de weinige teasers en spoilers die we hebben gehad waar mensen helemaal op los zijn gegaan zonder dat ze verdere details hebben, compleet losgegaan met fantasie wat het is en hoe het opgevat moet worden.

Gecombineerd met een paar talkshows vol met woke idioten die deden alsof ze echte tolkien fans waren maar nauwelijks de boeken hebben gelezen wat ik ervan begrijp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:24
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:38:
[...]

tja, het is een lastercampagne tegen Amazon om te voorkomen dat het uitgebracht wordt denk ik danwel dat het een succes wordt.

Dat op basis van de weinige teasers en spoilers die we hebben gehad waar mensen helemaal op los zijn gegaan zonder dat ze verdere details hebben, compleet losgegaan met fantasie wat het is en hoe het opgevat moet worden.

Gecombineerd met een paar talkshows vol met woke idioten die deden alsof ze echte tolkien fans waren maar nauwelijks de boeken hebben gelezen wat ik ervan begrijp.
Zal wel deels te maken hebben met dat tegenwoordig mensen zeer kritisch kunnen zijn over allerlei zaken. En dat andere recente remakes / opvolgers van oude series/films niet zo geweldig waren. Maar het belangrijkste argument is dat LOTR een enorm grote community wereldwijd heeft. Wellicht wel de grootste die gewijd is aan een boekenreeks/filmreeks. (groter dan de Star Wars of Star Trek fanbase?)
Ik kende vroeger een meisje die bezig was de Elvisch language te leren en al mooie volzinnen kon maken in die taal.
En die hechten (waaronder ik) enorme waarde aan de correctheid van hoe de verhalen worden uitgebeeld. En als dan het vermoeden komt dat Amazon een vrije invulling eraan gaat geven, dan mag je wel wat weerstand verwachten. Begrijpelijk. Idem dito bij de 3 laatste Star Wars films. En de Star Trek reboots.
En hopelijk leert Amazon daarvan, dat ze ook naar de fans moeten luisteren.

Soms heb ik het idee dat productiemaatschappijen niet echt goed begrijpen hoe ontzettend deze series leven bij hun publiek en hoe emotioneel verbonden ze ermee zijn. Als je jezelf helemaal kunt verliezen in een gecreeërde wereld van fantasie of sci-fi en je daarmee al jarenlang verbonden voelt, dan wil je ook niet dat ineens iemand komt en ffkes wat aanpassingen gaat maken om het wat meer politiek correct neer te zetten. Of om wat meer emoties eruit te trekken (hè, JJ Abrams)

[ Voor 5% gewijzigd door segil op 15-07-2022 18:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

eens hoor. Ik zie ook tal van dingen die me niet bevallen aan de nieuwe serie, voor zover ik er iets van heb kunnen zien.

Maar wij hebben de rechten niet. Als Amazon wel iets maakt, is het beter dan niks.
Tolkien zelf was ook heel strict en moest niets hebben van Disney.

Tja, we moeten dan kiezen tussen geen verfilming en het in onze eigen leesherinnering laten.
Misschien is dat beter inderdaad.

Maar om helemaal door het lint te gaan en onder elk filmpje die tekst te gaan plakken... dat was een week wel leuk maar het zijn wel volhouders.

Men kan ervoor kiezen om gewoon niet te kijken, probleem opgelost.
Maar nu lijkt het net alsof Amazon gedwongen moet worden om het niet uit te brengen, omdat het ons niet bevalt.

Tom Bombadil zat niet in de films, de Galadhrim waren niet in Helm's Deep en Glorfindel kwam de hobbits redden, niet Arwen.
Dat waren uiteraard andere keuzes dan hedendaagse identity politics, dat is waar.
Maar soms kunnen we het ook negeren.
gewoon wachten op de release en daarna tot op de bodem afbranden met goede argumenten omdat we het dan echt hebben kunnen zien, in plaats van preemptive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

segil schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:09:
[...]

