If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ja, klopt! Die is nog van net voor mijn tijd, ik heb hem een keertje via Marktplaats gekochtmeesje schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:01:
@Jakkus Leuke mix van oud en nieuw. Tof om bv de oude gele dumb truck te zien. Dit is een jaren 80 setje als ik me niet vergis?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dat waren niet de drijvers, maar juist de ballastblokken die je ín de drijver-modules moest klikken.The Eagle schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:02:
[...]
Ja. Die nep meuk hoeven we hier niet
Zie topicwarning en drop ze maar in Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
* The Eagle gooit brick, bij voorkeur zo'n drijver van een oude city boot (zwaarder krijg je ze niet, die zijn gevuld met ijzer / lood)
Maar zo'n zelfde blok zat ook onder de neus van m'n Technic-JCB 8862, om de voorwielen aan de grond te houden. Tijdens het bouwen verbaasde ik me daar over. Toen 'ie klaar was begreep ik het
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
NeeAPClll schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:14:
[...]
Dat waren niet de drijvers, maar juist de ballastblokken die je ín de drijver-modules moest klikken.
Maar zo'n zelfde blok zat ook onder de neus van m'n Technic-JCB 8862, om de voorwielen aan de grond te houden. Tijdens het bouwen verbaasde ik me daar over. Toen 'ie klaar was begreep ik het
Jij doelt op deze: https://www.bricklink.com...3090b&idColor=11#T=C&C=11
Ik doel op deze: https://www.bricklink.com...=x149&idColor=11#T=C&C=11
Maar geeft niks, die van jou weegt 4 gram meer dus komt harder aan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat is ook geen drijver, zware dingen zorgen niet voor drijfvermogen...The Eagle schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:32:
[...]
Nee
Sowieso mag het wel wat vriendelijker dan mensen met gewichten willen bekogelen
Fun fact: deze bootgewichtjes maakt Lego nog steeds en zijn geloof ik ook te bestellen op Pick-a-brick. Lego gebruikt ze zelf om dingen te testen met gewicht en met studs kunnen ze makkelijk op sets bevestigd worden (en ik zie dat ze in 2021 nog in wat Dacta sets hebben gezeten).The Eagle schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:32:
[...]
Nee
Wil nu graag die kleine rode vespa ook... Tientje via de lego site, maar wel 6 euro verzending
als ik op dacta zoek, aangezien ik er nooit van gehoord had, kom ik alleen de 80's tegen...? Op welke doel jij?AppieNL schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:10:
[...]
Fun fact: deze bootgewichtjes maakt Lego nog steeds en zijn geloof ik ook te bestellen op Pick-a-brick. Lego gebruikt ze zelf om dingen te testen met gewicht en met studs kunnen ze makkelijk op sets bevestigd worden (en ik zie dat ze in 2021 nog in wat Dacta sets hebben gezeten).
KwijlJakkus schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:12:
Het museum staat in de stad! De halve stad moest ervoor overhoop, want zo'n groot gebouw is wel een uitdaging om te plaatsen, maar ik ben blij met het resultaat
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Weet je wat, gelijkspel: die van jou ligt lekkerder in de hand.The Eagle schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:32:
[...]
Nee
(En nee, ik wil het niet hebben over het aanklikbare torpedovormige motortje-met-batterijen, voor nóg meer gewicht, want da's geen Lego, en dat mag hier niet besproken worden...

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Deze bijv., het heet alleen geen Dacta meer: https://www.lego.com/en-u...otion-essential-set-4540142erik schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:15:
[...]
als ik op dacta zoek, aangezien ik er nooit van gehoord had, kom ik alleen de 80's tegen...? Op welke doel jij?

In aanvulling op de andere 25th anniversary sets die zijn aangekondigd: https://www.thebrickfan.c...PTf291ZRlR2DbljyYSncdhAHY
Daar kan ik alleen maar op reageren:

PhD i.o.
Lijkt me in dezelfde stijl/schaal als de 75356 Executor Super Star Destroyer?Maximus schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In aanvulling op de andere 25th anniversary sets die zijn aangekondigd: https://www.thebrickfan.c...PTf291ZRlR2DbljyYSncdhAHY
Zou ik wel heel gaaf vinden, zeker op zo'n stand.
Op YT werd door sommigen al gesuggereerd dat er een hele serie in deze micro midi schaal zou komen.
Dan komen er (hopelijk!) ook nog een X-wing, Tie-fighter, Snowspeeder etc.
Yup, Lego heeft weer een nieuw segment gevonden
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Mijn portemonnee vindt deze wel beter dan de UCS stijl qua prijsQuattroNL schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:12:
[...]
Lijkt me in dezelfde stijl/schaal als de 75356 Executor Super Star Destroyer?
Zou ik wel heel gaaf vinden, zeker op zo'n stand.
Op YT werd door sommigen al gesuggereerd dat er een hele serie in deze micro (?) schaal zou komen.
Dan komen er dus ook nog een X-wing, Tie-fighter, Snowspeeder etc.
Yup, Lego heeft weer een nieuw segment gevonden

PhD i.o.
Mijn portemonnee weer niet, die UCS sets kan ik heel gemakkelijk links laten liggen. Maar deze sets wat minder ben ik bang.Maximus schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:19:
Mijn portemonnee vindt deze wel beter dan de UCS stijl qua prijs
hoi
Ze zien er erg goed uit, gelukkig heb ik niks met Star Wars qua bouwsteentjes.Maximus schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
...
Dit is wel het ultieme voorbeeld ervan dat dat Lego vooral goed is om dingen klein te maken met kleine steentjes. Daarna volgt het een exponentiële schaal op het gebied van prijs en afwijkende kleuren.
De laatste Winter Village heb ik ook nog niet gekocht. Gisteren met mijn vrouw nog over gehad omdat zij nu het Lego House aan het bouwen is. Zij geeft aan ieder jaar gewoon een ander thema te doen. Dat niet alles neergezet hoeft te worden. Is ook zeker waar. Wilde voor de mini varianten gaan die door een tweaker hier zijn gemaakt op rebrickable. Super gaaf. Maar twijfel altijd zo. Zeker wanneer je op een gegeven moment spijt krijgt. Denk niet dat ik wil weten voor hoeveel geld aan Winter village ik heb liggen.
Met Winter Village dit jaar ook gewoon een paar sets gekozen. Volgend jaar weer een paar andere sets. Lekker afwisselen en dan is het ook veel beter te doen qua ruimte. Plus, het ziet dan elk jaar ook gewoon elke keer echt anders uit. De laatste Winter Village set is overigens wel mooi.Arunia schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:00:
De laatste Winter Village heb ik ook nog niet gekocht. Gisteren met mijn vrouw nog over gehad omdat zij nu het Lego House aan het bouwen is. Zij geeft aan ieder jaar gewoon een ander thema te doen. Dat niet alles neergezet hoeft te worden. Is ook zeker waar.
[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 30-01-2024 09:20 ]
Herkenbaar! De grote Falcon vind ik te duur. Deze heeft veel details en ziet er top uit. Die komt er wel.Arunia schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:00:
@Maximus Jemig, wat een gave sets zijn die kleinere sets van Star Wars. Details zijn netjes voor dat formaat. Ga me echt heel erg in moeten houden omdat ik de droids ook nog ga verkopen omdat ik daar geen plek voor heb. Bedenk me net dat ik wel de stikkers heb geplakt...
De laatste Winter Village heb ik ook nog niet gekocht. Gisteren met mijn vrouw nog over gehad omdat zij nu het Lego House aan het bouwen is. Zij geeft aan ieder jaar gewoon een ander thema te doen. Dat niet alles neergezet hoeft te worden. Is ook zeker waar. Wilde voor de mini varianten gaan die door een tweaker hier zijn gemaakt op rebrickable. Super gaaf. Maar twijfel altijd zo. Zeker wanneer je op een gegeven moment spijt krijgt. Denk niet dat ik wil weten voor hoeveel geld aan Winter village ik heb liggen.
PhD i.o.
Ik hoop wel dat ze de stickers niet in spiegelbeeld bijleveren...Tijll schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:55:
Vind dat Lego de goede kant op gaat. De wielen zaten al in een B-merk van bouwsteentjes waarvan ik met plezier de Redbull-versie heb gebouwd, gelukkig komt het nu ook naar Lego.
[Afbeelding]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Zonder minifigs, ene kant wel fijn maar aan de andere kant had het wel leuk geweest.Maximus schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Tantive IV vind ik wel iets raar ogen aan de voorkant, alsof ie net ff te klein is. Ik had mijn zinnen gezet op deze set maar ik wacht het ff af tot er meer bekend is. Anders ga ik toch voor de 75244. De MF vind ik wel bijzonder goed gelukt en de IH is een leuke bijkomstigheid maar niet een must-have voor mij.
:strip_exif()/f/image/tst0Dvc2EE0Lcm4niQtuMMtG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vraag me af of de brief en brievenbus mogelijk een verwijzing zijn naar de modular van volgend jaar. Omdat ik vaak op fora en Facebook lees dat mensen hopen op een postkantoor
Bol.com Select-bonnen (die je met punten sparen kunt krijgen) of ook reguliere Bol cadeaubonnen? Als het puur Select is dan moet je wel ont-zet-tend veel gekocht hebben bij Bol in één jaar tijd aangezien de Select bonnen slechts 3 of 6 maanden houdbaar zijnYonix schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:52:
[Afbeelding]
Hoppa, ik had nog wat Bol.com Select-bonnen liggen en heb de bovenstaande set voor € 19,99 kunnen scoren.
Trouwens, mocht er iemand nog een Triceratops-minifig dubbel hebben.
Maar mooie prijs om af te rekenen (€15) en een zeer geslaagde 3-in-1 set
[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 30-01-2024 11:11 ]
deze gaat sws hier komen te staan! Super gaaf!Maximus schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
This is the Way.
Afijn, komt vast wel ergens met korting te koop
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
De MF en R2D2 komen hier wel zodra er een mooie aanbieding komt.
[ Voor 17% gewijzigd door ReVision. op 30-01-2024 13:09 ]
hoi
:strip_exif()/f/image/t1D0aEXIv7zmAy3cdSZAOhny.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u4yPbnYmZlVnPvsqzSivJhUB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wz5Sz2VmCLX08ASMlL92wTkW.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu de 15 single pack 8stud collectie compleet. Laat de nieuwe modellen maar komen. De Bugatti moest ook mee op de foto om alle sc’s in één shot te krijgen.
:strip_exif()/f/image/J4X1rmi6INOImfCUxYKUMT8H.jpg?f=fotoalbum_large)
Apple | LEGO | Sony Playstation
Het zou eens tijd worden.Jakkus schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:28:
[Afbeelding]
Ik vraag me af of de brief en brievenbus mogelijk een verwijzing zijn naar de modular van volgend jaar. Omdat ik vaak op fora en Facebook lees dat mensen hopen op een postkantoor
* aReaRe moet het museum nog gaan bouwen, eerst ruimte maken.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Wat voor kast is dat? :-)MEJ schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:15:
Zo dat ging nog vrij vlot. Afgelopen weekend beide ontbrekende speed champions op redelijk afstand sealed kunnen ophalen. En gister en vandaag eentje gebouwd. Beide veel stickers.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu de 15 single pack 8stud collectie compleet. Laat de nieuwe modellen maar komen. De Bugatti moest ook mee op de foto om alle sc’s in één shot te krijgen.
[Afbeelding]
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Enkel Select.Gim schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:06:
[...]
Bol.com Select-bonnen (die je met punten sparen kunt krijgen) of ook reguliere Bol cadeaubonnen? Als het puur Select is dan moet je wel ont-zet-tend veel gekocht hebben bij Bol in één jaar tijd aangezien de Select bonnen slechts 3 of 6 maanden houdbaar zijn![]()
Maar mooie prijs om af te rekenen (€15) en een zeer geslaagde 3-in-1 set