Soms heb ik het idee dat productiemaatschappijen niet echt goed begrijpen hoe ontzettend deze series leven bij hun publiek en hoe emotioneel verbonden ze ermee zijn. Als je jezelf helemaal kunt verliezen in een gecreeërde wereld van fantasie of sci-fi en je daarmee al jarenlang verbonden voelt, dan wil je ook niet dat ineens iemand komt en ffkes wat aanpassingen gaat maken om het wat meer politiek correct neer te zetten. Of om wat meer emoties eruit te trekken (hè, JJ Abrams)
Dat heet passie. Ergens helemaal in verdiepen en het in je identiteit verweven. En als er dan iemand voorbij komt en beweert dat het niet goed is omdat die "zichzelf er niet in kan herkennen", dan krijgt zo iemand ook gewoon keihard tegengas van de gevestigde fanbase. En ik vindt dat ook niet meer dan terecht.
Buiten dat ik het ook belachelijk egoïstisch en narcistisch vind dat iemand zich in een rol of acteur moet herkennen omdat het anders niet goed is.

Henry Cavill legde het beter uit bij kritiek op de Witcher.

Het "jij bent gewoon (een) toxic (fan)!" roepen als iemand het niet met je eens is, is feitelijk gewoon de nieuwe Godwin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
EDIT schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:49:
@_NooT_ Als je een tweede GOT verwacht dan zal je uiteraard teleurgesteld worden. Het is immers LOTR, niet een of andere grimdark fantasyserie.
Geen idee of je de films ooit hebt gezien, maar juist de kleurrijke wereld is een van de kenmerken van de films. Ik begrijp dan ook het commentaar niet echt. Er zitten in de teaser een heleboel shots die rechtstreeks uit de LOTR films hadden kunnen komen.
Verwacht ik ook niet. De LotR films behoren overigens tot mijn favorieten.
Deze zijn juist niet zo opgepoetst en hebben juist wel de uitstraling alsof alles een echte geschiedenis heeft.
Juist omdat Peter Jackson vaak niet voor de makkelijke weg kiest en gebruik maakt van echte props en schaalmodellen ipv cgi.

Overigens vind ik deze laatste trailer er zeker niet slecht uit zien hoor.
Mijn opmerking was meer gericht op de discussie WAAROM iets er gemaakt uit ziet.
Zo op het eerste zicht, ziet het er beter dan Wheel of time en zeker beter dan The Witcher.
Ik ga de serie sowieso kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
segil schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:09:
En die hechten (waaronder ik) enorme waarde aan de correctheid van hoe de verhalen worden uitgebeeld. En als dan het vermoeden komt dat Amazon een vrije invulling eraan gaat geven, dan mag je wel wat weerstand verwachten. Begrijpelijk. Idem dito bij de 3 laatste Star Wars films. En de Star Trek reboots.
En hopelijk leert Amazon daarvan, dat ze ook naar de fans moeten luisteren.

Soms heb ik het idee dat productiemaatschappijen niet echt goed begrijpen hoe ontzettend deze series leven bij hun publiek en hoe emotioneel verbonden ze ermee zijn.
Echter deze groep is maar een heel klein deel van het inkomen. De grootste groep, en dus het meeste inkomen, is mainstream. Zolang ze die groep trekken is het goed voor Amazon. Waarom het productiebudget verhogen als je het er niet uit haalt?

Kwam trouwens nog een grappige tekst tegen;
It began with the forging of the Great Films. Rights were given to Peter Jackson. Immortal, wisest, and fairest of all beings.
But we were all of us deceived, for another adaption was made.
In the land of Amazon, in the fires of Mount Doom, the Dark Lord Bezos created in secret a disaster series.
And into this series he poured his money, his greed and his will to dominate existing franchises with political pandering.
One series to ruin them all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:06:
Misschien een shot uit de Dagor Bragollach?
Kan ook Nírnaeth Arnoediad of War of Wrath zijn. Lijkt mij iig een prologue stuk uit War of the Jewels. Ben sowieso benieuwd of de eerste aflevering(en) opbouw zijn en het samenvatten van de geschiedenis, of dat we geschiedenis te zien krijgen aan de hand van flashbacks. Ik heb voorlopig echt nog geen vertrouwen in het verdraaien van de tijdlijn.
Pendaco schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:54:
Sauron gok ik. Misschien na de Battle of the Powers, nadat hij is verslagen door Huan of na de War of Wrath.
Lijkt mij sowieso Ainur, want de gemiddelde andere soort in Middle Earth zou zoiets niet overleven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Kan ook Nírnaeth Arnoediad of War of Wrath zijn. Lijkt mij iig een prologue stuk uit War of the Jewels. Ben sowieso benieuwd of de eerste aflevering(en) opbouw zijn en het samenvatten van de geschiedenis, of dat we geschiedenis te zien krijgen aan de hand van flashbacks. Ik heb voorlopig echt nog geen vertrouwen in het verdraaien van de tijdlijn.