Dat is een Billy kast van IKEA. Ik heb zelf onder elke plank een mittled spot (ook Ikea) gemonteerd.
Die lampjes zijn gaaf, kun je deze ook aan elkaar koppelen (zeg 6 stuks)? Of allemaal los in het stopcontact? Zou nog wat zijn voor in mijn kallax kast met vitrine inlays, voor mijn Speed Champions.MEJ schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:06:
[...]
Dat is een Billy kast van IKEA. Ik heb zelf onder elke plank een mittled spot (ook Ikea) gemonteerd.
Trouwens, voor de MF fans, kleine uitvoering. Bij Proshop te preorderen voor 20 euro beneden adviesprijs al.
[ Voor 11% gewijzigd door Popcorna op 31-01-2024 10:41 ]
Dan is het dus geen Lego exclusive en is de kans zéér groot dat er andere erg mooie aanbiedingen gaan komen. Dus....geduld!Popcorna schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:37:
[...]
Trouwens, voor de MF fans, kleine uitvoering. Bij Proshop te preorderen voor 20 euro beneden adviesprijs al.
Binnenkort maar eens een nieuw plankje aan de muur maken in de werkkamer voor deze serieMaximus schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Antwoord op jouw vraag.Popcorna schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:37:
[...]
Die lampjes zijn gaaf, kun je deze ook aan elkaar koppelen (zeg 6 stuks)? Of allemaal los in het stopcontact? Zou nog wat zijn voor in mijn kallax kast met vitrine inlays, voor mijn Speed Champions.
Mogelijkheden zijn echt eindeloos moet ik zeggen bij Ikea. Ik heb een mix van Tradfri op mijn Hue systeem. Maar je kan natuurlijk met of zonder Tradfri opereren.
Was eigenlijk heel simpel om zelf op te zoeken
Ik zie geen antwoord, hoef geen tradfri of een ander besturingssysteem, gewoon een manuele klikker. Maar de vraag was gewoon of je 6 of meer lampjes kunt koppelen aan 1 stopcontact?Xqlus1ve schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:20:
[...]
Antwoord op jouw vraag.
Mogelijkheden zijn echt eindeloos moet ik zeggen bij Ikea. Ik heb een mix van Tradfri op mijn Hue systeem. Maar je kan natuurlijk met of zonder Tradfri opereren.
Was eigenlijk heel simpel om zelf op te zoeken![]()
Kijk gewoon ff op de website, klik een mittled lamp aan zie de mogelijkhedenPopcorna schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:23:
[...]
Ik zie geen antwoord, hoef geen tradfri of een ander besturingssysteem, gewoon een manuele klikker. Maar de vraag was gewoon of je 6 of meer lampjes kunt koppelen aan 1 stopcontact?