[...]

Sauron gok ik. Misschien na de Battle of the Powers, nadat hij is verslagen door Huan of na de War of Wrath.
Lijkt mij sowieso Ainur, want de gemiddelde andere soort in Middle Earth zou zoiets niet overleven :+
ik noemde Bragollach vanwege de duidelijke aanwezigheid van vuur. Kan natuurlijk ook een van de andere oorlogen zijn inderdaad. We weten het gewoon niet.

De man in de vuurbal... tja zeer zeker niet een van de Istari denk ik zo. In mijn herinnering kwamen die allemaal per schip.
Ik denk ook niet Sauron. ja het is vuur, en Sauron heeft wat met vuur, maar het tijdstip van zijn komst is dat zo'n beetje alle personages in de nieuwe serie de vuurbal zien.
Dat moet dus haast wel na de val van Numenor zijn als je het mij vraagt.
Maar Sauron's lichaam is vernietigd tijdens de val van Numenor en er is geschreven: 'which robbed him his ability to assume fair and charming forms.'

Nu wil ik niet zeggen dat die man in de vuurbal er charming en fair uit ziet.
Ander puntje is dat ie behoorlijk wanhopig lijkt. Hij grijpt haast in paniek of wanhoop die arm beet.
het kan Sauron zijn die met z'n laatste krachten zichzelf in een vuurbal heeft weten te hijsen.
Maar daarna ging ie direct in hiding.

Ik vermoed zelf dat het een personage is die Amazon heeft verzonnen.
Misschien een balrog na de War of Wrath, weet ik veel :P

We gaan het allemaal zien. Ik twijfel of ik Amazon geld wil geven voor de Prime Video maar het is Tolkien dus ik moet wel gaan kijken.
Een oordeel vellen doe ik later wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:11:
[...]

Echter deze groep is maar een heel klein deel van het inkomen. De grootste groep, en dus het meeste inkomen, is mainstream. Zolang ze die groep trekken is het goed voor Amazon. Waarom het productiebudget verhogen als je het er niet uit haalt?

[...]
ik durf het zo te stellen: over het algemeen zijn 'wij' (Tolkien fans) wel in onze nopjes met de LotR trilogie verfilming toch?
Zo ja, dan is het juist een goed idee om iets goeds neer te zetten voor de fans zodat het ook tegelijkertijd een blockbuster wordt. Want dat waren de LotR films.
Het een sluit het ander niet uit.