Zeker, de Mittled kunt je aansluiten op deze.Popcorna schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:23:
[...]
Ik zie geen antwoord, hoef geen tradfri of een ander besturingssysteem, gewoon een manuele klikker. Maar de vraag was gewoon of je 6 of meer lampjes kunt koppelen aan 1 stopcontact?
En als je een kleine afstandsbediening wil neem je deze met een klikker. Niet het snoer vergeten
Geen hub of iets dergelijks nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door small2 op 31-01-2024 11:40 ]
Die Lamborghini kreeg ik bij mijn Baracuda bay en staat onder mijn beeldscherm. Ik vind het wel een leuk autootje. Kijkend naar jouw afbeelding vind ik hem misschien ook beter gelukt dan die anderen.Popcorna schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:59:
Vandaag de Speed Champions polybags tot nu toe compleet gemaakt.
Natuurlijk niet geweldig maar als je iets spaart, moet het ook compleet.
9 euro voor betaald![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Dankjewel <knip> Onvriendelijke reactie is niet gewenst.small2 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:33:
[...]
Zeker, de Mittled kunt je aansluiten op deze.
En als je een kleine afstandsbediening wil neem je deze met een klikker. Niet het snoer vergeten![]()
Geen hub of iets dergelijks nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 31-01-2024 13:48 ]
Ik ben niet zo van de boarding sets, meer van de schepen, dus tof!ReVision. schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:04:
First look van de aankomende minature Star Wars sets
[YouTube: FIRST LOOK at NEW LEGO Star Wars Sets]
De MF en R2D2 komen hier wel zodra er een mooie aanbieding komt.
De Tantive is er ook wel een de op de verlanglijst komt. Goed neer te zetten, en past ook wel weer bij de helmen.
<knip> Dien liever 'n TR in ipv in te gaan op een slechte post. Gewoon een dank je voldoet
En natuurlijk is een direct makkelijk antwoord waar je eenvoudig naar zocht fijn, maar de ander had er vertrouwen in dat je het zelf ook wel makkelijk gevonden kon krijgen. Het staat nl. letterlijk beschreven (met plaatjes) in de montage instructie, bij de lamp waarvoor je een link kreeg.
[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 31-01-2024 13:49 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 31-01-2024 13:50 ]

Afbeeldingen van betere kwaliteit. Die achterbanden zijn wel echt een enorme fail.
https://www.bricktastic.n...rton-senna-gepresenteerd/
/f/image/P7dbT9jy3YABU0HVrozQjHxS.png?f=fotoalbum_large)
disclaimer: ik zal het studio bestand niet delen gezien er volgens mij wel een vorm van copyright op het ontwerp zit.
Heel gaaf!Firetrooper schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:29:
Ik kwam onlangs een Lego Ideas modular tegen (Bricks & Blooms) die helaas niet in productie is gegaan. Nu zijn er ook geen instructies/part list te vinden dus ben ik zelf aan de slag gegaan in Lego Studio om het geheel na te maken zodat ik een part list heb en in het echt aan de slag kan gaan. Hier en daar wat kleine aanpassingen maar ik moet zeggen dat het er aardig op lijkt![]()
[Afbeelding]
disclaimer: ik zal het studio bestand niet delen gezien er volgens mij wel een vorm van copyright op het ontwerp zit.
Staat ie op Rebrickable oid?
Toch wil ik deze wel hebben. Net als (straks) de drie Speed Champions en twee Technic F1 sets.NotSoSteady schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:08:
[Afbeelding]
Afbeeldingen van betere kwaliteit. Die achterbanden zijn wel echt een enorme fail.
Als iemand die niet in de F1 (en F1 lego) zit. Wat is er niet goed aan de achterbanden? Zijn toch hetzelfde als de voorbanden?NotSoSteady schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:08:
Die achterbanden zijn wel echt een enorme fail.
De achterbanden van een F1 zijn 1.5x zo breed als de voorbanden. Zou fijn zijn als dat in een Lego set ook zo zou zijn.Jobius schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:57:
[...]
Als iemand die niet in de F1 (en F1 lego) zit. Wat is er niet goed aan de achterbanden? Zijn toch hetzelfde als de voorbanden?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb er 8 aangesloten op een driver voor draadloze besturing welke met 1 stekker naar stopcontact gaat. Vervolgens kan ik met dimmer/afstandsbediening aan en uit zetten. Allemaal van Ikea.Popcorna schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:37:
[...]
Die lampjes zijn gaaf, kun je deze ook aan elkaar koppelen (zeg 6 stuks)? Of allemaal los in het stopcontact? Zou nog wat zijn voor in mijn kallax kast met vitrine inlays, voor mijn Speed Champions.
[ Voor 11% gewijzigd door MEJ op 31-01-2024 17:08 ]
Jobius schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:57:
[...]
Als iemand die niet in de F1 (en F1 lego) zit. Wat is er niet goed aan de achterbanden? Zijn toch hetzelfde als de voorbanden?

:strip_exif()/f/image/BMgfNMit4eENKhkBLflnruTs.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier het prototype Reinier in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 126"
Het positieve:
- alle “speciale” delen zitten erbij
- doos en gebruiksaanwijzing zijn in perfecte staat (voor de leeftijd).
Het negatieve:
- missen een paar onderdelen, inclusief de rover
- zat 1 foute minifig bij (rode).
- sommige steentjes zijn vergeeld
Ben er wel super blij mee. Denk dat ik heel de set (alle witte stenen) in een peroxide badje ga gooien als de zon weer schijnt en de missende delen aanschaffen (zijn maar een paar deeltjes)
:strip_exif()/f/image/Gm3y3LO0F1QaP2S8Y6k8jAuC.jpg?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Terecht commentaar over de achterbanden terzijde, de voorwielen kunnen sturen!NotSoSteady schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:08:
[Afbeelding]
Nu nog een Wibi minifig en hij is afReinier schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:16:
Check de pedalen van mijn piano-moc
[Afbeelding]
Hier het prototype Reinier in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 126"
Brickshop.nl heb ik ze vandaanXqlus1ve schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:10:
IK zie dat er ook SW paper bags zijn met mini figures of magazine gifts, enig idee waar ik dat kan verkrijgen of waarop ik moet letten?
Zo te zien wel van formaat 49.5 x 20, dus eventueel mogelijk om te modden naar regen banden en dan achter 2 dik.NotSoSteady schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:08:
[Afbeelding]
Wellicht zelfs de 49.5 x 20 combineren met een 49.5 x 14, en voor een enkele 49.5 x 20.
https://www.brickfanatics...s-harry-potter-2024-polys
Wat ik eigenlijk wel grappig vind is dat er in de Lego versie meer vormen/lijnen zitten dan in het origineel:NotSoSteady schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:08:
[Afbeelding]