Ook de mainstream ziet en voelt echt wel of iets goed is ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:44:
Dat moet dus haast wel na de val van Numenor zijn als je het mij vraagt.
Maar Sauron's lichaam is vernietigd tijdens de val van Numenor en er is geschreven: 'which robbed him his ability to assume fair and charming forms.'
Ik neem aan dat we nu nog geen beelden krijgen van de val van Númenor. Deze serie gaat over de 2nd age en de gebeurtenissen daarin. De val is 100 jaar voor het einde van de second age. Geen idee hoeveel seizoenen ze willen maken, maar als dat er 8 zijn (ik noem maar iets) dan verwacht ik zo'n gebeurtenis als einde van seizoen 7.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:44:
We gaan het allemaal zien. Ik twijfel of ik Amazon geld wil geven voor de Prime Video maar het is Tolkien dus ik moet wel gaan kijken.
Mijn huidige plan is; Wachten tot seizoen 1 helemaal online is, maandje gratis Prime en dan kijken.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:50:
ik durf het zo te stellen: over het algemeen zijn 'wij' (Tolkien fans) wel in onze nopjes met de LotR trilogie verfilming toch?
Zo ja, dan is het juist een goed idee om iets goeds neer te zetten voor de fans zodat het ook tegelijkertijd een blockbuster wordt. Want dat waren de LotR films.
Het een sluit het ander niet uit.
Maar iets goeds, conform Tolkien, is meer details, is duurder en is waarschijnlijk minder woke dan wat we nu krijgen. Tevens zit je dan met de tijdslijn, dat blijft één van mijn grootste zorgen. Een truc als in The Witcher uithalen, 3 verhaallijnen welke samenkomen, lukt denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:26:
[...]

Ik neem aan dat we nu nog geen beelden krijgen van de val van Númenor. Deze serie gaat over de 2nd age en de gebeurtenissen daarin. De val is 100 jaar voor het einde van de second age. Geen idee hoeveel seizoenen ze willen maken, maar als dat er 8 zijn (ik noem maar iets) dan verwacht ik zo'n gebeurtenis als einde van seizoen 7.

[...]

Mijn huidige plan is; Wachten tot seizoen 1 helemaal online is, maandje gratis Prime en dan kijken.

[...]

Maar iets goeds, conform Tolkien, is meer details, is duurder en is waarschijnlijk minder woke dan wat we nu krijgen. Tevens zit je dan met de tijdslijn, dat blijft één van mijn grootste zorgen. Een truc als in The Witcher uithalen, 3 verhaallijnen welke samenkomen, lukt denk ik niet.
dan is dus de vraag: wie is de man in de vuurbal?

De Harfoots zijn narrators maar zien OOK de vuurbal.
Sauron kwam al eerder naar Middle Earth in de Second Age, veel eerder.
Hoe oud zijn de Harfoots wel niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:30:
dan is dus de vraag: wie is de man in de vuurbal?
Dat is inderdaad een vraag, mijn gok blijft Sauron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:06:
[...]

Dat is inderdaad een vraag, mijn gok blijft Sauron.
maar wanneer en waarom? :P

Het moet in de Second Age zijn, op het moment dat de betreffende Harfoots er waren. Die gaan dus de Val van Numenor nooit meemaken of ze zijn niet aanwezig in het gros van de serie? of wordt het weer een soort narrator met een boek van de Redmarch die het verhaal van de Second Age vertelt aan het eind van de Second Age? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:29:
[...]

maar wanneer en waarom? :P

Het moet in de Second Age zijn, op het moment dat de betreffende Harfoots er waren. Die gaan dus de Val van Numenor nooit meemaken of ze zijn niet aanwezig in het gros van de serie? of wordt het weer een soort narrator met een boek van de Redmarch die het verhaal van de Second Age vertelt aan het eind van de Second Age? :P
Nou waar en waarom heb ik hierboven al genoemd. Het is en blijft een gok. Maar mij lijkt dat het een Ainur moet zijn, ik zie niet in waarom het een Valar zou zijn dus blijven Maiar over. Istari was pas 3rd age, dus die zijn het niet en dan is Sauron voor mij de meest logische gok. Ook omdat je in de rest van de trailer geen Sauron lijkt te zien, terwijl dat toch de grote badguy gaat zijn.
Harfoots worden toch nooit genoemd (door Tolkien) in relatie tot de second age? Dus dat kan altijd en overal zijn. Van mij hadden ze er niet in hoeven te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:06:
[...]

Nou waar en waarom heb ik hierboven al genoemd. Het is en blijft een gok. Maar mij lijkt dat het een Ainur moet zijn, ik zie niet in waarom het een Valar zou zijn dus blijven Maiar over. Istari was pas 3rd age, dus die zijn het niet en dan is Sauron voor mij de meest logische gok. Ook omdat je in de rest van de trailer geen Sauron lijkt te zien, terwijl dat toch de grote badguy gaat zijn.
Harfoots worden toch nooit genoemd (door Tolkien) in relatie tot de second age? Dus dat kan altijd en overal zijn. Van mij hadden ze er niet in hoeven te zitten.
ik hoef niet te muggeziften, maar zowel Valar als Maiar (dus ook Sauron) als Istari (maiar) zijn allen Ainur.

Maar ik hoop te snappen wat je bedoelt. Zou betekenen dat Amazon er een nieuw personage bij verzint als het een van de Ainur zou zijn. Want de Ainur zijn uiteindelijk degenen die niet naar Arda gingen, en degenen die wel naar Arda gingen werden Valar en Maiar.

Bonusvraag: welke rang heeft deze Ainu dan? Vergelijkbaar met Valar of Maiar? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:24
[...]

[...]
Nee, die groep is best groot, aangezien (mijn vermoeden) dat ongeveer de grootste fanbase groep wereldwijd is op gebied van fantasy. Wil je die echt voor het hoofd stoten?
En waarom zou een verhaal en visuals in de lijn van Tolkien ineens duurder moeten worden? Het is een ander verhaal met wellicht andere acteurs. Ik zou niet inzien waarom dit duurder moet zijn.
En als ze het correct doen, halen ze het er juist uit: Enig idee hoeveel verdiend wordt aan alle merch rondom LOTR, ST, SW? Als Amazon iets goeds neerzet waar de fans dol op zijn, kunnen ze jaaaaaren lang geld binnenharken met merch. Want dat wordt vooral gekocht door de fans, niet de mainstream kijker. Nog een reden om een verhaal te zetten voor de fans.

[ Voor 18% gewijzigd door segil op 16-07-2022 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
The Critical Drinken kijkt ook positief uit naar RoP na de trailer :+
Moet zeggen dat hij mijn gevoel goed verwoord, op zijn manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:15:
The Critical Drinken kijkt ook positief uit naar RoP na de trailer :+
Moet zeggen dat hij mijn gevoel goed verwoord, op zijn manier.

[YouTube: The Sad Tale of The Rings Of Power]
ik had m ook al gezien.
Ik blijf erbij dat een Galadriel met wilde haren niet indruist tegen Tolkien's verhaal.
Anderszijds zitten er wel wat vage zaken in de trailers tot nu toe maar goed we gaan het zien.

Het zou interessant zijn als Amazon een tipje van de sluier zou oplichten waar het verhaal over gaat.
Nu zien we alleen wat vage kinderboekthema's:
- vechten met monsters
- er komt een of andere vuurbal met een man erin, oh noes spannend wie is dat?

En that's it.

Maar wat is het overkoepelende verhaal? Wat gebeurt er in Numenor? hoe verhoudt zich dat met wat Galadriel meemaakt? Wat wil Amazon hiermee?
Het zijn nu nutteloze flarden waar ik niks mee kan.

Ze hoeven niet alles te verklappen, maar iets van een generieke storyline zou mogelijk helpen om heel veel twijfel en kritiek weg te werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
[...]

[...]
Maar als je mainstream wilt trekken, dan heb je ook niet de rechten op Tolkien nodig. Verzin dan zelf iets, of pak een andere boekenreeks. Er is zat goeie fantasy waarvan de schrijver de rechten waarschijnlijk voor heel wat minder wil verkopen.

Oftewel, ze hebben zich ingekocht in het Tolkien universum omdat er dan juist al een grote fanbase bij zit. Maar dan moet je die ook respecteren. Zoals gezegd deed Peter Jackson dat genoeg, al wijken de films ook af van de boeken. Nu denk ik wel dat PJ een voorsprong had omdat hij de fans aan het lezen bracht ipv andersom, en als je boeken na een film leest zijn de films onbewust automatisch 'canon'.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
We houden het hier op de serie zelf, niet over maatschappelijke issues welke huidskleur en gender personages hebben.

Verdieping, achtergronden en daarmee spoilers mogen in: [SPOILERS]Rings of Power - Verdieping: de boeken en de serie