Nee helaas, het is dus niet mijn eigen ontwerp en daarom ben ik terughoudend om hem op bijv. Rebrickable te delen.QuattroNL schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:48:
[...]
Heel gaaf!![]()
Staat ie op Rebrickable oid?
De oorspronkelijke bedenker had deze aangemeld voor Lego ideas. Blijkbaar is er een clausule dat je het ontwerp daarna (voor een aantal jaar) verder niet mag publiceren als je mee doet met ideas.
QuattroNL schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:28:
En een nieuwe Technic F1 auto van Mercedes (42171) voor 219,99.
Benieuwd hoe die er uit gaat zien.

https://www.bricktastic.n...mg-f1-w-14-e-performance/
LEGO MOC Challenge
De uitslag van de Tweakers Lego MOC Challenge 26 – januari 2024 is bekend:🥇@krietjur | 🥈@Pazo | 🥉@Coppertop |
![]() | ![]() | ![]() |
En inmiddels staat de nieuwe challenge ook online:
Tweakers Lego MOC Challenge 27 – februari 2024
Daarbij kan je aan de slag gaan met de Ferrari 812 Competizione (76914) uit de Speed Champions serie!

Allemaal mee doen!

Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
Eindelijk technic slicks

Hopelijk gewoon dezelfde maar als op alle andere recente racewagens, dan kan ik een paar bandenwissels gaan doen
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Gefeliciteerd @krietjur @Coppertop en @PazoPazo schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:35:
De uitslag van de Tweakers Lego MOC Challenge 26 – januari 2024 is bekend:
🥇@krietjur
🥈@Pazo
🥉@Coppertop
/edit: ziet eruit alsof de achterbanden even breed zijn als voor. Wie zit er daar aan de knoppen bij Lego? Iemand met -11 zicht?

[ Voor 52% gewijzigd door zonoskar op 01-02-2024 09:48 ]
Goed dat je het zegt. We zien het dan wel iets vaker bij Icons/Creator Expert auto's tegenwoordig, maar had het bij deze race auto niet gelijk verwachtAppieNL schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:00:
[...]
Terecht commentaar over de achterbanden terzijde, de voorwielen kunnen sturen!Had ik niet verwacht.
Dat met die achterbanden is echt wel zonde. Ik snap dat LEGO niet voor alles steeds een nieuw onderdeel op de markt wil brengen (al heb ik het idee dat er nog genoeg nieuwe onderdelen steeds bij komen), maar ook het gevoel van... wie is je doelgroep en als je het doet, doe het dan gewoon goed. Maar LEGO snapt ook wel dat mensen toch zeggen "die set gaat er toch komen"
[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 01-02-2024 16:17 ]
Water-Escape
Iemand die geen budget heeft voor twee verschillend mallen voor voor en achterbanden, en beseft dat alleen de die hards er over struikelen (en dan wss alsnog kopen), en dan alsnog 220 euro msrp voor 1600 technic parts....zonoskar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:45:
/edit: ziet eruit alsof de achterbanden even breed zijn als voor. Wie zit er daar aan de knoppen bij Lego? Iemand met -11 zicht?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zonde voor een f1 auto idd, maar op bijv de peugeot 9x8 valt het veel minder op, fingers crossed dat het op bricklink niet ala de tumbler banden in t begin 10 euro per stuk wordt
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fepJ0UmP3QsBg4KJ0ZpWs3JE.jpg?f=user_large)
Ik hoop dat hij hier ook beschikbaar komt...
<knip> Verkeerde topic, niet-Lego-topic is 'n paar deuren verderop.water_escape schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:00:
zijn de namaak's altijd eerder? Zou dit zomaar de volgende 1:8 supercar worden?
https://decadastore.com/p...&ad_id=120202346175020118
[ Voor 18% gewijzigd door Ardana op 01-02-2024 16:15 ]
En die heeft wel bredere banden achter, dat doen de alternatieve steentjes dan toch beter.NotSoSteady schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:35:
[...]
Dat is gewoon een set met een licentie. Zij hebben ook een officiële Sauber F1-auto.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 01-02-2024 11:07 ]
oh oh oh oh!! en ik zeg net vanochtend ik mag niets mer kopen!!sparow schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:34:
Een hele interessante GWP in aantocht? De 40712 Classic Space Mini Launchpad:
[Afbeelding]
Ik zou het doen!
Gemiste kans dat de rode ster van/voor Niki Lauda er niet op staat. Ikzonoskar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:45:
Hopelijk zijn de achterbanden daarvan wel breder dan de voorbanden. Als die Merc uit is, gaat er onmiddelijk (of zodra de prijs redelijk is) een bricklink order uit voor 4 wielen voor de McLaren
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Het is weer februari, dat is FebRovery tijd (op flickr), oftewel bouw 1 of meerdere space rovers in februari.
Hier is de eerste:

Verhaaltje (in het Engels) bij beide bouwwerken staat op flickr.
Lijkt op eerste zicht wel een leuke ja, maar zo te zien wel alleen met 'baby' minifigs jammer genoeg.sparow schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:34:
[Afbeelding]
Maar goed, hopelijk komen er snel betere foto's
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Lijkt op eerste zicht wel een leuke ja en zo te zien met 'baby' minifigs, wat fantastisch zou zijn!sparow schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:34:
[Afbeelding]
Mijn dochter spaart namelijk voor een Lego Babydagverblijf en hoewel ze er al een paar heeft, zijn meer space babies altijd welkom
Nou, kijk eens aan:sparow schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:34:
[Afbeelding]

https://www.bricktastic.n...4-als-cadeau-bij-aankoop/
Origineel heeft best nog wat curves hoor, komen niet altijd even goed over op foto'sDagg schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:52:
[...]
Wat ik eigenlijk wel grappig vind is dat er in de Lego versie meer vormen/lijnen zitten dan in het origineel:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/O3SAFAi4GwejMZ2KEbE79srh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/f9X1IuuuBvGAqgHW01iq1IWl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oKQOlOJqFEykBcAhYrClKLYV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4SZweK4au8ID2TrVjYFKWbpV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Oh4vr5U2WPCdnICcSSngjAfP.png?f=fotoalbum_large)
(het origineel staat in de lobby van mcLaren technology center
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Natuurlijk TOT een week voor de Mclaren F1 creator set release! Ja ze doen dat vaker/expres, vind het nog steeds rukRBH schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:56:
[...]
Nou, kijk eens aan:
[Afbeelding]
https://www.bricktastic.n...4-als-cadeau-bij-aankoop/
Dat wordt dan toch via marktplaats idd. Zal wel een 25,- tot 30,- euro setje worden.AppieNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:50:
[...]
Natuurlijk TOT een week voor de Mclaren F1 creator set release! Ja ze doen dat vaker/expres, vind het nog steeds rukIk denk niet dat ik met deze GWP mazzel heb dat die de week erna nog beschikbaar is in de fysieke Lego winkel (wat tot nu toe nog wel eens gebeurd met GWP's).
Water-Escape
Heb ik iets gemist? Een creator set? Bedoel je niet Technic? De Senna is toch creator expert/icons?AppieNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:50:
[...]
Natuurlijk TOT een week voor de Mclaren F1 creator set release! Ja ze doen dat vaker/expres, vind het nog steeds rukIk denk niet dat ik met deze GWP mazzel heb dat die de week erna nog beschikbaar is in de fysieke Lego winkel (wat tot nu toe nog wel eens gebeurd met GWP's).
Ik was namelijk in twijfel. Als je de Technic set bedoelde zat je gelijk qua aankoopdrempel goed. Bij de Senna moest je nog flink wat extra’s kopen.AppieNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:19:
Ik had geen zin het helemaal uit te typen, maar ik bedoel idd de Mclaren F1/Senna Creator Expert/Icons set.
Maar wat een mooie periode komt er aan voor Formule 1 liefhebbers: Senna, Speed Champions (meerdere en ook polybag) en Technic. Bij dit laatste thema naast een grote set ook een kleinere met pull back motor.
Erg benieuwd welk type het wordt!zonoskar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:14:
Overigens krijgen we een McLaren supercar 1:8 set dit jaar volgens Brick clicker.
McLaren timmert qua Lego aardig aan de weg. En dat vind ik niet erg want vind het een mooi merk.
Maarja, de meeste (super)cars hebben best wel ronde vormen en juist dat is een uitdaging voor Lego met soms een minder mooi resultaat. Dus een ietwat dubbel gevoel.

Mould king maakt een 720S en TGL maakt een Senna, dus hopelijk wordt het geen van die 2.
Ben trouwens ook benieuwd naar de Licenced 4x4 set met 2300 bricks die ook in augustus moet uitkomen. Wordt een duur maandje.
[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 01-02-2024 22:54 ]
Select * from fish
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked